Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

TheVMaster schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:31:
Eh...9:00 's ochtends is toch een normale tijd om een event te houden O-) Tja...dat het dan bij ons 18:00 is......misschien is verhuizen een optie :+

Nee ff serieus....ik moet inderdaad op tijd uit m'n werk richting huis vertrekken, maar gelukkig snapt mijn vrouw het belang van de sessie...dus we eten lekker met het bord op schoot op de bank (en de stream op de TV) :9
offtopic:
Pech is dat mijn zoontje jarig is (dus visite) en 's avonds ook nog een vergadering van de ouderraad (first world problems :+) dus kan ik pas om 22:00 uur kijken ofzo.

Ik ben wel benieuwd of we gewoon kunnen updaten of dat je nu weer een clean install moet doen.

[ Voor 8% gewijzigd door CAP-Team op 15-01-2015 14:38 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

CAP-Team schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:37:
[...]

offtopic:
Pech is dat mijn zoontje jarig is (dus visite) en 's avonds ook nog een vergadering van de ouderraad (first world problems :+) dus kan ik pas om 22:00 uur kijken ofzo.

Ik ben wel benieuwd of we gewoon kunnen updaten of dat je nu weer een clean install moet doen.
Tja...prioriteiten stellen he O+ Ach...verjaardag van je zoontje is natuurlijk leuk.....en dan kijk je idd gewoon om 22u. Moet je denk ik Twitter, Facebook en de rest van het internet maar ff niet bezoeken dan :)

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:48

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

CAP-Team schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:37:
[...]
als vanaf het begin een windows 10 install hebt dan vind je ook een windows.old directory op je HD
cleanmgr.exe to the rescue
dus er is al een keer een grote update geweest zonder clean install, ik zie geen reden waarom dat nu wel zou moeten

weet het niet meer

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hallo folks :)

Ik heb een paar weken terug een nieuwe pc in elkaar geknutseld (zie sig) en heb meteen maar de knuppel in het hoenderhok gegooid en Windows 10 technical preview erop gezet na een eerste positieve indruk onder VMware workstation 10.

Tot zover gaat het goed en ben ik behoorlijk tevreden :) .. dus ik ben begonnen om alle disks over te zetten vanaf mijn huidige Windows 7 rig naar mijn nieuwe rig.

De eerste 4 disks RAID 5 zitten achter een Areca controller dus dat was redelijk rechttoe rechtaan plug-and-play .. gewoon disks en controller overhangen.

De volgende 3 disks RAID 5 zitten echter op de on-board ICH7R chip en moeten dus over naar mijn Z97 chipset. Volgens CptChaos moet dat gewoon lukken, want de Z97 zou op de ICH10R gebaseerd zijn. Gisteren een backup gedraait dus kan ik hier vanavond mee aan de slag. [update 21-1-2015] gelukt! *O*

Maar nu komt het volgende ...

ReFS :*)

Ik heb dus 4 disks achter mijn Areca hangen en had reeds een test met 4 andere disks gedaan on-board en Windows Storage spaces. Op zich een prachtig principe, maar gezien de reviews en mijn eigen ervaring nu alleen toepasbaar als "RAID 1" of "RAID 0" modus. 't Is niet een exacte 1 op 1 raid functionaliteit natuurlijk, maar als ik parity selecteer ben je minimaal 3 disks nodig dus vergelijkbaar met raid 5 .. maar kakt de performance in. Als ik via de Areca ca. 150 MB/s doe (3 disks!), dan is het via de Windows Storage Spaces nog maar 20 MB/s (4 disks!) ... dus dat gaan we niet doen. Jammer, want daar kon ik moeiteloos ReFS selecteren!

Nu wil ik dus mijn bestaande array achter de Areca van NTFS over zien te krijgen op ReFS. Dit omdat ik 4x 3 TB disks heb, dus potentieel 9 TB storage (met 3 TB pariteit). _O_ Dit heb ik met NTFS nog niet gedurfd vanwege de zogeheten bit rot. Hierom gebruik ik nu nog steeds 3 disks, dus 6 TB (en 3 TB pariteit en 3 TB spare). ReFS moet dit kunnen voorkomen, dus ik ben een groot liefhebber van deze nieuwe mogelijkheid. Echter, onder computerbeheer -> schijfmanagement is er met geen mogelijkheid ReFS te vinden!!!

Nu heb ik getracht de Windows 8(.1) ReFS fix te implementeren door een extra regeltje in het register op te nemen, maar dat heeft het tot nog toe niet geactiveerd. Ik zal vanavond hier nog eens naar kijken ..
http://www.firstever.eu/en/refs-vs-ntfs-benchmark/
wellicht dat ik er hiermee uit kom. [update 21-1-2015] nope, useless -O-

Zijn hier al mensen die met ReFS werken??

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-11 12:01
ik ben deels te lui om alles na te lezen maar het zal vast al gevraagd/genoemd zijn. maar is de metro interface/modern ui zoals die in windows 8 zit er helemaal uit? ik krijg in de technical preview namelijk alleen maar een crappy klein start menu ?.

want wat ik eigenlijk wil is de start knop weg zoals in windows 8 en de full screen modern ui? maar ik kan hier nergens instellingen voor vinden.

de fullscreen modern ui heb ik intussen gevonden. nu alleen nog de start knop weg. maar het lijkt erop dat dit niet mogelijk is net zoals in windows 8.1. jammer dat microsoft die optie niet geeft.

[ Voor 20% gewijzigd door SacredRose op 20-01-2015 16:27 ]

SacredRose schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:11:
ik ben deels te lui om alles na te lezen maar het zal vast al gevraagd/genoemd zijn. maar is de metro interface/modern ui zoals die in windows 8 zit er helemaal uit? ik krijg in de technical preview namelijk alleen maar een crappy klein start menu ?.

want wat ik eigenlijk wil is de start knop weg zoals in windows 8 en de full screen modern ui? maar ik kan hier nergens instellingen voor vinden.

de fullscreen modern ui heb ik intussen gevonden. nu alleen nog de start knop weg. maar het lijkt erop dat dit niet mogelijk is net zoals in windows 8.1. jammer dat microsoft die optie niet geeft.
Je bent inderdaad wel een beetje lui :+ Waarom zou je de Start Knop weg willen hebben overigens....je moet toch ook met je muis/keyboard 'ergens' kunnen klikken zodat je het Start Scherm krijgt?

• SacredRose
TheVMaster schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:40:
[...]

Je bent inderdaad wel een beetje lui :+ Waarom zou je de Start Knop weg willen hebben overigens....je moet toch ook met je muis/keyboard 'ergens' kunnen klikken zodat je het Start Scherm krijgt?
windows 8 had hem ook niet en daar heb ik geen probleem mee. en verder heeft een keyboard daar een hele fijne knop voor :p

ik vind het zelf best prettig gewoon muis helemaal links onderin knallen en een keer klikken geen stom icoontje erbij.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-11 15:47
Dan ben je een van de weinige gebruikers op deze hele aardbol die de essentie snapt van het nieuwe "Start" destijds gemaakt in Windows 8. Iedereen is moord en brand gaan schreeuwen waardoor de startknop is teruggekomen in Windows 8.1 (op het vlaggetje drukken op je toetsenbord is ook zo veel moeite :+ )

In Windows 10 komt het hele startmenu dus weer terug (een combinatie van snelkoppelingen + tiles). De metro interface blijft, maar alles wat wordt meer in elkaar geïntegreerd (mix van desktop + metro) in plaats van dat het zo los van elkaar is. Windows 10 moet ook hybride (continuum mode) gaan worden. Wanneer je hem als tablet gebruikt zou je de moderne ui moeten krijgen (tiles etc) en in desktop modus weer het startmenu.

[ Voor 35% gewijzigd door FREAKJAM op 20-01-2015 17:05 ]

is everything cool?

• SacredRose
FREAKJAM schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:01:
Dan ben je een van de weinige gebruikers op deze hele aardbol die de essentie snapt van het nieuwe "Start" destijds gemaakt in Windows 8. Iedereen is moord en brand gaan schreeuwen waardoor de startknop is teruggekomen in Windows 8.1 (op het vlaggetje drukken op je toetsenbord is ook zo veel moeite :+ )

In Windows 10 komt het hele startmenu dus weer terug (een combinatie van snelkoppelingen + tiles).
is ook 1 van de redenen geweest om niet over te gaan naar 8.1. en ik vind de zoekfunctie uit de modern ui ook een stuk fijner en beter dan die uit windows 7 maar in windows 10 is die ook alweer gesloopt heb ik gemerkt.

het was me al wel gelukt om de modern ui terug te krijgen als je op start drukt. nu het liefst de knop nog weg en de windows 8 zoekfunctie terug. en dan ben ik tevreden met 10 maar ik denk dat ik nog lange tijd bij 8 zal moeten blijven :p

[ Voor 14% gewijzigd door SacredRose op 20-01-2015 17:08 ]

SacredRose schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:06:
[...]

is ook 1 van de redenen geweest om niet over te gaan naar 8.1. en ik vind de zoekfunctie uit de modern ui ook een stuk fijner en beter dan die uit windows 7 maar in windows 10 is die ook alweer gesloopt heb ik gemerkt.

het was me al wel gelukt om de modern ui terug te krijgen als je op start drukt. nu het liefst de knop nog weg en de windows 8 zoekfunctie terug. en dan ben ik tevreden met 10 maar ik denk dat ik nog lange tijd bij 8 zal moeten blijven :p
Ik ben het wel met je eens hoor, maar ik ben onderhand al weer zo enorm gewend aan de Start Knop....dat ik Windows 8.0 maar weer vreemd vindt. Overigens die zoekfunctie (je bedoelt het onderscheid tussen Apps/Settings/etc) vond ik maar irritant. Ik vind het in 8.1 iig fijn dat hij gewoon in alles zoekt....ach en Windows 10...die is nog niet uit, dus hoe dat er uiteindelijk uit komt te zien, dat weet nog niemand...

• FREAKJAM
Hopelijk weten we na morgen meer! Ben ontzettend benieuwd.

is everything cool?

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Weten we al een tijdstip voor het event?

• FREAKJAM
Going4Quests schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:47:
Weten we al een tijdstip voor het event?
Lees eens heel goed het tekstvak voordat je iets in deze thread post? :+

is everything cool?

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Oh helemaal erover gekeken. Sorry. :$
Ben benieuwd. Misschien ook handig om straks diverse live-blogs en preview/review linkjes erin te zetten?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:03
Martinspire schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:51:
Ben benieuwd. Misschien ook handig om straks diverse live-blogs en preview/review linkjes erin te zetten?
Staat er al toch? Of is dat ondertussen gedaan? :p

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Ramon schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:24:
[...]

Staat er al toch? Of is dat ondertussen gedaan? :p
Ik bedoel in de topicwaarschuwing dan wel TS.

Kunnen we straks hier over de livestream praten of wordt dat een apart (slowchat) topic?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:32
Ik denk gewoon hier. Dit topic gaat over Windows 10 en dit is de gelegenheid om de aankondigingen te bediscussiëren. Sterker nog, dit is één van de vensters die open staat naast de livestream...

[ Voor 24% gewijzigd door Swerfer op 21-01-2015 17:45 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:28

Quad

Doof

Is er ook een stream beschikbaar die draait binnen Chrome for Android? Hier werkt die niet namelijk.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Swerfer
De stream is in Flash. Of er ook andere streams zijn weet ik niet...

Ik had iets gelezen op Windows Central, dat die ook de stream zouden uitzenden, misschien met een andere player...

[ Voor 48% gewijzigd door Swerfer op 21-01-2015 18:00 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Stream is of heel populair, of gewoon crappy :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:05
Ik heb hem stopgezet... Elke keer buffer schiet niet op. Ik kijk hem later wel terug.

• Swerfer
Bij mij nog geen haperingen...

• RJ.daCosta
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10 15:54
msstudios-live2.wm.llnwd.net/msstudios_live2 Deze werkt wel lekker bij mij.

[ Voor 27% gewijzigd door RJ.daCosta op 21-01-2015 18:10 ]

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-11 07:51
Hij werkt zonder haperingen op de max bitrate van 3096kbps bij mij als ik 1 minuut (of meer) achter ga lopen, ik denk dat hij dan meer tijd heeft om te bufferen.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:36

spartacusNLD

This is Sparta!!

Balance schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:11:
Hij werkt zonder haperingen op de max bitrate van 3096kbps bij mij als ik 1 minuut (of meer) achter ga lopen, ik denk dat hij dan meer tijd heeft om te bufferen.
kan je dit instellen? hoe?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• FREAKJAM
Nadruk lijkt ook wel heel erg op privacy en security te liggen in deze release.

is everything cool?

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

gratis upgrade :D

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:03

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Quad

Quad

Doof

Gratis upgrade, woeei!!

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• FREAKJAM
Vanaf een Windows 7 licentie zelfs. Goeie actie.

is everything cool?

• Sjah
  • Laatst online: 16:50
Ben niet aan kijken: need just one fact, when is the ISO there?

• Ramon
Alleen het eerste jaar na release van Windows 10. Dus niet over twee jaar komen klagen.

• Haas
Maar ook voor Windows 8.1 with Bing ;)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:56
Microsoft goes thermonuclear :D

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook vanaf Win7. Wow.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

hoe gaan ze hier aan verdienen dan? zeker betalen voor update's ?

• Swerfer
Straks demo van Windows 10 op de telefoon!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Microsoft gaat all-in :) Ze focussen heel erg op marktaandeel nu zo lijkt het. Slim :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Haas
De Windows 7 users krijgen ze wel weer terug nu het startmenu terug is...

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-11 07:51
Bitrate? Nope, gewoon op fullscreen en hopen dat ie de hoogste pakt. Eventueel nog een keer vernieuwen. Niet-fullscreen is 2096 de max. Ik denk trouwens dat dit 2000/3000kbps video + 96kbps audio is.

Ontopic: Gratis vanaf Windows 7, 8.1 en WP 8.1! Ze willen wel heel graag snel veel marktadoptie en zijn daarvoor berd inkomsten te missen!

• Miki
  • Laatst online: 17:56
Free upgrade first year... dus abbo style. Maar dat vind ik niet zo'n probleem :)

• anandus
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:21:
Free upgrade first year... dus abbo style. Maar dat vind ik niet zo'n probleem :)
Huh, moet je vanaf het tweede jaar betalen? :?

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

anandus schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:22:
[...]

jep waarschijnlijk..

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Lijkt me stug. Alleen dan zul je moeten betalen voor de aanschaf. Alleen de upgrade naar 10 is gratis het 1e jaar.

Xbox

Maar, prijs en releasedate. Dat blijft nog even afvragen

• FREAKJAM
BM schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:23:
Lijkt me stug. Alleen dan zul je moeten betalen voor de aanschaf. Alleen de upgrade naar 10 is gratis het 1e jaar.
^ Dit inderdaad. Lijkt me eerder dat je Windows 10 binnen 1 jaar na de releasedatum dient "aan te schaffen" wil je in aanmerking komen voor een gratis upgrade.

is everything cool?

• anandus
  • Niet online
BM schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:23:
Dat lijkt mij ook. Het zou aardverschuivend zijn als ze naar een subscriptionmodel zouden gaan (en dan hadden we dat echt wel gehoord).

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:55
Ik heb ineens geen audio meer op de livestream? Zowel via Safari niet, als ook via VLC niet als ook in m'n Windows 8.1 VM niet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

FREAKJAM schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:24:
[...]

^ Dit inderdaad. Lijkt me eerder dat je Windows 10 binnen 1 jaar na de releasedatum dient "aan te schaffen" wil je in aanmerking komen voor een gratis upgrade.
dus je upgrade naar 10 en moet 10 kopen binnen het 1e jaar dat je de upgrade naar 10 gedaan hebt?

• Quad

Quad

Doof

Er komt iets nieuws aan, ben wel nieuwsgierig!

Cortana!

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Nee, upgraden is gewoon het 1e jaar gratis. Doe je de upgrade niet binnen het jaar moet je ervoor betalen.

• Swerfer
spartacusNLD schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:25:
[...]

dus je upgrade naar 10 en moet 10 kopen binnen het 1e jaar dat je de upgrade naar 10 gedaan hebt?
Nope, blijft gratis. Ik denk dat pas bij Windows 11 of zo je weer moet betalen...

anandus schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:22:
[...]

Nope...alleen de Windows 7 users die na een jaar gaan upgraden...

• FREAKJAM
Ik vind het er wel een beetje bloated uit zien allemaal met die zoekbalk in je taskbar en dat notification center aan de rechterzijde neemt ook flink wat ruimte in. Het nut van het expanden van je startmenu snap ik ook niet echt. (Met continuum hebben ze toch al 2 modus bedacht?)

is everything cool?

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:26:
Nee, upgraden is gewoon het 1e jaar gratis. Doe je de upgrade niet binnen het jaar moet je ervoor betalen.
ah op die manier..

niemand in die zaal is ''hyped'' echt grappig :P

en cortana? dat gaat niemand gebruiken toch?

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dezelfde stem als de Cortana van Halo.. Dat is wel heel vet.. :+

• FREAKJAM
spartacusNLD schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:29:
[...]

ah op die manier..

niemand in die zaal is ''hyped'' echt grappig :P

en cortana? dat gaat niemand gebruiken toch?
Iedereen staart inderdaad maar naar zijn scherm. Alles realtime bloggen I guess. Weinig emotie en enthousiasme in de zaal in ieder geval.

is everything cool?

• Quad

Quad

Doof

Cortana zal denk ik niet in het Nederlands verschijnen, dus niet interessant voor ons.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Tis dan ook een zaal vol journalisten, denk niet dat MS heel veel enthousiasme en gejuich had verwacht :) Die mensen zijn te druk met bloggen

[ Voor 14% gewijzigd door BM op 21-01-2015 18:31 ]

Xbox

• Swerfer
Quad schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:30:
Cortana zal denk ik niet in het Nederlands verschijnen, dus niet interessant voor ons.
Geduld, komt echt wel (2015, 2016, 2017?)

• Quad

Quad

Doof

Swerfer schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:31:
[...]

Geduld, komt echt wel (2015, 2016, 2017?)
Google heeft het anders ook nog niet echt.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:09

Zalmanman

So long,

Quad schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:30:
Ligt eraan of je Windows in het Nederlands of Engels prefereert. Doe mij maar Engels hoor.

Enneh, is er eigenlijk al een echte ETA?

and thanks for all the fish.

• Sjah
Cortana, clippy is terug?

Ik hou nog even mijn kruit droog wat betreft betaling, het is wel degelijk langs geweest dat ze subscription overwogen.

• Raspbetory
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:14
FREAKJAM schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:30:
[...]

Iedereen staart inderdaad maar naar zijn scherm. Alles realtime bloggen I guess. Weinig emotie en enthousiasme in de zaal in ieder geval.
The crowd goes mild?

Ik vind Cortana wel leuk en aardig, maar zie het mezelf nooit gebruiken dus ik hoop dat ik het uit kan zetten :s

• Quad

Quad

Doof

Zalmanman schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:31:
[...]

Ligt eraan of je Windows in het Nederlands of Engels prefereert. Doe mij maar Engels hoor.

Enneh, is er eigenlijk al een echte ETA?
95% of de Nederlandse systemen zal het niet in het Engels hebben staan.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Swerfer
Raspbetory schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:32:
[...]

The crowd goes mild?

Ik vind Cortana wel leuk en aardig, maar zie het mezelf nooit gebruiken dus ik hoop dat ik het uit kan zetten :s
Dacht ik ook, maar ik gebruik Cortana regelmatig op mijn telefoon, dus ik denk op mijn PC ook wel...

Swerfer schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:26:
[...]

Nope, blijft gratis. Ik denk dat pas bij Windows 11 of zo je weer moet betalen...
Er komt geen Windows 11. Je krijgt/koopt Windows bij je device en gedurende de gebruikers/levens cyclus van dat device blijft MS je Windows continue bijwerken...

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
FREAKJAM schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:29:
Ik vind het er wel een beetje bloated uit zien allemaal met die zoekbalk in je taskbar en dat notification center aan de rechterzijde neemt ook flink wat ruimte in. Het nut van het expanden van je startmenu snap ik ook niet echt. (Met continuum hebben ze toch al 2 modus bedacht?)
Hier ben ik het wel mee eens. Het voelt, net als bij Windows 8 niet echt als een coherent geheel aan. Misschien komt dat ook wel omdat ze aan de ene kant Modern UI gebruiken en aan de andere kant dezelfde icoontjes voor programma's die ze ook al sinds Vista hadden.

Ook dat Cortana balkje ziet er ouderwets uit, zoals zo'n Explorer balk die je rechts onder kunt zetten.

Edit: komt de verge:
We're getting a good look at lots of the new Windows 10 UI here too. The desktop icons look a lot more modern, and the chrome around apps has been flattened. It all looks a lot more consistent than existing builds.
Toch nog niet consistent genoeg.

[ Voor 14% gewijzigd door Tk55 op 21-01-2015 18:38 ]

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
TheVMaster schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:34:
[...]

Er komt geen Windows 11. Je krijgt/koopt Windows bij je device en gedurende de gebruikers/levens cyclus van dat device blijft MS je Windows continue bijwerken...
Dat lijkt me nog wat stug eigenlijk. Microsoft is geen filantropische instelling, en d'r werken ook niet alleen maar vrijwilligers. Er moet ergens geld verdiend worden :)

Xbox

• Swerfer
TheVMaster schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:34:
[...]

Tot de levensduur van je device voorbij is of Windows is zo veranderd dat je andere hardware nodig hebt om volledig gebruik te maken van Windows. Dan kan ik me voorstellen dat er dan een nieuwe kernel komt die Windows 11 gaat heten of zo... We'll see in the future...

• Haas
Tegenwoordig zijn er al veel abonnementsvormen voor muziek- en videodiensten. Ik denk dat dit ook een goede oplossing kan zijn voor besturingssystemen.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Stream kijken op WP8.1 werkt natuurlijk niet :')

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• anandus
  • Niet online
BM schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:35:
[...]

Dat lijkt me nog wat stug eigenlijk. Microsoft is geen filantropische instelling, en d'r werken ook niet alleen maar vrijwilligers. Er moet ergens geld verdiend worden :)
Gekoppeld aan hardware valt er prima te verdienen. Kijk naar Apple.

• Swerfer
"Cortana getting to several countries"

• Swerfer
warhamstr schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:38:
Waarom niet?

• SinergyX
  • Laatst online: 16:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Werkt gewoon, ik zit al vanaf begin te kijken op mijn 830 :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

dit: http://msstudios-live2.wm.llnwd.net/msstudios_live2
openen in windows media player

:)

• Haas
Die link doet het ook goed in VLC.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:52

rammes

koekebakker 1e klas

ik ben tot nu toe erg enthousiast. Ook cortana zie ik als een fijne toevoeging, dat ze nog geen Nederlands kan zie ik niet als een probleem.

Ik zou het doen!

• FREAKJAM
Tk55 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:34:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens. Het voelt, net als bij Windows 8 niet echt als een coherent geheel aan. Misschien komt dat ook wel omdat ze aan de ene kant Modern UI gebruiken en aan de andere kant dezelfde icoontjes voor programma's die ze ook al sinds Vista hadden.

Ook dat Cortana balkje ziet er ouderwets uit, zoals zo'n Explorer balk die je rechts onder kunt zetten.
Ze weten echt niet wat ze met de layout moeten bij Microsoft. Hebben ze bij 8.1 alles rechts bovenin gestopt (avatar, search, shutdown etc), hebben ze dat nu weer ongedaan moeten maken omdat ze die ruimte nu nodig hebben voor het notificatiecenter en het startmenu (wanneer in expanded modus).
  • Avatar is weer verplaatst naar het startmenu
  • Search zit nu linksonder naast de startknop (voor lokaal, online en cortana commando's etc)
  • Shutdown zit nu weer onder start.

is everything cool?

• S_Chief
  • Niet online
Haas schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:40:
Die link doet het ook goed in VLC.
Bij mij valt het geluid elke keer weg. :')

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

SChief schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:43:
[...]

Bij mij valt het geluid elke keer weg. :')
bij mij al de hele tijd scherp en stabiel met goed geluid.. (in mediaplayer)

[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 21-01-2015 18:43 ]

• Ramon
Eindelijk echte skype integratie \o/

• Haas
Raar, hier ook. Mediaplayer even proberen?

• Quad

Quad

Doof

In WMP werkt het perfect!

Universele apps, ook zeer nuttig en al heel lang om geroepen!

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• S_Chief
  • Niet online
spartacusNLD schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:43:
[...]

bij mij al de hele tijd scherp en stabiel met goed geluid.. (in mediaplayer)
Idd, ben net ff naar WMP overgestapt en dat werkt prima. :P

• Sjah
Is Spartan al langs geweest.... nee dus...

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik hoor nu vaak de term 'FullWin', is dat de nieuwe naam van 'native' bureaublad programma's in Windows?

Skype als basis messenger, doe maar vandaag nog :D

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ramon
Jammer van die navigatie aan de bovenkant

BM schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:35:
[...]

Tja...dat is wat ze net vertelden.....

• Swerfer
Outlook ziet er ook goed uit, met Word geïntegreerd en universal!

• Ramon
Ook jammer dat ze die hamburgerknop erin hebben zitten :(

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Swerfer schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:51:
Outlook ziet er ook goed uit, met Word geïntegreerd en universal!
Die links/rechts swipe voor delete en flag is mooi :)

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Opzich ziet het er prima uit, maar ik heb ergens toch het gevoel dat de phone experience een tikje te lijden heeft onder het 'universal' maken. Het is op sommige punten wel heel erg 'gewoon windows' geworden :)

Xbox

• Ramon
Is dat een SurfaceBOok? Afbeeldingslocatie: http://d35lb3dl296zwu.cloudfront.net/uploads/photo/image/19240/microsoft-windows-10-live-verge-_0748.jpg :o

@BM
Mja maar als ik even naga: volgens mij is dit wel beter voor nieuwe gebruikers en daar heeft Windows Phone er aardig wat van. Plus het ziet er verder vrij mooi en elegant uit. Simpel te gebruiken en toch flashy genoeg om niet saai te zijn.

Word en Photos zien er bv prima uit.

@hierboven
Lijken me eerder naamloze demo-dingen

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 21-01-2015 18:58 ]

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Er was in het begin gehint naar uitbreiding van de MS hardware familie, dus zou zomaar kunnen :)

Xbox

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nieuwe Music App! Yes! Goed nieuws voor mijn Auto PC :P

Pagina: 1 ... 15 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ