Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:11
hoe was dat ook weer met forums en slowchat.. das toch waarom dit topic opeens zo hard gaat en niemand meer iets terugleest?

dat gezegd hebbende.. op de slow ring, zoals ik, heb ik dan nu al de definitieve release, komt er nog een day 1 patch overheen, of heeft elke windows insider deze nu al, als het goed is, of bijvoorbeeld alleen de fast ring?

en wat doe ik als ik verder geen insider meer wil zijn, maar gewoon de goeie patches wil krijgen voor windows 10, dus zonder dat ik straks een of andere brakke driver-beta krijg en windows over de zeik gaat?

@licenties.
Volgens mij moet je je oude pre-update keys eerst koppelen aan je Microsoft account (live-id)key, waarmee ook je hardware profiel wordt opgeslagen.
Als ik het goed begrijp kun je dan meerdere licenties "koppelen" aan 1 Microsoft account, en op deze manier verschillende pc voorzien van de windows 10 updates? (met hun eigen key)

ik log ook nooit in op www.live.com oid, maar op www.hotmail.com :)

[ Voor 5% gewijzigd door engelbertus op 28-07-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Convoy schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:07:
[...]

Of de mannetjes hier moeten wat meer naar je avatar kijken. Worden ze wat kalmer van hoop ik :+ :+ :+
Kalmer? _O-

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:05:
[...]

Afgelopen weekend wat websites van mobo fabrikanten afgestruind en verrassend veel Windows 10 drivers al beschikbaar hoor! CPU koeler is waterkoeler met eigen drivers?
Mijn laptop heeft opeens een W10 afdeling gekregen, maar op een biosupdate na (waar ik vanaf blijf TENZIJ) was er weinig boeiends te vinden. Maar goed dat ding draait vanaf de eerste TP al goed (op nog steeds ruzie na met Realtek Audio :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bezig met een GPO te maken (ADMX templates 'geleend' vanuit een Windows 10 installatie).
Wat me op valt als je een GPO filter wil toepassen, zodat je alleen de nieuwe Windows 10 policies ziet, is dat er behalve Windows 10 ook Windows 10 RT tussen staat.
Apart... die kwam er toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:18:
Ben bezig met een GPO te maken (ADMX templates 'geleend' vanuit een Windows 10 installatie).
Wat me op valt als je een GPO filter wil toepassen, zodat je alleen de nieuwe Windows 10 policies ziet, is dat er behalve Windows 10 ook Windows 10 RT tussen staat.
Apart... die kwam er toch niet?
Nee die kwam inderdaad niet, maar ik ben Windows 10 RT al op meer plekken tegengekomen....is dat niet gewoon de versie voor telefoons en kleine tablets...? De versie voro kleine tablets en telefoons heet Windows 10 Mobile, dus die kan het niet zijn....

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 28-07-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:12
engelbertus schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:11:
hoe was dat ook weer met forums en slowchat.. das toch waarom dit topic opeens zo hard gaat en niemand meer iets terugleest?

dat gezegd hebbende.. op de slow ring, zoals ik, heb ik dan nu al de definitieve release, komt er nog een day 1 patch overheen, of heeft elke windows insider deze nu al, als het goed is, of bijvoorbeeld alleen de fast ring?

en wat doe ik als ik verder geen insider meer wil zijn, maar gewoon de goeie patches wil krijgen voor windows 10, dus zonder dat ik straks een of andere brakke driver-beta krijg en windows over de zeik gaat?

@licenties.
Volgens mij moet je je oude pre-update keys eerst koppelen aan je Microsoft account (live-id)key, waarmee ook je hardware profiel wordt opgeslagen.
Als ik het goed begrijp kun je dan meerdere licenties "koppelen" aan 1 Microsoft account, en op deze manier verschillende pc voorzien van de windows 10 updates? (met hun eigen key)

ik log ook nooit in op www.live.com oid, maar op www.hotmail.com :)
Wil dit ook weten :) Als ik nu de officiele heb dan reset ik de PC want wil overnieuw beginnen. Maar om dat nou morgen weer te doen :p Enige verschil is is dat ik in de Fast ring zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Vraagje, morgen wil ik graag Windows 10 schoon installeren (dus niet upgraden zoals dat van 8 naar 8.1 kon). Kan ik morgen gewoon de image downloaden en deze op USB zetten of op een disk branden? En waar kan dat dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Montu op 28-07-2015 15:24 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jirachi schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:24:
Vraagje, morgen wil ik graag Windows 10 schoon installeren (dus niet upgraden zoals dat van 8 naar 8.1 kon). Kan ik morgen gewoon de image downloaden en deze op USB zetten of op een disk branden? En waar kan dat dan?
Als je in de winkel een retail key hebt gekocht, dan kan dat....anders zul je eerst moeten upgraden.... |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
zo ver mij bekend is moet je eerst upgraden en kun je nadat de upgrade is voltooid een clean install doen.

dit aangezien je windows key word omgezet naar windows 10 bij de upgrade en niet bij een clean install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

hjvg schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:26:
[...]

zo ver mij bekend is moet je eerst upgraden en kun je nadat de upgrade is voltooid een clean install doen.

dit aangezien je windows key word omgezet naar windows 10 bij de upgrade en niet bij een clean install
Dat is volgens mij de volgorde inderdaad....

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Zie dat ik vanavond een hoop te doen heb. Wil de update files naar een iso omzetten die gebruiken om overmorgen een schone installatie op mijn nieuwe computer uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
MelvinB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:33:
Nou, maar eens proberen de ESD naar ISO om te zetten met het tooltje ESDtoISO.
Ik doe het volgens deze handleiding: http://www.tenforums.com/...-windows-10-esd-file.html

[...]

(https://www.reddit.com/r/..._out_the_windows_10_free/)
Ennn....... het is gelukt hoor. Is nu aan het upgraden via deze zelfgemaakte iso. :)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 13:50

ghostman

dwarf

mad-dog schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:31:
Windows 10 ISO gemount, upgrade uitgevoerd en go!! Geactiveerd en wel
Zou hem niet mounten als ik jou was. Bij mij is het toen verkeerd gegaan. Gewoon de .iso uitpakken met WinRAR en dan de .exe uitvoeren.

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 08:30
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:31:
Only issue I'm having at the moment is with my nVidia EVGA GTX 780 Classified. Apparently it doesn't want to install the proper drivers.
Er is een Windows 10 driver beschikbaar, werkt die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:19:
[...]

Nee die kwam inderdaad niet, maar ik ben Windows 10 RT al op meer plekken tegengekomen....is dat niet gewoon de versie voor telefoons en kleine tablets...? De versie voro kleine tablets en telefoons heet Windows 10 Mobile, dus die kan het niet zijn....
RT zou toch geen win10 krijgen? Of is de RT nu de arm benaming geworden voor die adruino dingen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Laat ik in ieder geval maar backuppen nu... :) Ik moet zeggen dat de insider builds voor mij prima verlopen zijn en dat ze toch wel trots mogen zijn hoe het is aangepakt... De enige echte irritante dingen die ik heb meegemaakt was dat heel lang en in het begin van de builds me WIFI wegviel en aan het einde helemaal met die NVIDIA drivers.. Voor de rest eigenlijk zeer positief :)

Ik ben blij dat Onedrive al het backupen voor mij deels uit handen neemt, ik hoef eigenlijk alleen maar een paar programma's nog te backuppen en dan ben ik eigenlijk zo goed als klaar ervoor. Of dat nou morgen is of dat ik nu voor niks wacht en ik al de officiele heb weet ik niet haha.. Dat wacht ik even tot de aardige mensen hier het beantwoorden (a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 23:42
ghostman schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:33:
[...]

Zou hem niet mounten als ik jou was. Bij mij is het toen verkeerd gegaan. Gewoon de .iso uitpakken met WinRAR en dan de .exe uitvoeren.
Geen problemen gehad, Windows 10 draait inmiddels. Zonder foutmeldingen. Moest alleen wel NVIDIA 353.59 Hotfix installeren vanwege driver recovery meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:34:
[...]

RT zou toch geen win10 krijgen? Of is de RT nu de arm benaming geworden voor die adruino dingen?
Ugh, voel ik me nu even dom... Ik ging automatisch naar 8.1 drivers zoeken op de nVidia website :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:28

masauri

aka qwybyte

Windows Update: fout 80244022

Als Windows Update-fout 80244022 optreedt terwijl u controleert of er updates zijn, kan het zijn dat de Windows Update-servers een onverwacht groot aantal verzoeken voor updates moeten verwerken. Wacht een aantal minuten en controleer daarna nogmaals of er updates zijn.

Ik krijg deze error al de hele dag.
Dit beloofd voor de velen die vandaag ook al willen proberen updaten.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
masauri schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:36:
Windows Update: fout 80244022

Als Windows Update-fout 80244022 optreedt terwijl u controleert of er updates zijn, kan het zijn dat de Windows Update-servers een onverwacht groot aantal verzoeken voor updates moeten verwerken. Wacht een aantal minuten en controleer daarna nogmaals of er updates zijn.

Ik krijg deze error al de hele dag.
Dit beloofd voor de velen die vandaag ook al willen proberen updaten.
Dan upgrade je toch via de ISO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:46
Stopt morgen ook de monitoring van al mijn gedrag? Dat was een voorwaarde om de preview te mogen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik kwam helaas niet door de upgrade heen, de pc crashed steeds, dus maar gewoon weer windows 7 erop gezet.
Gelukkig was dit niet een belangrijke pc en doet mijn werkpc het nog prima.

Maar even wachten op Windows 10.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 11:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ghostman schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:33:
[...]

Wat is dan het verschil met setup.exe uit $Windows.BT uitvoeren?

Ik heb de ESD net omgezet met de decrypter uit eerder genoemde link, en ben nu met Rufus een USB stick aan het prepareren. Aan de hand van je commentaar ook maar de ISO uitgepakt naar een map op de SSD, kijk wel welke optie werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... iemand al de GPO instelling gevonden om File Explorer standaard naar "My Computer" te forceren ipv dat oh zo rommellige Quick Access...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KingHawk schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:33:
[...]

Er is een Windows 10 driver beschikbaar, werkt die niet?
Bam, gefixed! Goh, wat dom zeg! Normaal let ik wel op dat soort dingen, haha. Waarschijnlijk iets te druk bezig! Bedankt voor je reactie in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:26

Quad

Doof

Een collega is het upgradeproces al aan het uitvoeren en kreeg de volgende opties:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hfNW7wR.jpg

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 08:30
Quad schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:42:
[...]

Een collega is het upgradeproces al aan het uitvoeren en kreeg de volgende opties:

[afbeelding]
Oh mooi dan kan ik direct een schone start nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Laatst online: 19-07 16:56
[...]

[afbeelding]
Bedankt! Goed om te horen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Lekker dit. Heb je net de hotfix draaien van NVIDIA, gaat Windows Update vervolgens nog een nieuwere installeren, die vervolgens een time out geeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 13:50

ghostman

dwarf

gwystyl schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:41:
[...]

Wat is dan het verschil met setup.exe uit $Windows.BT uitvoeren?

Ik heb de ESD net omgezet met de decrypter uit eerder genoemde link, en ben nu met Rufus een USB stick aan het prepareren. Aan de hand van je commentaar ook maar de ISO uitgepakt naar een map op de SSD, kijk wel welke optie werkt :).
Heb zelf toen de iso gewoon gemount, maar bij het herstarten kreeg ik continu dat er problemen zich voordeden. Daarna de iso gewoon uitgepakt en de setup.exe gedaan en toen dee die het wel. Volgens mij (als het mogelijk is) licht het probleem dat de iso niet opnieuw mount bij opstarten en daarom niet alle bestanden heeft.

Zojuist eindelijk de drivers voor de N56JN geinstalleerd van Asus. Dacht ik dat ik eindelijk weer de functie had om met 3 vingers naar links te gaan zodat je de vorige pagina weer krijgt, zit die functie er niet in ;(

[ Voor 12% gewijzigd door ghostman op 28-07-2015 15:49 ]

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
Dat is inderdaad vrij logisch. Je kan een ISO mounten terwijl Windows nog draait, maar de setup gaat op een gegeven moment rebooten en dan heb je geen OS meer om die mount te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:59
mad-dog schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:46:
Lekker dit. Heb je net de hotfix draaien van NVIDIA, gaat Windows Update vervolgens nog een nieuwere installeren, die vervolgens een time out geeft....
De versie die gister via windows update kwam is inderdaad een nieuwere dan de hotfix (versie 353.62 nu de laatste). Deze driver via windows update werkte gister voor meerdere mensen niet, al heb ik het idee dat ze hem weer vervangen hebben, aangezien er een post over staat in de insider hub.

Mocht het installeren van 353.62 toch niet lukken dan kan ik je nog wel een link geven naar een download waarmee het wel zal werken.

[ Voor 5% gewijzigd door flippiej op 28-07-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

mavaros schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:37:
Stopt morgen ook de monitoring van al mijn gedrag? Dat was een voorwaarde om de preview te mogen gebruiken.
Als je uit het insider program stapt stopt het monitoren van 'je gedrag' :) om de vraag te voorkomen wat voor type licentie je krijgt en hoe flexibel je die kan inzetten daarop is nog geen eenduidend antwoord. Die vraag zal ongetwijfeld morgen door Microsoft worden beantwoord.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
iemand al enig idee hoe het nou zit met de domain joined computers? kunnen ze straks eenvoudig updaten of gaat het echt eerst onder local admin inloggen om vervolgens te updaten?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
flippiej schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:49:
[...]

De versie die gister via windows update kwam is inderdaad een nieuwere dan de hotfix (versie 353.62 nu de laatste). Deze driver via windows update werkte gister voor meerdere mensen niet, al heb ik het idee dat ze hem weer vervangen hebben, aangezien er een post over staat in de insider hub.

Mocht het installeren van 353.62 toch niet lukken dan kan ik je nog wel een link geven naar een download waarmee het wel zal werken.
Net toen je dit postte vond ik em al. Poging wagen maar

Edit:
Kent mn GPU niet, doodnormale GTX650

[ Voor 3% gewijzigd door mad-dog op 28-07-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
furian88 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:51:
iemand al enig idee hoe het nou zit met de domain joined computers? kunnen ze straks eenvoudig updaten of gaat het echt eerst onder local admin inloggen om vervolgens te updaten?
Ik moest m'n notebook uit het domein halen voordat ik het update icoontje kreeg. De installatie is echter wel gedownload terwijl die weer terug in het domein zit. Of ik de update kan starten zonder uit het domein te halen, moet ik nog afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
tiguan schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:52:
[...]

Ik moest m'n notebook uit het domein halen voordat ik het update icoontje kreeg. De installatie is echter wel gedownload terwijl die weer terug in het domein zit. Of ik de update kan starten zonder uit het domein te halen, moet ik nog afwachten.
ik ben benieuwd hoe dit verder loopt. :o

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand heeft het nog gehad over WiFi Sense ?
Wat een clusterfuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:52:
[...]

Dat kan.

Je kunt ook gewoon de ISO gebruiken om een domain joined client te updaten.
Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:55:
[...]

Dat kan.

Je kunt ook gewoon de ISO gebruiken om een domain joined client te updaten.
Werkt prima.
Ik wacht liever even de officiele manier af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

In de laatste kb van vandaag zou die driver terug getrokken zijn! Maar ja moeten ze je nu wel de mogelijkheid geven die van gisteren over te slaan..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 16-09 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Bij mij was dit al weer opgelost met de laatste .62 driver van NVIDIA :) die is gisteren uitgebracht via windows update

zie: https://www.reddit.com/r/...5362_from_windows_update/

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:48:
Dat is inderdaad vrij logisch. Je kan een ISO mounten terwijl Windows nog draait, maar de setup gaat op een gegeven moment rebooten en dan heb je geen OS meer om die mount te behouden.
Volgens mij is die reboot pas nadat de gegevens van de ISO naar de HDD gekopieerd zijn. Bij mij werkte die manier namelijk zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:56:
[...]

In de laatste kb van vandaag zou die driver terug getrokken zijn! Maar ja moeten ze je nu wel de mogelijkheid geven die van gisteren over te slaan..
Van Guru3D nu maar 353.62 aan het pakken. De GTX650 ontbreekt raar maar waar in de lijst van dezelfde driver van de server van MS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dacht even slim te zijn door met de ESD Decrypter het boot.wim bestandje te laten uitpakken en die in de $Windows.~BT\sources\ map te zetten.
Daar trapt ie dus niet in, hele $Windows.~BT\ leeggehaald :D

Edit; via de ESD Decrypter op het moment dat de iso gecreëerd ging worden afgebroken, en rechtstreeks vanuit de ISOFOLDER installeren lukt zo te zien wel.

ben zeer benieuwd wat er gebeurt met mijn family pack key.
De eerste zal wel goed gaan, maar de volgende twee :+

[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 28-07-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Heeft Microsoft de gewone WU nu gepauzeerd?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8j7SHq4.png

Ik heb een tweetal machines hier staan die nog een aantal updates nodig hebben, de een zo'n 150MB de ander 50MB maar er druppelt geen MB meer binnen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 09:37
Heb zojuist de upgrade op mijn laptop uitgevoerd. Daarna een clean install gedaan, daar krijg ik echter de foutcode 0xc004e016 bij het activeren... Iemand enig idee wat dit kan betekenen? De upgrade was namelijk wel volledig geactiveerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

oxyle schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:02:
Heb zojuist de upgrade op mijn laptop uitgevoerd. Daarna een clean install gedaan, daar krijg ik echter de foutcode 0xc004e016 bij het activeren... Iemand enig idee wat dit kan betekenen? De upgrade was namelijk wel volledig geactiveerd...
http://www.danswiki.com/m...dows-8/windows-activation
Heb je hier wat aan?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:01:
Heeft Microsoft de gewone WU nu gepauzeerd?

[afbeelding]

Ik heb een tweetal machines hier staan die nog een aantal updates nodig hebben, de een zo'n 150MB de ander 50MB maar er druppelt geen MB meer binnen.
Geen probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
spartacusNLD schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:58:
[...]

Bij mij was dit al weer opgelost met de laatste .62 driver van NVIDIA :) die is gisteren uitgebracht via windows update

zie: https://www.reddit.com/r/...5362_from_windows_update/
En draaiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:34:
[...]

Neuh...denk dat ze wel 'iets' gaan doen met updates en die zullen ze wel Windows 10 RT gaan noemen ofzo....geen idee nog eigenlijk.

[ Voor 165% gewijzigd door TheVMaster op 28-07-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:42:
[...]

Misschien dat er gewoon een Q&A of How-To topic gemaakt moet worden voor Windows 10....wie voelt zich geroepen?

[...]

Ehh....wij, Insiders, hebben die versie van Windows 10 al draaien he...sinds vanmorgen :+
Misschien een stomme vraag... Maar er komt dus niks meer bij voor morgen? Dit is het? Want dan ga ik hem nu resetten :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 09:37
Helaas niet, ik heb al geprobeert via een telefonische activatie te activeren... Alleen zit er nu nog steeds een dummy KMS key in omdat hij tijdens te installatie mijn "oude" Windows 8 code ook al niet opving. Wellicht zijn de activatieservers down totdat Windows 10 echt gelanceerd word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dglavimans schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:19:
[...]

Misschien een stomme vraag... Maar er komt dus niks meer bij voor morgen? Dit is het? Want dan ga ik hem nu resetten :9~ :9~
Dat ligt eraan. Als je uit het Windows Insider programma stapt niet, als je er in blijft...tja..dan zullen er wel snel weer nieuwe updates langs komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:20:
[...]

Dat ligt eraan. Als je uit het Windows Insider programma stapt niet, als je er in blijft...tja..dan zullen er wel snel weer nieuwe updates langs komen :)
Denk inderdaad wel dat ik eruit stap.. Wil niet zeggen dat de builds slecht waren alles behalve! Maar school komt er ook weer aan en dan wil je je enige laptop wel stabiel hebben natuurlijk. Vreemd dan heft die dus waarschijnlijk de laatste build gewoon gedownload toen ik vannacht lag te slapen..

De Windows Phone preview builds houden het avontuurtje nog wel even aan de gang, maar voor de PC is het nu dan toch wel echt over haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

[...]
dglavimans schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:23:
[...]

Denk inderdaad wel dat ik eruit stap.. Wil niet zeggen dat de builds slecht waren alles behalve! Maar school komt er ook weer aan en dan wil je je enige laptop wel stabiel hebben natuurlijk. Vreemd dan heft die dus waarschijnlijk de laatste build gewoon gedownload toen ik vannacht lag te slapen..

De Windows Phone preview builds houden het avontuurtje nog wel even aan de gang, maar voor de PC is het nu dan toch wel echt over haha
Let er dan wel op dat windows dan om de key van windows 7 of windows 8 gaat vragen.. waarom? zoekbalk :+

[ Voor 42% gewijzigd door spartacusNLD op 28-07-2015 16:23 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
spartacusNLD schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:23:
[...]

[...]

Let er dan wel op dat windows dan om de key van windows 7 of windows 8 gaat vragen.. waarom? zoekbalk :+
I see... Die heb ik gelukkig nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me blijft lekker in het Insider Programma hangen, Windows 10 is stabiel zat (welke bsods? NONE! :o) en ik heb graag snelle updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan het niet laten om deze even met jullie te delen....zie ik net op Youtube gepost worden door Microsoft

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HNwnz0IIsJE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

[...]
En vanaf net voor het weekend was dat vaak net na 24:00 CET, dus over een uurtje of 8 nog ff spieken!

M'n updates, geavanceerd heb ik ook maar ff op p2p naar het hele internet opengezet :) PC aanlaten, glasvezel met 70 Mbps upload, misschien heb de updates of buildexlab 16405 dan wel 15 minuten eerder.. :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:26:
Ik kan het niet laten om deze even met jullie te delen....zie ik net op Youtube gepost worden door Microsoft

[video]
Dat zou mogelijk moeten zijn om in te stellen bij je login scherm :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:29:
[...]

Te blauw en helemaal om 3 uur 's nachts als ik mijn nest uit moet om te werken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat zou wel vet zijn inderdaad......of dat je uberhaupt weer een animerende achtergrond kunt instellen...net als met Vista ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:24:
/me blijft lekker in het Insider Programma hangen, Windows 10 is stabiel zat (welke bsods? NONE! :o) en ik heb graag snelle updates.
Hehe...hier idem! Kijk voorlopig de "kat uit de boom". Huidige Win10 draait als een zonnetje..met snelle updates. :9

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:30:
[...]

Geen last van. Nooit gehad ook. (Als één van de gelukkigen kennelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

[...]
Zeker, volledig tot aan de desktop en afkappen wanneer dat zover is! ( 6 - 90 sec. :))

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:33:
[...]

Zeker, volledig tot aan de desktop en afkappen wanneer dat zover is! ( 6 - 90 sec. :))
Of ze moeten daar de boot animatie van maken... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:33:
[...]

Oeh dat is wel een lange bootsequence :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:33:
[...]

Whahaha... M2 SSD PCIe x4... Animatie van 1.329s

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

MAX3400 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:30:
[...]

f.lux: software to make your life better oplossing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MAX3400 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:34:
[...]

Whahaha... M2 SSD PCIe x4... Animatie van 1.329s
Duurt lang :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Zo, Win10 Home staat op laptop (Vostro 2520) van mijn pa. Geactiveerd en wel. Werkt perfect.
Ik ga die zelfgemaakte iso specifiek voor die laptop ergens opslaan op mijn externe hdd en nog ff branden op dvd. Die laat ik liggen in het ouderlijk huis.

Kan ik die overgebleven installatie-bestanden nu veilig verwijderen of beter even wachten tot morgen? (zou eigenlijk niet weten waarom, maar ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MelvinB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:35:
Zo, Win10 Home staat op laptop (Vostro 2520) van mijn pa. Geactiveerd en wel. Werkt perfect.
Ik ga die zelfgemaakte iso specifiek voor die laptop ergens opslaan op mijn externe hdd en nog ff branden op dvd. Die laat ik liggen in het ouderlijk huis.

Kan ik die overgebleven installatie-bestanden nu veilig verwijderen of beter even wachten tot morgen? (zou eigenlijk niet weten waarom, maar ja)
ff wachten, morgen komt er nog wel een update of je je oude key wil inleveren voor de nieuwe :)
mogelijk, nog niet bevestigd, kan je binnen 30 dagen nog downgraden.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:39
Weet iemand hoe het zit als ik WEL Insider builds op mijn Lumia 930 wil blijven ontvangen maar NIET op mijn desktop? Mijn desktop draait nu 8.1 en is klaar voor de upgrade. Mijn 8.1 licentie zal dus worden gebruikt voor Win10 maar ik ben ook Insider. Als ik me afmeld voor de testbuilds zal ik ook geen nieuwe builds voor mijn 930 kunnen krijgen is op dit moment mijn redenering. Ik wil echter wel graag nieuwe builds voor mijn Lumia blijven ontvangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Tom. C op 28-07-2015 16:41 ]

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tom. C schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:41:
Weet iemand hoe het zit als ik WEL Insider builds op mijn Lumia 930 wil blijven ontvangen maar NIET op mijn desktop? Mijn desktop draait nu 8.1 en is klaar voor de upgrade. Mijn 8.1 licentie zal dus worden gebruikt voor Win10 maar ik ben ook Insider. Als ik me afmeld voor de testbuilds zal ik ook geen nieuwe builds voor mijn 930 kunnen krijgen is op dit moment mijn redenering. Ik wil echter wel graag nieuwe builds voor mijn Lumia blijven ontvangen.
Dat is een onjuiste redenering. Je kunt in Windows 10 gewoon aangeven dat je geen Insider Builds meer wilt ontvangen, je blijft dan wel gewoon Windows Insider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De laptop met Windows 8.1 is op het moment aan het installeren door het uitvoeren van setup.exe in de $Windows.~BT map.
Ik had een bootable USB drive gemaakt door de ESD te decrypten en om te zetten naar iso en te 'branden' met Rufus, maar mijn desktop met Windows 7 wil daar niet van installeren. Deze vraagt om een key, en als ik dan mijn gewone Windows 7 key invul pakt hij die niet. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik probeer de versie van mijn laptop (Windows 8.1 --> Windows 10 Home) op mijn desktop met Windows 7 Professional te installeren? Een andere optie is dat ik op mijn laptop al een tijdje de preview builds heb gedraaid in een VirtualBox. Misschien heeft die al de key aan mijn account gekoppeld met de (virtuele) hardware van de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Wil ik win 10 gaan upgraden vanuit de preview, krijg ik de melding dat boot.wim niet gevonden kan worden, dan maar wachten tot morgen :(

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
zipper646 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:48:
Wil ik win 10 gaan upgraden vanuit de preview, krijg ik de melding dat boot.wim niet gevonden kan worden, dan maar wachten tot morgen :(
Hoeft niet als je wil:
http://www.tenforums.com/...-windows-10-esd-file.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

zipper646 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:48:
Je moet de ESD decrypten en er een ISO of wat dan ook van bakken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
gwystyl schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:48:
De laptop met Windows 8.1 is op het moment aan het installeren door het uitvoeren van setup.exe in de $Windows.~BT map.
Ik had een bootable USB drive gemaakt door de ESD te decrypten en om te zetten naar iso en te 'branden' met Rufus, maar mijn desktop met Windows 7 wil daar niet van installeren. Deze vraagt om een key, en als ik dan mijn gewone Windows 7 key invul pakt hij die niet. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik probeer de versie van mijn laptop (Windows 8.1 --> Windows 10 Home) op mijn desktop met Windows 7 Professional te installeren? Een andere optie is dat ik op mijn laptop al een tijdje de preview builds heb gedraaid in een VirtualBox. Misschien heeft die al de key aan mijn account gekoppeld met de (virtuele) hardware van de laptop?
Win7 Pro heeft Win10Pro nodig voor de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

MelvinB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:50:
[...]

Win7 Pro heeft Win10Pro nodig voor de upgrade.
Ja daar was ik al bang voor. Morgen ga ik op vakantie dus dan moet ik maar ff wachten tot de update spontaan binnenvalt via WindowsUpdate op de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

[...]

[afbeelding]
Even een confirmation.
Ik heb bovenstaande ook uitgevoerd op een Windows 7 Pro machine hier, er staat nu een Windows 10 Pro op en volledig geactiveerd en is compleet clean.
Wel super relaxed is dat de drivers wel mee zijn gegaan. :)

De enorme spacing tussen de iconen op het bureaublad zijn helaas nog wel aanwezig.

[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 28-07-2015 16:56 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 19:38

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Bij mij staat ie er nu ook op zo even de setup draaien (hoef ik (nog) niet uit te zoeken hoe je een isotje maakt van die esd). Bij mij bleef de map eerst ook op 140MB steken en nu net zag ik dat er meerder mappen aangemaakt werden. Die reservering deed het ook niet, moest eerst een scriptje laten draaien. Ik kwam via de winbeta link weer een linkje tegen naar twitter en daar op WHISTLER twitter linkje zag ik ook gewoon een download naar een esd, maar ze verschillen toch beide ietsjes qua grootte.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NgnS6Zv.jpg

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 13:24
Telkens ik de setup probeer te starten krijg ik na enige tijd het bericht:
We can't tell if your PC has enough space to continue installing Windows 10. Try restarting the Setup.

Heb de setup al geprobeerd te starten vanaf USB en gewoon de ISO uitgepakt in een aparte folder op men desktop. Iemand iets vergelijkbaars tegengekomen?

EDIT: heb een 512GB SSD, met nog ±260GB vrije ruimte.

[ Voor 7% gewijzigd door juniordiscart op 28-07-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?t=30&v=aKxkTWa9Hd8]
waar hebben we hebben dit soort fimpjes eerder gezien? *kuch*apple*kuch*

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 28-07-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

build 10157, dat is even geleden :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 16-09 21:22
Een vraag: Die map Windows BT bestaat bij mij welliswaar maar wordt nog niet gevuld. Is dit stop gezet, moet ik gewoon geduldig wachten of kan ik dit op de een of andere manier een slinger geven?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jassy schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:17:
Een vraag: Die map Windows BT bestaat bij mij welliswaar maar wordt nog niet gevuld. Is dit stop gezet, moet ik gewoon geduldig wachten of kan ik dit op de een of andere manier een slinger geven?
Geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Jassy schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:17:
glazen bol is uitgevallen.. heeft vandaag veel aangestaan en werkt dus niet meer sorry. Dus ik kan dit niet voor je opzoeken.. jijzelf echter wel met de magische zoekbalk boven aan dit topic :o all hail the zoekbalk _/-\o_

je bent nummer 100 die dit vraagt

[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 28-07-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Oké, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zit net m'n originele Win8 key terug te zoeken, mocht ik later in de week de herinstallatie gaan doen, maar zie zowaar dat ik een 8 Pro had, betekend dus ook een 10 Pro :) (insider is Home). Activatie zal wel een ramp worden, in de 3 jaar tijd mijn PC 3x geupgrade en volgens mij was die 30 euro upgrade een oem/systembuilder versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik vind het eigenlijk jammer dat ze het boot scherm gelijk hebben gehouden als dat van Windows 8. Dat had mooier gekund.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:22
oxyle schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:19:
[...]

Helaas niet, ik heb al geprobeert via een telefonische activatie te activeren... Alleen zit er nu nog steeds een dummy KMS key in omdat hij tijdens te installatie mijn "oude" Windows 8 code ook al niet opving. Wellicht zijn de activatieservers down totdat Windows 10 echt gelanceerd word?
Ja dat denk ik.
Trackerfire schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:39:
[...]

Nee, hoefde niets in te voeren. Ging allemaal automatisch _/-\o_
Jij en nog anderen die zeggen dat het allemaal is geactiveerd.... weet je wel zeker dat het met je oude W7/8.1 key is? ;) >>> quote van FreakJam zegt het perfect:>>>>

Je kunt met slmgr -dlv in command prompt controleren welke key op dit moment in gebruik is. De laatste 5 cijfers worden weergegeven. Kun je controlen of hij dus je Windows 8.1 key gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
spartacusNLD schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:20:
[...]

glazen bol is uitgevallen.. heeft vandaag veel aangestaan en werkt dus niet meer sorry. Dus ik kan dit niet voor je opzoeken.. jijzelf echter wel met de magische zoekbalk boven aan dit topic :o all hail the zoekbalk _/-\o_

je bent nummer 100 die dit vraagt
Sorry, ik heb dit topic de hele middag gevolgd maar ik heb deze vraaag niet voorbij zien komen. Vergeef mij mijn dommigheid _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Laatst online: 09:26
Zo, mijn windows bt folder is inmiddels 5.57 GB groot :) Tot een tijdje terug insider builds geprobeerd maar kan niet wachten tot ik t uiteindelijke product op mn surface pro 3 heb draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 16:56
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:41:
Hmm... iemand al de GPO instelling gevonden om File Explorer standaard naar "My Computer" te forceren ipv dat oh zo rommellige Quick Access...?
Je kunt quick access gewoon uitzetten, dat was al vrijwel vanaf het begin. In explorer naar view -> options en bovenin "Open File Explorer to" veranderen van quick access naar "This PC".

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FREAKJAM schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:28:
[...]

Je kunt quick access gewoon uitzetten, dat was al vrijwel vanaf het begin. In explorer naar view -> options en bovenin "Open File Explorer to" veranderen van quick access naar "This PC".
Het idee van een GPO is dat je daarmee deze instelling voor al je PC's (die gebruik maken van deze GPO) dat in 1x uit kunt zetten.
Ik heb geen zin om straks een paar 100x de vraag te moeten beantwoorden of zelf te moeten gaan klikken bij mijn collega's om de QuickAccess uit te schakelen. Vandaar de vraag naar de GPO setting. Registry tweak mag ook, die kun je immers via GPO uitrollen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

FREAKJAM schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:28:
[...]
Een van de eerste dingen waar ik naarstig naar op zoek ging toen ik de preview 10162 weer terug installeerde..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

ik heb een iso gemaakt van versie 10240 dmv de esd file, ik wilde het nu op de " normale" manier gaan doen, gelijk weer gestraft, haastig speod... :P

Bedankt iig voor de link :)

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 16:56
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:30:
[...]

Het idee van een GPO is dat je daarmee deze instelling voor al je PC's (die gebruik maken van deze GPO) dat in 1x uit kunt zetten.
Ik heb geen zin om straks een paar 100x de vraag te moeten beantwoorden of zelf te moeten gaan klikken bij mijn collega's om de QuickAccess uit te schakelen. Vandaar de vraag naar de GPO setting. Registry tweak mag ook, die kun je immers via GPO uitrollen. ;-)
Ah, maar ik weet wel wat een GPO is hoor. * FREAKJAM <- GPO nerd.

De officiele Administrative templates zullen nog niet uit zijn, dus die moet je eerst uit je Windows 10 zien te vissen. (C:\Windows\PolicyDefinitions) en vervolgens moet je die plaatsen in je central store. (ik zou wel eerst een backup maken).

Maar goed, je kunt ook gewoon de zoekfunctie gebruiken binnen je policies (mmc -> group policy object editor). Dan ga je bij Computer Configuration of User configuration op all settings staan en dan kun je een zoekopdracht toepassen met keywords (rechtermuisknop filter options). Als ik echter zoek op "access" vind ik niets, dus wellicht vind jij de gpo setting wel met een ander keyword.

Anyways, hier heb je de setting in de registry:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

LaunchTo DWORD

1 = This PC
2 = Quick access

[ Voor 32% gewijzigd door FREAKJAM op 28-07-2015 17:41 ]

is everything cool?

Pagina: 1 ... 76 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ