1 GB? Als 1.5/2 mogelijk is , zeker doen, want met 1 GB zou ik hooguit even willen rondneuzen in W10, niet ermee werken.
Verwijderd
Via een VM zou ik er sowieso niet mee willen werken.Sjah schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 00:12:
1 GB? Als 1.5/2 mogelijk is , zeker doen, want met 1 GB zou ik hooguit even willen rondneuzen in W10, niet ermee werken.
Ook maar eens geïnstalleerd op de laptop. Eerste indruk: werkt prima en lekker vlot. Ziet er lekker clean uit. Krijg alleen de vpn naar m'n werk nog niet aan de gang.
Ik heb em nu ook aan de praat (na dat gedonder met die ssd), en ik moet zeggen, niet verkeerd. Ook hier draait het op slechts 1GB ram (32bit versie dat wel), maar toch voelt het OS lekker vlot aan. Aan de ene kant natuurlijk logisch want er zitten nog nauwelijks systeemupdates in.
In elk geval werkt Classic Shell prima onder Windows 10.
Firefox Beta 33.0 werkt ook prima. Java en Flash ook zonder problemen.
Nu AVG free aan het installeren, en dat lijkt ook goed te komen.
Tot dusver oke.
In elk geval werkt Classic Shell prima onder Windows 10.
Firefox Beta 33.0 werkt ook prima. Java en Flash ook zonder problemen.
Nu AVG free aan het installeren, en dat lijkt ook goed te komen.
Tot dusver oke.
Ik heb twee woorden voor je: feedback knop!AzzKickah schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:14:
Ik kopieer deze post van mij even schaamteloos van het artikel van de frontpage over de aankondiging van Windows 10, want ik ben eigenlijk wel eens benieuwd of er meer mensen deze ergernissen delen, of dat ik een zeurende zuurpruim ben.
Ik had 100x liever gezien dat:
- Programma's geen focus meer van elkaar stelen terwijl je gewoon totaal ergens anders mee bezig bent
- De items in Control Panel niet verspringen net op het moment dat je wilt klikken, maar gewoon in 1x geladen en getoond worden
- Internet Explorer stopt als ik klik op de stop-knop
- Ik handmatig files kan renamen als het pad te lang wordt tijdens kopieren/verplaatsen
- Vensters niet altijd standaard in het midden van je scherm openen, en al helemaal niet als het van hetzelfde programma is waardoor je altijd weer vensters moet gaan lopen verslepen. Staat er al 1 open in de (overwegend) rechterhelft van het scherm? Open het nieuwe venster meer naar links!
- Het Start Menu niet verdwijnt als ik er in aan het klikken ben omdat een ander programma wat beslist te gaan doen op de achtergrond
- De laptop niet in slaapstand ga als ik de klep dichtdoe tijdens het afsluiten/restarten. Echt, wtf.
- Desktop icons niet om de haverklap refreshen, omdat er een programma opent. Of een programmatje geinstalleerd wordt.
- Desktop icons hun positie behouden (voor zover mogelijk) als je naar een andere resolutie switcht, en terug naar hun originele positie gaan als je weer terug gaat naar een eerder gebruikte resolutie. Hallo, sinds Windows 95(!!!) wordt er gewerkt met desktop icons. Is het zoveel gevraagd om in 2014 te verwachten dat Windows daar fatsoenlijk mee om kan gaan??
- Ik meerdere dingen in de CTRL+V kan zetten. CTRL+V+1, CTRL+V+2 bijvoorbeeld.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dat zijn dagelijkse ergernissen waar ze eens prioriteit aan zouden moeten geven! Ik kan me niet voorstellen dat de Microsoft-mensen zich daar zelf niet dagelijks aan storen, die werken toch ook met Windows, neem ik aan.
Ik vind al die dingen echt van die factoren die echt niet in een OS zouden mogen voorkomen. Zo slecht, zo amateuristisch, zo cruciaal voor een fijne experience. Ik snap dat echt niet.
Ik heb er nog nooit mee gewerkt maar ik kan me niet voorstellen dat in MacOS ook dat soort dingen zitten. Ben totaal geen Apple fan en het is allemaal overpriced spul, maar wat ik er van zie, werkt het altijd wel fatsoenlijk. Snel. Soepel.
Ha. Dat lucht op. Tot de eerstvolgende focus-steal of verspringende items.
Edit:
Oh ja, dat CTRL+V in CMD is dan het enige irritatiepunt wat nu eeeeeindelijk is opgelost in Windows 10. Nou, props. Nu de rest nog.
Of die antieke prehistorische AD Users & Computers mmc snap-in... omg. Er is dan nu ook AD Administrative Center, maar dat is traag, onstabiel, crasht als je wilt zoeken, geeft foutmelding als je een Group in een Group wil openen. Sjongejongejonge.
Of als je een nieuwe, lege mmc opent, wordt er een venstertje geopend met dezelfde afmetingen die het in Windows 2000 al had, toen iedereen nog op 1024*768 zat. Hallo? 22" widescreen met 1680*1050 of nog veel hoger is tegenwoordig de standaard?
En al die geminimaliseerde menu's en opties in Office 2013 dan. Ver-schrik-ke-lijk. Alle kleuren eruit ook.
Waar zijn ze daar toch eigenlijk mee bezig?
Verwijderd
Ik heb één woord voor je: spatiefoutFredi schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 02:09:
Ik heb twee woorden voor je: feedback knop!
Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad. Het enige wat je moest doen we s je sata kabel lostrekken, opstarten. Zo geraak je terug in je bios(clear cmos werkt idd niet). Bij sata opties een vd twee veranderen raid/unraid. Sata kabel terug insteken, booten en dan moet de ssd normaal weer herkend worden door je mb. Grote kans at Windows dan niet wil opstarten en hij een bsod geeft omdat je Windows ie andere modus(raid of unraid) geïnstalleerd hebt. Ik weet ook niet meer juist hoe ik dat gefixt heb, Windows herinstalleren ofzo.Snowwie schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:14:
Fijne boel dan, Windows 10 heeft de SSD in mijn 2e pc gemold.
ISO-tje gedownload, installatie leek ook eerst prima te gaan, toen rebooten en vervolgens blijft de pc op autodetecting ssd staan. De pc wil dan ook niet verder, ook niet de setup in. Koppel ik de SSD vervolgens los en druk er een 80GB sata schijf op, dan loopt ie wel door.
Fijn dan, weer een SSD naar de klote..
Nou, in mijn 2e laptopje, waar ik dit nu probeer heeft maar 2 gig, en ik durf gewoon de VM niet meer ram te geven.Sjah schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 00:12:
Het is overigens wel de 32 bit versie
[ Voor 5% gewijzigd door Karmos op 03-10-2014 08:48 ]
'Awesome' betekent in het West-Vlaams 'adem'.
Enable Touch Internet Explorer with script:
http://microsoft-news.com...review-using-this-script/
http://microsoft-news.com...review-using-this-script/
[ Voor 19% gewijzigd door punisher007 op 03-10-2014 08:03 ]
Ligt maar net aan de hardware/capaciteit.Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 00:12:
[...]
Via een VM zou ik er sowieso niet mee willen werken.
Ik merk geen verschil tussen normale boot, boot van VHD of guest in Hyper-V.
👉🏻 Blog 👈🏻
Kun je toch gewoon bij taal en regio aanpassen, eerst het goede toetsenbord layout toevoegen en dan de andere verwijderen.Karmos schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:53:
Mijn eerste indruk is goed! (buiten het feit dan dat ik qwerty ipv azerty heb gekozen. Weet iemand hoe je dit terug aanpast?
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Hmm onder windows 7 vond hij hem wel. Ma nu via kabel internet aangesloten en ja hoor netjes de update gevonden en geïnstalleerd werkt gewoon goed. DusPetervanakelyen schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:31:
[...]
De 2200BG is nog een miniPCI-kaart en volgens mij inmiddels meer dan 10 jaar oud. Vind je het gek dat er geen drivers meer voor zijn?
Maar de realtek hd audio driver kan hij via de updates niet vinden vandaag ff w8 drivers proberen.
Nee ok, dan moet je wel, maar mijn ervaring met die hele NT 6.x lijn is dat je 2 GB wilt, als je maar iets van multitasken doet, al is het enkel, een browser, WMP of VLC, en een windowsupdate tegelijk draaien. Voor gamen is 3 wel het minimum.Karmos schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 07:55:
[...]
Nou, in mijn 2e laptopje, waar ik dit nu probeer heeft maar 2 gig, en ik durf gewoon de VM niet meer ram te geven.
Iets anders:
Nog een registry tipje. Niet heel boeiend.
Vreemd 'probleem'
- geinstalleerd met LiveID (Microsoft Account)
- aangemeld op domein
- aangelogd met Domain Admin-account
- LiveID verwijderd
Als ik nu de pc aanzet, staat mijn LiveID nog steeds in het aanmeld-scherm, echter, het password wordt (uiteraard) niet geaccepteerd.
Het lijkt erop dat het account wel is verwijderd, maar niet uit het aanlogscherm.
Easter-egg?

Het apps-gedrag vind ik wel irritant... Dan deïnstalleer ik alle apps die ik niet gebruikt, zoals 'Mail' en 'Finance' etc, maak ik een nieuwe user aan, staan ze er weer
Ik wil verdorie zelf kiezen welke apps ik op mn computer wil.
- geinstalleerd met LiveID (Microsoft Account)
- aangemeld op domein
- aangelogd met Domain Admin-account
- LiveID verwijderd
Als ik nu de pc aanzet, staat mijn LiveID nog steeds in het aanmeld-scherm, echter, het password wordt (uiteraard) niet geaccepteerd.
Het lijkt erop dat het account wel is verwijderd, maar niet uit het aanlogscherm.
Easter-egg?

Het apps-gedrag vind ik wel irritant... Dan deïnstalleer ik alle apps die ik niet gebruikt, zoals 'Mail' en 'Finance' etc, maak ik een nieuwe user aan, staan ze er weer
Ik wil verdorie zelf kiezen welke apps ik op mn computer wil.
[ Voor 20% gewijzigd door Witte op 03-10-2014 10:20 ]
Houdoe
Ik ben aardig wat websites tegengekomen die niet willen werken met Internet Explorer 11 in Windows 10.
Een leuk voorbeeld:
http://www.visualstudio.c...io-vs#d-express-windows-8
En probeer daar maar eens 'Install now' of de ISO te downloaden...
Vrij slordig als Microsofts eigen websites niet werken. Ik dacht eerst dat het misschien aan de drukte bij MS lag met het downloaden van Windows 10, maar na 2 dagen werkte de downloads nog steeds niet en ging ik eens op mijn tablet proberen, ook met Internet Explorer 11, maar dan Windows 8.1 waar de website wel gewoon werkt...
Een leuk voorbeeld:
Vrij slordig als Microsofts eigen websites niet werken. Ik dacht eerst dat het misschien aan de drukte bij MS lag met het downloaden van Windows 10, maar na 2 dagen werkte de downloads nog steeds niet en ging ik eens op mijn tablet proberen, ook met Internet Explorer 11, maar dan Windows 8.1 waar de website wel gewoon werkt...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Iemand toevallig de intel GMA drivers werkend ?
Als ik die van Microsoft installeer krijg ik BSOD's
En die van Intel 8.1 x64 geeft aan dat het OS niet goed is
Check dit en help mee!
Ik pak maar even een enkel punt eruit maar je kan gewoon instellen dat je laptop niet in slaapstand gaat wanneer je je klep omlaag doet?AzzKickah schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:14:
- De laptop niet in slaapstand ga als ik de klep dichtdoe tijdens het afsluiten/restarten. Echt, wtf.
[ Voor 17% gewijzigd door Zazacar op 03-10-2014 11:51 ]
Tuurlijk wel. Je kan toch in Windows instellen wat er moet gebeuren als je de klep dicht doet (niets / sleep / hibernate / shutdown)?
Maar het zou handig zijn als die dat even zou negeren als je al bezig bent met afsluiten. Zodat je de laptop gewoon al kan inpakken terwijl hij afsluit.
There is no place like 127.0.0.1
Dan stel je in dat je laptop afsluit als je de klep dicht doet?Dannisi schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:54:
Maar het zou handig zijn als die dat even zou negeren als je al bezig bent met afsluiten. Zodat je de laptop gewoon al kan inpakken terwijl hij afsluit.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Ja maar er zijn twee situaties. Klep dicht overdag is niet in standby of wel in standby, klep dicht aan het eind van de dag is uit... Hoe stel je dat in?Bschnitz schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:56:
[...]
Dan stel je in dat je laptop afsluit als je de klep dicht doet?
Is retorische vraag... Ik weet het antwoord al.... Kan niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Gé Brander op 03-10-2014 12:03 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Of je wacht gewoon 5 seconden tot Windows afgesloten is!
Het lukt mij niet om met de product key van microsoft te activeren.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Of je zet je laptop gewoon niet uit. Bij mij is het:
-Klep dicht: doe niks. Ik loop vaak heen en weer met het ding en dat is makkelijker als ie dichtgeklapt is. Maar als hij dan standby gaat is het irritant.
-Power button: slaapstand.
Dus einde van de dag: power button, klep dicht, in de tas. Bijkomend voordeel is nog dat hij sneller weer aan staat.
-Klep dicht: doe niks. Ik loop vaak heen en weer met het ding en dat is makkelijker als ie dichtgeklapt is. Maar als hij dan standby gaat is het irritant.
-Power button: slaapstand.
Dus einde van de dag: power button, klep dicht, in de tas. Bijkomend voordeel is nog dat hij sneller weer aan staat.
Die van mij was al geactiveerd met de key die Microsoft aanbiedtpitchdown schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:15:
Dat werkte bij mij ook niet. Ik heb de PC gereset en Windows was geactiveerd zonder het invoeren van een code.pitchdown schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:15:
Ver heb ik een probleem op mijn Laptop de Synaptics (TouchPad) Drivers kan ik niet installeren waardoor ik geen gestures zoals scrollen kan gebruiken. Verder werkt alles top en heb ik net het idee dat het net allemaal ietsjes vlotter werkt.
wat bedoel je met "gereset"?ShittyNL schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:18:
[...]
Dat werkte bij mij ook niet. Ik heb de PC gereset en Windows was geactiveerd zonder het invoeren van een code.
Ver heb ik een probleem op mijn Laptop de Synaptics (TouchPad) Drivers kan ik niet installeren waardoor ik geen gestures zoals scrollen kan gebruiken. Verder werkt alles top en heb ik net het idee dat het net allemaal ietsjes vlotter werkt.
Ik heb dan wel een upgrade gedaan van W7 naar W10 en alles was netjes geactiveerd.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er bedoelt word met : 'Add features to windows technical preview' Optie staat in control panel.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er bedoelt word met : 'Add features to windows technical preview' Optie staat in control panel.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Heb je er al op geklikt? Dan kom je er snel genoeg achter.prutser001 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:30:
Ik heb dan wel een upgrade gedaan van W7 naar W10 en alles was netjes geactiveerd.
Overigen staat dezelfde optie ook al in 7, 8(.1) en vast ook al in Vista
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
iemand die op dit moment een schone installatie geactiveerd krijgt? Mijn error is dat de betreffende key doos ms word geblocked.
Vraagt Windows 10 dan om activatie of probeer je te activeren via Control panel -> System? Ik heb namelijk niet hoeven te activeren en bij 'System' staat dat mijn Windows 10 al is geactiveerd...pitchdown schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:49:
iemand die op dit moment een schone installatie geactiveerd krijgt? Mijn error is dat de betreffende key doos ms word geblocked.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
bij mij na de installatie dus niet..Swerfer schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:56:
[...]
Vraagt Windows 10 dan om activatie of probeer je te activeren via Control panel -> System? Ik heb namelijk niet hoeven te activeren en bij 'System' staat dat mijn Windows 10 al is geactiveerd...
en achteraf probeer ik dit idd via system maar werkt het niet (zie de melding m.b.t. product key blocked)
De nieuwe drivers van de synaptics site kreeg ik ook niet werkend, maar de oude die bij de laptop meekwamen gek genoeg wel (Lenovo)ShittyNL schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:18:
[...]
Dat werkte bij mij ook niet. Ik heb de PC gereset en Windows was geactiveerd zonder het invoeren van een code.
Ja en dan krijg ik niets meer dan een venster waar ik een code in kan vullen, zou er een 'media center editie' komen ofzo? W8.1 media center editie heb ik wel.Ramon schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:31:
[...]
Heb je er al op geklikt? Dan kom je er snel genoeg achter.
Overigen staat dezelfde optie ook al in 7, 8(.1) en vast ook al in Vista
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Sir, you are my hero!Kun je toch gewoon bij taal en regio aanpassen, eerst het goede toetsenbord layout toevoegen en dan de andere verwijderen.
Hier werkt die link overigens wel hoorSwerfer schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:52:
Ik ben aardig wat websites tegengekomen die niet willen werken met Internet Explorer 11 in Windows 10.
Een leuk voorbeeld:
Die link wel, maar als je daarna op 'Install now' klikt of de iso probeert te downloaden dan niet...
[ Voor 6% gewijzigd door Swerfer op 03-10-2014 13:11 ]
Klopt...als ik op mijn Surface Pro 3 (en dat was ook al zo met Windows 8.1) Chrome gebruik....dan scheelt me dat een paar uur batterijduur t.o.v. het gebruik van IE11MasterPrutser schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:42:
[...]
Dat komt waarschijnlijk juist door Chrome. Hierover is een artikel geweest een tijdje geleden: Google belooft jaren oude accuslurpende bug in Chrome aan te pakken. Volgens mij hebben ze dit nog steeds niet gedaan..
Werkt gewoon hoor. Vanochtend ook gewoon VS geinstalleerd. Zou raar zijn als het niet werkt. IE12 zit nog niet in W10.Swerfer schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:11:
[...]
Die link wel, maar als je daarna op 'Install now' klikt of de iso probeert te downloaden dan niet...
[ Voor 9% gewijzigd door Ramon op 03-10-2014 13:30 ]
Eerste bericht vanaf W10 in VMWare door drivers van internet van pc te installeren en op bridged en dat vinkje daaronder aan gezet.
Vreemd, bij mij werkt het niet:Ramon schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:28:
[...]
Werkt gewoon hoor. Vanochtend ook gewoon VS geinstalleerd. Zou raar zijn als het niet werkt. IE12 zit nog niet in W10.

Ik heb Chrome moeten gebruiken...
[ Voor 5% gewijzigd door Swerfer op 03-10-2014 13:42 ]
Als bewijs zie plaatje hieronder(klik voor groter):
[ Voor 28% gewijzigd door pcman007 op 03-10-2014 13:47 . Reden: Sorry voor foutje met plaatjes eerste keer plaatje plaatsen ]
Geen plaatje te zien en met de link krijg ik een iniemini plaatje te zien...pcman007 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:44:
Als bewijs zie plaatje hieronder(klik voor groter):
[afbeelding]
Ik moest W10 trouwens niet activeren zodra die internet had activeerde die zichzelf zonder om een code te vragen
Ik vond het een mooi moment om overnieuw te beginnen en heb mijn SSD geformatteerd en W10 erop gezet. Bevalt tot nu toe meer dan prima. Kom vanaf Windows 7.
Ik vermoed dat ik alleen wel een bug heb; de live tiles van apps in het startmenu doen bij mij helemaal niets, op de store app na. Van de news app weet ik zeker dat hij het gedaan heeft, maar nadat ik hem een keer geopend heb is hij er mee opgehouden. Misschien even opnieuw installeren
Ik vermoed dat ik alleen wel een bug heb; de live tiles van apps in het startmenu doen bij mij helemaal niets, op de store app na. Van de news app weet ik zeker dat hij het gedaan heeft, maar nadat ik hem een keer geopend heb is hij er mee opgehouden. Misschien even opnieuw installeren
ik probeer mijn microsoft te koppelen, echter krijg ik verificatie-code gemaild.
iemand die hier ook tegenaan loopt?
Ik ga windows 10 toch eerst nog even op de VM proberen of is het ook al aan te raden voor mijn desktop. Is er al een lijst met bekende problemen?
Zitten alle nieuwe features er al in? Dat 'add desktop' opent geloof ik nog niet een aparte virtuele pc. ook het notifactiescherm zie ik niet. Of zit ik verkeerd te kijken?
Zou trouwens fijn zijn als MS het start menu van W10 ook als optie beschikbaar stelt in W8.1. Dan ben ik eigenlijk al helemaal tevreden.
Zitten alle nieuwe features er al in? Dat 'add desktop' opent geloof ik nog niet een aparte virtuele pc. ook het notifactiescherm zie ik niet. Of zit ik verkeerd te kijken?
Zou trouwens fijn zijn als MS het start menu van W10 ook als optie beschikbaar stelt in W8.1. Dan ben ik eigenlijk al helemaal tevreden.
[ Voor 17% gewijzigd door Redbaard op 03-10-2014 14:23 ]
Wat bedoel je precies?pitchdown schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:08:
ik probeer mijn microsoft te koppelen, echter krijg ik verificatie-code gemaild.
Bedoel je dat je je Microsoft account wilt toevoegen aan Windows 10 en dat hij dan een verificatie code per mail (of SMS) verstuurd? Dan vul je toch die code in en het account is toegevoegd?
Dit is gewoon normaal zodat Microsoft zeker weet dat jij de persoon bent die jij zegt te zijn (Two step verification).
Je kan het op je desktop zetten, maar het blijft een Preview met eventuele bugs.Simontjee schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:21:
Ik ga windows 10 toch eerst nog even op de VM proberen of is het ook al aan te raden voor mijn desktop.
Ik ben zelf geen showstoppers tegengekomen, maar dat kan in jouw geval misschien anders uitvallen...
[ Voor 23% gewijzigd door Swerfer op 03-10-2014 14:24 ]
Volgens MS zit nog geen 10% van de geplande nieuwe features erin. En 'add desktop' een aparte virtuele PC? hoe zie je dat voor je?Simontjee schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:21:
Ik ga windows 10 toch eerst nog even op de VM proberen of is het ook al aan te raden voor mijn desktop. Is er al een lijst met bekende problemen?
En ze gaan natuurlijk niet het startmenu van W10 in 8.1 zetten, dan moet je maar upgraden naar 10. Iets wat hoogstwaarschijnlijk gratis zal zijn (maar nog niet zeker).
mja daar ben ik ook bang voor. Gewoon wachten dus. Ik had begrepen dat je met add desktop virtuele machines kon openen. Zal eerst even goed lezen wat microsoft bedoeld met deze feature
Kan ik gewoon me W8.1 upgraden of moet het een schone install zijn?
Nee een desktop is gewoon een desktop. Zodat je bijvoorbeeld werk en prive van elkaar kan scheiden. Word en werk email op de ene desktop en steam en chat op de andere desktop.Simontjee schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:31:
mja daar ben ik ook bang voor. Gewoon wachten dus. Ik had begrepen dat je met add desktop virtuele machines kon openen. Zal eerst even goed lezen wat microsoft bedoeld met deze feature
Je kunt Windows 8.1 ook gewoon upgraden (heb ik ook geaan). Die Add Desktop functie opent een Virtuele Desktop, dat is wat anders dan een Virtuele Machine....Simontjee schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:31:
Ik had niet de keuze om te upgraden. Ik kon alleen mijn bestanden behouden en niet mijn geïnstalleerde programma's. Heb jij dan wel kunnen upgraden met behoud van programma's? Heb jij vanuit Windows 8.1 de install gestart of vanaf een bootable device?TheVMaster schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:33:
[...]
Je kunt Windows 8.1 ook gewoon upgraden (heb ik ook geaan). Die Add Desktop functie opent een Virtuele Desktop, dat is wat anders dan een Virtuele Machine....
Ik heb mijn windows 7 installatie geupdate via windows update naar W10, met behoud van programma's.
Alles werkt perfect zelfs codecs die ik geinstalleerd had.
De lijst met bugs is klein voor mij, paar stomme dingetjes, laat ik mijn systeem niet in standby gaan dan blijft HDMI audio ook werken.
Het enige waar ik een beetje tegenaan loop is het 'schalen' aangezien ik een 42" tv gebruik als monitor en op afstand het best moeilijk te lezen is af en toe, dit komt denk ik door de 'grijze' achtergrond met zwarte letters, er zit een soort 'witte waas' om de letters heen.
Voorderest werkt het best, ik zou hem zelf nog niet als vervanger van mijn werk/game pc willen gebruiken omdat daar VEEL meer software op staat en ook werk gerelateerde software/hardware. Maar in mijn ogen gaat dit de goede kant op. De interface mag nog wat tweaks hebben hier en daar, paar schoonheids foutjes maar buiten dat op een 'standaard' pc werkt het goed tot nu toe.
MPC/VLC werken goed, alles speelt gewoon netjes af en audio blijft nu werken. Ook lijkt mijn systeem koeler te blijven, de CPU i3 4130 komt haast niet boven de 900mhz tijdens gebruik (nooit naar gekeken in W7 eerlijk gezegt). Geheugen gebruik zit met 2 browsers open, 8 tabs, MPC aan uTorrent aan op 1.9GB, met W7 zat ik al snel op 4GB+.
Alles werkt perfect zelfs codecs die ik geinstalleerd had.
De lijst met bugs is klein voor mij, paar stomme dingetjes, laat ik mijn systeem niet in standby gaan dan blijft HDMI audio ook werken.
Het enige waar ik een beetje tegenaan loop is het 'schalen' aangezien ik een 42" tv gebruik als monitor en op afstand het best moeilijk te lezen is af en toe, dit komt denk ik door de 'grijze' achtergrond met zwarte letters, er zit een soort 'witte waas' om de letters heen.
Voorderest werkt het best, ik zou hem zelf nog niet als vervanger van mijn werk/game pc willen gebruiken omdat daar VEEL meer software op staat en ook werk gerelateerde software/hardware. Maar in mijn ogen gaat dit de goede kant op. De interface mag nog wat tweaks hebben hier en daar, paar schoonheids foutjes maar buiten dat op een 'standaard' pc werkt het goed tot nu toe.
MPC/VLC werken goed, alles speelt gewoon netjes af en audio blijft nu werken. Ook lijkt mijn systeem koeler te blijven, de CPU i3 4130 komt haast niet boven de 900mhz tijdens gebruik (nooit naar gekeken in W7 eerlijk gezegt). Geheugen gebruik zit met 2 browsers open, 8 tabs, MPC aan uTorrent aan op 1.9GB, met W7 zat ik al snel op 4GB+.
Als ik m wil koppelen aan m'n microsoft account krijg ik geen code via mail. Heb nu maar geklikt op i cant do this right now. Iemand enig idee wanneer die hier weer om vraagt en hoe ik dan zorg dat ik wel een mail krijg?
Charms -> Settings -> Change PC settings -> User and accountspcman007 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:57:
Als ik m wil koppelen aan m'n microsoft account krijg ik geen code via mail. Heb nu maar geklikt op i cant do this right now. Iemand enig idee wanneer die hier weer om vraagt en hoe ik dan zorg dat ik wel een mail krijg?
Ben tot nu toe tevreden met w10 via hyper-v, maar ik mis wel de optie om meerdere tiles te draggen en om ze te groeperen (in start menu EN start screen). Ik mis voornamelijk het groeperen van tiles, heb op mijn eigen pc , entertainment, nieuws, productivity en office.
Ik las hierboven iets over het kunnen niet activeren, wellicht dat het invoeren van de key op deze manier wel lukt; "slmgr -ipk productcode_hier". Mijn installatie was direct geactiveerd trouwens.
Gebruik je een privé mailserver? Bij mij bleef het mailtje hangen omdat account.microsoft.com geen A record heeft....pitchdown schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:08:
code:
1
| postfix/smtpd[23505]: NOQUEUE: reject: RCPT from unknown[65.54.190.26]: 450 4.1.8 <account-security-noreply@account.microsoft.com>: Sender address rejected: Domain not found; from=<account-security-noreply@account.microsoft.com> |
[ Voor 26% gewijzigd door traxxion op 03-10-2014 18:12 ]
Hé, ik heb net ondekt dat mijn charms weg zijn, hebben jullie dit ook of ligt dit gewoon aan VMware player?
Charms zijn idd weg.Karmos schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 18:11:
Hé, ik heb net ondekt dat mijn charms weg zijn, hebben jullie dit ook of ligt dit gewoon aan VMware player?
Wat ik mooier had gevonden bij Windows 10 is als ze het menu niet één kleur hadden gegeven maar een wit vak met de programma's/mappen erin en de rest eromheen een kleur.
Gewoon zo iets maar dan natuurlijk Windows 10 style. En dat transparante heb ik ook altijd wel mooi gevonden.
Heb wel een feedback gestuurd
Gewoon zo iets maar dan natuurlijk Windows 10 style. En dat transparante heb ik ook altijd wel mooi gevonden.
Heb wel een feedback gestuurd
[ Voor 14% gewijzigd door mprkooij op 03-10-2014 18:58 ]
Ik probeer Windows 10 TP te installeren op een tweede partitie maar ik loop tegen een probleem aan.
In de Setup als je je partitie kan selecteren, krijg ik de melding:
Windows can't install on this partition because it is of the GPT partition type.
Dit heeft blijkbaar te maken met het feit dat mijn BIOS een UEFI BIOS is en daardoor het GPT partitie type gebruikt wordt. De oplossing zou zijn dat je de Setup via de EFI boot manager moet starten i.p.v. op de "normale" manier.
Echter, in mijn BIOS Setup krijg ik niet mijn USB stick te zien om vanaf te booten in de EFI boot manager. Alleen de Windows Boot manager is aanwezig.
Iemand een idee?
In de Setup als je je partitie kan selecteren, krijg ik de melding:
Windows can't install on this partition because it is of the GPT partition type.
Dit heeft blijkbaar te maken met het feit dat mijn BIOS een UEFI BIOS is en daardoor het GPT partitie type gebruikt wordt. De oplossing zou zijn dat je de Setup via de EFI boot manager moet starten i.p.v. op de "normale" manier.
Echter, in mijn BIOS Setup krijg ik niet mijn USB stick te zien om vanaf te booten in de EFI boot manager. Alleen de Windows Boot manager is aanwezig.
Iemand een idee?
Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64
Toen straks heb ik de Engelstalige W10 installer mijn Nederlandstalige W8.1 x64 VM laten bijwerken naar W10 x64. Terwijl die bezig was maar even boodschappen gedaan dus geen idee hoe lang die nodig heeft gehad.
Het lijkt in een keer goed gegaan te zijn, ik kijk nu naar W10
Straks maar eens wat mee spelen.
edit: Hmm, kan de Windows Update settings niet aanpassen, staat een melding boven: "some settings are managed by your system administrator", dat ben ik
maar de update instelling voor het automatisch/handmatig laten installeren is "greyed out" en de "more information" link laat Windows Help zien met "this content is no longer available"...
edit2: Zie ook http://answers.microsoft....a4-4e1f-8ad3-07c7c2c89d6a en de daar vermelde http://windows.microsoft....dows/preview-faq#faq=tab4
Het lijkt in een keer goed gegaan te zijn, ik kijk nu naar W10
edit: Hmm, kan de Windows Update settings niet aanpassen, staat een melding boven: "some settings are managed by your system administrator", dat ben ik
edit2: Zie ook http://answers.microsoft....a4-4e1f-8ad3-07c7c2c89d6a en de daar vermelde http://windows.microsoft....dows/preview-faq#faq=tab4
Het downloaden en installeren van updates gaat trouwens wel supersnel zeg, kunnen W7 en 8 wat van leren, die laten eerst de hdd een hele tijd ratelen, dan paar % downloaden, weer hdd tijd laten ratelen, paar % downloaden, etc etc etc.Notes
- Windows Update will be set to automatically install important updates as they become available. You won’t be able to turn off automatic updates in Windows Technical Preview.
[ Voor 65% gewijzigd door Raven op 03-10-2014 19:15 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Welk moederbord/netbook/notebook - type/model etc heb je dan?DaMoUsYs schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:22:
Iemand toevallig de intel GMA drivers werkend ?
GMA kent vele verschillende types/modellen.
b.v. voor de Atom 2550 zijn er geen (officiele) 64 bit drivers.
Verwijderd
Bestanden van de usb veilig stellen, usb stick formatteren naar fat32 en bestanden terug zetten.LCP schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 19:04:
Iemand een idee?
Ik vind het jammer dat de Windows verkenner nog geen tabbladen ondersteund bijvoorbeeld. In Windows 7 en 8.1 los ik het op met Clover, maar in Windows 10 TP crasht die continue. Helaas!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Laat wat feedback achter in de feedback app.Quad schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 19:47:
Ik vind het jammer dat de Windows verkenner nog geen tabbladen ondersteund bijvoorbeeld. In Windows 7 en 8.1 los ik het op met Clover, maar in Windows 10 TP crasht die continue. Helaas!
Gisteravond ook W10 geinstalleerd als VM op mijn laptop.
En bevalt goed, valt prima mee te werken.
De scherpe kantjes van W8 zijn er af gehaald en store apps draaien nu in een window.
Wel gelijk het start menu vervangen door het start scherm want dat oude menu wil ik echt niet meer terug.
Ook gelijik Visual Studio "14" erop gezet en dan merk je dat W10 eigenlijk gewoon W8.2 is, want alles werkt gewoon zoals voorheen.
Enige vreemde wat ik ben tegen gekomen is een blog op msdn waar wat technische details werden gegeven over W10, deze was vandaag weggehaald. Volgens mij had iemand iets teveel info gegeven.
Anyway, ziet er goed uit.
En bevalt goed, valt prima mee te werken.
De scherpe kantjes van W8 zijn er af gehaald en store apps draaien nu in een window.
Wel gelijk het start menu vervangen door het start scherm want dat oude menu wil ik echt niet meer terug.
Ook gelijik Visual Studio "14" erop gezet en dan merk je dat W10 eigenlijk gewoon W8.2 is, want alles werkt gewoon zoals voorheen.
Enige vreemde wat ik ben tegen gekomen is een blog op msdn waar wat technische details werden gegeven over W10, deze was vandaag weggehaald. Volgens mij had iemand iets teveel info gegeven.
Anyway, ziet er goed uit.
weet het niet meer
Ik word echt nu al gek van Windows 10 haha. Ik zit zelf op Windows7 64bit
Krijg het met geen mogelijkheid lopen binnen een Virtual Machine.
VirtualBox geeft bij het aanwijzen van de .iso direct de melding "Not supported".
Nu met VMWare ben ik verder gekomen.
Ik kan nu in het bootscherm van Windows 10 komen, ik klik op "Install now" en krijg dan direct deze melding:

Hoe kom ik hier nu langs?
De CD/DVD settings staan op IDE:0:0
VirtualBox geeft bij het aanwijzen van de .iso direct de melding "Not supported".
Ik kan nu in het bootscherm van Windows 10 komen, ik klik op "Install now" en krijg dan direct deze melding:

[ Voor 3% gewijzigd door DutchManticore op 03-10-2014 20:01 ]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Net Windows 10 op mijn werkmachine geinstalleerd. Klopt het dat Windows er scherper uitziet? Alles ziet er smoother uit. Het slepen van vensters gaat smoother en het lijkt alsof alles nu echt HD is.
Kan aan mij liggen
Kan aan mij liggen
In VMware Workstation W8 x64 als guest OS aangeven bij de VM instellingen, dat zou voldoende moeten zijn. Maar die foutmelding kan een corrupte iso aangeven. Check de hash eens of de download wel goed is? http://download.cnet.com/...3000-2092_4-10911445.html http://windows.microsoft....ocid=tp_site_downloadpageDutchManticore schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 19:55:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 03-10-2014 20:09 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik zit zelf op Windows 7 64bit he, VMware Workstation W8 heb ik dus niet!Raven schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 20:05:
[...]
In VMware Workstation W8 x64 als guest OS aangeven bij de VM instellingen, dat zou voldoende moeten zijn. Maar die foutmelding kan ook een corrupte iso aangeven. Check de hash eens of de download wel goed is? http://download.cnet.com/...3000-2092_4-10911445.html
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Even goed lezen
Bij de instellingen van de virtuele pc (options tab -> general) aangeven dat er Windows 8 x64 in de VM komt te staan, daarna de setup starten. Geeft ie dan nog die fout, dan is je iso waarschijnlijk niet goed.
Oscar Wilde
Ah wel goed gelezen, maar verkeerd begrepen.Raven schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 20:11:
Even goed lezenBij de instellingen van de virtuele pc (options tab -> general) aangeven dat er Windows 8 x64 in de VM komt te staan, daarna de setup starten. Geeft ie dan nog die fout, dan is je iso waarschijnlijk niet goed.
Er staat Windows 8 x64. Ik heb other, Windows 8.1 en Windows 7 geprobeerd. Allemaal zelfde melding.
Iso is ook al drie keer nieuw gedownload, en ik heb de UK64, USA64 en UK 32bit al geprobeerd.
Hebben meer mensen dit probleem op Windows 7 of ben ik echt de enige?
Heb je de hash al wel gechecked? Dan weet je tenminste zeker of de download goed is gegaan en niet 3 keer achter elkaar corrupt is geworden.
Overigens draai ik hier ook 7 (x64), met VMware Workstation 10.0.2.
Oscar Wilde
Lijkt verdacht veel op de melding die ik onlangs kreeg toen ik Win7 opnieuw ging installeren vanaf USB omdat ik mijn DVD speler heb vervangen door de oude HD en op die plaats een SSD heb geplaatst.DutchManticore schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 19:55:
Het rare was dat maar één van de drie USB poorten het wel goed deed. Waarschijnlijk heeft het iets te maken met de snelheid van de USB poort. Weet niet of dit bij jou het geval is.
Hash klopt ja. Daarom snap ik er ook niets van.Raven schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 20:16:
Heb je de hash al wel gechecked? Dan weet je tenminste zeker of de download goed is gegaan en niet 3 keer achter elkaar corrupt is geworden.
Echt zo vervelend... heb je even twee uur voordat ik een week naar Duitsland moet en dan zonder experimenteer PC zit, lukt het weer niet..
Hier had ik ook iets dergelijks met Parallels. Alleen had ik hem daar niet in IDE:0:0 maar in IDE 0:1. Misschien dat dat uitmaakt?DutchManticore schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 19:55:
[afbeelding]
[afbeelding]
Charms is niet weg. Je kan hem met touch nog gewoon tevoorschijn halen op de oude manier (swipe van rechts). Of met Windows key + c
Met de muis is de Charms (nog wel) weg...
Bedankt voor de suggestie. Helaas mag het niet baten.Martinspire schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 20:38:
[...]
Hier had ik ook iets dergelijks met Parallels. Alleen had ik hem daar niet in IDE:0:0 maar in IDE 0:1. Misschien dat dat uitmaakt?
Ik heb nu elke Virtual Machine software gebruikt.
Allemaal geven ze een foutmelding, maar niet allemaal dezelfde.
Alle mogelijke instellingen geprobeerd, alle overige schermen uitgeschakeld, alle mogelijk conflicterende software eraf gegooid, in totaal 10x een iso gedownload.
Hashes gecontroleerd, geen corruptie en ik krijg het met geen mogelijkheid aan de gang.
Ook niet met Vmware Workstation.
ik zeg FCKIT
Alle mogelijke instellingen geprobeerd, alle overige schermen uitgeschakeld, alle mogelijk conflicterende software eraf gegooid, in totaal 10x een iso gedownload.
Hashes gecontroleerd, geen corruptie en ik krijg het met geen mogelijkheid aan de gang.
ik zeg FCKIT
heb je Hyper-V aanstaan? Die interfereert namelijk met VirtualBox en VMware....DutchManticore schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 20:55:
Ik heb nu elke Virtual Machine software gebruikt.
ik zeg FCKIT
Dat zijn ook niet de momenten om dit soort dingen te doen, dat snap je tochDutchManticore schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 20:31:
[...]... heb je even twee uur voordat ik een week naar Duitsland moet en dan zonder experimenteer PC zit, lukt het weer niet..
Ik heb Windows 7, naar mijn weten beschikt die niet over Hyper-V of een voorloper daarvan.Ramon schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 20:57:
[...]
heb je Hyper-V aanstaan? Die interfereert namelijk met VirtualBox en VMware....
Of heb ik dat mis?
Haha. Ja misschien ook niet.sig69 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:02:
[...]
Dat zijn ook niet de momenten om dit soort dingen te doen, dat snap je toch
Maar ik heb nu ook mijn volledige arsenaal uitgeput.
En ik wilde even half uurtje installeren, en daarna fijn uurtje Windows 10 proberen.
Normaal gesproken is het installeren van een VM een fluitje van een cent..
Nee dat klopt, sorry het is al een hele tijd geleden dat ik WIndows 7 heb gedraaidDutchManticore schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:04:
[...]
Ik heb Windows 7, naar mijn weten beschikt die niet over Hyper-V of een voorloper daarvan.
Of heb ik dat mis?
Mja idee heb ik ook beetje. Ook lijkt het of MPC-hc alles scherper(/of is het onscherper) rendert...?mprkooij schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 20:02:
Net Windows 10 op mijn werkmachine geinstalleerd. Klopt het dat Windows er scherper uitziet? Alles ziet er smoother uit. Het slepen van vensters gaat smoother en het lijkt alsof alles nu echt HD is.
Kan aan mij liggen
Die search Button, stupid dat die niet zomaar weg te halen is. Zelfde heb ik met Startmenu, waar is rechtsklikken en verwijderen, ja uninstall kan, maar wil ik dat altijd, is zo definitief..
Verder ribbon in Verkenner, niet mijn pakkie aan (ja sorry W8.x users, ik ben zo een 7 user die alles meeneemt.... misschien tot jullie irritatie).
Oke, heb me dus net aangemeld voor windows 10 te kunnen downloaden, maar is er een mogelijkheid dat ik al mijn gegevens kan bewaren? En kan ik die gewoon blijven gebruiken zonder dat ik geld moet betalen voor windows 10 later? thx!
Ik had gisteren last van een laptop die niet meer opladen door windows 10, geen idee waarom maar na 10 uur aan de lader nog steeds 6%, sochtends de drivers verwijderd en mijn accu eruit gelaten en toen weer opgestard met accu erin. toen werkte het weer, Is dit nou ook een w10 bugg?
Verder werk ik non stop nu in W10 op mijn hoofd pc en laptop ik vind het multitasken te fijn heb w8 .1 weggedaan.
en op mijn reactie hierboven: nee hierna zul je gewoon windows 10 moeten kopen dit is alleen maar een gratis testverzie.
Verder werk ik non stop nu in W10 op mijn hoofd pc en laptop ik vind het multitasken te fijn heb w8 .1 weggedaan.
en op mijn reactie hierboven: nee hierna zul je gewoon windows 10 moeten kopen dit is alleen maar een gratis testverzie.
[ Voor 31% gewijzigd door pascalboy op 03-10-2014 21:43 ]
Ik bedenk mij net iets, kan het kloppen dat W10 niet om de productkey heeft gevraagd? Bedenk mij namelijk net dat ik die helemaal niet in heb hoeven vullen en na de install wordt er ook niets gevraagd
Oscar Wilde
Ik heb vandaag windows 10 op een draagbare hd geinstalleerd. Behalve dat het systeem nogal traag is want ben tegen woordig een ssd gewoon is het wel echt fijn werken.
Ik voel mij eigenlijk wel direct thuis in Windows 10 (ik heb nooit Windows 8 gedraaid). Indien ik niets erg tegen kom ben ik van plan om de komende weken wel altijd in Windows 10 te werken.
Ik voel mij eigenlijk wel direct thuis in Windows 10 (ik heb nooit Windows 8 gedraaid). Indien ik niets erg tegen kom ben ik van plan om de komende weken wel altijd in Windows 10 te werken.
Dus waarschijnlijk 27 euries ofzo betalen? Maar ben ik mijn gegevens kwijt, heb een raid 0 van intel rst en dan nog een gewone hdd en dan nog een ssd, dus ben ik alles kwijt of niet en zo niet hoe moet ik het dan doen?pascalboy schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:41:
Bij mij heeft hij tijdens het installeren erachter gevraagd. Ik kon wel gewoon op Next clicken. (ik heb via de iso geïnstalleerd).Raven schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:48:
Ik bedenk mij net iets, kan het kloppen dat W10 niet om de productkey heeft gevraagd? Bedenk mij namelijk net dat ik die helemaal niet in heb hoeven vullen en na de install wordt er ook niets gevraagd
Ik heb een niet op de gebruikelijke manier geactiveerde
W8.1 test-install bij laten werken naar 10, zou het daarom komen? Dat ie daarom geen key vroeg? Niet dat het wat uitmaakt, was gewoon nieuwsgierig
[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 03-10-2014 21:54 ]
Oscar Wilde
Waarschijnlijk wordt het een gratis update voor Windows 8 en met een beetje geluk ook voor Windows 7. Waarschijnlijk kan je dan of je key voor Windows 7/8 gebruiken om Windows 10 tew activeren, of je moet eerst weer Windows 7/8 installeren en dan upgraden naar Windows 10.thibautb schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:49:
[...]
Dus waarschijnlijk 27 euries ofzo betalen? Maar ben ik mijn gegevens kwijt, heb een raid 0 van intel rst en dan nog een gewone hdd en dan nog een ssd, dus ben ik alles kwijt of niet en zo niet hoe moet ik het dan doen?
Bij de installatie kan je kiezen om je documenten te bewaren, maar niet je programma's. Nou las ik dat het een aantal mensen wel gelukt was om alles te behouden en ik vermoed dat die optie alleen beschikbaar is al een een DVD of USB stick gebruikt om van te booten en te installeren, maar dat weet ik niet zeker.
thibautb persoonlijk vind ik een clean install het fijnst, ik gebruik zowel in mijn laptop als in mijn computer 1 ssd voor windows en 1 hdd voor al mijn data. dus kan ik altijd zonder zorgen mijn ssd helemaal leeg maken voor een nieuwe windows.
Ik heb hulp nodig 
Windows 10 is goed geinstalleerd, alles werkte perfect totdat ik een dvd'tje erin deed (het is een laptop)
Het werkte niet.
Ik dacht, nouja, dat zal wel een driver zijn. Gelukkig had ik alle drivers gebackupt. Probeer ik die te installeren (via device manager, en dan de map kiezen waar de driver in staat) krijg ik meteen (hij hoefde niet even te laden/zoeken naar drivers ofzo) een foutmelding:
Windows was unable to install your Optiarc DVD etc.
Ik heb vanalles al geprobeerd. Driver opnieuw downloaden, driver vanaf harde schijf zoeken ipv vanaf de usb, maar ik krijg de hele tijd meteen die melding. Het lijkt wel alsof Windows de driver niet eens zoekt. OF de driver (welke wel gewoon werkte op win7/8/8.1) is niet compatible met windows 10.
Na al dit alles dacht ik, nouja, dan gooi ik er wel weer windows 8.1 op. Maar omdat er eerst windows 7 opstond, ik deze met een 15euro upgrade key geupgraded heb naar 8 en deze weer naar 8.1 heb geupgrade, werkt de key niet. Bij de windows 8.1 installer krijg ik te zien 'Geen geldige key' en bij de 8 installer 'Dit is een upgrade key die niet gebruikt kan worden voor een nieuwe installatie'
Graag hulp. Ik weet echt niet meer wat ik kan doen.
Windows 10 is goed geinstalleerd, alles werkte perfect totdat ik een dvd'tje erin deed (het is een laptop)
Het werkte niet.
Ik dacht, nouja, dat zal wel een driver zijn. Gelukkig had ik alle drivers gebackupt. Probeer ik die te installeren (via device manager, en dan de map kiezen waar de driver in staat) krijg ik meteen (hij hoefde niet even te laden/zoeken naar drivers ofzo) een foutmelding:
Windows was unable to install your Optiarc DVD etc.
Ik heb vanalles al geprobeerd. Driver opnieuw downloaden, driver vanaf harde schijf zoeken ipv vanaf de usb, maar ik krijg de hele tijd meteen die melding. Het lijkt wel alsof Windows de driver niet eens zoekt. OF de driver (welke wel gewoon werkte op win7/8/8.1) is niet compatible met windows 10.
Na al dit alles dacht ik, nouja, dan gooi ik er wel weer windows 8.1 op. Maar omdat er eerst windows 7 opstond, ik deze met een 15euro upgrade key geupgraded heb naar 8 en deze weer naar 8.1 heb geupgrade, werkt de key niet. Bij de windows 8.1 installer krijg ik te zien 'Geen geldige key' en bij de 8 installer 'Dit is een upgrade key die niet gebruikt kan worden voor een nieuwe installatie'
Graag hulp. Ik weet echt niet meer wat ik kan doen.
ik wil dat doen want ik heb heel veel programma's en ook series op m'n pc staan, en het duurt zeker een week voor ik dat weer heb kunnen opzetten, dus wil ik veranderen maar ga het denk ik toch niet doen omdat het niet werkt, misschien wel eens in een vm proberen.
Voor al die vragen over key >>> heb de kale install gedaan vanaf usb, dus niet eroverheen ofzo, dan vraagt die _niet_ om een key hoor. Is gewoon geactiveerd tot April '15. (check met winver).
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
.
• Windows 10 FAQ
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ