Er is een recovery image gemaakt toen je Windows 10 installeerde, dus je kunt zelfs een rollback doen naar Windows 8.1.
[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 11-05-2015 23:43 ]
is everything cool?
Testing, one, two ...
Verwijderd
Nope, die was totaal weg. Kon alleen nog in W10 recovery komen (waar MS toen ook al een waarschuwing voor gaf in het begin).FREAKJAM schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:41:
...
Er is een recovery image gemaakt toen je Windows 10 installeerde, dus je kunt zelfs een rollback doen naar Windows 8.1.
is everything cool?
Verwijderd
Scheelt weer een rollback/herinstallatie van Windows 7/8 om uiteindelijk te upgraden naar Windows 10 RTM.
[ Voor 28% gewijzigd door FREAKJAM op 12-05-2015 01:03 ]
is everything cool?
is everything cool?
Stickertjes doen ze toch niet meer aan? Sinds W8 is bij OEM-versies de code opgeslagen in je BIOS/UEFI.FREAKJAM schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:34:
[...]
(of het staat zelfs met een stickertje op je computer/laptop).
Edit: laat maar, ik had deze pagina niet gerefreshed, blijkt dat dit al door anderen is gezegd
[ Voor 15% gewijzigd door Evano op 12-05-2015 10:18 ]
Ik ben blijkbaar nog van de oude stempelblacktarantulaX schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:16:
[...]
Stickertjes doen ze toch niet meer aan? Sinds W8 is bij OEM-versies de code opgeslagen in je BIOS/UEFI.
Edit: laat maar, ik had deze pagina niet gerefreshed, blijkt dat dit al door anderen is gezegd
is everything cool?
Niemand?foppe-jan schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:53:
hebben meer mensen er last van dat scheduled tasks niet meer werken na een upgrade van w7 naar w10? Ik had dit al met b9926, met 10074 (tussentijds gedowngrade, in w7 werkten ze nog/weer prima) nog steeds zo.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Sorry maak amper gebruik van scheduled tasks. Wat ik wel merk is dat slow ring build problemen heeft met mijn usb3.0 netwerkkaart.
[ Voor 60% gewijzigd door vali op 12-05-2015 11:06 ]
Wat had je zelf al gevonden? Ik bijvoorbeeld dit en dit, misschien kan je er iets mee? Zo te zien ben je in ieder geval niet de enige.
Kleine tip:
Als je Googled, zoek dan binnen een bepaalde periode. Build 10074 is nog niet zo heel lang uit, dan zoek je bijvoorbeeld binnen de laatste maand. Dan vind je automatisch de 2 websites die ik je eerder gelinkt heb.
[ Voor 102% gewijzigd door FREAKJAM op 12-05-2015 11:21 ]
is everything cool?
Thanks, dan heeft het geen zin om hem op fast te zettenFREAKJAM schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:07:
Zowel de mensen van de slow als fast ring zitten op dit moment op build 10074 dus dat maakt waarschijnlijk geen verschil.
[...]
Wat had je zelf al gevonden?
is everything cool?
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
1. BIOS, Intel Virtualization -> Enabled
2. Start CPU-Z, Check "Instructions" -> VT-x Enabled
3. Install Hyper-V, and reboot.
4. Create and start VM. -> Error(EventID:3040)
5. Check CPU-Z -> VT-x Disabled
6. Uninstall Hyper-V and reboot.
7. Check CPU-Z -> VT-x Enabled
Simpelweg Googlen naar Intel 2600K hyper-v of zoeken op het forum zelf geeft je al heel wat pointers.You can download and run this small application (not sure if it will run on server core)
http://www.grc.com/securable.htm
It checks for 64-bit, DEP and hardware virtualization support, and lets you know if your system is capable of running Hyper-V.
[ Voor 99% gewijzigd door FREAKJAM op 12-05-2015 18:07 ]
is everything cool?
Ik heb dan wel de programma's die openstonden voordat ik het laptopscherm sloot (dus laptop in slaapstand zette) maar de startbalk onderin moet ik weer starten door ctrl + alt + del - taakbeheer te starten en dan explorer.exe te starten.
Hebben jullie ook dat in de 10074 de explorer.exe crashed wanneer je de laptop in slaapmodus hebt en het scherm daarna weer opent?
Ik heb dan wel de programma's die openstonden voordat ik het laptopscherm sloot (dus laptop in slaapstand zette) maar de startbalk onderin moet ik weer starten door ctrl + alt + del - taakbeheer te starten en dan explorer.exe te starten.
[/quote
Nope....maar volgens mij is dit wel een bekend probleem en is daar een fix voor uitgebracht. Je 10074 build is helemaal bijgewerkt?
Verwijderd
De 1e fix repareert dat niet en de 2e is een fix voor Spartan.TheVMaster schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:54:
Nope....maar volgens mij is dit wel een bekend probleem en is daar een fix voor uitgebracht. Je 10074 build is helemaal bijgewerkt?
Verder heb dit probleem niet bij mijn laptop.
CPU-Z zegt dat mijn proc geen VT-X ondersteund.FREAKJAM schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:00:
Intel Virtualization enablen in je bios?
Simpelweg Googlen naar Intel 2600K hyper-v of zoeken op het forum zelf geeft je al heel wat pointers.
Maar heb je ook in je BIOS gekeken?Rhapsody schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:11:
[...]
CPU-Z zegt dat mijn proc geen VT-X ondersteund.
is everything cool?
Youtube filmpjes gebruiken een oude build waar het oude scherm er wel nog in zit.
Mess with the best, die like the rest
Bureablad -> Personalize -> Themes -> Go to desktop icon settingsThaStealth schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:06:
Heeft iemand een idee hoe je met 10074 de My Computer/Documents/Network icons op de desktop kan zetten? Zoals bij Windows 7, 8 etc heb ik alleen de Recycle bin op de desktop staan. Vroegah kon je via Rechtermuisknop op de desktop -> Personalize de icoontjes aanzetten. Nu hebben ze een nieuw scherm ervan gemaakt waar die optie niet te vinden is.
Youtube filmpjes gebruiken een oude build waar het oude scherm er wel nog in zit.
My Documents staat er niet tussen enkel; Computer, User's files, Network, Recycle Bin en Contol Panel.
Ik vind Themes overigens niet echt een logische plek voor de 'Classic Settings'.
[ Voor 5% gewijzigd door Rips10 op 14-05-2015 10:22 ]
Rips10 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:20:
[...]
Bureablad -> Personalize -> Themes -> Go to desktop icon settings
My Documents staat er niet tussen enkel; Computer, User's files, Network, Recycle Bin en Contol Panel.
AhDragunov schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:07:
Hier staat onder gebruiker telkens tweemaal documenten en zo
My Documents staat er wel onder, maar heet "User Files"
Mess with the best, die like the rest
Ja, had ik er even bij moeten zeggen. In de BIOS niets te vinden. Tot zover ik ook op internet heb gevonden heeft de K serie geen vt-x...
Dan staat het uit in je bios/uefi. De processor die je noemt heb ik ook en deze ondersteund gewoon Vt-X hoor.Rhapsody schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:11:
[...]
CPU-Z zegt dat mijn proc geen VT-X ondersteund.
Heb al heel vaak HyperV gebruikt onder Windows 8(.1) met dit systeem. Gaat zonder problemen.
Dat is wel zo.Rhapsody schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:29:
Tot zover ik ook op internet heb gevonden heeft de K serie geen vt-x...
http://ark.intel.com/prod...r-8M-Cache-up-to-3_80-GHz
Hij heeft geen VT-d. Maar wel VT-x.
Wel mobo heb je? Dan kijken wij wel even in de manual voor je...
[ Voor 9% gewijzigd door _Arthur op 14-05-2015 10:59 ]
Mobo is Gigabyte Z68X-UD3H-B3._Arthur schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:58:
[...]
Dat is wel zo.
http://ark.intel.com/prod...r-8M-Cache-up-to-3_80-GHz
Hij heeft geen VT-d. Maar wel VT-x.
Wel mobo heb je? Dan kijken wij wel even in de manual voor je...
Ik ga even kijken naar HyperV. Gebruikte voorheen altijd VirtualBox (voor o.a. Ubuntu enzo)
Installatie op HyperV lijkt te zijn gelukt. (nog bezig met configuratie enzo)
[ Voor 15% gewijzigd door Rhapsody op 14-05-2015 12:09 ]
Dan hebben we bijna hetzelfde systeem. Dat mobo gebruik Ik ook.Rhapsody schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:48:
[...]
Mobo is Gigabyte Z68X-UD3H-B3.
Ik ga even kijken naar HyperV. Gebruikte voorheen altijd VirtualBox (voor o.a. Ubuntu enzo)
Deze heeft die settings gewoon in de bios hoor. Intel Virtualization Enable/Disable etc
[ Voor 12% gewijzigd door RFdeGroot op 14-05-2015 12:03 ]
Virtualization Technology onder Miscellaneous volgens de manual. Is trouwens default enabled.RFdeGroot schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:00:
[...]
Dan hebben we bijna hetzelfde systeem. Dat mobo gebruik Ik ook.
Deze heeft die settings gewoon in de bios hoor. Intel Virtualization Enable/Disable etc
Was wel 10seconden zoeken..
Als je voorheen Virtualbox gebruikte, dan snap ik je oorsponkelijke vraag niet.Rhapsody schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:48:
[...]
Mobo is Gigabyte Z68X-UD3H-B3.
Installatie op HyperV lijkt te zijn gelukt. (nog bezig met configuratie enzo)
Als je Virtualbox kunt draaien, dan kun je toch ook de preview virtueel draaien? Of draaide je virtualbox op een ander systeem?Rhapsody schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:45:
Is het op een of andere manier mogelijk om de preview virtueel te draaien op mijn Intel 2600K systeem? Tot zover ik heb kunnen vinden ondersteund deze proc geen hardware virtualization.
is everything cool?
Ik kreeg een tijdje terug Windows 10 TP ook al niet aan de praat met VirtualBox. Daar kreeg ik een melding over die Hardware Virtualization. In de BIOS kon ik toen nergens wat vinden om dit te enablen. Vorig weekend wilde ik het nogmaals proberen en toen begreep ik dat voor de K versies, hardware virtualization niet ondersteund wordt.FREAKJAM schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:41:
[...]
Als je voorheen Virtualbox gebruikte, dan snap ik je oorsponkelijke vraag niet.
[...]
Als je Virtualbox kunt draaien, dan kun je toch ook de preview virtueel draaien? Of draaide je virtualbox op een ander systeem?
In het verleden gebruikte ik VirtualBox vooral voor Ubuntu. Dat werkte prima. HyperV heb ik nog nooit mee gewerkt. Tot vandaag. Nu draait Win10 prima op het eerste gezicht. Dus dat is mooi! Bedankt allen!
Ik ga nog wel even in de BIOS kijken, of ik echt iets over het hoofd heb gezien...
Lees je die van mij wel?_Arthur schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:08:
Lees je onze reacties uberhaupt wel? Of blijf je steeds in hetzelfde riedeltje vast zitten?
Ik heb win10 nu dus aan de praat met HyperV.Nu draait Win10 prima op het eerste gezicht. Dus dat is mooi! Bedankt allen!
Ik gaf net alleen nog wat extra info erbij.
[ Voor 6% gewijzigd door Rhapsody op 14-05-2015 15:57 ]
Ja hoor, dat je ondanks het voorkauwen van alle info, je nog niet eens even in je bios gekeken hebt op de juiste plek. En je blijft herhalen dat die 2600K geen VT-x zou hebben 'volgens internet'.Rhapsody schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:56:
Lees je die van mij wel?
dat kijkt net erg lekker....
iemand suggesties?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Er zijn nog geen officiele gpu updates van Nvidia en AMD zelf voor Windows 10. Inderdaad via Windows Update kijken of er driver updates zijn.engelbertus schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:24:
kan iemand me vertellen of het normaal is dat ik de drivers voor de nvidia geforce go 7300 op mijn lenovo 3000N200 niet kan installeren, nu heb ik steeds de 1024x765 resolutie op het scherm, dat native 1280x800 is.
dat kijkt net erg lekker....de driver van nvidia en de driver via lenovo ( die voor vista bedoeld is ) kan ik beide niet installeren...
iemand suggesties?
is everything cool?
Nieuw profiel aanmaken? Met je huidige account een nieuw profiel aanmaken zodat je met dat account weer het eerst profiel/account kunt wissen. Op basis van de default user zou je dan weer het standaard menu moeten krijgen.Going4Quests schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:20:
Is het mogelijk om je start scherm te resetten zodat alle tiles unpinned zijn? Door fout in laatste build is zo bv de settings app niet meer gepind, maar ik ken hem ook niet "unpinnen" om hem te herpinnen vanuit de app lijst.
Je zou ook nog de volgende manier kunnen proberen.
is everything cool?
Mail: 17.4016.42291.0 --> 17.410342251.0
Helaas geen release notes. Visueel is er (volgens mij) niets veranderd. Het zullen voornamelijk bugs zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Mils op 15-05-2015 14:08 ]
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Ik heb zelf een 9650M GS en heb zonder moeite de v341.44 Win 7 drivers kunnen installeren.engelbertus schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:24:
kan iemand me vertellen of het normaal is dat ik de drivers voor de nvidia geforce go 7300 op mijn lenovo 3000N200 niet kan installeren, nu heb ik steeds de 1024x765 resolutie op het scherm, dat native 1280x800 is.
dat kijkt net erg lekker....de driver van nvidia en de driver via lenovo ( die voor vista bedoeld is ) kan ik beide niet installeren...
iemand suggesties?
Er is wel een Win 10 beta driver van Nvidia, maar aleen voor de 900, 700 en 600 series.
Echter probeert de Windows Updates nu telkens die beta driver te installeren. En dit mislukt dus telkens.
nog steeds op zoek hoe ik bepaalde updates uitzet/negeren kan. Dus niet geheel, waar ik al menige handleiding voor heb kunnen vinden
[ Voor 4% gewijzigd door JoSoFijn op 15-05-2015 15:19 ]
Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?
De Diensten van het Programma worden automatisch bijgewerkt, bijvoorbeeld via Windows Update. Deze functie kan niet worden uitgeschakeld. Door de Diensten van het Programma te gebruiken stemt u ermee in automatische updates te ontvangen zonder voorafgaande kennisgeving, en verleent u toestemming aan Microsoft om deze voor u te downloaden en te installeren. U stemt ermee in deze updates uitsluitend te verkrijgen van Microsoft of door Microsoft geautoriseerde bronnen
[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 15-05-2015 15:41 ]
is everything cool?
Tony Krijnen himself heeft een 3 uur durende presentatie gegeven wat er allemaal aan gaat komen.
http://esxilab.wordpress.com If all is virtual then what is real?
Kan wel, via de Policy editor. Heb ik in een eerdere build gebruikt om de AMD drivers tegen te houden, die crashten ook na elke update weer.FREAKJAM schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:40:
Je kunt dit niet uitzetten. Lees de Windows 10 overeenkomst eens goed door zou ik zeggen. Lees ook mijn eerdere post in dit topic.
[...]
In mijn vorige post verwijs ik uiteindelijk naar deze website waarmee je device driver updates kunt uitschakelen.
[ Voor 55% gewijzigd door FREAKJAM op 15-05-2015 16:53 ]
is everything cool?
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
[ Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 15-05-2015 18:09 ]
youtube.com/@hisrep
Het is weer tijd voor een nieuwe build, het ziet er steeds beter uit.
[ Voor 68% gewijzigd door FREAKJAM op 15-05-2015 18:20 ]
is everything cool?
is everything cool?
Daar staat dus niet of het zeker is dat deze build ook publiekelijk uitgebracht gaat worden.The last build Microsoft released to Insiders occurred at Build 2015 and with the company promising to release updates at a faster cadence, it shouldn't be too much longer for a new desktop version to drop.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Precies! Daarom ook mijn vraagRaven schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:34:
[...]
Daar staat dus niet of het zeker is dat deze build ook publiekelijk uitgebracht gaat worden.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Het staat niet direct in het artikel, maar bij Neowin weten ze het ook niet. Eigenlijk weet niemand het, alleen MS zelf. Tot op heden werden nieuwe builds ook niet aangekondigd, ze zijn er gewoon opeens. Precies wat Swerfer ook zegt.
Er zijn trouwens ook alweer screenshots uitgelekt van build 10123.
[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 16-05-2015 12:40 ]
is everything cool?
nu wil een gedownloade driver wel geinstalleerd worden, maar heb je er helemaal niets aan, het lijkt alsof de ibstallstie niets doet. Is het zeker dat er nog wel ondersteuning van deze gpu zal zijn voor windows 10?
Verwijderd
Spartan/Edge werkt hier ook nog steeds niet, crashed gewoon.
Hier werkt hij ook nog maar half. Windows toets reageert hij helemaal niet meer op. En op de startknop klikken is 50/50. Verkenner gebruik ik niet veel, Total Commander fan hier en dat al vele jaren. Maar Verkenner gaat tot nu toe goed.neanderthaler schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:37:
Sinds de meest recente updates heb ik problemen met het start-menu (reageert niet meer op aanklikken, alleen dubbel klikken geeft nog wat opties) en de verkenner crasht veelvuldig
Edit:
Windows toets van de laptop werkt wel, maar niet van het USB keyboard wat ik gebruik.
[ Voor 8% gewijzigd door SandsOfArrakis op 17-05-2015 09:49 ]
He who controls the Spice, controls the Universe.
Heb ik elke dag wel een paar keer. Ik negeer het gewoon, maar is wel hinderlijk...Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 09:30:
Gisteren 4x de melding gekregen om mijn Microsoft account bij te werken en opnieuw in te loggenBlijf het een rare toestand vinden.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Verwijderd
Ik krijg het bij een wat grotere update meestal. Kom je op die windows 9 website terecht, en wat je moet updaten daarSwerfer schreef op zondag 17 mei 2015 @ 10:12:
[...]
Heb ik elke dag wel een paar keer. Ik negeer het gewoon, maar is wel hinderlijk...
Heb een oplossing gevonden. Toen ik de Word, Excel en PowerPoint preview downloadde en een groep maakte met de Outlook app stonden alle apps die geglitcht waren tot mijn verbazing in de groep van de Outlook app (die altijd een losse app was op mijn startscherm.FREAKJAM schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:26:
[...]
Nieuw profiel aanmaken? Met je huidige account een nieuw profiel aanmaken zodat je met dat account weer het eerst profiel/account kunt wissen. Op basis van de default user zou je dan weer het standaard menu moeten krijgen.
Je zou ook nog de volgende manier kunnen proberen.
Fixed!
Ze noemen het de nieuwe Internet Explorer, Internet Explorer is zoals nu in de W10 versie superieur aan alles. Die gaat gewoon soepel, start snel op etc. Ik denk dat het nog heel veel finetuning nodig heeft. Op internet zijn ze er lovend over, maar de versie zoals die nu is moeten ze echt niet uit gaan brengen. Microsoft kennende verwacht ik wel dat het goed gaat komen, maar dat zullen we even moeten zien met de nieuwe build. Hoe zou de nieuwe browser geupdate worden, gebeurt dat via Windows Updates of via de Store?Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 09:30:
Gisteren 4x de melding gekregen om mijn Microsoft account bij te werken en opnieuw in te loggenBlijf het een rare toestand vinden.
Voor de rest vind ik de nieuwe build wel weer bevallen.
Probleem heb ik ook, had het opgelost, maar kwam gisteren ook weer terug.Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 09:30:
Met dat startmenu had ik ook problemen met mijn Surface Pro 3. Echter, sinds de updates die later zijn uitgebracht voor die build is het probleem over. Dus die tablet ff updatenTripwire999 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:23:
Heb net een fresh install van Windows 10 TP build 10074 gedaan op mijn mac al bootcamp. Ben benieuwd hoe deze draait. Helemaal omdat ie op mijn tablet nogal problemen had met het startmenu.
Heb ik ook regelmatig... Ik ga er maar niet teveel tijd in stoppen. Hooguit even melden bij MS, lijkt me typisch gevalletje van een bug die zeker opgelost gaat worden in een volgende update of build.shadowman12 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:03:
[...]
Probleem heb ik ook, had het opgelost, maar kwam gisteren ook weer terug.
Op zich werkt het allemaal leuk en goed maar met name de videokaart drivers (Intel en AMD) zijn imho nogal erg instabiel, met name die van AMD. Ik krijg regelmatig de melding bij het opstarten dat CCC.EXE niet meer werkt (wat hierboven ook al genoemd wordt). Bovendien is de performance niet op hetzelfde niveau als Windows 7 op dezelfde laptop maar dat zal ook met de grafische drivers te maken hebben neem ik aan.
Spartan werkt leuk maar mist nog wat features, dus ik gebruik voornamelijk Chrome. Daarnaast wil Spartan nog wel eens crashen waarna hij helemaal niet meer te starten is.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Alleen de stabiliteit is er nog niet. Ik heb hem op mijn pc (die ik naast mijn MBP draai) en vind hem nog niet geschikt als main-OS. Daarvoor heb ik toch nog te vaak rare dingen (dat hij zo af en toe USB 3 apparaten eruit knikkert is mijn nieuwe irritatie).ShittyNL schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:09:
Nou vandaag sinds 2 maanden weer Windows 10, maar wat een verandering zeg. Alles loopt nog soepeler en de nieuwe browser Edge is toch een partij snel. Dit gaat echt de goede kant op.
Ik heb hier ook regelmatig de CCC.exe crash, maar dat is eigenlijk het enige. Hopelijk komt AMD binnenkort met hun eigen drivers. Tot die tijd lekker submitten aan Microsoft via de feedback app dan maar.CAP-Team schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:11:
Ik gebruik Windows 10 op mijn (werk) laptop als ik de laptop privé gebruik via een aparte partitie.
Op zich werkt het allemaal leuk en goed maar met name de videokaart drivers (Intel en AMD) zijn imho nogal erg instabiel, met name die van AMD. Ik krijg regelmatig de melding bij het opstarten dat CCC.EXE niet meer werkt (wat hierboven ook al genoemd wordt). Bovendien is de performance niet op hetzelfde niveau als Windows 7 op dezelfde laptop maar dat zal ook met de grafische drivers te maken hebben neem ik aan.
Spartan werkt leuk maar mist nog wat features, dus ik gebruik voornamelijk Chrome. Daarnaast wil Spartan nog wel eens crashen waarna hij helemaal niet meer te starten is.
is everything cool?
Op Twitter van Gabe Aul: Hey #WindowsInsiders using AMD GPUs! We have a GREAT build in hand, but seeing frequent crashes in Spartan with AMD on it. Release it or no?FREAKJAM schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:18:
[...]
Ik heb hier ook regelmatig de CCC.exe crash, maar dat is eigenlijk het enige. Hopelijk komt AMD binnenkort met hun eigen drivers. Tot die tijd lekker submitten aan Microsoft via de feedback app dan maar.
http://www.neowin.net/new...sider-preview-build-10122 Er zou deze vanochtend (vs tiijd waarschijnlijk) een nieuwe build aan moeten komenTweaker1234 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:02:
[...]
Op Twitter van Gabe Aul: Hey #WindowsInsiders using AMD GPUs! We have a GREAT build in hand, but seeing frequent crashes in Spartan with AMD on it. Release it or no?
Cool! Heb toevallig een PC met een AMD GPU dus ben benieuwd!Tweaker1234 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:02:
[...]
Op Twitter van Gabe Aul: Hey #WindowsInsiders using AMD GPUs! We have a GREAT build in hand, but seeing frequent crashes in Spartan with AMD on it. Release it or no?
is everything cool?
Dat is dus ergens vanavond NL-tijd rond 18:00-19:00. Volgens mij is rond dat tijdstip wel vaker een build gereleased....yeahh...eindelijk een nieuwe build!hylke94 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:08:
[...]
http://www.neowin.net/new...sider-preview-build-10122 Er zou deze vanochtend (vs tiijd waarschijnlijk) een nieuwe build aan moeten komen
Mwoah, meeste builds werden op donderdag uitgegeven geloof ik?TheVMaster schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:14:
[...]
Dat is dus ergens vanavond NL-tijd rond 18:00-19:00. Volgens mij is rond dat tijdstip wel vaker een build gereleased....yeahh...eindelijk een nieuwe build!
Verwijderd
Heb net wel weer 3x mijn account moeten updaten, kom maar op met die nieuwe buildTheVMaster schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:14:
[...]
Dat is dus ergens vanavond NL-tijd rond 18:00-19:00. Volgens mij is rond dat tijdstip wel vaker een build gereleased....yeahh...eindelijk een nieuwe build!
Gezien de frequentie waarmee Spartan hier sowieso al bokt heb ik er weinig moeite mee als er verder optimalisaties voor AMD in zitten.Tweaker1234 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:02:
[...]
Hier had ik gisteren ook last van, ik heb even explorer gekilled en opnieuw gestart en toen werkte het weer. Als het vaker voorkomt zal ik even feedback geven.neanderthaler schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:37:
Sinds de meest recente updates heb ik problemen met het start-menu (reageert niet meer op aanklikken, alleen dubbel klikken geeft nog wat opties) en de verkenner crasht veelvuldig
Hail to the king baby!
Maar Windows 10 zit toch nog in de testfase? Geen woord daarover in het bericht van Microsoft. Er wordt gesuggereerd dat de ontwikkeling van Windows 10 klaar zou zijn.
Mijn vraag is voorspelbaar....
In hoeverre is het veilig om op dit moment te upgraden naar Windows 10? Is Windows 10 al ver genoeg ontwikkeld om het te installeren voor dagelijks gebruik? Kun je er al fatsoenlijk mee werken?
Of kan ik beter wachten op de officiële release?
Volgens mij niet, want de link verwijst naar http://windows.microsoft.com en is gestuurd naar het e-mail adres waarmee ik bij Microsoft officieel geregistreerd ben en waarop ik voorzover ik weet nog nooit spammail ontvangen heb (wel via andere e-mail adressen).MrDirect schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:49:
Was het niet gewoon een spam linkje om jou ertoe te verleiden malware te installeren?
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-10/about
[ Voor 22% gewijzigd door sellh op 20-05-2015 14:16 ]
Wist je dat je gratis kunt upgraden naar Windows 10?
Maak je klaar voor de beste versie van Windows ooit
We bieden tijdelijk een gratis upgrade* naar Windows 10 voor geschikte apparaten. Omdat je op dit moment Windows 8 hebt, moet je eerst de Update voor Windows 8.1 uitvoeren om gebruik te maken van deze aanbieding.
Met deze link.
[ Voor 3% gewijzigd door Pittie op 20-05-2015 15:05 ]
Maar de upgrade naar Windows 8.1 heb ik lang geleden al gedaan.
Tja...en iets minder builds op een vrijdag (terwijl ze eigenlijk nooit builds doen op vrijdag)......in ieder geval voor het weekendMartinspire schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:02:
[...]
Mwoah, meeste builds werden op donderdag uitgegeven geloof ik?
Inderdaad 1 ding, wéér m'n X-Fi drivers weer aan de praat proberen te krijgenTheVMaster schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:54:
Tja...en iets minder builds op een vrijdag (terwijl ze eigenlijk nooit builds doen op vrijdag)......in ieder geval voor het weekendZelf denk ik vanavond omdat Gabe vanmorgen vroeg (NL tijd) zei dat hij offline ging om iets voor te bereiden.....tja...dat kan maar één ding zijn
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Je hebt ze nu toch aan de praat? Neem aan dat je dat wel even hebt gedocumenteerdSinergyX schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:55:
[...]
Inderdaad 1 ding, wéér m'n X-Fi drivers weer aan de praat proberen te krijgen
Veranderd helaas per update, ik heb meer een stappenplan, elke keer als het niet werkt volgende stap. Hopelijk na 10 stappen werkt het alsnogTheVMaster schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:59:
Je hebt ze nu toch aan de praat? Neem aan dat je dat wel even hebt gedocumenteerdDan kun je dat zo weer implementeren straks....
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Source : Gabe AulGood morning #WindowsInsiders! Today we have a new build for PC - 10122. We'll start making available in just a couple of hours, stay tuned.
- fbl_impressive Professional 10122.
Eens kijken hoelang die er over gaat doen
Oscar Wilde
Engelstalige Windows? Hier op NL nog niks.Raven schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:23:
Updates are available.
- fbl_impressive Professional 10122.
Eens kijken hoelang die er over gaat doen
Het kan (volgens Gabe) even duren voordat andere talen binnen druppelen...barrymossel schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:42:
[...]
Engelstalige Windows? Hier op NL nog niks.
Upgrading to this build on certain PCs may fail and roll back to the previously installed build with error 0x80070057 – 0x20007. This is a bug where too many device INFs are being migrated and hitting an internal limit. Possible workaround is to use Disk Cleanup to clean up system files and choose Device driver packages, Previous Windows installations and Temporary Windows installation files. You may also need to remove unnecessary peripherals and remove them from Device Manager and trying the upgrade again.
is everything cool?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ