Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
En alleen een local search doen is blijkbaar niet meer mogelijk, ik krijg standaard de resultaten van bing er bij, en nergens een setting om dat uit te zetten.
Ben trouwens heel benieuwd of microsoft nog een optie gaat inbakken om de default search provider aan te passen.
Ik heb mijn feedback weer ingeschoten, hopelijk doen ze er wat mee.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Je kan het startmenu kleiner maken. Er zit een kleine icon rechtsboven in het start menu... Standaard is ie nu groot ipv klein._David_ schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 23:13:
Oh microsoft, waarom verpest je het nou weer? in de vorige build was het start menu perfect, nu blijft hij groot, ook als ik alle live tiles verwijder.
En alleen een local search doen is blijkbaar niet meer mogelijk, ik krijg standaard de resultaten van bing er bij, en nergens een setting om dat uit te zetten.
Ben trouwens heel benieuwd of microsoft nog een optie gaat inbakken om de default search provider aan te passen.
Ik heb mijn feedback weer ingeschoten, hopelijk doen ze er wat mee.
Deze vind ik dan wel weer grappig:

Met IE naar CRM Online en dan meldt ie vrolijk dat mijn versie van Chrome geen ondersteuning biedt voor modale vensters... Heb helemaal geen Chrome geïnstalleerd
[ Voor 21% gewijzigd door Gé Brander op 23-01-2015 23:19 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
Hier hoop ik dat de taskbar ellende straks over isprutser001 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 23:08:
Over een uur gaat hij bij mij updaten, kijk morgen ochtend wel weer of alles goed is gegaan.
Ik hoop dat de 'explorer' problemen opgelost.
Verwijderd in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"
^^Die ellende dus
Gé Brander schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 23:15:
[...]
Je kan het startmenu kleiner maken. Er zit een kleine icon rechtsboven in het start menu... Standaard is ie nu groot ipv klein.

Kleiner dan dat wordt hij niet.
[ Voor 18% gewijzigd door _David_ op 23-01-2015 23:18 ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Aha bedoel je dat. Ik ging er even van uit dat je full screen bedoelde._David_ schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 23:17:
[...]
[afbeelding]
Kleiner dan dat wordt hij niet.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Nee, dat zou al helemaal erg zijnGé Brander schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 23:18:
[...]
Aha bedoel je dat. Ik ging er even van uit dat je full screen bedoelde.
Nee bij mij is het zo wanneer ik een 'explorer' venster open laat staan b.v. 'My Computer' en ik ga even weg dan reageert de start knop slecht, icoontjes verdwijnen, de klok staat stil etc.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 23:17:
[...]
Hier hoop ik dat de taskbar ellende straks over is
Verwijderd in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"
^^Die ellende dus
Via task manager moet ik dan 'explorer.exe' een restart geven en dan gaat hij weer normaal verder.
Soms gaat dat 10 minuten goed en soms een uurtje.
Ik hou er wel rekening mee dat ik een update gedaan heb van W7 naar 10 en nu 3 nieuwe builds gewoon geupdate heb en geen verse installatie. Het mooie is dat ik geen enkel probleem heb met intel drivers of wat dan ook terwijl sommige dat met een verse installatie wel hebben?!
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
Hier meer info: http://www.windowscentral...-latest-technical-preview
Verwijderd
Yep. Moet zeggen dat de eerste indruk is dat ik layout van de vorige Build mooier vond.CAP-Team schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 23:36:
Was het niet zo dat je in de vorige versie het start menu hoger en breder kon slepen? Dat mis ik nu een beetje.
Die was eigenlijk voor mij gewoon af. Top.
Morgen maar eens mijn feedback sturen.
Verwijderd
En eindelijk een inplace upgrade
Geen corrupte taskbar toestanden zover, maar geen Cortana (US-en hier) en de settings werken niet. kwamen net beschikbaar
Start menu is wel weer lomp.
9926 draait verder erg soepel, alleen jammer van het lompe startmenu en dat de doorzichtheid weg is uit de taskbar. Ik ben ook niet tevreden met die rare spacing rondom de minimize/restore/close buttons, kan het nog lomper
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2015 02:27 ]
Verwijderd
Vorige keer deed ik dat nog met een DVD omdat USB iso installer niet werkte.
De nieuwe build ziet er goed uit en draait soepel en plezant hier.
Voor de rest vind ik het er wel prima uit zien. Vandaag en morgen eens mee aan het klieren.
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Hoe is de dat gelukt? Via de USB tool van Windows krijg ik de foutmelding dat de stick niet goed is, of de ISO. Heb de ISO nu drie keer volledig gedownload. En de stick fat32 en ntfs geformatteerd. Blijft mis gaan.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 06:36:
Eindelijk heb ik Windows 10 op USBstick kunnen zetten en installeren.
Vorige keer deed ik dat nog met een DVD omdat USB iso installer niet werkte.
De nieuwe build ziet er goed uit en draait soepel en plezant hier.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Dat het fout ging en een error gaf had ik de vorige jaren ook met de Windows USB Tool.barrymossel schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 09:56:
[...]
Hoe is de dat gelukt? Via de USB tool van Windows krijg ik de foutmelding dat de stick niet goed is, of de ISO. Heb de ISO nu drie keer volledig gedownload. En de stick fat32 en ntfs geformatteerd. Blijft mis gaan.
Vandaag sinds tijden het weer geprobeerd met de Windows USB Tool en het ging eindelijk goed.
Dat met dezelfde USB-Stick waarmee het de vorige keren toch fout ging.
Verwijderd
Weet iemand daar iets over?
Haha, goed dat je erover begint. Vorige keer had ik een andere USB stick gebruikt (stond zelfs nog een oude Windows 10 op). En daarmee werkt het wel.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 10:02:
[...]
Dat het fout ging en een error gaf had ik de vorige jaren ook met de Windows USB Tool.
Vandaag sinds tijden het weer geprobeerd met de Windows USB Tool en het ging eindelijk goed.
Dat met dezelfde USB-Stick waarmee het de vorige keren toch fout ging.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
With ^, hier doen ze het ook weerVerwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 00:56:
W00t, mijn num/scroll/en capslock lampjes werken weer(werkten niet meer sinds de vorige builds, functioneel waren de keys wel)
En eindelijk een inplace upgrade
Quad schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:05:
Dat gedoe met usb sticks. Gewoon een pricewatch: Zalman ZM-VE300 Zwart gebruiken.
De niet bepaald kort durende upgrade van 9879 (EN-US) naar 9926 (NL) lijkt goed gegaan te zijn en dit keer geen gezeur over het niet hebben van EFI.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
En dan? Ik heb hem daar op English (United States) staan, maar kan Cortana niet gebruiken.
Vind de 8.1 versie tot nu toe er beter uit zien en werken, maar ja, daar kan je eigenlijk niks over zeggen.
Probeer het? Zet Cortana in het: Chinese, French, German, Italian and Spanish en kijk of je het OS op engels kan laten staan.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 10:06:
Wat ik me afvraag (werkt op WP8.1 niet namelijk). Is als Cortana (ooit) in het NL beschikbaar komt, je Windows op Engels kan laten staan, maar Cortana NL kan laten spreken.
Weet iemand daar iets over?
[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 24-01-2015 11:24 ]
http://winsupersite.com/windows-10/windows-technical-preview-users-should-be-able-upgrade-rtm-version-windows-10
Ook lijken de Guest Additions niet meer te werken... Zelfs na de GA opnieuw te hebben geïnstalleerd
[ Voor 15% gewijzigd door hylke94 op 24-01-2015 11:37 ]
Ik gebruik hem op mijn htpc en heb de interface flink groter gezet dus ik denk dat het een vertekend beeld geeft over de knopjes van het venster deze zijn echt mega.
Aangezien hij nu nog op een 2,5" HDD staat (nog geen puf gehad om hem om te zetten naar SSD) start het systeem redelijk snel op, wat me opvalt is dat het opstarten snel gaat maar dat het langer duurt voordat windows bruikbaar is na het invoeren van m'n wachtwoord.
Ook kreeg ik de eerste keer na het opnieuw opstarten een extra scherm met de optie 'rollback' wat mij het idee gaf dat er iets fout zou zijn gegaan.
Nadat de installatie klaar was werkte OneDrive ook naar behoren en kreeg ik nog een update of 3-4 van Windows zelf.
Ik ben alleen benieuwd of er iemand is die niet inlogt? Dus geen ????@live.com account gebruikt ofzo? En alles lokaal houdt? Werkt dat wel of niet?
Tot nu toe geen verse install gedaan en alles is geupdate van W7 x64 en nu ook de update naar 9926, het eerste wat me eigenlijk opviel was dat de vorige rechts onderin zei 'Windows 10 technical preview' en nu is dat ineens de 'Windows 10 Pro Technical Preview' geworden.
Die zoek functie is het niet helemaal voor mij, waar ik in W7 gewoon 'cmd' intikte kon ik gewoon op enter rammen daarna, nu krijg ik vreemde resultaten en moet ik scrollen/zoeken in de lijst, ook met b.v. word/excel etc krijg ik eerst documenten ipv de programma's zelf. Maar hier heb ik nog niet echt naar gekeken voor de rest.
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wat er zou gebeuren als ik b.v. mijn echt pc een update naar 10 zou geven, op mijn HTPC staat erg weinig software, VLC/WMPCHC en wat kleine grut, op mijn dagelijks gebruik pc staat veeeeeeel meer en ook wat exotische software (welke waarschijnlijk toch de soep in loopt) Ook Steam/Origin/Uplay/ARC/AMD GE/B.Net etc.
Fallback duurt blijkbaar 7 seconden, aldus de test.Upgrade your web browser
Your web browser won't fall back to the other protocol in a timely manner when its default is advertised by a website but happens to be unavailable. Recent versions of Firefox or Chrome can deal with this transparently.

.... heeft W10 niet door dat dit een (gevirtualiseerde) desktop pc is? Of is dat geen accu indicator
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Na iets verder te kijken is de dual-boot een windows-rollback optie.hylke94 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:36:
Ik had de vorige preview al in een vm geïnstalleerd. Nu heb ik via de update de nieuwe versie geïnstalleerd. Alles werkt prima, alleen is er een dual-boot gegenereerd met de oude preview en de nieuwe... Iemand anders hier ook last van of weet iemand zo snel een oplossing naast een reinstall?
Ook lijken de Guest Additions niet meer te werken... Zelfs na de GA opnieuw te hebben geïnstalleerd
En voor de GA lijkt alles te werken, behalve het resizen van het scherm. De videodriver dus.
Die staat er bij ook telkens in iddRaven schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:47:
[...]
[afbeelding]
.... heeft W10 niet door dat dit een (gevirtualiseerde) desktop pc is? Of is dat geen accu indicator
According to Microsoft these are the problems you should expect to have with this latest build:
Battery icon shows on lock screen of PCs without batteries.
http://www.neowin.net/new...anuary-preview-build-9926
Dit had ik in de vorige build ook al, niet iets waar ik me druk om maak.Farg0 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:53:
[...]
According to Microsoft these are the problems you should expect to have with this latest build:
Battery icon shows on lock screen of PCs without batteries.
http://www.neowin.net/new...anuary-preview-build-9926
Ik gebruik namelijk nog altijd Lotus Smartcenter (werkt prima onder Windows 8.1)
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Geen idee maar je kan een rollback doen als er iets niet werkt. Ik zou zeker niet W10 op m'n 'hooft pc' installeren op dit moment, misschien over een maand of 2-3 als we tegen de release aanlopen. De vraag blijft dan nog kun je verder met de preview build of moet je dan een complete herinstallatie doen?Von Henkel schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:04:
Is er nog geen Windows 10-upgradeassistent om te zien of je pc voldoet aan de systeemvereisten voor Windows 10?
Ik gebruik namelijk nog altijd Lotus Smartcenter (werkt prima onder Windows 8.1)
Of je cloned je huidige schijf en probeert het dan? Werkt het niet oude schijf er weer in/aansluiten en klaar.
Werkt gewoon hoor.prutser001 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:37:
Die zoek functie is het niet helemaal voor mij, waar ik in W7 gewoon 'cmd' intikte kon ik gewoon op enter rammen daarna, nu krijg ik vreemde resultaten en moet ik scrollen/zoeken in de lijst, ook met b.v. word/excel etc krijg ik eerst documenten ipv de programma's zelf. Maar hier heb ik nog niet echt naar gekeken voor de rest.
Vreemd bij mij werkt dat niet goed, misschien een bug? Ik zal later nog wel eens kijken.
Ik wil eigenlijk niet dat hij zooi van internet afplukt, ik heb liever dat hij puur en alleen lokaal kijkt.
Vraagje: Klopt het dat als je met Cortana wilt werken, je ook de Engelse taal op je Interface hebt? Of kun je dat apart doen? Dus Cortana maar wel een Nederlandse interface?
[ Voor 63% gewijzigd door Martinspire op 24-01-2015 12:16 ]
Is dit hetzelfde als "Getting Ready" ? Ik ben bezig met nieuwe installatie van build 9926 onder Vmware Player 7.0 en deze staat al meer dan 1 uur op "Getting Ready" Er wordt genoeg gedaan met de CPU en disk door Vmware. Ik wacht maar even ...... afHaas schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:07:
Blijft bij jullie de Windows 10 preview setup ook hangen op 'Voorbereiden' bij installatie op een ESXi 5.5 server?
Gisteren was op de Inspiron 3531 de setup zo klaar. Dat was geen schone installatie maar een upgrade.
[ Voor 43% gewijzigd door Haas op 24-01-2015 12:19 ]
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Verwijderd
Ik kreeg Cortana op mijn Nederlandse upgrade versie alleen aan met Engels (US) als primary device language en de Locale ook op Engels (US).Martinspire schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:15:
Anders zet je uit dat ie in je bestanden moet zoeken?
Vraagje: Klopt het dat als je met Cortana wilt werken, je ook de Engelse taal op je Interface hebt? Of kun je dat apart doen? Dus Cortana maar wel een Nederlandse interface?
Dus ik denk dat het moeilijk is te combineren met Nederlands als taal.
p.s. wat is die browser snel. Minder dan 100ms op bijvoorbeeld sunspider
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2015 12:23 ]
Ik heb ook meer problemen met VM upgrades dan met mijn HTPC. VM heb ik maar opgegeven waar hij perfect draait (voor zover mogelijk) op mijn HTPC. Het enige waar ik last van heb is dat mijn HDMI audio niet werkt als de pc uit standby komt.Haas schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:18:
Maf he? Dat heb ik nou ook. Al een uur staat hij op 'Getting Ready'.
Gisteren was op de Inspiron 3531 de setup zo klaar. Dat was geen schone installatie maar een upgrade.
Verwijderd
Het installeren duurde op beide laptops ongeveer een kwartier dankzij de SSD's in beide laptops.
Verwijderd
Vreemd , zoals ik al zei bij mij duurde het op beide laptops een kwartier tot ik een werkende Windows 10 bureaublad had.Haas schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:31:
Ja, het installeren gaat ook snel. Ik heb een SSD in de ESXi server. Toch blijft hij na installatie op 'Voorbereiden' staan.
Ik heb bij het instellen van Windows wel aangegeven dat Bing resultaten niet in de zoek resultaten moeten komen.
Het startmenu is wel minder dan vorige versies vind ik inderdaad, het neemt nu gewoon bijna een kwart van mijn scherm in. (15,6" fHD notebook)
[ Voor 23% gewijzigd door Quad op 24-01-2015 12:56 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Verwijderd
Fullscreen is het start menu nog beter , dan krijg je echt het Windows 8.1 gevoel.Quad schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:50:
Het startmenu is wel minder dan vorige versies vind ik inderdaad, het neemt nu gewoon bijna een kwart van mijn scherm in. (15,6" fHD notebook)
Als je dat nodig hebt om in te kunnen schatten of hij op je pc gaat draaien is dat m.i. een goed signaal om er gewoon nog niet aan te beginnen. de TP is bedoeld voor developers en technici die met het OS willen sleutelen en proberen, een upgrade assistent is voor consumenten. Sowieso is het nog niet aan te raden dit nu al als je main system te gaan gebruiken. Ik heb inmiddels de traditie dat ik overstap op het moment dat de RC gereleased wordt.Von Henkel schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:04:
Is er nog geen Windows 10-upgradeassistent om te zien of je pc voldoet aan de systeemvereisten voor Windows 10?
youtube.com/@hisrep
Mijn installatie onder Vmware player 7 is eindelijk klaar. De Getting Ready heeft ongeveer 2 a 2,5 uur geduurdHaas schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:31:
Ja, het installeren gaat ook snel. Ik heb een SSD in de ESXi server. Toch blijft hij na installatie op 'Voorbereiden' staan.
Als Windows 7 of 8(.1) goed op je pc draait dan zal Windows 10 ook prima draaien.DeNachtwacht schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:16:
[...]
Als je dat nodig hebt om in te kunnen schatten of hij op je pc gaat draaien is dat m.i. een goed signaal om er gewoon nog niet aan te beginnen. de TP is bedoeld voor developers en technici die met het OS willen sleutelen en proberen, een upgrade assistent is voor consumenten. Sowieso is het nog niet aan te raden dit nu al als je main system te gaan gebruiken. Ik heb inmiddels de traditie dat ik overstap op het moment dat de RC gereleased wordt.
Ik ben er zojuist mee opgehouden. Mooi dat het toch bij je gelukt is!XDK schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:24:
[...]
Mijn installatie onder Vmware player 7 is eindelijk klaar. De Getting Ready heeft ongeveer 2 a 2,5 uur geduurd
WMPCHC(CCCP) en VLC werken gewoon goed.
Mijn update van 9879 naar de laatste versie is al sinds 9:30 bezig. Zit nu op 'Setting up a few more things 91%' Ook VMware player 7.. Ik wacht het rustig af maar ben blij te horen dat het bij meer mensen lang duurtXDK schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:24:
[...]
Mijn installatie onder Vmware player 7 is eindelijk klaar. De Getting Ready heeft ongeveer 2 a 2,5 uur geduurd
[ Voor 7% gewijzigd door FCC op 24-01-2015 13:51 ]
Waar een wil is, is een stopcontact....
Wat zijn vraag of de software die hij nu gebruikt ook op Windows 10 draait nog niet beantwoordCAP-Team schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:25:
[...]
Als Windows 7 of 8(.1) goed op je pc draait dan zal Windows 10 ook prima draaien.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Nieuwe installatie of update?Quad schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:51:
VMware workstation 10 was een kwestie van ongeveer 15 minuten. Volgende week deze versie live installeren op de goedkope Dell en deze inzetten thuis.
Waar een wil is, is een stopcontact....
Hier wel wat langer dan 15 min, al heb ik niet bijgehouden hoe lang het totaal duurde. Was overigens een update mbv de iso, de installer daarvan deed het werk nadat ik deze binnen Windows opstartte.Quad schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:51:
VMware workstation 10 was een kwestie van ongeveer 15 minuten. Volgende week deze versie live installeren op de goedkope Dell en deze inzetten thuis.
Oscar Wilde
Eigenlijk vind ik alle UI gerelateerde veranderingen behalve de afgemaakte animaties lelijk. Ik kan alleen maar hopen dat ze niet zo blijven.Saven schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:03:
Vind die nieuwe min, max en close buttons wel afschuwelijk
Net als de nieuwe iconen.. ik vind ze niet echt mooi zeg maar. Vooral het nieuwe computer icoon is gewoon lelijk. Dan was die van de vorige builds mooier.
Waarom zouden ze dat niet aanpassen? Het vervangen van iconen is volgens mij iets dat je juist prima veel verder in het ontwikkeltraject kunt doen. Je kunt tot die tijd best placeholders gebruiken.CAP-Team schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:24:
Reken er maar niet op dat ze nog (veel) veranderen. Ik zie het niet gebeuren dat de complete UI nog een totale make over gaat krijgen de komende maanden.
Net als de nieuwe iconen.. ik vind ze niet echt mooi zeg maar. Vooral het nieuwe computer icoon is gewoon lelijk. Dan was die van de vorige builds mooier.
- Rollback to previous version
- Restore factory settings
- Restore old OS
Ik zou gewoon een clone maken om het te proberen, dan weet je zeker dat er niets vernaggeld raakt, werkt het zoals je wilt kun je je echte schijf gebruiken (als je niet nog een SSD hebt ofzo).
(Heeft een 1366x768 scherm)
Ik wilde kijken of ik de map nu wel op een netwerk share kan zetten, maar ik kan überhaupt niet meer vinden waar ik de locatie van die map kan aangeven.
Verwijderd
Ik denk dat MS juist de verschillende icoon sets aan het testen is. En feedback krijgen. En dat een van de icoon sets die voorbij gekomen zijn, gekozen wordt voor de final W10 build.CAP-Team schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:24:
Reken er maar niet op dat ze..
Verwijderd
Of de oude truc: OneDrive uitzetten. OneDrive folder in je profiel wegggooien. PC herstarten. OneDrive starten;initial setup start en je kan de locatie kiezen.CAP-Team schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:35:
Weet iemand hoe je je OneDrive folder kunt verplaatsen? Gisteren moest ik aangeven wat er lokaal wordt opgeslagen en wat niet, en toen kon ik ook aangeven waar die map moest staan.
Ik wilde kijken of ik de map nu wel op een netwerk share kan zetten, maar ik kan überhaupt niet meer vinden waar ik de locatie van die map kan aangeven.
Edit: Ben alweer terug naar Build 9879. Was binnen een minuut gebeurd. Bovenstaande in de nieuwe build getypt en dit alweer in Build 9879. Ging super rap.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2015 14:43 ]
Instellingen virtualbox: 4 proc. 8gb en 128 vram
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Waar zitten die opties in Windows 10?prutser001 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:34:
Er zit gewoon een optie in W10 om een rollback te doen.
- Rollback to previous version
- Restore factory settings
- Restore old OS
Ik zou gewoon een clone maken om het te proberen, dan weet je zeker dat er niets vernaggeld raakt, werkt het zoals je wilt kun je je echte schijf gebruiken (als je niet nog een SSD hebt ofzo).
Bij 'PC settings' en dan 'recovery'Going4Quests schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:42:
[...]
Waar zitten die opties in Windows 10?
Als ik op "Taakweergave" op de taakbalk klik, zie ik wel een venster op de achtergrond dat er wat gekopieerd wordt; het naar voor halen van dit venster lukt niet. Idem als ik op "Verkenner" klik.
Ik ben nu de Engelse versie aan het installeren maar daar staat nu ook al een tijde 'Getting ready'. Toch maar een paar uurtjes zo laten staan. Werk Windows wel goed bij jou?XDK schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:24:
[...]
Update: Nou ja zeg, het is al gelukt!
[ Voor 5% gewijzigd door Haas op 24-01-2015 15:03 ]
Weinig zin een clean install te doen, heb 120+ GB aan games geinstalleerd staan.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Sunspider (die trek ik nu op een 4 jaar oude i5 al onder de 100ms)
Kraken
Octane 2.0
Dromaeo
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2015 15:25 ]
Download anders even de ISO. Mount het vervolgens in Explorer. Vervolgens de setup draaien en een upgrade uitvoeren. Ging hier ook prima zonder bestaande programma's opnieuw te installeren.SinergyX schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 15:14:
upgrade vanuit 8.1 blijft hier vast zitten in een loop, via de update haalt hij 2.7GB binnen, gaat 20 minuten z'n ding doen en vervolgens begint hij volledig opnieuw. Kan het zijn omdat ik WMC erin heb zitten? (die check geeft melding dat die niet ondersteund is).
Weinig zin een clean install te doen, heb 120+ GB aan games geinstalleerd staan.
Het "nieuwe" control panel (Settings) ziet er in mijn ogen wel verfrissend uit. Via het startmenu (rechtermuisknop start - control panel) kom je nog uit bij het "oude" control panel. Ben benieuwd of die er uiteindelijk helemaal uitgaat.
Deze build had ik trouwens binnen een paar minuten geinstalleerd op mijn ESXi 5.5 server. Ik hoefde geen minuten/uren te wachten bij het "Getting ready" scherm. Ik draai de laatste build van ESXi 5.5 (build 2143827)
[ Voor 43% gewijzigd door FREAKJAM op 24-01-2015 16:52 ]
is everything cool?
Verwijderd
Heb je Build 9879 ook geprobeerd? Heeft een heel ander desktop start menu.FREAKJAM schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:44:
Ik, als tevreden Windows 8.1 gebruiker vind het startmenu zoals het er nu ziet
Ben onder andere daarom terug naar 9879 gegaan.
Grappig. Ik heb juist nooit kunnen wennen aan die brei van tiles, die totaal niets toe te voegen hadden op een desktop (t.o.v. het overzichtelijke startmenu)... vind ik... En nu hebben ze dat gelukkig beaamd door weer terug te gaan naar het startmenu. Alleen de Alle Apps lijst vind ik er onduidelijk. Maar als het goed is heb je die maar heel weinig nodig, mits je het tiles gedeelte goed indeelt. Maar is die All Apps lijst zelf nog aan te passen?FREAKJAM schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:44:
Ik, als tevreden Windows 8.1 gebruiker vind het startmenu zoals het er nu ziet, echt niet uit zien. Ik prefereer gewoon de tiles zoals ik ze nu heb ik. De combinatie snelkoppelingen plus tiles ziet er naar mijn mening gewoon niet mooi uit. De snelkoppelingen zitten voor mijn gevoel gewoon links in het "hoekje" gepropt, waarbij ik de tiles juist storend vind ogen in het startmenu. Ik vind het startmenu zoals hij nu is ook veel te breed. Ik mis nog de opties om het startmenu te customizen, maar dat gaat vast nog wel komen. Maar nee, doe mij maar gewoon de Windows 8.1 layout. Voor mij hoeft het startmenu niet terug te komen.
Deze build had ik trouwens binnen een paar minuten geinstalleerd op mijn ESXi 5.5 server. Ik hoefde geen minuten/uren te wachten bij het "Getting ready" scherm. Ik draai de laatste build van ESXi 5.5 (build 2143827)
Ja, heb ik een tijdje gedraaid. Dat startmenu was vele malen beter. Ik hoop dat ze het huidige menu niet gaan aanhouden, ik ben er geen fan van.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:53:
[...]
Heb je Build 9879 ook geprobeerd? Heeft een heel ander desktop start menu.
En wat betreft de tiles, ik vind ze juist wel prettig. Op mijn werk heb ik het in onze terminal server omgeving dusdanig ingericht dat iedereen een predefined tiles layout krijgt toegewezen via GPO. Alle overige apps zijn via de pijl linksonder te vinden in de "ballenbak". Ik gebruik de startknop linksonder niet eens, ik gebruik eigenlijk continue mijn vlaggetjestoets op mijn keyboard om terug te gaan naar "Start".
is everything cool?
Het zal wel een complete rewrite zijn. Tenminste, zo voelt het wel aan, net als andere onderdelen in het systeem. Volgens mij zijn ze daar gewoon totaal opnieuw begonnen. Het komt nu nog over als een halfgare Linux distro. Maar heb er vertrouwen in dat het goed komt.FREAKJAM schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 17:06:
[...]
Ja, heb ik een tijdje gedraaid. Dat startmenu was vele malen beter. Ik hoop dat ze het huidige menu niet gaan aanhouden, ik ben er geen fan van.
Echter, als tevreden Windows 8.1 gebruiker zie ik het tot nu toe niet als een verbetering, maar ja, die zijn er niet veel (tevreden Windows 8 gebruikers).
[ Voor 22% gewijzigd door D-TECH op 24-01-2015 17:30 ]
Verder een bugje op de taakbalk. Als je de search wilt uitzetten verdwijnt alles, behalve de search
Hmmz, Task button weghalen, en weer terugzetten en de search disabled optie werkt wel prima. Klein bugje.
[ Voor 13% gewijzigd door BM op 24-01-2015 17:32 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik kan me vergissen aangezien ik nu niet achter de W10 PC zit, maar volgens mij rechtsklikken op het Onedrive icoontje, settings en dan op een van die tabjes.CAP-Team schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:35:
Weet iemand hoe je je OneDrive folder kunt verplaatsen? Gisteren moest ik aangeven wat er lokaal wordt opgeslagen en wat niet, en toen kon ik ook aangeven waar die map moest staan.
Mijn eigen ervaring met W10 tot dusver is gematigd positief. Er zitten een paar welkome verbeteringen in, maar dat nieuwe Start menu en de Tablet Mode is wat mij betreft nog een minder samenhangend geheel dan hoe het momenteel in 8.1 werkt. Preview, ik weet het, maar als het zo blijft komt Windows 10 niet op mijn Surface Pro 3.
Iemand bijvoorbeeld al gevonden hoe je het Start Menu transparant krijgt zoals in screenshots en videos van MS? En waarom mag ik niet meer op de Windows knop rammen en typen om iets in het Start Menu te vinden?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dus transparantheid is een onderdeel van samenhangendheid?Propane schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 17:51:
[...]
Ik kan me vergissen aangezien ik nu niet achter de W10 PC zit, maar volgens mij rechtsklikken op het Onedrive icoontje, settings en dan op een van die tabjes.
Mijn eigen ervaring met W10 tot dusver is gematigd positief. Er zitten een paar welkome verbeteringen in, maar dat nieuwe Start menu en de Tablet Mode is wat mij betreft nog een minder samenhangend geheel dan hoe het momenteel in 8.1 werkt. Preview, ik weet het, maar als het zo blijft komt Windows 10 niet op mijn Surface Pro 3.
Iemand bijvoorbeeld al gevonden hoe je het Start Menu transparant krijgt zoals in screenshots en videos van MS?
Het is juist goed geïntegreerd omdat je straks modern UI apps op de desktop kan draaien. Dat het startscherm niet transparant is doet daar niet zoveel aan af. Het is goed geïntegreerd omdat je straks dezelfde settings-app hebt voor telefoon, tablet en desktop. Je krijgt straks ook notificaties van je telefoon op je apparaat, ook weer integratie. Transparantie hoort daar niet bij.
Winkey + typen werkt gewoon.....En waarom mag ik niet meer op de Windows knop rammen en typen om iets in het Start Menu te vinden?
[ Voor 57% gewijzigd door Ramon op 24-01-2015 18:27 ]
Werkt dat bij jou dan? ik heb dat ook aangegeven maar ik krijg Bing resultaten in mijn zoek resultatenQuad schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:50:
Ik heb bij het instellen van Windows wel aangegeven dat Bing resultaten niet in de zoek resultaten moeten komen.
In windows 8.1 is dat gewoon rechtermuisknop->eigenschappen op het onedrive icoon in de verkenner en dan naar het tabje Locatie gaan. Lijkt mij niet dat dat onder W10 veranderd is.CAP-Team schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:35:
youtube.com/@hisrep
Vind de nieuwe start goed, maar alle apps op alfabetisch vind ik niks, hopelijk wijzigt Microsoft dat.
Wat eerst een klacht was bij Windows 8 was dat het Start Menu zo'n harde scheiding was als het ware. Van je eigen mooie desktop + achtergrond naar solide kleuren en patronen. Oplossing, laat gebruikers dezelfde achtergrond gebruiken in het Start menu, dan is de hele ervaring voor het oog soepeler.Ramon schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:02:
[...]
Dus transparantheid is een onderdeel van samenhangendheid?
Het is juist goed geïntegreerd omdat je straks modern UI apps op de desktop kan draaien. Dat het startscherm niet transparant is doet daar niet zoveel aan af. Het is goed geïntegreerd omdat je straks dezelfde settings-app hebt voor telefoon, tablet en desktop. Je krijgt straks ook notificaties van je telefoon op je apparaat, ook weer integratie. Transparantie hoort daar niet bij.
[...]
Winkey + typen werkt gewoon.....
En nu vergeten ze dat weer met deze versie van het Start menu... Als ik hem nu in groot formaat zet zit ik met een groot scherm met één solide kleur en wat tiles... Een beetje transparantie zou al helpen ja, zie de screen shots en video's op bijvoorbeeld de Insider website.
Ik mocht zostraks echt niet typen in het Start menu... misschien wat aan mijn kant, zal het later nog eens checken.
Je kunt met een reghack het startmenu van de vorige build activeren:Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:53:
[...]
Heb je Build 9879 ook geprobeerd? Heeft een heel ander desktop start menu.
- open regedit
- navigeer naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced
- Maak een D-WORD (32bits) aan met als value "EnableXamlStartMenu" (laat waarde op 0 staan)
- herstart explorer of log opnieuw in
[ Voor 21% gewijzigd door FREAKJAM op 24-01-2015 19:12 ]
is everything cool?
Top! Zo werkt het weer prettigFREAKJAM schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:01:
Je kunt met een reghack het startmenu van de vorige build activeren:
Ook kan je nieuwe soort Ui voor de systeemklok activeren:
◾ Right click on the Start Button, select "Run"
◾ Type "regedit" and hit enter
◾ Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>ImmersiveShell
◾ Create a new DWORD (32-bit) value, call it "UseWin32TrayClockExperience"
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ