Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Dat is een bekende bug.

(niet alleen op laptops)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 22:06 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

In mijn VM idem dito inderdaad.
Vind deze build vooralsnog minder stabiel dan de vorige, die was voor mijn gevoel stukje vlotter en snappier.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Weet iemand hoe je het gedeelte met live-tiles smaller maakt?
Ik heb nu alles in één kolom staan. Echter krijg ik nu een lege kolom ernaast staan...

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:13:
In mijn VM idem dito inderdaad.
Vind deze build vooralsnog minder stabiel dan de vorige, die was voor mijn gevoel stukje vlotter en snappier.
9841 was nog de beste. 9879 was voor mij een puinbak, met een gesloopte taskbar and all that.
9926 repareert die taskbar ten dele (geen frozen clock of verloren iconen, corrupte icons of een compleet blanke taskbar)
hylke94 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:20:
Weet iemand hoe je het gedeelte met live-tiles smaller maakt?
Ik heb nu alles in één kolom staan. Echter krijg ik nu een lege kolom ernaast staan...
Wie niet ;)

Oja dit truukje.

Open regedit: Voeg toe EnableXamlStartMenu aan HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

DWORD32 en waarde 0

Restart explorer.exe

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:08
Oef die laatste build is ui technisch een puinhoop zeg, echt alles door elkaar nu. Verbinding maken met wifi zijn nu drie of vier mogelijkheden voor geloof ik.
Nieuwe startmenu vind ik ook geen vooruitgang.

Roomba E5 te koop

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Tjonge, wat onhandig dat je live tiles geen eigen naam mag/kan geven.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 21:24

_Arthur

blub

Quad schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:13:
Vind deze build vooralsnog minder stabiel dan de vorige,
Wat is er minder stabiel aan dan?

Gebruik het nu sinds de release op mn dagelijkse desktop; vastlopers e.d. nog niet gehad (ook niet van IE).

Ben het verder wel met je eens dat de interface af en toe wat stroperig is. Maar heb het idee; zoals in vorige previews, dat er nog aardig wat debugging overal aanstaat.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:32
foppe-jan schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:25:
Tjonge, wat onhandig dat je live tiles geen eigen naam mag/kan geven.
Daar verbaasde me ik ook over. Nu valt bij veel programma's een deel van de naam eraf. Lelijk en onduidelijk. Ook snap ik niet dat je nog steeds niet gewoon je eigen kleur per tile kan kiezen.

• hylke94
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:33:

[...]

Wie niet ;)

Oja dit truukje.

Open regedit: Voeg toe EnableXamlStartMenu aan HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

DWORD32 en waarde 0

Restart explorer.exe
Dan komt het "oude" startmenu weer terug. Ik wil dit nieuwe menu, alleen moet hij die lege kolom weg halen...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 20:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

_Arthur schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:51:
[...]

Gebruik het nu sinds de release op mn dagelijkse desktop; vastlopers e.d. nog niet gehad (ook niet van IE).

Ben het verder wel met je eens dat de interface af en toe wat stroperig is. Maar heb het idee; zoals in vorige previews, dat er nog aardig wat debugging overal aanstaat.
Doordat Cortana nu aanstaan, en mijn geval dus steeds vast loopt, loopt bij mij alles regelmatig vast. IE's, explorer, alles hangt meteen moment dat ik maar ga typen in dat zoekscherm (welke je ook kan gebruiken om te zoeken naar een programma). Plus dat ik via Creative controlpanel zelfs hele PC kan laten rebooten :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

hylke94 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:16:
[...]

Dan komt het "oude" startmenu weer terug. Ik wil dit nieuwe menu, alleen moet hij die lege kolom weg halen...
Niet in deze build.

• hylke94
Dan wachten we nog ff af. Misschien bij een toekomstige update.

Ooh, en ineens gaat mn vm restarten voor updates...

• _Arthur

_Arthur

blub

Ik gebruik geen Cortana; misschien dat dat scheelt.
hylke94 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:29:
Ooh, en ineens gaat mn vm restarten voor updates...
Dat is de default instelling ja. Settings -> Update & Recovery -> Advanced Options -> boven aan de Choose how updates are installed op Notify... zetten.

• hylke94
_Arthur schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:32:

[...]

Dat is de default instelling ja. Settings -> Update & Recovery -> Advanced Options -> boven aan de Choose how updates are installed op Notify... zetten.
Gelijk ff aangepast. Hij had preview builds ook van fast op slow gezet. En we kunnen nu een branch kiezen voor preview updates... Er staat nu alleen nog maar één branch in (fbl_awesome1501).

• foppe-jan
hylke94 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:36:
[...]

Gelijk ff aangepast. Hij had preview builds ook van fast op slow gezet. En we kunnen nu een branch kiezen voor preview updates... Er staat nu alleen nog maar één branch in (fbl_awesome1501).
Tjonge, in het kader van de wedstrijd meest betekenisloze uitspraken van het jaar wil ik "Getting builds slower could mean more solutions are available for issues" kandidaat stellen..

[ Voor 3% gewijzigd door foppe-jan op 28-01-2015 10:55 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• hylke94
foppe-jan schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:43:
[...]

Tjonge, in het kader van de wedstrijd meest betekenisloze uitspraken van het jaar wil ik "Getting builds slower could mean more solutions are available for issues" kandidaat stellen..
Ja, die optie snap ik ook nog steeds niet helemaal...
Ik heb mijn branch ook weer op slow gezet ipv fast en ik krijg nu inderdaad KB3035129 binnen.
  • Reliability improvements for virtual machine live migrations.
  • Reliability improvements to prevent some system crashes in SettingsSyncHost.exe.
  • Reliability improvements to prevent possible data corruption.
  • Increased power efficiency to extend battery life.
  • A fix for an issue that prevents the new Store (Beta) from appearing on the taskbar.
  • A fix for an issue that could cause users to remain at the 'Please Wait' screen when attempting to sign in with a Smart Card connected.
  • A fix for an issue that could cause virtual machines (VMs) to lose connectivity to virtual hard drives (VHDs).
  • A fix for an issue that could cause error 0x8E5E05E2 when installing apps.
  • A fix for an issue that could cause a delay when opening a new tab in Internet Explorer.
  • A fix for an issue that could cause the system to fail to resume from sleep when connected to multiple monitors with some graphics drivers.
  • A fix for an issue that could cause the Start Menu to be improperly registered and fail to launch.
  • A fix for an issue that prevents launching XBOX Live enabled games that require sign-in, and would incorrectly result in the message, 'To use this app, you need to sign in with the Microsoft account that was used to download it.'
  • A fix for an issue that could present the user with the incorrect End-User License Agreement (EULA) during upgrade.
Ben ook benieuwd wanneer we deze nieuwe build wel kunnen binnenhalen.
On a different note, this update, once installed, apparently triggers a false alarm allowing participants to see the availability of a new build. Depending on which ring you select (Fast or Slow), participants are able to see build 9932 or 9931, but are unable to download it successfully.

[ Voor 87% gewijzigd door FREAKJAM op 28-01-2015 11:07 ]

is everything cool?

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik had dit even gemist: Microsoft's Surface RT tablets won't get Windows 10

:'( Ik ben nog altijd erg blij met mijn RT, ideale machine voor onderweg om stukken te lezen en te bewerken.

[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 28-01-2015 11:26 ]

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:31
FREAKJAM schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:01:
Ik heb mijn branch ook weer op slow gezet ipv fast en ik krijg nu inderdaad KB3035129 binnen.

[...]

Ben ook benieuwd wanneer we deze nieuwe build wel kunnen binnenhalen.

[...]
Niet, deze update was bedoeld voor intern gebruik.
@bc3tech @AnXboxDude @bdsams Yep, looks like this is on us - we're exposing some build offers that we shouldn't - sorry, only MSFT can get.

Gabriel Aul @GabeAul

3:50 AM - 28 Jan 2015

WP: Ecodan PUHZ-SW50

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

_Arthur schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:51:
[...]

Bijvoorbeeld het hangende startmenu etc. Werkt allemaal net wat minder vloeiend en soms met beetje hakkelen. De build hiervoor was gewoon wat strakker, ook qua icoontjes en uitstraling. Wat mij betreft is deze build een achteruitgang dus.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik ben zeeer tevreden met 9926, een hoop problemen die ik had met 9867? zijn opgelost.
Het enige probleem dat ik nog heb is dat HDMI audio niet werkt als de PC uit standby komt en de receiver/tv uit gestaan heeft. Dit is denk ik meer driver gerelateerd dan een W10 'bug'.

Ik hou hem nog wel even op mijn HTPC ik denk niet dat het echt klaar is voor 'dagelijks' gebruik (En niet het risico te lopen dat na het verlopen van de 'tech preview' alles opnieuw moet.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• _Arthur

_Arthur

blub

Quad schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:14:
Bijvoorbeeld het hangende startmenu etc.
Dat zou dus in update KB3035129 opgelost moeten zijn.

Maar ikzelf gebruik het oude menu ;)

Verwijderd

FREAKJAM schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:01:

...
Ik sta gewoon in de Fast ring en kreeg deze ook gewoon binnen.

Niet dat ik er iets van merk overigens.

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Onder Windows Update, geavanceerde opties zie ik nu 'branch' staan en die staat op fbl_awesome1501

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:54
Ik had mezelf aangemeld bij het insiders programma om mijn lumia 820 te voorzien
van de tech preview die overigens volgende maand pas beschikbaar is ... echter
nu krijg ik op mijn PC met w8.1 bij windows update de tech preview als 'important update'

* edit: opgelost: rechter muisklik op bewuste update <> hidden

[ Voor 12% gewijzigd door cazzie op 28-01-2015 14:45 ]

control alt oeps deleted

• mprkooij
  • Laatst online: 07:01
Dragunov schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:50:
Onder Windows Update, geavanceerde opties zie ik nu 'branch' staan en die staat op fbl_awesome1501
Same here.

• foppe-jan
enigszins offtopic, maar mocht iemand een key voor win7 pro (oem) zoeken, is die hier momenteel €23, [edit:
en nu blijkbaar €29].

Offtopic²: hoezo spam? lijkt me een beetje een overdreven beschrijving...

[ Voor 36% gewijzigd door TheVMaster op 28-01-2015 23:39 . Reden: Riekt beetje naar 'verkeerde' niet helemaal legale key... ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:43
Offtopic ja, spam zelfs, ennuh 29 euro hoor.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:31
foppe-jan schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:48:
enigszins offtopic, maar mocht iemand een key voor win7 pro (oem) zoeken, is die hier momenteel €23, [edit:
en nu blijkbaar €29].

Offtopic²: hoezo spam? lijkt me een beetje een overdreven beschrijving...
AFAIK zijn "goedkope" Windows keys vaak keys die eigenlijk gratis zijn en op termijn gedeactiveerd kunnen worden. Wat legaliteit betreft kun je net zo goed een activator gebruiken dan een dergelijke key kopen. De voorwaarden van Microsoft zijn daar iig helder in.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 29-01-2015 00:02 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik heb die update nu ook geïnstalleerd, schijnbaar toch een aardige verbetering want Windows reageert stukken vloeiender en de apps gaan net een tandje vlotter.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Ik ben al blij dat mijn taskbar niet meer in de soep raakt :P

• foppe-jan
sdk1985 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:23:
[...]

AFAIK zijn "goedkope" Windows keys vaak keys die eigenlijk gratis zijn en op termijn gedeactiveerd kunnen worden. Wat legaliteit betreft kun je net zo goed een activator gebruiken dan een dergelijke key kopen. De voorwaarden van Microsoft zijn daar iig helder in.
Aha. Ik heb mijn win7/8 keys via wat vroeger MSDNAA heette ge'kocht', dus heb me nooit echt beziggehouden met de vraag waar je betrouwbaar betaalbare windowslicenties kunt halen...

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 11:14

Arethusa

Niet die server

Het valt mij op dat mijn netwerk mappings niet meer verbroken zijn na het opstarten maar meteen weer verbonden, erg prettig. Dit had ik in Windows 8 nog niet.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Ramon
  • Laatst online: 06:58
Er staat wel lekker veel interessante info op Joe Belfiore z'n twitter.
@marypcbuk @jackschofield @ExNokian @sbisson @dinabass 8" & up = "desktop" w/ win32 apps. < 8" = phones, phablets, sm tablets. No dsktp.
bron: https://twitter.com/joebelfiore/status/559845609020993536
@Lisan_09 Yes, FLAC support will be on phones/small tablets... won't be in the first insider build, though, will be a few months later..
https://twitter.com/joebelfiore/status/560524791266811904

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Sjah
Nou wat veel, ik kom klaar...

• Ramon
Reageer dan gewoon niet |:(

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

sdk1985 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:23:
[...]

Het is ook gewoon niet toegestaan. Een OEM licentie mag alleen worden verkocht bij aanschaf van een compleet systeem; losse verkoop wordt expliciet verboden. Dus deze keys aanschaffen klinkt leuk maar is net zo illegaal als ergens een torrent vandaan plukken (hoewel de pakkans natuurlijk relatief klein is :+)

youtube.com/@hisrep

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11 16:17
kuch al kocht je vroeger een muis bij bv mycom dan kon je gewoon een Oem versie van Windows erbij kopen ... en tegenwoordig worden ze gewoon los verkocht ... dus complete pc en Oem.. dat is enigszins achterhaald

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Waarom heet de aan/uit knop in Windows 10 eigenlijk energiebeheer?

Windows 10
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TmTnqDH.png

Windows 8.1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WXpgMfB.png

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 28-01-2015 23:27 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Yes, dat scheelt converteren... helemaal mooi als deze flacs hopelijk ook via OneDrive kunnen worden gestreamd.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

Quad schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:26:

Windows 10
[afbeelding]

Windows 8.1
[afbeelding]
Ik heb de US-en versie en daar is het Power Options. Beetje knullige vertaling dus :P

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 23:36 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 20:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Quad schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:26:

Windows 10
[afbeelding]

Windows 8.1
[afbeelding]
Zo zitten er wel meer vage EN-NL vertalingen in, ook in de XBO. Power options, energie beheer.. soort van kloppend :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:35:
[...]

Ik heb de US-en versie en daar is het Power Options. Beetje knullige vertaling dus :P
Bij het installeren van updates oa ook, half Nederlands, half Engels. :')

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 16:46
Ik krijg met geen mogelijkheid Windows 10 werkend onder 8.1 in hyper-v.. Hij blijft gewoon hangen op Getting Ready.. Ook geeft Google weinig resultaten.

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:49
Heeft bij mij in VMware ook zo'n 3 uur geduurt, gewoon wachten.

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s9jyUlFvtqYpidg9TW8ziBzA/full.jpg
slow ring

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/P0XmfDDTNrMAPQUxTwofEgdx/full.jpg
fast ring

jeuj, nieuwe builds *O*

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RvqQlbFkLs7Ezj7h2im3JsTV/full.jpg

Niet dus -O-

Verwijderd

Kennelijk een foutje bij Microsoft..

https://twitter.com/GabeAul/status/560268766043324416

• _Arthur

_Arthur

blub

Dit dus; helaas dus nog geen publiekelijke nieuwe builds voor ons.

Ik denk dat 'wij' heel die branch-selection niet eens zouden moeten kunnen zien.

[ Voor 13% gewijzigd door _Arthur op 29-01-2015 13:42 ]

Verwijderd

Die issue bestaat dus langer, vreemd dat ze dat niet (kunnen) fixen dan.

• foppe-jan
Tjonge wat zou het toch fijn zijn als MS iets transparanter was als het gaat om hun toekomstplannen. Om een of andere reden hebben ze in deze TP de mogelijkheid om schijven met ReFS te formatteren volledig dichtgetimmerd (ook via command line etc.), terwijl je met win8.1 of win2012(r2) natuurlijk prima schijven zou kunnen formatteren naar ReFS, maar ik kan via google geen enkele informatie vinden over het hoe/waarom van deze keuze..

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-11 13:34
Aanrader om Windows 10 TP over m'n Windows 8.1 te installeren?

Kan ik gewoon via bootable USB upgrade uitvoeren en dan blijven al m'n bestanden in Documenten en op desktop staan?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:03
Ik heb ook een upgrade vanaf Windows 8.1 uitgevoerd. Dat gaat prima zonder bestanden te verliezen. Vooraf wel even een backup maken voor de zekerheid.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:19
Gewoon de .ISO mounten in Windows 8.1 door te dubbel klikken.
Back-up maken moet je niet alleen voor een upgrade doen :P
maar eigenlijk dagelijk minimaal wekelijks :P

Check dit en help mee!

• Dragunov
Ik had op me vrouw de ISO gewoon uitgepakt met winrar en dan de setup.exe gestart.

Op eigen PC gewoon via Windows Update

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 06:32
Dragunov schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:23:
Ik had op me vrouw de ISO gewoon uitgepakt met winrar en dan de setup.exe gestart.

Op eigen PC gewoon via Windows Update
Ben jij getrouwd met een PC? :+

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Sjah
Chips,sb X-fi HD werkt niet, althans ja hij zegt dat die ok is, ondertussen hoor ik niks.

Hmm... na een verwijder en herstart is die er... _o_

Snel, supersnel, oordeel? Nadat ik ooit de 1e TP probeerde, dit is/ ik vind een stapje terug (of om zorgvuldig te zijn: 1 stapje vooruit, 2 terug), was als Win7 fan wel fan vd Win10, 1e TP.

[ Voor 60% gewijzigd door Sjah op 29-01-2015 23:49 ]

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:36

Edd

Ik draai nu al een maandje Windows 10 op mijn laptop naar volle tevredenheid eigenlijk.
Het enige wat me wel vanavond dwars zat, was dat als ik een game opstartte vanuit Steam deze heel erg groot/uitgerekt getoond werd. Zo groot dat hele delen van de game buiten beeld viel.

Gelukkig was de oplossing vrij snel gevonden, door de font size terug te zetten van 125% naar 100%. Nu werkt het prima en alles is nog fijner te lezen ook ;)

-

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:12
Nu je het toch over games hebt. W10 de nieuwe preview bevalt me prima. Had ook de oude getest van oktober(of wanneer die uit kwam) die beviel me niet. Inmiddels draai ik hem al 3a4 dagen en het werkt prima. Lekker vlot. Hier en daar nog een vertaalfout maar verder niets mis.

Nu het gaming gedeelte. Alles werkt goed behalve CoD Advanced Warfare. AW loopt niet zozeer vast, maar de steam client loopt vast. (gebeurt alleen bij dat spel) De nieuwste Driver van Nvidia heb ik al geprobeerd(347.26(geen typfout)) maar lost het probleem niet op. Ik heb gevonden dat de bug in Windows build 98xx ergens is ingesloopt. Het is vervelend, maar wie weet is het bij de nieuwe build weer opgelost.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CUhLr0TNU7spxCwzR007vRkb/full.jpg

Weer een build die niet te installeren is :/

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 04:43:
Alle niet publiekelijk releases zal je niet kunnen installeren... dus ook weinig zin om daar elke keer over te berichten ;)

Enige positive is, is dat Microsoft dus gewoon lekker doorwerk en hopelijk steeds meer problemen fixt en nieuwe features enabled.

En zo zet je dus uit dat je die builds ziet;
there's a registry key that was added with update KB3035129 to check for internal builds. The key shouldn't be there.

open the registry (Run-> regedit)
browse to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsSelfHost\Applicability
delete ThresholdInternal

now re-open Windows Update

[ Voor 30% gewijzigd door _Arthur op 30-01-2015 09:41 ]

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 09:50
Gisteren heb ik de tech preview (x64) gedownload en gepoogd te installeren onder Virtual Box. Na installatie en bij first boot blijft hij hangen op "Voorbereiden".

Heeft iemand hier ervaring mee?

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• foppe-jan
_Peter2_ schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:08:
Gisteren heb ik de tech preview (x64) gedownload en gepoogd te installeren onder Virtual Box. Na installatie en bij first boot blijft hij hangen op "Voorbereiden".

paar uur laten draaien

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 09:50
Duurt dat zo lang? (Hij had al meer dan een uur staan draaien).

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:29

FCC

_Peter2_ schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:09:
Duurt dat zo lang? (Hij had al meer dan een uur staan draaien).
Ja, kan erg lang duren soms :'(

Waar een wil is, is een stopcontact....

• _Arthur

_Arthur

blub

_Peter2_ schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:08:

Dit issue komt pas 10x voor in dit topic...

• Dragunov
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 04:43:
[afbeelding]

Me vrouw kreeg ook deze versie op haar laptop, maar bij haar staat er wel Professional
Dragunov schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:09:
[...]

Me vrouw kreeg ook deze versie op haar laptop, maar bij haar staat er wel Professional
Ohw...? Zij kon hem wel installeren ook?

• Sjah
Hmm, glass zit nog wel in 10, per abuis zie ik het in Thunderbird titelbalk, niet helemaal goed, maar ik weet wanneer ik glass zie. De sluitknoppen zijn wel weg.

• _Arthur

_Arthur

blub

TheVMaster schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:35:
Ohw...? Zij kon hem wel installeren ook?
Ik gok van niet 8)

• Dragunov
Neen hoor, zelfde foutmelding als gisteren.

Maar dat is dan al de tweede maal dat Microsoft iets op de Windows Update server smijt waar wij niet aankunnen, kunne ze dit intern niet regelen?

Microsoft komt beter met iets nieuws op de proppen voor ons.

Als het ging slagen op mijn vrouw haar systeem dan ging ik het allang gepost hebben hier ;)

• _Arthur

_Arthur

blub

Dragunov schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:41:
Maar dat is dan al de tweede maal dat Microsoft iets op de Windows Update server smijt waar wij niet aankunnen, kunne ze dit intern niet regelen?
Het is een fout; 'wij' zouden dit niet moeten zien normaal gesproken.

_Arthur in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"

• Dragunov
_Arthur schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:45:
[...]

Het is een fout; 'wij' zouden dit niet moeten zien normaal gesproken.

_Arthur in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"
Maar na eenmaal weten ze toch waar het probleem ligt en kunnen ze dit oplossen

• _Arthur

_Arthur

blub

Dragunov schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:20:
Maar na eenmaal weten ze toch waar het probleem ligt en kunnen ze dit oplossen
Kennelijk zijn er andere dingen die meer prioriteit hebben om opgelost te worden.

• prutser001

prutser001

Raar na het verwijderen van die reg key is de melding van 9934 weg... Jammer.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsSelfHost\Applicability
delete ThresholdInternal

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

prutser001 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:35:
Raar na het verwijderen van die reg key is de melding van 9934 weg... Jammer.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsSelfHost\Applicability
delete ThresholdInternal
Wat is daar raar aan? De notificaties van nieuwe builds krijg je juist niet meer omdat je die regkey hebt weggehaald. (En dat is juist wat je wil, want we kunnen ze toch niet installeren).
there's a registry key that was added with update KB3035129 to check for internal builds. The key shouldn't be there.

open the registry (Run-> regedit)
browse to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsSelfHost\Applicability
delete ThresholdInternal

now re-open Windows Update

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 30-01-2015 17:07 ]

is everything cool?

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Zijn er mensen die HTML5 video's kunnen afspelen in IE? Hier crasht IE telkens.

• _Arthur

_Arthur

blub

RayNbow schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 11:16:
Zijn er mensen die HTML5 video's kunnen afspelen in IE? Hier crasht IE telkens.
Doe eens een linkje met welke crashed.

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

_Arthur schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 11:20:
[...]

Doe eens een linkje met welke crashed.
Elke willekeurige site met een HTML5 video.

Edit: Uiteraard... nu doet de boel 't wel... :?

[ Voor 9% gewijzigd door RayNbow op 31-01-2015 11:28 ]

• _Arthur

_Arthur

blub

RayNbow schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 11:26:
Denk meer een lokaal iets; hier werkt het prima (met 9926). Nog geen enkele crash er mee gehad.

• prutser001

prutser001

Eerste crash gehad vandaag, 1 die ik nog nooit eerder heb gezien 'Critical Structure Failure win32k???.dll' Nog niet echt gekeken wat het is geweest maar het gebeurde tijdens het kijken van een filmpje.

Denk dat ik binnenkort maar eens een herinstallatie doe en dan gelijk op SSD, nu draait hij nog op een 2,5" schijfje die ik had liggen van een oude laptop.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Het valt me trouwens op dat hoe verder de builds vorderen, hoe meer het windows 8 uiterlijk naar voren komt. (ik draai nu 9926)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Ramon
kendo schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 12:00:
Het valt me trouwens op dat hoe verder de builds vorderen, hoe meer het windows 8 uiterlijk naar voren komt. (ik draai nu 9926)
Wat bedoel je hier precies mee? Ik zie toch vooral nieuwe dingen in de nieuwe build. De taskbar van 10 is toch anders dan zowel Windows 7 en 8 en de vorige builds. De window-management-knoppen rechtsboven zijn ook totaal anders. Settings-app is totaal nieuw voor deze build.

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Haha "hey cortana" werkte eerst niet. Ik zei iets tegen mijn moeder (hey mama) en ineens sprong Cortana aan! Eerst antwoorde ze een paar keer op "hey mama" nadat ik het testte en nu werkt "hey cortana" gewoon.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-11 21:08
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:08:
Nee, niet hoger. Balk boven is running tasks, eronder is de Quick Launch.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Wil het ook eens proberen, maar ik krijg de quick launch niet meer gevonden. Is die er uit gesloopt?

• _Arthur

_Arthur

blub

Melkunie schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:56:
Hoe krijg je dat voor elkaar? Wil het ook eens proberen, maar ik krijg de quick launch niet meer gevonden. Is die er uit gesloopt?
Dat is even frunniken: http://winaero.com/blog/h...ick-launch-in-windows-10/

• Melkunie
Thanks! Tis gelukt, viel mee :)
Auto-hide wil alleen niet meer werken, maar de vensters doen wel alsof het werkt dus die zakken er achter weg.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/59gFxUAl.png

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ramon schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 12:52:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Ik zie toch vooral nieuwe dingen in de nieuwe build. De taskbar van 10 is toch anders dan zowel Windows 7 en 8 en de vorige builds. De window-management-knoppen rechtsboven zijn ook totaal anders. Settings-app is totaal nieuw voor deze build.
de eerdere builds waren vrij kaal. Het startmenu was bv. meer windows 7 stijl en metro(of een metro achtig menu) zit nu weer onder de windows knop.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Verwijderd

Melkunie schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:31:
Thanks! Tis gelukt, viel mee :)
Auto-hide wil alleen niet meer werken, maar de vensters doen wel alsof het werkt dus die zakken er achter weg.

[afbeelding]
Auto hide werkt gewoon, toevallig niet je taskbar gelocked? (RMB op de taskbar)

• Melkunie
Het stond allemaal goed ingesteld, maar een simpele reboot heeft het opgelost. Geen idee wat er mis was, maar nu werkt het perfect. Bedankt! :)

Verwijderd

Melkunie schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:50:
Het stond allemaal goed ingesteld, maar een simpele reboot heeft het opgelost. Geen idee wat er mis was, maar nu werkt het perfect. Bedankt! :)
Soms wil een programma aandacht zonder dat je kunt zien welk programma, maar het houdt wel de taskbar omhoog, dit heb ik eerdere versies van Windows ook gemerkt. Restart van explorer fixed het ook.

• Swerfer
RayNbow schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 11:26:
[...]

[video]

Edit: Uiteraard... nu doet de boel 't wel... :?
Ik had ook veel last van crashes bij IE met YouTube en diverse andere (ik denk HTML5) sites (HTML5? advertenties). Na de laatste updates heb ik geen last meer van...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• _Arthur

_Arthur

blub

De 4k video playback in Win10 is trouwens echt prima; ook op oudere / niet super snelle hardware werkt het prima.

Zie dit topic voor een 2 tal voorbeelden van mij; Core i7 920 met HD 7950 te traag voor youtube 4k?

Ben benieuwd wat de ervaringen van de anderen hier zijn. Denk dat 4k gebruik (ook straks op 4k schermen) wel prima zit onder Win10.

• Swerfer
_Arthur schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:10:
De 4k video playback in Win10 is trouwens echt prima; ook op oudere / niet super snelle hardware werkt het prima.

Zie dit topic voor een 2 tal voorbeelden van mij; Core i7 920 met HD 7950 te traag voor youtube 4k?

Ben benieuwd wat de ervaringen van de anderen hier zijn. Denk dat 4k gebruik (ook straks op 4k schermen) wel prima zit onder Win10.
Ik kom niet verder als 2k omdat mijn monitor 'maar' 2k is. Maar mijn SP3 i5 op Windows 10 heeft daar in ieder geval totaal geen moeite mee. Hooguit 10% CPU...

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Bij mij vraagt ie steeds als ik opstart op m'n Surface Pro 2 of ik tablet mode wil ingaan, dat is best irritant moet ik zeggen.

[ Voor 76% gewijzigd door Turdie op 31-01-2015 18:02 ]

• _Arthur

_Arthur

blub

Swerfer schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:30:
Ik kom niet verder als 2k omdat mijn monitor 'maar' 2k is. Maar mijn SP3 i5 op Windows 10 heeft daar in ieder geval totaal geen moeite mee. Hooguit 10% CPU...
Je kan gewoon 4k materiaal afspelen natuurlijk; wordt wel gedownsampled.

Ging er mij voornamelijk om dat windows 7 / 8 kennelijk meer power nodig hebben om 4k materiaal vloeiend af te kunnen spelen; win10 is daar kennelijk een stuk beter in.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Er komen wel verschillende versies van Windows 10 zo te zien.
Ik zag al een Enterprise versie voorbij komen, en nu ook weer een Professional.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Zal mij benieuwen of ik kan upgraden (evt. met bijbetalen) van Windows 8.1 with Bing naar W10 Professional. Enterprise staat er nu op, maar dat heb ik toch niet nodig.

• foppe-jan
Waarschuwinkje: windows 10 TP disablede bij mijn upgrade vanaf w7 pro standaard mijn local admin account.. Vandaag ging er iets fout waardoor ik niet meer in windows kon inloggen (zwart beeld, haalde accountscherm niet eens), waarna ik niks via de recovery console etc. kon doen, omdat ik opeens/op magische wijze geen actieve administrator account meer had.. Waarna een rollback naar w7 de enige optie was die werkte. Idioten.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:49:
Zal mij benieuwen of ik kan upgraden (evt. met bijbetalen) van Windows 8.1 with Bing naar W10 Professional. Enterprise staat er nu op, maar dat heb ik toch niet nodig.
Upgraden naar Windows 10 Enterprise zal sowieso niet gratis worden.

Windows 10 pro zal vermoedelijk wel gratis worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 01-02-2015 12:28 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Pagina: 1 ... 23 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ