Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Ik heb Windows 10 draaien op mijn pc, dus niet virtual. Vorige build ging best goed, maar nu met de update heb ik meer problemen. Windows Defender die niet meer werkt en kan de services niet aanpassen ervoor.

Mijn lastigere probleem is dat mklink /D niet meer werkt naar behoren. Het creeert de link, maar als ik de link probeer te gebruiken krijg ik Access Denied... Ik heb gewoon toegang tot de map als ik er gewoon heen blader. Zelfs wanneer ik Admin command prompt gebuik krijg ik access denied.

Hopelijk snel een update weer, ik zie zat mensen die problemen hebben met Defender in ieder geval.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:59

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:44:
In Windows 10 is nergens een optie te vinden voor het beheren van wifi-netwerken. Nergens kun je makkelijk netwerken verwijderen of de volgorde aanpassen. In Windows 7 is dat een eitje. Ik hoop dat dat er een keertje inkomt.
Er is altijd nog netsh wlan. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:02

franssie

Save the albatross

MrDirect schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:15:
Iemand al iets geprint met deze nieuwe versie? Ik krijg allemaal rare letters.......
Een PDF print die gewoon goed, maar als ik een Word ofzo print, dan zijn de letters allemaal raar. Ziet er beetje dubbel uit, alsof je dronken bent....
Ik heb even geen office licentie (of CD) beschikbaar maar wil het wel proberen - welk versie van Office gebruik je? (en welke printer, is misschien ook wel relevant)

Kan ik de scroll richting van mijn trackpad omdraaien? Ligt misschien aan de lenovo driver maar het lukt me niet, ik heb geen opties onder trackpad, alleen de titel trackpad...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Draaien jullie Enterprise of Basic/Pro? Draai hier Enterprise, en het is business as usual eigenlijk. Alles werkt wel, zelfs Wifi (ook al zeggen ze van niet/lastig :? single swipe rechts vanaf mijn touchpad, Settings -> Network -> Connections -> Wi-Fi en klaar).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 23:58 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
LordLarry schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:34:
[...]

Het is mij gelukt om een verse installatie met deze nieuwe build 9860 door eerst proberen te upgraden vanuit Windows 10 met de zelfde melding over het niet kunnen installeren op een virtual drive. Je vindt dan een install.esd in C:\$Windows.~BT\Sources\. Dat install.esd bestand heb ik geconverteerd naar een ISO met optie 4 van de ESD Decryptor, zoals beschreven in http://www.windoblog.com/windows-8-1-esd-in-to-dvd-iso/ Daarna heb ik de ISO op een USB gezet en geinstalleerd zoals ik eerder Windows 10 heb geinstalleerd. Zie http://www.neowin.net/new...all-windows-10-using-vhds
Hier nog even op voortborduren. Had hetzelfde problem en dacht even de VHD te booten in HyperV onder W8.1. Dat was geen success, ik denk iets met UEFI/Gen2 VM. Kreeg met geen mogelijkheid de bootsectors werkend. Zie oa
http://blogs.msdn.com/b/m...real-virtual-machine.aspx
http://social.technet.mic...mage-into-hyper-v-vm.aspx

Uiteindelijk maar een nieuwe Gen2 VM in Hyper V met de originele ISO gemaakt en vervolgens geupdate naar 9860. Nu kon ik zonder problemen booten naar die VHDX, zonder te hoeven knutselen. Verwacht nu in de toekomst dat ik weer even kan booten in Hyper V zonder problemen totdat MS upgrades in VHD's gaat toelaten.

Stem overigens even op die issue in de feedback app als je dit ook wil.
edit: Upgrade and migration - zoek windows 10 upgrade vhd

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:20

AzzKickah

06-CENSORED

Ik lees op de Microsoft site van de Technical Preview dat ik build 9860 via Windows Update binnen krijg.

Wanneer dan...? :?

Verwijderd

Felyrion schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:13:
Even van de build-blog van MS:

[...]
Dat gaat volgens mij over build 9860. In build 9841 kun je prima een netwerk selecteren. En overigens gaat het mij niet om het verbinden met een nieuw netwerk maar om het beheren van bestaande netwerken.
Caelorum schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:23:
En dan ga ik even linken naar de Building Windows 8 blog daarover: http://blogs.msdn.com/b/b...ndows-8-for-mobility.aspx

[...]

Ik betwijfel of je die lijst uit Windows 7 terug gaat zien in Windows 10.
Hmm zelflerende lijstjes. Het klinkt leuk maar ik wil de eindregie hebben/houden. Als dit inderdaad zo blijft dan is de tweede versie na Windows 7 wederom niks voor mij. ;)
Haha ja, lekker gebruiksvriendelijk. :P

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:32
AzzKickah schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:48:
Ik lees op de Microsoft site van de Technical Preview dat ik build 9860 via Windows Update binnen krijg.

Wanneer dan...? :?
Charms -> Settings -> Change PC settings -> Update and Recovery -> Preview Builds

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:07
Als ik nu de iso download, is dat dan meteen 9860?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Nee helaas niet. Baal er nog steeds van dat ik een installatie op VHD niet kan updaten :(

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Niemand nog geprobeerd om de .ESD file toe te passen op hun VHD?

* RayNbow ook niet... nog geen tijd gehad. :p

• wagenveld
  • Niet online
Hier niet, te laat gezien. Vorige pagina iemand wel al toch?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Juist geüpdate naar 9860, alleen zijn een deel van mijn letters weg :p

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g6z0Ysjl.png

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-11 14:45
Petervanakelyen schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:18:
Juist geüpdate naar 9860, alleen zijn een deel van mijn letters weg :p

[afbeelding]
dat zou gefixed moeten zijn met een update via windows update.

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb op een oud beestje (HP TX2500 touchscreen (druk) en pennetje wacom) van mij nu ook Windows TechnicalPreview geïnstalleerd, naast Windows 7 en Xubuntu. Ik heb nog niet veel gespeeld ermee maar tot nu toe werkt alles nog goed. Ik heb build 9841, ik zal zo eens de build updaten. Heb wel gewoon alle updates binnen en dat ging ook zonder problemen. Touchscreen met hand gecalibreerd dat leek ook goed te werken. Pen werd native echter niet ondersteund (hij gaf volgens mij een melding van foute hardware invoer ofzo) maar na het installeren van de Wacom TabletPC drivers werkt die nu ook. Bij Windows 8 had ik problemen met hand touch na installatie van Wacom drivers, maar die problemen lijk ik nu niet te hebben.

Al bij al ben ik best verbaasd hoe goed het tot zo ver werkt

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10 12:36
Het is misschien niet erg slim om Windows 10 te installeren op je development machine, maar ik heb het toch gedaan.
Tot nu toe ook nog geen problemen gehad, alleen lijkt sinds de laatste Windows Update VirtualBox niet meer te werken, en dat heb ik echt nodig voor Vagrant... :/

Hebben er meer mensen last van dat VirtualBox niet meer werkt?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24
Yep hier werkt VirtualBox ook niet, al sinds de eerste verse install van 10 niet overigens.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Timons106
Ramon schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:37:
Yep hier werkt VirtualBox ook niet, al sinds de eerste verse install van 10 niet overigens.
Werkte in het begin ook niet goed bij mij, maar toen kreeg ik nog een GUI te zien. Na de .18 update geïnstalleerd te hebben kon ik gewoon VM's starten en werkte Vagrant prima.
Nu krijg ik gewoon helemaal geen GUI te zien.

Volgens mij zijn de Vagrant boxes die ik gebruik ook compatible met VMWare, dus ga ik daar even een trial van installeren.

• Ramon
Timons106 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:39:
[...]

Werkte in het begin ook niet goed bij mij, maar toen kreeg ik nog een GUI te zien. Na de .18 update geïnstalleerd te hebben kon ik gewoon VM's starten en werkte Vagrant prima.
Nu krijg ik gewoon helemaal geen GUI te zien.

Volgens mij zijn de Vagrant boxes die ik gebruik ook compatible met VMWare, dus ga ik daar even een trial van installeren.
Je kan ook Hyper-V proberen: https://docs.vagrantup.com/v2/hyperv/index.html

• Timons106
Ja, dat heb ik wel eens eerder geprobeerd. En het schoot me letterlijk net te binnen.
Alleen niet alle boxes zijn compatible met Hyper-V.

Ik ga dat eerst eens proberen :).

• Timons106
Ik ben klaar met Windows 10. Het is niet alleen VirtualBox, ook K-Lite codec pack werkt sinds de laatste update niet meer. En CCCP werkt wel voor het grootste gedeelte van mijn TV series, maar niet voor allemaal.
Terug naar Windows 8.1 maar dus :).

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@Timons106
Waarom sowieso een codec pack installeren? Als je XBMC (Kodi), VLC of MPC-HC gebruikt zit alles toch gewoon ingebakken?

ontopic
Inmiddels de nieuwste Windows 10 build geïnstalleerd op mijn touchscreen Ultrabook. Op wat kleine bugs na, eigenlijk nog weinig tegengekomen wat mijn werk hindert.
Moet zeggen erg fijn dat de Metro Apps nou resizable zijn en het nieuwe startmenu ... waarom hadden ze dit niet meteen gedaan O+.

[ Voor 54% gewijzigd door blmp op 26-10-2014 11:21 . Reden: wat bijgevoegd ]

Patient gamer

• Timons106
blmp schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:18:
@Timons106
Waarom sowieso een codec pack installeren? Als je XBMC (Kodi), VLC of MPC-HC gebruikt zit alles toch gewoon ingebakken?

ontopic
Inmiddels de nieuwste Windows 10 build geïnstalleerd op mijn touchscreen Ultrabook. Op wat kleine bugs na, eigenlijk nog weinig tegengekomen wat mijn werk hindert.
Moet zeggen erg fijn dat de Metro Apps nou resizable zijn en het nieuwe startmenu ... waarom hadden ze dit niet meteen gedaan O+.
Bij MPC-HC zitten naar mijn weten geen codecs ingebakken. Het nadeel van VLC is dat je niet gemakkelijk subs kan downloaden (is een plug-in voor maar die werkt niet met 2.1.x).
Kodi heb ik pas geprobeerd op aanraden van een vriend, maar ik vindt het interface gewoon erg omslachtig, en het herkennen van TV series ging niet echt lekker.
Voor nu houd ik het lekker bij Windows 8.1, tot de consumer preview van Windows 10 uitkomt.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:55
Timons106 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:49:
[...]
Bij MPC-HC zitten naar mijn weten geen codecs ingebakken. Het nadeel van VLC is dat je niet gemakkelijk subs kan downloaden (is een plug-in voor maar die werkt niet met 2.1.x).[...]
Je wil dan ook de 3.0 versie van VLC pakken. Die is net zo stabiel hier, maar VLSub werkt daar wel :)
Bij mij was onder Windows overigens ffmpeg genoeg om alles wel te kunnen afspelen.

• Ramon
MPC-HC heeft wel degelijk codecs ingebakken. Codec-packs zijn een drama, die gebruik ik al niet meer sinds Vista ofzo.

• Timons106
Ramon schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:24:
MPC-HC heeft wel degelijk codecs ingebakken. Codec-packs zijn een drama, die gebruik ik al niet meer sinds Vista ofzo.
Dat kan best, maar die kunnen niet goed overweg met de TV series/anime die ik kijk :p.
Ik heb het ook niet zo met codec packs, maar met K-Lite heb ik nog geen problemen gehad (behalve op Windows 10 dan).

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat voor vage codecs gebruiken die dan?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-11 13:03

Saven

Administrator

Timons106 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:43:
[...]

Dat kan best, maar die kunnen niet goed overweg met de TV series/anime die ik kijk :p.
Ik heb het ook niet zo met codec packs, maar met K-Lite heb ik nog geen problemen gehad (behalve op Windows 10 dan).
VLC lijkt me alles af te kunnen spelen wat je maar wil?
subs gewoon hetzelfde noemen als je videofile in dezelfde map en hij pakt m automatisch :)

[ Voor 10% gewijzigd door Saven op 26-10-2014 13:59 ]

• Timons106
Raven schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:55:
Wat voor vage codecs gebruiken die dan?
http://pastebin.com/5Y0wNuU3, hoewel ik nu niet kan testen of ik deze zonder codec pack ook kon kijken.
Saven schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:58:
[...]

VLC lijkt me alles af te kunnen spelen wat je maar wil?
subs gewoon hetzelfde noemen als je videofile in dezelfde map en hij pakt m automatisch :)
Lees mijn eerdere reactie over subtitles downloaden.
En bij mij zitten er vaak geen subs bij (of Nederlandse subs als ik een film wil kijken met mijn broertje).

Maar ook al zou ik geen codec pack nodig hebben (die dus niet werkt op Windows 10), ik kan VirtualBox ook niet missen.
En Windows 10 leek ook nog meer opslagruimte in beslag te nemen, niet erg handig als je een 250GB SSD hebt die al snel vol zit met Visual Studio, PHPStorm, Office en een paar games.

[ Voor 5% gewijzigd door Timons106 op 26-10-2014 14:06 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:55
Timons106 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:05:
[...]Lees mijn eerdere reactie over subtitles downloaden.[...]
En mijn eerdere bericht over VLC ^^
Het missen van VirtualBox kan ik dan ook nog wel begrijpen, maar codec pack/vlc niet echt.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ja, maar gaf fouten. Het kan ook zijn dat ik het niet goed gedaan heb. Het is mij wel gelukt om er een ISO van te maken en daarmee een verse installatie te doen. Zie hier.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• CAP-Team

CAP-Team

Tjongejonge gaat niet makkelijk om die ESD omgezet te krijgen naar een bruikbare .WIM.. maar conversie loopt :)

OK, let op dus dat je de goeie versie hebt van die ESD Decrypter (versie 4).

Image nu gedeployed naar de VHD, nadat ik de VHD geformatteerd had. Nu bezig met setup.

[update]
Werkt goed, ik moet nu alleen wel een key ingeven voor Windows. Even kijken wat dat ook weer was :)

[ Voor 52% gewijzigd door CAP-Team op 27-10-2014 16:19 ]

• Sjah
  • Laatst online: 03:55
Iemand enig idee, of Win7/Win95 klassiek grijs thema nog kans heeft om in de final te komen? Zag hem nu iig niet meer.

• CAP-Team

CAP-Team

Die zit ook al niet meer in Windows 8 hoor :)

• Ramon

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:16
Oh dat is zeker interessant. Ook erg handig als je nieuwe desktops uitrolt en een standaard set software er op wil kwakken, maar geen zin heb om het uber overdreven System Center te gebruiken binnen je bedrijf.

• Sjah
CAP-Team schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:48:
Die zit ook al niet meer in Windows 8 hoor :)
nuff said, tx.

@Oneget: geil!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:12
Hebben jullie ook dat Youtube niet meer werkt onder de laatste build? Zowel in IE als FF crasht het na een paar seconden en ontbreekt het geluid.
Aardig wat nieuws van TechEd weer:
http://channel9.msdn.com/ (nog livestream bezig)

Nieuwe Win10 demo met:
  • Multi monitor Window Snap (dus als ze naast elkaar staan kun je ze ook nog blijven snappen aan de zijkant)
  • Vegen met 3 vingers op touchpad (naar beneden: show desktop, naar boven: show apps, apps open en naar boven vegen: show desktops, vanuit links naar midden: alt-tab en vegen bepaald welke je vervolgens opent)
  • Nieuwe device installatie die mogelijkheid bied om meteen in te loggen met bedrijfsaccount en dergelijke policies en instellingen toe te passen
  • 2 factor authentication met mobile
  • Volume licenties voor Store
  • Policies die apps instellen als bedrijfs-app en mogelijkheid bieden data te beschermen
  • Policies die het verbieden tekst/data te kopiëren vanuit bedrijfs-apps naar overige apps
En nog wat meer toekomstplannen.

Zag er prima uit en er was nog wel meer te melden.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 28-10-2014 11:59 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

Ik had windows 10 geïnstalleerd in virtualbox op mijn Acer Aspire E1-572 met windows 8.1 64-bit
processor: Intel Core i5
ram: 4GB

Is het wel verstandig en wordt de levensduur van mijn laptop korter?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Doel je op de duur van de accu of dat je laptop sneller overlijd?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Ramon
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:45:
Ik had windows 10 geïnstalleerd in virtualbox op mijn Acer Aspire E1-572 met windows 8.1 64-bit
processor: Intel Core i5
ram: 4GB

Is het wel verstandig en wordt de levensduur van mijn laptop korter?
De levensduur van je laptop zal niet korter worden, de batterijduur logischerwijs wel.

Verwijderd

Ramon schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:52:
[...]

De levensduur van je laptop zal niet korter worden, de batterijduur logischerwijs wel.
En de hardware levensduur dat de laptop sneller kapot kan gaan dat de hardware slecht gaat werken en windows?
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:49:
[...]

En de hardware levensduur dat de laptop sneller kapot kan gaan dat de hardware slecht gaat werken en windows?
Eh....omdat je Windows 10 in een virtual machine hebt draaien ofzo? :?

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:58:
[...]

Eh....omdat je Windows 10 in een virtual machine hebt draaien ofzo? :?
ja
In theorie zal je harddisk/ssd harder slijten als je natuurlijk naast je gewone WIndows ook nog een keer Windows in een VM hebt draaien maar eh.....ook het gebruik van applicaties en het gewone gebruik van je laptop doet je disk/laptop al slijten he...dus als je dat niet wilt kun je de laptop beter uit zetten en hem vervolgens niet gebruiken.

Heb je wel vaker met VMs gewerkt? Je hebt Windows 8 draaien, waarom dan niet Windows 10 in Hyper-V draaien? Dat is nl. het virtualisatieplatform wat gewoon standaard aanwezig is in Windows 8....

[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 28-10-2014 18:15 ]

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:13:
[...]

In theorie zal je harddisk/ssd harder slijten als je natuurlijk naast je gewone WIndows ook nog een keer Windows in een VM hebt draaien maar eh.....ook het gebruik van applicaties en het gewone gebruik van je laptop doet je disk/laptop al slijten he...dus als je dat niet wilt kun je de laptop beter uit zetten en hem vervolgens niet gebruiken.

Heb je wel vaker met VMs gewerkt? Je hebt Windows 8 draaien, waarom dan niet Windows 10 in Hyper-V draaien? Dat is nl. het virtualisatieplatform wat gewoon standaard aanwezig is in Windows 8....
Ik gebruik Oracle VM VirtualBox op mijn windows 8.1 laptop.
Maar bij normaal gebruik slijt de schijf niet snel of wel?
De schijf gaat wel sneller slijten en slecht worden als je de hele tijd kopieert/verwijderd.

• Ramon
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:30:
[...]

Ik gebruik Oracle VM VirtualBox op mijn windows 8.1 laptop.
Maar bij normaal gebruik slijt de schijf niet snel of wel?
De schijf gaat wel sneller slijten en slecht worden als je de hele tijd kopieert/verwijderd.
Als jij een OS in een VM draait bovenop je host-OS dan zal de load van dat guest-OS logischerwijs meetellen op het aantal schijfbewerkingen wat de schijf moet doen dus de schijf zal sneller slijten. Maar dat geld net zo voor ieder ander (zwaar) programma dat je draait. Inderdaad, als je niet wil dat je PC stuk gaat kan je hem beter uitzetten.

Maar ik denk dat een schijf in een laptop sneller stuk gaat van dat je hem een keer te veel net even te hard neerzet dan slijtage. En dan gaat ie stuk, dan laat je er een nieuwe schijf in zetten. Kost weinig. Zorg wel voor backups, maar dat geldt voor iedereen altijd.

Of het verstandig is.... Ik denk dat het in jouw geval inderdaad verstandiger is om Windows 10 binnen een VM te houden dan om het native te installeren, dus in dat opzicht is het verstandig ja.

Maar dit heeft verder weinig met Windows 10 te maken.

• Sjah
HDD's kunnen wel 50.000 uur achter mekaar gaan en gáán. Dusseh...

Verwijderd

Ramon schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:50:
[...]

Als jij een OS in een VM draait bovenop je host-OS dan zal de load van dat guest-OS logischerwijs meetellen op het aantal schijfbewerkingen wat de schijf moet doen dus de schijf zal sneller slijten. Maar dat geld net zo voor ieder ander (zwaar) programma dat je draait. Inderdaad, als je niet wil dat je PC stuk gaat kan je hem beter uitzetten.

Maar ik denk dat een schijf in een laptop sneller stuk gaat van dat je hem een keer te veel net even te hard neerzet dan slijtage. En dan gaat ie stuk, dan laat je er een nieuwe schijf in zetten. Kost weinig. Zorg wel voor backups, maar dat geldt voor iedereen altijd.

Of het verstandig is.... Ik denk dat het in jouw geval inderdaad verstandiger is om Windows 10 binnen een VM te houden dan om het native te installeren, dus in dat opzicht is het verstandig ja.

Maar dit heeft verder weinig met Windows 10 te maken.
Ik had wel windows 7 en later 8 geïnstalleerd in VM daarna gewist en linux geïnstalleerd en weer gewist daarna windows 10 geïnstalleerd. Ik ga het denk ik weer wissen.
Maar hoe zit het dan met de processor en Ram geheugen en andere hardware?

• Ramon
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:00:
[...]

Ik had wel windows 7 en later 8 geïnstalleerd in VM daarna gewist en linux geïnstalleerd en weer gewist daarna windows 10 geïnstalleerd. Ik ga het denk ik weer wissen.
Vooral doen wat je zelf wil, zou ik zeggen?
Maar hoe zit het dan met de processor en Ram geheugen en andere hardware?
Als je nu na al deze berichten nog niet doorhebt dat het niet uitmaakt zou ik maar gewoon geen VM's meer draaien ;)

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Ik heb het topic doorgezocht, maar heb nergens iets kunnen lezen over de compabiliteit met Creative Suite van Adobe. Kan iemand bevestigen of het wel of niet werkt?

PSN: Alvanosa

Verwijderd

Misschien heeft iedereen hier Windows 10 al gezien, maar voor wie nog niet, kijk dan op:

knip

Hierin staan wat screenshots en een toelichting.

[ Voor 18% gewijzigd door Rupie op 30-10-2014 20:21 . Reden: url weg ]

• tw1light
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11 13:20

tw1light

I'm alive

After effects en Photoshop draaien hier prima (Win10 - build 9860)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:39:
Misschien heeft iedereen hier Windows 10 al gezien, maar voor wie nog niet, kijk dan op:

knip

Hierin staan wat screenshots en een toelichting.
Gezien? Vlak nadat de eerste build van de testversie uitkwam heb ik die in een VM geïnstalleerd :P

[ Voor 9% gewijzigd door Rupie op 30-10-2014 20:21 . Reden: url uit quote ]

Oscar Wilde

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
tw1light schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:50:
After effects en Photoshop draaien hier prima (Win10 - build 9860)
Bedankt, dan ga ik Win10 op de laptop zetten.

PSN: Alvanosa

• CAP-Team

CAP-Team

Sommige apps zoals Twitter doen wel een beetje vreemd in de laatste build. Net of de rechtermuisknop ingedrukt is zodat de optie balken boven- en onderin getoond worden, maar dat is niet meer uit te zetten.

• FlowShotz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 02:33
Eind van de begin de melding gekregen dat er een update klaar stond en de pc hiervoor moest herstarten, bij het herstarten faalde hij compleet en moest hij restoren. Het ging hier volgens mij om de preview versie o.O Ben benieuwd of ze het snel fatsoenlijk werkend krijgen.
Zijn er eigenlijk al mensen die deze versie op hun thuis-pc (dus niet voor werk) als vaste versie hebben draaien? Dus mogelijk wel fall-back naar Win8 ofzo, maar gewoon als primaire OS? En zo ja: hoe bevalt dat?

Ik zit namelijk even te twijfelen. Mn huidige Windows draait niet echt lekker meer en is al weer wat ouder. Ik kan een tijd besteden aan opschonen en fouten zoeken, maar eigenlijk lijkt het me ook wel leuk om wat nieuwe dingen te testen en te gebruiken. Ik vind het dan niet erg als er wat bugs in zitten, zolang ik er maar mee kan blijven werken (uiteraard geen garantie, dus daarom ook nog wel een backup OS nodig).
Bij WP heb ik ook altijd meegedaan aan het dev-programma en bij Apple heb ik ook aardig wat beta's gedraaid. Heb er dus wel wat ervaring mee, maar nog niet met Win10 als primair OS. Wel even wat getest, maar dat zegt weinig over normaal gebruik.

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 30-10-2014 17:50 ]

• FlowShotz
  • Laatst online: 09-11 02:33
Martinspire schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 17:49:
Zijn er eigenlijk al mensen die deze versie op hun thuis-pc (dus niet voor werk) als vaste versie hebben draaien? Dus mogelijk wel fall-back naar Win8 ofzo, maar gewoon als primaire OS? En zo ja: hoe bevalt dat?

Ik zit namelijk even te twijfelen. Mn huidige Windows draait niet echt lekker meer en is al weer wat ouder. Ik kan een tijd besteden aan opschonen en fouten zoeken, maar eigenlijk lijkt het me ook wel leuk om wat nieuwe dingen te testen en te gebruiken. Ik vind het dan niet erg als er wat bugs in zitten, zolang ik er maar mee kan blijven werken (uiteraard geen garantie, dus daarom ook nog wel een backup OS nodig).
Bij WP heb ik ook altijd meegedaan aan het dev-programma en bij Apple heb ik ook aardig wat beta's gedraaid. Heb er dus wel wat ervaring mee, maar nog niet met Win10 als primair OS. Wel even wat getest, maar dat zegt weinig over normaal gebruik.
Ik ben hem nu aan het testen als 'basis' OS. Heb nog wel een Windows 7 op m'n SSD staan. Ik merk dat er nog zeker kuren zijn maar het werkt relatief fijn. Ik ben vooral te spreken over het start menu, de verschillende bureaubladen en de goeie multi-window opties. Dreamweaver en Battlefield 4 werken mijns inziens uitstekend. Tot dusver mijn ervaring.

• Swerfer
Ik gebruik hem sinds het uitkomen als basis systeem. Sterker nog, Windows 10 is het enige besturingssysteem op mijn PC.

Ik kan er prima mee werken en ik kom af een toe een bug tegen, maar geneen waarvan ik last heb. Ik werk niet met het startmenu, maar met het startscherm en dat werkt prima alleen mis ik de Windows 8-style full-screen modus voor apps. Ik wil eigenlijk weer dat een app full-screen draait (optie MS?) en dat als ik een app sluit dat ik weer op het startscherm kom ipv op de desktop. Ik klik wel op de desktop-tile als ik op de desktop wil zijn, ondanks dat ik 80% van de tijd op de desktop doorbreng...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Swerfer schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 18:21:
Ik gebruik hem sinds het uitkomen als basis systeem. Sterker nog, Windows 10 is het enige besturingssysteem op mijn PC.

Ik kan er prima mee werken en ik kom af een toe een bug tegen, maar geneen waarvan ik last heb. Ik werk niet met het startmenu, maar met het startscherm en dat werkt prima alleen mis ik de Windows 8-style full-screen modus voor apps. Ik wil eigenlijk weer dat een app full-screen draait (optie MS?) en dat als ik een app sluit dat ik weer op het startscherm kom ipv op de desktop. Ik klik wel op de desktop-tile als ik op de desktop wil zijn, ondanks dat ik 80% van de tijd op de desktop doorbreng...
Helemaal eens! Ik heb om diezelfde reden toch de preview maar weer vervangen voor Windows 8.1. Misschien dat ik hem overigens nu wel weer installeer, aangezien er volgende week ofzo vast weer een nieuwe build komt (vorige nieuwe was na 3 wkn toch?)....

• AMARONE

Ik gebruik het als mainOS nu en het bevalt prima eigenlijk. Ik merk alleen dat ik dat startmenu helemaal niet zo geweldig vind. Fullscreen alle apps zien op alfabet werkt veel sneller dan te moeten scrollen in een priegelige lijst..De verbeteringen aan Windows zelf zijn wel lekker en ook het notificatiescherm bevalt mij goed.

Ik heb alleen problemen met Youtube afspelen ( stopt na 15 seconden ), het geluid gaat veel zachter ( iemand? ) en explorer zelf lijkt wat instabieler waardoor ik wat vastlopers heb meegemaakt ( taakbeheer en dan explorer herstarten ).

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Werkt goed hoor, bij mij draait W10 op mijn 'htpc' het enige dat ik er op doe is wat 'steam streamen' heb VLC/MPC-HC geinstalleerd staan. Ik kijk er wat series/films op, internetten en downloaden.

Hij draait bijna 24/7 maar als ik m'n receiver/tv uit zet dan werkt mijn audio niet meer (HDMI) dus moet ik herstarten helaas. Dat en wat schoonheids foutjes kom ik niets vreemds tegen.

Het draait vlot en stabiel, buiten het HDMI audio probleem kan ik niets geks vinden, en als ik een koptelefoon in de onboard audio stop dan werkt die wel gewoon dus ik vermoed dat het een driver probleem is en daarvoor moet ik bij intel zijn denk ik. Windows 7 had dit probleem niet, hier leek het geluid soms 'door te schuiven' dat b.v. mijn woofer ineens center word of mijn LR speaker.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Swerfer
TheVMaster schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:58:
[...]

Helemaal eens! Ik heb om diezelfde reden toch de preview maar weer vervangen voor Windows 8.1. Misschien dat ik hem overigens nu wel weer installeer, aangezien er volgende week ofzo vast weer een nieuwe build komt (vorige nieuwe was na 3 wkn toch?)....
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MVtpKzllubBjrNbZRokaXy9g/full.png

Je kan dus zelf opgeven of je snel updates wilt of wat langer wilt wachten zodat eventuele bugs in de snelle updates geplet zijn. Hoe snel de updates komen? Geen idee...

[ Voor 4% gewijzigd door Swerfer op 31-10-2014 20:27 ]

Swerfer schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:25:
[...]

[afbeelding]

Je kan dus zelf opgeven of je snel updates wilt of wat langer wilt wachten zodat eventuele bugs in de snelle updates geplet zijn. Hoe snel de updates komen? Geen idee...
Ja...dat had ik gezien. Heb hem nu in een VM in mijn labomgeving draaien. Misschien ga ik hem van 't weekend wel weer installeren.....moet het nog ff zien....

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Ik heb de preview geinstallleerd op visualbox 4.3 versie 32bit maar hij is op mijn 2ghz laptop ontzettend traag!
Is dat omdat ik met 1ghz en 2Gbyte RAM werk of is de versie gewoon traag?
Verder wilde ik IE testen maar krijg geen verbinding terwijl icoon computer in taakbalk zegt dat ik wel verbinding heb.
Ook de market is zeer traag en maakt geen verbinding om meer apps te installeren?
Is de preview echt bedoeld om aan het besturingssysteem te snuffelen en niet een proefrit te maken?
Verder heb ik de instellingen bekeken en alles is simpel gehouden met knoppen wat een voordeel is.
Verder heb ik niet gekeken om de traagheid.
Ik wacht een nieuwe build af ik ben nou 9143 ofzo

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

• Ramon
Hier totaal geen last van traagheid, zowel niet in VM als native install. Heeft je CPU wel support voor VT-d en VT-x enzo (of de AMD varianten daarvan)? Overigens is 9143 afaik niet uitgekomen als build. De huidige build is 9860 dacht ik.

• HallonRubus
  • Laatst online: 15-11 19:49
Ik had graag gezien dat ze de snap mode wat uit hadden gebreid, nu is het zo dat als je in split screen werkt en je een assymetrisch verdeeld splitscreen wilt hebben, je beide windows apart moet aanpassen.

Zie hier wat ik bedoel: YouTube: Multi-Window on Galaxy Note II Split Screen Multi Tasking Feature Demo

Afbeeldingslocatie: http://homepage.tudelft.nl/p9t69/images/2014-11-02%2011_58_18-Greenshot.png

• Ramon
Ik neem aan dat je dat hebt aangegeven in de feedback app? :p

• D-TECH
  • Laatst online: 22:08
Dat kon dus wel in 8.1, in de tablet modus met Metro apps.

• Ramon
D-TECH schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:20:
Dat kon dus wel in 8.1, in de tablet modus met Metro apps.
Dat zal nog wel mogelijk blijven in tablet modus lijkt me. Hij heeft het alleen over desktop applicaties.

• Swerfer
Ramon schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:32:
[...]

Dat zal nog wel mogelijk blijven in tablet modus lijkt me. Hij heeft het alleen over desktop applicaties.
Je zou in desktop applicaties eigenlijk tussen de 2 gesnapte vensters een sleep-lijn of zo moeten krijgen zodat je de breedte kan aanpassen.

Ik vind het een goed idee en zal ook even feedback geven.

• HallonRubus
  • Laatst online: 15-11 19:49
Swerfer schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:30:
[...]

Je zou in desktop applicaties eigenlijk tussen de 2 gesnapte vensters een sleep-lijn of zo moeten krijgen zodat je de breedte kan aanpassen.

Ik vind het een goed idee en zal ook even feedback geven.
Of bijvoorbeeld alleen als je alt of ctrl ingedrukt houdt en sleept. Het is toch meer iets voor de poweruser, en anders levert het alleen maar irritatie op als je het liever op de conventionele manier wilt laten werken.

Overigens, en ik kan het natuurlijk mishebben, heb ik dit nog in geen enkele desktop omgeving gezien, alleen Android en Windows RT (en Windows 8 metro dus)

[ Voor 12% gewijzigd door HallonRubus op 02-11-2014 13:34 ]

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

sdk16420 schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:33:
Overigens, en ik kan het natuurlijk mishebben, heb ik dit nog in geen enkele desktop omgeving gezien, alleen Android en Windows RT (en Windows 8 metro dus)
Doel je op tiling window managers? Op Linux heb je bijv. xmonad:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Sc9rMxd.jpg

• Swerfer
Ik heb feedback gegeven in Desktop -> Snap:
Put a marker between two snapped windows where you can drag the touching window sides to the left or right to make one window smaller and at the same time make the other windows wider.
Hier kan je zelf eventueel ook op stemmen om het punt onder de aandacht van Microsoft te krijgen...

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Overigens is 9143 afaik niet uitgekomen als build. De huidige build is 9860 dacht ik.
ja, de 9841 heb ik hoe kom ik aan de 9860?

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

• Swerfer
paranoia68 schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:00:
[...]

ja, de 9841 heb ik hoe kom ik aan de 9860?
Charms -> Settings -> Change PC settings -> Update and recovery -> Preview builds

Verwijderd

In build 9860 heb ik twee verschillende wifi icoontjes gezien op de taskbar. Iemand enig idee wat die nieuwe betekent en waarom het niet consistent dezelfde is?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/f2kcbc.png

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

With ^, er is niks nieuws aan. In 7 ziet die er ook zo uit bij bekabeld en bij wifi.

Oscar Wilde

• Swerfer
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:39:
In build 9860 heb ik twee verschillende wifi icoontjes gezien op de taskbar. Iemand enig idee wat die nieuwe betekent en waarom het niet consistent dezelfde is?

[afbeelding]
Als je geen wifi verbinding hebt, dan zie je de bekabelde icoon...

Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:39:

[afbeelding]
:? Dat is een serieuze vraag? Dit is bij Windows 7, 8 en 8.1 exact hetzelfde...niets nieuws aan (zoals al eerder genoemd)....

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
TheVMaster schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:02:
[...]

:? Dat is een serieuze vraag? Dit is bij Windows 7, 8 en 8.1 exact hetzelfde...niets nieuws aan (zoals al eerder genoemd)....
Beetje lief doen, zo gek is de vraag niet. Anders kan je altijd even een topic report aanmaken.

(De vraag was overigens al 3x beantwoord)

[ Voor 6% gewijzigd door monnick op 03-11-2014 10:17 ]

Verwijderd

Ik heb nu anders gewoon wifi verbinding en toch dat zgn kabel-icoontje in beeld. Datzelfde icoontje geeft netjes het SSID aan als ik erop hover. En ja het was een serieuze vraag want ik heb het nog nooit eerder gezien. Sterker nog, ik weet vrij zeker dat een bekabeld icoontje er iets anders uitziet.

• wagenveld
  • Niet online
Klopt hoor, je bent niet gek geworden. Komt hier ook af en toe tevoorschijn, ook op Wifi.

Verwijderd

^ Gelukkig maar. :P

En dat icoontje ziet er in Windows 7 toch echt anders uit. Subtiel maar toch. In Windows 10 lijkt die kabel meer op een antenne. ;)

Windows 7:

Afbeeldingslocatie: http://www.depts.ttu.edu/ithelpcentral/solutions/vpn/windows7/win7_vpn_9.png

Windows 10:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/f2kcbc.png

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2014 10:53 ]

• ethical_h
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 14:49
Goed gezien 2fish, had het verschil niet gezien.

• AMARONE
Na 1 week lijkt Windows 10 ineens stabieler te worden :) Enige probleem is het geluid wat veel zachter gaat op mijn Vaio dan onder 8.1 en het touchpad lijkt wat minder responsive.

• Sjah
Moet zeggen dat de driver voor mijn Xfi Titanium HD, een alg. HD-driver van Windows, in Win7 k*t was, maar in Win10 is die foutloos. Kan je zeggen komop download de Creative driver, doe ik ook wel als die er is, maar waarom zou je eigenlijk....

• CAP-Team

CAP-Team

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:49:
^ Gelukkig maar. :P

En dat icoontje ziet er in Windows 7 toch echt anders uit. Subtiel maar toch. In Windows 10 lijkt die kabel meer op een antenne. ;)

Windows 7:

[afbeelding]

Windows 10:

[afbeelding]
Het icoontje in Windows 10 is hetzelfde als in Windows 8.1 hoor :?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:03
Hij laat dan ook het icoontje van Windows 7 zien. De bovenste is in ieder geval het icoontje wat je bij bekabeld ziet (of hoort te zien) en de onderste met wifi. Dat je de bekabelde versie ziet, terwijl je wel een (werkende) wifi-verbinding hebt, klopt niet helemaal en is waarschijnlijk een bug.

The devil is in the details.

monnick schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:17:
[...]

Beetje lief doen, zo gek is de vraag niet. Anders kan je altijd even een topic report aanmaken.

(De vraag was overigens al 3x beantwoord)
Eh...en dat topic report kan ik dan zelf gaan afhandelen? :+ Er is niets bijzonders aan het icoontje.....dus ja die vraag is wel wat gek...

maar goed ontopic. Heeft iemand een idee wanneer we een nieuwe build kunnen verwachten? Wat denken we....deze week...volgende week?

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:08
Iemand nog tips om mijn iMac(late 2009) soundcard te laten werken? Heb alle drivers zo'n beetje geprobeerd... volgens mij een realtek ding.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:08
Euh sorry, kennelijk een lap text weggevallen, draai windows 10 onder bootcamp ;) Performance is meer dan goed te noemen, alleen die rotterige soundcard wil niet mee werken en het apple wireless keyboar niet.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Wat voor beveiliging (antivirus/firewall) hebben jullie draaien op Windows 10? Nu een aantal pakketten geprobeerd te installeren, maar ze werken niet (of scoren heel laag in de tests). Norton en Bitdefender lukt bv niet om te installeren. En op een 1 of andere manier krijg ik Defender ook niet meer aan de praat.

• Swerfer
Martinspire schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:31:
Wat voor beveiliging (antivirus/firewall) hebben jullie draaien op Windows 10? Nu een aantal pakketten geprobeerd te installeren, maar ze werken niet (of scoren heel laag in de tests). Norton en Bitdefender lukt bv niet om te installeren. En op een 1 of andere manier krijg ik Defender ook niet meer aan de praat.
Sinds Windows Defender, eerder Microsoft Security Essentials, bestaat gebruik ik die. Daarvoor heb ik nooit een virusscanner gebruikt...

• CAP-Team

CAP-Team

Ik gebruik eigenlijk al tijden eerst Microsoft Security Essentials en sinds Windows 8 gewoon Windows Defender.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:41
Martinspire schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:31:
De Free versie van AVG werkt zonder problemen op Windows 10.

Mijn YouTube Channel

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Had vanochtend opeens een grote update, dik half uur bezig geweest voordat alles klaar was.
Iemand enig idee wat de update inhield?
Pagina: 1 ... 12 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ