Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zeker voor apps als mail, agenda, weer, muziek en hardwaremonitor lijkt me dat best nuttig.
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
ik kijk een stuk vaker naar mijn startmenu dan naar mijn bureaubladachtergrond.. jij niet?Gmount schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:42:
Ik vroeg me af of die tegels ook 'los' op je bureaublad te plaatsen (gaan) zijn, als een soort widgets.
Zeker voor apps als mail, agenda, weer, muziek en hardwaremonitor lijkt me dat best nuttig.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Gevonden. Na een dag met pijn aan mijn ogen te hebben gewerkt heb ik de optie gevonden. Schermresolutie > Tekst en andere items groter of kleiner maken. Daar kiezen voor "Ik wil één schalingsniveau voor al mijn beeldschermen kiezen" en voila. Beetje vreemde benaming (en plek).barrymossel schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:09:
Zojuist mijn laptop met Windows 10 aangesloten op een Full HD 24" scherm en de letters in Chrome zijn bijna onleesbaar, zo klein. Dit was met Windows 7 nooit. Ik kan natuurlijk de lettergrootte in Chrome op heel groot zetten, maar als ik dan mijn browservenster naar mijn laptopscherm sleep zijn de letters weer te groot. Iemand een idee of er ergens iets mis gaat? Of dat ik maar moet wennen...
---edit---
Het is overduidelijk niet het geval bij IE. Bij Chrome krijg ik koppijn.
Bij Windows 8 zit het daar ook "verstopt". Ik ben ook geen fan van het feit hoe diep het (nog steeds) verstopt zit.barrymossel schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:16:
[...]
Gevonden. Na een dag met pijn aan mijn ogen te hebben gewerkt heb ik de optie gevonden. Schermresolutie > Tekst en andere items groter of kleiner maken. Daar kiezen voor "Ik wil één schalingsniveau voor al mijn beeldschermen kiezen" en voila. Beetje vreemde benaming (en plek).
[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 26-01-2015 18:21 ]
is everything cool?
[ Voor 8% gewijzigd door foppe-jan op 26-01-2015 19:03 ]
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Snelheid in welk opzicht? (Mogelijk relevant: mijn pc staat hoogstens op slaapmodus, sluit hem nooit af; reboots beperkt tot 1-2 per maand.)

Ik heb heel Chrome niet geinstalleerd staan...
Deze melding kwam van de site van Adblockplus.org. Maar op CRM Online van Microsoft precies het zelfde. Ook de opmerking dat er iets niet ondersteund was in Chrome terwijl ik IE gebruik...
[ Voor 29% gewijzigd door Gé Brander op 26-01-2015 19:29 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
iets te maken met het nieuws dat IE chrome plugins zal/wil gaan ondersteunen?Gé Brander schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:26:
Iemand anders ook opgemerkt dat Internet Explorer binnen Windows 10 als Chrome aangemerkt wordt?
[afbeelding]
Ik heb heel Chrome niet geinstalleerd staan...
Deze melding kwam van de site van Adblockplus.org. Maar op CRM Online van Microsoft precies het zelfde. Ook de opmerking dat er iets niet ondersteund was in Chrome terwijl ik IE gebruik...
Ja hoor, geen nieuwsGé Brander schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:26:
Iemand anders ook opgemerkt dat Internet Explorer binnen Windows 10 als Chrome aangemerkt wordt?
In IE kan je via "about:flags" zelf een userstring verzinnen of zelfs Spartan render-engine aanzetten.
Alle features van Windows 8.1 moet je ook meenemen, dus bekijk ergens een lijstje van nieuwe features in 8.1 en dan alles wat nieuw is in 10 en je weet waarom 10 beter is dan 7foppe-jan schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:25:
Features als in overwegingen waarom win10 (evt. ook de TP van win10) preferabel is boven w7.
Snelheid in welk opzicht? (Mogelijk relevant: mijn pc staat hoogstens op slaapmodus, sluit hem nooit af; reboots beperkt tot 1-2 per maand.)
Persoonlijk zou voor mij alleen al de nieuwe security features in 8.1 de doorslag leveren om 8.1 te gebruiken zoals Bitlocker, SmartScreen, ingebouwde antivirus, verbeterde ASLR etc. Daarnaast is 8.1 ook een stuk lichter in gebruik, start het sneller op, heeft het integratie met OneDrive, etc.
Windows 10 heeft natuurlijk al die security-features van Windows 8.1 maar is vooral interessant omdat het straks helemaal transparant is of je een "app" draait of een win32-programma. Er komt integratie met je telefoon: je ontvangt notificaties van je telefoon ook op je desktop. Daarnaast heb je Cortana, ReFS, maar ook multiple desktops en nog meer dingen waar we niets van weten....
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Hier is er zelfs een driver geupdate omdat ik niet kon kiezen of die al dan niet wou...
**RANT**
Hoe meer ik deze build op mijn desktop gebruik, hoe negatiever ik denk over Windows 10 als OS voor mijn Surface Pro 3... Dit nieuwe Start Menu is momenteel gewoon de uitkomst van een geforceerde fusie tussen het ouderwetse Start Menu en het touch geoptimaliseerde Start Screen. En de uitkomst daarvan is zowel beroerd in muis & keyboard gebruik en in touch gebruik...
Geen idee waarom ze niet Continuum gebruiken als simpele switch tussen een klassiek Start Menu en het Start Screen. Dan zijn fans van beide tevreden en hoef je niet het wiel opnieuw uit te vinden. De huidige touch ervaring in 8.1 is (IMO) een van de beste ervaringen die je kunt krijgen op een tablet. Apps sluiten met een simpele veeg van boven, instellingen benaderen met een duim swipe van rechts, switchen tussen wat je open hebt met een duim swipe van links... Het is zo makkelijk en je vliegt gewoon door de interface heen.
Zoals het nu lijkt zit ik straks met een mank Start Screen, een taakbalk die ik helemaal niet nodig heb bij mijn apps en hamburger menu's waar ik naar op zoek moet om iets in te stellen in plaats van een simpele swipe
**/RANT**
Zo, dat lucht op
Dit staat in de algemene voorwaarden van de beta: je bent verplicht om alle updates te installeren van Windows Update om alles te testen.Dragunov schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:07:
Windows Update kan wel de extra mogelijkheden uit de Windows 8.1 gebruiken, want echt kiezen wat je wilt installeren kan niet.
Hier is er zelfs een driver geupdate omdat ik niet kon kiezen of die al dan niet wou...
"De Diensten van het Programma worden automatisch bijgewerkt, bijvoorbeeld via Windows Update. Het automatisch bijwerken kan niet worden uitgeschakeld. "
https://insider.windows.com/Home/TermsOfUse
Bedankt
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik snap oprecht uberhaupt niet waarom mensen nog het ouderwetse startmenu willen waar je links in een hoek in een priegelig lijstje zit te kutten terwijl het metro scherm gewoon veel duidelijker en overzichtelijker was...ook voor de muis ja. Dat de metro apps verder nutteloos zijn is waar maar 'start' is nog nooit zo goed geweest als in windows 8.1Propane schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:13:
Ok, even een rant uit mijn systeem krijgen als dat mag...
**RANT**
Hoe meer ik deze build op mijn desktop gebruik, hoe negatiever ik denk over Windows 10 als OS voor mijn Surface Pro 3... Dit nieuwe Start Menu is momenteel gewoon de uitkomst van een geforceerde fusie tussen het ouderwetse Start Menu en het touch geoptimaliseerde Start Screen. En de uitkomst daarvan is zowel beroerd in muis & keyboard gebruik en in touch gebruik...
Geen idee waarom ze niet Continuum gebruiken als simpele switch tussen een klassiek Start Menu en het Start Screen. Dan zijn fans van beide tevreden en hoef je niet het wiel opnieuw uit te vinden. De huidige touch ervaring in 8.1 is (IMO) een van de beste ervaringen die je kunt krijgen op een tablet. Apps sluiten met een simpele veeg van boven, instellingen benaderen met een duim swipe van rechts, switchen tussen wat je open hebt met een duim swipe van links... Het is zo makkelijk en je vliegt gewoon door de interface heen.
Zoals het nu lijkt zit ik straks met een mank Start Screen, een taakbalk die ik helemaal niet nodig heb bij mijn apps en hamburger menu's waar ik naar op zoek moet om iets in te stellen in plaats van een simpele swipe.
**/RANT**
Zo, dat lucht op.
Verwijderd
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Alle zaken die 8.1 zo goed maakte op een tablet worden een voor een eruit gesloopt en vervangen door zaken die de interface op een tablet verslechteren.Propane schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:13:
Ok, even een rant uit mijn systeem krijgen als dat mag...
**RANT**
Zoals het nu lijkt zit ik straks met een mank Start Screen, een taakbalk die ik helemaal niet nodig heb bij mijn apps en hamburger menu's waar ik naar op zoek moet om iets in te stellen in plaats van een simpele swipe.
**/RANT**
Zo, dat lucht op.
Dat xaml start menu als prachtig voorbeeld, de charmsbar weg, hidden UI weg, menu's in metro apps, geen focus op content, controls boven en geen echte full screen experience, zelfs niet in tablet mode.
Inderdaad waarom het wiel opnieuw proberen uit te vinden i.p.v. simpelweg de 8.1 zaken activeren als iemand tablet mode selecteert. Lijkt me ook veel minder arbeidsintensief. Verander de desktop en laat modern zoals in 8.1.
Ik maak me oprecht groten zorgen over de richting die MS lijkt op te gaan, dat gaat leiden tot ontevreden tablet gebruikers.
Verwijderd
Wellicht eens wat documentatie doornemen voordat er begonnen wordt met zeiken.
Verwijderd
Wel ja, drie jaar lang hebben mensen gezeurd over het verwijderen van het start menu van Windows 8, op ieder forum, overal zeuren.Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:31:
(nogmaals) Deze TP build is niet geoptimaliseerd voor touch devices. De meeste touch/tablet functies moeten er nog in..
Ik weet dat de touch support niet volledig is. Dat was hij ook niet vier builds geleden, en dat op zich is al een teken aan de wand. Het is niet meer touch first, het is touch last.
Wellicht zeur ik over de richting die Microsoft lijkt in te slaan, wellicht geloof ik dat dit xaml startmenu nooit of the nimmer een ideale touch bediening kan krijgen. Wellicht dat ik daarom ook pleit voor die zaken niet te vernieuwen (wiel opnieuw uitvinden) maar gewoon werkende code te hergebruiken.
Maar ik begrijp het, mensen hebben drie jaar lang lopen zeiken over het startmenu, dus mensen die touch interface moeten niet zeiken over het feit dat Microsoft een verkeerde richting inslaat met deze previews.
Yeah right..
Trouwens, deze keer heeft Microsoft overduidelijk gekozen voor de Windows insider approach, wat betekend dat men wil weten wat goed is en wat slecht, zodat men tot een uiteindelijk beter product kan komen, dat is precies wat deze zeikerds aan het doen zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 08:19 ]
Geef mij voor touch ook maar de Windows 8.1 interface terug. Een beter touch systeem ben ik nog niet tegengekomen...
Ik zit nu niet achter mijn W10 pc, maar als iemand in de feedback app zoiets als 'Give us back the W8.1 touch interface' plaatst, en de letterlijke tekst hier post, dan zal ik daar een 'Me too' aangeven en als we dat met z'n allen doen, dan wordt dat misschien 'trending' in de feedback app en kunnen we Microsoft zo overtuigen...
[ Voor 52% gewijzigd door Swerfer op 27-01-2015 08:47 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Heb je een linkje naar deze specifieke documentatie?Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:31:
Voorkeuren, gewenning, dat soort dingen. Ik vind het heel vervelend dat ik naar een ander scherm moet om een programma te starten. Ik heb dus niet snel genoeg aan 8.1 kunnen wennen en ben terug gegaan naar 7. En dat jij het overzichtelijker vindt is fijn, maar gaat natuurlijk niet voor iedereen op. Zelf vind ik de onderverdeling in duidelijke mapjes en op alfabet fijn (ben ik ook zo lekker gewend). Die onnodig grote knoppen in allerlei kleuren (die niet eens fatsoenlijk zijn aan te passen) vind ik juist onoverzichtelijk (maar zal ik vast aan kunnen wennen). En als je de knopjes kleiner maakt, dan heb je alleen een icoontje. Is voor veel gebruikers ook niet handig.AMARONE schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:28:
[...]
Ik snap oprecht uberhaupt niet waarom mensen nog het ouderwetse startmenu willen waar je links in een hoek in een priegelig lijstje zit te kutten terwijl het metro scherm gewoon veel duidelijker en overzichtelijker was...ook voor de muis ja. Dat de metro apps verder nutteloos zijn is waar maar 'start' is nog nooit zo goed geweest als in windows 8.1
Overigens wil ik mijn Alle Apps indelen zoals het oude startmenu. Hoe ga ik dat doen? Is daar ergens een map voor?
Precies.barrymossel schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:49:
[...]
Voorkeuren, gewenning, dat soort dingen. Ik vind het heel vervelend dat ik naar een ander scherm moet om een programma te starten.
Niets mis met een ander startmenu, priegelen vind niemand leuk, maar het hele idee van een startscherm is gewoon niet slim bedacht voor desktopgebruik (voor tabletgebruik snap ik het dan weer wel). Net als fullscreen metro-apps.
Een desktopgebruiker heeft graag overzicht, alles in één scherm. Zowel de apps, als het startmenu.
Wat dat betreft kiezen ze voor Windows 10 uit het beste van 2 werelden.
Wél een startmenu ipv startscherm, maar ook het gebruik van tiles (al dubbelen deze eigenlijk wel een beetje met gepinde apps op de taakbalk).
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ze hebben sowieso nog tot juni/juli oid om het geheel werkend te krijgen en daarna testen om het in september/oktober uit te gaan geven. Om vervolgens ook nog gewoon updates te blijven doorsturen. Die touch-versie komt heus wel terug en dat is het probleem ook niet. Ze wilden nu de focus weer leggen op desktopgebruikers (de grootste groep gebruikers ook) dus wat dat betreft is het niet heel raar dat die nu beter werkt. Ze hebben ook aardig wat moeten sleutelen om de store-apps weer als normale windows te laten gedragen en dat werkt hier echt prima. Ik gebruik nu een stuk meer apps dan voorheen.
Verwijderd
Aan pinning doe ik niet, en ik gebruik nog lekker de Quick Launchanandus schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:11:
[...]
...
Wél een startmenu ipv startscherm, maar ook het gebruik van tiles (al dubbelen deze eigenlijk wel een beetje met gepinde apps op de taakbalk).
Wat ik wel vervelend vind aan deze build is dat Windows+P niet meer werkt (en DisplaySwitch.exe in System32)
Of is het beter om te wachten?
Ik gebruik hem zelf op mijn laptop die ik elke dag full time gebruik voor mijn werk. Soms wat problemen met vpn applicaties of dat hij even vastloopt (zeer zelden).deBennie schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:25:
Ik zit eraan te denken om de preview op mn tablet te installeren en ben benieuwd wie hier dagelijks met de preview op z'n tablet werkt en waar hij (of zij) tegenaan loopt.
Verder geen spannende problemen
Waarom wachten? Je bent toch een tweakerdeBennie schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:25:
Ik zit eraan te denken om de preview op mn tablet te installeren en ben benieuwd wie hier dagelijks met de preview op z'n tablet werkt en waar hij (of zij) tegenaan loopt.
Gewoon proberen, je kunt altijd nog terug
Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/
Eh.....WIndows+P werkt hier nog wel overigens....maar eh..Quick Launch? Bestaat dat nog..?Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:21:
[...]
Aan pinning doe ik niet, en ik gebruik nog lekker de Quick Launch
Wat ik wel vervelend vind aan deze build is dat Windows+P niet meer werkt (en DisplaySwitch.exe in System32)
Verwijderd
Win+P doet niets hier, en mijn shortcuts naar DisplaySwitch ook niet. Ook niet rechtstreeks via een elevated command prompt.TheVMaster schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:52:
[...]
Eh.....WIndows+P werkt hier nog wel overigens....maar eh..Quick Launch? Bestaat dat nog..?
En Quick Launch is gewoon een toolbar naar een speciale map: %userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
Bij mij werk Windows+P ook nog. Enne: http://winaero.com/blog/h...ck-launch-in-windows-8-1/TheVMaster schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:52:
[...]
Eh.....WIndows+P werkt hier nog wel overigens....maar eh..Quick Launch? Bestaat dat nog..?
[ Voor 1% gewijzigd door barrymossel op 27-01-2015 09:58 . Reden: te laat ]
Verwijderd
Nu nog wel (via register key) ben bang dat die mogelijkheid er binnenkort al wordt uitgesloopt.SinergyX schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:44:
Voor het touch, je kan je startmenu toch gewoon weer 'oldschool' maken? Ik heb het grootste probleem bij de minimaliseer/maximaliseer/sluit knoppen, doordat ik op een eigen fabricaat touchdevice werk, kan ik nooit die knoppen indrukken. In W8.1 kon je gewoon de app naar beneden swipen, dat lijkt nu ook niet te lukken.
Joe b. Heeft een paar uur geleden via Twitter verklaart dat the task bar die zichtbaar is zelfs in touch mode een bewuste beslissing is. De reden was voor tablets zonder hardware Windows knop !
Tja, in Windows 8 was dit natuurlijk geen probleem, want er was zoiets als een charm bar met een softwarematige Windows knop.
Deze 'design' beslissing betekend concreet dat full screen dus geen echt full screen meer is, het betekend dat swipen vanaf onder waarschijnlijk ook niet meer mogelijk is en ziehier het hamburger menu, om zo de charms / swipe up te vervangen. Allemaal zaken die de experience omlaag halen.
Allemaal compromissen die zullen gaan leiden tot massaal vermijden van Windows 10 vork iedereen die nu een Windows 8 tablet gebruiken. Want die krijgen anders een desktop UI op hun tablet.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 10:07 ]
Verwijderd
Vergeet niet dat dit (nog steeds) een Technical Preview is en geen Consumer Preview.Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:15:
[...]
Ik weet dat de touch support niet volledig is. Dat was hij ook niet vier builds geleden, en dat op zich is al een teken aan de wand. Het is niet meer touch first, het is touch last.
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-faq
En natuurlijk is touch last, dat is (zoals Martinspire al aangeeft) de kleinste groep gebruikers.
Opzich denk ik dat Microsoft er goed aan doet om TP's vrij te geven zodat er veel feedback terug komt, echter is het probleem dat Jan en alleman (niets persoonlijk
Het is de afweging die je maakt. Of je bent beschikbaar met één OS op verschillende apparaten, of je past je OS aan voor elk apparaat. Aangezien Windows altijd compatible wil zijn met zo veel mogelijk apparaten, zal dat niet 1-2-3 veranderen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:04:
[...]
Nu nog wel (via register key) ben bang dat die mogelijkheid er binnenkort al wordt uitgesloopt.
Joe b. Heeft een paar uur geleden via Twitter verklaart dat the task bar die zichtbaar is zelfs in touch mode een bewuste beslissing is. De reden was voor tablets zonder hardware Windows knop !
Tja, in Windows 8 was dit natuurlijk geen probleem, want er was zoiets als een charm bar met een softwarematige Windows knop.
Deze 'design' beslissing betekend concreet dat full screen dus geen echt full screen meer is, het betekend dat swipen vanaf onder waarschijnlijk ook niet meer mogelijk is en ziehier het hamburger menu, om zo de charms / swipe up te vervangen. Allemaal zaken die de experience omlaag halen.
Allemaal compromissen die zullen gaan leiden tot massaal vermijden van Windows 10 vork iedereen die nu een Windows 8 tablet gebruiken. Want die krijgen anders een desktop UI op hun tablet.
Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/
Als je het op een tablet installeert, dan is het imho het beste om het naast je huidige installatie te installeren. Zo heb ik op mijn Surface Pro 2 een virtuele schijf (VHDX) aangemaakt en die tijdens het installatieproces gemount.deBennie schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:25:
Zie bijv. deze guide: Guide to Installing and Booting Windows 8 Developer Preview off a VHD (Virtual Hard Disk)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Verwijderd
Ja dat is inderdaad een bewuste keuze, helaas denk ik dat Windows 8,1 dit ideaal op dit moment veel beter benaderd. Als zowel een tablet als een desktop gebruiker, vind ik Windows 10 slechts marginaal beter op de desktop en zie ik de touch ondersteuning dramatisch slechter worden, van preview build naar preview build.Johan9711 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:09:
[...]
Het is de afweging die je maakt. Of je bent beschikbaar met één OS op verschillende apparaten, of je past je OS aan voor elk apparaat. Aangezien Windows altijd compatible wil zijn met zo veel mogelijk apparaten, zal dat niet 1-2-3 veranderen.
Zoals ik al eerder zei, die touchmode zou gewoon moeten schakelen tussen Windows 10 op de desktop en de Windows 8,1 experience op tablets, dan hebben ze het beste van twee werelden. Nu slopen ze alle touch zaken van 8.1 eruit. Je maakt mij niet wijs dat die toggle niet zou kunnen schakelen tussen die twee.
Je schrijft het alsof alle beslissingen al gedaan zijn voor touch. Dat is niet het geval:Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:17:
[...]
Ja dat is inderdaad een bewuste keuze, helaas denk ik dat Windows 8,1 dit ideaal op dit moment veel beter benaderd. Als zowel een tablet als een desktop gebruiker, vind ik Windows 10 slechts marginaal beter op de desktop en zie ik de touch ondersteuning dramatisch slechter worden, van preview build naar preview build.
Zoals ik al eerder zei, die touchmode zou gewoon moeten schakelen tussen Windows 10 op de desktop en de Windows 8,1 experience op tablets, dan hebben ze het beste van twee werelden. Nu slopen ze alle touch zaken van 8.1 eruit. Je maakt mij niet wijs dat die toggle niet zou kunnen schakelen tussen die twee.
quote:
If you have a touch PC
Technical Preview works with touch, but some things will be rough and unfinished. More touch-friendly improvements are on the way. In the meantime, let us know what it’s like to interact with Windows and apps in the preview.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Dank voor de tip, ik duik daar even inRayNbow schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:15:
[...]
Als je het op een tablet installeert, dan is het imho het beste om het naast je huidige installatie te installeren. Zo heb ik op mijn Surface Pro 2 een virtuele schijf (VHDX) aangemaakt en die tijdens het installatieproces gemount.
Zie bijv. deze guide: Guide to Installing and Booting Windows 8 Developer Preview off a VHD (Virtual Hard Disk)
Verwijderd
http://anandtech.com/show...s-large-performance-gains
(Heb nog niet de moeite genomen om uit te vogelen waarom dit zo is)
(via reddit)@joebelfiore: @benstoic yep, we intend taskbar to be present in tablet mode. Thats quick access to start menu (4 pcs w no HW button), + Cortana, taskview
Heb op mijn PC Windows 8.1 Pro vervangen door Windows 10 Pro Technical Preview Evaluatie-exemplaar.Build 9926. Eerder had ik Win10 naast Win8.1 Pro staan en na een update kreeg ik 2 afbeeldingen van mijn account bij WELKOM met het opstarten!? Omdat W10 in het Engels was heb ik het weer verwijdert en daarvoor eerst de dubbele bootmanager. Een paar weken later zag ik bij Tweakers dat de Win10 vrij gegeven was en heb deze met een iso-bestand gebrand op een DVD en geïnstalleerd, Win8.1 zit nu in map Windows-Old (heb voor de zekerheid een back-up gemaakt van 8.1), maar tot mijn grote verbazing zag ik tijdens het opstarten ook weer de twee accountafbeeldingen nog naast elkaar staan, ook zag ik dat de achtergrond kleur van het bureaublad halverwege veranderde tijdens WELKOM.
Hoe kan ik dat 2de plaatje verwijderen.
Is dat ergens op gebaseerd of een onderbruik gevoel. De performance tests die ik van Windows 8 heb gelezen merkten alleen significante verschillen bij de boottijden (maar dat is niet meer van deze tijd sinds de uitvinding van standby to ram).SinergyX schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:17:
Features in welke zin? Als er 1 punt is waarom ik nooit meer terug zou gaan naar Win7, de snelheid. En ergens was ik al zo gewend aan Win8, dat ik in Win10 nu de charm balk en die rechterbalk mis (wissel tussen programma's en apps).
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Vele MMO's qua laadtijden, identieke graphic settings, rendering van video's in Vegas.sdk1985 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:34:
[...]
Is dat ergens op gebaseerd of een onderbruik gevoel. De performance tests die ik van Windows 8 heb gelezen merkten alleen significante verschillen bij de boottijden (maar dat is niet meer van deze tijd sinds de uitvinding van standby to ram).
Bijzonder. Had je niet gewoon een brak os als vergelijking? Als iets als rendering echt herhaalbaar zou verschillen dan zou je verwachten dat dit van de daken wordt geschreeuwd.SinergyX schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:42:
[...]
Vele MMO's qua laadtijden, identieke graphic settings, rendering van video's in Vegas.
iemand enig idee?
Weinig bijzonders, er zijn sinds Win8 al genoeg tests geweest over de performance tussen die 2, in de breedte genomen was Win8 de snellere van de 2. Na 8.1 werd de 3D performance ook steeds beter aan de 8.1 kant tot het punt dat het (al is het marginaal) beter is dan Windows 7.sdk1985 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:08:
Bijzonder. Had je niet gewoon een brak os als vergelijking? Als iets als rendering echt herhaalbaar zou verschillen dan zou je verwachten dat dit van de daken wordt geschreeuwd.
Genoeg tests van te vinden, maar alles werd zwaar overschreeuwd door het metro/startmenu problematiek.
Ik kreeg op Windows 2012 R2 Hyper-V de vreemdste problemen (spontaan vragen om een key terwijl ie pre-activated is, zeuren over checksum errors) tot ik Dynamic mem op minimaal 1024MB ipv 512MB instelde. Wellicht heb jij ook wat aan deze info.mrcosmo schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:15:
Ik probeer de windows 10 preview via windows 8 hyperv te installeren en kom niet verder dan voorbereiden. tot aan het scherm van voorbereiden lijkt alles goed te gaan.
iemand enig idee?
nope helaasTomba schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:18:
[...]
Ik kreeg op Windows 2012 R2 Hyper-V de vreemdste problemen (spontaan vragen om een key terwijl ie pre-activated is, zeuren over checksum errors) tot ik Dynamic mem op minimaal 1024MB ipv 512MB instelde. Wellicht heb jij ook wat aan deze info.
En als je gewoon wacht? Hier in het topic zijn genoeg mensen geweest die Win10 gevirtualiseerd draaide waarbij het tot wel 5 uur duurder bij dat scherm; ik zou zeggen, gewoon aanzetten en wachten wat er gebeurt.mrcosmo schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:15:
Ik probeer de windows 10 preview via windows 8 hyperv te installeren en kom niet verder dan voorbereiden. tot aan het scherm van voorbereiden lijkt alles goed te gaan.
iemand enig idee?
Ik kan er zo 1 2 3 er een aantal herrineren die allebei concludeerden dat het niet boeide. Heb ook nog even mijn best gedaan op google:SinergyX schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:16:
[...]
Weinig bijzonders, er zijn sinds Win8 al genoeg tests geweest over de performance tussen die 2, in de breedte genomen was Win8 de snellere van de 2. Na 8.1 werd de 3D performance ook steeds beter aan de 8.1 kant tot het punt dat het (al is het marginaal) beter is dan Windows 7.
Genoeg tests van te vinden, maar alles werd zwaar overschreeuwd door het metro/startmenu problematiek.
http://arstechnica.com/in...windows-8s-performance/2/Windows 8 continues to build on that foundation, so performance remains mostly the same in Windows 8. There are isolated cases where performance is consistently better, most notably in boot time and in certain games, but for the most part the performance of Windows 8 is going to be very similar to the performance of Windows 7 on the same hardware
reviews: Windows 8-benchmarks: op zoek naar de winstZoals we eigenlijk wel verwachtten, zijn de veranderingen in Windows 8 niet wereldschokkend. Programma's, of ze nu vooral op de cpu of op de gpu leunen, presteren in Windows 8 vrijwel hetzelfde als in Windows 7
http://www.zdnet.com/arti...-windows-7-benchmarked/3/From a performance perspective, I've very pleased with the way that Windows 8 has turned out. While there are no major performance differences between the Windows 8 Release Preview and the newly released Windows 8 RTM version, performance seems solid, and in areas where the platform lagged behind Windows 7, Microsoft seems to have put in the effort to close the gap.
[quote]
From a performance standpoint Windows 8 appears to offer a solid foundation from the get-go. Although there are only a few select areas where it is faster than Windows 7, we are pleased that it's able to match it everywhere else.
[quote]
http://www.techspot.com/r...s8-vs-windows7/page2.html
De laatste had toevallig handbreak wat ik zelf ook gebruik en daar is Windows 8 inderdaad iets sneller. Maar met een verschil van 1.4% is bij mijn renderingen niet echt merkbaar (dat is 1 minuut per half uur).
Hoop dat er met Windows 10 en DirectX12 in ieder geval voor gaming een significante verbetering wordt geintroduceerd. IMO was Windows 8 een beetje vista ++.
[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 27-01-2015 14:49 ]
Verwijderd
Zet je desktop op "Tablet mode" en voilà.deBennie schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:07:
Is er nou nergens een sitetje waarop ik screens van de laatste windows 10 preview release op een tablet (8") kan zien?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 15:37 ]
(Foutmelding:
>>> (OS 10013)An attempt was made to access a socket in a way forbidden by its access permissions. : AH00072: make_sock: could not bind to address 192.168.0.2:80 .
>>> AH00451: no listening sockets available, shutting down
>>> AH00015: Unable to open logs
)
(Service werkte onder win7 prima; op een andere poort, bijv 8080, werkt het ook prima. Ik zie geen draaiende services die op poort 80 luisteren.)
[ Voor 101% gewijzigd door foppe-jan op 27-01-2015 17:11 ]
klopt THX "hij"start zojuist door_Arthur schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:29:
[...]
En als je gewoon wacht? Hier in het topic zijn genoeg mensen geweest die Win10 gevirtualiseerd draaide waarbij het tot wel 5 uur duurder bij dat scherm; ik zou zeggen, gewoon aanzetten en wachten wat er gebeurt.
Dat scherm gaat er toch waarschijnlijk uit, want ze hebben nieuw aanmeldingsscherm, enkel nog niet actief...Martinspire schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:30:
Ik heb bij auto-login ook dat er 2 afbeeldingen staan. Lijkt me gewoon een bug. Gezien het niet bepaald een makkelijk te vinden optie is, vraag ik me af hoe goed dat getest gaat worden. Maar heb je hem al ingezonden als bug?
Kan je wel activeren in het register:
• Open Regedit.exe
• Go to HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Authentication\LogonUI\TestHooks
• Double click on 'Threshold' and change the value to 1
• Close Regedit.exe
Dit zegt internet er over;foppe-jan schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:55:
iemand enig idee waarom ik van build 9926 geen apache server mag draaien op poort 80? Service starten onder system account & run as admin geeft zelfde fout, dus ik neem aan dat het niet (direct) aan UAC ligt..
(Foutmelding:
>>> (OS 10013)An attempt was made to access a socket in a way forbidden by its access permissions. : AH00072: make_sock: could not bind to address 192.168.0.2:80 .
>>> AH00451: no listening sockets available, shutting down
>>> AH00015: Unable to open logs
)
A socket error 10013 can be caused by the antivirus or firewall software. Basically, a needed socket connection is being denied. Socket error 10013 is a message which implies that a port is blocked and/or unreachable.
I would suggest you to disable antivirus software and Firewall together (as a test) on the computer temporarily and try connecting and check if it works.
Note: If you're connected to the Internet or a network while your antivirus software or Firewall is disabled, your computer is vulnerable to attacks. Make sure you turn-on the antivirus software and the Firewall after troubleshooting.
Hmm, toevallig een screenshot van dan?Dragunov schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:17:
[...]
Dat scherm gaat er toch waarschijnlijk uit, want ze hebben nieuw aanmeldingsscherm, enkel nog niet actief...
Kan je wel activeren in het register:
• Open Regedit.exe
• Go to HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Authentication\LogonUI\TestHooks
• Double click on 'Threshold' and change the value to 1
• Close Regedit.exe
Net getest; doet nog weinig. Iets andere layout, meer nog niet. Ohja; je account-plaatje staat nu in een groter rondje.Martinspire schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:31:
Hmm, toevallig een screenshot van dan?
Zorg wel dat je de firewall service onaangetast laat. Alleen disablen in Control Panel. Anders gooit Windows alsnog poorten dicht. Ik weet het, het klinkt raar, maar het is waarfoppe-jan schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:22:
Zat daar ook al even naar te kijken, maar met windows firewall volledig disabled doet ie het ook niet; regels aanmaken helpt ook niet. (Ik draai momenteel (nog) geen andere firewall.)
Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64
vermoedde al zoiets, maar daar ligt het dus ook niet aan.LCP schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:45:
[...]
Zorg wel dat je de firewall service onaangetast laat. Alleen disablen in Control Panel. Anders gooit Windows alsnog poorten dicht. Ik weet het, het klinkt raar, maar het is waar
Edit: aha, het lijkt erop dat System luistert op poort 80. Vraag me af waarom...
[ Voor 11% gewijzigd door foppe-jan op 27-01-2015 18:07 ]
Nog ff voortborduren hierop, heb met 9926 nu ook dat de Wifi niet automatisch meer verbinding maakt na slaap moduswagenveld schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:38:
Zou iemand die W10 ook van VHD dualboot eens willen checken of WMIPrvSE blijft hangen na slaap modus (als in, 100% cpu op 1 core)? Gebeurd standaard hier elke dag na een nachtje slaap, en dan zodra laptop idle wordt. Ik verdenk W10 van achtergrond scans op de hardware en dat die crasht op de VHDX.
Verwijderd
Dat is IIS, dat wordt normaal gezien niet bij default geactiveerd. Je kunt dat er uit halen via control panel, ADD features.foppe-jan schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:19:
ah, de reden gevonden.. World Wide Web Services (een win10 Feature) was door windows geactiveerd. Geen idee wat het doet, maar er zijn blijkbaar wel 3 andere dingen van afhankelijk, die het nu niet meer doen.
Yup, is nu in coma gedwongen. Vraag me wel af waarom het überhaupt actief was, was in win7 echt niet zo..Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:24:
[...]
Dat is IIS, dat wordt normaal gezien niet bij default geactiveerd. Je kunt dat er uit halen via control panel, ADD features.
Is het een upgrade ofzo? Want hier staat IIS niet default aan/geinstalleerd als Windows feature (op een clean install).foppe-jan schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:25:
[...]
Yup, is nu in coma gedwongen. Vraag me wel af waarom het überhaupt actief was, was in win7 echt niet zo..
Is dit een probleem in Windows 10 zelf of heeft dit met Drivers te maken die waarschijnlijk niet compatibel zijn?
Zijn er meer mensen met dit probleem? Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Alvast bedankt voor Support!
Verwijderd
Mijn laptop Fn + schermschakelentoets werkt ook niet merkte ik.
Verder nu nog erg weinig info over deze bug(s)
Notificatiecenter (Of Action Center nu!) opent ook niet direct in de tray, ik moet daarvoor twee keer een rmb actie voor doen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 20:47 ]
idd een upgrade, maar in windows 7 had ik IIS absoluut niet geactiveerd._Arthur schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:42:
[...]
Is het een upgrade ofzo? Want hier staat IIS niet default aan/geinstalleerd als Windows feature (op een clean install).
Ik merk wel dat de Fingerprint driver prima werkt (8.1 driver) maar de HP applicatie niet.
Wat ik ook vreemd vond, ik moest inloggen met een microsoft account. Als ik een lokaal account aan wilde maken, crashte de setup.
Mogelijk zijn al deze dingen al besproken, sorry voor de herhaling dan. Ik heb het topic nog niet doorgenomen.
Doe er je voordeel mee!
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Verwijderd
Haas schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:58:
In Windows 10 is de taakbalk nu ook precies goed. Niet te groot en niet te klein.

Mjah met wat gepruts.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Van Windows 10 vind ik het dus wel mooi dat dat zowel tablets als desktops de taakbalk krijgen. Want face it, Windows wordt vooral voor productiviteit gebruikt, dan mag de UI ook wel net iets meer aanwezig zijn, zodat je snel en duidelijk kan switchen (en multitasken op één manier, niet die rare 8.1 manier). Voor tablet mode zouden de knoppen in de taakbalk misschien wat breder gemaakt kunnen worden zodat ze makkelijk aanklikbaar zijn. Ik vind het ook mooi dat MS eindelijk bezig is met een settings scherm die straks voor alle devices hetzelfde zal zijn.
Het enige wat nu niet zo lekker is uitgewerkt is het startmenu, maar verder ben ik wel positief gestemd eigenlijk.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Dit werkt al prima sinds Windows 98/XP zo, Unlock Taskbar en slepen maar. Ik heb een hekel aan het pinnen/manier van W7/8/8.1/10, het voelt onlogisch aan, het start menu is lomper dan ooit (sinds deze build zonder regedit), en typen om een programma te starten? Hell no. Ik heb dat nooit begrepen.Haas schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:37:
Aha, jij hebt de toolbars versleept. Dat is ook een idee. Ik heb nu alles achter elkaar staan en zo ingesteld dat hij alle taken uitklapt.
Verwijderd
Gelukkig kan het (nog).
Oh en Taskbar op autohide.
Edit: Start incl Cortana heeft er moeite mee, doe ik register truc dan gaat het wel vloeiend en snel.
[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 27-01-2015 22:06 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ