Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Dragunov schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:14:
Hielp niet hoor!

Heb gewoon een reboot gedaan (moest ik eerder aan denken) en werkt nu wel perfect!
Hoezo hielp dat niet? Staat letterlijk in het artikel dat een reboot behoort tot een mogelijke oplossing.
Method 2: Restart your PC

Restart your PC, and then open Windows Update and try to install the updates again.
pvanmegen schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:14:
Kwamen net twee updates door, zie: http://wmpoweruser.com/mi...ws-10-preview-build-9926/

Wat het doet... de KB artikelen zijn niet duidelijk... 1tje is er zelfs nog niet...
Het zijn er zelfs 3:
KB3032622 Visual C++ 2012 Update 4 (deze update failde bij mij)
KB3038357 Update voor Windows 10 (nog geen info beschikbaar idd)
KB3037975 is een security update voor flash (de zoveelste in de laatste weken)

[ Voor 48% gewijzigd door FREAKJAM op 10-02-2015 21:53 ]

is everything cool?

Verwijderd

This article describes an update to Windows 10 Technical Preview, KB3038357, released February 10, 2015. This update will be offered though Windows Updates to users of the Windows 10 Technical Preview, build 9926. This update fixes an issue with installing future builds.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9aKHJWW2slOMkDyeuRoRUjEI/full.jpg

Hopelijk is het niet die internal slow/fast ring bug.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 23:45 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:37

Quad

Doof

Ik vond de icoontjes van Windows 10 zo verschrikkelijk dat ik de imageres.dll uit Windows 8.1 heb gehaald en deze in Windows 10 heb geplaatst. Ziet het er voor nu iets fatsoenlijker uit.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Kan je link posten naar imageres.dll, dus uploaden voor ons?
FREAKJAM schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:39:

Hoezo hielp dat niet? Staat letterlijk in het artikel dat een reboot behoort tot een mogelijke oplossing.
Dacht dat het 1 procedure was, want kreeg al foutmelding dat er onderdeel ontbrak
Dragunov schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:44:
Kan je link posten naar imageres.dll, dus uploaden voor ons?

[...]

Dacht dat het 1 procedure was, want kreeg al foutmelding dat er onderdeel ontbrak
Hier. Vervangen op eigen risico wel.

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 11-02-2015 11:00 ]

is everything cool?

• Dragunov
Danke!

Kvind er wel een paar terug

- system32
- syswow64
-...
...

[ Voor 85% gewijzigd door Dragunov op 11-02-2015 11:05 ]

Dragunov schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:02:
Danke!

Kvind er wel een paar terug

- system32
- syswow64
-...
...
Waarschijnlijk dezelfde file. De file is in beiden mappen op mijn Windows 8.1 systeem even groot met dezelfde datum timestamp. De file vervangen in system32 is waarschijnlijk voldoende.

is everything cool?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:37

Quad

Doof

Vervangen in de system32 is inderdaad genoeg.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Dragunov
Bedankt!

• willempjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:44
Is er al een nieuw build uit ondertussen? Ik zag iets van build 100xx.
willempjuh schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:19:
Is er al een nieuw build uit ondertussen? Ik zag iets van build 100xx.
Die is nog niet uit. Komt vast op de frontpage te staan en anders moet je de volgende blog in de gaten houden. (Of het twitter account van Gabe Aul)

is everything cool?

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11 12:51
Bij mij werkt Windows 10 tot nu toe eigenlijk wel prima op 1 dingetje na dan. De PC sluit wel af maar gaat niet helemaal uit. Ik moet de powerbutton na afsluiten nog 5 seconden vast houden om de boel echt uit te zetten. Ook wil de PC in slaapstand er soms niet meer uit en lijkt hij vast te zitten. Verder gebruik ik W10 eigenlijk als primair besturingssysteem en dat gaat dus eigenlijk best goed.

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Verwijderd

Meer mensen die een Realtek HD Audio update hebben gekregen die niet werkt?
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:19:
Meer mensen die een Realtek HD Audio update hebben gekregen die niet werkt?
Wat werkt er niet? Installeert zonder problemen hier.

is everything cool?

Verwijderd

FREAKJAM schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:24:
[...]

Wat werkt er niet? Installeert zonder problemen hier.
Ik krijg een "Failed to install on 13-02-2015" melding.

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 01:09
Ben gisteren maar ook bezig geweest met windows 10.. Wilde hier toch wel wat meer van weten.
Hiervoor met wat oudere onderdelen een technical preview windows 10 machine opgebouwd aangezien ik niet me hoofd computer daarvoor in de war wilde gooien, ook niet via VM.

PC bestaat uit: Coolermaster HAF932, Intel Core QX9650, Asus P5Q3 Deluxe wifi APN, 3GB DDR3 1333Mhz, een simpele ATX 300w voeding en een oudere PATA 250GB Wd hardeschijf (had niks anders liggen)

Mijn dingen die opvielen..

Vond het opstarten van de gebrande dvd nogal wat lang duren. Het begin scherm met het windows 10 logo vond ik erg goedkoop, vind dat ze hiervoor wel een mooier logo achtig iets van mogen maken met weer een mooie process bar erbij.. (zoals in XP)

Vind dat met het start menu moeilijk te werken valt, daarmee bedoel ik dat alles nou onder A, B, C enz staat(voor de apps vind ik dat niet erg, maar voor de mappen / folders wel) En daarvan wat ik nog het aller ergste vind is dat ze de geinstalleerde folders / mappen van de programma`s gewoon er tussen word gesmeten.(en niet gescheiden word gehouden) Naar mijn mening hadden ze dit beter via windows 7 idee moeten inrichten.. Wat ik ook gek vind is dat echter alles wat vroeger gewoon programma`s heten nou apps heet (zal wel al bij win8 zijn veranderd)

Ook de icoontje van My PC (zoals die van mijn documenten en heel die rij vind ik veel slechter geworden)

Wat mij vooral goed opvalt is dat windows 10 meer de trekjes begint te krijgen van linux.

Vind ook dat windows 10 meer privacy gevoelliger begint te worden.. Want als je de kaarten gaat gebruiken en zij kunnen al aangeven waar je woont.. :|

Als ik windows 10 al zou gebruiken gaan er zeker wel wat apps verwijderd worden. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Robin4 op 14-02-2015 17:32 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als je vindt dat e.e.a niet goed werkt zou ik vooral de feedback app gaan gebruiken ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Robin4 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:28:
Vind ook dat windows 10 meer privacy gevoelliger begint te worden.. Want als je de kaarten gaat gebruiken en zij kunnen al aangeven waar je woont.. :|
Je kunt tijdens het installatie/upgradeproces aangeven of je windows wilt toestaan dit soort info te delen met programma's.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 01:09
Betreft die kaarten met die privacy kan je ook uitschakelen achteraf via de instellingen.. Maar goed ik denk dat ze toch wel weten waar je woont.. Want zonder GPS iemand zo ze huis vinden vind ik wel knap.
Maar dan nog, zo`n app zou ik dan ook liever gewoon verwijderd hebben. Gebruik dan liever google maps.
Trouwens foppe-jan dat heb ik ook gedaan bij installatie.. Maar volgens mij vraagt hij dat dan nog een keer bij het openen van dat soort privacy gevoelige apps.. En als je dan denk van ach wat maakt het me uit.. En dat ze dan ineens zo je huis weten te vinden denk je toch wel eens heel anders na.
CAP-Team schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:51:
Als je vindt dat e.e.a niet goed werkt zou ik vooral de feedback app gaan gebruiken ;)
Moet je wel eerst lid zijn van die groep. Alleen de vraag is zullen ze er wat mee gaan doen:

1 tegen paar miljard mensen. 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door Robin4 op 14-02-2015 21:08 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Robin4 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:01:
Betreft die kaarten met die privacy kan je ook uitschakelen achteraf via de instellingen.. Maar goed ik denk dat ze toch wel weten waar je woont.. Want zonder GPS iemand zo ze huis vinden vind ik wel knap.
Maar dan nog, zo`n app zou ik dan ook liever gewoon verwijderd hebben. Gebruik dan liever google maps.
Trouwens foppe-jan dat heb ik ook gedaan bij installatie.. Maar volgens mij vraagt hij dat dan nog een keer bij het openen van dat soort privacy gevoelige apps.. En als je dan denk van ach wat maakt het me uit.. En dat ze dan ineens zo je huis weten te vinden denk je toch wel eens heel anders na.

[...]

Moet je wel eerst lid zijn van die groep. Alleen de vraag is zullen ze er wat mee gaan doen:

Ehh...je gebruikt dan liever Google Maps...? 8)7

Verwijderd

Robin4 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:01:
...

Niets doen werkt helemaal niet he :P

Ik stuur ook braaf de feedback in als ik ergens niet mee eens ben of hoe iets beter kan :)

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Gisteren de Windows Phone 10 TP geïnstalleerd: epic! :D

• rickvdvulkaan
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-06 08:53
kort samengevat tot nu toe:

krijg het geluid niet aan de praat, geluidsmeter slaat wel uit en overal lijkt het te kloppen, met meerdere speakers/hoofdtelefoons geprobeerd. nog een realtek driver geinstalleerd maar had ook geen effect.

daarnaast word mijn HD (naast mijn ssd) niet weergeven in de file explorer

vind het er wel strak uitzien en die zoekbalk onderin is ook wel iets wat ik vaak zal gebruiken denk ik.

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
1e progje dat niet werkt, bij mij, in win 10 9926: Boxcryptor 2.0.

Ook niet in diverse compatibiliteit modes.
Bij Boxcryptor nog geen echt antwoord gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door tonber op 16-02-2015 07:43 ]

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:43

RayNbow

Kirika <3

Going4Quests schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:37:
Gisteren de Windows Phone 10 TP geïnstalleerd: epic! :D
Maar wat vind je van dingen als...?

Ik snap dat Microsoft met Win10 een uniforme belevenis wil aanbieden, maar tot nu toe is touch-gebruik (voor telefoons en tablet-pc's) eerder een regressie dan vooruitgang.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Going4Quests
Ik hou mijn Lumia 630 in mijn rechterhand en kan met mijn duim perfect de hele interface aanduiden. Ook de hamburger menu links is totaal geen probleem. :)

• IkBenBrian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-04-2022
Zelf had ik de vorige versie van windows 10 gedownload. Daar had ik veel plezier mee en na mijn mening was het zeer stabiel. Toen raade een vriend van mij de nieuwe versie aan (9926), op het eerste oog was ik er zeer tevreden mee, maar later zag ik de eerste problemen opkomen. De 2 problemen die ik had was:

Als de pc in slaapstand eindigd, duur het 2,5 uur tot het weer normaal opstart.
Bij Team Fortress 2 liep het steeds vast.

Dus wat ik nu ga doen is weer terug naar windows 8.1, (op het moment van schrijven geeft dat een foutmelding). Optie 2 is om de vorige versie proberen te installeren. Wish me luck!
Je kunt toch gewoon een rollback doen? (Tenzij je een clean install hebt gedaan). Tijdens de upgrade wordt er in ieder geval een recoveryimage gemaakt op je c-drive waardoor je binnen enkele minuten weer bent gerevert naar de status van je PC pre de update.

is everything cool?

• IkBenBrian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-04-2022
Ugh, ik ben dus terug op Windows 8.1, met heel veel spijt. Alles is anders en lelijker. Een potje TF2 is zo veel lagg, ik ben moe, dus ik ga slapen. Ik kijk wel wat ik morgen er aan ga doen.
IkBenBrian schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:07:
Ugh, ik ben dus terug op Windows 8.1, met heel veel spijt. Alles is anders en lelijker. Een potje TF2 is zo veel lagg, ik ben moe, dus ik ga slapen. Ik kijk wel wat ik morgen er aan ga doen.
Wie weet ligt het niet aan je OS, maar aan totaal iets anders. Succes!

is everything cool?

• h999
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-04-2023
Binnenkort SSD van de laptop veranderen terug Windows 8.1 installeren of toch voor Windows 10 gaan?

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:32
h999 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:13:
Binnenkort SSD van de laptop veranderen terug Windows 8.1 installeren of toch voor Windows 10 gaan?
Dat zul je toch zelf moeten beslissen aan de hand van o.a. deze thread. Gaat voornamelijk om jouw wensen.

Maar voor mij werkt Windows 10 als daily driver op mijn werk (en thuis - zelfde laptop) best. Kleine ergernissen soms en zelf ben ik niet echt kapot van het start menu en meldingencentrum. Maar t.o.v. Windows 8.1 voor mij een enorme verbetering.

• CAP-Team

CAP-Team

Ik vind Windows 10 TP zeker niet slechter dan Windows 8.1. Anders probeer je het even of het bevalt, bevalt het niet zet je alsnog 8.1 er op.

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

barrymossel schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:29:
zelf ben ik niet echt kapot van het start menu en meldingencentrum.
Bij mij gaat frequent het startmenu an sich kapot, maar verder werkt het wel lekker...na een reboot (meestal) wel weer ok.

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/6v91nvibf/start.jpg

iR Profiel

• barrymossel
onsgeluk schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:55:
[...]

Bij mij gaat frequent het startmenu an sich kapot, maar verder werkt het wel lekker...na een reboot (meestal) wel weer ok.

[afbeelding]
Ah, ik heb wel een paar keer gehad dat alleen het zoekveld er nog stond en verder niks.

Maar ik mis gewoon knoppen voor configuratiescherm, uitvoeren, printers etc. in het startmenu. Daarbij wil ik graag in 1 oogopslag een makkelijk te wijzigen lijst met programma's die fijn ingedeeld is. En niet een lijst met alle "apps" in een alfabetische lijst. En die tiles vind ik persoonlijk ook niks (namen van programma's worden afgekapt, sommige apps lijken teveel op elkaar, kleine tiles zijn onduidelijk (alleen icoon), grote tiles zijn te groot, etc. etc.). Nee, geef mij maar het startmenu van Windows 7. Maar ik wen er uiteindelijk vast wel aan ;)

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik het startmenu niet of nauwelijks gebruik (afkomstig van W7). Speel af en toe met de Lenovo Yoga van m'n betere helft en vind W8 het gewoon niet. Dus niet 'net niet' maar helemaal niet!
W10 daarentegen bevalt me wel...Gewoon oldschool belangrijke shortcuts op m'n bureaublad gepleurd en gaan met die banaan. Zal wel iets met m'n leeftijd te maken hebben :P Wars van verandering...

Wat me wel opvalt dat op een behoorlijk oude Dell inspiron laptopdinges W10 een significante snelheidswinst oplevert. En ik heb bewust geen clean install gedaan. Kan ook niet wachten om het hele park te updaten, het ecosysteem dat MS nu gaat neerzetten lijkt me wel te bevallen. De iPhones en Androichten zullen in de loop van dit jaar ook de voordeur gewezen worden. Lekker makkelijk, 1 systeem wat gemaakt is om naadloos met elkaar samen te werken.

iR Profiel

• pvanmegen
Vanavond 2 hotfixes voor W10TP maar echt nieuwe functies zitten er niet in.
M.i. tijd voor een nieuwe build...

Verwijderd

Je mist het startmenu van de vorige W10 build.
Doe dit maar eens. Ga jij vast blij van worden.
https://social.technet.mi...forum=WinPreview2014Setup

Edit: En daar lees je ook dat het 'work in progress' is. Waar het dus van belang kan zijn dat je feedback geeft over wat je het fijnst vindt.

New Start menu: You’ll see some big changes to the Start menu in this build, including the ability to expand to a full-screen experience. This really shines on 2-in-1 PCs when switching into Tablet Mode. You can also customize the color of your Start screen. A big change that you won’t see is that we actually rebuilt Start in XAML, which is one type of code developers can use to build apps for Windows 10. The work on Start isn’t done yet, and we’ll have more changes that will show up in future builds including more personalization (and transparency!), drag and drop, Jump Lists, and the ability to resize the Start menu.
.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 23:36 ]

• barrymossel
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 23:32:
[...]

Je mist het startmenu van de vorige W10 build.
Doe dit maar eens. Ga jij vast blij van worden.
https://social.technet.mi...forum=WinPreview2014Setup
Wat een verademing inderdaad. Nu nog zelf wat logischer indelen en het is al een stuk beter. Thanks!

• SherlockHolmes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 11:51
barrymossel schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:11:
[...]

Wat een verademing inderdaad. Nu nog zelf wat logischer indelen en het is al een stuk beter. Thanks!
Hmm, wat is het verschil precies? Heb niet echt op Google het oude startscherm kunnen vinden.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Sinds vandaag herkent mijn windows geen enkel usb apparaat meer wat ik aansluit.
Ook in de device manager komen geen nieuwe items.

Al getracht om de usb root hub te verwijderen, maar hierop loopt de mmc vast.
Nu heb ik eens een methode toegepast via mmc, dat ik een policy kon aanpassen waardoor ik weer hardware kon installeren, maar kan dit niet meer terug vinden.

Iemand suggesties?

• SherlockHolmes
G.Scholtens schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:43:
Sinds vandaag herkent mijn windows geen enkel usb apparaat meer wat ik aansluit.
Ook in de device manager komen geen nieuwe items.

Al getracht om de usb root hub te verwijderen, maar hierop loopt de mmc vast.
Nu heb ik eens een methode toegepast via mmc, dat ik een policy kon aanpassen waardoor ik weer hardware kon installeren, maar kan dit niet meer terug vinden.

Iemand suggesties?
Ik zou je mobo, chipset, usb etc drivers eens refreshen.
MSI moederbord toevallig? Ik zou dan de laatste "System & Chipset Drivers" opnieuw installeren.

is everything cool?

Verwijderd

SherlockHolmes schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:45:
[...]
Hmm, wat is het verschil precies? Heb niet echt op Google het oude startscherm kunnen vinden.
Let me Bing that for you:
*knip* niet doen!

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 22-02-2015 01:42 ]

• SherlockHolmes
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:44:
[...]

Let me Bing that for you:
*knip* Niet doen!
Je hebt me.

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 22-02-2015 01:42 ]

• posttoast
  • Laatst online: 10:03
Sinds de hotfixes van afgelopen week is mijn machine een stuk instabieler geworden. Skype wil überhaupt niet meer starten (ook niet na herinstalleren) en Firefox klapt er om de haverklap uit. Hopelijk komt er snel een nieuwe build die de boel weer wat werkbaarder maakt.

omniscale.nl

Verwijderd

Raar iets met Windows 10.
Heb 2 WD netwerk disks:

1) pricewatch: WD My Book Live Duo 4TB
2) pricewatch: WD My Book Live 3TB

Beide kan ik op hun http adres prima bereiken.
Ook pingen gaat prima.
Windows 10 ziet beide devices ook gewoon in de "Network" omgeving als Media & Storage devices.
Via SMB kom ik met geen mogelijkheid op de Live Duo.
Wel als ik het vanaf een Windows 8.1 omgeving probeer, gaat het vlekkeloos (met hetzelfde MS account).

Firmware van beide devices is gelijk, heb ze ook beiden al een herstart gegeven.
Zonder succes.

Melding:
\\<IP> is not accesible. You might not have permission to use this network resource.
Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.
The account is not authorized to log in from this station.
Heeft iemand enig idee wat er anders is in Windows 10 ten opzichte van Windows 8.1 in dit aspect?

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Ik zag er nu taalpakket beschikbaar waren voor build 9926.
Echter kan ik ze niet downloaden.

Kan aan klikken.Download en install language pack, als ik er op klik ga ik weer terug naar het homescherm van Control Panel\Clock, Language, and Region\Language

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Vandaag of morgen Windows 10 Technical Preview ook maar eens proberen op een AMD Athlon X2 4450E, altijd leuk om te zien dat nieuwe versies Windows vaak voor dit soort oudere machines alle drivers in zich hebben. Dus na installatie alle apparaten in Apparaatbeheer de drivers geïnstalleerd. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Inmiddels wat refreshes en reinstalls verder van de 1e install van 9926, het heeft mijn restore partion gesloopt (ik kan meer niet meer terug naar restore partition factory 8.1), Audio gaat kraken (clicks, pops) naar langer gebruik, vertraagd.

9926 is een rare build.
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:09:
Inmiddels wat refreshes en reinstalls verder van de 1e install van 9926, het heeft mijn restore partion gesloopt (ik kan meer niet meer terug naar restore partition factory 8.1), Audio gaat kraken (clicks, pops) naar langer gebruik, vertraagd.

9926 is een rare build.
Mja mijn installatie verliep ook niet echt succesvol, maar ik ben al blij dat ie inmiddels stabiel loopt en explorer.exe niet regelmatig hangt.
Ik hoop alleen dat ze toch nog wel wat nieuwe features gaan toevoegen (ook die ze nog niet hebben aangekondigd) anders vind ik de upgrade toch nog best karig.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• pvanmegen
Jumpman schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:43:
Vandaag of morgen Windows 10 Technical Preview ook maar eens proberen op een AMD Athlon X2 4450E, altijd leuk om te zien dat nieuwe versies Windows vaak voor dit soort oudere machines alle drivers in zich hebben. Dus na installatie alle apparaten in Apparaatbeheer de drivers geïnstalleerd. :)
Ook voor mijn N76VM van ruim een jaar oud zijn alle drivers netjes gevonden. Het enige nadeel is dat de PC niet afsluit. Verder draait het prima!

Wat duurt het overigens lang voordat de nieuwe build eraan komt....ik zit er enorm op te wachten ;)
TheVMaster schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:50:
Wat duurt het overigens lang voordat de nieuwe build eraan komt....ik zit er enorm op te wachten ;)
Deze week waarschijnlijk. Ik ben zelf ook toe aan een nieuwe build! Ben benieuwd naar het startmenu, maar het ziet er naar uit dat er weinig cosmetische changes zitten in de nieuwe build.

[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 24-02-2015 22:02 ]

is everything cool?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 06:32
FREAKJAM schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:57:
[...]

Deze week waarschijnlijk. Ik ben zelf ook toe aan een nieuwe build! Ben benieuwd naar het startmenu, maar het ziet er naar uit dat er weinig cosmetische changes zitten in de nieuwe build.
Ik ben meer benieuwd wanneer mijn SP3 terug komt van garantie. Ik mis hem nu bijna een week :( Als hij terug komt ga ik mij weer druk maken om nieuwe builds ;)

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:50:
Ik ook, er zitten meer annoying bugs in de huidige build dan de vorige :/

• Jumpman
  • Nu online
Jumpman schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:43:
Waar ik tegenaan loop, is dat alleen de driver van de Coprocessor niet gevonden wordt, ook de nForce Chipset drivers installeren helpt niet. Verder werk de HDMI audio niet meer, de optie is er gewoon niet, wordt gewoon helemaal niet herkend. Het is natuurlijk behelpen met een wat oudere PC, als het niet mee zit.

Verder draait de Windows 10 Technical Preview Build 9926 NL erg goed op deze hardware, nog geen gekke dingen tegen gekomen.

Verwijderd

Wat Ik me af vraag. Is het mogelijk om van uit Windows 10 Technical preview te upgraden naar de final versie. En hoe zit dat met de key als je in de toekomst van een iso een herinstallatie wil doen? Is deze er uit te halen zodat je die kan hergebruiken?

• Jumpman
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:39:
Wat Ik me af vraag. Is het mogelijk om van uit Windows 10 Technical preview te upgraden naar de final versie. En hoe zit dat met de key als je in de toekomst van een iso een herinstallatie wil doen? Is deze er uit te halen zodat je die kan hergebruiken?
De licentie (key) zal vervallen op 15 april 2015(?). Dan moet je dus een geldige key hebben om te upgraden naar de RTM.

Tegenwoordige zitten er Windows 8(.1) keys bij OEM's in de UEFI gebakken. Waar ik benieuwd naar ben is, of je gewoon Windows 10 kan installeren en dat deze dan de 8.1 key uit de UEFI accepteert.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:10

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:39:
Wat Ik me af vraag. Is het mogelijk om van uit Windows 10 Technical preview te upgraden naar de final versie.
Volgens zeggen wel ja.

Verwijderd

Ik lees net deze info.

The background: On December 5, someone asked Microsoft's Gabe Aul—he's emerged as the face of the Windows Technical Preview—whether testers would be "able to update to the RTM version [of Windows 10] when it ships? Mr. Aul responded in the affirmative: "Yes, that is our intent."

Update:
Maar dan vraag ik me nog steeds af hoe je aan een key komt voor een herinstallatie.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2015 12:26 ]

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:23:
Update:
Maar dan vraag ik me nog steeds af hoe je aan een key komt voor een herinstallatie.
Komen we vanzelf achter te zijner tijd; mogelijk bakt men een website waar je je Win 8.1 key kan kan 'upgraden' naar een Win10 key.

• Dragunov
Bluetooth werkt ook maar half voorlopig!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:24:
Raar iets met Windows 10.
Heb 2 WD netwerk disks:

1) pricewatch: WD My Book Live Duo 4TB
2) pricewatch: WD My Book Live 3TB

Beide kan ik op hun http adres prima bereiken.
Ook pingen gaat prima.
Windows 10 ziet beide devices ook gewoon in de "Network" omgeving als Media & Storage devices.
Via SMB kom ik met geen mogelijkheid op de Live Duo.
Wel als ik het vanaf een Windows 8.1 omgeving probeer, gaat het vlekkeloos (met hetzelfde MS account).

Firmware van beide devices is gelijk, heb ze ook beiden al een herstart gegeven.
Zonder succes.

Melding:

[...]

Heeft iemand enig idee wat er anders is in Windows 10 ten opzichte van Windows 8.1 in dit aspect?
Blijkbaar ligt de oorzaak in SMB security in build 9926.
Heb contact gehad met een MS tech hierover en die gaf me de volgende reactie:
There was some changes made to SMB during build 9926 that introduced some additional security features for SMB that prevent insecure guest authentication. I would recommend to implement the following registry and update with the results.

HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanWorkstation\Parameters\

DWORD: AllowInsecureGuestAuth

Value: 1

Thanks!
Daarna kon ik in 1x weer bij mijn netwerkschijf. Raar dat het dan niet voor beide disks een issue gaf.
Maar wellicht komt dat omdat ik de 3TB als File History drive gebruik en de andere alleen als archief opslag.

• Going4Quests
Spijtig geen nieuwe build deze week zoals beloofd. :(
Going4Quests schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:50:
Spijtig geen nieuwe build deze week zoals beloofd. :(
Inderdaad.....ik heb onderhand zoveel kleine issues met de Windows 10 TP 9926 dat ik vandaag mijn SP3 maar weer even voorzien heb van een schone Windows 8.1 installatie (gelukkig heb ik MDT ingeregeld met een compleet geconfigureerde config, dus dit grapje kost mij ongeveer 1 1/2 uur...incl. applicaties).

• Dragunov
Internet Explorer blokkeert ook 9/10 keer op Google...

Hopelijk kan je in Windows 10 een selectiescherm krijgen als er meerdere gebruikers de PC gebruiken

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik krijg speedfan.exe niet automatisch opgestart bij W10.

Geprobeerd:

- Snelkoppeling in startup map werkt niet
- Registry onder CurrentVersion/Run met "C:\Program Files (x86)\SpeedFan\speedfan.exe" /minimized werkt niet.

Iemand een idee?

https://opensea.io/seaart

• CAP-Team

CAP-Team

Het valt me op mijn laptop op dat hoewel de juiste stuurprogramma's geïnstalleerd zijn (Intel HD Graphics 4600 en Radeon HD8750M) Windows nog steeds aangeeft te draaien op de Microsoft Basic Graphics adapter. Mijn externe monitor wordt in Windows 10 ook niet herkend.
Op Windows 7, zelfde laptop, werkt dit allemaal perfect.

Aanvullend:
De ventilator staat onder Windows 10 ook veel vaker en veel langer te blazen dan onder Windows 7, lijkt me een teken dat er driver technisch nog e.e.a. niet lekker zit.

[ Voor 22% gewijzigd door CAP-Team op 02-03-2015 13:40 ]

Bij mij is juist de laatste AMD driver die ik via WU voor mijn kiezen krijg ernstig instabiel. Ik heb continue blue screens wanneer ik iets afspeel met Kodi. Driver-rollback heeft ook weinig zin, want WU duwt de update alsnog door je strot. (Kan het ze niet kwalijk namen, het is niet voor niks een preview).

Er zijn volgens mij al 3 AMD driver updates geweest achter elkaar, maar tot op heden is de driver nog niet stabiel te noemen.

is everything cool?

• _Arthur

_Arthur

blub

CAP-Team schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:25:
Het valt me op mijn laptop op dat hoewel de juiste stuurprogramma's geïnstalleerd zijn (Intel HD Graphics 4600 en Radeon HD8750M) Windows nog steeds aangeeft te draaien op de Microsoft Basic Graphics adapter. Mijn externe monitor wordt in Windows 10 ook niet herkend.
Dan download je de drivers toch gewoon?

• Going4Quests
0_0 De volgende build krijgt Spartan! :o
Going4Quests schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:00:
0_0 De volgende build krijgt Spartan! :o
YEaah....ben alleen wel benieuwd wanneer we die kunnen verwachten....'t duurt allemaal wel erg lang :(
Mja al die presentaties op een Lumia 930 weer telkens... :z

Martinspire - PC, PS5, XSX

• willempjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:44
Hoop nu toch wel dat de nieuwste build snel komt, die Spartan browser maakt me erg nieuwsgierig. Soms begin ik Chrome namelijk ook een beetje taai te vinden.

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Ik heb een chronisch probleem bij installeren van sommige programma's valt mijn internetverbinding weg ter wijk wifi wel verbonden blijft. Niet alleen bij programma's maar ook app's en soms gewoon tijdens werkzaamheden. Ik ben moe van steeds herstel te doen is er een simpele oplossing? :(
Ik heb gegoogled veel mensen hebben dat probleem terwijl ze alles geprobeerd hebben:
- andere drivers voor netwerkadaptor
- router reset
- dns instellen
- firefox op nieuw installeren
- ook zitten geen andere routers op mijn kanaal
Maar niets helpt!

[ Voor 4% gewijzigd door digidokter.net op 04-03-2015 23:20 ]

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

• Dragunov
Heb nu enorm veel plaats tussen de iconen op de desktop na herinstallatie van Windows 10 zonder eerst Windows 8 te installeren.

Al gezocht via google, maar daar spreken ze over de taakbalk, niet over de desktop.

Dus ik vraag me af hoe je de verticale afstand tussen iconen veranderd?

Bedankt!

Verwijderd

Dragunov schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 00:07:
Heb nu enorm veel plaats tussen de iconen op de desktop na herinstallatie van Windows 10 zonder eerst Windows 8 te installeren.

Al gezocht via google, maar daar spreken ze over de taakbalk, niet over de desktop.

Bedankt!
Wanneer je de focus op de desktop hebt:
Houdt CRTL eens ingedrukt en geef eens een slinger aan het scrollwiel van je muis. Lost dat het op?

Verwijderd

Dragunov schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 00:07:
Heb nu enorm ...

Bedankt!
Zoek eens met Bing. Meestal haal ik daar net de betere resultaten uit. Met name over technische zaken.

Afijn: zoek onder Personalization-display en je komt er vast uit.

• Dragunov
Zo ziet het eruit:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2my6phx.jpg
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:06:
[...]

Wanneer je de focus op de desktop hebt:
Houdt CRTL eens ingedrukt en geef eens een slinger aan het scrollwiel van je muis. Lost dat het op?
Die vergroten de iconen of verkleinen ze, maar de ruimte ertussen verminderd niet

[ Voor 10% gewijzigd door Dragunov op 05-03-2015 15:45 ]

Wellicht met icon spacing? Zie dit KB hoe je dit moet wijzigen.

[ Voor 22% gewijzigd door FREAKJAM op 05-03-2015 16:07 ]

is everything cool?

• Dragunov
Maar ik krijg dit op de KB: The service is unavailable.
Dragunov schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:19:
Maar ik krijg dit op de KB: The service is unavailable.
Hier doet hij het gewoon. Google desnoods even op icon spacing. Het is geen nieuwe functie, het zat er zelfs al in in Windows XP.

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 05-03-2015 16:23 ]

is everything cool?

• Dragunov
Advanced appearance settings zit niet in Windows 10, had dit ook al bekeken :)

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:52
Ik heb sinds kort een probleem met IE en Gmail.
Sinds 3 dagen kan ik mijn e-mail niet meer openen vanuit IE. Ik kan gmail openen. Het zoekvenster werkt ook, maar klikken op een email of een andere kop ho maar. Dat doet die gewoon niet. Het handje verschijnt maar er gebeurt helemaal niets. Wie weet hier een oplossing voor.

Voor de rest werkt Windows 10 over het algemeen super goed.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Dragunov schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:00:
Advanced appearance settings zit niet in Windows 10, had dit ook al bekeken :)
Ietsje verder Googlen brengt je op deze blog. (wel in het Duits).
Op registry niveau kun je het ook afdwingen, anders heb je deze tool nog.

is everything cool?

• Dragunov
Weet iemand wat de standaard afstand is in Windows 8.1 (register), want die was net goed.

Bedankt!
Dragunov schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:06:
Weet iemand wat de standaard afstand is in Windows 8.1 (register), want die was net goed.

Bedankt!
This page explains how to adjust the space between the desktop icons, on Windows 8.1:
Open the registry (Run > type "regedit").
Go to HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics.
In the right pane, search and edit the following entries:
IconSpacing
IconVerticalSpacing
The default value is 1125.
Hij staat bij mij trouwens gewoon op 1125 (met een minnetje ervoor), ik snap niet helemaal waarom het bij jou anders is.

[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 05-03-2015 20:08 ]

is everything cool?

• Dragunov
Hier stond het op -1650 als ik het register bekijk

• Dragunov
Vertical op -1125 en horizontal op -1650

Zo ziet het er het best uit

EN Bedankt!

[ Voor 74% gewijzigd door Dragunov op 05-03-2015 20:23 ]

• enomiss
enomiss schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:35:
Ik krijg speedfan.exe niet automatisch opgestart bij W10.

Geprobeerd:

- Snelkoppeling in startup map werkt niet
- Registry onder CurrentVersion/Run met "C:\Program Files (x86)\SpeedFan\speedfan.exe" /minimized werkt niet.

Iemand een idee?
Iemand?

Maak je de snelkoppeling aan in %appdata%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup? (net als bij Windows 8.1) Of misschien lukt het met een scheduled task.

[ Voor 29% gewijzigd door FREAKJAM op 06-03-2015 16:55 ]

is everything cool?

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 21:59
Bij mij is het startmenu, of beter gezegd, alle Modern UI, nu echt kapot. Krijg alleen nog de Cortana search bar te zien over de taskbar heen en die gaat ook niet meer weg. Ik heb de mogelijke fixes zoals hier beschreven al geprobeerd, heeft 1 reboot gewerkt tot AMD weer met driverupdates kwam waardoor ik terug moest naar het vorige restore point.

Les die ik hier wel van leer is hoe weinig ik het startmenu en aanverwante zaken eigenlijk gebruik, draai met deze problemen nog steeds als productiemachine en het enige echte issue dat ik heb is dat ik geen PDF's meer kan lezen met de reader-app, en ik heb geen zin om Adobe Reader te installeren.
Ik vind het grappig om te lezen hoe mensen twee jaar terug er zo op tegen waren toen het startmenu verdween. Ik was zelf ook erg kritisch. Ondertussen ben ik het gewend en gebruik ik het startmenu dan ook niet meer. Het Windows knopje op mijn toetsenbord is mijn grootste vriend.

Je zult zien dat als Windows 10 dadelijk klaar is, dat mensen weer gaan klagen dat het startmenu terug is. Ik gebruik bijv altijd "vlaggetje + i" om Windows af te sluiten en dat gaat (nu al) niet meer. Veel keyboard shortcuts zullen straks niet meer werken vrees ik.

Ik heb afgelopen jaar onze hele server omgeving gemigreerd naar Windows 8.1 en server 2012 R2 en dit ingericht met predefined startlayouts op basis van xml en dat werkt als een zonnetje. Mensen vinden de tegels juist handig en de overige apps staan op basis van rechten in de zogenaamde "ballenbak" onderin.

Ben in ieder geval benieuwd naar het eindresultaat van Windows 10. Ik ben niet echt gecharmeerd van het huidige startmenu (ik heb mbv de registryhack het vorige startmenu draaien in build 9926). De combi snelkoppelingen en tiles in één startmenu vind ik teveel ruimte in beslag nemen en ook niet eens mooi.

is everything cool?

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:43

RayNbow

Kirika <3

FREAKJAM schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 10:45:
Ik gebruik bijv altijd "vlaggetje + i" om Windows af te sluiten en dat gaat (nu al) niet meer.
Voor de Engelstalige Win8 en Win10: Win+X, U, U voor shutdown.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Ik heb een syteemherstel gedaan en kan de office apps niet herinstalleren . :(
De appstore komt op en verdwijnt. kan ik dit oplossen?

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

RayNbow schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 10:59:
[...]

Voor de Engelstalige Win8 en Win10: Win+X, U, U voor shutdown.
Dat bedoel ik niet. Ik doel eerder op het feit dat ik (iedereen) (zich)zelf heb(heeft) aangeleerd op een nieuwe manier te navigeren in Windows 8.1 met tiles en het gebruiken van bepaalde shortcuts en dat ik nu alweer overhoop moet gooien (terugdraaien) met de komst van Windows 10.

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 08-03-2015 16:28 ]

is everything cool?

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:43
Gisteren sprongetje gemaakt van Win7 naar Win10. Werkt een stuk beter dan Win8.1. Ik heb het vragen naar een password bij het opstarten uitgeschakeld echter wanneer laptop uit slaapstand komt moet ik wel password invullen. Hoe zet ik dat uit?

nvm, heb het al gevonden in energiebeheer: http://www.howtogeek.com/...ake-up-from-sleepstandby/

[ Voor 24% gewijzigd door Bo0bz op 08-03-2015 14:35 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• enomiss
8 dagen geleden build 9926 geïnstalleerd. 0 crashes. 0 dingen meegemaakt die hopeloos niet werkte. Oftewel, ik ben wel onder de indruk hoe stabiel het al is.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:43
Laptop is nu aan het bijwerken(?) inmiddels staat hij al 15minuten te draaien. Geduld is een schone zaak ;)

Edit: Laptop staat nog steeds te draaien op scherm Windows voorbereiden. Hoort dit zo lang te duren!?

[ Voor 32% gewijzigd door Bo0bz op 08-03-2015 18:08 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

Pagina: 1 ... 25 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ