Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:18
brick5492 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:57:
Ik heb hulp nodig :/

Windows 10 is goed geinstalleerd, alles werkte perfect totdat ik een dvd'tje erin deed (het is een laptop)
Het werkte niet.
Ik dacht, nouja, dat zal wel een driver zijn. Gelukkig had ik alle drivers gebackupt. Probeer ik die te installeren (via device manager, en dan de map kiezen waar de driver in staat) krijg ik meteen (hij hoefde niet even te laden/zoeken naar drivers ofzo) een foutmelding:

Windows was unable to install your Optiarc DVD etc. |:(

Ik heb vanalles al geprobeerd. Driver opnieuw downloaden, driver vanaf harde schijf zoeken ipv vanaf de usb, maar ik krijg de hele tijd meteen die melding. Het lijkt wel alsof Windows de driver niet eens zoekt. OF de driver (welke wel gewoon werkte op win7/8/8.1) is niet compatible met windows 10.
Na al dit alles dacht ik, nouja, dan gooi ik er wel weer windows 8.1 op. Maar omdat er eerst windows 7 opstond, ik deze met een 15euro upgrade key geupgraded heb naar 8 en deze weer naar 8.1 heb geupgrade, werkt de key niet. Bij de windows 8.1 installer krijg ik te zien 'Geen geldige key' en bij de 8 installer 'Dit is een upgrade key die niet gebruikt kan worden voor een nieuwe installatie' :'(

Graag hulp. Ik weet echt niet meer wat ik kan doen. :/
Gewoon je backup terugzetten toch? In het geval dat je geen backup hebt gewoon je herstelpartitie aanroepen zodat de fabrieksinstellingen hersteld worden en dan gewoon weer updaten naar 8(.1).

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Herstelpartitie is een win7 herstel (omdat de laptop geleverd werd met OEM win7) maar omdat ik geen win7 meer op mn laptop heb staan werkt deze ook niet

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:48
Is het mogelijk om het watermerk weg te halen in de Windows Technical Preview?

Ik dacht dat het misschien mogelijk was via Regedit maar heb nog niets kunnen vinden.

Ik had dit gevonden, maar als je dan naar system gaat dan staat daar ook geen Windows Technical Preview meer. En dat wil ik dan weer niet weg hebben. (1:35)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_-8nNT6E7gQ]

[ Voor 5% gewijzigd door mprkooij op 03-10-2014 22:20 ]

Verwijderd

Ik vind dat Internet Explorer 6 icoontje echt niet meer kunnen. :')
Ik hoop wel dat ze nog even de tijd nemen al die oude rommel uit het OS te spoelen en even echt verse set iconen te fabriceren voor _alles_.

Dit dus.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb sinds eergisteren ook Windows 10 draaien en bevalt goed (op m'n Surface Pro 2).

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 23:21:
Ik hoop wel dat ze nog even de tijd nemen al die oude rommel uit het OS te spoelen en even echt verse set iconen te fabriceren voor _alles_.
Helemaal mee eens, ik hoop ook dat de iconen een makeover krijgen, zo is het behoorlijk rommelig.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Ik heb er een stuk feedback over achter gelaten. In windows 7 en 8.1 zijn die antieke iconen "onder de motorkap" me ook al jaren een doorn in het oog. Zeker gezien het bij de concurrentie, zoals OSX en Ubuntu, wel gewoon allemaal super strak op elkaar is afgestemd.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-11 12:37
shadowman12 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 23:22:
Heb sinds eergisteren ook Windows 10 draaien en bevalt goed (op m'n Surface Pro 2).
Ik vind persoonlijk de touch ervaring waardeloos op dit moment :)

http://blog.bjornhouben.com

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
punisher007 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 23:34:
[...]

Touch werkt hier prima.

Verwijderd

punisher007 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 23:34:
[...]

Ja, blijkbaar is "Metro" hier weer pleite? Dat vind ik dan weer niet zo handig.
Ik was (en ben) een tegenstander van Metro op een desktop en ben persoonlijk bijzonder blij met dit gereviseerde start menu (draai nu start8) maar voor een touch device wil je het juist weer wel. Denk ik.

• Ramon
Dat komt omdat Continuum er niet in zit. Dit komt allemaal nog terug op een manier dat je zelf kan kiezen welke ervaring je wilt, al dan niet afhankelijk van of je muis/toetsenbord hebt aangekoppeld.

• punisher007
Momenteel is er officieel geen touch versie van Internet Explorer (wel via script te activeren ... maar goed), swipe van boven naar beneden werkt niet en is vervangen door omslachtig menu linksboven.

Killing voor mijn workflow dus.

[ Voor 8% gewijzigd door punisher007 op 03-10-2014 23:40 ]

Verwijderd

Ramon schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 23:39:
Dat komt omdat Continuum er niet in zit. Dit komt allemaal nog terug op een manier dat je zelf kan kiezen welke ervaring je wilt, al dan niet afhankelijk van of je muis/toetsenbord hebt aangekoppeld.
Als ze dat nou gedaan hadden met Windows 8... :+
punisher007 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 23:39:
Momenteel is er officieel geen touch versie van Internet Explorer (wel via script te activeren ... maar goed), swipe van boven naar beneden werkt niet en is vervangen door omslachtig menu linksboven.

Killing voor mijn workflow dus.
Handig is inderdaad anders, maar ja..het is een Preview en dan ook nog een eerste van (verwacht ik) een hele reeks :+

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 19:12
Gisteren Win 10 geïnstalleerd, dualboot met Win7 en ik ben aangenaam verrast.
Mijn moederbord: Asus P8Z77 V-LE werd prima herkend door Win 10, alle benodigde drivers waren na de installatie geïnstalleerd, zelfs de USB3 drivers van Asus. De enige hardware die windows niet had kunnen installeren was mijn G19s keyboard van Logitech, maar dat was zo opgelost met de Win8 drivers voor mijn keyboard.

Mijn drie schermen setup werkt ook prima, videokaart drivers van Ati draaiden al na de installatie, petje af dus voor MS, dit was, by far, de meest soepele installatie ooit.

Daarna mijn standaard software geïnstalleerd, TotalCommander,Firefox, Trillian, PaintShop Pro 16 en nog veel meer meuk, alles zonder problemen. Win10 laat ik dus nog wel even draaien, lekker experimenteren en wie weet stap ik na een tijdje, als de officiële release er is, over naar Win10.

apollo13

• punisher007
Klopt, ik verwacht ook wel dat het beter wordt. Maar ik oordeel nu even over de huidige status :)

Verwijderd

Ik heb hem in een VM hangen en vond trouwens de installatie en de startup flink rap. Zelfs op mijn normale HDD configuratie. (mirror raid, dus geen snelheidstruucjes)

Verwijderd

Vraag; Net win10 preview geïnstalleerd. Ultramon erbij. Gaat prima.
Enkel, als ik met een lage snelheid met de muis van het ene beeldscherm naar de andere ga, snapped hij tegen het huidige scherm aan. Hoe schakel ik deze bijzonder handige feature uit? Iemand een idee? :)

• Sjah
  • Laatst online: 06:42
Iemand enig idee hoe slim het is om Steam folder op D:, die vanuit W7 gemaakt is, te benaderen vanuit 10 (heb dual-boot)..? Kan me voorstellen dat dat stront gaat geven, als ik terugkom in W7.

tja 10 bevalt me wel zodanig, dat ik bijna klaar ben om enkel 10 erop te gaan zetten

• apollo13
  • Laatst online: 15-11 19:12
Sjah schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 00:48:
Iemand enig idee hoe slim het is om Steam folder op D:, die vanuit W7 gemaakt is, te benaderen vanuit 10 (heb dual-boot)..? Kan me voorstellen dat dat stront gaat geven, als ik terugkom in W7.

tja 10 bevalt me wel zodanig, dat ik bijna klaar ben om enkel 10 erop te gaan zetten
Ik heb dezelfde situatie als jij, Steam heb ik nog niet geïnstalleerd op Win10.
Maar volgens mij moet het geen problemen geven. Steam ziet, volgens mij, dat je een "nieuwe pc" hebt en vraagt als je een game uit je bibliotheek wilt installeren, waar hij deze moet zetten. Kies je de D-schijf, dan ziet hij de games al staan. Dan download hij iets kleins, daarna moet je kunnen gamen, gok ik. Dat ga ik morgen alvast zelf proberen. Bij die notificatie dat Steam een "nieuwe pc" ziet krijg je en melding dat hij een mailtje heeft gestuurd naar het bij Steam bekende e-mail adres. In die mail staat een verificatie code die je moet invullen, daarna zou je moeten kunnen gamen.

apollo13

• Sjah
Yep, enige is, ik heb de client ook in die Steam folder staan, op D: dus. Nja, kan de 10 client op C: zetten natuurlijk...

[ Voor 25% gewijzigd door Sjah op 04-10-2014 01:13 ]

Verwijderd

Het enige echte vage probleem wat ik heb, de AltGr werkt niet meer. Taal Engels, Tobo op US, US International en Dutch maar geen AltGr werkend. Das Keyboard 4 hier en diverse andere toetsenborden.

Kale install van Windows 10.

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:04
Kan iemand op de feedback app inloggen? Dat lukt mij totaal niet? :/

Ik wil juist als feedback indienen of Windows explorer nu eindelijk eens tabbladen kan gaan ondersteunen in versie 10

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:48
Ik heb Windows 10 TP op een partitie van een van mijn harde schijven gezet en met succes Comodo Internet Security 8 beta geïnstalleerd voor beveiliging.

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:43
brick5492 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 22:12:
Herstelpartitie is een win7 herstel (omdat de laptop geleverd werd met OEM win7) maar omdat ik geen win7 meer op mn laptop heb staan werkt deze ook niet
Gewoon deze site volgen: http://www.howtogeek.com/...8.1-with-a-windows-8-key/

Zo moet het lukken.

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:52

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Vishari Beduk schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 19:54:
Enige vreemde wat ik ben tegen gekomen is een blog op msdn waar wat technische details werden gegeven over W10, deze was vandaag weggehaald. Volgens mij had iemand iets teveel info gegeven.
google cache to the rescue:
http://forums.mydigitalli...dows-10-Technical-Preview

staat eigenlijk niets vreemds in die blog
iemand een idee waarom deze is weggehaald?

weet het niet meer

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-11 14:45
Vandaag toch ook maar een dualboot gaan draaien, de VM ziet er goed uit!

Is er trouwens al iets bekend of Windows 10 weer in verschillende versies komt? Home Premium, Pro, Enterprise etc.? Wellicht dat je dan met een 8.1 pro gratis kan upgraden naar window 10 pro maar vraag me dan af of het ook mogelijk is om met bijbetaling van 8.1 naar een pro licentie te upgraden.. Maar misschien nog iets te vroeg voor dit soort discussies ;) De preview zal hopelijk alle functies gaan bevatten.,

• Ramon
Vishari Beduk schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 09:04:
[...]

google cache to the rescue:
http://forums.mydigitalli...dows-10-Technical-Preview

staat eigenlijk niets vreemds in die blog
iemand een idee waarom deze is weggehaald?
Waarschijnlijk omdat a) het nogal een onsamenhangend verhaal is en b) MS in het verleden vaker geburned is door dingen te beloven die het niet waar kon maken, met als resultaat Vista, dus ze zullen pas features willen confirmen als ze al erin zitten en werken.

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde. Het rare is dat ik pas geleden W8.1 gewoon kon installeren zonder iets te veranderen.
LCP schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 19:04:
Ik probeer Windows 10 TP te installeren op een tweede partitie maar ik loop tegen een probleem aan.
In de Setup als je je partitie kan selecteren, krijg ik de melding:

Windows can't install on this partition because it is of the GPT partition type.

Dit heeft blijkbaar te maken met het feit dat mijn BIOS een UEFI BIOS is en daardoor het GPT partitie type gebruikt wordt. De oplossing zou zijn dat je de Setup via de EFI boot manager moet starten i.p.v. op de "normale" manier.

Echter, in mijn BIOS Setup krijg ik niet mijn USB stick te zien om vanaf te booten in de EFI boot manager. Alleen de Windows Boot manager is aanwezig.

Iemand een idee?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 01:32:
Het enige echte vage probleem wat ik heb, de AltGr werkt niet meer. Taal Engels, Tobo op US, US International en Dutch maar geen AltGr werkend. Das Keyboard 4 hier en diverse andere toetsenborden.

Kale install van Windows 10.
Over toetsenborden gesproken, ik zag dat W10 US International en "Dutch" had ingesteld bij de toetsenbordinstellingen, mijn ervaring in 7 is echter dat als het zo ingesteld staat, alle speciale tekens rechts van de 0, P, L en M dan door elkaar gehutseld worden. In W10 werken ze echter prima met "Dutch" :S.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Zo had ik het dus ook al geprobeert maar de win8 key dis ik heb is een upgrade key (ik had m toen geupgraded vanaf win7) en de win8 installer accepteert die niet (hij zegt ' dit is een upgrade key die niet gebruikt kan worden voor een nieuwe installatie'

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:36
supayoshi schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 02:18:
Kan iemand op de feedback app inloggen? Dat lukt mij totaal niet? :/

Ik wil juist als feedback indienen of Windows explorer nu eindelijk eens tabbladen kan gaan ondersteunen in versie 10
Heb je je Microsoft account gekoppeld aan Windows 10?

Heb je je aangemeld als 'insider'? https://insider.windows.com/

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

supayoshi schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 02:18:
Dat zou erg welkom zijn inderdaad. Maar tot die tijd: Clover (http://ejie.me/).

• Ramon
brick5492 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 09:59:
[...]

Zo had ik het dus ook al geprobeert maar de win8 key dis ik heb is een upgrade key (ik had m toen geupgraded vanaf win7) en de win8 installer accepteert die niet (hij zegt ' dit is een upgrade key die niet gebruikt kan worden voor een nieuwe installatie'
De enige juiste oplossing is door je Win7 herstelpartitie te triggeren. Dit moet gewoon kunnen bij het booten door een bepaalde toets in te drukken. Kijk in de handleiding van je laptop hoe dit moet.

Mocht het nou echt niet lukken, maak dan even een nieuw topic aan waar je je probleem uiteenzet, want dit heeft natuurlijk niet zoveel met Windows 10 meer te maken.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 10:30:
[...]

Dat zou erg welkom zijn inderdaad. Maar tot die tijd: Clover (http://ejie.me/).
Die crasht bij mij continu. :/
Volgende week feedback indienen ja, zou zeer fantastisch zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• uname -r
  • Laatst online: 23-07 08:01
VirtualBox 64bit Client is gelukt. Installeren vanaf een Samsung 256GB 830 Pro SSD was binnen 15 minuten klaar. Binnen 20 minuten zag ik het bureaublad.

Ik had gekozen voor een Windows 8.1 x64 cliënt. 25GB dynamic disk.
3092MB RAM.
3D aangevinkt onder settings.
En onder settings de ISO toegewezen aan de CD/DVD drive.

Gestart, Knop installeren geklikt. Regio op Dutch (Nederland). Niet voor upgrade gekozen, duh. Bij het partitie keuzescherm gewoon op next geklikt.
Wachten tot de installatie klaar is.
Bij de eerste start van Windows aangemeld met mijn Live account. Even wachten tot de settings terug gezet zijn van de cloud.
Tadaa het Bureaublad

Nog even de VirtualBox Additions geïnstalleerd door compatibility mode op Windows 7 te zetten.

Nog 1 ding oplossen en dat is de Display drivers die niet goed waren geïnstalleerd en dus alleen keuze heb op 4:3 resoluties op een generic display.

Maar goed, even wachten nog op een update van VirtualBox daarvoor denk ik. Misschien vind ik daar zelf nog iets op.

Het voelt in ieder geval heel erg snappy aan.

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
zeadope schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 11:44:
Nog even de VirtualBox Additions geïnstalleerd door compatibility mode op Windows 7 te zetten.

Nog 1 ding oplossen en dat is de Display drivers die niet goed waren geïnstalleerd en dus alleen keuze heb op 4:3 resoluties op een generic display.

Maar goed, even wachten nog op een update van VirtualBox daarvoor denk ik. Misschien vind ik daar zelf nog iets op.

Het voelt in ieder geval heel erg snappy aan.
Guest Additions werken nog niet. Wat wel werkte bij mij was, maar dat is op een Linux host:
code:
1
/usr/bin/VBoxManage setextradata "Win10" "CustomVideoMode1" "1440x900x32"

VB afsluiten. Command uitvoeren. "Win10" = naam van, en pad naar de vdi. Hoe dat op en Windows host moet, geen idee. Na het restarten kon ik een ander resolutie kezen, in mijn geval 1440x900.

Win 10 is een mooi systeem :)

• Karmos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-11-2021

Karmos

Meh.

Microsoft probeert echt het goed te doen met windows 10, er kwam net een pop up omhoog om te vragen hoe nuttig Live Tiles waren in start :D

'Awesome' betekent in het West-Vlaams 'adem'.

Verwijderd

Even met dit tooltje een USB stick GPT voorbereiden. Partitie indeling op "GPT partitie voor UEFI computers" instellen en de ISO selecteren. Daarna lukte het bij mij iig.
LCP schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 19:04:
Ik probeer Windows 10 TP te installeren op een tweede partitie maar ik loop tegen een probleem aan.
In de Setup als je je partitie kan selecteren, krijg ik de melding:

Windows can't install on this partition because it is of the GPT partition type.

Dit heeft blijkbaar te maken met het feit dat mijn BIOS een UEFI BIOS is en daardoor het GPT partitie type gebruikt wordt. De oplossing zou zijn dat je de Setup via de EFI boot manager moet starten i.p.v. op de "normale" manier.

Echter, in mijn BIOS Setup krijg ik niet mijn USB stick te zien om vanaf te booten in de EFI boot manager. Alleen de Windows Boot manager is aanwezig.

Iemand een idee?

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:43
brick5492 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 09:59:
[...]

Als je vanaf "Modify the Windows 8.1 Installation Media" leest zal je zien hoe je win 8.1 kan installeren zonder key. Vervolgens activeren met je win 8 upgrade key. Bij mij werkt dit zonder problemen.

• uname -r
  • Laatst online: 23-07 08:01
shyblue schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:10:
[...]

Guest Additions werken nog niet. Wat wel werkte bij mij was, maar dat is op een Linux host:
code:
1
/usr/bin/VBoxManage setextradata "Win10" "CustomVideoMode1" "1440x900x32"

VB afsluiten. Command uitvoeren. "Win10" = naam van, en pad naar de vdi. Hoe dat op en Windows host moet, geen idee. Na het restarten kon ik een ander resolutie kezen, in mijn geval 1440x900.

Win 10 is een mooi systeem :)
Bedankt voor de tip. Ik heb zelf een MacBook Pro. Dus daarop zal het ongeveer dezelfde command line betreffen.

Maar ik denk dat ik niet veel "persoonlijks" zal doen. Gezien er vermoedelijk een key logger in de preview gebouwd zou zijn door microsoft. Zie nieuwsbericht op de Frontpage.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-11 22:19
Ik draai nu een dualboot. Als ik in W10 een map ga delen (voor mijn mediaplayer) en ik start op met W7, dan is die map wel zichtbaar in mijn mediaplayer maar ik kan hem niet openen. Dan wordt er om een login gevraagd.
Wil ik de betreffende map op de pc openen(in W7), dan staat er dat de map niet toegankelijk is. Met verder klikken gaat het dan wel.
Ik heb geen ervaring met een dualboot, maar is dat altijd zo, of betreft het een bug?

• Swerfer
Arjantje72 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 19:08:
Ik draai nu een dualboot. Als ik in W10 een map ga delen (voor mijn mediaplayer) en ik start op met W7, dan is die map wel zichtbaar in mijn mediaplayer maar ik kan hem niet openen. Dan wordt er om een login gevraagd.
Wil ik de betreffende map op de pc openen(in W7), dan staat er dat de map niet toegankelijk is. Met verder klikken gaat het dan wel.
Ik heb geen ervaring met een dualboot, maar is dat altijd zo, of betreft het een bug?
Delen van mappen is bedoeld om via het netwerk te delen, niet tussen 2 os'en. Je moet het gaan zoeken in rechten. Kijk in Windows 10 bij properties van de map en dan security. Voeg daar 'Everyone' toe met de rechten die je er aan wilt geven. Volgens mij kan je dan wel met een dual boot bij de map.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Sjah
Zit Hyper-V niet erin, kan hem niet localiseren iig..?

• redecal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-11 08:59
mijn eerste indruk:

het is een beetje frankenstein gui geworden voor mn gevoel:

een hoop platte dingen, maar ook ineens drop shadows weer onder de windows met een soort fade effect.
afsluiten is weer geen uitklap menu, maar meer meer zo'n rechtermuis hover die ook in win8 modernu ui zat.

hoop dat ze het allemaal gaan glad trekken, oogt nu op sommige punten nog rommeliger dan windows 8 waar ook dingen half/half waren doorgevoerd. bij windows 8 was het hinken op 2 gedachten, nu lijkt er weer een 3e bijgekomen...

• Swerfer
Ik ben een discussie gestart in het forum van Windows 10 die als het goed is ook wordt gelezen door Microsoft. Ik denk namelijk dat ik een mooie oplossing heb voor het startscherm en/of het startmenu en dan ook nog voor een multi-monitor setup waarvan 1 monitor touch is: http://bit.ly/win10md Wat vinden jullie van die oplossing?

Verwijderd

redecal schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 09:47:

afsluiten is weer geen uitklap menu, maar meer meer zo'n rechtermuis hover die ook in win8 modernu ui zat.
Rechtermuis/hover...?
Start-bovenaan kan je afsluiten/slapen/herstarten (naast je naam/foto).

Afbeeldingslocatie: http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2014/10/win10-start-menu-980x736.png

• redecal
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 10:16:
[...]

Rechtermuis/hover...?
Start-bovenaan kan je afsluiten/slapen/herstarten (naast je naam/foto).

[afbeelding]
ik bedoelde wat anders:

3 varianten in het start menu:

klik op het power icoon: krijg je na een klik een witte popup met 3 opties (sleep, shutdown, restort) met zwarte text, zonder mouse hover die laat zien wat je doet.

file explorer: hover daarover en je ziet rechts ernaast de lijst verschijnen (Frequent)

all apps: hover daarover en de lijst waar je in zit wordt vervangen door de lijst met apps.

waarom voor 3 varianten voor een (sub)menu? kies er gewoon 1 (ik vind uitklap zoals file explorer persoonlijk de beste optie omdat dat gewoon het makkelijkst navigeert)

• Ramon
Het is mij duidelijk dat het powermenu nog niet af is, aangezien er ook geen feedback is om aan te geven over welke optie je hovert, iets wat Windows 8 wel heeft.

Het uitschuiven van de File Explorer zou voor all apps wel een optie zijn ja, alleen mensen zijn natuurlijk bepaalde dingen gewend van W7 en dat moet voor die mensen wel een beetje logisch evolueren. Voor het powermenu lijkt me het uitschuiven dan weer geen goede optie, omdat daar maar 3 dingen in staan.

• redecal
powermenu -> zou heel simpel zoals win7 en classic shell kunnen:

1 x klikken op het icoon naar je eigen voorkeur in te stellen (shutdown/sleep/hibernate)
hover laat je overige opties zien (restart etc)

wat nu ook een beetje jammer is van de applist, is dat het best tricky is om te navigeren in 1 scherm. ben net wat apps aan het installeren geweest, niet eens zo gek veel, en dan heb je al direct een scrollbar verticaal. daarbinnen naar een submenu maakt het erg onoverzichtelijk. ik heb windows 10 nu echt op een losse HP DV7 laptop staan om even goed te kijken hoe alles werkt met mn werk laptop ernaast.

ik heb nu op mn werk laptop classic shell en daar heb ik met alle programs 2 blokken naast elkaar in de volle hoogte op full hd (1 rij vol, 1 voor de helft) als ik dat in het windows 10 moet voorstellen is de windows 10 lijst ongeveer 1/3 van mn scherm en kan ik dus 5 keer volledig naar beneden scrollen, en dan zijn de subs nog niet uitgeklapt.

dat was voor mij overigens ook de reden dat ik niet zoveel had aan het startscherm in windows 8: alle shortcuts uit de subfolder op 1 grote hoop zodat ik door de bomen het bos niet meer zag: ik heb best veel tools en software geinstalleerd en ik weet ze ook niet allemaal uit mn hoofd.

hoop dat ze nog eens goed gaan kijken naar windows 7 en classic shell en echt eerst voor "function over fashion" gaan om vervolgens alles alsnog consistent te stylen...

• Ramon
redecal schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:26:
powermenu -> zou heel simpel zoals win7 en classic shell kunnen:

1 x klikken op het icoon naar je eigen voorkeur in te stellen (shutdown/sleep/hibernate)
hover laat je overige opties zien (restart etc)
Eigen voorkeur instellen lijkt me sowieso een slecht idee. Als ik dan achter iemand anders computer ga zitten en ik wil hem op sleep zetten en diegene heeft hem op shutdown ingesteld, dan kan ik daar, als ik eenmaal heb geklikt, niets meer aan veranderen....
wat nu ook een beetje jammer is van de applist, is dat het best tricky is om te navigeren in 1 scherm. ben net wat apps aan het installeren geweest, niet eens zo gek veel, en dan heb je al direct een scrollbar verticaal. daarbinnen naar een submenu maakt het erg onoverzichtelijk. ik heb windows 10 nu echt op een losse HP DV7 laptop staan om even goed te kijken hoe alles werkt met mn werk laptop ernaast.

ik heb nu op mn werk laptop classic shell en daar heb ik met alle programs 2 blokken naast elkaar in de volle hoogte op full hd (1 rij vol, 1 voor de helft) als ik dat in het windows 10 moet voorstellen is de windows 10 lijst ongeveer 1/3 van mn scherm en kan ik dus 5 keer volledig naar beneden scrollen, en dan zijn de subs nog niet uitgeklapt.

dat was voor mij overigens ook de reden dat ik niet zoveel had aan het startscherm in windows 8: alle shortcuts uit de subfolder op 1 grote hoop zodat ik door de bomen het bos niet meer zag: ik heb best veel tools en software geinstalleerd en ik weet ze ook niet allemaal uit mn hoofd.

hoop dat ze nog eens goed gaan kijken naar windows 7 en classic shell en echt eerst voor "function over fashion" gaan om vervolgens alles alsnog consistent te stylen...
Als jij een goede oplossing hebt voor de app-list, dan zou ik zeker contact opnemen met MS :) Ik bedoel de Windows 7 app lijst is geen goede oplossing, maar Classic Shell heeft nou ook niet echt een goede oplossing met die treeview (als je misklikt mag je het hele riedeltje overnieuw doen). Ik denk zelf dat de app lijst in Windows 8 wel degelijk een goede oplossing is omdat je kan filteren tijdens het zoeken naar de juist app, en je hebt geen risico dat je je hele verhaal overnieuw moet doen omdat je mis hebt geklikt.

Maar persoonlijk gebruik ik die app lijsten nooit. Ik druk altijd op start en begin gewoon te typen :+

• redecal
Ramon schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:52:
Als jij een goede oplossing hebt voor de app-list, dan zou ik zeker contact opnemen met MS :) Ik bedoel de Windows 7 app lijst is geen goede oplossing, maar Classic Shell heeft nou ook niet echt een goede oplossing met die treeview (als je misklikt mag je het hele riedeltje overnieuw doen).
ja maar je klikt niet in classic shell, je hovert en dan vouwt ie uit en dat vind ik ideaal voor een desktop (op een tablet is het natuurlijk waardeloos, maar goed, daar is dit startmenu nu juist niet voor)

dat een hoop mensen tikken weet ik, maar goed, dan kun je dus idd net zo goed het hele startmenu negeren :+

om een indruk te geven hoe het er bij mij nu uit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/769640/start.png

dit wordt dus drama in het 10 startmenu ben ik bang...

[ Voor 11% gewijzigd door redecal op 05-10-2014 13:21 ]

Verwijderd

In Win10 een drama..? vind het nu al een drama als ik dat zo zie.

Waarom zo angstvallig vasthouden aan het (onoverzichtelijke) WinXP startmenu?
Dat is precies de reden waarom mensen niet aan Win8 kunnen/willen wennen, omdat ze in Vista/Win7 nog steeds Word openen door het hele startmenu door te lopen, i.p.v. Start-wor (typen)-enter.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:08:
Dat is precies de reden waarom mensen niet aan Win8 kunnen/willen wennen, omdat ze in Vista/Win7 nog steeds Word openen door het hele startmenu door te lopen, i.p.v. Start-wor (typen)-enter.
Ik snap ook niet zo goed waarom mensen het startmenu zo graag terug willen, dat eindeloze geneste gehover door het hele menu (en dan op het laatste mis klikken of op de desktop hoveren waardoor je weer opnieuw kan beginnen) kan ik missen als kiespijn. Leuk in Windows 95, inmiddels kan dat toch wel wat strakker. De andere functies van het menu zijn prachtig aanwezig in 8.1 (search, toegang tot control panel/command prompt et cetera).

Als je dan zo nodig in een menu wilt klikken is full page ook efficiënter dan in zo'n klein blokje, maar vooruit, ik kan me voorstellen dat daar de meningen over verschillen.

Dat de Metro apps misschien niet optimaal uitgevoerd zijn kan ik me dan weer iets beter voorstellen..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 14:16 ]

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik denk dat veel mensen de verandering van de desktop naar Modern UI fullscreen startscherm wat verwarrend vinden. Ik vind het zelf ook verre van ideaal, omdat het voelt alsof je uit je OS gegooid wordt.

Dus dan is zo'n klein menu fijner. Maar als ik nu de screenshots hierboven zie, is het weer net zo onhandig als voorheen. Gewoon W7+W8=W10.

Maar goed, we verwachten misschien ook wel te veel. Eerst wilden we innovatie, kregen we dat en was het niet goed. En nu zijn ze praktisch terug bij af en is het (uiteraard) ook niet goed.

• Ramon
redecal schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 13:07:
[...]

ja maar je klikt niet in classic shell, je hovert en dan vouwt ie uit en dat vind ik ideaal voor een desktop (op een tablet is het natuurlijk waardeloos, maar goed, daar is dit startmenu nu juist niet voor)
Hoveren of klikken maakt voor mij geen verschil tbh.
dat een hoop mensen tikken weet ik, maar goed, dan kun je dus idd net zo goed het hele startmenu negeren :+

om een indruk te geven hoe het er bij mij nu uit ziet:
Dramatisch toch 8)7

In Windows 10 kan je natuurlijk de hoogte en breedte van je startmenu aanpassen, dan maak je er zoiets van:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tkdfJGC.png

Maar ik denk dat ongeveer iedere oplossing die MS kiest beter is dan wat jij daar hebt staan ;)

• redecal

ja maar het startmenu is niet voor mensen die liever tikken, dus wij worden het sowieso nooit eens.

mijn meest gebruikte progs staan in mn taskbar, maar als ik van een ander programma bv de 'settings' wil aanroepen en ik tik 'settings' dan vind ie er bij mij meer dan 10 en kan je alsnog gaan graven en als het dan ook nog eens preferences heet ipv settings, was ik er sneller via de tree geweest.

kortom: voor mij is zo'n tree structuur dus wel heel handig, helemaal op mijn audio laptop weer nog veel meer op geinstalleerd is (vanwege alle virtuele instrumenten en effect plug ins).

nogmaals: het menu was goed in oude versies en is onvriendelijker geworden voor mensen zoals ik, maar de mensen die dat onzin vinden, die gebruiken het hele menu niet in tikken alles in, da's dan lastig discussie voeren.

anyway: mischien werkt classic shell ook gewoon in windows 10, ga ik zo maar eens proberen.

Verwijderd

redecal schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:22:
mijn meest gebruikte progs staan in mn taskbar, maar als ik van een ander programma bv de 'settings' wil aanroepen en ik tik 'settings' dan vind ie er bij mij meer dan 10 en kan je alsnog gaan graven en als het dan ook nog eens preferences heet ipv settings, was ik er sneller via de tree geweest.
Het Windows 8.X Metro menu dan? Daar heb je een enorme lap om allerlei programma's en effecten naast elkaar te zien staan.

• redecal
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:25:
[...]

Het Windows 8.X Metro menu dan? Daar heb je een enorme lap om allerlei programma's en effecten naast elkaar te zien staan.
die heeft geen subfolders en daarmee dus onoverzichtelijk incl 3x horizontaal scrollen.
daarbovenop krijg ik m fullscreen voor mn kiezen en verstoord daarmee mijn workflow.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

redecal schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:22:
Je zou ook eenmalig de naam van de snelkoppelingen kunnen wijzigen. ;) Dus i.p.v. "settings" noem je de snelkoppeling "X settings", waar X de naam van het programma is.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• redecal
RayNbow schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:31:
[...]

Je zou ook eenmalig de naam van de snelkoppelingen kunnen wijzigen. ;) Dus i.p.v. "settings" noem je de snelkoppeling "X settings", waar X het naam van het programma is.
dat is een workaround voor een probleem wat er in eerste instantie niet zou mogen zijn.

• Tk55
  • Niet online
redecal schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 09:47:
mijn eerste indruk:

het is een beetje frankenstein gui geworden voor mn gevoel:

een hoop platte dingen, maar ook ineens drop shadows weer onder de windows met een soort fade effect.

hoop dat ze het allemaal gaan glad trekken, oogt nu op sommige punten nog rommeliger dan windows 8 waar ook dingen half/half waren doorgevoerd. bij windows 8 was het hinken op 2 gedachten, nu lijkt er weer een 3e bijgekomen...
Klopt. Zorg dan bijvoorbeeld dat alle iconen in dezelfde stijl zijn. De helft is Modern/Metro, duidelijk en simpel en de andere helft is klein met veel te veel toeters en bellen om aan te duiden wat het is. En als gevolg daarvan snap je het niet meer wat het is als je naar alleen het icoontje kijkt.

Juist bij bijvoorbeeld OS X, is er gewoon één duidelijke stijl. Bij Windows zou ik dan graag zoiets zien: http://www.theverge.com/2...indows-desktop-ui-concept

Nu blijft alles er nog zo druk uit zien. Weliswaar is het met W8 iets netter geworden, maar daar hebben ze gewoon wat borders weggehaald. Juist de desktop interface mag wat mij betreft vernieuwd worden. En dan mag het best wat meer in Modern/Metro stijl zoals de mockup hierboven.

Verwijderd

redecal schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:33:
dat is een workaround voor een probleem wat er in eerste instantie niet zou mogen zijn.
Waarom niet? Bij mappen deel je de boel toch ook in logische segmenten op? Bij een search moet je het systeem even op een andere helpen/inrichten. Ervaringen verschillen uiteraard, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er geen betere oplossing te verzinnen valt dan het toch vaak gepiel van het oude geneste startmenu.

Nog weer een andere oplossing zou overigens het gebruiken van de desktop kunnen zijn.

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

redecal schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:33:
[...]

Je bedoelt dat de software-ontwikkelaars in het begin de boel al een goede naam hadden moeten geven? :p Als ik hier zoek op "settings" is het gros van de resultaten al standaard in de vorm "X settings".

Verwijderd

RayNbow schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:43:
Je bedoelt dat de software-ontwikkelaars in het begin de boel al een goede naam hadden moeten geven? :p Als ik hier zoek op "settings" is het gros van de resultaten al standaard in de vorm "X settings".
Iedere settings-applicatie heeft bij mij inderdaad een onderscheidende naam.

• redecal
RayNbow schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:43:
[...]

klopt: al zijn er ook vaak tooltjes te vinden (vooral bij de audio plugins) die ik niet vaak gebruik en als je die niet bij naam weet maar wel waar je ze kan vinden, is het geneste startmenu gewoon het snelst voor mij.

maar goed, deze discussie gaat weer ontsporen omdat ik gewoon heel veel tooltjes en software heb draaien en daarmee een probleem met het menu heb, waar het gros van de gebruikers dit hier dus kennelijk niet als een probleem ziet.

Als ik bv een keer de Android - ADK Manager wil starten (wat ik niet dagelijks doe), en ik zou op android zoeken, vind ik hem niet. Moet ik dus weten dat die alleen ADK manager heet. met het startmenu had ik hem in 1 klik. En dat geldt dus voor 80% van mijn programma's. ImageWriter voor Rasp PI heet bv Win32Diskmanager. Kan je wel ImageWriter gaan tikken, maar dat werkt dan dus niet.

Dat soort dingen dus.... Als ik command prompt wil doe ik idd wel ctrl+r - cmd <enter> want die gebruik ik weer wel vaak,

Verwijderd

redecal schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:51:
klopt: al zijn er ook vaak tooltjes te vinden (vooral bij de audio plugins) die niet vaak gebruikt en als je die niet bij naam weet maar wel waar je ze kan vinden, is het geneste startmenu gewoon het snelst voor mij.
Nou ja, ik denk oprecht dat je met wat goede wil en experimenteren ook daarvoor een prettige en gestroomlijnde oplossing kunt verzinnen - er zijn nog meer opties dan alleen de searchfunctie - maar laten het inderdaad geen eindeloze discussie maken :)

• redecal
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:53:
[...]

Nou ja, ik denk oprecht dat je met wat goede wil en experimenteren ook daarvoor een prettige en gestroomlijnde oplossing kunt verzinnen - er zijn nog meer opties dan alleen de searchfunctie - maar laten het inderdaad geen eindeloze discussie maken :)
ik hou het wel op classic shell, icm windows 10 zou dat best wel eens de ideale oplossing voor mij kunnen zijn 8)

dit bedoel ik dus:

als ik niet uit mn hoofd weet dat het Win32DiskImager is kan ik hem via search dus niet (snel) vinden in windows 8.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/769640/search_win8.png

[ Voor 18% gewijzigd door redecal op 05-10-2014 15:06 . Reden: voorbeeldje eronder ]

• Ramon
redecal schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:54:
[...]

ik hou het wel op classic shell, icm windows 10 zou dat best wel eens de ideale oplossing voor mij kunnen zijn 8)
Hier kan je de exacte motivatie van MS zelf lezen: http://blogs.msdn.com/b/b...lving-the-start-menu.aspx mocht je dat interessant vinden.

• redecal
Ramon schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:06:
[...]

Hier kan je de exacte motivatie van MS zelf lezen: http://blogs.msdn.com/b/b...lving-the-start-menu.aspx mocht je dat interessant vinden.
ok ga ik lezen, boven heb ik een screenshot geplaatst van zoeken in Windows 8 en waarom dat voor mij niet handig is met de vele tooltjes waarvan ik de naam niet uit mn hoofd weet ;)

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Voor als ik echt iets niet kan vinden met het startmenu dan gebruik ik het tooltje everything. Daarbij kun je ook wildcards gebruiken, dus als ik alle iso's wil hebben zoek ik daarin op *.iso. Nu alleen nog dat dat geintegreerd kan worden in het start menu ;)

• Ramon
:X :?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X1qRGzs.png

8)7

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Maar bv *amd64.iso werkt dan weer niet met de default search ;-)

• redecal
Ramon schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:06:
[...]

grappig om te lezen: ik had in xp (en volgens mij ook zelfs al in win2000) altijd al een dubbele taskbar: de ene met als quicklaunch vol met icons en de andere voor de openstaande programma's.

maar goed, even de quote:
In summary, the taskbar has evolved to replace many aspects of the Start menu. You can even say the taskbar reveals many of the weaknesses of the Start menu and that the menu is no longer as valuable as it once was long ago. Search and access to All Programs are still unique strengths of the Start menu that we know you depend upon, but when it comes to the apps you use every day, one-click access from the taskbar is hard to beat. You, and many like you, are the ones who gave us this strong feedback over the years, which pushed us to make the taskbar a powerful primary launcher and switcher for the desktop. In fact, we sometimes even referred to the taskbar in Windows 7 as the “Start bar,” since it became clear that most people now start with the bar, rather than with the menu.
ik ben het daar deels mee eens: ik gebruik voor mn dagelijkse dingen de taskbar het meest, alleen voor de niet zo alledaagse dingen is het handig om ook daar nog een soort van overzicht te hebben waar je zonder al te veel te moeten zoeken je tools terug kan vinden en te kunnen starten.

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:22

Zenyatta

Tsjakka!

Is wellicht een beetje stom, maar wilde testen in een virtuele computer. Heb toen de verkeerde versie gedownload, en nu is mijn Windows 7Home vervangen door Win10.

Draait allemaal wel leuk, maar eigenlijk wil ik toch wel terug naar mijn vertrouwde Win7, via de ISO dan wel testen in Win10. Hoe kan ik terug? Via Google krijg ik te horen dat ik dan moet zoeken naar de geinstalleerde Windows updates, en dan update kb2990214 moet deinstalleren.
Ik heb best een rijtje updates staan, maar deze staat er niet bij (helemaal geen updates voor Windows). Is dan het enige wat ik kan doen opnieuw installeren? Heb Windows op mijn SSD gezet (OEM), zonder herstelpartitie. Mijn Win7 herstelpunten kan Win10 niet vinden.

Iemand een suggestie?

The answer is 42.

• Sjah
Waar kijk je naar updates? Bij windowsupdate >>> updatehistory? Fout.... je moet bij installed programs kijken>> view installed updates...

Even over Steam, werkt prima met oude map op D: benaderen. Gewoon als extra map toevoegen in Steam voor je data, en hij snapt het. Heb wel Steam client op C: gedaan, en niet opnieuw de D:\ map client gedaan, gaat goed.

Over Hyper-Z, moest Intel virtual technology aanzetten in bios, daarna startte die goed op, maar toen Hyper-V installd (enable windows-features), daarna herstart, en mouse en kb waren weg (waarna resetknopje de enige optie was), toen maar weer afgezet in de bios. tJa Alpha he...

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:22

Zenyatta

Tsjakka!

Daar heb ik inderdaad gekeken... Staan geen Windows-updates tussen...

The answer is 42.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:46

Dark

who tweaked the light?

weet iemand al hoe het gebruikte font in het startmenu te vergroten? dit schaalt niet mee met de normale scaling settings, rechter-klik menu wel ...

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11 23:46

Thomg

Aww yiss

Iemand een idee hoe je windows 10 kan installeren op een andere schijf?

Ik heb nu een ssd met windows 7 waar ik niet aan wil zitten en nog een andere kleine ssd van mijn oude mining rig, 32GB. Perfect om windows 10 en mint als alternatieve boot opties te hebben.

Ik kan alleen nergens vinden waar ik de keuze kan maken tussen schijven!

• Ramon
Thomg schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 00:02:

Ik heb nu een ssd met windows 7 waar ik niet aan wil zitten en nog een andere kleine ssd van mijn oude mining rig, 32GB. Perfect om windows 10 en mint als alternatieve boot opties te hebben.

http://www.howtogeek.com/...s-10-with-windows-7-or-8/

succes!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik heb geen 4GB USB stick liggen, dat is het probleem :(

• Ramon
Thomg schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 00:22:
[...]

Ik heb geen 4GB USB stick liggen, dat is het probleem :(
Ja kom zeg. Dan regel je één of brand W10 op een DVD. Je bent toch geen kleuter?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ramon schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 00:25:
[...]

Ja kom zeg. Dan regel je één of brand W10 op een DVD. Je bent toch geen kleuter?
Het probleem is...
Ik heb ook geen optische drive!
Hoezee!

Damnit microsoft!

Dan maar langs de action oid.
Vroeg me alleen af of er ook een manier was die niet "koop een USB stick" is.

[ Voor 16% gewijzigd door Thomg op 06-10-2014 00:30 ]

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
Ik heb Windows 10 ook geprobeerd in VMWare player en vind het wel goed werken. Ik denk dat het er ook wel smoother(lees hoger resolutieachtig) uitziet zoals hier ook al gezegd. Het lettertype bijv ih startmenu en de grafische vormgeving ervan vind ik mooier. Ook de grafische vormgeving van vensters vind ik een tikkeltje mooier dan in W8. Minpunt vd vensters is dat je wel heel goed moet mikken met je muis om ze te resizen vanwege de extreem dunne rand. MS mag de rand wel iets dikker maken daarom. Beste manier om te resizen is rechtermuisknop op kruisje, resize klikken en dan venstergrootte aanpassen.

Als je de apps ih startmenu te kleurboekachtig vind kun je ze nr de desktop verslepen waar er snelkoppelingen van gemaakt worden en dan staan ze gewoon ts de snelkoppelingen van je andere programma's. Vind ik ook een pluspunt en toch wel beter dan dat je die apps zoals in Windows 8.1 in een apart startscherm staan had. Je zat altijd met die dualiteit ts gewone programma's en metro apps. In Windows 10 heeft MS dit prima opgelost en dat werkt veel produktiever. Voor Metro apps moet je niet meer naar dat startscherm maar kan je alles in een overzicht zien op de desktop. Ik vind dat een grote verbetering. Met multiple desktop kan je bijv. een desktop met je gewone programma's maken en een tweede desktop met apps. Ideaal gewoon. En apps draaien nu ook ie venster, ook heel goed, al wil ik games toch wel full screen draaien, wat ook kan. De mail app wil ik niet full screen draaien en kan je nu gemakkelijk afsluiten met het kruisje(ipv naar beneden slepen |:( ). Van sommige emails vind ik het lettertype wel te klein. Dat mag MS wel eens aanpasbaar maken(was in W8 ook al zo).

Ik heb wel een bug ontdekt. Als je een app(de tile) versleept vh startmenu nr de desktop om een snelkoppeling te maken en dan die snelkoppeling terug in het startmenu bij de tiles plaatst, kan je die niet meer verwijderen.

4 programma's snappen in de 4 hoeken van je scherm is ook superhandig, moesten ze al veel langer geïmplementeerd hebben. En er wordt niet boven andere vensters gesnapt, die verschijnen er gewoon naast, zeer slim van MS(in W8 was dit nog niet zo dacht ik). Een knop voor multitasking is ook een grote verbetering(ipv van Alt Tab).

Enige suggestie die ik nog heb is, zoals ih forum ook al gezegd, tabbladen id verkenner. MS heeft het dus goed gedaan en hopelijk komen er nog veel meer vernieuwingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fredi op 06-10-2014 02:04 ]

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Fredi schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 01:47:
4 programma's snappen in de 4 hoeken van je scherm is ook superhandig, moesten ze al veel langer geïmplementeerd hebben.
Alleen jammer dat Taskmgr momenteel op dat gebied stuk is. :p Ik gebruik vaak Win+DOWN om vensters te minimaliseren en in Win10 reageert Taskmgr daar niet op (pas bij een herhaling werkt het).

Verder zie ik graag dat de 4 hoeken snap in toekomstige iteraties van Win10 gecombineerd wordt met de Modern Snap uit 8.1. Soms is het best handig om iets voor 25% links of rechts van je scherm te kunnen snappen.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51

nIghtorius

Poef!

Thomg schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 00:28:
[...]

Het probleem is...
Ik heb ook geen optische drive!
Hoezee!

Damnit microsoft!

Dan maar langs de action oid.
Vroeg me alleen af of er ook een manier was die niet "koop een USB stick" is.
Die is er..
ISO extracten (m.b.v. 7z)

install.wim deployen m.b.v. dism naar je 32GB ssd.
vervolgens ook even de bootloader installeren met bcdboot x:\windows /s x: (waarbij x: je ssd is)
vervolgens de MBR wegschrijven. bootsect /nt60 x: /mbr /force
en als toetje ervoor zorgen dat de partitie actief is.

dit moet ervoor zorgen dat je geen USB-stick nodig bent. En met de BIOS (F8 - bij asus) kun je je 32GB SSD kiezen om daarvan te booten. Wil je een multibootloader? Kijk dan hoe BCDEDIT werkt. Kun je de bootloader configureren ook Windows 10 te booten. (maar dat is best pittig)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Ramon
Volgens mij is het makkelijk om gewoon een USB-stick aan te schaffen :)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ramon schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 08:55:
Volgens mij is het makkelijk om gewoon een USB-stick aan te schaffen :)
Het principe blijft hetzelfde je moet bijna dezelfde handelingen uitvoeren, dus ja USB of SSD maakt in dit geval weinig uit. Het enige verschil is dat je de USB stick iets makkelijker kan aansluiten :) (of je moet een hotswap bay hebben :P )
RayNbow schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:09:
Het lastigste van een USB stick is dat sommige systemen weigeren om van een NTFS partitie op een USB stick te starten... :+

* RayNbow kwam daar pas na lang kloten achter... toen maar de boel geformatteerd als FAT32. :p
Dit probleem ben ik nog niet tegengekomen en ik heb al een hoop systemen geinstalleerd vanaf USB. Het enige probleem waar ik soms tegen aan loop is dat om wat voor reden dan ook de sata/ahci/raid drivers niet geladen worden, pak ik dan een externe dvd speler doet de DVD het wel ?! Soms doet de USB stick het 1 of 2 keer en dan weer niet... Het stikje laten booten is geen probleem. (Ik gebruik trouwens wel een 24?in 1 custom image)

Ik heb te maken met POS/SFF systemen waar meestal alleen een SSD/Sata 'SSD' dongle in zit en ja USB is 10 keer sneller, meestal is het niets anders dan een image terug zetten en dit gaat nog steeds het makkelijkst via Ghost, op de zaak gaat dit gewoon dmv deployment.

~On Topic~

W10 werkt bij mij redelijk goed maar :
-Chrome : openen nieuwe website in een nieuwe tab duurt langer dan normaal.
-HDD active use ineens 100% zonder aanleiding, kan ik niet vinden wat hier de oorzaak van is.
-HDMI audio welke wegvalt als de receiver/tv uit gezet worden, reboot lost dit op was hiervoor (W7) niet.
-'Home' openen duurt veel langer dan als ik 'Win+R' c: of d: doe, 'home' is dus ruk en ik wil gewoon mijn schijven zien niet alles wat ik ooit eens geopend heb.
-All Apps in start menu is onoverzichtelijk.

[ Voor 65% gewijzigd door prutser001 op 06-10-2014 09:21 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Het lastigste van een USB stick is dat sommige systemen weigeren om van een NTFS partitie op een USB stick te starten... :+

* RayNbow kwam daar pas na lang kloten achter... toen maar de boel geformatteerd als FAT32. :p

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Neem dan een pricewatch: Zalman ZM-VE300 Zwart , dan kun je NTFS gebruiken zonder dat de pc er een probleem van maakt omdat die een (virtuele) externe optische drive ziet :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Ik weet niet hoe het met jou ervaringen zit maar mijn ervaring is juist dat mensen gewoon een zooi icoontjes op het bureaublad hebben staan met programma's die ze het meest gebruiken. Dat is efficiënter dan typen of überhaupt op start drukken want het scheelt gewoon handelingen.

Ik heb Windows 8.1 maar ik heb daar een mooie start-menu replacement overheen gegooid. Er is niets onoverzichtelijk aan, alles wat ik gebruik bevind zich binnen dat kleine pop-up scherm links onderin en kan daar zelfs typen om applicaties te vinden, en dat zonder dat ik uit mijn hele desktop gerukt word wat voor de hele ervaring gewoon niet prettig werkt, niet op de laatste plaats omdat hij hier en daar ook de neiging heeft om e.e.a full-screen te openen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2014 10:00 ]

RayNbow schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:09:

Gelukkig is dat voor een Windows installatie ook de beste, als je systeem UEFI ondersteund...tja..dan is FAT32 zelfs een vereiste ;)

• redecal
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:58:
[...]
Ik heb Windows 8.1 maar ik heb daar een mooie start-menu replacement overheen gegooid. Er is niets onoverzichtelijk aan, alles wat ik gebruik bevind zich binnen dat kleine pop-up scherm links onderin en kan daar zelfs typen om applicaties te vinden, en dat zonder dat ik uit mijn hele desktop gerukt word wat voor de hele ervaring gewoon niet prettig werkt, niet op de laatste plaats omdat hij hier en daar ook de neiging heeft om e.e.a full-screen te openen.
amen to that _/-\o_

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 15:04
Thomg schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 00:02:

Gewoon de setup volgen en dan krijg je vanzelf een lijstje waarop je Windows 10 kunt installeren. Dan simpelweg de 2e schijf selecteren. Windows 10 maakt (als het goed is) wel een bootmenu voor je aan waardoor je tussen beide OS-en kunt kiezen.

Mijn YouTube Channel

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:09
Ik heb nu W10 draaien op een aparte SSD, naast m'n reguliere W7 installatie. Draait prima en ik krijg keurig een boot menu waaruit ik kan kiezen voor W10 of W7. Echter, het lijkt wel dat een deel van W10 wordt geladen, waarna dit menu verschijnt. Als ik dan kies voor W10, gaat het starten gewoon door. Als ik kies voor W7, reboot de computer en start W7 op.

Is het ook mogelijk om na de bios post gelijk een keuze menu te krijgen tussen W7 en W10? (dit ben ik wel gewend van W7 en ouder)

• Sjah
Net een nieuw 2e hands scannertje gehaald voor weinig, en ja hoor de 64 bit W7 drivers doen het gewoon in 10. Doeiii Vuescan.

Allemaal apps op je desktop, tja ik wil de wallpaper in vol ornaat, ben daar als sinds Win98 vanaf, geef mij maar kaal.

@Segil: dat had ik ook vlak na install , maar W7 heeft dat gerepareerd, dat die enkel het W7 optiemenu laat zien. Moet wel zeggen dat er verschil is tussen jouw en mijn setup is, ik heb W10 in een VHD op C:\vhd ( op die c:\ draait verder W7) gestopt. Misschien dat het bij jou moeilijker ligt.

[ Voor 71% gewijzigd door Sjah op 06-10-2014 12:42 ]

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-11 19:49
segil schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:10:
Ik heb nu W10 draaien op een aparte SSD, naast m'n reguliere W7 installatie. Draait prima en ik krijg keurig een boot menu waaruit ik kan kiezen voor W10 of W7. Echter, het lijkt wel dat een deel van W10 wordt geladen, waarna dit menu verschijnt. Als ik dan kies voor W10, gaat het starten gewoon door. Als ik kies voor W7, reboot de computer en start W7 op.

Is het ook mogelijk om na de bios post gelijk een keuze menu te krijgen tussen W7 en W10? (dit ben ik wel gewend van W7 en ouder)
Even deep sleep/fast startup uitzetten:

http://winaero.com/blog/h...t-startup-in-windows-8-1/

• Daniel.
  • Laatst online: 16:17
Heeft er iemand anders ook problemen mee dat de bluetooth het niet doet.
Ik heb een pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth en de bluetooth wil op geen enkele manier werken. Windows herkent het apparaat daarentegen wel. Het staat gewoon tussen je apparaten. De WiFi doet het daarentegen wel perfect en dat ook op AC.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10 21:57

LCP

Biertje?

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 19:21:
[...]

Bestanden van de usb veilig stellen, usb stick formatteren naar fat32 en bestanden terug zetten.
Klopt! Bedankt daarvoor! De USB installer tool had blijkbaar de USB stick in NTFS geformatteerd in plaats van FAT32. Na manueel de stick in FAT32 te hebben geformatteerd, werkte het zonder problemen!

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Verwijderd

Ben op zoek naar virus scanner die gegarandeerd werkt in win 10 PL help ..

Mijn Norton antivirus zal zeker nog 6 maanden niet werken volgens Norton support .

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2014 18:47 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ