En toch zou ik als beheerder liever van dat soort instellingen afblijven. Gebruikers zijn héél goed in staat om zelf d'r eigen persoonlijke GUI instellingen te beheren, met een GPO ontneem je ze dat "recht".Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:30:
[...]
Het idee van een GPO is dat je daarmee deze instelling voor al je PC's (die gebruik maken van deze GPO) dat in 1x uit kunt zetten.
Ik heb geen zin om straks een paar 100x de vraag te moeten beantwoorden of zelf te moeten gaan klikken bij mijn collega's om de QuickAccess uit te schakelen. Vandaar de vraag naar de GPO setting. Registry tweak mag ook, die kun je immers via GPO uitrollen. ;-)
Als je zo'n vraag niet 100'en keren wil beantwoorden dan is dat ook op te lossen middels een "FAQ" op het intranet.
@FREAKJAM: Natuurlijk zijn de templates er al wel. Als je op een WIN10 machine "GPEDIT.MSC" opstart dan zie je alle instellingen voor Windows 10. Die instellingen komen uit de lokale .admx én .adml bestanden.
Als je die bestanden op je DomainController beschikbaar maakt dan kun je ze ook gewoon in een GPO gebruiken
* Will_M heeft vroeger genoeg .adm bestanden geschreven om zo bijvoorbeeld third party softwarepakketten te kunnen bedwingen
[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 28-07-2015 17:49 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse