Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Swerfer schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:53:
[...]

Ach... Eens zal je moeten wennen aan de vernieuwing...
Het werkt gewoon niet lekker, je scrolled je een ellende om iets te vinden, en het is onnodig lomp. Maar gelukkig werkt de Quick Launch bar nog :P

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Enkel last als er verschillende tabs openstaan in IE

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:29
Van die bug had ik inderdaad ook last van ja, ook al met build 10041
Maar mijn WiFi op de laptop doet het weer met build 10049

Check dit en help mee!

• willempjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:44
Erg enthousiast over deze build, is snel en stabiel. Ik had met 10041 wat problemen zoals een weigerende geluidskaart en wat problemen met specifieke applicaties. Maar nu lijken deze allemaal te zijn opgelost.

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

willempjuh schreef op donderdag 02 april 2015 @ 07:43:
Erg enthousiast over deze build, is snel en stabiel. Ik had met 10041 wat problemen zoals een weigerende geluidskaart en wat problemen met specifieke applicaties. Maar nu lijken deze allemaal te zijn opgelost.
Mijn geluidskaart deed het ook niet meer, maar even nieuwe drivers installeren en het werkte weer.

Update naar de nieuwste build werkt niet bij mij, 0,0 mb nodig geeft hij aan terwijl er nog gigabytes vrij zijn.

Probeer het wel keer opnieuw na opnieuw opstarten, heb hem nu in slaapstand als ik afsluit.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Hallo, gewoon even één of twee vraagjes ter nieuwsgierigheid.

Vraag 1

Als ik de nederlandse versie van win 10 bij MS download krijg ik tijdens de instalatie een portugees menu te zien?????
Misschien had ik mij vergist in de taal dus had ik een nieuwe gedownload, maar ook deze was portugees.
Dus heb ik de installatie maar afgebroken en ben nu op zoek naar een correcte downloadlink.

Vraag 2
Betreft driverondersteuning.
Ik heb een vrij gedateerde laptop ( aspire 5720 ) van huisuit een Vistading.
Deze draait momenteel probleemloos op windows 7.
Heb hem vorig jaar ook al een tijd op win 8 laten draaien en dat ging prima, alle hardware werd keurig geinstalleerd.
Dit werd anders toen ik overging naar windows 8.1, toen werd plots mijn grafische kaart niet meer ondersteund ( vreemd, in windows 8 was hier geen enkel probleem mee maar dezelfde driver in 8.1 was een no-go).

Dus is mijn vraag, wie heeft er ervaring in win10 met een oudere Ati mobility radeon hd 2300 driver????
Of heeft win 10 een bredere driver ondersteuning dan 8.1

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nederlandse versie had wel wat vertaalissues, maar volgens mij hoort 99% gewoon netjes NL te zijn. (ik draai nu EN/US).

Win10 doet iets meer met ATI drivers, kans is groot dat hij gewoon werkt, maar doordat de ATI drivers nu voortaan in de updates zitten kan dat ook wat issues geven met Catalyst. Maar zelfs bij niet herkennen kan je toch altijd gewoon Catalyst drivers installeren voor die serie?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
SinergyX schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:55:
Nederlandse versie had wel wat vertaalissues, maar volgens mij hoort 99% gewoon netjes NL te zijn. (ik draai nu EN/US).

Win10 doet iets meer met ATI drivers, kans is groot dat hij gewoon werkt, maar doordat de ATI drivers nu voortaan in de updates zitten kan dat ook wat issues geven met Catalyst. Maar zelfs bij niet herkennen kan je toch altijd gewoon Catalyst drivers installeren voor die serie?
Hij probeert het zelf te doen, werkt het niet (zoals bij mij) dan kun je zelf nog gewoon Catalyst installeren zonder problemen. Als je dat niet doet werkt je desktop prima, alleen games werken minder goed/kunnen niet op volledige resolutie draaien.

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:07

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

erg onvriendelijk dit, om mijn reactie gelijk af te doen als 'afzeiken'

weet het niet meer

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Vishari Beduk schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:43:
[...]

erg onvriendelijk dit, om mijn reactie gelijk af te doen als 'afzeiken'
Erg onvriendelijk dit bedoel je: "wereld om jou heen is veranderd sinds Windows XP" Of niet dan?

Maargoed, het was geen aanval, vandaar wel deze :) aan het eind van die zin.

NRG

• Pheebe24
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-04 17:27
Duurde het updaten van de laatste fast build bij jullie ook zo lang? Heb mijn pc opnieuw opgestart om de update te installeren, kreeg een update scherm met cirkel (nieuwe update-weergave) en hij doet er nu 2 uur over om op 20% te komen. (laptop met core i5, 4GB RAM en 1TB harddisk)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als je even terugbladerd ;) dan kun je lezen dat het antwoord ja is, duurt mij verschillende mensen nogal lang :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als ik op dit moment op "onderdelen toevoegen" druk, wordt gevraagd om een productcode.
Das natuurlijk gek, aangezien ik vanaf Win7 ben ge-upgrade.

Welke productcode moet ik invullen hier? De win7 code?

• Dragunov
Werkt nog niet of er zijn nog geen codes voor

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MikeyMan schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:28:
Als ik op dit moment op "onderdelen toevoegen" druk, wordt gevraagd om een productcode.
Das natuurlijk gek, aangezien ik vanaf Win7 ben ge-upgrade.

Welke productcode moet ik invullen hier? De win7 code?
Dit is de product code: NKJFK-GPHP7-G8C3J-P6JXR-HQRJR voor alle TP's wereldwijd
Bron: http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-iso

Ik gebruik de TP niet meer, heb zelf niet gekeken of er al onderdelen beschikbaar waren.

NRG

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, thanks... Lijkt me wellicht iets voor in het venster boven de reacties?

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 19:35
Daar staat toch een link naar de ISO (dus ook de product-key)?

is everything cool?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, das waar...

Leuke is, met die code werd er een tijdje van alles geinstalleerd, en nu -na de reboot- heb ik schijnbaar windows 10 pro preview. Heb ik dit in het verleden over het hoofd gezien? Of ga je met de technical preview automatisch van 7 Home Premium naar 10 Pro?

Wellicht moet ik dan een herstelsessie terugzetten?

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 02-04-2015 22:01 ]

• Amadeus1966
Bedankt voor de info omtrend de Ati drivers en de taalissue.
Voor het slapen gaan even opnieuw de iso downloaden en dan kijken of ik dit weekend de tijd kan vinden om de boel aan de hobbel te krijgen.

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Pheebe24 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:54:
Duurde het updaten van de laatste fast build bij jullie ook zo lang? Heb mijn pc opnieuw opgestart om de update te installeren, kreeg een update scherm met cirkel (nieuwe update-weergave) en hij doet er nu 2 uur over om op 20% te komen. (laptop met core i5, 4GB RAM en 1TB harddisk)
Hij was bijna de hele dag bezig en bij 30% kwam er geen voorgang meer in, heb hem toen uitgedrukt en toen heeft hij de vorige build terug gezet, dat ging wat sneller. Ik wacht wel op de volgende versie.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:56

_Arthur

blub

MikeyMan schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:00:
Leuke is, met die code werd er een tijdje van alles geinstalleerd, en nu -na de reboot- heb ik schijnbaar windows 10 pro preview. Heb ik dit in het verleden over het hoofd gezien? Of ga je met de technical preview automatisch van 7 Home Premium naar 10 Pro?
Je hebt hem zelf net geupgrade naar Pro met dat 'toevoegen van onderdelen' 8)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_Arthur schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:44:
[...]

Je hebt hem zelf net geupgrade naar Pro met dat 'toevoegen van onderdelen' 8)
Nou, dat was ongevraagd, je kunt alleen een code invoeren, geen producten kiezen.
Ik wilde eigenlijk kijken of er al iets van mediacenter beschikbaar was, maar je krijgt de kans niet om iets te selecteren. Code invoeren is product installeren.

Maar even aan de slag met een herstelpunt.

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 03-04-2015 09:16 ]

• _Arthur

_Arthur

blub

MikeyMan schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:07:
Nou, dat was ongevraagd, je kunt alleen een code invoeren, geen producten kiezen.
De productcode bepaald naar welke versie je 'upgrade'. Verder staat in dat schermpje duidelijk vermeld "In a few easy steps, you can add features to your PC to get a different edition of Windows 10 Technical Preview." Alvorens de product key in te voeren.

En als je toch echt Media Center op je Win10 Tech Preview wilt: http://wind8apps.com/inst...-media-center-windows-10/
Maar kennelijk is het niet aan te raden.

[ Voor 15% gewijzigd door _Arthur op 03-04-2015 09:20 ]

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Weet iemand misschien hoe je de oude start menu terug krijg in 10041/10049?
In 9926 lukte me het door een code te veranderen. Maar dit werkte niet in 10041.. Microsoft verplicht me om de apps te gebruiken.. Hou ik niet van!! Eerst kon je alle apps weg haalen en hou je mooie classic start menu... Nu, heb je grote vlak.. Ik wil niet terug naar 9926 omdat ik heel nieuwsgierig bent in project spartan.(natuurlijk heb ik hem nu maar nog niet van alles uitgeprobeerd)

• FREAKJAM
De reghack werkt helaas niet in de 2 laatste builds. (Als je voorheen build 9926 had draaien inclusief reghack, staat de regkey ook gewoon nog steeds in de nieuwe build, wat eigenlijk bevestigt dat de reghack niet meer werkt). Microsoft heeft beloofd dat het startmenu gewoon te resizen is in de final build. Ik vond zelf het vorige startmenu ook fijner. Je kunt in de huidige build wel gewoon apps verwijderen uit je startmenu (unpinnen).

Gebruik de feedback app anders van Microsoft zou ik zeggen.

[ Voor 34% gewijzigd door FREAKJAM op 03-04-2015 15:11 ]

is everything cool?

• _Arthur

_Arthur

blub

Ik heb mijn meest gebruikte programmas gewoon aan mn taskbar gepinned. Ik gebruik het start-menu erg sporadisch, maar zeker 1x per dag als ik de PC wil uitzetten ;)

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:48
_Arthur schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:15:
Ik heb mijn meest gebruikte programmas gewoon aan mn taskbar gepinned. Ik gebruik het start-menu erg sporadisch, maar zeker 1x per dag als ik de PC wil uitzetten ;)
Voor mij hetzelfde, echter gebruik ik gewoon de aan-/uitschakelaar zodat ik nog minder in het startmenu vertoef.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• DaMoUsYs
  • Laatst online: 08:29
Windows toets + X gebruik ik om af te sluiten.
gebruikte ik in Windows 8 / 8.1 ook al

Check dit en help mee!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_Arthur schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:17:
[...]

De productcode bepaald naar welke versie je 'upgrade'. Verder staat in dat schermpje duidelijk vermeld "In a few easy steps, you can add features to your PC to get a different edition of Windows 10 Technical Preview." Alvorens de product key in te voeren.

En als je toch echt Media Center op je Win10 Tech Preview wilt: http://wind8apps.com/inst...-media-center-windows-10/
Maar kennelijk is het niet aan te raden.
Hmm... Had wmb toch duidelijker gemogen...

Maargoed, systeemherstel vertelt mij dat er geen herstelpunten zijn.
Ben benieuwd hoe dat gaat lopen als de release versie eraan komt.

• _Arthur

_Arthur

blub

DaMoUsYs schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:19:
Windows toets + X gebruik ik om af te sluiten.
gebruikte ik in Windows 8 / 8.1 ook al
Beide wegen zijn 3x klikken 8) (Nouja, 3x een handeling dan, vooruit).

[ Voor 9% gewijzigd door _Arthur op 03-04-2015 16:33 ]

Verwijderd

Zit de spartan browser alleen in een Engelstalige versie van Windows 10?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

_Arthur schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:32:
[...]

Beide wegen zijn 3x klikken 8) (Nouja, 3x een handeling dan, vooruit).
Je kan gewoon ook je power-knop instellen als shutdown, een handeling/knop :Y)

https://powershellisfun.com

• _Arthur

_Arthur

blub

-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:06:
Je kan gewoon ook je power-knop instellen als shutdown, een handeling/knop :Y)
Moet die wel binnen handbereik staan :+

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:38:
Heb hem ook al gezien in de nederlandse versie

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-11 19:03
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:38:
Nope.

Verwijderd

Hm, na een verplichte reboot werkt ClassicStart ook weer :)

• rbremmer
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
_Arthur schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:11:
[...]

Moet die wel binnen handbereik staan :+
Of <ALT>+<F4> gevolgd door <enter>, sneller kan bijna niet en werkt altijd, ook via remote desktop.

Verwijderd

rbremmer schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:34:
[...]

Of <ALT>+<F4> gevolgd door <enter>, sneller kan bijna niet en werkt altijd, ook via remote desktop.
Yep. Dat zou iedere Windows gebruiker standaard moeten weten...super snel.

• Amadeus1966
Amadeus1966 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:44:
wie heeft er ervaring in win10 met een oudere Ati mobility radeon hd 2300 driver????
Of heeft win 10 een bredere driver ondersteuning dan 8.1
Ik heb mijzelf maar even gequote.
De driver is geen succes onder win 10
Heb zowel met oude als nieuwe drivers geprobeerd maar helaas.
De rest van mijn oude laptophardware werd wel keurig gezien en geïnstalleerd, maar struikelt over de ati radeon 2300.

• Swerfer
Sinds de laatste build blijft OneDrive continue 30% CPU time in beslag nemen. Voorheen, eerdere builds en Windows 7/8, kwam dit sporadisch voor. Hebben meer mensen hier last van? Het zorgt er bij mijn SP3 voor dat de fan continue draait terwijl die voorheen zelden iets van zich liet horen...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/88g015GxV7WBUstyGS5vB2wf/full.png

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Ik heb helemaal geen onedrive proces meer draaien, ondanks dat het wel gewoon wordt bijgewerkt?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Swerfer schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:52:
Sinds de laatste build blijft OneDrive continue 30% CPU time in beslag nemen. Voorheen, eerdere builds en Windows 7/8, kwam dit sporadisch voor. Hebben meer mensen hier last van? Het zorgt er bij mijn SP3 voor dat de fan continue draait terwijl die voorheen zelden iets van zich liet horen...

[afbeelding]
Onedrive misschien op een andere plek dan standaard staan?

• Swerfer
Martinspire schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:55:
Ik heb helemaal geen onedrive proces meer draaien, ondanks dat het wel gewoon wordt bijgewerkt?
Weet je zeker dat alles wordt bijgewerkt zonder proces?
Epiphany schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:26:
[...]

Onedrive misschien op een andere plek dan standaard staan?
Gewoon in C:\Users\Gebruikersnaam

Maar dan nog, wat zou een andere locatie uitmaken, behalve als je de locatie net veranderd hebt?

Edit:

Rara politiepet. OneDrive keurig onder de 1%...

Rara politiepet? Vreemde uitdrukking eigenlijk...

[ Voor 8% gewijzigd door Swerfer op 04-04-2015 21:13 ]

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Swerfer schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:11:
[...]

[...]

Gewoon in C:\Users\Gebruikersnaam

Maar dan nog, wat zou een andere locatie uitmaken, behalve als je de locatie net veranderd hebt?

Edit:

Rara politiepet. OneDrive keurig onder de 1%...

Rara politiepet? Vreemde uitdrukking eigenlijk...
Heb het gehad met onedrive bij het verplaatsen van de locatie dat hij bleef syncen, met 30% cpu gebruik. Vandaar mijn vraag. :)
Swerfer schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:11:
[...]

Hij staat nog wel in mn tray, maar ik zie vreemdgenoeg geen proces draaien 8)7
Bijwerken doet het in ieder geval wel :>

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-11 23:34
De updates doen goed hun werk. Kan nu rustig in Firefox een Youtube-Flash video bekijken zonder dat flash en/of Firefox crashed.
Wel jammer dat de HTML video nog steeds zo halfbakken werkt maar dat is natuurlijk geen Windows issue.....
jbhc schreef op zondag 05 april 2015 @ 01:52:
De updates doen goed hun werk. Kan nu rustig in Firefox een Youtube-Flash video bekijken zonder dat flash en/of Firefox crashed.
Wel jammer dat de HTML video nog steeds zo halfbakken werkt maar dat is natuurlijk geen Windows issue.....
Heeft dat niet te maken met 60fps icm brakke grafische kaart of verouderde drivers?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:27
jbhc schreef op zondag 05 april 2015 @ 01:52:
Ik weet niet wat je met halfbakken bedoelt maar Firefox gebruikt de codecs van Windows voor HTML-video (om licentie-kosten te omzeilen e.d.) dus html video heeft wel degelijk met Windows te maken ;)

Overigens werkt HTML-video op Windows 8.1 hier wel uitstekend, ik heb namelijk al meer dan een jaar geen Flash geïnstalleerd en dat gaat prima. Het kan dus best zijn dat Firefox nog geüpdatet moet worden voor werking met Windows 10.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 05-04-2015 11:16 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-11 23:34
Ramon schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:11:
[...]

Ik weet niet wat je met halfbakken bedoelt maar Firefox gebruikt de codecs van Windows voor HTML-video (om licentie-kosten te omzeilen e.d.) dus html video heeft wel degelijk met Windows te maken ;)

Overigens werkt HTML-video op Windows 8.1 hier wel uitstekend, ik heb namelijk al meer dan een jaar geen Flash geïnstalleerd en dat gaat prima. Het kan dus best zijn dat Firefox nog geüpdatet moet worden voor werking met Windows 10.
Sorry, ik ben de linux ondersteuning van HTML-video gewend en dat is gewoon een drama.

Ook in W10 vorige week was het niet te doen. Om een of andere reden miste de audio de hoge tonen. En ook de video loopt gewoon niet echt lekker. Waar het uiteindelijk precies aan ligt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat als ik flash installeer dat het dan gewoon prima werkt. :+

• HollowGamer
  • Niet online
Hoe zijn de ervaringen op gebied van snelheid met Windows 10?
Voelt het lichter dan Windows 8.1?

Dacht dat Microsoft namelijk van plan Windows 10 op mindere krachtiger apparaten te laten draaien.
Of ben ik in de war met Windows Phone? :)

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41
Build 10051 krijg ik niet geinstalleerd op mijn XPS15.
Er zitten 2 SSD's in: een 256GB met Win8.1 en een 32GB SSD voor test-doeleinden.

Ik wil build 10051 op de 32GB installeren, maar dan zegt de setup dat er te weinig ruimte is voor de installatie. (de 32GB SSD laat ik altijd door Windows aanmaken/indelen tijdens setup).

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

32GB voor Windows? Hoe wil je dat voor elkaar krijgen? XP kan dat wel, maar recenter vereist volgens mij meer.

Alleen de hiberfil.sys is hier al de helft van dat geloof ik :P

[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 05-04-2015 14:21 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:06

Quad

Doof

Vriendin heeft een HP Stream laptop, met 32GB SSD en Windows 8.1 with Bing, draait prima en neemt niet bizar veel ruimte in.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MelvinB schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:02:
Build 10051 krijg ik niet geinstalleerd op mijn XPS15.
Er zitten 2 SSD's in: een 256GB met Win8.1 en een 32GB SSD voor test-doeleinden.

Ik wil build 10051 op de 32GB installeren, maar dan zegt de setup dat er te weinig ruimte is voor de installatie. (de 32GB SSD laat ik altijd door Windows aanmaken/indelen tijdens setup).
Voordat je de update doet even alle herstelpunten behalve de laatste verwijderen. En virtueel geheugen niet door Windows laten beheren, maar zelf instellen. Kies dan tijdelijk even 250-500 mb. Herstart. En wacht op je nieuwe build.

Oh, en misschien staat er nog een Windows.old van je voorlaatste build! Weg ermee!

[ Voor 6% gewijzigd door GerardVanAfoort op 05-04-2015 14:30 ]

NRG

• MelvinB
GerardVanAfoort schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:27:
[...]

Voordat je de update doet even alle herstelpunten behalve de laatste verwijderen. En virtueel geheugen niet door Windows laten beheren, maar zelf instellen. Kies dan tijdelijk even 250-500 mb. Herstart. En wacht op je nieuwe build.

Oh, en misschien staat er nog een Windows.old van je voorlaatste build! Weg ermee!
Herstelpunten zijn er niet, want zoals ik al zei is de 32GB SSD volledig leeg. :)
Door Windows laten beheren werkt prima met de vorige builds, dus dat hoort nu ook gewoon te werken.

Ik heb het idee dat er iets mis is met de build 10051-image. :P

• MelvinB
Quad schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:22:
Vriendin heeft een HP Stream laptop, met 32GB SSD en Windows 8.1 with Bing, draait prima en neemt niet bizar veel ruimte in.
Yup, 32GB is voldoende voor test-doeleinden. Ik heb Build 10049 op een Acer IconiaTab W500 met 32GB SSD.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MelvinB schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:43:
[...]

Herstelpunten zijn er niet, want zoals ik al zei is de 32GB SSD volledig leeg. :)
Door Windows laten beheren werkt prima met de vorige builds, dus dat hoort nu ook gewoon te werken.

Ik heb het idee dat er iets mis is met de build 10051-image. :P
Schijfopruiming en dan vorige Windows installatie verwijderen. ..dus dat hoort nu ook te werken, gaat niet vanzelfsprekend op hè, na een aantal TP upgrades... Schijf loopt dan gewoon vol. Ook heb je hidden recovery mappen op C:\

NRG

• MelvinB
Ik snap je niet.
De 32GB SSD is leeg. Er zijn geen vorige Windows-installaties of andere partities op deze schijf.
Op de 256GB SSD staat Win8.1. Daar hoef ik niet mee te rommelen om Win10 op de 32GB SSD te krijgen.

Overigens krijg ik build 10049 x64 ook niet op de 32GB SSD in de XPS15; zelfde foutmelding.
Waarom krijg ik diezelfde iso op usb-stick wel geinstalleerd op de IconiaTab W500 met 32GB SSD?

[ Voor 3% gewijzigd door MelvinB op 05-04-2015 16:20 ]

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ter verduidelijking: nieuwste TP ISO is nu nog 10041, daarna update 10049 en 10051 (deze updates zijn nog geen ISO, pas na de slow ring)
Waar ik net een beetje overheen gelezen heb, maar waar het wel op lijkt is dat je je SSD met Win 8.1 nog aangesloten hebt, of niet in het bios ontoegankelijk hebt gemaakt? Het beste is om even alle overige schijven te ontkoppelen.

Na het installeren van de ISO zal de eerste update naar 10049 krap gaan, daarna zal je echt even schijfopruiming moeten doen om volvoende ruimte te creëren voor de update naar 10051 (Windows.old - vorige Windows installatie)

De Acer heeft beperkt RAM aan boord, dusk ook minder virtueel geheugen. De Dell XPS heeft meer RAM dus die reserveert al meer voor je virtueel geheugen, dit kun je dus aanpassen.

Bij mij nam build 9926 10 Gb in beslag, na de update naar 10041 19 Gb, en na schijfopruiming en verwijderen van vorige Windows installatie was dit nog slechts 14 Gb :) Dit was een 32-bit versie van de TP.

(Als je toevallig 16 Gb RAM in je systeem hebt, heb je mogelijk onvoldoende schijruimte over voor de sys requiremts. Haal dan tijdelijk even 1 of 2 geheugen reepjes eruit :))

Ik laat het hierbij

[ Voor 9% gewijzigd door GerardVanAfoort op 05-04-2015 17:18 ]

NRG

• MelvinB
Okee ik snap wat je bedoeld.

De XPS15 heeft 16gb geheugen. Ik zal dan de swapfile tijdens de setup, handmatig klein houden. Dan moet de setup verder kunnen gaan.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MelvinB schreef op zondag 05 april 2015 @ 18:27:
Okee ik snap wat je bedoeld.

De XPS15 heeft 16gb geheugen. Ik zal dan de swapfile tijdens de setup, handmatig klein houden. Dan moet de setup verder kunnen gaan.
Je zult je fysieke geheugen moeten verminderen, nu heb je tijdens de installatie 28 Gb (NTFS) - 16 Gb = 12 Gb (Véél RAM en weinig SSD, snapt Windows niet :))

NRG

• MelvinB
Dan hou ik er mee op. Ik ga niet de laptop open halen om een preview op de 32gb te kunnen installeren. Moet wel leuk blijven tenslotte. :D

• Dragunov
GerardVanAfoort schreef op zondag 05 april 2015 @ 17:07:
Ter verduidelijking: nieuwste TP ISO is nu nog 10041, daarna update 10049 en 10051 (deze updates zijn nog geen ISO, pas na de slow ring)
Waar ik net een beetje overheen gelezen heb, maar waar het wel op lijkt is dat je je SSD met Win 8.1 nog aangesloten hebt, of niet in het bios ontoegankelijk hebt gemaakt? Het beste is om even alle overige schijven te ontkoppelen.

Na het installeren van de ISO zal de eerste update naar 10049 krap gaan, daarna zal je echt even schijfopruiming moeten doen om volvoende ruimte te creëren voor de update naar 10051 (Windows.old - vorige Windows installatie)

De Acer heeft beperkt RAM aan boord, dusk ook minder virtueel geheugen. De Dell XPS heeft meer RAM dus die reserveert al meer voor je virtueel geheugen, dit kun je dus aanpassen.

Bij mij nam build 9926 10 Gb in beslag, na de update naar 10041 19 Gb, en na schijfopruiming en verwijderen van vorige Windows installatie was dit nog slechts 14 Gb :) Dit was een 32-bit versie van de TP.

(Als je toevallig 16 Gb RAM in je systeem hebt, heb je mogelijk onvoldoende schijruimte over voor de sys requiremts. Haal dan tijdelijk even 1 of 2 geheugen reepjes eruit :))

Ik laat het hierbij
Wist niet dat 10051 al in de fast ring zat?!

• Swerfer
Dragunov schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:55:
[...]

10051 is ook nog niet te downloaden. Daar zijn wel afbeeldingen van gelekt, maar wij zullen hem waarschijnlijk niet krijgen...

• MelvinB
10051 is er niet in slow en fast-ring, maar al wel elders te verkrijgen. ;)

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Dragunov schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:55:
[...]

Ja idd 10051 blijkt een gelekt ISO te zijn die mogelijk niet eens naar de insiders komt, was mij niet geheel duidelijk. Ging ook even meer om het install/update proces en beschikbare ruimte. Ook een ISO 10051 install lukte niet op een 32 GB SSD. Dit bleek te komen door de aanwezige 16 GB RAM, hierdoor heb je niet de minimale 16 GB aan schijfruimte over die Microsoft in de vereisten vraagt.

[ Voor 16% gewijzigd door GerardVanAfoort op 05-04-2015 21:27 ]

NRG

• wvkreg
  • Laatst online: 08:14
is er al een goede driver voor de (amd) 4870X2 GPU?
Ik krijg deze niet goed onder win10 (groene beelden in video's e.d.)
Al de legacy win7 en de beta win81 geprobeerd, beide geen resultaat. De native win10 werken ook niet voor video.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11 20:51

wowi

Onderstaande een quote zou windows 10 dan toch een abonnements vorm worden???

En is die vervelende onedrive niet te uninstallen? Dat gebruik ik toch nooit.

Windows 10: wat is er nieuw Auteur: CorVerm

In tegenstelling tot eerdere berichten komt Windows 10 al in de zomer uit. Tot voor kort was de mening dat Microsoft Windows 10 in de herfst zou uitbrengen. Het besturingssysteem komt uit in 190 talen, terwijl Windows 8 in slechts 40 talen is uitgebracht. Uiteraard is het Nederlands ook van de partij. Zoals eerder vermeld is de upgrade gratis, ook voor gebruikers van Windows 7.
Maar nu komt het. Kennelijk is het de bedoeling van Microsoft om je na een jaar alsnog de rekening te presenteren voor het gebruik van Windows 10. Om precies te zijn: één jaar gratis gebruiken, daarna betalen. Hoe dat zal gaan is nog niet bekend, maar de verwachting is dat het een soort abonnementsvorm wordt. Eerst de gebruiker lekker maken en dan alsnog betalen. Daar komt het op neer. Het idee dat je “levenslang” gratis gebruik van dat besturingssysteem zou mogen maken is te mooi om waar te zijn.
Gebruikers van een illegale Windows-versie kunnen ook upgraden naar Windows 10, dat is geen probleem. Alleen, je illegale versie is daarmee niet legaal geworden. Microsoft zegt dat het ook illegale gebruikers de Windows 10-ervaring wil laten opdoen, maar er zal vast en zeker iets achter steken om gebruikers te bewegen om alsnog een licentie te kopen.
Verder gaan alle Windows-apparaten met Windows 10 werken. Of het een desk- of laptop dan wel een tablet of Windows-smartphone betreft. Alles valt voortaan onder de naam Windows (10) en op alle apparaten wordt het besturingssysteem, volgens de fabrikant, perfect geschaald.
Het startmenu onder de loep
Eindelijk heeft Microsoft geluisterd naar de consumenten en het startmenu teruggebracht. Net als bij Windows 7 zit de startknop linksonder in de taakbalk en opent een vernieuwd menu waarin mappen, programma’s en apps te vinden zijn. Ten opzichte van Windows 8.1 een hele verbetering dus. Handig is dat in het startmenu een zoekbalk aanwezig is waarmee de computer doorzocht kan worden, maar ook het internet.

Het startmenu zoals het er origineel uitziet
Het startmenu heeft een keur aan mogelijkheden. Van apps in tegelvorm tot een lijst waarin je naar locaties kunt gaan, de meest gebruikte apps/programma’s weergeeft en ook recentelijk toegevoegde apps/programma’s. Het startmenu is naar wens in te delen. Het is mogelijk om tegels in grootte aan te passen, los te maken van het startscherm en vast te maken aan de taakbalk.

Items verwijderen uit de lijst behoort ook tot de mogelijkheden. Plaknotities lijkt een niet erg vaak gebruikt programma. Dus klikken op Niet weergeven in deze lijst komt zeker van pas.
Een ingekorte afbeelding
Als je er geen waarde aan hecht om meest gebruikte apps/programma’s in het startmenu te zien dan kun je dat regelen via Eigenschappen. Zoals in eerdere Windows-versies klik je met rechts op de taakbalk om naar Eigenschappen te gaan. Onder de tab Menu Start vink je de opties uit zoals te zien in onderstaande afbeelding.

Een geïnstalleerd programma kun je als tegel toevoegen door op de snelkoppeling met rechts te klikken en te kiezen voor Aan start vastmaken. Bovendien geeft de tegel van het programma wat meer mogelijkheden dan de tegels van apps. De afbeelding hiernaast is daar een voorbeeld van.
Settings
In het startmenu vind je de optie Settings. Klik je die aan dan opent de app die dezelfde naam draagt. Hier kun je alle instellingen regelen die van persoonlijke aard zijn.

Het rechtermuisknopmenu

Over het rechtermuisknopmenu valt niet zoveel te zeggen. Uit de afbeelding blijkt wat de mogelijkheden van het menu zijn.
Behalve de bekende taken kun je ook rechtstreeks naar belangrijke onderdelen uit het Configuratiescherm gaan. Overigens opent het Configuratiescherm in een venster zoals we dat gewend zijn uit eerdere Windows-versies.
Taakweergave (Task View)
Multitasking is een belangrijk onderdeel van Windows 10. In de taakbalk is de nieuwe knop Taakweergave te vinden. Deze knop biedt toegang tot een overzicht van geopende programma’s/apps. Je ziet een verkleinde weergave van openstaande programma’s en apps, waarna je direct door je apps en programma’s kunt bladeren. Een nieuw een bureaublad toevoegen behoort ook tot de mogelijkheden. Zo kun je eenvoudig schakelen tussen verschillende bureaubladen waar je een groep apps in zijn eigen omgeving kunt laten draaien.

Het lichtgekleurde bureaublad is bureaublad 2

Je kunt nu een bureaublad maken met enkel apps en een ander bureaublad waar je bijvoorbeeld een tekstverwerker en browser op zet. Mocht je het willen dan kun je nog meer bureaubladen aanmaken. Door Task View heb je dus niet per se meerdere computerschermen nodig om efficiënter te kunnen werken.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:27
wowi schreef op maandag 06 april 2015 @ 19:20:

Ik weet niet waar je dat hebt gelezen maar die auteur kan je in de toekomst beter negeren. Hij lult uit z'n nek.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:18

RayNbow

Kirika <3

Ik vind twee verschillende sites met deze (exact dezelfde) tekst, maar geen van beide sites doen aan bronvermelding, zoals Tweakers.net dat bijv. doet.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Fontainemelon
  • Laatst online: 23:33

Fontainemelon

Zuiderbuur

Waarschijnlijk heeft de auteur dit verkeerdelijk afgeleid uit het feit dat W10 het eerste jaar gratis te upgraden is vanuit Windows 8, en daarna moet men betalen. De enige boodschap is dus "snel zijn" en binnen dat jaar upgraden, dan is het voor altijd gratis. Wacht men tot na dat jaar, dan moet men éénmalig betalen voor de upgrade.

• Swerfer
Wat is er vervelend aan? Je gebruikt hem niet, maar hebt er toch ook geen last van?

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Swerfer schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:24:
[...]

Wat is er vervelend aan? Je gebruikt hem niet, maar hebt er toch ook geen last van?
vind het wel licht irritant dat onedrive in die lijst links in je explorer zit..

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik ben na twee maanden afwezigheid weer eens in de buurt van mijn desktop PC waar ik Windows 10 TP op had gezet. Dus gelijk maar even updaten naar de laatste build dacht ik...

Van 9926 kon hij geen update vinden naar 10041. Dus heb ik 10041 via de ISO geïnstalleerd. En nu kan hij uiteraard de update naar build 10049 niet vinden...

Ik zie dit hier een paar keer eerder genoemd in dit topic, maar nergens echt een werkende oplossing. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om te bevestigen dat ik alle opties al heb geprobeerd na het volgende;

- Van Fast naar Slow ring en weer terug
- Regedit en KB update uit https://answers.microsoft...68-45ce-9ba5-fdcee1317c92

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:23

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik weet niet hoe mijn buren het voor elkaar gekregen hebben maar op de laptop van mijn buurvrouw met Windows 8.1 is "spontaan" build 9926 terecht gekomen. Mijn buurman weet ook van niks. Ik kan me iig niet voorstellen dat ze dat via een ISO of gebrande dvd gedaan hebben. Volgens mijn buurman krijgt hij wel vaker meldingen dat hij naar Windows 10 kan updaten.

Vanavond de laptop maar even aan het werk gezet om te updaten naar 10041 zodat Windows ook weer in het Nederlands kan ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-11 20:11
Zodra W10 uitkomt raad iemand het dan aan om te upgrade van W7 naar W10?

Ik heb hier een computer en die gebruiken we alleen voor emails. Draait op dit moment nog op W7 maar is het de moeite waard om die over te laten gaan naar W10?

• Cyleo
Jordyz schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:18:
Zodra W10 uitkomt raad iemand het dan aan om te upgrade van W7 naar W10?

Ik heb hier een computer en die gebruiken we alleen voor emails. Draait op dit moment nog op W7 maar is het de moeite waard om die over te laten gaan naar W10?
Dat ligt heel erg aan de specs van je pc of je er wat van hebt. Als je een redelijk moderne pc hebt met een UEFI en SSD, dan kan hij met W10 een stuk sneller booten bijvoorbeeld. Daarnaast is het een veel moderner OS. Als je er echter niets mee doet zie ik weinig redenen om up te daten.

• Jordyz
Cyleo schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:24:
[...]

Dat ligt heel erg aan de specs van je pc of je er wat van hebt. Als je een redelijk moderne pc hebt met een UEFI en SSD, dan kan hij met W10 een stuk sneller booten bijvoorbeeld. Daarnaast is het een veel moderner OS. Als je er echter niets mee doet zie ik weinig redenen om up te daten.
Het is niet de snelste PC (laptop) maar wel 3 jaar geleden gekocht. Hij is dus nog niet aan vervanging toe.

Ik wil waarschijnlijk wel een SSD plaatsen mocht W10 niet snel genoeg opstarten.

Ik heb een tijdje Windows 8 gedraaid maar daar moest je altijd inloggen met een @hotmail / @live account ID en dat wil ik niet. Is dit bij Windows 10 weer? Want het liefst wil ik gewoon een lokaal account.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:41
Jordyz schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:27:
[...]

Het is niet de snelste PC (laptop) maar wel 3 jaar geleden gekocht. Hij is dus nog niet aan vervanging toe.

Ik wil waarschijnlijk wel een SSD plaatsen mocht W10 niet snel genoeg opstarten.

Ik heb een tijdje Windows 8 gedraaid maar daar moest je altijd inloggen met een @hotmail / @live account ID en dat wil ik niet. Is dit bij Windows 10 weer? Want het liefst wil ik gewoon een lokaal account.
Wat is de reden dat je geen Microsoft account wilt gebruiken bij inloggen? Er zitten een boel voordelen aan, allerlei zaken worden automatisch in de cloud opgeslagen bijvoorbeeld.

Overigens kun je Windows 8 ook gewoon met een lokaal account gebruiken, het zit alleen een tikkie verstopt.

omniscale.nl

• Jordyz
posttoast schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:35:
[...]

Wat is de reden dat je geen Microsoft account wilt gebruiken bij inloggen? Er zitten een boel voordelen aan, allerlei zaken worden automatisch in de cloud opgeslagen bijvoorbeeld.

Overigens kun je Windows 8 ook gewoon met een lokaal account gebruiken, het zit alleen een tikkie verstopt.
Ja, en dat in de cloud opslaan ben ik niet zo enthousiast over.

Er draait bij mij thuis zelf een NAS daar staan bij mij alle bestanden op, mijn Apple devices hebben allemaal iCloud. Ik zit er niet echt op te wachten dat ik nog een cloud service erbij moet nemen.

Ja heb wel even moeten zoeken en uiteindelijk toch een lokaal account aankunnen maken _/-\o_

Oja, voordat ik het vergeet. Het upgrade van W7 naar W10 blijven dan alle instellingen, programma's enzovoort bestaan? Of krijg je een kale W10? Want van W7 naar W8 ging dit namelijk wel vlekkeloos dat alles bleef staan.

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

CAP-Team schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 00:06:
Ik weet niet hoe mijn buren het voor elkaar gekregen hebben maar op de laptop van mijn buurvrouw met Windows 8.1 is "spontaan" build 9926 terecht gekomen. Mijn buurman weet ook van niks.
Jordyz schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:27:
[...]
Voor Microsoft is Windows 10 een eco systeem waarbij het OS/platform op zich niet de inkomstenbron is maar de diensten bovenop. En dan met name de clouddiensten.
Belangrijk voor Microsoft is zoveel mogelijk gebruikers van het Windows 10 platform.
De reden dat upgrade vanaf Windows 7 slechts het eerste jaar gratis is, is om te voorkomen dat jij wacht met upgraden; Windows 10 moet zo snel mogelijk groeien.
Dat zie je ook terug in de clickbait van de buurman van CAP.
Waarschijnlijk is de upgrade eenmalig en kan je niet meer terug; ook als je na een jaar je oude Win7 licentie na een schone install probeert zal je waarschijnlijk gedwongen worden naar Win10.

Uiteindelijk zijn de extra diensten de inkomstenbron. Daarom is OneDrive ook verplicht en het inloggen met een account.
Kijk ook naar Cortana; dit is een clouddienst waarbij Microsoft extra (betalende) extra's aan wil hangen (al dan niet betaald door adverteerders).
Dat inloggen is ook van belang bij het mixed gebruik van telefoon, tablet en PC; Microsoft is erg aan het pushen naar universal apps die 'overal' dezelfde ervaring geeft zodat het een aantrekelijk platform wordt.

weet het niet meer

• Jordyz
Vishari Beduk schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:43:
[...]

[...]

[...]

Voor Microsoft is Windows 10 een eco systeem waarbij het OS/platform op zich niet de inkomstenbron is maar de diensten bovenop. En dan met name de clouddiensten.
Belangrijk voor Microsoft is zoveel mogelijk gebruikers van het Windows 10 platform.
De reden dat upgrade vanaf Windows 7 slechts het eerste jaar gratis is, is om te voorkomen dat jij wacht met upgraden; Windows 10 moet zo snel mogelijk groeien.
Dat zie je ook terug in de clickbait van de buurman van CAP.
Waarschijnlijk is de upgrade eenmalig en kan je niet meer terug; ook als je na een jaar je oude Win7 licentie na een schone install probeert zal je waarschijnlijk gedwongen worden naar Win10.

Uiteindelijk zijn de extra diensten de inkomstenbron. Daarom is OneDrive ook verplicht en het inloggen met een account.
Kijk ook naar Cortana; dit is een clouddienst waarbij Microsoft extra (betalende) extra's aan wil hangen (al dan niet betaald door adverteerders).
Dat inloggen is ook van belang bij het mixed gebruik van telefoon, tablet en PC; Microsoft is erg aan het pushen naar universal apps die 'overal' dezelfde ervaring geeft zodat het een aantrekelijk platform wordt.
Dus als ik het goed begrijp wil MS iedereen over hebben naar W10, dan heb je een jaar gratis W10 en dan vervolgens moet je betalen voor een licentie?

Want ik heb op de computer wel een geldige windows licentie.

• willempjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:44
Jordyz schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:47:
[...]

Dus als ik het goed begrijp wil MS iedereen over hebben naar W10, dan heb je een jaar gratis W10 en dan vervolgens moet je betalen voor een licentie?

Dat lijkt me er eentje in de categorie 'l*lkoek'
[...]

Eh...nee, als je direct na de release (of in ieder geval binnen het eerste jaar) upgrade naar Windows 10, dan heb jij dus gewoon een gratis licentie. Je gaat na dat eerste jaar niet ineens betalen voor je Windows licentie....dus het is geen abonnementsstructuur.

Ik hoop overigens dat die build met de nieuwe mail / calender apps snel komt, heb de 10051 sinds gisteravond draaien en moet zeggen dat die wel bevalt. Helaas geen Enterprise versie, dus kan nu mijn Direct Access niet gebruiken (jaja...een eerste wereld probleem)....

Windows 10 wordt wel steeds beter overigens...

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 07-04-2015 12:55 ]

• barrymossel
Als ik via het startmenu naar de verkenner ga kom ik met build 10049 bij snelle toegang. Daar staan dan alle recente bestanden en veelgebruikte mappen. Ik wil dat sowieso niet. Ook staan er veelgebruikte mappen links in het snelle toegang menu. Is dat allemaal aan te passen? Kan er wel extra toevoegen (handig), maar die vervelende veelgebruikte mappen blijven terugkomen.

• FREAKJAM
Iets met disable quick access windows 10 op Google enzo :-)

[ Voor 51% gewijzigd door FREAKJAM op 07-04-2015 13:20 ]

is everything cool?

• barrymossel
Iets met: ik wil het niet uitschakelen, ik wil er geen recente mappen/bestanden in (zoals het voorheen was). Enzo.

Gevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door barrymossel op 07-04-2015 13:25 ]

• Jordyz
TheVMaster schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:54:
[...]

Eh...nee, als je direct na de release (of in ieder geval binnen het eerste jaar) upgrade naar Windows 10, dan heb jij dus gewoon een gratis licentie. Je gaat na dat eerste jaar niet ineens betalen voor je Windows licentie....dus het is geen abonnementsstructuur.

Ik hoop overigens dat die build met de nieuwe mail / calender apps snel komt, heb de 10051 sinds gisteravond draaien en moet zeggen dat die wel bevalt. Helaas geen Enterprise versie, dus kan nu mijn Direct Access niet gebruiken (jaja...een eerste wereld probleem)....

Windows 10 wordt wel steeds beter overigens...
Ow dan, dan wacht ik even af tot dat Windows 10 uit komt en upgrade ik 1 voor 1 alle computers :9~

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

[...]
een jaar gratis W10 en dan vervolgens moet je betalen voor een licentie?
nee, je hebt al betaald

Dat 'eerste jaar' is alleen om jou te dwingen zo snel mogelijk over te stappen.
Het nieuwe business model voor Microsoft is cloud services en de windows store.
Voor de windows store (en de universal apps) moet de user base een kritische massa hebben. Omdat te bereiken mag jij gratis upgraden. En zelf chinese piraten mogen upgraden (al blijft het non-genuine).

Je ziet dat alles erop gericht is om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken om over te stappen. Ook het hele 'windows insiders' initiatief moet alle mogelijke problemen oplossen zodat jij geen reden hebt om niet over te stappen.
En je ziet het ook aan het feit dat ISO's pas laat beschikbaar komen; Microsoft wil eerst de hele upgrade procedure goed testen/fine-tunen zodat het straks bij de echte release perfect werkt.

weet het niet meer

• Jordyz
Vishari Beduk schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:19:
[...]

nee, je hebt al betaald

Dat 'eerste jaar' is alleen om jou te dwingen zo snel mogelijk over te stappen.
Het nieuwe business model voor Microsoft is cloud services en de windows store.
Voor de windows store (en de universal apps) moet de user base een kritische massa hebben. Omdat te bereiken mag jij gratis upgraden. En zelf chinese piraten mogen upgraden (al blijft het non-genuine).

Je ziet dat alles erop gericht is om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken om over te stappen. Ook het hele 'windows insiders' initiatief moet alle mogelijke problemen oplossen zodat jij geen reden hebt om niet over te stappen.
En je ziet het ook aan het feit dat ISO's pas laat beschikbaar komen; Microsoft wil eerst de hele upgrade procedure goed testen/fine-tunen zodat het straks bij de echte release perfect werkt.
Oh, dat klinkt inderdaad wel erg goed! :)

Ik lees op internet wel veel positieve dingen dus dat klinkt al goed!

• Swerfer
Vishari Beduk schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:43:
[...]

[...]

[...]

Ook dit is de grootste lulkoek. Windows 7 wordt nog jaren ondersteund en kan je dus ook jaren blijven installeren. Als over een jaar of wat uiteindelijk de ondersteuning vervalt, zelfs dan kan je nog steeds Windows 7 blijven gebruiken. Kijk naar Windows XP. De ondersteuning is al een tijd voorbij en nog steeds wordt deze versie door zo'n 15% wereldwijd gebruikt. Of dat slim is, is een tweede...

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:36

BM

Moderator Spielerij
Swerfer schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 18:20:
[...]

Ook dit is de grootste lulkoek. Windows 7 wordt nog jaren ondersteund en kan je dus ook jaren blijven installeren. Als over een jaar of wat uiteindelijk de ondersteuning vervalt, zelfs dan kan je nog steeds Windows 7 blijven gebruiken. Kijk naar Windows XP. De ondersteuning is al een tijd voorbij en nog steeds wordt deze versie door zo'n 15% wereldwijd gebruikt. Of dat slim is, is een tweede...
Ik denk dat ie wat anders bedoeld :) De vraag is (imho) of je, eenmaal geupgrade naar Windows 10, je licentie nog kunt gebruiken om Windows 7 of 8.1 te installeren, of dat je dan 'vast' zit aan Windows 10. Interessante vraag wat mij betreft.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Janus Bier
  • Laatst online: 17-11 17:27
Vriend van mij heeft een verpeste installatie van Windows 7 (spyware etc) op een Asus laptop, het liefst zou ik een iso downloaden en die installeren maar lees overal dat de serialcode dan niet wordt geaccepteerd omdat het een OEM licentie is. Hij wil wel graag een legale Windows draaien. Andere optie is natuurlijk de recovery image terugzetten maar dan zit je weer met al die bloatware etc.

Maar is het dan niet zo dat als je Windows 7 update naar Windows 10 dat je dan een schone Windows 10 krijgt of zit alle bloatware er dan nog bij van de fabrikant van de laptop?

Of is het wel mogelijk om aan een windows 7 iso te komen die de serial key accepteert die op de laptop staat?

[ Voor 3% gewijzigd door Janus Bier op 07-04-2015 20:46 ]

• Quad
  • Laatst online: 23:06

Quad

Doof

Haal de code uit de Windows installatie of van de sticker, nadien kan je telefonisch activeren.

Bloatware van de fabrikant zit niet in Windows 10 uiteraard.. Tenzij je hem Upgrade van een OEM installatie met Bloatware.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Janus Bier
  • Laatst online: 17-11 17:27
Dus ik kan gewoon een windows 7 iso die overeenkomt met de huidige windows 7, bijv pro 64bit NL binnenhalen (torrenten) en die telefonsich activeren?

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Janus Bier schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:55:
Dus ik kan gewoon een windows 7 iso die overeenkomt met de huidige windows 7, bijv pro 64bit NL binnenhalen (torrenten) en die telefonsich activeren?
Gewoon de technical preview uit bovenstaande link gratis downloaden, hoef je ook niet moeilijk te zoeken.
Of bij Asus een Win 7 OEM nabestellen als je niet alle bloatware handmatig wil verwijderen (is ook geen grote klus hoor). Downloads zijn over het algemeen geen OEM's zowel dan is het erg lastig de enige juiste te vinden.

NRG

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@Swerfer: Wat BM zegt. Microsoft blijft Windows 7 nog jaren ondersteunen, dat staat niet ter discussie.
Het gaat om de downgrade terug van 10 naar 7; die zullen ze jou zo moeilijk mogelijk maken.

weet het niet meer

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Inderdaad van 8 terug naar 7 is een kwestie van telefonisch activeren, daarna kun je 7 naar hartelust opnieuw installeren en gewoon online activeren.
Mocht dit voor Windows 10 komen te vervallen, dan koop ik wel een extra 10 licentie. Mijn Windows 7 licentie blijft van mij :)

NRG

• Cyleo
Vishari Beduk schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:43:
@Swerfer: Wat BM zegt. Microsoft blijft Windows 7 nog jaren ondersteunen, dat staat niet ter discussie.
Het gaat om de downgrade terug van 10 naar 7; die zullen ze jou zo moeilijk mogelijk maken.
Als jij in eerste instantie een W7 licentie hebt, verwacht ik daar geen problemen aangezien je bij een upgrade altijd (officieel) eerst het "oude" OS moet installeren.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Ik heb een vreemd probleem met mijn windows 10. Heb vandaag de update naar build 10041 gedaan, dit werkte opzich prima. Echter na een herstart kreeg ik alleen maar zwart scherm met een muis pointer. verder niks meer, kom ook niet in taak beheer etc.

Veilig modus nog niet getest, maar vreemd is het wel. Dit had ik ook eerst met build ervoor, toen een clean install gedaan.
Pagina: 1 ... 31 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ