Ik heb wel eens dat hij een zwart scherm bijlft tonen na het opstarten, maar na een klik of tik (toesenbord) komt het inlogscherm wel weer te voorschijn. Net alsof hij het plaatje van m'n lockscreen niet kon laden. Dit is bij niet zo?G.Scholtens schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:06:
Ik heb een vreemd probleem met mijn windows 10. Heb vandaag de update naar build 10041 gedaan, dit werkte opzich prima. Echter na een herstart kreeg ik alleen maar zwart scherm met een muis pointer. verder niks meer, kom ook niet in taak beheer etc.
Veilig modus nog niet getest, maar vreemd is het wel. Dit had ik ook eerst met build ervoor, toen een clean install gedaan.
Ehrm.. kan iemand mij uitleggen waarom ik nu na de installatie van 10049 de shortcuts "Korea Media Player Center" en "Korea Messenger Center" op m'n desktop heb??

Ze brengen me naar een sketchy website met alleen maar Koreaanse tekst....
Serieus, waar de fuck komt dat vandaan? Ik heb afgelopen maandag 10041 clean geinstalleerd met daarin m'n videokaart driver, Fraps, Pale Moon en verder absoluut niks.
Iemand een idee??
Serieus, waar de fuck komt dat vandaan? Ik heb afgelopen maandag 10041 clean geinstalleerd met daarin m'n videokaart driver, Fraps, Pale Moon en verder absoluut niks.
Iemand een idee??
Op dezelfde manier als alle andere builds....AMARONE schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:35:
Hoe kan je windows activeren? nieuwste build?
Dit bij mij gebeurd er echt niks, heb hem wel eens een half uur laten staan maar gebeurd niks wat ik ook probeer.hylke94 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:44:
[...]
Ik heb wel eens dat hij een zwart scherm bijlft tonen na het opstarten, maar na een klik of tik (toesenbord) komt het inlogscherm wel weer te voorschijn. Net alsof hij het plaatje van m'n lockscreen niet kon laden. Dit is bij niet zo?
Die kwamen bij mij ook bij elke pc die ik geupdate had...AzzKickah schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:27:
Ehrm.. kan iemand mij uitleggen waarom ik nu na de installatie van 10049 de shortcuts "Korea Media Player Center" en "Korea Messenger Center" op m'n desktop heb??![]()
Iemand een idee??
Het is nog verre van bug-vrij inderdaad. Ik ben benieuwd of ze dit goed af gaan krijgen voor de zomer. Ik heb de laatste tijd erg vaak dat W10 niet wil booten en ik wordt begroet met mijn BIOS scherm. Na een paar keer opnieuw proberen besluit hij dan toch wel op te starten. Ook werken soms tekst invoervelden niet (hoewel ik vermoed dat daar een conflict ligt met de Wacom Drivers).G.Scholtens schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:06:
Ik heb een vreemd probleem met mijn windows 10. Heb vandaag de update naar build 10041 gedaan, dit werkte opzich prima. Echter na een herstart kreeg ik alleen maar zwart scherm met een muis pointer. verder niks meer, kom ook niet in taak beheer etc.
Veilig modus nog niet getest, maar vreemd is het wel. Dit had ik ook eerst met build ervoor, toen een clean install gedaan.
store beta werkt bij mij niet meer. blijft hangen bij splashscreen. build 10049.
http://answers.microsoft....9?page=1&tm=1428602359363
al geprobeerd maar werkt niet. iemand een idee?
https://opensea.io/seaart
Niemand?Propane schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:00:
Van 9926 kon hij geen update vinden naar 10041. Dus heb ik 10041 via de ISO geïnstalleerd. En nu kan hij uiteraard de update naar build 10049 niet vinden...
Ik zie dit hier een paar keer eerder genoemd in dit topic, maar nergens echt een werkende oplossing. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om te bevestigen dat ik alle opties al heb geprobeerd na het volgende;
- Van Fast naar Slow ring en weer terug
- Regedit en KB update uit https://answers.microsoft...68-45ce-9ba5-fdcee1317c92
Nog steeds geen 10049 via Windows Update, wat ik ook probeer. Mis ik iets?
| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Meer mensen die de Windows 10 TP 10049 op hun Surface Pro 3 geïnstalleerd hebben en sindsdien problemen ondervinden met two finger scrolling op de touchpad van de Typecover?
http://answers.microsoft....49-4fb5-bb06-0ce79a6e37a8
Dit zorgt ervoor dat de Beta Store opstart. Werkt bij mij in ieder geval.
Iemand build 10051 al geprobeerd? Kan de nieuwe Mail en Calendar niet proberen door error 0x8007000e
Dit zorgt ervoor dat de Beta Store opstart. Werkt bij mij in ieder geval.
Iemand build 10051 al geprobeerd? Kan de nieuwe Mail en Calendar niet proberen door error 0x8007000e
enomiss schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:00:
store beta werkt bij mij niet meer. blijft hangen bij splashscreen. build 10049.
[ Voor 7% gewijzigd door jasperjoey op 10-04-2015 10:14 ]
Zijn er mensen met problemen met Chrome? Alleen de canary version werkt bij mij...
Build 10051 draai ik een paar dagen, mail en calendar werken met mijn Google account prima in ieder geval.. Heb je upgrade of clean install gedaan?jasperjoey schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:13:
Iemand build 10051 al geprobeerd? Kan de nieuwe Mail en Calendar niet proberen door error 0x8007000e![]()
[...]
https://powershellisfun.com
Draai zelf version 41.0.2272.118 m (64-bit) zonder problemenwillempjuh schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:14:
Zijn er mensen met problemen met Chrome? Alleen de canary version werkt bij mij...
Iemand hier die het gelukt is om RSAT op de Technical Preview geinstalleerd te krijgen?
Ik heb de US-EN versie van de Preview en de juiste RSAT msu-file gedownload maar krijg toch de error 'not applicable'...
Als je MSU met Internet Explorer download, krijg je een file van 35MB. Die niet werkt.
Download je het met FireFox, krijg je een file van 48MB die het wel gewoon doet.
Internet Explorer en Microsoft producten downloaden gaat dus schijnbaar niet helemaal lekker.
Ik heb de US-EN versie van de Preview en de juiste RSAT msu-file gedownload maar krijg toch de error 'not applicable'...
Als je MSU met Internet Explorer download, krijg je een file van 35MB. Die niet werkt.
Download je het met FireFox, krijg je een file van 48MB die het wel gewoon doet.
Internet Explorer en Microsoft producten downloaden gaat dus schijnbaar niet helemaal lekker.
[ Voor 39% gewijzigd door AzzKickah op 10-04-2015 12:00 ]
Had ook problemen met RSAT, maar fix was je region op US instellen voor installatie. Gebruik trouwens WindowsTH-KB2693643-x64.msu om precies te zijn, na elke Technical Preview update naar nieuwe build moet je die opnieuw doenAzzKickah schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:30:
Iemand hier die het gelukt is om RSAT op de Technical Preview geinstalleerd te krijgen?
Ik heb build 10049 (x64) maar ondervind veel problemen. Een korte opsomming:
1) Menu start opent regelmatig niet na een reboot
2) Als Menu start wel opent, dan komt het vaak voor dat het hele scherm gaat knipperen
3) Diverse vensters alsook login scherm knippert regelmatig
4) De zoekfunctie an sich werkt wel, echter zijn de resultaten niet clickable
5) IE loopt bij opstarten regelmatig vast
Spartan daarentegen werkt wel goed, Firefox ook. Met name punt 2 en 3 zullen aan de GFX drivers liggen. Ik heb een NVIDIA 560GTX kaartje erin hangen met de drivers van Windows Update. De nieuwste drivers van NVIDIA zelf bieden geen verbetering. Zag her en daar ook wat topics over dit euvel.
1e indruk is overigens wel positief, alleen vind ik de icons echt afschuwelijk
Heb special een 500GB SSD gekocht om Win10 apart te installeren en te testen, maar omdat het nu eigenlijk niet werkbaar is, even afwachten op nieuwe drivers en/of een betere build.
2) Als Menu start wel opent, dan komt het vaak voor dat het hele scherm gaat knipperen
Spartan daarentegen werkt wel goed, Firefox ook. Met name punt 2 en 3 zullen aan de GFX drivers liggen. Ik heb een NVIDIA 560GTX kaartje erin hangen met de drivers van Windows Update. De nieuwste drivers van NVIDIA zelf bieden geen verbetering. Zag her en daar ook wat topics over dit euvel.
Heb special een 500GB SSD gekocht om Win10 apart te installeren en te testen, maar omdat het nu eigenlijk niet werkbaar is, even afwachten op nieuwe drivers en/of een betere build.
Upgrade van 10041. Misschien dat daar het probleem ligt.
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:13:
[...]
Build 10051 draai ik een paar dagen, mail en calendar werken met mijn Google account prima in ieder geval.. Heb je upgrade of clean install gedaan?
Ik heb de Preview nu al op een stuk of 5 computers geinstalleerd maar op geen enkele werken die People, Mail en Calendar apps. "Error. Check the Store for more info." Ook weer zo'n totaal nutteloze melding.
Is al meerdere malen besproken in dit topic (zoek op bijv "mail people"). Je kunt het trouwens teruglezen in de releasenotes van de preview. Dat eerst doorlezen voordat je een preview installeert is niet nutteloos trouwensAzzKickah schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:06:
Ik heb de Preview nu al op een stuk of 5 computers geinstalleerd maar op geen enkele werken die People, Mail en Calendar apps. "Error. Check the Store for more info." Ook weer zo'n totaal nutteloze melding.
[ Voor 14% gewijzigd door FREAKJAM op 10-04-2015 14:18 ]
is everything cool?
Mijn post was meer een reactie op die paar boven mij, maar thanks for thatFREAKJAM schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:15:
[...]
Is al meerdere malen besproken in dit topic (zoek op bijv "mail people"). Je kunt het trouwens teruglezen in de releasenotes van de preview. Dat eerst doorlezen voordat je een preview installeert is niet nutteloos trouwens
PowerShell commando uitgevoerd, Store geopend (geen groene tile maar grijs) maar in de Store kan ik de Mail en andere apps niet vinden. Hij laadt ook geen enkel plaatje/icoon in de Store.
Ik zal wel iets niet goed doen. Geen zin om er verder in te gaan op dit moment
Het ziet er allemaal leuk uit maar het is nog wel ontzettend buggy. Ook grafisch. Dingen verspringen, zijn niet clickable. Taskbar werkt nog niet 100% lekker met multi-screen setup, etc.
Je moet de apps opnieuw installeren vanuit de (oude) groene store.
is everything cool?
Oh, is die er ook nog apart van die grijzeFREAKJAM schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:29:
Je moet de apps opnieuw installeren vanuit de (oude) groene store.
Toe aan weekend. Zwaar.
Misleidend is het wel hoor. Zelf ben ik ook van mening dat er best wel wat vervelende bugs in de laatste builds (In build 10049 freezed mijn Windows steeds nadat ik hem lock en moet ik mijn systeem rebooten) zitten.
Binnenkort in ieder geval weer een nieuwe build (10056 denk ik).
Binnenkort in ieder geval weer een nieuwe build (10056 denk ik).
is everything cool?
Bovenstaande build had ik als volgt geïnstalleerd:Ad Hox schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:40:
Ik heb build 10049 (x64) maar ondervind veel problemen. Een korte opsomming:
- Nederlandse build 10041 (x64) van de officiële MS-site
- Vervolgens via Windows update naar build 10049.
Nu heb ik een clean install van de engelse build 10049 (dus geen update vanuit 10041) gedaan middels een .iso bestand. Ik ondervind alle bovengenoemde problemen niet meer! Helemaal top dus :-)
Tevens in de nieuwe (grijze) app store is nu Word, Excel en PowerPoint 2016 (preview) te vinden. Hieronder enkele screens:

Die waren er al een tijdje toch?
nieuws: Microsoft maakt preview Office for Windows 10 beschikbaar
is everything cool?
Best wel een tijdje al inderdaaad.....FREAKJAM schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:45:
Die waren er al een tijdje toch?
Ik las het ja, sorry :-) In ieder geval ben ik positief verrast door de previews. Ik merk wel bij het customizen van Menu Start dat deze nog wel eens vast kan lopen. Daarom hou ik hem nu standaard (geen apps verwijderen of resizen).TheVMaster schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:52:
[...]
Best wel een tijdje al inderdaaad.....Lees trouwens net dat er vandaag alleen een Phone build komt...en geen build voor de tablets/laptops/pc's....
jammer had er wel een beetje op gehoopt eigenlijk...
Verder werkt het erg stabiel tot nu toe en Spartan werkt ook prettig. Hoewel ik nog geen embedded videos fullscreen kan laten afspelen (blijft altijd omkadert door Spartan).
Verwijderd
10056 is gelekt.
10056.0.150405-1348.FBL_IMPRESSIVE_CLIENTPRO-CORE_OEMRET_X64FRE_EN-US.ISO
Wel bijzonder....voor telefoons is net Build 10051 uitgebracht.. ;-)Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:48:
10056 is gelekt.
Wie is OEM RETVerwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:48:
10056 is gelekt.
Edit: oh voor pro's, daar mag ik niet aankomen met mijn vingertjes!
[ Voor 12% gewijzigd door GerardVanAfoort op 10-04-2015 22:14 ]
NRG
Bedankt voor je hulp he. Top.TheVMaster schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:47:
[...]
Op dezelfde manier als alle andere builds....
Serienummer staat in de link naar de download. Verder mag je er vanuit gaan dat een tweaker zelf wel ontdekt/weet hoe je Windows (10) activeert.
is everything cool?
build 10051? build 10056??
hier in de slow ring nog steeds op 10041
dus ik weet niet wat ik hier mee aan moet
het deed mij aan het vroegere 'works' denken en veel bestaande word documenten kan ik niet eens openenAd Hox schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:20:
[...]
Tevens in de nieuwe (grijze) app store is nu Word, Excel en PowerPoint 2016 (preview) te vinden. Hieronder enkele screens:
dus ik weet niet wat ik hier mee aan moet
weet het niet meer
Die builds zijn niet via officiële wegen vrijgegevenVishari Beduk schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 09:37:
build 10051? build 10056??
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
En dat wat Microsoft vrijgeeft zal vrijwel altijd een paar builds achter lopen op wat ze intern al hebben draaien
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Jawel hoor....ik heb Build 10051 hier op mijn Lumia 635 draaienRaven schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 09:43:
[...]
Die builds zijn niet via officiële wegen vrijgegeven
Die is toch niet door MS vrijgegeven?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ehh.....je leest niet goed? Voor de telefoons is Build 10051 vrijgegeven, voor laptops/tablets niet
Ah
, dat had ik even gemist...
Oscar Wilde
Verwijderd
Op Windowcentral staat een mooi stuk over de gelekte Build 10056 (voor desktop en laptop)
http://www.windowscentral...-everything-you-need-know
Heeft iemand deze Build al draaien?
Ik heb hem draaien op 2 systemen, zowel PC als HTPC. Upgrade vanuit build 10049 ging vlekkeloos en ook vrij snel. Je kunt nu eindelijk het startmenu resizen.
Enige bug die ik tot nu toe ben tegengekomen is dat bestaande tiles in je startmenu het niet meer doen. (de applicatie start niet op). Tile unpinnen en opnieuw pinnen werkt lost het ook niet op. (applicatie start nog steeds niet op).
Qua kleuren is het ook wel weer even wennen. In deze build is je taskbar zwart ipv blauw.
Enige bug die ik tot nu toe ben tegengekomen is dat bestaande tiles in je startmenu het niet meer doen. (de applicatie start niet op). Tile unpinnen en opnieuw pinnen werkt lost het ook niet op. (applicatie start nog steeds niet op).
Qua kleuren is het ook wel weer even wennen. In deze build is je taskbar zwart ipv blauw.
[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 11-04-2015 23:19 ]
is everything cool?
Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}FREAKJAM schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:12:
Helpt niet?
Hoe werkt het aanmaken van groepen in het start menu?Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:22:
Op Windowcentral staat een mooi stuk over de gelekte Build 10056 (voor desktop en laptop)
Kun je nu expliciet groepen aanmaken? Via zoiets als "new group" waarna je de naam van de group aangeeft? Is deze dan hierna leeg?
Misschien niet expliciet voor deze build... Just wondering...
Edit:
Net geprobeerd...
Werkt nog steeds door een tile buiten een group te slepen zoals in Windows 8 start screen.
Ok, ik zie hier 10049 staan. Dus van daaruit kan ik updaten naar 10056.FREAKJAM schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:12:
Ik heb hem draaien op 2 systemen, zowel PC als HTPC. Upgrade vanuit build 10049 ging vlekkeloos en ook vrij snel. Je kunt nu eindelijk het startmenu resizen.
[ Voor 28% gewijzigd door technorabilia op 12-04-2015 17:16 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Zodra deze build door MS via Insider aangeboden wordt.kraades schreef op zondag 12 april 2015 @ 10:53:
Ok, ik zie hier 10049 staan. Dus van daaruit kan ik updaten naar 10056.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2015 14:28 ]
Ok, en hoe kan FREAKJAM ^^^ deze dan al draaien?
Edit: ok, ergens vandaag gehaald waarschijnlijk...
[ Voor 49% gewijzigd door technorabilia op 12-04-2015 15:14 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Niet alleen FREAMJAMkraades schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:06:
Ok, en hoe kan FREAKJAM ^^^ deze dan al draaien?
Ja, ik zag even update staan i.p.v. upgrade. Kwartje valt nu...
👉🏻 Blog 👈🏻
Wat zijn tot nu toe de ervaringen met mensen met een Windows Phone in combinatie met Windows 10?
Moet zeggen dat het nogal... ergelijk begon voor mij
...
Na de update kon ik bijv. mijn sim-pincode niet meer gebruiken (Lumia 920 liep gewoon vast)
Heb de GSM een hard factory reset moeten geven om alles weer werkende te krijgen... Daarna kon ik de WP8.1/10 backup wel gewoon via de setup van "1e" installatie van de lumia gewoon terugzetten en werkte de sim-code wel gewoon
Daarnaast is het voor mij met whatsapp even wennen in het notificatiescherm... nu is het per tekst regel van je contactpersoon die je weg-swiped.. op 8.1 was het gehele gesprek... als je in meerdere group-chats zit is dat... minders
(ok je kan altijd nog wis alle selecteren....)
Oh en mijn screenshot function (volume+power) werkt niet meer...
Moet zeggen dat het nogal... ergelijk begon voor mij
Na de update kon ik bijv. mijn sim-pincode niet meer gebruiken (Lumia 920 liep gewoon vast)
Heb de GSM een hard factory reset moeten geven om alles weer werkende te krijgen... Daarna kon ik de WP8.1/10 backup wel gewoon via de setup van "1e" installatie van de lumia gewoon terugzetten en werkte de sim-code wel gewoon
Daarnaast is het voor mij met whatsapp even wennen in het notificatiescherm... nu is het per tekst regel van je contactpersoon die je weg-swiped.. op 8.1 was het gehele gesprek... als je in meerdere group-chats zit is dat... minders
Oh en mijn screenshot function (volume+power) werkt niet meer...
Stiekem ergens vandaan getoverd ja
is everything cool?
Helaas, het betreft juist de niet modern apps. (Google Chrome, Teamviewer, Steam etc). De volgende melding vind ik ook terug in de eventlog (application) wanneer ik een app probeer te starten:-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 12 april 2015 @ 10:44:
[...]
Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Helpt niet?
Lijkt op een rechtenprobleem. (Het kwam ook al voor bij Windows 8.1).Activation of app Microsoft.Windows.ShellExperienceHost_cw5n1h2txyewy!App failed with error: The group or resource is not in the correct state to perform the requested operation. See the Microsoft-Windows-TWinUI/Operational log for additional information.
[ Voor 44% gewijzigd door FREAKJAM op 12-04-2015 22:45 ]
is everything cool?
In de Windows 10 preview versie, ja. Zie privacy statement.
Microsoft collects many kinds of information in a variety of ways to operate effectively and provide you with the best products, services and experiences. We may combine this data with information that is linked to your user ID, such as information associated with your Microsoft account.
When you acquire, install and use the Programme software and services, Microsoft collects information about your use of the software and services as well as about the devices and networks on which they operate. Examples of data we may collect include your name, email address, preferences and interests; location, browsing, search and file history; phone call and SMS data; device configuration and sensor data; voice, text and writing input; and application usage. For example, when you:
install or use Programme software and services, we may collect information about your device and applications and use it for purposes such as determining or improving compatibility (e.g., to help devices and apps work together),
when you use voice input features like speech-to-text, we may collect voice information and use it for purposes such as improving speech processing (e.g., to help the service better translate speech into text),
when you open a file, we may collect information about the file, the application used to open the file and how long it takes to use it for purposes such as improving performance (e.g., to help retrieve documents more quickly), or
when you input text, handwrite notes or ink comments, we may collect samples of your input to improve these input features, (e.g., to help improve the accuracy of auto-complete and spellcheck).
is everything cool?
pfff ... Windows 10 preview is echt slecht
vrijdag mijn laptop dichtgeklapt met die dag weinig problemen
vandaag weer opgestart en werktte het merendeel van de programma's niet meer
zelfs task manager en performance monitor wilden niet meer opstarten
meeste andere programma's start alleen het window-frame op en daarna niets meer
na 5 rebooten uiteindelijk maar de 'fast ring' ingesteld en naar 10049 dat verhielp de problemen
echt bizar zo slecht, en dat voor een OS dat in september helemaal af moet zijn
wilde alleen aangeven dat sommigen nog op 10041 zitten
na 5 rebooten uiteindelijk maar de 'fast ring' ingesteld en naar 10049 dat verhielp de problemen
weet ikRaven schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 09:43:
[...]
Die builds zijn niet via officiële wegen vrijgegeven
weet het niet meer
Sorry maar het gaat om een preview, voor developers. Niet eens voor het algehele publiek. Geen wonder dat het nog niet helemaal stabiel is of dat hij nog bugs heeft en dat er verstoringen op kunnen treden.Vishari Beduk schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:37:
pfff ... Windows 10 preview is echt slecht![]()
[...]
weet ikwilde alleen aangeven dat sommigen nog op 10041 zitten
Als het je irriteert draai je het virtueel en ga je Windows 8.1 primair gebruiken.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Heb je een clean install gedaan? Ik wel, eigenlijk heb ik 0 problemen. Al 1,5 maand. Draait als een zonnetje. Een update doen naar een preview versie van een os met een preview versie van het update mechanisme is vragen om 1000 problemen.Vishari Beduk schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:37:
pfff ... Windows 10 preview is echt slecht![]()
[...]
weet ikwilde alleen aangeven dat sommigen nog op 10041 zitten
https://opensea.io/seaart
Verwijderd
Na tijden met de technical preview gewerkt te hebben, kreeg ik vrijdag wat issues. Af en toe niet meer reageren. Aan/uit (+ ongeduld
) was de enige oplossing en dan ging het weer even goed. Met die vraag in gedachte wat er veranderd was, dacht ik aan firmware. Vanmorgen de firmware van mijn HP laptop bijgewerkt (bijna 2 jaar nieuwer!) Resultaat. Weer helemaal stabiel
Het blijft een samenwerking tussen hardware-firmware en software.
Dat gaf me te denken: wie werkt zijn firmware bij terwijl hij/zij Windows 10 met oudere hardware gebruikt?
Dat gaf me te denken: wie werkt zijn firmware bij terwijl hij/zij Windows 10 met oudere hardware gebruikt?
Met firmware bedoel je een bios-update neem ik aan? Wat dat betreft houd ik dat altijd wel bij eigenlijk.
is everything cool?
Niemand er last van dat de ene keer het zoekvak in het startmenu (dus niet in de taakbalk) er wél is en de andere keer weer niet?
Ik heb ook een clean install gedaan maar loop tegen behoorlijk wat problemen op. Vind het niet erg, daarvoor download ik die preview, maar als daily driver kan ik het iedereen afradenenomiss schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:08:
[...]
Heb je een clean install gedaan? Ik wel, eigenlijk heb ik 0 problemen. Al 1,5 maand. Draait als een zonnetje. Een update doen naar een preview versie van een os met een preview versie van het update mechanisme is vragen om 1000 problemen.
Zijn er meer mensen waarbij Windows Update en Defender niet meer kunnen verbinden op Win 10?
Ik kan wel verbinden via CMD>Ping en CMD>Tracert naar update.microsoft.com?
Het gaat om de Definition Update for Windows Defender - KB2267602 .
Ook als ik de handmatige update file mpam-fe.exe draai wil deze niet updaten.
Is hier een oplossing voor of is dit geval VM reinstall?
[ Voor 48% gewijzigd door serphilith op 14-04-2015 15:08 . Reden: meer info ]
Windows Update en Defender doen het, handmatig update en via mpam-fe.exe @ Build 10056serphilith schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:50:
Zijn er meer mensen waarbij Windows Update en Defender niet meer kunnen verbinden op Win 10?
ik doel op de ernst van de bugs als zelfs task manager niet meer wil opstartenQuad schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:45:
[...]
Sorry maar het gaat om een preview, voor developers. Niet eens voor het algehele publiek. Geen wonder dat het nog niet helemaal stabiel is of dat hij nog bugs heeft en dat er verstoringen op kunnen treden.
Als het je irriteert draai je het virtueel en ga je Windows 8.1 primair gebruiken.
"niet stabiel" is dan een understatement
ik was begonnen met een nieuwe/lege SSD een paar maanden geledenenomiss schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:08:
[...]
Heb je een clean install gedaan? Ik wel, eigenlijk heb ik 0 problemen. Al 1,5 maand. Draait als een zonnetje. Een update doen naar een preview versie van een os met een preview versie van het update mechanisme is vragen om 1000 problemen.
heb ook al 2x de SSD uit de laptop moeten halen en met Linux moeten leegmaken om een schone install te kunnen doen (repair lukte niet meer)
ik krijg de search niet wegbarrymossel schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:13:
Niemand er last van dat de ene keer het zoekvak in het startmenu (dus niet in de taakbalk) er wél is en de andere keer weer niet?
weet het niet meer
Hmm, dan lijkt het erop dat ik toch even de VM opnieuw installeer.
Geen zin om nog verder te spelen. Ik zet het in een Feedback en MS heeft mijn logs al.
Bedankt voor de reactie, weet ik dat het niet globaal is.
Verwijderd
Ik doe niet anders, op wat vaagheden na draait het gewoon stabiel hier.Cyleo schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:03:
[...]
...maar als daily driver kan ik het iedereen afraden
Verwijderd
Dat bedoel ik inderdaad. BIOS/UEFI.FREAKJAM schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:57:
Met firmware bedoel je een bios-update neem ik aan? Wat dat betreft houd ik dat altijd wel bij eigenlijk.
Een losse videokaart komt ook in aanmerking.
En waar loop je tegenaan dan dat het ongeschikt zou zijn als daily driver?Cyleo schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:03:
[...]
Ik heb ook een clean install gedaan maar loop tegen behoorlijk wat problemen op. Vind het niet erg, daarvoor download ik die preview, maar als daily driver kan ik het iedereen afraden
Idem, op m'n werk. Uiteraard met enkele irritante bugs (zoals het zoekvak in het startmenu dat meestal verdwenen is). Echter zou ik niet meer terug willen naar Windows 7 (ideaal dat de taakbalk doorloopt in mijn tweede scherm zonder extra programma!) of Windows 8 (met het voor desktop debiele startmenu). Ben zelfs al redelijk gewend aan het nieuwe startmenu van Windows 10 (behalve dat zoekvak dus).Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:50:
[...]
Ik doe niet anders, op wat vaagheden na draait het gewoon stabiel hier.
Vind die metro "apps" van Windows nog helemaal niks overigens (settings - heb ik configuratiescherm voor, skype - wat een ramp zeg, photo-app, etc.).
Maar al met al zie ik verbeteringen t.o.v. vorige Windows versies en kijk ik door de bugs heen.
Idem hier met 10049.Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:50:
Verwijderd
Dat hele "Apps" gebeuren heb ik nooit begrepen (heb ook geen Windows Phone oid) en heb ze dan nooit aangeraaktbarrymossel schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:05:
[...]
...
Vind die metro "apps" van Windows nog helemaal niks overigens...
Skype ga ik straks maar een normale versie installeren. Voor afbeeldingen gebruik ik SnagIt. Maar (pin me er niet op vast) volgens mij staan er bij settings andere instellingen dan in het configuratiescherm?
Zo af en toe werkt mijn toetsenbord niet (ik kan niet typen op invoervelden).Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:50:
[...]
Applicaties willen soms niet starten.
Zoeken duurt een eeuwigheid (en doorzoekt dropbox niet).
Sommige games werken niet lekker.
Dit lijstje is wat mij het meest stoort op dit moment. Misschien heb ik net pech hoor (dat gebeurt wel vaker met dit soort dingen
Ik had vandaag 2x een BSOD (die er anders uitziet) gevolgd door een boot failurebarrymossel schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:05:
[...]
En waar loop je tegenaan dan dat het ongeschikt zou zijn als daily driver?
barrymossel schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:05:
Vind die metro "apps" van Windows nog helemaal niks overigens (settings - heb ik configuratiescherm voor, skype - wat een ramp zeg, photo-app, etc.).
Best een rare uitspraak omdat het hele 'apps' gebeuren nou juist het belangrijkste is van Windows 10Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:17:
[...]
Dat hele "Apps" gebeuren heb ik nooit begrepen (heb ook geen Windows Phone oid) en heb ze dan nooit aangeraakt
Een uniform platform voor een mix van touch enabled devices en traditionele pc's
weet het niet meer
Verwijderd
Hoezo is dat een rare uitspraak, ik gebruik ze gewoon niet, derhalve zijn ze voor mij ook niet het belangrijkste in 10
Tuurlijk gebruik je wel apps...Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:08:
Hoezo is dat een rare uitspraak, ik gebruik ze gewoon niet, derhalve zijn ze voor mij ook niet het belangrijkste in 10
Verwijderd
Als jij o.a. de Arturia V collectie apps noemt, dan wel ja
Maar op de Settings app na gebruik ik niets wat in de lijst Apps zit
Ook Spartan niet?Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:29:
Maar op de Settings app na gebruik ik niets wat in de lijst Apps zit![]()
[afbeelding]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik gebruik ondertussen al een paar Store Apps. Mail en Tweetium staan eigenlijk de hele tijd wel aan. En verder de Xbox App of Onenote. De rest nog niet echt, maar als ze wat meer features krijgen zie ik niet waarom ik ze zou negeren.
Spartan wil ik best gaan gebruiken, maar ik mis daarvoor nog wat extenties die ik van Chrome gewend ben geraakt (onder andere om Youtube te customizen met auto HD, auto pause en zo nog wat). Tot ik daar een alternatief voor heb, blijf ik lekker bij Chrome.
Ik zie ook de meerwaarde van de nieuwe features in Spartan ten opzichte van IE11 nog niet echt. Maar dat kan in een toekomstige build nog veranderen. Ik heb ze voorlopig niet nodig.
Spartan wil ik best gaan gebruiken, maar ik mis daarvoor nog wat extenties die ik van Chrome gewend ben geraakt (onder andere om Youtube te customizen met auto HD, auto pause en zo nog wat). Tot ik daar een alternatief voor heb, blijf ik lekker bij Chrome.
Ik zie ook de meerwaarde van de nieuwe features in Spartan ten opzichte van IE11 nog niet echt. Maar dat kan in een toekomstige build nog veranderen. Ik heb ze voorlopig niet nodig.
[ Voor 50% gewijzigd door Martinspire op 15-04-2015 19:38 ]
Kan je al in een van die twee browsers gelijktijdig scrollen of kan dat nog steeds niet?Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:37:
[...]
Nee, ik gebruik alleen Firefox, en heel af en toe Chrome.
Precies zoals ik zeg. In twee vensters scrollen op hetzelfde moment. Voorbeeldje op YouTube.Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:39:
Wat bedoel je daarmee?
Verwijderd
Ik heb toch geen touchmonitor 
Wel een track/touchpad, maar nuttig die functie? Meh, niet voor mij.
Wel een track/touchpad, maar nuttig die functie? Meh, niet voor mij.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 19:54 ]
Zelf nog geen gehad en zou het ook niet erg vinden als het bij twee blijft. Kon je wel achterhalen waar het aan lag?Vishari Beduk schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:48:
[...]
Ik had vandaag 2x een BSOD (die er anders uitziet) gevolgd door een boot failure
Ehm? Belangrijkste? Hoezo? De "apps" zijn gewoon (standaard)programma's in die specifieke metro-stijl die mijn inziens net niet fijn/goed werken op een desktop. Dat uniforme zijn ze toch juist weer deels vanaf gestapt (startmenu, opstarten naar desktop, etc.)? En dat zouden ze wat betreft apps op een desktop ook moeten doen.Vishari Beduk schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:48:
[...]
Best een rare uitspraak omdat het hele 'apps' gebeuren nou juist het belangrijkste is van Windows 10
Een uniform platform voor een mix van touch enabled devices en traditionele pc's
Maar dat er dan apps zijn die je kunt downloaden (en enkele die standaard geïnstalleerd zijn) zal mijn ervaring met Windows 10 niet veranderen. Ik gebruik gewoon "normale" desktop programma's zoals Office (verre van app-stijl nog steeds), browsers als Firefox en Chrome, etc. Net als Krusher heb ik naast de Setting apps, met vrij weinig van die net-niet-programma's iets te maken.
Ehh..dat heeft toch niets met een browser te maken, maar alles met Windows zelf..?RayNbow schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:46:
[...]
Precies zoals ik zeg. In twee vensters scrollen op hetzelfde moment. Voorbeeldje op YouTube.
Firefox en Chrome ondersteunen het niet. In plaats van dat deze browsers de native scrollmogelijkheden van het OS gebruiken hebben ze zelf maar een houtje-touwtje scrolldingetje in elkaar geflanst.TheVMaster schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:24:
[...]
Ehh..dat heeft toch niets met een browser te maken, maar alles met Windows zelf..?
Onder W8.1 (i.t.t. W10) heb ik net met Chrome Canary wel net succesvol weten te scrollen in twee vensters, maar alleen als ik begon te scrollen in het tweede venster en tijdens het scrollen een scrollactie startte in het eerste venster. (Laten we zoomen in twee vensters tegelijkertijd en scrollen in drie vensters maar buiten beschouwing laten
Maar dat is toch geen probleem. Dat jij het niet gaat gebruiken (of voorlopig niet?) is geen probleem. Punt is dat je straks wel zult zien dat er meer apps naar de appstore komen en ook meer nieuwe apps. Vooral ook omdat een heleboel mobiele apps op andere platformen dan ook wel de overstap willen maken naar Windows als universele app.barrymossel schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:14:
[...]
Ehm? Belangrijkste? Hoezo? De "apps" zijn gewoon (standaard)programma's in die specifieke metro-stijl die mijn inziens net niet fijn/goed werken op een desktop. Dat uniforme zijn ze toch juist weer deels vanaf gestapt (startmenu, opstarten naar desktop, etc.)? En dat zouden ze wat betreft apps op een desktop ook moeten doen.
Maar dat er dan apps zijn die je kunt downloaden (en enkele die standaard geïnstalleerd zijn) zal mijn ervaring met Windows 10 niet veranderen. Ik gebruik gewoon "normale" desktop programma's zoals Office (verre van app-stijl nog steeds), browsers als Firefox en Chrome, etc. Net als Krusher heb ik naast de Setting apps, met vrij weinig van die net-niet-programma's iets te maken.
Het zal me niet verbazen als er op BUILD een hele rits met nieuwe API's wordt opgeleverd die nieuwe dingen toevoegen om zo meer desktop applicaties de overstap te laten maken tot modern app. Dat je ze als normale vensters gebruikt, is dan ook geen belemmering. Voor de gebruiker veranderd er dan weinig, maar het is voor de developer net zo handig. En MS kan dan inhaken op in-app purchases of betaalde apps om daar nog wat aan te verdienen. En voor de gebruiker is het niet meer nodig om op 20 verschillende plekken je apps te downloaden of updates te verkrijgen. Dat kan dan allemaal via de appstore. Of bij een nieuwe installatie je instellingen en data overkrijgen vanuit de appstore. Lijkt mij ideaal. Devs hebben dan een grotere garantie dat de laatste versies worden gebruikt, kunnen makkelijk betaalde apps aanbieden en middels API's en Azure services, ook sneller uitbreiden of dingen toevoegen.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 16-04-2015 13:56 ]
Ik zeg ook niet dat er een probleem is. Ik vind zelf de werking van de apps op een desktop verre van ideaal door de layout die mijn inziens niet goed is afgestemd op het device. Het zal vast prima werken op telefoon/tablet, maar wat mij betreft minder op desktop dus. Maar dat maakt me weinig uit. Althans voorlopig. Windows 10 is prima te gebruiken als platform voor gewone desktop-programma's en zo gebruik ik het dus ook.
En daarbij moet een developer (of Microsoft zelf) niet vergeten dat verschillende apparaten vaak voor verschillende doeleinden in verschillende settings worden gebruikt. Mijn laptop/desktop is doorgaans voor zakelijk gebruik, waarbij de enige privézaken via een browser gaan. Op mijn telefoon doe ik soms een spelletje en gebruik ik een bepaalde app. Die apps zijn vaak gebouwd om de gebruikservaring op het apparaat beter te krijgen. Echter bestaat de functionaliteit op desktop vaak al (via een browser of programma) en is die ook beter. Facebook vind ik (op een desktop) beter werken in een browser dan in een (metro-)app, Zelfde geldt voor Gmail, Skype (desktop-programma), Google Analytics, Nu,nl, Youtube, Dropbox, etc.
En veel dekstop-programma's wil ik dan ook weer niet op een tablet of telefoon gebruiken: Photoshop, mockup-software, FTP software, etc.
En daarbij moet een developer (of Microsoft zelf) niet vergeten dat verschillende apparaten vaak voor verschillende doeleinden in verschillende settings worden gebruikt. Mijn laptop/desktop is doorgaans voor zakelijk gebruik, waarbij de enige privézaken via een browser gaan. Op mijn telefoon doe ik soms een spelletje en gebruik ik een bepaalde app. Die apps zijn vaak gebouwd om de gebruikservaring op het apparaat beter te krijgen. Echter bestaat de functionaliteit op desktop vaak al (via een browser of programma) en is die ook beter. Facebook vind ik (op een desktop) beter werken in een browser dan in een (metro-)app, Zelfde geldt voor Gmail, Skype (desktop-programma), Google Analytics, Nu,nl, Youtube, Dropbox, etc.
En veel dekstop-programma's wil ik dan ook weer niet op een tablet of telefoon gebruiken: Photoshop, mockup-software, FTP software, etc.
Weet iemand of er ergens nog een iso van build 10051 beschikbaar is? Ik heb gezocht, maar kan niks meer vinden... Ik wil dat nieuwe start-menu wel eens uitproberen.
beide keren in Visual Studio, maar met een simpel projectjebarrymossel schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:14:
[...]
Zelf nog geen gehad en zou het ook niet erg vinden als het bij twee blijft. Kon je wel achterhalen waar het aan lag?
het doel van Microsoft is nog steeds om metro/windows store/universal/windows 'apps' de nieuwe standaard te maken[...]
Ehm? Belangrijkste? Hoezo? De "apps" zijn gewoon (standaard)programma's in die specifieke metro-stijl die mijn inziens net niet fijn/goed werken op een desktop. Dat uniforme zijn ze toch juist weer deels vanaf gestapt (startmenu, opstarten naar desktop, etc.)? En dat zouden ze wat betreft apps op een desktop ook moeten doen.
natuurlijk hebben ze wel nog een lange weg te gaan maar reken er maar op dat er steeds meer applicaties overgezet gaan worden
ja, helemaal mee eensMartinspire schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:55:
[...]
Maar dat is toch geen probleem. Dat jij het niet gaat gebruiken (of voorlopig niet?) is geen probleem. Punt is dat je straks wel zult zien dat er meer apps naar de appstore komen en ook meer nieuwe apps. Vooral ook omdat een heleboel mobiele apps op andere platformen dan ook wel de overstap willen maken naar Windows als universele app.
Het zal me niet verbazen als er op BUILD een hele rits met nieuwe API's wordt opgeleverd die nieuwe dingen toevoegen om zo meer desktop applicaties de overstap te laten maken tot modern app. Dat je ze als normale vensters gebruikt, is dan ook geen belemmering. Voor de gebruiker veranderd er dan weinig, maar het is voor de developer net zo handig. En MS kan dan inhaken op in-app purchases of betaalde apps om daar nog wat aan te verdienen. En voor de gebruiker is het niet meer nodig om op 20 verschillende plekken je apps te downloaden of updates te verkrijgen. Dat kan dan allemaal via de appstore. Of bij een nieuwe installatie je instellingen en data overkrijgen vanuit de appstore. Lijkt mij ideaal. Devs hebben dan een grotere garantie dat de laatste versies worden gebruikt, kunnen makkelijk betaalde apps aanbieden en middels API's en Azure services, ook sneller uitbreiden of dingen toevoegen.
ook daar ben ik het mee eensbarrymossel schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:44:
maar je moet beseffen dat Microsoft een bedrijf is dat bezig is met een overlevings strategie tegen het opkomende Android dat nu zelfs te vinden is op bedrijfs tablets
weet het niet meer
Het probleem van de huidige apps is ook dat ze nog niet zo volwassen zijn plus dat ze werken met API's die nog niet echt volwassen zijn. Kijk de fora maar na. Developers willen een hoop, maar zitten ook met hun problemen omdat ze het niet of niet goed kunnen opleveren. Of dat er wel voorbeelden zijn, maar die dekken niet alles. Veel code wordt gewoon voor het eerst gemaakt en dat is vaak problematisch. Het is ook waarom veel apps gewoon niet stabiel zijn (en onkunde, maar daar is iets aan te doen: meer ervaring opdoen).
Daarnaast heb je bij iOS of Android apps dat die gewoon lang op de markt zijn. Developers kennen ze van binnen en buiten en weten waar het fout gaat. Er zijn veel apps die echt honderd updates hebben gehad (voor de gebruikers, intern nog gigantisch meer). Dat zorgt ervoor dat apps op iOS doorgaans ook veel sneller, stabieler, completer en mooier aanvoelen.
Geef het een paar jaar en je hebt ook hele mooie desktop-apps in de store staan die de ouderwetse varianten kunnen evenaren of voorbij schieten.
Er is momenteel nog een grote beperking in wat er mogelijk is. Kijk maar naar de torrent of video-apps. Het wiel wordt uitgevonden en dat is te merken. Hetzelfde is momenteel aan de gang met Webapps, dankzij de mogelijkheden van Node, NPM en dingen als AngularJS of ReactJS. Het is momenteel zo sterk als de zwakste schakel. En er zijn nogal wat zwakke schakels (maar wordt ook steeds beter).
Ik vind het jammer dat men nu voor de 3e keer zaken op de schop neemt die veel tijd kosten om te maken, maar uiteindelijk weinig opleveren. Kijk naar hoeveel werk er in het nieuwe startmenu is gegaan. Of dat ze de MSN apps hebben vernieuwd. De people, messaging en settings zijn ook weer vernieuwd (of drastisch uitgebreid). Granted, her en der was het nodig, maar dat kost dus mankracht die niet elders kan worden besteed. En daardoor gaat het ook allemaal niet zo hard. Je ziet het ook heel erg bij WP10. Dat is nog echt in alpha-fase en dat is jammer. Het zal me niet verbazen als de Win10 release wordt uitgesteld. Niet alleen moet het allemaal nog af worden gemaakt, maar ook getest en hertest. Mogelijk dat daar het preview-programma zijn waarde zal tonen (want we zijn tenslotte gewoon proefpersonen die crash-logs insturen).
Ik zie mezelf bij de lancering van Win10 ook maar weinig store-apps gebruiken. Maar op den duur ga ik wel over met Skype, met mogelijk een IDE, een browser en mn downloadtool. Misschien ook mijn mediaspeler maar dat is nog even afwachten (daar is een KMPlayer of Potplayer nog wat te uitgebreid voor). Steam lijkt me voorlopig ook niet mogelijk, maar in de toekomst misschien. Maar het combineren ervan lijkt me gewoon prima.
Het grote voordeel om het te doen is dat het allemaal erg makkelijk up2date blijft, je gemakkelijk apps kunt aanschaffen (of abonnementen afneemt) zonder op lugubere webshops af te gaan en dat je instellingen of bestanden heel makkelijk op Onedrive komen te staan. PC herinstalleren is dan gewoon een fluitje van een cent of een nieuw device aanschaffen en gebruiken ook. En het lijkt me ook een stuk makkelijker te beveiligen. Kortom: veel interessante voordelen waar ik al aardig wat jaren op wacht. Ik denk alleen niet dat het erg hard van stapel zal gaan.
Daarnaast heb je bij iOS of Android apps dat die gewoon lang op de markt zijn. Developers kennen ze van binnen en buiten en weten waar het fout gaat. Er zijn veel apps die echt honderd updates hebben gehad (voor de gebruikers, intern nog gigantisch meer). Dat zorgt ervoor dat apps op iOS doorgaans ook veel sneller, stabieler, completer en mooier aanvoelen.
Geef het een paar jaar en je hebt ook hele mooie desktop-apps in de store staan die de ouderwetse varianten kunnen evenaren of voorbij schieten.
Er is momenteel nog een grote beperking in wat er mogelijk is. Kijk maar naar de torrent of video-apps. Het wiel wordt uitgevonden en dat is te merken. Hetzelfde is momenteel aan de gang met Webapps, dankzij de mogelijkheden van Node, NPM en dingen als AngularJS of ReactJS. Het is momenteel zo sterk als de zwakste schakel. En er zijn nogal wat zwakke schakels (maar wordt ook steeds beter).
Ik vind het jammer dat men nu voor de 3e keer zaken op de schop neemt die veel tijd kosten om te maken, maar uiteindelijk weinig opleveren. Kijk naar hoeveel werk er in het nieuwe startmenu is gegaan. Of dat ze de MSN apps hebben vernieuwd. De people, messaging en settings zijn ook weer vernieuwd (of drastisch uitgebreid). Granted, her en der was het nodig, maar dat kost dus mankracht die niet elders kan worden besteed. En daardoor gaat het ook allemaal niet zo hard. Je ziet het ook heel erg bij WP10. Dat is nog echt in alpha-fase en dat is jammer. Het zal me niet verbazen als de Win10 release wordt uitgesteld. Niet alleen moet het allemaal nog af worden gemaakt, maar ook getest en hertest. Mogelijk dat daar het preview-programma zijn waarde zal tonen (want we zijn tenslotte gewoon proefpersonen die crash-logs insturen).
Ik zie mezelf bij de lancering van Win10 ook maar weinig store-apps gebruiken. Maar op den duur ga ik wel over met Skype, met mogelijk een IDE, een browser en mn downloadtool. Misschien ook mijn mediaspeler maar dat is nog even afwachten (daar is een KMPlayer of Potplayer nog wat te uitgebreid voor). Steam lijkt me voorlopig ook niet mogelijk, maar in de toekomst misschien. Maar het combineren ervan lijkt me gewoon prima.
Het grote voordeel om het te doen is dat het allemaal erg makkelijk up2date blijft, je gemakkelijk apps kunt aanschaffen (of abonnementen afneemt) zonder op lugubere webshops af te gaan en dat je instellingen of bestanden heel makkelijk op Onedrive komen te staan. PC herinstalleren is dan gewoon een fluitje van een cent of een nieuw device aanschaffen en gebruiken ook. En het lijkt me ook een stuk makkelijker te beveiligen. Kortom: veel interessante voordelen waar ik al aardig wat jaren op wacht. Ik denk alleen niet dat het erg hard van stapel zal gaan.
In het geval van bijvoorbeeld de Facebook app, die vind ik op Windows 10 totaal overbodig. Als ik naar FB wil dan ga ik wel naar de website van FB. Zelfde eigenlijk met Twitter of Outlook.com.
Verder hoop ik dat het hele apps verhaal nu eindelijk een vlucht gaat nemen
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik vind het wel handig voor de notificaties. Mail wil ik gewoon in een app. Dat is lekker snel (vooral zoeken). En twitter vind ik als feed wel handig om actief te hebben en Tweetium is daarbij gewoon een hele fijne app. Vooral dat ie op de positie blijft waar je bent gebleven ook al komen er nieuwe tweets binnen (maar deze wel gewoon weergeven als je verder scrollt) is gewoon fijn.CAP-Team schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:46:
In het geval van bijvoorbeeld de Facebook app, die vind ik op Windows 10 totaal overbodig. Als ik naar FB wil dan ga ik wel naar de website van FB. Zelfde eigenlijk met Twitter of Outlook.com.
Ik moet zeggen dat ik al aardig wat apps gebruik op mijn desktop en SP3. De mailapp, plex, YouTube, Facebook, een weer app, tv gids, YouTube downloader (heerlijk geen plugin in je browser), soundcloud en aardig wat games.Martinspire schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:05:
[...]
Ik vind het wel handig voor de notificaties. Mail wil ik gewoon in een app. Dat is lekker snel (vooral zoeken). En twitter vind ik als feed wel handig om actief te hebben en Tweetium is daarbij gewoon een hele fijne app. Vooral dat ie op de positie blijft waar je bent gebleven ook al komen er nieuwe tweets binnen (maar deze wel gewoon weergeven als je verder scrollt) is gewoon fijn.
Ik heb nog niet de nieuwste windows 10 build getest maar wel windows 10 for phones. De spartan browser draait echt 10 rondtjes om ie11. Het scrolt sneller en voelt stabieler aan. M.hugelol.com is een goed voorbeeld waar je het verschil merkt.
[ Voor 4% gewijzigd door vali op 17-04-2015 12:29 ]
Maar heb je het nu over desktop, tablet of telefoon?Martinspire schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:05:
[...]
Ik vind het wel handig voor de notificaties. Mail wil ik gewoon in een app. Dat is lekker snel (vooral zoeken). En twitter vind ik als feed wel handig om actief te hebben en Tweetium is daarbij gewoon een hele fijne app. Vooral dat ie op de positie blijft waar je bent gebleven ook al komen er nieuwe tweets binnen (maar deze wel gewoon weergeven als je verder scrollt) is gewoon fijn.
Dat slaat op beidenbarrymossel schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:48:
[...]
Maar heb je het nu over desktop, tablet of telefoon?
Ik heb nu Windows 10 TP 100049 draaien op mijn Macbook Pro Retina late 2013 en moet zeggen dat het er mooi uitziet en allemaal aardig werkt. Enige probleem wat ik heb is dat ie nog wel eens random will freezen, dan moet je even een minuutje wachten en dan kan je weer verder.
De 100049 build duurde trouwens wel een nachtje om te installeren (en ik moest mijn netwerkkaart disabelen anders bleef ie hangen op 30%).
De 100049 build duurde trouwens wel een nachtje om te installeren (en ik moest mijn netwerkkaart disabelen anders bleef ie hangen op 30%).
Die leek aanvankelijk bij mij ook te werken maar al snel niet meer. Het proces draait wel op de achtergrond maar dat is alles.-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:14:
[...]
Draai zelf version 41.0.2272.118 m (64-bit) zonder problemen
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
.
• Windows 10 FAQ
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ