Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:58

swv

De prijzen van de Synology C2 Backup dienst zijn mogelijk gelekt. Per toeval kwam ik een artikel tegen op http://stadt-bremerhaven....eicherpreise-stehen-fest/

- 100 GB kost €9,99 per jaar
- 300 GB kost €24,99 per jaar
- 1 TB kost €59,99 per jaar of €5,99 per maand
- >1 TB TBC

Mocht dit waar zijn dan vind ik het er goed uitzien. Ik dacht alleen dat ze een prijsplan zouden aanbieden net als Amazon dat je gaat betalen naar gebruik? Hoe dan ook is het nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:06
sww89 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 19:15:
De prijzen van de Synology C2 Backup dienst zijn mogelijk gelekt. Per toeval kwam ik een artikel tegen op http://stadt-bremerhaven....eicherpreise-stehen-fest/

- 100 GB kost €9,99 per jaar
- 300 GB kost €24,99 per jaar
- 1 TB kost €59,99 per jaar of €5,99 per maand
- >1 TB TBC

Mocht dit waar zijn dan vind ik het er goed uitzien. Ik dacht alleen dat ze een prijsplan zouden aanbieden net als Amazon dat je gaat betalen naar gebruik? Hoe dan ook is het nog even afwachten.
Ik vind eerlijk gezegd de prijzen nog best fors.
Mijn hoop was dat deze lager zouden zijn als Amazon Drive.
Als je via Amazon Canada je abonnement afsluit ben je omgerekend +/- 41 euro kwijt voor onbeperkte data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:58

swv

Marcel_EA schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:29:
[...]

Ik vind eerlijk gezegd de prijzen nog best fors.
Mijn hoop was dat deze lager zouden zijn als Amazon Drive.
Als je via Amazon Canada je abonnement afsluit ben je omgerekend +/- 41 euro kwijt voor onbeperkte data.
Ten eerste moet je dan wel de mogelijkheid hebben om te betalen bij Amazon Canada (waar die van Duitsland nu SEPA machtigingen ondersteunt voor o.a. Nederlanders), en ten tweede klinkt onbeperkt wel stoer, maar als je met minder toekan ben je volgens de uitgelekte prijstabel alsnog goedkoper uit ;) Ik heb bijvoorbeeld genoeg aan 100 of 300 GB :) Dat hangt erom. In het geval dat mijn huis affikt heb ik mijn belangrijke bestanden nog. En die kans schat ik niet hoog in. Een 1:1 kopie van mijn 1 TB NAS op een externe HDD heb ik voor gevallen dat er bestanden corrupt raken of verdwijnen, maar waar ik minder om geef. Ik heb mijn NAS eigenlijk puur voor documenten(backups) en Apple Time Machine, waar ik vroeger juist ook veel films e.d. had. Maar met downloaden ben ik gestopt, dus ik heb al die TB's niet nodig.

Mocht ik in de toekomst toch meer nodig hebben (bijv door het aanleggen van een grote fotobibliotheek), dan zie ik dan wel weer en is wellicht Prime Photos of STACK (waar ik al een account heb) ook nog interessant.

Dus ja ik vind de prijzen oke voor een mooi geïntrigeerde oplossing. Al besef ik mij goed dat er meer diensten in het lijstje staan van Hyper Backup die interessant zijn. Maargoed eerst maar afwachten waar Synology definitief mee komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:06
@sww89

Daar heb je wel gelijk in.
Idd voor mensen die minder nodig hebben kan het interessant zijn.

Zelf gebruik ik op dit moment Duplicati (in Docker) i.c.m. Stack.
Heb Synology C2 ook draaien maar voor mij is het een showstopper als dit de definitieve prijzen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
Op zich prima prijzen, het is natuurlijk een groot voordeel dat het niet bij een US provider zit (vinden de business users toch spannend). En inderdaad, de thuisgebruiker met TB's aan foto's en video's is goedkoper uit bij Amazon Cloud (ik heb daar nu 5TB). Ik heb een paar klanten met minder dan 100GB aan opslag, daar is het een mooie oplossing voor.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 22:10
Ik hoop dat ik hier in het juiste draadje zit.

Het idee:
Ik ben op zoek naar back-up oplossing welke bij mij thuis zal staan en ik heb geen trek in Cloud/Hybrid back-up. Het heeft de voorkeur om "set and forget" clients te gebruiken voor Windows.

Wat moet het kunnen back upen:
Android en Windows systemen.

De vraag:
Gezien er een oerwoud aan mogelijkheden bestaat, wil ik weten wat een mooie combi is/zijn.

Dank :D

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
D_Jeff schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:10:
Ik ben op zoek naar back-up oplossing welke bij mij thuis zal staan en ik heb geen trek in Cloud/Hybrid back-up. Het heeft de voorkeur om "set and forget" clients te gebruiken voor Windows.
Je zit in het Synology-draadje, maar uit je vraag kan ik niet opmaken of je een dergelijke nas op het oog hebt.
Dus mijn wedervraag: waarnaar wil je backuppen, als dat niet cloud of hybride is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Een 2e NAS?. Hyper backup........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:49
Tortelli schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 19:46:
Een 2e NAS?. Hyper backup........
Werkt dat ook tegen een DS209? Heb nu een DS216play.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
DAzN schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:16:
[...]

Je zit in het Synology-draadje, maar uit je vraag kan ik niet opmaken of je een dergelijke nas op het oog hebt.
Dus mijn wedervraag: waarnaar wil je backuppen, als dat niet cloud of hybride is?
Een Synology NAS is namelijk een van de serieuze opties. Ik had in dit draadje al een combi gezien met Crashplan, wat er prima uitziet.

Alleen hoe ik het verder moet aanpakken is nog onduidelijk, vandaar de vraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 09:05
Hallo,
Ik heb een DS916+ gekocht en ben volop bezig met alles te configureren. Deze ondersteunt BTRFS en dus ook snapshot replication.
Dat gebruik ik dus om lokale backups van de NAS te maken.
Ik wilde dan ook een backup in de cloud maken en wilde daarvoor stack gebruiken (heb +-400GB te backuppen dus zelfs met versioning moet 1TB wel voldoende zijn).
Ik ontdekte helaas recent dat Hyper Backup niet werkt met stack omdat Stack geen Sparse files ondersteunt, en ook al zeiden ze oorspronkelijk dat ze dat gaan ondersteunen lijkt het er niet op dat dat binnenkort (of ooit) gaat komen.
Plan B was dus Amazon Cloud Drive. Heb nu via Amazon.fr een trial gestart en was dit aan het testen. De resultaten zijn om te huilen.
amazon
Ter vergelijking het resultaat met Google Drive:
Google
Ter info ik heb een 10Mbps upload limiet dus dat klopt met de toppen die je in de grafieken ziet.
Amazon Drive is dus onbruikbaar. Ik ben niet de enige met dit probleem, op deze post wordt ongeveer hetzelfde beschreven: https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=130214
Hier op tweakers zijn er mensen die Duplicati via Docker op hun Synology draaien en zo kopieren naar Stack maar het ziet er zeer technisch uit en te ingewikkeld voor mij...
Ik overweeg om het cloud verhaal dan maar uit te stellen dus eind juni / begin juli wanneer de beta van Synolocy C2 cloud eindigt en daarvan gebruik te maken.
Iemand een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
D_Jeff schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:24:
[...]

Een Synology NAS is namelijk een van de serieuze opties. Ik had in dit draadje al een combi gezien met Crashplan, wat er prima uitziet.

Alleen hoe ik het verder moet aanpakken is nog onduidelijk, vandaar de vraag hier.
Ok, dan zit je hier goed :)
Crashplan is een dienst in de cloud, dus volgens mij voldoet dat dan juist niet aan de eisen. Overigens zul je in dit draadje - inclusief van mijzelf - overstappers zien naar Amazon Cloud Drive. Juist omdat de Crashplan client voor Synology 3rd party software is en niet echt lekker werkt met Synology's DSM. Amazon's diensten werken juist erg lekker met HyperBackup en er zijn ook andere functies.

Dus: lokaal naar NAS, is prima voor een onsite backup, of gebruik de nas voor netwerk-opslag en maak additionele backups (onsite en offsite). Ik vind de online cloud-opslag juist een uitkomst voor always-on backup, maar moet uiteraard in je budget en eisenpakket vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@DAzN Dank voor je toelichting.

Het is inderdaad van Lokaal naar NAS. Is daar ook nog een "set and forget" Windows/Android client voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

esben schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:30:

[afbeelding]
Ter info ik heb een 10Mbps upload limiet dus dat klopt met de toppen die je in de grafieken ziet.
Amazon Drive is dus onbruikbaar. Ik ben niet de enige met dit probleem, op deze post wordt ongeveer hetzelfde beschreven: https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=130214
Wat is het probleem dat de upload snelheid soms inkakt?. Crashplan is qua snelheid helemaal een drama (4-5Mbit max). Een lange adem hebben is het nadeel van de goedkopere backup diensten.
Heb ondertussen zo'n 4TB op Amazon staan, draaiende in verschillende backups.

Het is wel vreemd dat Amazon 2-3 maand geleden sneller was (gemiddeld ~2,5MB/s upload van mijn max ~3,7 (30Mbit up @ Ziggo). Die 3,7MB/s haal ik wel via Hyper backup naar de NAS van mijn ouders.
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/Hyperbackup_amazon.PNG
Sccreenshotje van 14:30, backup naar Amazon drive :).

[ Voor 5% gewijzigd door Tortelli op 26-05-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Tortelli schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:12:
[...]

Wat is het probleem dat de upload snelheid soms inkakt?. Crashplan is qua snelheid helemaal een drama (4-5Mbit max). Een lange adem hebben is het nadeel van de goedkopere backup diensten.
Heb ondertussen zo'n 4TB op Amazon staan, draaiende in verschillende backups.

Het is wel vreemd dat Amazon 2-3 maand geleden sneller was (gemiddeld ~2,5MB/s upload van mijn max ~3,7 (30Mbit up @ Ziggo). Die 3,7MB/s haal ik wel via Hyper backup naar de NAS van mijn ouders.
[afbeelding]
Sccreenshotje van 14:30, backup naar Amazon drive :).
Als je naar mijn afbeelding kijkt zie je dat ik gemiddeld nog geen 300kilobyte per seconde haal, en dat omdat Amazon cloud soms minuten lang helemaal niet upload...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

300KB/s is wel erg laag inderdaad, ik zit rond de 1,5-2MB nu;
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/Hyperbackup_amazon2.PNG

Via webinterface wat gedownload trouwens, dat gaat als een raket; 25MB/s.

[ Voor 22% gewijzigd door Tortelli op 26-05-2017 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
D_Jeff schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:52:
@DAzN Dank voor je toelichting.

Het is inderdaad van Lokaal naar NAS. Is daar ook nog een "set and forget" Windows/Android client voor?
zie hier:
https://www.synology.com/en-global/solution/filesync

en hier:
https://www.synology.com/en-global/dsm/6.1/data_backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Tortelli schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:51:
300KB/s is wel erg laag inderdaad, ik zit rond de 1,5-2MB nu;
[afbeelding]

Via webinterface wat gedownload trouwens, dat gaat als een raket; 25MB/s.
Ja voor mij echt onbruikbaar langzaam.
De ingewikkelde logs tonen ook allerlei errors, die waarschijnlijk de lange pauzes verklaren:
dscs-clouddrive-proto.cpp(752): Error: http code (400), error message (Cannot complete upload), error code ()
dscs-clouddrive-error.cpp(171): Bad Request: error =
dscs-clouddrive-error.cpp(175): Bad Request: error_description =
cloudstorage/protocol/clouddrive/dscs-clouddrive.cpp(342): Parse error
dscs-clouddrive-error.cpp(213): Undefined server error (400)({"message":"Cannot read from request."})
dscs-clouddrive-proto.cpp(744): Curl error: curl_code(42), curl_msg(Callback aborted)
upload_file:210 failed(-10,) path=/Synology test/Synotest.hbk/Pool/0/0/9.bucket.3
transfer_amazon_cloud_drive.cpp:247 Failed to upload new file.
transfer_amazon_cloud_drive.cpp:343 Failed to overwrite/upload file.
(21610) file_transfer.cpp:678 failed to sendfile to [Synotest.hbk/Pool/0/0/9.bucket.3] from [/volume1/@img_bkp_cache/amazon_cloud_drive_Synology test_.l18mvt/Synotest.hbk/Pool/0/0/9.bucket], data_hot=[0], error = [4]

Als iemand een andere suggestie heeft hoe ik een degelijke cloud backup kan maken aan een betaalbare prijs hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Hmm.. deze NASjes zijn toch redelijk prijzig.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/540359;548723/

Zijn dit aanraders of is het overkill?
zit aan een RAID-1 config te denken, met Hot Swap. Doel: Backup/ Mss fileserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 18:48
Telkens als ik via cloudsync een backuptaak maak naar TransIP Stack krijg ik de volgende foutmelding.

"Unknown error occurs. Please try again later."

Nu heb ik ontdekt dat als ik de map @SynologyCloudSync in stack verwijder het wel werkt maar als ik een 2e backuptaak erbij zet krijg ik de bovenstaande error.
Iemand een idee hoe ik 2 backuptaken naar verschillende mappen kan instellen in cloudsync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Omdat Amazon Cloud vanaf de eerstvolgende verlenging niet meer unlimited is, zoek ik een alternatief.

Iemand een idee hoe makkelijk Amazon Glacier aan Hyperbackup toe te voegen is? Die optie zie ik er niet bij staan, vandaar de vraag. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:54
Inderdaad: https://techcrunch.com/20...mited-cloud-storage-plan/

Ik was al een tijd mijn backup aan het opbouwen naar Amazon Cloud Drive. Ben nu wel blij dat CrashPlan nog altijd ernaast loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik ben aan het kijken naar Hubic, 5 euro per maand voor 10 TB storage, standaard geen versioning en encryption, maar dat regelt Hyper Backup al, storage staat in Frankrijk. Ben nu de 25 GB gratis storage aan het testen, jammer dat ik dan de backup geschiedenis kwijt ben op Amazon (downloaden lukt me niet via de site, moet via de Amazon Drive app). Maar goed mijn jaar was op 23 mei ingegaan, dus heb nog een jaar om een vervanging te vinden. Hoop dat een hoop mensen hun abbo stop zetten en ze toch terug komen op hun pricing, maar dat is denk ik ijdele hoop.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 09:25

Arfman

Drome!

Hubic is waardeloos. Zeer onbetrouwbaar, support is onbegrijpelijk en ik hoor er letterlijk alleen maar slechte verhalen over hier.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

pven schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:06:
Omdat Amazon Cloud vanaf de eerstvolgende verlenging niet meer unlimited is, zoek ik een alternatief.

Iemand een idee hoe makkelijk Amazon Glacier aan Hyperbackup toe te voegen is? Die optie zie ik er niet bij staan, vandaar de vraag. :)
Dit betekend dat vele van ons vanaf eind 2017 - begin 2018 €60/TB moeten gaan betalen. Das niet echt interessant helaas :(.

Plan ends Feb 9, 2018
Heb er een dikke 6TB opstaan, zou dan $419.93 gaan betalen. Voor dat geld kan ik easy een 8TB hdd in de NAS van mijn vader drukken als externe backup locatie.
(zit nu al een 2TB hdd voor backup doeleinden in)

[ Voor 20% gewijzigd door Tortelli op 09-06-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:40
Mijn nieuwe Amazon voorstel plan is 1200USD per jaar :+ Er staat schijnbaar best wat data op :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
FrenzyFreak schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:34:
Inderdaad: https://techcrunch.com/20...mited-cloud-storage-plan/

Ik was al een tijd mijn backup aan het opbouwen naar Amazon Cloud Drive. Ben nu wel blij dat CrashPlan nog altijd ernaast loopt.
Werkt CrashPlan al standaard als package, of is daar nog steeds geknutsel voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
pven schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:02:
[...]

Werkt CrashPlan al standaard als packagege, of is daar nog steeds geknutsel voor nodig?
Nog altijd geknutsel. Ik heb hem nu in Docker draaien wat tot nu toe nog geen onderhoud nodig heeft gehad. Maar het opzetten daarvan is wel even wat meer werk.

Uiteindelijk lost Docker mijn probleem niet op van de 6GB RAM die CrashPlan momenteel inneemt op mijn 13TB backup. Dat wilde ik oplossen met de overstap naar Amazon / Hyper Backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Amazon is dus geen optie meer @FrenzyFreak als je 13Tb gaat backuppen. Dat kost je vanaf nu 1200USD per jaar heb ik net ontdekt. En inderdaad: CrashPlan werkt uiteindelijk ook niet met veel data, helaas.

Op naar de volgende mogelijke oplossing dus...

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrenzyFreak
@NiGeLaToR Met 16GB RAM (1815+) kan ik nog wel een paar keer verhogen, maar er komt een einde in zicht (en het is zo'n zonde van het geheugen).

Hyper Backup:
Vanwege een NAS -> NAS backup probleem krijg ik het volgende antwoord van Synology support overigens:

"We'll support resume backup in the next release, which can solve this issue."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Arfman schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:00:
Hubic is waardeloos. Zeer onbetrouwbaar, support is onbegrijpelijk en ik hoor er letterlijk alleen maar slechte verhalen over hier.
Eigen ervaring of alleen van gehoord?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:19:
[...]

Eigen ervaring of alleen van gehoord?
Eigen ervaring, mijn account creation ging mis, heb ze gemailed, getweet en nogmaals gemailed, geen antwoord (en nee, ook niet in de spam folder). Ook in dit topic alleen maar slechte ervargingen als ik me goed herinner.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Arfman schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:54:
[...]

Eigen ervaring, mijn account creation ging mis, heb ze gemailed, getweet en nogmaals gemailed, geen antwoord (en nee, ook niet in de spam folder). Ook in dit topic alleen maar slechte ervargingen als ik me goed herinner.
Jammer, want het leek me een goede opvolger van Amazon (voor de prijs). Heb nu Amazon en (nog) Hidrive, die laatste is gewoon veel te duur geworden en Amazon eigenlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Laatst online: 05-09 07:46
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:25:
[...]

Jammer, want het leek me een goede opvolger van Amazon (voor de prijs). Heb nu Amazon en (nog) Hidrive, die laatste is gewoon veel te duur geworden en Amazon eigenlijk ook.
Ben ik het niet mee eens..
Ik heb prima ervaringen met Hubic.
Het werkt prima. Tot 25 GB gratis. Tot 10 TB voor € 50 per jaar.
Data staat in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Piebas schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:41:
[...]

Ben ik het niet mee eens..
Ik heb prima ervaringen met Hubic.
Het werkt prima. Tot 25 GB gratis. Tot 10 TB voor € 50 per jaar.
Data staat in Frankrijk.
Zoals ik het lees (onder andere hier) is het zolang het werkt geen probleem, maar gaat er wat mis (met bijv opzeggen of je hebt service nodig, dat het dan pas mis gaat. Ik heb gelukkig tot volgend jaar mei nog Amazon met onbeperkte storage, dus heb nog even om andere storage te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 21:20
Niemand ervaring met g suite van Google? Las ik veel over op de frontpage. 8 euro per maand en tot 5 gebruikers 1TB (meer dan 5 is onbeperkt opslag). In de praktijk blijkt dat het ook bij minder dan 5 gebruikers onbeperkt is.

Leek mij ook nog wel een optie. Zelf prutsen met crashplan valt voor mij al af (sowieso al geen rocker). Maar mijn lokale hyper backup uploaden naar de cloud zou wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik heb onlangs een synology ds916+ gekocht en heb nu een 2e nas (ds115j) erbij gekocht om als remote back-up te gebruiken.

Ik wil binnenkort surveillance station gaan gebruiken en ik vraag me af of de 2 licenties die ik kennelijk bij de ds115j krijg niet kan samenvoegen met de twee licenties die ik bij de ds916+ gekregen heb. Ik wil dus vier camera's op de 916 aansluiten.

Heeft iemand enig idee of dit kan? Of zijn die twee licenties aan het apparaat gebonden? De ds115j zit nog nieuw in de doos, dus er is nog geen licentie of wat gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Zonnetje83 dat kan niet helaas. Ze zijn gebonden aan DSM en niet exporteerdbaar of ontkoppelbaar. Ze zitten ook niet als zodanig los bij je NAS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Volgens mij kan dat wel als je de 115j als opnameserver toevoegd aan surveillance station via CMS. Ik heb een 415+ en 215j waarbij ik 4 licenties zie in de CMS host. Gebruik er maar 2 van overigens, dus 100% zeker ben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
Oei, twee heel verschillende antwoorden, dat wordt uitpluizen dus....maar dank voor de opmerkingen!

Omdat ik redelijk nieuw ben op synology gebied heb ik cms gegoogeld en gedownload op m'n hoofd-nas. eens mee spelen en kijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvhorssen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 11:19
Ik heb bij Contabo een linux VPS voor 6.99 per maand. Deze heeft 500GB storage wat genoeg is voor mij. Via rsync backup ik mijn files. Dit werkt perfect. Als mijn NAS een keer uitfikt kan ik altijd via SSH 'direct' bij de backup files. En verder kan ik de VPS gebruiken voor andere dingen.

[ Voor 18% gewijzigd door mvhorssen op 15-06-2017 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:33:
Mijn nieuwe Amazon voorstel plan is 1200USD per jaar :+ Er staat schijnbaar best wat data op :)
Voor de helft mag je een NAS bij mij zetten als backup. Deal? :+

Maar waar gaan we dan nu wel naartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9oSbpd3l.png
Ik merk vaak deze foutmelding in Hyper Backup en er is ook vaak weinig informatie qua foutmeldingen. Ik begin te twijfelen of ik wel Hyper Backup moet gebruiken en/of rclone, rsync-scripts, o.i.d. niet beter zou zijn.
ComTech schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:21:
Telkens als ik via cloudsync een backuptaak maak naar TransIP Stack krijg ik de volgende foutmelding.

Nu heb ik ontdekt dat als ik de map @SynologyCloudSync in stack verwijder het wel werkt maar als ik een 2e backuptaak erbij zet krijg ik de bovenstaande error.
Iemand een idee hoe ik 2 backuptaken naar verschillende mappen kan instellen in cloudsync?
Ja, die foutmelding heb ik ook helaas, maar in Hyper Backup.

Je kunt hem wel mounten in File Station. Ik zal eens kijken of back-ups via CloudSync wel goed gaan.

[ Voor 66% gewijzigd door chronoz op 19-06-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

FrenzyFreak schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:29:
[...]

Nog altijd geknutsel. Ik heb hem nu in Docker draaien wat tot nu toe nog geen onderhoud nodig heeft gehad. Maar het opzetten daarvan is wel even wat meer werk.

Uiteindelijk lost Docker mijn probleem niet op van de 6GB RAM die CrashPlan momenteel inneemt op mijn 13TB backup. Dat wilde ik oplossen met de overstap naar Amazon / Hyper Backup.
Ik had steeds issues dat mijn Crashplan machine kapot ging. Is dit op te lossen?; heb je een goeie tutorial?. Heb ook 16GB ram in mijn 1815+ dus dat is niet echt een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Mijn nieuwe strategie is:
• Elke nacht rsync (via rclone) van alle belangrijke data via SSH naar CentOS server in het datacentrum
• Snapper draait btrfs snapshots om het uur op de CentOS-server.

Is dat genoeg voor back-ups? Ik zat ook te denken aan Duplicity, maar ik wil het graag simpel houden.

Cloud Sync had ik net even ingesteld, maar CPU zat meteen weer op 100% met 2GB geheugengebruik, dus ik denk dat ik liever lightweight oplossingen zoek. De server bij Hetzner Xeon, de nieuwe NAS een Atom C2538.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net op tijd alles weggehaald bij Amazon. Zou me toch te gortig worden die nieuwe prijzen. Weet iemand hoe ik mijn account kan opheffen daar. Heb nu de CC gegevens weggehaald, maar zekerheid voor alles. Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:10:
Zo, net op tijd alles weggehaald bij Amazon. Zou me toch te gortig worden die nieuwe prijzen. Weet iemand hoe ik mijn account kan opheffen daar. Heb nu de CC gegevens weggehaald, maar zekerheid voor alles. Ik kan het nergens vinden.
Subscription renewal uitzetten zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Tortelli schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:24:
[...]

Ik had steeds issues dat mijn Crashplan machine kapot ging. Is dit op te lossen?; heb je een goeie tutorial?. Heb ook 16GB ram in mijn 1815+ dus dat is niet echt een issue.
Ik heb ook vele pogingen (en tutorials) gedaan, maar ik kwam ook altijd wat tekort. Het leek ook deels aan mijn backupgrootte te liggen, waardoor niemand me kon helpen.

Ik heb CrashPlan sinds begin dit jaar eindelijk wel stabiel in Docker draaien (bestaande backup geadopteerd) en sindsdien geen problemen meer gehad met updates, dus ik kan je wel helpen.

Heb je toevallig al ervaring met:
  1. CrashPlan op de NAS (van Patters via package center)
  2. Docker
  3. SSH op NAS
  4. Bash in Containers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

FrenzyFreak schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 00:14:
[...]

Ik heb ook vele pogingen (en tutorials) gedaan, maar ik kwam ook altijd wat tekort. Het leek ook deels aan mijn backupgrootte te liggen, waardoor niemand me kon helpen.

Ik heb CrashPlan sinds begin dit jaar eindelijk wel stabiel in Docker draaien (bestaande backup geadopteerd) en sindsdien geen problemen meer gehad met updates, dus ik kan je wel helpen.

Heb je toevallig al ervaring met:
  1. CrashPlan op de NAS (van Patters via package center)
  2. Docker
  3. SSH op NAS
  4. Bash in Containers
Heb heb een aantal docker containers geprobeerd en heb gister zitten prutsen met Patters (niet officiele) package welke er (sinds 4.8.3?) direct mee stopt na een update die hij lijkt te draaien 8)7.

Kortom kom niet veel verder momenteel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Tortelli schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:31:
[...]

Heb heb een aantal docker containers geprobeerd en heb gister zitten prutsen met Patters (niet officiele) package welke er (sinds 4.8.3?) direct mee stopt na een update die hij lijkt te draaien 8)7.

Kortom kom niet veel verder momenteel.
Ok, verwijder eerdere CrashPlan pogingen en daar gaan we:
  1. Installeer en start Docker
  2. Na de installatie van Docker heb je een "docker" shared folder op de NAS gekregen. Maak hier een "CrashPlan" folder aan.
  3. Maak in de CrashPlan folder een "data" folder aan. Hier worden app en config files opgeslagen. Door deze buiten het Docker image te houden kun je zonder problemen de container restarten en meestal ook upgraden.
  4. Maak in de CrashPlan folder ook een "storage" folder aan. Hier worden inkomende backups van vrienden of andere apparaten opgeslagen. Je kunt deze folder ook op een andere locatie of volume kunnen opslaan, maar pas dan verderop ook het pad even aan ;) . Zelf gebruik ik deze functie van CrashPlan verder niet.
  5. Zet SSH tijdelijk aan op je NAS: Control Panel > Terminal & SNMP > “Enable SSH service“. Poort 22 is standaard voor SSH.
  6. Log in op je NAS via SSH. Dit kan met een programma als PuTTy. Gebruik een account die in de Administrators groep zit uiteraard.
  7. Docker commando's werken alleen met sudo commando's, dus voor het gemak typen we "sudo -i" om ons voor te doen als root user. Scheelt een aantal keer wachtwoorden invoeren.
  8. Kopieer dit script naar Notepad en bewerk het installatiescript voor jouw situatie:
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11

docker run -d \
      --name Crashplan \
        -p 4242:4242 \
        -p 4243:4243 \
        -v /volume1/Data:/volume1/Data \
        -v /volume1/homes:/volume1/homes \
        -v /volume1/photo:/volume1/photo \
        -v /volume2/docker/CrashPlan/data:/var/crashplan \
        -v /volume2/docker/CrashPlan/storage:/storage \
        -e TZ=Europe/Amsterdam \
    jrcs/crashplan:latest

Uitleg script per regel:
    1. "Docker download en draai het volgende in detached mode"
    2. De naam van de nieuwe container. Deze mag nog niet bestaan.
    3. Hiermee wordt CrashPlan op deze poort toegankelijk als je de NAS benadert. Deze poort is nodig voor de CrashPlan service, voornamelijk computer-naar-computer backup.
    4. Deze poort is nodig voor de CrashPlan service, voor de cloud backup.
    5. Dit is de folder op de NAS naar je Data Shared Folder. Ik map deze folder naar exact hetzelfde pad in de container voor de duidelijkheid die me dit geeft in de container. Omdat ik CrashPlan al voor Docker draaide kan ik hierdoor tevens de oude backup adopten en verdergaan waar ik gebleven was.
    6. Optioneel. Extra Shared Folders voeg je op deze manier toe aan het script.
    7. Optioneel. Shared Folders zijn alleen toegankelijk in CrashPlan als ze op deze manier toegevoegd worden.
    8. Hiermee sla je de applicatiedata buiten de container op in de eerder aangemaakte folders.
    9. Hiermee verwijs je de inkomende backups naar de folder van jouw keuze.
    10. Hiermee stel je de tijdzone correct in. Wel zo fijn voor je logs.
    11. Dit is de verwijzing naar het Docker image dat gedownload en gerund moet worden.
  9. Plak je script in SSH (rechtermuisknop is plakken) en duw op Enter.
  10. Ga terug naar DSM en open Docker om je nieuwe container te bekijken. Ga naar Container > Crashplan > Details > Terminal > Create > Bash. Typ hier:
    code:
    1

cat /var/lib/crashplan/.ui_info
    Sla het resultaat op in Notepad onder je Docker script. Het ziet ongeveer zo uit:
    code:
    1

4243,bxzs455b-a7vc-4esg05-9fc3-l2kj34h556lk2j34,0.0.0.0
  11. Installeer op je pc de x64 CrashPlan client als je die nog niet hebt en bewerk het bestand .ui_info op je PC in C:\ProgramData\CrashPlan of MAC /Library/Application Support/CrashPlan/.ui_info met de informatie uit de vorige stap. Vervang hierbij het IP 0.0.0.0 in het IP van je NAS. Zet na het bewerken de eigenschappen van het bestand weer terug op read-only!
  12. Zet het IP van je NAS ook in ui.properties te vinden in C:\Program Files\CrashPlan\conf in de regel met “serviceHost”. Zorg dat er geen # aan het begin van de regel staat.
  13. Start nu je desktop CrashPlan app, deze zal al verbinden met CrashPlan op de NAS. Nu moeten we nog meer geheugen toewijzen aan CrashPlan zodat hij niet crasht met grote backupsets. CrashPlan gebruikt 600MB RAM per 1TB data of 1 miljoen files, maar raadt 1GB RAM per 1TB data aan met het oog op groei van de set. Ik zit momenteel op 6144MB RAM voor 15+TB en 1+ miljoen bestanden. Je merkt het vanzelf als CrashPlan crasht en steeds opnieuw start.
  14. We gaan het eerste bestand bewerken. Ga terug naar het Bash venster in Docker onder DSM en voer in:
    code:
    1

vi /var/crashplan/conf/my.service.xml
    Enter
  15. Ga met de cursor naar <javaMemoryHeapMax> (rond regel 15). Zet de cursor op de waarde, druk op de i-toets om bewerken in te schakelen en verander de waarde in iets wat logisch is voor jouw situatie. Maar uiteraard niet meer dan je hoeveelheid RAM. Bijvoorbeeld:
    code:
    1

<javaMemoryHeapMax>3072m</javaMemoryHeapMax>

Sluit bewerken af met de ESC-toets en typ
    code:
    1

:wq
    Enter om de wijzigingen op te slaan. Foutje gemaakt? Sla de wijzigingen niet op; druk op ESC en typ
    code:
    1

:q!
    Probeer het opnieuw.
  16. Voor het tweede bestand, voer in:
    code:
    1

vi /var/crashplan/app/bin/run.conf
    Enter
  17. Ga met de cursor in de regel SRV_JAVA_OPTS... naar de -Xmx waarde en verander deze in dezelfde waarde als zojuist, bijvoorbeeld -Xmx3072m. Sla de wijzigingen wederom op met ESC > :wq Enter.
  18. Klaar. Herstart je container om de wijzigingen door te voeren en open je CrashPlan desktop app weer. Deze is nu klaar voor configuratie of adoptie van je oude backup.
Hiermee moet iedereen met Docker er wel uitkomen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Beste forumleden,

Ik wil een nieuwe backup setup instellen voor mijn Synology (zowel gegevensbestanden, configuratie en applicaties). Bij Hyper Backup kan ik kiezen voor een gegevens backup (data, applicaties en configuratie) en een LUN backup.

De gegevensbackup spreekt denk ik voor zich maar kan iemand uitleggen wat LUN backup en waarvoor dit wordt gebruik in tegenstelling tot de gegevensbackup? Wat zijn de voor- en nadelen? Zit er verschil in de datastroom? Op de website/help van Synology word ik niet veel wijzer en vreemd genoeg een google search ook niet of ik zoek verkeerd.

Ter informatie. Ik ben van plan een backup setup te maken naar een externe Synology NAS (over internet naar een familielid) wekelijks. Stel dat mijn hele spulletje naar de galemiezen gaat wil ik de mogelijkheid hebben om zowel rechtstreeks (via een laptop) bij mijn data te kunnen en met wat eenvoudige stappen een volledige herstel te kunnen doen met data/applicaties/instellingen.

Kan dit met 1 van beide opties, combinatie hiervan of moet ik aan een totaal andere oplossing denken? Wat is jullie advies? _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Gecko123 op 30-06-2017 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

FrenzyFreak schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:09:
[...]

Ok, verwijder eerdere CrashPlan pogingen en daar gaan we:
  1. Installeer en start Docker
  2. *knip*
  3. Klaar. Herstart je container om de wijzigingen door te voeren en open je CrashPlan desktop app weer. Deze is nu klaar voor configuratie of adoptie van je oude backup.
Hiermee moet iedereen met Docker er wel uitkomen. :+
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Lijkt erop dat hij op dit moment werkt!. Heb hem voorlopig 4096MB ram gegeven (16GB in mijn DS1815+, moet geen issue zijn dus). Hij is momenteel zijn (9 maand oude :D) backup aan het "recoveren".
Update: backup loopt, upload met ~3Mbit.

Hoe kan ik backup locaties (achteraf) toevoegen trouwens?. Neem aan dat dit via command line te doen is?.

[ Voor 8% gewijzigd door Tortelli op 02-07-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Tortelli schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:50:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Lijkt erop dat hij op dit moment werkt!. Heb hem voorlopig 4096MB ram gegeven (16GB in mijn DS1815+, moet geen issue zijn dus). Hij is momenteel zijn (9 maand oude :D) backup aan het "recoveren".
Update: backup loopt, upload met ~3Mbit.

Hoe kan ik backup locaties (achteraf) toevoegen trouwens?. Neem aan dat dit via command line te doen is?.
Top!

De locaties kun je nu aanpassen via DSM door in Docker de container te stoppen. Vervolgens kies je Edit en dan kun je onder het tabblad Volume folders bewerken en toevoegen.

Na het starten van de container kun je deze folders dan weer selecteren in de CrashPlan interface om ze in de backup op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Ik heb nu een Syno op een andere locatie staan. Ik heb lokaal de eerste backup gemaakt middels Hyper Backup, daarna Syno op een andere locatie geplaatst en IP-adres aangepast. Nu zag ik alleen dat de overdracht niet versleuteld is. Ik kan dit ook niet wijzigen. Als ik nu een nieuwe backuptaak aanmaak met dezelfde bestemming en daarna de oude taak verwijder, gaat de nieuwe taak dan gewoon verder waar die gebleven is of wordt alles verwijderd en opnieuw gebackupt?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

pven schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:06:

Kleine kick, maar ik ben hier zelf ook mee bezig geweest.

Synology heeft nu een app die specifiek gebruikt kan worden voor het wegschrijven naar Glacier zelf. Het is nog een beetje barebones, maar voor de remote-backup bovenop je local redundancy is het een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
RSP schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:42:
[...]

Synology heeft nu een app die specifiek gebruikt kan worden voor het wegschrijven naar Glacier zelf. Het is nog een beetje barebones, maar voor de remote-backup bovenop je local redundancy is het een prima oplossing.
Interessant, dank. Waar kan ik die app vinden?

Ah, is gewoon een bestaand package natuurlijk :D

('Vroeger' heb ik Glacier gebruikt, maar Amazon Drive was veel goedkoper dus ben ik overgestapt. Nu kan ik weer terug. :P)

Waar ik naar begin te neigen:
• 1TB bij Amazon Cloud Drive, gewoon omdat het handig is (mijn huidige unlimited account verloopt pas in april, ik heb dus nog even ;))
• koude data naar Amazon Glacier
• Stack als tweede backup

Maar ik moet het nog uittekenen

[ Voor 22% gewijzigd door pven op 06-07-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

RSP schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:42:
[...]

Wat kost het om zeg 5TB te hebben staan bij Glacier (ervan uitgaande dat je de data er niet af hoef te halen) ?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Zelf overgestapt naar G-Suite. Unlimited data voor 8 euro per maand. Daarnaast de mail van mijn eigen website meteen bij Google ondergebracht. Mijn volledige backup:

- Cloud Sync naar Google Drive, lokaal verwijderde files blijven op de Google Drive staan (~1,25TB)
- Hyper Backup naar Google Drive (~1,25TB)
- Hyper Backup naar externe schijf (500GB, enkel belangrijke data bij gebrek aan een grotere schijf)

Ik wil Stack eigenlijk nog toevoegen hieraan voor de belangrijke data. Ik wilde Hyper Backup doen, maar dat kan niet... Dus wilde ik de Hyper Backup van de lokale drive kopiëren naar Stack, wat dus ook niet lukt. Dus dan maar Cloud Sync....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:32
Ik heb twee vrij Synology's staan op twee verschillende locaties.
Nu wil ik graag dat Synology A 1x per week bepaalde mappen backup'd naar Synology B. En vice versa. (Om van beide een off-site backup te hebben)

Is hier een package voor of wordt dit echt scripten met rsync?

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

KirovAir schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:14:
Nu wil ik graag dat Synology A 1x per week bepaalde mappen backup'd naar Synology B. En vice versa. (Om van beide een off-site backup te hebben)

Die vraag is wel héél basic, computer idee niveau. Maar vooruit: Hyper backup.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
KirovAir schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:14:

Hyper Backup? dan is het alleen niet inzichtelijk op de andere synology (niet simpel iig).
Al kun je met Hyper Backup dacht ik ook gewoon de mapstructuur behouden, maar dan heb je geen versioning.

Maar verdiep je eens in Hyper Backup. Dat is de tool die hier voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:32
JT schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:24:
[...]

Die vraag is wel héél basic, computer idee niveau. Maar vooruit: Hyper backup.
Excuus! Ik dacht dat deze enkel over het netwerk ging.
Waah schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:25:
[...]

Hyper Backup? dan is het alleen niet inzichtelijk op de andere synology (niet simpel iig).
Al kun je met Hyper Backup dacht ik ook gewoon de mapstructuur behouden, maar dan heb je geen versioning.

Maar verdiep je eens in Hyper Backup. Dat is de tool die hier voor bedoeld is.
Ik ga meteen even spelen. _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door KirovAir op 07-07-2017 10:27 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:31:
Zelf overgestapt naar G-Suite. Unlimited data voor 8 euro per maand. Daarnaast de mail van mijn eigen website meteen bij Google ondergebracht.
Dat klinkt als iets waar ik ook over na ga denken. Mail wil ik ooit ook nog eens richt Google hebben.

Unlimited is momenteel echt unlimited?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
pven schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:28:
[...]

Dat klinkt als iets waar ik ook over na ga denken. Mail wil ik ooit ook nog eens richt Google hebben.

Unlimited is momenteel echt unlimited?
Voorwaarden zeggen 1TB per user als je minder dan 6 users hebt. Maar ik heb er momenteel 2,5TB staan :+ en staat gewoon Unlimited.

Ben zelf ook bezig om van hotmail naar gmail te gaan. En liefst met een aparte email voor spam, aparte mail voor bestellingen etc. Maar moet dan overal alle accounts gaan omzetten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Ik heb een jaar of wat geleden met de Synology een backup laten maken naar Amazon. Dat was toen unlimited data, superblij mee.

Nu wil ik dat opnieuw instellen voor iemand anders, klopt het dat nu niet meer unlimited is ? Ik zie 1 TB voor 60 dollar staan, dat betaalde ik voor heen voor unlimited? (ik heb een syno staan met rond de 10 TB)

Overigens gebruikt deze nu Crashplan, maar dat blijft toch een beetje behelpen, na elke update van DSM knalt die backup eruit en moet er weer iets anders handmatig en omslachtig geupdate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Timmeah schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:25:
Ik heb een jaar of wat geleden met de Synology een backup laten maken naar Amazon. Dat was toen unlimited data, superblij mee.

Nu wil ik dat opnieuw instellen voor iemand anders, klopt het dat nu niet meer unlimited is ? Ik zie 1 TB voor 60 dollar staan, dat betaalde ik voor heen voor unlimited? (ik heb een syno staan met rond de 10 TB)

Overigens gebruikt deze nu Crashplan, maar dat blijft toch een beetje behelpen, na elke update van DSM knalt die backup eruit en moet er weer iets anders handmatig en omslachtig geupdate worden.
Ja als je gaat verlengen is de 'unlimited' optie er niet meer. Ze hebben er een beetje spijt van gok ik. Wel jammer, werkte inderdaad prima voor een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
NiGeLaToR schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:02:
[...]

Ja als je gaat verlengen is de 'unlimited' optie er niet meer. Ze hebben er een beetje spijt van gok ik. Wel jammer, werkte inderdaad prima voor een schappelijke prijs.
Dank voor je antwoord. Ai, dat is wel erg jammer.

Zijn er verder dan geen goed werkende alternatieven meer op Crashplan na ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Timmeah schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:49:
[...]

google suite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

KirovAir schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:27:
[...]

Excuus! Ik dacht dat deze enkel over het netwerk ging.

[...]

Ik ga meteen even spelen. _/-\o_
Let wel even op dat als je over het net gaat verzenden dat je ofwel client side encryption aanzet ofwel transportencryptie.
Timmeah schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:49:
[...]

Met 10tb wordt het denk ik wel interessant om zelf ergens anders een andere Syno neer te zetten voor backupdoeleinden. Alleen al de opslag op zich kost je dan via Glacier 46 euro per maand. Dat is 542 euro per jaar. Daar heb je met gemak een budget Synology voor met 2x6TB erin.

[ Voor 43% gewijzigd door JT op 08-07-2017 16:40 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chronoz
  1. Hetzner kost €10 excl. btw. per maand voor 2TB opslagruimte, wel hele goede performance. Opzeggen in 1e 2 weken is geld terug.
  2. Amazon Glacier cost 4 euro per maand voor 1TB opslagruimte, maar het ophalen van back-ups is erg duur, dus geschikt om alle familiefoto's naar te back-uppen, of als 2e back-up oplossing.
  3. Hubic kost maar 5 euro per maand voor 10TB!! Ik heb het een maand geprobeerd en om de week de Hyper Backup taak moeten herstarten, omdat het niet goed ging. Hij heeft uiteindelijk 19GB geupload aan back-ups van de 80GB die ik initieel wilde back-uppen. Voornamelijk grote files ook, dat zou makkelijker moeten zijn dan honderdduizenden kleine files.
  4. Amazon Drive werkte enorm goed, erg snel. Maar beetje genaaid dat je op short notice van Unlimited naar 1TB gedowngraded wordt. Indien dat per maand te betalen is, zou ik het nog wel overwegen.
  5. OneDrive werkte niet echt en zelfs Google Drive gingen niet echt snel en goed mij mij.
  6. Dropbox/Google Drive Business zijn qua prijs erg goed voor unlimited storage, maar minimum-afname is 3 accounts.
Ik denk dat een NAS bij vrienden/ouders ook wel een hele mooie oplossing is. En een lokale back-up disk, via USB indien je geen slots meer hebt.

Jammer van de meeste cloud-oplossingen dat je vaak een hele transfer-snelheid behaalt. Indien je 40mbit upload beschikbaar hebt en moet kiezen tussen uploaden naar een cloud met 1MB per seconde, dan wordt je daar niet echt blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
chronoz schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:43:
  1. Hetzner kost €10 excl. btw. per maand voor 2TB opslagruimte, wel hele goede performance. Opzeggen in 1e 2 weken is geld terug.
  2. Amazon Glacier cost 4 euro per maand voor 1TB opslagruimte, maar het ophalen van back-ups is erg duur, dus geschikt om alle familiefoto's naar te back-uppen, of als 2e back-up oplossing.
  3. Hubic kost maar 5 euro per maand voor 10TB!! Ik heb het een maand geprobeerd en om de week de Hyper Backup taak moeten herstarten, omdat het niet goed ging. Hij heeft uiteindelijk 19GB geupload aan back-ups van de 80GB die ik initieel wilde back-uppen. Voornamelijk grote files ook, dat zou makkelijker moeten zijn dan honderdduizenden kleine files.
  4. Amazon Drive werkte enorm goed, erg snel. Maar beetje genaaid dat je op short notice van Unlimited naar 1TB gedowngraded wordt. Indien dat per maand te betalen is, zou ik het nog wel overwegen.
  5. OneDrive werkte niet echt en zelfs Google Drive gingen niet echt snel en goed mij mij.
  6. Dropbox/Google Drive Business zijn qua prijs erg goed voor unlimited storage, maar minimum-afname is 3 accounts.
Ik denk dat een NAS bij vrienden/ouders ook wel een hele mooie oplossing is. En een lokale back-up disk, via USB indien je geen slots meer hebt.

Jammer van de meeste cloud-oplossingen dat je vaak een hele transfer-snelheid behaalt. Indien je 40mbit upload beschikbaar hebt en moet kiezen tussen uploaden naar een cloud met 1MB per seconde, dan wordt je daar niet echt blij van.
Ik heb een afspraak met 2 goede vrienden welke verspreid in het land wonen ten opzichte van mijn locatie.
Bij allebei een 4TB disk cadeau gedaan en ik heb met versioning nu mijn back-up offsite staan.
Initiële back-up duurde even maar alle incrementals zijn in 10min klaar. (Back-up is encrypted dus zij kunnen er niets mee)

De een heeft ook een Synology en de ander een Intel NUC maar werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@chronoz G-suite van Google al geprobeerd? kan met 1 user, is unlimited (ook al staat er 1TB onder de 5 users) en trekt mijn upload gewoon dicht (30 mbit). 8 euro p/m. Heb er nu 2,5 TB op staan en werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Bedankt voor de tip! Dat zou ik supergraag proberen, maar ik heb alleen 15 users onder mijn huidige gratis Google Apps account, maar ik ben van plan binnenkort van domein te verwisselen. Misschien dan maar een nieuw niet-gratis G-suite account aanmaken! Dat zou zeker een hele mooie oplossing zijn. Gelijk extra ruimte voor andere Google services als Gmail, Google Photos, e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
@chronoz zo gebruik ik het nu ook. alle mail van mijn domein wordt nu via Gmail geregeld, Google Photo's is nu ook onbeperkt in ruimte (dus upload mijn foto's + die van mijn vriendin via dezelfde gmail-account). Ik ben er tot nu toe net zo tevreden over als Amazon Drive. Al vind ik de app om foto's te bekijken bij Amazon Drive wel iets beter (ook met de optie om foto's van x jaar terug te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

Ik ben al een tijdje een Synology bezitter. Met backup station heb ik al mijn foto's van mijn pc netjes gebackupped naar de Synology. Deze komen te staan in de folder Home--> cloudstation --> backup --> naam --> folders. Echter wil ik overal bij mijn foto's kunnen met behulp van photo station. Daarvoor zou ik de foto's in de folder Photo's willen plaatsen.

Klopt het dat ik dit niet met cloud station backup kan doen? Het is ook weer niet de bedoeling dat alles straks 2 x op de NAS staat, in zowel de backup folder als Photo station.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Laatst online: 11-09 18:48
ComTech schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:21:

Ik was deze error dus zo zat dat ik maar even een ticket naar synology heb ingeschoten.
En wat blijkt dit is simpel op te lossen (er komt een update voor).
Als je de taak instelt zonder schedule dan doet hij het dus wel, nadat de backuptaak ingesteld staat kun je later dus gewoon schedule weer aanzetten,

mailtje van synology
Dear Customer ,

Thank you for contacting Synology support.

Do you enable schedule sync and it is suspend status?

If yes, it is a known issue and we will release Cloud Sync update version this week to fix it.

If this is not your situation , please feel free to let me know.

Sincerely,
Technical Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand een idee hoe ik de size-kolom op de webpagina van Amazon Drive kan vullen? Ik wil weten hoeveel storage welke map nou gebruikt, maar hij vult die kolom niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mUgjAKMQiBqJx3CJoRADcQpO/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
ik heb naast mijn ds916+ een ds115j gekocht. Heb hyper vault een backup op de ds115j laten maken.

Nu wil ik de 115 bij iemand anders neer zetten en deze heeft een Ziggo connect box type ch7465lg-zg staan, waaraan ik hem wil koppelen. Dit zodat ik vanuit mijn huis via hyper backup off-site backups kan maken.

Ik zoek me rot, maar ik kom maar niet te weten wat ik precies moet doen om de 115 vanachter de connect box te kunnen benaderen.

Op dit moment heb ik de 115 daar nog niet staan, omdat ze 100km verderop wonen en ik niet een paar keer om te proberen, voor niets kom.

Heeft iemand misschien hints, tips, urls of ervaring met deze setup (Ziggo / 115j / off-site) voor me om dit werkende te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Port forwarding? Was bij de Experiabox van m'n ouders genoeg om een 2e Synology bereikbaar te maken...eventueel maak je de externe poort anders dan die standaard is voor Hyper Backup, soort van aanvullende security through obscurity. Verder heb ik de firewall op de Syno zo ingesteld dat buiten mijn LAN alleen mijn WAN ip erbij mag.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
JT schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:57:
Port forwarding? Was bij de Experiabox van m'n ouders genoeg om een 2e Synology bereikbaar te maken...eventueel maak je de externe poort anders dan die standaard is voor Hyper Backup, soort van aanvullende security through obscurity. Verder heb ik de firewall op de Syno zo ingesteld dat buiten mijn LAN alleen mijn WAN ip erbij mag.
dank voor je antwoord!

goed punt; port forwarding had ik al naar zitten zoeken, maar ik vind nergens of die Ziggo connect box dat toe laat. wel een aantal berichten dat het dan nog niet zou werken, maar nergens hoe het dan wél gaat werken :-(

Daarom hoopte ik dat iemand hier daar ervaring mee heeft met die connect box...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Zonnetje83 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:21:
[...]

dank voor je antwoord!

goed punt; port forwarding had ik al naar zitten zoeken, maar ik vind nergens of die Ziggo connect box dat toe laat. wel een aantal berichten dat het dan nog niet zou werken, maar nergens hoe het dan wél gaat werken :-(

Daarom hoopte ik dat iemand hier daar ervaring mee heeft met die connect box...
Het lijkt me logisch dat de Ziggo Connect Box dit toelaat. Ik heb dezelfde setup van en naar de Synology van een vriend. Poorten van rsync, hyper backup en gecodeerde ssh (vraag me nu af of dit überhaupt nodig is?) geopend naar één specifiek IP-adres en gaan met die banaan :)

Edit: net getest zonder die poort, werkt ook nog. Gelijk weer dicht gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door TKroon op 19-07-2017 11:30 ]

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Je kunt ook gewoon Quickconnect gebruiken, dat werkt namelijk ook zonder portforwarding. Hoef je ook niets in te stellen op de router en heb je ook geen problemen als er een configuratie reset is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
hovemt schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:28:
Je kunt ook gewoon Quickconnect gebruiken, dat werkt namelijk ook zonder portforwarding. Hoef je ook niets in te stellen op de router en heb je ook geen problemen als er een configuratie reset is.
Werkt dat ook voor backups? Ik dacht alleen om de NAS in het algemeen te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik bepaal liever zelf wie er wel of geen toegang heeft tot mijn NAS en daarmee in mijn thuisnetwerk komt. Met QuickConnect aan kan iedereen de NAS en alle openstaande diensten bereiken. In mijn geval kun je alleen vanaf mijn thuis IP en alleen op een poort die niet standaard is voor welke Synology package dan ook bij Hyper Vault komen.

[ Voor 36% gewijzigd door JT op 19-07-2017 11:38 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
TKroon schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:29:
[...]

Werkt dat ook voor backups? Ik dacht alleen om de NAS in het algemeen te benaderen.
Ik heb inderdaad te vroeg wat geroepen. Quickconnect kan inderdaad niet gebruikt worden voor Hyper Backup, echter is het wel bruikbaar voor Cloud station. Maar voor een backup wil je geen cloud station gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
TKroon schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:27:
[...]

Het lijkt me logisch dat de Ziggo Connect Box dit toelaat. Ik heb dezelfde setup van en naar de Synology van een vriend. Poorten van rsync, hyper backup en gecodeerde ssh (vraag me nu af of dit überhaupt nodig is?) geopend naar één specifiek IP-adres en gaan met die banaan :)

Edit: net getest zonder die poort, werkt ook nog. Gelijk weer dicht gemaakt.
ja, mij ook. maar ik las onweer-verhalen dat het alsnog niet zou werken, dus dacht, ik vraag het eerst even hier aan de experts ;)

Dus jouw vriend heeft ook een Ziggo connect box? dan kan ik ervanuit gaan dat het hier ook zal moeten gaan werken inderdaad.

weet je nog welke poorten je toen open gezet hebt toevallig?

Via quick connect kan met hyper backup inderdaad niet en ik denk dat ik dat ook niet wenselijk zou vinden omdat je -inderdaad- vreemden op die manier binnen zou kunnen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Zonnetje83 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:22:
[...]

ja, mij ook. maar ik las onweer-verhalen dat het alsnog niet zou werken, dus dacht, ik vraag het eerst even hier aan de experts ;)

Dus jouw vriend heeft ook een Ziggo connect box? dan kan ik ervanuit gaan dat het hier ook zal moeten gaan werken inderdaad.

weet je nog welke poorten je toen open gezet hebt toevallig?

Via quick connect kan met hyper backup inderdaad niet en ik denk dat ik dat ook niet wenselijk zou vinden omdat je -inderdaad- vreemden op die manier binnen zou kunnen laten.
Wij hebben beide KPN-glasvezel. Beide 100+ Mbit upload, dus die backups gaan lekker vlot :)

Poort voor rsync is 873, hyper backup 6281. Zo staan ze in mijn firewall van de Synology, alleen toegankelijk voor zijn IP-adres. In de router staan ze open, alleen naar het lokale IP-adres van de Synology. Indien gewenst kun je de externe poorten nog een ander nummertje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
TKroon schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:34:
[...]

Wij hebben beide KPN-glasvezel. Beide 100+ Mbit upload, dus die backups gaan lekker vlot :)

Poort voor rsync is 873, hyper backup 6281. Zo staan ze in mijn firewall van de Synology, alleen toegankelijk voor zijn IP-adres. In de router staan ze open, alleen naar het lokale IP-adres van de Synology. Indien gewenst kun je de externe poorten nog een ander nummertje geven.
Ah, geen Ziggo :-(
dat zal zeker lekker vlot gaan....;-)

Ok, thanks!!

ik ga het hiermee proberen. Nu hopen dat Ziggo die connect box niet weer zo dicht getimmerd heeft dat je niet bij de firewall settings kan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
De nieuwe versie van Hyper Backup ondersteunt nu ook resume na het falen van een backup. Daarmee zouden grote backups makkelijker gedaan moeten kunnen worden.

Mijn eerste ervaring is dat de backup bij herstarten op Suspended komt te staan. Vervolgens krijg je 2 opties: Resume en Discard. Helaas was resume disabled bij mij... -O-

Edit: Bij nieuwe pogingen kan ik nu wel resumen. Vraag me alleen nog af of de backup niet gewoon bij elke poging automatisch kan resumen.

[ Voor 17% gewijzigd door FrenzyFreak op 22-07-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 13:19
Zijn er mensen die Hyper Backup icm OneDrive aan de praat hebben gekregen?

Ik had Amazon Drive(trial) en wilde een overstap doen naar OneDrive ( Office 365 home voor de familie ) totdat ik erachter kwam dat OneDrive native niet word ondersteund.

Zijn er toch mogelijkheden met OneDrive of moet ik een extra Amazon Drive abbo afnemen ( heb nu 110GB aan backup data dus 1 TB is voldoende)

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een uitnodiging ontvangen om mee te doen met Synology C2. In de mail die ik van ze ontvangen heb staat dat ik disaster recovery moet installeren. Heb beta-mogelijkheden aangevinkt in NAS, maar krijg de package niet te zien. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Motion2 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:22:
Zijn er mensen die Hyper Backup icm OneDrive aan de praat hebben gekregen?

Ik had Amazon Drive(trial) en wilde een overstap doen naar OneDrive ( Office 365 home voor de familie ) totdat ik erachter kwam dat OneDrive native niet word ondersteund.

Zijn er toch mogelijkheden met OneDrive of moet ik een extra Amazon Drive abbo afnemen ( heb nu 110GB aan backup data dus 1 TB is voldoende)
OneDrive ondersteund geen Hyper Backup, je kunt dit alleen met de cloud sync oplossing gebruiken voor zover mijn kennis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-03 16:04
Ik kreeg een aanbieding van Strato voor cloud backup. 7,50 per maand voor 1TB inclusief protocollen (rsync). Is wel wat duurder dan Amazon, alhoewel niet eens zo veel, maar ik heb meer vertrouwen in de Duitse privacywetgeving mocht het zover komen :)

Heb net een Hyper-Backup taakje aangemaakt. Kijken hoe dat loopt. Zal wel even duren want ik heb maar ongeveer 4MB/s upload (helaas geen glasvezel) en 140GB te gaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Uurtje of 10 zal je dat kosten, ik heb ruim 5TB naar Amazon geupload, om het er vervolgens weer af te gooien toen die prijzen bekend werden :X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Zo, volgens mij heb ik nu een semi-waterdicht 3-2-1-backupschema. Kan iemand even kijken of ik nu nog iets gemist heb? Enige puntje van aandacht is dat door allerlei willekeurige wachtwoorden en tweetrapsauthenticatie ik een probleem heb wanneer ik alle lokale kopieën van mijn KeePass-database kwijtraak en ik niet meer bij mijn DropBox kan. Mijn idee is om jaarlijks een kopie op papier van die database bij mijn ouders o.i.d. neer te leggen.

Afbeeldingslocatie: http://pimmeh.duckdns.org/pimmeh/files/backupdiagram_universe.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Pimmeh Mooi overzicht. Ik heb het duidelijk in mijn hoofd, maar als ik dit zo zie is het wel slim het een keer uit te werken.
Die offsite-kopie van KeePass is zeker een goed idee, of misschien beter een versleutelde USB-stick gebruiken (met een simpel wachtwoord, maar wat het voor een dief in ieder geval niet te makkelijk maakt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tortelli schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:49:
Uurtje of 10 zal je dat kosten, ik heb ruim 5TB naar Amazon geupload, om het er vervolgens weer af te gooien toen die prijzen bekend werden :X.
Idem. Heb je al een fatsoenlijke nieuwe oplossing? Ik nog steeds niet.

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:45:
[...]
Idem. Heb je al een fatsoenlijke nieuwe oplossing? Ik nog steeds niet.
Hier zit ik met hetzelfde probleem, 5TB aan data. Ik baal er ontzettend van dat Amazon de prijzen zo verhoogd heeft. Was een ideale manier van back-up en extra cloud storage.
Nu zit ik er toch over na te denken om een extra NAS te kopen en die bij mijn ouders neer te zetten.

• Arfman

Arfman

Drome!

walletje-w schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Hier zit ik met hetzelfde probleem, 5TB aan data. Ik baal er ontzettend van dat Amazon de prijzen zo verhoogd heeft. Was een ideale manier van back-up en extra cloud storage.
Nu zit ik er toch over na te denken om een extra NAS te kopen en die bij mijn ouders neer te zetten.
Reken er maar op dat je bij dat soort groottes voorlopig goedkoper uit bent om ergens op een 2e site een goedkope(re) NAS neer te zetten. Ik heb "maar" ~650GB bij Amazon staan dus ik blijf lekker bij dat 60 euro/jaar plan, maar 5TB (in jouw geval) zou dan 300 euro per jaar worden, dan heb je binnen 2 jaar die NAS er al weer uit.

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:59:
[...]

Reken er maar op dat je bij dat soort groottes voorlopig goedkoper uit bent om ergens op een 2e site een goedkope(re) NAS neer te zetten. Ik heb "maar" ~650GB bij Amazon staan dus ik blijf lekker bij dat 60 euro/jaar plan, maar 5TB (in jouw geval) zou dan 300 euro per jaar worden, dan heb je binnen 2 jaar die NAS er al weer uit.
Hier ook "maar" 8TB. Ik verwacht eigenlijk dat cloud zo'n ontwikkeling gaat doormaken dat er binnenkort wel weer aantrekkelijke opties komen. Tot die tijd backup ik alleen mijn echt belangrijke items maar op een externe HD.
Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste