Hij is inmiddels klaar. Hij was iets van updates aan het installeren. Heeft bijna een uur geduurd. Hopelijk gebeurd dat niet vaak anders heb ik weinig aan deze laptopDragunov schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:53:
Bijwerken met wat?
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW
Het is en blijft natuurlijk nog een preview/beta heBo0bz schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:05:
[...]
Hij is inmiddels klaar. Hij was iets van updates aan het installeren. Heeft bijna een uur geduurd. Hopelijk gebeurd dat niet vaak anders heb ik weinig aan deze laptop
Cloud ☁️
En is het inmiddels gelukt?Bo0bz schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:51:
Laptop is nu aan het bijwerken(?) inmiddels staat hij al 15minuten te draaien. Geduld is een schone zaak
Edit: Laptop staat nog steeds te draaien op scherm Windows voorbereiden. Hoort dit zo lang te duren!?
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Het is inmiddels gelukt
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW
Kijk in je update history en bij elke update vind je een KB nummer. Google dit nummer en dan kom je denk ik een heel eind.Bo0bz schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:32:
[...]
Het is inmiddels geluktHet is inderdaad een beta waar natuurlijk niet alles perfect op werkt. Kan ik ergens een changelog of updatelijstje vinden? Weet ik tenminste waar mn laptop zo lang mee bezig was
is everything cool?
Thx! Een hoop updates. Ook veel van Office 2013. Ben benieuwd naar de nieuwe build. Schijnt weer flink wat aanpassingen te hebben: http://www.neowin.net/new...ndows-10-build-10031-leakFREAKJAM schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:45:
[...]
Kijk in je update history en bij elke update vind je een KB nummer. Google dit nummer en dan kom je denk ik een heel eind.
Start menu doet niks meer, kan er op klikken of windows key. Maar er gebeurd niks.
Ook in het search gedeelte rechts van de button kan ik niks meer in typen.
Systeem is up2date, ook al herstart gedaan maar zonder effect.
Windows 10 Start Menu Broken Build 9926G.Scholtens schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:13:
Heb sinds vrijdag rare problemen met build 9926.
Start menu doet niks meer, kan er op klikken of windows key. Maar er gebeurd niks.
Ook in het search gedeelte rechts van de button kan ik niks meer in typen.
Systeem is up2date, ook al herstart gedaan maar zonder effect.
Even Googlen en tadaOpen PowerShell as Admin and try this:
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 09-03-2015 11:17 ]
is everything cool?
Want een update van Windows 8.1 zorgde ervoor dat sommige zaken in het Engels verschenen, waar het nu Nederlands is.
Ook onthield de google search bar niet wat ik reeds had opgezocht, nu wel.
Bluetooth werkte ook maar half, nu werkt het zoals het moet.
Enkele voorstellen die ik zie als een verbetering voor tablet mode is het volgende:
https://onedrive.live.com...INAoSk&ithint=file%2cpptx
Wat vinden jullie?
Ieuw.Dragunov schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:40:
waar het nu Nederlands is.
Ik ben van mening dat win10 in alle gevallen goed moet werken; als ze adverteren met upgrademogelijkheden (die ze geïntegreerd hebben in het windows update scherm), dan dient dat ook gewoon vlekkeloos te werken. Dus ik ben het er niet mee eens dat een schone install "beter" zou moeten zijn. Het moet gewoon allebei werken.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Toen ik ctrl+alt+del klikte was dit volledig in het Engels, nu in het Nederlands
Maar Internet Explorer bevriest nog steeds nu en dan.
Helaas zonder succes.FREAKJAM schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:16:
[...]
Windows 10 Start Menu Broken Build 9926
[...]
Even Googlen en tada
Jij doet een aantal suggesties in die ppt? Dit zijn toch nog geen feitelijke features in Build 9926?Wevenhuis schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:46:
Windows 10 ziet er steeds beter uit en werkt ook steeds beter voor de dekstop gebruiker. Maar ik merk dat navigatie op een windows tablet met windows 10 nogal een uitdaging is, vergeleken met mijn ervaringen van windows 8 op mijn surface pro.
Enkele voorstellen die ik zie als een verbetering voor tablet mode is het volgende:
https://onedrive.live.com...INAoSk&ithint=file%2cpptx
Wat vinden jullie?
Dat staat toch in zijn verhaal?TheVMaster schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:03:
[...]
Jij doet een aantal suggesties in die ppt? Dit zijn toch nog geen feitelijke features in Build 9926?
Heb je ook verder gelezen op de desbetreffende pagina(s)? Er worden meerdere oplossingen besproken.
is everything cool?
Bo0bz schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:10:
[...]
Dat staat toch in zijn verhaal?Enkele voorstellen. Je hebt wel je best gedaan zeg. 52 slides
Klopt. Maar ze hebben wel te maken met hoe de gebruikerservaringen van windows 10 op mijn surface pro zijn.TheVMaster schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:03:
[...]
Jij doet een aantal suggesties in die ppt? Dit zijn toch nog geen feitelijke features in Build 9926?
Ik ben nu jaren gewend om windows 8.1 op mijn surface pro. Om de surface als tablet te gebruiken, is de gebruikerservaring hierop goed. In windows 10 loop ik tegen allerlei navigatie en gebruikerservaring problemen. Ik denk dat deze verbeteringen nodig zijn om de problemen van 9926 op te lossen als verbeteringen.
Ik heb het dus niet over windows 10 in het algemeen. Ik heb het idee dat veel mensen al "algemene problemen" oppikken en microsoft waardevol helpen. Ik denk alleen wel dat 9926 al laat zien dat continuum en tablet nog de nodige verbeteringen en bugs hebben die aandacht behoeven. Nu kun je dit bekijken vanaf de bug. Maar ik heb het idee uit mijn ervaringen, dat er meer fundamentele problemen zijn in de design en gebruikerservaring. Je kan de bug wel oplossen, maar ik denk dat niet dat het uiteindelijke probleem, de navigatie en gebruiksgemak voor navigatie met tast en pen opgelost wordt. Dan raakt toch de opgebouwde goede gebruikservaring van tablet voor windows 8 toch verloren in de ontwikkeling van de huidige windows 10.
Oke...duidelijk, maar je weet dat we hier te maken hebben met een Preview versie van Windows 10 met een enorme hoeveelheid zaken die compleet niet af zijn. Ik moet zeggen dat ik het allemaal wel vind meevallen, natuurlijk zijn er zaken die beter kunnen....maar die komen nog, neem dat maar van mij aanWevenhuis schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 00:14:
[...]
Klopt. Maar ze hebben wel te maken met hoe de gebruikerservaringen van windows 10 op mijn surface pro zijn.
Ik ben nu jaren gewend om windows 8.1 op mijn surface pro. Om de surface als tablet te gebruiken, is de gebruikerservaring hierop goed. In windows 10 loop ik tegen allerlei navigatie en gebruikerservaring problemen. Ik denk dat deze verbeteringen nodig zijn om de problemen van 9926 op te lossen als verbeteringen.
Ik heb het dus niet over windows 10 in het algemeen. Ik heb het idee dat veel mensen al "algemene problemen" oppikken en microsoft waardevol helpen. Ik denk alleen wel dat 9926 al laat zien dat continuum en tablet nog de nodige verbeteringen en bugs hebben die aandacht behoeven. Nu kun je dit bekijken vanaf de bug. Maar ik heb het idee uit mijn ervaringen, dat er meer fundamentele problemen zijn in de design en gebruikerservaring. Je kan de bug wel oplossen, maar ik denk dat niet dat het uiteindelijke probleem, de navigatie en gebruiksgemak voor navigatie met tast en pen opgelost wordt. Dan raakt toch de opgebouwde goede gebruikservaring van tablet voor windows 8 toch verloren in de ontwikkeling van de huidige windows 10.
Ja die koppeling met mijn Live account vond ik ook niks , heb ik snel ontkoppeld!mvds schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:35:
Ik heb gisteren Windows 10 in gebruik genomen in een Parallels 10 VM omdat mijn Windows 7 VM de geest heeft gegeven (kon geen schijven vindenehh WTF, je bent een VM, je staat op de schijf anders kan je niet eens starten dom ding) en maar Steam en Mumble erop gezet. Het verbaasde me hoe soepeltjes alles draaide onder W10. Ik wil alleen een andere login mogelijkheid, steeds mijn Live account PW in moeten vullen vind ik vrij omslachtig. Ik heb nogal een lastig PW. En een 4 cijferige code vind ik weer te makkelijk om te kraken.
Hail to the king baby!
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Alles gedaan, maar helaas zonder effect.FREAKJAM schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:35:
[...]
Heb je ook verder gelezen op de desbetreffende pagina(s)? Er worden meerdere oplossingen besproken.
Gisteren getracht clean install te doen, alles werkte daarna weer. Totdat ik vanochtend te laptop weer aanzette. Systeem laad niet door, krijg alleen muis aanwijzer te zien. Safe mode etc. geen effect.
Ik heb een SP3, misschien maakt dat uit, maar bij mij vraagt de task 'Settings synchronizing' (zoiets) zo'n 25% CPU time vaak nadat de SP3 uit sleepmodus komt. Ik merk het als mijn fan gaat draaien en blijft draaien. Ik kill gewoon die task en de CPU time gaat weer keurig naar zo'n 1%.urk_forever schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:54:
Hoe is de accuduur bij jullie met Windows 10? Ik heb het idee dat mijn laptop minder lang doet met de accu sinds ik naar de Technical Preview ben overgestapt. Vrij regelmatig hoor ik ook mijn laptop fan draaien dus ik heb het idee dat hij wat lang met iets bezig is.
Ik merk geen nadelen van het killen van die task tot zover (al weken), dus voor mij is dat de oplossing om de fan weer stil te krijgen. Ik heb al feedback over dit probleem gegeven...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Klopt, maar bij mij is het soms wel extreem. Misschien hooguit een uur accu-duur terwijl het vroeger richting 3 uur ging.CAP-Team schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:38:
Dat is natuurlijk logisch omdat er allerlei debug code meedraait. Bij mij draait de fan op de laptop onder Windows 10 ook veel vaker dan onder Windows 7, ik neem aan dat de drivers ook nog niet geoptimaliseerd zijn.
Inderdaad, die had ik ook gezien in de task manager. SyncSettingsHost.exe als ik het goed heb. Ik heb er in ieder geval feedback op gegeven dat de accuduur minder is.Swerfer schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:27:
[...]
Ik heb een SP3, misschien maakt dat uit, maar bij mij vraagt de task 'Settings synchronizing' (zoiets) zo'n 25% CPU time vaak nadat de SP3 uit sleepmodus komt. Ik merk het als mijn fan gaat draaien en blijft draaien. Ik kill gewoon die task en de CPU time gaat weer keurig naar zo'n 1%.
Ik merk geen nadelen van het killen van die task tot zover (al weken), dus voor mij is dat de oplossing om de fan weer stil te krijgen. Ik heb al feedback over dit probleem gegeven...
Hail to the king baby!
Verwijderd
Hm, apart. Toen ik hier met een lange stroomstoring zat, haalde de laptop met gemak 4 uur met film kijken. Goed, het ding is wel nieuwurk_forever schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:51:
[...]
Klopt, maar bij mij is het soms wel extreem. Misschien hooguit een uur accu-duur terwijl het vroeger richting 3 uur ging.
...
Kom maar op met die Ludicrous Speed ringFREAKJAM schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:52:
Vandaag patch tuesday. Ben benieuwd of er Windows 10 updates bij zitten. Een nieuwe build hopelijk ook snel.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2015 17:00 ]
KB3044132 (Security Update Internet Explorer Flash Player)
KB3032359 (Security Update Internet Explorer)
KB3039066 (Security Update Windows 10)
KB890830 (Software Removal Tool)
is everything cool?
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
OneDrive.tonber schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:12:
Ondanks zoeken, kan ik niet vinden de optie offline beschikbaar maken van bestanden.
Elke dag een nieuwe build lijkt mij een slecht idee. Elke week lijkt mij beter.Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:54:
[...]
Hm, apart. Toen ik hier met een lange stroomstoring zat, haalde de laptop met gemak 4 uur met film kijken. Goed, het ding is wel nieuw
[...]
Kom maar op met die Ludicrous Speed ring
Insiders moeten ook de tijd hebben om change logs door te nemen en fatsoenlijke feedback te geven. Voor je het weet zit je feedback over een oude build te geven en loopt ales door elkaar.
Elke week of welke twee weken is genoeg.
https://opensea.io/seaart
Geen idee nog waar ik het moet zoeken.
Virtualisatie in de BIOS staat aan, juiste versie van de ISO, laatste versie VirtualBox.
Door dit topic gebladerd en op het web gezocht. Las nog iets over het inschakelen van EFI op het moederbord (in VirtualBox) en PAE/NX op de processor. Ook geen resultaat.
Beetje beu aan het worden hier
Ideeen?
Er is toch echt genoeg over te vinden in dit topic (zoek maar op "voorbereiden" of "getting ready") en op het internet ook. Is helaas een bekend probleem. Soms moet je 3 uur wachten voordat het OS geïnstalleerd is.PdeBie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:20:
Inmiddels met VirtualBox meerdere installaties gedaan, maar ik kom niet voorbij het 'Voorbereiden' scherm.
Virtualisatie in de BIOS staat aan, juiste versie van de ISO, laatste versie VirtualBox.
Door dit topic gebladerd en op het web gezocht. Las nog iets over het inschakelen van EFI op het moederbord (in VirtualBox) en PAE/NX op de processor. Ook geen resultaat.
Ideeen?
In versie 4.3.22 zijn wat recente fixes doorgevoerd voor de preview, maar ik weet niet of dat bovenstaand probleem oplost. Probeer het anders eens met Hyper-V of VMWare Player.
[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 12-03-2015 12:33 ]
is everything cool?
Af en toe...... Zal wel ergens een vinkje anders staan wat roet in het eten gooit. Geen zin om dat nu uit te zoeken. Eindelijk even spelen met Win10
Die twee tweets daarboven zijn ook vrij interessant!TheVMaster schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:30:
Ik heb zomaar het idee dat we heel snel een nieuwe build kunnen verwachten, althans als ik deze tweet van Gabe Aul zo zie...
is everything cool?
Klopt.....denk dat we morgenavond rond 18:00 iets krijgenFREAKJAM schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:36:
[...]
Die twee tweets daarboven zijn ook vrij interessant!
Ik heb het zelfde probleem.PdeBie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:20:
Inmiddels met VirtualBox meerdere installaties gedaan, maar ik kom niet voorbij het 'Voorbereiden' scherm.
Ideeen?
Oke, ik heb wat meer geheugen vrijgemaakt op mijn pc (ramdisk verkleint) en slechts 2GB toegewezen aan de virtuele disk. Ook heb ik de minimale ruimte van 60GB gehanteerd, en nu installeert Windows 10 zonder hik. En nog vrij snel ook.
[ Voor 20% gewijzigd door Snowwie op 13-03-2015 01:49 ]
Mooi zo, hoef ik geen spijt te hebben van mijn aanschaf van Parallels
Edit: ooh, en zodra ik dit berichtje poste is hij klaar... Vanavond nog maar een keertje opstarten. Ik wil nu eerst naar huis.
[ Voor 27% gewijzigd door hylke94 op 13-03-2015 12:42 ]
Misschien een stomme vraag, maar werkt men bij MS het weekend door? Of doen alleen bepaalde teams/mensen dat?TheVMaster schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:40:
[...]
Klopt.....denk dat we morgenavond rond 18:00 iets krijgenWel jammer dat ik dan net in een conference call zit met mensen van een MS product team uit de VS
Heb namelijk eens gelezen dat MS niet graag updates doet op vrijdag/maandag, laat staan in het weekend.
Dus ik vraag mij af waarom jij denk dat wij op een zaterdag een nieuwe build zullen krijgen.
Wat als er iets helemaal mis gaat? Kunnen ze dan op zondag reageren?
[ Voor 25% gewijzigd door enomiss op 13-03-2015 17:23 ]
Ehh...ik bedoelde vrijdagavondenomiss schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:20:
[...]
Misschien een stomme vraag, maar werkt men bij MS het weekend door? Of doen alleen bepaalde teams/mensen dat?
Heb namelijk eens gelezen dat MS niet graag updates doet op vrijdag/maandag, laat staan in het weekend.
Dus ik vraag mij af waarom jij denk dat wij op een zaterdag een nieuwe build zullen krijgen.
Wat als er iets helemaal mis gaat? Kunnen ze dan op zondag reageren?
[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 13-03-2015 18:43 ]
Vrijdag de 13e. Ik denk niet dat Microsoft dat gokt als er in de US in wolkenkrabbers al geen 13e verdieping bestaat...TheVMaster schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 18:42:
[...]
Ehh...ik bedoelde vrijdagavondVolgens mij kwam de vorige build ook op vrijdagavond...het was net over 12en toen ik dat typte
Verwijderd
Die bestaat wel, alleen slaan ze bij het nummeren van de verdiepingen het cijfer over.Swerfer schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 19:14:
[...]
Vrijdag de 13e. Ik denk niet dat Microsoft dat gokt als er in de US in wolkenkrabbers al geen 13e verdieping bestaat...
Er is echt geen gat tussen de 12e en 14e verdieping.
Maar goed, vooralsnog geen build vandaag, al duurt de 13e nog een paar uurtjes langer in Redmond dan in NL.
Ach..dan doen ze het morgenVerwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 20:49:
[...]
Die bestaat wel, alleen slaan ze bij het nummeren van de verdiepingen het cijfer over.
Er is echt geen gat tussen de 12e en 14e verdieping.
Maar goed, vooralsnog geen build vandaag, al duurt de 13e nog een paar uurtjes langer in Redmond dan in NL.
| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Laat maar weten wanneer je hem hebt geïnstalleerd, of wacht je tot iemand anders het eerst aandurftBarryKohne schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:09:
http://forums.mydigitalli...ak-Windows-10-Build-10036
Leaked magnet en mega links staan in post #3
Ik ben hem aan het downloaden, maar wacht toch even af...
| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Ik zag in het topic waar je naar toe had gelinkt voor de download dat de People, Calender en Mail app niet werken. Klopt dit of werken die wel? Deze zijn bij mij toch wel belangrijk, werken die niet, dan ga ik 10036 niet installeren.
is everything cool?
Die werken inderdaad niet! edit: Op een echte pc geinstalleerd.Swerfer schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:39:
Heb je hem in een VM of op een echte PC geïnstalleerd? Omdat je drivers moet installeren vermoed ik dat je in ieder geval een clean install hebt gedaan. Kan je upgraden of alleen een clean install doen?
Ik zag in het topic waar je naar toe had gelinkt voor de download dat de People, Calender en Mail app niet werken. Klopt dit of werken die wel? Deze zijn bij mij toch wel belangrijk, werken die niet, dan ga ik 10036 niet installeren.
[ Voor 3% gewijzigd door BarryKohne op 14-03-2015 18:47 ]
Was dat met een clean install? Misschien dat de upgrade die FREAKJAM wilt doen die apps wel blijven werken. Ik hoop het wel anders gaat de download in de prullenbak (of er moet een oplossing zijn om ze werkend te krijgen)...
Ik heb een clean install gedaan, even horen hoe het bij FREAKJAM afloopt dan.Swerfer schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:48:
[...]
Was dat met een clean install? Misschien dat de upgrade die FREAKJAM wilt doen die apps wel blijven werken. Ik hoop het wel anders gaat de download in de prullenbak (of er moet een oplossing zijn om ze werkend te krijgen)...
edit:
upgrade in progress! In progress scherm na eerste reboot is wel tof trouwens.
[ Voor 14% gewijzigd door FREAKJAM op 14-03-2015 19:05 ]
is everything cool?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Deze download schijnt een partner build te zijn. Daar hebben ze diverse zaken uitgelaten die wel in 10036 zitten bij Microsoft intern. Daar komt zeker geen NL versie van. Jer zal dan moeten wachten op de officiele release van de volgende build. Waarschijnlijk komt die wel snel...Jumpman schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:25:
Komt er van Buil 100036 ook een NL versie, of is deze EN toevallig geleaked?
is everything cool?
Bedankt voor het vermelden. Ik ga deze dus niet installeren. Zijn er verder wel interessante wijzigingen?FREAKJAM schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:43:
De genoemde apps doen het inderdaad niet, ook bij een upgrade. In een startmenu staat ook bijvoorbeeld People (Error).
Ik deze video worden ze in ieder geval allemaal genoemd.
[ Voor 20% gewijzigd door FREAKJAM op 14-03-2015 19:49 ]
is everything cool?
Op eerdergenoemde link staat ook een iso met languagepacks, NL staat er ook tussenJumpman schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:25:
De cab installeer je in een command prompt met adminrechten en het volgende commando:
Dism /online /Add-Package /PackagePath:D:\padnaar\lp.cab
9926 -> 10036 in 45m voltooid
edit: En nu is ie helemaal klaar.
[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 14-03-2015 19:58 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Er zijn ook language-packs te vinden voor deze build, eveneens gelekt door Wzor.Jumpman schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:25:
Dit is wat ik toe nu toe heb gevonden:Swerfer schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:44:
Zijn er verder wel interessante wijzigingen?
- Startmenu en startscherm transparant
- Nieuwe interface voor Task View
- Apps op een andere virtuele desktop worden niet meer getoond in de taakbalk
- Nieuw uitklapschermpje voor WiFi-verbindingen
- Nieuwe setup (OOBE)
Overigens kan ik de startmenu-bug die wordt gemeld niet reproduceren hier. Geen crash als ik mapjes uit- en inklap. Die paar Modern-apps (People etc) kunnen inderdaad niet worden geïnstalleerd en zijn dus niet bruikbaar.
EDIT: Naast de Pro leak is er nu ook een Enterprise-iso opgedoken. Die is 3,28 GB tegenover 3,40 GB voor de Pro-versie.
[ Voor 6% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 14-03-2015 19:50 ]
Verwijderd
Ik heb geen zin om in korte tijd de boel 2 keer te moeten installeren
wacht wel even erop en hoop dan dat we gelijk de eerste eigen ervaringen met Spartan op kunnen gaan doen!
- Tijdens de installatie zag ik een gewijzigd uiterlijk voorbij komen: waarbij de voortgang van de installatie duidelijker te zien was. Voorbeeld
- Windows Defender Updates komen binnen (ondanks dat deze versie gelekt is); overige Updates zijn tot op heden niet binnengekomen.
- Net als met de vorige Builds is de 2 GB intern eigenlijk te weinig om soepel te werken; of in ieder geval niet met de Hardware van deze PC.
- Synology Nas wordt nu wel herkend in het Netwerk (kan ook door de Update van Synology deze week komen)
Enige oplossing was de PC met power knop uit te zetten; na de herstart blijkt het Start menu niet meer te werken. Waarschijnlijk heb ik de boel hierdoor beschadigd.
Kortom; wellicht verstandig om nog even te wachten op een officiële versie.
Verwijderd
Synology NAS werkt ook met Build 9926Chills schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:01:
Vandaag Build 10036 op een ...
• Synology Nas wordt nu wel herkend in het Netwerk (kan ook door de Update van Synology deze week komen)
...
https://twitter.com/tomwarren/status/577598909150818304
is everything cool?
1) Ze gaan bestanden comprimeren,
2) Het reset proces gaat veranderen, waardoor er geen recovery partitie meer nodig is.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Eentje mij zelf opviel is/was: •You can now print to PDF natively. Scheelt weer een PDF printer installeren
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Hier draait Windows 10 Technical Preview Build 9926 op een AMD Athlon X2 4450e (2,3 GHz) met 2GB, opzicht draait het soepel, maar het opstarten is niet meer wat ik gewend ben (ik heb overal SSD's inzitten, behalve in deze). Bij de nieuwe offciële Build doe ik een reinstall met deze specs en een SSD.Chills schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:01:
Vandaag Build 10036 op een oude Dell met 2 GB intern geheugen en E5200 processor geïnstalleerd: vanuit Build 9926 de ISO gemount en de installatie doorlopen: ervoor gekozen om geen instellingen mee te nemen.Tot op heden liep het aardig; maar toen bleef de PC hangen met meer dan 500 Mb gebruik van het geheugen door Internet Explorer met 3 tabs open. Task manager opstarten was geen succes met een compleet grijs scherm zonder enig teken van leven.
- Tijdens de installatie zag ik een gewijzigd uiterlijk voorbij komen: waarbij de voortgang van de installatie duidelijker te zien was. Voorbeeld
- Windows Defender Updates komen binnen (ondanks dat deze versie gelekt is); overige Updates zijn tot op heden niet binnengekomen.
- Net als met de vorige Builds is de 2 GB intern eigenlijk te weinig om soepel te werken; of in ieder geval niet met de Hardware van deze PC.
- Synology Nas wordt nu wel herkend in het Netwerk (kan ook door de Update van Synology deze week komen)
Enige oplossing was de PC met power knop uit te zetten; na de herstart blijkt het Start menu niet meer te werken. Waarschijnlijk heb ik de boel hierdoor beschadigd.
Kortom; wellicht verstandig om nog even te wachten op een officiële versie.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Mijn geluid (realtek HD via optisch) komt niet meer verder dan stereo, hele X-fi software kan niet meer opstarten (apparaat niet gevonden), insteken van een USB stick blijft het 'bezig met installeren van nieuwe hardware' gewoon hangen terwijl ik wel gewoon met de stick kan blijven werken en een handmatige reboot (vanuit startmenu) blijft hij hangen op een 'kale' achtergrond.
Ik zag dat in de update ook mijn Ati catalyst zat, deze al volledig gedeinstalleerd, maar dat lijkt niet meer te helpen. (viel mij op dat mijn Realtek software nu opeens ook HDMI als uitgang had - dus dacht dat het die Ati software was).
Moet ik er toch maar aan geloven om helemaal opnieuw te beginnen, beetje jammer.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Updates niet de-instaleren maar een herstelpunt van voor de updates pakken?SinergyX schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:44:
Ik kreeg gisteren aantal updates (moest een reboot doen) en heb vanuit het niets aardig wat problemen gekregen.
Mijn geluid (realtek HD via optisch) komt niet meer verder dan stereo, hele X-fi software kan niet meer opstarten (apparaat niet gevonden), insteken van een USB stick blijft het 'bezig met installeren van nieuwe hardware' gewoon hangen terwijl ik wel gewoon met de stick kan blijven werken en een handmatige reboot (vanuit startmenu) blijft hij hangen op een 'kale' achtergrond.
Ik zag dat in de update ook mijn Ati catalyst zat, deze al volledig gedeinstalleerd, maar dat lijkt niet meer te helpen. (viel mij op dat mijn Realtek software nu opeens ook HDMI als uitgang had - dus dacht dat het die Ati software was).
Moet ik er toch maar aan geloven om helemaal opnieuw te beginnen, beetje jammer.
Never install driver software from Windows Update
is everything cool?
Een Intel C2D E6600 2,4 GHz is een stukje sneller, nog steeds een heerlijke CPU (al uit 2006). Die had ik ook altijd, helaas begaf het ASUS S775 moederbord het.Haas schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:29:
Ik heb bovenstaande build draaien op mijn 'testplank'. Dat is een Intel Core2Duo 6600 2,4GHz, 2GB RAM en Crucial MX100 128GB SSD. Windows 10 is in een paar seconden opgestart en voelt verrassend vlot aan.
Volgens mij ligt de bottleneck voor Windows 10 Technical Preview niet eens zo zeer bij deze oude CPU's, maar meer bij 2 GB geheugen (of minder). Ik had de X64 geinstalleerd en ga nu de X86 proberen.
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 17-03-2015 16:41 ]
Ben erg enthousiast aan het worden over Windows 10 nu
Verwijderd
Liever dat ze zich richten op de basis, al die leuke opties kunnen altijd later nog.
Ik hoop dat het ook werkbaar is binnen websites en straks ook mobiel.Ramon schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:53:
Nog meer interessante artikelen van MS, over Windows Hello en Microsoft Password: http://blogs.windows.com/...ecure-with-windows-hello/
Ben erg enthousiast aan het worden over Windows 10 nukan nog wel eens echt wat worden
Dat betekent niet dat je het dan maar moet negeren. Juist dan moet je ontwikkelen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:08:
Biometrie is nog lang niet volwassen gezien de vele hacks en mogelijkheden tot omzeilen. Zal mij benieuwen.
Je insinueert hiermee dat ze te weinig aandacht aan de basis besteden?Liever dat ze zich richten op de basis, al die leuke opties kunnen altijd later nog.
Ik ben het overigens niet met je eens dat "ze zich beter op de basis kunnen richten". Ze hebben dingen nodig die de ervaring verbeteren en het gebruik van Windows 10 handiger en leuker maken. Leken zien nu geen verschil tussen 7 en 8.1 terwijl er onder de kap een hele hoop veranderd en verbeterd is. Met Windows 10 moeten ze iets hebben waarvan iedereen meteen zegt "Wow dat is handig! dat wil ik!".
Ik denk dat een PC unlocken door er achter te gaan zitten een van die handigheidjes kan zijn die kan overtuigen.
Verwijderd
En persoonlijk zit ik (NU NOG) niet te wachten op Cortana, Hello/Password en Spartan. Kom maar eerst met wat builds waar dingen niet stuk van zijn
Hmm, vraag me af of een Surface Pro 4 hardware zal krijgen die deze features mogelijk maken?Ramon schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:53:
Nog meer interessante artikelen van MS, over Windows Hello en Microsoft Password: http://blogs.windows.com/...ecure-with-windows-hello/
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Als we de laatste geruchten mogen geloven, zal een build die niet veel nieuwer is - mogelijk 10040 of 10041 - volgende week door Microsoft worden vrijgegeven via het Insider-programma.
Juist wel, ik verwacht geen volledig goed werkende build, ik wil nieuwe functionaliteit zien, instabiliteit neem ik in een preview voor lief.Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:04:
Het zal niet de eerste keer (of de laatste keer) zijn dat nieuwe dingen vertragingen oplopen en ze de launch niet halen en pas bij een servicepack verschijnen.
En persoonlijk zit ik (NU NOG) niet te wachten op Cortana, Hello/Password en Spartan. Kom maar eerst met wat builds waar dingen niet stuk van zijn
Verwijderd
Ik sta er anders in, ik wil basale functies weer terug (Projector mode win+P werkt niet!!!) notificatiescherm die half/half werkt, rare clicks en pops in de audio, wat wel op te lossen is via een shift+ctrl+esc Explorer restart en nog meer onzin.willempjuh schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:31:
[...]
Juist wel, ik verwacht geen volledig goed werkende build, ik wil nieuwe functionaliteit zien, instabiliteit neem ik in een preview voor lief.
Mee eens, moet iedere dag 1-2 keer de explorer opnieuw opstarten. Zonde, want dat is écht een basale functie. Eerst de basis goed, dan leuke nieuwe opties, lijkt mij de juiste volgorde. Maar er zullen we verschillende teams werken aan de verschillende onderdelen, wellicht.Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 23:53:
[...]
Ik sta er anders in, ik wil basale functies weer terug (Projector mode win+P werkt niet!!!) notificatiescherm die half/half werkt, rare clicks en pops in de audio, wat wel op te lossen is via een shift+ctrl+esc Explorer restart en nog meer onzin.
Zoveel hoofden zoveel zinnenVerwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 23:53:
[...]
Ik sta er anders in, ik wil basale functies weer terug (Projector mode win+P werkt niet!!!) notificatiescherm die half/half werkt, rare clicks en pops in de audio, wat wel op te lossen is via een shift+ctrl+esc Explorer restart en nog meer onzin.
Ik probeer al enige tijd Windows 10 op mijn laptop te zetten.
Volgens de tools van Microsoft is de laptop er ook gewoon geschikt voor.
1st gen i3, 4 GB mem, SSD en wat random rommel (het is een Samsung
Echter welke methode ik ook probeer (local disk, USB, DVD of upgrade installatie), hij komt niet verder dan het kopiëren van de bestanden en blijven hangen in het startscherm bij de 1e boot.
Het Windows logo verschijnt (die van 8.1 / 10) en daar kan ik hem uren laten staan, maar verder gebeurd er niets meer.
Na verscheidene reboots krijg ik dan weer Windows 7 te zien (de originele installatie).
Omdat ik niet eens in de installatie zelf kom weet ik niet meer wat ik nog kan testen.
Iemand ideeën?
De preview opnieuw downloaden, opnieuw branden op langzame snelheid, max 4x speed en eventueel data controle erna of de dvd foutloos is gebrand. Vervolgens booten van DVD, formateren en een clean install doen.Suicyder schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:20:
Misschien kan iemand mij helpen.
1st gen i3, 4 GB mem, SSD en wat random rommel (het is een Samsung)
Echter welke methode ik ook probeer (local disk, USB, DVD of upgrade installatie), hij komt niet verder dan het kopiëren van de bestanden en blijven hangen in het startscherm bij de 1e boot.
Het Windows logo verschijnt (die van 8.1 / 10) en daar kan ik hem uren laten staan, maar verder gebeurd er niets meer.
Na verscheidene reboots krijg ik dan weer Windows 7 te zien (de originele installatie).
Omdat ik niet eens in de installatie zelf kom weet ik niet meer wat ik nog kan testen.
Iemand ideeën?
Branden is altijd minder dan via USB, ik gebruik altijd de USB tool van microsoft (https://www.microsoft.com...ows-usb-dvd-download-tool)enomiss schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:23:
[...]
De preview opnieuw downloaden, opnieuw branden op langzame snelheid, max 4x speed en eventueel data controle erna of de dvd foutloos is gebrand. Vervolgens booten van DVD, formateren en een clean install doen.
edit:
Daarnaast krijg ik de optie clean install of upgrade nooit. Want hij komt niet eens vanuit boot in het install menu, enige wat ik krijg is het logoscherm, daar stopt hij.
Dus

Alleen zonder het lopende laadicoon eronder.
[ Voor 59% gewijzigd door Suicyder op 18-03-2015 13:26 ]
Klinkt een beetje als iets bios achtigs. Laatste versie al geflashed en/of settings al eens gereset?Suicyder schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:20:
Misschien kan iemand mij helpen.
1st gen i3, 4 GB mem, SSD en wat random rommel (het is een Samsung)
Iemand ideeën?
Wellicht een uefi bios + secure boot ?Suicyder schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:20:
Misschien kan iemand mij helpen. Iemand ideeën?
control alt oeps deleted
Geen opties gevonden mbt secure boot of dergelijke.
Het zal ergens in de hardware zitten, jammer, want ik had graag W10 getest op een niet essentieel systeem voor mij.
edit:
ik ga alle stappen nog 1 keer weer nalopen, met gekruisde vingers.
[ Voor 24% gewijzigd door Suicyder op 18-03-2015 13:45 ]
Ja mooi nieuws voor het marktaandeel voor W10enomiss schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:13:
W10 gratis, zelfs voor pirates!!!!
Die worden zeker genuine. Microsoft wil vooral de Chinezen over de streep trekken om legaal te gaan en dat krijgen ze 1 keer cadeau. In de hoop natuurlijk dat ze volgende versies dan ook legaal willen afnemen of softwarepakketten als Office...Ramon schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:37:
[...]
Ja mooi nieuws voor het marktaandeel voor W10Ben benieuwd of die illegaal-geupgrade dan ook als genuine aangemerkt zouden worden of dat er nog nagscreens komen van dat je een licentie moet kopen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ