Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:34

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Ik krijg heel KB3035583 niet te zien, ook al voldoe ik aan de prerequisites. (Update enables additional capabilities for Windows Update notifications in Windows 8.1 and Windows 7 SP1)
Iemand ideeen? Gaat overigens om 32-bit versie van W8.1 met Bing.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• YumeTsuki
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-12-2022

YumeTsuki

(/ ゚ヮ゚)/彡 ┻━┻

Ik ben benieuwd, ik heb zelf een laptop en een desktop runnen op Windows 7. Dus ik ben een beetje aan het uitzoeken wat de voordelen en nadelen van 10 zijn voordat ik overweeg om deze upgrade te maken. :/

De reviews zijn erg afwisselend en daarom zit ik nu te twijfelen of ik het uberhaupt moet gaan upgraden of niet.

Lady Tableflip

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Krijg bij het afsluiten nu wel rare melding:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JA5GhmSWW01cT7OkAKGVc0r2/medium.jpg

Aantal reboots gedaan, lijkt dus elke keer te gebeuren als ik afsluit. Misschien toch maar weer een clean install doen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

YumeTsuki schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:30:
Ik ben benieuwd, ik heb zelf een laptop en een desktop runnen op Windows 7. Dus ik ben een beetje aan het uitzoeken wat de voordelen en nadelen van 10 zijn voordat ik overweeg om deze upgrade te maken. :/

De reviews zijn erg afwisselend en daarom zit ik nu te twijfelen of ik het uberhaupt moet gaan upgraden of niet.
Wat zijn de nadelen dan? Ik zou niet weten waarom je niet zou willen upgraden naar al dit geweldigs O-)
ff serieus....zijn er echte nadelen te benoemen dan als je vanaf Windows 7 een upgrade doet naar 10?

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 19:35
SinergyX schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:33:
Krijg bij het afsluiten nu wel rare melding:
[afbeelding]

Aantal reboots gedaan, lijkt dus elke keer te gebeuren als ik afsluit. Misschien toch maar weer een clean install doen :P
Clean install lost het probleem niet op. Is bekend probleem in deze build. Ik heb er ook last van op 2 systemen.

[ Voor 18% gewijzigd door FREAKJAM op 01-06-2015 10:48 ]

is everything cool?

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
FREAKJAM schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:47:
[...]

Clean install lost het probleem niet op. Is bekend probleem in deze build. Ik heb er ook last van op 2 systemen.
Jup, ik had 't ook bij de eerste keer afsluiten. Overigens zie ik een soortgelijke melding ook wel eens in Windows 7.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:17
job schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:07:
[...]

KB3035583 verwijderen?
Dat was hem, bedankt ;)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ah mooi, hoef ik me daar niet druk over te maken :P Verbaas me elke keer wel hoe ziekelijk snel m'n PC opstart, zie het bios logo en bijna direct erna inlogscherm. Geen resume, gewoon cold boot (merk ik aan DPI van m'n muis, moet ik elke keer van 800 naar 1600 zetten bij een reboot).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

[...]

Ik heb het bij mijn pc ook eigenlijk wel elke build gehad. Laatst overigens kwam er geniepig een debug-knop bij welke standaard gemarkeerd was (dus enter rammen startte visual studio op). Niet handig :+

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
Ramon schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:03:
Zag ik vanochtend in mijn systray:
[afbeelding]

En als ik daar op klik:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dis is vanaf de W10 developer preview zelf of vanaf een W8 machine? Ik heb die namelijk over mijn W7 installatie heen geïnstalleerd (en daarna een fresh install gedaan) aangezien ik toch nog een laptop heb wat mijn main-systeem is.

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 20:27
Ik draai al sinds jaar en dag illegaal, maar wil dat nu eens veranderen. Hopelijk kunnen jullie mij adviseren, en stel ik deze vraag in het juiste topic. Wat is naar jullie verwachting handiger en goedkoper. Alsnog 7 halen en dan gratis upgraden, of Windows 10 aanschaffen?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:39
Jochem Boom schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:16:
Ik draai al sinds jaar en dag illegaal, maar wil dat nu eens veranderen. Hopelijk kunnen jullie mij adviseren, en stel ik deze vraag in het juiste topic. Wat is naar jullie verwachting handiger en goedkoper. Alsnog 7 halen en dan gratis upgraden, of Windows 10 aanschaffen?
Het goedkoopst is de preview installeren, en dan gratis een upgrade naar de final krijgen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:34

Quad

Doof

Brent schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:22:
[...]

Het goedkoopst is de preview installeren, en dan gratis een upgrade naar de final krijgen.
Klopt, daarom heb ik mijn ouders thuis ook de Dev Preview aangemeld en met hun gegevens virtueel eens geïnstalleerd en getest.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• FREAKJAM
Brent schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:22:
[...]

Het moet nog maar blijken of de insiders straks een gratis licentie gaan krijgen. Er zijn wel geruchten, maar dat is nog niet bevestigd toch? Ik heb mijn pa wel aangemeld als Insider, ook vanwege de geruchten. Mocht je het niet krijgen, dan heb je alsnog een licentie van Windows 7/8 nodig wil je legaal Windows 10 kunnen draaien. Er vanuit gaande dat je nu een illegale versie van Windows 7/8 nu hebt draaien en je knalt hier eerst de preview overheen, dus staat nog steeds deze illegale key gekoppeld aan je Windows 10 installatie.

Toevallig zijn afgelopen week de prijzen uitgelekt voor Windows 10. Windows 10 gaat in de consumentenversie 109,99 dollarkosten en voor de Pro-versie moet 149,99 dollar worden neergeteld. In de pricewatch is terug te vinden dat Windows 7 Pro ~140 euro kost en Windows 8 Pro ~130 euro. Uiteindelijk gaat het dus om een paar euro verschil. Je kunt dus denk ik net zo goed gewoon Windows 10 kopen, als blijkt dat we als Insider geen gratis licentie gaan krijgen. Ik hoop van wel!

[ Voor 14% gewijzigd door FREAKJAM op 01-06-2015 15:35 ]

is everything cool?

Yeah........heb net ook een invite voor het Windows Insider event gekregen....gelukkig is het 's avonds...dus ik heb maar even aangegeven dat ik aanwezig ben :)

Heb er zin in....wie gaan er nog meer? :+

• FREAKJAM
TheVMaster schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:28:
Yeah........heb net ook een invite voor het Windows Insider event gekregen....gelukkig is het 's avonds...dus ik heb maar even aangegeven dat ik aanwezig ben :)

Ik heb geen invite gekregen, maar ik heb dan ook geen MSDN account of wat dan ook :'(

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 01-06-2015 16:30 ]

is everything cool?

TheVMaster schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:28:

Insider event? Wasda? Wie, wat, waar, waarom, waardoor, waarvoor?

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 01-06-2015 16:36 ]

FREAKJAM schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:30:
[...]

Ik heb geen invite gekregen, maar ik heb dan ook geen MSDN account of wat dan ook :'(
Eh....wat heeft MSDN er mee te maken? :+ Kreeg het n.a.v. een reactie op een bericht van Windows op Facebook...
Martinspire schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:35:
[...]

Insider event? Wasda? Wie, wat, waar, waarom, waardoor, waarvoor?
Geen idee...werd benaderd door MS NL via Facebook met de vraag of ik er heen wilde... ;)

[ Voor 36% gewijzigd door TheVMaster op 01-06-2015 17:02 ]

• FREAKJAM
Het was puur een gok dat je het kreeg omdat je wellicht een MSDN account hebt. Ik raaskalde misschien maar wat haha.

is everything cool?

TheVMaster schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:01:
[...]

Eh....wat heeft MSDN er mee te maken? :+ Kreeg het n.a.v. een reactie op een bericht van Windows op Facebook...

[...]

Geen idee...werd benaderd door MS NL via Facebook met de vraag of ik er heen wilde... ;)
Maar waar en wanneer is het dan?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jochem Boom schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:16:
Windows 8 zou nog een aardige optie zijn als je ergens nog een goedkope versie kan vinden, maar die zijn inmiddels ook 80+ dacht ik. Je kan altijd afwachten wat de 'pirate' aanbieding gaat worden vanuit MS.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:39
FREAKJAM schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:32:
[...]

Het moet nog maar blijken of de insiders straks een gratis licentie gaan krijgen.
Bevestiging:
http://m.windowscentral.c...grade-windows-10-rtm-free

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Betekent dit dat je je gewoon moet aanmelden op https://insider.windows.com/ en het installeren?
Zo kan iedereen toch makkelijk gratis Windows 10 hebben ookal heb je geen geldige Windows 7 of 8?

Of mis ik iets?

edit: Thanks hieronder, dacht al dat dit te gemakkelijk zou zijn..

[ Voor 6% gewijzigd door SmokingCrop op 01-06-2015 18:37 ]

• FREAKJAM
Nee, je interpreteert het verkeerd. Er staat nergens dat Windows Insiders een gratis licentie krijgen. De upgrade is free, maar de licentie niet. Dat bevestigt Gabe ook in de tweet daarna. Heb het al eerder gemeld in dit topic. Mensen die zelfs illegaal Windows 7/8 hebben draaien krijgen de upgrade gratis. De licentie blijft echter net zo goed illegaal. Hier staat het ook wat beter verwoord.
You'll have to be upgrading from a system with a valid license for 7 or 8.x
Lang verhaal kort:
Of je nu Windows 7/8 legaal/illegaal hebt draaien, je krijgt de upgrade het eerste jaar gratis. Als je beschikt over een valide licentie, dan kun je hem gelijk activeren. Zo niet, dan krijg je de upgrade toch gratis, maar dan blijft je Windows illegaal.

[ Voor 90% gewijzigd door FREAKJAM op 01-06-2015 18:41 ]

is everything cool?

• mknoppert
  • Laatst online: 17-11 17:13
Wat nu ook heel goed werkt in de laatste preview versie. Is dat je met Windows 10 een connectie kan maken naar je AzureAD cloud. Vanaf dan is het ook mogelijk om direct zonder omwegen in te loggen met je school/bedrijfs office365 account.

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 20:27
Het gaat voor mij inderdaad puur om de beste manier om legaal en goedkoop een legale licentie te krijgen. Ik wacht dan waarschijnlijk wel op 10, hoewel ik ook nog wel denk om 7 alsnog te kopen, puur om dat besturingssysteem achter de hand te hebben als 10 net zo'n prutswerk is als 8 (vond ik).

Verwijderd

Hoi,

Dit is mijn eerste reactie op dit forum, maar lees het aardig vaak.

Ik heb nu build 10130, maar ik krijg nu het inloggen met PIN niet meer aan de gang, terwijl dit wel is ingesteld. Heeft iemand anders dit issue ook? Kom het tot nu toe nergens tegen.

Bedankt alvast!

• FREAKJAM
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:10:
Hoi,

Dit is mijn eerste reactie op dit forum, maar lees het aardig vaak.

Ik heb nu build 10130, maar ik krijg nu het inloggen met PIN niet meer aan de gang, terwijl dit wel is ingesteld. Heeft iemand anders dit issue ook? Kom het tot nu toe nergens tegen.

Bedankt alvast!
Je hebt toch anders al 34 posts! Als je een beetje Googled had je de bug snel zelf gevonden. Ziet er naar uit dat er nog geen oplossing is. Ik raad je aan om dit te melden via de Feedback App. Ik heb hem in ieder geval voor jou ook maar "ge-upvote". Als je zoekt naar "10130 pin login" kom je genoeg entries tegen in de App in ieder geval.

Groeten en bedankjes doen we trouwens niet aan. :+

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 01-06-2015 20:16 ]

is everything cool?

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wow, ik kon net dus een gratis upgrade naar Windows 10 reserveren. Dat is wel erg netjes. :)
Fijn om te zien dat het startmenu terug is.

Via de upgradestatus is aangegeven:
Klaar. Je hoeft verder niks meer te doen. Je krijgt een melding op je pc of tablet zodra Windows 10 er voor jou is.

Dus ik neem aan dat het nu afwachten is?

[ Voor 42% gewijzigd door Luxicon op 01-06-2015 21:03 ]

...

• FREAKJAM
Luxicon schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:59:
Wow, ik kon net dus een gratis upgrade naar Windows 10 reserveren. Dat is wel erg netjes. :)
Fijn om te zien dat het startmenu terug is.

Via de upgradestatus is aangegeven:
Klaar. Je hoeft verder niks meer te doen. Je krijgt een melding op je pc of tablet zodra Windows 10 er voor jou is.

Dus ik neem aan dat het nu afwachten is?
Jup, wachten tot 29 juli denk ik. Ik heb op dit moment geen Windows 7/8.1 draaien dus ik kan hem niet eens reserveren op dit moment. Beetje onhandig wel.

Build 10134 komt trouwens heel snel naar fast ring!

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 01-06-2015 21:06 ]

is everything cool?

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Oke, top. Dat duurt nog wel even. Tegen die tijd zou ik wel interesse hebben in een ISO voor op de usb stick. Het lijkt me een redelijke klus vanaf Windows 8.0.

@FREAKJAM: Misschien kun je in dat geval Windows 8.1 toch maar installeren?

...

• FREAKJAM
Ik heb weinig zin een complete herinstallatie te doen zodat ik deze upgrade kan reserveren. Ik heb Gabe Aul zojuist een tweet gestuurd, ben benieuwd op zijn reactie. Misschien toch maar eens MDT 2013 thuis gaan inrichten :9

[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 01-06-2015 21:11 ]

is everything cool?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
FREAKJAM schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:11:
Ik heb weinig zin een complete herinstallatie te doen zodat ik deze upgrade kan reserveren. Ik heb Gabe Aul zojuist een tweet gestuurd, ben benieuwd op zijn reactie. Misschien toch maar eens MDT 2013 thuis gaan inrichten :9
Als je insider blijft tot 29 juli, dan krijg je ook automatisch op 29 juli Windows 10. Reserveren is dan dus niet nodig...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-11 22:59

Gmount

Ecorunner lid

Weet iemand waarom het reserveren genoemd wordt? Betekent dit dat je eerder kunt downloaden als je eerder reserveert? (om miljoenen downloads op 1 dag te voorkomen) Of is het alleen zo genoemd om aan te geven dat het nog niet direct beschikbaar is?

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Gmount schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:28:
Weet iemand waarom het reserveren genoemd wordt? Betekent dit dat je eerder kunt downloaden als je eerder reserveert? (om miljoenen downloads op 1 dag te voorkomen) Of is het alleen zo genoemd om aan te geven dat het nog niet direct beschikbaar is?
Ik denk eerder om in te schatten hoeveel mensen interesse hebben en op basis daarvan misschien gespreid uit te rollen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Ik vermoed om goed in te kunnen schatten hoeveel capaciteit er beschikbaar moet zijn voor de release.. Maar kan het ook mis hebben.

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:35
Ik moet zeggen dat de reserveringsmelding in het Nederlands niet direct uitnodigt om te upgraden. Het oogt ontzettend als een automatische vertaling. Als ik dit per mail gekregen zou hebben in plaats van via een melding had ik meteen gedacht dat dit een phisingmail zou zijn en op de spamknop gedrukt.

Even een greep:

"Deze upgradeaanbieding is een beperkte periode geldig en is voor een volledige versie van Windows 10, niet voor een evaluatieversie. Downloaden van 3 GB is nodig" [Loopt gewoon raar, zo worden de meeste producten in mijn spambox ook aangeprezen].

"Het menu Start is terug en je kunt dit menu gebruiken zoals je zelf wilt; met je toetsenbord, je muis of door het menu aan te raken. Alles wat je graag gebruikt, en nog veel meer." [Na toetsenbord, muis en touch kan ik niet 'veel meer' bedenken als bediening]

"Windows 10 zit boordevol innovaties, waaronder een geheel nieuwe browser die is ontworpen om online dingen te doen." [Gelukkig, de browswer is ontworpen om online dingen te doen :+ ]

"Ook is er gratis OneDrive-onlineopslag en geweldige ingebouwde apps zoals Foto's, Karten, Berichten, Muziek en Video." [Het woord 'zijn' vergeten na 'en']

"Reserveer je upgrade naar Windows 10 vandaag nog! Het is gratis. Het is gemakkelijk. Geen probleem." [Dat "Geen probleem." is toch raar?]

Misschien ben ik aan het zeuren, maar ik vind het niet bepaald professioneel en als een hoogwaardig product overkomen op deze manier. Maar goed, als ik zo de previews lees ga ik gewoon upgraden hoor. Maar niet op basis van deze melding.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat is die W10-notificatie update voor W7 een gedrocht :(

De taken in de taakplanner kunnen niet (allemaal) verwijdert worden omdat het enige admin-account daar geen rechten voor zou hebben en de update verwijderen en dan verbergen in Windows Update werkt ook niet omdat die gewoon weer verschijnt als belangrijke update...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Martinspire schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:11:
[...]

Maar waar en wanneer is het dan?
In Amsterdam...en invite only begreep ik :)
Laguna schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:30:
[...]

Ik denk eerder om in te schatten hoeveel mensen interesse hebben en op basis daarvan misschien gespreid uit te rollen.
Ik denk dat ze dan eerder kunnen inschatten hoe ver ze de Windows Update Servers moeten opschalen op Azure :+

[ Voor 46% gewijzigd door TheVMaster op 01-06-2015 21:45 ]

• FREAKJAM
De prijzen zijn inmiddels bekend gemaakt door Microsoft voor Windows 10:
The easiest way to get Windows 10 is to upgrade for free. You may also purchase a copy of Windows 10 if you decide not to upgrade, or if you need to purchase a copy for other reasons like installing on a PC you built yourself. The suggested retail prices for Windows 10 in the U.S. are the same as Windows 8.1.

Windows 10 Home is an estimated retail price of $119. Windows 10 Pro is an estimated retail price of $199. And Windows 10 Pro Pack, which enables you to upgrade from Windows 10 Home to Windows 10 Pro, is an estimated retail price of $99. All these are available in stores or online.

is everything cool?

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik ben benieuwd wanneer er meer info over de retail en OEM versies komen, ik wil namelijk een clean install gaan doen en een retail-versie kopen (ivm. regelmatige upgrades). Upgraden klinkt leuk, maar mijn install is al 6 jaar oud en dringend toe aan een frisse install met ook nieuwe apps.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

MSDN net verlopen :(
Nou ja, ook dat reserveringsbericht gekregen, en natuurlijk even gedaan, maar wat voor mij nog onduidelijk is is of ik ook Windows 10 Pro krijg aangezien ik Windows 8.1 Pro heb?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-11 20:31
kuusj98 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:46:
MSDN net verlopen :(
Nou ja, ook dat reserveringsbericht gekregen, en natuurlijk even gedaan, maar wat voor mij nog onduidelijk is is of ik ook Windows 10 Pro krijg aangezien ik Windows 8.1 Pro heb?
Windows 7
  • Windows 7 Starter will be upgraded to Windows 10 Home
  • Windows 7 Home Basic will be upgraded to Windows 10 Home
  • Windows 7 Home Premium will be upgraded to Windows 10 Home
  • Windows 7 Professional will be upgraded to Windows 10 Pro
  • Windows 7 Ultimate will be upgraded to Windows 10 Pro
Windows 8
  • Windows 8.1 will be upgraded to Windows 10 Home
  • Windows 8.1 with Bing will be upgraded to Windows 10 Home
  • Windows 8.1 Pro will be upgraded to Windows 10 Pro
Windows Phone
  • Windows Phone 8.1 will be upgraded to Windows 10 Mobile. The availability of the upgrade may vary by hardware maker, mobile operator or carrier.
Excluded editions
  • Windows 7 Enterprise, Windows 8, Windows 8.1 Enterprise, and Windows RT/RT 8.1 are excluded from the free upgrade offer.
Bron: https://www.thurrott.com/...-version-you-get-for-free

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ah, das een fijn lijstje!
Wel een beetje raar dat dit niet gewoon in de installer kan staan, die ik sowieso een beetje niet op niveau Microsoft vind...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Vandaag heb ik build 10074 schoon geïnstalleerd. Dat ging helaas niet helemaal soepel. Na installatie bleef de laptop lang hangen op "wait a moment" en de 'swirl' bewoog niet en versprong om de zoveel minuten een klein beetje. Na een half uur heb ik maar de laptop een hard reboot gegeven en daarna ging het goed. Door dit probleem bleek er na een Microsoft account ook een local account aangemaakt te zijn met dezelfde voornaam. Ik kwam er pas achter dat ik in de local account zat toen ik Cortana aan de praat wilde krijgen en deze begon te klagen dat er al een Microsoft account met dit emailadres aanwezig was. Na verwijderen van de local account gaat het nu verder prima.

Het is ook wel apart dat niet alle klassieke applicaties zomaar vindbaar zijn in het startmenu. Ook onder All Apps is niet altijd alles te vinden. Het lijkt alsof er vertraging zit tussen installatie en het verschijnen in het menu. Ik ben wel blij met het startmenu. In 8.1 gebruikte ik Classic Shell en dat zag er prima uit maar een native menu is altijd beter. Hoewel het menu soms niet meteen verschijnt als ik de windows-toets indruk.

Er zitten dus nog wel de nodige haperingen in tijdens installatie en gebruik. Dat vind ik toch wel opvallend voor een build zo vlak voor RTM. Ik hoop dat MS deze kreukels er nog op tijd uit weet te strijken.

Die apps en tiles lijken me op een tablet wel handig maar het blijft ergens een beetje vreemd om dit op de laptop tegen te komen. Goed, ik heb het startmenu inmiddels verkleind tot alleen maar de lijst links. Voor de rest ziet het er allemaal erg gelikt uit.

Het viel mij op dat er standaard een Synaptics driver wordt geïnstalleerd. Handig want voorheen gebruikte ik een oude driver van dat bedrijf voor dezelfde functionaliteit. Helaas is het two finger scrolling met deze nieuwe versie wel wat stroperig, ondanks het uitschakelen van inertia en daarmee de vertraging. De nieuwe driver scrollt meer op pixelniveau terwijl de oude driver het op regelniveau deed. Dat zag er wat minder soepel uit maar het was wel heerlijk functioneel. Misschien dat ik alsnog de oude driver erop zet.
FREAKJAM schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:34:
Nee, je interpreteert het verkeerd. Er staat nergens dat Windows Insiders een gratis licentie krijgen. De upgrade is free, maar de licentie niet.
Als Insider gebruik ik toch een gratis licentie? Als er dan expliciet wordt gezegd dat Insiders gratis kunnen upgraden naar RTM dan neem ik aan dat die licentie gewoon meekomt. Zonder licentie is "upgrade for free" anders ook maar een loze kreet.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2015 23:18 ]

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
kuusj98 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:54:
[...]

Ah, das een fijn lijstje!
Wel een beetje raar dat dit niet gewoon in de installer kan staan, die ik sowieso een beetje niet op niveau Microsoft vind...
Wil dit zeggen dat MKB bedrijven met Windows 7 Professional dan ook kunnen upgraden? Of krijgen bedrijf-pc's deze melding niet zodra ze zijn aangemeld bij een domein?

• FREAKJAM
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:03:
[...]

Als Insider gebruik ik toch een gratis licentie? Als er dan expliciet wordt gezegd dat Insiders gratis kunnen upgraden naar RTM dan neem ik aan dat die licentie gewoon meekomt. Zonder licentie is "upgrade for free" anders ook maar een loze kreet.
Nee, je aanname is verkeerd. Je gebruikt je Windows 7/8 licentie die je al eerder hebt aangeschaft, je gebruikt geen gratis licentie. Er bestaat ook geen gratis licentie, er bestaat straks een gratis upgrade, dat is iets heel anders. Als jij beweert dat jij een gratis licentie gebruikt, mag jij me vertellen welke licentie dat is. (En ja er bestaan licentiecodes waarmee jij je Windows 10 preview kunt activeren, maar dat is niet jouw gratis licentie).
Tc-Chub schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:06:
[...]

Wil dit zeggen dat MKB bedrijven met Windows 7 Professional dan ook kunnen upgraden? Of krijgen bedrijf-pc's deze melding niet zodra ze zijn aangemeld bij een domein?
Je mag er vanuit gaan dat bedrijven een Enterprise versie draaien van Windows. Wij draaien Windows 8.1 Enterprise in combinatie met een WSUS server en wij hebben deze melding niet gekregen. (De update staat ook niet in onze WSUS server).

[ Voor 39% gewijzigd door FREAKJAM op 01-06-2015 23:17 ]

is everything cool?

FREAKJAM schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:12:
[...]

Nee, je aanname is verkeerd. Je gebruikt je Windows 7/8 licentie die je al eerder hebt aangeschaft, je gebruikt geen gratis licentie. Er bestaat ook geen gratis licentie, er bestaat straks een gratis upgrade, dat is iets heel anders. Als jij beweert dat jij een gratis licentie gebruikt, mag jij me vertellen welke licentie dat is. (En ja er bestaan licentiecodes waarmee jij je Windows 10 preview kunt activeren, maar dat is niet jouw gratis licentie).
Je hebt helemaal geen licentie nodig gehad om Win10 preview te installeren en gebruiken. Kunt gewoon vanaf iso op lege schijf installeren, met de keys die MS levert. Geen upgrade nodig. Dus dan moet je straks alsnog ergens een key ingeven om je upgrade te voltooien lijkt me?

• FREAKJAM
Martinspire schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:19:
[...]

Je hebt helemaal geen licentie nodig gehad om Win10 preview te installeren en gebruiken. Kunt gewoon vanaf iso op lege schijf installeren, met de keys die MS levert. Geen upgrade nodig. Dus dan moet je straks alsnog ergens een key ingeven om je upgrade te voltooien lijkt me?
Dan draai je denk ik een niet geactiveerde versie van Windows 10 preview. Zie deze wiki voor meer info hoe je je Windows 10 preview kunt activeren als je een clean install hebt gedaan. Ik ga er vanuit dat we straks inderdaad onze key van Windows 7/8 moeten invoeren, maar dat is een aanname.

is everything cool?

Verwijderd

Als Windows Insider draai ik geen Windows 7 of Windows 8 en dus maak ik ook geen gebruik van een van beide licenties. Vervolgens zegt Microsoft dat Insiders gratis kunnen upgraden naar RTM. Dan kan ik met geen hersenkronkel alsnog een Windows 7/8 licentie in dat verhaal plakken. Dat je met een Windows 7/8 licentie gratis kan upgraden is duidelijk maar dat is hier niet relevant. Wij zijn hier Insider gebruikers met een Insider licentie. In mijn Insider account staat overigens gewoon een installatie key en ik ga ervan uit dat dat een unieke key is.

De ISO die ik vandaag clean heb geïnstalleerd vroeg niet om een key - wat mij overigens verbaasde - maar is wel degelijk geactiveerd. Ik heb de ISO van de officiële MS site.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2015 23:24 ]

• FREAKJAM
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:23:
Als Windows Insider draai ik geen Windows 7 of Windows 8 en dus maak ik ook geen gebruik van een van beide licenties. Vervolgens zegt Microsoft dat Insiders gratis kunnen upgraden naar RTM. Dan kan ik met geen hersenkronkel alsnog een Windows 7/8 licentie in dat verhaal plakken. Dat je met een Windows 7/8 licentie gratis kan upgraden is duidelijk maar dat is hier niet relevant. Wij zijn hier Insider gebruikers met een Insider licentie. In mijn Insider account staat overigens gewoon een installatie key en ik ga ervan uit dat dat een unieke key is.
Die key is niet uniek. :) (Google hem maar). Draai ook maar het commando slmgr -dlv in command prompt en dan zie je dat de licentie in oktober verloopt en dat je licentie waarschijnlijk eindigt op HQRJR. Ziet er naar uit dat de licentie zit ingebakken in de builds.

Je moet de license key een beetje zien als een KMS key, die bijvoorbeeld ook ingebakken zit in de Enterprise ISO's van Windows 8.1. Windows weet dan dat hij automatisch moet zoeken naar een KMS server om je kopie te activeren. Als je bovenstaand commando draait (slmgr -dlv), zie je ook een license url en validation url.

[ Voor 28% gewijzigd door FREAKJAM op 01-06-2015 23:35 ]

is everything cool?

• Quad
  • Laatst online: 07:34

Quad

Doof

Gaf Microsoft recent niet aan dat alle Insiders een gratis versie van Windows 10 kregen ivm hun hulp?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Wat blijft er dan over van het verhaal dat Insiders gratis mogen upgraden? Als je alsnog een Windows 7/8 licentie nodig hebt dan is die uitspraak nogal redundant gebleken. Het zorgt alleen maar voor verwarring.

• FREAKJAM
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:27:
Wat blijft er dan over van het verhaal dat Insiders gratis mogen upgraden? Als je alsnog een Windows 7/8 licentie nodig hebt dan is die uitspraak nogal redundant gebleken. Het zorgt alleen maar voor verwarring.
Ik vind het zelf ook erg omslachtig hoor, daar niet van. Maar het zou theoretisch een herinstallatie schelen. Je hoeft geen nieuwe clean install te doen en je kunt bijv vanuit build 10xxx upgraden naar RTM. Dat is eigenlijk het enige voordeel wat ik zo zie.

is everything cool?

• Heilige Kaas
  • Laatst online: 20-11 19:46
Dat is vreemd, ik heb sinds kort windows 10, maar OneDrive kan nu alleen alles downloaden of een lege map weergeven. Hoe kan je dit veranderen?

• FREAKJAM
Quad schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:27:
Gaf Microsoft recent niet aan dat alle Insiders een gratis versie van Windows 10 kregen ivm hun hulp?
Nee, Gabe gaf aan dat de upgrade gratis was, niet de licentie. Zie tweet van Gabe Aul en bijvoorbeeld het artikel op winbeta.

is everything cool?

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Hebben jullie in de windows 10 preview (nog kaal als de nete, zelfs office heb ik er nog niet op) ook een merkbaar trage respons op rechts-klik op bureaublad
en in sommige programmas / dialoog menuutjes?
(i7, 16 GB snel werkmem, msata 850 ssd van samsung, wd black sata 3, usb game muis op usb3 poort)

[ Voor 5% gewijzigd door notsonewbie op 01-06-2015 23:55 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• FREAKJAM
notsonewbie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:45:
Hebben jullie in de windows 10 preview (nog kaal als de nete, zelfs office heb ik er nog niet op) ook een merkbaar trage respons op rechts-klik op bureaublad
en in sommige programmas / dialoog menuutjes?
(i7, 16 GB snel werkmem, msata 850 ssd van samsung, wd black sata 3)
AMD GPU toevallig? De laatste 2 builds (vooral het startmenu) zijn redelijk buggy met de AMD driver van Windows update. Ik draai al 2 versies de laatste Windows 8.1 driver en dat gaat al ietsje beter. (Heel soms een driver crash). Met de AMD driver van WU heb ik een extreem buggy startmenu en kan ik niets afspelen in Plex/Kodi.

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 01-06-2015 23:51 ]

is everything cool?

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

I(ntel)7, of heeft amd die ook? (Kan hoor, houd ik niet meer zo bij momenteel)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• FREAKJAM
Als je de interne gpu gebruikt van je i7 dan heb je een Intel Gpu.(Intel® HD Graphics 4000).

is everything cool?

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

FREAKJAM schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:55:
Als je de interne gpu gebruikt van je i7 dan heb je een Intel Gpu.(Intel® HD Graphics 4000).
4400 zelfs deze, kweet het. Heeft dat invloed op r-klikken?

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:57
Voor wie die Windows 10 notificatie kwijt wil:

- Sluit in taakbeheer GWX.exe af
- Deinstalleer update KB3035583
- Selecteer hide update als de 'update' opnieuw komt.

Mijn YouTube Channel

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zijn er mensen die het op een ATOM geinstalleerd hebben ?
Ik heb 2 tablets ( viewpad 10pro en een Ambiance Tech ATP3 )

Is het 'nuttig' / haalbaar om hier op te installeren ?

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 13:18

Plux

Team KVM

Waar kun je het beste je msca/e voor windows 10 halen?

[ Voor 5% gewijzigd door Plux op 02-06-2015 02:43 ]

the brain is money, the body is honey

Plux schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 02:42:
Waar kun je het beste je msca/e voor windows 10 halen?
Eh....nergens? :+ Er is nog geen certificering (en dat zal MCSA worden waarschijnlijk) voor Windows 10. De verwachting is dat hij wel binnenkort komt, al heb ik ook nog geen beta's voorbij zien komen....

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:49
Hmm, als ik iets wil opslaan (ctrl+s) dan moet het save-venster erg lang laden. Bij alle programma's het geval (Chrome, Office, etc.). Andere mensen ook last van?

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11 08:24
Gisteren heb ik besloten ook maar eens in het Insider Preview traject te stappen. En daarom de Insider Preview te installeren als upgrade op de (Bootcamp) Windows 8.1 installatie op mijn oude witte Macbook. (een Core2Duo 2,1GHz met 3 GB RAM en een 120 GB SSD'tje). 't Is een beetje 'fröbelen' om Bootcamp ook op de Windows installatie draaiende te houden, maar verder werkt het eigenlijk boven verwachting goed.

Paar dingetjes die me zijn opgevallen:

- in het Startmenu werkt het verplaatsen van tiles niet 100% correct, als ik een tile versleep 'verdwijnt' hij, maar verschijnt vervolgens wel weer op de plek waar ik hem naar toe wilde slepen als ik de muisknop loslaat
- bij het afsluiten van de laatste build (10130) krijg ik een melding over geheugen dat niet 'read' kon worden

Maar van andere issues, zoals de 'known' issues met Wifi en Mail heb ik nog niks gemerkt.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

• FREAKJAM
Voor het issue met de mail is gister toevallig een hotfix uitgekomen. Bug met WiFi had ik enkel de eerste keer, direct na de installatie van build 10130. Daarna eigenlijk niet meer.

is everything cool?

Verwijderd

Het lijkt wel of elke nieuwe Windows versie die nu uitkomt alsmaar minder resources opeist. Dat is een mooie evolutie: Vista > 7 > 8(.1) > 10.
In de requirements staat onder andere dat een 1ghz processor voldoende is. Is dat van toepassing voor smartphone en tablets of vallen ouder x86 processoren zoals een Intel Centrino ook onder die noemer? Dat laatste zou wel mooi zijn, want dan kan ik nog een oude laptop uitrusten met Windows 10.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:02:
Het lijkt wel of elke nieuwe Windows versie die nu uitkomt alsmaar minder resources opeist. Dat is een mooie evolutie: Vista > 7 > 8(.1) > 10.
In de requirements staat onder andere dat een 1ghz processor voldoende is. Is dat van toepassing voor smartphone en tablets of vallen ouder x86 processoren zoals een Intel Centrino ook onder die noemer? Dat laatste zou wel mooi zijn, want dan kan ik nog een oude laptop uitrusten met Windows 10.
Moet je eens kijken naar wat ze van plan zijn met Nano Server. ;)

Denk dat MS er achter is gekomen dat hun Azure Data Centers ook behoorlijk vol met servers staan die aardig resources vreten. Vanuit dat oogpunt willen ze juist het e.a. terug schroeven qua resources.

Aan de andere kant... het zal wel opstarten op een 1Ghz CPU, maar of het werkbaar is...
Ik vind een systeem met een traditionele HDD al niet meer vooruit te branden. :P
Werkt wel... maar je moet geduld hebben.

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:15
zijn de prijzen van windows 10 al bekend ? ik wil em direct kopen op release day als een stand alone versie (zodat ik later altijd een schone installatie kan doen)

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 09:32
fuqua schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:20:
zijn de prijzen van windows 10 al bekend ? ik wil em direct kopen op release day als een stand alone versie (zodat ik later altijd een schone installatie kan doen)
The easiest way to get Windows 10 is to upgrade for free. You may also purchase a copy of Windows 10 if you decide not to upgrade, or if you need to purchase a copy for other reasons like installing on a PC you built yourself. The suggested retail prices for Windows 10 in the U.S. are the same as Windows 8.1.

Windows 10 Home is an estimated retail price of $119. Windows 10 Pro is an estimated retail price of $199. And Windows 10 Pro Pack, which enables you to upgrade from Windows 10 Home to Windows 10 Pro, is an estimated retail price of $99. All these are available in stores or online.
.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:16:
[...]

Moet je eens kijken naar wat ze van plan zijn met Nano Server. ;)

Denk dat MS er achter is gekomen dat hun Azure Data Centers ook behoorlijk vol met servers staan die aardig resources vreten. Vanuit dat oogpunt willen ze juist het e.a. terug schroeven qua resources.

Aan de andere kant... het zal wel opstarten op een 1Ghz CPU, maar of het werkbaar is...
Ik vind een systeem met een traditionele HDD al niet meer vooruit te branden. :P
Werkt wel... maar je moet geduld hebben.
Gewoon uitproberen maw. Windows 7 kon ik installeren op die laptop, maar Windows 8 niet meer, omdat NX-bit en PAE niet beschikbaar zijn op dat platform. Er zou echter wel een mogelijkheid zijn in 8 om dat te omzeilen, maar het is omslachtig en ingewikkeld.
149$ bij Newegg voor de Pro: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16832588491

• FREAKJAM
Op de vorige bladzijde had ik dit al genoemd. We hebben niet voor niks een zoekfunctie :9
FREAKJAM in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 02-06-2015 09:40 ]

is everything cool?

• Heilige Kaas
  • Laatst online: 20-11 19:46
Weet iemand hoe je onder windows 10 kan instellen dat OneDrive niet automatisch alles download? Bij windows 8 kon je gemakkelijk rechtermuisklik doen bij alle bestanden en dan 'alleen online beschikbaar maken' Alle bestanden bleven in de map maar staan niet op je HDD.

Hoe moet dat bij windows 10? laatste tp

• fuqua
FREAKJAM schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:39:
[...]

Op de vorige bladzijde had ik dit al genoemd. We hebben niet voor niks een zoekfunctie :9
FREAKJAM in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"
dat van newsegg had ik al meegekregen maar er zijn dus nog geen officiele prijzen bekend gemaakt door microsoft zelf (bv. in euros)

• FREAKJAM
fuqua schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:42:
[...]

dat van newsegg had ik al meegekregen maar er zijn dus nog geen officiele prijzen bekend gemaakt door microsoft zelf (bv. in euros)
Jawel, de prijzen zijn officieel bevestigd door Microsoft, echter in dollars. Het komt er op neer dat ze dezelfde prijzen gaan hanteren als voor Windows 8.1. Dit is toevallig net ook geplaatst op de frontpage van Tweakers.net.

nieuws: Microsoft: winkelprijzen Windows 10 zijn gelijk aan die voor Windows 8.1

Ik zou even in de Microsoft Store kijken als ik jou was.

[ Voor 23% gewijzigd door FREAKJAM op 02-06-2015 10:52 ]

is everything cool?

• fuqua
FREAKJAM schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:52:
[...]

Jawel, de prijzen zijn officieel bevestigd door Microsoft, echter in dollars. Het komt er op neer dat ze dezelfde prijzen gaan hanteren als voor Windows 8.1. Dit is toevallig net ook geplaatst op de frontpage van Tweakers.net.

nieuws: Microsoft: winkelprijzen Windows 10 zijn gelijk aan die voor Windows 8.1

Ik zou even in de Microsoft Store kijken als ik jou was.
ik was het idd net aan het lezen :)

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
Microsoft wil zo snel mogelijk iedereen op Windows 10 krijgen en het liefst natuurlijk op 29 juli. Dit gaan de servers nooit trekken, dus komt (een deel van) Windows 10 al eerder naar je PC en staat de upgrade op 29 juli klaar om vanaf dan geinstalleerd te gaan worden. Hiermee spreiden ze de gigantische aantallen downloads en krijgt toch iedereen (die wil) de upgrade op 29 juli.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hoi, ik heb wat vragen mbt die upgrade.

Ik draai Windows 7 (custom install) maar ik zie die upgrade applicatie niet. Ben ik de enige of is NL zoals gewoonlijk later? Welke Windows 7 installaties komen niet in aanmerking?

Tevens, geeft zo'n upgrade de mogelijkheid om een clean install te doen? Ik ben sinds de vroege dagen van Windows een beetje vies van upgrades.

• FREAKJAM
actionInvoke schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:44:
Hoi, ik heb wat vragen mbt die upgrade.

Ik draai Windows 7 (custom install) maar ik zie die upgrade applicatie niet. Ben ik de enige of is NL zoals gewoonlijk later? Welke Windows 7 installaties komen niet in aanmerking?

Tevens, geeft zo'n upgrade de mogelijkheid om een clean install te doen? Ik ben sinds de vroege dagen van Windows een beetje vies van upgrades.
KB3035583 installeren. Geldt voor Windows 7 SP1 en Windows 8.1. Ik denk dat tegen die tijd een clean install met je Windows 7 license mogelijk moet zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 02-06-2015 12:22 ]

is everything cool?

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 19:05
Ik heb het idee dat niet iedereen dat krijgt. Op m'n werklaptop bijvoorbeeld krijg ik de desbetreffende update niet gepushed. Wellicht dat de Enterprise editie wordt uitgesloten?

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 22:14
Dat klopt enterprise en RT krijgen geen gratis update

• actionInvoke
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:21:
[...]

KB3035583 installeren. Geldt voor Windows 7 SP1 en Windows 8.1. Ik denk dat tegen die tijd een clean install met je Windows 7 license mogelijk moet zijn.
Ik zit op Win 7 Pro SP1. :'(

• FREAKJAM
En als je de update handmatig installeert? Je hebt de update als het goed is al in maart gehad.

is everything cool?

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:08
NielsHarley schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:34:
Is er überhaupt een update voor RT apparaten officieel aangekondigd?

• actionInvoke
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:51:
[...]

En als je de update handmatig installeert? Je hebt de update als het goed is al in maart gehad.
Je bedoelt die link naar https://update.microsoft.com/? Daar staat alleen een plaatje dat ik de Windows updater moet runnen maar daar heb ik alle updates al geïnstalleerd. :?

• FREAKJAM
actionInvoke schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:03:
[...]

Je bedoelt die link naar https://update.microsoft.com/? Daar staat alleen een plaatje dat ik de Windows updater moet runnen maar daar heb ik alle updates al geïnstalleerd. :?
Staat de update tussen je geinstalleerde updates? Misschien dat je een hoop recente updates niet hebt gekregen. Je zou Windows Update kunnen resetten. Uitleg hier.

Zie je trouwens een gwx.exe staan in /Windows/System32/GWX? (dan kun je hem handmatig draaien).

is everything cool?

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
NielsHarley schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:34:
De RT krijgt wel een gratis update, alleen wordt dat een aangepaste versie en niet de volledige Windows 10 versie..

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-11 12:58
Ik heb twee schermen aan mijn pc hangen maar mijn hoofdscherm gaat nu telkens niet meer aan tijdens het opstarten. Iemand anders ook last van met deze build, 10130?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die versie krijgt de melding ook, zie hem op de PC hier links naast me rechtsonder in de balk staan. Geen extra actie ondernomen om de melding daar te krijgen, enkel de PC aangezet vanmiddag.

Edit: Op een minder legale W8.1 komt ie trouwens ook tevoorschijn zie ik net. Er is nog geen check op legaliteit, dat zal tijdens de upgrade dan wel gaan gebeuren?

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 02-06-2015 13:18 ]

Testing, one, two ...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hardware-lover schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:16:
Edit: Op een minder legale W8.1 komt ie trouwens ook tevoorschijn zie ik net. Er is nog geen check op legaliteit, dat zal tijdens de upgrade dan wel gaan gebeuren?
Het zou kunnen dat die check er al wel in zit, maar nog altijd misleid wordt. Bij W7 kan ik zonder problemen die WAT-tool van MS installeren, ik krijg "gewoon" een melding dat die legitiem is. :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• actionInvoke
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:10:
[...]

Staat de update tussen je geinstalleerde updates? Misschien dat je een hoop recente updates niet hebt gekregen. Je zou Windows Update kunnen resetten. Uitleg hier.

Zie je trouwens een gwx.exe staan in /Windows/System32/GWX? (dan kun je hem handmatig draaien).
Instructies gedaan maar...niets. Hij zegt dat hij uptodate is (behalve een office update maar dat lijkt me niet de issue). GWX folder heb ik niet.

Och, altijd lol met computers. :P

• FREAKJAM
actionInvoke schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:24:
[...]

Instructies gedaan maar...niets. Hij zegt dat hij uptodate is (behalve een office update maar dat lijkt me niet de issue). GWX folder heb ik niet.

Och, altijd lol met computers. :P
Als je de GWX folder niet hebt, dan heb je de update ook niet. Ik vrees dat je hem niet ergens handmatig kunt downloaden ofzo.

is everything cool?

• actionInvoke
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:27:
[...]

Als je de GWX folder niet hebt, dan heb je de update ook niet. Ik vrees dat je hem niet ergens handmatig kunt downloaden ofzo.
Nouja, mijn computer is een speciaal kindje. Effin, thx for the help. Ik tweet wel ff met MS Win Support.

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Tweaker1234 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:11:
[...]

De RT krijgt wel een gratis update, alleen wordt dat een aangepaste versie en niet de volledige Windows 10 versie..
Enig idee wanneer die RT versie komt?

• FREAKJAM
EgMaf schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:50:
[...]

Enig idee wanneer die RT versie komt?
Niet. Alleen een aantal features van Windows 10 worden volgens mij toegevoegd.
nieuws: Windows RT-apparaten krijgen geen update naar Windows 10

[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 02-06-2015 13:52 ]

is everything cool?

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Helaas zit ik met een Windows 7 Enterprise editie. Zo jammer dat ik niet mee kan gaan met de gratis upgrade :(

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
FREAKJAM schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:51:
[...]

Niet. Alleen een aantal features van Windows 10 worden volgens mij toegevoegd.
nieuws: Windows RT-apparaten krijgen geen update naar Windows 10
Uit je bron:
Windows RT krijgt geen upgrade naar Windows 10, maar Microsoft werkt het besturingssysteem voor ARM-processors nog wel bij met eigenschappen van de komende Windows-versie.
Mijn vraag is dan ook, of iemand enig idee wanneer die "Windows 10-achtige" update voor RT komt...

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 10:08
Zit met m'n desktop al enkele maanden op Windows 10 en bevalt me echt goed. Zo goed dat ik ook m'n laptop wil overzetten, maar op één of andere manier wil het niet updaten naar 8.1, om vervolgens over te gaan naar 10.
- Windows Update blijft constant fout gaan, maar alle benodigde updates zijn er
- De store geeft aan dat de update niet 'aanwezig is voor mijn versie van Windows', ondanks dat ik de gewone (legale) versie heb van Windows 8 - en dus geen Enterprise, MSDN of andere 'gekke versie'.
- Alle tips opgevolgd - van het legen van de Store cache, updates uitvoeren en andere dingen checken.
Zelfs de update tool (naar 8.1) zegt dat het niet mogelijk is.

Is een fresh install nu de enige optie? Iemand advies? :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Pagina: 1 ... 41 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ