| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Verwijderd
Hoe forceer je dat?
-edit-
Never mind, keertje op slow gezet, en terug naar fast + check for updates en nu komt ie binnen.
#geduld...*zucht*
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 20:12 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Of een andere build; iso's komen later. Nu alleen via Windows Update.Quad schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:49:
Zo te zien moet je upgraden vanaf build 9926? Ga ik deze eerst even schoon herinstalleren.
Download is hier net klaar; nu installeren.
[ Voor 13% gewijzigd door _Arthur op 18-03-2015 20:54 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
edit: En toen was het downloaden al klaar. Nu wachten op bijwerken.
[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 18-03-2015 21:23 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
DNS name does not exist krijg ik als melding. Raar...?
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Verwijderd
Was gewoon een upgrade vanuit 9926, daarin was Windows gewoon geactiveerd.Quad schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:20:
Je systeem heeft wel een hostname? Wat als je Google DNS probeert etc?
DNS is prima ingesteld verder.
Zou wel omdat het aardig druk is bij de servers nu, hoop ik altans
Verwijderd
Zet daar je MP3's in en streamen maar!
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=512463
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
"◾In this build, the Mail, Calendar, and People apps may be broken due to a licensing issue with the Store Beta."
heb er zelf last van
[ Voor 34% gewijzigd door enomiss op 18-03-2015 21:46 ]
https://opensea.io/seaart
Verwijderd
Ja, zie Powershell commando in dit artikel:enomiss schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:41:
iemand al erachter hoe je het volgende puntje kan oplossen?
"◾In this build, the Mail, Calendar, and People apps may be broken due to a licensing issue with the Store Beta."
heb er zelf last van
http://blogs.windows.com/...uild-10041-now-available/
Verwijderd
Open powershell as administrator
Run the command Get-appxprovisionedpackage –online | where-object {$_.packagename –like “*windowscommunicationsapps*”} | remove-appxprovisionedpackage –online
Re-install Mail, People and Calendar from the Store (green tile)
Het staat in die bloglink
dat werkte niet bij mij, maar even daarna viel mij de oplossing in:Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:45:
[...]
Ja, zie Powershell commando in dit artikel:
even WSReset.exe uitvoeren en opnieuw installeren
tiles vervolgens unpinnen en opnieuw pinnen
[ Voor 5% gewijzigd door enomiss op 18-03-2015 21:49 ]
"Uw PC, wordt verschillende keren opnieuw opgestart. Onbezorgdheid"
Zit nu op 44% in zo'n mooi rondje te koekeloeren.
Hahahaha serieus? "Onbezorgdheid"? In het engels heb ik het en dan is het "sit back and relax".CAP-Team schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:53:
Lekkere vertaling
"Uw PC, wordt verschillende keren opnieuw opgestart. Onbezorgdheid"
Zit nu op 44% in zo'n mooi rondje te koekeloeren.
"hang achterover en pak een biertje" was dan leuker geweest...
Overigens hebben meer mensen dat de website http://www.windowscentral.com/ echt laggy is en de hele tijd vastloopt? Was bij de vorige build ook al.
En ik kan niet scrollen in IE doormiddel van het inhouden van mijn muiswieltje en dan de muis schuiven. Nog iemand daar last van?
[ Voor 18% gewijzigd door enomiss op 18-03-2015 22:14 ]
In Chrome is hij niet laggy. Ik heb in IE al de smiley aangeklikt rechts bovenin na het openen van Windows Central...enomiss schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:55:
[...]
Hahahaha serieus? "Onbezorgdheid"? In het engels heb ik het en dan is het "sit back and relax".
"hang achterover en pak een biertje" was dan leuker geweest...
Overigens hebben meer mensen dat de website http://www.windowscentral.com/ echt laggy is en de hele tijd vastloopt? Was bij de vorige build ook al.
En ik kan niet scrollen doormiddel van het inhouden van mijn muiswieltje en dan de muis schuiven.
Edit:
Met de Spartan optie (Enable Experimental Web Platform Features) uitgeschakeld gaat het wel iets beter...
[ Voor 8% gewijzigd door Swerfer op 18-03-2015 22:14 ]
Heb ook even eenSwerfer schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:10:
[...]
In Chrome is hij niet laggy. Ik heb in IE al de smiley aangeklikt rechts bovenin na het openen van Windows Central...
Edit:
Met de Spartan optie (Enable Experimental Web Platform Features) uitgeschakeld gaat het wel iets beter...
Kan jij overigens wel scrollen door je muiswieltje in te drukken en dan omhoog en omlaag te schuiven in IE?
Als de Spartan extensie is ingeschakeld reageert Windows Central helemaal niet meer. Bij de vorige build was die modus juist beter...enomiss schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:15:
[...]
Heb ook even eensmiley gestuurd.
Kan jij overigens wel scrollen door je muiswieltje in te drukken en dan omhoog en omlaag te schuiven in IE?
WIN+P is nog steeds Media Connect, maar goed dat zou in principe ook een monitor op beamer betekenen.
[ Voor 26% gewijzigd door CAP-Team op 18-03-2015 22:28 ]
Verwijderd
Ja, staat onder de known issues in de changelog:enomiss schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:25:
weet iemand wat de paardenkop betekent naast de tijd op het lockscreen? lol
[afbeelding]
You might notice a chess knight icon on your Lock screen to the right of the screen. This was added by the Lock screen team so they could tell via screenshots if someone was using the new Lock screen or the old one, and will eventually be removed in a future build.
damn you, Krusher!
[ Voor 3% gewijzigd door posttoast op 18-03-2015 22:29 ]
Verwijderd
Heeft bij mij na build 9926 nooit meer gewerktCAP-Team schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:27:
...
WIN+P is nog steeds Media Connect, maar goed dat zou in principe ook een monitor op beamer betekenen.
DisplaySwitch.exe (in System32) ook niet.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Gebasseerd op de 9926 build.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Zat de optie "show taskbar on all displays" (taskbar and startmenu properties) trouwens ook in de oude build? Vind deze optie wel handig namelijk. Enkel een taskbar op mijn primaire scherm is meer dan voldoende
[ Voor 20% gewijzigd door FREAKJAM op 18-03-2015 23:30 ]
is everything cool?
Hoezo uitzetten? Een SSD wordt niet gedefragmenteerd door Windows, maar geoptimaliseerd. Een SSD hoeft ook niet gedefragmenteerd te worden, want een SSD heeft geen last van een mechaniek wat over een schijf heen een weer moet bewegen wat vertraging geeft. Wat precies de optimalisatie inhoud weet ik niet, maar als je optimaliseren uit laat voeren is hij in een seconde of zo klaar...enomiss schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:23:
Wat ik heb gemerkt is als je defragmentatie hebt uitstaan voor je SSD, dan staat dat weer aan na deze nieuwe build. Dus even opletten en weer uitzetten.
GhostVerwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 03:45:
Of je duwt je oude schijf met build 9879 erin
[afbeelding]
Keyboard shortcuts naar DisplaySwitch zijn terug WOO HOO
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Cosima!Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 03:45:
[afbeelding]
is everything cool?
Verder zie ik nu in de traybar een Defender icoon.. Benieuwd of die nog van kleur verschiet als de bescherming uit staat of verouderd is.
1
| Error 21 (net::ERR_NETWORK_CHANGED): Unknown error. |
Er is dan geen pagina te bereiken, pas na een tijd of nadat ik wifi heb uitgeschakeld en weer opnieuw heb proberen te verbinden (hoezo kan ik trouwens de beschikbare wifinetwerken niet handmatig updaten?!).
Zou natuurlijk aan heel veel zaken kunnen liggen, maar als ik over mijn wifi icoontje in de systray ga zie ik mijn wifi-netwerk en een onbekend netwerk (zonder internettoegang). Soms heb ik zelfs drie netwerken zichtbaar. Ik werk via een laptop met zowel 2,4 als 5GHz wifi. Geen ethernetkabel verbonden. En het gebeurt op zowel mijn werk als op kantoor.
Iemand een idee of dit aan Windows10 kan liggen?
Ben ik de enige die het geen drol uitmaakt hoe die icoontjes er uitzien?CAP-Team schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:20:
Nou hij staat eropMet lelijke prullenbak
Het wordt nu al #icongate genoemd..
Die zal je in de RTM vast allemaal kunnen vervangen door een mooier third-party exemplaar.
De UI is veel bepalend voor een succes van een besturingssysteem. Dat jij het icoontje veranderd wil niet zeggen dat moeder de huisvrouw een icoontje kan veranderen. Microsoft moet het gewoon in 1 keer goed doen. Nu zijn er verschillende stylen te zien tussen de verschillende iconen, misschien experimenteren ze nog en wachten ze op response van de gebruikers en bepalen ze zo welke style het beste wordt bevonden..._Arthur schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:27:
[...]
Ben ik de enige die het geen drol uitmaakt hoe die icoontjes er uitzien?
Die zal je in de RTM vast allemaal kunnen vervangen door een mooier third-party exemplaar.
Ik heb dan ook niet het idee dat moeder de huisvrouw het boeit hoe de prullebak er uitziet; zolang hij maar herkenbaar is/blijft als de prullebak.Swerfer schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:36:
De UI is veel bepalend voor een succes van een besturingssysteem. Dat jij het icoontje veranderd wil niet zeggen dat moeder de huisvrouw een icoontje kan veranderen.
Zolang de interface maar fatsoenlijk intuitief (blijft) werken. Dan is een stuk belangrijker dan een uitermate mooi vormgegeven iets, waar niemand mee kan werken.
Volgens mij hebben we nu al voor de zoveelste keer ander-vormgegeven icoontjes gezien; dus wat je zelf al zegt: hoe de icoontjes er in de RTM uitgaan zien is afwachten (en nu feedback geven dat je het prullebak icoontje in build 10041 prut vind). Die in 9926 is bv erg netjes.
Helaas nog steeds onmogelijk om te upgraden naar een nieuwe build als het op een VHD geinstalleerd staat.BarryKohne schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:07:
En build 10041 is officieel released
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Maar ik vind de weergave als er iets in zit goed._Arthur schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:57:
[...]
Ik heb dan ook niet het idee dat moeder de huisvrouw het boeit hoe de prullebak er uitziet; zolang hij maar herkenbaar is/blijft als de prullebak.
Zolang de interface maar fatsoenlijk intuitief (blijft) werken. Dan is een stuk belangrijker dan een uitermate mooi vormgegeven iets, waar niemand mee kan werken.
Volgens mij hebben we nu al voor de zoveelste keer ander-vormgegeven icoontjes gezien; dus wat je zelf al zegt: hoe de icoontjes er in de RTM uitgaan zien is afwachten (en nu feedback geven dat je het prullebak icoontje in build 10041 prut vind). Die in 9926 is bv erg netjes.
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Inderdaad. Windows kan zien dat de schijf een SSD is en zal deze niet defragmenteren maar optimaliseren (is dat een TRIM-actie misschien?). Windows 8 doet dat dit precies hetzelfde. Windows 7 weet ik eerlijk gezegd niet.Swerfer schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 06:59:
Hoezo uitzetten? Een SSD wordt niet gedefragmenteerd door Windows, maar geoptimaliseerd. Een SSD hoeft ook niet gedefragmenteerd te worden, want een SSD heeft geen last van een mechaniek wat over een schijf heen een weer moet bewegen wat vertraging geeft. Wat precies de optimalisatie inhoud weet ik niet, maar als je optimaliseren uit laat voeren is hij in een seconde of zo klaar...
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Uw pc, kan verschillende malen opnieuw opstarten tijdens het installeren. Bezorgheid
Het is een testversie. Uiteraard komen in de RTM iconen die bij elkaar aansluiten. En ja dat zijn de iconen waarop ze de beste respons krijgen. En hoe ze dat meten? Geen idee, kan vanalles zijn: deze test, panels, vragenlijsten, etc. En dat mag best wat kosten, want...Swerfer schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:36:
[...]
De UI is veel bepalend voor een succes van een besturingssysteem. Dat jij het icoontje veranderd wil niet zeggen dat moeder de huisvrouw een icoontje kan veranderen. Microsoft moet het gewoon in 1 keer goed doen. Nu zijn er verschillende stylen te zien tussen de verschillende iconen, misschien experimenteren ze nog en wachten ze op response van de gebruikers en bepalen ze zo welke style het beste wordt bevonden...
... natuurlijk is het heel erg belangrijk dat mensen het mooi vormgegeven vinden. Je kijkt er immers erg vaak naar. Als je je eraan gaat ergeren heeft Microsoft een groot probleem. Daarom testen ze dit dus ook en veranderen de icoontjes in de testversie. Uiteindelijk zullen de icoontjes die door de meeste mensen mooi gevonden worden in de RTM komen._Arthur schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:57:
[...]
Ik heb dan ook niet het idee dat moeder de huisvrouw het boeit hoe de prullebak er uitziet; zolang hij maar herkenbaar is/blijft als de prullebak.
Aardige post hierover: http://www.hanselman.com/...owsdefragmentyourssd.aspxLuuk1983 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:49:
[...]
Inderdaad. Windows kan zien dat de schijf een SSD is en zal deze niet defragmenteren maar optimaliseren (is dat een TRIM-actie misschien?). Windows 8 doet dat dit precies hetzelfde. Windows 7 weet ik eerlijk gezegd niet.
Gaat welliswaar over Windows 8.1, maar zal in Win10 niet veel anders zijn
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
In deze blogpost wordt uitgelegd wat er precies gebeurt bij hij defragmenteren.Luuk1983 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:49:
[...]
Inderdaad. Windows kan zien dat de schijf een SSD is en zal deze niet defragmenteren maar optimaliseren (is dat een TRIM-actie misschien?). Windows 8 doet dat dit precies hetzelfde. Windows 7 weet ik eerlijk gezegd niet.
Conclusie: Windows defragmenteert een SSD wel als dat nodig is 1 keer per maand.
Wat BM dus ook zegt
Hail to the king baby!
Iemand anders hier ook last van?
Vanavond thuis maar weer eens handmatig proberen.
Je hebt VM's met prerelease software nodig voor je stage?hylke94 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:44:
Ik heb de update vannacht laten downloaden, maar nog niet geïnstalleerd. Het is hier namelijk een vm die ik nodig heb op mijn stage... Nou kreeg ik net ineens de melding dat de Windows 10 Technical Preview niet geïnstalleerd kan worden (hij was blijkbaar al begonnen zonder dat ik op "Install" heb gedrukt) omdat mijn processor (4700 HQ; 4 x 2,40GHz) niet snel genoeg was/de 1 GHz niet kon halen...
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
nee hoor.RayNbow schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:59:
[...]
Helaas nog steeds onmogelijk om te upgraden naar een nieuwe build als het op een VHD geinstalleerd staat.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Wel als je direct van de VHD boot.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik heb zelf Linux Mint op de laptop staan, maar aangezien we de scriptie ed in Word moeten doen had ik Windows nodig. Deze vm was de enige die ik nog geïnstalleerd had staan op de ssd. (Ik heb ook nog een oude Windows 8.1 op de hdd, maar die moet eerst van een paar maanden updates installeren...)Ramon schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:21:
[...]
Je hebt VM's met prerelease software nodig voor je stage?
Ah
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
In ieder geval eerst het thema kleurtje maar eens aanpassen.
[ Voor 21% gewijzigd door Wietsee. op 19-03-2015 12:34 ]
Kan het kleine startmenu al smaller gemaakt worden? Dus één kolom met pictogrammen.Wietsee. schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:55:
Het eerste screenshot ziet er qua vormgeving nog wel fraai uit. Het startmenu op volledig scherm vind ik echter niet om aan te zien. Hopelijk wordt het in de volgende build mogelijk om het een en ander aan te passen, tot die tijd het kleine startmenu maar gebruiken.
[afbeelding]
Nop.hylke94 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:02:
Kan het kleine startmenu al smaller gemaakt worden? Dus één kolom met pictogrammen.
Verwijderd
Al met al moet ik wel zeggen dat deze oude build een stuk vlotter werkt dan 9926, met al zijn eigenaardighedenVerwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 03:45:
[afbeelding]
En dit op een schijf rechstreeks overgezet uit een laptop die opeens *PAF* deed
Jammer. Had gehoopt dat dit er ook al in zou zitten. Kheb nu echt zo'n leeg vlak in mijn startmenu zitten.
Was ie soms automatisch teruggeklokt door energiebesparingsinstellingen?hylke94 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:44:
Ik heb de update vannacht laten downloaden, maar nog niet geïnstalleerd. Het is hier namelijk een vm die ik nodig heb op mijn stage... Nou kreeg ik net ineens de melding dat de Windows 10 Technical Preview niet geïnstalleerd kan worden (hij was blijkbaar al begonnen zonder dat ik op "Install" heb gedrukt) omdat mijn processor (4700 HQ; 4 x 2,40GHz) niet snel genoeg was/de 1 GHz niet kon halen...
Oscar Wilde
Dat zou kunnen. Ik was rustig een webpage aan het lezen.Raven schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:01:
[...]
Was ie soms automatisch teruggeklokt door energiebesparingsinstellingen?
Ik zal het vanavond nog een keertje proberen. Dan is de hele laptop ook een keertje uit geweest
Verwijderd
Ik heb helemaal geen tegeltjes... ook al in niet 9926.Wietsee. schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:55:
Het eerste screenshot ziet er qua vormgeving nog wel fraai uit. Het startmenu op volledig scherm vind ik echter niet om aan te zien. Hopelijk wordt het in de volgende build mogelijk om het een en ander aan te passen, tot die tijd het kleine startmenu maar gebruiken.
[afbeelding]
Enig idee hoe ik die tevoorschijn kan toveren?
Heb alleen dat linker gedeelte van het start menu zeg maar...

Bij mij bleef de setup helaas op 3% hangen. Na een herstart ging Windows automatisch herstellen naar de vorige build. Vervolgens opnieuw opgestart en geprobeerd de update opnieuw binnen te halen. Dat ging niet meer. Vervolgens op 'Slow' en later op 'Fast' updates gezet. Nu komt de update wel weer binnen.
Iemand dezelfde ervaring?
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
is everything cool?
Werkt bij mij helaas niet. Krijg de nieuwe build niet.FREAKJAM schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:36:
Ik moest hem gister ook eerst op slow zetten en vervolgens weer op fast (hij stond bij mij al op fast). Op beiden systeem (htpc en pc) ging de update vlekkeloos.
Ik heb de 2 opties van https://answers.microsoft...68-45ce-9ba5-fdcee1317c92
geprobeerd maar zonder resultaat helaas.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Bij mij duurde 3% wel erg lang, misschien dat ie gewoon nog bezig was? Denk dat ie wel een kwartier op 3% heeft gestaan. Daarna was de rest binnen 5 min klaarHaas schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:30:
[afbeelding]
Bij mij bleef de setup helaas op 3% hangen. Na een herstart ging Windows automatisch herstellen naar de vorige build. Vervolgens opnieuw opgestart en geprobeerd de update opnieuw binnen te halen. Dat ging niet meer. Vervolgens op 'Slow' en later op 'Fast' updates gezet. Nu komt de update wel weer binnen.
is everything cool?
Hier exact het zelfdetw1light schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:31:
Mijn systeem met build 10041 blijft telkens weer na een minuut of 10/20 vastlopen. Het geluid (spotify) speelt dan wel door, maar alles van num-lock tot de muis zit verder vast. Uit de event logs word ik niks wijzer, is er nog een andere plek waar ik het probleem verder uit kan zoeken?
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Nope, ben terug gegaan naar 9926. Wat trouwens verbazingwekkend goed en soepel gingZandpad schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:58:
[...]
Hier exact het zelfdeToevallig al gevonden waar het aan ligt?
It's never easy.....
Hoe wil je een clean install doen dan? Er is nog geen ISO_Arthur schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:53:
Zijn dan ook alle 3 clean installs. Zou uberhaupt niet een upgrade aanraden. Maar dat ben ik
Mijn fout; geen upgrade vanaf Windows 8.1. Maar dus een clean Win10 install (in dit geval build 9926) en die geupgrade naar 10041.posttoast schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:59:
Hoe wil je een clean install doen dan? Er is nog geen ISO
Zo, weer even lekker gelachen he
AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB
Verwijderd
Ik ben blij dat die install niet eens werkte en ik teruggegaan ben naar 9879
De installatie bleef tijdens het upgraden inderdaad bij 3% hangen, maar ging na wachten wel verder hier. Inmiddels draait de nieuwe build, al zijn er instellingen niet onthouden: Tijdzone was weer standaard (GMT -8 of ergens daar in de buurt) en geen NL taalpakket beschikbaar, die wat er op stond is eraf geknikkerd.Haas schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:30:
[afbeelding]
Oscar Wilde
Hier doet de hele audiokaart het niet met Realtek drivers. Heb nog geen MS driver geprobeerd.matt1991 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:13:
Zijn er hier meer die last hebben dat Realtek driver niet meer goed werkt in Build 10041. Ik heb er wel last van ik namelijk niet meer een hoofdtelefoon aansluiten en ik kan niet meer bij de instellingen komen van realtek. Ik gebruik nu maar de standaard Microsoft driver
Edit: Die van Microsoft zelf werkt inderdaad wel.
[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 19-03-2015 20:35 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Vrijwel geen problemen hier. Zeker niet meer dan de vorige build, eerder minder. Alleen de website van Windows Central heeft meer problemen om vlot te lopen tot nu toe...Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:20:
Volgens mij is die 10041 niet helemaal goed
Ik ben blij dat die install niet eens werkte en ik teruggegaan ben naar 9879
Probleem die ik heb met geluid:Quad schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:32:
[...]
Hier doet de hele audiokaart het niet met Realtek drivers. Heb nog geen MS driver geprobeerd.
Edit: Die van Microsoft zelf werkt inderdaad wel.
Kan muziek afspelen maar ik hoor het niet, zelfde met YouTube en zo...
Maar testen in Creative menu zelf geeft wel geluid!
- Op willekeurige momenten loopt m'n hele pc vast, kan niets anders dan rebooten, muziek blijft overigens wel doorspelen..
- Bij het opstarten krijg ik na m'n moederbord scherm, maar voor het windows inlog scherm 20 seconden een zwart scherm..
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ