Ben gisteren maar ook bezig geweest met windows 10.. Wilde hier toch wel wat meer van weten.
Hiervoor met wat oudere onderdelen een technical preview windows 10 machine opgebouwd aangezien ik niet me hoofd computer daarvoor in de war wilde gooien, ook niet via VM.
PC bestaat uit: Coolermaster HAF932, Intel Core QX9650, Asus P5Q3 Deluxe wifi APN, 3GB DDR3 1333Mhz, een simpele ATX 300w voeding en een oudere PATA 250GB Wd hardeschijf (had niks anders liggen)
Mijn dingen die opvielen..
Vond het opstarten van de gebrande dvd nogal wat lang duren. Het begin scherm met het windows 10 logo vond ik erg goedkoop, vind dat ze hiervoor wel een mooier logo achtig iets van mogen maken met weer een mooie process bar erbij.. (zoals in XP)
Vind dat met het start menu moeilijk te werken valt, daarmee bedoel ik dat alles nou onder A, B, C enz staat(voor de apps vind ik dat niet erg, maar voor de mappen / folders wel) En daarvan wat ik nog het aller ergste vind is dat ze de geinstalleerde folders / mappen van de programma`s gewoon er tussen word gesmeten.(en niet gescheiden word gehouden) Naar mijn mening hadden ze dit beter via windows 7 idee moeten inrichten.. Wat ik ook gek vind is dat echter alles wat vroeger gewoon programma`s heten nou apps heet (zal wel al bij win8 zijn veranderd)
Ook de icoontje van My PC (zoals die van mijn documenten en heel die rij vind ik veel slechter geworden)
Wat mij vooral goed opvalt is dat windows 10 meer de trekjes begint te krijgen van linux.
Vind ook dat windows 10 meer privacy gevoelliger begint te worden.. Want als je de kaarten gaat gebruiken en zij kunnen al aangeven waar je woont..
Als ik windows 10 al zou gebruiken gaan er zeker wel wat apps verwijderd worden.
[
Voor 6% gewijzigd door
Robin4 op 14-02-2015 17:32
]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.