Check dit en help mee!
Version 6.4 Build 9860DaMoUsYs schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:59:
Zou kunnen dat er weer een nieuwe build uit is.
Wat geeft ie voor buildnummer aan in de rechterbenedenhoek of bij winver?
Heb je al eerder een grootte update gehad of was dit de eerste ?
Als dit de eerste keer was, was dat waarschijnlijk deze update
Check dit en help mee!
Dit was inderdaad mijn eerste grote update, windows 10 nu dikke week in gebruik. Had deze update al eerder verwacht. Heb nu het notificatie center erbij gekregen. Voor de rest nog erg tevreden over deze previewDaMoUsYs schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 17:37:
Aha oke, dat is de 2de build.
Heb je al eerder een grootte update gehad of was dit de eerste ?
Als dit de eerste keer was, was dat waarschijnlijk deze update
Intel en of AMD driver zorgt er voor dat ik een BSOD krijg.
Dus automatisch drivers installeren maar ff uit gezet
Check dit en help mee!
Windows 10 Build 9879 zou de nieuwste build moeten zijnTheVMaster schreef op maandag 03 november 2014 @ 23:28:
[...]
Eh...en dat topic report kan ik dan zelf gaan afhandelen?Er is niets bijzonders aan het icoontje.....dus ja die vraag is wel wat gek...
maar goed ontopic. Heeft iemand een idee wanneer we een nieuwe build kunnen verwachten? Wat denken we....deze week...volgende week?
is everything cool?
Geen idee, maar Desktop Skype werkt wel (mocht je de noodzaak hebben)AMARONE schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:42:
Werkt Skype bij jullie ook niet? De Metro Skype.. Hij vraagt om toestemming voor de camera en loopt daarna vast of blijft laden..
Heb inmiddels update gedaan bedankt!Swerfer schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:03:
[...]
Charms -> Settings -> Change PC settings -> Update and recovery -> Preview builds
Verstand van 'Alles' van 'Niets'
http://windows10club.com/set-w10-virtual-disk/
De volgende is inmiddels ook al verschenen!
.mkv lijkt nu wél zonder foutmelding in WMP te werken. (ja normaal installeer ik codecs, maar omdat ik las dat het out of the box zou werken nog niet gedaan)
Probleem is alleen dat hij hier niet altijd even smooth en soms zonder geluid afspeelt dus er moet nog wel wat aan gesleuteld worden.
Moet wel zeggen dat WMP in windowed mode best nice uitziet zo borderless.
*Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen over het altijd gemeden logge WMP.
Tot nu toe bevalt W10 me echt super goed. Draai het als VM in W8.1, maar begin hem steeds vaker als default op te starten gelijk na een boot en alles (browsen, beetje multitasken, ik game niet) werkt nu al super smooth.
[ Voor 83% gewijzigd door SmiGueL op 13-11-2014 10:09 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
http://blogs.windows.com/...0NEWBUILD&linkId=10511094
[edit]
Zo en weer terug online in de nieuwe build! eens even kijken wat er nog meer verstopt is
[ Voor 18% gewijzigd door Jaguar645 op 12-11-2014 21:47 ]
is everything cool?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik heb de nieuwe build nog niet geinstalleerd, maar ik hoop eigenlijk dat het OneDrive sync-gedrag uit Win8 beschikbaar blijft in Win10, desnoods als optie. Op een portable device heb ik geen zin om alles te synchroniseren noch om handmatig aan te geven wat ik gesynchroniseerd wil zien.Jaguar645 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:22:
Wat bekende bugs en veranderingen met de laatste build zijn hier te vinden:
http://blogs.windows.com/...0NEWBUILD&linkId=10511094
[edit]
Zo en weer terug online in de nieuwe build! eens even kijken wat er nog meer verstopt is
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
[update]Niet dus
[ Voor 41% gewijzigd door CAP-Team op 13-11-2014 11:06 ]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
Goed een uur later
Ik mag hopen dat de volgende ronde toch wel iets sneller gaat
edit: na 3 uur ben ik nu bij "Setting up a few more things"
[ Voor 36% gewijzigd door Dannisi op 13-11-2014 13:26 ]
There is no place like 127.0.0.1
De vorige ronde was hier iets meer dan een uur, en deze ook, incl download. Build 9879 draait nu in de VM en haalt nu een of andere belangrijke november update binnen.Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:10:
Even updaten...
Goed een uur later
Ik mag hopen dat de volgende ronde toch wel iets sneller gaat
edit: Volgens mij heb ik een bugje gevonden: De numlock-led gaat uit zodra ik in de VM ga werken, maar het indrukken van de knop schakelt de functies wel in en uit. Meteen nadat ik uit de VM ga gaat het ledje weer aan.
edit2: Lol, een smiley in IE, valt mij net ineens op
[ Voor 27% gewijzigd door Raven op 13-11-2014 14:23 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
(ik draai W10 native)
Apps willen toch niet starten. Ik kan dus ook geen feedback geven
De eerste keer opstarten was er niets met de apps aan de hand, behalve Onedrive dan. Die wil weten waar ik de Onedrive folder wil hebben en met het instellen crashed hij.
In de tussentijd een Windows Update gedraaid met een restart, en daarna werkten de apps dus ook niet meer. Ze starten gewoon niet op en degene die vastgepint op mijn bureaublad staan die geven de volgende melding:
Windows cannot find ". Make sure you typed the name correctly, and then try again.
[ Voor 81% gewijzigd door Swerfer op 13-11-2014 16:24 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Gelukkig geen belangrijke data maar toch.
Eens kijken of ik de partities nog weer terug kan toveren..
[update]Phew
[ Voor 16% gewijzigd door CAP-Team op 14-11-2014 09:18 ]
Sinds deze build worden mijn videokaarten gediabled
Dus dat is wel beter
/Off Topic
Wel een gave serie BTW
Check dit en help mee!
Verwijderd
Bij mij was een volle (wat nou, er was 25GB over
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2014 20:52 ]
Installation Started: Windows has started installing the following update: fbl_release 9879 Professional
Installation Failure: Windows failed to install the following update with error 0x80070520: fbl_release 9879 Professional.
En verder vele foutmeldingen in windows logs: The device, \Device\Harddisk0\DR0, has a bad block.
Anyways, tijd om mijn harddisk eens te bekijken. Bedankt voor de tip!
Windows 10 Technical Preview First Impressions: The Return Of The Desktop
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Verwijderd
Gelukkig ook simpel te herstellen door af- en weer aan te melden.
VLC net gebruikt, geen last meer.
De grap is dat VLC en GPU versnelling verrot was bij mij, de reden om over te stappen naar MPC-HC.
Ik was dan ook blij verrast dat het nu wel in orde is (2.1.5 die op W8 niet lekker werkte)
Maar eens kijken of het zo blijft, ik was nooit echt happy met MPC-HC wegens het ontbreken van een EQ en de vreselijk onhandige video-effects.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2014 23:25 . Reden: Test met ander progsel. ]
En via taakbeheer explorer.exe killen en herstarten dan?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Wat ik wel onhandig vind is het nieuwe "home" scherm als ik met winkey-E een explorer venster start. Ik vond het juist zo handig dat die in My Computer opende.
C:\Users\{username}\AppData\Local\Microsoft\SkyDrive\17.3.4517.1031\OneDriveSetup.exe /uninstall
C:\Users\{username}\AppData\Local\Microsoft\SkyDrive\17.3.4517.1031\OneDriveSetup.exe
Edit:
Hmm... Op zoek in de eventviewer naar de oorzaak van het niet willen starten van apps kwam ik dit tegen:
Activation of app Microsoft.Cortana_8wekyb3d8bbwe!CortanaUI failed with error: This app does not support the contract specified or is not installed. See the Microsoft-Windows-TWinUI/Operational log for additional information.
Cortana??? Zit er al iets van Cortana in Windows 10 Build 9879?
[ Voor 75% gewijzigd door Swerfer op 16-11-2014 00:01 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Heeft iemand overigens een idee wat "system compression" precies doet in het disk clean-up menu? De beschrijving is enigszins kort. Ik heb het voor de grap maar geprobeerd (bespaarde me 5.51GB volgens het ding zelf). Vervolgens is de optie verdwenen uit het menu. Zover ik weet is het ook niet de gewoonlijke 'Compress contents to save disk space' optie die al beschikbaar was, die blijft (zover ik heb gezien) overal uitgevinkt.
Alleen de OneNote app kan niet geüpdate worden. Na deïnstallatie kan ik hem niet meer installeren
powershell -ExecutionPolicy Unrestricted add-appxpackage -register $Env:PROGRAMFILES\WindowsApps\*\appxmanifest.xml –DisableDevelopmentMode
Bovenstaande zorgde dat de apps weer werkten en
powershell -ExecutionPolicy Unrestricted Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $Env:SystemRoot\*\AppxManifest.xml
zorgde dat ik weer in de settings kon komen en diverse andere systeem apps weer werkten zoals 'Photos'
Vreemd allemaal. Ergens zit (zat) dus iets fout met de policies...
[ Voor 16% gewijzigd door Swerfer op 15-11-2014 23:37 ]
Wat vinden jullie van de manier waarop je nu met draadloze netwerken moet verbinden? Ik vind het verschrikkelijk omslachtig.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik snap het punt niet zo? Ze gaan het toch beter maken met een alternatief voor placeholders blijkbaar.RayNbow schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:00:
Hmm, een reactie van het OneDrive team is gekomen m.b.t. de laatste build, maar ik weet niet of ik hier blij van word...
Kan mij voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Ik als Windows 8.1 gebruiker ook niet echt. Zie het wel als nadeel van upgraden naar Windows 10 straks.
Verwijderd
Dubbelklikken op Network icon -> Wifi?Petervanakelyen schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:29:
...
Wat vinden jullie van de manier waarop je nu met draadloze netwerken moet verbinden? Ik vind het verschrikkelijk omslachtig.
Echt omslachtig.
Voorlopig is Windows X niet RTM.Caelorum schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 23:21:
Mja "Longer term, we’ll continue to improve the experience of OneDrive in Windows File Explorer, including bringing back key features of placeholders." klinkt als "we gaan er over een jaar wel naar kijken hoe we dit gaan oplossen, maar we gaan niet garanderen dat alle features van placeholders terug gaan komen"
Kan mij voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Ik als Windows 8.1 gebruiker ook niet echt. Zie het wel als nadeel van upgraden naar Windows 10 straks.
Ik hoop dat op die manier juist Windows 10 een enorm succes zal worden, net zoals Windows 7.
Dubbelklikken op Network icoon -> Wachten tot de PC Settings app geladen is -> Klikken op WiFi -> Wachten tot hij naar netwerken heeft gescand -> Verbinden.Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 01:53:
[...]
Dubbelklikken op Network icon -> Wifi?
Echt omslachtig.
Vroeger was dat Network icoon -> Verbinden. Ja, dat vind ik omslachtig.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Mee eens dat is een behoorlijke achteruitgang. Heb je al feedback ingediend?Petervanakelyen schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 12:38:
[...]
Dubbelklikken op Network icoon -> Wachten tot de PC Settings app geladen is -> Klikken op WiFi -> Wachten tot hij naar netwerken heeft gescand -> Verbinden.
Bij 'Available Wi-Fi networks' laat hij alleen het netwerk zien waar ik mee ben verbonden. Slechts een enkele keer laat hij alle netwerken zien. Als ik de verbinding verbreek, dan pas komen alle netwerken in beeld...Petervanakelyen schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 12:38:
[...]
Dubbelklikken op Network icoon -> Wachten tot de PC Settings app geladen is -> Klikken op WiFi -> Wachten tot hij naar netwerken heeft gescand -> Verbinden.
Verwijderd
Wachten? Bij mij gaat dat real timePetervanakelyen schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 12:38:
[...]
Dubbelklikken op Network icoon -> Wachten tot de PC Settings app geladen is -> Klikken op WiFi -> Wachten tot hij naar netwerken heeft gescand -> Verbinden....
Your purchase couldn't be completed
Something happened and your purchase can't be completed. Error code: 0x80240438
Ik heb hier even op gezocht schijnbaar waren er bij de Windows 8 preview mensen met dezelfde fout, toen was de oplossing om te switchen naar een lokale account en dan kon je eventueel ook weer terug switchen naar een microsoft account.
Meer mensen hier last van?
Ik niet, alleen wat games en internet browsing met de Windows 10 (9879 build).Saven schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:05:
Gebruiken jullie dit als werkmachine ondanks de data (keylogging) die naar MS wordt doorgestuurd ja?
Mja, inloggen in je mail enzo?Winkiller schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:01:
[...]
Ik niet, alleen wat games en internet browsing met de Windows 10 (9879 build).
Kom je hier als troll of is er verder nog een idee achter je vraag?
Ik denk dat de vraag legitiem is. Microsoft doet aan keyloggen en ja, de kans bestaat dat ook privacy gevoelige informatie wordt gelogd. Of Microsoft er wat mee doet met die specifieke informatie? Waarschijnlijk niet. Het gaat puur om data ter verbetering van Windows 10 en als ze misbruik maken en dat lekt op de één of andere manier uit, dan riskeren ze gelijk het verlies in vertrouwen en een heleboel klanten...Martinspire schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:39:
[...]
Doe je toch fijn niet mee met de Beta, ik maak ik me er niet druk over, er is niets wat ik wil verbergen.
Trouwens al mijn email staat al jaren op de servers van Microsoft, als er al iets in stond wat ik wilde verstoppen hadden ze het al geweten.
Echt belangrijke zaken, bank enzo gaat via een andere pc of laptop.
[ Voor 8% gewijzigd door Winkiller op 17-11-2014 17:54 ]
Zoals jij het brengt is het legitiem, de manier van vraagstellen en vervolgens opmerking maken is niet echt netjes. Maar goed, wel meer van dat soort reacties op tweakers tegenwoordig.Swerfer schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:00:
[...]
Ik denk dat de vraag legitiem is. Microsoft doet aan keyloggen en ja, de kans bestaat dat ook privacy gevoelige informatie wordt gelogd. Of Microsoft er wat mee doet met die specifieke informatie? Waarschijnlijk niet. Het gaat puur om data ter verbetering van Windows 10 en als ze misbruik maken en dat lekt op de één of andere manier uit, dan riskeren ze gelijk het verlies in vertrouwen en een heleboel klanten...
En ja er staat een keylogger aan, maar ik ben daar vrij luchtig over. Wat willen ze doen, mijn bankrekening leeg plunderen? Dat lijkt me vrij sterk.
Hebben meer mensen hier 'last' van?
Je kan de icons herkennen aan de filenaam die begint met TrayItemIcon.{
Voorbeeld: TrayItemIcon.{000AAB46-7959-4C0C-B563-DA50F916C22A}.BMP
Ik denk dat het Onedrive ook traag maakt. Elke minuut komen er tientallen tot honderden bij en het kan niet anders dat dat vertraging opleverd. En ik denk dat mijn SSD er ook niet blij mee is...
The little you know..Martinspire schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:39:
[...]
Maareh nee ik ben gewoon benieuwd of mensen dat doen. Ik heb w10 ook in mn virtual machine, maar ben eigenlijk te bang om hem echt te gebruiken om te testen
[ Voor 12% gewijzigd door Saven op 17-11-2014 19:44 ]
Nee ik zie slechts 2 bestanden met die naam in de map die je noemt.Swerfer schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:05:
Onedrive genereerd honderduizenden tray icons in %appdata%\..\local\temp
Hebben meer mensen hier 'last' van?
Je kan de icons herkennen aan de filenaam die begint met TrayItemIcon.{
Voorbeeld: TrayItemIcon.{000AAB46-7959-4C0C-B563-DA50F916C22A}.BMP
TrayItemIcon.{41D93CAB-49AB-4147-99DE-AE021A490E66}
TrayItemIcon.{BE23BCD3-B12C-4EF0-BC83-81BE48AAFB76}
Ik heb Onedrive geuninstalled en weer geïnstalleerd en nu blijft het tray icoontje gewoon de bekende 2 wolkjes. Hiervoor had ik continu dat groene balkje lopen, en blijkbaar wordt elke keer dat het groene balkje verspringt weer een nieuw icoontje opgeslagen in de temp folder.
Nu heb ik alleen bij daadwerkelijke wijzigingen dat groene balkje en worden er wel icoontjes geproduceerd, maar een stuk minder. Ik heb er nu zo'n 170...
Het blijft in mijn ogen een bug, dat elk icoontje wordt opgeslagen, wat aan de aantallen bij jullie te zien ook het geval is, maar het extreme van een paar honderdduizend per dag is nu wel weg...
Edit: Het stroomt hier ook als een malle binnen. Als OneDrive uninstallen en opnieuw installeren hielp, dan doe ik dat ook maar. Maar... hoe doe ik dat?
Edit2: duh, gewoon in Control Panel - Add/Remove Programs...
[ Voor 54% gewijzigd door posttoast op 20-11-2014 11:49 ]
Dat deed ik eerst ook, maar toen moest ik even zoeken waar de installer stond. Het makkelijkst is:posttoast schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:49:
Edit2: duh, gewoon in Control Panel - Add/Remove Programs...
C:\Users\{username}\AppData\Local\Microsoft\SkyDrive\17.3.4517.1031\OneDriveSetup.exe /uninstall
Voor het installeren de /uninstall weghalen...
Ik merk op dat na het installeren van updates en daarna het restarten, dat de programma's die open stonden weer opnieuw openen. Wel handig...
Die "update" is sinds kort ook geintegreerd in Windows 7 en Windows 8.Swerfer schreef op donderdag 20 november 2014 @ 17:49:
Hmm...
Ik merk op dat na het installeren van updates en daarna het restarten, dat de programma's die open stonden weer opnieuw openen. Wel handig...
Wel handig inderdaad
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
In Windows 7 niks van gemerkt, of moet ik er iets voor instellen..Cis schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:02:
[...]
Die "update" is sinds kort ook geintegreerd in Windows 7 en Windows 8.
Wel handig inderdaad
Ik heb het 1 min geleden even met Win 8.1 getest door Firefox, Chrome, Outlook en Explorer aan te zetten.Cis schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:02:
[...]
Die "update" is sinds kort ook geintegreerd in Windows 7 en Windows 8.
Wel handig inderdaad
Vervolgens nog expres bij Windows Update op de knop Ópnieuw Opstarten geklikt (omdat er schijnbaar updates waren geïnstalleerd) maar na een reboot kwam alleen een lege desktop in beeld.
Zal het na de volgende update weer even opnieuw proberen.
[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 20-11-2014 22:01 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ik heb thuis Windows 8.1, en daar opende alle oude schermen weer na een reboot van de patches.
En ook op werk, Windows 7, opende alle oude schermen weer na een patchinstall vanuit SCCM (maar dat mag geen verschil maken).
Heb ik een speciale superpatch geinstalleerd dan? :-?
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Verwijderd
Welke updates? Ik krijg alleen Defender definities binnen at best.Swerfer schreef op donderdag 20 november 2014 @ 17:49:
Hmm...
De software moet het ondersteunen. IE, Office doen dat. Maar niet alle software heft dit geimplementeerd. Dus het hangt er vanaf wat je op je scherm had staan.Cis schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 00:10:
Dan snap ik het ook niet.
Ik heb thuis Windows 8.1, en daar opende alle oude schermen weer na een reboot van de patches.
En ook op werk, Windows 7, opende alle oude schermen weer na een patchinstall vanuit SCCM (maar dat mag geen verschil maken).
Heb ik een speciale superpatch geinstalleerd dan? :-?
Check de updates altijd, althans de feature-updates, niet de security. Afgelopen maand zat er 1 bij die het niet kan zijn, de ander is de zoveelste Compatibiliteitsupdate voor het upgraden van Windows 7 , wat dat ook moge zijn. Zou dat de boosdoener zijn?
Ik vermoed dat het aan de dualboot/bootmanager ligt?
Big shock! Waarom zouden ze dit nu ineens doen?
Waarom een big shock? Zoals het stuk al beschrijft, het is maar een nummer. De kernel wordt blijkbaar dusdanig veranderd dat het zo'n 'grote' sprong rechtvaardigt...Ramon schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:37:
http://www.neowin.net/new...h-a-kernel-version-of-100
Big shock! Waarom zouden ze dit nu ineens doen?
Ben wel benieuwd overigens, maar een dergelijke upgrade kan gewoon prima. Vond het altijd al raar dat de kernel maar minimaal omhoog ging bij een nieuwe versie van Windows. Was handig als die gewoon bleef doornummeren zodat je daarmee kon detecteren welk besturingssysteem iemand had.
Echter, als we even kijken was het een tijdelijke uitschieter: https://buildfeed.net
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 21-11-2014 20:01 ]
Microsoft heeft het bevestigd. Kernel 10.0Martinspire schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:00:
Echter, als we even kijken was het een tijdelijke uitschieter: https://buildfeed.net
Zie voor meer info http://www.windowscentral...on-windows-10-will-go-100
Ik merk trouwens dat mijn wifi bij de laatste build onstabieler is geworden en pcsettings niet altijd werkt.
Ik snap wat je bedoelt...AMARONE schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:59:
Ze hebben nieuwe map iconen maar ze mogen wel wat consistenter worden met het doorvoeren. Ook die nieuwe accustatus valt uit de toon met de rest...

De accustatus vind ik nog wel kunnen, als je tenminste de status in de tray bedoelt...
Geen dualboot op m'n laptop, maar had wel een soortgelijk probleem: harddisk kwijt.CAP-Team schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:52:
Zijn er meer mensen die Windows 10 in dualboot met Windows 7 hebben? Op mijn laptop is hij sinds de installatie van Windows 10 regelmatig zijn harddisk kwijt als de laptop wordt aangezet. Start ik op met Windows PE en herstart ik daarna dan is alles weer goed.
Ik vermoed dat het aan de dualboot/bootmanager ligt?
Na 10 keer booten, BIOS checken, en boot-usb-stick het euvel gevonden: de harde schijf was uit de connectors getrild
Gister had mn pc de hele avond aangestaan en op een gegeven moment zag ik dat er een Windows Update was, dus die maar even installeren. Reboot nodig, nouja maar even doen dan. Het duurde vrij lang voor ie begon met updaten, maar uiteindelijk draaide hij en moest hij opnieuw opstarten. Maar dat ging dus fout.
Hij kwam niet meer bij zijn bios aan en bleef hangen in een reboot-loop. Allerlei zaken proberen, maar hij gaf geen piepjes, begonnen geen lampjes te knipperen (alleen de normale bij opstarten) en kwam niet in zijn bios. Zonder grafische kaarten, tweetal pci-kaarten eruit, geen harde schijven en geen dvdrom. Geen doorstart en ook geen errors. Dus ik vermoed iets met het moederbord of de PSU, maar kan momenteel ook niet testen. Ik heb de PC al een aantal jaar in deze opzet (dus ook geen geheugen gewisseld oid) en niet dit soort problemen gehad.
Jullie nog eens iets soortgelijks gehad na Windows Update? En wat was de oplossing/oorzaak?
Die pinnetjes! Als ik in explorer naar de home map ga zie ik die ookSwerfer schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:33:
[...]
Ik snap wat je bedoelt...
[afbeelding]
De accustatus vind ik nog wel kunnen, als je tenminste de status in de tray bedoelt...
Nee maar wel regelmatig als ik op afsluiten klik dat de PC piept en de computer opnieuw opstart i.p.v. afsluit. Als ik dan nadat hij weer is opgestart opnieuw op afsluiten klikt gaat hij wel normaal uit.Martinspire schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:07:
Hmm, misschien enigszins offtopic, maar toch:
Gister had mn pc de hele avond aangestaan en op een gegeven moment zag ik dat er een Windows Update was, dus die maar even installeren. Reboot nodig, nouja maar even doen dan. Het duurde vrij lang voor ie begon met updaten, maar uiteindelijk draaide hij en moest hij opnieuw opstarten. Maar dat ging dus fout.
Hij kwam niet meer bij zijn bios aan en bleef hangen in een reboot-loop. Allerlei zaken proberen, maar hij gaf geen piepjes, begonnen geen lampjes te knipperen (alleen de normale bij opstarten) en kwam niet in zijn bios. Zonder grafische kaarten, tweetal pci-kaarten eruit, geen harde schijven en geen dvdrom. Geen doorstart en ook geen errors. Dus ik vermoed iets met het moederbord of de PSU, maar kan momenteel ook niet testen. Ik heb de PC al een aantal jaar in deze opzet (dus ook geen geheugen gewisseld oid) en niet dit soort problemen gehad.
Jullie nog eens iets soortgelijks gehad na Windows Update? En wat was de oplossing/oorzaak?
Ach ja....was het niet een probeer versie..
Wat ik ook apart vindt is dat ik niet meer kan dubbelklikken op mappen, ik ben nu verplicht om rechts te klikken en op open te klikken als ik een map in wil, niet erg handig als je het mij vraagt.
Die "reboot-bug" heb ik ook. Heel irritant. Ik sluit tegenwoordig af vanuit een command prompt met "shutdown -s". Dat werkt (tot nu toe) wel altijd.Winkiller schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:48:
[...]
Nee maar wel regelmatig als ik op afsluiten klik dat de PC piept en de computer opnieuw opstart i.p.v. afsluit. Als ik dan nadat hij weer is opgestart opnieuw op afsluiten klikt gaat hij wel normaal uit.
Ach ja....was het niet een probeer versie..![]()
Wat ik ook apart vindt is dat ik niet meer kan dubbelklikken op mappen, ik ben nu verplicht om rechts te klikken en op open te klikken als ik een map in wil, niet erg handig als je het mij vraagt.
Verwijderd
Over die pinnetjes, je kunt ze wel unpinnen vanuit home, maar de pin zelf verwijderen/niet laten zien? Geen idee. Misschien met een registry hack.
Maar ik zie ze over het algemeen toch niet, ik gebruik een andere filemanager
Ja...dat heb ik inderdaad ook, dacht al dat het aan die dikke vingers van mij lag. Ook heb ik met grote regelmaat (op mijn SP3) dat de taskbar icons ineens doorzichtig worden, een groot deel van de tegels ook doorzichtig wordt. Als ik dan wil afloggen, dan zijn ook die opties doorzichtig....ook maar ff melden.Swerfer schreef op woensdag 26 november 2014 @ 19:55:
Ik heb regelmatig dat sommige apps zomaar openen, zoals de Store, Onenote en mijn OneDrive folder. Ik heb het maar gemeld in de feedback app...
Had ik ook, maar dan waren het wel metro-apps die ik daarvoor al had geopend en gesloten.Swerfer schreef op woensdag 26 november 2014 @ 19:55:
Ik heb regelmatig dat sommige apps zomaar openen, zoals de Store, Onenote en mijn OneDrive folder. Ik heb het maar gemeld in de feedback app...
Aangezien mijn 9860 build steeds maar wilde updaten naar een nieuwere versie -en dat steeds maar niet lukte (zie eerdere post)- en m'n laptop daar steeds veel te druk mee bezig was, ben ik maar geswitcht naar 64-bits 9841 build.
Dat lees ik vaker, maar ik heb juist het omgekeerde. De vorige build was bij mij veel instabieler. Heel vaak BSOD's. Nu juist helemaal niet meer.AMARONE schreef op donderdag 27 november 2014 @ 00:04:
Die laatste builkd is veel instabieler dan ervoor. Vaker vastlopers of een hangende explorer en metro apps werken niet meer. Ook de stabiliteit van de wifi is flink achteruit gegaan..
edit:// na een harde reset (was vergeten hoe dat moest) werkt mijn oude build weer lijkt het
VER: Microsoft Windows [Version 6.4.9860]
en de update is weer aanwezig, ik blijf er even af
Ding blijft vrolijk updaten, krijg nu wel een foutmelding waarom ie de boel terugdraait 0xc1900101-0x40017
Is een foutmelding die onder win 8.1 duidt op een USB driver fout ...
[ Voor 65% gewijzigd door franssie op 28-11-2014 21:15 . Reden: eindelijk foutmelding ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Bij Internet Explorer zijn functies toegevoegd.
Een paar icoontjes zijn veranderd.
De klok is nu ook in NL style.
Weet iemand nog meer dingen die veranderd zijn met de Update?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2014 19:45 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ