• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

Idem. Heb je al een fatsoenlijke nieuwe oplossing? Ik nog steeds niet.
Ik had al een Synology bij mijn ouders staan, audiostreamer voor mijn vader was een goeie reden om er een te kopen >:) . 2TB HDD erin zitten voor mijn offside backup incl versioning (Hyper Cloud). Misschien dat ik er een grotere HDD in druk om wat meer data te kunnen backuppen. Zeker nu mijn broer ook een NAS wil hebben.

Heb uiteindelijk maar een 500-600GB aan data die ik echt niet kwijt wil, de rest zou jammer maar niet rampzalig zijn.

Heb nog een Crashplan account lopen (via Docker), echter kost dit veel resources en is het backuppen zeer traag (upload van 2-4Mbit laatste tijd) waardoor 20GB backuppen gewoon 24 uur kost.

[ Voor 13% gewijzigd door Tortelli op 17-08-2017 14:09 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:51

Arfman

Drome!

Tortelli schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:07:
Heb uiteindelijk maar een 500-600GB aan data die ik echt niet kwijt wil, de rest zou jammer maar niet rampzalig zijn.
Dat is het natuurlijk ook. Ik heb ~6TB data, maar daarvan is dus ruim 5TB films en series. Jammer als het weg is, maar dat kan ik wel opnieuw downloaden of in het allerergste geval legaal bemachtigen. Data waarbij dat niet kan zijn het Excel huishoudboekje (staat al onze financiële gegevens in vanaf 2007), scripties en masterstukken van m'n vrouw en vooral foto's en filmpjes van onze dochter maar ook van vakanties van voor die tijd.

Misschien is dat nog een tip voor sommigen hier, vraag jezelf af wat je echt niet opnieuw kunt bemachtigen (dus wat echt belangrijke data is) en backup alleen dat, scheelt misschien een boel geld.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
@Musicmasters @walletje-w Al naar G-suite gekeken? 8 euro ex btw (9,68 inc) voor onbeperkt data. Officieel is het tot 5 gebruikers 1 TB... maar ik kan uit ervaring zeggen dat je er gewoon meer kan opzetten.

Werkt ook met Hyper Backup en Cloud Sync (ik doe beide, zowel cloud sync als Hyper Backup naar dezelfde Google Drive).

Is het enige wat in de buurt komt kwa prijs.

@Pimmeh heb je speciale software om zo'n net schema te maken? of is dat gewoon zelf gemaakt in een word/paint/whatever :+

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 17-08-2017 15:59 ]

Verwijderd

Waah schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:59:
@Musicmasters @walletje-w Al naar G-suite gekeken? 8 euro ex btw (9,68 inc) voor onbeperkt data. Officieel is het tot 5 gebruikers 1 TB... maar ik kan uit ervaring zeggen dat je er gewoon meer kan opzetten.

Werkt ook met Hyper Backup en Cloud Sync (ik doe beide, zowel cloud sync als Hyper Backup naar dezelfde Google Drive).

Is het enige wat in de buurt komt kwa prijs.

@Pimmeh heb je speciale software om zo'n net schema te maken? of is dat gewoon zelf gemaakt in een word/paint/whatever :+
Bedankt voor de suggestie, maar 1 vd redenen dat ik een NAS heb is dat ik allergisch ben voor Google. Misschien een beetje paranoia, maar ik vertrouw die club niet.

• Waah
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:04:
[...]

Bedankt voor de suggestie, maar 1 vd redenen dat ik een NAS heb is dat ik allergisch ben voor Google. Misschien een beetje paranoia, maar ik vertrouw die club niet.
Snap het idee :9 maar je kan toch gebruik maken van encryptie direct vanuit de NAS? Tenzij je verwacht dat ze je encryptie gaan kraken natuurlijk..... Als puur backup is met encryptie ook prima.

Verder vertrouw ik Google net zo als alle andere bedrijven. :Y)

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Waah schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:59:
Gewoon met Visio en de logo's copy-paste van het grote boze internet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik zit dit topic eens diagonaal door te kijken. Ik zit namelijk na te denken over de aanschaf van een NAS, maar een voorwaarde is dat ik daarbij iets als CrashPlan of equivalent kan gebruiken. Een van de dingen die ik daaraan prettig vind is dat je versies van files hebt en je dus bij bijvoorbeeld ransomware een oudere versie van de files kunt recoveren.

Zijn er nu anders dan CrashPlan eigenlijk wel diensten die zoiets bieden en die je zonder veel gedoe op een NAS kunt draaien?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
hovemt schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:44:
[...]

Ik heb inderdaad te vroeg wat geroepen. Quickconnect kan inderdaad niet gebruikt worden voor Hyper Backup, echter is het wel bruikbaar voor Cloud station. Maar voor een backup wil je geen cloud station gebruiken.
Ik heb mijn Hyper Backup toch echt via het Quickconnect adres van mijn 2e NAS lopen en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:13
Bananenplant schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:38:
Ik zit dit topic eens diagonaal door te kijken. Ik zit namelijk na te denken over de aanschaf van een NAS, maar een voorwaarde is dat ik daarbij iets als CrashPlan of equivalent kan gebruiken. Een van de dingen die ik daaraan prettig vind is dat je versies van files hebt en je dus bij bijvoorbeeld ransomware een oudere versie van de files kunt recoveren.

Zijn er nu anders dan CrashPlan eigenlijk wel diensten die zoiets bieden en die je zonder veel gedoe op een NAS kunt draaien?
Duplicati kan dit ook. Werkt onder Docker, volgens mij is er geen native Synology package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bananenplant schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:38:

Hyper Backup doet ook versioning, encryptie, etc. Standaard Synology package.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
walletje-w schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Hier zit ik met hetzelfde probleem, 5TB aan data. Ik baal er ontzettend van dat Amazon de prijzen zo verhoogd heeft. Was een ideale manier van back-up en extra cloud storage.
Nu zit ik er toch over na te denken om een extra NAS te kopen en die bij mijn ouders neer te zetten.
Als je al iemand kent die al een NAS heeft en 24/7 aan heeft staan hoef je misschien alleen een extra hardeschijf aan te schaffen en daar in te pluggen. Je kan de dienst ook weder aanbieden door hem/haar weer naar jou te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Bananenplant Hyper backup. In de Hyper Backup app zie je wel welke cloud-diensten het allemaal ondersteunen.

Ook even een diagram gemaakt met mijn backup+sync settings. Met powerpoint bij gebrek aan Visio.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0NJ2qFInAX9M48YPuHqqP0A6/full.jpg

Enige issue volgens mij, is dat mijn partner alle backups en bestanden opzettelijk verwijderd (vanaf schijf, Google Drive en Stack) ik wel alles kwijt ben. Maar dat risico is vrij laag :9 . En ik zou het toch fijn vinden als ze bij al onze data kan mocht ik straks tegen een boom rijden :Y)

Kwa gemak mis ik nog een makkelijk terug te zetten schijfimage van Windows en MacOS. Al is herinstalleren van beide geen ramp.

Alleen de werkbestanden van het video-editen in FCP-X zijn nu niet veilig.... En dat is niet ideaal. Als een project af is (meestal een 15 uur werk) heb ik het niet meer nodig (en maak ik er een archief van).

[ Voor 78% gewijzigd door Waah op 18-08-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gecko123 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Als je al iemand kent die al een NAS heeft en 24/7 aan heeft staan hoef je misschien alleen een extra hardeschijf aan te schaffen en daar in te pluggen. Je kan de dienst ook weder aanbieden door hem/haar weer naar jou te backuppen.
Ik ken jou van Tweakers. Waar staat jouw Nas ..... ik kom er nu aan met een schijf. :+

Weet iemand hoe je via Hyper Backup kan backuppen naar een externe HD? Ik krijg het niet voor elkaar. Hij weigert te starten en zegt iedere keer dat ik opnieuw moet inloggen in DSM :? Heb nu maar een kopie gemaakt via filemanager maar dat is niet handig als ik bestanden verwijder van de NAS want dan blijven ze bij een volgende kopie gewoon op de HD staan terwijl ze daar dan ook verwijdert moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:55:
[...]

Ik ken jou van Tweakers. Waar staat jouw Nas ..... ik kom er nu aan met een schijf. :+

Weet iemand hoe je via Hyper Backup kan backuppen naar een externe HD? Ik krijg het niet voor elkaar. Hij weigert te starten en zegt iedere keer dat ik opnieuw moet inloggen in DSM :? Heb nu maar een kopie gemaakt via filemanager maar dat is niet handig als ik bestanden verwijder van de NAS want dan blijven ze bij een volgende kopie gewoon op de HD staan terwijl ze daar dan ook verwijdert moeten worden.
Gewoon de eerste optie in hyper backup? Dus data backup en dan Local Shared folder & external storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:38:
[...]

Gewoon de eerste optie in hyper backup? Dus data backup en dan Local Shared folder & external storage
En dat werkt bij mij dus niet. Rara?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:48:
[...]

En dat werkt bij mij dus niet. Rara?
Selecteer je 1 folder om te backuppen of meerdere? Probleem komt wel bekend voor...

Eerst 1 map selecteren, helemaal doorlopen en daarna via de nieuwe taak de extra mappen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:49:
[...]

Selecteer je 1 folder om te backuppen of meerdere? Probleem komt wel bekend voor...

Eerst 1 map selecteren, helemaal doorlopen en daarna via de nieuwe taak de extra mappen toevoegen.
Meerdere. Ga ik eens proberen wat je zegt.

Werkt ook niet. Vermoed dat het te maken heeft met het feit dat de HD in een oude mediaplayer hangt. Zal er eens een fatsoenlijke USB behuizing voor kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:22
Iemand hier Synology C2 via HyperBackup al actief gekregen? Krijg steeds de melding "toegang verboden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:32
@Waah Hyper Backup werkt toch niet in combinatie met Stack? Ik meen dat daar een issue mee was. Volgens mij liep @Arfman daar ook tegenaan. Iets met bestanden (sparse files?) die niet door Stack ondersteund werden.

Of werkt dat tegenwoordig wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Nee nog steeds niet. Al snap ik niet wat er technisch mee aan de hand is. Het zijn toch 'gewoon bestanden'? Of mis ik iets?

Ik ben overigens misschien van plan om van Ziggo (40/4 Mbit) naar glasvezel over te stappen maar ik lees verschillende verhalen over de uploadsnelheid naar Stack, dat het soms maar met 600 kb/sec gaat. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Thinkpad ik heb een hyper backup naar een externe schijf. En alle data op die schijf sync in via cloud sync naar Stack.dus geen directe hyper backup.... Maar indirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

ThinkPadd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:41:
@Waah Hyper Backup werkt toch niet in combinatie met Stack? Ik meen dat daar een issue mee was. Volgens mij liep @Arfman daar ook tegenaan. Iets met bestanden (sparse files?) die niet door Stack ondersteund werden.

Of werkt dat tegenwoordig wel?
Werkt nog steeds niet en ik denk ook niet dat het nog gaat werken, dat probleem speelt nu al zo lang ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 19:01
ShaneV schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:37:
Iemand hier Synology C2 via HyperBackup al actief gekregen? Krijg steeds de melding "toegang verboden".
Loopt hier al maanden soepel. De beta zou een maand of drie duren, maar we zitten nu op bijna vier maanden zonder betaalverplichting. Ze hebben de FAQ al een beetje aangepast dat je door Hyperbackup wordt gevraagd een betaling te autoriseren, maar zelfs na herhaaldelijk kijken in Hyperbackup of de C2 web GUI geen vraag om betaling.

https://eu.c2.synology.com/nl-nl/login hier kun je wel inloggen / je account is wel geactiveerd voor de beta?

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:22
AtomicWing schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:09:
[...]

Loopt hier al maanden soepel. De beta zou een maand of drie duren, maar we zitten nu op bijna vier maanden zonder betaalverplichting. Ze hebben de FAQ al een beetje aangepast dat je door Hyperbackup wordt gevraagd een betaling te autoriseren, maar zelfs na herhaaldelijk kijken in Hyperbackup of de C2 web GUI geen vraag om betaling.

https://eu.c2.synology.com/nl-nl/login hier kun je wel inloggen / je account is wel geactiveerd voor de beta?
Heb toegang gekregen tot de disaster recovery maar, deze kan ik niet gebruiken wegens docker.

Dit zijn de foutmeldingen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tpY45rv.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1wjJuYO.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Mail van Crashplan. Lang verhaal, komt er op neer dat ze stoppen met consumenten abbonement.
Hello,

Thank you for being a CrashPlan® for Home customer. We're honored that you’ve trusted us to protect your data.

It's because of this trust that we want you to know that we have shifted our business strategy to focus on the enterprise and small business segments. This means that over the next 14 months we will be exiting the consumer market and you must choose another option for data backup before your subscription expires. We are committed to providing you with an easy and efficient transition.
WHAT DOES THIS MEAN TO YOU

We will honor your existing CrashPlan for Home subscription, keeping your data safe, as always, until your current subscription expires.

To allow you time to transition to a new backup solution, we've extended your subscription (at no cost to you) by 60 days. Your new subscription expiration date is XXXXXXXXXXXX
Ze bieden 2 opties aan;
Crashplan for small business en Carbonite (??). Crashplan for business kost je $10/maand per device.

Kortom exit crashplan, welkom grotere HDD voor mijn off site backup bij mijn ouders.

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 22-08-2017 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 14:57
wat ik nog steeds erg mis, en stom vind is dat je uit C2 back-up enkel op bijstandsniveau kunt downloaden (recoveren)

Je kunt geen hele mappen downloaden..
Als je dus erg veel files hebt, mag je deze allemaal handmatig een voor een binnen halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

FlorisVN schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:22:
wat ik nog steeds erg mis, en stom vind is dat je uit C2 back-up enkel op bijstandsniveau kunt downloaden (recoveren)
Dus je moet eerst zonder werk komen te zitten voordat je kunt recoveren? Da's inderdaad niet handig nee :+
Je kunt geen hele mappen downloaden..
Als je dus erg veel files hebt, mag je deze allemaal handmatig een voor een binnen halen..
Que? Dat kan toch niet waar zijn? Ik test het ff ..

EDIT: ik kan gewoon op een map gaan staan en "Restore" klikken in Hyper Backup hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Arfman op 23-08-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
Arfman schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:53:
[...]

Dus je moet eerst zonder werk komen te zitten voordat je kunt recoveren? Da's inderdaad niet handig nee :+

[...]

EDIT: ik kan gewoon op een map gaan staan en "Restore" klikken in Hyper Backup hoor.
Ha ok,
Vreemd heb net nog gekeken..
En kan hier enkel downloaden als ik een bestand aanklik, map niveau werkt helaas niet..
Vreemd..
Wat doe ik fout ? 8)7 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Restore test van back-ups vanaf OneDrive:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WC5nf3jm.png

Rename werkt al niet:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RPpTyyBm.png

Na sturen van screenshots in de browser...
• Is het mogelijk de mappen te verplaatsen naar een andere locatie?
• Heb je het al online geprobeerd i.p.v. via de app? (na sturen van screenshots in the browser)

Volgende e-mail waren wel wat slimmer, maar komen elk ook steeds pas na 3 dagen weer binnen:
"Heb je al op een andere computer geprobeerd?"
"Kun je het zowel in Edge als Internet Explorer testen?"
> Ja, op 3, 2x Windows & Mac. Ik heb het al ge-test in Chrome, Edge, Internet Explorer, ook zonder adblocks en fresh installs (VM).
Maar heb nog steeds niet het gevoel dat ik op OneDrive kan vertrouwen. Het is dat ik er nu 1TB gratis opslagruimte heb voor een jaar.

Kent iemand een tool waarbij je in cloud-based storage (OneDrive) kunt browsen zonder alles te hoeven downloaden? https://onedrive.live.com werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik heb inmiddels alle belangrijkste data gebackupped naar:
• Amazon Glacier - Alleen belangrijkste 200GB - $150 AWS credit gekocht voor $16 op eBay.
• Google Cloud Storage - Gratis 250 euro tegoed gekregen, maar is redelijk duur. Had er ook niet zo'n goed gevoel bij als AWS.
• Hetzner's Storage Box 2TB. Ik back-up ook mijn VM's daar naartoe. Werkt erg goed, maar ook duur.
• Eigen XPenology VM. Hele mooie oplossing, biedt veel mogelijkheden zoals snapshot replication, maar ook gewoon rsync. Al vind ik Hyper Backup en Cloud Sync niet ideal. Hyper Backup package'd alles in zijn eigen format en kan niet eens restoren naar een folder met andere naam, dus handig als je een read-only share met dezelfde naam hebt. En Cloud Sync is vervelend vanwege de notificaties en is volgens mij vrij langzaam. Dan liever rclone. Uiteindelijk kreeg Cloud Sync wel alle foto's in TransIP's Stack Storage en OneDrive, dus dat was wel weer makkelijk.

Ik had een Synology DS115j gekocht om bij mijn ouders te plaatsen, maar die kan helaas SFTP sneller dan 1MB per seconde aan. En soms ook gewoon maar 250KB/sec.

Google Apps for Business lijkt inderdaad onbeperkt zoals waah al zei, ook bij maar 1 gebruiker, maar had alleen maar een trial op een testdomein. Dat zou een optie kunnen zijn. Het 1e jaar ook nog eens 20% korting met coupon codes.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Niet duur!

Ik heb het genomen om te kijken wat het is. Iemand toevallig ervaring mee?

Wat ik nu zie: het iDrive-package werkt niet via quickconnect, dat is jammer.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• FlorisVN
Arfman schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:53:
[...]

[...]

Ik bedoelde eigelijk meer restoren uit de C2 cloud via de browser..
Stel de NAS is bijv. Stuk gegaan..
Dit kan helaas enkel op file niveau, en niet op map/share level..

Dus ok alles te downloaden ben je wel even bezig...
Ik vind dit een groot gemis..

• Arfman

Arfman

Drome!

FlorisVN schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:41:
[...]

Ik bedoelde eigelijk meer restoren uit de C2 cloud via de browser..
Stel de NAS is bijv. Stuk gegaan..
Dit kan helaas enkel op file niveau, en niet op map/share level..

Dus ok alles te downloaden ben je wel even bezig...
Ik vind dit een groot gemis..
Ah ja, dat klopt inderdaad. Wat dan misschien handiger is is om de hele backup file te downloaden en dan met Hyper Backup Explorer (https://www.synology.com/...download/DS112+#utilities) te restoren?

Of gewoon een nieuwe Synology kopen, dat heeft Synology ook het liefst :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:26
pven schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:11:
[...]

Niet duur!

Ik heb het genomen om te kijken wat het is. Iemand toevallig ervaring mee?

Wat ik nu zie: het iDrive-package werkt niet via quickconnect, dat is jammer.
ik gebruik iDrive denk ik nu voor het derde jaar.. Zelfs geupgrade van 1Tb naar 2Tb voor ik meen 80dollar p jaar.
Goede snelheid qua bandbreedte.. Scan is ook super snel, support werkt ook redelijk mee..
Enige wat ik jammer vind dat log files niet goed aangeeft welke files nu gefailed zijn en waarom?

Zit wel te twijfelen om volgend jaar (sep ) over te stappen op c2 van synology. Ik laat ze nog jaartje troubleshooten.

Ik teken nergens meer voor

• FlorisVN
Arfman schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:12:
[...]

Ah ja, dat klopt inderdaad. Wat dan misschien handiger is is om de hele backup file te downloaden en dan met Hyper Backup Explorer (https://www.synology.com/...download/DS112+#utilities) te restoren?

Of gewoon een nieuwe Synology kopen, dat heeft Synology ook het liefst :+
Ja, je hebt gelijk, daar zat ik ook aan te denken.
Maar zie helaas nergens de mogelijkheid de gehele back-up zo te downloaden.. 8)7
Waar vind jij deze ? :?

• pven
  • Niet online
Quakie schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:25:
[...]

ik gebruik iDrive denk ik nu voor het derde jaar.. Zelfs geupgrade van 1Tb naar 2Tb voor ik meen 80dollar p jaar.
Goede snelheid qua bandbreedte.. Scan is ook super snel, support werkt ook redelijk mee..
Enige wat ik jammer vind dat log files niet goed aangeeft welke files nu gefailed zijn en waarom?

Zit wel te twijfelen om volgend jaar (sep ) over te stappen op c2 van synology. Ik laat ze nog jaartje troubleshooten.
Interessant, dank.

Is het echt backup, of sync?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Niet veel mensen die hier Backblaze gebruiken zo te lezen? Lijkt me wel de beste deal toch, voor 50 dollar unlimited data? Of werkt het niet goed?

• Arfman

Arfman

Drome!

Mr_gadget schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:04:
Niet veel mensen die hier Backblaze gebruiken zo te lezen? Lijkt me wel de beste deal toch, voor 50 dollar unlimited data? Of werkt het niet goed?
Wordt niet ondersteund door Hyper Backup voor zover ik weet dus niet echt een handige optie wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:06
Vannacht een mailtje gehad dat de beta van C2 op zijn einde loopt. De beta stopt op 15 september en de officiële C2 service start op 18 september. Mijn tarief zou € 5,99 of € 6,99 zijn voor 1TB. Verschil zit hem o.a. dat het abonnement van 6,99 per uur een backup maakt en die van 5,99 1x per dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
pven schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:06:
[...]

Interessant, dank.

Backup. Op de achtergrond houden ze ook 10 versies vast voor je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Marcel_EA schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 07:16:
Vannacht een mailtje gehad dat de beta van C2 op zijn einde loopt. De beta stopt op 15 september en de officiële C2 service start op 18 september. Mijn tarief zou € 5,99 of € 6,99 zijn voor 1TB. Verschil zit hem o.a. dat het abonnement van 6,99 per uur een backup maakt en die van 5,99 1x per dag.
Ik wil net een abonnement aanschaffen en zie dat de BTW er nog bij komt. Wellicht handig om te weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Oei goed dat je het meldt! Zover was ik niet gekomen. Jammer dat de btw er nog bij komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Nog meer mensen met Hyper Backup die faalt? Zie ook: https://forum.synology.co...wtopic.php?f=268&t=134639

Voor degenen die de betreffende update nog niet geïnstalleerd hebben: misschien beter even wachten tot Synology met een fix komt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:23
Nergens last van hier, ook alles laatste updates erop, maakt backup naar USB disk, afgelopen nacht nog gelopen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Orion84 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:34:
Nog meer mensen met Hyper Backup die faalt? Zie ook: https://forum.synology.co...wtopic.php?f=268&t=134639

Voor degenen die de betreffende update nog niet geïnstalleerd hebben: misschien beter even wachten tot Synology met een fix komt.
Jep hier ook inderdaad.... Gelukkig nog een One way cloud sync lopen ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:00

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Orion84 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:34:

Yes; hier ook. Zowel mijn lokale als cloudbackups (S3) mislukken. Ook als ik een taak maak beginnend met een schone lei.

Edit: als reactie op een ticket, vandaag (28-08):
Currently, we are aware of this issue and we are working on a fix for it. Hopefully, this issue will be fixed in the next version of Hyper Backup which would be released today afternoon or tomorrow. Please help to upgrade Hyper Backup then check if the issue remains.

[ Voor 25% gewijzigd door Bastiaan op 28-08-2017 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:00

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Versie 2.1.2-0605 is net uit. Getest, en werkt weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Bastiaan schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:55:
Versie 2.1.2-0605 is net uit. Getest, en werkt weer zoals het hoort.
Dank voor de tip, hier inderdaad ook weer up and running nu :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Aangezien Crashplan stopt, Stack niet werkt met HyperBackup en ik niet echt een goedkope andere oplossing zie ben ik eigenlijk op zoek naar iemand met een Syno die een stukje van zijn schijf zou willen 'delen' met mij (natuurlijk wederzijds).

Op deze manier helpen we elkaar aan een offsite backup.
Details moeten we natuurlijk bespreken en er moet wel wederzijds vertrouwen zijn, ook al maken we encrypted backups. Wellicht is er iemand die dit wel ziet zitten? Stuur me dan even een PM om zo het topic niet te 'vervuilen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:13
Stack werkt wel uitstekend met Duplicati, als vervanger voor HyperBackup. Al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Dank voor de tip.

Heb Duplicati draaien in Docker op mijn Syno.
Maar zou graag de native Syno backup app (HyperBackup) willen gebruiken.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Welke tool gebruiken jullie om backups naar je Synology te maken vanaf PC's? Synctoy?
Wil op mijn computer en NAS dezelfde folder hebben die gesyncroniseerd wordt. De folder wordt dan ook nog naar STACK gebackupt.

(geen docker support op mijn DS213j).

Overigens: iedereen wil graag hyperbackup gebruiken met STACK. Maar Cloudsync ondersteunt toch ook versies inmiddels? Welk verschil met hyperbackup mis ik?

[ Voor 31% gewijzigd door Mr_gadget op 31-08-2017 14:44 ]

• Tortelli

Tortelli

Gebruik gewoon de ingebouwde backup tool van Windows 10. Nadeel is wel dat bestanden voor versioning wat aangepast worden (timestamp in naam), echter na recovery is dat weer hersteld neem ik aan.

[ Voor 55% gewijzigd door Tortelli op 31-08-2017 15:00 ]

• ThinkPad
@Mr_gadget Om de PC's in huis te backuppen naar de NAS gebruik ik Veeam Agent for Microsoft Windows FREE.

Werkt prima, doet ook versioning. Veeam is ook een bewezen naam in de IT :) De ingebouwde Windows Backup is wellicht ook bruikbaar. Maar die kan geen mailtje sturen bij success/error denk ik? En in Veeam kun je credentials invoeren van een netwerkshare. Bij de Windows backup kan dat ook wel verwacht ik, maar dan kan je 'zelf' ook bij die share denk ik, waardoor die locatie vatbaar is voor cryptolockers.

Hyper Backup / Cloud Sync....
Cloud Sync is geen backup, het synct alleen A naar B (of andersom). Beschermt dus niet tegen een cryptolocker, het verprutste bestand op locatie A wordt door Cloud Sync vrolijk naar locatie B (Stack) gesynchroniseerd.

Geen familie die een Synology heeft staan? Ik heb een Hyper Backup taak naar de Synology bij m'n ouders lopen, op die manier heb ik versioning :)

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 31-08-2017 15:17 ]

• avec_style
  • Laatst online: 21:05
ik gebruik resilio sync (het vroegere bittorrent sync)
Dit is een synchronisatie tool maar houdt wel oudere versies van files bij. Zo zit je dus ook veilig voor cryptolockers.

Ik vind een synchronisatiegtool veel makkelijker. Je files zijn altijd gebackupped. En je hoeft je pc nooit aan te laten staan tot de backup job gaat draaien (of dat je deze handmatig moet aftrappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
nieuws: Synology maakt prijzen cloudopslagdienst bekend

Ik moet zeggen dat ik de prijzen echt best wel OK vind :Y
300GB zal voor veel mensen al zat zijn om de écht belangrijke data op te slaan. Dan is 24,99 per jaar echt geen geld vind ik. En de 1TB variant valt mij ook dik mee, met 5 euro per maand (omgerekend vanaf jaarbedrag).

Tuurlijk is een product zoals TransIP Stack gewoon gratis, maar daarbij heb je geen encryptie en geen versioning wanneer je een Synology hieraan vastknoopt. Ook is het daar maar de vraag hoe backup aan hun kant geregeld is. Bij Synology kun je tenminste ook nog aankloppen voor support.

Ik heb m'n offsite backup al geregeld (staat een Synology bij m'n ouders waar ik mijn Synology heen laat kopieren), maar anders had ik waarschijnlijk de 300GB variant genomen. Voor alle vakantiefoto's en belangrijke documenten zou ik daar genoeg aan hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 02-09-2017 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
pven schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:06:
[...]

Interessant, dank.

Backup (met versioning tot 10 exemplaren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:37

pietje63

RTFM

Ne de prijzen van C2 bekend zijn, ben ik gaan twijfelen tusesn C2 en Glacier en Stack. Ik heb ~300GB backup data (en daar komt per jaar zo'n 25GB foto's bij).

C2
Gezien ik net/snel boven de 300GB uitkom, is C2 net minder interessant (qua prijsstelling). Het aantal versies van backups valt me daarnaast een beetje tegen (maar zou voldoende moeten zijn).

Glacier
Glacier kan ik prima mee leven (een restore hoef ik hopelijk nooit te doen, en als het wel moet mag hij er best de tijd voor nemen in ruil voor lagere kosten).

Echter, wat ik me afvraag bij Glacier (gebruik Synology app): is het mogelijk om bij een restore een versie/datum te kiezen? Ik kan die optie niet zo snel vinden, en anders is het bijna een one-way sync (en ben je dus niet goed beschermd tegen bijvoorbeeld een cryptolocker).

Stack
Tijdje gewerkt met hyperbackup naar een local share en de restultaten syncen naar Stack middels cloudsync. Voelt wat kunstmatig, kost extra ruimte op mijn Synology (de hyperbackup files) en performance (mijn DS115j is niet de snelste). Het kunstmatige vindt ik nog wel het grootste probleem. Ik zie nog wel problemen ontstaan bij een restore (bijvoorbeeld als een harddisk defect gaat halverwege een sync).

Natuurlijk sta ik open voor tips :-)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Of een 2e Synology ergens neerzetten als backup tagret; voor €70 koop je een 2e hands 115j. Druk er een ~3TB HDD in voor ~€70 (nieuw uit V&A) en je hebt voor €140 een oneindige backup mogelijkheid zonder echte nadelen. Je moet deze natuurlijk wel bij iemand kwijt kunnen.

Terugverdien tijd is (vergeleken met C2) ~2,1/4e jaar. Aangezien je maar ~300GB hebt is dat relatief lang natuurlijk; heb je >1TB is dit veel sneller terugverdient.

• pietje63

pietje63

RTFM

Tortelli schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:54:
Of een 2e Synology ergens neerzetten als backup tagret; voor €70 koop je een 2e hands 115j. Druk er een ~3TB HDD in voor ~€70 (nieuw uit V&A) en je hebt voor €140 een oneindige backup mogelijkheid zonder echte nadelen. Je moet deze natuurlijk wel bij iemand kwijt kunnen.

Terugverdien tijd is (vergeleken met C2) ~2,1/4e jaar. Aangezien je maar ~300GB hebt is dat relatief lang natuurlijk; heb je >1TB is dit veel sneller terugverdient.
Economisch een goede optie, en ook Tweaker-proof. Ik ga hier nog even over nadenken.

Heeft iemand daarnaast nog een antwoord op mijn vraag?
Echter, wat ik me afvraag bij Glacier (gebruik Synology app): is het mogelijk om bij een restore een versie/datum te kiezen? Ik kan die optie niet zo snel vinden, en anders is het bijna een one-way sync (en ben je dus niet goed beschermd tegen bijvoorbeeld een cryptolocker).

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chronoz
Geen idee, ik heb voor $17 $150 aan AWS credit gekocht en alles in Glacier gezet. Ik ben ook wel benieuwd.

Maak eens een nieuwe bucket, maak en delete een paar files, druk op "initiate restore" volgens https://stackoverflow.com...ly-deleted-glaciered-data en kijk of je kunt kiezen in timestamps.

Xpenology op VMware op een HP Proliant MicroServer Gen8 kan ook leuk zijn. Dan gebruik je snapshot replication. Of deze NUC pricewatch: Intel NUC 6CAYH met een 2,5" HDD, is even snel als de DS1817+, maar geen uitbreidbaarheid. Met snapshot replication heb je wel restoren in timestamps.

Ik ben mijn OneDrive back-ups kwijt. De bestanden staan er nog, maar foutmeldingen bij het benaderen, die zou ik niet aanraden.

• chronoz
Ik heb trouwens een DS115j gekocht voor 89 euro bij de Coolblue, dat ging haalt nog geen 1MB per seconde met SFTP/FTPS, etc.

Hij staat te koop inderdaad, nauwelijks gebruikt. Voor thuisgebruik denk ik dat hij op een normale WD Red nog wel 15/20MB per seconde kan wegschrijven zonder encryptie, maar hoeveel keuze heb je met remote back-ups? SSH/SFTP/FTPS, Webdav/HTTPS, VPN. Best bruikbaar als je al een VPN hebt staan tussen 2 locaties via bijvoorbeeld je router, maar anders echt niet.

Als je ooit VMware ESXi hebt geïnstalleerd, kijk naar XPenology. Er staat een OVA online, dus het is 3 minuten werk. Dat werkt super als back-up destinatie met snapshot replication.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik werk inmiddels een week of wat met iDrive (met name omdat het zo goedkoop was ;)). Tot nu toe ben ik erg tevreden. De app is wat gammel, en support lijkt niet altijd te weten waar ze het over hebben, maar ze reageren snel en doen hun best.

Ik heb nu al mijn foto's en video's over gezet (550GB). Omdat mijn upload wat traag is kostte dat wat tijd, maar uiteindelijk staat het erop. De dagelijkse backup geeft iedere dag aan het einde aan dat de backup mislukt is, terwijl het volgens de logging wel goed is. Bugje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Iemand ervaring met het overgaan van crashplan home > pro in docker?.
Heb mijne goed werkende gekregen door de uitleg van @FrenzyFreak ( FrenzyFreak in "[Synology] Backup strategieën en tools" ), maar nu naar de Pro versie?.

(probeer dat iig tot mijn abbo erop zit...)

[ Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 22-09-2017 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik heb een Ubuntu VPS welke ik zou willen backuppen naar mijn Synology.
Wat is de beste methode hiervoor?
Rsync lees ik veel. Echter geen idee hoe ik dit moet instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Marcel_EA schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:08:
Ik heb een Ubuntu VPS welke ik zou willen backuppen naar mijn Synology.
Wat is de beste methode hiervoor?
Rsync lees ik veel. Echter geen idee hoe ik dit moet instellen?
Leesvoer: https://www.synology.com/...SM/AdminCenter/file_rsync
#2: https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=86270
#3: http://www.authenticdesig...untu-server-synology-nas/

Je hebt tegenwoordig ook: https://www.synology.com/...ActiveBackup/activebackup
https://www.synology.com/nl-nl/dsm/feature/active_backup ;)

Mocht je er echt niet uitkomen dan kan ik je wellicht wel helpen doe dan maar een DM.
Maar eerst even bovenstaande proberen en doorlezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kavaa op 05-10-2017 22:21 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Hartelijk dank @djkavaa !
Ik ga bovenstaand even aandachtig lezen en laat sowieso weten of het gelukt is.

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Marcel_EA schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:06:
Hartelijk dank @djkavaa !
Ik ga bovenstaand even aandachtig lezen en laat sowieso weten of het gelukt is.

Tnx!
Net even een Digital Ocean VM aangemaakt, en getest met Active Backup werkt wel mooi.

Afbeeldingslocatie: https://d.pr/i/Y7ZaIJ+

Zelf draaien we rsnapshot voor al onze linux servers naar een server met SSDs erin. Dit omdat vele servers Webservers zijn waarvan elk uur een backup gemaakt wordt.
En dat zijn heeeeel veeeel bestandjes, met normale disk kreeg de server 18 Cores en 32GB ram de rotatie niet helemaal rond binnen het uur.

Backups van 30+ servers worden erop gemaakt momenteel.

Update
Ik moet wel zeggen dat die Active Backup niet heel erg snel is.
Heb een 400Mbit Ziggo verbinding van waar ik dit nu aan het testen ben.
En dan haal ik data van een Digital Ocean VM af die makkelijk 1Gbit kan weg zetten en ben al 15 min bezig en Synology geeft aan pas 500MB overgedragen te hebben.

Rsnapshot was al 15x klaar geweest ;)

Update #2
Zo te zien gaat het met grote files sneller, heb 2 1GB files aangemaakt op de VPS en die haalt die met +/- 30MB Binnen dus dat gaat goed, denk dat de snelheid van kleine bestanden sterk afhankelijk is van de CPU van de Synology NAS (Duh)
Deze test heb ik gedaan op een DS1513+ (Dual Core 2.13Ghz) Atom D2700

[ Voor 32% gewijzigd door Kavaa op 06-10-2017 09:48 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Hoe werkt de active backup tool eigenlijk, ken deze helemaal niet?.

Zelf geupgrade van crashplan home naar de small business versie (kost bijna niets 1e jaar) om te proberen. Valt me op dat uploadsnelheid nog altijd even beroerd is. Had gehoop dat dit wat sneller zou zijn.... zit rond de 3Mbit...... (van mijn 400/40).
djkavaa schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:41:
[...]

Net even een Digital Ocean VM aangemaakt, en getest met Active Backup werkt wel mooi.

[afbeelding]

Zelf draaien we rsnapshot voor al onze linux servers naar een server met SSDs erin. Dit omdat vele servers Webservers zijn waarvan elk uur een backup gemaakt wordt.
En dat zijn heeeeel veeeel bestandjes, met normale disk kreeg de server 18 Cores en 32GB ram de rotatie niet helemaal rond binnen het uur.

Backups van 30+ servers worden erop gemaakt momenteel.

Update
Heb een 300Mbit Ziggo verbinding van waar ik dit nu aan het testen ben.
Modem er even uittrekken en je hebt waarschijnlijk 400/40 Mbit ;).

[ Voor 120% gewijzigd door Tortelli op 06-10-2017 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Tortelli schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:34:

Zelf geupgrade van crashplan home naar de small business versie (kost bijna niets 1e jaar) om te proberen. Valt me op dat uploadsnelheid nog altijd even beroerd is. Had gehoop dat dit wat sneller zou zijn.... zit rond de 3Mbit...... (van mijn 400/40).

[...]

Best Simpel je installeert hem via Package Center -> Je stelt een Windows of Linux server in en hoe je het schema wilt en welke mappen je wilt back-uppen en de rest gaat redelijk vanzelf.
Alleen vindt ik de snelheid in mijn test wat minder. Dus ik zou het niet aan mijn Synology overlaten.
Maar denk dat het voor vele wel mooi kan werken.

Zoals altijd test het wel eerst voordat je er van afhankelijk wordt of op gaat vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Tortelli schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:34:

[...]

Heb ook 400Mbit zo te zien, let er nooit zo op ;) En 300Mbit zat nog in het geheugen ahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Inmiddels is het gelukt om rsync aan de praat te krijgen!
Nogmaals bedankt @djkavaa voor de top hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Marcel_EA schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:42:
Inmiddels is het gelukt om rsync aan de praat te krijgen!
Nogmaals bedankt @djkavaa voor de top hulp!
Graag gedaan.
Voor de andere forumleden het was nog een hele klus om het werkend te krijgen.
Ik zou graag de oplossing willen posten maar dat wordt echt een heel lang verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 18:42
Ik weet niet of ik hier in het juiste topic zit, ik heb het volgende probleem.

1x per maand backup ik mijn bedrijfsserver op een Synology DS214+ naar een externe HDD via HyperBackup. Werkt als een speer. Helaas lijkt de laatste DSM update (DSM 6.1.3-15152 Update 6 van 03-10-2017) in combinatie met de laatste versie van HyperBackup (2.1.4-0625) de boel kaput gemaakt te hebben. Ik ontvang de volgende fouten in m'n log:

code:
1
2
3
4
5
Niveau  Datum en tijd   Gebruiker   Gebeurtenis
Error   2017/10/08 09:57:37 SYSTEM  [Local][Backup_Compleet] Failed to run backup task.
Error   2017/10/08 09:57:36 SYSTEM  [Local][Backup_Compleet] Failed to backup data.
Error   2017/10/08 09:57:36 SYSTEM  [Local][Backup_Compleet] Exception occurred while backing up data.
Error   2017/10/08 09:57:36 SYSTEM  [Local][Backup_Compleet] Failed to access the backup destination.

Na wat zoekwerk op het interweb ben ik niet de enige met een soortgelijke melding, het komt echter nooit echt tot oplossingen.
Wat ik al geprobeerd heb (ik heb me dan vooral gericht op regel nr. 5 uit de error, die lijkt te duiden op het niet toegankelijk zijn van de externe HDD):
  • De boel gerestart; 8)7
  • Services aan en uit gezet;
  • De HDD gecheckt op zowel de NAS als een PC, werkt prima, is benaderbaar en leesbaar;
  • De 'read-only' attibutes van de HDD verwijderd (las ik ergens als oplossing);
  • 3 miljoen keren opnieuw geprobeerd;
  • Ten einde raad een post op T.net geplaatst :*)
Is er iemand die dit herkent of mij een duw richting een oplossing kan geven? Ik zou graag gewoon netjes backuppen 'voor het geval dat'. M'n NAS is nu via CloudStation gemirrored naar 2 PC's, maar echt safe is het allemaal niet....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
pietje63 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:41:
[...]

Economisch een goede optie, en ook Tweaker-proof. Ik ga hier nog even over nadenken.

Heeft iemand daarnaast nog een antwoord op mijn vraag?

[...]
Nope, in de glacier app kan je bij restore geen versie kiezen. Is volgens mij gewoon een 1-way sync inderdaad.

Een van de redenen dat ik inmiddels aan het overstappen ben naar de nieuwe C2 dienst van Synology. Inmiddels mijn initiële backup voltooid. Binnenkort maar eens kijken hoe ik de boel in Glacier stopzet / verwijder zonder dat dat weer kosten met zich meebrengt :P

C2 is wel fors duurder, maar meerdere versies (en daarmee dus ook bescherming tegen eigen fuckups en cryptolockers), geen gehannes met geduldig (of duur) restoren en directe toegang tot de bestanden via een webbrowser is me dat wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
@Orion84 Ik dacht dat C2 de data in een container bewaard (net zoals een backup naar een tweede nas) en dat je dus niet via de webbrowser bij je data komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Quakie schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:08:
@Orion84 Ik dacht dat C2 de data in een container bewaard (net zoals een backup naar een tweede nas) en dat je dus niet via de webbrowser bij je data komt?
Geen idee hoe ze het doen, maar je kan gewoon inloggen op https://c2.synology.com/ en via een portaal naast wat statistieken bekijken ook gewoon door je backups browsen en daar bestanden uit downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
oke thanks, handig om te weten.. Het was mij tijdens beta periode niet opgevallen. Ik heb het nu niet meer dus kan het niet checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nu met het stoppen van CrashPlan zoek ik een vervanger. Ik heb vijf /tien clients op allerlei verschillende locaties. Met in totaal 1TB aan back-up data. Deze wil ik zonder onderhoud continue gebackuped houden.

Nu zat ik te denken om een Synology te kopen en deze in de meterkast te zetten. Al de clients naar de Synology te laten backuppen. Die ik dan weer via de c2 dienst online veilig stel.

Is dit een goeie vervanger voor CrashPlan en wat voor Synology zou hiervoor voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Defector schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:25:
Nu met het stoppen van CrashPlan zoek ik een vervanger. Ik heb vijf /tien clients op allerlei verschillende locaties. Met in totaal 1TB aan back-up data. Deze wil ik zonder onderhoud continue gebackuped houden.

Nu zat ik te denken om een Synology te kopen en deze in de meterkast te zetten. Al de clients naar de Synology te laten backuppen. Die ik dan weer via de c2 dienst online veilig stel.

Is dit een goeie vervanger voor CrashPlan en wat voor Synology zou hiervoor voldoen?
Elke Synology zou voldoen voor dit scenario. Backuppen is niet zwaar en uploaden naar de cloud ook niet. Een nieuwere Synology krijgt langer updates, maar aangezien je geen gekke packages ed gaat draaien zou ook een 2e hands model prima voldoen.

Met Hyper Backup (een backupmethode van Synology) heb je ook versiebeheer. Dus dat zou een goede vervanger zijn voor Crashplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 18:42
_Teq_ schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 10:25:
Ik weet niet of ik hier in het juiste topic zit, ik heb het volgende probleem. :'(
Iemand? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:51
Orion84 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:13:
[...]

Geen idee hoe ze het doen, maar je kan gewoon inloggen op https://c2.synology.com/ en via een portaal naast wat statistieken bekijken ook gewoon door je backups browsen en daar bestanden uit downloaden.
Was al langere tijd aan het kijken naar een off-site backup locatie voor mijn data en heb nu dus ook een 300 GB abbo genomen. Net de initiële backup afgerond en kan nu inderdaad mijn files browsen vanuit de portal. Heb ook meteen 2FA aangezet, want het heeft niet zoveel zin om mijn Synology helemaal dicht te timmeren en dan vervolgens de bestanden op het internet beschikbaar te laten zijn via een simpele login.

Wat ik wel jammer vind is dat je vanuit de browser alleen per file kunt downloaden en dus niet meerdere bestanden tegelijk en/of hele folders. Of doe ik iets fout?

Daarnaast heb ik client-side encryption niet ingeschakeld, hoe zit het als ik dit wel inschakel en de bestanden vanuit de portal wil beheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
maussert schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:49:
[...]
Daarnaast heb ik client-side encryption niet ingeschakeld, hoe zit het als ik dit wel inschakel en de bestanden vanuit de portal wil beheren?
Goeie vraag. Ik vroeg me dat ook af, maar heb het nog niet uitgeprobeerd / nagevraagd.

Ik zie dat ze de bug in de statistieken inmiddels ook hebben opgelost. Bij mij stond er 66% gebruikt, maar daarnaast stond: 1024GB in use, 2048 total. Nu geeft ie netjes 1300Gb in use weer :)

Die 2FA is een goede tip, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:40
Ik loop tegen iets aan wat ik niet helemaal snap, hopelijk kan iemand me hier de juiste richting opsturen.

Ik wil de bestanden op mijn Synology op kantoor laten syncen naar mijn Synology thuis.
Hiervoor gebruik ik Cloudstation server op kantoor en Cloudstation sync thuis.
Bij de instellingen laat ik alles syncen naar volume 2, mijn thuisschijf die ik volledig beschikbaar heb voor deze taak.

Echter, ik zie de gesyncte mappen daar niet instaan.
Ik zie ze als losse gedeelde mappen.
Kijk ik bij eigenschappen, dan zie ik dat deze mappen netjes op volume 2 staan.
Maar open ik dus volume 2 in file station of met Windows verkenner, dan staan er geen mappen in.

Sterker nog, in Windows verkenner zie ik alle gesyncte mappen als losse shares staan.
En dat vind ik erg onhandig.
Ik wil dat alle folders gewoon bij elkaar staan onder volume 2, niet als losse gedeelde map.

Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg?

Hieronder zoals mijn Windows verkenner het weergeeft.
De map Andrew zou dus eigenlijk in de map 3TB monty moeten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jO4I0mY.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door kesj op 21-10-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Dan moet je denk ik op volume 2 eerst een overkoepelende shared folder aanmaken en daar je backups naartoe schrijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 21-10-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Orion84 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:40:
Dan moet je denk ik op volume 2 eerst een overkoepelende shared folder aanmaken en daar je backups naartoe schrijven.
Dank, ga ik meteen naar kijken!
Kan me alleen niet herinneren dat ik die optie gezien heb in Cloudstation sync.

[ Voor 30% gewijzigd door kesj op 21-10-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Orion84 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:40:
EDIT:

Toch niet gelukt...

Bij "delen" kan ik "mappad wijzigen" kiezen.
Maar dan synct ie de hoogste map niet mee.
Wordt daardoor een grote brij van folders op het Volume.

Als ik handmatig eerst een gedeelde map op Volume 2 aanmaak, dan krijg ik weer het oorspronkelijke probleem...

[ Voor 38% gewijzigd door kesj op 21-10-2017 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Ik snap er echt niets van...
Hoe sync ik nu alle gedeelde mappen naar volume 3TB monty, en dan weer IN diezelfde gedeelde mappen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LPfzdfI.jpg

[ Voor 78% gewijzigd door kesj op 21-10-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Door in 3TB Monty subfolders te maken voor al je folders aan de linkerkant en dan die subfolders als mappad in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Orion84 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:55:
Door in 3TB Monty subfolders te maken voor al je folders aan de linkerkant en dan die subfolders als mappad in te stellen?
Dat lijkt inderdaad de meest logische manier, maar die subfolders krijg ik niet te zien in de config van ShareSync.

Ik zie daar alleen mijn gedeelde folders of volumes.
Op de volumes kan ik niet doorklikken naar een subfolder.
En kies ik een gedeelde folder, dan krijg ik dus weer in Windows Verkenner of de Mac Finder heel veel shares te zien...

Enige wat ik me kan bedenken is dat ik het server side moet aanpassen?
Dus eerst een folder maken die "server" heet en daar alle huidige folders in plaatsen?
Dan sync ik die folder maar als gedeelde folder en beperk ik het aantal tot een...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VqPmlg1.png?1

[ Voor 15% gewijzigd door kesj op 21-10-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Nog mensen met Hyperbackup problemen naar Amazon Cloud Drive sinds vorige nacht?
[Amazon Cloud Drive][Mijn Documenten] Exception occurred while backing up data. (The backup destination is busy. Please try again later.)
Kan iig wel gewoon inloggen op ACD...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 20:22:
Nog mensen met Hyperbackup problemen naar Amazon Cloud Drive sinds vorige nacht?
Nope, gewoon gelukt

code:
1
2
3
4
5
6
Your backup task Amazon Drive 1 is now complete.

Backup Task: Amazon Drive 1
Backup Destination: Backup / NAS1
Start Time: Fri, Nov 3 2017 03:00:19
Duration: 3 Minute 34 Second

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 18:36
Is het trouwens zo dat Amazon nog steeds geen ecryption ondersteund? Dan moet je neem ik aan eerst je synology zelf alles laten encrypten en dat backuppen? Hoe doen jullie dat? Het is wel ideaal dat het via Hyperbackup rechtstreeks naar Amazon kan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
spokje schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:04:
Is het trouwens zo dat Amazon nog steeds geen ecryption ondersteund? Dan moet je neem ik aan eerst je synology zelf alles laten encrypten en dat backuppen? Hoe doen jullie dat? Het is wel ideaal dat het via Hyperbackup rechtstreeks naar Amazon kan...
Met HyperBackup kun je een sleutel opgeven waarmee de data wordt versleuteld voor het wordt opgeslagen. Je dient HyperBackup ook te gebruiken voor de restore en kunt niet individuele bestanden aanspreken via de webinterface.

Overigens ben ik afgelopen weekend overgestapt op C2 van Synology. Mijn abonnement met Amazon verloopt eind van deze maand en ik heb ervoor gekozen om deze niet te verlengen. De upload ging rap en de werking met HyperBackup is eenvoudig en overzichtelijk. Ik heb nog geen restore uitgevoerd in combinatie met C2. Dat ga ik nog testen voordat ik mijn data verwijder uit de Amazon cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 18:36
DAzN schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:46:
[...]

Met HyperBackup kun je een sleutel opgeven waarmee de data wordt versleuteld voor het wordt opgeslagen. Je dient HyperBackup ook te gebruiken voor de restore en kunt niet individuele bestanden aanspreken via de webinterface.

Overigens ben ik afgelopen weekend overgestapt op C2 van Synology. Mijn abonnement met Amazon verloopt eind van deze maand en ik heb ervoor gekozen om deze niet te verlengen. De upload ging rap en de werking met HyperBackup is eenvoudig en overzichtelijk. Ik heb nog geen restore uitgevoerd in combinatie met C2. Dat ga ik nog testen voordat ik mijn data verwijder uit de Amazon cloud.
Oh, ik had me misschien wat beter in moeten lezen eerst. C2 lijkt nog wel aantrekkelijker dan Amazon. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Afgelopen dagen druk bezig geweest met het aanpassen van mijn Synology instellingen. Op security gebied nu alles ingesteld behalve een beter certificaat (domeinen net opgezegd :( ).

Nu bezig met uploaden naar C2. Ben benieuwd. Voelt wel goed om een encrypte backup op een veilige plaats te hebben.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
Gisteren eerst een integriteitscheck uitgevoerd, vervolgens een steekproefsgewijze restore van mijn C2 backup, en alles werkt naar volle tevredenheid. Heb daarna de backup van Amazon verwijderd, ik had de auto-renew al uitgeschakeld bij Amazon.

Jammer, Amazon had een mooi product dat een jaar lang vrijwel 100% goed heeft gewerkt. Maar ik moet zeggen, ik ben nu meer tevreden met C2. 't Is overzichtelijk, en werkt gewoon goed vanuit Hyperbackup.

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Ik heb sinds deze week de Synology DS216Play binnen gekregen. Vandaag geïnstalleerd. Nu word ik overweldigd door de backup tools van Synology.

Mijn doel is het volgende:
- ca. 100GB aan muziek van één map op de pc realtime backuppen naar de Synology, in een privémap. Dus niet de shared-music folder. Deze muziek moet gestreamd kunnen worden naar een telefoon en tablet van de gebruiker van deze privémap.
- ca. 200GB aan foto's van één map op de pc realtime backuppen naar de Synology in een gedeelde map (dit is standaard de "photo"-map op de Synology). Deze foto's moeten op alle telefoons geopend kunnen worden.

Volgens mij moet ik hiervoor nu een combinatie van Cloud Station en Hyper Backup gebruiken. Is het een
goed plan om mijn foto- en muziek-mapjes op de pc gewoon via Hyper Backup periodiek/realtime te laten backuppen naar de NAS, en dan de desbetreffende mappen op de NAS te configureren in Cloud Station?
En dan de poorten openzetten zodat ik de bestanden niet alleen binnenshuis kan benaderen, wat niet zo moeilijk zal zijn met een tutorial als deze.

Maar ik ben toch wel bang dat ik iets over het hoofd zie wat betreft de combinatie tussen Cloud Station en Hyper Backup. Ik hoef dus echt niet een backup van mijn hele Windows systeem, van alle .tmp files en alle instellingen, het gaat nu puur en alleen om een toegankelijke foto's en muziek folder. Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben voor de aanpak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

@nino_070 Voor backup naar Synology gebruik je geen Hyper Backup.
Wil je daarnaast backup of sync? Bij een Sync heeft een virus of delete in principe ook meteen gevolgen op je doeldata. Bij een (incremental) backup niet. Cloud Station is in beginsel een Sync, maar door de ondersteuning van versioning kan het naar mijn mening ook worden ingezet als een vorm van backup.

Wat ik niet wet of Cloud station ook naar alle mappen (zoals photo) kan schrijven.

Zelf gebruik ook voor mijn bestanden het volgende
Mac -> Cloud station -> Nas map 1
Nas map 1 -> Glacier Backup -> AWS (Kopie in Cloud 1)
Nas map 1 -> Hyperbackup -> Nas map 2
Nas map 2 -> Cloud sync -> TransIp (via webdav, kan niet direct met Hyperbackup) (Kopie in Cloud 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
pietje63 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:27:
@nino_070 Voor backup naar Synology gebruik je geen Hyper Backup.
Wil je daarnaast backup of sync? Bij een Sync heeft een virus of delete in principe ook meteen gevolgen op je doeldata. Bij een (incremental) backup niet. Cloud Station is in beginsel een Sync, maar door de ondersteuning van versioning kan het naar mijn mening ook worden ingezet als een vorm van backup.
Een incremental backup zou toch gewoon de bestanden die gewijzigd worden verplaatsen naar de NAS? Dus waarom zou daarmee een virus dan niet automatisch in de backup kunnen komen?

Een sync met versioning lijkt me inderdaad een prima oplossing, maar dat Cloud Station vind ik wel een beetje matig customizeable.
Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste