Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.370 views

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik zou uberhaupt eerst nagaan of je wel iets te melden hebt, nofi. Je ziet al heel snel dat een blog dood gaat, omdat er geen mensen zijn die reageren en/of het niet interessant vinden. Mensen maken namelijk veel van hetzelfde mee, dus het wordt al heel snel saai om te lezen, laat staan reageren.

Jezelf anoniem houden op het internet is natuurlijk kansloos, helemaal als je gaat bloggen.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Die apache error is van mijn eigen test server, als de website daar redelijk deftig opdraaid moet het op een professionele helemaal goed gaan.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-11 16:25

TheNephilim

Wtfuzzle

Ja om moe van te worden :p Ook het topic waarin verder gediscussieerd word: Vrouwen in games

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik erger mij meer aan al die spelfouten die in de reacties voorbij komen. Wat een niveau. 8)7

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-10 16:10
sky- schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:48:
Ik erger mij meer aan al die spelfouten die in de reacties voorbij komen. Wat een niveau. 8)7
* PeterSelie controleert tweemaal of er geen spelfouten in de reactie van sky- aanwezig zijn. :Y)

Helaas..

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:16
Hij heeft zelfs de moeite genomen om puntjes en hoofdletters te gebruiken zodat niemand er over kan gaan zeiken. ^^

• Gamebuster
Volgens mij zijn spellingsfauten zeer zeldzaam in devschuur coffee corner, zeker onder de vaste gebruikers. Je komt voornamelijk d/t fouten tegen, maar daar houdt het wel mee op.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jY7k_jA9x5w]

• Laurens-R
  • Laatst online: 29-12-2024
Robbiedobbie schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:04:
[...]

Eerst had ik ook de neiging om gewoon onder eigen naam te gaan schrijven, maar na een verhaal van een vriend van me ben ik nu toch terughoudend :/ Deze vriend heeft gewoon serieus doodsbedreigingen aan hem gericht gehad, omdat iemand zijn game het geld niet waard vond...
Inderdaad niet leuk en een probleem waar meer game-devs mee te maken hebben. Het is onder een schuilnaam nogal makkelijk om te schreeuwen en bedreigen .

Ik zou wat dat betreft een zero-tolerance beleid hebben; dreigen = persoon zoveel mogelijk achterhalen en aangifte doen. Doodsbedreigingen zijn zeer strafbaar in dit land.

Overigens; ik neem aan dat je geen geld vraagt voor je blog; dus dat zou je iets minder gevoelig moeten maken voor bedreigingen.

Daarnaast zou ik mij meer zorgen maken over andere zaken, zoals: hoe zorg ik er voor dat mijn blog bekend word.

[ Voor 11% gewijzigd door Laurens-R op 22-09-2014 15:10 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26

Dido

heforshe

Laurens-R schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:06:
Overigens; ik neem aan dat je geen geld vraagt voor je blog; dus dat zou je iets minder gevoelig moeten maken voor bedreigingen.
Een blog heeft potentieel wat andere probleempjes, met name dat detail wat "inhoud" heet.

Ik vermoed dat je op dit moment al op (anonieme) doodsbedreigingen kunt rekenen als je blogt dat Zwarte Piet moet veranderen. Of het tegengestelde, overigens.
Of als je iets zegt over Russen in Oekraine. Of dat ze er niet zijn.
Of als je schrift dat de lucht blauw is. Of een andere kleur.

Wat betekent mijn avatar?

• PeterSelie
Dido schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:10:
[...]

Of als je schrift dat de lucht blauw is. Of een andere kleur.
Volgens mij is de lucht in Nederland toch echt grotendeels wit/grijs :/

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

SoaDmaggot schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:11:
[...]

De lucht is wel degelijk blauw; die kleur zie je alleen niet omdat er wolken voor zitten. ;)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• PeterSelie
Korben schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:12:
[...]

De lucht is wel degelijk blauw; die kleur zie je alleen niet omdat er wolken voor zitten. ;)
Dat is afhankelijk van hoe je lucht definieert.

1: het gasmengsel dat op aarde overal om ons heen is.
Het gasmengsel bestaande uit stikstof- en zuurstofgas is niet hetgeen dat zorgt voor de blauwe kleur.

2: hemel vanaf de aarde gezien.
Tjah, dat heeft dus puur met zicht te maken. Zodra er wolken 'aan de hemel' staan is de lucht voor mij toch écht wit/grijs.

[ Voor 13% gewijzigd door PeterSelie op 22-09-2014 15:18 ]

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Gamebuster schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:59:
Volgens mij zijn spellingsfauten zeer zeldzaam in devschuur coffee corner, zeker onder de vaste gebruikers. Je komt voornamelijk d/t fouten tegen, maar daar houdt het wel mee op.

[video]
Ook aan d/t fouten kan ik mij ergeren, neem het wel voor lief hoor. Genoeg mensen die ook nog 'me' ipv 'mijn' gebruiken. Hetzelfde geldt voor mensen die geen interpunctie gebruiken, vreselijk :'(.

• PeterSelie
sky- schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:16:
[...]

Ook aan d/t fouten kan ik mij ergeren, neem het wel voor lief hoor. Genoeg mensen die ook nog 'me' ipv 'mijn' gebruiken. Hetzelfde geldt voor mensen die geen interpunctie gebruiken, vreselijk :'(.
Ik kan me ook ergeren aan mensen die woorden in de zin weglaten, waardoor de zin grammaticaal niet meer helemaal lekker loopt.

Wie neemt het wel voor lief? :>

Verwijderd

sky- schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:16:
[...]

Ik krijg af en toe de opmerking dat ik heel netjes typ: hoofdletters, leestekens, ... wanneer ik met iemand aan het chatten ben. Dan denk ik bij mezelf: "is dat nu zo gek dat ik typ zoals het eigenlijk hoort?" 8)7

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Ach, ik denk dat meer dan de helft van mijn posts wel spel- of taalfouten bevat, puur vanwege gebrek aan interesse om het wel juist te schrijven.
Zolang de boodschap over komt vind ik het wel prima.

• PeterSelie
Martijn19 schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:21:
Ach, ik denk dat meer dan de helft van mijn posts wel spel- of taalfouten bevat, puur vanwege gebrek aan interesse om het wel juist te schrijven.
Tja, zo ontstaat de laksheid in spelling en grammatica.. Zodra iedereen zo gaat denken is het hek van de dam.. Ik vind het niet belangrijk genoeg om de taalnazi uit te gaan hangen, maar een stukje zorgvuldigheid lijkt me wel gepast over het algemeen..

Zodra 'alleen de boodschap over hoeft te komen' kunnenwenetzogoedspatiesweggaanlateneninterpunctiewanthoewelhetwatminderleesbaariskomthetuiteindelijkvastwelovertoch

Afbeeldingslocatie: http://crossfitfire.com/site/wp-content/uploads/2010/02/nice-things-cat-300x242.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door PeterSelie op 22-09-2014 15:24 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:57

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 11:39

ZaZ

Tweakers abonnee

Martijn19 schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:21:
Dit is een antwoord wat ik heel vaak lees, ik geloof er alleen geen snars van. Is het een soort van schaamte dat mensen niet toe willen geven dat ze er moeite mee hebben? Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg om verbeterd te worden, misschien leer ik er iets van.
Kijk, het is gewoon een forum en geen sollicitatiebrief of iets dergelijks, maar een beetje 'moeite' doen om iets leesbaars te schrijven vind ik niet meer dan normaal

Lekker op de bank

• Caelorum
:(
ZaZ schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:26:
[...] Dit is een antwoord wat ik heel vaak lees, ik geloof er alleen geen snars van. Is het een soort van schaamte dat mensen niet toe willen geven dat ze er moeite mee hebben? [...]
Ik heb er moeite mee om het onder tijdsdruk goed te doen, maar het boeit me het grootste deel van de tijd echt totaal niet. Die paar keer dat het mij wel boeit besteed ik wel extra tijd aan wat ik neer typ, zodat die foutjes er ook uit zijn.

Overigens wil ik ook nog wel eens "ik zij" typen |:(

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-11 12:38
Grrr...! Ik wil niet steeds weer beginnen om de gehele boodschap te lezen!

RTFM!

• Korben

Korben

() => {};

SoaDmaggot schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:15:
[...]

Het gasmengsel bestaande uit stikstof- en zuurstofgas is niet hetgeen dat zorgt voor de blauwe kleur.
Eh, juist wel. Rayleigh scattering gaat over het verspreiden van fotonen door deeltjes (in een gas). De atmosfeer is precies dat; een gasmassa met enorme hoeveelheden deeltjes.

Aangezien de aanwezigheid van lucht (het gasmengsel) het licht beïnvloedt, kun je prima zeggen dat de lucht blauw is. Dat Rayleigh scattering pas zichtbaar is wanneer je een laag lucht van een paar kilometer hebt, doet daar niks aan af.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• PeterSelie
Korben schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:32:
[...]

Eh, juist wel. Rayleigh scattering gaat over het verspreiden van fotonen door deeltjes (in een gas). De atmosfeer is precies dat; een gasmassa met enorme hoeveelheden deeltjes.

Aangezien de aanwezigheid van lucht (het gasmengsel) het licht beïnvloedt, kun je prima zeggen dat de lucht blauw is. Dat Rayleigh scattering pas zichtbaar is wanneer je een laag lucht van een paar kilometer hebt, doet daar niks aan af.
Goed, ik verwoord me verkeerd. Het gas zelf is niet blauw. Hoewel ik mezelf verkeerd verwoord en je reactie daarop juist is, is je reactie op mijn eerste statement echter vooralsnog incorrect gezien de definitie van lucht als de gassen:
Korben schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:12:
[...]

[ Voor 24% gewijzigd door PeterSelie op 22-09-2014 15:35 ]

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-11 20:03

Pizzalucht

Snotneus.

Robbiedobbie schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:55:
Ghehe, net eens voor de grap een programma in java in elkaar zitten te draaien om een paar vrienden te challengen. Programma vraagt om een wachtwoord en checkt dit. Doel naar vrienden toe: Geef mij het wachtwoord :p

Het leuke is, is dat er een aantal vieze truukjes inzitten die hun flink zal vertragen. Zo zit de string gewijzigd en als chinese tekens in het programma. Ook "werkt" het programma niet meer zodra er een debugger omheen draait :P

Natuurlijk is het absoluut kraakbaar, zoals alles wat clientside draait en checked :P
Java bytecode is toch redelijk makkelijk om te zetten naar "leesbare" code?

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Caelorum schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:29:
[...]

:(

[...]

Ik heb er moeite mee om het onder tijdsdruk goed te doen, maar het boeit me het grootste deel van de tijd echt totaal niet. Die paar keer dat het mij wel boeit besteed ik wel extra tijd aan wat ik neer typ, zodat die foutjes er ook uit zijn.

Overigens wil ik ook nog wel eens "ik zij" typen |:(
Alsof het extra tijd kost om bijv stam+t te schrijven? Sommige dingen vind ik redelijk storend als: me ipv mijn of, nog erger, is ipv eens.
"Kan je is beneden komen?"
Dat ziet er toch niet uit?!

Lekker op de bank

• PeterSelie
ZaZ schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:39:
[...]

Alsof het extra tijd kost om bijv stam+t te schrijven? Sommige dingen vind ik redelijk stored als: me ipv mijn of, nog erger, is ipv eens.
Alsof het extra tijd kost om afkortingen met een punt te laten eindigen of bijvoorbeeld volledig uit te schrijven. Ook vind ik het schrijven van storend als stored irritant. :>

Als je dan toch gaat zitten haten, doe het dan goed.

[ Voor 5% gewijzigd door PeterSelie op 22-09-2014 15:41 ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-11 16:25

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Alsof het extra tijd kost om bijv stam+t te schrijven? Sommige dingen vind ik redelijk stored als: me ipv mijn of, nog erger, is ipv eens.
Klopt, op Feestboek worden vaak ook naar/na en is/eens fouten gemaakt :/

offtopic:
Wat heb je een bijzondere avatar trouwens :+

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

SoaDmaggot schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:41:
[...]

Alsof het extra tijd kost om afkortingen met een punt te laten eindigen of bijvoorbeeld volledig uit te schrijven. Ook vind ik het schrijven van storend als stored irritant. :>

Als je dan toch gaat zitten haten, doe het dan goed.
Touché ;)

edit:

Overigens probeerde ik wel een punt te maken met dat het geen sollicitatiebrief is.
Het is een forum, maar ik zie gewoon soms dingen langskomen waar je bijna een vertaalmachine voor nodig hebt

[ Voor 21% gewijzigd door ZaZ op 22-09-2014 15:44 ]

Lekker op de bank

• Korben

Korben

() => {};

SoaDmaggot schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:33:
[...]

Goed, ik verwoord me verkeerd. Het gas zelf is niet blauw. Hoewel ik mezelf verkeerd verwoord en je reactie daarop juist is, is je reactie op mijn eerste statement echter vooralsnog incorrect gezien de definitie van lucht als de gassen:

[...]
Als we toch nitpicken; als we het hebben over zichtbaar licht is 'lucht' (het mengsel van gassen) violet. Als je er puur wit licht doorheen schijnt, komt er voornamelijk violet-kleurig licht aan de andere kant uit. Dat kun je niet met het blote oog zien in een reageerbuisje, maar wel als je reageerbuisje 80 km lang is en kaarsrecht, en als je het meet met een foto-elektrische sensor. Voor mensen is 'lucht' blauw, omdat onze ogen veel gevoeliger zijn voor blauw licht dan voor violet licht. bron

Maar 'lucht' is dus, voor jou en mij, blauw.

• PeterSelie
Korben schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:48:
[...]

Als we toch nitpicken; als we het hebben over zichtbaar licht is 'lucht' (het mengsel van gassen) violet.
Blijven we in dezelfde discussie; de gassen zélf niet. :P :>. Maargoed, als je volgens de lijnen van deze discussie doorgaat kom je tot de conclusie dat per definitie niets een bepaalde kleur heeft, maar het effect puur veroorzaakt door het weerkaatsen van specifieke golflengten licht en kleur puur en alleen een subjectieve perceptie is.

Granted: dank voor je replies, het gemiddelde kennisniveau van de devschuur is weer met 10 bonuspunten gestegen.

[ Voor 25% gewijzigd door PeterSelie op 22-09-2014 15:54 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Robbiedobbie schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:55:
Hmmz, wat denken jullie over anonimiteit en bloggen? Ik zit sterk te overwegen om voor mijn blog een andere nick te gaan gebruiken, aangezien mijn momentele nick erg open naar de wereld toe is. Echter heb ik het idee dat op een blog die misschien uiteindelijk wel gaat groeien, het misschien handiger is om niet met volle naam en een hele geschiedenis op internet bekend te staan.
Hangt er helemaal van af. Gepeperde meningen? Lekker onder een pseudoniem. Een blog vol met technische geleuter? Beter om onder je eigen naam te doen voor eventuele Googlende potentiële werkgevers.

iOS developer

• Korben

Korben

() => {};

SoaDmaggot schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:51:
[...]

Blijven we in dezelfde discussie; de gassen zélf niet. :P :>

Granted: dank voor je replies, het gemiddelde kennisniveau van de devschuur is weer met 10 bonuspunten gestegen.
Wat is kleur dan? Materialen hebben geen kleur. Kleur is wat er overblijft van licht nadat het door een materiaal is gegaan of er door is gereflecteerd of geabsorbeerd. QED, 'lucht' is violet of, voor mensen, blauw.

• PeterSelie
Korben schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:53:
[...]

Wat is kleur dan? Materialen hebben geen kleur. Kleur is wat er overblijft van licht nadat het door een materiaal is gegaan of er door is gereflecteerd of geabsorbeerd. QED, 'lucht' is violet of, voor mensen, blauw.
Je was me net voor.

SoaDmaggot in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7"

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Voor mensen die denken dat het (hier) wel meevalt met taalfouten: wat/dat. IEDEREEN doet het fout. Unable to unsee, enzovoort.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Caelorum
[...] Alsof het extra tijd kost om bijv stam+t te schrijven? [...]
Blijkbaar wel he?

• PeterSelie
BtM909 schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:11:
[...]

Ik constateer narcistische trekjes >:)
Ik kan me niet indenken dat jij dat zo ervaart, je past je maar aan me aan. :>

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Iemand toevallig al begonnen met IMDB: Halt and Catch Fire (TV Series 2014– )

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Ik ben d'r al klaar mee, leuke serie :)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Zeker de moeite waard!

iOS developer

Verwijderd

Heb ik nog niet gezien maar ik zet hem meteen vanboven aan mijn lijstje.
Ik was ontzettende fan van IMDB: Silicon Valley (TV Series 2014– )

• Gamebuster
Beide genoemde series maar op de downloadlijst gezet :)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik begin nog maar eens over de TV-Serie Fargo. Of je de film nou gezien hebt of niet.

iOS developer

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Heb net ergens op het internet de onderstaande stukje code gevonden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#include <stdio.h>

#define een 1
#define twee 2
#define drie 3

int main(void) {

int i = 0;
     char naam = "Osman"
    for(i = 0; i<100;i+=((drie+een+(twee*twee)))){
        if(i==drie+twee+een){
            i = -599;
            break;
        }
    }
    Naam -= i;
    printf("Het werkt! %s",naam);
    return 0;
}

Wat moet het in hemelsnaam doen?

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Que? Voel je je aangevallen ofzo? Zelf stoor ik mij niet zo aan typefouten maar wel meer aan erge taalfouten.
Kennelijk mag je niet iets vinden zonder het zelf perfect te doen. Had eigenlijk wel verwacht dat zo'n post meteen onder een vergrootglas zou worden gehouden.

Dat is ook een dingetje die ik niet echt snap.
Alsof bijvoorbeeld* iemand in een rolstoel niet mag zeggen dat Lucille Werner niet zo lekker loopt ofzo.
Of iemand die niet kan zingen niet mag opmerken dat iemand anders zo vals zingt als een kraai.
Zo'n dooddoener altijd.

* :P

Lekker op de bank

• PeterSelie

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ObiTewodros schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:30:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#include <stdio.h>

#define een 1
#define twee 2
#define drie 3

int main(void) {

int i = 0;
     char naam = "Osman"
        if(i==drie+twee+een){
            i = -599;
            break;
        }
    }
    Naam -= i;
    return 0;
}

Niets. Het compilet niet

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:58
ObiTewodros schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:30:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#include <stdio.h>

#define een 1
#define twee 2
#define drie 3

int main(void) {

int i = 0;
     char naam = "Osman"
        if(i==drie+twee+een){
            i = -599;
            break;
        }
    }
    Naam -= i;
    return 0;
}

Behalve de fouten waardoor die niet compiled? segfaulten

• azerty
  • Laatst online: 13-11 14:58
PrisonerOfPain schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:18:
[...]

Ik ben d'r al klaar mee, leuke serie :)
Agree :)

Mooie serie :D

• Caelorum
ZaZ schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:32:
[...]
Que? Voel je je aangevallen ofzo? [...]
Hoe moet ik het anders lezen? Ik zeg dat ik soms die fouten maak doordat ik weinig tijd heb en dan kom jij aan met "alsof het extra tijd kost". Tja.. Dat had ik toch net gezegd dat het in mijn geval wel degelijk meer tijd kost?

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 22-09-2014 16:41 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:33
Pfff.. Ik dacht dat GitHub z'n forks zelf wel in sync hield, maar blijkbaar niet dus. Erg vervelend als je dan plots 199 commits achterloopt met van alle soorten merge conflicts... Ik hoopte toch wel een beetje dat Git de holy grail van versioning systems was, maar vooral op Windows word dat rebasen, mergen en committen al snel onoverzichtelijk en lastig, helaas. Iemand nog wat tips?

Verwijderd

alex3305 schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:48:
Pfff.. Ik dacht dat GitHub z'n forks zelf wel in sync hield, maar blijkbaar niet dus. Erg vervelend als je dan plots 199 commits achterloopt met van alle soorten merge conflicts... Ik hoopte toch wel een beetje dat Git de holy grail van versioning systems was, maar vooral op Windows word dat rebasen, mergen en committen al snel onoverzichtelijk en lastig, helaas. Iemand nog wat tips?
Altijd pullen voordat je begint te coden? d:)b

• PrisonerOfPain
Pfff.. Ik dacht dat GitHub z'n forks zelf wel in sync hield, maar blijkbaar niet dus.
Wat een rare verwachting?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Inderdaad :)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:57

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pfff.. Ik dacht dat GitHub z'n forks zelf wel in sync hield, maar blijkbaar niet dus
Dat is ook niet logisch... dan zouden upstreams echt gigantische problemen krijgen.
Erg vervelend als je dan plots 199 commits achterloopt met van alle soorten merge conflicts... Ik hoopte toch wel een beetje dat Git de holy grail van versioning systems was, maar vooral op Windows word dat rebasen, mergen en committen al snel onoverzichtelijk en lastig, helaas. Iemand nog wat tips?
Altijd, elke keer, pull from upstream doen. Elke dag.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Dido

Dido

heforshe

SoaDmaggot schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:11:
SoaDmaggot schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:15:

2: hemel vanaf de aarde gezien.
Tjah, dat heeft dus puur met zicht te maken. Zodra er wolken 'aan de hemel' staan is de lucht voor mij toch écht wit/grijs.
Korben schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:32:

SoaDmaggot schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:33:
SoaDmaggot schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:51:
Blijven we in dezelfde discussie; de gassen zélf niet. :P :>. Maargoed, als je volgens de lijnen van deze discussie doorgaat kom je tot de conclusie dat per definitie niets een bepaalde kleur heeft, maar het effect puur veroorzaakt door het weerkaatsen van specifieke golflengten licht en kleur puur en alleen een subjectieve perceptie is.

Korben schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:53:
Ik zal nog eens een voorbeeldje uit mijn duim zuigen 8)7
Het lijkt tweakers wel :+

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Welkom to tweakers :D

• Gamebuster
Maak je eigen versioning systeem die het beter doet.

• Dido

Dido

heforshe

Dank je.
Ja, het is best nog wel eventjes wennen.

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Hoe zie je dat uberhaupt voor je? Automatische merges na upstream changes? 8)7

• PrisonerOfPain
Pizzalucht schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:04:
[...]

Hoe zie je dat uberhaupt voor je? Automatische merges na upstream changes? 8)7
Nu ja goed, automatisch pullen zou natuurlijk wel kunnen mocht je het niet erg vinden om willekeurige code changes in je repo te krijgen. En als je niet van plan bent de code aan te passen.

[ Voor 6% gewijzigd door PrisonerOfPain op 22-09-2014 17:11 ]

• Caelorum
Automatisch mergen zou eventueel ook nog wel kunnen zolang je zelf geen changes klaar hebt staan, maar dan kan ook al snel ongewenst worden...

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 22-09-2014 17:14 ]

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

PrisonerOfPain schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:09:
[...]

Nu ja goed, automatisch pullen zou natuurlijk wel kunnen mocht je het niet erg vinden om willekeurige code changes in je repo te krijgen. En als je niet van plan bent de code aan te passen.
Hij heeft nu conflicts, dus hij heeft zelf ook code gewijzigd, dan wil je eigenlijk niet dat hij automatisch gaat mergen...
Wat wel nuttig zou zijn: aan kunnen geven per branch dat hij moet syncen met upstream, maar dan moet die branch wel automatisch gelocked zijn.
Caelorum schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:14:
Automatisch mergen zou eventueel ook nog wel kunnen zolang je zelf geen changes klaar hebt staan, maar dan kan ook al snel ongewenst worden...
Mergen zonder conflicts betekent nog niet dat de wijzigingen geen veranderingen hebben veroorzaakt voor de rest van de code.

[ Voor 24% gewijzigd door Pizzalucht op 22-09-2014 17:15 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dido schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:57:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik zal nog eens een voorbeeldje uit mijn duim zuigen 8)7
Het lijkt tweakers wel :+
En nog behoorlijk pretentieus ook allemaal. Immers is "ik denk, dus ik ben" het enige wat we zeker weten. Tevens het enigste wat we zeker weten, om de taalnazi-discussie ook maar even op te doen laaien.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• PrisonerOfPain
Pizzalucht schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:14:
[...]

Hij heeft nu conflicts, dus hij heeft zelf ook code gewijzigd, dan wil je eigenlijk niet dat hij automatisch gaat mergen...
Wat wel nuttig zou zijn: aan kunnen geven per branch dat hij moet syncen met upstream, maar dan moet die branch wel automatisch gelocked zijn.
Dat was ik een beetje waar ik op aan stuurde, maar goed. Wanneer pull je dan? Je wilt niet ineens code binnen harken die niet door de CI heen komt bijvoorbeeld.

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

PrisonerOfPain schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:17:
[...]

Dat was ik een beetje waar ik op aan stuurde, maar goed. Wanneer pull je dan? Je wilt niet ineens code binnen harken die niet door de CI heen komt bijvoorbeeld.
Vervelend, nu al 2 keer gehad dat ik reageerde op een post die was gewijzigd maar waar ik eigenlijk nog reageerde op de originele post (niet gezien dat de quote was veranderd) :+

Automatische pull is automatische pull, lijkt me dat je dan gewoon goed moet opletten bij het mergen/pullen naar een andere branche. Het lijkt me niet te doen voor Github om voorwaarden te stellen aan wanneer zo'n fork nou wel moet syncen en wanneer niet, dat kunnen ze ook eigenlijk niet bepalen. Na een CI run zou wel kunnen, maar er zijn natuurlijk zat projecten die dat niet gebruiken.

• PrisonerOfPain
Kortom: wat een rare verwachting dat 't automatisch zou gaan :)

Nog zo iets, fuck mergen. Waarom kan github niet automatisch die conflicten verhelpen?!!!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
Omdat er misschien delen van code juist niet overschreven moeten worden?

• PrisonerOfPain
Martindo schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:28:
Omdat er misschien delen van code juist niet overschreven moeten worden?
;)

• Caelorum
Pizzalucht schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:14:
[...]
Mergen zonder conflicts betekent nog niet dat de wijzigingen geen veranderingen hebben veroorzaakt voor de rest van de code.
Ik zeg ook niet mergen zonder conflicts, ik zeg dat je eventueel nog zou kunnen mergen als er geen (untracked) changes klaar staan. Dus als iemand alleen nog maar aan het doorbladeren is, maar geen daadwerkelijke veranderingen in de code heeft aangebracht. Maar het ligt een beetje aan de situatie (en persoonlijke voorkeur) of dat wenselijk is of niet.
Ohja, en dit is uiteraard lokaal, dus heeft neits met github te maken (heeft er iemand koffie voor me*?)

* :P ja die is korter en mag

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 22-09-2014 17:32 ]

• Gamebuster
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nNBlk4d.png

Ik heb 80Mbit internet. Transmission download met 23MB per seconde (zegt-ie) Wtf?
Ook leuk weetje: Transmission staat op 20kB upload limiet. Alsof-ie alles x2 doet.

[ Voor 49% gewijzigd door Gamebuster op 22-09-2014 17:38 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hij maakt gebruik van een reverse upload, zodat je het kan combineren
:+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Gamebuster
Heb maar een fractie van 80Mbit upload :P (5 of 10 ofzo, geen idee eigenlijk)

Gewoon UPC kabel

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Wacht even, gaat het nu om automatische pulls omdat jij je rep niet update?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gamebuster schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:37:
Heb maar een fractie van 80Mbit upload :P (5 of 10 ofzo, geen idee eigenlijk)

Gewoon UPC kabel
Gewoon hele goede compressie 8)

• PrisonerOfPain
Douweegbertje schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:41:
Wacht even, gaat het nu om automatische pulls omdat jij je rep niet update?
Jup, meneer vergat z'n repo the updaten omdat 'ie dacht dat 't automatisch ging :P

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
PrisonerOfPain schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:50:
[...]

Jup, meneer vergat z'n repo the updaten omdat 'ie dacht dat 't automatisch ging :P
Als die een tool zoals sourcetree zou gebruiken had die allang gezien dat hij out of sync liep :P

Nothing to see here!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 16:14

Matis

Rubber Rocket

Smartgit

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Douweegbertje

Douweegbertje

Mja heel het nut is juist om out of sync te lopen.. Hoe kun je nu ooit deven als je code om de haverklap veranderd. Je hebt juist een checkout wat een verkapte checkpoint is zoals de codebase NU is, om NU daarin te werken zonder dat A: iemand je zooi overschrijft en B: dat jouw meuk in elk geval werkt terwijl je dev'ed.

Dan op het laatste moment update je weer zodat je bijloopt en pas je eventueel dingen aan. Logischerwijs als je ontzettend veel gaat wijzigen maak je zelf een branch oid.

Ik weet dat iedereen zijn eigen manier heeft om te werken, maar ik kan mij toch echt niet voorstellen dat er ook maar 1 fatsoenlijk argument naast luiheid bestaat om automatische pulls te krijgen.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Gamebuster schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:59:
Een aantal jaar geleden werkte ik bij een winkel waar we wekelijkse memo's kregen met aanbiedingen. De uitdaging was dan elke keer wie daar de meeste spel-, schrijf- en taalfouten uit kon halen. Het niveau van het Nederlands was echt slecht en zo werd er soms ook naar klanten gecommuniceerd...

• Caelorum
Douweegbertje schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:01:
[...] Ik weet dat iedereen zijn eigen manier heeft om te werken, maar ik kan mij toch echt niet voorstellen dat er ook maar 1 fatsoenlijk argument naast luiheid bestaat om automatische pulls te krijgen.
Dat is toch ook de enigste reden die je ooit nodig hebt als devver? ^^

• Douweegbertje

Douweegbertje

Enige, en nee :+
Luiheid in programmeren resulteert vrijwel altijd in troep wat je (of iemand anders) meer werk oplevert. Iets programmeren omdat je daarna lui kan zijn is een goede reden.

[ Voor 13% gewijzigd door Douweegbertje op 22-09-2014 19:19 ]

• Caelorum
:/
[...] Iets programmeren omdat je daarna lui kan zijn is een goede reden.
Oja, dat was het ^^

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Git zelf leren gebruiken (en dus niet github). Github is eigenlijk niks meer dan een hosted git repo met een web interface er bij. En dan is het ook niet logisch dat git(hub) automatisch je upstream gaat mergen.

En waarschijnlijk meer mergen en minder (zo niet) rebasen, tenzij je altijd je eigen wijziging direct "bovenop" je upstream brache wilt hebben.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik loop wat pagina's achter, maar toch nog even: leve de chrome bug :)F Anders hou je zo'n onaf gevoel...

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Welke bug?

• alex3305
  • Laatst online: 21:33
Creepy schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:53:
[...]

Git zelf leren gebruiken (en dus niet github). Github is eigenlijk niks meer dan een hosted git repo met een web interface er bij. En dan is het ook niet logisch dat git(hub) automatisch je upstream gaat mergen.

En waarschijnlijk meer mergen en minder (zo niet) rebasen, tenzij je altijd je eigen wijziging direct "bovenop" je upstream brache wilt hebben.
Om even te reageren op alle reacties over Git O-). Jullie hebben gelijk dat het aan mijn onkunde ligt en dat weet ik ook best wel. Ik moet nog eens een stevige introductie Git doen in ieder geval :+.

Echter ben ik voor een project wat pull-requests aan het ontwikkelen op een geforkte repository en daarom had ik verwacht dat die geforkte repo automatisch de changes van de upstream bijhield en dus ikzelf ook up to date zou zijn. Maar goed, dat is dan een verkeerde verwachting klaarblijkelijk :).

Anyway, toch bedankt voor de tips :).

• Gamebuster

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Exacte bugnummer weet ik niet, maar related: https://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=338872
Mouseouts en enters worden niet goed getriggerd als je via andere wegen dan binnen de pagina naar een andere positie gaat.
Werkt ook prima met een venster van een ander programma als edge. Dus dan kun je de bad choice toch afsluiten.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Ik moet even snel een 8 bit error check hebben van 3 bytes (24 bit). Wat is unieker.. Bij elkaar optellen en door 3 delen of bij elkaar optellen en laatste 8 bit nemen van optelling

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 11:20
Snel in de zin van performance, of snel in de zin van ik heb geen zin om er langer dan 1 minuut over na te denken?

In het tweede geval zou ik iets als (a + 7*b + 17*c)%256 doen; dat heeft als voordeel dat je verwisselingen van waarden kunt detecteren.
HMS schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:46:
edit: CRC24 is er toch ook nog?
CRC24 heeft 24-bits output, niet 24-bits input. ;)

Er zijn ook wel 8-bits CRCs, maar dat is toch nog een stuk lastiger te implementeren.

[ Voor 35% gewijzigd door Soultaker op 22-09-2014 23:08 ]

• HMS
  • Laatst online: 10-11 10:26

HMS

Pfff, wat is SVN toch crap als je Git gewend bent :(

edit: CRC24 is er toch ook nog?

[ Voor 25% gewijzigd door HMS op 22-09-2014 22:48 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Die fanless Retina MacBook Air is wel rete sexy als ze een beetje het bestaande prijsschema aanhouden.

iOS developer

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04:46
HMS schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:46:
Pfff, wat is SVN toch crap als je Git gewend bent :(
Inderdaad... Ik wordt geacht dat te gebruiken de komende tijd, en het komt nu al mijn nek uit :r

Rare vogel in spe

• BM
  • Laatst online: 22:12

BM

Moderator Spielerij
Grrr, wil ik net een testversie van een websiteje online zetten (stelt weinig voor, maar wilde even wat mensen er naar laten kijken) klapt de database server bij mijn host er uit :/

Niet handig. Gebruik 'm amper, maar dit komt ff slecht uit :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
BM schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:09:
Grrr, wil ik net een testversie van een websiteje online zetten (stelt weinig voor, maar wilde even wat mensen er naar laten kijken) klapt de database server bij mijn host er uit :/

Niet handig. Gebruik 'm amper, maar dit komt ff slecht uit :p
Gebeurt altijd op zulke momenten :P

Nothing to see here!

• BM
  • Laatst online: 22:12

BM

Moderator Spielerij
Rutix schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:17:
[...]

Gebeurt altijd op zulke momenten :P
Echt he :p Ik ben denk ik een jaar of...4 of 5 klant daar, en als ik er in totaal 10 avonden gebruik van gemaakt heb houd het op, maar dan heb je het eens nodig... down :p

Oh well, morgen vast gefixed.

Edit: alweer in de lucht :)

[ Voor 4% gewijzigd door BM op 22-09-2014 23:26 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Douweegbertje

Douweegbertje

Gister was thuisbezorgd down :( Net toen ik wilde bestellen :D

• azerty
  • Laatst online: 13-11 14:58
fml. Moest een werk tegen 23:55 indienen, ligt de boel sinds +- 23:15 plat -_-

En nu dus 15 minuten te laat ingediend :(

[ Voor 22% gewijzigd door azerty op 23-09-2014 00:10 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.