• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:43
Werkt upgraden met de iso (mounten), van W7 goed? Maak ik even een backup voordat ik begin, leve systeemkopie in Win7.

Alleen zeurt die dat ook partitie H: een systeemschijf is, dat is een TB grote dataschijf, vreemd, dit kan ik niet backuppen, en wil ik ook niet.. edit:solved

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 06:32
Misschien ligt het aan mij, maar hoe krijg ik de apps in het rechter gedeelte van het startmenu te zien?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lOvX1lUfo2lrnHnWeY1Mlew6/full.png

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:45

RayNbow

Kirika <3

Swerfer schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:11:
Misschien ligt het aan mij, maar hoe krijg ik de apps in het rechter gedeelte van het startmenu te zien?

[afbeelding]
Right click of long press, en dan vastpinnen kiezen, dacht ik.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11 11:21
Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/34yyy46.jpg

Nou werkt start8 goed zo te zien :)

Maar de ruimte tussen de pictogrammen op het bureaublad is echt belachelijk, kan maar 5 in de hoogte kwijt in plaats van gebruikelijke 7 (bij Windows 7 en 8(.1) is het wel zo).

[ Voor 55% gewijzigd door Mizgala28 op 24-01-2015 20:22 ]

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:30
Dragunov schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:46:
Gewoon allemaal melden bij Microsoft, dan zullen ze het misschien terug aanpassen, maar als iedereen het op een forum zegt en Microsoft heeft er weinig tot geen weet van, dan blijft het zo en zal het misschien volledig verdwijnen, zonder de mogelijkheid dat het terug kan worden geactiveerd!

Ook kan je nieuwe soort Ui voor de systeemklok activeren:

◾ Right click on the Start Button, select "Run"
◾ Type "regedit" and hit enter
◾ Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>ImmersiveShell
◾ Create a new DWORD (32-bit) value, call it "UseWin32TrayClockExperience"
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/eY7LV/e3382c7127.jpg

Netjes. Ik vind het wel irritant trouwens dt als ik firefox wil openen ik 2 handelingen moet doen. Als je klikt krijg je eerst die preview en dan moet je dat venster nogmaals keizen.

• Swerfer
RayNbow schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:18:
[...]

Right click of long press, en dan vastpinnen kiezen, dacht ik.
8)7 Ik maar proberen te slepen... Thanks!

Edit:

Hmm... Kan livetiles niet uitschakelen...

[ Voor 10% gewijzigd door Swerfer op 24-01-2015 20:34 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24

_Arthur

blub

AMARONE schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:22:
Netjes. Ik vind het wel irritant trouwens dt als ik firefox wil openen ik 2 handelingen moet doen. Als je klikt krijg je eerst die preview en dan moet je dat venster nogmaals keizen.
Wat bedoel je met "eerst die preview"?

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Ik heb zonet Cortana ingeschakeld maar de microfoon werkt helaas niet voor haar. Is hier al iets rond bekend?

(Cortana inschakelen = land instellen en VS kiezen, Engels als taal inschakelen)

• Mizgala28
Going4Quests schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:01:
Ik heb zonet Cortana ingeschakeld maar de microfoon werkt helaas niet voor haar. Is hier al iets rond bekend?

(Cortana inschakelen = land instellen en VS kiezen, Engels als taal inschakelen)
Ik had hetzelfde probleem, het lukte wel met de USB microfoon maar niet via de ingebouwde of die via analoog.

• Going4Quests
Ik heb twee microfoons, één in me webcam en één in me headset. Geen van beiden werkt? :(
Hier groot probleem (misschien nog iemand met het probleem?) Na installeren heb ik even grafische drivers erop gezet (geen beeld op 2e monitor) en daarna een restart gedaan. Vervolgens ben ik allerlei zaken aan het installeren, nog wat updates erbij gedaan en opnieuw opgestart. Maar hij komt niet in zijn aanmeldscherm. Ik ben dus wel voorbij het laden van Windows inclusief laadicoon, maar daarna moet ie het loginscherm weergeven maar blijft het beeld zwart. Wel heb ik een cursor. En die kan over beide beeldschermen heen.

Maar ik heb dus al wat zaken geprobeerd zoals startup repair, chkdsk, safe mode etc, maar ik kom gewoon niet aan de login toe. En dat terwijl hij het dus wel 1 keer goed heeft gedaan om opnieuw op te starten.

Ik moet wel toegeven dat de vorige install ook niet heerlijk verliep (kreeg bsods door driver verification) en deze hardware zelf is nog wel vrij nieuw.

System restore geeft nu overigens 0x8000ffff dus daar heb ik ook weinig aan. En ik dit is al de 2e keer dat ik hem opnieuw installeer met deze laatste build maar het werkt gewoon niet.

[edit]
Na wat dingen te hebben aangepast in mn Bios kreeg ik hem wel weer in Windows maar daar ging uiteindelijk ook weer vanalles mis. Een restore die wel en niet gelukt was, allerlei apps kwijt die niet wilden herinstalleren en het startmenu die niet meer wilde openen

Dus maar even nogmaals geïnstalleerd en nu werkt ie wel prima :)

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 25-01-2015 00:04 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:30
_Arthur schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:32:
[...]

Wat bedoel je met "eerst die preview"?
Raar, nu doet hij het wel...Ik bedoelde dat als ik firefox open heb en even naar word ga en ik op de taakbalk weer op Firefox druk ik eerst dat kleine venster kreeg ipv dat hij meteen weer maximaliseerde..

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 09:24

GS88

π raat

FREAKJAM schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:01:
[...]

Je kunt met een reghack het startmenu van de vorige build activeren:
  • open regedit
  • navigeer naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced
  • Maak een D-WORD (32bits) aan met als value "EnableXamlStartMenu" (laat waarde op 0 staan)
  • herstart explorer of log opnieuw in
stukken beter _/-\o_
Idd. vele malen beter!

Rotterdam

• Swerfer
Is bij jullie Windows Update ook stuk? (0x80070057)

Verwijderd

Going4Quests schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:22:
Ik heb twee microfoons, één in me webcam en één in me headset. Geen van beiden werkt? :(
Driver issues?
Even kijken bij Settings => Devices ?
En probeer "Microphone settings wizard"
Of eventueel "Find and Fix audio"

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2015 21:39 ]

• Going4Quests
Wel, ze werken wel, alleen luistert Cortana niet naar ze.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Going4Quests schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:39:
Dus als je op het microfoontje klikt en je spreekt, dan gebeurt er niets?

• Going4Quests
Helaas gebeurd er niets. :(

EDIT: wow nu een tijdje na die wizard werkt Cortana! :D

[ Voor 52% gewijzigd door Going4Quests op 24-01-2015 21:45 ]

• Mizgala28
Going4Quests schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:39:
Kan ook aan Cortana zelf liggen, ik zit nu in een Skype gesprek en gebruik diezelfde microfoon en de boel werkt gewoon.

En met Cortana in mijn geval werkt alleen de USB microfoon, met SKype werken alle 3, USB, analoog en ingebouwde.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Er zijn meer mensen die mic problemen ondervinden (reddit), maar er schijnt volgens iemand op Twitter ook wat updates te zijn die de problemen zouden moeten verhelpen (geen idee welke update dat zou moeten zijn).

• Swerfer
Hey, Kernel versie is veranderd van 6.4 naar 10.0

• Going4Quests
Nu werkt ze wel maar "hey cortana" nog steeds niet. (ik heb het ingeschakeld :P)

• Swerfer
Going4Quests schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:50:
Nu werkt ze wel maar "hey cortana" nog steeds niet. (ik heb het ingeschakeld :P)
Verstaanbaar (Engels) praten en een korte pause tussen Hey en Cortana. Op de telefoon moet je haar leren jou te herkennen, hier kan ze iedereen die haar roept herkennen, dus niet persoonsgebonden, maar ze moet je wel kunnen verstaan. Oftewel: Geen dialect!

• Going4Quests
Met pauze werkt het ook niet. :( Op me Windows Phone heb ik dat nog niet omdat Denim nog moet komen. Maar ik vrees dat de Lumia 630 dat niet ondersteund.

• Swerfer
Ik: What do you know about me?

Cortana:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3H4vZtHPG0vjggRwqTfEByaj/full.png

Wijsneus...

• Going4Quests
Are you better than Siri?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5CMrxA8.png

• Swerfer
Going4Quests schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:55:
Met pauze werkt het ook niet. :( Op me Windows Phone heb ik dat nog niet omdat Denim nog moet komen. Maar ik vrees dat de Lumia 630 dat niet ondersteund.
Verstaat ze je wel als je een vraag stelt als je op het microfoontje klikt? Vraag eens 'How is the weather tomorrow in Celsius?'

• Going4Quests
Yep. Ben al heel de tijd met haar aan het praten, en het leuke aan pc: de batterij gaat niet plat. :P

Cool, wist niet dat je ook in celsius kon vragen! Helpt wel voor de Amerikaanse versie... :P

• Godgeneral16
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-06 01:27
Help. Ik krijg hem niet geïnstalleerd op virtualbox. Hij blijft hangen bij voorbereiden. Iemand enig idee?

• Mizgala28
Godgeneral16 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:15:
Help. Ik krijg hem niet geïnstalleerd op virtualbox. Hij blijft hangen bij voorbereiden. Iemand enig idee?
Als Windows 8.1 instellen, 128mb video en minimaal 1024mb ram en 15gb schijf voor 64-bit versie.

• Godgeneral16
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-06 01:27
Ik ga FF stoeien. Ty

• forcom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-11 09:46
Ik heb zonet de nieuwe build geïnstalleerd. Eerst werkte mijn start niet, maar dat is na een reboot in orde gekomen. Wat ik wel spijtig vind is dat gestures niet werken op mijn Yoga 2 omdat ik geen precision touchpad heb.

Heeft iemand een idee of er een manier is om dit te omzeilen waardoor ik toch van de gestures gebruik zou kunnen maken?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Heeft iemand een idee hoe de programma compatibiliteitswaarschuwingen uit te schakelen? De methodes die onder Windows 8 werken werken niet: http://superuser.com/ques...ty-assistant-in-windows-8 .

Ik wil graag Comodo Internet Security installeren; deze werkte bij de vorige versie. :o

Verwijderd

FREAKJAM schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:01:
[...]

Je kunt met een reghack het startmenu van de vorige build activeren:
  • open regedit
  • navigeer naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced
  • Maak een D-WORD (32bits) aan met als value "EnableXamlStartMenu" (laat waarde op 0 staan)
  • herstart explorer of log opnieuw in
stukken beter _/-\o_
Mag ik jou hartelijk bedanken ? Niet enkel krijg je het start menu uit die build terug, je krijgt ook de optie terug om het start screen te gebruiken !

Helaas zal dit er binnenkort wel uit worden gesloopt en krijgen we een start menu door de strot geduwd dat niet in de schaduw van het 8,1 start screen kan staan en slechts zeer beperkt doet denken aan het pre Windows 8 startmenu.

Zoals het nu gaat zal ik wellicht Windows 10 op desk tops zetten, op mijn tablet komt het niet, een zeer grote stap terug i.v.m. Windows 8,1.

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Ik heb net build 9926 binnen ga nu net naar bed maar... Bahh is echt lelijk (icons van mapjes en start menu vond de ouden toch mooier kon je keuzen maken of je de tiles wou of niet nu kan je ze weg hallen en heb je zo breden balk) van de week nog maar is goed kijken en testen maar deze build is me systeem 2x langzamer geworden van 15 sec boot (van knopje aan tot inlog) en nu 38 sec dat is geen vooruitgang en na inlog duurt het bijna een min voor ik alle icoons zie en dat was daar voor 10 seconden en dit met i5-4460 en dual channel 8gb Crucial Ballistix en hdd van wd blue 1tb.....

Behoorlijk teleurgestelD

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Sinds de update start mijn virtual machine in dual boot... Krijg de keuze tussen windows rollback en de technical preview. Na drie keer herstarten blijft dit(dacht dat het misschien een keer was omdat ie fout was afgesloten of iets dergelijks). Heb alleen dualboot gedraait met win xp en 7 en ik moet zeggen dat het keuze menu er een stuk beter uit ziet sinds.

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
mag ik jullie vragen hoe je cortana werkend krijgt in nederland? bij mij staat er cortana is not available in your market.

Heb al geprobeerd om mijn regio en tijdzone op US te zetten maar dat hielp hier niet.

Verder werkt het super hier :P 3 monitors werkten meteen out of the box. Kon ook gelijk alles meenemen vanaf windows 8.1(heb de upgradeoptie gebruikt) mijn hele steam library en dergelijke zijn nog 100% intact.

Was ik erg verbaasd over aangezien de laaste keer dat ik een upgrade uitvoerde van windows was het vista-7 en geloof me dat ging niet zonder zijn troubles :P

[ Voor 47% gewijzigd door blamauci op 25-01-2015 08:23 ]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:49
fotografie999 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 08:20:
Sinds de update start mijn virtual machine in dual boot... Krijg de keuze tussen windows rollback en de technical preview. Na drie keer herstarten blijft dit(dacht dat het misschien een keer was omdat ie fout was afgesloten of iets dergelijks). Heb alleen dualboot gedraait met win xp en 7 en ik moet zeggen dat het keuze menu er een stuk beter uit ziet sinds.
Dit is een known issue volgens Microsoft en wordt verholpen in een update :)

What a fine day for Science! | Specs

• _Arthur

_Arthur

blub

blamauci schreef op zondag 25 januari 2015 @ 08:20:
mag ik jullie vragen hoe je cortana werkend krijgt in nederland? bij mij staat er cortana is not available in your market.
Gewoon even door dit topic heen browsen; de laatste 3 is genoeg. Of gebruik de zoek optie even.

Volgens mij al 23x langs gekomen.

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
_Arthur schreef op zondag 25 januari 2015 @ 08:52:
[...]

Gewoon even door dit topic heen browsen; de laatste 3 is genoeg. Of gebruik de zoek optie even.

Volgens mij al 23x langs gekomen.
Ja het is inmiddels al gelukt ze is aan. alleen doet ze niet veel nuttigs na het aanzetten van de 3 sliders in haar settings luistert ze nog altijd niet echt :P

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 08:53
Ik vraag me sowieso af wie spraakgestuurde assistenten als Cortana (gaan) gebruiken. Ik voel er weinig voor om (op kantoor of thuis - of op straat) tegen mijn laptop (of telefoon) te gaan praten. Daarbij heb ik ook het gevoel dat het niet echt meerwaarde levert t.o.v. Google (gewoon de zoekmachine) of een app/tile in het startmenu. ("Hey Cortana, what's the weather." vind ik meer werk dan op de startknop drukken en de weer tile te bekijken.)

• Ramon
  • Laatst online: 00:23
barrymossel schreef op zondag 25 januari 2015 @ 09:39:
Ik vraag me sowieso af wie spraakgestuurde assistenten als Cortana (gaan) gebruiken. Ik voel er weinig voor om (op kantoor of thuis - of op straat) tegen mijn laptop (of telefoon) te gaan praten. Daarbij heb ik ook het gevoel dat het niet echt meerwaarde levert t.o.v. Google (gewoon de zoekmachine) of een app/tile in het startmenu. ("Hey Cortana, what's the weather." vind ik meer werk dan op de startknop drukken en de weer tile te bekijken.)
Je kan ook typend van Cortana gebruik maken, dus dat zal niet veel uitmaken. En Google search heeft geen toegang tot mijn mail, calendar, contacts etc dus dat is niet echt vergelijkbaar.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ramon schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:23:
Je kan ook typend van Cortana gebruik maken,
Het is alleen jammer dat als je "sing for me" intypt, je dan alleen tekst terugkrijgt en geen zang. :p

• barrymossel
Ramon schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:23:
[...]

Je kan ook typend van Cortana gebruik maken, dus dat zal niet veel uitmaken. En Google search heeft geen toegang tot mijn mail, calendar, contacts etc dus dat is niet echt vergelijkbaar.
Dan nog heb ik niet echt de meerwaarde mogen meemaken (bij Google Now) in mijn situatie. Heb je misschien voorbeelden van wat echt handig is aan een dergelijke assistent?

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:40
De spartan browser, zit die ook al in de preview? Zo ja, zijn de knoppen en url balk in tablet view nog steeds onderaan gepositioneerd?

• barrymossel
deBennie schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:33:
De spartan browser, zit die ook al in de preview? Zo ja, zijn de knoppen en url balk in tablet view nog steeds onderaan gepositioneerd?
Ik was net ook al aan het zoeken, maar bij mij is er alleen Internet Explorer.

• Ramon
Spartan zit er nog niet in.

• Swerfer
TerrorDanny94 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 03:03:
Ik heb net build 9926 binnen ga nu net naar bed maar... Bahh is echt lelijk (icons van mapjes en start menu vond de ouden toch mooier kon je keuzen maken of je de tiles wou of niet nu kan je ze weg hallen en heb je zo breden balk) van de week nog maar is goed kijken en testen maar deze build is me systeem 2x langzamer geworden van 15 sec boot (van knopje aan tot inlog) en nu 38 sec dat is geen vooruitgang en na inlog duurt het bijna een min voor ik alle icoons zie en dat was daar voor 10 seconden en dit met i5-4460 en dual channel 8gb Crucial Ballistix en hdd van wd blue 1tb.....

Behoorlijk teleurgestelD
Ik heb juist een snellere boot, maar dat kan ook door de SP3 komen...
fotografie999 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 08:20:
Oude configuratiescherm -> System -> Advanced system settings -> Startup and Recovery -> Time to display... op 0 seconden zetten. Wel default operating system op Windows Technical Preview zetten natuurlijk...

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:40
Ok.
Heeft iemand misschien een printscreen of afbeeldingen (op een site ofzo) van de tablet view van de preview? Ik ben benieuwd hoe windows 10 op een tablet eruit ziet...

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 09:16
RayNbow schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:32:
[...]

Het is alleen jammer dat als je "sing for me" intypt, je dan alleen tekst terugkrijgt en geen zang. :p
Cortana heeft nog te weinig gebruikers info om een liedje van jou smaak te kunnen gaan zingen ;) :)

@Debennie, ja en op een telefoon ook graag, of een link hoe en wat je moet doen om hem op telefoon/tablet te zetten _/-\o_

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Verwijderd

deBennie schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:39:
Ok.
Heeft iemand misschien een printscreen of afbeeldingen (op een site ofzo) van de tablet view van de preview? Ik ben benieuwd hoe windows 10 op een tablet eruit ziet...
Deze TP build is nog niet geoptimaliseerd voor touch devices, ik ben vanmorgen weer terug gegaan naar 8.1 op mijn Latitude 10.
Nog even wachten op de CP denk ik.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

mell33 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:50:
[...]

Cortana heeft nog te weinig gebruikers info om een liedje van jou smaak te kunnen gaan zingen ;) :)
Oh, Cortana kan wel zingen, maar je moet dan "sing for me" inspreken i.p.v. intikken. :)

• Swerfer
deBennie schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:39:
Ok.
Ziet er nog niet helemaal goed uit. Eigenlijk ziet het er hetzelfde uit als op de desktop, echter het startmenu is full-screen, wat bij de desktop modus een optie is en bij de tablet modus niet.

Verder blijft de taakbalk in beeld of je moet een app op full-screen zetten. Dit moet je dan bij elke app doen en het wordt ook niet onthouden. Sluit je de app af, dan komt hij niet full-screen terug als je de app opnieuw start, maar wel maximized.

Er zijn dus nog wat puntjes waar Microsoft aan moet werken. Het is wel werkbaar op de tablet...

• Going4Quests
Over Cortana: dit is nog een early build, ze gaat nog veel uitgebreider worden. Ik heb ze nu al een tijdje op de Windows Phone, en daar werkt ze heel goed. Maar zelfs daar is ze nog een beta. :P

Ik gebruik haar er toch wel dagelijks. Als ik iets niet mag vergeten gewoon even "remind me to x at x". Je kan hierbij bv zeggen 9 AM maar ook "morning", "evening" (20:00), ...

Morgen wekker zetten? Cortana, set alarm 6 AM. Done

Zo zijn er wel een aantal dingen en normaal gezien gaat Cortana ook syncen met je Windows Phone zodat je op je pc dingen kan zeggen die uitgevoerd moeten worden op je Windows Phone en omgekeerd. :P

Verder over dat van het kiezen van de TP bij het opstarten: dat hebben ze zo gedaan voor als de beta de boel stuk zou maken, zodat je makkelijk terug kan rollen. Op het Microsoft forum staat een tweak zodat je die kan instellen op 0 seconden (praktisch zo goed als onzichtbaar). In een toekomstige build gaat het eruit omdat het dan in de nieuwe settings app komt denk ik. :)

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Jammer dat ze het zoeken uit het startmenu hebben getrokken :-( Mijn standaard workflow is start -> en tikken maar... Helaas werkt dat niet meer in de nieuwe versie. Moet nu Windows-S en dan typen... Gaat vast nog wel een paar keer mis komende dagen :/

Overigens wel tof dat je nu groepen kan maken in je start menu, volgens mij kon dat in de vorige previews nog niet, terwijl ik het in het oude fullscreen startmenu best handig vond werken.

Hopelijk zijn nu in ieder geval ook de crashes van explorer opgelost, want dat werd wel aardig vervelend bij de vorige build.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
.Gertjan. schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:08:
Jammer dat ze het zoeken uit het startmenu hebben getrokken :-( Mijn standaard workflow is start -> en tikken maar... Helaas werkt dat niet meer in de nieuwe versie. Moet nu Windows-S en dan typen... Gaat vast nog wel een paar keer mis komende dagen :/

Overigens wel tof dat je nu groepen kan maken in je start menu, volgens mij kon dat in de vorige previews nog niet, terwijl ik het in het oude fullscreen startmenu best handig vond werken.

Hopelijk zijn nu in ieder geval ook de crashes van explorer opgelost, want dat werd wel aardig vervelend bij de vorige build.
Zoeken kan nog steeds via start. Druk één keer op start en begin maar te typen ;).
Groeperen kan ik Win 8.1 ook. Je kan verschillende kolommen maken en deze een naam geven...
.Gertjan. schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:08:

Ehm, ik kan gewoon zoeken vanuit start hoor? Windows toets en beginnen met typen. Probeer maar eens?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Martinspire schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:37:
[...]

Ehm, ik kan gewoon zoeken vanuit start hoor? Windows toets en beginnen met typen. Probeer maar eens?
Meer mensen schijnen last van te hebben dat het niet altijd goed werkt.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:56:
[...]

Dat doet niets af aan het feit dat het wel behoort te werken ;)
En dat doet weer niets af aan het feit dat het dus blijkbaar niet altijd werkt... Zo kunnen we wel even doorgaan over wat zou moeten werken maar niet goed werkt ;).

Bijvoorbeeld inloggen met PIN. Staat goed in de settings, maar toch moet ik elke keer met volledig wachtwoord inloggen.

• _Arthur

_Arthur

blub

Propane schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:07:
Bijvoorbeeld inloggen met PIN. Staat goed in de settings, maar toch moet ik elke keer met volledig wachtwoord inloggen.
Dat werkt kennelijk alleen met een lokaal account tijdens het aanmelden en niet met een microsoft-account.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Propane schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:07:
[...]
En dat doet weer niets af aan het feit dat het dus blijkbaar niet altijd werkt... Zo kunnen we wel even doorgaan over wat zou moeten werken maar niet goed werkt ;).

Oh wauw... Aan de hand van de screenshots in dat reddit bericht heb ik denk ik gevonden waarom het niet werkt. Ik heb mijn startbalk aan de linkerkant van het scherm staan en daardoor is de zoekbar niet zichtbaar (ook niet als ik aangeef Search -> Show search box). Schijnbaar maakt de nieuwe build gebruik van de searchbox om te zoeken zodra je start opengooit.

Aangezien mijn searchbox niet zichtbaar is (en ook niet zichtbaar kan worden bij een startbar aan de zijkant) werkt het zoeken dus niet (zodra je op start drukt focust hij op dat boxje en vangt die box je search af). Nu heb ik even mijn startmenu aan de onderkant gezet, met als resultaat dat het zoeken wel werkt... :/ Interessant...

Overigens, als je de pijltjes gebruikt om in je startmenu te navigeren, kan je ook niet meer zoeken door te typen. Het lijkt dus volledig af te hangen van de zoekbar. Je kan er ook niet meer naar terug-tabben als je in het startmenu zit. Voor mensen die redelijk keyboard-minded zijn best wel jammer.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• _Arthur

_Arthur

blub

.Gertjan. schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:17:
[...]

Oh wauw... Aan de hand van de screenshots in dat reddit bericht heb ik denk ik gevonden waarom het niet werkt. Ik heb mijn startbalk aan de linkerkant van het scherm staan en daardoor is de zoekbar niet zichtbaar (ook niet als ik aangeef Search -> Show search box). Schijnbaar maakt de nieuwe build gebruik van de searchbox om te zoeken zodra je start opengooit.
Wat je kan doen is het oude startmenu weer tevoorschijn toveren uit de vorige builds; dan werkt wat je wilt wel weer (want de search zit dan weer in het menu).

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

_Arthur schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:20:
[...]

Wat je kan doen is het oude startmenu weer tevoorschijn toveren uit de vorige builds; dan werkt wat je wilt wel weer (want de search zit dan weer in het menu).
Had ik inderdaad ook al aan zitten denken, maar vind het een beetje link om met reghacks oude dingen terug te toveren, mogelijk dat ze toch iets gesloopt hebben waardoor het oude stuk niet goed meer is. Het blijft namelijk pre-release software :)

• _Arthur

_Arthur

blub

.Gertjan. schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:22:
Had ik inderdaad ook al aan zitten denken, maar vind het een beetje link om met reghacks oude dingen terug te toveren, mogelijk dat ze toch iets gesloopt hebben waardoor het oude stuk niet goed meer is. Het blijft namelijk pre-release software :)
Ik kan je melden dat het goed genoeg werk ;)

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-10 00:34
Ik heb al twee keer de update geïnstalleerd vanaf de vorige Windows 10 preview, maar steeds werken de drivers van AMD Catalyst niet. Ik kan dus nergens de resolutie op 1920x1080 zetten. Ook niet in Catalyst of via de schermopties in Windows zelf.

Het gaat om een AMD A10-5800k en deze driver amd-catalyst-omega-14.12-with-dotnet45-win8.1-64bit

Moet ik nog even wachten tot het probleem opgelost wordt, of doe ik iets verkeerd?

Ik dacht bij de vorige Windows 10 dat Catalyst zichzelf installeerde. Kan ook Windows 8 geweest zijn. Kan ik dat misschien ergens aan zetten?

Update:

Heb het al gevonden denk ik (tweede vraag):

http://www.amd.com/en-us/solutions/software-partners/microsoft/windows

Ik heb de nieuwe beta drivers ook geprobeerd, en dat werkte ook niet.Iemand enig idee wat kan helpen? Of gewoon nieuwe iso installeren?

[ Voor 55% gewijzigd door Nazlive op 25-01-2015 16:19 ]

• Ramon
Ik zou er de voorkeur aan geven om gewoon zoveel mogelijk bruikbare feedback te geven over het huidige rare startmenu en niet direct teruggrijpen naar een vorige versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 25-01-2015 15:35 ]

Verwijderd

Ik ben wel teruggegaan naar het vorige start menu, maar inderdaad pas nadat ik feedback heb gegeven.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TerrorDanny94 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 03:03:

Behoorlijk teleurgesteld
WD Blue beperkende factor? Met een SSD-tje op een 4250U systeempje, met 2Gb werkgeheugen, duurt het (met automatisch inloggen), na het indrukken van de power-toets, zo'n 11 seconden om op het bureaublad te komen.

Testing, one, two ...

• _Arthur

_Arthur

blub

Ramon schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:34:
niet direct teruggrijpen naar een vorige versie.
Dat is volgens mij geheel aan de keuze van de gebruiker zelf he ;)

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Ik probeer de nieuwe Windows 10 build in een virtuele machine te installeren, echter blijft deze bij het "voorbereiden" hangen zo lijkt het wel.

De schijtbak staat momenteel al drie kwartier te voorbereiden. Iemand hetzelfde in VirtualBox?

Verwijderd

Allard Pruim schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:01:
Ik probeer de nieuwe Windows 10 build in een virtuele machine te installeren, echter blijft deze bij het "voorbereiden" hangen zo lijkt het wel.

De schijtbak staat momenteel al drie kwartier te voorbereiden. Iemand hetzelfde in VirtualBox?
Das meerdere mensen overkomen , kijk maar een paar pagina's terug.

• _Arthur

_Arthur

blub

Allard Pruim schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:01:

Gewoon wachten.

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:38
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:04:
[...]

Das meerdere mensen overkomen , kijk maar een paar pagina's terug.
Op mijn XPS 15 L502x is de installatie gewoon soepel verlopen.

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Verwijderd

matt1991 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:13:
[...]

Op mijn XPS 15 L502x is de installatie gewoon soepel verlopen.
Bij mij verliep het op 2 laptops ook soepel.

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 19:48

Cogency

Ginnunga

Met windows 8.1 had ik op my Surface mijn achtergrond als achtergrond in het metro menu, nu (in tablet mode, en het start menu) is dat gewoon een grijs vlak (of welke kleur je kiest). Is er geen optie omdat weer hetzelfde te krijgen zoals ik het in 8.1 had, dus doorzichtig?

Hier twee foto's:

http://www.ginnunga.org/u...0-81294200-1422204650.jpg
vs
http://www.ginnunga.org/u...0-67023500-1422204735.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Cogency op 25-01-2015 18:08 ]

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:38
Ik ben er behoorlijk van onder de indruk! Alles werkt vlot en waar het nu heengaat met de nieuwe UI spreekt me erg aan.

Mijn grootste probleem is dat ik geen controle meer heb over updates. Ik snap dat het een onderdeel is van beta testen dat Microsoft wilt dat iedereen de laatste patches test, maar dit geldt blijkbaar ook voor non-Windows updates.

Ik gebruik de nVidia HD Audio niet, en dit geïnstalleerd laten zorgt voor stutters bij CS:GO. In Windows 8.1 kon ik dit gewoon uninstallen, maar Windows 10 blijft het telkens met elke update opnieuw downloaden. Erg vervelend.

WEBN & chill (@IBKR)

• Ramon
Kan je die nVidia HD audio niet disablen in de audio settings?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DeadKennedy schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:27:
Ik gebruik de nVidia HD Audio niet, en dit geïnstalleerd laten zorgt voor stutters bij CS:GO. In Windows 8.1 kon ik dit gewoon uninstallen, maar Windows 10 blijft het telkens met elke update opnieuw downloaden. Erg vervelend.
Komt dat niet omdat de testversies automatisch updaten geforceerd aan hebben staan? Je kan het niet uitzetten, of het moet met de meest recente build verandert zijn.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:38
Ramon schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:43:
Kan je die nVidia HD audio niet disablen in de audio settings?
Ja, maar dat verandert niks. Ik heb het ook in Device Manager uitgezet.
Raven schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:50:
[...]

Komt dat niet omdat de testversies automatisch updaten geforceerd aan hebben staan? Je kan het niet uitzetten, of het moet met de meest recente build verandert zijn.
Klopt, dat is dus een probleem helaas.

WEBN & chill (@IBKR)

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-11 20:31
Cogency schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:06:
Met windows 8.1 had ik op my Surface mijn achtergrond als achtergrond in het metro menu, nu (in tablet mode, en het start menu) is dat gewoon een grijs vlak (of welke kleur je kiest). Is er geen optie omdat weer hetzelfde te krijgen zoals ik het in 8.1 had, dus doorzichtig?
Rechter muisknop op het bureaublad en kiezen voor "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen". Dan bij "Mijn thema's" kiezen voor "Gesynchroniseerd thema". Zo heb ik de achtergrond van mijn andere Windows 8.1 PC kunnen instellen.

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Nou. Eindelijk na 3 uur voorbereiden mag ik ervan genieten. Volgens mij heb ik al een bugje gevonden. Wanneer ik met de Rechter muisknop op het bureaublad klik en vervolgens naar "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen" ga en vanuit daar naar de wallpaper wil veranderen dan gaat de scrolbalk uit en niets op en neer. Kan ook zijn dat het een VirtualBox probleem is.

[ Voor 7% gewijzigd door Allard Pruim op 25-01-2015 20:48 ]

• tbro
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-11 12:23
Cogency schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:06:

Hier twee foto's:

http://www.ginnunga.org/u...0-81294200-1422204650.jpg
vs
http://www.ginnunga.org/u...0-67023500-1422204735.jpg
In deze build nog niet geloof ik. Microsoft zegt er zelf over:

"... future builds including more personalization (and transparency!)..."

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Chills schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:21:
[...]

Rechter muisknop op het bureaublad en kiezen voor "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen". Dan bij "Mijn thema's" kiezen voor "Gesynchroniseerd thema". Zo heb ik de achtergrond van mijn andere Windows 8.1 PC kunnen instellen.
Doet jammer genoeg niks in Win10 op de Surface, op mijn vaste PC met 8.1 is het zo wel ingesteld en werkt het inderdaad.
Misschien is die optie gewoon nog niet actief in win10?

edit: ok what Tbro zegt. Thanks :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cogency op 25-01-2015 20:49 ]

• TerrorDanny94
hardware-lover schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:43:
[...]

WD Blue beperkende factor? Met een SSD-tje op een 4250U systeempje, met 2Gb werkgeheugen, duurt het (met automatisch inloggen), na het indrukken van de power-toets, zo'n 11 seconden om op het bureaublad te komen.
Dan blijf build 9926 langzamer dan de vorige builds.. Me hdd is nog geen maand oud dus dat moet probleem zijn. Maar ga hem zowizo terug zeten vind deze build vreselijk. Erg glichtie lelijke start menu geen life tiles (dan hoef ik al hellemaal geen tiles te hebben want alleen die weer appje gebruik ik) en de lelijken balk van cortanna die je niet kan verplaatsen naar start menu. als je al die tegels weg doe hou je zo breeden balk :s en ook langzamer dus ga heel graag snel weer terug. Voor mij was al bijna af alleen wat mooie functie's er bij niet de helle metro veranderen nu lijkt het windows 8.2 wel.

• gstoffers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:55
Mizgala28 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:20:

Maar de ruimte tussen de pictogrammen op het bureaublad is echt belachelijk, kan maar 5 in de hoogte kwijt in plaats van gebruikelijke 7 (bij Windows 7 en 8(.1) is het wel zo).
Op het bureaublad, rechtermuis, beeld, vinkje bij pictogrammen uitlijnen op raster weghalen.

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/xor61v.jpg

Bij nog iemand waar dit grijs staat, is dit een overblijfsel van Windows 8.1 of komt dit er nog in?

• Ramon
Dragunov schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:24:
[afbeelding]

Bij nog iemand waar dit grijs staat, is dit een overblijfsel van Windows 8.1 of komt dit er nog in?
Charms zijn er uit. Task switchen via de linkerbovenhoek is er uit.

En start niet weergeven tja ik denk dat ze gewoon bij default het desktop laten zien op laptops/desktops en de full screen startmenu bij tablets.

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:34:
Ik zou er de voorkeur aan geven om gewoon zoveel mogelijk bruikbare feedback te geven over het huidige rare startmenu en niet direct teruggrijpen naar een vorige versie.
Daar heb je een punt. Ik heb inmiddels behoorlijk wat feedback gegeven. Ik heb weinig hoop dat deze rotzooi nog te fixen is, dus hoop ik dat het teruggrijpen naar de vorige versie een optie blijft (ijdele hoop natuurlijk).

Microsoft is er blijkbaar niet in geslaagd om bij tablet mode gewoon het 8.1 start screen te tonen en bij niet tablet mode het startmenu uit vorige builds. En hebben klaarblijkelijk dus besloten maar opnieuw te beginnen.

Een verkeerde keuze, ik wil zelf gewoon altijd het 8.1 start screen zien, verticaal scrollen en onzinnige linker kant zaken zijn van de vorige eeuw,

• Mizgala28
gstoffers schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:16:
[...]

Op het bureaublad, rechtermuis, beeld, vinkje bij pictogrammen uitlijnen op raster weghalen.
Thx, wel zonde dat nu niet alles netjes recht is maar goed wel meer ruimte zo.

@TerrorDanny94

De cortana bal kan wel uit, dan verschijnt deze alleen als je start menu opent, en anders kun je nog steeds Start8 installeren en heb je een Windows 7 achtige start menu, dan is cortana balk helemaal weg en is het weer normaal.

[ Voor 29% gewijzigd door Mizgala28 op 25-01-2015 23:18 ]

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:50
Mizgala28 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:20:
[afbeelding]

De spacing zoals in het plaatje is echt niet standaard in Windows 10 (hier iig niet)
Er staan hier standaard een stuk of 8 a 10 onder elkaar, met vrij beperkte spacing (mits 2 of 3 regels onder elkaar aan tekst)

Je kan het simpel aanpassen door op CTRL te drukken en tegelijk te scrollen met het muiswiel.
Die 'RMB --> View --> Align icons to grid' zou ik in ieder geval wel aan willen hebben om de boel een beetje overzichtelijk te houden. :P

Daarnaast kun je nog via 'RMB --> Personalize --> Display' de spacing en iconsize aanpassen, maar zoals op jou bovenstaande screenshot krijg ik echt niet voor elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 25-01-2015 23:52 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• barrymossel
Zojuist mijn laptop met Windows 10 aangesloten op een Full HD 24" scherm en de letters in Chrome zijn bijna onleesbaar, zo klein. Dit was met Windows 7 nooit. Ik kan natuurlijk de lettergrootte in Chrome op heel groot zetten, maar als ik dan mijn browservenster naar mijn laptopscherm sleep zijn de letters weer te groot. Iemand een idee of er ergens iets mis gaat? Of dat ik maar moet wennen...

---edit---
Het is overduidelijk niet het geval bij IE. Bij Chrome krijg ik koppijn.

[ Voor 10% gewijzigd door barrymossel op 26-01-2015 09:24 . Reden: toevoeging ]

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
barrymossel schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:09:
Zojuist ...

---edit---
Het is overduidelijk niet het geval bij IE. Bij Chrome krijg ik koppijn.
Van Chrome krijg ik voorbaat 'hoofdpijn'.

Misschien leuk om gelijk met de spartan-rendering-engine te spelen.
http://www.windowscentral...tan-rendering-engine-ie11

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Al paar daagjes aan het spelen, alles werkt wel aardig. Alleen hoe kan je default apps fullscreen starten? Standaard blijf je je taskbar/topbar zien, pas als je dat dubbel-pijltje aanklikt gaat hij maximaal.

Jammer dat mijn X-fi nu nagenoeg niets meer doet, hopelijk werkt Windows 10 nu wel met échte aparte uitgangen zodat ik in Skype/Vent wel optisch en analoog van dezelfde soundcard apart kan kiezen.

Cortana doet in mijn geval helemaal niets, moment dat ik of iets zeg of iets typ, loopt de 'app' vast. Seconde of 10 later reset alles en zie ik de intro van Cortana weer.

Nieuwe XBOX app werkt netjes, zag dat daar ook de missende feature uit smartglass in gaat komen 'invite to party' :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Om een of andere reden will IE niet starten. :o Suggesties?

• barrymossel
Tweaker1234 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:14:
[...]

Van Chrome krijg ik voorbaat 'hoofdpijn'.

Misschien leuk om gelijk met de spartan-rendering-engine te spelen.
http://www.windowscentral...tan-rendering-engine-ie11
Haha, ik gebruik echter veel chrome extensies (grotendeels werkgerelateerd).

• TerrorDanny94
Mizgala28 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 23:15:
[...]

Thx, wel zonde dat nu niet alles netjes recht is maar goed wel meer ruimte zo.

@TerrorDanny94

De cortana bal kan wel uit, dan verschijnt deze alleen als je start menu opent, en anders kun je nog steeds Start8 installeren en heb je een Windows 7 achtige start menu, dan is cortana balk helemaal weg en is het weer normaal.
als je me wil uit legen hoe dat moet ? want ik kan het niet vinden bij settings van cortana of windows..

Misschien bril nodig kan ook xD mij Engels is ook niet je van het. O-)

• Mizgala28
TerrorDanny94 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:44:
[...]

als je me wil uit legen hoe dat moet ? want ik kan het niet vinden bij settings van cortana of windows..

Misschien bril nodig kan ook xD mij Engels is ook niet je van het. O-)
Staat in de eigenschappen van de taakbalk, en dan in 1 van de tab bladen (heb even geen Windows 10 bij de hand om dat na te kijken).

Dus met rechter muis knop op de taakbalk klikken en dan eigenschappen.

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-11 12:58
Wat moet je in godsnaam met all die standaard apps als desktop gebruiker (b.v. de wekker...) :o (ook al worden ze in een Window weergegeven)

Heb Win10 in een virtual box. Kun je het startmenu ook een doorzichtige achtergrond geven? kon de optie niet zo snel vinden, of wellicht komt deze optie nog?

zoals op deze afbeelding van MS: Afbeeldingslocatie: http://res2.windows.microsoft.com/resbox/en/windows/main/e631eaeb-66d5-46bd-9888-77b8e98e847a_15.png

[ Voor 7% gewijzigd door rudyman85 op 26-01-2015 16:05 ]

• _Arthur

_Arthur

blub

Rudyyy schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:18:
Kun je het startmenu ook een doorzichtige achtergrond geven? kon de optie niet zo snel vinden, of wellicht komt deze optie nog?
Nee en ja 8)
Pagina: 1 ... 21 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ