Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 19:35
Ik moet toegeven, het browsen gaat wel erg snel in Edge. Ik heb nu één tabblad open staan met Edge en mijn Windows consumeert ook slechts 30mb (zelfs wanneer ik een stream kijk op twitch.tv!) aan geheugen. Wat ik dit moment echt heel fijn vind aan Google Chrome is dat hij mijn history bewaart en dat ik alles kan syncen met mijn werkpc en telefoon. Als Edge dit ook krijgt, ben ik snel over. Google Chrome is wat dat betreft echt een geheugenmonster lately. En WhatsApp Web doet het nog niet in Edge. :D

Wat ik ook nog mis is het "lostabben" van een tab in Edge. Soms vind ik het handig om een tab te verslepen naar mijn 2de scherm. Hopelijk ook snel extension-support in Edge. Ik gebruik graag een adblocker (ublock).

[ Voor 14% gewijzigd door FREAKJAM op 30-04-2015 20:24 ]

is everything cool?

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:52
FREAKJAM schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:17:
[...]

Ik moet toegeven, het browsen gaat wel erg snel in Edge. Ik heb nu één tabblad open staan met Edge en mijn Windows consumeert ook slechts 30mb aan geheugen. Wat ik dit moment echt heel fijn vind aan Google Chrome is dat hij mijn history bewaart en dat ik alles kan syncen met mijn werkpc en telefoon. Als Edge dit ook krijgt, ben ik snel over. Google Chrome is wat dat betreft echt een geheugenmonster lately. En WhatsApp Web doet het nog niet in Edge. :D

Wat ik ook nog mis is het "lostabben" van een tab in Edge. Soms vind ik het handig om een tab te verslepen naar mijn 2de scherm.
En de extensions van Chrome en Firefox zijn er nog niet in Edge. Daarbij werkt Google Analytics niet goed in IE én Spartan (zal ongetwijfeld door Google komen). Ik heb dat soort zaken voor mijn werk nodig, dus kan écht nog niet over naar Spartan/Edge. Helaas, want Chrome laat mijn geheugen iedere dag helemaal vollopen.

• FREAKJAM
Jup, ik had mijn post al aangepast. Over het geheugengebruik spreek ik trouwens niet helemaal de waarheid. Ik zie dat er een 2de proces van spartan draait (spartan_edge.exe) die flink wat meer geheugen verbruikt (~ 400mb). Ik zie dat tevens spartan.exe draait (~32 mb). Lijkt erop dat spartan_edge.exe zeg maar op de achtergrond draait.

Zie in taskmgr tabblad details voor meer info.

is everything cool?

Verwijderd

Firefox Developer Edition zit hier op 440MB op deze pagina (1 tab open) met wat plugins draaiend. Niet dat het erg boeit , heb toch 8GB in deze laptop zitten met W10 :P

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Trouwens naast Winbeta, Windows Central en Neowin, welke Windows nieuwssites zijn er nog?

Verwijderd

Niet een newssite maar toch: https://twitter.com/gabeaul

• Going4Quests
Ja die volg ik, net zoals Joe Belfiore etc. :P

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
FREAKJAM schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:17:
Google Chrome is wat dat betreft echt een geheugenmonster lately.
offtopic:
Dat niet alleen, het gebruikt op de mobiel ook veel meer data dan bijv. firefox doet, ik neem aan vanwege al dat prefetchen.

[ Voor 5% gewijzigd door foppe-jan op 30-04-2015 21:43 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
TheVMaster schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:50:
Btw wel jammer dat ik de keynote niet via de Channel 9 App op de Xbox One kan kijken...en ook niet via de IE browser op de One....ondanks dat het volgens mij wel een HTML5 stream is..?
Kon hem anders prima via mijn l930 bekijken
vali schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:56:
[...]

Kon hem anders prima via mijn l930 bekijken
:+ dat zeg ik ook niet....ik heb het over de XBox. Kreeg daar keurig een melding dat de stream niet beschikbaar was op de Xbox One. Overigens kon ik hem m.b.v. de Wireless Display App vanaf de 930 gewoon op de Xbox kijken :)

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
TheVMaster schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:07:
[...]

:+ dat zeg ik ook niet....ik heb het over de XBox. Kreeg daar keurig een melding dat de stream niet beschikbaar was op de Xbox One. Overigens kon ik hem m.b.v. de Wireless Display App vanaf de 930 gewoon op de Xbox kijken :)
Dus je kon hem dus wel op de Xbox bekijken. Ik maar denken dat admins niet mogen liegen :+ .

Anyway, ber zelf ook ff wireless display app getest en ben er erg tevreden over. Werkt best fijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 30-04-2015 22:14 ]

• Going4Quests
Nog leuke officiële concepten gevonden op Neowin! Eerst zie je hier mogelijk group tegels zoals we ze kennen in Lumia Denim: http://www.neowin.net/ima...edia1.mp4_snapshot_00.05_[2015.04.30_20.04.27].jpg

En een interactieve live tile voor Facebook: http://www.neowin.net/ima...edia1.mp4_snapshot_00.05_[2015.04.30_20.04.01].jpg
vali schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:10:
[...]

Dus je kon hem dus wel op de Xbox bekijken. Ik maar denken dat admins niet mogen liegen :+ .

Anyway, ber zelf ook ff wireless display app getest en ben er erg tevreden over. Werkt best fijn :)
Vanaf de Surface 2 en Pro 3 is het nog best laggy, maar goed......ik hoop dat het aan de Preview versie van Windows 10 ligt......de 10074 bevalt me overigens verder best goed :)

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:42

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mij bevalt 10074 tot nu toe ook prima, het draait eigenlijk best prima. Enig dingetje waar ik tegenaan loop; met de OneDrive app op 8.1 kon je altijd aangeven dat je bepaalde mappen "alleen online" wilde hebben. Je zag dan wel alle bestanden in explorer, maar pas als je er één opende werd deze gedownload. Dat scheelt mij zo'n 7GB aan data, wel fijn op een SSD van 90GB. Maar onder W10 lijkt deze optie weg te zijn? Je kan alleen kiezen uit:
1) alles synchroniseen
2) bepaalde mappen wel of niet synchroniseren. maar de niet gesynchroniseerde mappen zie je dan niet in je explorer.

Of doe ik iets fout?

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:33:
[...]

...de 10074 bevalt me overigens verder best goed :)
Zeker, alleen is de onboard audio weer eens ranzig. Heb verschillende Realtek drivers geprobeerd, het blijft gaar (dof, geen bas ook al gooi ik de EQ omhoog via HD audio control panel) en de Windows default driver werkt niet op de koptelefoon uitgang, gek genoeg wel via de onboard speakers :?
DeNachtwacht schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:36:
Mij bevalt 10074 tot nu toe ook prima, het draait eigenlijk best prima. Enig dingetje waar ik tegenaan loop; met de OneDrive app op 8.1 kon je altijd aangeven dat je bepaalde mappen "alleen online" wilde hebben. Je zag dan wel alle bestanden in explorer, maar pas als je er één opende werd deze gedownload. Dat scheelt mij zo'n 7GB aan data, wel fijn op een SSD van 90GB. Maar onder W10 lijkt deze optie weg te zijn? Je kan alleen kiezen uit:
1) alles synchroniseen
2) bepaalde mappen wel of niet synchroniseren. maar de niet gesynchroniseerde mappen zie je dan niet in je explorer.

Of doe ik iets fout?
Dat is inderdaad een 'feature' in Windows 10. Er was blijkbaar erg veel onduidelijkheid over het feit dat (als je offline was) de 'online only' files niet altijd beschikbaar zijn...

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

TheVMaster schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:49:
[...]

Dat is inderdaad een 'feature' in Windows 10. Er was blijkbaar erg veel onduidelijkheid over het feit dat (als je offline was) de 'online only' files niet altijd beschikbaar zijn...
Mja dat was in W8.1 ook al zo als je ze niet offline beschikbaar had gemaakt. Ik vond dat niet zo erg want op mijn desktop ben ik toch altijd online, en het scheelde me 7GB kostbare data op een kleine SSD. Maar in W10 is die "tussenoplossing" dus kennelijk verdwenen. Het is óf alles downloaden, óf niets downloaden, maar dan zie je ook de bestanden die wél online staan niet meer. Zelfs als je wel online bent. Beetje jammer...

youtube.com/@hisrep

• Isane
  • Laatst online: 19-11 18:08
Nu maar hopen dat Cortana snel Nederlands kan verstaan/praten..
DeNachtwacht schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:52:
[...]

Mja dat was in W8.1 ook al zo als je ze niet offline beschikbaar had gemaakt. Ik vond dat niet zo erg want op mijn desktop ben ik toch altijd online, en het scheelde me 7GB kostbare data op een kleine SSD. Maar in W10 is die "tussenoplossing" dus kennelijk verdwenen. Het is óf alles downloaden, óf niets downloaden, maar dan zie je ook de bestanden die wél online staan niet meer. Zelfs als je wel online bent. Beetje jammer...
Ja natuurlijk.....ben het helemaal met je eens. Ik moet nu (om de paar mapjes offline beschikbaar te maken) meer handelingen doen...ach, misschien wordt het nog aangepast.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

TheVMaster schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:56:
[...]

Ja natuurlijk.....ben het helemaal met je eens. Ik moet nu (om de paar mapjes offline beschikbaar te maken) meer handelingen doen...ach, misschien wordt het nog aangepast.
De 8.1 placeholders komen niet terug, wel de key features ervan op lange termijn: http://m.windowscentral.c...0-onedrive-selective-sync

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

Geluid is weer prima (voor zover onboard), default W10 driver werkt opeens weer :F

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wat mij na een dagje spelen wel opvalt is dat Edge/Spartan wel leuk mag zijn, maar dat Bing toch ver blijft achterlopen op Google. Ik heb al diverse foutmeldingen van het OS zelf en van Visual Studio 2015RC opgezocht, maar Bing vind dan steeds de oplossing niet of nauwelijks. Dit zijn natuurlijk vrij nieuwe foutmeldingen omdat RC gister gereleased is en 10074 ook vers van de pers is, maar... typ je hetzelfde in Google dan heb je binnen no time een oplossing, die je nota bene nog vaak op sites van microsoft (msdn, ofcourse) terugvindt...

[ Voor 12% gewijzigd door DeNachtwacht op 01-05-2015 09:25 ]

youtube.com/@hisrep

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 01:33:
Geluid is weer prima (voor zover onboard), default W10 driver werkt opeens weer :F
X-fi was weer compleet naar z'n grootje, kon ik weer opnieuw beginnen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
DeNachtwacht schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 09:24:
Wat mij na een dagje spelen wel opvalt is..
Hoe lang gebruik je Bing search?
Het duurt even voordat Bing net zo goed of beter wordt als Google. Na een flinke tijd gebruik vind ik oplossingen eerder met Bing.

Dat is mijn ervaring als Senior IT engineer. Pas nog een hele lastige complexe storing met WAN verkeer filtering. Met vele afhankelijkheden. Bing bleek 'mijn viend' ;) en vond ik de oplossing eerder als 2 andere collega's. Die collega's gebruiken Google search...

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wat is dan het verschil in zoek algoritme waardoor dat komt? Het kan niet vanwege mijn history in google zijn aangezien ik daar in Spartan nog niet ingelogd ben, en het systeem verder ook een clean install is :+

[ Voor 55% gewijzigd door DeNachtwacht op 01-05-2015 10:27 ]

youtube.com/@hisrep

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:52
DeNachtwacht schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:26:
Wat is dan het verschil in zoek algoritme waardoor dat komt?
Haha, hele goede vraag. Als je dat zou weten. Of sterker nog, als Bing/Google dat zou weten...

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Isane schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:55:
Nu maar hopen dat Cortana snel Nederlands kan verstaan/praten..
Hoop het ook, maar hoop dat hij het dan ook goed doet, Als ik hem nu op engels zet en Cortana wil gebruiken dan hangt Cortana en ook het startmenu doet het niet meer, tot ik explorer.exe sluit en opnieuw start.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het is me inmiddels wel duidelijk dat Spartan echt nog niet af is. Sommige sites lopen vast, andere sites zijn rare fouten te zien (scroll maar eens door www.npo.nl heen).

Lukt het iemand hier trouwens iets te installeren uit de Store beta? Bij mij wil zelfs Facebook al niet installeren.

youtube.com/@hisrep

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
DeNachtwacht schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:29:
Het is me inmiddels wel duidelijk dat Spartan echt nog niet af is. Sommige sites lopen vast, andere sites zijn rare fouten te zien (scroll maar eens door www.npo.nl heen).

Lukt het iemand hier trouwens iets te installeren uit de Store beta? Bij mij wil zelfs Facebook al niet installeren.
Ik zie niets vreemd en heb nog geen vastgelopen websites gehad. 10074

Wat ik wel hinderlijk vind is dat hij altijd maximized opent. Ook nadat ik hem resize, afsluit en opnieuw open...

[ Voor 10% gewijzigd door Swerfer op 01-05-2015 13:47 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Bartjuuhn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2023
Arethusa schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:50:
Ik heb momenteel problemen met het tevoorschijn toveren van het start menu en de search. De bekende powershell fix en diverse registry aanpassingen werken al niet. Momenteel volg ik enkele stappen uit dit topic. Ik gebruik de laatste build 10074 via de ISO die eerder deze week beschikbaar kwam en update vanuit de vorige build.

Het probleem doet zich voor op mijn pc, op mijn laptop werkt het prima.
Ik heb ook die problemen met build 10074. Echter zijn de problemen enkel via een clean install via de ISO's. Heb 2 installaties die geüpdatet zijn van de vorige preview builds (fast-ring) en daarbij heb ik de problemen niet.

Een explorer het niet meer doet kan ik de Store-app via de taskbar ook niet meer starten. ik krijg dan de melding dat de klasse niet geregistreerd is.

I do what I like to do.

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:06
Hoe zit het nu precies met tablets kleiner als 8 inch, houden ze nog de mogelijkheid om naar de desktop te switchen? Ik wil als windows 10 uit is nog wel de mogelijkheid hebben om chrome te kunnen gebruiken middels chromecast (met me HP stream 7 tablet).

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Bij mijn weten heeft de desktop mogelijkheid niets te maken met de schermgrootte maar alleen het soort processor. ARM processoren ondersteunen alleen modern interface, de rest zowel bureaublad als modern. Als je nu dus in staat bent bureaublad af te spelen onder windows 8.1 is dat met 10 niet ineens weg volgens mij...

youtube.com/@hisrep

• Going4Quests
Schermen kleiner dan 10/11 inch (niet zeker precies) worden standaard opgestart in tablet mode, maar je kan dit uitschakelen.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-11 15:15

Arethusa

Niet die server

Bartjuuhn schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:52:
[...]

Ik heb ook die problemen met build 10074. Echter zijn de problemen enkel via een clean install via de ISO's. Heb 2 installaties die geüpdatet zijn van de vorige preview builds (fast-ring) en daarbij heb ik de problemen niet.

Een explorer het niet meer doet kan ik de Store-app via de taskbar ook niet meer starten. ik krijg dan de melding dat de klasse niet geregistreerd is.
Ik heb nu een clean install op een andere ssd gedaan en heb nu geen problemen. De andere installatie(s) waren installaties over een Windows 8 installatie heen. Problemen die ik onder meer had op die installatie waren een Windows Security Essentials die niet wilde opstarten, netwerk verbinden die wegvielen (oplossing was om telkens de Workstation service (services.msc) te starten en diverse problemen met updaten van het systeem zelf. Ergens in die voorgaande combinatie is er wat mis gegaan maar op een nieuwe SSD werkt het vooralsnog prima.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Ryatzu schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:16:
Hoe zit het nu precies met tablets kleiner als 8 inch, houden ze nog de mogelijkheid om naar de desktop te switchen? Ik wil als windows 10 uit is nog wel de mogelijkheid hebben om chrome te kunnen gebruiken middels chromecast (met me HP stream 7 tablet).
Als je alleen daarvoor de desktop gebruikt: gebruik je toch gewoon de Tubecast app.

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:57:
[...]

Als je alleen daarvoor de desktop gebruikt: gebruik je toch gewoon de Tubecast app.
Tubecast is alleen youtube, dus geen netflix

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:44
Vanmorgen de ISO van 10074 gebruikt om mijn laptop te updaten. Nu is het systeem in 1 uur tijd al 3x vastgelopen. In de windows log zie ik voordat het systeem niet meer reageert deze foutmeldingen voorbij komen:

- In de naamomzetting voor de naam www.bing.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.

- Er is een fout opgetreden tijdens het initialiseren van het publiceren van bronnen voor kanaal Microsoft-Windows-User Device Registration/Debug. Als het type kanaal 'Analyse' of 'Foutopsporing' is, kan dat betekenen dat er ook een fout is opgetreden tijdens het initialiseren van bronnen voor logboekregistratie.

Er is een fout opgetreden tijdens het initialiseren van het publiceren van bronnen voor kanaal Microsoft-RMS-MSIPC/Debug. Als het type kanaal 'Analyse' of 'Foutopsporing' is, kan dat betekenen dat er ook een fout is opgetreden tijdens het initialiseren van bronnen voor logboekregistratie.

- Er is een fout opgetreden tijdens het initialiseren van het publiceren van bronnen voor kanaal DebugChannel. Als het type kanaal 'Analyse' of 'Foutopsporing' is, kan dat betekenen dat er ook een fout is opgetreden tijdens het initialiseren van bronnen voor logboekregistratie.

- De lokale adapter ondersteunt Bluetooth Low Energy niet.

- Intel(R) 82579LM Gigabit Network Connection
PROBLEM: Unable to start the network adapter.
ACTION: Install the latest driver from "http://www.intel.com/support/go/network/adapter/home.htm".

- The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device ACPI\HPQ6000\3&33fd14ca&0.

Zegt iemand dit iets? Heeft iemand het zelfde ervaren? Ik krijg bij het vastlopen een zwart scherm met blauwe verticale strepen te zien. Het geluid blijft ook hangen op dat moment.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• Swerfer
Bo0bz schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 09:44:
Vanmorgen de ISO van 10074 gebruikt om mijn laptop te updaten. Nu is het systeem in 1 uur tijd al 3x vastgelopen. In de windows log zie ik voordat het systeem niet meer reageert deze foutmeldingen voorbij komen:

- In de naamomzetting voor de naam www.bing.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.

- Er is een fout opgetreden tijdens het initialiseren van het publiceren van bronnen voor kanaal Microsoft-Windows-User Device Registration/Debug. Als het type kanaal 'Analyse' of 'Foutopsporing' is, kan dat betekenen dat er ook een fout is opgetreden tijdens het initialiseren van bronnen voor logboekregistratie.

Er is een fout opgetreden tijdens het initialiseren van het publiceren van bronnen voor kanaal Microsoft-RMS-MSIPC/Debug. Als het type kanaal 'Analyse' of 'Foutopsporing' is, kan dat betekenen dat er ook een fout is opgetreden tijdens het initialiseren van bronnen voor logboekregistratie.

- Er is een fout opgetreden tijdens het initialiseren van het publiceren van bronnen voor kanaal DebugChannel. Als het type kanaal 'Analyse' of 'Foutopsporing' is, kan dat betekenen dat er ook een fout is opgetreden tijdens het initialiseren van bronnen voor logboekregistratie.

- De lokale adapter ondersteunt Bluetooth Low Energy niet.

- Intel(R) 82579LM Gigabit Network Connection
PROBLEM: Unable to start the network adapter.
ACTION: Install the latest driver from "http://www.intel.com/support/go/network/adapter/home.htm".

- The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device ACPI\HPQ6000\3&33fd14ca&0.

Zegt iemand dit iets? Heeft iemand het zelfde ervaren? Ik krijg bij het vastlopen een zwart scherm met blauwe verticale strepen te zien. Het geluid blijft ook hangen op dat moment.
Ik heb 1x een vastloper gehad. Bij mij was het waarschijnlijk iets met de display driver omdat ik een zwart scherm kreeg met delen van het oorspronkelijke scherm als blokken verspreid door het zwarte. Dit ging ook in stappen en "kondigde" zich dus vooraf aan. Mijn muis bleef het doen, op de achtergrond merkte ik dat de programma's en Windows het ook bleef doen, maar omdat ik niet zag wat ik deed kon ik geen restart uitvoeren en heb ik een harde reset gegeven. Misschien dat ik achteraf gezien een x aantal keer alt-F4 had kunnen tikken. Na de reset overigens nog geen problemen gehad...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Mijn laptop heeft zowel een Intel als AMD grafische kaart. De Intel drivers doen het prima, de AMD Catalyst drivers zijn nogal buggy. CCC.exe crasht bij het opstarten.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Gisteren kreeg ik heel plots in beeld dat er een update klaar stond voor mijn W10 NL en dat ik mijn werk kon afmaken alvorens deze te starten. Nadat ik dat deed leek het wel of in Windows 10 opnieuw aan het installeren was; het duurde ook bijna net zolang en toen ie na veel keren resetten weer opstartte in mijn desktop leek op het 1e gezicht niets veranderd.

Wel is er een nieuwe versie explorer in te zien onder een andere naam (naam ben ik kwijt) maar daar heb ik meteen weer Firefox 37 overheen geactiveerd.

Bij opstarten van div. app's zie ik nu wel vaak rechtsonder in beeld dat er nieuwe app's ter beschikking klaar staan.

De opstart van het geheel, na koude start is naar mijn gevoel enige seconden langer na ingeven pinkode dan voorheen. Wordt even wennen.

Ik gebruik Windows 10 al vanaf het moment dat de technical preview te downloaden was. Daarvoor had ik Windows 8.1 in gebruik.

• Soldaatje
  • Niet online
Hmm, Webwereld zegt nou dat Windows 10 misschien geld kan gaan kosten na het eerste jaar?
Dat zou vervelend zijn, eerst iedereen gratis laten upgraden en dan alsnog moeten betalen, en dan kan je niet meer terug.
http://webwereld.nl/softw...-10-mij-kosten--microsoft

Verwijderd

Soldaatje schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:08:
Hmm, Webwereld zegt nou dat Windows 10 misschien geld kan gaan kosten na het eerste jaar?
Dat zou vervelend zijn, eerst iedereen gratis laten upgraden en dan alsnog moeten betalen, en dan kan je niet meer terug.
http://webwereld.nl/softw...-10-mij-kosten--microsoft
Lees de topic waarschuwing voordat je post:
Windows 10 is een gratis upgrade voor alle Windows 8.1 en Windows 7 gebruikers, maar ze moeten wel upgraden binnen één jaar nadat Windows 10 uit komt. Als je daarna gaat upgraden moet je betalen. Prijzen zijn niet bekend gemaakt.

Jij interpreteert het Webwereld artikel dus verkeerd.

• Soldaatje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:16:
[...]

Lees de topic waarschuwing voordat je post:
Windows 10 is een gratis upgrade voor alle Windows 8.1 en Windows 7 gebruikers, maar ze moeten wel upgraden binnen één jaar nadat Windows 10 uit komt. Als je daarna gaat upgraden moet je betalen. Prijzen zijn niet bekend gemaakt.

Jij interpreteert het Webwereld artikel dus verkeerd.
Dat snap ik.
Maar even een gek scenario: Windows 10 krijgt een kortere support van maar twee jaar, en opvolgende servicepacks of updates/upgrades gaan geld kosten cq abonnementsdienst, dan ben je slecht af.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Feit is en blijft dat de tijd van het illegaal een OS op je pc kunnen vogelen wel ongeveer verleden tijd is. Bij Apple is het al sinds jaar en dag zo dat je voor de hardware gewoon wat meer betaalt zodat ze je ook "gratis" een goed werkend OS kunnen leveren (tablet, telefoon, desktop). Microsoft stapt steeds meer af van het model van losse verkoop maar door de updatecycles en constante verbinding met de App Store kom je er daar ook niet meer mee weg dat je dat illegaal doet.

En laten we eerlijk zijn, het is niet een heel bizarre gedachte dat MS gewoon geld wil verdienen aan de producten die ze voor je willen maken. Een update uitrollen en ontwikkelen is ook niet gratis. Sowieso denk ik dat je als consument nog steeds niet heel bang hoeft te zijn de komende jaren; Microsoft verdient zijn geld al sinds jaar en dag vooral aan de verkoop van zakelijke licenties (en bulkverkoop via pc leveranciers natuurlijk).

youtube.com/@hisrep

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:41
Ik heb de 10074 nu op mijn MAC draaien (bootcamp) en vind het er zo op het eerste gezicht prima uitzien en het werkt ook lekker vlot.

Weet iemand of het mogelijk ik om het geluid van bijvoorbeeld Spotify of Deezer naar een receiver die in het netwerk zit te sturen >? Het is me wel eens gelukt met een Surface pro tablet waar Windows 8.1 op draaide....

Verwijderd

Soldaatje schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:27:
[...]

Dat snap ik.
Maar even een gek scenario: Windows 10 krijgt een kortere support van maar twee jaar, en opvolgende servicepacks of updates/upgrades gaan geld kosten cq abonnementsdienst, dan ben je slecht af.
Waarom ben je dan slecht af? Je kan dan ook gewoon niet naar Windows 10 upgraden, en gewoon je huidige Windows 7/8.1 blijven gebruiken. Voordat Windows 10 uitgebracht wordt maken ze wel bekend hoe lang het ondersteunt gaat worden.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Probeer net een PDF te openen met Reader app. Bestand wordt niet geopend, meer mensen dit probleem toevallig?

Edit:
Nog een keer geprobeerd net, werkt nu wel.Vaag

[ Voor 22% gewijzigd door Turdie op 02-05-2015 16:44 ]

• Turdie
joecks schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:58:
Ik heb de 10074 nu op mijn MAC draaien (bootcamp) en vind het er zo op het eerste gezicht prima uitzien en het werkt ook lekker vlot.

Weet iemand of het mogelijk ik om het geluid van bijvoorbeeld Spotify of Deezer naar een receiver die in het netwerk zit te sturen >? Het is me wel eens gelukt met een Surface pro tablet waar Windows 8.1 op draaide....
Ik heb de optie gevonden, maar als ik het hier naar de Xbox One probeer krijg ik steeds error, als ik een Media Device wil toevoegen.
  1. Settings
  2. Devices
  3. Connected Devices
  4. Klik op de plus onder Add Devices
Dan zou je daarna vanuit de App muziek naar een DLNA supported reciever moeten kunnen sturen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:38

Quad

Doof

Build 10074 werkt nu ook perfect qua schaling in VMware met VMwareTools. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• joecks
  • Laatst online: 11:41
shadowman12 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 16:52:
[...]

Ik heb de optie gevonden, maar als ik het hier naar de Xbox One probeer krijg ik steeds error, als ik een Media Device wil toevoegen.
  1. Settings
  2. Devices
  3. Connected Devices
  4. Klik op de plus onder Add Devices
Dan zou je daarna vanuit de App muziek naar een DLNA supported reciever moeten kunnen sturen.
Hij ziet mijn apparaat wel is ook toegevoegd , een Marantz NR1604 , maar nu moet ik nog uitzoeken hoe ik deze selecteer vanuit Deezer of Spotify... Op de SurfacePro kon ik aan de rechterkant van het scherm apparaten kiezen en de Marantz selecteren...

• Turdie
joecks schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:55:
[...]

Hij ziet mijn apparaat wel is ook toegevoegd , een Marantz NR1604 , maar nu moet ik nog uitzoeken hoe ik deze selecteer vanuit Deezer of Spotify... Op de SurfacePro kon ik aan de rechterkant van het scherm apparaten kiezen en de Marantz selecteren...
Kan ik je niet mee helpen, ik gebruik Xbox Music.

• Swerfer
Voor diegene die zijn favorieten wil renamen en makkelijker editen, hier vind je de snelkoppelingen:

C:\Users\user\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.Spartan_cw5n1h2txyewy\AC\Spartan\User\Default\Favorites

Handig om de belangrijkste favorieten bovenaan te krijgen in de lijst. Ik nummer ze aan het begin van de bestandsnaam vanaf 01 t/m 99 met wat tussenstappen hier en daar...

• FREAKJAM
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:48:
"If Windows Insiders really like the blur effect, we will add it to more areas and even consider making it the default instead of standard transparency."

Ik wil gewoon een keuze kunnnen maken. Niet alleen het blureffect maar de hoeveelheid doorzichtigheid.
Je kunt voor nu het blur effect in/uitschakelen middels deze setting:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\themes\personalize

EnableBlurBehind op 1 instellen en opnieuw inloggen. Ik denk dat er nog wel een setting gaat komen waarmee we dit zelf kunnen bepalen.

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 02-05-2015 20:25 ]

is everything cool?

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Bij mij loopt al sedert het begin van Windows 10 de site van google altijd vast

• Turdie
Wellicht interessant a.s maandag om 16:00 begint de keynote van Ignite (Microsoft evenement voor IT-Pro's)
http://ignite.microsoft.com/

Verwijderd

FREAKJAM schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:23:
[...]

Je kunt voor nu het blur effect in/uitschakelen middels deze setting:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\themes\personalize

EnableBlurBehind op 1 instellen en opnieuw inloggen. Ik denk dat er nog wel een setting gaat komen waarmee we dit zelf kunnen bepalen.
Je hebt kennelijk mijn post gemist:

Verwijderd in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"

:P

• FREAKJAM
En ik had nog wel op "blur" gezocht voordat ik had gereageerd :(

is everything cool?

Verwijderd

De GoT search is kennelijk nogal wazig :+

• racinfo

racinfo

E-MTB

Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:58:
[...]

Waarom ben je dan slecht af? Je kan dan ook gewoon niet naar Windows 10 upgraden, en gewoon je huidige Windows 7/8.1 blijven gebruiken. Voordat Windows 10 uitgebracht wordt maken ze wel bekend hoe lang het ondersteunt gaat worden.
Dat is al bekend, Windows 7 blijft tot 2020 ondersteund.

Verwijderd

racinfo schreef op zondag 03 mei 2015 @ 09:04:
[...]
Dat is al bekend, Windows 7 blijft tot 2020 ondersteund.
Ik doelde op hoe lang Windows 10 ondersteunt zal blijven.

• racinfo

racinfo

E-MTB

Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 09:13:
[...]

Ik doelde op hoe lang Windows 10 ondersteunt zal blijven.
Sorry, daar las ik overheen. Apropos, ik zou mij daar (nog) geen zorgen over maken. :)

• Tripwire999
  • Laatst online: 17-11 13:40
Hmm ik heb Windows 10 FB10074 op mijn tablet geinstalleerd maar t werkt nog niet echt lekker. Start menu opent soms niet meer. WiFi kan ik niet meer uit en aan zetten (ik kan niet eens een hotspot kiezen), kortom nog veel bugs. Denk dat ik toch maar weer terug ga naar Windows 8.1.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Tripwire999 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:07:
Hmm ik heb Windows 10 FB10074 op mijn tablet geinstalleerd maar t werkt nog niet echt lekker. Start menu opent soms niet meer. WiFi kan ik niet meer uit en aan zetten (ik kan niet eens een hotspot kiezen), kortom nog veel bugs. Denk dat ik toch maar weer terug ga naar Windows 8.1.
Even een fresh install ipv een upgrade en je bent van de meeste problemen af. Ik vind 10074 acceptabel genoeg werken (op mijn desktop dan) om als workstation te gebruiken.

youtube.com/@hisrep

• Tripwire999
  • Laatst online: 17-11 13:40
DeNachtwacht schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:18:
[...]

Even een fresh install ipv een upgrade en je bent van de meeste problemen af. Ik vind 10074 acceptabel genoeg werken (op mijn desktop dan) om als workstation te gebruiken.
Heb een fresh install gedaan :) misschien ligt het aan de drivers die zijn nog van windows 8.1.

• racinfo

racinfo

E-MTB

Koppeling met Outlook werkt ook nog niet helemaal, wanneer je met rechter muisknop via kopieeren een (foto) bestand naar.... de email ontvanger kiest en vervolgens daarin je contact lijst opvraagt loopt alles hopeloos vast en kun je alleen via de taak-manager (Ctrl-Alt-Del) er nog uit komen.

Verwijderd

Week geleden geinstalleerd. Tot nu toe bevalt het me prima.

Maar een probleem waar ik nog geen oplossing voor heb. En ook niet echt iets van kan vinden.

Remote Desktop gebruik ik voor mn werk veel.
Dit werk in principe goed als ik rechstreeks met een server verbind.

Maar als ik verbind via een RemoteDesktop Gateway server dan werkt het niet.
can't connect to the remote computer because the Remote Desktop Gateway server is temporarily unavailable.

Iemand hier een register tweak of zoiets voor?

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Er zitten nog een boel losse eindjes onder de motorkap. Als je dat soort geavanceerde dingen wil, maar er mbv google niet 123 uit komt, is het denk ik niet slim W10 op dit moment te draaien. Meestal kan je pas echt goed van de Release Candidate aan, daar zijn we nu eenmaal nog niet aan toe.

youtube.com/@hisrep

• FREAKJAM
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:37:
Week geleden geinstalleerd. Tot nu toe bevalt het me prima.

Maar een probleem waar ik nog geen oplossing voor heb. En ook niet echt iets van kan vinden.

Remote Desktop gebruik ik voor mn werk veel.
Dit werk in principe goed als ik rechstreeks met een server verbind.

Maar als ik verbind via een RemoteDesktop Gateway server dan werkt het niet.
can't connect to the remote computer because the Remote Desktop Gateway server is temporarily unavailable.

Iemand hier een register tweak of zoiets voor?
Niet alles is op te lossen met een registry tweak. Het kan ook gewoon buggy zijn of er is iets anders mis. Ik raad je sowieso aan om het te melden via de feedback app.

is everything cool?

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:45
Ik heb mijn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en build 10074 over mijn bestaande
win 8.1 heen gezet, met het downloaden en het instaleren was het binnen een uurtje klaar,
de eerste indruk is dat het wederom een vlot lopend OS is dat naadloos aansluit op 8.1

control alt oeps deleted

• Turdie
Vandaag kreeg toen ik mijn Surface opstarte dat storport.sys corrupt was, kon niet meer doorstarten. De exacte error code weet ik even niet meer. Draaide de Windows 10 Preview Build 10074 (Enterprise)

Heb dus alles opnieuw moet installeren.
Matthijs Hoekstra van Microsoft had hetzelfde probleem gaf hij aan, had de error ook op Twitter gezet via mijn telefoon. Echt zwaar klote. Had geen usb stick met Windows erop bij de hand, dus via mijn broer die hem een usb stick voor me maakte en hem bootable maakte net opnieuw kan installeren. Wel een les voor mij, als je de Preview draait altijd voor noodgevallen een usb stick met Windows erop bij de hand hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 03-05-2015 15:50 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heeft iemand anders ook enorme flickering bij bepaalde websites met veel flash(reclame)?

Deze bijvoorbeeld, beide browsers slaan compleet op hol.
http://warframe.wikia.com/wiki/Orokin_Cell

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
shadowman12 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:45:
Vandaag kreeg toen ik mijn Surface opstarte dat storport.sys corrupt was, kon niet meer doorstarten. De exacte error code weet ik even niet meer. Draaide de Windows 10 Preview Build 10074 (Enterprise)

Matthijs Hoekstra van Microsoft had hetzelfde probleem gaf hij aan, had de error ook op Twitter gezet via mijn telefoon. Echt zwaar klote. Had geen usb stick met Windows erop bij de hand, dus via mijn broer die hem een usb stick voor me maakte en hem bootable maakte net opnieuw kan installeren. Wel een les voor mij, als je de Preview draait altijd voor noodgevallen een usb stick met Windows erop bij de hand hebben.
Klinkt idd heel vervelend. Gelukkig heb ik altijd een bootable Win8.1 usb bij de hand ;)

• racinfo

racinfo

E-MTB

shadowman12 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:45:

Of een verse opstart vanaf de usb stick of een image maken op het moment dat ie wel goed draait. Dat laatste doe ik al sinds Windows 8.0 uitkwam. Regelmatig met True Image een backup maken; bij calamiteiten of dat jezelf de boel onklaar maakt gewoon in 7 minuten de vorige backup terugzetten en verder gaan met experimenteren.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-11 20:27

RoyK

Hobby tekenaar

Komt er in Windows 10 een eigen backup tool die de bestanden / versies op de PC ergens opslaat? Zeg maar wat OSX heeft als timemachine? Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om naar Windows 10 over te stappen.

Mijn portfolio op Instagram

• racinfo

racinfo

E-MTB

Bij de update naar versie 10074 stonden mijn pictogrammen plots wijd uit elkaar op mijn desktop; dit verhielp ik met de volgende instructie:

Hkey_Current_User;
Control Panel;
Desktop;
Window Metric;
Icon spacing (-860);
Icon vertical (-850);
-------;

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
RoyK schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:21:
Komt er in Windows 10 een eigen backup tool die de bestanden / versies op de PC ergens opslaat? Zeg maar wat OSX heeft als timemachine? Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om naar Windows 10 over te stappen.
Dat zit toch al in Windows 8 onder de naam File History?

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 05-05-2015 10:59 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ramon schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:59:
[...]

Dat zit toch al in Windows 8?
Geen idee. Werkt dit hetzelfde als timemachine? Hoe heet dit in Windows?

• anandus
  • Niet online
Bedoel je System Restore?
En inderdaad, onder file history (bij eigenschappen van bestanden) kan je vorige versie van bestanden zien.

[ Voor 79% gewijzigd door anandus op 05-05-2015 11:01 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

anandus schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:01:
Bedoel je System Restore?
En inderdaad, onder file history (bij eigenschappen van bestanden) kan je vorige versie van bestanden zien.
betekend dan dat je bijvoorbeeld een Photoshop document van gisteren of een paar dagen geleden, of langer nog terug kan halen?

Ik bedoel geen system restore. Het is echt een losse file die bijvoorbeeld kwijt is geraakt. Of dat je naar een eerder moment terug moet gaan. Het is niet dat je dit op een NAS kan laten zetten toch? Of zijn er in Windows 10 wat verdere stappen mogelijk?

• anandus
  • Niet online
Er zijn 3 verschillende systemen.
* System Restore, om het systeem terug in de tijd te zetten - niet gebruikersbestanden.
* File History, vorige versies van bestanden. Deze staan gewoon lokaal.
* Windows Backup & Restore, hiermee kan je op een NAS backups maken, of backups terugzetten.terughalen.

Nb. Dit is Windows 7, maar zal in Windows 10 niet veel anders zijn vermoed ik. Verschil zal waarschijnlijk zijn dat er een verbeterde cloud-integratie is.

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 05-05-2015 11:24 ]

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

anandus schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:21:
Er zijn 3 verschillende systemen.
* System Restore, om het systeem terug in de tijd te zetten - niet gebruikersbestanden.
* File History, vorige versies van bestanden. Deze staan gewoon lokaal.
* Windows Backup & Restore, hiermee kan je op een NAS backups maken, of backups terugzetten.terughalen.

Nb. Dit is Windows 7, maar zal in Windows 10 niet veel anders zijn vermoed ik. Verschil zal waarschijnlijk zijn dat er een verbeterde cloud-integratie is.
De laatst genoemde is dan waarschijnlijk ook het gehele systeem, nietwaar? Of kan je daar ook in mapjes neuzen om iets terug te halen?

• anandus
  • Niet online
RoyK schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:32:
[...]

De laatst genoemde is dan waarschijnlijk ook het gehele systeem, nietwaar? Of kan je daar ook in mapjes neuzen om iets terug te halen?
Nee, je kan specifiek kiezen welke mapjes je wil backuppen of restoren, etc.
Maar zoals gezegd, dit is Windows 7, dus misschien dat iemand met Windows 10 hier een beter antwoord op kan geven.

• FREAKJAM

is everything cool?

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:29
Je hebt vanaf windows 8/8.1 File History of bestandsgeschiedenis.
Daar kun je net zoals bij timemachine instellen hoe vaak hij moet syncen, en dit gaat gewoon via een share op het netwerk, of volgens mij een andere partitie op je PC.
dan heb je dus ook de vorige versies van je bestanden

Check dit en help mee!

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-11 12:58
Is 10108 al ergens te downloaden? 10074 draait hier niet zo stabiel als de vorige versie's.

• FREAKJAM
Is geen officiele build. Wat draait er niet stabiel dan? Heb eigenlijk weinig issues in deze build.

is everything cool?

• Swerfer
FREAKJAM schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:46:
Is geen officiele build. Wat draait er niet stabiel dan? Heb eigenlijk weinig issues in deze build.
Mail app crashed regelmatig, start komt soms niet op. App Windows Central doet het zomaar niet meer. Cortana weigert soms dienst (net een echte vrouw). Maar dat was bij eerdere builds soms ook en soms weer andere errors.

Edit:

Nu was de map Desktop zomaar verdwenen. Opnieuw opgestart, de map is er weer, maar mijn items op de desktop zijn weg...

[ Voor 13% gewijzigd door Swerfer op 05-05-2015 16:20 ]

Wat ik niet begrijp sinds de laatste builds: vanwaar de lelijke witte rand om de action-center. En in 10108 ook bij wifi. Dat begrijp ik niet helemaal. En waarom volume of kalender dan wel weer wit met schaduw zijn ook niet. Mag wel wat meer volgens 1 lijn (haha). Hoop sowieso dat er anders een optie komt om die witte rand uit te schakelen oid want het ziet er gewoon niet uit.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 22:44
Is er eigenlijk iets bekend over universal apps en Windows RT? Wordt RT hier ook in betrokken?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:38

Quad

Doof

Windows RT gaat geen upgrade naar Windows 10 krijgen, denk dat Windows RT ook uitontwikkeld wordt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 15:40

rajackar

Blood Minister

Build 10074 lijkt hier ook wat minder goed dan de vorigen.
Batterij van de laptop gaat minder lang mee en de graphics lijken niet helemaal lekker te werken.
Sowieso heb ik vanaf het begin dat mijn Radeon Mobilty firepro als een m8500 / m8700 engineering sample gedetecteerd wordt. Ik kan met de juiste drivers forceren dat hij goed in de device manager komt maar ik heb dan meer problemen dan met de automatisch geïnstalleerde drivers :?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Verwijderd

rajackar schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:42:
Build 10074 lijkt hier ook wat minder goed dan de vorigen...
Op wat gepruts na met audio drivers heb ik niet echt issues met deze build.
Heb nu een uptime van dik 4 dagen dus stabiel is het wel.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 15:40

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:11:
[...]

Op wat gepruts na met audio drivers heb ik niet echt issues met deze build.
Heb nu een uptime van dik 4 dagen dus stabiel is het wel.
Stabiliteit is inderdaad prima. Het zijn meer wat kleine gekke dingen. Maar dat mag je verwachten in een preview.
Ik heb wel een stuk audio hardware dat het prima doet onder win8.1 met officiële drivers en dat het niet wil doen onder win 10. Ik krijg de melding dat er geen goede drivers beschikbaar zijn, ook als ik die handmatig wil installeren. Wel gek want ik dacht dat win10 geen moeite had met win 8,1 drivers.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik draai nu een paar dagen redelijk probleemloos 10074, het enige probleem is dat er iets in de videokaartdriver niet goed lijkt te zijn waardoor bijvoorbeeld Netflix niet correct werkt. Vaak valt het beeld dan zomaar uit of blijft ondertiteling hangen.

Ook valt mij op dat ik nog geen enkele update heb gezien sinds ik naar 10074 ben overgestapt. Herkennen meer mensen dit?

youtube.com/@hisrep

• Swerfer
DeNachtwacht schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:57:
Ook valt mij op dat ik nog geen enkele update heb gezien sinds ik naar 10074 ben overgestapt.
Ook geen Windows Defender updates?

Ik heb zo'n kleine 60 updates sinds 1 mei toe ik een clean install van 10074 deed. Veel Windows Defender, Office updates en nog wat Visual Studio updates en een firmware update voor mijn SP3...

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Gisteren vanaf 8.1 pro geupgrade naar W10 10074 op mijn Dell 3531. Draait goed, wel iets tragen dan W8.1 maar prima mee te leven. Touchpad deed een beetje moeilijk maar na de drivers te verwijderen en opnieuw opstarten deed hij het prima. Nu bezig met de preview van Office 2016. De nieuwe browser is best wel leuk! Ik ga eens kijken of ik van mijn Chrome verslaving af kan komen.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Swerfer schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:21:
[...]

Ook geen Windows Defender updates?

Ik heb zo'n kleine 60 updates sinds 1 mei toe ik een clean install van 10074 deed. Veel Windows Defender, Office updates en nog wat Visual Studio updates en een firmware update voor mijn SP3...
Die Windows Defender updates heb ik nog 2 of 3 keer voorbij zien komen maar verder niks. Ik heb hem trouwens niet op de Fast Lane staan, dat zal natuurlijk wel uit maken. Toch had ik stiekem wel 1 of 2x per dag een update verwacht met zo'n testversie.

youtube.com/@hisrep

• FREAKJAM
Nieuwe screenshots van build 10108.

[ Voor 50% gewijzigd door FREAKJAM op 05-05-2015 20:17 ]

is everything cool?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zptxW67QgrtojC53WBVCH7P1/full.jpg

Grapjassen :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 21:07 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Alsof jij geen grapjas bent :+

403 Forbidden

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 35 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ