Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:05
Tripwire999 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:22:
Ik heb nu Windows 10 TP 100049 draaien op mijn Macbook Pro Retina late 2013 en moet zeggen dat het er mooi uitziet en allemaal aardig werkt. Enige probleem wat ik heb is dat ie nog wel eens random will freezen, dan moet je even een minuutje wachten en dan kan je weer verder.

De 100049 build duurde trouwens wel een nachtje om te installeren (en ik moest mijn netwerkkaart disabelen anders bleef ie hangen op 30%).
Je zegt mooi uitziet en allemaal aardig werkt, bedoel je hiermee dat de schaling in Windows 10 beter is dan in bijvoorbeeld Windows 8.1? Aangezien de Retina resolutie. In Windows 8.1 / 7 zit alles er namelijk blurry uit.

[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 18-04-2015 17:54 ]

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:33
Ik heb een lenovo 3000N200 laptop. deze heeft een 1280x800 beeldscherm.

Windows 10 staat me niet toe om deze resolutie in te stellen. ik heb al de nvidia geforce go 7300 64 bit windows 7 driver eropgezet, maar dat werkt op een of andere manier ook niet.

Ik ben hier wat verbaasd door, omdat volgens mij windows 10 de vorige keer wel gewoon op de goede resolutie werkte.

misschien is het verschil dat ik de vorige keer direct na installatie van 10039? build die je bij MS moest downloaden, de driver erop heb gezet.

is er een manier om windows ervan te overtuigen dat ik wel degelijk 1280x800 kan gebruiken? ik kan ook niet kiezen voor het tonen van alle modi, daar staat als hoogste resolutie ook slechts 1024x786

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

willempjuh schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:16:
[...]

Die leek aanvankelijk bij mij ook te werken maar al snel niet meer. Het proces draait wel op de achtergrond maar dat is alles.
Moet zeggen dat ik ook wel eens had dat die niet wilde starten, klikken op de tray-icon van Chrome en dan About startte hem wel?! Nu inmiddels versie 42 uit is, heb je dan nog steeds problemen?

https://powershellisfun.com

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-11 23:07

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

nog zoiets raars in Windows 10 waardoor je kan zien dat het nog niet helemaal af is:
als ik in Visual Studio/C#/XAML eem simpel programma maak waarin ik 4 verschillende pop-ups kan laten verschijnen
dan zie ik dat de 'Core' controls niet altijd verschijnen :? en als ze wel verschijnen dan met een vertaging
de onderste twee controls verschijnen wel altijd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
var dialog = new CoreWindowDialog("CoreWindowDialog title");
await dialog.ShowAsync();

var flyout = new CoreWindowFlyout(new Point(20, 20), "CoreWindowFlyout title");
IUICommand command = await flyout.ShowAsync();

var dialog = new MessageDialog("MessageDialog content", "MessageDialog title");
await dialog.ShowAsync();

var menu = new PopupMenu();
menu.Commands.Add(new UICommand { Label = "PopupMenu Label #1", Id = 0 });
IUICommand selection = await menu.ShowAsync(new Point(20, 20));

als ik precies dezelfde code in Windows 8.1 draai dan verschijnen de control altijd direct

weet het niet meer

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:27
mprkooij schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 17:54:
[...]

Je zegt mooi uitziet en allemaal aardig werkt, bedoel je hiermee dat de schaling in Windows 10 beter is dan in bijvoorbeeld Windows 8.1? Aangezien de Retina resolutie. In Windows 8.1 / 7 zit alles er namelijk blurry uit.
Uhm nee in Windows 8.1 zien alleen applicaties die geen scaling ondersteunen er blurry uit. Daar kan Windows niets aan doen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:14
Kan iemand mij vertellen wanneer de volgende Build verwacht wordt in de Fast ring? Ik merkte dat de 10049 buggy was (vastlopers na de start, vastlopende programma's als browsers en word), maar helaas heeft een herstel naar 10041 niet veel geholpen. Op internet kan ik geen release schedule willen, maar er zal vast wel iemand een vermoeden hebben hier?

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 19:35
Wij weten net zoveel als jij. :) Je kunt winbeta.org in de gaten houden voor de laatste nieuwtjes en het twitter account van Gabriel Aul.

is everything cool?

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 01:31

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

MS had een tijdje terug dat je 8.1 Pro tijdelijk voor een prikkie kon kopen (30 eurie).
Zou dat met 10 ook zo zijn, ter promotie ofzo?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• FREAKJAM
Ik denk het niet. Feit dat je het eerste jaar gratis mag upgraden vanaf minimaal Windows 7 is al een aardige promotie denk ik zo. Dingetjes betreffende marketing zullen eind juli denk ik bekend gemaakt worden.

[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 20-04-2015 23:52 ]

is everything cool?

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:14
FREAKJAM schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:41:
Wij weten net zoveel als jij. :) Je kunt winbeta.org in de gaten houden voor de laatste nieuwtjes en het twitter account van Gabriel Aul.
Bedankt, lijkt een handige website! Ik hou het in de gaten.

• Genieter
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:33
MaZeLe schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:38:
Kan iemand mij vertellen wanneer de volgende Build verwacht wordt in de Fast ring? Ik merkte dat de 10049 buggy was (vastlopers na de start, vastlopende programma's als browsers en word), maar helaas heeft een herstel naar 10041 niet veel geholpen. Op internet kan ik geen release schedule willen, maar er zal vast wel iemand een vermoeden hebben hier?
Hallo, ben van Win8.1Pro naar inmiddels de update van Win10-10049 gegaan maar die laatste update heeft ongeveer 12 uur inbeslaggenomen en wat nu anders was dan de vorige updates, praktisch alle drivers waren niet geïnstalleerd!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gelukkig heeft PAX weer nieuwe driverset uitgegeven voor Windows 10, helaas met een kleine .dll aanpassing (unsigned driver) waar Windows 10 achteraf niet zo blij mee was, maar succes.. ik heb weer een werkende X-fi onder Windows 10 :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-11 15:15

Arethusa

Niet die server

Sinds kort heb ik problemen met het updaten van Windows zoals je hier onder ziet. Ik heb de volgende, mogelijke, oplossing al geprobeerd maar dat hielp niet. Is er iemand bekend met dit probleem en met een werkende oplossing?

Edit: Ik zie ook het volgende in de event viewer Faulting application name: svchost.exe_CryptSvc,etc. Vermoedelijk kan dat een oorzaak zijn.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DQQFjH0DvFlT69voFGX02ki9/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Arethusa op 22-04-2015 11:04 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:38

Quad

Doof

Hm, na een laatste update kan ik niet meer inloggen op mijn Windows 10 installatie. F8 werkt ook niet, hoe kom je nu eigenlijk in de herstel modus zodat ik systeemherstel kan starten?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• FREAKJAM
De PC een paar keer aanzetten en direct afbreken wil wel eens werken (3x achter elkaar ongeveer).

is everything cool?

Build 10061 is uit.
Changelog:
Windows 10 Technical Preview Build 10061 now available

Hi everyone,

Today we are releasing a new Technical Preview build for PCs – 10061. This build will be available to the Fast ring, and will be delivered via Windows Update. You can wait for your PCs normal installation time for Windows Updates and it will install automatically, or you can go to Settings > Update & security > Windows Updates and click the “Check for updates” button.

If you’re in the Slow ring, we made the decision not to push 10049 out to you because of the bug with long upgrade times caused by installing all Language Packs. We’ll evaluate how 10061 goes in the Fast ring before deciding whether to push it out to Slow as well. The Language Pack issue is a good example of our approach to the Fast/Slow rings for the Windows Insider Program, and why we have two rings.

For Fast ring Insiders who installed 10049, we recommend that you follow these steps to reclaim storage space from the extra Language Pack installs.

Here is what’s new in this build
New Mail and Calendar apps: These new apps bring improved performance and a familiar three-pane email UI, with a toggle to quickly move between your email and calendar. Mail includes customizable Swipe Gestures, letting you swipe right or left to take actions like delete, flag, move or mark as read/unread. Also check out the new email authoring experience. Mail leverages the familiar and rich capability of Word to that allows you to easily insert tables, add pictures and use bullets and color to your text. Both the new Mail and Calendar apps support Office 365, Exchange, Outlook.com, Gmail, IMAP, POP and other popular accounts.

Start, Taskbar, and Action Center improvements: This build introduces the new black system theme across the Start menu, Taskbar, and Action Center. The Start menu and Taskbar now have transparency and you can also resize the Start menu. We’ve also enabled support for AutoColor which pulls the primary color from your desktop background. In the Settings app under Personalization, you can adjust the color of Start, Taskbar, and Action Center as well as transparency. Check these settings out and let us know what you think. And based on your feedback, we have moved the power button to the bottom left from the top right of the Start menu to make it more accessible.

Continuum improvements: The Taskbar is now more optimized for tablets. Entering Tablet Mode causes the Start button, Cortana, and the Task View buttons to all grow in size and space out to be more touchable. Items in the Notification area also widen to improve touchability. Also, pinned and running apps are removed by default to reduce clutter and simplify the experience. Start and Task View remain available for launching and switching. If you still prefer to see apps on your taskbar, there is an option under Tablet Mode in Settings to turn them back on. We also now offer a setting to boot directly into Tablet Mode. For tablets under 10 inches, this is the default behavior.

Task View improvements: We’ve made several visual updates to Task View. We’ve refined the window icons, the close buttons, and the thumbnails. These improvements also apply to Alt+Tab and Snap Assist. Task View gets a new icon on the Taskbar too.

Virtual Desktop improvements: You can create as many Virtual Desktops as you’d like! When you hit the limit of your display, a new overflow experience now lets you access any one of your desktops. Also, don’t forget that we are still eager to hear your feedback to determine the default behavior of the Taskbar across desktops.

Here are some issues we fixed in this build
  • We have fixed have fixed the issue where Indexing of new email in Outlook was not working.
  • We have fixed the issue with Hyper-V preventing you from enabling it.
  • Visual Studio will no longer crash when creating a new Universal app project.
  • We fixed a few issues in Project Spartan. You can now double-click on the titlebar to maximize. We have also made some tweaks to the alignment of the Favorites Bar so that the text and icons no longer appear partially below the bottom of the Favorites Bar.
Here are some known issues for this build
  • We know this one will be a bit painful but there is a bug with this build in which Win32 (desktop) apps won’t launch from the Start menu. The workaround is to use search to find and launch these apps and pin them to your taskbar for quick access.
  • The Windows Store Beta (grey tile) and Project Spartan get unpinned after upgrading. You can re-pin them to your Taskbar from All apps on your Start menu.
  • The version of the Mail and Calendar apps included in this build (17.4008.42281.0) have a known issue that causes every typed letter to appear twice. Which might be funny if it weren’t so irritating. We have fixed this issue with updated versions of the apps (17.4016.42291.0) available in the Windows Store Beta (grey tile). If you don’t open the Mail and Calendar apps within the first 15 minutes after logging in to your device for the first time after upgrading and your device is connected to the Internet, the apps should update automatically. You can also go into the Store Beta and check for updates manually at any time.
  • Cortana will highlight things it will be able to help users with, but some of these features are not yet implemented and we are working to deliver them soon.
  • There is a known issue where you might see a black screen with only your mouse cursor during login/logout. We have a fix for this coming via WU.
  • Downloading music in the Xbox Music and Music Preview apps is currently broken. We also have a fix for this coming via WU.
  • When you minimize an app playing audio, it may stop playing once its minimized.
  • In Project Spartan, no selection highlight appears when selecting text in the address box. You can right click in the address box to cut/copy/paste and it will work as expected. We also have a fix for this coming via WU.
  • Magnifier does not work when you put it into docked mode. We will also have a fix for this coming via WU.
Conclusion
Thank you for your continued help as Windows Insiders and we hope you enjoy this build. As always, keep the problem reports and suggestions coming by using the Windows Feedback app.

Don’t forget that next week is our //build/ 2015 conference which should be exciting! If you’re attending the conference be sure to say hello if you see me.

Thanks,
g
Prima update. De bugs in dik/onderstreept zijn overigens wel belangrijk om even te lezen.

Misschien dat ik het mis maar ik kan me herinneren dat er ooit een setting was om ervoor te zorgen dat je harde schijven niet uit gaan naar verloop van tijd. Een setting die je per HD kon instellen. Maar ik kan hem nu echt niet meer vinden. Weet iemand wat ik bedoel en waar dat moet zitten (in Win10)? Want ik merk dat de search toch regelmatig moet wachten tot mn opslag-schijf klaar is die ik eigenlijk alleen gebruik als dumpplek en niet dagelijks raadpleeg. Maar snelle search zou wel fijn zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 23-04-2015 00:35 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
10061 geïnstalleerd.
Download in Microsoft account ging goed.
Installatie niet.
Wel in locaal admin account.
Eerste wat me opviel was, in het start menu een rode @microsoft communicatie icon, ik ben er nog niet achter wat dit is.
Nieuwe mail, en calender app, zien er imo goed uit.
Werkt zover redelijk goed.

[ Voor 4% gewijzigd door tonber op 23-04-2015 08:39 ]

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

tonber schreef op donderdag 23 april 2015 @ 08:36:
10061 geïnstalleerd.
Download in Microsoft account ging goed.
Installatie niet.
Wel in locaal admin account.
Eerste wat me opviel was, in het start menu een rode @microsoft communicatie icon, ik ben er nog niet achter wat dit is.
Nieuwe mail, en calender app, zien er imo goed uit.
Werkt zover redelijk goed.
Is dat Messaging toevallig? Want die is bij mij weer stuk. Staat een soort ID in wat naar een app moet wijzen maar dr is niks meer te downloaden.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:52
Zojuist (naïef, want op kantoor) op update gedrukt. Na 15 minuten op 2% heb ik hem toch maar uitgedrukt en de vorige build laten herstellen. Zeker aangezien ik net de bovenstaande startmenu-bug las. Geen idee welke programma's bij mij Win32 zijn, maar ze zullen er vast tussen zitten.

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 16:45
Hmm ik had nog niets gelezen over de update. Ging even koffie halen en toen ik op mijn werkplek kwam zag ik mijn surface rebooten waana het install scherm naar voren kwam.

Nu dus wachten tot hij klaar is... Vreemd dat hij geen melding gaf dat de update er was voordat hij de installatie af trapt

Verwijderd

En geloven we nog dat W10 klaar is deze zomer? Ik niet :P

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:10

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:34:
En geloven we nog dat W10 klaar is deze zomer? Ik niet :P
Niet een kwestie van geloven, maar eerder hopen in mijn geval. Ik hoop niet dat W10 in de zomer al uitkomt want er mag best nog wel wat geschaafd worden op touch-gebied.

(Ik heb de laatste build nog niet geprobeerd, maar die kan ik pas installeren als de ESD gedecrypt kan worden of er een .iso van beschikbaar wordt gesteld.)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
RayNbow schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:46:
[...]

Niet een kwestie van geloven, maar eerder hopen in mijn geval. Ik hoop niet dat W10 in de zomer al uitkomt want er mag best nog wel wat geschaafd worden op touch-gebied.

(Ik heb de laatste build nog niet geprobeerd, maar die kan ik pas installeren als de ESD gedecrypt kan worden of er een .iso van beschikbaar wordt gesteld.)
Niet alleen op touch gebied :P Van mij mag die ook nog wel even rijpen. Ik hoop dat Microsoft ook wel doorheeft dat ze niet nog een keer iets on-afs moeten afleveren en op dit moment draagt W10 toch nog wel echt dat label.

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Waar ik al een tijdje last van heb is dat ik op school niet op het bedaarde netwerk kan komen omdat ze hier werken met een authenticatie over de kabel. als ik alles goed instel en dan mijn gebruikersnaam en wachtwoord invoer krijg ik gelijk de authenticatie is mislukt.

Ik ben al wat aan het zoeken geweest maar nog geen oplossing gevonden helaas.

Deze error krijg ik in de log files dan.
De volgende melding van een onherstelbare fout is gegenereerd en verzonden naar het externe eindpunt. Dit kan resulteren in het beëindigen van de verbinding. De door het TLS-protocol gedefinieerde code van de onherstelbare fout 40. De foutstatus van Windows SChannel is 813.
Meer mensen hier last van?

Ik denk zelf dat het aan het certificaat ligt die self signed is.

[ Voor 26% gewijzigd door SkullboyNL op 23-04-2015 13:17 ]

iRacing Profiel

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 18:08
Die mail en calender app zien er erg goed uit. Bovendien, eindelijk iCloud support!!

Verwijderd

Restoring your previous version of Windows...

BSOD galore :X

• hylke94
  • Laatst online: 23-09 16:26
Bij mij wil de nieuwe mail-app geen policies toepassen. Hierdoor krijg ik steeds de popup ervoor of ik deze wil toevoegen of negeren. En omdat hij de policies niet kan toepassen, wordt er ook niks gesynced...

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb vandaag Build 10061 geinstalleerd, maar krijg hem niet geactiveerd. Grmbbl. Ik draai de Enterprise en gebruik ook de Enterprise key, maar krijg steeds deze error:
Error Activatie

Edit:
Gefixt door het draaien van
slmgr /ipk PBHCJ-Q2NYD-2PX34-T2TD6-233PK
. Raar dat het vanuit de user interface niet werkt en vanuit de command prompt wel.

Edit 2:
Schijnt een issue te zijn wat meer voorkomt:
http://winsupersite.com/w...10-build-10061-enterprise

[ Voor 33% gewijzigd door Turdie op 23-04-2015 19:43 ]

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Zo ik heb hem ook net geupdate.

Nog een bug die ik niet zag hierboven, windows pijltje links en rechts om je vensters naast elkaar te zetten werkt niet meer in deze build, maar ga er vanuit dat die met de volgende versie wel weer werkt.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

• hylke94
trion75 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 23:41:
Zo ik heb hem ook net geupdate.

Nog een bug die ik niet zag hierboven, windows pijltje links en rechts om je vensters naast elkaar te zetten werkt niet meer in deze build, maar ga er vanuit dat die met de volgende versie wel weer werkt.
Hier werken ze nog prima. Ik krijg ook die "suggesties" zodra ik een venster links of rechts zet.

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11 13:40
Is build 10061 ook als ISO te downloaden op de Windows 10 TP website? Ik ben nu de iso opnieuw aan het downloaden omdat mijn installatie op Bootcamp niet meer werkt (Black screen met een cursus bug 10049).

• hylke94
Tripwire999 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:51:
Is build 10061 ook als ISO te downloaden op de Windows 10 TP website? Ik ben nu de iso opnieuw aan het downloaden omdat mijn installatie op Bootcamp niet meer werkt (Black screen met een cursus bug 10049).
Nope. De laatste ISO is van 10049. Zodra 10061 (of een latere build) ook in de slow-ring beschikbaar komt, komt er ook een officiële ISO online.

Mijn VM probeert build 10066 binnen te halen... Hij loopt alleen al voor het downloaden vast. Gelukkig, want het internet is hier brak ;).

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
Heeft iemand hier nog meer problemen met W10 i.c.m. lokale netwerken? Ik kan de directories van mijn server niet meer benaderen van W10.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Cyleo schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:33:
Heeft iemand hier nog meer problemen met W10 i.c.m. lokale netwerken? Ik kan de directories van mijn server niet meer benaderen van W10.
Had ik ook last van in v10061.
Heeft iets te maken met IPv4 - IPv6.

Ik kon vroeger in adresbalk shares van server benaderen via
\\servernaam\sharenaam

Nu moet ik via IP-adres surfen:
\\192.168.xxx.xxx\sharenaam

Dan werkt het wel.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• trion75

trion75

Pascal H.

hylke94 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:11:
[...]

Hier werken ze nog prima. Ik krijg ook die "suggesties" zodra ik een venster links of rechts zet.
Hmm als ik dat aan zet dan werkt windows links en rechts weer. wat ik dus zou willen is die functie uit te zetten en windows links en rechts wel werkend te hebben.

Ga er vooralsnog vanuit dat het een bug is en wel weer terug komt.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 14:12
Build 10061 draait redelijk stabiel, alleen werkt af en toe de Windows toets niet.

had in 10049 hier geen last van.

Is dit een bug?

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:31
update van 10049 naar 10061 ging probleemloos en vrij vlot.

Ik had in 10049 al een paar "dirty shutdowns" (zonder enige waarschuwing of aanwijsbare reden een shutdown) maar in 10061 is het me in 3 uur tijd al 5 keer voorgekomen.
Als ik ga googelen kom ik niet veel verder dan dat het een probleem is dat al langer speelt, op de insider fora kom ik dit probleem ook niet echt tegen.

Concreet:
Hebben er meer mensen last van dit fenomeen?
Natuurlijk is er de oplossing om een oudere versie te installeren, maar ik wil eigenlijk wel weten waar dit door komt. heeft iemand een idee waarop ik dit zou kunnen loggen?
Heeft iemand dit probleem al ergens gezien op de insider fora?

PH-MRK request startup

• trion75

trion75

Pascal H.

nec1560 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 12:44:
Build 10061 draait redelijk stabiel, alleen werkt af en toe de Windows toets niet.

had in 10049 hier geen last van.

Is dit een bug?
Je bedoelt het start menu neem ik aan? Ja die hangt hier bij mij ook. Ook Cortana hangt bij mij als ik op de microfoon druk en ze praat niet en het zoeken wat ze adviseren om programma's te starten duurt 10 seconden per letter, zodra ik een letter type dan lijkt wel of hij alles afzoekt en in de tussentijd hangt.

Hoop snel op een nieuwe build, wat deze is de onstabielste die ik gehad heb. Al draaien de programma's zoals Chrome wel goed en stabiel.

Verwijderd

Mrkoekie schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:03:
update van 10049 naar 10061 ging probleemloos en vrij vlot.

Concreet:
Hebben er meer mensen last van dit fenomeen?
Nee, ook nog niet eerder op een fora gelezen.

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:43
Grappig.. Dat er nu in het start menu 'vermogen' als letterlijke vertaling van power staat.
Verder merk ik wat mini-bugs in het startmenu. 'Recent geinstalleerd' staat te ver naar links, de R valt uit best. Sommige tiles knipperen af en toe.

[ Voor 76% gewijzigd door LoeWn op 25-04-2015 14:44 ]

Hmm, de taakbalk op mijn 2e monitor verdwijnt vaak onder de content of hij staat erboven (maar dan is de content weer verborgen). Meer mensen met dat probleem? Mijn Chrome is vaak de volledige pagina, waardoor mn taakbalk of weg is, of in de weg zit. Heb nog niet gevonden waardoor het komt, maar lijkt me een nieuwe bug.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Martinspire schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:02:
Hmm, de taakbalk op mijn 2e monitor verdwijnt vaak onder de content of hij staat erboven (maar dan is de content weer verborgen). Meer mensen met dat probleem? Mijn Chrome is vaak de volledige pagina, waardoor mn taakbalk of weg is, of in de weg zit. Heb nog niet gevonden waardoor het komt, maar lijkt me een nieuwe bug.
Heb hetzelfde op werk met mijn dual-monitor setup daar, mijn Firefox lijkt het wel weg te drukken. (Niet in full page/F11 functie, gewoon normaal)

-={Fred_Perry}=- schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:19:
[...]

Heb hetzelfde op werk met mijn dual-monitor setup daar, mijn Firefox lijkt het wel weg te drukken. (Niet in full page/F11 functie, gewoon normaal)
Mja al was Chrome maar een voorbeeld. Windows Explorer doet het bijvoorbeeld ook en ook Store apps.

Samen met het niet kunnen runnen van win32 apps vanuit het startmenu is dat toch wel irritant werken zo.

• barrymossel
Hmmm, de update duurde vrij lang in vergelijking met voorgaande. Naast de 32-bit programma's die niet vanuit het startmenu gestart kunnen worden nog geen rare dingen gezien. Ik houd alleen mijn hart vast als ik bovenstaande lees. Zeker met dual screen.

Wel mooi dat het startmenu te vergroten is.

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Me login scherm en afsluitscherm zijn nu geel en al kies ik ander kleur, ik krijg ze niet meer naar me goesting

Geluid werkt ook niet meer goed met deze build

[ Voor 18% gewijzigd door Dragunov op 25-04-2015 18:47 ]

Verwijderd

Als ik het zo lees hier en elders mag ik blij zijn dat ik de nieuwe build niet geinstalleerd krijg :X

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Iemand 10061 al op een tablet geprobeerd icm de verbeterde touchmodus? Ga ik dinsdag namelijk eens proberen :)

• LittleBrittany
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 23:42

LittleBrittany

Britta Weijers

brick5492 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:13:
Iemand 10061 al op een tablet geprobeerd icm de verbeterde touchmodus? Ga ik dinsdag namelijk eens proberen :)
Heb hem geinstalleert op mijn Surface 2 werkt sneller en stabieler.
Miracast werkt ook beter icm problemen met Nvidia cpu/gpu.
Project spartan is zeker een aanwinst mocht je deze nog niet gebruikt heb.
:)

BrittaWeij

• tw1light
  • Laatst online: 19-11 22:51

tw1light

I'm alive

Nog meer mensen waar Regedit niet meer opent in 10061? De nieuwste Synaptics drivers hebben de right mouse click weer om zeep geholpen dus ik zou graag de regedit fix weer toepasssen
tw1light schreef op zondag 26 april 2015 @ 12:02:
Nog meer mensen waar Regedit niet meer opent in 10061? De nieuwste Synaptics drivers hebben de right mouse click weer om zeep geholpen dus ik zou graag de regedit fix weer toepasssen
Hier werkt het gewoon. Je start hem hoop ik niet van je startmenu op? Want die shortcuts werken niet. Maar als ik regedit typ in de zoekbalk, dan gaat het wel goed.

• Dragunov
Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43) krijg ik in Apparaatbeheer bij Bluetooth USB module

• FREAKJAM
Dragunov schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:41:
Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43) krijg ik in Apparaatbeheer bij Bluetooth USB module
En je vraag is?

is everything cool?

• Dragunov
Nog mensen met dit probleem? Met mogelijke oplossing

Al driver proberen opnieuw te installeren, zelfde resultaat (automatisch, zelf bestand toewijzen,...)

Zo te zien is er in de nieuwe build iets veranderd tov Bluetooth

Verwijderd

htc-kevin-OSx schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 20:03:
[...]
Heb hem geinstalleert op mijn Surface 2 werkt sneller en stabieler.
Miracast werkt ook beter icm problemen met Nvidia cpu/gpu.
Project spartan is zeker een aanwinst mocht je deze nog niet gebruikt heb.
:)
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen met een Surface 2 (NVidia T4) ??

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-11 21:46
Hmm. Preview via de windows update binnen. Mooie pop-up met herstart verzoek, daarna weer de windows update geopend en daarna gaat hij vrolijk opnieuw de preview downloaden.

Soort van loop dus waar ik niet uit kom... Iemand tips?

• FREAKJAM
Tomino schreef op maandag 27 april 2015 @ 00:46:
Hmm. Preview via de windows update binnen. Mooie pop-up met herstart verzoek, daarna weer de windows update geopend en daarna gaat hij vrolijk opnieuw de preview downloaden.

Soort van loop dus waar ik niet uit kom... Iemand tips?
Dit misschien? (gevonden via Google). Lijkt erop dat je niet genoeg diskspace meer hebt (minimaal 25gb nodig). Ruimte vrij maken of de instructies volgen die in mijn link staat. (Windows update service stoppen, software distribution map renamen/verwijderen en windows update service starten).

[ Voor 18% gewijzigd door FREAKJAM op 27-04-2015 01:13 ]

is everything cool?

• tw1light

tw1light

I'm alive

Martinspire schreef op zondag 26 april 2015 @ 12:06:
[...]

Hier werkt het gewoon. Je start hem hoop ik niet van je startmenu op? Want die shortcuts werken niet. Maar als ik regedit typ in de zoekbalk, dan gaat het wel goed.
Nee ik heb al aardig wat manieren geprobeerd ;) vanuit Run, vanuit CMD, zelfs vanuit de syswow64 map door direct op regedit te klikken, regedit start hoe dan ook niet op

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
tw1light schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:37:
[...]

Nee ik heb al aardig wat manieren geprobeerd ;) vanuit Run, vanuit CMD, zelfs vanuit de syswow64 map door direct op regedit te klikken, regedit start hoe dan ook niet op
Werkt gewoon hier. Wat voor (fout-)melding krijg je? Wat zegt de eventviewer?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• LittleBrittany

LittleBrittany

Britta Weijers

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 22:34:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen met een Surface 2 (NVidia T4) ??
De Rt versie van Windows krijgt Windows 10 LoT, (Internet of Things)
Hierbij zijn enkele features van de PC versie van Windows 10 het zelfde.
zoals project Spartan, Betere functionalitijd met DLNA & miracast.
En de Store beta, dit soort apps worden voor RT geüpdate.

(LoT versie van Windows wordt gemaakt voor Raspberri pi 2 en Intel settup boxes)

BrittaWeij

• tw1light

tw1light

I'm alive

Swerfer schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:01:
[...]

Werkt gewoon hier. Wat voor (fout-)melding krijg je? Wat zegt de eventviewer?
Geen foutmelding, of iets, er gebeurt gewoon niks :) ik zie geen entries in de event viewer verschijnen helaas

Verwijderd

htc-kevin-OSx schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:14:
[...]

(LoT versie van Windows wordt gemaakt voor Raspberri pi 2 en Intel settup boxes)
Interessant. Eens kijken of ik hier meer over kan vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2015 14:47 ]

• Ramon
htc-kevin-OSx schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:14:
[...]

Dan rest nog de vraag hoe heb je een Windows 10 build op de Surface 2 gekregen?

tw1light schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:37:
[...]

Misschien een virus?

• Swerfer
Ramon schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:51:
[...]
Zal wel een Surface Pro 2 zijn...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Swerfer schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:36:
[...]

Zal wel een Surface Pro 2 zijn...
Quote: Miracast werkt ook beter icm problemen met Nvidia cpu/gpu.

De Pro 2 heeft een Intel processor. De Surface 2 heeft een nVidia cpu/gpu

• Ramon
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:44:
[...]

Quote: Miracast werkt ook beter icm problemen met Nvidia cpu/gpu.

De Pro 2 heeft een Intel processor. De Surface 2 heeft een nVidia cpu/gpu
Misschien weet 'ie gewoon het verschil niet? :o

• Swerfer
Hmm... Mijn startmenu is stuk :( Ik kan hem alleen nog tevoorschijn halen met touch op mijn SP3, niet met de muis en dus ook niet op mijn externe monitor.

Ik heb de powershell fix en de 2 regedit fixes die op internet staan al uitgevoerd, maar niets. Dan maar touchen...

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-11 21:46
FREAKJAM schreef op maandag 27 april 2015 @ 01:09:
[...]

Dit misschien? (gevonden via Google). Lijkt erop dat je niet genoeg diskspace meer hebt (minimaal 25gb nodig). Ruimte vrij maken of de instructies volgen die in mijn link staat. (Windows update service stoppen, software distribution map renamen/verwijderen en windows update service starten).
Thnx!
Daarnaast ook braaf de oplaadstekker erin doen

• LittleBrittany

LittleBrittany

Britta Weijers

Ramon schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:51:
[...]
Ik heb Windows RT ge'jailbreakt. Door de jailbreak kan ik 32bits programma's draaien zoals Spotify voor 32bits XP, Vista pc's. :)

BrittaWeij

• Ramon
htc-kevin-OSx schreef op maandag 27 april 2015 @ 22:24:
[...]

Ik heb Windows RT ge'jailbreakt. Door de jailbreak kan ik 32bits programma's draaien zoals Spotify voor 32bits XP, Vista pc's. :)
Maar kan je daarmee ook Windows 10 installeren? Dat ging het om...

Verwijderd

Ik krijg zojuist na controle voor updates 'Technical Preview April Update for x64-based systems (KB3055415)' binnen. Is dat een nieuwe update of een bestaande?

Edit: Ja, vers van de pers dd 27042015

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 00:11 ]

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik krijg de laatste build niet geïnstalleerd. Hij begint met updaten, dan gaat hij herstarten en dan wordt de vorige versie (10051) weer teruggezet..

Ik heb nu wel een .WIM gebakken van build 10061.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

CAP-Team schreef op maandag 27 april 2015 @ 23:52:
Ik krijg de laatste build niet geïnstalleerd. Hij begint met updaten, dan gaat hij herstarten en dan wordt de vorige versie (10051) weer teruggezet..

Ik heb nu wel een .WIM gebakken van build 10061.
Build 10051 is natuurlijk geen officiële Windows Insider build geweest.

• CAP-Team

CAP-Team

Euh ik bedoelde build 10049 |:(

• FREAKJAM
Windows Update resetten en controleren of je genoeg diskspace hebt. Zie mijn vorige post.

is everything cool?

Heb van 't weekend een 'verse install' gedaan. Begonnen met de ISO van 10041, daarna d.m.v. Windows Update de 10061 binnengehaald.....

• barrymossel
Pfff, inderdaad: op tweede scherm valt de startbalk weg onder fullscreen programma's. Vanavond toch maar weer terug naar de vorige build, want dit is wel erg vervelend.

• LittleBrittany

LittleBrittany

Britta Weijers

Ramon schreef op maandag 27 april 2015 @ 22:39:
[...]

Maar kan je daarmee ook Windows 10 installeren? Dat ging het om...
Ja inprecipe wel. het gaat er om dat je bestanden gebruikt in de 32bits formaten hebben.

BrittaWeij

• CAP-Team

CAP-Team

Ik heb nu een clean install gedaan van 10061 met behulp van de .WIM.
Wel een paar BSOD's gehad bij het installeren van drivers maar het draait nu weer :)

• Dragunov
(TWS) fbl_impressive Professional 10074 - Fout 0x80246017

Dat staat er nu bij Windows Update, dus nieuwe build, maar men kan deze weer niet downloaden natuurlijk

[ Voor 50% gewijzigd door Dragunov op 28-04-2015 20:02 ]

• FREAKJAM
Beetje geduld.

is everything cool?

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
gebruik WIM boot installatie, dat bespaart weer veel tijd en ruimte.

dism /apply-image /imagefile:(station+map)install.wim /index:1 /applydir:(station) /wimboot

(install.wim moet wel een Windows 64bit versie zijn) + de installatie lokatie dient een SSD te zijn!

[ Voor 64% gewijzigd door mysterieworld op 28-04-2015 20:50 ]

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door mysterieworld op 28-04-2015 20:37 ]

• Ramon
htc-kevin-OSx schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:58:
[...]

Ja inprecipe wel. het gaat er om dat je bestanden gebruikt in de 32bits formaten hebben.
Volgens mij heb je het toch bij het verkeerde eind hoor. In de Surface 2 zit een ARM processor, die kan nooit direct win32 code draaien. Als je hem jailbreakt kan je code draaien die naar ARM is gecompileerd.

Er wordt ook gesproken over een emulator. Dit "converteert" x86-code on-the-fly naar ARM.

Misschien dat je van de huidige build van Windows 10 de setup.exe met die emulator zou kunnen draaien, maar dan durf ik te garanderen dat het misgaat zodra die installer aan z'n eerste reboot wil beginnen.

http://www.makeuseof.com/...pproved-desktop-software/

• Ramon
Hoe betrouwbaar zijn die downloads / SHA's? Ik zou de SHA's liever op een MS website zien.

• FREAKJAM
Ik heb de ISO net gedownload en draai op moment van schrijven een upgrade. (Vanaf build 10061). ISO gemount en gewoon setup.exe gedraaid.

is everything cool?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

With ^, zit inmiddels (na bijna een uur wachtend en naar Rachel Khoo O+ kijkend) bij "setting up a few more things".

[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 28-04-2015 21:56 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Maar eens kijken of ik deze build wel geinstalleerd krijg zonder ladingen BSODS :P

• Quad

Quad

Doof

Hier is hij eerst nog naar 10061 aan het updaten. Downloaden gaat wel foeilangzaam. :/. De ISO kan ik nog niet binnen hengelen want is geen nl-NL.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:58:
Hier is hij eerst nog naar 10061 aan het updaten. Downloaden gaat wel foeilangzaam. :/. De ISO kan ik nog niet binnen hengelen want is geen nl-NL.
Ik heb de updater eruit geknald en ik download nu de en_US x64 ESD, de ISO is niet meer beschikbaar.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:56:
Maar eens kijken of ik deze build wel geinstalleerd krijg zonder ladingen BSODS :P
Bij het installeren heb ik nog geen BSOD's gehad, bij geen enkele build. Wel bij verschillende builds tijdens het starten zo nu en dan een memory management BSOD, na een reset start alles normaal op.

Inmiddels is 10074 klaar met upgraden :)

Notificatie: You have new apps that can open webpages
Gebeurt alleen niks als ik op die notificatie klik :?
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:01:
[...]

Ik heb de updater eruit geknald en ik download nu de en_US x64 ESD, de ISO is niet meer beschikbaar.
Was ik blijkbaar op tijd voor de iso, wist niet wat ik met die esd moest, toen maar de iso binnengehaald :P

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 28-04-2015 22:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• FREAKJAM
Update hier ook geslaagd. Tiles in het startmenu doen het ook weer (die waren vernaggeld geraakt nadat ik een leaked version (10056) had geinstalleerd). In build 10061 waren de tiles nog steeds borked, maar nu doen ze het weer gelukkig. Upgrade ging best vlotjes (binnen een half uur).

is everything cool?

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:01:
[...]

Ik heb geen haast, is toch maar een VM.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15

BM

Moderator Spielerij
Net ff snel in een VM door 10074 zitten klikken. Begint er toch wel netjes uit te zien hoor, UI begint meer een geheel te worden dan in vorige versies. Later deze week eens native booten, performance is nu niet heel geweldig.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

Raven schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:04:
[...]
...

Was ik blijkbaar op tijd voor de iso, wist niet wat ik met die esd moest, toen maar de iso binnengehaald :P
Tooltje draaien :P

• Dragunov
nl-nl ESD bestanden beschikbaar: http://www.osbetaarchive....10074-now-live/#entry1399

Nu nog omzetten naar ISO

• FREAKJAM
Voor de mensen die niet weten hoe je esd kunt omzetten naar iso, hier meer info. Winreducer is trouwens ook nog een optie.

[ Voor 25% gewijzigd door FREAKJAM op 28-04-2015 23:21 ]

is everything cool?

Verwijderd

10074 draait *O*

Action Center is lekker donker O+

• barrymossel
Iemand build 10074 al gedraaid met twee schermen? En problemen met de taakbalk?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

barrymossel schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:02:
Iemand build 10074 al gedraaid met twee schermen? En problemen met de taakbalk?
Ga ik morgen zien als ik weer op werk ben :)

Pagina: 1 ... 33 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ