Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Ikzelf ben al gewoon aan nieuwe look en nieuwe startmenu.

Het is niet dat je een kerngeleerde moet zijn om Windows te snappen

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:23

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Al die mensen die klagen over het start menu, jullie hebben allemaal de feedback hub. GEEF DAN OOK FEEDBACK! Als je klaagt maar geen feedback geeft dan wordt het nooit wat.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:38

Felyrion

goodgoan!

CAP-Team schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:38:
Al die mensen die klagen over het start menu, jullie hebben allemaal de feedback hub. GEEF DAN OOK FEEDBACK! Als je klaagt maar geen feedback geeft dan wordt het nooit wat.
Helemaal mee eens :) Ze lijken best te willen luisteren met deze Windows editie, laat dan ook van je horen als het anders moet volgens jou.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:48
Felyrion schreef op zondag 22 maart 2015 @ 14:10:
[...]

Helemaal mee eens :) Ze lijken best te willen luisteren met deze Windows editie, laat dan ook van je horen als het anders moet volgens jou.
Nog meer eens. En loop dan niet te zeuren van "wat doet mijn ene stem ertoe", als je in de feedback hub zoekt bij start, zie je genoeg suggesties van anderen waar je ook op kan stemmen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Zo heb eindelijk build 1041 vanochtend binnengekregen. Alleen was alles buiten Windows stuk: Steam, Origin en Uplay gingen niet meer. MBAM was weg etc. Heb volledig geformateerd en alles werkt prima nu. Enkel kan ik atm geen apps meer installeren via de Store en het icoontje van Windows Defender is leeg. :P

• Dragunov
Windows Defender in het systeemvak zetten, dan is icoon terug

• Going4Quests
Hoe doe je dat precies? Want hij staat al in me systeemvak. :P (en daar is ie leeg)

Oh en bij het vergrendelscherm staat rechts naast de tijd een paardje, weet iemand wat dat betekend?

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-11 08:52
Going4Quests schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:15:
Zo heb eindelijk build 1041 vanochtend binnengekregen. Alleen was alles buiten Windows stuk: Steam, Origin en Uplay gingen niet meer. MBAM was weg etc. Heb volledig geformateerd en alles werkt prima nu. Enkel kan ik atm geen apps meer installeren via de Store en het icoontje van Windows Defender is leeg. :P
Ik kan enkele apps niet installeren via de store, sommige wel. Zoals die mail, personen, en agenda heb krijg ik niet geïnstalleerd dan krijg ik een fout code. En die command shell trick werkt bij mij niet helaas.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Going4Quests schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:04:
Hoe doe je dat precies? Want hij staat al in me systeemvak. :P (en daar is ie leeg)

Oh en bij het vergrendelscherm staat rechts naast de tijd een paardje, weet iemand wat dat betekent?
Zie jij dat paardje? Ow, dat is niet goed. Alles eraf en opnieuw beginnen.

Testing, one, two ...

• Going4Quests
Serieus?

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:58

RayNbow

Kirika <3

You might notice a chess knight icon on your Lock screen to the right of the screen. This was added by the Lock screen team so they could tell via screenshots if someone was using the new Lock screen or the old one, and will eventually be removed in a future build.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:49
Ik ben sinds de nieuwe build 10041 een stukje van de bovenkant van mijn scherm kwijt. Ik merk dit vooral bij Chrome, waar de tabbladen gewoon 'afgesneden' zijn.

Iemand hier ook last van?

EDIT: of is dit normaal Chrome gedrag? Als ik de window niet fullscreen heb dan zit er nog een randje boven de tabbladen maar op fullscreen is dit weg.

[ Voor 28% gewijzigd door Arn0uDz op 23-03-2015 16:40 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Dat is normaal bij Chrome, ook in Windows 8 ;)

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
hardware-lover schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:38:
[...]

Zie jij dat paardje? Ow, dat is niet goed. Alles eraf en opnieuw beginnen.
Grappig man! :|
Nee, dat is om op een evt. screenshot de build te kunnen identificeren.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Niet als grap bedoelt eigenlijk, meer als schop... , enne, moeite met het Engels hierboven?

Testing, one, two ...

• Dragunov
Going4Quests schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:04:

Oh en bij het vergrendelscherm staat rechts naast de tijd een paardje, weet iemand wat dat betekend?
Misschien effen verbergen en terugzetten

Rechtermuisknop op taakbalk - Eigenschappen - Systeemvak: Aanpassen...

• Snowwie
  • Laatst online: 16-11 20:41
PDZ schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:04:
[...]

Het uiterlijk bevalt me niet en al die tegels, zoals het in Windows 7 was was het voor mij goed, met een paar drukken op een knop heb ik met Classic Shell dat menu weer terug en hoef ik niet te wennen aan een start menu wat ik er persoonlijk niet uit vind zien. Niet dat het nieuwe start menu slecht is, maar ik heb gewoon liever zoals hij in Windows 7 was.
Het nieuwe start menu werkt op sommige punten omslachtig. Stel je wil naar Control Panel, of Windows Update, dan moet je eerste Cortana / die zoekbalk aanklikken en dan vervolgens intikken wat je wil.

Dat is gewoon omslachtig.

Overigens een ander klein minpuntje is het feit dat mijn NAS niet tevoorschijn komt onder Netwerk. Terwijl deze onder Windows 7 keurig tevoorschijn komt. Maar ik kan em wel benaderen via ftp.

[ Voor 12% gewijzigd door Snowwie op 23-03-2015 19:44 ]

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Snowwie schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:42:
[...]

Dat is gewoon omslachtig...
Ik dit een serieuze opmerking van je :?

Voor Control Panel: <rechtsklik op de Windows knop> <klik op Control Panel>
Windows updates <klik op de Windows knop><settings><Update & recovery>

Wat betreft je NAS: Netwerk discovery moet wel aanstaan.
Basis kennis Windows8/Server2012 :X

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 20:34 ]

• Going4Quests
Arn0uDz schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:37:
Ik ben sinds de nieuwe build 10041 een stukje van de bovenkant van mijn scherm kwijt. Ik merk dit vooral bij Chrome, waar de tabbladen gewoon 'afgesneden' zijn.

Iemand hier ook last van?

EDIT: of is dit normaal Chrome gedrag? Als ik de window niet fullscreen heb dan zit er nog een randje boven de tabbladen maar op fullscreen is dit weg.
Om eerlijk te zijn is dit me ook al opgevallen sinds build 1041. Toen ik vroeger nog een AMD kaart had wist ik dat te fixen met CCC, maar ik weet niet hoe het met Nvidia moet. :P

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:58

RayNbow

Kirika <3

edit: enorme spuit11 :X
Snowwie schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:42:
[...]

Het nieuwe start menu werkt op sommige punten omslachtig. Stel je wil naar Control Panel, of Windows Update, dan moet je eerste Cortana / die zoekbalk aanklikken en dan vervolgens intikken wat je wil.

Dat is gewoon omslachtig.
Dan pin je toch het Control Panel vast? Of je gebruikt Win+X of right-click voor het geavanceerdere menu.

Windows Update is trouwens iets wat bij mij op m'n Win7 machines standaard ook niet direct te vinden is in het oude startmenu.

[ Voor 3% gewijzigd door RayNbow op 23-03-2015 22:29 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Of je gebruikt gewoon enkel de vlaggetjes (win) toets, waarmee je direct de zoekfunctie in je taskbar activeert. Vervolgens tik je Windows Update in en klaar is kees.

is everything cool?

• Snowwie
  • Laatst online: 16-11 20:41
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:31:
Ik dit een serieuze opmerking van je :?

Voor Control Panel: <rechtsklik op de Windows knop> <klik op Control Panel>
Windows updates <klik op de Windows knop><settings><Update & recovery>

Wat betreft je NAS: Netwerk discovery moet wel aanstaan.
Basis kennis Windows8/Server2012 :X
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/28lqsgk.png

Waar zie jij bij het klikken op de "Windows Knop", en ik neem aan dat je hiermee het start menu bedoeld, de optie "Control Panel"? Ik zie wel "settings" maar dit is niet hetzelfde. Waarschijnlijk bedoel je Win+X.

Windows Update had ik normaal gesproken altijd bovenaan staan in m'n Start Menu, althans wel onder Classic Shell met Windows 7.

Wat betreft de NAS: Network discovery staat aan, maar hij staat er niet tussen. :? :?
RayNbow schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:28:
Dan pin je toch het Control Panel vast? Of je gebruikt Win+X of right-click voor het geavanceerdere menu.
Control Panel op de taskbar vastpinnen is een goed alternatief. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Snowwie op 23-03-2015 22:58 ]

Mijn YouTube Channel

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Zojuist een nieuw Microsoft Windows 10 Technical Preview test device aangeschaft: Jumpman in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0".

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:59

Zorian

What the fox?

Zorian schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:23:
Zojuist Windows 8.1 upgraded naar W10 B9926.
Dit is de 4e keer dat ik Windows 10 probeer tot zover.

Tot zover heb ik 1 echt probleem gevonden en was benieuwd of iemand hier die ook had gevonden. Dit probleem zat in alle builds.

Ongeveer elke minuut doet Windows even vreemd. Het is dan net alsof hij razendsnel van focus wisselt tussen de diverse schermen. Je ziet ook die balken bovenaan elk venster flikkeren, samen met opties waar je heen kan tabben als het ware. Eigenlijk is het net alsof ie 1-2 seconden tab inhoudt die bovendien op 500% snelheid gaat.
Beter kan ik het niet echt omschrijven.
Op het moment dat het gebeurd kan ik wél typen als ik daar al mee bezig was zonder gevolgen, maar geen dingen aanklikken totdat de 'lockup' voorbij is.

Iemand die dit herkent?

Het ligt niet aan het toetsenbord in elk geval. Had dit met een Razer Deathstalker Expert en nu ook met een Corsair Gaming K70 RGB Cherry Red.
Iemand die mij een update kan geven of dit inmiddels opgelost is?
Ik zit zelf weer terug op 8.1 omdat dit probleem dermate heftig was dat Windows gewoonweg onbruikbaar was.
Ik had destijds ook een feedback gemaakt in de hub hierover maar er kwamen geen reacties enzo op helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 23-03-2015 23:01 ]

Heb je build 10041 al eens geprobeerd? Iets vreemd gevonden in je eventvwr misschien?
Snowwie schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:48:
[...]

Waar zie jij bij het klikken op de "Windows Knop", en ik neem aan dat je hiermee het start menu bedoeld, de optie "Control Panel"? Ik zie wel "settings" maar dit is niet hetzelfde. Waarschijnlijk bedoel je Win+X.
In het default startmenu staat wel gewoon Control Panel ertussen wanneer je hier met de rechtermuisknop op klikt of Win +X gebruikt. In Classic Shell dus klaarblijkelijk niet.
Voorheen was het start - configuratiescherm - Windows Update (Win 7), dat is 3x klikken. Nu is het de tile settings toevoegen in je startmenu en vervolgens klikken op settings - Windows update. Dat is toch echt een klik minder uiteindelijk :P

[ Voor 112% gewijzigd door FREAKJAM op 23-03-2015 23:12 ]

is everything cool?

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Jumpman schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:52:
Zojuist een nieuw Microsoft Windows 10 Technical Preview test device aangeschaft: Jumpman in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0".
hjs schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:12:
Installing W10TP via insider.windows.com

He bah, kan niet worden geinstalleerd omdat ik een gecomprimeerd besturingssysteem gebruik.

Eh, een wat?
Ah, en dan: http://h30434.www3.hp.com...ation/td-p/4779474/page/2

Twijfel twijfel, leuk speelgoed. Zeker voor in de auto.

[ Voor 10% gewijzigd door S_Chief op 23-03-2015 23:13 ]

• Jumpman
  • Laatst online: 00:53
Er zijn al HP Stream 7's te vinden met Microsoft Windows 10 op YouTube.

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 23-03-2015 23:17 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Snowwie schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:48:
[...]

[afbeelding]

[...]
Win-X = rechtsklikken op de Windows knop.

In je pic zie ik -classic startmenu-
Je hebt dus het standaard W10 startmenu zelf aangepast zodat de optie <rechtsklik op de Windows knop> <klik op Control Panel> er niet meer is :+
.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2015 01:11 ]

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:03
Ik heb de afgelopen dagen dat een proces "System" voor ontzettend veel disk usage zorgt. Hierdoor wordt mijn laptop rete-traag. Iemand anders daar ook last van?

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:31

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 01:06:
In je pic zie ik -classic startmenu-
Je hebt dus het standaard W10 startmenu zelf aangepast zodat de optie <rechtsklik op de Windows knop> <klik op Control Panel> er niet meer is :+
Dit dus; kennelijk heeft/had ie Classic Shell. Want het menu in het screenshot is weer wel het nieuwe Win10 build 10041 menu.

Dus even Classic Shell uninstallen.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
In Build 10041 krijg ik steeds een notificatie dat ik moet in-signen met m'n Microsoft Account, en dan wordt ik geredirect naar de pagina van m'n Outlook account, feitelijk gebeurt er eigenlijk niks. Meer mensen dit probleem?
shadowman12 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:24:
In Build 10041 krijg ik steeds een notificatie dat ik moet in-signen met m'n Microsoft Account, en dan wordt ik geredirect naar de pagina van m'n Outlook account, feitelijk gebeurt er eigenlijk niks. Meer mensen dit probleem?
Krijg je dat op random momenten...en dan krijg je een browser scherm?

• barrymossel
Ik heb dat inderdaad ook (gehad - volgens mij nog niet gezien in de laatste 10041 build) en soms doet een klik op de melding niks. Soms gaat ie naar de setting-app (en daar naar de pagina voor m'n account).

• Turdie
TheVMaster schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:33:
[...]

Krijg je dat op random momenten...en dan krijg je een browser scherm?
Ja, random momenten, nee ik krijg een notificatie in het notification center.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Qkbb0dwkyAyDSJG0upJXPbBl/full.png
shadowman12 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:46:
[...]

Ja, random momenten, nee ik krijg een notificatie in het notification center.

[afbeelding]
Oke...en als je dat negeert.....zal er eens op letten of ik dat ook krijg.

• Turdie
TheVMaster schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:52:
[...]

Oke...en als je dat negeert.....zal er eens op letten of ik dat ook krijg.
Na een paar keer komt er ook een melding in het Action Center in het Control Panel. Maar het is best irritant als je bezig bent.
Welke build draai je....10041..?

• Turdie
TheVMaster schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:55:
Welke build draai je....10041..?
Ja build 10041. Heb het ook al via de Windows Feedback app gemeld, en zag net in die app dat iemand anders er ook last van heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 24-03-2015 09:58 ]

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Kan het OneDrive zijn, die je wachtwoord nodig heeft? Aangezien de File Explorer er om vraagt...

• RoffaboyS
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-04-2023
Ik heb het ook getest de builds die waren gegeven werkten zonder problemen maar na de 10041 kwam ik bug en glitches tegen ik vind het dan voldoende om te zeggen dat het een leuke ervaring was ik heb toen 8.1 met licence geïnstalleerd ik wacht nu af tot ik gratis kan upgraden naar Windows 10 ik stel voor wie het nu nog gebruikt naar de vorige build te gaan of om te wachten op een nieuwe en 10041 niet te gebruiken.

https://www.twitch.tv/roffaboys

Over welke bugs en glitches praat je in het bijzonder? Ik heb thuis ook build 10041 draaien op twee systemen en ik heb eigenlijk weinig tot geen problemen. Enige wat ik vervelend vind is dat het startmenu (nog) niet te resizen is, maar dat heb ik dan ook teruggekoppeld via de feedback app.

P.S.
Doe iets aan je interpunctie, dat leest iets prettiger :)

is everything cool?

• _Arthur

_Arthur

blub

RoffaboyS schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:32:
ik stel voor wie het nu nog gebruikt naar de vorige build te gaan of om te wachten op een nieuwe en 10041 niet te gebruiken.
Wat een onzin. Sinds dat de TechPreview uit is, gebruik ik het op mijn dagelijks systeem en werkt meer dan prima. Natuurlijk gaat er af en toe wel eens iets fout; maar dat is nu eenmaal zo met software die nog niet af is.

• RoffaboyS
FREAKJAM schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:36:
Over welke bugs en glitches praat je in het bijzonder? Ik heb thuis ook build 10041 draaien op twee systemen en ik heb eigenlijk weinig tot geen problemen. Enige wat ik vervelend vind is dat het startmenu (nog) niet te resizen is, maar dat heb ik dan ook teruggekoppeld via de feedback app.

P.S.
Doe iets aan je interpunctie, dat leest iets prettiger :)
Nou de windows apps die je erbij krijgt starten niet meer op ik krijg een server naam van microsoft per app. Ik weet dat niet iedereen problemen ondervind omdat het nog de beta is maar ik heb denk ik wel alles gezien wat in windows 10 gaat komen behalve de spartan browser. Dus ik wacht wel af op de echte windows 10. De beste nieuwe feature vind ik de extra desktop tabs wat mij doet denken aan osx mission control.

• RoffaboyS
_Arthur schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:41:
[...]

Wat een onzin. Sinds dat de TechPreview uit is, gebruik ik het op mijn dagelijks systeem en werkt meer dan prima. Natuurlijk gaat er af en toe wel eens iets fout; maar dat is nu eenmaal zo met software die nog niet af is.
Het is geen onzin ik weet dat het een beta preview is dat is mijn mening.

• hylke94
RoffaboyS schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:50:
[...]

Nou de windows apps die je erbij krijgt starten niet meer op ik krijg een server naam van microsoft per app.

[...]
Is een bekende bug en Microsoft heeft zelf bij de release van deze update een powershell-commando gegeven om dit weer te fixen. Bij mij werken de apps hierdoor weer.
RoffaboyS schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:50:
[...]

Nou de windows apps die je erbij krijgt starten niet meer op ik krijg een server naam van microsoft per app. Ik weet dat niet iedereen problemen ondervind omdat het nog de beta is maar ik heb denk ik wel alles gezien wat in windows 10 gaat komen behalve de spartan browser. Dus ik wacht wel af op de echte windows 10. De beste nieuwe feature vind ik de extra desktop tabs wat mij doet denken aan osx mission control.
In de releasenotes van build 10041 staat hoe je dit kunt oplossen:
In this build, the Mail, Calendar, and People apps may be broken due to a licensing issue with the Store Beta. To get these apps working again, you need to follow these steps:
  • Open powershell as administrator
  • Run the command Get-appxprovisionedpackage –online | where-object {$_.packagename –like “*windowscommunicationsapps*”} | remove-appxprovisionedpackage –online
  • Re-install Mail, People and Calendar from the Store (green tile)

is everything cool?

• sander1116
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-11 14:07
Weet iemand hoe je de netwerksettings weer werkend krijgt?
sander1116 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:40:
Weet iemand hoe je de netwerksettings weer werkend krijgt?
Wat werkt er niet dan..?

• sander1116
Ik krijg deze melding als ik een netwerkadapter wil openen: an excepted error occurred

[ Voor 8% gewijzigd door sander1116 op 24-03-2015 11:47 ]

sander1116 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:46:
Ik krijg deze melding als ik een netwerkadapter wil openen: an excepted error occurred
Bekend probleem in deze build. Zie de feedback app. (Search in Networks / Network and Internet for - An unexpected error occurred)

[ Voor 14% gewijzigd door FREAKJAM op 24-03-2015 11:55 ]

is everything cool?

• sander1116
Is hier iets aan te doen of moet ik wachten op een update?

• _Arthur

_Arthur

blub

Zelf al gezocht?

[ Voor 5% gewijzigd door _Arthur op 24-03-2015 12:17 ]

Ik had trouwens diezelfde bug besef ik me nu net, maar ik had dat zelf eigenlijk opgelost zonder het internet af te struinen.Ik had eerst mijn wifi adapter gedisabled, maar dat werkte niet en vervolgens de adapter verwijderd en opnieuw toegevoegd in apparaatbeheer. Met gewoon logisch nadenken en gewoon doen/uitproberen kom je ook een heel eind. Veel gebruikers vergeten dat wel eens of zijn gewoon lui :9

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 24-03-2015 12:32 ]

is everything cool?

• sander1116
Bedankt, ik had het net ook gevonden.

• _Arthur

_Arthur

blub

FREAKJAM schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:31:
Ik had trouwens diezelfde bug besef ik me nu net, maar ik had dat zelf eigenlijk opgelost zonder het internet af te struinen.Ik had eerst mijn wifi adapter gedisabled, maar dat werkte niet en vervolgens de adapter verwijderd en opnieuw toegevoegd in apparaatbeheer. Met gewoon logisch nadenken en gewoon doen/uitproberen kom je ook een heel eind. Veel gebruikers vergeten dat wel eens of zijn gewoon lui :9
Idem hier; dat is toch ook eerste wat je gaat proberen. Maar logisch nadenken wordt tegenwoordig niet meer onderwezen op school he ;)

Verwijderd

FREAKJAM schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:31:
[...]

Een moderne variant van "turn it off and on again"

Verwijderd

Nou de wonderen zijn de wereld niet uit, ik heb nu een werkende 10041 vanuit 9926, zonder crashes en ander geneuzel. Tot mijn vreugde werkt Win+P ook weer, alleen nu nog shortcuts naar de schermen zien te krijgen wat bij 8.1 en oudere builds van de TP wel kon. Maar ik ben al blij dat het zo werkt, scheelt weer gedoe als ik snel van scherm verander (wat ik dagelijks doe).

Windows is eigenwijs, maar ik ben het nog veel meer :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2015 13:24 ]

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:49
Ik heb een legale versie van Windows 8 pro maar wil eigenlijk Windows 10 wel gaan testen. Is het mogelijk om Windows 10 te updaten naar de release versie en die te activeren met een Windows 8 pro key?

• Turdie
jostefa schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:25:
Ik heb een legale versie van Windows 8 pro maar wil eigenlijk Windows 10 wel gaan testen. Is het mogelijk om Windows 10 te updaten naar de release versie en die te activeren met een Windows 8 pro key?
Nee.Maar ik verwacht dat er uiteindelijk wel een gratis upgrade of upgrade met korting komt.

http://www.pcworld.com/ar...indows-7-and-8-users.html

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 24-03-2015 13:38 ]

jostefa schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:25:
Je kunt nu toch gewoon je Windows 8 Pro upgraden (in place) met de Windows 10 TP build. Als Windows 10 dan RTM gaat kun je de TP build gewoon upgraden naar deze RTM versie.

Mocht het activeren dan niet werken (je bent begonnen met Windows 8 Pro...en via de TP builds naar de Windows 10 RTM build geupgrade, dan kun je altijd vanuit Windows 10 nog terug naar je oude versie.... :+

Om eerlijk te zijn hebben ze aangegeven dat het mogelijk gaat zijn om vanaf een TP build uiteindelijk naar de RTM versie te kunnen upgraden. Ik zal in mijn lab eens testen wat er gebeurt als ik een gelicencieerde Windows 8 client voorzie van een Windows 10 TP.....of hij dan ook gelijk geactiveerd blijft...

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:38:
[...]
... Ik zal in mijn lab eens testen wat er gebeurt als ik een gelicencieerde Windows 8 client voorzie van een Windows 10 TP.....of hij dan ook gelijk geactiveerd blijft...
Ik ben van Windows 8.1 with Bing (official OEM licentie van Asus) naar de eerste TP gegaan zonder licentie- en activatieproblemen. Die kwamen later pas aan de orde waar Microsoft een vrije key voor uitgaf.

Maar de vraag is eerder denk ik? Gaat het goed indien van 8.1 naar TP, en vanuit daar de RTM al dan niet clean? Lijkt mij geen issue op te leveren eigenlijk.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:48

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:46:
[...]

Ik ben van Windows 8.1 with Bing (official OEM licentie van Asus) naar de eerste TP gegaan zonder licentie- en activatieproblemen. Die kwamen later pas aan de orde waar Microsoft een vrije key voor uitgaf.

Maar de vraag is eerder denk ik? Gaat het goed indien van 8.1 naar TP, en vanuit daar de RTM al dan niet clean? Lijkt mij geen issue op te leveren eigenlijk.
Ik vermoed ook dat dat gewoon gaat werken...

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:24

PDZ

📍Damwâld

Felyrion schreef op zondag 22 maart 2015 @ 14:10:
[...]

Ik geef ook mijn feedback, en dat is iets wat ik iedereen aanraden wil. Daardoor kunnen ze een Windows maken voor iedereen prima.

De tiid hâldt gjin skoft.

• barrymossel
barrymossel schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 07:58:
Ik heb de afgelopen dagen dat een proces "System" voor ontzettend veel disk usage zorgt. Hierdoor wordt mijn laptop rete-traag. Iemand anders daar ook last van?
Niemand? Dan ga ik nog maar een reinstall proberen. En anders terug naar Windows 7.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
barrymossel schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:19:
[...]

Niemand? Dan ga ik nog maar een reinstall proberen. En anders terug naar Windows 7.
In de resource monitor kan je misschien wat System aan het doen is.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• barrymossel
Ramon schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:21:
[...]

In de resource monitor kan je misschien wat System aan het doen is.
Slimme van je. Niet aan gedacht. Het lijkt nu op het wisselbestand (en dat zou goed kunnen omdat het geheugen (4GB) regelmatig volloopt met 30 Chrome tabbladen open), maar het is meestal overdag als ik aan het werk ben. Nu valt het mee...

Ben in ieder geval een schone image aan het downloaden. Misschien dat het in ieder geval iets helpt.

Verwijderd

In de 7 uur dat ik eindelijk 10041 kan gebruiken vallen een aantal zaken op: Geen clicks/pops in audio, Action Center kan ik blijven openen, tot nu toe nog geen Explorer restart nodig gehad, wel iets meer drukte op het schijfverkeer, maar ook wat minder gebruik van de ventilator (het is iig verdacht stil). Voor nu gematigd positief.

(Ik praat verder niet over startmenudingen, iconen e.d. want dat is persoonlijk)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:23

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb inderdaad het idee dat de drivers beter op orde zijn. Mijn laptop is met deze build een stuk stiller qua ventilator en de grafische drivers laden nu ook gewoon.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• DaMoUsYs
  • Laatst online: 00:14
Ik heb juist wel problemen met build 10041, mijn WiFi driver doet het niet meer
Gaat om een Qualcomm Atheros AR9285, in de vorige build werkte hij wel gewoon.
Denk dat ik maar gewoon wacht to er weer een update uitkomt

Check dit en help mee!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-11 06:25

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Ik heb juist geupdate naar build 10041, maar ik kan Chrome daarop niet openen. Iemand anders met het zelfde probleem?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:06

Quad

Doof

DaMoUsYs schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:27:
Ik heb juist wel problemen met build 10041, mijn WiFi driver doet het niet meer
Gaat om een Qualcomm Atheros AR9285, in de vorige build werkte hij wel gewoon.
Denk dat ik maar gewoon wacht to er weer een update uitkomt
Je zou kunnen proberen of in apparaatbeheer bij handmatig drivers selecteren een Windows driver te pakken, zo werkte een Realtek geluidskaart hier ook weer.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom installeren jullie die build nog en masse, met deze problemen, die al vanaf uitkomen gemeld worden? :?

• barrymossel
Gisteravond een factory reset gedaan op build 10041 en (zoals altijd met een schone laptop) draait hij nu als een zonnetje (qua snelheid). Zie zoals bij alle builds wel wat problemen met explorer.exe (startmenu en startbalk), maar verder nog niet ontevreden. Hoop dat dit ook mijn "system" probleem verhelpt, maar vermoed van wel (maar dat heeft meer te maken met een schone pc).

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
MikeyMan schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 07:49:
Waarom installeren jullie die build nog en masse, met deze problemen, die al vanaf uitkomen gemeld worden? :?
Je kan eigenlijk zelf wel het antwoord geven geen echte tweaker denk ik.

Maar als je het antwoord niet weet, wij testen en geven feedback (inspraak over vormgeving etc.) zodat de overige gebruikers, een goed product krijgen.
Dus wij blijven niet aan de zijlijn staan, om achteraf commentaar te leveren.

Bij mij werkt hij overigens voor een preview heel goed. _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door tonber op 25-03-2015 08:07 ]

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, dat begrijp ik, maar als er al vanaf het begin issues worden gemeld, word je er toch verder niet wijzer van? Microsoft weet op basis van die input naar ik aanneem ook al wat ze te doen staat.

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
MikeyMan schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:09:
Nee, dat begrijp ik, maar als er al vanaf het begin issues worden gemeld, word je er toch verder niet wijzer van? Microsoft weet op basis van die input naar ik aanneem ook al wat ze te doen staat.
Gelukkig zijn er dus mensen die input geven.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• _Arthur

_Arthur

blub

Omdat de twee Tech Preview builds (9926 & 10041) prima werken bij mij. Met af en toe een issuetje. Dat laatste heb ik er best voor over.

Het is echt niet zo dat je 100 blue screens op een dag hebt en het builds zijn waar echt niet mee te werken zijn.
Hmm, bij mij blijft ie elke keer een foutmelding geven bij afsluiten waardoor ie niet uit gaat. Erg irritant.
En ook was mn startmenu weer normale applicaties kwijt.
Meer mensen hiermee?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Volotactus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
Heb de preview nu al een tijdje draaien (vanaf build 9926).
Deze build natuurlijk geupgrade naar build 10041, wat perfect is gegaan. Tot op heden dan ook bijna geen problemen ondervonden met deze preview.

Maar zoals ik al zeg "bijna" geen problemen. Sinds de upgrade naar de nieuwe build, wil Windows tijdens het updaten een nieuwe driver installeren van mijn videokaart (AMD R9 290x). Deze heeft dan de naam (zo uit mijn hoofd): AMD R9 Engineering Sample ...
Maar deze driver geeft echter nogal wat problemen, PC loopt dan random vast (alleen beeld, geluiden gaan dan nog wel door).

Nu wil ik deze update negeren voor volgende update rondes, maar dat gaat niet. Mag niks wijzigen aan de update instellingen. Heb al via regedit en group policy geprobeerd dit te veranderen, maar dan werkt de gehele Windows Update niet meer.

Hebben meer van jullie last van deze driver/update?

• hylke94
Volotactus schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:14:
Deze build natuurlijk geupgrade naar build 10041, wat perfect is gegaan. Tot op heden dan ook bijna geen problemen ondervonden met deze preview.

Maar zoals ik al zeg "bijna" geen problemen. Sinds de upgrade naar de nieuwe build, wil Windows tijdens het updaten een nieuwe driver installeren van mijn videokaart (AMD R9 290x). Deze heeft dan de naam (zo uit mijn hoofd): AMD R9 Engineering Sample ...
Maar deze driver geeft echter nogal wat problemen, PC loopt dan random vast (alleen beeld, geluiden gaan dan nog wel door).

Nu wil ik deze update negeren voor volgende update rondes, maar dat gaat niet. Mag niks wijzigen aan de update instellingen. Heb al via regedit en group policy geprobeerd dit te veranderen, maar dan werkt de gehele Windows Update niet meer.

Hebben meer van jullie last van deze driver/update?
Ik heb bijna hetzelfde thuis op een tweede laptop. Gisteravond geügrade naar 10041. Geforce Experience had een nieuwe driver gevonden, dus die van te voren geïnstalleerd. En vanochtend begin hij ineens een driver via de Windows update te downloaden... Nou moest ik eerst weer weg naar stage, dus ben benieuwd hoe de laptop er vanavond aan toe is...

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:54
hylke94 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:32:
[...]

Ik heb bijna hetzelfde thuis op een tweede laptop. Gisteravond geügrade naar 10041. Geforce Experience had een nieuwe driver gevonden, dus die van te voren geïnstalleerd. En vanochtend begin hij ineens een driver via de Windows update te downloaden... Nou moest ik eerst weer weg naar stage, dus ben benieuwd hoe de laptop er vanavond aan toe is...
Klopt, heb ik ook op m'n pa's laptop met een Radeon 7420G, maar heb het wel vaker gezien. De WDM driver van Windows Update blijft maar terugkomen, ook al heb ik de laatste Catalyst geïnstalleerd. Windows Update "ziet" niet dat er een nieuwere driver is geïnstalleerd. Lijkt me een miscommunicatie ding tussen Mircosoft en de desbetreffende fabrikant. Maar het is idd irritant, want dan blijft er elke keer "1 optionele update" staan in je Windows Update.

• Going4Quests
Dus als ik dit zo lees was ik niet de enigste in build 9926 waar explorer vastliep tijdens het opstarten? :P

• DaMoUsYs
  • Laatst online: 00:14
Quad schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 07:40:
[...]

Je zou kunnen proberen of in apparaatbeheer bij handmatig drivers selecteren een Windows driver te pakken, zo werkte een Realtek geluidskaart hier ook weer.
Dat had ik inderdaad ook geprobeerd. alleen dan geeft ie aan dat de driver niet voor dit OS is.
Maar toch wordt hij door WU/MU voorgeschoteld, ik heb gewoon ff geduld.

Mijn PC op de zaak heeft een rotte HDD die vandaag door Dell vervangen gaat worden.
Ook hier maar eens Windows 10 TP op knallen

Check dit en help mee!

Krijg zojuist 2 nieuwe updates voor mijn kiezen: (aangezien ik geen Surface heb).
Build 10041 wordt tevens naar de slow ring gepushed:
" We will be pushing 10041 out to the Slow ring today as well. Will begin deploying within the hour."

[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 25-03-2015 13:23 ]

is everything cool?

• barrymossel
Ik gebruikte in Windows 7 altijd MSE en logischerwijs nu gewoon Defender. Echter mis ik de Scan dit bestand context menu item enorm. Gewoon voor mijn gevoel.

Nu zijn er verschillende reg hacks om dit toch toe te voegen in Windows 8 (wel via een cmd-prompt, maar ok). Echter werkt deze niet voor mij in Windows 10. Ik zie het context menu item wél als ik rechtsklik op een map aan de linkerkant in de verkenner, maar niet als ik klik op een bestand of map aan de rechterkant.

Iemand een idee, of een andere hack? (Deze heb ik gebruikt: http://www.howtogeek.com/...ontext-menu-in-windows-8/)

[ Voor 0% gewijzigd door barrymossel op 25-03-2015 14:35 . Reden: laat maar ]

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-11 20:31
De ISO's van Build 10041 zijn nu los te downloaden: http://windows.microsoft....s/preview-iso-update-1503

• Dragunov
Reeds binnen, toch bedankt!

Verwijderd

Omdat niet iedereen problemen heeft.
Afgezien van het powershell script voor mail/agenda app, heb ik niets hoeven doen.
Daarnaast: als je je data in de cloud(Onedrive) en/of op een 2de schijf hebt staan, is er geen risico.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:22

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Volotactus schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:14:
me 2 :)
ja dat stond ie bij mij gisteravond ineens spontaan te doen .. like wtf! En hij bleef ook nog eens een minuut of 5 hangen bij 32% .. en dan staat er boven "onbezorgdheid" .. yeah right .. mijn pc besluit spontaan te herinstalleren terwijl we er vanaf aan het streamen waren .. nou ik heb me weldegelijk zorgen lopen maken! Gelukkig kwam het goed :/ .. inmiddels al vele scheldwoorden verder. :(

maargoed .. het werkt d:)b

Ik heb een MSI 270 R9 en ik heb ook steeds ruzie met de laatste Catalyst en de versie die Microsoft erop probeert te zetten (en dat lukt). Ben momenteel mijn CCC panel weer kwijt .. maar zal het binnenkort nog eens proberen. Wordt trouwens ook hoog tijd dat ATI eens een nieuwere versie uitbrengt ..

Catalyst Software Suite 288 MB Omega (14.12) 12/9/2014

December 2014 ... ?!

hierom ben ik er nog niet aan begonnen, maar het jeukte me wel om te gaan doen

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Omdat je een preview build draait krijg je altijd de laatste updates gepushed naar je PC. Het is een preview build, dus ze willen dat de gebruiker dan ook altijd up to date is. Lijkt me knap lastig om als Microsoft zijnde gebruikers te ondersteunen bij deze preview als iedereen uit de pas loopt qua updates. Ik krijg via Windows Update ook een veel nieuwere AMD driver dan welke te downloaden is op amd.com

Ik gok dat dit drivers zijn speciaal voor Windows 10. Je kunt dit herkennen aan het versienummer (15.x) De meest recente AMD driver voor de laatste build (10041) is gelukkig stabiel. In build 9926 had ik last van extreem buggy AMD drivers. Je kunt eventueel nog proberen om Windows Update voor device drivers uit te schakelen.

En versie 14.12 is niet eens zo eens zo oud. Plus er is vorige week een beta driver uitgekomen voor Windows 7/Windows 8. (15.3). Een officiele driver voor Windows 10 van AMD zelf heb ik in ieder geval nog niet gespot.

[ Voor 50% gewijzigd door FREAKJAM op 26-03-2015 10:50 ]

is everything cool?

• _Arthur

_Arthur

blub

ing._Buttje schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:37:
ja dat stond ie bij mij gisteravond ineens spontaan te doen .. like wtf!
Je krijgt het gewoon 'door je strot geduwt'. En eigenlijk is er geen andere keus ;)

Wat FREAKJAM zei over het wel/niet downloaden van de device drivers is een prima optie; in Win10 ook aanwezig.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:22

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

FREAKJAM schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:43:
Omdat je een preview build draait krijg je altijd de laatste updates gepushed naar je PC.
nouja de tussentijdse updates werden ook op de achtergrond geïnstalleerd en je kreeg er keurig melding van dat je, je pc moest herstarten ... nu kon ik dus minutenlang niets doen omdat er zo'n installer bezig was met schreeuwerige schermen .. en bij een eerder opstartprobleem wassie ook niet te beroerd om uiteindelijk geheel-zelfstandig een restore te doen door Windows-op-te-schonen ... m.a.w. kale install !! Weg profiel en programma's :(

Ik gok dat dit drivers zijn speciaal voor Windows 10. Je kunt dit herkennen aan het versienummer (15.x) De meest recente AMD driver voor de laatste build (10041) is gelukkig stabiel. In build 9926 had ik last van extreem buggy AMD drivers.
ik zat al te twijfelen aan mijn monitor .. op VGA niets aan de hand, maar op DVI/HDMI en Displayport sloeg het beeld finaal vast zodra ik een avi o.i.d. draaien liet. Ben er nog steeds niet achter waar dat aan lag .. maar het zal me nu dus benieuwen of het nog terug komt.
En versie 14.12 is niet eens zo eens zo oud.
3,5 maand
Plus er is vorige week een beta driver uitgekomen voor Windows 7/Windows 8. (15.3). Een officiele driver voor Windows 10 van AMD zelf heb ik in ieder geval nog niet gespot.
tjah .. wat haal je, je daarmee weer op de hals?

Maargoed, eerst maar even kijken hoe deze build draait met 14.12 (als Windows die niet meteen weer overschrijft)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

_Arthur schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:09:

Je krijgt het gewoon 'door je strot geduwt'. En eigenlijk is er geen andere keus ;)

Wat FREAKJAM zei over het wel/niet downloaden van de device drivers is een prima optie; in Win10 ook aanwezig.
Als je gewoon de overeenkomst/voorwaarden leest,is er niets door je strot gepropt:
Updates. De Diensten van het Programma worden automatisch bijgewerkt, bijvoorbeeld via Windows Update. Deze functie kan niet worden uitgeschakeld. Door de Diensten van het Programma te gebruiken stemt u ermee in automatische updates te ontvangen zonder voorafgaande kennisgeving, en verleent u toestemming aan Microsoft om deze voor u te downloaden en te installeren. U stemt ermee in deze updates uitsluitend te verkrijgen van Microsoft of door Microsoft geautoriseerde bronnen .
Kan soms lullig uitkomen qua moment, maar zo simpel is het :)

Zie trouwens ook dat aantal games updates hebben gegeven mbt AMD drivers, Warframe had continue last van crashes wat achteraf (al komt het nog voor) dus vanuit de game zelf gebeurde en niet vanuit de drivers.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 26-03-2015 11:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-11 07:37
Vraagje over de gratis upgrade vanaf W7: ik lees dat "Once you've claimed the upgrade, it's permanent, and Microsoft will keep you updated for the supported lifetime of the device."

Betekent dit dat mijn oude W7 licentie bij een gratis upgrade compleet vervalt?

• Dragunov
Wordt wss overgezet naar een W10 licentie

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:07

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Wat betreft mijn ervaringen met Windows10, en dan met name de Catalyst driver; ik heb al twee keer gehad dat mijn laptop onbruikbaar was en dat de harddisk eruit moest (leegmaken met linux en dan weer een clean install).

Anyway, vraagje; Ik ben op zoek naar een overzicht van alle geinstalleerde programma's en apps maar kan niks vinden. In de eerste versie van Win10 was 'All apps' verdwenen en vervangen door een overzicht in het start scherm. Maar nu heb ik programma's moeten zoeken via file explorer in c:/program files, mij lijkt dat dit niet de bedoeling is.

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Computer/th_AllApps_zpsxaixokpw.jpg

En nog een vraagje; Ik krijg mijn invoer scherm van de internet settings niet meer te zien. Er verschijnt uitsluitend een streep in de rechter onderhoek. Iemand een idee hoe ik dit scherm weer midden op beeld krijg? Ik heb al via remote desktop geopend in hogere resolutie maar dit hielp niet.

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Computer/th_WiFiSettings_zpsf3idpex1.jpg

weet het niet meer

• hylke94
Vishari Beduk schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:27:
*knip*

En nog een vraagje; Ik krijg mijn invoer scherm van de internet settings niet meer te zien. Er verschijnt uitsluitend een streep in de rechter onderhoek. Iemand een idee hoe ik dit scherm weer midden op beeld krijg? Ik heb al via remote desktop geopend in hogere resolutie maar dit hielp niet.

[afbeelding]
Al de combi "win + up" geprobeerd om het venster te maximaliseren?

Edit: nevermind, is een pop-up natuurlijk...

[ Voor 4% gewijzigd door hylke94 op 26-03-2015 14:53 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:06

Quad

Doof

Wat krijg je als je sysinfo uitvoert in cmd?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• _Arthur

_Arthur

blub

Vishari Beduk schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:27:
Bugje: even melden via feedback. Ik heb 2 monitoren en de rest van het schermpje is zichtbaar op de tweede monitor. Kan het schermpje op geen enkele manier verplaatsen.

Je kan bij dezelfde instellingen ook via Settings -> Network & Internet komen.
Pagina: 1 ... 29 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ