Dan updaten we morgen wel...TheVMaster schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:52:
[...]
Het kan (volgens Gabe) even duren voordat andere talen binnen druppelen...
Wel een goede, scheelt weer ~35GB (ook de previous Windows installatie laten optiefen).FREAKJAM schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:12:
Misschien belangrijk eerst wat temp files te cleanen voordat je upgrade.
De download snelheid hebben ze prima op orde met deze releases trouwens, komt binnen fietsen met dik ~100mbit (120mbit max hier).
[ Voor 19% gewijzigd door _Arthur op 20-05-2015 21:05 ]
Jep, Engels.barrymossel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:42:
[...]
Engelstalige Windows? Hier op NL nog niks.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ah, bedankt, dat is wel handig om te weten. Tot nu toe lijkt het startscherm het weer beter te doen.FREAKJAM schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:12:
Misschien belangrijk eerst wat temp files te cleanen voordat je upgrade.
[...]
Hier ook twee systemen geupgrade binnen een half uurtje. De thumbnails van de tiles in menu start zijn er niet beter op geworden helaas. Playback van media werkt helaas ook niet meer in zowel Plex als Kodi (getest op 2 systemen), maar dat was te verwachten. (Ik heb een AMD GPU).
Er wordt ook continue gevraagd of ik chrome wil instellen als default browser, maar deze instelling onthoudt hij niet. En het startmenu is hier ook ontzettend buggy (kan hem niet eens openen, moet telkens explorer herstarten maar dan crashed het startmenu direct weer).
Na 5 minuten al redelijk ontevreden over deze build.
edit:
playback opgelost door AMD driver te downgraden naar de 15.4 beta driver voor Windows 8.1
edit2:
downgrade op 2de systeem zorgde voor een BSD en een bootloop. Nu repair aan het doen (gelukkig niets op c staan, is alleen windows installatie met plex client).
Er wordt ook continue gevraagd of ik chrome wil instellen als default browser, maar deze instelling onthoudt hij niet. En het startmenu is hier ook ontzettend buggy (kan hem niet eens openen, moet telkens explorer herstarten maar dan crashed het startmenu direct weer).
Na 5 minuten al redelijk ontevreden over deze build.
edit:
playback opgelost door AMD driver te downgraden naar de 15.4 beta driver voor Windows 8.1
edit2:
downgrade op 2de systeem zorgde voor een BSD en een bootloop. Nu repair aan het doen (gelukkig niets op c staan, is alleen windows installatie met plex client).
[ Voor 88% gewijzigd door FREAKJAM op 20-05-2015 22:33 ]
is everything cool?
Die was er in 10080 ook al en volgens mij zelfs daarvoor ook al...
Edit:
Haal weer phone en pc door elkaar... 10074 bedoel ik natuurlijk...
[ Voor 15% gewijzigd door Swerfer op 20-05-2015 22:31 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Heb gewoon een 'clean install' moeten doen vanaf de door-mij-omgezette-esd-naar-iso file. Moet zeggen dat Edge wel even SUPER snel is met deze build...wauwwwww..
Hmm, nu je het zegt, mn 10074 heeft dat ook al. Lol, niet eens opgemerkt toen...Swerfer schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:49:
[...]
Die was er in 10080 ook al en volgens mij zelfs daarvoor ook al...
Sorry
Met firefox hetzelfde verhaal ... lang leve de tech previewFREAKJAM schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:28:
Er wordt ook continue gevraagd of ik chrome wil instellen als default browser,
maar deze instelling onthoudt hij niet.
control alt oeps deleted
Ben benieuwd. Moet nog wachten op de NL versie.
Seriously? Nope, not a bit...
never mind
[ Voor 93% gewijzigd door foppe-jan op 20-05-2015 22:12 ]
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Bij default app settings je default browser daar even wijzigen naar Firefox, dan is het opgelost. Krijg nu de melding niet meer in Chrome, hij houdt graagt Edge als default browser blijkt.cazzie schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:08:
[...]
Met firefox hetzelfde verhaal ... lang leve de tech preview
Edit:
Reden gevonden:
Win32 apps can no longer ask to change the default app for any file format and have to use the methode used by Windows Apps
[ Voor 18% gewijzigd door FREAKJAM op 20-05-2015 23:16 ]
is everything cool?
Dat was de truuk, ik had hem al gevondenFREAKJAM schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:11:
[...]
Bij default app settings je default browser daar even wijzigen naar Firefox, dan is het opgelost.
Krijg nu de melding niet meer in Chrome, hij houdt graagt Edge als default browser blijkt.
control alt oeps deleted
Ik krijg de update niet binnen. Heb hem op fast ring gezet en opnieuw opgestart. Moet ik een speciaal dansje doen om hem te krijgen?
edit:
Nvm, blijkbaar krijgen andere talen hem later pas.
edit:
[ Voor 18% gewijzigd door vali op 20-05-2015 22:26 ]
Verwijderd
Heb je NL als taal of Engels? De NL taal versie komen later vandaag.vali schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:19:
Ik krijg de update niet binnen. Heb hem op fast ring gezet en opnieuw opgestart. Moet ik een speciaal dansje doen om hem te krijgen?
NL, jammer had hem gehoopt vanavond up-to-daten. Dan maar morgen tijdens mijn pauzeVerwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:25:
[...]
Heb je NL als taal of Engels? De NL taal versie komen later vandaag.
[ Voor 18% gewijzigd door vali op 20-05-2015 22:27 ]
Als je lang genoeg een dansje doet komt het vanzelf wel ja.vali schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:19:
edit:
Windows 10 draait nog altijd op de goedkope Dell, m'n ma pakt die laatste tijd regelmatig en is persoonlijk al vrij content ermee.
[ Voor 17% gewijzigd door Quad op 20-05-2015 22:30 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Hmm... Bleef op 1e stap 18% total en 63% Install files hangen. Denk dat mijn schijf vol zat. Gereset, rollback en ruimte vrijgemaakt, nu weer aan het installeren...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Eerst maar even clean up gedaan, build is nu binnen aan het halen. Snap nu wel waar m'n schijfruimte is, mijn previous install was 46GB groot
Nog even die folder uitzoeken, mag die straks ook wel
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Scaling in spotify is weer mooi naar de haaien in deze build
Eerste indrukken zijn beter dan build 10074 hier.....Edge is echt supersnel....al doet mijn 'Favorites bar' het niet goed...
Hier best een drama, IE crashed bij openen, Edge doet geen youtube/filmpjes meer, openen van settings krijg ik een reboot van m'n PCTheVMaster schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 23:28:
Eerste indrukken zijn beter dan build 10074 hier.....Edge is echt supersnel....al doet mijn 'Favorites bar' het niet goed...
Hopelijk zijn het gewoon wat drivers, hopelijk.
Wel grappig als je in IE naar adobe/flash site gaat, krijg je een redirect naar
https://helpx.adobe.com/f...er-issues-windows-10.html
Ja dat gaat helpen in IE..
[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 21-05-2015 00:55 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb hier wat OEM hp pc's en laptops die een stikker en OEM code hebben met Windows 7. Alleen Is de officiële installatie al lang verdwenen en zijn er ook geen installatie cd's meer.
OOk heeft hp de OEM cd's offline gehaald.
Hoe kan ik nu legaal de uupgrade naar w10 krijgen?
Op 1 laptop draai ik al wel de technical preview.
OOk heeft hp de OEM cd's offline gehaald.
Hoe kan ik nu legaal de uupgrade naar w10 krijgen?
Op 1 laptop draai ik al wel de technical preview.
Nachtje laten herinstalleren, staat hij nu weer op 18% totaal en 62% Installing filesSwerfer schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:35:
Hmm... Bleef op 1e stap 18% total en 63% Install files hangen. Denk dat mijn schijf vol zat. Gereset, rollback en ruimte vrijgemaakt, nu weer aan het installeren...
Vanavond maar eens kijken of de eerder genoemde fixes bij mij eerst toegepast moeten worden (SP3)...
Wat zijn de tegels in het startmenu lelijk geworden, ongelooflijk dat zoiets er doorheen komt.
Was in de vorige build inderdaad nog prima. Nu heb je uitgerekte thumbnails van de desbetreffende app/game in een tegel. Ziet er inderdaad niet uit.Wietsee. schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:40:
Wat zijn de tegels in het startmenu lelijk geworden, ongelooflijk dat zoiets er doorheen komt.
is everything cool?
hm, de upgrade mislukt hier nou al voor de derde keer, met 39gb vrije ruimte.. 0x80070003, zou probleem met WU moeten zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door foppe-jan op 21-05-2015 09:10 ]
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Gisteravond rond half één de (NL) update aangezet, vanmorgen stond 10122 geïnstalleerd. Vanavond maar eens verder mee spelen.
Ze hebben nu ook "Vermogen" in het startmenu aangepast naar "aan/uitzetten"
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Merk nog niks van de instabiliteit met discrete AMD GPU. Alles werkt gewoon zoals het hoort te werken.
same heregerbenp schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:19:
Daar gaan we, zojuist binnen gerold op een NL installatie.
[afbeelding]
Hier wel. Startmenu reageert niet of nooit en media afspelen met plex/kodi is ook niet mogelijk (krijg alleen audio). Op eigen risico had ik op 2 systemen de AMD driver gedowngrade (Windows 8.1 15.4 beta driver) en toen was mijn startmenu gelijk weer goed en kon ik zonder problemen media afspelen. Op mijn andere systeem kreeg ik een BSOD en kwam ik in een bootloop terecht waardoor ik genoodzaakt was een repair uit te voeren. Repair ging nog best vlot (minuut of 20 denk ik).Caelorum schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:35:
Merk nog niks van de instabiliteit met discrete AMD GPU. Alles werkt gewoon zoals het hoort te werken.
Het systeem waar de driver downgrade lukte geschikt over een R9 270 Radeon kaart. Mijn andere systeem heeft een onboard AMD GPU.
is everything cool?
Gisteren iets heel raars. Ik kon de laatste versie niet gedownload krijgen, dus gebruikte oudere versie en zette deze op USB-stick. Vervolgens wilde ik deze installeren op 30GB SSD in mijn laptop, maar dat lukte maar steeds niet. Alle partities verwijderd en opnieuw geformatteerd, maar toen kon W10 geen partities vinden 
Ook met win7 vanaf stick geprobeerd, dat ging wel prima. Vervolgens getracht te upgraden vanuit W10 installer, maar ook dat ging mooi niet.
Ook met win7 vanaf stick geprobeerd, dat ging wel prima. Vervolgens getracht te upgraden vanuit W10 installer, maar ook dat ging mooi niet.
Ik kan hem wel downloaden op mijn sp3, alleen wil de update niet lukken. Krijg deze foutmelding als ik hem opnieuw opstart.neanderthaler schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:25:
Gisteren iets heel raars. Ik kon de laatste versie niet gedownload krijgen, dus gebruikte oudere versie en zette deze op USB-stick. Vervolgens wilde ik deze installeren op 30GB SSD in mijn laptop, maar dat lukte maar steeds niet. Alle partities verwijderd en opnieuw geformatteerd, maar toen kon W10 geen partities vinden
Zoek even letterlijk op een stukje foutcode in dit topic en dan vind je wellicht de oplossing. Via Google vind ik in ieder geval meer mensen met een SP3 die last hebben van het probleem. Wellicht helpt mijn aangeboden oplossing je.
[ Voor 80% gewijzigd door FREAKJAM op 21-05-2015 11:57 ]
is everything cool?
Maar ze hebben de Insider-hub nu vertaald met "Misbruik-Hub"...CAP-Team schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:30:
Oké, dit is wel vervelend... YouTube werkt in geen enkele browser meer. Firefox geeft zwart beeld, of zwart met een dikke groene streep, IE loopt drie keer vast en stopt dan met proberen, Spartan Edge probeert het niet eens... Overigens heb ik een HD7870, dus een AMD kaart.
Edit: Oké, dus alle flash en html5-video werkt niet meer. Zelfs een YouTube app (MyTube) werkt niet... Mag hopen dat AMD snel een driver-update uitbrengt.
[ Voor 49% gewijzigd door beste-spellen op 21-05-2015 12:28 ]
Heb op mijn SP3 (na 3 mislukte pogingen) maar een clean install gedaan. De ESD kun je vrij eenvoudig omzetten naar een ISO......vali schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:38:
[...]
Ik kan hem wel downloaden op mijn sp3, alleen wil de update niet lukken. Krijg deze foutmelding als ik hem opnieuw opstart.
[afbeelding]
Natuurlijk heb ik dat al gedaan. Zag gisteravond ook dat je de temps moet verwijderen en dat er genoeg ruimte op de harddisk moet zijn. Maar alsnog krijg ik deze foutmelding. Waarschijnlijk is de enige update een hardreset, maar dat ga ik niet op mijn stage uitvoeren. Dan maar ff nog op deze build vandaag werken en eventueel vanavond verder kijken.FREAKJAM schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:52:
Zoek even letterlijk op een stukje foutcode in dit topic en dan vind je wellicht de oplossing. Via Google vind ik in ieder geval meer mensen met een SP3 die last hebben van het probleem. Wellicht helpt mijn aangeboden oplossing je.
Yeah, denk ook dat dat de enige oplossing is. Dacht eerst dat het eventueel aan bitlocker kon liggen, dus die had ik uitgezet. Bleek het dus ook niet te zijn.TheVMaster schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:59:
[...]
Heb op mijn SP3 (na 3 mislukte pogingen) maar een clean install gedaan. De ESD kun je vrij eenvoudig omzetten naar een ISO......
[ Voor 19% gewijzigd door vali op 21-05-2015 12:22 ]
Maar je hebt ook echt via clean up system files de boel gecleaned? (device drivers etc?) Ik snap niet waarom bijna alle builds zoveel problemen hebben met de surface pro 3. Dit apparaat is op dit moment het vlaggenschip van Microsoft. Juist dan probeer je je builds toch goed werkend te krijgen op dit apparaat?
is everything cool?
Via die methode inderdaad ( cleanmgr.exe). Vind het zelf ook heel erg raar. Upgrade van Windows 8.1 naar 10 verliep wel goed, maar blijkbaar tussen de builds heeft Microsoft moeite mee.FREAKJAM schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:22:
Maar je hebt ook echt via clean up system files de boel gecleaned? (device drivers etc?) Ik snap niet waarom bijna alle builds zoveel problemen hebben met de surface pro 3. Dit apparaat is op dit moment het vlaggenschip van Microsoft. Juist dan probeer je je builds toch goed werkend te krijgen op dit apparaat?
Voor diegene met een amd video kaart en problemen met video playback,
http://tweakers.net/downl...d-catalyst-1541-beta.html
de laatste beta catalyst drivers 15.4.1 verhelpen deze vervelende problemen.
control alt oeps deleted
Maar deze driver is toch niet officieel voor Windows 10? Windows 10 zit op dit moment op versie 15.20.x en Windows 8.1 op versie 14.5 of iets dergelijks.cazzie schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:38:
Voor diegene met een amd video kaart en problemen met video playback,
(15.4 staat voor april 2015, 15.20.x en 14.5.x zijn de daadwerkelijke versienummers van CCC dacht ik).
[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 21-05-2015 12:46 ]
is everything cool?
Dat is dan maar jammer, video's werken nu in ieder geval weer.FREAKJAM schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:45:
Maar deze driver is toch niet officieel voor Windows 10?
De vorige driver (15.4) deed het bij mij anders ook al (hoewel het op een ander systeem niet zo goed uitpakte). 
Hopelijk brengt AMD binnenkort een officiële Windows 10 driver uit. Nvidia heeft het inmiddels ook gedaan, dus dan zou je stellen dat AMD niet lang achter mag blijven.
Hopelijk brengt AMD binnenkort een officiële Windows 10 driver uit. Nvidia heeft het inmiddels ook gedaan, dus dan zou je stellen dat AMD niet lang achter mag blijven.
[ Voor 30% gewijzigd door FREAKJAM op 21-05-2015 13:08 ]
is everything cool?
Vreemd genoeg krijg ik bitlocker niet meer aan de praat sinds een paar builds......moet ik nog eens naar kijkenvali schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:20:
[...]
Natuurlijk heb ik dat al gedaan. Zag gisteravond ook dat je de temps moet verwijderen en dat er genoeg ruimte op de harddisk moet zijn. Maar alsnog krijg ik deze foutmelding. Waarschijnlijk is de enige update een hardreset, maar dat ga ik niet op mijn stage uitvoeren. Dan maar ff nog op deze build vandaag werken en eventueel vanavond verder kijken.
[...]
Yeah, denk ook dat dat de enige oplossing is. Dacht eerst dat het eventueel aan bitlocker kon liggen, dus die had ik uitgezet. Bleek het dus ook niet te zijn.
haha meen je nietTheVMaster schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:35:
[...]
Vreemd genoeg krijg ik bitlocker niet meer aan de praat sinds een paar builds......moet ik nog eens naar kijken
Thank god!CAP-Team schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:30:
De mensen die nog op 10074 kan ik aanraden om niet te upgraden. Build 10122 is echt in alle opzichten slechter en veel onstabieler. Mijn ervaringen na de upgrade:
- Na het opstarten kreeg ik de melding dat de desktop unavailable was en de start knop werkte niet. Na een paar keer rebooten en shut down was het gefixed.
- Mijn ingerichte startscherm was helemaal overhoop gegooid en alle tile sizes waren anders dan voorheen en vele apps ontbraken.
- Al Win32 app tiles zien er verschrikkelijk uit. Opgeblazen en onscherp en hier kan je niks aan veranderen. Zelfs als je de tile op small zet ziet het er niet uit.
- Al mijn modern apps waren verdwenen en moesten opnieuw geïnstalleerd worden vanuit de store.
- File Explorer is bij mij niet zichtbaar in het gepinde rijtje van All Apps, Shutdown en Settings. Geen idee hoe ik die terug kan krijgen.
- Edge heeft bij mij geen icoon meer en heet @{Microsoft.Project.Spartan...... etc
- Veel Win32 apps hebben een hele lelijke dikke blauwe border in window mode, met name Chrome ziet er niet uit nu als je niet full screen bent.
En ik heb de update pas 2 uur
Ik snap echt niet dat ze deze de deur uit hebben laten gaan aan de Insiders, helemaal na zo'n stabiele 10074.
- Na het opstarten kreeg ik de melding dat de desktop unavailable was en de start knop werkte niet. Na een paar keer rebooten en shut down was het gefixed.
- Mijn ingerichte startscherm was helemaal overhoop gegooid en alle tile sizes waren anders dan voorheen en vele apps ontbraken.
- Al Win32 app tiles zien er verschrikkelijk uit. Opgeblazen en onscherp en hier kan je niks aan veranderen. Zelfs als je de tile op small zet ziet het er niet uit.
- Al mijn modern apps waren verdwenen en moesten opnieuw geïnstalleerd worden vanuit de store.
- File Explorer is bij mij niet zichtbaar in het gepinde rijtje van All Apps, Shutdown en Settings. Geen idee hoe ik die terug kan krijgen.
- Edge heeft bij mij geen icoon meer en heet @{Microsoft.Project.Spartan...... etc
- Veel Win32 apps hebben een hele lelijke dikke blauwe border in window mode, met name Chrome ziet er niet uit nu als je niet full screen bent.
En ik heb de update pas 2 uur
Zie hier de reden waarom de build is doorgelaten. Ik ben ook vrij ontevreden over de build, zo "GREAT" vind ik hem niet.
Ze zijn bij Microsoft inmiddels bewust van de problematiek van deze build op de SP3 en ze zijn er volgens Gabe Aul mee bezig.vali schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:38:
[...]
Ik kan hem wel downloaden op mijn sp3, alleen wil de update niet lukken. Krijg deze foutmelding als ik hem opnieuw opstart.
[afbeelding]
[ Voor 98% gewijzigd door FREAKJAM op 21-05-2015 15:18 ]
is everything cool?
Ik heb liever dat ze aan de Fast groep gewoon elke week een build geven....het feit dat hij instabiel is, dat weet je gewoon...FREAKJAM schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:16:
Zie hier de reden waarom de build is doorgelaten. Ik ben ook vrij ontevreden over de build, zo "GREAT" vind ik hem niet.
[...]
Ze zijn bij Microsoft inmiddels bewust van de problematiek van deze build op de SP3 en ze zijn er volgens Gabe Aul mee bezig.
Verwijderd
Vind het ook niet zo'n probleem, je kunt altijd nog terug naar een oudere build als het echt broken blijkt te zijn.TheVMaster schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:31:
[...]
Ik heb liever dat ze aan de Fast groep gewoon elke week een build geven....het feit dat hij instabiel is, dat weet je gewoon...
Vooralsnog heb ik geen issues, Project Spartan werkt zelfs itt de vorige builds
Moet ik wel zeggen dat mijn laptop een Intel APU heeft
Heb ook een Intune GPU, maar eh....Edge Project Spartan is inderdaad gewoon super snel......echt bizar...niet alles doet het er nog in (heb wat issues met NZBGet) en natuurlijk Silverlight based websites....maar goedVerwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:33:
[...]
Vind het ook niet zo'n probleem, je kunt altijd nog terug naar een oudere build als het echt broken blijkt te zijn.
Vooralsnog heb ik geen issues, Project Spartan werkt zelfs itt de vorige builds
Moet ik wel zeggen dat mijn laptop een Intel APU heeft
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die 10122 niet geinstalleerd krijg op mijn SP3. Clean install wil ik niet aan beginnen, moet ik veel teveel weer gaan installeren (Visual Studio, SQL server enzv) Nog even afwachten voordat ik dat ga doen...
Vind dat hele Edge/Spartan maar niets, ik wil gewoon mijn favorieten balk hebben en zo'n landing pagina als in IE, plus dat m'n hele rechtermuis menu foetsie is. Wikia draait nog erger dan in IE, maar dat zal wel AMD related zijn. Enige voordeel is dat reacties in Youtube wel weer werking in Edge (niet in IE), maar ik helemaal niets met zo'n overclean browser.
Ja..die favorieten balk zat er in...maar is vreemd genoeg nu weg. Als ik nieuwe favorites aanmaak dan kan hij dat wel in een balkje gieten btwSinergyX schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:53:
Vind dat hele Edge/Spartan maar niets, ik wil gewoon mijn favorieten balk hebben en zo'n landing pagina als in IE, plus dat m'n hele rechtermuis menu foetsie is. Wikia draait nog erger dan in IE, maar dat zal wel AMD related zijn. Enige voordeel is dat reacties in Youtube wel weer werking in Edge (niet in IE), maar ik helemaal niets met zo'n overclean browser.
Zo te zien, is windows10 dus nog lang niet stabiel genoeg om het als 'mainOS' te gebruiken?
Ben erg benieuwd hoe het in de praktijk werkt. Tot nu toe heb ik alleen een hele vroege build in VirtualBox gedraaid, maar dat werkt natuurlijk niet geweldig
Ben erg benieuwd hoe het in de praktijk werkt. Tot nu toe heb ik alleen een hele vroege build in VirtualBox gedraaid, maar dat werkt natuurlijk niet geweldig
Ik gebruik W10 vanaf oktober als mainOS. Stabiel genoeg, hooguit wat ergenisjes hier en daar. Maar het zal voor iedereen wel anders zijn, ander systeem, andere problemen...koosbeelen schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:07:
Zo te zien, is windows10 dus nog lang niet stabiel genoeg om het als 'mainOS' te gebruiken?
Ik sinds februari ofzo, geen enkel probleem. Soms wat onhandigheden in bepaalde builds, maar ik draai hem op mijn werklaptop. Ben systeem en netwerkbeheerder, shitload aan tools en programma's en fluitend @ Lenovo T420s (I5-2540m 2.6Ghz @ 8Gb en nu @16Gb)Swerfer schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:10:
[...]
Ik gebruik W10 vanaf oktober als mainOS. Stabiel genoeg, hooguit wat ergenisjes hier en daar. Maar het zal voor iedereen wel anders zijn, ander systeem, andere problemen...
https://powershellisfun.com
Daar draait het al lange tijd goed voor, er waren natuurlijk wel wat issues dat iets niet meer werkte of gewoon slecht liep (rebootje en je kon weer), maar sinds de eerste release draai ik het al als mainOS en nog steeds geen spijt.koosbeelen schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:07:
Zeker als jij een andere browser gebruikt heb je daar al minder last van, helemaal als je dus een Nvidia/intel set hebt ipv AMD (kan iemand de persoon achter dat Raptor software een highfive met een stoel geven?
Zeker huidige versie (als ik de browser issues kan oplossen) zou ik niet eens meer denken om 8.1 te gaan draaien.
Dat is nu inderdaad even de oplossing, maar het oogt gewoon niet fijn, het auto-aanvullen is zelfs nog erger dan in IE. Als je ooit naar www.blabla.nl/gaapgaap/jaja ben geweest en je ctrl-V een www.blabla.nl/gaapgaap, gooit hij toch die /jaja er weer achter, in IE krijg je ze onder de URL te zien.TheVMaster schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:02:
Ja..die favorieten balk zat er in...maar is vreemd genoeg nu weg. Als ik nieuwe favorites aanmaak dan kan hij dat wel in een balkje gieten btw
Al mis ik al bij beide de 'pulldown' van vorige, soms schiet een pagina1 in een forward door naar pagina2, probeer dan maar weer eens via die back terug voor pagina 1
Edit, krijg nou wat.. dat werkt in IE met rechtermuisknop...
[ Voor 34% gewijzigd door SinergyX op 21-05-2015 16:28 ]
Ik heb op het moment dit,
http://www.imghost.nl/download/sysreq.jpg
Is dit ook voldoende om windows10 64bit te draaien of zou het verstandiger zijn als 32bit ga installeren. Zelf draai ik Windows7 nu 32bit
Is dit ook voldoende om windows10 64bit te draaien of zou het verstandiger zijn als 32bit ga installeren. Zelf draai ik Windows7 nu 32bit
Anno 2015 is het volgens mij toch altijd 64-bit tenzij.....dus 64-bit draaienkoosbeelen schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:47:
Draai Windows 10 hier al maanden als main-os.......wil echt niet meer terug naar Windows 8.1koosbeelen schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:07:
[ Voor 36% gewijzigd door TheVMaster op 21-05-2015 17:13 ]
De systeemeisen zijn gewoon te vinden op de website van Microsoft. Ik zou sowieso altijd voor 64bits gaan.koosbeelen schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:47:
[ Voor 33% gewijzigd door FREAKJAM op 21-05-2015 17:16 ]
is everything cool?
In principe zijn de eisen van Windows 10 gelijk aan die van Windows 8.1 dus als 8.1 het goed doet, zou 10 het ook goed moeten doen. Mits je goeie drivers hebt e.d.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Draai zelf 64bit op een 4Gb E8400 3Ghz Dell 755 USFFkoosbeelen schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:47:
https://powershellisfun.com
Nou, na de examens dan misschien een poging wagen..
Helaas werken mijn games niet meer na de update naar 10122... 
The Witcher 3 start niet meer op. Er gebeurt gewoon niets. En bij Battlefield krijg ik een Punkbuster error. Wilde dit weekend gamen.. dat wordt terug gaan naar 8.1
The Witcher 3 start niet meer op. Er gebeurt gewoon niets. En bij Battlefield krijg ik een Punkbuster error. Wilde dit weekend gamen.. dat wordt terug gaan naar 8.1
Al geprobeerd, werk allemaal niet.. dit is natuurlijk het risico van een onvolledig OS gebruiken iknow
Maarja ik ben ICT'er dus het is mijn hobby
[ Voor 17% gewijzigd door mprkooij op 21-05-2015 17:47 ]
Verwijderd
Run as Admin wil ook weleens helpen bij hardnekkige programma's is mijn ervaring bij Windows 10.
Ook al geprobeerd.
[ Voor 7% gewijzigd door mprkooij op 21-05-2015 17:51 ]
Lmao ja The Witcher 3 en andere games werken idd niet meer. RIP
Driver downgraden naar 15.4.1 beta of deze fix proberen:mprkooij schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:30:
Helaas werken mijn games niet meer na de update naar 10122...
nieuws: AMD komt nog voor release nieuwe driver met work-around voor The Witcher 3
is everything cool?
Ik heb dezelfde issue en een GTX 970.
Had ook een glitch met de icoontjes in start, maar die is gefixt na te rebooten. Volgens mij zijn ook niet alle games stuk. Assassin's Creed en RuneScape (client) werken bv nog. Eens zien wat er nog werkt.
Had ook een glitch met de icoontjes in start, maar die is gefixt na te rebooten. Volgens mij zijn ook niet alle games stuk. Assassin's Creed en RuneScape (client) werken bv nog. Eens zien wat er nog werkt.
Ik heb een mogelijke oplossing. Door rechtstreeks de .exe te openen krijg je dit:

Door even te googlen gevonden dat het onderdeel is van dit: https://www.microsoft.com...onfirmation.aspx?id=30679
Even proberen.. ik laat het zo snel mogelijk weten in een edit!
EDIT: Het WERKT!
[ Voor 5% gewijzigd door Going4Quests op 21-05-2015 18:32 ]
Dit heeft het inderdaad gefixt! Scherp van je.Going4Quests schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 18:30:
[...]
Ik heb een mogelijke oplossing. Door rechtstreeks de .exe te openen krijg je dit:
[afbeelding]
Door even te googlen gevonden dat het onderdeel is van dit: https://www.microsoft.com...onfirmation.aspx?id=30679
Even proberen.. ik laat het zo snel mogelijk weten in een edit!
EDIT: Het WERKT!Geen roll back nodig dus.
Voor de mensen die Hyper-V gebruiken. Mocht je Hyper-V weer willen verwijderen houd er dan rekening mee dat je eerst via ncpa.cpl even de adapters uitschakelt en daarna de Hyper-V Extensible Virtual Switch uitzet. Anders verlies je je netwerk verbinding.
Ik krijg bij de outlook app steeds de melding dat ik mijn account moet fixen. Wanneer I kerop klik gebeurt er niet veel. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Kan er geen oplossing voor vinden.
https://opensea.io/seaart
Ik neem aan dat je de default mail app bedoelt? Ik had ook last van dit probleem in build 10074, maar volgens mij heb ik er geen last meer van in build 10122.
is everything cool?
Ik heb het weten op te lossen. In de account settings heb ik dub408-m.hotmail.com weggehaald en vervangen door hotmail.com, toen op save geklikt en toen terug vervangen door dub408-m.hotmail.com, weer op save geklikt en toen was het opgelost.FREAKJAM schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:17:
Ik neem aan dat je de default mail app bedoelt? Ik had ook last van dit probleem in build 10074, maar volgens mij heb ik er geen last meer van in build 10122.
Overigens, is bij jullie bij de laatste build ook de tablet mode knop uitgeschakeld?
[ Voor 7% gewijzigd door enomiss op 21-05-2015 19:22 ]
https://opensea.io/seaart
Via settings kan je je account ook fixen. Ik had dit ook bij 10074 en had gewoon verkeerde server of wachtwoord ingevuld. 1 account krijg ik niet aan de praat, een exchange met een verouderd certificaat. In de oude mail app kon je het certificaat gewoon accepteren, maar in de nieuwe niet. Ook apart het certificaat installeren hielp niet...enomiss schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:10:
Ik krijg bij de outlook app steeds de melding dat ik mijn account moet fixen. Wanneer I kerop klik gebeurt er niet veel. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Kan er geen oplossing voor vinden.
Ik vind Windows Insider app niet terug, enkel misbruik hub en die zegt dat ik verbinding moet maken met internet en een account gebruiken die aan het insiders programma is gekoppeld
Insider-Hub = Misbruik-Hub, gewoon tenenkrommend slecht vertaald.. Ik had toevallig hetzelfde probleem als jij in ook al de vorige build (10074). Ik heb nu nog steeds dezelfde melding in de nieuwe build. Ik gok op een storing, want een paar dagen terug deed hij het hier nog.Dragunov schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:07:
Ik vind Windows Insider app niet terug, enkel misbruik hub en die zegt dat ik verbinding moet maken met internet en een account gebruiken die aan het insiders programma is gekoppeld
is everything cool?
Bedankt hoor!
Ging het werken dan ging ik de vraag niet moeten stellen waar app zich nu bevindt, maar is inderdaad heeeeel slecht vertaalt.
Vermogen is nu tenminste veranderd naar aan/uit
Ging het werken dan ging ik de vraag niet moeten stellen waar app zich nu bevindt, maar is inderdaad heeeeel slecht vertaalt.
Vermogen is nu tenminste veranderd naar aan/uit
Haha ja, dat dan weer wel. Daar hadden ze ook een paar builds voor nodig trouwens. Het is al de 3de keer dat ze een kromme vertalingsfout hebben nu in de Nederlandse builds.
- Uw PC, wordt verschillende keren opnieuw opgestart. Onbezorgdheid (sit back and relax).
- Vermogen (power)
- Misbruik Hub (Insiders Hub)
[ Voor 61% gewijzigd door FREAKJAM op 21-05-2015 20:18 ]
is everything cool?
Het lijkt wel een spelletje. Overal bugs die onnodig lijken. Je gaat toch niet vertellen dat die iconen in het startmenu zo bedoeld zijn?
It's not a bug, it's a feature.barrymossel schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:46:
Het lijkt wel een spelletje. Overal bugs die onnodig lijken. Je gaat toch niet vertellen dat die iconen in het startmenu zo bedoeld zijn?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Haha. Ik ben geen programmeur, maar heeft er niemand het gevoel dat ze meer gaten creëren dan lekken dichten?
http://blogs.technet.com/...ws-10-10074-to-10112.aspx
Schijnt te werken om 10122 te installeren op een SP3 (en andere tablet-achtigen en/of convertibles)
Ik ben nu weer een poging aan het wagen...
Schijnt te werken om 10122 te installeren op een SP3 (en andere tablet-achtigen en/of convertibles)
Ik ben nu weer een poging aan het wagen...
Yes! Voorbij copying files...
Klopt het dat er geen calculator (of rekenmachine) meer is ineens?
Eindelijk in 10122 op de SP3, inclusief calculator
En wat had je zelf al gevonden/ontdekt? Ik heb rechts bovenin gewoon 4 buttons (fullscreen, min, max, close). Iets meer info is ook gewenst. (welke build draai je bijvoorbeeld).Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:02:
Hoe kan je full screen gaan in de Video app?
[ Voor 25% gewijzigd door FREAKJAM op 21-05-2015 23:08 ]
is everything cool?
Dat stond niet bij je eerste vraagVerwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:08:
[...]
Dat de knop die er voor bedoeld is niet werkt?
is everything cool?
Ik weet niet of dit al naar voren is gekomen op deze discussie, maar ik heb vandaag een windows 10 installatie gedaan, en ik kwam er al weer snel achter dat windows het geheugen opdrink alsof het niks is.
Na een kleine 30 minute niks doen met de pc zat m'n geheugen verbruik al op 95% van de 16gb.
Nu is mijn vraag of meer mensen hiermee te kampen hebben en wat ze er aan gedaan hebben.
draai trouwens build 10074
Na een kleine 30 minute niks doen met de pc zat m'n geheugen verbruik al op 95% van de 16gb.
Nu is mijn vraag of meer mensen hiermee te kampen hebben en wat ze er aan gedaan hebben.
draai trouwens build 10074
[ Voor 4% gewijzigd door killerq op 21-05-2015 23:18 . Reden: heb build er even bijgezet ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
.
• Windows 10 FAQ
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ