Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 19:35
Kan je ook aangeven wat 95% van je geheugen opslurpt?
  • Op wat voor systeem draai je deze build?
  • Welke build draai je?
  • Welke processen nemen veel geheugen in beslag (controleer even met task manager)
  • Welke applicatie denk je dat het veroorzaakt?
  • Wat zegt je eventvwr?

[ Voor 38% gewijzigd door FREAKJAM op 21-05-2015 23:20 ]

is everything cool?

• koosbeelen
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-05 14:15
Ik weet niet zeker, gezien alle problemen of ik het nu al als mainOS ga gebruiken... wie haalt mij over?

• batumulia
  • Laatst online: 11-11 14:53
koosbeelen schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:36:
Ik weet niet zeker, gezien alle problemen of ik het nu al als mainOS ga gebruiken... wie haalt mij over?
Lol, niemand haalt jou over. Waarom zou je dit nu als main willen gebruiken en niet nog even een paar maanden wachten tot ze alle bugs geplet hebben?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• FREAKJAM
koosbeelen schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:36:
Volgende pagina doorlezen en jezelf antwoord geven op de volgende vragen:

Download en installeer de Preview alleen als je:
  • software wilt proberen die nog in ontwikkeling is en wilt laten weten wat je ervan vindt;
  • het niet erg vindt om een groot aantal updates of een gebruikersinterface te ontvangen die nog aan verandering onderhevig is;
  • vertrouwd bent met pc's en er niet tegenop ziet om problemen op te lossen, back-ups te maken, een harde schijf te formatteren, een besturingssysteem van scratch te installeren of je oude versie terug te zetten (indien nodig);
  • weet wat je met een ISO-bestand moet doen;
  • de Preview niet op je primaire pc installeert.
Als je de laatste vraag dan maar even buiten beschouwing laat, weet je zelf of je er klaar voor bent om een preview te installeren :) Jij bent degene die jezelf dient over te halen, niet iemand anders. :9

Ik draai Windows 10 al vanaf build 9926 op 3 systemen thuis. Met de builds daarvoor eigenlijk alleen gespeeld in VMWare. Het houdt je lekker bezig. Ik heb zelfs mijn pa opgescheept met een windows 10 preview build en hij kan er ook mee overweg. Hij heeft alleen niet zo heel veel boeiends draaien. (Eigenlijk alleen Kodi). Hij was alleen minder blij toen bleek dat ik zijn Windows Update nog op de Fast ring had staan en met build 10112 geen series meer kon kijken. Rollback naar de vorige build was gelukkig binnen een paar minuten opgelost.

[ Voor 82% gewijzigd door FREAKJAM op 22-05-2015 00:42 ]

is everything cool?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
killerq schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:16:
Ik weet niet of dit al naar voren is gekomen op deze discussie, maar ik heb vandaag een windows 10 installatie gedaan, en ik kwam er al weer snel achter dat windows het geheugen opdrink alsof het niks is.
Na een kleine 30 minute niks doen met de pc zat m'n geheugen verbruik al op 95% van de 16gb.

Nu is mijn vraag of meer mensen hiermee te kampen hebben en wat ze er aan gedaan hebben.

draai trouwens build 10074 ;)
Ik had een enkele keer dat shellexperiencehost geheugen begon te vreten. Ik heb in dat geval dat proces gestopt met de taskmanager en merkte eigenlijk niet dat er iets niet meer werkte. Een andere taak heb ik ook wel eens gezien, ik weet de naam niet meer, maar ook die sloot ik af met de taskmanager.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 15:40

rajackar

Blood Minister

Heeft iemand hier ervaring met een mobiel data kaartje en Windows 10?
Ik heb een HP 4G kaartje in mijn laptop, deze wordt netjes gevonden en na de installatie van de drivers staat hij ook netjes bij de netwerk verbindingen als mobile broadband module maar ik krijg met geen mogelijk een optie te zien om daarwerkelijk een verbinding op te bouwen.
In Win 8.1 stond hij gewoon tussen mij netwerk verbindingen maar daar zie ik het ook niet meer.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
rajackar schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:56:
Heeft iemand hier ervaring met een mobiel data kaartje en Windows 10?
Ik heb een HP 4G kaartje in mijn laptop, deze wordt netjes gevonden en na de installatie van de drivers staat hij ook netjes bij de netwerk verbindingen als mobile broadband module maar ik krijg met geen mogelijk een optie te zien om daarwerkelijk een verbinding op te bouwen.
In Win 8.1 stond hij gewoon tussen mij netwerk verbindingen maar daar zie ik het ook niet meer.
Werkt bij mij (Lenovo X1, interne module) perfect: Settings => Network => Cellular => Mobile Broadband => Connect => Pin invoeren.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 15:40

rajackar

Blood Minister

EgMaf schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:07:
[...]

Werkt bij mij (Lenovo X1, interne module) perfect: Settings => Network => Cellular => Mobile Broadband => Connect => Pin invoeren.
Thanks!
Zo werkte het bij mij in Win 8.1 ook. In Win 10 krijg ik die optie cellular niet te zien.
Het lijkt er op dat WIndows niet snapt dat dit een mobiele data verbinding is.

[ Voor 9% gewijzigd door rajackar op 22-05-2015 10:56 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• MAX3400
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zal eroverheen gelezen hebben maar gezien het feit dat de upgrade-paden nu bekend zijn, staan een paar van mijn machines dus op de nominatie om Windows 10 Pro te gaan krijgen later dit jaar. Heeft deze versie ook de Hyper-V mogelijkheden zoals die nu in 8.1 Pro zijn geimplementeerd of moet/kan ik dan Windows 10 Enterprise zien te krijgen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/g3PpyK0sKlRZGGT89RWHrWB4/full.png

HyperV zit in Windows 10 Pro.

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
FREAKJAM schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:11:
[...]

Insider-Hub = Misbruik-Hub, gewoon tenenkrommend slecht vertaald.. Ik had toevallig hetzelfde probleem als jij in ook al de vorige build (10074). Ik heb nu nog steeds dezelfde melding in de nieuwe build. Ik gok op een storing, want een paar dagen terug deed hij het hier nog.
Nu werkt het wel, paar quests gedaan...

• FREAKJAM
Cool, zal eens kijken of hij het hier ook weer doet!

AMD heeft trouwens een driver update gehad speciaal voor build 10122. Ik was inmiddels weer gedowngrade, dus ik ga maar weer eens upgraden :9 De huidige driver was 15.200.1023.0 (datum 4/28/2015), de nieuwe driver heeft versienummer 15.200.1023.3 (datum 5/14/2015)
Hey #WindowsInsiders, AMD has released some new drivers which should work great with build 10122. Check WU for updates.
edit:
krijg build 10122 niet meer binnen via WU omdat ik waarschijnlijk gister een rollback heb gedaan. Dan maar de ISO binnen halen.

[ Voor 84% gewijzigd door FREAKJAM op 22-05-2015 22:30 ]

is everything cool?

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 20:32
zou win 10, ondanks dat het vanuit MS niet gesupport wordt, ook op een RT tablet (dus met ARM processor) "gewoon" kunnen draaien?

• FREAKJAM
arjoderoon schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 22:34:
zou win 10, ondanks dat het vanuit MS niet gesupport wordt, ook op een RT tablet (dus met ARM processor) "gewoon" kunnen draaien?
nieuws: Windows RT-apparaten krijgen geen update naar Windows 10
Windows RT krijgt geen upgrade naar Windows 10, maar Microsoft werkt het besturingssysteem voor ARM-processors nog wel bij met eigenschappen van de komende Windows-versie. Dat valt op te maken uit een verklaring van Microsoft.

is everything cool?

• DeRooney
Dat bericht heb ik gelezen inderdaad. (of een soortgelijk bericht over hetzelfde).
Mijn vraag was met name ingegeven vanuit updates en beveiligingssupport. Als ook de veiligheidssupport voor RT komt te vervallen, zou je dan bijv. win 10 erop kunnen knallen? Of weigert de install dan direct al bijvoorbeeld?
Anders moet ik t.z.t. mijn heil tot android / cyanogen zoeken denk ik.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 12:33
windows 10 draait gewoon niet op ARM processors... daarvoor worden er geen installatiebestanden gemaakt.

de installatie weigert dan niet, maar kan gewoon niet werken ivm instructiesets van de processor.
er zullen dus ook geen (nieuwe) drivers voor apparaten die op de arm apparaten werken gemaakt worden lijkt mij.

• DeRooney
oke. prima. ik heb al gevonden dat er een mogelijkheid is om android op een lumia 2520 te krijgen (android 5 zag ik al) dus ik gok dat in de toekomst er nog wel een mogelijkheid is. Het OS is geen belemmering om nu een RT device aan te schaffen.
Uitgebrachte productenLifecycle startdatum Opmerkingen
Windows RT30-10-2012 For additional details on the Windows RT Lifecycle Policy, see the Frequently Asked Questions (FAQ) page available from this web link: http://support2.microsoft.com/gp/lifewinfaq
Windows RT 8.1 13-11-2013 Het product valt onder hetzelfde lifecycle-beleid als Windows 8. De ondersteuning wordt beëindigd op 10-1-2023. Klanten hebben 24 maanden om over te stappen op Windows 8,1 na de algemene beschikbaarheid om ondersteuning te blijven krijgen. Zie de veelgestelde vragen over Windows 8.1 voor meer informatie.
Bron: https://support2.microsof...indows+RT&Filter=FilterNO

[ Voor 20% gewijzigd door DeRooney op 22-05-2015 23:04 ]

• FREAKJAM
Nieuwe AMD driver biedt maar weinig verbetering. Startmenu doet het wel (iets) beter maar media playback is ook nog steeds een no go in build 10122.

Edge is trouwens inmiddels retesnel moet ik zeggen. Best een verademing vergeleken met Chrome.

[ Voor 29% gewijzigd door FREAKJAM op 23-05-2015 01:36 ]

is everything cool?

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-11 12:58
Het opnieuw opstarten duurt sinds build 10122 ineens eeuwen, hij blijft lang hangen op "opnieuw opstarten" :(

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Build 10122 draait bij mij eigenlijk goed.

Zelfs Bluetooth doet het nu, na het downloaden van de laatste suite van Atheros:

http://www.station-driver...h-Version-8.0.1.342-WHQL/

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:49
Rickpm1 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 00:55:
Het opnieuw opstarten duurt sinds build 10122 ineens eeuwen, hij blijft lang hangen op "opnieuw opstarten" :(
Hier blijft hij een tijdje hangen op een zwart scherm als hij uit sleep komt.

• Swerfer
arjoderoon schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 22:59:
oke. prima. ik heb al gevonden dat er een mogelijkheid is om android op een lumia 2520 te krijgen (android 5 zag ik al) dus ik gok dat in de toekomst er nog wel een mogelijkheid is. Het OS is geen belemmering om nu een RT device aan te schaffen.

[...]

Bron: https://support2.microsof...indows+RT&Filter=FilterNO
Je snapt het niet helemaal. Windows 10 is voor x86 gemaakt en kan per definitie niet draaien op ARM. Android is voor ARM gemaakt en kan dus geport worden naar bijvoorbeeld de Lumia 2520 als een ontwikkelaar daar tijd en energie in steekt.

Wat hooguit zou kunnen is een port van Windows 10 Mobile. Die is namelijk wel voor ARM gemaakt en dan zou je misschien een telefoon OS op je tablet kunnen krijgen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 16:38

EraZor

Don't mention the war

Dubbel. Srry.

[ Voor 94% gewijzigd door EraZor op 23-05-2015 10:18 ]

• EraZor
  • Laatst online: 20-11 16:38

EraZor

Don't mention the war

Is Edge inmiddels normaal met Touch te bedienen? (dus swipen voor back ect?). Op m'n desktop draait win10 probleemloos, maar op m'n Venue Pro is normale Touch bediening onontbeerlijk... (de 'metro IE' is heerlijk in 8.1, maar zit niet meer in 10, toch?)

• DeRooney
Swerfer schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 10:09:
[...]

Je snapt het niet helemaal. Windows 10 is voor x86 gemaakt en kan per definitie niet draaien op ARM. Android is voor ARM gemaakt en kan dus geport worden naar bijvoorbeeld de Lumia 2520 als een ontwikkelaar daar tijd en energie in steekt.

Wat hooguit zou kunnen is een port van Windows 10 Mobile. Die is namelijk wel voor ARM gemaakt en dan zou je misschien een telefoon OS op je tablet kunnen krijgen...
Ja wel. Ik snap het wel. Het device komt standaard met RT. Daar kan geen reguliere Windows 10 op. Rt wordt nog ondersteund tot 2023 volgens die Microsoft pagina. En anders zijn er custom roms aanwezig op internet.

Dan heb ik het toch goed begrepen?

Verwijderd

Het is allemaal Windows 10. Voor x86 en ARM. Voor een device moet alleen wel drivers e.d. gemaakt worden. Denk bijvoorbeeld aan een Raspberry PI2. Draait Windows 10 en heeft een ARM SOC.
Het is dus wachten op wat MS brengt met hun update versie of op een Custom install. En dat zou inderdaad de Windows 10 Mobile variant kunnen zijn.
Hopelijk komt MS binnenkort met wat meer informatie over wat de Surface RT en 2 van Microsoft krijgen.

• Rickpm1
barrymossel schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 07:38:
[...]

Hier blijft hij een tijdje hangen op een zwart scherm als hij uit sleep komt.
verder draait die wel stabiel , wel irritant als je ff snel opnieuw op wil starten even kijken of die het zo nog doet ik moest nog een paar updates installeren.

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 18:08
Ik moet vooral wennen aan de nieuwe icoontjes :X

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beetje jammer dat heel music dus niet werkt met de Xbox Music pass, geen muziek dus :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

SinergyX schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:42:
Beetje jammer dat heel music dus niet werkt met de Xbox Music pass, geen muziek dus :/
Even je mp3 collectie op je OneDrive in het mapje Music (dat mapje wat er al staat) zetten...en hoppa....je hebt weer muziek :)

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 01:37

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zit de nieuwe build al in de Slow lane? Bij mij vindt 10074 nog steeds geen nieuwe versie van het OS

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Kan nog wel even duren, goede kans zelfs dat je hem niet eens krijgt in de slow ring..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 20:19 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

DeNachtwacht schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:58:
Zit de nieuwe build al in de Slow lane? Bij mij vindt 10074 nog steeds geen nieuwe versie van het OS
Op Fast zetten, updaten en weer op Slow zetten eventueel?

https://powershellisfun.com

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ah ok, bedankt. Dan wacht ik het gewoon wel even af. Ik hoor/lees nog zoveel over problemen met 10122 dat ik dan even oversla.

youtube.com/@hisrep

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

DeNachtwacht schreef op zondag 24 mei 2015 @ 09:37:
Ah ok, bedankt. Dan wacht ik het gewoon wel even af. Ik hoor/lees nog zoveel over problemen met 10122 dat ik dan even oversla.
Zelf geen problemen op 3 systemen, maar ik heb dan ook geen AMD wat toch wel het grootste probleem is van deze build 10122

https://powershellisfun.com

DeNachtwacht schreef op zondag 24 mei 2015 @ 09:37:
Grote problelemen met de 10122...? Ik moet eerlijk zeggen dat ik met elke nieuwere build minder problemen heb....

• Swerfer
Ik vind 10122 veruit de meest stabiele build. Ik heb nog geen herstart nodig gehad en ben geen vreemde zaken tegengekomen behalve dat OneDrive regelmatig crashed maar wel weer automatisch opnieuw opstart. Dit komt alleen voor als ik zeer frequent wijzigingen maak aan dezelfde bestanden...

Bij mij crashed mail nog regelmatig, maar verder ook vrij stabiel idd

Martinspire - PC, PS5, XSX

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Nadat ik hem op FAST gezet had kreeg ik ook de update maar die heb ik na 20 minuten afgebroken omdat de 0% roerloos in beeld stond zonder dat er ook maar iets gebeurde.

Is dat normaal?

• FREAKJAM
Kan aan zoveel factoren liggen. Probeer het gewoon nog eens zou ik zeggen. Kom op, je bent een tweaker :)

is everything cool?

• Rickpm1
Het slome herstarten is ook verholpen, ik denk dat er updates geïnstalleerd werden maar dat Windows dat niet aangaf, verder geen problemen met 10122 :)

• Rickpm1
racinfo schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:11:
Nadat ik hem op FAST gezet had kreeg ik ook de update maar die heb ik na 20 minuten afgebroken omdat de 0% roerloos in beeld stond zonder dat er ook maar iets gebeurde.

Is dat normaal?
Om een nieuwe build te installeren moet ik ook altijd twee / drie keer die download opnieuw aanzetten voordat die hem pakt. Gewoon nog een keer proberen!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

TheVMaster schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:19:
Grote problelemen met de 10122...? Ik moet eerlijk zeggen dat ik met elke nieuwere build minder problemen heb....
Ik heb idd een AMD GPU, dus vandaar dat de reacties daarover mij wat huiverig maken ;-)

youtube.com/@hisrep

• tonber
DeNachtwacht schreef op zondag 24 mei 2015 @ 14:02:
[...]

Ik heb idd een AMD GPU, dus vandaar dat de reacties daarover mij wat huiverig maken ;-)
Ik heb ook een AMD maar na de laatste updates geen problemen meer gehad.
_/-\o_

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

tonber schreef op zondag 24 mei 2015 @ 14:08:
[...]

Ik heb ook een AMD maar na de laatste updates geen problemen meer gehad.
_/-\o_
welke gpu? ik heb de r9 270

youtube.com/@hisrep

• FREAKJAM
En wat vinden jullie van de nieuwe icons? Ik vind ze een stuk aangenamer moet ik zeggen, stuk zachter! Ik heb trouwens ook een r9 270, maar ik heb de AMD driver gedowngrade naar 15.4.1 beta (Windows 8.1 driver). Met de driver van WU had ik helaas playback issues in Plex & Kodi (geen beeld).

is everything cool?

• tonber
DeNachtwacht schreef op zondag 24 mei 2015 @ 14:29:
[...]

welke gpu? ik heb de r9 270
ATI Radeon™ HD 5770 Graphics

Gamen etc. doe ik niet.

• Dragunov
FREAKJAM schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:26:
En wat vinden jullie van de nieuwe icons? Ik vind ze een stuk aangenamer moet ik zeggen, stuk zachter! Ik heb trouwens ook een r9 270, maar ik heb de AMD driver gedowngrade naar 15.4.1 beta (Windows 8.1 driver). Met de driver van WU had ik helaas playback issues in Plex & Kodi (geen beeld).
Nieuwe icons vind ik EINDELIJK goed!
FREAKJAM schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:26:
Ze zijn niet verkeerd. Maar waar ik me al snel aan zal storen is dat het windows-logo van je C: schijf links staat uitgelijnd en de overige items rechts :>

Maar ik heb nog steeds niet begrepen: gooi er een paar iconpacks in en laat mensen kiezen. Dan heb je geen gezeur meer met dat de ene het wel en de ander het niet mooi vindt. Ik geloof dat oudere versies van Windows dat nog wel hadden en zo'n issue kan dat niet meer zijn. Isometrisch is aardig, maar ik heb zelf liever iets minimalistischer. Of kleurloos. Of 2d. Als we toch mogen personaliseren met kleuren en achtergronden, waarom dan niet de icoontjes?

• CAP-Team
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Dat heb ik nog steeds met het theming verhaal dat Microsoft met Windows XP heeft geïntroduceerd. De verwachting was dat er een levendige theming scene zou ontstaan maar zonder allerlei hacks kun je alleen de Microsoft themes gebruiken en Microsoft heeft er nu niet echt veel uitgebracht.

Zelfde geldt eigenlijk voor de icons. Je kunt ze zelf aanpassen her en der maar voor de diepgaande dingen moet je allerlei hacks toepassen.

Ik vind de icons in 10125 iig wel erg mooi en weer meer in lijn van Windows 7 en toch meer in de Windows 8 stijl.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Martinspire schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:59:
Maar ik heb nog steeds niet begrepen: gooi er een paar iconpacks in en laat mensen kiezen.
Ik heb het gevoel dat ze hier, mede beïnvloed door Apple, juist vanaf willen. De traditionele keuzevrijheid van Windows is een beetje ingehaald door het strakke image dat met name iOS uitstraalt. De Apple filosofie is zoveel mogelijk instellingen én visuals weghalen die het OS een rommelige indruk geven, iets dat Windows toch altijd wel over zich had met alle skins e.d. Juist door tot in de puntjes ook het uiterlijk van je software te bepalen krijgt je OS een soort degelijkere/herkenbaardere uitstraling.

Maargoed de vraag is natuurlijk in hoeverre MS die Apple tactiek helemaal overneemt.

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Build 10125 is gelekt, dit is er veranderd:
http://www.windowscentral...re-everything-we-know-far

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2015 13:17 ]

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-11 16:48

Saven

Administrator

Nu alleen nog de min/max/close buttons fatsoeneren, want die zien er niet uit :')

• FREAKJAM
Ik ben zelf al sinds XP een fervent gebruiker geweest van themes en icon packs. Je moest toen al uxtheme hacks, reghacks en shellhacks toepassen om de boel er beter uit te laten zien.

Vooral in XP was het echt leuk om de boel te themen en om met reghacker de dialogs aan te passen. Ik heb nog leuke desktops op deviantart en customize.org gepost destijds. Anyways, van mij mag het toepassen van themes en icons ook meer open. Tot op heden moet je telkens een themepatcher installeren in Windows wil je themes kunnen toepassen.

Build 10125 is trouwens inmiddels inderdaad uitgelekt op het net. Zie volgende link voor meer info (daadwerkelijke download moet je zelf even zoeken). Ik ga hem wel installeren denk ik.

is everything cool?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

FREAKJAM schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:31:
Ik ben zelf al sinds XP een fervent gebruiker geweest van themes en icon packs. Je moest toen al uxtheme hacks, reghacks en shellhacks toepassen om de boel er beter uit te laten zien.

Vooral in XP was het echt leuk om de boel te themen en om met reghacker de dialogs aan te passen. Ik heb nog leuke desktops op deviantart en customize.org gepost destijds. Anyways, van mij mag het toepassen van themes en icons ook meer open. Tot op heden moet je telkens een themepatcher installeren in Windows wil je themes kunnen toepassen.
Daar bestond http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Plus! toch voor als ik mij het goed herinner?
FREAKJAM schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:31:
Build 10125 is trouwens inmiddels inderdaad uitgelekt op het net. Zie volgende link voor meer info (daadwerkelijke download moet je zelf even zoeken). Ik ga hem wel installeren denk ik.
Inmiddels al gevonden en binnen, setup is nu aan het kijken of er updates zijn.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• FREAKJAM
Raven schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:34:
[...]
Daar bestond Wikipedia: Microsoft Plus!! toch voor als ik mij het goed herinner?

[...]
Inmiddels al gevonden en binnen, setup is nu aan het kijken of er updates zijn.
Nee, je had echt veel meer nodig dan dat. Met resourcehacker kon je de dialogs en bitmaps vervangen binnen bepaalde Windows dialogs (uitvoeren, notepad etc). Nadat je ze gepatched had moest je weer een apart tooltje gebruiken om de systemfiles te vervangen. (replacer).

Er was destijds een "customizer" die maakte echt geweldige desktops op basis van vooral Windows XP hacks. Mede door hem ben ik me gaan verdiepen in het customizen van je desktop en ik heb daar vele jaren plezier van gehad. Tot Windows 7 eigenlijk uit kwam, vanaf toen was eigenlijk het zogenaamde resourcehacken niet meer mogelijk. Op dit moment is neiio nog steeds een populaire themer en die maakt nog steeds mooie themes en iconpacks voor Windows 7/8.

Dit was trouwens nog een desktop van mij uit het jaar 2007, Windows XP based. Je zou niet zeggen dat het Windows XP is wat ik daar draai, maar dat is wel het geval.

Afbeeldingslocatie: http://th03.deviantart.net/fs16/PRE/f/2007/141/e/e/Quadrophonia_Final_by_surject.jpg

is everything cool?

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-11 14:48
Nog iemand issues met WoW in DX11 mode?

Op DX11 mode en build 10122 krijg ik enkel de cursor te zien en hoor ik geluid, maar het scherm zelf blijft zwart.

Als ik alt tab en dan over het taskbar icoontje ga met mijn muis zie ik een preview van mijn login scherm in het spel.

Start ik Wow in DX9 mode werkt alles wel normaal.

Ik heb een Nvidia 970GTX met de laatste W10 drivers 352.84.

Is er een oplossing voor dit probleem? Beetje stom om DX9 te gebruiken met deze kaart.

Andere games werken wel normaal op het eerste zicht. (NBA2k15, BF3)

edit: Skyrim geeft ook problemen
Ik zie de overlay-tekst bvb maar scherm is zwart

[ Voor 6% gewijzigd door dotslasher op 25-05-2015 14:13 ]

• FREAKJAM
Icons zien er erg goed uit moet ik zeggen, veel rustiger en zacht voor de ogen. De tiles zijn gelukkig ook weer fixxed in deze build, geen blurry icons meer. Het startmenu lijkt nog wel buggy in deze build; wanneer ik soms het startmenu open zie ik enkel een transparant vak, verder niets. Wat wel vreemd is, is dat "settings" nu ontbreekt in het startmenu. Verder zie ik nu ook "Network Beta" staan in mijn startmenu, maar wanneer ik deze open zie ik enkel de boodschap "coming soon".

Ook playback in Kodi/Plex werkt nog niet in deze build. Ik vraag me eigenlijk af hoe dit nieuwe startmenu van Windows precies werkt; nu lijkt het altijd alsof het startmenu afhankelijk is van je display driver. Stel AMD released in de toekomst een buggy driver, dan bestaat dus de kans dat mijn startmenu niet meer correct functioneert.

[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 25-05-2015 15:12 ]

is everything cool?

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik ben helemaal niet tevreden met de icons. I wil die twee werelden niet meer. Alles 2d of alles 3d. Aangezien de modern apps en omgeving 2d gaan vind ik dat windows explorer zeker een nieuwe strakke look moet krijgen met 2d icons. Erg jammer dat MS met W10 nog steeds niet een OS voor elkaar krijgt dat meer als een geheel voelt. Still Frankenstein OS.

Maar goed, ik heb een licht vermoeden dat ze een nieuwe strakke internet explorer niet aandurven omdat dat te veel gebruikers zou afschrikken. Misschien dat ze daarmee wachten tot Redstone als meer normale gebruikers gewend zijn aan de modern kant van W10.

[ Voor 5% gewijzigd door enomiss op 25-05-2015 15:18 ]

https://opensea.io/seaart

• FREAKJAM
Ik vind Edge ook verre van af. Als je bedenkt dat ze over 2 maanden RTM willen uitbrengen, hebben ze nog een hele weg te gaan. Vooral het zorgenkind sinds Windows 8 (het startmenu en de tiles) bezorgt op dit moment nog steeds de meeste problemen vind ik. Je merkt gewoon dat ze echt niet weten wat ze nu willen. Ik ben echt benieuwd wat het eindresultaat gaat worden.

is everything cool?

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-11 22:46
Ik kan in build 10122 ineens heel veel niet meer terug vinden via het startmenu (zoekbalk linksbeneden). Als ik bijv. Paint of Control Panel intik dan wordt er niets gevonden, maar andere dingen zoals Notepad werken nog wel. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb de search index al vernieuwd maar dat heeft niet geholpen.

• Cyleo
  • Laatst online: 19-11 20:21
Mmore schreef op maandag 25 mei 2015 @ 18:17:
Ik kan in build 10122 ineens heel veel niet meer terug vinden via het startmenu (zoekbalk linksbeneden). Als ik bijv. Paint of Control Panel intik dan wordt er niets gevonden, maar andere dingen zoals Notepad werken nog wel. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb de search index al vernieuwd maar dat heeft niet geholpen.
Ik heb dit ook soms. Minstens de helft van de tijd zijn er domweg geen lokale resultaten, enkel van Bing.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mmore schreef op maandag 25 mei 2015 @ 18:17:
Control panel doet hij niet, maar specifieke zaken op control panel weer wel. Zitten meer van zulke 'kan niets vinden met zoeken', volgens mij zijn ze nog steeds veel settings aan het schuiven tussen de 2 control panels.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:23
Tot nu toe weinig problemen gehad met welke versie dan ook.
Nu wel het probleem dat het start menu er mee stopt, maar verder lijkt het redelijk stabiel.

Het enige wat er nog steeds niet goed gaat is de update van de Nvidia kaart. Maar dat komt waarschijnlijk doordat er een Quadro 600 in zit en hij de Geforce drivers wil installeren. Maak ik me niet zo druk om.

Gewoon spullen

• Deroderidder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-11 16:33
Ik heb gisteren Build 10122 binnengekregen. ik had natuurlijk last van een bug waardoor m'n start & Cortana niet meer werkte omdat er een paar .dll files corrupted waren volgens FSC. Na lang zoeken heb ik dan maar een clean install gedaan van Build 10074 & me op de slow lane gezet tot na de examens. Erna heb ik wel weer wat tijd om aan m'n PC te prutsen als het misgaat :p

Voor de rest bevalt W10 me eigenlijk echt goed. het ziet er vrij strak uit, is snel (buiten af en toe de start) en er zitten weinig bugs in. Alleen Edge vind ik voorlopig nog niet zo fantastisch. vooral die Bing search werkt niet echt.

• barrymossel
Deroderidder schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:24:
Voor de rest bevalt W10 me eigenlijk echt goed. het ziet er vrij strak uit, is snel (buiten af en toe de start) en er zitten weinig bugs in. Alleen Edge vind ik voorlopig nog niet zo fantastisch. vooral die Bing search werkt niet echt.
Dan heb je denk ik geluk, want er zijn toch best wel wat bugs aanwezig. Zelf vind ik het voor mijn situatie net aan te gebruiken als daily driver. Vooral startmenu en wat schoonheidsfoutjes hoor. Daarnaast nog wel regelmatig problemen met de taakbalk op dual screen.

• Deroderidder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-11 16:33
barrymossel schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:59:
[...]

Dan heb je denk ik geluk, want er zijn toch best wel wat bugs aanwezig. Zelf vind ik het voor mijn situatie net aan te gebruiken als daily driver. Vooral startmenu en wat schoonheidsfoutjes hoor. Daarnaast nog wel regelmatig problemen met de taakbalk op dual screen.
Ja met het startmenu heb ik ook wel nog wat problemen. maar voor dagdagelijks gebruik het ik echt geen last: Office, films bekijken, af en toe wat (niet recente) games spelen & wat Photoshop. Ik zou het dan ook niet durven gebruiken als ik het nodig had voor m'n werk of voor school :)

• barrymossel
Ach, gebruik hem hier gewoon op mijn werk en dat gaat prima hoor. Alleen soms wat irritante bugs, maar geen BSOD's of bugs waar totaal niet mee te werken is.

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
barrymossel schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:06:
Ach, gebruik hem hier gewoon op mijn werk en dat gaat prima hoor. Alleen soms wat irritante bugs, maar geen BSOD's of bugs waar totaal niet mee te werken is.
Ik heb de build draaien op een Surface Pro 3 en mag ook niet klagen. Draait pas een paar uur, maar tot nu toe weinig problemen ondervonden.

Toevallig familie van meneer Mossel de trainer? Trainde bij KVVA ;)

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 12:43
Hier ook maar de gok genomen en win10 geinstalleerd, en moet zeggen draait beter dan ik had verwacht soepel en snel, alleen krijg ik onder explorer google search niet werkend en met de nieuwe ati drivers krijg ik geen beeld als het om video gaat(r9 280x). Dat laatste heb ik kunnen oplossen door beta driver voor witcher 3 teinstallen.

• FREAKJAM
devil-strike schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:05:
Hier ook maar de gok genomen en win10 geinstalleerd, en moet zeggen draait beter dan ik had verwacht soepel en snel, alleen krijg ik onder explorer google search niet werkend en met de nieuwe ati drivers krijg ik geen beeld als het om video gaat(r9 280x). Dat laatste heb ik kunnen oplossen door beta driver voor witcher 3 teinstallen.
Jup, zelfde probleem hier met playback. Dit is trouwens in build 10125 ook nog niet opgelost. Ik heb hier ook de 15.5 beta driver draaien en dan werkt playback weer naar behoren.

is everything cool?

• Squ1zZy
  • Niet online
Krijg de font niet goed in build 10074 op een Pro 3:

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/y2hd8cw1l/Capture.png

Size aanpassen werkt niet. Blijft "vaag". Iemand een idee?

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:36

BoAC

Memento mori

Squ1zZy schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 07:16:
Krijg de font niet goed in build 10074 op een Pro 3:

[afbeelding]

Size aanpassen werkt niet. Blijft "vaag". Iemand een idee?
Dit lijkt meer op een resolutie probleem. Kijk ook maar naar de scrollbar in de tree.

[ Voor 6% gewijzigd door BoAC op 27-05-2015 08:08 ]

• Cyleo
Als jullie een mkv afspelen in de nieuwe video app, worden dan bij jullie ook alle geluiden onderbroken? Bij mij wel, en ik moet daarna de pc opnieuw opstarten (of eerst iets anders inpluggen en dan weer eruit halen en 2x iets als standaard instellen) om het te fixen. Ik ben benieuwd of dit bedoeld gedrag is.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:10

Quad

Doof

Ik weet niet of het al opgemerkt is, maar in de recent gelekte build 10125 zit ook een applicatie om 3D objecten te maken en deze te printen.
Ik ben hem niet eerder tegengekomen vooralsnog.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Qqaly6Dl.png

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• FREAKJAM
Die staat ook al in de Windows Store voor Windows 8.1. De applicatie bestaat trouwens al 1,5 jaar. Ziet er naar uit dat hij er nu standaard bij zit in Windows 10. (Ik kan hem in ieder geval gewoon openen in build 10125, simpelweg "3D" tikken in de searchbar van het startmenu, en dan vind je hem direct).

ander leuk nieuwtje:
Microsoft is bringing Dolby Audio support to Edge that will allow websites to deliver high-quality multi-channel audio and it is the first browser to support Dolby Digital Plus.

[ Voor 87% gewijzigd door FREAKJAM op 27-05-2015 18:46 ]

is everything cool?

Verwijderd

In 10122 zie ik dat programma iig niet.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:10

Quad

Doof

Hij moet er wel standaard in zitten, heb momenteel m'n Windows 10 installatie niet aan een MS account gekoppeld.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

In 10122 dus niet, wel in de store, kennelijk stiekem toegevoegd in 10125 :+
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:21:
In 10122 dus niet, wel in de store, kennelijk stiekem toegevoegd in 10125 :+
3D Builder staat bij mij anders gewoon bovenaan All Apps?

• barrymossel
Martinspire schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:11:
[...]

Stond er bij mij ook totdat ik er op drukte. Poooof, it's gone!

Verwijderd

[...]

Nope, en de search vond ook van niet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3jo4cLzyM5kb7UTviSGZgTjP/full.png

/me schakelt snel classicshell weer aan :P

• Cyleo
[...]

Ik heb hem hier ook.

Verwijderd

Gabriel Aul
@GabeAul
Hey #WindowsInsiders, some new updates today for PC build 10122. Check Insider Hub for more details.

Insider Hub werkt alleen niet meer :P

• FREAKJAM
Het zijn alleen security updates dus zo heel boeiend is het niet. (Ik draai build 10125 en daar doet Insider Hub het wel).
These updates will automatically be delivered to your machines via Windows Update. For a complete listing of the issues, check out the following Microsoft Knowledge Base articles.

Vulnerability in Windows Journal could allow remote code execution
MS15-045: Vulnerability in Windows Journal could allow remote code execution: May 12, 2015

Vulnerabilities in Windows could allow elevation of privilege
MS15-038: Vulnerabilities in Windows could allow elevation of privilege: April 14, 2015

Vulnerability in Windows Journal could allow remote code execution
MS15-045: Vulnerability in Windows Journal could allow remote code execution: May 12, 2015

Cumulative security update for Internet Explorer
MS15-043: Cumulative security update for Internet Explorer: May 12, 2015
Voor Windows Server build 10074 is wel een update rollup gereleased: (link doet het nog niet, maar later vast wel)
An update rollup for Windows Server Technical Preview 2 (KB3065331) is available
An update rollup for Windows Server Technical Preview 2 (KB3065331) is available

[ Voor 12% gewijzigd door FREAKJAM op 27-05-2015 22:29 ]

is everything cool?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:10:
Gabriel Aul
@GabeAul
Hey #WindowsInsiders, some new updates today for PC build 10122. Check Insider Hub for more details.

Jawel hoor. Even wat langer geduld hebben...

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:14
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:10:
Gabriel Aul
@GabeAul

Bij mij is Edge ook al gestopt met werken.

• CAP-Team
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Edge loopt bij mij nogal eens vast op het moment dat ik gewoon op het icoontje klik. Zoek ik in de zoekbalk op de betreffende site die ik wil openen dan wordt de link wel gewoon in Edge geopend.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Squ1zZy
  • Niet online
CAP-Team schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:01:
Edge loopt bij mij nogal eens vast op het moment dat ik gewoon op het icoontje klik. Zoek ik in de zoekbalk op de betreffende site die ik wil openen dan wordt de link wel gewoon in Edge geopend.
Bij mij sluit die dan.Wat ik gemerkt hebt is dat wanneer je erop blijft staan met de muis en dan het venstertje open die daarboven staat doet die het wel.

Edge laat mijn Surface Pro 3 wel eens crashen als ik een youtube filmpje bekijk. Ik hoor dan een harde brom geluid en de gehele Surface loopt dan vast.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Squ1zZy schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:07:
[...]

Bij mij sluit die dan.Wat ik gemerkt hebt is dat wanneer je erop blijft staan met de muis en dan het venstertje open die daarboven staat doet die het wel.

Edge laat mijn Surface Pro 3 wel eens crashen als ik een youtube filmpje bekijk. Ik hoor dan een harde brom geluid en de gehele Surface loopt dan vast.
Volgens mij heeft heel Windows 10 problemen met flash/html5 filmpjes op youtube, Edge en IE lopen bij mij geregeld vast of krijg zelfs een complete reboot (met bluescreen die naar mijn AMD drivers lijkt te wijzen).

Merk ook dat sites met baggerveel flash reclames ook behoorlijke performance problemen hebben, terwijl die op mijn 8.1 laptop of surface gewoon te zien zijn (traag, maar zonder problemen).

Verwijderd

Hoi

Ik was gisteren avond van plan om Windows 10 Build 10074 installeren op een HP laptop van 2009, maar ik mis een driver voor de SATA controller: SB6xx. Enig idee waar ik dat kan vinden? Die wat bij Catalyst 12.8 14.9 zit voor Express 3200 werkt niet (Windows Vista tem 8 x64).

Nevermind... Na een cold reboot ziet de installer gewoon mijn hard disk. Vreemd voorval.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 15:38 ]

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:26

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Irritant; na maanden hebben ze nog steeds niet de bug opgelost dat search input het halve start menu bedekt zodat je niet meer bij de 'All apps' kan. :/
Ik had het al gemeld, maar helaas.

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Computer/th_Start_zps1bfs7yyp.jpg

weet het niet meer

• Swerfer
Vishari Beduk schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:15:
Irritant; na maanden hebben ze nog steeds niet de bug opgelost dat search input het halve start menu bedekt zodat je niet meer bij de 'All apps' kan. :/
Ik had het al gemeld, maar helaas.

[afbeelding]
Even naast het searchvenster klikken en je kan weer bij je all-apps. Ik weet het, 1 handeling meer dan nodig zou zijn, maar misschien wijzigd het nog...

• FREAKJAM
Build 10130 gaat er in ieder geval aankomen. Deze wordt op dit moment intern getest bij Microsoft.

is everything cool?

• Dragunov
Liever nu dan morgen!

Verwijderd

Helaas niet deze week nog :/

• Squ1zZy
  • Niet online
Is 10125 als ISO bij Microsoft te downloaden? Zit nog op 10027 :/

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Alleen "via via" ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Installeer 10074 of wacht liever op 10130. 122 gaat in ieder geval niet terecht komen in de slow ring of als iso aangeboden worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 22:22 ]

• Dragunov
Ook gelezen op Twitter, ook niet voor Mobile
Pagina: 1 ... 39 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ