Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 19:20:
Ik heb de laatste 'Big' update nu ook.
En welke update is dat?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Ik heb denk ik ook even wat gemist, de 9879 is toch al een tijdje uit....iig voor de 'Fast' groep....

Verwijderd

TheVMaster schreef op zondag 30 november 2014 @ 01:03:
[...]

Ik heb denk ik ook even wat gemist, de 9879 is toch al een tijdje uit....iig voor de 'Fast' groep....
Klopt die heb ik nu ook , ik sta op 'Slow' met updates en dat vindt ik ook prima zo.

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hebben jullie ook dattie op elke externe HD die je aansluit de folders
videos
pictures
documents
music

aanmaakt?
Ik heb vandaag (mede door alle vage probleempjes die ik met deze build heb) Windows 8.1 maar weer geinstalleerd. De eerstvolgende update hoeven we niet te verwachten voor januari 2015 las ik in een mail afgelopen week. Ik wil in december nog wel graag zonder frustraties werken, moet wel zeggen dat ik niet kan wachten op de volgende build (in januari) waarin we dan ook dat Continuum kunnen verwachten...

Verwijderd

Ik draai ook al enige tijd build 9879 en ik heb tot dusver geen problemen met stabiliteit. Wel ervaar ik al sinds de eerste preview-build problemen met prestatie. Als ik bijvoorbeeld Chrome open dan duurt het zomaar een paar seconden voor het new-tab-scherm volledig in beeld staat. Daarbij ben ik niet happy met het feit dat niet alle instellingen meer in het klassieke control panel te vinden zijn en je nu ook vaak in het aparte PC Settings moet duiken. Ook mis ik ondanks al die weken Windows 10 nog steeds het simpele wifi-venstertje rechtsonder waarin je makkelijk een netwerk kan kiezen, aanpassen en verwijderen. Tot slot had de nieuwe Music app een leuk alternatief kunnen zijn voor Media Center maar die accepteert geen netwerk-lokaties, een issue dat al sinds Windows 8 bestaat. Om al deze redenen ga ik binnenkort helaas terug naar Windows 7.

*edit*
Ik heb het even geklokt. Tussen Chrome aanklikken en het new tab scherm in beeld zit 6 seconden. Dat is opmerkelijk traag voor een systeem met een SSD.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2014 13:48 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:32
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:46:
Ik heb het even geklokt. Tussen Chrome aanklikken en het new tab scherm in beeld zit 6 seconden. Dat is opmerkelijk traag voor een systeem met een SSD.
Bij mij in 2 a 3 seconden (SP3).

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 16:23

neanderthaler

Are friends electric?

Ik heb hem inmiddels weer op een overbodig schijfje in mijn desktop gezet. Ben d'r best tevreden mee eigenlijk.

Weet iemand of er al iets gebeurd is qua driverondersteuning voor oudere Radeon-kaarten? Toen de Tech Preview pas uit was heb ik hem op mijn wat oudere laptop gezet en toen waren er geen drivers te vinden voor de oude videokaarten. Lukte toen ook niet om Vista of Win7 drivers te gebruiken omdat Win10 ze niet geschikt achtte :( Of is daar een workaround voor?

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:03

Winkiller

De Mopperpot

TheVMaster schreef op maandag 01 december 2014 @ 00:08:
Ik heb vandaag (mede door alle vage probleempjes die ik met deze build heb) Windows 8.1 maar weer geinstalleerd. De eerstvolgende update hoeven we niet te verwachten voor januari 2015 las ik in een mail afgelopen week. Ik wil in december nog wel graag zonder frustraties werken, moet wel zeggen dat ik niet kan wachten op de volgende build (in januari) waarin we dan ook dat Continuum kunnen verwachten...
Ga op zoek naar deze (Build 9888), heb je weer een installatie te doen. ;)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=O_hhbAAN-nw

[ Voor 9% gewijzigd door Winkiller op 01-12-2014 15:25 ]

• CAP-Team

CAP-Team

Buiten dat ik dan wat problemen heb met de Store doet 9876 het eigenlijk best goed op mijn (werk) laptop.

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:35
Ik heb van het weekend op mijn (prive) Laptop Windows 10 Build 9879 geinstalleerd. Ik moet zeggen dat geen problemen heb met de stabiliteit. Ik heb alleen last gehad dat de Wifi het niet deed op volle snelheid, dit heb ik opgelost door een andere driver te installeren

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:40
Wat bedoel je hier precies? Dit kan namelijk al sinds Windows 95, als het niet eerder is.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Ramon schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:09:
[...]
Wat bedoel je hier precies? Dit kan namelijk al sinds Windows 95, als het niet eerder is.
De klok was voor de update in US Style met AM / PM en Amerikaanse datum.

• Ramon
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 05:30:
[...]

De klok was voor de update in US Style met AM / PM en Amerikaanse datum.
Kwestie van goed instellen.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-11 23:12
Al gevonden ergens?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Krijgt iemand de December update geinstalleerd?
http://winsupersite.com/w...ems-windows-10-build-9879

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb hem net geinstalleerd. Je kunt ook @GabeAul op Twitter volgen, hij post wanneer een nieuwe build wordt uitgerold.

[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 03-12-2014 16:52 ]

• CAP-Team

CAP-Team

Yep de update is zonder problemen geinstalleerd.

• AMARONE
Ik krijg trouwens geen enkele metro app meer open..het icoon verschijnt in de taakbalk maar verder komt het niet? Iemand een oplossing? Laatste build ( buggy build zeg )

• Swerfer
AMARONE schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:24:
Ik krijg trouwens geen enkele metro app meer open..het icoon verschijnt in de taakbalk maar verder komt het niet? Iemand een oplossing? Laatste build ( buggy build zeg )
Probeer dit eens: Swerfer in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• AMARONE
Bedankt. Ik hoop dat ze bij de volgende build dat wifi weer aanpassen. Ik snap eigenlijk niet wat er nou zo mis was met hoe het in Windows 8 zat? Veel sneller en soepeler.

Verwijderd

Hebben jullie ook problemen met internet explorer? Ik heb vaak op forums dat de smilies het niet doen en dan moet ik de compatibiliteits modus telkens opnieuw aanklikken.

• Swerfer
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:29:
Hebben jullie ook problemen met internet explorer? Ik heb vaak op forums dat de smilies het niet doen en dan moet ik de compatibiliteits modus telkens opnieuw aanklikken.
:? Nee geen last van ;)

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 16:23

neanderthaler

Are friends electric?

neanderthaler schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:07:
Weet iemand of er al iets gebeurd is qua driverondersteuning voor oudere Radeon-kaarten? Toen de Tech Preview pas uit was heb ik hem op mijn wat oudere laptop gezet en toen waren er geen drivers te vinden voor de oude videokaarten. Lukte toen ook niet om Vista of Win7 drivers te gebruiken omdat Win10 ze niet geschikt achtte :( Of is daar een workaround voor?
Niemand een idee hierover?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Compatibility modus geprobeerd? Al gaat dat denk ik niet werken met drivers. En die ene optie (geen idee waar die bij W8-W10 zit) om niet door MS gecertificeerde drivers te gebruiken, misschien werkt dat?

Of geeft W10 specifiek aan dat die drivers niet voor dat OS geschikt zijn?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
shadowman12 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:16:
[...]

Ik heb hem net geinstalleerd. Je kunt ook @GabeAul op Twitter volgen, hij post wanneer een nieuwe build wordt uitgerold.
Hij heeft gister een workaround in het betreffende topic op TN gezet, die werkte bij mij ieg

Okay folks - here is a workaround to try:

1.Restart your PC
2.Open CMD.exe as an Administrator and run: compact /u /exe /s:%windir%\winsxs\filemaps
3.Immediately afterwards run Windows Update > Check for updates
4.Install KB3020114
5.Restart when prompted

• Sjah
  • Laatst online: 08:41
http://www.neowin.net/new...late-summer-or-early-fall

Augustus, tja ik geloof daar wel in.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wat is nu de meest recente build? want via 'PC Settings' geeft hij bij mij geen updates meer weer... Op dit moment draai ik 9867, dit zou de laatste zijn volgens de updates die W10 zelf ziet.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Build 9879 is de meest recente publieke versie.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Vroege Cortana voor Windows 10 demo => Klik.

Ook hier te vinden..

[ Voor 30% gewijzigd door Winkiller op 08-12-2014 12:59 ]

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-11 21:08

• CAP-Team

CAP-Team

Vandaag de TP opnieuw geïnstalleerd maar ik blijf problemen houden met bepaalde apps (oa. OneNote) die niet geüpdate kunnen worden.
Ik heb wel mijn lokale settings op Nederlands gezet.

• Swerfer
Ik heb dat ook met een paar apps (die ik overigens toch niet gebruik). Een update voor OneNote is niet aanwezig, dus ik denk dat ik de laatste versie al heb.

Verwijderd

Microsoft.Office.OneNote_16.0.3030.1024_x64
Microsoft.Office.OneNote_2014.919.2035.737

Aldus de WindowsApps directory.

Wat is het probleem met OneNote?

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

:) Die had ik dus gemist...maar goed het kan geen kwaad om deze info ook hier te posten...

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
Voor een van mijn laptops was er geen driver voor de 4600 nogiets kaart van Intel en aangezien die als eerste geïnstalleerd moet worden en de nVidia GeForce wel herkend werd ging daar iets heel erg fout. Dat heb ik opgelost door in het .inf bestand te gaan speuren en jawel, daar stond een Windows Threshold gedeelte waar helemaal niets in stond. Nadat ik dat gedeelte gewoon verwijderd heb kon ik de driver via apparaatbeheer installeren, waarna de installatie via Windows Update van de nieuwere en Threshold-specifieke versie ook ging.

Dus misschien is het een idee om met Notepad++ en de berg aan inf files door catalyst-drivermappen te gaan bladeren? ;)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik ben op mijn secundaire laptop naar Ubuntu, even weer iets wat stabiel is. W10 begon goed maar de updates werden steeds instabieler hier (Lenovo X220) en W10 wilde uiteindelijk niet meer installeren...
Wat ik ervan gezien heb was het een mooi OS, snel en goede driver support maar daar zijn ze niet de enige meer in.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
Ik heb het echt overal opgezet en soms heb ik er een beetje spijt van maar meestal niet :D

• AMARONE
deadlock2k schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:55:
Ik heb het echt overal opgezet en soms heb ik er een beetje spijt van maar meestal niet :D
Het werkt grotendeels prima...en het is echt veel sneller dan 8. Bij mij was 8 in de testfase wel echt een stuk stabieler.

Hebben jullie trouwens nou ook problemen met de hardheid van het volume...zelfs op maximaal is het zacht hier op mijn Sony Vaio Fit 15...op 8,1 ging het gewoon hard.

Verwijderd

Bij mij mislukken er 2 van de laatste Windows Updates van december.

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Iemand al geprobeerd om Build 9901 te installeren?

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

• Swerfer
BarryKohne schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:06:
Waar heb je die gevonden dan? Ik wacht wel tot 21 Januari...

[ Voor 7% gewijzigd door Swerfer op 14-12-2014 15:17 ]

• Karmos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-11-2021

Karmos

Meh.

Heeft er iemand een link waar ik de .iso kan downloaden van windows 10? Ik heb een tijdje geleden de virtual machine en de .iso verwijderd maar ondertussen zou ik hem graag nog eens draaien. Zelf vind ik de link nergens meer terug.
Alvast bedankt! :)

'Awesome' betekent in het West-Vlaams 'adem'.

• Mikayu
  • Laatst online: 13-11 06:59

Mikayu

.srt

BarryKohne schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:06:
Ik ben hem nu over 9879 aan het plakken :)

@ hierboven, ga eens googlen...

Edit: werkt niet voor mij. De display driver was ineens verdwenen en bij het opnieuw installeren van AMD Catalyst blijft het beeld op zwart. Onbruikbaar geworden
OneDrive app crashtte zowaar niet :D

Na paar reboots toch wel werkend 8)7
Search on taskbar ook uitgezet, ziet er teveel uit als een toolbar

Audio playback devices ook verdwenen...

Er is ook een windows.old aangemaakt. Daar zitten vast al mijn drivers in..
Geen echte update geweest dus

[ Voor 50% gewijzigd door Mikayu op 14-12-2014 18:08 ]

• BarryKohne
mm bij mij gingen alle updates van builds compleet verkeerd. :+ Clean install werkte gewoon zo als het hoort.

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

• Swerfer
Mikayu schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:07:
[...]

Ik ben hem nu over 9879 aan het plakken :)

@ hierboven, ga eens googlen...

Edit: werkt niet voor mij. De display driver was ineens verdwenen en bij het opnieuw installeren van AMD Catalyst blijft het beeld op zwart. Onbruikbaar geworden
OneDrive app crashtte zowaar niet :D

Na paar reboots toch wel werkend 8)7
Search on taskbar ook uitgezet, ziet er teveel uit als een toolbar

Audio playback devices ook verdwenen...

Er is ook een windows.old aangemaakt. Daar zitten vast al mijn drivers in..
Geen echte update geweest dus
Ik heb 9901 gedownload, maar als ik jouw ervaring lees, dan wacht ik nog even met installeren. Ik wil namelijk wel een update en geen (semi?-)clean install...

• BarryKohne
aha vanaf iso updaten geeft geen problemen. Dit is een bug schijnbaar.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2ahfi1g.jpg

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Upgrade through ISO....De installer van de installatieschijf de upgrade laten doen? Dat is toch sowieso de enige manier aangezien deze niet via de ingebakken build-upgrader wordt aangeboden?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Maar waarom zou je 9901 installeren? Lijkt me alleen om even te kijken toch?
Als OS lijkt ie me te onstabiel en bevat ie weinig boeiends. Cortana is leuk maar werkt toch niet in NL en ziet er heel erg alpha-stadium uit.

Overigens werk ik hier op 9879, maar vind hem nog niet echt lekker stabiel. Om de zoveel tijd gaat Explorer raar doen en kan ik hem beter herstarten. Dan is mn taakbalk niet meer in sync ofzo. En ook sommige apps gaan raar doen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Mikayu

Mikayu

.srt

Om het te proberen natuurlijk.. Ze zijn niet bedoeld om op te werken

Ik heb de iso gemount met clonedrive en de serum gestart. Tussendoor crashte er een modern installer ofzo, maar kon daarna weer verder 'where I left'. Erg handig :D maar misschien daarom die semi-upgrade?

Kwam er ineens achter toen Ccleaner zei dat het 5gb kon vrijmaken

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zat net eens de meest recente publieke build bij te werken, zie ik ineens Flash voorbij komen tijdens het installeren van Windows updates :S Sinds wanneer doet de Windows-updater aan Flash?

edit:
Ben nu 9879 aan het bijwerken naar die gisteren gelekte versie, 9901. Tijdens de 1e herstart na het upgraden gaf VMWare Workstation een CPU-error en resette de VM.

Een 2e poging tot opnieuw opstarten lijkt gelukt te zijn, maar zie nog steeds de oude build en een foutmelding:
"We couldn't install Windows Technical Preview. We've set your PC back to the way it was right before you installed Windows Technical Preview.

0xC1900101 - 0x20017
Zo nog eens proberen.

edit2: Zelfde probleem. Volgens Google-resultaten eist deze build EFI, ik draai echter nog VMWare Workstation 10, die heeft dat niet en 11 heeft nog de nodige bugs waaronder BSOD's (op de host) bij Windows 10 :/ downloads: VMware Workstation 11.0.0 build 2305329

[ Voor 80% gewijzigd door Raven op 15-12-2014 21:09 ]

Oscar Wilde

• Xmoo
  • Laatst online: 16-11 19:03
Raven schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:14:
Zat net eens de meest recente publieke build bij te werken, zie ik ineens Flash voorbij komen tijdens het installeren van Windows updates :S Sinds wanneer doet de Windows-updater aan Flash?

edit:
Ben nu 9879 aan het bijwerken naar die gisteren gelekte versie, 9901. Tijdens de 1e herstart na het upgraden gaf VMWare Workstation een CPU-error en resette de VM.

Een 2e poging tot opnieuw opstarten lijkt gelukt te zijn, maar zie nog steeds de oude build en een foutmelding:

[...]

Zo nog eens proberen.

edit2: Zelfde probleem. Volgens Google-resultaten eist deze build EFI, ik draai echter nog VMWare Workstation 10, die heeft dat niet en 11 heeft nog de nodige bugs waaronder BSOD's (op de host) bij Windows 10 :/ downloads: VMware Workstation 11.0.0 build 2305329
Ik heb hem bij mij in Parallel draaien. Moest daar ook de machine op EFI zetten. Met wat moeite Parallel Tools kunnen installeren. Werk nu vrij goed. Morgen hele dag in de praktijk testen :)

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:23
Raven schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:14:
Dit is al zo sinds Windows 8 eigenlijk :) Flash is ingebouwd in Windows voor de tablet gebruikers en Microsoft doet de updates tegenwoordig packages en via WUS aanbieden

• Swerfer
Hmm... Sinds 2 dagen wordt Windows Defender steeds gedeactiveerd...

Opnieuw ingeschakeld en meteen een full scan erachteraan, maar hij vond alleen 2x malware in een zip bestandje die in een mailtje stond die ik nooit geopend had. Die kunnen het dus niet geweest zijn...

Het lijkt er wel op dat ik er last van heb sinds de laatste update (waar ook een firmwareupdate van mijn SP3 bij zat)...

Verwijderd

Swerfer schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:03:
Hmm... Sinds 2 dagen wordt Windows Defender steeds gedeactiveerd...

Opnieuw ingeschakeld en meteen een full scan erachteraan, maar hij vond alleen 2x malware in een zip bestandje die in een mailtje stond die ik nooit geopend had. Die kunnen het dus niet geweest zijn...

Het lijkt er wel op dat ik er last van heb sinds de laatste update (waar ook een firmwareupdate van mijn SP3 bij zat)...
Heb ik ook.

• Turdie

• Swerfer
Oh, nieuwe bug dus geïntroduceerd met de laatste update. Zal binnenkort dan wel verholpen worden. Ik was al bang dat ik een virus had...

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:08
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:23:
Wat mij ook weer positief opvalt, Logitech SetPoint software schiet niet meer in de stress, zoals het deed in W8/8.1 *O*
Voorheen had het de neiging om opeens boven de 40% CPU te gaan met alle ellende van dien (killen van het process was de enige optie dan).
Welke software gebruik je dan? SetPoint6.65.62_64 werkt bij mij niet :(

Ik mis toch echt wat snel toetsen op mijn toetsenbord en muis.

Verwijderd

als ik win 10 over win 8.1 installeer dan is hij gewoon geregistreerd en geen evaluatie kopie meer maar goed dat terzijde . Mijn vraag is kan ik hem ook schoon booten en dan installeren ?

• Mikayu

Mikayu

.srt

Het is een preview die hoef je niet te activeren.

Clean install kan ook. Ga ik zo ook even doen gezien de laptop nog steeds overhoop ligt van 9901

Zie wel een key staan op de website van Microsoft. Misschien wel handig deze erbij te houden

Verwijderd

Hoe draai je windows update ? in 9901 op de normale manier krijg je een verwijzing die ik niet kan volgen ::(

• Turdie
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:32:
Hoe draai je windows update ? in 9901 op de normale manier krijg je een verwijzing die ik niet kan volgen ::(
Je kunt via een cmd box het commando doen wuauclt /detectnow dan gaat ie zoeken naar updates.

Verwijderd

Card Nox schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 20:01:
[...]

Welke software gebruik je dan? SetPoint6.65.62_64 werkt bij mij niet :(

Ik mis toch echt wat snel toetsen op mijn toetsenbord en muis.
Yup, die heb ik ook.
Maar ik heb alleen een touchpad (T650) van ze.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:08
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 18:56:
[...]

Yup, die heb ik ook.
Maar ik heb alleen een touchpad (T650) van ze.
Zojuist nogmaals geprobeerd te installeren en no problem. Gebruik overigens een Media Keyboard Elite en
MX1000. Als de MX1000 leeg is de VX Revolution of de MX Performance.

Wat fijn dat de sneltoetsen weer werken. Wil niet weten hoeveel ik op een pagina heb ingezoomd (ipv control + c).

Verwijderd

Sinds vanochtend draai ik weer Windows 7. Na ruim 2 maanden wilde ik graag terug naar een omgeving zonder de bells and whistles die ik toch nooit gebruik. Bovendien draait Windows 7 vlotter op deze oude low-range laptop. Plus ik heb heel erg dit kleine, handige venstertje gemist:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/20uqyyg.gif

De laatste tijd heb ik veel met IPv6 zitten spelen en dan wil je regelmatig de status van je netwerk checken zonder al die vensters te moeten openen. In Windows 7 zit dat zo lekker in dat handig hoekje gestopt. En nu moet ik regelmatig van netwerk wisselen omdat mijn eigen internetaansluiting down is. Internet en mijn eigen intranet zitten dus tijdelijk achter verschillende wifi-signalen. :/

Windows 7 bevalt meteen weer uitstekend. Ik heb wel een Windows 10 skin geïnstalleerd omdat de standaard Windows 7 look inmiddels erg gedateerd is. Dat is echter puur cosmetisch; de functionaliteit is voor mij nog steeds ideaal.

Het valt me alleen een beetje tegen dat ik de cleartype settings in Windows 7 niet op hetzelfde niveau krijg als in Windows 10. In Windows 10 zijn fonts out-of-the-box erg mooi maar in Windows 7 zien ze er wat rafelig uit. Ik ga nog een 3rd party tooltje testen om dat beter te krijgen.
*edit* De lelijke fonts blijken aan Chrome te liggen. Ik heb Chrome's directwrite uitgezet en nu ziet het er prima uit. *edit*

Ik blijf Windows 10 uiteraard wel op de voet volgen. Dit OS zal nog wel de nodige veranderingen doormaken tot het officieel op de markt komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2014 13:22 ]

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ik kwam Windows 10 build 9901 ook tegen op Usenet, ik ga hem zelf nog niet proberen.
Wil jij wel gaan spelen, klik hier voor het NZB bestand via NZBindex.

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 24-12-2014 14:42 . Reden: Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling... ]

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-11 21:08
Ik heb misschien een stom probleem, maar geen idee waar ik het kan uitzetten.
Elke keer als ik een usb-stick of externe harde schijf aansluit zet ie er automatisch mappen op (Documents, Video, Music,etc.) Hoe zorg ik dat ie daar mee stopt?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:55
Winkiller schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:15:
Ik kwam Windows 10 build 9901 ook tegen op Usenet, ik ga hem zelf nog niet proberen.
Wil jij wel gaan spelen, klik hier voor het NZB bestand via NZBindex.
Je linkje gaat niet naar NZBindex maar naar Disney. :o

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

_O-

De standaard procedure als er een niet geheel legale link langskomt :P

Oscar Wilde

• Miki
  • Laatst online: 13:16
Ik ben benieuwd of Microsoft tijdens de consumer preview van 21 januari al een tipje van de sluier ligt over de nieuwe UI. Ik zie nu overal voorzichtig tekenen dat Microsoft typische vierkantige elementen aan het afbouwen is. Zojuist opgemerkt op mijn microsoft account dat mijn foto in een ballontje is geplaatst ;)
Ook de nieuwe Onedrive app voor Windows Phone verraad een hoop, de namen van de pivot's zijn de helft kleiner geworden.

• Ramon
Melkunie schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:09:
Elke keer als ik een usb-stick of externe harde schijf aansluit zet ie er automatisch mappen op (Documents, Video, Music,etc.) Hoe zorg ik dat ie daar mee stopt?
Geen idee. Heb je al een melding gemaakt in de feedback app?

Verwijderd

Melkunie schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:09:
Wellicht staan de standaard waarde van de user mappen niet meer goed, maar op bijvoorbeeld E:\documents, en krijgt een externe disk die letter mee.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb nogsteeds 9879 en die heeft nog steeds die eerdere 'explorer' bug waarbij je start knop e.d. verdwijnen na verloop van tijd. Als het werkt is het goed, van mij mogen ze deze snel uitbrengen (werkend uiteraard)

De eerste die ik geinstalleerd had was nog steeds het stabielst en snelst en had voor zover ik kon vinden de minste bugs.

Ook was 'PC settings' kapot na de update, dit heb ik wel kunnen fixen met wat google werk maar alsnog..

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Mja die explorer-bug heb ik ook. Ik dacht eerst dat het aan mn Actual Multiple Monitors lag (iets waarvan ik hoop dat het tooltje bij de final overbodig is, maar ik ben er nog vrij sceptisch over). Vandaag en gister aardig wat problemen gekregen met mn windows installatie. BSOD met "CRITICAL_SERVICE_FAILED" zonder te kunnen ontdekken waar het aan ligt. Updates terugzetten, herstelpunten terugzetten, dingen met DISM.exe proberen op te lossen, niets lukte. Dus nu maar een nieuwe erop aan het zetten in de hoop dat het niet terug komt. Ik heb een vermoeden dat het met mn drivers te maken heeft, maar ik kan niet precies uitvinden waardoor.

Wat me overigens brengt bij: welke backuptool gebruiken jullie? Wil bij nieuwe installatie toch wel even een backup hebben, maar ben even benieuwd wat jullie gebruiken. Net als welke security-suite want enkele populaire/kwalitatieve suites werken nog niet met 10 :(

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

EricJH schreef op woensdag 24 december 2014 @ 16:50:
[...]
Je linkje gaat niet naar NZBindex maar naar Disney. :o
_O- Dat heeft de TheVMaster leuk opgelost, waarom is mij niet helemaal duidelijk.
De link ging in mijn ogen naar een publieke preview versie van Windows 10.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Winkiller schreef op woensdag 24 december 2014 @ 19:16:
[...]

_O- Dat heeft de TheVMaster leuk opgelost, waarom is mij niet helemaal duidelijk.
De link ging in mijn ogen naar een publieke preview versie van Windows 10.
Build 9901 is geen publieke review versie ;) , is alleen maar gelekt :P

[ Voor 79% gewijzigd door Raven op 24-12-2014 19:33 ]

Oscar Wilde

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Raven schreef op woensdag 24 december 2014 @ 19:32:
[...]

Build 9901 is geen publieke review versie ;) , is alleen maar gelekt :P
Oeps...my bad, ach een lang weekend Disney World kan ook leuk zijn. :+
Winkiller schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:50:
[...]

Oeps...my bad, ach een lang weekend Disney World kan ook leuk zijn. :+
Geeft niet :+ Publieke versies van Windows 10 worden natuurlijk (nog) niet via Usenet/Torrents/etc. gedeeld...nog maar een maandje wachten voor de volgende officiële versie van Windows 10 :+

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hopelijk kan de nieuwe versie wél overweg met good old BIOS, 9901 wil alleen met EFI werken lijkt het. Alleen jammer dat VMware WS11 een bug heeft dat icm W10 BSOD's op de host veroorzaakt, die versie sla ik dan maar ff over :P

Oscar Wilde

Verwijderd

Poll: Draai je W10 TP via VM of Native
VM
Native
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393244&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Zie je problemen meer bij VM of Native
Native
VM
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393245&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:20

Quad

Doof

Ik draai VM en heb geen native geprobeerd, kan wel eens proberen met een oud bakkie wat ik heb liggen, maar de 2e poll mist eigenlijk een optie want ik kan zowel geen ja als nee beantwoorden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:55
Ik draai native. Ik heb drie harde schijven en ik heb altijd wel een partitie over. :o

• Swerfer
Inderdaad, 2e poll kan ik niet beantwoorden omdat ik alleen native draai. Dus als ik problemen heb, dan is dat altijd bij native in de poll. Niet beantwoord dus...

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:00

SkyStreaker

Move on up!

Omdat ik hier zelf ook mee bezig ben met de VM, hier een fix (die ook voor 9901 werkt)
If you are using Virtual Machine, after your first crash failure you
should now have a .vmx file, drag it or open it in Notepad, find the
line sata0.present = "TRUE". Under it add the line: firmware = "efi"

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Ramon
Vond dit wel een interessante screenshot in het nieuws van vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000572939.jpeg
bron: nieuws: Nieuwe afbeeldingen van Microsofts Spartan-browser verschijnen online

opvallend:
- datum: juli 2014? Of gewoon een verkeerd ingestelde VM?
- zwarte taskbar met "neon" (noem ik het maar even) icoontjes. Vind het wel mooi, maar ben bang dat alle huidige third-party icons er heel lelijk bij afsteken. Daarnaast kan je geen kleur meer gebruiken om icoontjes te onderscheiden op deze manier, dat vind ik toch een gemis.
- Search-bar: hoeft van mij niet daar, zit nogal in de weg, maar heb al gezien dat we het uit kunnen zetten. Hoop eigenlijk dat MS er nog een betere standaard plek voor vind.

Nog andere punten? Of is het toch een fake? Ben iig benieuwd naar de volgende preview.

• Sjah
  • Laatst online: 08:41
Volgende preview, zitten we niet al 'ns aan de CP? Die feature-af zal zijn..?

• Swerfer
Spartan browser met het IE icoon in de taskbar???

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:18

RayNbow

Kirika <3

Ramon schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:47:
- Search-bar: hoeft van mij niet daar, zit nogal in de weg, maar heb al gezien dat we het uit kunnen zetten. Hoop eigenlijk dat MS er nog een betere standaard plek voor vind.
Op eerste gezicht is de searchbar veel te breed. Ruimte die beter kan worden besteed om gepinde en draaiende applicaties te tonen. Aan de andere kant, zie ik ook wel weer in waarom die balk zo breed moet zijn. Wanneer je Cortana gebruikt, is het handig om te zien hoe/of de spraakherkenning werkt.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• CAP-Team

CAP-Team

Ik ben bang dat op deze manier iedereen gaat roepen dat Windows er te lelijk uit ziet.
Een beetje eye candy mag wel..

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Swerfer schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 08:55:
Spartan browser met het IE icoon in de taskbar???
Good old Chrome fix the job ;)
Edoch is dit niet de manier. Een preview vraagt erom om uitgetest te worden.
Ik twijfel er nog over al belooft het veel goeds.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

CAP-Team schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:18:
Ik ben bang dat op deze manier iedereen gaat roepen dat Windows er te lelijk uit ziet.
Een beetje eye candy mag wel..
Zolang de scheiding tussen randen en programma's maar duidelijk zichtbaar is. Vanaf Windows XP begonnen met hele visuele thema's die aanslag maakten op de computersnelheid.
Ik ga liever voor de Windows 98-stijl met een moderne look. Dunnere maar wel scherpere randen.

Verder hoop ik ook dat het "windows" weer word. Dus alles in vensters die je tegelijkertijd open kunt laten staan met andere vensters. Nu heb je in Windows 8 vensters zitten die meteen verdwijnen als een ander programma actief word, en dat is lastig.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• CAP-Team

CAP-Team

Als je de Technical Preview hebt draaien weet je dat je de "modern" apps tegenwoordig ook in een venster kunt draaien. En straks ook op je Phone. En je XBOX. En je tablet.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:18

RayNbow

Kirika <3

In 8.1 draaien modern apps toch ook gewoon in een venster? Het zijn alleen chromeless venster en ze worden getiled, maar het zijn wel vensters.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

RayNbow schreef op maandag 12 januari 2015 @ 06:07:
In 8.1 draaien modern apps toch ook gewoon in een venster? Het zijn alleen chromeless venster en ze worden getiled, maar het zijn wel vensters.
Ze hebben wel gewoon een rand en knoppen aan de bovenkant voor sluiten, minimaliseren, etc

Het Windows 10 event volgende week wordt live uitgezonden via deze url.
We’re pretty excited about this event and to be able to talk about what’s next for Windows 10. You’ll hear directly from senior leaders from the Operating Systems Group including Terry Myerson, Joe Belfiore and Phil Spencer as well as our CEO Satya Nadella!

• MiniFan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-11 16:31
Ramon schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:47:
[...]

- zwarte taskbar met "neon" (noem ik het maar even) icoontjes. Vind het wel mooi, maar ben bang dat alle huidige third-party icons er heel lelijk bij afsteken. Daarnaast kan je geen kleur meer gebruiken om icoontjes te onderscheiden op deze manier, dat vind ik toch een gemis.

[...]
Quote van Tom Waren op twitter van een paar dagen geleden:
There’s a reason Windows 10 build 9901 introduced a black taskbar. All of that will become clear with the new UI v.soon
https://twitter.com/tomwarren/status/553266505312641025

Ik vind het ook niet bepaald mooi, maar zal wel een reden achter zitten dan.

• CAP-Team

CAP-Team

Jammer dat dit soort events voor ons op niet zulke handige tijden wordt uitgezonden.
Dat wordt me weer afsluiten van alle social media en internet tot ik wel in de gelegenheid ben om dit te bekijken :+

• Miki
  • Laatst online: 13:16
MiniFan schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:47:

Tom is niet mijn favo tech journalist maar hij is wel altijd goed geïnformeerd als het over zaken gaat binnen Microsoft, dus dat wordt even goed opletten volgende week. Zelf ben ik erg benieuwd wat de reden nu werkelijk is :)
CAP-Team schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:21:
Jammer dat dit soort events voor ons op niet zulke handige tijden wordt uitgezonden.
Dat wordt me weer afsluiten van alle social media en internet tot ik wel in de gelegenheid ben om dit te bekijken :+
Eh...9:00 's ochtends is toch een normale tijd om een event te houden O-) Tja...dat het dan bij ons 18:00 is......misschien is verhuizen een optie :+

Nee ff serieus....ik moet inderdaad op tijd uit m'n werk richting huis vertrekken, maar gelukkig snapt mijn vrouw het belang van de sessie...dus we eten lekker met het bord op schoot op de bank (en de stream op de TV) :9

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
MiniFan schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:47:
[...]

Quote van Tom Waren op twitter van een paar dagen geleden:

[...]

Meningen verschillen, ik vind het er juist prachtig uit zien. Hopelijk verdwijnt alle lelijke Aero UI elementen uit Windows 10 en gaan ze vol inzetten op Metro, ipv dat halfbakken spul in Win8.x.

Ik zit te twijfelen of ik 9901 zal installeren, maar ik denk dat ik bij 9879 blijf ivm de waarschijnlijk ' grote update' op 21 januari :D
Pagina: 1 ... 14 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ