How to become a Dj.... Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 32 Laatste
Acties:
  • 16.995 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sorry, ik kon het niet laten :D :D :D :7

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 17:11 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Thanx, ik doe mijn best. :)

Trouwens een klein wonder dat er nog geen klagende modjes zijn langs gekomen over illegaal mp3 blablablah.

Maar goed, geen slapende hondjes wakker maken he. :)
Np =)

Idd een wonder, maarja nu weer ... sssssssssst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 23 oktober 2001 17:08 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Nope, werkt ook niet echt lekker...

De nieuwste Winamp mixt de nummers aan elkaar, klinkt ook niet lekker, maar je hebt nooit meer pauzes.
Nouww, Gapless Output Plug-in doet het bij mij al jaren prima.

Je moet wel even spelen met wat instellingen, buffergrootte en dergelijke, en je moet ook niet geintjes als 'random skin' aan hebben staan, want dan skipt 'ie vanwege het inladen van een nieuwe skin. (d'uhh !!) ;)

Edit: En anders: probeer deze ANDERE Gapless Plug-in eens.
Winamp User's Comment:

The Dogs Bollaerics posted on June 6, 2001 @ 17:12 PM

All ya that dissin this plug dont know sh*t this is the best and only plug (that i know of) that DOES remove the gap between tracks, it doesent cut the start of the next track off if its configured properly the nullsoft wave out buffer should be set to 400-600ms instead of 2000ms to enable almost instant changing of tracks and as has been said before the box should be unticked in the config of the dudsoft plug.
Erhh :? nou ja... Het kan in ieder geval perfect werken.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 10:45

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hmmmm ik kan om de een of andere vage reden niet uppen naar mijn dir Ener_G, dus plemp ik het maar ff in de root neer >:)

2 mixen vanavond, TestDrive (stijl = ondefinieerbaar, beetje pimp-stijl Timo Maas achtig (eerste plaatje is van Timo) en dan eindigend in de techno, wie het weet mag het zeggen)en een Drum 'n Bass mix van mij en een vriend van me die we min of meer back2back gemixed hebben, om en om een plaatje uit noodzaak omdat ik gebeld werd toen ik aan het mixen was en toen hebben we maar samen een beetje aangeklooid... let niet op de kromme scratch acties van mij of m'n crossfaderterreur ;)

die 2e mix is op dit moment nog aan het uppen

Zijn er nog meer mensen die ervaring met back2back draaien hebben en zo ja doe je dat met een wildvreemd iemand of juist liever iemand die je goed kent, hoe zorg je dat je genoeg tijd hebt om te cue'en en te beatmatchen (andere gozert wegkicken >:))
Ikzelf vind het altijd weer een uitdaging om elkaar de meest lastige of maffe platen op te gooien, en elkaar proberen af te troeven met scratchen, toonregelinggepiel of andere ongein, wat meestal resulteert in hilarische taferelen een publiek wat bot gezegd totaal uit zijn reet gaat of wegloopt als ze de gein er niet van snappen :) gelukkig gebeurt dat laatste zelden

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Yep, ook back to back ervaring. Ik doe het af en toe met een maatje van me die met platen draait. Altijd leuk.

En een keer met Erick E. Toen ging er een mannetje of 1000 uit hun dak. Errug leuk dus. :)

Ik vind back to back overigens leuker als je elk twee platen draait, dan kun je wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op woensdag 24 oktober 2001 02:05 schreef MisterDon het volgende:
Yep, ook back to back ervaring. Ik doe het af en toe met een maatje van me die met platen draait. Altijd leuk.

En een keer met Erick E. Toen ging er een mannetje of 1000 uit hun dak. Errug leuk dus. :)

Ik vind back to back overigens leuker als je elk twee platen draait, dan kun je wat meer.
mjah die drum 'n bass mix van ody en mij is ook niet strikt om en om hoor, meestal om de 3 a 4 platen wanneer we zoiets hebben van oke nou jij weer, in die mix is ook duidelijk het verschil te horen tussen ons 2 (ik klooi meer met de crossfader, ody doet het liever kalmpjes aan met de faders)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 02:05 schreef MisterDon het volgende:

Dat is nou cool 8-) ff samen met Erick E draaien. Erick E was altijd me grote voorbeeld vroeger. :)
Tegenwoordig draai/luister ik geen (amper) club e.d meer maar toch koop ik wel de cd's van Erick E gewoon omdat ik die gozer zo goed vind.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

btw reind, ga je nu voor 2000?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

code:
1
2
3
4
5
6
ftp> get ener-g_testdrive_9-7-2001.mp3
200 PORT command successful.
150 Opening BINARY mode data connection for ener-g_testdrive_9-7-2001.mp3 (46115060 bytes).
226- [Ul: 1331.2MB] [Dl: 16845.0MB] [Speed: 1085.61K/s] [Free: 394MB]
226  [Section: DEFAULT] [Credits: 1000.0MB] [Ratio: Unlimited]
46115060 bytes received in 41.53 seconds (1110.43 Kbytes/sec)

Een beetje vreemd... (Je had toch een 100 mbit lijn Mries ?) maar wel lekker :9~

Jammer dat het niet volledig 100 mbit ging ;)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
Morgen ADSL en dan gah ik me eens even in die mixen van jullie verdiepen en zelf wat stuff uploaden...

maar hoelang zijn die mixen van jullie? allemaal rond de 74 min? of maakt het niet uit hoe lang/kort ze zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op woensdag 24 oktober 2001 10:26 schreef JumpStart het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
ftp> get ener-g_testdrive_9-7-2001.mp3
200 PORT command successful.
150 Opening BINARY mode data connection for ener-g_testdrive_9-7-2001.mp3 (46115060 bytes).
226- [Ul: 1331.2MB] [Dl: 16845.0MB] [Speed: 1085.61K/s] [Free: 394MB]
46115060 bytes received in 41.53 seconds (1110.43 Kbytes/sec)

Een beetje vreemd... (Je had toch een 100 mbit lijn Mries ?) maar wel lekker :9~

Jammer dat het niet volledig 100 mbit ging ;)
:? :)

maar wat vond je ervan? heb nog een stapeltje meer van dat soort 'vage' platen, binnenkort een 74 min. mix met die ongein (installatie staat nu ff bij vriend (ody) :( )

trouwens, al de mixen die hier op staan zijn die thuis opgenomen of op feesten?

ik neem 10 nov als ik in P60 moet draaien (http://www.p60.nl) ff m'n mdrecordertje mee, dan staat er waarschijnlijk ook nog een mc op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 24 oktober 2001 10:51 schreef Ener-G het volgende:

[..]

:? :)
* JumpStart dacht dat de FTP server van Mries aan een 100 mbit lijn hing... Maar ik kom niet over 1185 Kb/sec heen, dus zit er ergens een 10 mbit schakel tussen.
maar wat vond je ervan? heb nog een stapeltje meer van dat soort 'vage' platen, binnenkort een 74 min. mix met die ongein (installatie staat nu ff bij vriend (ody) :( )

trouwens, al de mixen die hier op staan zijn die thuis opgenomen of op feesten?
Ik ben eerst nog even mijn eigen mix aan het 'keuren' (thuis op MD opgenomen). Nog niet aan jou mix toegekomen, geduld ajb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op woensdag 24 oktober 2001 11:04 schreef JumpStart het volgende:

[..]

* JumpStart dacht dat de FTP server van Mries aan een 100 mbit lijn hing... Maar ik kom niet over 1185 Kb/sec heen, dus zit er ergens een 10 mbit schakel tussen.
[..]

Ik ben eerst nog even mijn eigen mix aan het 'keuren' (thuis op MD opgenomen). Nog niet aan jou mix toegekomen, geduld ajb :)
ach keil gewoon op die ftp man :-) in die mixen van mij zitten ook een sloot fouten waar je ziek van zou worden als je dat allemaal met een keurend oor gaat zitten beluisteren, ik betrap mezelf er ook steeds meer op dat als ik ergens op een feest ben ga zitten luisteren naar de dj en dan denk *damn dat moet beter kunnen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe beetje traag idd jumpstart ;) ik heb die testdrive geluister ener-g en hij is lekkkurrrrrrr :) die DnB mix had ik al ooit op realaudio gehoort d8 ik.

bij mij gaat het helaas niet sneller dan m'n HD aan kan :
code:
1
2
3
4
150 Opening BINARY mode data connection for odyandener-g_back2back_drumandbass_3-7-2001.mp3 (101276302 bytes).
Received 101276302 bytes in 12.8 secs, (75.88 Mbps), transfer succeeded
226- [Ul: 1331.2MB] [Dl: 17191.3MB] [Speed: 7732.96K/s] [Free: 394MB]

heb wel 11Mb/s gehaald op een andere bak met ata-100 :)
...en nu de b2b luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:46
uhm 100 megaBIT = dus 12,5 Megabyte, wat alleen theoretisch haalbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op woensdag 24 oktober 2001 11:51 schreef wibblemoo het volgende:
uhm 100 megaBIT = dus 12,5 Megabyte, wat alleen theoretisch haalbaar is
ik hoor hier thuis ook 100mbit te hebben, maar meestal kom ik niet boven de 5 MB/sec uit, heeft ook met de lengte van je utp bekabeling te maken
maar 1 MB/sec is ook niet verkeerd in vergelijking met een kabelmodemverbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Op woensdag 24 oktober 2001 12:08 schreef Ener-G het volgende:

[..]

ik hoor hier thuis ook 100mbit te hebben, maar meestal kom ik niet boven de 5 MB/sec uit, heeft ook met de lengte van je utp bekabeling te maken
maar 1 MB/sec is ook niet verkeerd in vergelijking met een kabelmodemverbinding :)
thuis 100 mbit ?? wat betaal je daar in godsnaam voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op woensdag 24 oktober 2001 15:56 schreef wibblemoo het volgende:

[..]

hehe ik bedoel intern in m'n LAN ;)
dat hangt verder aan internet met een doodnormaal kabelmodem wat niet boven de 1500 kbit/sec uit komt :(

maar intern op mijn eigen netwerkje kom ik niet boven de 5 mb/sec uit, en dat hangt verder aanelkaar met gewoon 100mbit netwerkkaartjes en 100mbit hubje enzo

hmm 100 mbit thuis als internetverbinding... I wish... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 24 oktober 2001 15:56 schreef wibblemoo het volgende:

[..]

1) student zijn aan de juiste universiteit.
2) in de juiste studentenflat wonen.

En dan :

3) je betaalt een SCHIJNTJE, om strontjaloers op te worden!

* JumpStart heeft op TU zelf 100 mbit, maar thuis 33k6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 09:46 schreef BtM909 het volgende:
btw reind, ga je nu voor 2000?
Ikke wel.

Ik zag van de week trouwens dat ik over de 1000 posts heen was, Wedje leggen dat 3/4 hier in dit topic is gepost >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 24 oktober 2001 16:56 schreef Reind het volgende:

[..]

Ikke wel.

Ik zag van de week trouwens dat ik over de 1000 posts heen was, Wedje leggen dat 3/4 hier in dit topic is gepost >:)
Ik zal de komende tijd extra opletten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 16:57 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Ik zal de komende tijd extra opletten. >:)
Ja en dan weer zo'n post van -> Sorry reind ik kon het niet laten maar ik heb de 2000ste post. Maakt me weinig uit zolang het maar wel iemand is die vaak post in deze draad en niet zoals bij de 1000ste post -> Zow hahahahaha ik heb de 1000ste post en vervolgens die persoon niet meer zien.
Ik vind eigenlijk wel dat Mries um verdiend aangezien hij degene is die hier een server draait waar wij allemaal profijt van trekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbehehe ik weet dat jij 'em heel graag wil reind..dus neem hem maar hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 20:48 schreef Mries! het volgende:
bbehehe ik weet dat jij 'em heel graag wil reind..dus neem hem maar hoor ;)
We verdelen um onder de vaste mensen in deze post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
jongens, rieleks.. wat maakt die 2000ste post nou uit..

ik riep het gisteren al in Lieve Adjes, maar misschien is het binnenkort inderdaad beter dat we in een nieuwe draad doorgaan.. ondertussen staan er al heel wat tips in dit draadje, maar probeer er maar eens op te zoeken..

de search geeft namelijk wel het draadje aan, maar niet de pagina.. en bij mij issie nu 65 pagina's, ik wil m'n ppp niet op 50 of hoger gaan zetten om steeds met CTRL-F te gaan zoeken..

dus, na die 2000ste, nieuw draadje doen?

ow en over mijn stukkie ruimte op de FTP ;) ik zoek vanavond even m'n 30 Minutes Of Fame cd'tje op en mp3 die even, dan kan ik em vanavond uploaden denk ik.. heb ik tenminste ook t gevoel dat ik erbij hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op donderdag 25 oktober 2001 09:04 schreef TripleM het volgende:

ik riep het gisteren al in Lieve Adjes, maar misschien is het binnenkort inderdaad beter dat we in een nieuwe draad doorgaan.. ondertussen staan er al heel wat tips in dit draadje, maar probeer er maar eens op te zoeken..

de search geeft namelijk wel het draadje aan, maar niet de pagina.. en bij mij issie nu 65 pagina's, ik wil m'n ppp niet op 50 of hoger gaan zetten om steeds met CTRL-F te gaan zoeken..

dus, na die 2000ste, nieuw draadje doen?
Want ????

Als je een beetje bij ben gebleven, dan hoef je de voorgaande pagina's niet meer af te lopen. En dat jij je ppp niet hoger wil zetten, dat moet ons niet beletten om verder te gaan met deze post [no flame intended].

Ik vind dat zolang de discussies over het DJ zijn door gaan, moet dit gewoon kunnen. In het forum over de aanslag in amerika, stond er toch ook een post met 80 of 90 pages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
Leuk hoor al die berichten over 1000ste, 2000e, 80.000ste post maar daar kan je beter een ander topic over openen speciaal om de 10.000 te halen ofzow,....je krijgt bw toch geen bonus punten oid als je een 1000ste post hebt??

Even terug on-topic dus. Even een vraagje aan voornamelijk de trance DJ's. Hoe bouwen jullie je set op? Als je ervanuit gaat dat je geen 'draai restricties' hebt en gewoon je eigen stijl kan knallen.

Beginnen jullie rustig en bouwen jullie op naar een climax?

of eindigen jullie juist liever wat rustiger als een soort 'cool down'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Op donderdag 25 oktober 2001 10:14 schreef DJ-FreSh het volgende:
Leuk hoor al die berichten over 1000ste, 2000e, 80.000ste post maar daar kan je beter een ander topic over openen speciaal om de 10.000 te halen ofzow,....je krijgt bw toch geen bonus punten oid als je een 1000ste post hebt??

Even terug on-topic dus. Even een vraagje aan voornamelijk de trance DJ's. Hoe bouwen jullie je set op? Als je ervanuit gaat dat je geen 'draai restricties' hebt en gewoon je eigen stijl kan knallen.

Beginnen jullie rustig en bouwen jullie op naar een climax?

of eindigen jullie juist liever wat rustiger als een soort 'cool down'?
nou zoals de meeste DJ's dat doen begin ik rustig, en bouw langzaam op, tot je op een hoogstepunt zit en eigelijk niet hoger kan, dan begin je weer met iets rustigers.. maar ik hou wel graag het tempo erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou manne...ik heb die mix eens globaal overgedaan en hij is niet echt strak gemixt...geen extreem grove fouten, maar hij is toch over het geheel niet zo lekker als de vorige vind ik..naja ik pleurt hem wel erop, ben benieuwd wat jullie er van vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Als me knaken er morgen op staan ga ik ff nieuwe platen halen en dan maak ik ff een nieuwe mix aangezien dat cd'tje waar mijn mixen op stonden onder het wieltje van mijn buro stoel is beland :(

Enne niks niet na 2000 posts een nieuwe draad -> deze is cool en het bewijst alleen maar tegenover de modjes dat deze draad op nivo kan blijven -> zelfs na 10.000 posts. Tis wel is een weekje minder geweest maar over het algemeen is dit de meest nuttige post die zoveel replies heeft.
Ga daar maar is aan staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op donderdag 25 oktober 2001 09:35 schreef BtM909 het volgende:
Want ????

Als je een beetje bij ben gebleven, dan hoef je de voorgaande pagina's niet meer af te lopen. En dat jij je ppp niet hoger wil zetten, dat moet ons niet beletten om verder te gaan met deze post [no flame intended].
IK ben wel bij gebleven, breek jij daar je hoofd maar niet over. Het gaat erom dat we hier met z'n allen niet alleen gezellig hebben zitten koffieleuten, maar ook een flinke hoeveelheid informatie neer hebben gezet. Informatie die niet alleen voor ons maar ook voor anderen interessant kan zijn. Vind dan maar eens wat jij zoekt in een topic van 200 pagina's lang.
Ik vind dat zolang de discussies over het DJ zijn door gaan, moet dit gewoon kunnen. In het forum over de aanslag in amerika, stond er toch ook een post met 80 of 90 pages?
De discussies kunnen ook wel doorgaan, ik wil alleen maar zeggen dat het om het overzichtelijk te houden beter is om op een gegeven moment een nieuwe thread te starten (niet egoistisch zijn en alleen denken aan de paar posts per dag die jij in deze thread leest, er zijn mensen voor wie dit topic nieuw is).

Je vergelijking met de post over de aanslag op het WTC klopt niet, want daar staat nou niet echt nuttige informatie in waar mensen op willen gaan zoeken, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 26 oktober 2001 00:14 schreef Reind het volgende:
Als me knaken er morgen op staan ga ik ff nieuwe platen halen en dan maak ik ff een nieuwe mix aangezien dat cd'tje waar mijn mixen op stonden onder het wieltje van mijn buro stoel is beland :(

Enne niks niet na 2000 posts een nieuwe draad -> deze is cool en het bewijst alleen maar tegenover de modjes dat deze draad op nivo kan blijven -> zelfs na 10.000 posts. Tis wel is een weekje minder geweest maar over het algemeen is dit de meest nuttige post die zoveel replies heeft.
Ga daar maar is aan staan :)
Totally agree Reind! :)

Als je een nieuwe gaat openen verliest deze draad alle mooie tips en trucs; want als er dan iemand iets wil weten en naar deze draad wordt doorgestuurd (die dan een ouwe koe is) gaat ie em echt niet lezen. Terwijl ik er van overtuigd ben dat als iemand echt van alles wil weten betreffende DJ zaken en "even" de tijd neemt om deze mooie thread door te lezen, hij/zij behoorlijk op de hoogte is van technieken...

Het is bovendien een van mijn "kindjes" op GoT, en die wil ik niet graag om zeep geholpen zien...

Duidelijk genoeg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 26 oktober 2001 02:30 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Totally agree Reind! :)

Als je een nieuwe gaat openen verliest deze draad alle mooie tips en trucs; want als er dan iemand iets wil weten en naar deze draad wordt doorgestuurd (die dan een ouwe koe is) gaat ie em echt niet lezen. Terwijl ik er van overtuigd ben dat als iemand echt van alles wil weten betreffende DJ zaken en "even" de tijd neemt om deze mooie thread door te lezen, hij/zij behoorlijk op de hoogte is van technieken...

Het is bovendien een van mijn "kindjes" op GoT, en die wil ik niet graag om zeep geholpen zien...

Duidelijk genoeg? :)
Wij zijn het eens MisterDon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agrees! En mochten ze toch nog wat willen weten en niet kunnen vinden, kunnen ze het toch gewoon opnieuw vragen, vinden we niet erg, toch jonges? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

weer even on-topic> wat voor apparatuur gebruikt de gemiddelde 'dj' hier? cd spelers? platenspelers? drumcomputers/samplers voor 'erbij'? En aan alle vinyllers> weleens met 3 decks geprobeerd?

ik wil in de toekomst iets met een sampler gaan klooien naast de 2 draaitafels, alleen die krengen zijn duur ;-(

heb weleens in een zeldzaam moment met 3 decks gedraaid, (althans een paar pogingen gewaagd daartoe) erg lastig maar geeft wel een geweldig gevoel als alle 3 de schuiven open staan en alles nog in de maat loopt en 'klopt'... beetje alsof je met van die bordjes op stokjes loopt te balanceren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 platenspelers en een mengpaneel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:12
lang topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

... zat ik me net te bedenken:

Als het er ooit van komt: Een Tweakers.LAN, dan moet er op ZEKER een goeie PA installatie staan met 3 draaitafels en een XTC oid :9~

Er moet genoeg aan 'DJ resources' zijn hier om daar een leuk feestje te maken. (ALS het er dus ooit nog van gaat komen.)

*D Nog meer liefhebbers die er wel in voor zijn ? 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAAAAA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 26 oktober 2001 19:49 schreef Mries! het volgende:
JAAAAA :P
TTT DJ's: Tweakers Tag Team DJ's

* JumpStart is wel extréém 'cheesy' bezig :D, let maar even niet op 'em...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

goed plan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 26 oktober 2001 19:54 schreef JumpStart het volgende:

[..]

TTT DJ's: Tweakers Tag Team DJ's

* JumpStart is wel extréém 'cheesy' bezig :D, let maar even niet op 'em...
Hahaha... Waar haal je zo'n misse afko vandaan.

In de devschuur mogen ze shirtjes voor ons designen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 26 oktober 2001 20:26 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Hahaha... Waar haal je zo'n misse afko vandaan.

In de devschuur mogen ze shirtjes voor ons designen. :)
D'uhh, ik zeg nog, ik ben extreem cheesy ;)

TTT = Technics TurnTables ? :P

Oh wacht, maar Don wil natuurlijk toch liever CDs... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 26 oktober 2001 20:40 schreef JumpStart het volgende:

[..]

D'uhh, ik zeg nog, ik ben extreem cheesy ;)

TTT = Technics TurnTables ? :P

Oh wacht, maar Don wil natuurlijk toch liever CDs... ;)
Anders ga ik bokken hoor!

Yess, morgen weer lekker een feestje draaien met een mega mooie lichtshow. Ik zal kijken of ik er wat foto's van kan schieten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Zozo, hier lekker stil geweest!

Nou, ik ben eindelijk terug van het feestje (Acht uur continu staan draaien... Ben kapot!)

Morgen zal ik ff foto's on line gooien, er zitten wel wat mooie tussen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe zwaar vermoeiend he, ik ben al kapot na 3 uurtjes draaien =)

Laat die foto's maar zien, we zijn benieuwd *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D joah wat voor 'n feesie was et?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik ben in de Melkweg geweest -> Baggertent -> Lelijke vrouwen -> Kutmuziek -> Klotesfeer oftewel ik heb gister weer is een ultieme baggernacht gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

DJ_Mesut

DeCharge!!!

He Reind, jij houdt van 2-step enzo toch???

Wat vind je van Craig David ft. Sunship - Rendez-vous (Die 2-step remix ervan)????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Reind, hoe kan het nou dat het in de Melkweg niet leuk was? Moet je ook naar Earth gaan, da's meestal supergoed!

Maar goed, hier de foto's (Sorry modemmers! :) )

Zo, zien jullie eindelijk eens mijn mixertje. De Intimidation Don, een heerlijk bakkie. Daaronder staat de vertrouwde Numark CDN88. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jjwalviu/cd-mixer.jpg

Overzicht van mijn draaisetje. Op de flightcase met de main-unit van de CDN88 staat een Kaosspad van Korg om real-time effecten te maken. Daarnaast ligt mijn Pioneer koptelefoon.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jjwalviu/setje.jpg

Het geluid werd via een compressor, crossfader en equalizer naar twee actieve systemen gestuurd.
Onderstaand systeem bestond uit twee sets van twee bassbins en een mid-high, elke set kon een max van zo'n 6 KW produceren.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jjwalviu/pa.jpg

Dan de lichtshow.

De set bestond uit acht Martin Roboscans, drie Martin Destroyers, Acht Par 64 fourbars, twee super Moonflowers en nog wat zooi. Dit was verdeeld over twee truss-constructies; een vierkante truss en een cirkel. 8-)

De destroyers:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jjwalviu/destroyer.jpg

De scanners:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jjwalviu/scans.jpg

De Moonflowers:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jjwalviu/moonflower.jpg

Deel van de zaal met de Moonflowers:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jjwalviu/truss.jpg

De ronde truss van boven gezien (En nog veel meer moois. ;) ):

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jjwalviu/rondetruss.jpg

En dan de man die dit allemaal geregeld heeft: DJ Don! Hier ook wel bekend als MisterDon, that's me!

Op de achtergrond staat alle licht en geluidsapparatuur op het biljart. :)

JBL Eontjes als monitor, heel relaxed hoor!

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jjwalviu/djdon.jpg

Zo, hebben jullie ook eens een indruk hoe ik grotere feesten aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Ahaa, dat is Mr.Don dus :)

khad een heel ander beeld van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Tja... DJ Don is voor Tweakersbegrippen een ouwe man he (29).

Dat zal het wel zijn! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Laatst online: 02-03-2024
Hey misterdon,

ff een vraagje

ik heb zelf ook de Numark CDN-88
Fyn apparaatje, maar hoe krijg je het nou voor elkaar om zulke strakke remixes te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op Sunday 28 October 2001 18:47 schreef DjStefan het volgende:
Hey misterdon,

ff een vraagje

ik heb zelf ook de Numark CDN-88
Fyn apparaatje, maar hoe krijg je het nou voor elkaar om zulke strakke remixes te maken?
Ehm... Door het gewoon heel erg veel te doen en het daardoor in je vingers te krijgen.

Tenminste, dat is mijn geheim. En niet te veel letten op de beatcounter; die zit er nog wel eens naast.

Verder mix ik vrijwel altijd met gebruik van mijn kill-switches. Als je die in een keer omgooit krijg je al snel een strak catchy geluid.

Maar vooral heel, heel, heel erg veel oefenen.

Ik draai al een jaar of 18, op mijn 15e had ik SL1200's onder mijn klauwen en sinds zeven jaar heb ik pitchcontrol CD spelers gehad. Als je dan niet voor de buis gaat hangen maar gaat mixen leer je vanzelf. :)

Overigens zijn de twee mixen die op de FTP staan niet met de 88 gemixt, maar met zijn voorganger, de CDN34s. Daardoor zijn er nog wel wat schoonheidsfoutjes te vinden hoor.

Ik had eigenlijk veel meer kritiek verwacht. Met de 88 kun je nog veeel strakker mixen. Ik tenminste. :)

Heb het ff druk met tentamens, maar zo gauw ik tijd heb zal ik weer een MisterDon productie maken op de 88's!

edit:

Naaiend mooie intro op de site trouwens DJStefan! Gauw afmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

mooie foto's! zal ook ff wat foto's posten van het jongerencentrum waar ik weleens draai van afgelopen weekend, heb me ff uitgeleefd met m'n nieuwe speeltje (digicam) ;)

vanmiddag ff een techno mix gebakken met m'n brakke kop, eens kijken of ik die kan uppen vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Laatst online: 02-03-2024
Op Sunday 28 October 2001 19:03 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Ehm... Door het gewoon heel erg veel te doen en het daardoor in je vingers te krijgen.

Tenminste, dat is mijn geheim. En niet te veel letten op de beatcounter; die zit er nog wel eens naast.

Verder mix ik vrijwel altijd met gebruik van mijn kill-switches. Als je die in een keer omgooit krijg je al snel een strak catchy geluid.

Maar vooral heel, heel, heel erg veel oefenen.

Ik draai al een jaar of 18, op mijn 15e had ik SL1200's onder mijn klauwen en sinds zeven jaar heb ik pitchcontrol CD spelers gehad. Als je dan niet voor de buis gaat hangen maar gaat mixen leer je vanzelf. :)

Overigens zijn de twee mixen die op de FTP staan niet met de 88 gemixt, maar met zijn voorganger, de CDN34s. Daardoor zijn er nog wel wat schoonheidsfoutjes te vinden hoor.

Ik had eigenlijk veel meer kritiek verwacht. Met de 88 kun je nog veeel strakker mixen. Ik tenminste. :)

Heb het ff druk met tentamens, maar zo gauw ik tijd heb zal ik weer een MisterDon productie maken op de 88's!

edit:

Naaiend mooie intro op de site trouwens DJStefan! Gauw afmaken!

Jah, thnx
Ennuh, ik kan toch al wel redelijk draaien, al zeg ik het zelf,.

maar het probleem iz nou juist op welke punten ik nou het beste kan gaan mixen.

Woon je trouwens in de buurt van Oss?

Deze apparatuur heb ik trouwens tot myn beschikking:

1x Numark CDN-88s
1x Numark CDN-34S
1x Dateq LPM 7.3

En de Martin Mach touringset.

Qua licht:

Martin Mx-1 2x
MArtin Acrobat 2x
MArtin Destroyer 2x
2x 2518 DMX controller,
en binnenkort lightjockey(iz zwaar relaxed)
aleens geprobeerd?

Maarruh,
Mzzl,
Dj Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
1956'e post alweer.. nog 44 te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op Sunday 28 October 2001 20:08 schreef DjStefan het volgende:

[..]

Jah, thnx

Woon je trouwens in de buurt van Oss?

Deze apparatuur heb ik trouwens tot myn beschikking:

1x Numark CDN-88s
1x Numark CDN-34S
1x Dateq LPM 7.3

En de Martin Mach touringset.

Qua licht:

Martin Mx-1 2x
MArtin Acrobat 2x
MArtin Destroyer 2x
2x 2518 DMX controller,
en binnenkort lightjockey(iz zwaar relaxed)
aleens geprobeerd?

Maarruh,
Mzzl,
Dj Stefan
Het moment van mixen is een gevoel wat je moet hebben. Heb je het niet, dan kun je maten gaan tellen en daar mee aan de gang gaan, maar uiteindelijk is het gevoel meestal het beste.

Je kunt natuurlijk ook op je tijdsteller kijken en daarmee proberen in te schatten wanneer een plaat er in moet.

Lichtjockey ken ik inderdaad. Leuk speelgoed. Ik progammer al een tijdje geen licht meer. Er zijn andere mensen die dat beter kunnen dan ik, dus laat ik dat aan hun over en ga zelf lekker draaien.

En nee, ik kom uit Amsterdam. Niet echt in de buurt van Oss dus. Jullie hebben Top, wij zijn top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op Sunday 28 October 2001 20:08 schreef DjStefan het volgende:

[..]

Jah, thnx

oefenen oefenen oefenen... hoe lang draai je al?

dingen die van pas komen bij het mixen>

- ken je platen (luisteren luisteren luisteren...)
- leer tot 4/26/32 tellen (oftewel de alombekende 4kwartsmaat en patterns, meeste dansmuziek is volgens dit ritme opgebouwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
edit:
hier stond echte onzin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zondag 28 oktober 2001 15:31 schreef DJ_Mesut het volgende:
He Reind, jij houdt van 2-step enzo toch???

Wat vind je van Craig David ft. Sunship - Rendez-vous (Die 2-step remix ervan)????
Ja die heb ik dus gemist volgens mij :) Ik kan hem me zo niet herinderen namelijk dat nummer maar aangezien sunship nog nooit iets slechts heeft uitgebracht zal hij vast wel owke zijn :)
Op zondag 28 oktober 2001 17:04 schreef MisterDon het volgende:
Tja... DJ Don is voor Tweakersbegrippen een ouwe man he (29).

Dat zal het wel zijn! :D
En je studeert ook nog? Volgens mij loop jij nog meer te kloten tijdens je studies dan dat ik heb gedaan (jajaja ik ben zo stom geweest om met de studie te stoppen :( )
Enne was een beetje een ballenfeestje of niet ;) Ach beter als die gore koleretent waar ik gister ben geweest -> De Melkweg!!!!!! Echt dan kun je nog net zo goed thuis blijven, wat een baggertent zeg. Ach vrijdag heb ik weer een klein feestje (500 man) in een loods die ze nu compleet aan het ombouwen zijn (zag er vanavond al aardig redlijk uit toen ik ff ben wezen kijken). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 29 oktober 2001 01:31 schreef Reind het volgende:

...

En je studeert ook nog? Volgens mij loop jij nog meer te kloten tijdens je studies dan dat ik heb gedaan (jajaja ik ben zo stom geweest om met de studie te stoppen :( )
Enne was een beetje een ballenfeestje of niet ;) Ach beter als die gore koleretent waar ik gister ben geweest -> De Melkweg!!!!!! Echt dan kun je nog net zo goed thuis blijven, wat een baggertent zeg. Ach vrijdag heb ik weer een klein feestje (500 man) in een loods die ze nu compleet aan het ombouwen zijn (zag er vanavond al aardig redlijk uit toen ik ff ben wezen kijken). :)
Ey! Niet gaan lopen klieren he! Ik ben idd wel wat aan de oude kant om nog te studeren, maar dat is niet alleen aan het kloten te wijten hoor... Ik zou ook wel eens klaar willen zijn... Geef de faculteit ook maar een tikkie de schuld ;) Mjah, ze zeggen dat je studietijd de leukste tijd van je leven is toch? Uitstellen dan maar! :D

En ja, zekers een ballenfeestje, maar wel leuke ballen. Gewoon lekker stevig drinken en dan om een uurtje of vijf lodderig in elkaar zakken. Prima, niks a-relaxed gezeik, gewoon lekker feesten. Ik wilde dat ze allemaal zo waren.

In het vervolg moet je gewoon de betere feestjes uitzoeken in de Melkweg, ik heb er nog nooit een slecht feest gehad, dus misschien heb je pech gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 29 oktober 2001 09:47 schreef MisterDon het volgende:

[..]

In het vervolg moet je gewoon de betere feestjes uitzoeken in de Melkweg, ik heb er nog nooit een slecht feest gehad, dus misschien heb je pech gehad...
Mwah voorlopig kom ik niet meer in de melkweg. Ik ga wel weer naar de Moore of club de ville op zaterdag. Soms ff Escape mee pakken maar voorlopig dus echt geen melkweg meer voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Hahaha... Club Moore en de Escape...

Nou, ik denk niet dat we elkaar veel in het Amsterdamse uitgaansleven zullen tegenkomen dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ga jij dan heen Mr DON?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op zondag 28 oktober 2001 16:22 schreef MisterDon het volgende:
Overzicht van mijn draaisetje. Op de flightcase met de main-unit van de CDN88 staat een Kaosspad van Korg om real-time effecten te maken. Daarnaast ligt mijn Pioneer koptelefoon.

Het geluid werd via een compressor, crossfader en equalizer naar twee actieve systemen gestuurd.
Denk dat je crossover bedoelt, maar met al die termen raak je wel es in de war.. :)

Dat Korg dingetje, zit daar ook een filter op? Ik zoek al een tijdje naar een leuk effecten apparaatje waar onder andere een filter opzit en volgens mij gebruikt niemand effecten want ik heb er nog geen reactie op gehad..

edit:

Nuttige post trouwens, wibblemoo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op maandag 29 oktober 2001 10:49 schreef MisterDon het volgende:
Hahaha... Club Moore en de Escape...

Nou, ik denk niet dat we elkaar veel in het Amsterdamse uitgaansleven zullen tegenkomen dan. :)
ik was vrijdag in jantjes verjaardag >:) :o :+ *kots* wat een ballentent... zaterdag ff hersteld door naar de Patronaat te gaan in h'lem

Tracklisting voor Ener-G_technomix_28-10-2001.mp3 (in /Ener_G):

1 the advent - critical
2 club m.c.m. - club m.c.m. (steve rachmad remix)
3 umek - brotax
4 marco carola & adam beyer - unbound
5 secret cinema - volt!
6 pounding grooves - pounding e.p.
7 stanny franssen - 5km long
8 mumps mechanisms I-L
9 umek - gatex
10 roiseux & fred - motvikt
11 wink - how's your evening so far
12 white label - unknown
13 speedy j - glitch
14 drax ltd. II - amphetamine
15 roiseux & fred - portalen
16 knights of the jaguar - jaguar

oh enneh let niet al teveel op misbakken scratchpogingen ok? :+ >:) mijn motoriek was gistermiddag nog niet helemaal 100% na zaterdagnacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 29 oktober 2001 11:00 schreef tweakerrrr het volgende:
Waar ga jij dan heen Mr DON?
Bijna elk weekend sta ik zelf achter de knoppen, maar als het ff kan ga ik wel naar Earth, maandelijks in de Melkweg. Lekker progressive.

Chemistry en Rush zijn helemaal afgegleden tot baggerfeesten . Jammer, maar dat krijg je ervan als je als clubavond CD's gaat uitgeven en voor het grote geld kiest. Dan komt Jan en alleman omdat ze op TMF hebben gezien dat het leuk is. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 29 oktober 2001 11:12 schreef TripleM het volgende:

[..]

Denk dat je crossover bedoelt, maar met al die termen raak je wel es in de war.. :)

Dat Korg dingetje, zit daar ook een filter op? Ik zoek al een tijdje naar een leuk effecten apparaatje waar onder andere een filter opzit en volgens mij gebruikt niemand effecten want ik heb er nog geen reactie op gehad..

edit:

Nuttige post trouwens, wibblemoo..
Oeps! Stom van me. Natuurlijk was het een crossover! Een crossfader zat er ook wel tussen, maar dan in m'n mixer. :)

Op dat Korg dingetje (Kaosspad heet zo'n ding! :) ) zitten 60 verschillende effecten, onder andere filters, phasers, wah, flanger, echo, delay en sampling. Hij heeft 5 secondes sample buffer.

Ik ben geloof ik een van de weinige DJ's die effecten gebruik. Zeker als je dit combineert met de effecten die in de CDN88 zitten meegebakken en je weet de effecten te gebruiken (Met mate dus!!!), dan kun je er heel leuke resultaten mee bereiken.

Het is in elk geval erg mooi speelgoed, bovendien zijn de reacties van mensen die het je zien gebruiken heel grappig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op maandag 29 oktober 2001 16:29 schreef MisterDon het volgende:
Op dat Korg dingetje (Kaosspad heet zo'n ding! :) ) zitten 60 verschillende effecten, onder andere filters, phasers, wah, flanger, echo, delay en sampling. Hij heeft 5 secondes sample buffer.
Klinkt als een koel dingetje.. Ehm Kaosspad dus.. ;)

Ik had die een tijdje terug al eens zien staan, zal wel eens kijken of ik daar niet een leuke korting op kan regelen.. Al hoeft 60 verschillende effecten voor mij nou ook weer niet meteen..

Probleem is dus dat ik verder niet zoveel effect apparaten ken, Stanton heeft er een zag ik maar da's echt alleen een filter, da's wel erg weinig (en vaak ook duur voor wat je krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Tsja, de prijzen liggen niet zo hoog meer als een paar maanden terug. Ik geloof dat ie voor een 600 piek wel te vinden moet zijn.

En of je het waard vindt... Daarvoor zou ik er mee gaan spelen en een oordeel vellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 29 oktober 2001 16:20 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Bijna elk weekend sta ik zelf achter de knoppen, maar als het ff kan ga ik wel naar Earth, maandelijks in de Melkweg. Lekker progressive.

Chemistry en Rush zijn helemaal afgegleden tot baggerfeesten . Jammer, maar dat krijg je ervan als je als clubavond CD's gaat uitgeven en voor het grote geld kiest. Dan komt Jan en alleman omdat ze op TMF hebben gezien dat het leuk is. |:(
Ja nu was er in de melkweg 1 of andere waardeloze rap and R&B dj. En in de andere zaal draaide ze van die ouwe lullen muziek. Allemaal leuk voor een uurtje hoor maar ik ga niet uit om naar zulke bagger te luisteren. :) Ach binnenkort maar weer is naar de Westergas ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 29 oktober 2001 18:30 schreef MisterDon het volgende:
Tsja, de prijzen liggen niet zo hoog meer als een paar maanden terug. Ik geloof dat ie voor een 600 piek wel te vinden moet zijn.

En of je het waard vindt... Daarvoor zou ik er mee gaan spelen en een oordeel vellen...
Voor 600,- ligt ie geloof ik bij feedback. Ik heb daar een keer met zo'n ding staan spelen, Voor ik het wist was ik 2 uur verder. Oftewel je kan veel met zo'n ding -> errug leuk speelgoed maar wel met mate gebruiken. :)

Ow en MisterDon lach volgende keer ff voor de foto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is zo'n chaosapparaat eigenlijk BPM gesynct?(of gesynced)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut

DJ_Mesut

DeCharge!!!

Jongens, ff wat anders, ik ga eindelijk eens SL's kopen (ik heb met gemini dd's (PT 2000) gewerkt tot nu toe, maar de toonarm van een draaitafel is kapotgegaan 2 weken geleden, en ik kan nu de andere draaitafel samen met mijn gemini ps626 verkopen aan een vriend), en wil er ook wel een relaxed mixertje tussen. Ik vind de Dateq XTC heel fijn werken, dus denk ik dat ik die ga kopen. Maar nu wil ik jullie meningen ff weten, voor welk mixertje moet ik ook ff kijken, welke werken er nog meer fijn, oftewel, welke zijn nog meer de moeite waard???

PS: ik neem zeker SL 1200's, dus discussies daarover hebben geen zin en helpen me ook voor geen flikker...

Kom maar op met de replies....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op maandag 29 oktober 2001 23:28 schreef DJ_Mesut het volgende:
[..]voor welk mixertje moet ik ook ff kijken, welke werken er nog meer fijn, oftewel, welke zijn nog meer de moeite waard???

PS: ik neem zeker SL 1200's, dus discussies daarover hebben geen zin en helpen me ook voor geen flikker...
Rieleks, ik heb ook 1200's (eigenlijk 1210 maar tis na twaalven dus geen gemuggezift) dus daar ga ik niet over in discussie.. :)

Ik heb zelf een Stanton mixertje en daar ben ik echt heel tevreden over.. Twee kanalen (meer heb ik niet nodig), het enige dat ik op dit modelletje mis is een effect send/return maar ik heb (nog) geen effect(en) dus zo'n gemis is het nou ook weer niet..

Ik heb de SK-TWO, de SK-2F is de opvolger daarvan:

Afbeeldingslocatie: http://www.stantonmagnetics.com/stingray/images/products/mixers/skseries/sk2f/sk-2f_frontSilver.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SK2F=met focus fader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Man neem toch geen Technics maar neem bijvoorbeeld een Vestax of Numark draaitafel >:) sorry ik kon het niet laten

Maarre kijk ff naar de Vestax PMC107A mixer. Ik heb hem ook en hij bevalt me eigenlijk erg goed -> Beter als de dateq XTC die ik eerst had :) Klinkt gek maar ik vind um zelf persoonlijk iets fijner werken. Kwaliteit van de Vestax zal ongetwijveld minder wezen maar je betaald voor die mixer ook maar een gulden of 800.
Binnenkort draai ik op een A&H -> Daar kan geen Rodec Dateq of Vestax aan tippen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 29 oktober 2001 23:07 schreef Reind het volgende:

[..]

Voor 600,- ligt ie geloof ik bij feedback. Ik heb daar een keer met zo'n ding staan spelen, Voor ik het wist was ik 2 uur verder. Oftewel je kan veel met zo'n ding -> errug leuk speelgoed maar wel met mate gebruiken. :)

Ow en MisterDon lach volgende keer ff voor de foto :+
Hahaha.... Ja, je kent dat wel he... "Hey DJ" Huh? "Flits!!!" En je staat er op... Geen tijd om te lachen; had mijn handen vol om de boel aan de gang te houden he. :)

Leuk dat je ook een tijdje jezelf van de straat hebt weten te houden met dat padje. ;)
Op maandag 29 oktober 2001 23:16 schreef Mries! het volgende:
is zo'n chaosapparaat eigenlijk BPM gesynct?(of gesynced)
Wat zo'n Kaosspad doet is eigenlijk exact heltzelfde als de standaard effectgenerators, alleen de X Y instelling gaat niet via twee potmetertjes maar via een schermpje waarmee je via je vinger een X en een Y aangeeft. (Net als een grafiekje bij wiskunde, een X en een Y as)

Het vervormen etc. doet ie gewoon real-time.

Ook leuk om een maat of vier in de sampler te zetten, dan kun je die sample weer scratchen (MisterDon is redelijk gek op digitaal scratchen as u know ;) ) enzovoort.

Het is trouwens "gesyncht" of "gesynched", maar dat terzijde. Hij doet het gewoon op het moment dat je er met je vingers aan zit. Niks meer, niks minder.

En ne eerlijk: Kan ik zonder? Ja, geen probleem. Is het een leuke toevoeging? Ja, maar je moet er wel handigheid in krijgen, anders verpest je er meer mee dan je er mee maakt. Is het het geld waard? Ja, maar ik ben ook niet te beroerd om veel geld uit te geven aan een CD speler, dus dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Bij een kleiner budget zou ik eerder investeren in een goede basis set en pas daarna denken aan de side kicks als dit soort grappen.

Over anderhalve week heb ik meer tijd, dan zal ik wel een mixje of een demootje bakken met het padje voor op de FTP.

Op naar de 2000! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 29 oktober 2001 23:28 schreef DJ_Mesut het volgende:
Jongens, ff wat anders, ik ga eindelijk eens SL's kopen (ik heb met gemini dd's (PT 2000) gewerkt tot nu toe, maar de toonarm van een draaitafel is kapotgegaan 2 weken geleden, en ik kan nu de andere draaitafel samen met mijn gemini ps626 verkopen aan een vriend), en wil er ook wel een relaxed mixertje tussen. Ik vind de Dateq XTC heel fijn werken, dus denk ik dat ik die ga kopen. Maar nu wil ik jullie meningen ff weten, voor welk mixertje moet ik ook ff kijken, welke werken er nog meer fijn, oftewel, welke zijn nog meer de moeite waard???

Kom maar op met de replies....
Tsja... Wat voor mixer je moet nemen is zoow lastig.

Elke jock heeft zo zijn eigen voorkeur. Iedereen is lovend over de XTC, ik zou er nog niet dood naast gevonden willen worden, terwijl ik de Apollo wel weer helemaal geweldig vind (beetje duur alleen...)

Ik draai al jaren met een Intimidation. Schitterend mooie mixers, alleen in Nederland totaal onbekend, dus onbemind. (en volgens mij ook niet meer te koop hier... ;( )
Ik heb met dat ding in de afgelopen zeven jaar nog nooit een klein probleempje mee gehad (zelfs niet na een glas sinaasappelsap in de bak!).

Die A&H mixers heb ik nog nooit gezien, dus daar kan ik niet goed over oordelen.

De Pioneers vind ik ook erg leuk, vooral die bak met die effecten, ik geloof de 500, is een mooie mixer met lekker features en daar hou ik wel van.

Numark maakt tegenwoordig ook heel nette mixers, zelfs met het Kaosspad ingebouwd. Erg impressive hoor. Bovendien zijn ze nu technisch een heel stuk beter (Alps faders) dan voorheen.

En dan blijft toch ook de Behringer 1000 er een om zeker niet over het hoofd te zien. Zo veel voor zo weinig (700 piek!) is zeker voor een merk dat behoorlijk zijn sporen verdiend heeft heel erg scherp (zo niet het scherpst!)

Voor betrouwbaarheid zou ik gaan voor Intimidation of Dateq,
Voor prijs/kwaliteit gaat het tussen Numark en Behringer,
Voor kwaliteit en gadgets zeg ik Pioneer of Numark.

A&H kan ik dus niet over oordelen, net als Gemini; die hadden vroeger rotzooi, maar zijn tegenwoordig wel beter.

Als je overweegt Omnitronic, DAP of Alecto te kiezen, overweeg dan ook ff het geld meteen over te maken op bankrekening 47.57.60.271, dan heb ik er tenminste nog wat aan. :)

Ow, en Rodeq maakt ook mooi spul als je voor betrouwbaarheid gaat.

Enneehhh... Ik zou je toch echt willen adviseren je centjes niet in 1200's te steken maar in een Numark CDN88. CD's zijn toch veel beter om mee te draaien man! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op dinsdag 30 oktober 2001 02:33 schreef MisterDon het volgende:
Enneehhh... Ik zou je toch echt willen adviseren je centjes niet in 1200's te steken maar in een Numark CDN88. CD's zijn toch veel beter om mee te draaien man! :+
:D

Maar goed, na deze ontzettend goede grap ;) even iets serieus..

Mries: Yep met Focus Fader:

DJ Focus is a turntablist from Phoenix, Arizona. He developed the Focus Fader (CFF1) to achieve the best possible performance during scratching. The CFF1 offers the sharpest crossfader curve. The optics provide a true ON/OFF cut instead of the sharp fade found on all other battle mixers - which simulate a "cut". The advantages of the focus fader according to DJ Focus are:

1: Extra long life (no contacts or graphite material to wear out because it is a true optical fader)
2: Super sharp cutoff (nothing compares)
3: Virtually no fader resistance
4: No more static or crackly noise (no contacts to make that junk noise)
5: No bleeding... (Use for hours, days, months, and years, without bleeding)

* TripleM scratcht niet en gebruikt sowieso z'n crossfader weinig tot nooit, dus de SK-TWO doet het voor mij nog prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op maandag 29 oktober 2001 17:50 schreef TripleM het volgende:
Klinkt als een koel dingetje.. Ehm Kaosspad dus.. ;)

Probleem is dus dat ik verder niet zoveel effect apparaten ken, Stanton heeft er een zag ik maar da's echt alleen een filter, da's wel erg weinig (en vaak ook duur voor wat je krijgt).
Alesis Air FX is ook errug 8-) Kost geloof ik ongeveer hetzelfde als de Korg Kaosspad. Alleen dan beweeg je je hand boven dat ding, en geef je daardoor het effect. Ziet er ook zeer l33t uit als je dat live doet. Maar das natuurlijk niet zo belangrijk ;)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op dinsdag 30 oktober 2001 12:10 schreef LangTall het volgende:

[..]

Alesis Air FX is ook errug 8-) Kost geloof ik ongeveer hetzelfde als de Korg Kaosspad. Alleen dan beweeg je je hand boven dat ding, en geef je daardoor het effect. Ziet er ook zeer l33t uit als je dat live doet. Maar das natuurlijk niet zo belangrijk ;)
Tuurlijk wel; het gaat toch allemaal om de show?!

Dat Alesis ding is idd ook wel leuk, alleen lijkt het me niet zo erg handig dat als je per ongeluk met iets over dat ding gaat, er meteen gereageerd wordt. Dat is me toch iets te futuristisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut

DJ_Mesut

DeCharge!!!

Op dinsdag 30 oktober 2001 01:07 schreef Reind het volgende:
Man neem toch geen Technics maar neem bijvoorbeeld een Vestax of Numark draaitafel >:) sorry ik kon het niet laten

Maarre kijk ff naar de Vestax PMC107A mixer. Ik heb hem ook en hij bevalt me eigenlijk erg goed -> Beter als de dateq XTC die ik eerst had :) Klinkt gek maar ik vind um zelf persoonlijk iets fijner werken. Kwaliteit van de Vestax zal ongetwijveld minder wezen maar je betaald voor die mixer ook maar een gulden of 800.
Binnenkort draai ik op een A&H -> Daar kan geen Rodec Dateq of Vestax aan tippen :)
A&H 3-kanaals (430 zou dat kunnen???) kan ik krijgen voor rond de 1500 piek, dus ongeveer dezelfde prijs als de XTC. Moet ik wel naar engeland rijden, maar ja...

Wat is nou zo superieur aan Allen & Heath??? Vertel eens ff reind, misschien maak ik dan toch een ritje door de UK...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Op dinsdag 30 oktober 2001 19:05 schreef DJ_Mesut het volgende:

[..]

A&H 3-kanaals (430 zou dat kunnen???) kan ik krijgen voor rond de 1500 piek, dus ongeveer dezelfde prijs als de XTC. Moet ik wel naar engeland rijden, maar ja...

Wat is nou zo superieur aan Allen & Heath??? Vertel eens ff reind, misschien maak ik dan toch een ritje door de UK...
[flauw mode]
uh newsflash, er ligt een stukkie water tussen engeland en europa ;)
[/flauw mode]

maar 1500,- voor een a&h is niet duur iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
A&H wordt geimporteerd door TM Audio (die onder andere ook Lexicon doet), zou ik denk ik wel voor een zacht prijsje kunnen krijgen.. Maar ik zie niet wat er zo bijzonder is aan die mixers.. De features zijn niet echt opvallend, het uiterlijk vind ik al helemaal niks (maar over smaak valt te twisten enzo)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Je bedoelt dan denk ik de Xone:32:

Afbeeldingslocatie: http://www.allen-heath.com/xone/xone32small.jpg

Die kost 1976,73 exclusief BTW, zeg een 2350 gulden.

Maar met een beetje pech mag jij bij de grens nog flink bijbetalen voor die A&H.. Dan issie een stuk minder goedkoop, zeker als je de reiskosten er ook bij optelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op woensdag 31 oktober 2001 11:53 schreef TripleM het volgende:

[..]

[afbeelding]

Maar met een beetje pech mag jij bij de grens nog flink bijbetalen voor die A&H.. Dan issie een stuk minder goedkoop, zeker als je de reiskosten er ook bij optelt..
w000000000000t wat een gruwelijk ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Ik weet niet, maar ik vind hem echt f*cking mooi :)

vooral die kleine metertjes en die blauwe ledjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Laatst online: 10:14

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Op woensdag 31 oktober 2001 11:53 schreef TripleM het volgende:

[..]

f 2205,29 als je hem bij mij koopt (scheelt toch weer bijna f 150,- ;-)
Yep. En wat te denken van GARANTIE? De importeur van A&H in Nederland zal je NIET helpen (grijze import is nu niet bepaald populair). En vergeet ook niet dat je een nieuwe kabel/stekker moet kopen (UK heeft zo'n "rare" plug)...

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 31 oktober 2001 12:19 schreef Randy het volgende:
Ik weet niet, maar ik vind hem echt f*cking mooi :)

vooral die kleine metertjes en die blauwe ledjes :)
Blauwe ledjes???

Ik zie allerlei kleuren, behalve blauw! :D

En of een mixer er mooi uitziet is dus niet van belang. Of ie zijn werk goed doet, daar gaat het om. En dat lijkt me dus de makke van die A&H mixer, ik heb nog geen winkel gezien waar ik er met mijn tengels aan kan zitten. Je moet toch eerst weten wat het is voordat je iets koopt? (En dus niet uit de specs, maar live.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op woensdag 31 oktober 2001 13:32 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Blauwe ledjes???

Ik zie allerlei kleuren, behalve blauw! :D

En of een mixer er mooi uitziet is dus niet van belang. Of ie zijn werk goed doet, daar gaat het om. En dat lijkt me dus de makke van die A&H mixer, ik heb nog geen winkel gezien waar ik er met mijn tengels aan kan zitten. Je moet toch eerst weten wat het is voordat je iets koopt? (En dus niet uit de specs, maar live.)
boven de faders :)
bij die pfl knopjes
(ziet er bij mij iig uit als blauw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online

[..]

Jij hebt dus nog nooit op een A&H gedraaid waarschijnlijk ;) Ik zou zeggen probeer het eens als je zo'n ding tegen komt en je wilt niet anders meer. Dat gevoel kreeg ik tenminste bij deze mixer. En aan deze mixer kan rodec of dateq nog een puntje zuigen. Maar ik denk dat het een puur persoonlijk iets is -> De een draait zoals bijvoorbeeld MisterDon op een intimidation en hij vind hem erg fijn werken terwijl ik dat mischien wel een ontiegelijke klote mixer kan vinden. Zo zullen er ongetwijveld ook mensen over de A&H denken en een mixer keuze is iets heel persoonlijks denk ik. Zo :r ik bijvoorbeeld op de pioneer, en dat terwijl die dingen op ieder feest staan en iedereen zo lovend over dat ding is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Yep, nu je het zegt zie ik blauwe ledjes. Nou zeg! Schitterend gewoon. :)

Maar dik twee mille voor een driekanaals mixertje vind ik wel redelijk aan de prijs hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 31 oktober 2001 12:22 schreef huisman het volgende:

[..]

[..]

Yep. En wat te denken van GARANTIE? De importeur van A&H in Nederland zal je NIET helpen (grijze import is nu niet bepaald populair). En vergeet ook niet dat je een nieuwe kabel/stekker moet kopen (UK heeft zo'n "rare" plug)...
Ey, niet te hard reclame maken voor je eigen winkeltje he, dat vinden ze hier meestal niet zo'n succes! :)

Yesss, ik heb nummer 1994, oh wat mooi! *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op woensdag 31 oktober 2001 15:40 schreef MisterDon het volgende:

Yesss, ik heb nummer 1994, oh wat mooi! *D
Tsja, ik volg deze draad redelijk maar heb niets toe te voegen, anders had ik em zeker weten gepakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 31 oktober 2001 14:14 schreef Reind het volgende:
Jij hebt dus nog nooit op een A&H gedraaid waarschijnlijk ;) Ik zou zeggen probeer het eens als je zo'n ding tegen komt en je wilt niet anders meer. Dat gevoel kreeg ik tenminste bij deze mixer. En aan deze mixer kan rodec of dateq nog een puntje zuigen.
Een kennis van ons heeft een A&H tafel gehad, best een dure bak, moest er om de 2 maanden mee naar de importeur omdat er weer wat mis mee was.. Als ik dat hoor voor mij geen A&H..

Dat merk is om de een of andere reden hier nooit van de grond gekomen.. De specificaties zagen er altijd prima uit, maar het heeft bij teveel verschillende mensen gezeten en dat doet een merk geen goed in de muziekwereld.. Nu heeft TM Audio het maar je ziet het bijna nergens..

Maarten's Sound & Vision verkoopt ze, Morel Muziek verkoopt ze.. Verder weet ik zo geen vaste dealer, maar iedere muziekzaak zou zo'n ding kunnen bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 31 oktober 2001 12:22 schreef huisman het volgende:
[..]

150 piek op 2350 piek? Da's 6%! Ik weet dat op sommige apparaten niet veel marge zit maar volgens mij valt dat met die A&H's wel mee..

Die stekker is trouwens een werkje van 5 minuten werk, iedere hobbyist zet dat er zo aan, daar zou ik het dus niet voor laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 05-10 22:03
spannend hè

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations