After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Verwijderd
Fixed:
* Project Spartan crashes when attempting to open it on some devices.
* The Start menu appears when features of the work area, such as the screen resolution, DPI setting, or screen rotation, are changed. This can occur when running apps, such as games, that open in full-screen. These apps then crash when pressing the Alt+Tab keys.
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3062095/
Dat laatste had ik last van bij het switchen tussen displays.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 21:13 ]
Startmenu en zoekvak blijven vaak hangen of komen opeens op de voorgrond tijdens het surfen of gamen. Sommige toepassingen lopen vast en daardoor ook taakbeheer, dan moet ik me eerst afmelden. Nog wel meer kleine dingetjes die ik niet had in vorige builds.FREAKJAM schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:46:
Is geen officiele build. Wat draait er niet stabiel dan? Heb eigenlijk weinig issues in deze build.
[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 06-05-2015 01:11 ]
is everything cool?
Kan aan mijn liggen maar spreekt het minor het flinke niet tegen juist?Quad schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:10:
Lijkt erop dat de komende Build een flinke minor update wordt. Ben benieuwd!
Ja, dat heb ik ook begrepen. Dat sluit het implementeren van universal apps in 'Win 10 RT' natuurlijk niet uit.Quad schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:25:
Windows RT gaat geen upgrade naar Windows 10 krijgen, denk dat Windows RT ook uitontwikkeld wordt.
Veel kleine bugfixes en patches maar weinig nieuwe features en apps.Epiphany schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 08:54:
[...]
Kan aan mijn liggen maar spreekt het minor het flinke niet tegen juist?
youtube.com/@hisrep
Is daar een aparte build voor nodig dan? Zouden dat dan niet gewoon updates moeten zijn? Ik weet dat wij daar niets over te zeggen hebben, maar toch,..DeNachtwacht schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:03:
[...]
Veel kleine bugfixes en patches maar weinig nieuwe features en apps.
Geïnstalleerd en lijkt indd verholpen te zijn : >FREAKJAM schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 01:09:
Er is zojuist een kleine update gepushed die waarschijnljk je issues moet oplossen in het startmenu. Zie post van Krusher.
Nee, geen problemen met het installeren en gebruiken van Office 2016 preview.shadowman12 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:07:
Hmmm Office 2016 Technical Preview wil niet meer doorstarten hier. Meer mensen dit probleem?
[clean install build 10074]
[ Voor 6% gewijzigd door Mils op 06-05-2015 12:42 ]
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Geen last van hier. Heb je wel de nieuwe Win10 beta drivers?_Arthur schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:13:
Met 10074 heb ik nu dagelijkse meerdere keren dat mijn nVidea display driver crasht. Herstelt zich binnen de seconde, maar toch irritant. Met vorige builds nagenoeg geen last van gehad.
Zal zo eens de 352.63 beta installeren. Staat nu 349.90 op, die kwam 'automagisch' als update.Martinspire schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:11:
[...]
Geen last van hier. Heb je wel de nieuwe Win10 beta drivers?
Het is een laptop van het werk dus dualboot is niet echt een optie. Ik heb nu Windows 8.1 op mijn laptopmaar heb een paar dingen die ik onder Windows 10 fijner vind werken dan onder Windodws 8.1, dus als het kan wil ik zo snel mogelijk over als het uikomt.
Eén ding waar ik steeds tegen aanloop (zowel bij build 10074 vers als ge-update vanaf eerdere builds) is dat de start-knop niet goed werkt. Soms krijg ik een start menu, maar zodra ik hem vergroot verdwijnt het menu en krijg ik het daarna niet meer terug totdat ik de computer opnieuw opgestart heb.
The Start menu appears when features of the work area, such as the screen resolution, DPI setting, or screen rotation, are changed. This can occur when running apps, such as games, that open in full-screen. These apps then crash when pressing the Alt+Tab keys.
Windows 10 Insider Preview Update Rollup: May 5, 2015
[ Voor 69% gewijzigd door FREAKJAM op 06-05-2015 14:07 ]
is everything cool?
echter vanuit een restart doet hij er 25 seconden over om op te starten.
Via msconfig / startup / open task manager zowel catalyst control center
en de realtek HD audio manager disabled en de herstart gaat gelukkig vlotter.
control alt oeps deleted
Bij mij crashen ook heel veel zaken zo uit het niets, opvallend vaak het Instellingen scherm, Spartan en de store. Ik vind het merkwaardig dat er na zo veel builds nog zo veel werk aan de winkel is voor de devs.
Maar algemene indruk is wel dat ik met W10 direct een 'klik' heb gekregen (i.t.t. W8). Het zal best een fijne overstap zijn vanaf W7 denk ik. Tot die tijd wacht ik rustig af, als ze er wat langer voor nodig hebben bij Microsoft doen ze dat maar.
Is dit meteen ook een effectieve manier om het verspreiden van virussen tegen te gaan? Immers ben je misschien toch wat minder in de weer met een browser. Of klets ik nu lariekoek?
Ik ga straks eens kijken of ik Photoshop er op kan zetten. Ik weet niet of Adobe dat toelaat op Windows 10 met hun installer
[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 06-05-2015 22:00 ]
Ja, heb via Channel9 wat Windows 10 sessies van Microsoft Ignite wat nu bezig is, en er zit behoorlijk wat security verbeteringen in Windows 10. Apps draaien geisoleerd binnen het OS.RoyK schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:00:
Nu heb ik als OSX gebruiker niet zo heel veel ervaring met Windows 8. Ik start het enkel op om te kunnen gamen en kom verder eigenlijk niet in het systeem. Tot nu toe vind ik Windows 10 (vandaag erop gezet) een frisse vertoning voor mij. Het installeren van kleine apps zoals je gewend ben van de telefoon vind ik ook wel wat hebben. Netflix, youtube, uitzending gemist, nieuws.. Wat je 'normaal' via je browser doet, gaat nu via apps.
Is dit meteen ook een effectieve manier om het verspreiden van virussen tegen te gaan? Immers ben je misschien toch wat minder in de weer met een browser. Of klets ik nu lariekoek?
Ik ga straks eens kijken of ik Photoshop er op kan zetten. Ik weet niet of Adobe dat toelaat op Windows 10 met hun installer
Alleen loop ik wel tegen een ander probleem aan. Ik heb in de app store een aantal apps gekocht. In 8.1 Pro waren ze keurig geregistreerd, maar nu met 10 zijn ze allemaal weer op "adware / shareware / demo" teruggezet... Geen idee of dat puur Windows 10 is, of dat ik door die upgrade alles weer opnieuw moet aanschaffen
Voor de rest draait het systeem prima. FF XIV ARR draait ook als een zonnetje. En het "nieuwe" startmenu werkt hier ook prima. Zo had Microsoft het met Windows 8 eigenlijk al moeten doen
[ Voor 11% gewijzigd door SandsOfArrakis op 07-05-2015 06:44 ]
He who controls the Spice, controls the Universe.
Bij mij (en volgens mij iedereen) werkt de App Store ook nog niet vlekkeloos. Zo krijg ik de Facebook App niet geïnstalleerd, maar Netflix weer wel. Ik heb zelf Hitman GO op mijn Windows Phone 8.1 gekocht en op W10 wordt wel herkend dat ik het spel gekocht heb, maar downloaden gaat weer niet.SandsOfArrakis schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 06:41:
Alleen loop ik wel tegen een ander probleem aan. Ik heb in de app store een aantal apps gekocht. In 8.1 Pro waren ze keurig geregistreerd, maar nu met 10 zijn ze allemaal weer op "adware / shareware / demo" teruggezet... Geen idee of dat puur Windows 10 is, of dat ik door die upgrade alles weer opnieuw moet aanschaffenIk hoop het eerste, want als ik bijvoorbeeld in Wordfeud op de knop klik om het te kopen om van die adds af te zijn, dan crashed Wordfeud meteen.
Ach, niet al te druk om maken er staat niet voor niets (Beta) achter.
youtube.com/@hisrep
Toffe feature! Een van de redenen waarom ik nu Google Chrome gebruik. Hij bewaart mijn history en hij synced dit via mijn account zodat ik dezelfde history thuis, op mijn werk en mobiel kan gebruiken.In a Twitter Q&A session, the Edge dev team has confirmed that the new browser will support syncing of bookmarks, passwords, history and tabs, like FireFox sync. But, the company did not say when this feature would arrive, only that it would be coming in a future update.
Edge wordt op deze manier wel steeds meer interessant. Beetje jammer als ze dit niet direct releasen wanneer Windows 10 uit komt. Voor nu lijkt het erop dat het een future feature is.
is everything cool?
IE doet enkel favorieten van je lijst en bar, verder doet die volgens mij niets.Ramon schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:50:
Ik dacht dat IE dat ook al deed?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Edge crashed bij mij overigens (build 10074 en de laatste IP update)
Wel tof dat MIDIOX en MIDI Yoke nog steeds werken
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2015 01:22 ]
Jawel, wachtwoorden worden sinds Win8 ook gesynct.SinergyX schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 00:08:
[...]
IE doet enkel favorieten van je lijst en bar, verder doet die volgens mij niets.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Nu met de 352.63 beta drivers geen last meer gehad van dat de display driver casht. Thnx voor de tipMartinspire schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:11:
Geen last van hier. Heb je wel de nieuwe Win10 beta drivers?
http://www.nu.nl/gadgets/...grote-windows-versie.html
Klinkt alsof ze de Linux manier overgenomen hebben voor updates, ware het niet dat Linux na een aantal jaar wel stopt met support en dit bij Win 10 (als het dan nog zo blijft heten) dus niet zo zal zijn en het een on-going systeem gaat blijven.Vanaf Windows 10 gaat Microsoft regelmatiger updates uitbrengen. Dit betekent dat grote belangrijke 'patches' direct worden uitgerold. Gebruikers kunnen kiezen voor de snelle of langzame updaterondes. De belangrijkste beveiligingsupdates zullen altijd naar alle gebruikers gepusht worden.
Met het afschaffen van Patch Tuesday worden lekken dus eerder gedicht. Aan de andere kant kan dit meer losse updates betekenen en zouden er in theorie eerder problemen kunnen ontstaan omdat een 'patch' nog niet helemaal goed getest is, merkt PC World op.
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
youtube.com/@hisrep
Ja klopt, dit is al een tijdje bekend. Ze willen ook niet langer versienummers gebruiken van wat ik begreep. Ze zijn een tijd terug ook al van de term servicepacks afgestapt denk ik zo, want Windows 8.1 kun je bijvoorbeeld ook zien als Windows 8 met service pack 1. Zie ook dit artikel voor wat meer info.arjoderoon schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:00:
Ik lees net dit artikel:
http://www.nu.nl/gadgets/...grote-windows-versie.html
[...]
Klinkt alsof ze de Linux manier overgenomen hebben voor updates, ware het niet dat Linux na een aantal jaar wel stopt met support en dit bij Win 10 (als het dan nog zo blijft heten) dus niet zo zal zijn en het een on-going systeem gaat blijven.
[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 08-05-2015 10:43 ]
is everything cool?
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Door OneDrive af te sluiten en vervolgens de gehele OneDrive map te verwijderen is het mij een tijdje terug gelukt. Bij de volgende keer dat OneDrive opstart wordt gevraagd waar de OneDrive map dan geplaatst moet worden.Reaper.JA2 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:25:
In eerdere Windows 10 builds was het mogelijk om de OneDrive folder te verplaatsen, nu is dat niet meer mogelijk. Of is er toevallig een workaround waar ik niet van afweet? Heb nu meer ruimte dus kan alles sync'en
Morgen even doen, bedankt voor de tipRips10 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:48:
[...]
Door OneDrive af te sluiten en vervolgens de gehele OneDrive map te verwijderen is het mij een tijdje terug gelukt. Bij de volgende keer dat OneDrive opstart wordt gevraagd waar de OneDrive map dan geplaatst moet worden.
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Ik volg de Windows 10 discussie al een lange tijd, maar na het nieuwsbericht is het mij helemaal duidelijk.FREAKJAM schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:42:
[...]
Ja klopt, dit is al een tijdje bekend. Ze willen ook niet langer versienummers gebruiken van wat ik begreep. Ze zijn een tijd terug ook al van de term servicepacks afgestapt denk ik zo, want Windows 8.1 kun je bijvoorbeeld ook zien als Windows 8 met service pack 1. Zie ook dit artikel voor wat meer info.
Wat ik dus nu begrijp is dat Windows dus een abonnementsmodel wordt. Eigenlijk heb je maar een jaar lang recht op updates, en daarna moet je weer betalen. (Ik ga er immers vanuit dat je de huidige gebruikers niet oneindig lang gratis Windows updates gaan ontvangen.)
Stel dat je stopt met het abonnement, werkt Windows dan nog wel? (Ik hoop het wel.) Maar ik verwacht dan dat veel mensen eenmalig een computer kopen, en dan geen abonnement gaan betalen. En dan krijg je natuurlijk weer een OS zonder veiligheidspatches. Dit is dus nu ook exact aan de hand met Windows XP. Ik ken voldoende mensen die geen geld hebben voor een nieuwe computer en nog steeds hun 8 jaar oude computer met Windows XP 1x per week opstarten voor hun e-mail en bankzaken te doen.
Ik hoop niet dat we straks het zelfde krijgen.
Oja, en Windows opnieuw installeren. Kan je dan opnieuw alle updates downloaden t/m de dag waarop abonnement was verlopen?
Ik begreep ook dat updates verplicht zijn, om daarna weer andere updates te kunnen installeren. Wat ik mij dan afvraag is tot hoever Microsoft oude computers blijft ondersteunen. Op een gegeven moment komt het moment dat vanwege een update de computer niet meer goed werkt. Veiligheidslekken moeten gedicht worden terwijl andere updates bepaalde hardwareconfiguraties niet meer ondersteunen. Sommige computers worden ruim 12 jaar oud, en gaat Microsoft deze pc's nog steeds actief ondersteunen?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Wat betreft de versienummers;This is more than a one-time upgrade: once a Windows device is upgraded to Windows 10, we will continue to keep it current for the supported lifetime of the device – at no cost. With Windows 10, the experience will evolve and get even better over time. We’ll deliver new features when they’re ready, not waiting for the next major release. We think of Windows as a Service – in fact, one could reasonably think of Windows in the next couple of years as one of the largest Internet services on the planet.
Het ziet er naar uit dat Windows vanaf nu altijd Windows 10 zal blijven heten. Updates zullen altijd binnen de scope van Windows 10 blijven en hiermee kun je dus eigenlijk concluderen dat Windows 10 altijd voorzien zal worden van de nieuwste updates mits ze in de toekomst doen besluiten een volledig nieuw OS of iets dergelijks te gaan ontwikkelen.
[ Voor 96% gewijzigd door FREAKJAM op 08-05-2015 19:33 ]
is everything cool?
Ik begrijp dat je het komend jaar gratis mag updaten naar Windows 10.FREAKJAM schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 19:25:
Nee, je vergist je hier net als velen. Je mag het eerste jaar gratis updaten naar Windows 10. Je dient hiervoor minimaal te beschikken over Windows 7.
Maar ik begrijp niet dat Microsoft daarna alle updates op Windows 10 dan gratis zal gaan aanbieden. Er moet ergens een verdienmodel achter zitten, want nu hebben ze dus gewoon Windows 10 ontwikkeld en geven het gratis weg.
Dat komt mede omdat de focus van Microsoft niet meer op windows ligt, maar meer op de devices en mobility. De licentie voor windows 10 wordt namelijk wat ik laatste begrepen heb naamsgebonden, dus jij als persoon koopt een windows licentie en mag het daarmee op meerdere apparaten gebruiken (feitelijk elk appraat waar jij achter gaat zitten).Onbekend schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 19:34:
[...]
Ik begrijp dat je het komend jaar gratis mag updaten naar Windows 10.
Maar ik begrijp niet dat Microsoft daarna alle updates op Windows 10 dan gratis zal gaan aanbieden. Er moet ergens een verdienmodel achter zitten, want nu hebben ze dus gewoon Windows 10 ontwikkeld en geven het gratis weg.
Office 2016 wordt al een SaaS achtige constructie lijkt het op. Kan je alleen gebruiken als je office365 hebt en zo zal het op den duur met Windows ook gaan verwacht ik
Het is letterlijk wat in het artikel staat; ze zien Windows niet meer als een product maar als een service.
Willekeurige theorie gevist van een website:
Very few people upgrade quickly to new versions of Windows, meaning that people making applications have to ensure they work across even very old versions of the operating system. But if Microsoft offering Windows for free means more people upgrading, developers will be able to work much faster and create better applications.
That helps Microsoft because it’s moving towards selling apps through its own store — allowing it to take a cut, just as Apple does. The more developers want to sell apps for Windows phones and computers, and the more people that use them, the more money that comes back to Microsoft.
It will also see more people sign up for Microsoft accounts, getting them using Microsoft’s recent services like online storage service OneDrive. If Microsoft can get people into using its products, they will buy more — a strategy used effectively by Apple — and so the move could drive purchases of new devices after all.
[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 08-05-2015 19:41 ]
is everything cool?
Dat doen Apple en Google al jaren, en Google natuurlijk met behoorlijk vervelende consequenties (inleveren privacy). Toch is er om de één of andere reden heel veel huiver op internet te vinden over wat er precies gebeurt nà dat eerste gratis jaar. Natuurlijk moet er geld verdiend worden maar MS is heus niet zo stom om ineens begin 2017 hele dure verplichte abonnementen bij iedereen door de strot te duwen. Dan zit iedere consument namelijk binnen 3 weken op een concurrerend OS als Os X, chromeOS of linux. Veel logischer gezien de geschiedenis van Microsoft is dat er bedrijfsmatig voor de abonnementen betaald gaat worden, en voor consumenten en thuisgebruik zachtere of zelfs gratis tarieven zijn. Denk bijv. aan de voordelige office programma's die MS altijd heeft lopen voor studenten. Toekomst voorspellen kan je nooit maar ik gok niet dat ze graag al hun klanten massaal wegjagen.Onbekend schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 19:34:
[...]
youtube.com/@hisrep
Wat ik mij afvraag is nog steeds de ondersteuning van oudere hardware. Als je Android ziet, zie je dat er vele verschillende versies zijn die niet geupgraded kunnen worden vanwege diverse compatibiliteitsproblemen. Als het eenvoudig was, hadden de fabrikanten al lang al upgrades naar Android 4 of zelfs 5 aangeboden.
Windows is vrijwel altijd en volledig backwards compatible. Meestal kunnen drivers van oude Windows ingeladen worden in de nieuwere versies. Dit zal bij Windows 10 niet anders zijn. Je leest hier wel af en toe dat er wat problemen zijn met het vinden van drivers of het installeren van drivers van bijvoorbeeld Windows 7, maar voor het gros zal dat nog wel opgelost gaan worden. In ieder geval wil Microsoft iedereen met Windows 7 of hoger gratis laten updaten naar 10. Dus systemen die net zo oud als Windows 7 zijn zouden geen problemen moeten geven. Systemen met XP die geupdate kunnen worden naar Windows 7 zouden dus ook zonder (veel) problemen naar Windows 10 moeten kunnen. Hoe oude systemen wil je verder nog updaten? Systemen van voor XP tijd zijn in computertermen antiek.Onbekend schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 09:30:
Wat ik mij afvraag is nog steeds de ondersteuning van oudere hardware. Als je Android ziet, zie je dat er vele verschillende versies zijn die niet geupgraded kunnen worden vanwege diverse compatibiliteitsproblemen. Als het eenvoudig was, hadden de fabrikanten al lang al upgrades naar Android 4 of zelfs 5 aangeboden.
Blijft natuurlijk wel dat Windows 10 voor oude systemen misschien wat zwaar kan zijn...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Er wordt nog steeds geld verdiend met het verkopen van nieuwe licenties op nieuwe hardware en mensen die gewoon Windows 10 in een doos kopen in de winkel.Onbekend schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 19:34:
[...]
Daarnaast kan MS geld verdienen door het verkopen van abo's op Music (wat nu Xbox Music is), OneDrive, Office 365 en verkoopt het apps via de store en video's via Video (wat nu Xbox Video is).
De vraag is of ze echt minder zullen verdienen. Als je kijkt naar de geschiedenis dan weet je dat de PC verkoop vaak inzakt als MS een nieuw besturingssysteem heeft aangekondigd en weer een opleving heeft als er hardware op de markt is met het nieuwe besturingssysteem. Dus afhankelijk van hoe goed die nieuwe hardware is kan MS best veel verdienen aan de nieuwe licenties. Zelf kijk ik in ieder geval erg uit naar hardware die gebruik maakt van Windows Hello.Onbekend schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 09:30:
Ik zat Windows een beetje te vergelijken met het Office365-model van Microsoft. Maar op zich klinkt het niet vreemd in de oren dat Microsoft minder aan Windows zelf wil verdienen, maar meer aan services zelf.
Geen idee wat Android hier mee te maken heeft maar hardware die Windows 7 draait kan ook vrijwel zonder uitzondering Windows 10 draaien. Er is een reden dat Windows XP niet is mee genomen in het update programma.Wat ik mij afvraag is nog steeds de ondersteuning van oudere hardware. Als je Android ziet, zie je dat er vele verschillende versies zijn die niet geupgraded kunnen worden vanwege diverse compatibiliteitsproblemen. Als het eenvoudig was, hadden de fabrikanten al lang al upgrades naar Android 4 of zelfs 5 aangeboden.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Toch maakt die reden (welke dan ook) niet uit. XP computers kan je meestal updaten naar Windows 7, dus automatisch ook naar Windows 10 als is de hardware meestal dusdanig verouderd dat het updaten het misschien niet waard is.Ramon schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:16:
[...]
Er is een reden dat Windows XP niet is mee genomen in het update programma.
Als je met XP zit en persé met dat systeem naar Windows 10 wilt en ook nog eens goedkoop, dan kan je straks misschien een goedkope Windows 7 of 8 licentie bemachtigen als Windows 10 uit is en dan gratis updaten naar Windows 10.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
XP computers waren ook bijv single-core 1Ghz met 512MB RAM. Volgens mij wordt je daar niet gelukkig vanSwerfer schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:30:
[...]
Toch maakt die reden (welke dan ook) niet uit. XP computers kan je meestal updaten naar Windows 7, dus automatisch ook naar Windows 10 als is de hardware meestal dusdanig verouderd dat het updaten het misschien niet waard is.
Als je met XP zit en persé met dat systeem naar Windows 10 wilt en ook nog eens goedkoop, dan kan je straks misschien een goedkope Windows 7 of 8 licentie bemachtigen als Windows 10 uit is en dan gratis updaten naar Windows 10.
Ik gaf dat als praktijkvoorbeeld aan. Je ziet nog veel telefoons op Android 2.3 draaien, terwijl deze bekende veiligheidslekken heeft. Deze zijn al opgelost in de nieuwste versie, maar deze apparaten kunnen niet naar de nieuwste versie toe worden geupgraded.Ramon schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:16:
[...]
Geen idee wat Android hier mee te maken heeft maar hardware die Windows 7 draait kan ook vrijwel zonder uitzondering Windows 10 draaien. Er is een reden dat Windows XP niet is mee genomen in het update programma.
Ik hoop niet dat Windows straks ook zo wordt dat het na bepaalde updates niet meer goed functioneert op oudere hardware.
Mijn zoon wil een nieuwe computer kopen. Als hij dat nu doet krijgt hij Windows 8.1, en ik heb begrepen dat als Windows 10 uitkomt de upgrade dan gratis is.
Is het erg nadelig om straks Windows 10 over Windows 8 heen te installeren qua performance? Ik kan me voorstellen dat het dan een stuk minder efficient geïnstalleerd is dan als we Windows 10 zouden installeren op een kale pc.
Daar is nog niet zoveel over te zeggen. Je kan altijd nog kiezen voor een schone installatie na de upgrade of upgraden zonder behoud van bestanden en instellingen, wat in feite een schone installatie is.Zoufiax schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:23:
Dit is misschien niet helemaal het juiste topic maar ik wilde er geen nieuw topic voor maken.
Mijn zoon wil een nieuwe computer kopen. Als hij dat nu doet krijgt hij Windows 8.1, en ik heb begrepen dat als Windows 10 uitkomt de upgrade dan gratis is.
Is het erg nadelig om straks Windows 10 over Windows 8 heen te installeren qua performance? Ik kan me voorstellen dat het dan een stuk minder efficient geïnstalleerd is dan als we Windows 10 zouden installeren op een kale pc.
[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 09-05-2015 15:38 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
We kunnen helaas niet in de toekomst kijken. Wie weet komt er wel een nieuwe processor-architectuur over 4 jaar en zijn de huidige computers ineens allemaal waardeloos.Onbekend schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:57:
[...]
Ik gaf dat als praktijkvoorbeeld aan. Je ziet nog veel telefoons op Android 2.3 draaien, terwijl deze bekende veiligheidslekken heeft. Deze zijn al opgelost in de nieuwste versie, maar deze apparaten kunnen niet naar de nieuwste versie toe worden geupgraded.
Ik hoop niet dat Windows straks ook zo wordt dat het na bepaalde updates niet meer goed functioneert op oudere hardware.
Maar zoals ik zei als je naar de geschiedenis kijkt wordt Windows 10 alleen maar lichter dan zijn voorgangers en kan je het op computers uit 2007 en later installeren.
Als het een schone installatie is van Windows 10, is het geen upgrade meer toch? Naar mijn weten krijgen we straks een digitale upgrade van Windows 10 gratis, niet de "volledige" versie. Ik betwijfel of een schone/nieuwe installatie straks mogelijk is.Quad schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:37:
[...]
Daar is nog niet zoveel over te zeggen. Je kan altijd nog kiezen voor een schone installatie na de upgrade of upgraden zonder behoud van bestanden en instellingen, wat in feite een schone installatie is.
is everything cool?
Natuurlijk wel, ik heb zo mijn Windows 8.1 upgrade licentie namelijk. Je kan momenteel bij Windows 10 ook al kiezen of je alles wilt behouden of niet.FREAKJAM schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:14:
[...]
Als het een schone installatie is van Windows 10, is het geen upgrade meer toch? Naar mijn weten krijgen we straks een digitale upgrade van Windows 10 gratis, niet de "volledige" versie. Ik betwijfel of een schone/nieuwe installatie straks mogelijk is.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Windows 10 is een gratis upgrade voor alle Windows 8.1 en Windows 7 gebruikers. Je krijgt dus als het ware deze upgrade gratis voor je kiezen op het moment dat je Windows 7 of Windows 8.1 draait. (een in place upgrade). Wat ik me afvraag is of je met je Windows 8 licentie bijvoorbeeld een Windows 10 install medium kunt maken om een schone installatie te doen, want dat is nu volgens mij nog niet helemaal duidelijk.
is everything cool?
De preview van Office 2016 kan ook met een key geactiveerd worden hoor (key staat op de downloadsite), verwacht niet dat dit met de uiteindelijke versie anders zal zijn. De toekomst zal denk ik wel die kant op gaan. Web-apps zoals je nu ook al met Office 365 hebt. Straks je hele OS als web-app, afhankelijk van je abonnement. (Scary....)Epiphany schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 19:38:
[...]
Office 2016 wordt al een SaaS achtige constructie lijkt het op. Kan je alleen gebruiken als je office365 hebt en zo zal het op den duur met Windows ook gaan verwacht ik
Waar een wil is, is een stopcontact....
Ik heb de afgelopen jaren een paar apps gekocht in de mac appstore. Sommigen waren goedkoop, anderen in de 30 euro.
Als ik van OSX naar windows overstap overweeg ik ook een windows telefoon.
[ Voor 16% gewijzigd door RoyK op 09-05-2015 20:28 ]
Dat is niet eens meer nodig, je gaat in het moderne instellingen menu naar Instellingen -> Update & Security -> Systeemherstel -> Alles verwijderen en windows opnieuw installeren. Die feature zit overigens ook al in Windows 8.1FREAKJAM schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:26:
Wat ik me afvraag is of je met je Windows 8 licentie bijvoorbeeld een Windows 10 install medium kunt maken om een schone installatie te doen, want dat is nu volgens mij nog niet helemaal duidelijk.
Daarmee formatteer je de boel geheel, eventueel kan je partitioneren etc. Bijkomend voordeel is dat je meteen via internet de meest actuele installatiebestanden gebruikt, in plaats van het uit 2003 afkomstige XP SP1 cd'tje na installatie nog 2 uur te moeten updaten.
[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 09-05-2015 21:49 ]
youtube.com/@hisrep
Met Windows ME is een nieuw drivermodel uitgekomen, waardoor oudere drivers van Windows 95 en 98 niet meer werken. Met Windows Vista is het driver model veranderd, waardoor drivers van Windows XP niet meer werken. Het is dus zeker niet zo dat altijd alles backwards compatible is. Eén van de redenen waarom ME en Vista zo slecht ontvangen zijn, is omdat veel drivers niet meer werkten en mensen dus met bestaande computers veel problemen gehad hadden. Het feit dat XP prima werkt wil niet zeggen dat er drivers zijn voor Vista/7/8/10 en dat dus alles blijft werken.Swerfer schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 09:49:
[...]
Windows is vrijwel altijd en volledig backwards compatible. Meestal kunnen drivers van oude Windows ingeladen worden in de nieuwere versies. Dit zal bij Windows 10 niet anders zijn. Je leest hier wel af en toe dat er wat problemen zijn met het vinden van drivers of het installeren van drivers van bijvoorbeeld Windows 7, maar voor het gros zal dat nog wel opgelost gaan worden. In ieder geval wil Microsoft iedereen met Windows 7 of hoger gratis laten updaten naar 10. Dus systemen die net zo oud als Windows 7 zijn zouden geen problemen moeten geven. Systemen met XP die geupdate kunnen worden naar Windows 7 zouden dus ook zonder (veel) problemen naar Windows 10 moeten kunnen. Hoe oude systemen wil je verder nog updaten? Systemen van voor XP tijd zijn in computertermen antiek.
Blijft natuurlijk wel dat Windows 10 voor oude systemen misschien wat zwaar kan zijn...
Maar inderdaad, als de update naar 7 goed lukt, dan zou naar 10 waarschijnlijk ook wel moeten lukken.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ah ja, ik ken die optie. Even niet aan gedacht.DeNachtwacht schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 21:48:
[...]
Dat is niet eens meer nodig, je gaat in het moderne instellingen menu naar Instellingen -> Update & Security -> Systeemherstel -> Alles verwijderen en windows opnieuw installeren. Die feature zit overigens ook al in Windows 8.1
Daarmee formatteer je de boel geheel, eventueel kan je partitioneren etc. Bijkomend voordeel is dat je meteen via internet de meest actuele installatiebestanden gebruikt, in plaats van het uit 2003 afkomstige XP SP1 cd'tje na installatie nog 2 uur te moeten updaten.
Maar dat zou betekenen dat je eerst moet upgraden naar Windows 10 en vervolgens geef je in Windows 10 aan dat je een fresh install moet doen wat eigenlijk altijd dubbel werk is (eerst upgraden van bijv windows 8.1 naar windows 10 en dan een fresh install triggeren op de manier hoe jij zegt).
is everything cool?
Bij de installatie kan je precies datzelfde al kiezen, maar je wil natuurlijk toch vaak eerst even proberen of simpelweg upgraden al genoeg is om foutloos te draaien.FREAKJAM schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:31:
Ah ja, ik ken die optie. Even niet aan gedacht.
Maar dat zou betekenen dat je eerst moet upgraden naar Windows 10 en vervolgens geef je in Windows 10 aan dat je een fresh install moet doen wat eigenlijk altijd dubbel werk is (eerst upgraden van bijv windows 8.1 naar windows 10 en dan een fresh install triggeren op de manier hoe jij zegt).
[ Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 09-05-2015 23:34 ]
youtube.com/@hisrep
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ik hoop op het laatste
is everything cool?
1 Ik hoor overal dat windows 10 gratis is voor het eerste jaar , maar hoe zit het dan met het jaar er op , moet je dan wel in eens gaan betalen er voor
of alleen als je hem dan nieuw wil aanschaffen ?
of komt er en vorm van elke maand een klein bedrag betalen als een soort abbo ?
en ten tweede is deze versie die nu uit is al in het nederlands verkrijgbaar
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Voordat je de overstap maakt, lees deze hele topiuc eens goed door. Waarschijnlijk worden al je vragen dan vanzelf duidelijk en kan je een betere beslissing maken of je nu al wel of niet overstapt of wacht tot hij definitief uit is, waarschijnlijk ergens in Juli...ravw schreef op zondag 10 mei 2015 @ 06:33:
zit er ook aan te denken om over te stappen naar Windows 10 , maar nu zit ik even met een paar vragen ..
1 Ik hoor overal dat windows 10 gratis is voor het eerste jaar , maar hoe zit het dan met het jaar er op , moet je dan wel in eens gaan betalen er voor
Windows-Key + G of gelijk Windows-Key+Alt+GGoing4Quests schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:30:
Ik ben de sneltoetsen vergeten van de Game DVR. Weet iemand ze nog?
[ Voor 6% gewijzigd door Tags NL op 10-05-2015 11:57 ]
https://powershellisfun.com
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Zoek op het woord "gratis" in dit topic en lees het rode kader onder quick reply eens door zou ik zeggen.ravw schreef op zondag 10 mei 2015 @ 06:33:
zit er ook aan te denken om over te stappen naar Windows 10 , maar nu zit ik even met een paar vragen ..
is everything cool?
Wat zou dan volgens jou voor Microsoft het voordeel zijn van een verplichte upgrade i.p.v. schone installatie? Als Microsoft maar kan verifiëren of je een legitieme versie van W8 of lager had, maakt upgrade vs. schoon daarna toch niets uit? Of zie ik iets over het hoofd?FREAKJAM schreef op zondag 10 mei 2015 @ 01:47:
Backups heb ik sowieso, maar dat is het punt niet. Ik vraag me simpelweg af hoe we straks uiteindelijk "terecht" komen op Windows 10 op het moment dat het het eerste jaar gratis is. Kunnen we echt alleen upgraden vanaf Windows 7/8 of kunnen we ook een fresh install doen mbv onze Windows 7/8 licentie.
Ik hoop op het laatste
Verder installeer ik liever mijn applicaties, games, drivers etc op een schone Windows installatie. Als ik nu een upgrade doe van Windows 7 naar Windows 8 met een hele riedel applicaties en drivers geinstalleerd, werkt ook niet alles 100% onder Windows 8.
[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 10-05-2015 21:08 ]
is everything cool?
is everything cool?
Kan niet wachten op een nieuwe build.....dat ziet er allemaal weer mooi uit
edit:
Zie dat een driver update is voor mijn Intel GPU. Wacht dat nog eventjes af, maar denk dat dat gaat helpen.
Het werkt, na de update werd mijn SP3 aanzienlijk stukken sneller en werkt mijn tweede scherm
[ Voor 37% gewijzigd door vali op 11-05-2015 11:38 ]
We know that those who are getting their Surface this week will be tempted to install the latest build of Windows 10 on the tablet. For now, you should avoid doing this, as 10074 does not run well on the Surface 3 at this time; the system hangs frequently and the touch screen becomes unresponsive at times.
[ Voor 87% gewijzigd door FREAKJAM op 11-05-2015 11:40 ]
is everything cool?
Er wordt gesproken over de Surface 3 niet de Pro versie. Zou dit verschil uitmaken?FREAKJAM schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:38:
Ik zou deze build niet draaien op je Surface Pro 3 als ik jou was. Zie dit artikel voor meer info.
[...]
is everything cool?
Head of Windows Insiders Gabriel Aul has confirmed on Twitter that all members in the program
using the Windows 10 Technical Preview (or the Insider Preview as it is now called)
will be able to upgrade to the RTM build of Windows 10 for free.
control alt oeps deleted
Huh? Waarom zou iemand dat nog moeten vragen? Iedereen die de preview draait, draait daar'onder' w7/8, en mag dus gedurende het eerste jaar gratis upgraden. Zijn er echt mensen die wel met de preview meedoen, maar pas na het eerste jaar zouden willen upgraden naar w10, waarvoor dit spannend nieuws is?cazzie schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:00:
http://www.windowscentral...grade-windows-10-rtm-free
Head of Windows Insiders Gabriel Aul has confirmed on Twitter that all members in the program
using the Windows 10 Technical Preview (or the Insider Preview as it is now called)
will be able to upgrade to the RTM build of Windows 10 for free.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Als je de W10 preview draait, draai je de W10 preview en dus niet "onder" Windows 7/Windows 8. (Je moet ook een W10 licensie key ingeven, dus je eigen licentie vervalt). Mensen die nu al een W10 preview draaien kunnen uiteindelijk gratis upgraden naar de RTM versie. Je hoeft dus niet eerst een rollback te doen naar je Windows 7/8 installatie met eigen license key om vervolgens weer te upgraden naar Windows 10 RTM.foppe-jan schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:08:
[...]
Huh? Waarom zou iemand dat nog moeten vragen? Iedereen die de preview draait, draait daar'onder' w7/8, en mag dus gedurende het eerste jaar gratis upgraden. Zijn er echt mensen die wel met de preview meedoen, maar pas na het eerste jaar zouden willen upgraden naar w10, waarvoor dit spannend nieuws is?
is everything cool?
Niet elke preview gebruiker komt van win 7 of van win 8 af ...foppe-jan schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:08:
[...]Huh? Waarom zou iemand dat nog moeten vragen? Iedereen die de preview draait, draait
daar'onder' w7/8, en mag dus gedurende het eerste jaar gratis upgraden.
Zijn er echt mensen die wel met de preview meedoen, maar pas na het eerste jaar zouden
willen upgraden naar w10, waarvoor dit spannend nieuws is?
er zijn ook nog hordes XP en linux en mac gebruikers die met de preview bezig zijn.
control alt oeps deleted
Maar dat is de vraag helemaal niet. Windows Insiders zijn de mensen die zich geregistreerd hebben op insider.windows.com en op dit moment een Windows 10 preview draaien. De vraag is of je kunt upgraden vanuit een preview build naar de uiteindelijke rtm build. Mensen die een XP licentie hebben of linux draaien komen niet in aanmerking voor een gratis update, want je moet een windows 7/8 licentie hebben wil hiervoor in aanmerking komen. (Uiteindelijk kun je wel upgraden naar RTM als een XP/Linux gebruiker nu de preview heeft draaien, maar dan kan je hem dniet activeren omdat men niet beschikt over een Windows 7/8 licentie.)cazzie schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:20:
[...]
Niet elke preview gebruiker komt van win 7 of van win 8 af ...
er zijn ook nog hordes XP en linux en mac gebruikers die met de preview bezig zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door FREAKJAM op 11-05-2015 13:06 ]
is everything cool?
vali schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:30:
Uhmz, enige wat ik nu niet aan de praat krijg je is de realtec netwerkkaart dat in mijn usb3.0 hub zit. Hebben meer mensen hier last van (eventueel met een andere dockingstation)
Dat al eens geprobeerd? Bekend probleem wat ook in eerdere builds zat.If you're having networking issues, go to your Device Manager, uninstall your network device and then Scan for Hardware Changes. This will reinstall the driver and the networking stack.
is everything cool?
Thanks voor de reply, maar dat had ik ook net geprobeerd. Icoontje blijft een uitroepteken behouden..FREAKJAM schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:31:
[...]
[...]
Dat al eens geprobeerd? Bekend probleem wat ook in eerdere builds zat.
is everything cool?
Bij het installeren krijg ik de error "Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet initialiseren".FREAKJAM schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:36:
Laatste Surface Pro 3 driver pack proberen anders? Je vindt daar ook een losse driver van de realtek kaart als het goed is (Surface Ethernet Adapter.zip).
is everything cool?
FREAKJAM schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:12:
Gevalletje "have you tried turning it off and on again"?
edit:
Heb wel een vraagje, om WP notification te kunnen zien op Windows 10, moet e dan ook Windows 10 for phones hebben of is het ook mogelijk met wp8.1 ? Zat beetje op internet te zoeken, maar kon er vrij weinig over vinden jammer genoeg.
edit2:
Merk dat ik al korte tijd twee bsod heb gekregen van mijn netwerkkaart. Het is dus niet aan te raden om dit te gebruiken i.c.m. W10.
[ Voor 47% gewijzigd door vali op 11-05-2015 15:25 ]
Verwijderd
Mwoah, ik zie eigenlijk weinig meer dan wat visuele veranderingetjes (en natuurlijk een geupdate Insider App maar dat heeft natuurlijk niets met het OS te maken). Ik had gehoopt op een paar stevige updates van de belangrijke apps (spartan, mail, agenda).TheVMaster schreef op maandag 11 mei 2015 @ 00:33:
[...]
Kan niet wachten op een nieuwe build.....dat ziet er allemaal weer mooi uit
[ Voor 11% gewijzigd door DeNachtwacht op 11-05-2015 20:45 ]
youtube.com/@hisrep
Die zat toch gewoon bij je doosje van je Windows 8 neem ik aan? (of het staat zelfs met een stickertje op je computer/laptop).Going4Quests schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:23:
Wacht, wacht paniek! Ik heb mijn Windows 8 seriecode niet opgegeschreven toen ik in Januari de Insider Preview installeerde?
[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 11-05-2015 23:34 ]
is everything cool?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ