Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:32
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:49:
Zal mij benieuwen of ik kan upgraden (evt. met bijbetalen) van Windows 8.1 with Bing naar W10 Professional. Enterprise staat er nu op, maar dat heb ik toch niet nodig.
Lijkt me wel. Eventueel in twee stappen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

foppe-jan schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:25:
Waarschuwinkje: windows 10 TP disablede bij mijn upgrade vanaf w7 pro standaard mijn local admin account.. Vandaag ging er iets fout waardoor ik niet meer in windows kon inloggen (zwart beeld, haalde accountscherm niet eens), waarna ik niks via de recovery console etc. kon doen, omdat ik opeens/op magische wijze geen actieve administrator account meer had.. Waarna een rollback naar w7 de enige optie was die werkte. Idioten.
Het is nog een preview..

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Wat is je punt precies? Ze kiezen er bewust voor om local admin accounts uit te zetten, en mijn uit win7 geimporteerde admin account te downgraden naar zo'n account die via UAC admin tasks kan draaien. Hoe moeilijk is het om er vervolgens voor te zorgen dat er ook een toegankelijke daadwerkelijke admin account is, of om iig te waarschuwen dat ze die wijziging hebben doorgevoerd, zodat ik zelf kan besluiten of ik het daarmee eens ben? Dit heeft niks met wel/geen preview te maken, maar met het behandelen van de gebruiker als een klein kind, dat je vervolgens ook niet informeert over de besluiten die je voor hem/haar neemt.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:59

RayNbow

Kirika <3

Dat het volledig op eigen risico is wanneer je een upgrade naar een testversie uitvoert op een bestaand systeem.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• foppe-jan
RayNbow schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:21:
[...]

Dat het volledig op eigen risico is wanneer je een upgrade naar een testversie uitvoert op een bestaand systeem.
Geven ze tegenwoordig geen les in begrijpend lezen meer ofzo? Ik begrijp uitstekend dat er "risico's" kleven aan het gebruik van een previewversie, en ik heb daar in principe ook geen bezwaar tegen. Waar ik me aan stoor is dat ik, door de betuttelende houding van MS, word gedwongen de TP opnieuw te installeren na een rollback naar w7, terwijl ik het probleem waar ik tegenaan liep prima had kunnen oplossen zonder rollback naar w7, ware het niet dat MS mijn account zonder waarschuwing had gedowngrade van local admin naar gewone gebruiker, en ware het niet dat ze je niet aanbieden om een nieuwe, actieve local admin account aan te maken.
Ik zou denken dat lezers hier het verschil tussen zinloze en onontkoombare 'downtime' wel zouden begrijpen, en de waarschuwing zouden kunnen waarderen, maar jullie 2 kunnen dat duidelijk niet, en voelen in plaats daarvan de behoefte om het equivalent van "have you tried turning it off and on again" te gaan spuien. Veelzeggend.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 13:34

Ursamajor

Astrofotograaf

Het advies van Microsoft is om de preview versie op een systeem te installeren dat geen gebruiksmachine is. Ze kunnen bij het ontwikkelen niet altijd overal tegelijk rekening mee houden.
Dus vind ik je reactie wat overtrokken. Voor hetzelfde geld wordt je systeem helemaal vernaggeld en is formatteren de enige optie... Helaas pindakaas, staat duidelijk in hun voorwaarden.

Gadgets FTW!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 21:24

_Arthur

blub

foppe-jan schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:26:
ware het niet dat MS mijn account zonder waarschuwing had gedowngrade van local admin naar gewone gebruiker, en ware het niet dat ze je niet aanbieden om een nieuwe, actieve local admin account aan te maken.
Dus als ik het goed lees, was er geen (enabled) administrator-account meer aanwezig op je systeem? Of enabled account met administrator-rechten?
Ursamajor schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:35:
Het advies van Microsoft is om de preview versie op een systeem te installeren dat geen gebruiksmachine is. Ze kunnen bij het ontwikkelen niet altijd overal tegelijk rekening mee houden.
Dus vind ik je reactie wat overtrokken. Voor hetzelfde geld wordt je systeem helemaal vernaggeld en is formatteren de enige optie... Helaas pindakaas, staat duidelijk in hun voorwaarden.
inderdaad. Op het moment dat je een preview versie gaat gebruiken kun je weten dat er risico's aan kleven. Microsoft zegt zelfs dat je hem niet op een productiemachine moet gaat draaien, tja als je dat wel doet is dat natuurlijk compleet je eigen risico....moet je hier niet komen mopperen natuurlijk.

Misschien moet je het dan gewoon laten, als je niet over de de juiste skills beschikt om hier mee om te gaan.

• foppe-jan
TheVMaster schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:45:
[...]

inderdaad. Op het moment dat je een preview versie gaat gebruiken kun je weten dat er risico's aan kleven. Microsoft zegt zelfs dat je hem niet op een productiemachine moet gaat draaien, tja als je dat wel doet is dat natuurlijk compleet je eigen risico....moet je hier niet komen mopperen natuurlijk.

Misschien moet je het dan gewoon laten, als je niet over de de juiste skills beschikt om hier mee om te gaan.
Wederom, mijn punt had niks met het wel/niet bezitten van skills te maken. Maar goed, laat maar zitten, het is duidelijk dat jullie iets in mijn post willen lezen dat niet volgt uit wat ik schrijf.
_Arthur schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:43:
[...]

Dus als ik het goed lees, was er geen (enabled) administrator-account meer aanwezig op je systeem? Of enabled account met administrator-rechten?
ik zit nu eens naar de iusrmgr in mijn opnieuw geinstalleerde win10tp te kijken, en het is (nu iig) niet zo dat er geen actieve administrator account aanwezig is, want mijn normale account behoort gewoon tot de groep administrators. (De administrator account is wel disabled.)
Het lijkt me dus sterk dat dit voorheen anders was, dus nu is de vraag waarom hij deze account niet als administrator account (h)erkende in de system restore etc. omgevingen die je kunt benaderen via het bootmenu.

[ Voor 37% gewijzigd door foppe-jan op 01-02-2015 15:02 ]

• _Arthur

_Arthur

blub

foppe-jan schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:58:
ik zit nu eens naar de iusrmgr in mijn opnieuw geinstalleerde win10tp te kijken, en het is (nu iig) niet zo dat er geen actieve administrator account aanwezig is, want mijn normale account behoort gewoon tot de groep administrators. (De administrator account is wel disabled.)
Mooi dat je je eigen rant ontkracht hebt.

Waarom restore-points etc niet werkten zoals verwacht; denk niet dat we daar nu nog achter zullen gaan komen.

• foppe-jan
_Arthur schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:05:
[...]

Mooi dat je je eigen rant ontkracht hebt.

Waarom restore-points etc niet werkten zoals verwacht; denk niet dat we daar nu nog achter zullen gaan komen.
*shrug*. Het is nou niet alsof ik daar achter kon komen vanuit w7; verder wordt noch online/uit de documentatie, noch word uit de restore point -- en alle andere bootmenu -- interfaces duidelijk dat deze functionaliteit uit zou staan ivm het feit dat het om een tech preview gaat. Dus heeft weinig met "ontkrachting" te maken. Maar goed, als jij dat woord graag wil bezigen...

• _Arthur

_Arthur

blub

foppe-jan schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:14:
Dus heeft weinig met "ontkrachting" te maken. Maar goed, als jij dat woord graag wil bezigen...
ware het niet dat MS mijn account zonder waarschuwing had gedowngrade van local admin naar gewone gebruiker,
DAT was je rant; wat dus onzin is en was.

Maar kennelijk wil jij zelf alleen maar lezen wat je horen wilt.

• aaronno1998
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-11 19:06
ik heb vernomen dat bij mijn windows 10 het start menu niet wil werken ,

iemand hier ook last van?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
aaronno1998 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:17:
ik heb vernomen dat bij mijn windows 10 het start menu niet wil werken ,

iemand hier ook last van?
Heb je het vernomen of werkt 'ie echt niet? En wat werkt 'ie niet? Komt 'ie helemaal niet te voorschijn?

The devil is in the details.

• aaronno1998
Hahn schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:20:
[...]

Heb je het vernomen of werkt 'ie echt niet? En wat werkt 'ie niet? Komt 'ie helemaal niet te voorschijn?
hij komt helemaal niet te voorschijn

• Viscerous
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-11 13:30
aaronno1998 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:25:
[...]
Heb je wellicht wat register tweaks of iets dergelijks gedaan om UAC uit te zetten? Er zijn een paar die WinRT apps volledig uitschakelen, en het nieuwe start menu Continuum valt daar onder.

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41
Dat is een bekend probleem. Kan de link ff niet vinden.

-edit-

Link gevonden.

"known issues": http://bit.ly/1CZTefE
Start menu fails.
Occasionally, the Start Menu is improperly registered and will fail to launch.

[ Voor 76% gewijzigd door MelvinB op 01-02-2015 17:15 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:11
Je zou een refresh van je Windows 10 systeem kunnen proberen. Je persoonlijke bestanden blijven dan onaangetast.

Als de zoekfunctie wel werkt dan kun je zoeken op settings.
Dan update & recovery --> Recovery --> Refresh

(Excuses voor de Engelse termen (mijn Windows 10 staat op US Engels)

• _Arthur

_Arthur

blub

aaronno1998 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:25:
Alle beschikbare updates reeds geinstalleerd?

• aaronno1998
_Arthur schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:31:
[...]

Alle beschikbare updates reeds geinstalleerd?
jep, inmiddels werkt het

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
TheVMaster schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:45:
[...]

Klopt, maar iedereen hoopt er toch stiekem op dat de bugs niet voor haar/hem van toepassing zijn. Er zullen genoeg gebruikers zijn die de TP wel degelijk als main OS draaien.
Aan de andere kant blijkt deze TP redelijk buggy te zijn. Iets wat me herinnerd is dat de bèta van Windows 7 als zeer goed uit de bus kwam.
Bugs in de UI kan ik me voorstellen, maar bugs op gebied van de kernel of drivers vind ik ernstiger. Nu is het natuurlijk een TP, maar mijn idee is dat Microsoft te snel wil zijn met het uitbrengen van Windows 10.

Wat ook een goede optie is, is Windows 8.1 kopen en later upgraden naar Windows 10. Je loopt dan veel kinderziektes mis en je blijft toch bij de tijd.

Graag zou ik deze TP willen proberen, maar iets houd me tegen. Ik bewandel gewoon de weg van Windows 8.1 -> Windows 10. De prijs die ik betaal voor een RTM versie van Windows 8.1 is het dan meer dan waard want de actualiteit van je systeem zal nog lang actueel blijven.

Nu zit ik met Windows 7. M'n laptop heeft Windows 8.1 en daar kan ik goed mee overweg, dus het zal niet zoveel nieuwwaarde toevoegen voor mij. Edoch ik wel op de hoogte wil blijven.
jimh307 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:21:
[...]

Klopt, maar iedereen hoopt er toch stiekem op dat de bugs niet voor haar/hem van toepassing zijn. Er zullen genoeg gebruikers zijn die de TP wel degelijk als main OS draaien.
Aan de andere kant blijkt deze TP redelijk buggy te zijn. Iets wat me herinnerd is dat de bèta van Windows 7 als zeer goed uit de bus kwam.
Bugs in de UI kan ik me voorstellen, maar bugs op gebied van de kernel of drivers vind ik ernstiger. Nu is het natuurlijk een TP, maar mijn idee is dat Microsoft te snel wil zijn met het uitbrengen van Windows 10.

Wat ook een goede optie is, is Windows 8.1 kopen en later upgraden naar Windows 10. Je loopt dan veel kinderziektes mis en je blijft toch bij de tijd.

Graag zou ik deze TP willen proberen, maar iets houd me tegen. Ik bewandel gewoon de weg van Windows 8.1 -> Windows 10. De prijs die ik betaal voor een RTM versie van Windows 8.1 is het dan meer dan waard want de actualiteit van je systeem zal nog lang actueel blijven.

Nu zit ik met Windows 7. M'n laptop heeft Windows 8.1 en daar kan ik goed mee overweg, dus het zal niet zoveel nieuwwaarde toevoegen voor mij. Edoch ik wel op de hoogte wil blijven.
Tuurlijk...ik draai ook Windows 10 TP op mijn Surface Pro 3. Ik kan mijn werk er ook goed op doen, mocht het niet zo zijn...dan hang ik mijn SP3 weer aan mijn MDT Server en dan staat er binnen een uurtje weer een werkende Windows 8.1 (incl. al mijn applicaties) op.

• _Arthur

_Arthur

blub

jimh307 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:21:
Edoch ik wel op de hoogte wil blijven.
Wat let je om hem virtueel te testen? Elke doorsnee laptop/desktop biedt die mogelijkheid wel.

Ben je daarna genoeg tevreden over hoe het werkt; zet je hem als main-OS en gebruik je hem daily.

Bij mij staat de huidige build op mn desktop, laptop & als VM. Desktop & laptop zijn gewoon daily-machines. De VM voor als ik echt rare dingen zou willen prutsen.
Dat van niet doorstarten en dus niet bij login uitkomen heb ik ook gehad. Had na installeren een keer opnieuw opgestart en toen echt alles erop gezet. Maar ook overgezet naar MS account. Vervolgens dus opnieuw opstarten maar kwam niet verder en ook geen mogelijkheid tot repareren gevonden. Had ook wel het idee dat het ging om corrupte/verdwenen accounts maar opnieuw installeren was het devies. (Toen ook direct een MS account toegevoegd dus dat probleem was weg).

Martinspire - PC, PS5, XSX

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 09:50
_Peter2_ schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:08:
Gisteren heb ik de tech preview (x64) gedownload en gepoogd te installeren onder Virtual Box. Na installatie en bij first boot blijft hij hangen op "Voorbereiden".

Heeft iemand hier ervaring mee?
VM opnieuw aangemaakt. Nu aantal processoren op 2 gezet en het ging een stuk beter.
Nu nog de VirtualBox grafische driver correct geïnstalleerd krijgen om full screen te kunnen draaien.

Had al wel iets gevonden over handmatig de driver uitpakken, maar nog geen tijd gehad om dit te proberen.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 19:54

mvds

Totally awesome!

Ik vind de laatst beschikbare preview (9926?) wel behoorlijk traag in VirtualBox. De vorige draaide een stuk soepeler naar mijn idee. En dan heb ik het over traag reageren op user input, schermen openen/sluiten, programma's starten enz.

[ Voor 27% gewijzigd door mvds op 02-02-2015 08:50 ]

Verwijderd

mvds schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:50:
Ik vind de laatst beschikbare preview (9926?) wel behoorlijk traag in VirtualBox. De vorige draaide een stuk soepeler naar mijn idee. En dan heb ik het over traag reageren op user input, schermen openen/sluiten, programma's starten enz.
Waarom geen Hyper-V?

Ik lees wel meer over VMWare player of virtualbox, terwijl Windows gewoon Hyper-V heeft.
Oude gewoontes?
Ook als VCP draai ik op een PC gewoon Hyper-V.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik draai hem (nog) niet in VM, maar op mijn systeem voelt hij juist sneller aan dan de eerdere versie. Sneller, stabieler en een aantal problemen waar ik tegenaan liep zijn opgelost. Dit alles tijdens gebruik

Ga hem binnenkort wel op een SSD zetten omdat het opstarten best even duurt en voordat je echt wat kunt doen in windows ben je even verder, als het eenmaal draait gaat alles goed.

Het enige dat me opviel is dat het vaak voorkomt dat mijn hdd op 100% gebruik zit als ik in task manager kijk.

Het gaat de goede kant op in ieder geval, het zou leuk zijn als je je start menu kon resizen zonder allerlei reg tweaks toe te moeten passen. Ook vind ik de icoontjes nog niet super maar dat zijn meer visuele dingen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:20:
[...]

Waarom geen Hyper-V?

Ik lees wel meer over VMWare player of virtualbox, terwijl Windows gewoon Hyper-V heeft.
Oude gewoontes?
Niet iedereen heeft Windows als host systeem ;) Ik heb een iMac, dus OSX en geen Windows als host :)

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 09:50
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:20:
[...]

Waarom geen Hyper-V?

Oude gewoontes?
Omdat ik geen Windows pro of enterprise heb, maar een Home Premium

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Ik heb er ook last van gebruik hem zelfs met me dual boot met windows 7... Maar win 10 is met build 9841 en 9879 vellemaale sneller dan 9926... Van 17,7 seconden naar 38,2 seconden... Toen heb ik recovery gedaan en gaat nu in 19,2 seconden dat is al heel stuk sneller... Dit natuurlijk met hdd 7200 rpm getest.. Ssd gaat te snel om te testen.. Daar kom ik zeker dik onder de 10 seconden uit

Verwijderd

Grappig, in een Windows 10 topic.

Als je vervolgens traagheid hebt, is het wel handig te melden dat je osx als host hebt.
Naar persoonlijke ervaring sowieso niet het beste als virtuele host.

Verwijderd

prutser001 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:28:
[...]
Het gaat de goede kant op in ieder geval, het zou leuk zijn als je je start menu kon resizen zonder allerlei reg tweaks toe te moeten passen. Ook vind ik de icoontjes nog niet super maar dat zijn meer visuele dingen.
Gabe heeft al gezegd dat het builds zijn voor feedback. Dus vooral feedback sturen.
Transparancy en resizen heeft hij toegezegd dat dat 'terug komt'.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:47:
[...]

Grappig, in een Windows 10 topic.

Als je vervolgens traagheid hebt, is het wel handig te melden dat je osx als host hebt.
Naar persoonlijke ervaring sowieso niet het beste als virtuele host.
Wat is er grappig aan? Ik heb het toch over mijn ervaring met Windows 10? :) En de voorgaande Preview draaide prima, en ik merk met deze dat alles een stuk trager lijkt te reageren. Dus volgens mij is het irrelevant dat ik OSX als host OS heb :)

Verwijderd

Omdat de virtualisatie laag van belang is. In Hyper-V draait Windows guest altijd het snelst. Hyper-V vergeleken met VMware kan het wel 10 to 50% schelen. Maarreh, whatever, wat je wil. Mijn originele vraag is 2maal beantwoord. :) :)

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:30
Is dat wit/zwarte thema in te schakelen waarbij alle iconen ook wit zijn?

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:38
Is er een manier om driver updates niet automatisch binnen te halen? Het is behoorlijk irritant dat ik gare drivers voor hardware die ik niet gebruik (en soms zelfs in de BIOS al uit heb gezet!) moét hebben volgens Windows.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e9GcoHU.png

WEBN & chill (@IBKR)

Word, Excel en PowerPoint Preview for Windows Technical Preview zijn ook beschikbaar!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 06:32
DeadKennedy schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:33:
Is er een manier om driver updates niet automatisch binnen te halen? Het is behoorlijk irritant dat ik gare drivers voor hardware die ik niet gebruik (en soms zelfs in de BIOS al uit heb gezet!) moét hebben volgens Windows.

[afbeelding]
Ik ben laatst ergen een registry 'hack' tegengekomen die zou moeten werken, echter weet ik niet meer waar. Zoek een met Google en dan specifiek op Windows Update, Windows 10 en registry...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Morrisson
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01-2021
Swerfer schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 06:59:
[...]

Ik ben laatst ergen een registry 'hack' tegengekomen die zou moeten werken, echter weet ik niet meer waar. Zoek een met Google en dan specifiek op Windows Update, Windows 10 en registry...
HKEY LOCAL MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ WindowsUpdate\Auto Update

Set AUOptions to
“1 -> Never check for updates (not recommened)”
“2 -> Check for updates but let me choose whether to download and install them”
“3 -> Download updates but let me choose whether to install them”
“4 -> Install updates automatically (recommended)”

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:32
TheVMaster schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 00:44:
Word, Excel en PowerPoint Preview for Windows Technical Preview zijn ook beschikbaar!
Specifiek voor touch devices toch?

• Morrisson
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01-2021
barrymossel schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:03:
[...]

Specifiek voor touch devices toch?
Nope, geoptimaliseerd voor touch, maar Beta is nu voor tablets en pc's.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:32
In de omschrijving staat dan wel weer:
Hebt u een versie van Word nodig die is geoptimaliseerd voor toetsenbord en muis? U kunt deze vinden op office.microsoft.com.
Ze verwijzen dus zelf enigszins naar de 2013 versie imo.

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11 23:24
Is er al wat meer bekend over de data verzameling in deze TP? Kan dat uitgezet worden?
DoubleYouPee1 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:08:
Is er al wat meer bekend over de data verzameling in deze TP? Kan dat uitgezet worden?
Eh..wat zou er meer over bekend zijn? Microsoft kan je data verzamelen en gebruiken.....en nee dat kan vast niet worden uitgezet :+ Zou ook een bak zijn zeg...jij gebruikt een Preview versie....die is bedoeld om dat soort data te verzamelen en dan zou je het uit kunnen zetten?

Misschien even wachten op de RTM versie, je kunt je Windows 7 (en 8.x) gewoon gratis updaten.... :+

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11 23:24
TheVMaster schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:13:
[...]

Eh..wat zou er meer over bekend zijn? Microsoft kan je data verzamelen en gebruiken.....en nee dat kan vast niet worden uitgezet :+ Zou ook een bak zijn zeg...jij gebruikt een Preview versie....die is bedoeld om dat soort data te verzamelen en dan zou je het uit kunnen zetten?

Misschien even wachten op de RTM versie, je kunt je Windows 7 (en 8.x) gewoon gratis updaten.... :+
HMja, wil ook wel wachten, was et niet dat mn huidige win7 installatie beetje corrupt is door uitval van batterij.
Dacht er aan gelijk win10 te proberen nu ik toch moet herinstalleren, maar geen zin in constante datamining van mijn toets en muis bewegingen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 20:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Moet nu toch eens de moeite nemen om een clean install te gaan doen, mijn cortana loopt continue vast moment dat ik begin te typen in dat popup scherm of direct als je 'hey cortana' zegt (waar je de melding zou moeten krijgen dat ze niet werkt in NL settings).

Vervolgens kan ik echter geen andere UI taal downloaden, NL staat nu standaard, bij details van US kan ik 'available language' downloaden, maar bij akkoord geven van het uitvoeren van die download springt alles direct terug naar het scherm van taalinstellingen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 22:31
Het is ook niet verstandig om deze versie op je productie laptop te installeren vanwege mogelijke bugs.

ps. Sinds de laatste update krijg je ook geen melding meer van nieuwe versies die niet voor ons bedoelt zijn.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Mils schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:45:
Het is ook niet verstandig om deze versie op je productie laptop te installeren vanwege mogelijke bugs.

ps. Sinds de laatste update krijg je ook geen melding meer van nieuwe versies die niet voor ons bedoelt zijn.
Ach..verstandig...verstandig, living on the edge......daar hou ik van. Daarbij kan ik niet wachten op een nieuwe build....maar ja....ik wil altijd het nieuwste van het nieuwste.

• _Arthur

_Arthur

blub

Mils schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:45:
En voor de luiwammesen onder ons;
Improvements (KB3036140)
This update rollup includes a collection of improvements and fixes for the following issues:
•XBOX Live-enabled games that require sign-in do not launch, and incorrectly display the message, "To use this app, you need to sign in with the Microsoft account that was used to download it."
•The Start Menu fails to launch shortly after install
•The shortcut for the new Store (Beta) does not appear on the taskbar
•The user remains at the "Please Wait" screen when attempting to sign in with a Smart Card connected
•Virtual machines (VMs) lose connectivity to virtual hard drives (VHDs)
•Users receive Error 0x8E5E05E2 when installing apps
•The system stops responding when installing apps from the Store
•There is a delay when opening a new tab in Internet Explorer
•The system fails to resume from sleep when connected to multiple monitors with some graphics drivers
•The user is presented with the incorrect End-User License Agreement (EULA) during upgrade
•The Settings app incorrectly reports that new builds are available, which return error 0x80246017 when attempting to download
•The screen doesn't properly refresh after rotating between portrait and landscape
•Creating a virtual machine or bringing a HyperV host under management results in error 0x80200065 - "The transfer was paused because the computer is in power-saving mode. The transfer will resume when the computer wakes up."
•Windows Remote Desktop Client crashes when playing video or displaying fast moving images in a remote session
•Reliability improvements for virtual machine live migrations
•Reliability improvements to prevent some system crashes
•Reliability improvements to prevent possible data corruption
•Increased power efficiency to extend battery life

[ Voor 12% gewijzigd door _Arthur op 05-02-2015 11:52 ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-11 08:17
_Peter2_ schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:14:
[...]

VM opnieuw aangemaakt. Nu aantal processoren op 2 gezet en het ging een stuk beter.
Nu nog de VirtualBox grafische driver correct geïnstalleerd krijgen om full screen te kunnen draaien.

Had al wel iets gevonden over handmatig de driver uitpakken, maar nog geen tijd gehad om dit te proberen.
Dat scheelt een heleboel. Het duurde bij mij ook uren, maar het viel me op dat mijn processorbelasting constant 25 - 30% was (dus zeg maar één core). Als je meerdere cores inschakelt gaat het inderdaad een HELEBOEL sneller!
Ik denk dat dat komt doordat 9926 in VirtualBox de Windows basic graphics driver gebruikt. De Oracle driver werkt in deze build nog niet, waardoor je geen enkele 2D en 3D acceleratie hebt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 22:03

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• TerrorDanny94
ja vind ik ook. :*) Alleen bij Word zie ik wel graag een instelling om de achtergrond van kleur te kunnen veranderen. bijvoorbeeld donker of licht grijs. dit om beter te kunnen concentreren op de tekst. :X

voor mensen die met me eens zijn... ik heb een feedback gestuurd.
Feedback>Apps>Microsoft Word>Most Recent
Met de tekst:
Good Job.... Very easy and clean (very friendly) I just miss the settings to change the color of background (dark or light gray?)

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:53
Ik heb windows 10 geinstalleerd op mijn asus vivotab note 8.
Ben nog niet helemaal uit over welke beste is op dit moment.

Pluspunten (bugs telt niet mee!)=
Nieuwe interface van control panel is erg goed
Switch tablet mode goed idee maar moet nog goed uitgewerkt worden.
Notificatie ziet leuk uit maar mist nu wel orginele rechtse zijpaneel van 8.1
Alles werkt op mijn tablet: wifi, bluetooth, stylus (wacom) gps,...
Quick setting
Nieuwe linkse zijpaneel ben ik nog niet over uit

Minpunten (bugs telt niet mee!)
Metro/ start menu is slechter geworden op tablet (pc is wel beter)
Desktop icons (deze computer, explorer,...) en in Windows explorer icons zijn erg lelijk (erger dan windows 95!)
Keyboard lijkt minder goed te werken, geen pincode bij lockscreen (mischien bug)
ik mis ook linker zijpaneel voor switchen app

Samengevat: Op mijn pc werkt windows 10 start menu beter dan 8.1 maar bij tablet vindt ik 8.1 dubbel beter dan 10.
Op vlak van start menu, Metro moet er nog veel aan gewerkt worden.

Ik kijk er uit voor de volgende updates.

[ Voor 4% gewijzigd door royalt123 op 06-02-2015 16:57 ]

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41
Ik denk zelf dat de icoontjes placeholders zijn. In de uiteindelijke versie van Win10 zullen mooiere icoontjes zitten. Indien niet, dan zou dat een fail zijn want die icoontjes in de Previews zij echt verschikkelijk lelijk.

In build 10009 zijn nieuwe icoontjes bijgevoegd en zijn ook echt lelijk.
Bron: WinBeta.org.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Het beste aan build 10009 is Spartan. Kan daar echt niet meer op wachten! :o

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-11 12:32
Going4Quests schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:10:
Het beste aan build 10009 is Spartan. Kan daar echt niet meer op wachten! :o
Enig idee wanneer het gereleased wordt?
TetPr87 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:36:
[...]

Enig idee wanneer het gereleased wordt?
Zodra de interne Microsoft medewerkers er een periode fijn mee hebben kunnen werken.....dan pas wordt hij gereleased naar de Fast ring....

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Heb een probleem met Thuisgroep.

In Windows 8.1 had ik een Thuisgroep aangemaakt en de laptop van mijn vrouw was er ook lid van

Update naar Windows 10 gemaakt en op beide systemen worden we uitgenodigd om lid te worden van het met een wachtwoord beveiligde Thuisgroep, maar wachtwoord is nergens te vinden

Iemand een oplossing? Want via Google zoeken levert ook geen resultaten op

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik mis eigenlijk de 8.1 metro Style IE in de prev. Istie ergens verstopt?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

warhamstr schreef op zondag 08 februari 2015 @ 21:03:
Ik mis eigenlijk de 8.1 metro Style IE in de prev. Istie ergens verstopt?
Die is volgens mij ergens verstopt, althans bij een vorige build was hij tevoorschijn te toveren....'k geloof dat Spartan de vervanger wordt.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
De 'gewone' IE werkt iig niet fijn op een touchdevice.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

warhamstr schreef op zondag 08 februari 2015 @ 21:14:
De 'gewone' IE werkt iig niet fijn op een touchdevice.
Op een Surface Pro wil het best....mits je het pennetje gebruikt :) Maar inderdaad waardeloos dat er geen 'touch' optimized browser in zit......ach..het is een preview build :)

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:31
Ik vraag me wel af hoe snel/stabiel een systeem wordt dat via de auto update naar Windows 10 wordt geupdate (ipv een clean install). De tijd zal het leren :P.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Mijn laptop kent in Windows 10 de sluimerstand. Wat er dan gebeurt is eigenlijk dat de laptop wordt afgesloten en als ik op de aan/uit knop druk gaat hij weer booten en start hij weer waar hij was gebleven.

Op mijn desktop pc is er ook een soort slaapstand dat hij in een soort van standby gaat staan. Als ik dan op enter druk gaat hij weer aan en is hij meteen weer beschikbaar. Dit krijg ik nog niet voor elkaar in Windows 10. Moet ik daar nog wat extra voor installeren?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 20:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gisteren voor het eerst nut gevonden van de extra bureaubladen :D

Komt nog wel eens voor dat een game fullscreen vastloopt, enkel je taakbalk werkt nog en alles wat je wil openen 'verdwijnt' achter vastgelopen fullscreen programma. Oplossing: 2de bureaublad, taakbeheer opstarten en game afschieten :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 14:44

superwashandje

grofheid alom

CAP-Team schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:02:
Mijn laptop kent in Windows 10 de sluimerstand. Wat er dan gebeurt is eigenlijk dat de laptop wordt afgesloten en als ik op de aan/uit knop druk gaat hij weer booten en start hij weer waar hij was gebleven.

Op mijn desktop pc is er ook een soort slaapstand dat hij in een soort van standby gaat staan. Als ik dan op enter druk gaat hij weer aan en is hij meteen weer beschikbaar. Dit krijg ik nog niet voor elkaar in Windows 10. Moet ik daar nog wat extra voor installeren?
je hebt hibernation en sleep. sleep moet er als het goed is standaard in staan en hibernation kan je aan zetten bij de power opties geloof ik. ik denk dat je sleep wil als je de pc weer aan wilt zetten met een druk op een toets:)

mijn probleem hiermee is alleen: ik wil graag gebruik maken van hibernation en heb dit ook aan gezet, maar als ik nu shutdown of hibernation kies gaat mijn pc niet volledig uit. ik zie dat de harddisks actief blijven en de fans blijven draaien. alleen de powerbutton 5 sec indrukken helpt dan nog. Meer mensen met dit probleem(of een oplossing) ?

[ Voor 21% gewijzigd door superwashandje op 09-02-2015 12:33 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• TerrorDanny94
Ik hoop dat ze in build 10009 een oplossing hebben gevonden voor start menu. Ik als alleen desktop gebruiker vind dit niet prettig werken. Zeker als je al geen fan bent van tiles. (nu heb ik zelf een kleine tweak in de software gedaan om de oude build menu terug te krijgen) ik hoop dat ze de nieuwe build (9926) menu met full screen gaan instellen voor tablet mode en de oude start menu van win 10 voor desktop. Dan is iedreen blij en hoef je ook niet het wiel opnieuw uit te vinden. Plus dat mensen van win 7 of 8(.1) gebruikers niet gaan zeuren dat de metro of classic start menu terug moet. (persoonlijk vind ik juist de start menu van vorige builds perfect voor desktop zowel voor mensen uit 8 als uit 7 of eerdere windows)

Voor ik het vergeet ik heb een feedback gestuurd. Want ik zeur wel op forum's maar ook bij Microsoft :)

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11 16:26

Zorian

What the fox?

Zojuist Windows 8.1 upgraded naar W10 B9926.
Dit is de 4e keer dat ik Windows 10 probeer tot zover.

Tot zover heb ik 1 echt probleem gevonden en was benieuwd of iemand hier die ook had gevonden. Dit probleem zat in alle builds.

Ongeveer elke minuut doet Windows even vreemd. Het is dan net alsof hij razendsnel van focus wisselt tussen de diverse schermen. Je ziet ook die balken bovenaan elk venster flikkeren, samen met opties waar je heen kan tabben als het ware. Eigenlijk is het net alsof ie 1-2 seconden tab inhoudt die bovendien op 500% snelheid gaat.
Beter kan ik het niet echt omschrijven.
Op het moment dat het gebeurd kan ik wél typen als ik daar al mee bezig was zonder gevolgen, maar geen dingen aanklikken totdat de 'lockup' voorbij is.

Iemand die dit herkent?

Het ligt niet aan het toetsenbord in elk geval. Had dit met een Razer Deathstalker Expert en nu ook met een Corsair Gaming K70 RGB Cherry Red.

[ Voor 22% gewijzigd door Zorian op 09-02-2015 19:28 ]

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 20:40
Ik heb vandaag win10 9926 op mn dell venue 8 pro tablet geinstalleerd, ben benieuwd naar 2 dingen: waar is de 'metro' internet explorer en hoe kan ik de settings van de mail-app benaderen (voorheen via de charms > settings)?

Verwijderd

Metro IE is er nog niet, en de settings van de mailapp kun je onder het hamburgermenu vinden.

• deBennie
Welk hamburgermenu? Die 3 puntjes bedoel je? Want daaronder vind ik t niet...

Verwijderd

Als je de mailapp start, linksboven het Hamburgermenu aantikken (drie liggende streepjes), dan opent een menu waar onderin Settings te vinden is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eCOPHbyh61y6bEEougDtkwlC/thumb.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2015 19:50 ]

• deBennie
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:48:
Als je de mailapp start, linksboven het Hamburgermenu aantikken (drie liggende streepjes), dan opent een menu waar onderin Settings te vinden is.
Ah, ik zit in tablet modus dus ik heb die grijze balk niet. Maar ik kom er net achter dat de grijze balk zichtbaar wordt door een kleine swipe van de bovenkant van het scherm te doen. :)

Verwijderd

Of met 1 vinger van rechts naar links swipen op een touchpad.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, gisteren ook de sprong gewaagd om van Windows 7 naar Windows 10 te gaan.
Ging op zich heel niet verkeerd via Windows Update. Alle programma's, instellingen etc. werden netjes overgenomen.

Gezien ik het op een Dell M1330 heb geinstalleerd, waren er wel wat driver-issues.
De Intel 965 chipset wordt niet lekker ondersteund, dus het beeld is niet je-van-het.
Geloof ook niet dat dat op te lossen is.

Tevens wat issues met de Synaptics drivers, maar dat was gauw opgelost door de nieuwste versie te installeren.

Eerste indruk; ik zie de meerwaarde t.o.v. win7 nog niet heel erg. Maargoed, tot nu toe loopt alles naar wens. Alles lijkt wel wat 'fletser' dan win7 qua kleurenschemas e.d. Tevens zien sommige icons er wel heel erg 80's uit (Deze PC anybody?)

Tevens mis ik Media Center. Heb wel gevonden dat dit te installeren zou moeten zijn via het toevoegen van windows onderdelen, maar das nog niet gelukt.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 09-02-2015 21:11 ]

• Dragunov
Er staat tijdens het installeren van Windows 10 dat je Media Center verliest.

Maar heb ook inderdaad gezien dat je Windows onderdelen kan toevoegen zoals je kon bij Windows 8

Oude key werkt jammergenoeg niet!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leest iemand al die lappen tekst dan weleens? O-)

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 10-02-2015 13:29 ]

• Dragunov
Ik alleszins wel!

Niet de volledige overeenkomst maar dit stond gewoon als aparte tekst
Dragunov schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:31:
Ik alleszins wel!

Niet de volledige overeenkomst maar dit stond gewoon als aparte tekst
Ik ook.....en ach..wie gebruikt MediaCenter nu nog? Volgens mij is die al sinds de Vista versie niet meer bijgewerkt..... :(

• Dragunov
En gefeliciteerd!

Ja, maar ik mis de oude Media Player van Windows 7, zelfs op de X1

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 06:32
TheVMaster schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:44:
[...]

Ik ook.....en ach..wie gebruikt MediaCenter nu nog? Volgens mij is die al sinds de Vista versie niet meer bijgewerkt..... :(
Ik kijk tv van Ziggo via mijn HTPC en Windows Mediacenter, waarbij ik ook kan pauzeren en opnemen en de gids kan bekijken. Werkt prima...

Oeps, offtopic :P

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-11 08:17
MikeyMan schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:08:
Tevens zien sommige icons er wel heel erg 80's uit (Deze PC anybody?)
Zoals hier ook eerder gemeld is, ik vermoed dat het placeholders zijn. Als dit echt de definitive iconen zouden zijn, dan mocht het designteam zich wel heel hard gaan schamen. Dat geldt wat mij betreft ook voor de sluiten/maximaliseer/minimaliseer knoppen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TheVMaster schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:44:
[...]

Ik maak momenteel gebruik van Windows 7 en Mce icm media browser. Ben daar uitermate tevreden over. Zou dan ook graag deze situatie behouden in win10.

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:29

FCC

MikeyMan schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:19:
[...]

Ik maak momenteel gebruik van Windows 7 en Mce icm media browser. Ben daar uitermate tevreden over. Zou dan ook graag deze situatie behouden in win10.
Tja, Media Centre is een apart onderdeel van Windows dus opzich wel logisch dat je die verliest als je van een oudere versie naar 10 gaat. Toen Windows 8 (of 8.1) net uit was had Microsoft een actie waar je Media Centre voor nop kon krijgen, misschien gaan ze zoiets weer doen.. Kan ook zijn dat ze bij de uiteindelijke versie gewoon kijken naar je huidige versie van Windows 7 of 8 en die inclusief extra onderdelen upgraden naar 10. Time will tell ;)

Waar een wil is, is een stopcontact....

Swerfer schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:47:
[...]

Ik kijk tv van Ziggo via mijn HTPC en Windows Mediacenter, waarbij ik ook kan pauzeren en opnemen en de gids kan bekijken. Werkt prima...

Oeps, offtopic :P
Ja...op zich werkt het, alleen heb ik het met Ziggo (en smartcard) nooit goed aan de praat gekregen :(
MikeyMan schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:19:
[...]

Ik denk dat het de vraag is of MCE wel weer als feature kan worden toegevoegd...ze hebben het bij Windows 8 niet voor niets losgetrokken lijkt me O-)

[ Voor 35% gewijzigd door TheVMaster op 10-02-2015 14:48 ]

• Dragunov
Hopelijk komt er nog een iconenpakket uit om 'Deze computer' en zo terug te brengen naar deze van Windows 7

• FCC

FCC

Geheel off topic. Gefeliciteerd TheVMaster!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hoe zit het met die upgrades? Als ik van Windows 7 naar 10 upgrade, kan ik dan nog altijd terug stappen naar Windows 7 als het niet bevalt? (Idem met 8.1 naar 10)

En als ik upgrade, dan neem ik aan dat deze key verbonden is aan dezelfde hardware? We hebben namelijk nog een Win7 kast staan die niet meer gebruikt wordt, maar om deze key naar een andere computer mee te nemen moeten we eerst MS nog bellen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Er wordt een boot-optie aangemaakt voor rollback, maar heb er nog niet op gedrukt ;)

Vraag me meer af of ik nu vanuit de technical preview automatisch in de final terecht kom zonder issues.

[ Voor 39% gewijzigd door MikeyMan op 10-02-2015 15:42 ]

• FCC

FCC

MikeyMan schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:42:
Er wordt een boot-optie aangemaakt voor rollback, maar heb er nog niet op gedrukt ;)

Vraag me meer af of ik nu vanuit de technical preview automatisch in de final terecht kom zonder issues.
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je dit keer vanuit de preview naar de final kunt gaan maar dat weet ik niet zeker.
Het zou mooi zijn als die rollback functie ook in de overstap van 7/8 naar 10 blijft maar ik ben een beetje bang dat die puur voor de previews is.

FCC-gast schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:42:
[...]

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je dit keer vanuit de preview naar de final kunt gaan maar dat weet ik niet zeker.
Het zou mooi zijn als die rollback functie ook in de overstap van 7/8 naar 10 blijft maar ik ben een beetje bang dat die puur voor de previews is.
Toevallig al eens getest omdat de update op mijn Surface 3 niet zo vlekkeloos ging (was ook een Enterprise variant met policies van mijn werk). De rollback duurde maar 10 minuten ofzo en werkte daarna gewoon weer als een zonnetje.

is everything cool?

FCC-gast schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:00:
Geheel off topic. Gefeliciteerd TheVMaster!
Thanks!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel lang vind duren, voordat er een nieuwe Windows 10 TP Build komt. Zelf heb ik een vermoeden dat hij later deze week komt, gelijk met de Windows 10 build voor telefoons.....die schijnt deze week te komen las ik vandaag op Twitter...

Verwijderd

Ja je krijgt zo wel het idee dat we allemaal in de slow ring zitten :+

Gefeliciteerd TheVMaster oOo :)F *O*

• Dragunov
Is er nog iets tragerder dan de slow ring?

• _Arthur

_Arthur

blub

Dragunov schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:17:
Is er nog iets tragerder dan de slow ring?
Ja; de updates uitzetten ;)

• Dragunov
Geprobeerd om updates te installeren voor Office en kreeg dit

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/jkk4nr.jpg

Al geprobeerd met service te stoppen en terug te starten, maar dit werkt niet!

[ Voor 58% gewijzigd door Dragunov op 10-02-2015 20:35 ]

Dragunov schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:35:
Geprobeerd om updates te installeren voor Office en kreeg dit

Al geprobeerd met service te stoppen en terug te starten, maar dit werkt niet!
En wat krijg je als je eventjes zoekt op onze grote vriend Google?

is everything cool?

• Dragunov
Hielp niet hoor!

Heb gewoon een reboot gedaan (moest ik eerder aan denken) en werkt nu wel perfect!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11 12:51
Kwamen net twee updates door, zie: http://wmpoweruser.com/mi...ws-10-preview-build-9926/

Wat het doet... de KB artikelen zijn niet duidelijk... 1tje is er zelfs nog niet...

[ Voor 7% gewijzigd door pvanmegen op 10-02-2015 21:15 ]

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Pagina: 1 ... 24 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ