Wat je nu wil, is je brondata op je pc backuppen naar je NAS en dan die doellocatie syncen naar smartphones. Waarom doe je het niet omgekeerd? Zet de foto's & muziek op je NAS, en laat die via bv Cloud Station syncen naar je PC & smartphones.
Sowieso komt Hyper Backup er in jouw verhaal niet bij kijken...
In hoeverre je Cloud Station kan configureren op vlak van (non-)shared folders, dat weet ik niet.
Kijk mss ook eens naar DS Photo & DS Audio.
Bij een incremental backup ben je je vorige versies niet kwijt. Ja een cryptolocker zou een volledig nieuwe backup triggeren, maar die komt naast je huidige te staan (=incremental). Bij een sync (zonder versioning functies) niet.
Mijn schema is als volgt:
Bvckup2 doet dus louter een sync. Voor muziek/video hoef ik geen versioning, wijzigt toch niet zo vaak, en heb altijd nog een offline drive liggen met een backup.
Voor alle andere data behalve disk images, verzorgt Hyper Backup de versioning op ACD. (Zo verspil ik minder ruimte op m'n NAS)
Sowieso komt Hyper Backup er in jouw verhaal niet bij kijken...
In hoeverre je Cloud Station kan configureren op vlak van (non-)shared folders, dat weet ik niet.
Kijk mss ook eens naar DS Photo & DS Audio.
Bij een incremental backup ben je je vorige versies niet kwijt. Ja een cryptolocker zou een volledig nieuwe backup triggeren, maar die komt naast je huidige te staan (=incremental). Bij een sync (zonder versioning functies) niet.
Mijn schema is als volgt:
Muziek/Video: NAS (shared folder) -> Bvckup2 -> PC (backup-disk) Docs: PC -> Google Drive/Dropbox -> Bvckup2 -> NAS (hidden folder) Foto's & alle andere data: PC -> Bvckup2 -> NAS (hidden folder) Images van SSD's: PC -> Macrium Reflect -> NAS (hidden folder) Daarnaast: NAS (hidden folder, behalve de ssd images) -> Hyper Backup -> Amazon Cloud Drive En het geheel (manueel, tweetal keer per jaar): NAS (shared & hidden folder) -> Bvckup2 -> external drive
Bvckup2 doet dus louter een sync. Voor muziek/video hoef ik geen versioning, wijzigt toch niet zo vaak, en heb altijd nog een offline drive liggen met een backup.
Voor alle andere data behalve disk images, verzorgt Hyper Backup de versioning op ACD. (Zo verspil ik minder ruimte op m'n NAS)
[ Voor 10% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 27-11-2017 14:46 ]