[ Voor 59% gewijzigd door FREAKJAM op 29-05-2015 08:44 ]
is everything cool?
Niet alle builds zijn te downloaden in de vorm van een (officiele) ISO. Dus zal je de laatste ISO moeten pakken en daarna upgraden naar de laatste release-build via Windows Update. De weg met zelf iso bouwen van de installatie bestanden even daar gelaten.Squ1zZy schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:09:
Net maar 10074 geinstalleerd. Had de ISO wel op MSDN verwacht, maar daar staat alleen 10074
Staat je dit niet aan? Tja, dan dikke pech
[ Voor 9% gewijzigd door _Arthur op 29-05-2015 08:24 ]
Capture One - Crasht bij opstarten
Virtualbox - Kan alleen worden geinstalleerd door networking niet te installeren
Heroes of the Storm - Kan alleen woren gedraaid in 32 bit modus.
virtualbox is er wel mee bezig om het tefixen, maar goed v5 beta4 werkt ook nog niet als je bridged netwerk instaleerd.
Mijn eerste vraag, waarom maak je gebruik van een pakket genaamd VirtualBox. Als er iets kut werkt is dat het wel. Zou eerder hyper-v of VMWare gebruiken. Al krijg je Hyper-v gratis bij je Windows installatieCyleo schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:11:
Werken bij jullie alle applicaties zoals ze zouden moeten op Windows 10? Ik heb hier namelijk een aantal applicaties die wat rare dingen doen:
Virtualbox - Kan alleen worden geinstalleerd door networking niet te installeren
Heroes of the Storm is een bekend probleem. Zie deze thread voor meer info. Windows 10 is natuurlijk nog steeds een preview. Je bent niet alleen afhankelijk van Microsoft maar in dit geval wellicht ook van Blizzard. Misschien moet er nog een update komen van hun kant.Cyleo schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:11:
Werken bij jullie alle applicaties zoals ze zouden moeten op Windows 10? Ik heb hier namelijk een aantal applicaties die wat rare dingen doen:
Hetzelfde geldt waarschijnlijk voor Capture One. (Daar kan ik niks over vinden op Google).
is everything cool?
Ja ag, voor die ene keer dat ik het gebruikt werkt het prima.vali schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:06:
[...]
Mijn eerste vraag, waarom maak je gebruik van een pakket genaamd VirtualBox. Als er iets kut werkt is dat het wel. Zou eerder hyper-v of VMWare gebruiken. Al krijg je Hyper-v gratis bij je Windows installatie
Ik heb VMware workstation draaien op win 10 en dat werkt prima.devil-strike schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:13:
[...]
Ja ag, voor die ene keer dat ik het gebruikt werkt het prima.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Windows 8.1 Hyper-V Host Internet Timeouts
Helaas niemand een antwoord. Lijkt aan de Marvell Avastar te liggen.
Ik heb nu Windows 8.1 draaien op schijf 0, en wil Windows 10 installeren op schijf 1. In mijn BIOS heeft schijf 0 een hogere boot-prioriteit dan schijf 1.
De installatie verloopt vanaf een USB-stick en verloopt soepeltes.
Echter, na installatie op de andere schijf, start mijn PC rechtstreeks op naar Windows 10, niks dual-boot! Als ik schijf 1 in mijn BIOS op 'disabled' zet, dan start hij rechtstreeks op naar Windows 8.1.
De tutorials op internet gaan er allemaal vanuit dat je Windows 10 op dezelfde schijf installeert als de Windows 8.1-installatie.
Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken?
Houdoe
[ Voor 22% gewijzigd door FREAKJAM op 29-05-2015 15:03 ]
is everything cool?
Je kunt dit misschien oplossen door boot.ini aan te passen. of een van dat soort opstartbestanden. ik weet alleen niet of windows 8 en windows 10 die gebruiken.
je kunt ook proberen of je een alternatief programma kunt gebruiken waarmee je kunt kiezen welke schijf je wilt booten.
Nee lukt niet. De enige workaround die ik heb gevonden is diverse keren startmenu open en dicht, dan na 5x ofzo krijg ik hem eindelijk zonder search.Swerfer schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:55:
[...]
Even naast het searchvenster klikken en je kan weer bij je all-apps. Ik weet het, 1 handeling meer dan nodig zou zijn, maar misschien wijzigd het nog...
weet het niet meer
Heb ik ook soms. Kan nog niet vinden waardoor dat zou komen. Hoor dit wel vaker bij de Surface Pro.Rickpm1 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:47:
Het trage opnieuw opstarten is weer terug nadat het een paar dagen prima ging.
Hoe kan je uberhaupt nog je online bestanden bekijken in Windows 10? Zie ik iets over het hoofd?
Edit:
Ik zie dat Windows 10 wel een modern style app hoort te hebben, maar die is bij mij niet vindbaar. Ik zal nog eens verder Googelen...
[ Voor 10% gewijzigd door Swerfer op 29-05-2015 22:12 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Dat kan vooralsnog alleen via de website, maar ik hoop dat de OneDrive app (van WIndows Phone) ook universeel wordt en dan ook naar Windows 10 komt.....dat zou perfect zijn.Swerfer schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:04:
OneDrive is veranderd sinds Windows 10, je kan aangeven welke folders je wel en niet wilt syncen. Maar ik mis toch wel de online folders. Ik wil regelmatig foto's en files verplaatsen van een offline folder naar een online folder, maar die zijn niet meer zichtbaar in de OneDrive folder. Hoe lossen jullie dat op? Ik heb namelijk geen zin om elke keer weer via de website de foto's te selecteren en te verplaatsen, want dat werkt gewoon niet vlot en een OneDrive app is er niet in Windows 10.
Hoe kan je uberhaupt nog je online bestanden bekijken in Windows 10? Zie ik iets over het hoofd?
Edit:
Ik zie dat Windows 10 wel een modern style app hoort te hebben, maar die is bij mij niet vindbaar. Ik zal nog eens verder Googelen...
U vraagt....Microsoft draait. Zie de features in build 10130 :

Bron : Wzor op Twitter
[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 29-05-2015 22:18 ]
Ik lees inderdaad net dat de OneDrive app niet meer in Windows 10 zit. Ach in Juli weten we het. Tot die tijd maar aanklooien dan...TheVMaster schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:13:
[...]
Dat kan vooralsnog alleen via de website, maar ik hoop dat de OneDrive app (van WIndows Phone) ook universeel wordt en dan ook naar Windows 10 komt.....dat zou perfect zijn.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Hij komt sneller dan je denkt...Swerfer schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:17:
[...]
Ik lees inderdaad net dat de OneDrive app niet meer in Windows 10 zit. Ach in Juli weten we het. Tot die tijd maar aanklooien dan...
Windows 10 wifi herkent netwerk niet na modemreset. Ik was hele avond aan uitvinden waarom win10 geen verbinding meer kon maken en ubuntu live cd wel. Uiteindelijk bleek dat je eerst het oude netwerk moet vergeten en dan opnieuwe verbinden
Verstand van 'Alles' van 'Niets'
Playback is in ieder geval ook weer gefixxed in deze build en eindelijk startmenu customization. (hoewel dat er stiekem ook al was in build 10125).Updates are available.
- fbl_impressive Professional 10130.
Schijnbaar nog wel een drie-tal vervelende bugs in deze build;Playback improvements with the Movies & TV app: You can now play videos in the Movies & TV app in full screen mode with this build.
- Mail app may crash due to a memory error, and may not synch mail when in the background. We plan to service this issue with an update via Windows Update.
- In some cases, flyouts from the Taskbar (including Start, Cortana, Network, Battery, and Action Center) fail to fly out. This is a transient issue, and after retrying a few times it will succeed. We are also working to service this issue with an update.
- Wi-Fi connectivity may fail at times due to a known issue. A system reboot is required to recover from this state.
[ Voor 142% gewijzigd door FREAKJAM op 29-05-2015 23:33 ]
is everything cool?
FREAKJAM schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 23:29:
Hier druppelt build 10130 binnen via Windows Update!Wel echt super toevallig, ik zet net mijn PC aan en ik controleer altijd handmatig op updates. Lees op Twitter dat hij ook pas nu net is aangekondigd.
[...]
Playback is in ieder geval ook weer gefixxed in deze build en eindelijk startmenu customization. (hoewel dat er stiekem ook al was in build 10125).
[...]
pardon....WTF heb ik net Windows 8 weer op gezet gisteravond...is er weer een nieuwe build!
Schijnbaar nog wel een drie-tal vervelende bugs in deze build;
[...]
is everything cool?
Zo snel na een 'Wzor-info-lek' is een build nog niet officieel verschenen. Heb het idee dat ze de Insiders even te vriend willen houden zo richting de RTM... ;-)FREAKJAM schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 23:38:
Om jezelf maar even te quoten, je zult altijd zien.. Hij komt sneller dan je denkt...
Had zelf net gisteravond Windows 8.1 weer geinstalleerd......ga nu maar weer upgraden naar Windows 10 Build 10130
Laat me raden, je hebt een Surface Pro 3? Bekend probleem dat hij blijft hangen op 18%. Workaround is besproken in dit topic en was al een probleem bij build 10122 en klaarblijkelijk nog steeds bij build 10130.paranoia68 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 23:49:
mijn update blijft hangen op 18%?!
Bij 18% vindt in ieder geval de driver migration trouwens plaats, dus daar gaat in ieder geval iets mis. Het kan natuurlijk ook gewoon druk zijn, de build is net uit. Hier is hij al op 97% trouwens.
[ Voor 28% gewijzigd door FREAKJAM op 29-05-2015 23:58 ]
is everything cool?
Vaag....ik had dat issue niet bij de 10122.....heb zowat een ISO van de 10130 klaar....dan ff windows 8.1 upgraden....FREAKJAM schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 23:54:
[...]
Laat me raden, je hebt een Surface Pro 3? Bekend probleem dat hij blijft hangen op 18%. Workaround is besproken in dit topic en was al een probleem bij build 10122 en klaarblijkelijk nog steeds bij build 10130.
Bij 18% vindt in ieder geval de driver migration trouwens plaats, dus daar gaat in ieder geval iets mis. Het kan natuurlijk ook gewoon druk zijn, de build is net uit. Hier is hij al op 97% trouwens.
Verwijderd
Oh well
Denk dat Gabe dat wel weet, maar dat natuurlijk pas kan zeggen als hij ook daadwerkelijk komt......ik ben er wel blij mee......moet dinsdag wat zaken over Windows 10 vertellen voor Experts Live TV, ben wel blij met een nieuwere build danVerwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 00:16:
Gabe weet kennelijk ook niet alles, het zou (130) niet deze week nog in de fast ring verschijnen
Oh well
Ik had dat met een programma en paar commando's opgelost. Ga morgen de nieuwe update erop zetten. Hopelijk hebben ze de bug gefixed dat de touchpath wordt uitgeschakeld als je een muis aansluit op een sp3. Nu blijft hij gewoon werken... Erg irritantFREAKJAM schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 23:54:
[...]
Laat me raden, je hebt een Surface Pro 3? Bekend probleem dat hij blijft hangen op 18%. Workaround is besproken in dit topic en was al een probleem bij build 10122 en klaarblijkelijk nog steeds bij build 10130.
Direct een AMD display driver crash toen ik 2x op start drukte (startmenu is dus nog steeds buggy met de nieuwe AMD drivers). Startmenu is soms ook wel eens enkel transparant en dan zijn er geen tiles/icons zichtbaar, maar dit issue had ik ook in build 10122 en build 10125. (Dat wordt dus weer AMD drivers installeren van Windows 8.1). Video playback (in mijn geval in Plex) doet het ook nog steeds niet in deze build, hoewel ze aangeven dat fullscreen playback opgelost zou moeten zijn (niet dus).
Tevens geen WiFi de allereerste keer (rood kruis in systray met de melding no networks available) en moest inderdaad mijn PC herstarten. Heeft het startmenu bij jullie ook een kleine stroke? (wit/grijze rand van 2 pixels zeg maar) Het valt me nu eigenlijk pas op. Vind het iets eleganter en wel mooier eigenlijk.
[ Voor 30% gewijzigd door FREAKJAM op 30-05-2015 01:03 ]
is everything cool?
Al met al een build waar niet gigaveel is aangepast. Enige wat ik jammer vind is dat mail niet werkt, maar outlook 2016 preview doet het ook prima. Het begint een mooie stabiele versie te worden die weinig grote aanpassingen meer nodig heeft. Alleen dat multi-monitor gebruik mogen ze nog wel wat aanpakken (dat het een volwaardige taakbalk krijgt en je kunt instellen dat apps starten waar je een muiscursor hebt of op een specifieke monitor. Momenteel toch nog Actual Multiple Monitors daarvoor nodig, al werkt die nog niet lekker met Win10), maar eigenlijk verwacht ik dat niet meer.
Eens kijken of de nieuwe build dit verhelpt!Squ1zZy schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:57:
[...]
Heb ik ook soms. Kan nog niet vinden waardoor dat zou komen. Hoor dit wel vaker bij de Surface Pro.
Mail werkt hier wel gewoon. Kan de OneDrive App alleen niet vindenMartinspire schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 01:11:
Mooie aanpassingen in de nieuwe build. Geen lelijke rand meer rond action center, taakbalk popups nu betere styling, klok nu betere styling (kalenderweergave was in vorige nog niet zo mooi), icoontjes in startmenu nu weer normaal, 3d animaties in startmenu weer weg (ik vond het niet mooi iig, dit is ook veel rustiger) en nieuwe icoontjes.
Al met al een build waar niet gigaveel is aangepast. Enige wat ik jammer vind is dat mail niet werkt, maar outlook 2016 preview doet het ook prima. Het begint een mooie stabiele versie te worden die weinig grote aanpassingen meer nodig heeft. Alleen dat multi-monitor gebruik mogen ze nog wel wat aanpakken (dat het een volwaardige taakbalk krijgt en je kunt instellen dat apps starten waar je een muiscursor hebt of op een specifieke monitor. Momenteel toch nog Actual Multiple Monitors daarvoor nodig, al werkt die nog niet lekker met Win10), maar eigenlijk verwacht ik dat niet meer.
Draai jij hem op je sp3?TheVMaster schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:47:
[...]
Mail werkt hier wel gewoon. Kan de OneDrive App alleen niet vinden
Ja, hij draait voor mijn gevoel beter dan de 1012*
Wordt bij jou de touchpad uitgeschakeld als je een muis aansluit (mits je dit in de instellingen instelt). Bij mij werkt dit bij geen enkele windows 10 builds...TheVMaster schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:37:
[...]
Ja, hij draait voor mijn gevoel beter dan de 1012*
Ziet er veelbeloven uit.
is everything cool?
[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 30-05-2015 15:49 ]
Testing, one, two ...
https://opensea.io/seaart
dus dat wordt weer snel de laatste beta drivers weer instaleren ...
control alt oeps deleted
Een event in de VS....inclusief reis en verblijf?mvds schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:20:
Grappig, ik heb een uitnodiging ontvangen van een Insider event
Touchpad wordt niet uitgeschakeld. Zou dit volgens jou wel moeten dan? Het is in mijn ogen gewoon een extra invoermogelijkheid, net als je bijvoorbeeld 2 muizen aansluit (waarom je dat zou doen weet niemend).vali schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:39:
[...]
Wordt bij jou de touchpad uitgeschakeld als je een muis aansluit (mits je dit in de instellingen instelt). Bij mij werkt dit bij geen enkele windows 10 builds...
Je hebt eigenlijk een toetsenbord, muis, touchscreen en een touchpad tegelijk. Je touchscreen wordt toch ook niet uitgeschakeld omdat je een muis hebt?
Ja met de surface pro 3 heb je een optie bij je touchpad wat je aan en uit kan zetten. Kan straks wel een screenshot van maken. Mocht een muis worden aangesloten dan kan je ervoor kiezen dat je touchpad automatisch wordt uitgeschakeld.Swerfer schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:41:
[...]
Touchpad wordt niet uitgeschakeld. Zou dit volgens jou wel moeten dan? Het is in mijn ogen gewoon een extra invoermogelijkheid, net als je bijvoorbeeld 2 muizen aansluit (waarom je dat zou doen weet niemend).
Je hebt eigenlijk een toetsenbord, muis, touchscreen en een touchpad tegelijk. Je touchscreen wordt toch ook niet uitgeschakeld omdat je een muis hebt?
Mijn startmenu komt wel altijd tevoorschijn, maar mijn settings eigenlijk nooitRickpm1 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:05:
10130 is zonder problemen geïnstalleerd, direct valt op hoe vaak het start menu niet wil openen ( fly-out ) , erg irritant. Het opnieuw opstarten gaat wel weer soepel.
Volgens mij gingen ze dit fixen dmv updatesSwerfer schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:25:
[...]
Mijn startmenu komt wel altijd tevoorschijn, maar mijn settings eigenlijk nooit
opgelost nu update van build 10130FREAKJAM schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 23:54:
[...]
Na herinstallatie driver opgelost
[ Voor 17% gewijzigd door Wietsee. op 30-05-2015 19:38 ]
Testing, one, two ...
Verder lijkt het tot nu toe redelijk te werken.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
Ze hebben nog een beste eindsprint te gaan voor RTM, er zijn nog genoeg dingen te fixen.Epiphany schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:51:
...Betekend volgens mij dat ze richting de final aan het gaan zijn
Audio is in build 130 trouwens ook weer rot, moet ik weer de standaard Windows driver gebruiken met alle nadelen van dien (geen 24 bit) ipv de Realtek driver.
Verwijderd
Swerfer schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 22:03:
Wat ik wel fijn vind aan Edge in 10130 is dat nu eindelijk het formaat van het venster wordt onthouden.
Dat er dingen te fixen zijn ben ik met je eens, maar over het algemeen genomen begint het product wel "af" te voelen. Visueel gezien ook, lijkt nu allemaal in één lijn te zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 20:39:
[...]
Ze hebben nog een beste eindsprint te gaan voor RTM, er zijn nog genoeg dingen te fixen.
Audio is in build 130 trouwens ook weer rot, moet ik weer de standaard Windows driver gebruiken met alle nadelen van dien (geen 24 bit) ipv de Realtek driver.
In de 125 build wat vagigheden gezien (Office 2016 die niet wou starten, de RDP client die niet meer wou starten) nu vooralsnog geen issues meer.
Pin maar eens het 'oude' control panel vast op de taskbar. Hoezo visueel af?Epiphany schreef op zondag 31 mei 2015 @ 08:42:
[...]
Visueel gezien ook, lijkt nu allemaal in één lijn te zijn.
Sorry maar als jij het visueel af vindt dan heb je echt geen fijn oog voor detail en consistentie.W10 is een grote puinhoop en ik erger mij aan zoveel dingen als perfectionist. Bekijk deze video maar voor een zeer kleine greep uit alle issues met W10 in de huidige staat.Epiphany schreef op zondag 31 mei 2015 @ 08:42:
[...]
Dat er dingen te fixen zijn ben ik met je eens, maar over het algemeen genomen begint het product wel "af" te voelen. Visueel gezien ook, lijkt nu allemaal in één lijn te zijn.
In de 125 build wat vagigheden gezien (Office 2016 die niet wou starten, de RDP client die niet meer wou starten) nu vooralsnog geen issues meer.
YouTube: Windows 10 - 10130 - Technical Insiders Preview - Tour of Changes
Microsoft wil per se back to school halen en is weer eens enorm aan het rushen. Erg jammer.
Ja dan zie ik gewoon het nieuwe control panel icoontjeSwerfer schreef op zondag 31 mei 2015 @ 09:09:
[...]
Pin maar eens het 'oude' control panel vast op de taskbar. Hoezo visueel af?
zie: http://1drv.ms/1croPi8
Ja en het design komt totaal niet overeen met de andere icoontjes in Windows 10 zoals je op jouw taakbalk ziet...Epiphany schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:36:
[...]
Ja dan zie ik gewoon het nieuwe control panel icoontje
zie: http://1drv.ms/1croPi8
Point taken. Hij heeft een 3d effect, waar ik mij niet eens aan stoor.. Ook al doorgegeven via insider programma?Swerfer schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:38:
[...]
Ja en het design komt totaal niet overeen met de andere icoontjes in Windows 10 zoals je op jouw taakbalk ziet...
Het feit dat ik mij niet stoor aan bepaalde elementen zegt niets over oog voor detail en consistentie. Zegt alleen iets over zaken waar ik mij wel of niet aan stoor.enomiss schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:33:
[...]
Sorry maar als jij het visueel af vindt dan heb je echt geen fijn oog voor detail en consistentie.W10 is een grote puinhoop en ik erger mij aan zoveel dingen als perfectionist. Bekijk deze video maar voor een zeer kleine greep uit alle issues met W10 in de huidige staat.
YouTube: Windows 10 - 10130 - Technical Insiders Preview - Tour of Changes
Microsoft wil per se back to school halen en is weer eens enorm aan het rushen. Erg jammer.
En los van dat filmpje plaatsen, wat doe je er verder aan om dat aan de aandacht te brengen van bijvoorbeeld Microsoft?
Release date duurt nog wel even, functioneel gezien is het OS als je mij vraagt echt wel richting productie rijp aan het gaan. Genoeg tijd om de boel recht te breien.
Het heeft ook niet mijn voorkeur, maar ik heb het nodig voor mijn afstudeerproject waar ik gebruik maak van een vantevoren geconfigureerde VM, die dus gemaakt is voor VirtualBox.vali schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:06:
[...]
Mijn eerste vraag, waarom maak je gebruik van een pakket genaamd VirtualBox. Als er iets kut werkt is dat het wel. Zou eerder hyper-v of VMWare gebruiken. Al krijg je Hyper-v gratis bij je Windows installatie
Feedback geven. Maar het voelt aardig nutteloos op die grote berg van feedback. En Microsoft lijkt UI ook niet echt hoog in het vaandel te hebben staan heb ik het idee. Want bij deze laatste build zeiden ze dat ze naar aanleiding van feedback de rand om het notificatie scherm hebben verwijderd. Serieus? Mij vielen echt de schoenen uit toen Gabe Aul dat zei. Als ze daar ooit gedacht hebben dat die rand eromheen goed uitzag dan twijfel ik echt eraan of ze uberhaupt een capabel design team hebben daar. Echt ongelooflijk.Epiphany schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:44:
En los van dat filmpje plaatsen, wat doe je er verder aan om dat aan de aandacht te brengen van bijvoorbeeld Microsoft?
Ik geloof wel in het feedback geven. Het lijkt wellicht veel, maar Microsoft is erg sterk in het analyseren van big data. Dus als veel feedback hetzelfde is zal het duidelijk aangekaart worden. Ik verwacht dat de UI ook pas echt klaar is bij RTM. Bij windows 8 was dat ook het geval.enomiss schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:53:
[...]
Feedback geven. Maar het voelt aardig nutteloos op die grote berg van feedback. En Microsoft lijkt UI ook niet echt hoog in het vaandel te hebben staan heb ik het idee. Want bij deze laatste build zeiden ze dat ze naar aanleiding van feedback de rand om het notificatie scherm hebben verwijderd. Serieus? Mij vielen echt de schoenen uit toen Gabe Aul dat zei. Als ze daar ooit gedacht hebben dat die rand eromheen goed uitzag dan twijfel ik echt eraan of ze uberhaupt een capabel design team hebben daar. Echt ongelooflijk.
Microsoft probeert ook steeds verschillende icons en UI details uit en wacht dan af wat voor feedback er komt. Als er negatieve reacties komen op bijvoorbeeld de recycle bin, wat in de feedback app duidelijk naar voren kwam een aantal builds geleden, dan passen ze het in de volgende build weer aan. Uiteindelijk zal de UI een verzameling van de meest positieve reacties worden, en wordt er dus echt geluisterd naar commentaar. ook jouw bijdrage aan de feedback app kan dus van invloed zijn op de UI en natuurlijk 1000-en andere zaken...enomiss schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:53:
[...]
Feedback geven. Maar het voelt aardig nutteloos op die grote berg van feedback. En Microsoft lijkt UI ook niet echt hoog in het vaandel te hebben staan heb ik het idee. Want bij deze laatste build zeiden ze dat ze naar aanleiding van feedback de rand om het notificatie scherm hebben verwijderd. Serieus? Mij vielen echt de schoenen uit toen Gabe Aul dat zei. Als ze daar ooit gedacht hebben dat die rand eromheen goed uitzag dan twijfel ik echt eraan of ze uberhaupt een capabel design team hebben daar. Echt ongelooflijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 31-05-2015 15:03 ]
Mijzelf maar even quoten want niemand gaf een reactie. Kan iemand mij inmiddels vertellen hoe dit zal gaan?kaasaanfiets schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 01:08:
Ik heb hier wat OEM hp pc's en laptops die een stikker/(OEM?) code hebben met Windows 7. Alleen Is de officiële installatie al lang verdwenen de recovery partities zijn al lang weg en zijn er ook geen installatie cd's meer.
Ook heeft hp de OEM cd's offline gehaald.
Hoe kan ik nu legaal de upgrade naar w10 krijgen?
Op 1 laptop draai ik al wel de technical preview maar die kan ik zeker niet meer gebruiker als w10 echt wordt gereleased.
Hoe dan ook, je huidige key zal waarschijnlijk gewoon gebruikt worden tijdens de upgrade. Dat is in ieder geval nu ook zo. Als je Windows 8.1 bijvoorbeeld draait en je upgrade naar Windows 10 preview, dan zul je zien dat je Windows 8.1 key nog steeds in gebruik is.
[ Voor 82% gewijzigd door FREAKJAM op 31-05-2015 16:26 ]
is everything cool?
Probleem:

Oplossing: Hyper-V had ik in de tussentijd geïnstalleerd. Dat was het probleem
[ Voor 246% gewijzigd door Isane op 31-05-2015 21:36 ]
De optionele KB3035583 update moet blijkbaar geïnstalleerd zijn.

Vraag me af hoe ze het gaan regelen met de Windows Key en het installeren vanaf een windows 10 iso ipv upgrade van W8.1. Misschien dat je eerst de upgrade moet doen, waarna je de key kan uitlezen en dan installeren via de iso?
[ Voor 55% gewijzigd door SmokingCrop op 01-06-2015 03:40 ]
Ik neem aan dat als je eenmalig een upgrade hebt uitgevoerd dat je Win8 key geregistreerd staat als een Win10 key en dus op beide manieren te gebruiken is..SmokingCrop schreef op maandag 01 juni 2015 @ 03:33:
Zo te zien kan je nu je upgrade gratis bestellen (icoontje rechtsonder bij gekomen).
De optionele KB3035583 update moet blijkbaar geïnstalleerd zijn.
[afbeelding]
Vraag me af hoe ze het gaan regelen met de Windows Key en het installeren vanaf een windows 10 iso ipv upgrade van W8.1. Misschien dat je eerst de upgrade moet doen, waarna je de key kan uitlezen en dan installeren via de iso?
KB3035583 heb ik overigens nog niet binnen gehad.

En als ik daar op klik:

[ Voor 22% gewijzigd door Ramon op 01-06-2015 07:06 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Maar was al niet te eerste om hier heen te komen
Leuk ben echt benieuwd hoe ze dit gaan doen met keys enzo.
Ook omdat ik eigenlijk niet wil upgraden maar een fresh install wil doen.
Ik denk dat je Windows 10 eerst een keer moet installeren over je huidige installatie heen. Vervolgens wordt dit gelinkt aan je microsoft account?arre schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:30:
Zag vanochtend inderdaad ook het het nieuwe icoontje.
Maar was al niet te eerste om hier heen te komenuiteraad.
Leuk ben echt benieuwd hoe ze dit gaan doen met keys enzo.
Ook omdat ik eigenlijk niet wil upgraden maar een fresh install wil doen.
Is maar een gok, maar dat lijkt mij logisch
Verwijderd
Ik heb 3 laptops met Windows 8.1 , moet ik dan op alle 3 reserveren met hetzelfde Email adres?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Met andere woorden, ik wil helemaal geen update hebben...... !
Juist ik wil ook een clean installatie kunnen doen.!Albert020 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:51:
Ik heb het niet zo op upgraden, doe liever een schone installatie.
Met andere woorden, ik wil helemaal geen update hebben...... !
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Haha nee, ik had een ervaring gepost op hun Facebook pagina en ik kreeg een PM waarin ze me vroegen om langs te komen in Amsterdam op hun Insider event. Als ik zou kunnen zou ik echt wel gaan. Maar het is te kort dag (as woensdag) en ik heb te weinig verlofdagen.TheVMaster schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:33:
[...]
Een event in de VS....inclusief reis en verblijf?
Zonde.....ik heb genoeg verlofdagen, maar heb en geen invite en zou woensdag niet kunnen ivm vergaderingen...mvds schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:57:
[...]
Haha nee, ik had een ervaring gepost op hun Facebook pagina en ik kreeg een PM waarin ze me vroegen om langs te komen in Amsterdam op hun Insider event. Als ik zou kunnen zou ik echt wel gaan. Maar het is te kort dag (as woensdag) en ik heb te weinig verlofdagen.
Die optie zal vast wel mogelijk zijn.tonber schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:54:
[...]
Juist ik wil ook een clean installatie kunnen doen.!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ik weet nog met Windows 8 toen kon je een iso downloaden van de Microsoft site,
en deze werkt ook als volledige versie op een kale pc !
Het werkt nu ook al wel met de ISO's, je kan kiezen voor upgrade met of zonder behoud van bestanden/instellingen. Zonder bestanden = clean install.Albert020 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:39:
[...]
Ik weet nog met Windows 8 toen kon je een iso downloaden van de Microsoft site,
en deze werkt ook als volledige versie op een kale pc !
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ok dat is mooi, wat minder mooi is, is dat ik ongevraagd een icoon in me systray krijg !Quad schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:41:
[...]
Het werkt nu ook al wel met de ISO's, je kan kiezen voor upgrade met of zonder behoud van bestanden/instellingen. Zonder bestanden = clean install.
Voor mijn Win_7 PC wil ik zeker geen Win_10 hebben, laptop met Win_8.1 wel.
Hoe krijg ik nu dat icoontje weer uit mijn systray...... ?
Zal me ook niets verbazen als ze hier meteen induiken en er een daadwerkelijke spam-popup van maken.Martinspire schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:33:
Ligt het aan mij of lijkt het zo net een spam-app? Zeker het icoontje ziet er niet echt professioneel uit.
Maar wat krijg je als je op reserveer drukt? Gewoon een verificatie of moet je nog dingen invullen?
Had stiekem gehoopt dat ze voortaan Win10 toch LiveID based zouden maken, desnoods met een master/parent account erboven, maar blijft toch een key-principe.
Van het weekend nog wel Win10 getest (10130) op een touchscreen scherm, dat werkt op z'n best.. ronduit kut. Startmenu werkt goed, touch zelf ook, maar hoe de ... krijg je bv de netflix-app naar fullscreen en weer terug? Dat kleine menu-balkje is bijna niet aan te tikken, maar elke voor van slide links/up/down lijkt ook niet te werken.
[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 01-06-2015 10:02 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
KB3035583 verwijderen?Albert020 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:52:
Hoe krijg ik nu dat icoontje weer uit mijn systray...... ?
Klopt.....zie de beschrijving bij deze video (van MS zelf) :Grompie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:08:
http://www.cnet.com/news/...s-a-release-date-july-29/
Release date is blijkbaar 29 Juli
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Wwc5jKc-EgE]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ