Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Of in je UEFI.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 19:35
Als je je serienummer trouwens niet eens hebt veranderd toen je hebt geupgrade naar Windows 10, is deze ongewijzigd gebleven. Geen paniek nodig, gewoon even Googlen. Ik heb even vlug Speccy portable geinstalleerd en gekeken wat voor serienummer er bij mij staat, en daar staat gewoon mijn Windows 8 serienummer.

Er is een recovery image gemaakt toen je Windows 10 installeerde, dus je kunt zelfs een rollback doen naar Windows 8.1.

[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 11-05-2015 23:43 ]

is everything cool?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Uitlezen uit het bios, er zijn voldoende tools om dat voor elkaar te krijgen. Een COA voor Windows 8(.1) wordt als sticker meestal niet meer op het apparaat geplaatst.

Testing, one, two ...

Verwijderd

FREAKJAM schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:41:
...

Er is een recovery image gemaakt toen je Windows 10 installeerde, dus je kunt zelfs een rollback doen naar Windows 8.1.
Nope, die was totaal weg. Kon alleen nog in W10 recovery komen (waar MS toen ook al een waarschuwing voor gaf in het begin).

• FREAKJAM
Ik heb anders zonder problemen een roll back kunnen doen bij een van de eerst builds op mijn surface pro 3 van het werk. Daar stond wel oorspronkelijk 8.1 enterprise op. Rollback was binnen 20 minuten gepiept ofzo.

is everything cool?

Verwijderd

Bij mij was 8.1 gewoon foetsie, niet dat ik het erg vind, maar wel weg. Moet je maar geen alpha/beta OS installeren :P

• FREAKJAM
Gabriel Aul bevestigt dus wat ik al eerder zei; mensen die op dit moment een preview build hebben draaien kunnen uiteindelijk ook (gratis) upgraden naar de RTM versie, mits je beschikt over een Windows 7/8 licentie.

Scheelt weer een rollback/herinstallatie van Windows 7/8 om uiteindelijk te upgraden naar Windows 10 RTM.

[ Voor 28% gewijzigd door FREAKJAM op 12-05-2015 01:03 ]

is everything cool?

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Maar ik heb mijn pc bij een pc winkel om mijn hoek gekocht, die alles in elkaar gezet heeft en ik heb geen doosje.

• FREAKJAM
Lees ook even de overige posts, meerdere mensen hebben je genoeg tips gegeven.

is everything cool?

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:44
FREAKJAM schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:34:
[...]
(of het staat zelfs met een stickertje op je computer/laptop).
Stickertjes doen ze toch niet meer aan? Sinds W8 is bij OEM-versies de code opgeslagen in je BIOS/UEFI.

Edit: laat maar, ik had deze pagina niet gerefreshed, blijkt dat dit al door anderen is gezegd :z

[ Voor 15% gewijzigd door Evano op 12-05-2015 10:18 ]

• FREAKJAM
blacktarantulaX schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:16:
[...]

Stickertjes doen ze toch niet meer aan? Sinds W8 is bij OEM-versies de code opgeslagen in je BIOS/UEFI.

Edit: laat maar, ik had deze pagina niet gerefreshed, blijkt dat dit al door anderen is gezegd :z
Ik ben blijkbaar nog van de oude stempel :9

is everything cool?

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
foppe-jan schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:53:
hebben meer mensen er last van dat scheduled tasks niet meer werken na een upgrade van w7 naar w10? Ik had dit al met b9926, met 10074 (tussentijds gedowngrade, in w7 werkten ze nog/weer prima) nog steeds zo.
Niemand?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Zitten hier mensen op de fast ring met een sp3? Is de nieuwste build redelijk stabiel?
Sorry maak amper gebruik van scheduled tasks. Wat ik wel merk is dat slow ring build problemen heeft met mijn usb3.0 netwerkkaart.

[ Voor 60% gewijzigd door vali op 12-05-2015 11:06 ]

• FREAKJAM
Zowel de mensen van de slow als fast ring zitten op dit moment op build 10074 dus dat maakt waarschijnlijk geen verschil.
Wat had je zelf al gevonden? Ik bijvoorbeeld dit en dit, misschien kan je er iets mee? Zo te zien ben je in ieder geval niet de enige.

Kleine tip:
Als je Googled, zoek dan binnen een bepaalde periode. Build 10074 is nog niet zo heel lang uit, dan zoek je bijvoorbeeld binnen de laatste maand. Dan vind je automatisch de 2 websites die ik je eerder gelinkt heb.

[ Voor 102% gewijzigd door FREAKJAM op 12-05-2015 11:21 ]

is everything cool?

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
FREAKJAM schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:07:
Zowel de mensen van de slow als fast ring zitten op dit moment op build 10074 dus dat maakt waarschijnlijk geen verschil.

[...]

Wat had je zelf al gevonden?
Thanks, dan heeft het geen zin om hem op fast te zetten :)

• FREAKJAM
Uiteindelijk worden nieuwere builds wel sneller gepushed naar fast en niet direct naar slow. Maar als een nieuwe build wordt uitgebracht kun je dat meestal wel lezen op neowin.net of winbeta.org.

is everything cool?

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:24

Rhapsody

In Metal We Trust

Is het op een of andere manier mogelijk om de preview virtueel te draaien op mijn Intel 2600K systeem? Tot zover ik heb kunnen vinden ondersteund deze proc geen hardware virtualization.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• FREAKJAM
Intel Virtualization enablen in je bios?
1. BIOS, Intel Virtualization -> Enabled
2. Start CPU-Z, Check "Instructions" -> VT-x Enabled
3. Install Hyper-V, and reboot.
4. Create and start VM. -> Error(EventID:3040)
5. Check CPU-Z -> VT-x Disabled
6. Uninstall Hyper-V and reboot.
7. Check CPU-Z -> VT-x Enabled
You can download and run this small application (not sure if it will run on server core)
http://www.grc.com/securable.htm
It checks for 64-bit, DEP and hardware virtualization support, and lets you know if your system is capable of running Hyper-V.
Simpelweg Googlen naar Intel 2600K hyper-v of zoeken op het forum zelf geeft je al heel wat pointers.

[ Voor 99% gewijzigd door FREAKJAM op 12-05-2015 18:07 ]

is everything cool?

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 10:05
Hebben jullie ook dat in de 10074 de explorer.exe crashed wanneer je de laptop in slaapmodus hebt en het scherm daarna weer opent?
Ik heb dan wel de programma's die openstonden voordat ik het laptopscherm sloot (dus laptop in slaapstand zette) maar de startbalk onderin moet ik weer starten door ctrl + alt + del - taakbeheer te starten en dan explorer.exe te starten.
[quote]r_buren956 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:03:
Hebben jullie ook dat in de 10074 de explorer.exe crashed wanneer je de laptop in slaapmodus hebt en het scherm daarna weer opent?
Ik heb dan wel de programma's die openstonden voordat ik het laptopscherm sloot (dus laptop in slaapstand zette) maar de startbalk onderin moet ik weer starten door ctrl + alt + del - taakbeheer te starten en dan explorer.exe te starten.
[/quote

Nope....maar volgens mij is dit wel een bekend probleem en is daar een fix voor uitgebracht. Je 10074 build is helemaal bijgewerkt?

Verwijderd

TheVMaster schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:54:

Nope....maar volgens mij is dit wel een bekend probleem en is daar een fix voor uitgebracht. Je 10074 build is helemaal bijgewerkt?
De 1e fix repareert dat niet en de 2e is een fix voor Spartan.

Verder heb dit probleem niet bij mijn laptop.

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

FREAKJAM schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:00:
Intel Virtualization enablen in je bios?

Simpelweg Googlen naar Intel 2600K hyper-v of zoeken op het forum zelf geeft je al heel wat pointers.
CPU-Z zegt dat mijn proc geen VT-X ondersteund.

• FREAKJAM
Rhapsody schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:11:
[...]
Maar heb je ook in je BIOS gekeken?

is everything cool?

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 15:47
Heeft iemand een idee hoe je met 10074 de My Computer/Documents/Network icons op de desktop kan zetten? Zoals bij Windows 7, 8 etc heb ik alleen de Recycle bin op de desktop staan. Vroegah kon je via Rechtermuisknop op de desktop -> Personalize de icoontjes aanzetten. Nu hebben ze een nieuw scherm ervan gemaakt waar die optie niet te vinden is.

Youtube filmpjes gebruiken een oude build waar het oude scherm er wel nog in zit.

Mess with the best, die like the rest

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Hier staat onder gebruiker telkens tweemaal documenten en zo

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 13:56
ThaStealth schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:06:
Heeft iemand een idee hoe je met 10074 de My Computer/Documents/Network icons op de desktop kan zetten? Zoals bij Windows 7, 8 etc heb ik alleen de Recycle bin op de desktop staan. Vroegah kon je via Rechtermuisknop op de desktop -> Personalize de icoontjes aanzetten. Nu hebben ze een nieuw scherm ervan gemaakt waar die optie niet te vinden is.

Youtube filmpjes gebruiken een oude build waar het oude scherm er wel nog in zit.
Bureablad -> Personalize -> Themes -> Go to desktop icon settings

My Documents staat er niet tussen enkel; Computer, User's files, Network, Recycle Bin en Contol Panel.
Ik vind Themes overigens niet echt een logische plek voor de 'Classic Settings'.

[ Voor 5% gewijzigd door Rips10 op 14-05-2015 10:22 ]

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 15:47
Rips10 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:20:
[...]

Bureablad -> Personalize -> Themes -> Go to desktop icon settings

My Documents staat er niet tussen enkel; Computer, User's files, Network, Recycle Bin en Contol Panel.
Dragunov schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:07:
Hier staat onder gebruiker telkens tweemaal documenten en zo
Ah 8)7 domme ik.

My Documents staat er wel onder, maar heet "User Files"

Mess with the best, die like the rest

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

FREAKJAM schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:04:
[...]

Maar heb je ook in je BIOS gekeken?
Ja, had ik er even bij moeten zeggen. In de BIOS niets te vinden. Tot zover ik ook op internet heb gevonden heeft de K serie geen vt-x...

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:34
Rhapsody schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:11:
[...]
Dan staat het uit in je bios/uefi. De processor die je noemt heb ik ook en deze ondersteund gewoon Vt-X hoor.
Heb al heel vaak HyperV gebruikt onder Windows 8(.1) met dit systeem. Gaat zonder problemen.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:32

_Arthur

blub

Rhapsody schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:29:
Tot zover ik ook op internet heb gevonden heeft de K serie geen vt-x...
Dat is wel zo.

http://ark.intel.com/prod...r-8M-Cache-up-to-3_80-GHz

Hij heeft geen VT-d. Maar wel VT-x.

Wel mobo heb je? Dan kijken wij wel even in de manual voor je...

[ Voor 9% gewijzigd door _Arthur op 14-05-2015 10:59 ]

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

_Arthur schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:58:
[...]

Dat is wel zo.

http://ark.intel.com/prod...r-8M-Cache-up-to-3_80-GHz

Hij heeft geen VT-d. Maar wel VT-x.

Wel mobo heb je? Dan kijken wij wel even in de manual voor je...
Mobo is Gigabyte Z68X-UD3H-B3.
Ik ga even kijken naar HyperV. Gebruikte voorheen altijd VirtualBox (voor o.a. Ubuntu enzo)

Installatie op HyperV lijkt te zijn gelukt. (nog bezig met configuratie enzo)

[ Voor 15% gewijzigd door Rhapsody op 14-05-2015 12:09 ]

• RFdeGroot
Rhapsody schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:48:
[...]

Ik ga even kijken naar HyperV. Gebruikte voorheen altijd VirtualBox (voor o.a. Ubuntu enzo)
Dan hebben we bijna hetzelfde systeem. Dat mobo gebruik Ik ook.
Deze heeft die settings gewoon in de bios hoor. Intel Virtualization Enable/Disable etc

[ Voor 12% gewijzigd door RFdeGroot op 14-05-2015 12:03 ]

• _Arthur

_Arthur

blub

RFdeGroot schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:00:
[...]

Dan hebben we bijna hetzelfde systeem. Dat mobo gebruik Ik ook.
Deze heeft die settings gewoon in de bios hoor. Intel Virtualization Enable/Disable etc
Virtualization Technology onder Miscellaneous volgens de manual. Is trouwens default enabled.
Was wel 10seconden zoeken..

• FREAKJAM
Rhapsody schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:48:
[...]

Installatie op HyperV lijkt te zijn gelukt. (nog bezig met configuratie enzo)
Als je voorheen Virtualbox gebruikte, dan snap ik je oorsponkelijke vraag niet.
Rhapsody schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:45:
Is het op een of andere manier mogelijk om de preview virtueel te draaien op mijn Intel 2600K systeem? Tot zover ik heb kunnen vinden ondersteund deze proc geen hardware virtualization.
Als je Virtualbox kunt draaien, dan kun je toch ook de preview virtueel draaien? Of draaide je virtualbox op een ander systeem?

is everything cool?

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

FREAKJAM schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:41:
[...]
Als je voorheen Virtualbox gebruikte, dan snap ik je oorsponkelijke vraag niet.

[...]
Als je Virtualbox kunt draaien, dan kun je toch ook de preview virtueel draaien? Of draaide je virtualbox op een ander systeem?
Ik kreeg een tijdje terug Windows 10 TP ook al niet aan de praat met VirtualBox. Daar kreeg ik een melding over die Hardware Virtualization. In de BIOS kon ik toen nergens wat vinden om dit te enablen. Vorig weekend wilde ik het nogmaals proberen en toen begreep ik dat voor de K versies, hardware virtualization niet ondersteund wordt.

In het verleden gebruikte ik VirtualBox vooral voor Ubuntu. Dat werkte prima. HyperV heb ik nog nooit mee gewerkt. Tot vandaag. Nu draait Win10 prima op het eerste gezicht. Dus dat is mooi! Bedankt allen!

Ik ga nog wel even in de BIOS kijken, of ik echt iets over het hoofd heb gezien...

• _Arthur

_Arthur

blub

Lees je onze reacties uberhaupt wel? Of blijf je steeds in hetzelfde riedeltje vast zitten?

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

_Arthur schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:08:
Lees je onze reacties uberhaupt wel? Of blijf je steeds in hetzelfde riedeltje vast zitten?
Lees je die van mij wel?
Nu draait Win10 prima op het eerste gezicht. Dus dat is mooi! Bedankt allen!
Ik heb win10 nu dus aan de praat met HyperV.

Ik gaf net alleen nog wat extra info erbij.

[ Voor 6% gewijzigd door Rhapsody op 14-05-2015 15:57 ]

• _Arthur

_Arthur

blub

Ja hoor, dat je ondanks het voorkauwen van alle info, je nog niet eens even in je bios gekeken hebt op de juiste plek. En je blijft herhalen dat die 2600K geen VT-x zou hebben 'volgens internet'.
Modbreak:En we gaan weer on-topic verder :)

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 12:33
kan iemand me vertellen of het normaal is dat ik de drivers voor de nvidia geforce go 7300 op mijn lenovo 3000N200 niet kan installeren, nu heb ik steeds de 1024x765 resolutie op het scherm, dat native 1280x800 is.

dat kijkt net erg lekker.... :( de driver van nvidia en de driver via lenovo ( die voor vista bedoeld is ) kan ik beide niet installeren...
iemand suggesties?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen drivers via Windows Update beschikbaar?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Going4Quests
Is het mogelijk om je start scherm te resetten zodat alle tiles unpinned zijn? Door fout in laatste build is zo bv de settings app niet meer gepind, maar ik ken hem ook niet "unpinnen" om hem te herpinnen vanuit de app lijst.

• FREAKJAM
engelbertus schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:24:
kan iemand me vertellen of het normaal is dat ik de drivers voor de nvidia geforce go 7300 op mijn lenovo 3000N200 niet kan installeren, nu heb ik steeds de 1024x765 resolutie op het scherm, dat native 1280x800 is.

dat kijkt net erg lekker.... :( de driver van nvidia en de driver via lenovo ( die voor vista bedoeld is ) kan ik beide niet installeren...
iemand suggesties?
Er zijn nog geen officiele gpu updates van Nvidia en AMD zelf voor Windows 10. Inderdaad via Windows Update kijken of er driver updates zijn.

is everything cool?

• FREAKJAM
Going4Quests schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:20:
Is het mogelijk om je start scherm te resetten zodat alle tiles unpinned zijn? Door fout in laatste build is zo bv de settings app niet meer gepind, maar ik ken hem ook niet "unpinnen" om hem te herpinnen vanuit de app lijst.
Nieuw profiel aanmaken? Met je huidige account een nieuw profiel aanmaken zodat je met dat account weer het eerst profiel/account kunt wissen. Op basis van de default user zou je dan weer het standaard menu moeten krijgen.

Je zou ook nog de volgende manier kunnen proberen.

is everything cool?

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-11 22:19
Ik kreeg vandaag ook weer allemaal nieuwe updates van verschillende standaard apps zoals mail and calendar.

Mail: 17.4016.42291.0 --> 17.410342251.0

Helaas geen release notes. Visueel is er (volgens mij) niets veranderd. Het zullen voornamelijk bugs zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Mils op 15-05-2015 14:08 ]

WP: Ecodan PUHZ-SW50

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-10 11:02
engelbertus schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:24:

iemand suggesties?
Ik heb zelf een 9650M GS en heb zonder moeite de v341.44 Win 7 drivers kunnen installeren.
Er is wel een Win 10 beta driver van Nvidia, maar aleen voor de 900, 700 en 600 series.

Echter probeert de Windows Updates nu telkens die beta driver te installeren. En dit mislukt dus telkens.
nog steeds op zoek hoe ik bepaalde updates uitzet/negeren kan. Dus niet geheel, waar ik al menige handleiding voor heb kunnen vinden

[ Voor 4% gewijzigd door JoSoFijn op 15-05-2015 15:19 ]

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

• FREAKJAM
Je kunt dit niet uitzetten. Lees de Windows 10 overeenkomst eens goed door zou ik zeggen. Lees ook mijn eerdere post in dit topic.
De Diensten van het Programma worden automatisch bijgewerkt, bijvoorbeeld via Windows Update. Deze functie kan niet worden uitgeschakeld. Door de Diensten van het Programma te gebruiken stemt u ermee in automatische updates te ontvangen zonder voorafgaande kennisgeving, en verleent u toestemming aan Microsoft om deze voor u te downloaden en te installeren. U stemt ermee in deze updates uitsluitend te verkrijgen van Microsoft of door Microsoft geautoriseerde bronnen

[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 15-05-2015 15:41 ]

is everything cool?

• Mezz0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 16:04

Mezz0

ESXi-ZFS-NAS

Zijn er nog mensen naar de Seminar van Windows 10 geweest afgelopen dinsdag?

Tony Krijnen himself heeft een 3 uur durende presentatie gegeven wat er allemaal aan gaat komen.

http://esxilab.wordpress.com If all is virtual then what is real?

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:59
FREAKJAM schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:40:
Je kunt dit niet uitzetten. Lees de Windows 10 overeenkomst eens goed door zou ik zeggen. Lees ook mijn eerdere post in dit topic.
[...]
Kan wel, via de Policy editor. Heb ik in een eerdere build gebruikt om de AMD drivers tegen te houden, die crashten ook na elke update weer.

• FREAKJAM
Maar met die GPO blokkeer je waarschijnlijk alle updates en dat zoek je ook niet. (Hoewel je ook kunt kiezen voor download updates and let me decide).

In mijn vorige post verwijs ik uiteindelijk naar deze website waarmee je device driver updates kunt uitschakelen.

[ Voor 55% gewijzigd door FREAKJAM op 15-05-2015 16:53 ]

is everything cool?

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Tjonge wat zijn die de "Engineering preview" drivers van deze week voor de ati 7700 brak.. En elke keer als ik een rollback doe komt windows updat er weer mee aanzetten. heerlijk.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:42

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

ATI heeft de zaken inderdaad nog niet op orde, ik heb met de R9 270 toch een behoorlijk recente kaart maar de drivers lopen vaak vast (CCC.exe werkt niet meer...) en ook als het systeem langer dan 1 uur in standby heeft gestaan wordt de GPU definitief uit gezet. Deze werkt dus dan niet meer en de enige oplossing om beeld te krijgen is een hard reset. Het is en blijft dus toch nog echt een Preview helaas...

[ Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 15-05-2015 18:09 ]

youtube.com/@hisrep

• FREAKJAM
Hands on with Windows 10 build 10120.

Het is weer tijd voor een nieuwe build, het ziet er steeds beter uit. :)

[ Voor 68% gewijzigd door FREAKJAM op 15-05-2015 18:20 ]

is everything cool?

• Pepppie
  • Niet online
Gaat 10120 ook als public beschikbaar komen? Zo niet, wanneer is de opvolger van 10074 te verwachten?

• FREAKJAM
Als je het artikel even leest, kun je daarna je eigen vragen beantwoorden :)

is everything cool?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The last build Microsoft released to Insiders occurred at Build 2015 and with the company promising to release updates at a faster cadence, it shouldn't be too much longer for a new desktop version to drop.
Daar staat dus niet of het zeker is dat deze build ook publiekelijk uitgebracht gaat worden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Pepppie
  • Niet online
Raven schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:34:
[...]

Daar staat dus niet of het zeker is dat deze build ook publiekelijk uitgebracht gaat worden.
Precies! Daarom ook mijn vraag :)

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
Vragen over wanneer een nieuwe build uitkomt kan alleen Microsoft beantwoorden. Meestal hoor je het op sites zoals Windows Central of WMPoweruser het eerst, of je krijgt vanzelf de update aangeboden en heeft Microsoft het goed geheim weten te houden...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• FREAKJAM
nl.mark schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:22:
[...]

Precies! Daarom ook mijn vraag :)
Het staat niet direct in het artikel, maar bij Neowin weten ze het ook niet. Eigenlijk weet niemand het, alleen MS zelf. Tot op heden werden nieuwe builds ook niet aangekondigd, ze zijn er gewoon opeens. Precies wat Swerfer ook zegt.

Er zijn trouwens ook alweer screenshots uitgelekt van build 10123.

[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 16-05-2015 12:40 ]

is everything cool?

• engelbertus
Tja, het vreemde is dat de geforce go 7300 het wel goed deed met bestaande drivers voor windows 7 onder windows 8 en ook nog onder windows 10049..
nu wil een gedownloade driver wel geinstalleerd worden, maar heb je er helemaal niets aan, het lijkt alsof de ibstallstie niets doet. Is het zeker dat er nog wel ondersteuning van deze gpu zal zijn voor windows 10?

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:27
Nou vandaag sinds 2 maanden weer Windows 10, maar wat een verandering zeg. Alles loopt nog soepeler en de nieuwe browser Edge is toch een partij snel. Dit gaat echt de goede kant op.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 19:47

neanderthaler

Are friends electric?

Sinds de meest recente updates heb ik problemen met het start-menu (reageert niet meer op aanklikken, alleen dubbel klikken geeft nog wat opties) en de verkenner crasht veelvuldig :(

• Daniel.
Ik kom even terug op Project Spartan Edge dat dat zo soepel loopt. Na een tijdje te gebruiken kakt de performance na 5 minuut gebruik echt enorm in. Internet Explorer is op dat opzicht nog veel beter. Verder mis ik dat ik niet kan zien als ik over een link hover dat je geen url ziet. Daarnaast heb je wel meer overzicht dan met IE dus dat is wel lekker. Er moet nog flink aan gesleuteld worden, want de performance is eigenlijk nog om te huilen.

Verwijderd

Gisteren 4x de melding gekregen om mijn Microsoft account bij te werken en opnieuw in te loggen :? Blijf het een rare toestand vinden.

Spartan/Edge werkt hier ook nog steeds niet, crashed gewoon.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

neanderthaler schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:37:
Sinds de meest recente updates heb ik problemen met het start-menu (reageert niet meer op aanklikken, alleen dubbel klikken geeft nog wat opties) en de verkenner crasht veelvuldig :(
Hier werkt hij ook nog maar half. Windows toets reageert hij helemaal niet meer op. En op de startknop klikken is 50/50. Verkenner gebruik ik niet veel, Total Commander fan hier en dat al vele jaren. Maar Verkenner gaat tot nu toe goed.

Edit:

Windows toets van de laptop werkt wel, maar niet van het USB keyboard wat ik gebruik.

[ Voor 8% gewijzigd door SandsOfArrakis op 17-05-2015 09:49 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 09:30:
Gisteren 4x de melding gekregen om mijn Microsoft account bij te werken en opnieuw in te loggen :? Blijf het een rare toestand vinden.
Heb ik elke dag wel een paar keer. Ik negeer het gewoon, maar is wel hinderlijk...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Swerfer schreef op zondag 17 mei 2015 @ 10:12:
[...]

Heb ik elke dag wel een paar keer. Ik negeer het gewoon, maar is wel hinderlijk...
Ik krijg het bij een wat grotere update meestal. Kom je op die windows 9 website terecht, en wat je moet updaten daar :?

• Going4Quests
FREAKJAM schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:26:
[...]

Nieuw profiel aanmaken? Met je huidige account een nieuw profiel aanmaken zodat je met dat account weer het eerst profiel/account kunt wissen. Op basis van de default user zou je dan weer het standaard menu moeten krijgen.

Je zou ook nog de volgende manier kunnen proberen.
Heb een oplossing gevonden. Toen ik de Word, Excel en PowerPoint preview downloadde en een groep maakte met de Outlook app stonden alle apps die geglitcht waren tot mijn verbazing in de groep van de Outlook app (die altijd een losse app was op mijn startscherm. 8)7 )

Fixed! :)

• Daniel.

Ze noemen het de nieuwe Internet Explorer, Internet Explorer is zoals nu in de W10 versie superieur aan alles. Die gaat gewoon soepel, start snel op etc. Ik denk dat het nog heel veel finetuning nodig heeft. Op internet zijn ze er lovend over, maar de versie zoals die nu is moeten ze echt niet uit gaan brengen. Microsoft kennende verwacht ik wel dat het goed gaat komen, maar dat zullen we even moeten zien met de nieuwe build. Hoe zou de nieuwe browser geupdate worden, gebeurt dat via Windows Updates of via de Store?

Voor de rest vind ik de nieuwe build wel weer bevallen.

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11 13:40
Heb net een fresh install van Windows 10 TP build 10074 gedaan op mijn mac al bootcamp. Ben benieuwd hoe deze draait. Helemaal omdat ie op mijn tablet nogal problemen had met het startmenu.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024

Probleem heb ik ook, had het opgelost, maar kwam gisteren ook weer terug.

• RFdeGroot
Tripwire999 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:23:
Heb net een fresh install van Windows 10 TP build 10074 gedaan op mijn mac al bootcamp. Ben benieuwd hoe deze draait. Helemaal omdat ie op mijn tablet nogal problemen had met het startmenu.
Met dat startmenu had ik ook problemen met mijn Surface Pro 3. Echter, sinds de updates die later zijn uitgebracht voor die build is het probleem over. Dus die tablet ff updaten :)

• RFdeGroot
shadowman12 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:03:
[...]

Probleem heb ik ook, had het opgelost, maar kwam gisteren ook weer terug.
Heb ik ook regelmatig... Ik ga er maar niet teveel tijd in stoppen. Hooguit even melden bij MS, lijkt me typisch gevalletje van een bug die zeker opgelost gaat worden in een volgende update of build.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik gebruik Windows 10 op mijn (werk) laptop als ik de laptop privé gebruik via een aparte partitie.

Op zich werkt het allemaal leuk en goed maar met name de videokaart drivers (Intel en AMD) zijn imho nogal erg instabiel, met name die van AMD. Ik krijg regelmatig de melding bij het opstarten dat CCC.EXE niet meer werkt (wat hierboven ook al genoemd wordt). Bovendien is de performance niet op hetzelfde niveau als Windows 7 op dezelfde laptop maar dat zal ook met de grafische drivers te maken hebben neem ik aan.

Spartan werkt leuk maar mist nog wat features, dus ik gebruik voornamelijk Chrome. Daarnaast wil Spartan nog wel eens crashen waarna hij helemaal niet meer te starten is.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Cyleo
  • Laatst online: 19-11 20:21
ShittyNL schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:09:
Nou vandaag sinds 2 maanden weer Windows 10, maar wat een verandering zeg. Alles loopt nog soepeler en de nieuwe browser Edge is toch een partij snel. Dit gaat echt de goede kant op.
Alleen de stabiliteit is er nog niet. Ik heb hem op mijn pc (die ik naast mijn MBP draai) en vind hem nog niet geschikt als main-OS. Daarvoor heb ik toch nog te vaak rare dingen (dat hij zo af en toe USB 3 apparaten eruit knikkert is mijn nieuwe irritatie).

• FREAKJAM
CAP-Team schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:11:
Ik gebruik Windows 10 op mijn (werk) laptop als ik de laptop privé gebruik via een aparte partitie.

Op zich werkt het allemaal leuk en goed maar met name de videokaart drivers (Intel en AMD) zijn imho nogal erg instabiel, met name die van AMD. Ik krijg regelmatig de melding bij het opstarten dat CCC.EXE niet meer werkt (wat hierboven ook al genoemd wordt). Bovendien is de performance niet op hetzelfde niveau als Windows 7 op dezelfde laptop maar dat zal ook met de grafische drivers te maken hebben neem ik aan.

Spartan werkt leuk maar mist nog wat features, dus ik gebruik voornamelijk Chrome. Daarnaast wil Spartan nog wel eens crashen waarna hij helemaal niet meer te starten is.
Ik heb hier ook regelmatig de CCC.exe crash, maar dat is eigenlijk het enige. Hopelijk komt AMD binnenkort met hun eigen drivers. Tot die tijd lekker submitten aan Microsoft via de feedback app dan maar.

is everything cool?

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
FREAKJAM schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:18:
[...]
Ik heb hier ook regelmatig de CCC.exe crash, maar dat is eigenlijk het enige. Hopelijk komt AMD binnenkort met hun eigen drivers. Tot die tijd lekker submitten aan Microsoft via de feedback app dan maar.
Op Twitter van Gabe Aul: Hey #WindowsInsiders using AMD GPUs! We have a GREAT build in hand, but seeing frequent crashes in Spartan with AMD on it. Release it or no?

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Tweaker1234 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:02:
[...]

Op Twitter van Gabe Aul: Hey #WindowsInsiders using AMD GPUs! We have a GREAT build in hand, but seeing frequent crashes in Spartan with AMD on it. Release it or no?
http://www.neowin.net/new...sider-preview-build-10122 Er zou deze vanochtend (vs tiijd waarschijnlijk) een nieuwe build aan moeten komen ;)

• FREAKJAM
[...]

Cool! Heb toevallig een PC met een AMD GPU dus ben benieuwd!

is everything cool?

hylke94 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:08:
[...]

http://www.neowin.net/new...sider-preview-build-10122 Er zou deze vanochtend (vs tiijd waarschijnlijk) een nieuwe build aan moeten komen ;)
Dat is dus ergens vanavond NL-tijd rond 18:00-19:00. Volgens mij is rond dat tijdstip wel vaker een build gereleased....yeahh...eindelijk een nieuwe build!
TheVMaster schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:14:
[...]

Dat is dus ergens vanavond NL-tijd rond 18:00-19:00. Volgens mij is rond dat tijdstip wel vaker een build gereleased....yeahh...eindelijk een nieuwe build!
Mwoah, meeste builds werden op donderdag uitgegeven geloof ik?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

TheVMaster schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:14:
[...]

Heb net wel weer 3x mijn account moeten updaten, kom maar op met die nieuwe build :P

• Cyleo
  • Laatst online: 19-11 20:21
[...]

Gezien de frequentie waarmee Spartan hier sowieso al bokt heb ik er weinig moeite mee als er verder optimalisaties voor AMD in zitten.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
neanderthaler schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:37:
Hier had ik gisteren ook last van, ik heb even explorer gekilled en opnieuw gestart en toen werkte het weer. Als het vaker voorkomt zal ik even feedback geven.

Hail to the king baby!

• sellh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-11 02:28
Vandaag ontving ik een aanbieding van Microsoft om als bezitter van Windows 8.1 gratis te upgraden naar Windows 10, met een link.
Maar Windows 10 zit toch nog in de testfase? Geen woord daarover in het bericht van Microsoft. Er wordt gesuggereerd dat de ontwikkeling van Windows 10 klaar zou zijn.

Mijn vraag is voorspelbaar....
In hoeverre is het veilig om op dit moment te upgraden naar Windows 10? Is Windows 10 al ver genoeg ontwikkeld om het te installeren voor dagelijks gebruik? Kun je er al fatsoenlijk mee werken?
Of kan ik beter wachten op de officiële release?

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:59
Was het niet gewoon een spam linkje om jou ertoe te verleiden malware te installeren?

• sellh
MrDirect schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:49:
Was het niet gewoon een spam linkje om jou ertoe te verleiden malware te installeren?
Volgens mij niet, want de link verwijst naar http://windows.microsoft.com en is gestuurd naar het e-mail adres waarmee ik bij Microsoft officieel geregistreerd ben en waarop ik voorzover ik weet nog nooit spammail ontvangen heb (wel via andere e-mail adressen).

• sellh
Er wordt o.a. ook verwezen naar de volgende pagina, waar het aanbod ook vermeld wordt:

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-10/about

[ Voor 22% gewijzigd door sellh op 20-05-2015 14:16 ]

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:04
Ik heb de mail ook gekregen, maar als ik goed lees staat er
Wist je dat je gratis kunt upgraden naar Windows 10?

Maak je klaar voor de beste versie van Windows ooit
We bieden tijdelijk een gratis upgrade* naar Windows 10 voor geschikte apparaten. Omdat je op dit moment Windows 8 hebt, moet je eerst de Update voor Windows 8.1 uitvoeren om gebruik te maken van deze aanbieding.

Met deze link.

[ Voor 3% gewijzigd door Pittie op 20-05-2015 15:05 ]

• engelbertus
gewoon reclame / bekendheid genereren bij he pubkliek. ik had ook zoiets in de mailbox, dat er miljoenen mensen de preview draaien... etc.

• sellh
Ah, ik zie het. Het is geen upgrade naar Windows 10, maar een upgrade naar Windows 8.1 ter voorbereiding van de overstap naar Windows 10 op een later moment.
Maar de upgrade naar Windows 8.1 heb ik lang geleden al gedaan.
Martinspire schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:02:
[...]
Mwoah, meeste builds werden op donderdag uitgegeven geloof ik?
Tja...en iets minder builds op een vrijdag (terwijl ze eigenlijk nooit builds doen op vrijdag)......in ieder geval voor het weekend :+ Zelf denk ik vanavond omdat Gabe vanmorgen vroeg (NL tijd) zei dat hij offline ging om iets voor te bereiden.....tja...dat kan maar één ding zijn :)

• SinergyX
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TheVMaster schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:54:
Tja...en iets minder builds op een vrijdag (terwijl ze eigenlijk nooit builds doen op vrijdag)......in ieder geval voor het weekend :+ Zelf denk ik vanavond omdat Gabe vanmorgen vroeg (NL tijd) zei dat hij offline ging om iets voor te bereiden.....tja...dat kan maar één ding zijn :)
Inderdaad 1 ding, wéér m'n X-Fi drivers weer aan de praat proberen te krijgen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

SinergyX schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:55:
[...]

Inderdaad 1 ding, wéér m'n X-Fi drivers weer aan de praat proberen te krijgen :P
Je hebt ze nu toch aan de praat? Neem aan dat je dat wel even hebt gedocumenteerd :p Dan kun je dat zo weer implementeren straks....

• SinergyX
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TheVMaster schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:59:
Je hebt ze nu toch aan de praat? Neem aan dat je dat wel even hebt gedocumenteerd :p Dan kun je dat zo weer implementeren straks....
Veranderd helaas per update, ik heb meer een stappenplan, elke keer als het niet werkt volgende stap. Hopelijk na 10 stappen werkt het alsnog :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

We gaan inderdaad vandaag een nieuwe build krijgen. Zie onderstaande Tweet van Gabe Aul van een paar minuten terug :
Good morning #WindowsInsiders! Today we have a new build for PC - 10122. We'll start making available in just a couple of hours, stay tuned.
Source : Gabe Aul

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Updates are available.
- fbl_impressive Professional 10122.

Eens kijken hoelang die er over gaat doen :)

Oscar Wilde

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:49
Raven schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:23:
Updates are available.
- fbl_impressive Professional 10122.

Eens kijken hoelang die er over gaat doen :)
Engelstalige Windows? Hier op NL nog niks.
barrymossel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:42:
[...]

Engelstalige Windows? Hier op NL nog niks.
Het kan (volgens Gabe) even duren voordat andere talen binnen druppelen...

• FREAKJAM
Misschien belangrijk eerst wat temp files te cleanen voordat je upgrade.
Upgrading to this build on certain PCs may fail and roll back to the previously installed build with error 0x80070057 – 0x20007. This is a bug where too many device INFs are being migrated and hitting an internal limit. Possible workaround is to use Disk Cleanup to clean up system files and choose Device driver packages, Previous Windows installations and Temporary Windows installation files. You may also need to remove unnecessary peripherals and remove them from Device Manager and trying the upgrade again.

is everything cool?

Pagina: 1 ... 37 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ