Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laatste berichten in dit topic over media center zijn van begin december. Is er al zicht op w10 mc?

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:46
Upgrades zijn gratis dus ik kan dan geen clean install doen? :(

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:55
Waarom zou je geen clean install kunnen doen bij een gratis upgrade?
MikeyMan schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:03:
Laatste berichten in dit topic over media center zijn van begin december. Is er al zicht op w10 mc?
Ja, de Xbox One :+

Maar goed, verder een prima presentatie. Genoeg leuks gezien en fijn om te zien dat ze meer naar Desktop gaan dan voorheen. Het werken met store-apps als normale windows en normale applicaties is erg fijn. Ik wacht nog even tot de nieuwe versie voor ik mijn Win10 install even opnieuw installeer (nogal wat problemen met bsods e.d.).
Wel vond ik dat ze wat dingen onderbelicht hebben gelaten of helemaal niet hebben behandeld, maar dat komt dan dus later. Ze durven in ieder geval wel weer wat te vernieuwen en dat is mooi. Ik hoop alleen wel dat ze dit doorzetten want ik heb nog steeds wat dingen waarvan ik denk dat ze nog wel beter/vloeiender/gemakkelijker kunnen.

Zo miste ik:En zo kan ik nog wel wat meer bedenken

Edit: wat linkjes toegevoegd naar windows.uservoice.com om wat dingen te voten ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Martinspire op 22-01-2015 10:09 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben zeer benieuwd naar de handson van de mensen die er waren met de HoloLens, ik bleef maar het gevoel hebben dat wat die dame aan het doen was compleet gescript was.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-10 10:54
SinergyX schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:35:
Ik ben zeer benieuwd naar de handson van de mensen die er waren met de HoloLens, ik bleef maar het gevoel hebben dat wat die dame aan het doen was compleet gescript was.
Die hans-on reviews zijn er al her en der en daaruit blijkt wel dat wat je door de ogen van de camera zag tijdens de demonstratie werkelijk is wat je ziet door de HoloLens, want iedereen was behoorlijk te spreken over de kwaliteit van de graphics.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

TheNiker2 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:27:
Waarom zou je geen clean install kunnen doen bij een gratis upgrade?
Het lijkt mij dat dan enkel de functie 'upgrade' beschikbaar is, of krijg je gewoon een nieuw serienummer voor Windows 10 dan? Ik zie het absoluut niet zitten om eerst Windows 7 of 8 te installeren en dan een upgrade uit te voeren ;) Maakt het geheel een stuk minder efficiënt en het kost meer tijd :)

Goedkoop bellen via VoIP

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MensionXL schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:52:
Het lijkt mij dat dan enkel de functie 'upgrade' beschikbaar is, of krijg je gewoon een nieuw serienummer voor Windows 10 dan? Ik zie het absoluut niet zitten om eerst Windows 7 of 8 te installeren en dan een upgrade uit te voeren ;) Maakt het geheel een stuk minder efficiënt en het kost meer tijd :)
Upgrade kan je lezen als de 8->8.1 upgrade (via de store), of als de 7->8 upgrade, welke gewoon via de wizard een bootUSB/DVD was te maken en je kon in de setup gewoon je schijf leegtrekken.

Echter voor de leek is zo'n store upgrade stuk makkelijker dan een clean install, ding aanslingeren en gaan. Voor de 'poweruser' zal je wel gewoon de traditionele manier kunnen gebruiken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

SinergyX schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:54:
[...]

Upgrade kan je lezen als de 8->8.1 upgrade (via de store), of als de 7->8 upgrade, welke gewoon via de wizard een bootUSB/DVD was te maken en je kon in de setup gewoon je schijf leegtrekken.

Echter voor de leek is zo'n store upgrade stuk makkelijker dan een clean install, ding aanslingeren en gaan. Voor de 'poweruser' zal je wel gewoon de traditionele manier kunnen gebruiken.
Ik krijg zelf het idee dat het gaat over dat je de Windows 10 installatie cd boot en dan enkel kan kiezen voor upgrade, hierbij worden dus alle oude Windows 7/8 bestanden behouden ;) Maar er kan dus ook gekozen worden voor clean install? :)

Goedkoop bellen via VoIP

MensionXL schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:58:
[...]

Ik krijg zelf het idee dat het gaat over dat je de Windows 10 installatie cd boot en dan enkel kan kiezen voor upgrade, hierbij worden dus alle oude Windows 7/8 bestanden behouden ;) Maar er kan dus ook gekozen worden voor clean install? :)
Eh...sinds wanneer worden de oude bestanden behouden bij een upgrade? Ik meen me zoiets te herinneren als een Windows.old die je na een upgrade hebt. Daar staan je oude bestanden in......

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-10 10:54
Bij Windows 8.1 was er met een omweg ook een volledige ISO te downloaden, dus ik verwacht dat dat met Windows 10 ook het geval zal zijn. Je mag binnen een jaar tijd gratis upgraden naar Windows 10, het zou vreemd zijn dat als je na deze periode een herinstallatie nodig hebt je dit niet meer zou kunnen doen. Misschien moet je in het ergste geval eerst een upgrade uitvoeren om te achterhalen wat je nieuwe Windows 10 productcode gaat worden, maar ik ben ervan overtuigd dat een schone installatie zeker mogelijk gaat zijn.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:52
TheVMaster schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:01:
[...]

Eh...sinds wanneer worden de oude bestanden behouden bij een upgrade? Ik meen me zoiets te herinneren als een Windows.old die je na een upgrade hebt. Daar staan je oude bestanden in......
Dat is eerder als je een nieuwe install doet naast een bestaande op dezelfde schijf... dan worden de bestanden inderdaad in een aparte map gestoken.

In de week nog gedaan van Windows 7 home unlicensed naar nieuwe windows 7 pro licensed versie zonder te upgraden.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Na veele verhalen te lezen over Windows 10
Speculeerde het al dat Windows 10 gratis zou zijn.

Dit is nu bevestigd dat het voor Windows gebruikers vanaf win 7 gratis is. Opzich mooi meegenomen.

Maar hoe zit het nu met de verhalen rond om Windows 10 met de updates en per jaar betalen.

Zullen ze hiermee gratis bedoelen ?
En dat men straks gewoon moet gaan betalen ?

Ik verwacht dat niet veel mensen mee gaan naar Windows 10 als hiervoor betaald moet worden

Aan de klant gericht : super aanbieding
Voor Windows zelf ? : Geen goede keus

Mensen zullen minder een nieuwe pc/laptop aanschaffen lijkt mij
marcelmaria schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:05:

Dit is nu bevestigd dat het voor Windows gebruikers vanaf win 7 gratis is. Opzich mooi meegenomen.

Maar hoe zit het nu met de verhalen rond om Windows 10 met de updates en per jaar betalen.

Ik verwacht dat niet veel mensen mee gaan naar Windows 10 als hiervoor betaald moet worden

Microsoft: Windows 10 will not be sold as a subscription
The next generation of Windows: Windows 10

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 22-01-2015 10:20 ]

is everything cool?

marcelmaria schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:05:

Misschien even de topic warning lezen....daar staat het sinds gisteren ook keurig in.. :P

Verwijderd

Kun je het live event van gisteren ergens terug zien? Heb 't gemist helaas.

• whitehulk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 23:11
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:43:
Kun je het live event van gisteren ergens terug zien? Heb 't gemist helaas.
http://news.microsoft.com/windows10story/
daar kun je het terug kijken ;)

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:08
kan ik mijn huidige windows 10 preview upgraden naar de versie welke gisteren gepresenteerd is?
pitchdown schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:59:
kan ik mijn huidige windows 10 preview upgraden naar de versie welke gisteren gepresenteerd is?
Mja dat wordt gewoon een nieuwe build. Maar een verse install kan dus ook.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• pitchdown
  • Laatst online: 21:08
Martinspire schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:39:
[...]

Mja dat wordt gewoon een nieuwe build. Maar een verse install kan dus ook.
is deze nieuwe build al beschikbaar?

• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-11 19:28
pitchdown schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:51:
[...]

is deze nieuwe build al beschikbaar?
Ik was hier ook benieuwd naar, maar Microsoft lijkt hem pas vanaf volgende week vrij te geven.

[ Voor 70% gewijzigd door lamadingdong op 22-01-2015 12:54 ]

lamadingdong schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:53:
[...]

Ik was hier ook benieuwd naar, maar Microsoft lijkt hem pas vanaf volgende week vrij te geven.
Beetje logisch nadenken en surfen naar insider.microsoft.com of preview.microsoft.com geeft je al het antwoord. De nieuwe build komt waarschijnlijk ergens volgende week.

The Windows 10 Technical Preview and Windows 10 Technical Preview for phones are almost ready. Please check back.

is everything cool?

• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-11 19:28
FREAKJAM schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:00:
[...]

Beetje logisch nadenken en surfen naar insider.microsoft.com of preview.microsoft.com geeft je al het antwoord. De nieuwe build komt waarschijnlijk ergens volgende week.

The Windows 10 Technical Preview and Windows 10 Technical Preview for phones are almost ready. Please check back.
Dat zeg ik toch? :?
Verkeerde persoon gequote, geldt voor je voorganger :)

is everything cool?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Kan iemand me zeggen hoe het zit met shadow copies? In Win7 kon ik een snapshot van een dir of drive maken, maar vanaf 8 niet meer. Hoe is dat in 10?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Brent schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:48:
Kan iemand me zeggen hoe het zit met shadow copies? In Win7 kon ik een snapshot van een dir of drive maken, maar vanaf 8 niet meer. Hoe is dat in 10?
Een snapshot van een dir of drive..? Eh....met welk doel? Shadowcopies waren toch toch gewoon rivisies van je files...?

• Brent
  • Nu online
TheVMaster schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:09:
[...]

Een snapshot van een dir of drive..? Eh....met welk doel? Shadowcopies waren toch toch gewoon rivisies van je files...?
Je kunt met Win7 onder de noemer Previous Versions snapshots maken, welke het Shadow Copy mechanisme gebruiken. In de Server versies is het nog wel gewoon beschikbaar.

Het nut lijkt me evident: je kunt zo makkelijk versies van backups maken. HyperV, System Restore maken er ook gebruik van bij snapshotten. Ik gebruik het om m'n dataschijf van een undo-functie te voorzien, zeer praktisch ;)

Brent schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:20:
[...]

Je kunt met Win7 onder de noemer Previous Versions snapshots maken, welke het Shadow Copy mechanisme gebruiken. In de Server versies is het nog wel gewoon beschikbaar.

Het nut lijkt me evident: je kunt zo makkelijk versies van backups maken. HyperV, System Restore maken er ook gebruik van bij snapshotten. Ik gebruik het om m'n dataschijf van een undo-functie te voorzien, zeer praktisch ;)
Zit gewoon in Windows 8, alleen heet het geen shadow copy meer, maar file history. Zie configuratiescherm - bestandsgeschiedenis.

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 22-01-2015 14:35 ]

is everything cool?

• Brent
  • Nu online
FREAKJAM schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:33:
[...]

Zit gewoon in Windows 8, alleen heet het geen shadow copy meer, maar file history. Zie configuratiescherm - bestandsgeschiedenis.
Dat wist ik niet, dank! Is dat ook Copy on Write? En kun je de snapshot gewoon benaderen in de Verkenner?

Hier las ik dus dat het weg was: https://en.wikipedia.org/...Windows_8_and_Server_2012

• Gé Brander
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Iemand de meest recente versie van Windows 10 op zijn Surface Pro 3 geïnstalleerd? Ik heb een probleem met dual screen. Er is een Microsoft Basic Display Adapter geïnstalleerd als ik in Device Manager kijk bij de Display Adapter en dan kan ik mijn dual screen niet configureren. Ook installeren van de originele Intel 4400 gen4 drivers lukt niet, ook niet in safe mode... Dan staat er in Device Manager bij de display adapter van Intel: This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)

Object Name not found.

Hoe kan ik dat werkend krijgen?

[ Voor 20% gewijzigd door Gé Brander op 22-01-2015 17:50 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 06:32
Ik heb dual screen met Windows 10 Build 9879 op de SP3 maar met de SP3 in de dock en aangesloten via mini displayport.

Driver gegevens:

Intel(R) HD Graphics Family
Intel(R) HD Graphics 4400
Driver Date: 7-3-2014
Driver Version: 10.18.10.3496

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:21
Ik krijg sinds paar dagen de vraag over die gratis upgrade naar Windows 10 als die uitkomt.

Veel mensen die ik ken hebben Windows 8(.1) of Windows 7 (ik zelf draai 7) en dan vroeg ik mij dit af, de eerste jaar kun je vanaf Windows 7 of hoger gratis naar Windows 10 updaten, maar wat de meeste zich afvragen is of je normaal net als met Windows 7 of 8(.1) gewoon tot einde support updates krijgt? (geen idee wanneer maar volgens mij in 2025 zou de support van Windows 10 waarschijnlijk verlopen)

Want veel mensen willen wel overstappen maar er zijn geluiden dat na die upgrade vanaf 7 en hoger je maar DE EERSTE jaar updates krijgt voor Windows 10 en daarna moet betalen voor updates.

Graag even een verheldering want zelfs ik raak al door de war.

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

This is more than a one-time upgrade: once a Windows device is upgraded to Windows 10, we will continue to keep it current for the supported lifetime of the device – at no cost.
Van de link in het rode vlak hieronder.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Swerfer schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:54:
Ik heb dual screen met Windows 10 Build 9879 op de SP3 maar met de SP3 in de dock en aangesloten via mini displayport.

Driver gegevens:

Intel(R) HD Graphics Family
Intel(R) HD Graphics 4400
Driver Date: 7-3-2014
Driver Version: 10.18.10.3496
Via de display port op de dock. Zo ook hier... Identieke drivers.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1eVD0I1Q7Mib2aG7jgI0DjF9/thumb.png

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 06:32
Gé Brander schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:39:
[...]

Via de display port op de dock. Zo ook hier... Identieke drivers.
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EFoSoMuELcSPGhFUpN0PG8L1/full.png

Wis beide drivers en laat devicemanger naar nieuwe hardware zoeken na een restart. Mijn driver heeft in de devicemanager een andere naam dan bij jou.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11 19:49
Is er al iets bekend, of kan iemand een educated guess maken hoe het zal gaan als je Windows 7 of 8.1 hebt en clean install wil doen?

Moet je dan eerst je oude versie installeren en dan upgraden? Of zal er een andere manier zijn?

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-11 17:39

Gmount

Ecorunner lid

MB113 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:31:
[...]

Van de link in het rode vlak hieronder.
Maar vraag me af hoe het dan zit als je een keertje een fresh install wilt doen na dat eerste jaar.
Het is te hopen dat de windows 7 en 8 keys gewoon valid zijn voor windows 10 voor een clean install zodat je het in de laatste week nog zou kunnen doen.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
-verkeerde forum-

[ Voor 112% gewijzigd door SuikerBrood op 22-01-2015 23:48 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:37
Ok, nu mijn verhaal. Ben dikke fan van Windows 7, heb er 120 voor neergeteld, mede de reden dat ik
Win 8 niet wilde, tja hoop geld wil ik jaaren genieten (en dat doe ik). Nu stelt Ms me voor het blok, vind ik. Want eigenlijk, nadat ik de TP heb gezien, heb ik zoiets van ja ik wil de key van Win10 hebben, maar of ik gelijk over ga is een tweede. Maar nee zegt Ms, je komt het 1e jaar halen, of je r*t maar op. Het probleem dat ik hiermee heb, is dat ik relaxt wil bepalen, ok nu wil ik Win 10, zonder dat ik de aanbieding mis. Nu komt het: stel dat ik in 1e maand mijn Win 7 upgrade naar Win 10, en klaar ben in dat opzicht, gaat Win 7 bij fresh install dan zeggen, "helaas Uw key is vergeven aan Win 10"...??

Ik verwacht op bovenstaande vraag, enkel goedbedoelde "ik vermoed dat"- antwoorden te krijgen, daarom irriteert me dit, zal zien dat dit pas beantwoord wordt als het zover is. Stel dat het antwoord dan is : nee, je moet naar W10, tja dan zit ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 23-01-2015 00:20 ]

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
[b][message=43622305,noline]
Ik verwacht op bovenstaande vraag, enkel goedbedoelde "ik vermoed dat"- antwoorden te krijgen, daarom irriteert me dit, zal zien dat dit pas beantwoord wordt als het zover is. Stel dat het antwoord dan is : nee, je moet naar W10, tja dan zit ik.
Als je mensen die je hier proberen te helpen bij voorbaat irritant vind hoef je ook weinig te verwachten denk ik, maar goed. Upgrade licenties betekenen nooit dat de vorige versie wordt geblokkeerd oid, dat zou erg vreemd zijn omdat je normaliter voor beide hebt betaald. In sommige gevallen moet je ook eerst de basis versie installeren om uberhaupt de upgrade te doen. Dus ik zou meteen Windows 10 regelen en het nog ff aankijken met 7 als je dat al zou willen...

Persoonlijk vind ik MS erg goed bezig op het moment maar je hebt blijkbaar altijd mensen die daar dan nog over kunnen zeiken.

• Sjah
  • Laatst online: 18:37
Bron?

En je legt me woorden in de mond, tuurlijk ben ik blij met antwoorden, ik verwacht echter geen 100% garantie te krijgen, klaar, Maar dank voor je antwoord, je lijkt zeker van je zaak, misschien ben ik wel te snel geweest met oordelen dat niemand het weet, maarja zekerheid heb ik niet.

[ Voor 206% gewijzigd door Sjah op 23-01-2015 01:49 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:45

RayNbow

Kirika <3

Sjah schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:57:
[...] dat ik relaxt wil bepalen, ok nu wil ik Win 10, zonder dat ik de aanbieding mis. [...]
En een jaar is niet voldoende om de kat uit de boom te kijken? :?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Maar nee zegt Ms, je komt het 1e jaar halen, of je r*t maar op. Het probleem dat ik hiermee heb, is dat ik relaxt wil bepalen, ok nu wil ik Win 10, zonder dat ik de aanbieding mis. Nu komt het: stel dat ik in 1e maand mijn Win 7 upgrade naar Win 10, en klaar ben in dat opzicht, gaat Win 7 bij fresh install dan zeggen, "helaas Uw key is vergeven aan Win 10"...??
Het is een aanbieding, die zijn per definitie altijd geldig "gedurende een periode". Je bent niets verplicht en kan je Windows 7 ook gewoon blijven gebruiken. Daarbij is een jaar wel heel erg schappelijk vind ik.

Mijn tip voor jou: maak een systeem backup vanuit windows 7 voordat jij upgrade naar Windows 10 en ga dan rustig kijken wat jij er van vind, daar heb je dan (bijna) een heel jaar voor. Mocht het je dan niet bevallen dan kan je altijd tussentijds terug naar het Windows 7 systeem dat jij op het moment van de back-up had.
CopyCatz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 01:02:
Upgrade licenties betekenen nooit dat de vorige versie wordt geblokkeerd oid, dat zou erg vreemd zijn omdat je normaliter voor beide hebt betaald. In sommige gevallen moet je ook eerst de basis versie installeren om uberhaupt de upgrade te doen. Dus ik zou meteen Windows 10 regelen en het nog ff aankijken met 7 als je dat al zou willen...
Precies dit. Ik heb het tegendeel ook nergens kunnen terug vinden. Naar mijn weten gebeurt dit alleen bij Apple IOS.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:53
Ok, nu mijn verhaal. Ben dikke fan van Windows 7, heb er 120 voor neergeteld, mede de reden dat ik
Win 8 niet wilde, tja hoop geld wil ik jaaren genieten (en dat doe ik). Nu stelt Ms me voor het blok, vind ik. Want eigenlijk, nadat ik de TP heb gezien, heb ik zoiets van ja ik wil de key van Win10 hebben, maar of ik gelijk over ga is een tweede. Maar nee zegt Ms, je komt het 1e jaar halen, of je r*t maar op. Het probleem dat ik hiermee heb, is dat ik relaxt wil bepalen, ok nu wil ik Win 10, zonder dat ik de aanbieding mis. Nu komt het: stel dat ik in 1e maand mijn Win 7 upgrade naar Win 10, en klaar ben in dat opzicht, gaat Win 7 bij fresh install dan zeggen, "helaas Uw key is vergeven aan Win 10"...??

Het is graag of niet. Je hebt betaald voor Windows 7, verder is MS m.b.t. Windows 10 niets aan jou verplicht. Als ik jou was zou ik gewoon bij Windows 7 blijven.

Of je installeert (tijdelijk) de testversie.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Inderdaad, installeer de Technical Preview. Dan kun je vast wennen. Tegen de tijd dat Windows 10 officieel beschikbaar is wil je waarschijnlijk al niet meer terug naar Windows 7.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:14
Heeft W10 ook een Pro iets?
Reden van vraag: Pas W8.1 Pro gekocht, en zit nog in seal.

Kan ik deze gewoon gebruiken en kans maken op een upgrade hoger dan standaard.
Of beter deze ruilen voor de goedkopere versie.

• MiXana
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-11 21:08
Zo een upgrade geldt niet zeker als je een W7 key hebt gekregen via http://www.ma3d.com/msdnaa ?
Voor mijn laptop voor school gebruik ik dit.

Iets anders: Heb op sommige pc's hier thuis geen cd-rom/dvd-lezer meer insteken. Zouden ze bv Windows 10 shippen met een usb stick (met key) of zou je ergens online gwn een key kunnen kopen en de iso ergens gratis verkrijgen?
NeutraleTeun schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:35:
Heeft W10 ook een Pro iets?
Reden van vraag: Pas W8.1 Pro gekocht, en zit nog in seal.

Kan ik deze gewoon gebruiken en kans maken op een upgrade hoger dan standaard.
Of beter deze ruilen voor de goedkopere versie.
Ehh...je kunt een Pro gewoon upgraden naar een eventuele Pro....dus ik zou die Pro gewoon lekker in de seal laten zitten en gebruiken als je Windows 10 wilt gaan installeren....] en dus niet verkopen...

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 23-01-2015 11:41 ]

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-11 16:40
MiXana schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:42:
Zo een upgrade geldt niet zeker als je een W7 key hebt gekregen via http://www.ma3d.com/msdnaa ?
Voor mijn laptop voor school gebruik ik dit.

Iets anders: Heb op sommige pc's hier thuis geen cd-rom/dvd-lezer meer insteken. Zouden ze bv Windows 10 shippen met een usb stick (met key) of zou je ergens online gwn een key kunnen kopen en de iso ergens gratis verkrijgen?
Waarom niet? Het is een normale Windows versie, geen enterprise o.i.d. En als je nog student bent, kan je ook gewoon een nieuwe volledige versie uiteraard krijgen. :)

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:14
TheVMaster schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:41:
[...]

Ehh...je kunt een Pro gewoon upgraden naar een eventuele Pro....dus ik zou die Pro gewoon lekker in de seal laten zitten en gebruiken als je Windows 10 wilt gaan installeren....] en dus niet verkopen...
Ja. Maar de vraag was dus of W10 ook met Pro (of andere gradaties gaat werken) of alleen met extra betaalde features die je graag wenst te hebben.

Snap je?
Indien het laatste, dan vind ik het jammer dat ik die meerprijs nu heb betaald voor de Pro versie.

In je reactie zeg je zelf al "eventueel", dus er is nog niets over bekend?
NeutraleTeun schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:39:
[...]

Ja. Maar de vraag was dus of W10 ook met Pro (of andere gradaties gaat werken) of alleen met extra betaalde features die je graag wenst te hebben.

Snap je?
Indien het laatste, dan vind ik het jammer dat ik die meerprijs nu heb betaald voor de Pro versie.

In je reactie zeg je zelf al "eventueel", dus er is nog niets over bekend?
Er is nog niets over bekend, behalve dat alle versies gratis te upgraden zijn behalve de Enterprise versies (en de Windows RT 8 en 8.1 versies). Mocht er dus een Pro versie komen, wat dus inderdaad nog niet bekend is, dan is het natuurlijk handiger om die te hebben. Wat voor Windows versie draai je nu dan? Ook een Pro (of misschien wel Ultimate versie van Windows 7)?
Het valt me op dat er ontzettend veel vragen zijn over wat nu wel of niet kan met betrekking tot het gratis upgraden van Windows 7/8 naar Windows 10 en hoe het zit met de licentie. Het zit eigenlijk precies zoals TheVMaster hierboven zegt, er is niet meer bekend dat wat er verteld is in de briefing van afgelopen woensdag.

Kwestie van nog even geduld, wordt vast nog wel duidelijker tegen die tijd.

is everything cool?

• Brent
  • Nu online
Brent schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:44:
[...]

Dat wist ik niet, dank! Is dat ook Copy on Write? En kun je de snapshot gewoon benaderen in de Verkenner?

Hier las ik dus dat het weg was: https://en.wikipedia.org/...Windows_8_and_Server_2012
Ik zal zelf even antwoord geven: dit is een geheel ander systeem, en werk alleen met netwerkschijven. Helaas dus...

Al lees ik wel 1 gebruikservaring van Previous Versions in Win10, iemand die dat kan bevestigen?

Verwijderd

Ah, er is een nieuwe Build beschikbaar in het Fast kanaal.

Morgen maar even installeren.

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:03

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Haas
Ja, ik zag het ook in NL staan. Volop keuze.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• CAP-Team

CAP-Team

Ff de ISO downloaden en installeren (schone installatie) :Y)

CAP-Team schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:44:
Ff de ISO downloaden en installeren (schone installatie) :Y)
Hier ook even....ga gelijk de NL versie even installeren :+ Eens kijken of ik ook kan lullen tegen m'n pc :p

Cortana is alleen beschikbaar in het US English (http://windows.microsoft....aq-system-requirements-pc)

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 23-01-2015 19:49 ]

Verwijderd

Zelf zit ik niet op Cortana te wachten :P

^^Nog een reden om het bij US English te laten O-)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2015 19:52 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kan die itt de vorige build wél op een EFI-loze pc draaien?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:39
Ben 'm nu aan het installeren in Parallels Desktop op m'n MacBook. Ben benieuwd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Ramon
  • Laatst online: 21:04
Raven schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:40:
[...]

Kan die itt de vorige build wél op een EFI-loze pc draaien?
Probeer het?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier vragen gaat sneller dan downloaden, 't is blijkbaar nogal druk daar :P Plus de foutmelding kwam pas heel laat, nadat W10 al een tijdje bezig was met upgraden, geen zin om weer voor niks te wachten.

[ Voor 46% gewijzigd door Raven op 23-01-2015 20:45 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Mijn vorige laptop was EFI-loos en die draaide gewoon W10 :?

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:22
Nice download loopy van de nieuwe build. Toch wat problemen met de huidige build op mijn pc dus mooi moment om eens een clean install te gaan doen! :)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:39
Draait als een zonnetje in m'n Parallels Desktop! :)
Xbox app werkt ook nice.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Verwijderd

Jaguar645 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:13:
Nice download loopy van de nieuwe build. Toch wat problemen met de huidige build op mijn pc dus mooi moment om eens een clean install te gaan doen! :)
Het is niet dat de vorige builds geen cleane installs waren :P

• CAP-Team

CAP-Team

Nou hij staat erop. Wel veel wit. Ook bij de eerste setup waar je ook je account moet opgeven. Dat mogen ze nog wel wat aanpassen. Verder is de setup precies hetzelfde als Windows 8(.1).

• Ramon
9926 is duidelijk nog niet af. Het ziet er totaal nog niet uit als in de demo's van MS. Het is een beetje lastig om te zien welke applicaties er open staan, al is dat misschien wennen. Van de app-charms opent alleen de settings in de app. De rest opent nog aan de rechterkant van het scherm. Ik kan nu wel gewoon een mkv kijken met de video-app, dat is mooi. Nieuwe settings app ziet er aardig uit, alleen mist daar een hamburgermenu die elders (bijv video-app en maps) wel te zien is, dus dat is niet erg consistent. Ik vind het nog wat raar om in tablet mode de task bar te zien, het lijkt mij dat die wat groter zal moeten worden om lekker te kunnen gebruiken. Na update vanaf Windows 8.1 op mijn Surface Pro 1 was mijn startmenu leeg.

Task switchen is mooi gedaan: veeg vanaf links naar het midden en je ziet alle open applicaties. Niet meer zo stoer naar binnen slepen als met 8.1, maar wel duidelijker en logischer voor nieuwelingen denk ik. Mooi dat je de multiple desktops ook in tablet mode kan gebruiken.

• MelvinB
  • Laatst online: 12-11 13:41
32-bit variant op mijn oude IconiaTabW500 geinstalleerd: startmenu doet niks. Ook niet met toetsenbord.
"known issues": http://bit.ly/1CZTefE
Start menu fails.
Occasionally, the Start Menu is improperly registered and will fail to launch.
-edit-

Inmiddels na 2x opnieuw opstarten doet startmenu het. :9

[ Voor 28% gewijzigd door MelvinB op 23-01-2015 21:32 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:22
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:19:
[...]

Het is niet dat de vorige builds geen cleane installs waren :P
Nouja dat constante inplace upgraden is het ook niet echt clean te noemen :P

• Haas
Ik heb hier de upgrade op een Inspiron 3531 laptop gedaan. Loopt lekker!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Staat hier op mijn vrouw haar ENVY 17 2050eb.

Maar in Windows Update kan je zelf niet kiezen om te installeren

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:00:
Build 9879 gaf hier na het upgraden een foutmelding die te maken had met het niet hebben van EFI waarna de upgrade werd teruggedraaid.

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:00:
Build 9901 gaf hier na het upgraden een foutmelding die te maken had met het niet hebben van EFI waarna de upgrade werd teruggedraaid naar 9879.

Oscar Wilde

Verwijderd

Die rollback heb ik ook gehad met 9879, maar uiteindelijk stond 'ie er gewoon op :F

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:45

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow vraagt zich af hoe je Share en App Commands met touch moet doen in Windows 10...? De keyboard shortcuts ken ik wel, maar ik ben gewend om ook wel eens over de edges te swipen. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• secretdk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 10:46
Iemand enig idee hoe ik Cortana werkend ga krijgen?

EDIT:

Laat maar is al gelukt. Systeemtaal wijzigen naar Engels US

[ Voor 41% gewijzigd door secretdk op 23-01-2015 22:15 ]

secretdk schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:13:

EDIT:

Wel gaaf...bij Cortana kun je (net als op Windows Phone) gewoon Hey Cortana zeggen (wel ff aan zetten).....en je hoeft niet eens te pauzeren....en kunt dus gewoon Hey Cortana, what's the weater? zeggen.....als een normale zin....gaaf!

• secretdk
TheVMaster schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:22:
[...]

Wel gaaf...bij Cortana kun je (net als op Windows Phone) gewoon Hey Cortana zeggen (wel ff aan zetten).....en je hoeft niet eens te pauzeren....en kunt dus gewoon Hey Cortana, what's the weater? zeggen.....als een normale zin....gaaf!
Ik heb het probleem dat ik geen geluid en geen mic werkend krijg bij cortana.
secretdk schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:23:
[...]

Ik heb het probleem dat ik geen geluid en geen mic werkend krijg bij cortana.
Eh....je hebt wel 'gewoon' geluid?

• secretdk
TheVMaster schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:24:
[...]

Eh....je hebt wel 'gewoon' geluid?
Nvm, PC gerestart en nu werkt het. Ik ben blij :)

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Swerfer schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:51:
[...]

[afbeelding]

Wis beide drivers en laat devicemanger naar nieuwe hardware zoeken na een restart. Mijn driver heeft in de devicemanager een andere naam dan bij jou.
Vage shit. Zelfs met de nieuwe Windows 10 TP heb ik hetzelfde probleem. Uninstall helpt niet, installeren van de officiele Intel drivers helpt niet zelfs niet via de driver update utility... Ik geef het op. Zonder dual screen is mijn setup thuis niets waard.

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:00
Probeer build 9926 te installeren in virtualbox maar setup blijft steken op het scherm voorbereiden.
Nog iemand dit probleem ?
Gé Brander schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:27:
[...]

Vage shit. Zelfs met de nieuwe Windows 10 TP heb ik hetzelfde probleem. Uninstall helpt niet, installeren van de officiele Intel drivers helpt niet zelfs niet via de driver update utility... Ik geef het op. Zonder dual screen is mijn setup thuis niets waard.
Ik had ook de Basic driver.....er is (voor de SP3 tenminste) een System Update, na het installeren (en rebooten) van die update is het opgelost...

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

TheVMaster schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:29:
[...]

Ik had ook de Basic driver.....er is (voor de SP3 tenminste) een System Update, na het installeren (en rebooten) van die update is het opgelost...
Weet je het kb nummer van die system update?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ghostface9000 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:29:
Probeer build 9926 te installeren in virtualbox maar setup blijft steken op het scherm voorbereiden.
Nog iemand dit probleem ?
Ben 9879 aan het laten bijwerken naar 9926 in VMware Workstation, het eerste deel leek goed gegaan te zijn (iig geen foutmelding en rollback zoals bij de steeds falende upgrade naar 9901) nu zegt ie tijdens herstarten "bezig met installeren x%" en loopt nog steeds door. Maar zet de VM ff op pauze, slaap zowat, morgen verder laten gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 23-01-2015 22:35 ]

Oscar Wilde

Gé Brander schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:33:
[...]

Weet je het kb nummer van die system update?
Eh....helaas niet :( De enige update die ik zie is deze, maar volgens mij is dat hem niet...

• tw1light
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11 22:31

tw1light

I'm alive

Hm, hier staat ie ook op engels maar Cortana is "not available in your market"..
secretdk schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:13:

EDIT:

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

TheVMaster schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:37:
[...]

Eh....helaas niet :( De enige update die ik zie is deze, maar volgens mij is dat hem niet...
Aha, na drie keer herstarten en drie keer controleren op updates heb ik de System Update ook te pakken en werkt het eindelijk wel goed!

Wel bijzonder vreemd dat Windows 10 out of the box niet goed werkt met een Surface Pro 3...

• Ramon
Gé Brander schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:49:
[...]
Wel bijzonder vreemd dat Windows 10 out of the box niet goed werkt met een Surface Pro 3...
Je weet dat Windows 10 nog niet af is toch?

• Gandalf68
  • Laatst online: 16-11 16:17
even een ander vraagje van mij als Windows gebruiker en een synology nas !

Ik liep tegen het probleem aan dat mijn nas vaak niet herkend werd in mijn netwerk , maar wel met "\\naamvannas1" als ik dat dus intypte.

Nu heb ik dat onderbouwt door een snelkoppeling te maken naar de mappen op mijn nas waar de foto's etc op staan !

Maar normaal in windows verkenner (bij netwerk ) kwam je hem niet tegen.. niet handig als je naar die locatie toe moet via een programma.. is dat nu beter geworden of ligt dit nog steeds aan Synology ?

heb dit zowel op een windows 7 als 8.1 pc en ja ze staan in hetzelfde netwerk en in dezelfde groep !

Benieuwd hoe jullie ervaringen met deze combi zijn ...

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ramon schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:52:
[...]
Je weet dat Windows 10 nog niet af is toch?
Natuurlijk... Ik snap dat donders goed. Maar allerlei devices die niet van Microsoft komen werken wel goed en het flagship device van Microsoft zelf doet het niet standaard... Dat vind ik raar.

• Ramon
Gandalf68 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:54:
even een ander vraagje van mij als Windows gebruiker en een synology nas !

Ik liep tegen het probleem aan dat mijn nas vaak niet herkend werd in mijn netwerk , maar wel met "\\naamvannas1" als ik dat dus intypte.

Nu heb ik dat onderbouwt door een snelkoppeling te maken naar de mappen op mijn nas waar de foto's etc op staan !

Maar normaal in windows verkenner (bij netwerk ) kwam je hem niet tegen.. niet handig als je naar die locatie toe moet via een programma.. is dat nu beter geworden of ligt dit nog steeds aan Synology ?

heb dit zowel op een windows 7 als 8.1 pc en ja ze staan in hetzelfde netwerk en in dezelfde groep !

Benieuwd hoe jullie ervaringen met deze combi zijn ...
Heeft toch niets met Windows 10 te maken?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gé Brander schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:49:
[...]
Windows 10 zit nog in the box ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

anandus schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:58:
[...]
Windows 10 zit nog in the box ;)
Dat krijg je met dat downloaden. Geen box meer...

• Gandalf68
  • Laatst online: 16-11 16:17
jawel want ik wil dat mijn Nas net zo als mijn D schijf wordt herkend.. of meteen in mijn netwerk ... en niet dat ik via een omweg er moet komen door een snelkoppeling of gebruik makend van \\ en dan de naam van mijn nas ! Via die weg kom ik er altijd zelfs als hij hem niet herkent in mijn netwerk...

• secretdk
tw1light schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:39:
Hm, hier staat ie ook op engels maar Cortana is "not available in your market"..

[...]
Even naar language preferences gaan.

• Ramon
Gé Brander schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:54:
[...]

Natuurlijk... Ik snap dat donders goed. Maar allerlei devices die niet van Microsoft komen werken wel goed en het flagship device van Microsoft zelf doet het niet standaard... Dat vind ik raar.
Het is nog niet af.....

Pagina: 1 ... 19 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ