Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Zoohw....even een Windows 8.1 Pro machine aan het upgraden gezet naar de Windows 10 Build 10240....eens kijken of ik aan het eind een geactiveerd Windows 10 client heb :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QU3m3izYLG9wIpbRe0Hjd8ER/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 16-07-2015 08:19 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
TheVMaster schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 01:42:
Zoohw....even een Windows 8.1 Pro machine aan het upgraden gezet naar de Windows 10 Build 10240....eens kijken of ik aan het eind een geactiveerd Windows 10 client heb :)

[afbeelding]
Zo'n mooie i7 en dan maar 2GB ram? :? 8)7

Mijn YouTube Channel

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Snowwie schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 04:51:
[...]

Maar dat is dan ook wel vet snel geheugen ja :+
Zal waarschijnlijk een VM zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Xessive op 16-07-2015 05:51 ]

Seriously? Nope, not a bit...

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:22
Ik maak gebruik van build 10162 en moet na de laatste updates ineens Windows activeren. Het serienummer dat MS opgaf werkt niet. Raar?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:08
Haas schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 07:34:
Ik maak gebruik van build 10162 en moet na de laatste updates ineens Windows activeren. Het serienummer dat MS opgaf werkt niet. Raar?
http://winsupersite.com/windows-10/windows-10-build-10162-activation-issues-are-safe-ignore-now
Bij mij blijft 10240 steeds hangen op de reboot...blijf het proberen..

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb hier nog een iso liggen (10130).
Kan ik deze nog installeren (en upgraden naar 10240), of moet ik nu wachten tot releasedag?
Ik lees alleen over oude iso's die niet meer beschikbaar zijn, maar het is me niet helemaal duidelijk of oude iso's nog te gebruiken zijn

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Snowwie schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 04:51:
[...]

't is een Hyper-V VM....totaal heeft mijn lab server 48GB :9

Verwijderd

Wat ik toch echt hoop is dat Microsoft zo snel mogelijk de Wi-Fi Sense mogelijkheid uit Windows 10 haalt.Vanuit de security wereld wordt Wi-Fi Sense momenteel met argusogen bekeken.

http://www.howtogeek.com/...nt-your-facebook-account/

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:03

_Arthur

blub

tiguan schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 00:46:
Krijg na de update naar 10240 meteen security update aangeboden (KB3074663) maar nergens op internet te vinden wat 't is :P
Nu wel; https://support.microsoft.com/en-us/kb/3074663

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:05:
Wat ik toch echt hoop is dat Microsoft zo snel mogelijk de Wi-Fi Sense mogelijkheid uit Windows 10 haalt.Vanuit de security wereld wordt Wi-Fi Sense momenteel met argusogen bekeken.

http://www.howtogeek.com/...nt-your-facebook-account/
Wat is precies het probleem met het gewoon uitzetten ervan? Het lijkt me niet dat ze een net ingebouwde feature weer eruit gaan halen omdat Stacheldraht zegt dat het onveilig is 8)7

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Ik heb nu op 1 van mijn laptops Windows 10 RTM 240 erop staan.
Alles ging prima met de update. Het lijkt geactiveerd te zijn en het
watermerk is weg.

Ben ik nu klaar met de installatie? Is ie voor altijd geactiveerd tot ik weer herinstalleer?

Het ziet er goed uit:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XJDKPyRqzdlsnWOkBOmW9kLE/full.jpg?nohitcount=1

• _Arthur

_Arthur

blub

TunefulDJ_Mike schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 00:13:
Zojuist naar 10240 geuprade, alles lijkt goed te werken echter de Nvidia driver staat mij niet meer toe om een custom resolutie (1920*1536) in te stellen op mijn Dell scherm wat voorheen wel ging, en m'n muis is nu heel raar met een artifact eraan...
Heb zelf met de meegeleverde Nvidia driver op mijn desktop ook rariteiten (met scherm resolutie & mousepointer) op mijn 750Ti. Draai daar nu de 352.63 driver versie http://www.nvidia.com/dow...rResults.aspx/84233/en-us

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-10 13:43

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Ramon schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:12:
[...]

Wat is precies het probleem met het gewoon uitzetten ervan? Het lijkt me niet dat ze een net ingebouwde feature weer eruit gaan halen omdat Stacheldraht zegt dat het onveilig is 8)7
Ik merk het alweer, na het installeren van Windows (nu 10) weer een half uur allemaal nutteloze features gaan disablen. Ik hoef die meuk niet!

Edit: "If you don’t want your friends sharing your Wi-Fi network, you’ll have to label it with “_optout”." Belachelijk!

[ Voor 14% gewijzigd door JustFogMaxi op 16-07-2015 08:20 ]

Heb een Windows 8.1 Pro machine (met een zelf gemaakte ISo van de 240) geupgrade naar Windows 10....no problems :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QU3m3izYLG9wIpbRe0Hjd8ER/full.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FjychUTIl1nQhuWgHaln71lv/full.png

• Ramon
JustFogMaxi schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:17:
[...]

Ik merk het alweer, na het installeren van Windows (nu 10) weer een half uur allemaal nutteloze features gaan disablen. Ik hoef die meuk niet!
Doei!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Wat voor jou nutteloos is, is voor een ander nuttig ;)
Misschien is dit iets voor jou?

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 16-07-2015 08:19 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 09:07
TheVMaster schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:18:
Heb een Windows 8.1 Pro machine (met een zelf gemaakte ISo van de 240) geupgrade naar Windows 10....no problems :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Is dat dan de TH1 branche? Of zijn ze al wel begonnen met de officiële upgrades van 7/8?
barrymossel schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:20:
[...]

Is dat dan de TH1 branche? Of zijn ze al wel begonnen met de officiële upgrades van 7/8?
Ja dat is de TH1 branche en nee ze zijn niet begonnen met het updaten. Heb gisteravond zelf van de ESD een ISO gemaakt en die over mijn Windows 8.1 vm heengezet...

Verwijderd

Ramon schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:12:
[...]

Zoals ik al zei deze feature wordt vanuit de securitywereld met argusogen bekeken het is niet alleen ik die er met argusogen naar kijkt ;) Voorbeeldje jij geeft iemand thuis wifi toegang of het je guest of gewone wifi toegang is doet er niet toe. Diegene klikt next next next op verbinden en deelt meteen jou netwerk met zijn of haar 500 facebook vrienden.

Zoiets is gewoon ongewenst, nogmaals deze optie levert Microsoft momenteel heel veel kritiek vanuit de securitywereld op ;) Zelf ben ik naast Windows sysadmin onderdeel van een Cert team ( Wikipedia: Computer emergency response team ) en deze optie heeft binnen Cert voor de nodige ophef gezorgd.

• Haas
Zo, dat klink heftig. Het klink bijna als een 1 april grap. Nu maar hopen dat ze het weer snel ongedaan maken. Is toch niet normaal?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Haas
Bedankt voor de link mtr33, maakt een hoop duidelijk! :)

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:58

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Edit: "If you don’t want your friends sharing your Wi-Fi network, you’ll have to label it with “_optout”." Belachelijk!
<SSID>_optout_nomap

Word wel een beetje raar inderdaad maar ik ben wel benieuwd hoe men hier technisch mee omgaat als je er een radius server achter hebt hangen die user/pass nodig heeft :D Dit gaat namelijk ook een serieus probleem opleveren voor bedrijven die WiFi bieden voor hun gasten en dergelijke.

[ Voor 11% gewijzigd door ShadowBumble op 16-07-2015 08:41 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-11 10:48

ghostman

dwarf

Still waiting that one day I'll recieve the update :+

Regeddit
Klik voor groot

Ik ben ingelogd met een Microsoft account, een upgrade vanaf Windows 8.1 x64 gedaan (wel alles verwijderd). Heb in de instellingen fast ring, en ik heb TH1 in de regeddit geplaats (zie afbeelding) en nog steeds geen update. Iemand anders nog een idee om de update binnen te krijgen zonder de .iso te downloaden?

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ghostman schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:42:

[afbeelding]
Klik voor groot

Ik ben ingelogd met een Microsoft account, een upgrade vanaf Windows 8.1 x64 gedaan (wel alles verwijderd). Heb in de instellingen fast ring, en ik heb TH1 in de regeddit geplaats (zie afbeelding) en nog steeds geen update. Iemand anders nog een idee om de update binnen te krijgen zonder de .iso te downloaden?
Ik moest even handmatig op Windows Update drukken maar daarna kwam hij zo binnen rollen zonder problemen

• _Arthur

_Arthur

blub

Hier wat meer info over dat WiFi Sense & hoe je het uit kan (meer, wil) zetten; http://www.howtogeek.com/...nt-your-facebook-account/

• ghostman

ghostman

dwarf

ShadowBumble schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:44:
[...]

Ik moest even handmatig op Windows Update drukken maar daarna kwam hij zo binnen rollen zonder problemen
Dat doe ik de hele tijd, maar nog steeds geeft die aan dat er geen update's beschikbaar zijn.

Verwijderd

[afbeelding]
Klik voor groot

Ben je local admin met het account waarmee je bent ingelogd?
Als je naar WU gaat, kun je dan nog switchen tussen slow & fast?
Zo ja, doe dat eens, wellicht dat dat helpt.

• _Arthur

_Arthur

blub

en ik heb TH1 in de regeddit geplaats (zie afbeelding) en nog steeds geen update.
Ik gok dat er meer benodigd is dan alleen die registry instellingen. Bv een update van Windows Update zelf.

• Ramon
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:30:
[...]

Zoals ik al zei deze feature wordt vanuit de securitywereld met argusogen bekeken het is niet alleen ik die er met argusogen naar kijkt ;) Voorbeeldje jij geeft iemand thuis wifi toegang of het je guest of gewone wifi toegang is doet er niet toe. Diegene klikt next next next op verbinden en deelt meteen jou netwerk met zijn of haar 500 facebook vrienden.
Ik snap nog steeds het probleem niet.... Als je je WiFi netwerk niet wil delen dan zet je WiFi-Sense gewoon uit toch? Mijn Lumia 640 heeft ook WiFi-Sense en ja dat staat uit.

• _Arthur

_Arthur

blub

Ramon schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:48:
Ik snap nog steeds het probleem niet.... Als je je WiFi netwerk niet wil delen dan zet je WiFi-Sense gewoon uit toch? Mijn Lumia 640 heeft ook WiFi-Sense en ja dat staat uit.
Probleem is dat het standaard aanstaat als je 'Express-settings' kiest. En wat denk je dat het meeste klootjes volk zal doen? Setting voor de setting door spitten zoals wij doen, of lekker next-next-finish klikken? Juist, dat laatste...

• barrymossel
Ramon schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:48:
[...]
Maar het is toch juist zo dat wanneer een vriend op jouw netwerk zit (wat vaak genoeg gebeurt bij de meeste mensen - "mag ik even op je wifi") , hij/zij jouw netwerk kan delen. Zonder dat jij dit weet.

[ Voor 5% gewijzigd door barrymossel op 16-07-2015 08:51 . Reden: toevoeging ]

• _Arthur

_Arthur

blub

barrymossel schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:50:
Maar het is toch juist zo dat wanneer een vriend op jouw netwerk zit (wat vaak genoeg gebeurt), hij/zij je netwerk kan delen. Zonder dat jij dit weet.
En dat ook nog eens. Dus voordat je het weet, heeft de hele wereld (je Feestboek vriendjes, je contacten & Outlook-personen) jouw SSID & Passphrase.

[ Voor 7% gewijzigd door _Arthur op 16-07-2015 09:00 ]

• barrymossel
Overigens wist ik hier dus echt niet van. Maar ik vind het nogal schrikbarend. Juist in mijn omgeving heb ik erg veel "computer-leken" die sowieso klakkeloos overal op next klikken. En die mensen krijgen gewoon toegang tot mijn wifi-netwerk. Een guest account heb ik niet (misschien toch eens overwegen), dus blij ben ik hier niet mee.

• ghostman

ghostman

dwarf

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:47:
[...]

Ben je local admin met het account waarmee je bent ingelogd?
Als je naar WU gaat, kun je dan nog switchen tussen slow & fast?
Zo ja, doe dat eens, wellicht dat dat helpt.
Help helaas ook niet. Ben wel administrator, en ik kan ook gewoon veranderen naar slow ring en weer naar fast ring, maar nog steeds geen update beschikbaar.
_Arthur schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:48:
[...]

Ik gok dat er meer benodigd is dan alleen die registry instellingen. Bv een update van Windows Update zelf.
Ik heb de een na laatste versie al en alles is geupdate, zou niet weten wat ik nog meer moet doen zonder de iso te downloaden.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

_Arthur schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:45:
Hier wat meer info over dat WiFi Sense & hoe je het uit kan (meer, wil) zetten; http://www.howtogeek.com/...nt-your-facebook-account/
Ja dat snap ik maar ik maak me niet zo druk om het feit dat ik het uitzet ik maak me meer druk om het feit dat een van de vriendinnetjes van mijn dochter het niet uitzet :P

Hoe dan ook ben ik nog steeds benieuwd hoe Wifi Sense omgaat met user/pass authenticatie want overal word aangegeven dat het alleen om de "passphrase" share gaat. Zou dat inhouden dat het per definitie niet functioneert op Radius enabled netwerken ?

• Ramon
barrymossel schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:50:
[...]

Maar het is toch juist zo dat wanneer een vriend op jouw netwerk zit (wat vaak genoeg gebeurt bij de meeste mensen - "mag ik even op je wifi") , hij/zij jouw netwerk kan delen. Zonder dat jij dit weet.
Niet als jij WiFi Sense uit hebt staan lijkt me. En dan nog lijkt het me niet dat je per definitie de gegevens deelt met iedereen in je facebook lijst maar alleen met mensen die in bereik zijn van je wifi netwerk (én vrienden zijn) anders zou het inderdaad helemaal van de zotte zijn.

• _Arthur

_Arthur

blub

Ramon schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:58:
Niet als jij WiFi Sense uit hebt staan lijkt me. En dan nog lijkt het me niet dat je per definitie de gegevens deelt met iedereen in je facebook lijst maar alleen met mensen die in bereik zijn van je wifi netwerk (én vrienden zijn) anders zou het inderdaad helemaal van de zotte zijn.
Ik kan ook andermans WiFi netwerken delen als ik zelf WiFi Sense aan heb staan.

Dus; ik kom bij jou op bezoek, jij hebt geen WiFi-sense aanstaan. Ik verkrijg van jouw je SSID & Passphrase. Ik heb wel WiFi-sense aanstaan en deel jouw netwerk (moet ik handmatig doen trouwens). En tada, jouw netwerk gedeelt met al mijn Feestboek vriendjes, Skype & Outlook contacts. Want die heb ik allemaal toegestaan mijn gedeelde netwerken te laten zien.

Speel er zelf maar eens mee in je WiFi-settings.

[ Voor 3% gewijzigd door _Arthur op 16-07-2015 09:07 ]

• barrymossel
Ramon schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:58:
[...]

Lees het artikel nog maar een keer: http://www.howtogeek.com/...nt-your-facebook-account/

• beele
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:45
Weet er iemand of in windows 10 als je 2 schermen gebruikt met verschillende dpi waarden (één is 4K en de andere is 1080P) of sommige windows vensters totaal verkeerd schalen.

In windows 8.1 gaat dat totaal verkeerd. (echt een schande anno 2015)
Task manager + copy paste dialog is veel te groot (past niet op het scherm) van de 1080P monitor, is wel correct op de 4K.

Windows explorer, en tal van andere vensters schalen wel correct op beide monitors.

[ Voor 8% gewijzigd door beele op 16-07-2015 09:12 ]

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Is de ISO die nu op internet circuleert multi-language of volledig Engels? Of circuleren er meerdere? Wil graag mijn 8.1 machine nu alvast upgraden naar deze zo-goed-als RTM build omdat ik extreem ongeduldig ben ;-)

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:29
RH1 10240 download hier nu. Ik dach dat dat de final version was?

• ralpje
  • Laatst online: 21-11 16:26

ralpje

Deugpopje

10240 is inderdaad de build die ook de RTM gaat zijn.

edit:
Ah, I stand corrected :+

[ Voor 25% gewijzigd door ralpje op 16-07-2015 09:23 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

ralpje schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:17:
10240 is inderdaad de build die ook de RTM gaat zijn.
Onjuist. RTM heeft als buildnummer 10.0.10240.16384. Build 101240 is een zogenaamde "RTM Escrow" build.
Sometimes Microsoft released builds referred to as “Escrow”. Escrow means the development of a branch gets stopped and the code is being tested. If Microsoft or its testers don’t discover any serious bugs (“showstoppers”), the current build becomes the final milestone (usually RC or RTM, but sometimes there are also beta escrow builds). Essentially, it is candidate RTM code.
Insiders krijgen 10240.16384.150709-1700.th1 gepushed. De eindgebruikers zullen dezelfde build gepushed krijgen als revision update met waarschijnlijk nog extra updates om de laatst ontdekte bugs te pletten.

[ Voor 56% gewijzigd door FREAKJAM op 16-07-2015 09:34 ]

is everything cool?

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:03
joblamie schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:13:
Is de ISO die nu op internet circuleert multi-language of volledig Engels? Of circuleren er meerdere? Wil graag mijn 8.1 machine nu alvast upgraden naar deze zo-goed-als RTM build omdat ik extreem ongeduldig ben ;-)
Zover ik zelf heb kunnen vinden alleen EN. Nederlands taalpakket is in de 10240 ook nog niet beschikbaar.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 18:10

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Heb nu 10240 draaien in een VM.. Ik twijfel om mijn huidge pc 8.1 te upgraden maar durf nog niet echt XD

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-11 14:48
De People app crasht nog altijd bij mij.
Is hier een oplossing voor? Zou wel eens willen weten wat dit doet :)

• _Arthur

_Arthur

blub

dotslasher schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:34:
De People app crasht nog altijd bij mij.
Is hier een oplossing voor? Zou wel eens willen weten wat dit doet :)
Is gewoon een Contact List, eventueel uitgebreid met je Outlook contacten.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:21
beele schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:11:

Weet er iemand of in windows 10 als je 2 schermen gebruikt met verschillende dpi waarden (één is 4K en de andere is 1080P) of sommige windows vensters totaal verkeerd schalen.
Bij mij gaat dit goed, 1 scherm is een 15" Macbook Retina scherm en de ander een standaard 2560x1440 scherm. Hij schaalt dat prima naar mijn gevoel.

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-11 15:39

MvL

Ik heb inmiddels TH1 10240 geinstaleerd maar ik heb nog steeds problemen met network shares. Ik zie mijn Synology en Server niet op het netwerk. Ik heb ze allebei toegevoegd aan "Workgroup". Ik kan ze alleen maar benaderen via"\\ipaddress\" Iemand enig idee?

Edit: Ook moet ik inloggen via "\servername\username"

[ Voor 9% gewijzigd door MvL op 16-07-2015 09:50 ]

• dotslasher
MvL schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:49:
Ik heb inmiddels TH1 10240 geinstaleerd maar ik heb nog steeds problemen met network shares. Ik zie mijn Synology en Server niet op het netwerk. Ik heb ze allebei toegevoegd aan "Workgroup". Ik kan ze alleen maar benaderen via"\\ipaddress\" Iemand enig idee?

Edit: Ook moet ik inloggen via "\servername\username"
zelfde issue hier.
Vorige build had dit probleem ook.
Nog geen workaround gevonden.

Je kan wel de NAS mappen als drive met je credentials.
joblamie schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:13:
Doe gewoon even zelf die ISO maken. Enige wat je moet doen is de decypter tool van internet halen en de ESD uit je hidden install folder op de C schijf van een geupgrade machine halen :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SmokingCrop schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 00:15:
Ik hoop trouwens dat ze die Windows 10 ISO's eens up to date houden.. Anders kunnen we zoals bij Windows 7 na installatie nog 300+ updates downloaden en installeren na een paar jaar (of je moet al prutsen met NTLite ofzo..) :X
With ^, gelukkig is er voor W7 een redelijk eenvoudige oplossing. Heb 2 maanden terug bijna 200 updates (na SP1) in de installatiebestanden verwerkt, scheelt een halve dag updaten :+ Overigens niet met n(t)Lite oid, iemand heeft een soort van custom SP2 gemaakt dat niet alleen een live install, maar ook installatiefiles kan bijwerken. 1 commando uitvoeren en dat pack doet alles, incl mounten enzo, allemaal zelf. Geen programma's a la n(t)lite nodig. :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-11 15:39

MvL

dotslasher schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:55:
[...]

zelfde issue hier.
Vorige build had dit probleem ook.
Nog geen workaround gevonden.

Je kan wel de NAS mappen als drive met je credentials.
Ik heb de problemen ook al een tijdje. Een frisse installatie lost het niet op. Mappen gaat idd goed.

• beele
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:45
sorted.bits schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:47:
[...]

Bij mij gaat dit goed, 1 scherm is een 15" Macbook Retina scherm en de ander een standaard 2560x1440 scherm. Hij schaalt dat prima naar mijn gevoel.
Thx!

Even nog melden dat ook volgens dit net gevonden artikel (http://www.dotnetmafia.co...ndows-10-build-10074.aspx) opgelost zou moeten zijn :)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb wel dezelfde versie (agenda).

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de DX in de huidige build. Dxdiag geeft wel 12 weer maar is dit wel daadwerkelijk 12?

• KingHawk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-10 21:21
TheVMaster schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:55:
[...]

Doe gewoon even zelf die ISO maken. Enige wat je moet doen is de decypter tool van internet halen en de ESD uit je hidden install folder op de C schijf van een geupgrade machine halen :)
Ik kan de esd niet vinden op de virtuele Windows 10 build 10166 die ik zojuist had geupgrade naar build 10240 lijkt niet aanwezig te zijn in de verborgen mappen en de rest van de machine.

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:15:
Hoe zit het eigenlijk met de DX in de huidige build. Dxdiag geeft wel 12 weer maar is dit wel daadwerkelijk 12?
Ja.

http://www.winbeta.org/ne...dows-10-technical-preview
KingHawk schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:23:
[...]

Ik kan de esd niet vinden op de virtuele Windows 10 build 10166 die ik zojuist had geupgrade naar build 10240 lijkt niet aanwezig te zijn in de verborgen mappen en de rest van de machine.
Eh....ja de reboot (en de upgrade) is hij natuurlijk weg, maar als hij klaar is met downloaden en hij gaat voorbereiden, dan staat er de map C:\Windows.~BT\Sources de Install.esd.

• KingHawk
TheVMaster schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:24:
[...]

Eh....ja de reboot (en de upgrade) is hij natuurlijk weg, maar als hij klaar is met downloaden en hij gaat voorbereiden, dan staat er de map C:\Windows.~BT\Sources de Install.esd.
Ah okay thanks dan ga ik kijken of mijn andere machine (de gelekte 10176) de update ook wil downloaden.

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 17:22
TerrorSource schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:28:
[...]

Zover ik zelf heb kunnen vinden alleen EN. Nederlands taalpakket is in de 10240 ook nog niet beschikbaar.
Hierom heb ik nog geen update gekregen denk ik.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Kapitein187 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:26:
[...]

Hierom heb ik nog geen update gekregen denk ik.
Heb mijn Windows 10 op Nederlands staan en de update komt net binnen. Dus NL of EN zou niks uit mogen maken.

Moest daarvoor overigens wel overschakelen naar de Fast Ring en aantal keer opnieuw opstarten + handmatig zoeken naar updates.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 16-07-2015 10:31 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik start hier net nog even een (vergeten) Hyper-V guest op met release 10074 (Original install date: 29-4-2015) Eens kijken of die zich ook bij gaat werken naar de 10240 versie zonder dat ik er relase 10162 als ISO overheen moet zetten.

BranchName staat nog keurig op fbl_impressive nadat er wel allerlei security updates overheen gegaan zijn en Windows Update ziet niks "nieuws".

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 17:22
rens-br schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:30:
[...]

Heb mijn Windows 10 ingesteld in het Nederlands en de update komt net binnen. Dus NL of EN zou niks uit mogen maken.
Dan moet ik nog maar even wachten haha. Ben op kantoor maar lang leven remote control _/-\o_

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• rens-br

rens-br

Kapitein187 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:31:
[...]

Dan moet ik nog maar even wachten haha. Ben op kantoor maar lang leven remote control
Haha handig! Ik ben ook op kantoor. Maar heb Windows 10 hier in een VM draaien, aangezien mijn Asus Transformer T100 dat thuis niet super geweldig vond.

• ghostman

ghostman

dwarf

Net even gechat met Windows helpdesk en die zeggen dat merendeel van de server uitstaan om te kunnen updaten 8)7 Ze zei ook dat het nog wel 2 dagen kon duren voordat alle servers bijgewerkt waren per regio.

Volgens mij moet ik gewoon ergens een iso vandaan toveren.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 12:43
Lol komt hier gewoon prima binnen via win update. Dus je zou zeggen dat region nl iig de updates kan binnen halen.

[ Voor 39% gewijzigd door devil-strike op 16-07-2015 10:47 ]

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 21:05
Het internet is niet eenduidig... is het mogelijk om Win7 te "upgraden" naar Win10 middels een clean install? Dus de cdkey van Win7 noteren, format c:\, Win10 installeren via iso en cdkey van Win7 ergens intikken?

Het lijkt erop dat de enige manier eruit bestaat om eerst een upgrade uit te voeren en daarna te herinstalleren. Ik heb eigenlijk wel andere zaken te doen dan Windows tweemaal te installeren... :(

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Enai schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:01:
Het internet is niet eenduidig... is het mogelijk om Win7 te "upgraden" naar Win10 middels een clean install? Dus de cdkey van Win7 noteren, format c:\, Win10 installeren via iso en cdkey van Win7 ergens intikken?

Het lijkt erop dat de enige manier eruit bestaat om eerst een upgrade uit te voeren en daarna te herinstalleren. Ik heb eigenlijk wel andere zaken te doen dan Windows tweemaal te installeren... :(
Zal het hier zo eens testen met een 10162 Insider Preview in combinatie met een Windows 7 VLK.

edit:

Een Clean Install vanuit de ISO met een Win7 VLK werkt in ieder geval niet (network not connected/Connected). Nu de installatie aan het voltooien met de Insider Key van Win10 en vervolgens eens kijken of ik 'm mag omzetten naar de Win7 VLK terwijl de VM connected is én een tweede VM met als setting "insert a key later".

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 16-07-2015 11:38 ]

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
10262?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mea Culpa :)
Windows10_InsiderPreview_x64_EN-US_10162

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-11 13:09
Alles werkt perfect met 10240 maar kan niet de windows store in..

This app can't open
There's a problem with Store. Contact your system administrator about reparing or reinstalling it.

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

• ghostman

ghostman

dwarf

devil-strike schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:47:
Lol komt hier gewoon prima binnen via win update. Dus je zou zeggen dat region nl iig de updates kan binnen halen.
Lijkt me ook sterk dat Microsft de servers uit heeft staan als mensen kunnen updaten.

-----------------------------------------------

Trouwens, ik zat net even in de Insiders Hub, maar blijkbaar krijg je badges ofzo als bepaalde dingen haalt zoals upvotes enzo. Kun je ook nog ergens terug vinden wat ik allemaal gestuurd heb ik het feedback centrum?

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:08
Enai schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:01:

AFAIK moet je een actieve Windows installatie hebben draaien, zodat de upgrade deze kan herkennen. Daarna kun je als het goed is in de installer wel kiezen voor een clean install. MS kennende zal dit echter onduidelijk blijven...., maar aangezien er voor 7/8 ook workaround zijn gevonden voor een clean install met een upgrade versie, zal dat met 10 ongetwijfeld ook gebeuren.
mtr33 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:34:
[...]

AFAIK moet je een actieve Windows installatie hebben draaien, zodat de upgrade deze kan herkennen. Daarna kun je als het goed is in de installer wel kiezen voor een clean install. MS kennende zal dit echter onduidelijk blijven...., maar aangezien er voor 7/8 ook workaround zijn gevonden voor een clean install met een upgrade versie, zal dat met 10 ongetwijfeld ook gebeuren.
Duidelijk genoeg hoor:
Windows Insiders running the Windows 10 Insider Preview (Home and Pro editions) with their registered MSA connected to their PC will receive the final release build of Windows 10 starting on July 29th. This will come as just another flight. I’ve gotten a lot of questions from Windows Insiders about how this will work if they clean installed from ISO. As long as you are running an Insider Preview build and connected with the MSA you used to register, you will receive the Windows 10 final release build. Once you have successfully installed this build, you will also be able to clean install on that PC from final media if you want to start over fresh. It’s important to note that only people running Genuine Windows 7 or Windows 8.1 can upgrade to Windows 10 as part of the free upgrade offer.*
Maar er zullen ongetwijfeld wel mensen zijn die een workaround ontdekken.

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 16-07-2015 11:37 ]

is everything cool?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56
He fuckzooi. Ik heb per ongeluk op de unity knop geklikt van m'n VM. Sindsdien krijg ik m'n background van de desktop niet meer terug, want daarvoor moet Windows geactiveerd zijn :P Nu lelijk lichtgrijs.

• bloodlynx
  • Laatst online: 26-01 03:52
Heeft iemand hier al geupgrade vanaf een NL installatie? Ik heb alleen de keuze om me personal files te behouden. Hij neemt de *apps* niet mee, heeft dit te betrekking op alleen de windows 8 apps of alle geïnstalleerde software?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FREAKJAM schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:36:
Duidelijk genoeg hoor:

[...]

Maar er zullen ongetwijfeld wel mensen zijn die een workaround ontdekken.
MSA neem ik aan dat dit je MS Account is? Ik heb hier nu 9 CD-keys liggen, werkelijk geen flauw idee welke ik nu waar heb zitten en welke een upgrade is van de ander. (Win7 -> 8 upgrade keys en losse Win7/8 keys).

Ik wacht wel gewoon 29 juli af en zie wel hoe dan de upgrade/herinstallatie te doen is, afaik had je toch al een actieve Win7/8 nodig om insider van Win10 te worden? Dan zou die key/activatie al in mijn MSA moeten zitten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:06

NSG

Je weet niks!

Fijn, ik kom Windows Feedback niet meer in na m'n TH1 update.

Dit krijg ik als ik Windows Feedback wil openen:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/55a77f1723308/55a77f171e8b1-Knipsel.thumb.jpg

En zodra ik op instellingen klik, kom ik op het volgende scherm waar ik ook niks kan:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/55a77f21ad7b4/55a77f21ab874-Knipsel1.thumb.jpg

Nou weet ik vrijwel zeker dat het de maken heeft met het niet inschakelen van bepaalde privacy instellingen tijdens de installatie, maar hoe krijg ik dat dan weer goed?
Ik had ook last van bovenstaand probleem in build 10166. Ook ik had bijna alles uitgezet tijdens de express settings wizard en krijg het ook niet meer gefixxed. Zal vanavond eens thuis kijken of ik het voor elkaar krijg in build 10240.

[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 16-07-2015 12:01 ]

is everything cool?

• rens-br

rens-br

bloodlynx schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:39:
Heeft iemand hier al geupgrade vanaf een NL installatie? Ik heb alleen de keuze om me personal files te behouden. Hij neemt de *apps* niet mee, heeft dit te betrekking op alleen de windows 8 apps of alle geïnstalleerde software?
Welke upgrade bedoel je?

Optie 1: Die van 8.1 -> TH1 branch
Optie 2: build x -> TH1 branch.

Ik heb optie 2 net gedaan met een NL versie. Gewoon in windows update op upgrade gedrukt en vervolgens is hij gaan upgraden. Kreeg geen keuze menu voor het behouden van iets e.d. Maar hij heeft alle bestanden en programma's gewoon behouden.

• silitek
  • Laatst online: 07:57

silitek

Tubes Only

Probleemloos naar Windows10 pro... :)

Edit: Zo gelijk een rits updates binnen...

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/kf42z4.png

[ Voor 57% gewijzigd door silitek op 16-07-2015 12:17 ]

Tubes....It's what make music music!

• Dragunov
  • Laatst online: 13-11 23:28
Hier zit ik ook op de 10240. Voorlopig werkt alles goed, geluid terug moeten goed zetten, stond terug op 5.1.

Razer zal ik terug moeten herinstalleren. Hopelijk komen ze gauw met een Win10 driver.

Bijwerken... met installatiebalk staat er nog altijd, leidt naar de update pagina van Store

Verwijderd

Doet iTunes het wel bij jullie? hij synct mijn ifoon totaal niet.. Moest al meerdere keren van USB poort wisselen wou die überhaupt een teken van leven geven :/

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Enai:

Vanuit een Preview/Insider release is er helaas (momenteel) niks mogelijk met oude Win7/8/8.1 key's. Activeren van een insider release met de daarbij behorende key behoort (vanzelfsprekend) ook niet meer tot de mogelijkheden. :9

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/j6r5vo.jpg

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
GerardVanAfoort schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 00:24:
[...]

GeForce 8600 GT heeft daar toch geen baat meer bij? Maar hier misschien wel bij: http://www.geforce.com/whats-new/guides/aa-af-guide#2 antialiasing en wat je kan instellen.
Misschien geen baat, ik speel toch geen games dat maakt niet uit. Ik voreg me alleen af of dx12 bij Windows komt of bij de driver van de videokaart. Maar misschien dat de Windows UI een driver update kan gebruiken? Want animaties lopen niet altijd smooth. Vooral de jump animatie bij het klikken op A/B/C... in de all apps lijst.

https://opensea.io/seaart

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
bloodlynx schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:39:
Je probeert denk ik te upgraden naar een andere (standaard)taal dan je huidige installatie, volgensmij zegt de installatiewizard dat ook.

[ Voor 19% gewijzigd door blmp op 16-07-2015 12:28 ]

Patient gamer

• Dragunov
  • Laatst online: 13-11 23:28
Eerste beveiligingsupdate is al terug een feit!

KB3074663: Beveiligingsupdate voor Windows 10 voor x64-systemen.

• _Arthur

_Arthur

blub

enomiss schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:26:
Misschien geen baat, ik speel toch geen games dat maakt niet uit. Ik voreg me alleen af of dx12 bij Windows komt of bij de driver van de videokaart. Maar misschien dat de Windows UI een driver update kan gebruiken? Want animaties lopen niet altijd smooth. Vooral de jump animatie bij het klikken op A/B/C... in de all apps lijst.
DX 12 is iets wat je video-kaart wel moet ondersteunen. Ook al kan je video-driver & Windows 10 het 'snappen', zolang je video-kaart het niet ondersteunt, heb je er nog steeds niets aan.

En jouw probleem klinkt meer als een video-driver probleem, dan een Win10 probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door _Arthur op 16-07-2015 12:41 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

Dragunov schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:38:
Eerste beveiligingsupdate is al terug een feit!

KB3074663: Beveiligingsupdate voor Windows 10 voor x64-systemen.
Klopt en aantal Microsoft office/defender updates..Windows Defender runs full throttle ;)

• dotslasher
werkt bij jullie de search goed?

Als ik bijvoorbeeld zoek naar: paint of snipping, vindt Windows 10 niets..
ik krijg enkel de optie: "search my stuff"

90% van mijn zoekopdrachten geven geen resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/n4v4gj.png

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
wimmel_1 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:23:
@ Enai:

Vanuit een Preview/Insider release is er helaas (momenteel) niks mogelijk met oude Win7/8/8.1 key's. Activeren van een insider release met de daarbij behorende key behoort (vanzelfsprekend) ook niet meer tot de mogelijkheden. :9

[afbeelding]
Ik ben echt benieuwd hoe dit straks gaat. Ik heb allemaal officiele Windows 8.1 keys, ik heb weinig zin om eerst Windows 8.1 te installeren en dan te upgraden. Dit vervuilt alleen maar het systeem in mijn ogen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 21:05
mtr33 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:34:
[...]

AFAIK moet je een actieve Windows installatie hebben draaien, zodat de upgrade deze kan herkennen. Daarna kun je als het goed is in de installer wel kiezen voor een clean install.
Dat is goed om te weten. Zolang ik mijn Windows-folder bij de installatie maar door het wc kan sjassen en opnieuw beginnen. Merci! :)

• silitek

silitek

Tubes Only

dotslasher schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:45:

[afbeelding]
Nop..werkt perfect hiero

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2e3ahch.png

Woensel +1 (hier nog zo iemand) :D
Je hebt dezelfde achtergrond als ik trouwens, maar ik had hem een tijd terug ook gedeeld hier dacht ik.

[ Voor 60% gewijzigd door FREAKJAM op 16-07-2015 12:51 ]

is everything cool?

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:11
Ik kan nu toch alvast de RTM Build installeren en dan als Windows 10 op mijn MSDNAA account staat deze licentie erover heen knallen?

Of zal deze licentie niet werken?

• silitek

silitek

Tubes Only

FREAKJAM schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:50:
Woensel +1 (hier nog zo iemand) :D
Je hebt dezelfde achtergrond als ik trouwens, maar ik had hem een tijd terug ook gedeeld hier dacht ik.
Yep,, dacht ook dat ik de wall van jou had. ;) Woensel wow-KNMI weather station, nog een hobby van me.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dotslasher schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:45:

[afbeelding]
Is het indexeren soms nog niet klaar? De zoekmachine van Windows is daar helaas helemaal afhankelijk van...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• KingHawk
Wel irritant dat Microsoft nu alle product keys voor het activeren van een nieuwe installatie bijv. build 10159 heeft geblokkeerd. Dat is in ieder geval de Error die ik krijg op 2 nieuwe virtuele machines die ik probeerde te maken.
Pagina: 1 ... 60 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ