Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
JT schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:57:
[...]

De share zien als share kan dus wel want Hyper Backup ziet de share wel maar je kunt hem niet gebruiken, dan krijg je de melding dat het niet kan met shares ;)

Dat hij hem ziet is dan grappig, de reden dat hij niet gebruikt kan worden lijkt me nog steeds kunnen: onbetrouwbaar genoeg.

[...]

Bedoel je dat een extern device van de versleutelde directory een kopie maakt naar een regulieren gedeelde directory? Maw, waar naartoe syncen?
Wat doe je nu met die encrypted share die je hebt, daar staan neem ik aan documenten op of iets dergelijks die je op je laptop wilt benaderen ofzo?

Op NAS A start je dan Hyper Backup en zeg je dat je die nieuwe encrypted folder wilt back-uppen naar NAS B.
Je gaat cloudsync gebruiken om die nieuwe encrypted folder te "sharen" naar je devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

GeeMoney schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:10:
[...]

Wat doe je nu met die encrypted share die je hebt, daar staan neem ik aan documenten op of iets dergelijks die je op je laptop wilt benaderen ofzo?

Op NAS A start je dan Hyper Backup en zeg je dat je die nieuwe encrypted folder wilt back-uppen naar NAS B.
Je gaat cloudsync gebruiken om die nieuwe encrypted folder te "sharen" naar je devices.
Poging tot verheldering:

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/6l1a13juj/backupsituatie.png

Het hele idee hierachter is dus dat beide NASsen alleen schrijfrechten op hun eigen filesystem hebben. Mijn probleem concentreert zich op hoe de data van NAS naar Backup NAS te krijgen. Ik ben nu zover dat ik het met rsync zou kunnen doen in een cronjob. Veel mooier zou natuurlijk met HyperBackup zijn. Maar daarmee kan ik dus vanaf de Backup NAS niet een lokale backup maken van de netwerkshare.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 21:53
Ik heb al een poosje een DS414 in mijn bezit, met DSM 6 erop. Sinds kort heb ik een DS106e die ik wil gebruiken voor backups van mijn 414. Ik heb hem lokaal aangesloten op mijn access point om hem in te stellen. Ik heb nog niet eerder met Hyper backup gewerkt of met backups naar een andere NAS.

Als eerste heb ik rsync aangezet op de 106e. Vervolgens heb ik Hyper backup gestart op de 414. Omdat Hyper backup vault niet beschikbaar is voor DSM 2 van de 106e heb ik binnen de wizzard gekozen voor de optie Externe rsync server.
Als ik op de keuzelijst bij servernaam ga staan dan verschijnt het IP adres van mijn 106e in beeld. Na het invoeren van mijn gebruikersnaam en wachtwoord kan ik de gedeelde map NetBackup selecteren. Binnen DSM 2 is deze standaard map de enigste die voor rsync beschikbaar is.

Als ik vervolgens deze map selecteer dan krijg ik een foutmelding: 'Verificatie is mislukt. Controleer uw verificatiegegevens'. Welke gegevens worden hier bedoeld? Mijn gebruikersnaam/wachtwoord lijken goed te zijn anders was mijn DS106e niet door Hyper backup herkend denk ik. Poortinstelling staat op de standaard 873.

Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebor.ed
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:34
Ik ben een paar maanden geleden aan het experimenteren geslagen met o.a. Hubic en Stack. Op zich werkte mijn gratis Hubic account prima. Ik vond de backup snelheid wat tegenvallen, maar voor een gratis account mag ik dat niet erg vinden.
Sinds mijn MBP over is op macos Sierra werkt mijn Hubic-client niet meer. Ik heb sindsdien regelmatig op de support forums gekeken en daar ben ik heel hard van geschrokken. Er wordt niet (meer) op vragen en klachten gereageerd en de forums staan vol met spam berichten. Als ik zo de reacties van mensen links en rechts lees dan reken ik nergens meer op wat Hubic betreft. Ik ben heel blij dat ik geen betaald account heb genomen. Ik richt me nu liever op stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
JT schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:05:
[...]

Poging tot verheldering:

Het hele idee hierachter is dus dat beide NASsen alleen schrijfrechten op hun eigen filesystem hebben. Mijn probleem concentreert zich op hoe de data van NAS naar Backup NAS te krijgen. Ik ben nu zover dat ik het met rsync zou kunnen doen in een cronjob. Veel mooier zou natuurlijk met HyperBackup zijn. Maar daarmee kan ik dus vanaf de Backup NAS niet een lokale backup maken van de netwerkshare.
Je kan de situatie wijzigen naar onderstaande:
CloudStation-HyperBackup

Heeft als voordeel dat HyperBackup met zijn eigen secure protocol de back-up nu afhandelt ipv dat je de share moet gaan mounten op je backup NAS. Ook kan je eigen poorten alloceren voor HyperBackup en unieke user/pass zetten die alleen maar read-only is.
Je clients zullen echter voortaan dan wel de dir moeten benaderen middels hun verkenner die in sync staat met je CloudStation.
Bijkomend voordeel is versiebeheer in CloudStation! (Nu moet je restores doen als je het huidige file overschrijft/foutief bewerkt)

Uiteraard kan de HyperBackup unencrypted back-uppen voor je zodat je niet dubbel gaat encrypten.

Ik heb bovenstaande eerlijk gezegd niet zelf gebouwd of gezien maar alles lijkt erop dat het kan werken.

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 09-11-2016 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

GeeMoney schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:07:
[...]

Je kan de situatie wijzigen naar onderstaande:
[afbeelding]

Heeft als voordeel dat HyperBackup met zijn eigen secure protocol de back-up nu afhandelt ipv dat je de share moet gaan mounten op je backup NAS. Ook kan je eigen poorten alloceren voor HyperBackup en unieke user/pass zetten die alleen maar read-only is.
Je clients zullen echter voortaan dan wel de dir moeten benaderen middels hun verkenner die in sync staat met je CloudStation.
Bijkomend voordeel is versiebeheer in CloudStation! (Nu moet je restores doen als je het huidige file overschrijft/foutief bewerkt)

Uiteraard kan de HyperBackup unencrypted back-uppen voor je zodat je niet dubbel gaat encrypten.

Ik heb bovenstaande eerlijk gezegd niet zelf gebouwd of gezien maar alles lijkt erop dat het kan werken.
Maar als ik Hyper Backup een ro account geef dan kan deze toch niet schrijven op de Backup NAS? Dus dan kan apparaat A tóch dingen wijzigen op B. Of mis ik wat?

En Hyper Backup kan dus niet de versleutelde variant backuppen van die directory want die zie je niet in de GUI. Of mis ik hier ook iets?

[ Voor 62% gewijzigd door JT op 09-11-2016 09:50 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
JT schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:50:
[...]

Maar als ik Hyper Backup een ro account geef dan kan deze toch niet schrijven op de Backup NAS? Dus dan kan apparaat A tóch dingen wijzigen op B. Of mis ik wat?

En Hyper Backup kan dus niet de versleutelde variant backuppen van die directory want die zie je niet in de GUI. Of mis ik hier ook iets?
Ik heb het zojuist opgezet voor je:

Ik maakte nieuwe lokale directory encrypted aan: Test
Ik maak een Hyper Backup taak om naar een externe Synology te backuppen en kon gewoon de map Test selecteren. Welliswaar met een warning: Ontkoppel deze map niet tijdens de back-up.
Vervolgens niet gekozen voor nogmaals encryptie en lopen met die handel.

Apparaat A kan dingen niet wijzigen, het account wat je gebruikt mag namelijk alleen HyperBackup gebruiken en een back-up taak starten die aan je eigen voorwaarde voldoet.(geen ssh sessie of mounts etc.) Inclusief versioning lijkt me dit zelfs een betere optie als dat je nu hebt.

Hoe encrypt jij je directory? Ik heb gewoon de GUI gevolgd in alle bovenstaande stappen.
Het account moet remote natuurlijk wel schrijfrechten hebben in een map waar hij de back-up gaat plaatsen.

Test

Ontkoppel

[ Voor 21% gewijzigd door GeeMoney op 09-11-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

GeeMoney schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:50:
[...]

Ik heb het zojuist opgezet voor je:

Ik maakte nieuwe lokale directory encrypted aan: Test
Ik maak een Hyper Backup taak om naar een externe Synology te backuppen en kon gewoon de map Test selecteren. Welliswaar met een warning: Ontkoppel deze map niet tijdens de back-up.
Vervolgens niet gekozen voor nogmaals encryptie en lopen met die handel.
Dan is de backup dus niet versleuteld ;) Alle data staat al versleuteld op de NAS. Deze versleutelde files wil ik naar de andere NAS hebben. Niet onversleuteld of eerst weer onsleutelen en opnieuw versleutelen (op een mindere manier).

Versleutelen heb ik op dezelfde manier gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door JT op 09-11-2016 13:16 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
JT schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:25:
[...]

Dan is de backup dus niet versleuteld ;) Alle data staat al versleuteld op de NAS. Deze versleutelde files wil ik naar de andere NAS hebben. Niet onversleuteld of eerst weer onsleutelen en opnieuw versleutelen (op een mindere manier).

Versleutelen heb ik op dezelfde manier gedaan.
De backup kan je gewoon weer naar een encrypted dir op je backup NAS laten gaan zonder dat dit door Hyper Back-up weer opnieuw versleuteld hoeft te worden.
Het protocol wat gebruikt wordt is ook al secure voor de overdracht.

Anyway, je moet doen wat je zelf wilt, maar de tools geven de mogelijkheden wel allemaal. :)
En je kan natuurlijk ook afvragen wat zwaarder weegt; gebruikersgemak, wat cpu-cycles verspillen en geen gezeur bij updates of toekomstige wijzigingen. Of handmatig na iedere wijziging al je scripts en procedures te moeten testen of alles nog werkt.
Tevens krijg je versioning en restore mogelijkheden ala shadow-copy direct voor elke gebruiker beschikbaar.

Ik weet mijn voorkeur in ieder geval wel.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 09-11-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

GeeMoney schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:11:
[...]

De backup kan je gewoon weer naar een encrypted dir op je backup NAS laten gaan zonder dat dit door Hyper Back-up weer opnieuw versleuteld hoeft te worden.
Het protocol wat gebruikt wordt is ook al secure voor de overdracht.
Dat het protocol versleutelde communicatie verzorgt betekent niet dat je bestanden dan ook versleuteld opgeslagen worden.
Anyway, je moet doen wat je zelf wilt, maar de tools geven de mogelijkheden wel allemaal. :)
Nee want als ik het doe zoals jij aangeeft dan zijn mijn bestanden op de andere NAS nog steeds niet versleuteld en gewoon voor iedereen leesbaar die bij de hardware kan komen. Als je met Hyper Backup een backup maakt van de gemounte directory waarin de bestanden allemaal leesbaar zijn dan wordt het ook leesbaar gebackupt. Tuurlijk kan ik er voor kiezen om alles weer opnieuw te versleutelen maar dit vind ik bijzonder jammer omdat alles al versleuteld voorhanden is. Ik heb het idee dat je me niet helemaal snapt.

Laat ik het zo zeggen. Stel, jij hebt een VeraCrypt versleutelde container. Jij wil je data versleuteld op een USB stick zetten om mee te nemen. Wat ik wil is gewoon deze container kopiëren naar de USB stick. Het enige wat Hyper Backup biedt is om te lezen uit de gemounte container waarin alles gewoon leesbaar is. Dan kan ik het wel weer met Hyper Backup versleutelen maar dan ben je effectief dus al je data 2 keer aan het versleutelen. Daarnaast zijn bestandsnamen en directorystructuren e.d. allemaal zichtbaar.

Wellicht bedoel je ook dat ik op de backup NAS een versleutelde directory kan maken; dit is een j versie van Synology zonder FPU en dus supertraag, dat gaat letterlijk mijn verbinding bottlenecken. Nog los van dat ik dan alsnog alles dubbel aan het versleutelen ben.
En je kan natuurlijk ook afvragen wat zwaarder weegt; gebruikersgemak, wat cpu-cycles verspillen en geen gezeur bij updates of toekomstige wijzigingen. Of handmatig na iedere wijziging al je scripts en procedures te moeten testen of alles nog werkt.
Tevens krijg je versioning en restore mogelijkheden ala shadow-copy direct voor elke gebruiker beschikbaar.

Ik weet mijn voorkeur in ieder geval wel.
Het heeft zeker z'n voordelen, dat zal ik niet ontkennen :)

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 09-11-2016 14:31 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:50
musicfreak schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:32:
Ik heb al een poosje een DS414 in mijn bezit, met DSM 6 erop. Sinds kort heb ik een DS106e die ik wil gebruiken voor backups van mijn 414. Ik heb hem lokaal aangesloten op mijn access point om hem in te stellen. Ik heb nog niet eerder met Hyper backup gewerkt of met backups naar een andere NAS.

Als eerste heb ik rsync aangezet op de 106e. Vervolgens heb ik Hyper backup gestart op de 414. Omdat Hyper backup vault niet beschikbaar is voor DSM 2 van de 106e heb ik binnen de wizzard gekozen voor de optie Externe rsync server.
Als ik op de keuzelijst bij servernaam ga staan dan verschijnt het IP adres van mijn 106e in beeld. Na het invoeren van mijn gebruikersnaam en wachtwoord kan ik de gedeelde map NetBackup selecteren. Binnen DSM 2 is deze stan:(daard map de enigste die voor rsync beschikbaar is.

Als ik vervolgens deze map selecteer dan krijg ik een foutmelding: 'Verificatie is mislukt. Controleer uw verificatiegegevens'. Welke gegevens worden hier bedoeld? Mijn gebruikersnaam/wachtwoord lijken goed te zijn anders was mijn DS106e niet door Hyper backup herkend denk ik. Poortinstelling staat op de standaard 873.

Wat zie ik over het hoofd?
In het verleden had ik ook last hiervan na update naar hogere DSM versie kon ik wel rsync gebruiken. Er is inmiddels weer een a twee nieuwere DSM versie dus waarschijnlijk hebben ze weer dingen veranderd.

Synology geeft DSM2.0 aan. ik zou zweren dat 3.2 ook beschikbaar was voor de 106E. Ik kan hem niet vinden op synology

downloads: Synology Disk Station Manager 3.1 build 1636

je zou de hack kunnen proberen?

[ Voor 5% gewijzigd door Quakie op 09-11-2016 18:18 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Woei! Ik heb de versleutelde directory zichtbaar in de webinterface en kan nu dus Hyper Backup gebruiken met reeds versleutelde data!

Edit: wel traag. 12mb/s max op een gbit lan...

[ Voor 15% gewijzigd door JT op 09-11-2016 21:53 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 11-09 21:53
Quakie schreef op woensdag 09 november 2016 @ 18:16:
[...]

In het verleden had ik ook last hiervan na update naar hogere DSM versie kon ik wel rsync gebruiken. Er is inmiddels weer een a twee nieuwere DSM versie dus waarschijnlijk hebben ze weer dingen veranderd.

je zou de hack kunnen proberen?
Dank voor de tip! Ik wacht nog even op de reactie van Synology, die heb ik vanmiddag een mailtje gestuurd.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:22
kraades schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:54:
Stack ondersteunt een aantal files formats niet die Hyper Backup nodig heeft. Daar staat e.e.a. over gemeld eerder in dit topic. Zoek naar "sparse".
[...]
Wat is de status hier inmiddels van?

Is het al mogelijk om een Hyper Backup taak (met versioning) op te zetten met TransIP Stack als target?

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:42
Ik heb het niet meer geprobeerd. Ik ben nog aan het worstelen met Amazon Drive. Maar een paar pagina's terug zag ik dat het volgens mij nog niet werkt.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Nee, werkt nog steeds niet. Je lijkt nu iets verder te komen in de initiële wizard (de Stack URL eindigend op / werkt nu bijv. ook) en helemaal aan het eind lijkt het te werken, om dan uiteindelijk toch te komen met de permissie melding.

Ik heb het maar opgegeven en ben naar Amazon Drive gegaan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

ThinkPadd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:15:
[...]

Wat is de status hier inmiddels van?

Is het al mogelijk om een Hyper Backup taak (met versioning) op te zetten met TransIP Stack als target?
Toevallig probeerde ik het vandaag maar nog steeds dezelfde melding.

Ecodan warmtepomp

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:03

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Arfman schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:36:
Nee, werkt nog steeds niet. Je lijkt nu iets verder te komen in de initiële wizard (de Stack URL eindigend op / werkt nu bijv. ook) en helemaal aan het eind lijkt het te werken, om dan uiteindelijk toch te komen met de permissie melding.

Ik heb het maar opgegeven en ben naar Amazon Drive gegaan.
Heb het zelf opgegeven met Crashplan en ben nu ook aan het testen met Amazon Drive. Upload is wat onstabiel valt me op.

Compressie uit staan, versleuteling aan (compressie is toch nutteloos aangezien ik weinig comprimeerbare data heb)

Echter heb ik nu een wat te grote set geselecteerd waardoor hij de complete avond nog wel aan het uploaden is. 175GB geupload sinds gisteravond 23:45, nu op een 85%. Betekend dat ik gemiddeld zo'n 2,7MB/s upload haal (op 300/30 Ziggo lijn).

Nu wil ik echter mijn upload cappen, maar dat lijkt niet te lukken via deze methode Tortelli in "[Synology] Backup strategieën en tools" :D

• JT

JT

VETAK y0

Draait Hyper Backup potentieel meerdere backups tegelijk? Stel ik heb er 3 ingesteld, elke donderdag nacht om 4:00. Worden ze dan alle 3 tegelijk gestart of wachten ze op elkaar tot ze klaar zijn?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Upload ging hier met 5-15MB/sec, afhankelijk van wat voor bestanden er geüpload werden. 2.7MB/s is ook wel zo'n beetje 80% van je lijncapaciteit dus dat kan kloppen.

Volgens mij trapt Hyper Backup de backups na elkaar af maar ik heb dat zelf niet getest, ik weet niet hoe "intelligent" Hyper Backup daar mee om gaat.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Gaan we maar eens testen dan; Ik heb dir A en dir B, voor dir A wil ik een dagelijkse backup, voor dir B is wekelijks genoeg. Ik wil dat in de nacht en hoe lang de backup van dir A zal duren is erg variabel. En ik wil niet dat ze dan tegelijk af gaan.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

JT schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:31:
Draait Hyper Backup potentieel meerdere backups tegelijk? Stel ik heb er 3 ingesteld, elke donderdag nacht om 4:00. Worden ze dan alle 3 tegelijk gestart of wachten ze op elkaar tot ze klaar zijn?
Ik heb gister om 23:30 een backup gestart. Om 01:00 vandaag wou ik hyper backup 2 starten (schedule).
Volgens mij maakt hij ze 1 voor 1 af, al weet ik dit niet 100% zeker. Backup 2 heeft zon 6 uur gelopen, zal thuis ff kijken om hoeveel data dit ging

Misschien dat hij een backup naar verschillende bronnen wel tergelijk kan uitvoeren?.

Kun je in de email melding van hyper backup naast de taak duur, niet vermeldem hoeveel GB hij geupload heeft?.

[ Voor 23% gewijzigd door Tortelli op 11-11-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Heb het getest en met een doel en 2 backup taken tegelijk gebeurt het sequentieel.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Idd sequentieel. Mijn Amazon Drive backup van 2 TB blokkeerde en week lang mijn dagelijkse backup naar lokale USB disk.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dus ook wanneer 2 taken 2 verschillende doelen hebben?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Klopt, deze kunnen niet parallel draaien en worden gequeued.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Om hier nog even op terug te komen: Als ik voor 'Remote Synology NAS' kies als target, dan staat er in die wizard geen optie om de bandbreedte te limiteren. Het afknijpen aan de ontvangende kant via dat 'Traffic control' of bij de user die ik gebruik werkte niet.

Ik heb nu gekozen voor 'Remote rsync Server' en dan kan ik in de wizard (aan mijn kant) wél een snelheidsbeperking opgeven. Zo te zien houdt hij zich daar ook netjes aan. Verder kan ik dan ook nog steeds gebruik maken van traffic encryption en client-side encryption en kan ik ook gewoon versioning toepassen. Wat nou dus het verschil is met de 'Remote Synology NAS' optie?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:18:
[...]

De fixes hebben helaas niet geholpen. Is er iemand anders die ook een DS716+ gebruikt in combinatie met Hyper Backup / Amazon Drive? Zo ja, wat zijn je bevindingen? Werkt het bij jou wel?
FYI.
Synology support heeft het dan nu toch gefixt (in ieder geval bij mij lokaal). :)
Ook op een DS716+ werkt een X TB backup naar Amazon Drive nu zonder problemen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 19:09
Maak al een tijdje gebruik van Hyper Backup met als target Amazon Drive. Na een aanpassing van Synology Support werkt versioning ook goed en is dit erg stabiel. Echter is mijn proefperiode gisteren verlopen. Nu wordt de backup 90 dagen bewaard en had ik het idee om dit voor een jaar aan te schaffen. Helaas is dit niet mogelijk. Mijn adres in Nederland wordt niet geaccepteerd op het moment er gekozen wordt voor een betaald "storage plan". Ik heb hierover contact gehad met Amazon (Drive) support. Zie hiervoor onderstaande quote;

Hello Jeffrey,

While Amazon Drive is available worldwide, at this time access to paid storage plans is only available for customers with accounts on:

-- amazon.com (U.S.)
-- amazon.ca (Canada)
-- amazon.co.uk (UK)
-- amazon.de (Germany)
-- amazon.fr (France)
-- amazon.it (Italy)
-- amazon.es (Spain)
-- amazon.co.jp (Japan)
-- amazon.com.au (Australia)
-- amazon.com.br (Brazil)

To upgrade your Amazon Drive subscription in one of these regions, you must have a local billing address in that same region. This is why you weren't able to upgrade your Amazon Drive storage plan. I'm sorry for the inconvenience!

We look forward to seeing you again soon.

If you need further assistance, please feel free to contact us anytime.

To contact us, visit https://www.amazon.com/gp/help/customer/contact-us and follow the prompts.

If you can't access this page, our customer service phone numbers are as follows:

- Calling from within the U.S. or Canada: 1-866-216-1072
- International: 1-206-266-2992

Have a wonderful day! :)

We'd appreciate your feedback. Please use the links below to tell us about your experience today.

Best regards,
Fabio A.

Ik vind het daarom vreemd dat er op het moment dit backup doel wordt ingesteld hiervoor niet gewaarschuwd wordt. Ik heb nu bijna 500GB opgeslagen in Amazon Drive en kan dus gezien mijn adres in NL geen betaald plan aanschaffen. Na 90 dagen zal de backup komen te vervallen indien deze dienst niet beschikbaar komt in NL. Hou hier dus rekening mee!

@19-11-2016 update; navraag gedaan bij Amazon of de verwachting is dat in NL binnen 90 dagen een betaald storage plan afgenomen kan worden;

Hello,

I cannot give you an answer as to whether you will be able to sign up in the 90 days. We here at customer service are not given advanced notice on these type of launches. As we cannot promise anything, you may need to look for another cloud service to meet your needs in this case.

We apologize fir the inconvenience.

We'd appreciate your feedback. Please use the links below to tell us about your experience today.

Best regards,
Adam C

Voor degene die deze manier van backup gebruiken, hou er dus rekening mee dat wanneer de trial periode afgelopen is een 90 dagen "retentietijd" in gaat en het vooralsnog niet mogelijk is om een betaalde Amazon Drive storage af te nemen met een adres in NL 8)7 Zou overigens verwachten dat een dergelijke melding ook getoond zou moeten worden met Hyperbackup op het moment er gekozen wordt voor Amazon drive als backup target

[ Voor 20% gewijzigd door bluecupra op 19-11-2016 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Laatst online: 15-06 13:55
Heb jij een amazon.com account met credit card aangemaakt? Mijn trial verloopt over 2 weken, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Administratief loopt het volgens mij niet zo lekker bij Amazon met betrekking tot de Amazon Drive. Ik heb de trial gestart via de Amerikaanse site van Amazon en daar mijn Noorse creditcard achtergelaten. Eergisteren zag ik op mijn cc-statement dat er US$ 74.99 is gereserveerd in plaats van US$ 59.99. Op de factuur staat:

- subscription: US$ 59.99
- Total: US$ 74.99

(met dus geen regel die het verschil verklaart).

Vandaag contact opgenomen met Amazon, maar met de Engelse, dacht dat niet uit zou maken. Zou nu een email moeten krijgen van de Amerikaanse winkel.

Als je meedeed met de trial, en je wilt deze omzetten in een abonnement, check dus even je cc-factuur. Als ik meer weet, laat ik een reactie achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Laatst online: 08-09 21:27
Misschien heeft dat te maken met de eerste 3 maanden die gratis zijn, dat het een waarde representeert van $75? Want $60 p/j is $5 p/m en dan is de waarde van 12+3 maanden $75. Dus mogelijk dat die korting bij het factureren wordt geactiveerd en er dus $60 wordt afgeschreven.
bluecupra schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:23:
Voor degene die deze manier van backup gebruiken, hou er dus rekening mee dat wanneer de trial periode afgelopen is een 90 dagen "retentietijd" in gaat en het vooralsnog niet mogelijk is om een betaalde Amazon Drive storage af te nemen met een adres in NL 8)7 Zou overigens verwachten dat een dergelijke melding ook getoond zou moeten worden met Hyperbackup op het moment er gekozen wordt voor Amazon drive als backup target
Dat is niet heel handig, mijn simpele nasje staat al een week hard te werken om 3TB verleuteld naar Amazon Cloud te krijgen (is nu op 60%), zou fijn zijn als ik dat niet weer opnieuw mag gaan doen zodra ze de dienst in Nederland lanceren ..

[ Voor 58% gewijzigd door Ron!n op 19-11-2016 11:57 ]

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
Ron!n schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:54:
Misschien heeft dat te maken met de eerste 3 maanden die gratis zijn, dat het een waarde representeert van $75? Want $60 p/j is $5 p/m en dan is de waarde van 12+3 maanden $75. Dus mogelijk dat die korting bij het factureren wordt geactiveerd en er dus $60 wordt afgeschreven.
Nee, want er is $75 afgeschreven, dat zou dan gelijkstaan aan 12+3 maanden, dus einde abonnement in januari 2018. Overigens zou ik dan die "korting" verwachten als een regel op de factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:58

DarkSide

theres no place like ::1

Hmm zat er juist aan te denken om over te stappen op Amazon. Maar als je na de trial periode geen betaald abbo kunt nemen valt die dus af.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Shir schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 10:58:
Heb jij een amazon.com account met credit card aangemaakt? Mijn trial verloopt over 2 weken, ik ben benieuwd.
Ik had al een Amazon account waarbij een creditcard gekoppeld is. Enkel de automatische subscriptie ben ik niet aangegaan op het moment ik de Amazon Drive backup gestart heb. Nu de trial periode afgelopen zit ik nu in de periode van 90 dagen waarna de back-up verwijderd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
DarkSide schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:25:
Hmm zat er juist aan te denken om over te stappen op Amazon. Maar als je na de trial periode geen betaald abbo kunt nemen valt die dus af.
Zolang je geen (facturatie) adres hebt in onderstaande landen kun je dus (nog) geen Amazon drive betaald plan starten:

-- amazon.com (U.S.)
-- amazon.ca (Canada)
-- amazon.co.uk (UK)
-- amazon.de (Germany)
-- amazon.fr (France)
-- amazon.it (Italy)
-- amazon.es (Spain)
-- amazon.co.jp (Japan)
-- amazon.com.au (Australia)
-- amazon.com.br (Brazil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:03
Dat is gek. Ik heb toch wel een betaald Amazon Drive account waar nu een ruime 3,5TB op staat. Ondertussen de trial periode al lang voorbij en ik betaal er dan ook voor. Met een Nederlandse creditcard en het facturatie adres op de invoice is mijn Nederlandse adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:23
DAzN schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:10:
Administratief loopt het volgens mij niet zo lekker bij Amazon met betrekking tot de Amazon Drive. Ik heb de trial gestart via de Amerikaanse site van Amazon en daar mijn Noorse creditcard achtergelaten. Eergisteren zag ik op mijn cc-statement dat er US$ 74.99 is gereserveerd in plaats van US$ 59.99. Op de factuur staat:

- subscription: US$ 59.99
- Total: US$ 74.99

(met dus geen regel die het verschil verklaart).

Vandaag contact opgenomen met Amazon, maar met de Engelse, dacht dat niet uit zou maken. Zou nu een email moeten krijgen van de Amerikaanse winkel.

Als je meedeed met de trial, en je wilt deze omzetten in een abonnement, check dus even je cc-factuur. Als ik meer weet, laat ik een reactie achter.
had ik ook. verschil was bij mij de btw.

edit: als je inlogt bij amazon drive bij account setting kun je je invoice inzien. daar zie je dan ook de btw staan

[ Voor 6% gewijzigd door Ener103 op 19-11-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
Ener103 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:09:
[...]

had ik ook. verschil was bij mij de btw.
Dat is zeer aannemelijk inderdaad. Tel ik er 24% BTW bij op (yup, Noorwegen), dan kom ik op 74,40.

Eens kijken of Amazon hetzelfde antwoord geeft.
dit: als je inlogt bij amazon drive bij account setting kun je je invoice inzien. daar zie je dan ook de btw staan
Heb ik gedaan, maar er is geen regel op de factuur die de BTW aangeeft. Slechts het subtotaal (59,99) en het totaal (75), maar geen verklaring van het verschil.

Edit 2: inderdaad, bevestiging van Amazon dat het verschil veroorzaakt wordt door de BTW/VAT/MVA die is toegevoegd.

[ Voor 39% gewijzigd door DAzN op 19-11-2016 15:43 . Reden: reactie op de edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
DAzN schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:14:

[...]

Edit 2: inderdaad, bevestiging van Amazon dat het verschil veroorzaakt wordt door de BTW/VAT/MVA die is toegevoegd.
Bedankt voor de info. Nergens gelezen dat er nog BTW overheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:23
Bedankt voor de info. Nergens gelezen dat er nog BTW overheen gaat.
als je gaat naar het inlogscherm https://www.amazon.com/clouddrive/home staat onder de "2 plans"

By clicking to start your free trial, you agree to the Amazon Drive Terms of Use and authorize us to charge your 1-Click credit card or another credit card on file the plan price (plus applicable tax), beginning at the end of your free trial. Your plan will automatically continue until you set it to not renew in Manage Storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
Aha, compleet overheen gelezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 22:19
Even een klein vraagje waar jullie mss simpel op kunnen antwoorden:

Huidige setup:

- Mijn documenten etc in W10 gelinkt naar NAS, dus geen lokale mappen meer
- belangrijkste documenten van de NAS via Cloud Sync naar Google Drive

In geval van een virus outbreak kan het dus zijn dat deze mijn LAN niet gaat infecteren (hoog onwaarschijnlijk) maar heb ik toch een versioning in de cloud, dus geen probleem.

Is dit een goeie strategie, of is het toch beter lokale mappen te synchen naar de cloud, en van daar naar de NAS? Ik hoor meer menen het zo doen, maar geen goeie uitleg waarom :)
Enkel dat je documenten van overal ter wereld beschikbaar zijn en je kan bewerken (maar dat is bij mij ook het geval, maar natuurlijk zal op de NAS niet het meest recente staan?)

Of is het ook goed om lokale mappen te houden, die te synchen naar de NAS met versioning (hoe?), en van daar naar de cloud te gaan?

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
kazzzdafke schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:35:
Of is het ook goed om lokale mappen te houden, die te synchen naar de NAS met versioning (hoe?), en van daar naar de cloud te gaan?
Dat doet Cloud Station out of the box. Slaat met de standaardinstellingen 32 versies van een bestand op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Waarom kan ik geen extern IP invoeren in Hyper Backup :/ Krijg de melding dat het ip niet geldig is :/

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Is een DDNS niet sowieso handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wou ik al naar kijken maar ik wil het eerst zo werkend hebben. Maar het kan dus niet?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ok, handmatig invoeren van het ip was de oplossing...nu doet zich het volgende voor:
- Ik heb lokaal alles ingesteld op beide NASsen en al backups succesvol gedraaid.
- 1 NAS is naar een andere locatie gegaan
- Port forwarding lijkt te werken - nmap op de forward geeft aan: "6281/tcp - open - unkown service"
- Maar de bron NAS zegt dat er geen respons komst van de doel-NAS? Firewall al uitgezet bij wijze van test.

Iemand nog een idee?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
Ik heb jullie advies nodig voor de volgende backup uitdaging:
Ik heb een DJ216play met hyperbackup waar een aantal veracrypt containers op staan. Nu laat ik deze naar mijn oude DS110J (DSM 5.2) backuppen. Het probleem is dat als er een bestand toegevoegd/aangepast wordt in zo een container, dit niet mee komt in de backup. Immers, de backup tool ziet alleen de container en niet wat er in zit (en denkt dus dat er niets gewijzigd is).

Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Ik kan natuurlijk elke keer een full backup draaien, maar daar wordt ik niet heel erg vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wil je het perse met VeraCrypt-containers doen?
Hyper Backup kan namelijk ook client-side encryption doen. Dan staat de data ook versleuteld op de DS110j. De map- en bestandsnamen blijven wel leesbaar, maar de data is niet te lezen zonder het eerst te decrypten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
ThinkPadd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:52:
Wil je het perse met VeraCrypt-containers doen?
Hyper Backup kan namelijk ook client-side encryption doen. Dan staat de data ook versleuteld op de DS110j. De map- en bestandsnamen blijven wel leesbaar, maar de data is niet te lezen zonder het eerst te decrypten.
Het bedrijf werkt al met de veracrypt containers (er staan er een paar 100 op de nas in totaal), dus het moet met die containers. Het lijkt er op dat ik in veracrypt een instelling kan aanpassen waardoor de timestamp van de container wel geupdated wordt. Zijn er nog mensen met andere oplossingen? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

arvidbeheerder schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:46:
Immers, de backup tool ziet alleen de container en niet wat er in zit (en denkt dus dat er niets gewijzigd is).
Ik vraag me af of dat wel waar is. Ja, HB ziet geen losse bestanden maar de container kan qua inhoud prima wijzigen. Test het eens met rsync.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Inmiddels een tweede Synology aangeschaft (DS216+II), zodat de oude (DS212J) naar mijn ouders kan als off-site backup. Nu wil ik dit met Hyper-backup gaan bewerkstelligen, maar vraag me af wat nu de 'best-practice' is om dit secure te doen; er zijn namelijk een aantal versleutelingsopties;
A) Encrypten van transfer
B) Enable client-side encryption

Daarnaast kan ik;
C) de target-share op de off-site NAS ook encrypten
D) de twee Nassen via VPN laten connecten.

Ook heb ik een speciale user-account aangemaakt die alleen toegang heeft tot de backup-share op de target. Welke combinatie is nuttig? Ik denk nu om A+B te doen voor de transfer en C zodat de back-up ook encrypted op de disk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:41
dicespark schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:21:
A) Encrypten van transfer
B) Enable client-side encryption

Daarnaast kan ik;
C) de target-share op de off-site NAS ook encrypten
D) de twee Nassen via VPN laten connecten.

...

Ik denk nu om A+B te doen voor de transfer en C zodat de back-up ook encrypted op de disk staan.
Bij B encrypt je lokale NAS de bestanden voordat hij ze opslaat op de bestemming. Waarom zou je dan ook nog C willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
VPN is ook niet perse nodig als je optie A in gebruik hebt. Als je dan aan beide kanten instelt dat alleen het IP-adres aan de overkant erbij mag dan is het veilig genoeg. De data door een VPN-tunnel willen duwen vreet performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
JohanF schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:29:
[...]

Bij B encrypt je lokale NAS de bestanden voordat hij ze opslaat op de bestemming. Waarom zou je dan ook nog C willen doen?
Het is mijn doel dat de back-up ook encrypted op de Remote NAS staat. Omdat Synology nergens duidelijk maakt of het de backup ook encrypted opslaat of alleen encrypted overstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:41
dicespark schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:31:
[...]

Het is mijn doel dat de back-up ook encrypted op de Remote NAS staat. Omdat Synology nergens duidelijk maakt of het de backup ook encrypted opslaat of alleen encrypted overstuurt.
Dit kun je bereiken met B. Vandaar dat je hiervoor een wachtwoord/coderingssleutel hebt aan clientzijde (bron-NAS). Als je deze verliest kun je de backup niet meer decoderen.

A gaat alleen over de overdracht van de gegevens over het lijntje (wel of niet over een SSH verbinding).

C kan de toegang tot data verhinderen in geval van fysieke toegang tot (de harde schijven van) de doel-NAS. Maar op de doel-NAS is de data gewoon leesbaar (als de share gemount is, natuurlijk :) ) en je geen gebruik maakt van optie B.

D een variant voor A (alleen versleuteling van de overdracht, niet van de data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfold
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Ook ik wil de ransomware voor zijn. En omdat ik het niet zo op de cloud heb (ben privacy deskundige) wil ik mijn backups graag lokaal en/of binnen de familie houden.

Mag ik vragen wat jullie van dit plan vinden?

- Aan mijn Synology (in RAID modus) koppel ik een externe HDD behuizing waarvan ik de aan/uit schakelaar vervang door een tijdgeschakeld relays dat elke maand de externe HDD slechts 24 uur stroom geeft.
- Ik stel de Synology in om op precies diezelfde dag (of wanneer de HDD verschijnt?) een backup te maken, en daarna de HDD softwarematig te ontkoppelen.

EXTRA
- Tegen stroomuitval zet ik het geheel op een eenvoudige UPS.
- Tegen brand: een familielid heeft een kleinere Synology van me gekregen op voorwaarde dat ik daar ook mijn belangrijkste documenten fotos er encrypted op mag blijven zetten (en vice versa).
- Van de laatste 30 dagen staan de belangrijkste nieuwe bestanden ook nog op mijn smartphone (fotos) of op mijn laptop (documenten).

- Is dit iets?
- Kan dit zonder solderen? Is er een manier om de Synology een bericht te laten sturen naar een slimme stekkerdoos (Domoticz? Iets anders?) wanner de backup echt klaar is? Dan loop ik niet het risico dat de 24 uur te kort zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Usb kun je als volgt aansturen:
kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"

Edit:
Je kunt dus een job aanmaken met:
- Mount usb disk
- Hyper backup taak met versioning
- Umount usb disk

Voorkeur is overigens om via een hyper backup taak met versioning naar de offsite nas te backuppen maar mogelijk dat je hier onvoldoende ruimte voor hebt?

[ Voor 59% gewijzigd door technorabilia op 19-12-2016 23:10 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
unfold schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:59:
Ook ik wil de ransomware voor zijn. En omdat ik het niet zo op de cloud heb (ben privacy deskundige) wil ik mijn backups graag lokaal en/of binnen de familie houden.

Mag ik vragen wat jullie van dit plan vinden?

- Aan mijn Synology (in RAID modus) koppel ik een externe HDD behuizing waarvan ik de aan/uit schakelaar vervang door een tijdgeschakeld relays dat elke maand de externe HDD slechts 24 uur stroom geeft.
- Ik stel de Synology in om op precies diezelfde dag (of wanneer de HDD verschijnt?) een backup te maken, en daarna de HDD softwarematig te ontkoppelen.

EXTRA
- Tegen stroomuitval zet ik het geheel op een eenvoudige UPS.
- Tegen brand: een familielid heeft een kleinere Synology van me gekregen op voorwaarde dat ik daar ook mijn belangrijkste documenten fotos er encrypted op mag blijven zetten (en vice versa).
- Van de laatste 30 dagen staan de belangrijkste nieuwe bestanden ook nog op mijn smartphone (fotos) of op mijn laptop (documenten).

- Is dit iets?
- Kan dit zonder solderen? Is er een manier om de Synology een bericht te laten sturen naar een slimme stekkerdoos (Domoticz? Iets anders?) wanner de backup echt klaar is? Dan loop ik niet het risico dat de 24 uur te kort zijn.
En wat als je bestanden al besmet zijn en deze vervolgens in het window van 24 uur op je USB-backup worden gezet? Meerdere versies opslaan helpt wel natuurlijk in deze.

Je kunt het laten lopen van je backup en het aanzetten vd USB natuurlijk met een timer schakelaar op elkaar afstemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfold
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Goed punt Kraades: de nadruk op de offsite leggen is geen gek idee. Kleine kans (toch?), maar wat als die Synology ook malware bevat? Ik las ook dat de locky ransomware zich 2 jaar verborgen hield, en zich overal tegelijkertijd activeerde. Waarschijnlijk was dat om dit soort off-site backups zoveel mogelijk ook te pakken?

Mijn gedachten achter mijn plannetje waren als volgt:

Dit jaar zag ik ook voor het eerst een ransomware met full disk encryption. Dan heeft een externe versioned backup schijf ook niet meer zoveel zin.

Maar wat ik wel weet is: full disk encrypten duurt waarschijnlijk langer dan enkele nieuwe bestanden kopieeren (al encrypt sommige slimme ransomware de master file tabel..).

Daarom wilde ik graag een fysieke airgap afdwingen: om de malware de tijd niet te geven voor een full-disk encryption. Unmounten lijkt me wat dat betreft niet genoeg: als ik een malware voor Synology systemen zou schrijven, dan zou ik alles wat los en vast zit proberen te (re)mounten en ook te encrypten.

@hulliee: dat op elkaar afstemmen was precies het idee. En dan die window so klein mogelijk houden. Idealiter met een slimme stekkerdoos waarbij de Synology alleen de stroom uit kan zetten, en niet aan.

Zoiets: YouTube: Useless Box with Surprises

Maar dat bestaat natuurlijk niet. Sterker nog: ik kan zelfs geen stopcontact-tijdschakelaar vinden die per maand/jaar in te stellen is.

@Kraades: Wat zou het grotere risico zijn: dat de off-site NAS ook iets als Locky bevat, of dat de lokale HDD in die korte tijd toch wordt gecorrumpeerd? Ik begin te denken dat je gelijk hebt met de nadruk op de offsite backup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
unfold schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:05:
@Kraades: Wat zou het grotere risico zijn: dat de off-site NAS ook iets als Locky bevat, of dat de lokale HDD in die korte tijd toch wordt gecorrumpeerd? Ik begin te denken dat je gelijk hebt met de nadruk op de offsite backup.
Mijn voorkeur zou zijn om iets anders te gebruiken dan een lokale disk.
De kans is mijns inziens groter dat er iets mer de lokale disk gebeurt dan een disconnected offsite/cloud backup (lees: hyper backup met versioning).

Zelf gebruik ik Amazon S3 voor een deel van mijn belangrijke data en een lokale disk voor alle data. Beide met Hyper Backup met versioning.
Ik zou ook Amazon Drive kunnen gebruiken (onbeperkt) maar ik heb niet zoveel belangrijke data.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Ik ben vandaag begonnen met een 2e Nas, die bij mijn ouders komt te staan, deze Nas (Synology DS114) is puur en alleen bedoeld als backup.
Ik heb de mijne (bron) nu zo kunnen instellen dat hij dagelijks om 2 uur een backup probeerd te maken.
Nu zou ik graag willen dat wanneer de backup klaar is, hij automatisch de (backup) nas uitschakeld, is dat mogelijk dat iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:23
Iemand een aanbeveling voor een UPS die goed werkt met Synology (DS415+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ja die van APC. Zoek even op APC in het vraag en antwoord topic.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Zojuist nog eens gekeken naar een Unlimited Amazon Drive Storage plan, na inloggen op de Amazon "My Drive" omgeving wordt er een melding getoond dat de proef periode verlopen is en ik nu in de 90 dagen respijt tijd zit. Hier kreeg ik een melding om een plan aan te schaffen. ik heb vervolgens hetzelfde Nederlandse adres als creditcard opgegeven en kan nu zonder probleem een jaar subscriptie aanschaffen.

Mogelijk dat er iets aangepast is maar ik heb zojuist een jaar plan tot 28 december kunnen aanschaffen en mijn Hyper Backup naar Amazon drive loopt weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

ALvHelvoort schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:02:
Ik ben vandaag begonnen met een 2e Nas, die bij mijn ouders komt te staan, deze Nas (Synology DS114) is puur en alleen bedoeld als backup.
Ik heb de mijne (bron) nu zo kunnen instellen dat hij dagelijks om 2 uur een backup probeerd te maken.
Nu zou ik graag willen dat wanneer de backup klaar is, hij automatisch de (backup) nas uitschakeld, is dat mogelijk dat iemand weet?
Onder Configuratiescherm > hardware en stroom, tabblad Stroomschema
Kun je dit instellen. Echter ondersteunen niet alle modellen dit voor zover ik ooit begrepen heb.

• WRT54G
kraades schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:40:
Ja die van APC. Zoek even op APC in het vraag en antwoord topic.
Thanks, ik ga eens kijken/zoeken!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

Marcel_EA schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:24:
Ik heb al meerdere jaren deze in gebruik: APC Back-UPS CS 350

Mijn Synology NAS (DS 212+) herkent deze en krijgt middels de USB kabel een signaal dat de stroom uit is gevallen en bepaalt vervolgens op basis van het accu % van de UPS wanneer hij gecontroleerd moet afsluiten.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Momenteel ben ik nog niet in staat een back-up te maken naar een andere Synology. Wel heb ik een WD LiveBook nog liggen waar ik naar kan back-uppen, maar daar staat geen R-Sync op aan. Ik heb meerdere keren gepoogd research te doen, maar snap half hoe je die code moet inkloppen :?

Iemand ervaringen of suggesties?

Edit: Kan het los kopieren vanuit de Synology web interface naar die WD LiveBook natuurlijk, maar zou handig zijn als dit gewoon automatisch gebeurd :)

[ Voor 19% gewijzigd door Slavy op 29-12-2016 09:03 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• ThinkPad
Marcel_EA schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:24:
productreview: APC Back-UPS ES 550VA DIN review door Lip

• WRT54G
@fmb & @ThinkPad:
Thanks! Ik ga ze beide eens bekijken. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door WRT54G op 29-12-2016 09:43 ]

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Deze heb ik ook, werkt goed. Geeft 25 minuten runtime aan met een DS412+, glasmodem en ASUS router erachter geknoopt.

• Clumsy Smurf
  • Laatst online: 11-09 18:32
Tortelli schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:01:
[...]

Onder Configuratiescherm > hardware en stroom, tabblad Stroomschema
Kun je dit instellen. Echter ondersteunen niet alle modellen dit voor zover ik ooit begrepen heb.
Thanks, ik kan inderdaad aangeven dat hij om een bepaalde tijd uit moet gaan, hiervan was ik ook op de hoogte. Ik had alleen liever dat hij zou uitgaan na dat hij merkt dat de backup voltooid is. Nu weet ik niet of jij dat ook op die manier bedoelde. Maar ik kan zover ik zie alleen een tijdschema instellen van wanneer hij aan en uit moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:44
Afgestapt van Crashplan en nu Amazon drive aangezet met hyperbackup.
Ik kan de optie "Codering aan client zijde inschakelen" niet aanvinken.
Of moet ik dan de hele backup weer opnieuw doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Laatst online: 08-09 21:27
kevertje1977 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:02:
Afgestapt van Crashplan en nu Amazon drive aangezet met hyperbackup.
Ik kan de optie "Codering aan client zijde inschakelen" niet aanvinken.
Of moet ik dan de hele backup weer opnieuw doen ?
Ja, ik had ook na een dag of 2 besloten dat ik het toch ging encrypten, dan begint de backup dus weer opnieuw. Ik heb 1x een stroomstoring gehad terwijl de backup gemaakt werd, toen moest hij ook weer opnieuw beginnen.

Aangezien ik maar een simpele DS214 heb deed hij over uploaden van 2.2TB aan data 11 dagen. Sta daar dus wel bij stil als je niet een NAS hebt met een krachtige CPU.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 10:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Mijn AWS factuur voor december was opvallend goedkoop, blijkt dat de opslagkosten in Glacier weer verlaagd zijn, van $0,007 per GB, naar $0,004 per GB.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:44
Orion84 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:26:
Mijn AWS factuur voor december was opvallend goedkoop, blijkt dat de opslagkosten in Glacier weer verlaagd zijn, van $0,007 per GB, naar $0,004 per GB.
Wat is dan het verschil in pricing met Drive en Glacier.
Zoals ik het een beetje lees ben je met Drive vaak ietsje duurder uit maar kan je direct zonder extra kosten bij je data.

Is er iemand die ervaring heeft met de hyper backup explorer ?
Of moet ik toch maar met cloud sync aan de slag ?
(ik ben bang niet ECHT bij de data te kunnen als mijn synology thuis volledig affikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 23:21
Ik zou iedereen die overweegt Hubic te gebruiken voor backups, willen waarschuwen: doe het vooral niet!

Ik heb zelf kort een Hubic account gehad. Na een aantal maanden heb ik die weer opgezegd, of beter gezegd, geprobeerd op te zeggen. Ondanks dat ik een bevestigingsmail heb ontvangen dat de account was opgezegd bleef ik Franstalige emails ontvangen met aanmaningen. Omdat ik halverwege een maand had opgezegd kon ik me voorstellen dat ze nog een maand tegoed hadden. Omdat mijn account was opgezegd kon ik echter niet meer betalen. Dat kan namelijk alleen via je account. Nadat ik de OVH helpdesk in Nederland had gebeld, kreeg ik na een hoop gedoe een mogelijkheid om die laatste maand te betalen.

Daarmee stopten de aanmaningen echter niet. Dus weer gebeld met de helpdesk. Toen bleek mijn account door hen weer tot leven te zijn gewekt. Inclusief al mijn bestanden die volgens de bevestigingsmail van mijn opzegging allemaal verwijderd zouden zijn. Het was ook op de een of andere manier mijn schuld dat de account er nog was. Toen ik ze wees op de bevestingsmail van de opzegging bonden ze in. Ze gingen het regelen. Zowel het verwijderen van mijn account als de aanmaningen. Dat was in juli 2016. De aanmaningen bleven echter komen. En altijd in het Frans. Terwijl ik bij mijn aanmelding nog heel beschaafd in het Engels te woord werd gestaan.

In december bleek mijn account plotseling weer te bestaan. En weer met alle bestanden. Dus nogmaals de account gecanceld. Weer zo'n bevestigingsmail dat alles weg was. De nederlandse helpdesk wist het ook niet meer. Ze lieten me weten me niet te kunnen helpen en dat ik gebeld zou worden door de Franse helpdesk. Natuurlijk gebeurde dat nooit en toen ik vandaag zowel de nederlands helpdesk als de commerciele afdeling belde ging slechts de telefoon heeeeel vaak over. Dus vandaag zelf maar eens die Franse helpdesk gebeld. Na wat gedoe kreeg ik iemand aan de lijn die Engels sprak. En wat bleek: Hubic is self-service en daar konden ze niets aan doen. Bonjour....

Hubic is dus een soort Hotel California. Met veel kastjes en muren en niemand die iets weet of kan. Wat wel goed werkt is het genereren van eindeloze hoeveelheden Franstalige mails die je vertellen dat je moet betalen voor een service die je niet hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Laatst online: 12:48

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik heb exáct dit probleem ook gehad met ze, sinds afgelopen juli. Ik raad dan ook iedereen sterk af van Hubic gebruik te maken.

Ik ben alleen ook nog bezig geweest om contact te krijgen via het forum van hen. Echter, daar moet een mod je inschrijving handmatig approven, maar sinds september heb ik nog geen approval gezien. Achteraf misschien ook maar beter, aangezien een aantal subfora begonnen vol te stromen met porno zonder dat daar actie op werd ondernomen. Zó goed wordt het bijgehouden daar.

Vervolgens via de Nederlandse support heb ik zoveel mogelijk duidelijk gemaakt en mijn twee opzeggingen aangetoond, waarna ik vervolgens op hun eigen advies de Franse herinneringen als spam moest gaan behandelen. En zo geschiedde. Wel heb ik nog één Engelstalige mail gestuurd naar info en support van OVH (in combinatie met .nl, .com, én .fr domein) dat ik dat als dusdanig ging doen, met argumenten en bewijzen. Ik realiseer me nu dat ik pas sinds de laatste twee weken niets meer ontvang van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ok ik ben al lang heel eigenwijs en heb nog steeds geen backup van mijn DS414. O-) Ik heb zo'n 8 TB aan data en wil dit allemaal in de backup hebben (foto's, veeeeeeeeeeel muziek en video). Moet er toch niet aan denken dat hij gejat wordt of afbrandt. Welke cloudservice is hiervoor nu het beste en prijstechnisch interessant? Ik kom niet verder dan Amazon Drive of hoef ik ook niet verder te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Is er ook iemand die van een Windows PC (Server 2012R2 in dit geval) naar een Synology backupt? (en andersom).

Heb m'n thuisserver veranderd, m'n NAS is nu Server 2012R2. Ik zou graag willen backuppen naar de Synology bij m'n ouders. Liefst client-side encrypted. Is er iemand die daar een goed programma voor kent?

En de andere kant op (Synology > Server 2012R2) moet ik ook nog wat voor vinden, handigste is om een rsync-server voor Windows te vinden denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:55:
Ok ok ik ben al lang heel eigenwijs en heb nog steeds geen backup van mijn DS414. O-) Ik heb zo'n 8 TB aan data en wil dit allemaal in de backup hebben (foto's, veeeeeeeeeeel muziek en video). Moet er toch niet aan denken dat hij gejat wordt of afbrandt. Welke cloudservice is hiervoor nu het beste en prijstechnisch interessant? Ik kom niet verder dan Amazon Drive of hoef ik ook niet verder te zoeken?
Ik heb jaren Crashplan gebruikt, ondanks al het gedoe, maar dat werkt nu definitief niet meer op een DS414 (die heb ik ook). Daarna dus even Hubic (zie mijn post hierboven, vooral niet doen dus) en al weer een paar maanden Amazon drive. Werkt prima tot nu toe. Er staat nu 557 GB op via Hyper Backup. Ik zit nog in mijn gratis periode en ik weet niet of er gedoe over de betaling gaat ontstaan. Sommigen mensen hier in dit topic hadden daar geloof ik last van, omdat het officieel in Nederland nog niet beschikbaar zou zijn. Bij mij staat als betalingoptie mijn creditcard gewoon geregistreerd. Die kenden ze al bij Amazon omdat ik in het verleden wel eens dingen op amazon.de heb gekocht. Over 34 dagen weet ik of de betaling werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Lijkt nu wel goed te gaan voor NL.
bluecupra in "[Synology] Backup strategieën en tools"

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricEric752 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:34:
[...]

Ik heb jaren Crashplan gebruikt, ondanks al het gedoe, maar dat werkt nu definitief niet meer op een DS414 (die heb ik ook). Daarna dus even Hubic (zie mijn post hierboven, vooral niet doen dus) en al weer een paar maanden Amazon drive. Werkt prima tot nu toe. Er staat nu 557 GB op via Hyper Backup. Ik zit nog in mijn gratis periode en ik weet niet of er gedoe over de betaling gaat ontstaan. Sommigen mensen hier in dit topic hadden daar geloof ik last van, omdat het officieel in Nederland nog niet beschikbaar zou zijn. Bij mij staat als betalingoptie mijn creditcard gewoon geregistreerd. Die kenden ze al bij Amazon omdat ik in het verleden wel eens dingen op amazon.de heb gekocht. Over 34 dagen weet ik of de betaling werkt :)
Hoe zit het met privacy en kan ik backuppen tijdens uren dat hier internet niet gebruikt wordt middels een schema via Hyper Backup? Kan ik in 1 keer die 8TB uploaden en hoe lang is hij hier mee bezig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEric752
Met Hyper backup kan je je data encrypten. Je cloud provider (in dit geval dus Amazon) kan de files dan niet lezen. Een mogelijk nadeel daarvan is dat je ook niets hebt aan hun apps. Een Amazon app om je foto's te bekijken is nutteloos als je je foto's met Hyper backup bij Amazon op slaat.

8 TB gaat flink lang duren. Een groot nadeel van Hyper Backup is dat de eerste backup in 1 keer moet slagen. Als er iets fout gaat begint hij weer opnieuw. Bij latere incrementals heb je daar minder last van omdat dan alleen de gewijzigde en nieuwe bestanden worden gebackupped. Ik zou je dan ook sterk aanraden om je backup op te splitsen in delen (directories) van hooguit een paar 100 GB. Deze backups worden overigens sequentieel afgehandeld. Hyper backup kan maar 1 backup tegelijkertijd uitvoeren.

[ Voor 1% gewijzigd door EricEric752 op 05-01-2017 21:01 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:11
Weet er iemand of je met hyper backup kan backuppen naar ms onedrive??

Ik weet dat het met cloudsync kan maar wil een backup geen sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

Ik gebruik al een jaar of 3 zonder problemen de volgende methode:
* Thuis een NAS (DS212+) met 2x 4TB HD. Bewust niet in RAID, zodat bij uitval van hardware ik geen problemen krijg om in een andere NAS een RAID te herstellen. Elke nacht draait er een incrementeel rsync van HD1 naar HD2. Deze staat zo ingesteld dat er van elke nacht een volledige backup beschikbaar is; uiteraard alleen de gewijzigde bestanden als bestand maar via softlinks ook de oude bestanden. Dat geeft de mogelijkheid tot versiebeheer: ik bewaar (tot ik ze verwijder) oude versies van bestanden op deze manier.
* Remote een andere NAS (mijn oude DNS-323), elke nacht wordt er via ssh een incrementele rsync een backup gemaakt naar deze andere NAS.

Om dit te doen heb ik een paar scripts gemaakt (naar voorbeelden op internet ;-) ). Werkt uitstekend en daardoor hoef ik mijn bestanden niet ergens in een cloud te bewaren; dat gaat toch nog steeds tegen mijn principes in. Tegelijk heb ik er op deze manier eigenlijk geen omkijken naar.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvbragt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-09 18:40
kevertje1977 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 07:11:
[...]

Wat is dan het verschil in pricing met Drive en Glacier.
Zoals ik het een beetje lees ben je met Drive vaak ietsje duurder uit maar kan je direct zonder extra kosten bij je data.

Is er iemand die ervaring heeft met de hyper backup explorer ?
Of moet ik toch maar met cloud sync aan de slag ?
(ik ben bang niet ECHT bij de data te kunnen als mijn synology thuis volledig affikt)
Ik gebruik beide. Dus én de Cloudsync en de hyperbackup. De ene zodat ik direct bij mijn bestanden kan via Amazone drive en de ander zodat ik versie history heb. Eerst backup duurt wat langer maar heb nu het best of both worlds. Onbeperkt opslag dus qua kosten maakt het ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Weet iemand hoe HyperBackup omgaat met het verplaatsen/hernoemen van bestanden?

Oftewel worden de bestanden geanalyseerd en bij verplaatsen en hernoemen niet nogmaals geupload naar de backuplocatie? Iets wat duplicati of Crashplan al kunnen, maar over hyperbackup kan ik niks vinden.

Dit scheelt nogal qua data-verkeer natuurlijk.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoe moet ik Amazon Drive precies zien? Is dat iets als Amazon Glacier, waarbij je eigenlijk niet rechtstreeks bij de storage komt, of meer iets als Google Drive waarbij je rechstreeks naar je backups kunt?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Met pijn en moeite heb ik Duplicati 2.0 nu ook draaien op mijn Synology 411... (ik schrijf dit nog wel een keer uit)

Ik heb HyperBackup geprobeerd, werkt heel goed. Makkelijk in te stellen, goede berichten als het backup is afgelopen.
Maar deze heeft als nadeel dat USB-drives (waar onder andere series e.d. op staan) dus niet gebackupped kunnen worden.

Mijn strategie is dus om de bestanden van Synology (Volume1) zelf via HyperBackup te backuppen naar Amazon Cloud Drive.
De USB-drives worden via Duplicati gebackupped naar een andere directory van Amazon Cloud Drive.

Daarnaast ga ik Amazon Drive ook gebruiken om zoiets te doen.
pven schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:01:
Hoe moet ik Amazon Drive precies zien? Is dat iets als Amazon Glacier, waarbij je eigenlijk niet rechtstreeks bij de storage komt, of meer iets als Google Drive waarbij je rechstreeks naar je backups kunt?
Google Drive. Je kan rechtsstreeks bij. BackupSoftware kunnen er ook naar schrijven, maar je kan het zelf ook gebruiken als een online drive om jouw werkbestanden op te donderen a la dropbox.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:08:
[...]

Google Drive. Je kan rechtsstreeks bij. BackupSoftware kunnen er ook naar schrijven, maar je kan het zelf ook gebruiken als een online drive om jouw werkbestanden op te donderen a la dropbox.
Dan is het zeer interessant voor mij, vooral voor die 60 usd per jaar. Dank! _O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Vergeet de BTW niet. ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dan is het nog steeds interessant :)

Glacier kost me nu rond de 5 usd per maand (inclusief alles), aangezien Drive onbeperkt is scheelt dat ergens weer een onvoorspelbare factor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Cloud Drive geeft gewoon ook meer mogelijkheden.

Het gebruiken als een online mediadrive bv. Waarbij je al jouw mediabestanden (encrypted) op kan gooien en deze dan (eventueel door een goedkope VPS) weer decrypted kan doorstreamen naar jouw mediaplayers.

Sommigen gaan nog een stap verder en huren een VPS en downloaden torrents e.d. direct op amazon drive om deze weer terug te syncen naar hun thuismachines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het gaat mij voorlopig puur om backup, dan kan ik Amazon Glacier opzeggen. In de toekomst moet ik nog eens kijken wat ik met mijn backups aan wil.

Wat ik nu doe:
- DS410 lokaal
- 2g-server voor de Foto's en Video's
- stack voor Foto's, Video's en documenten
- dropbox voor documenten
- glacier voor alles

Op die 2g-server heb ik ook nog een web-servertje draaien, maar als mijn DS214+ naar behoren werkt kan die eigenlijk wel weg. Kortom: lange termijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Laatst online: 12:48

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Voorheen had ik mijn Google Drive-account gebruikt voor de volledige backup (icm Hyper Backup), maar sinds afgelopen weekend ben ik eens gaan testen met het Google Cloud Platform. Werkt eigenlijk prima en vind ik een meer geruststellende gedachte dan daar een 'gewoon' Drive-account voor te pakken. Bijkomend voordeel is dat ik dat betaalde Google-account nu kan opzeggen en daarmee voorlopig even goedkoper uit ben (plus verschillende in te stellen triggers/plafonds/...).

In de huidige situatie gebruik ik Nearline en de data binnen de EU waardoor het me €0,01 per opgeslagen GB per maand kost. Data retreiven kost ook €0,01 per GB. Nou zal ik ook nog gaan testen met de Coldline (€0,007 p/GB opslag, €0,05 p/GB retreival), want dat zal in mijn geval waarschijnlijk al volstaan. Dat de retreival wat duurder is, zij dan maar zo. Deze opslag/restore-locatie is alleen voor een "if all else fails"-scenario, dus als het er op aankomt dat ik relatief gezien wat meer moet betalen om die data terug te krijgen zou dat niet mijn grootste zorg van dat moment zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Laatst online: 02-09 21:21
Vraagje ivm incrementele backups met Hyper Backup (nog geen ervaring mee).

Wat met files die jezelf verwijdert op de NAS? Bv je houdt eens grote kuis, of je herorganiseert je folder structuur en verplaatst hopen data. Wordt die verwijdering ook geregistreerd en meegenomen in de incrementele backup?
Is er versioning met Hyper Backup? Daar zou die verwijdering in kunnen zitten bv, zodat je kunt kiezen of je een restore uitvoert van voor of na die grote kuis.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ja er wordt gebruik gemaakt van versioning. In geval van een delete kun je naar een vorige versie van voor de delete. Deze versie kun je dan downloaden. Dit kan via een zogenaamde version browser waarmee je door de beschikbare versies kunt lopen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste