Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.370 views

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Begon het te kijken maar ik werd een beetje gek van de microfoon.. Irritante vervorming aan het einde van elke zin / woord :+

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Favicons.
Zo. ontzettend. veel. icons.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Prolog.. 1 keertje voor een keuze module..... Daarna nooit meer..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Weet er iemand of Tomato cart nog word door ontwikkeld? Site is nogal brak. Mails dat niet aankomen enzo.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:03

Pizzalucht

Snotneus.

En wat waren de andere resultaten van de Dutch Open Hackathon?
Wij zaten bij de beste 10 en hebben de 2e prijs van de AH gewonnen met de Happie.

Wat was het allemaal enorm goed georganiseerd trouwens (behalve de videopitch), kudo's voor de organisatie d:)b

[ Voor 28% gewijzigd door Pizzalucht op 21-09-2014 20:02 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Damic schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:50:
Weet er iemand of Tomato cart nog word door ontwikkeld? Site is nogal brak. Mails dat niet aankomen enzo.
Waarom wil je dat weten? :+ Wat een onzin pakket is dat zeg :p In elk geval is 2.0 volgens mij zo'n 6 maanden oud na een simpele google zoektocht. Dus het antwoord is: nee.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:57

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Damic schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:50:
Als je een webshop wilt, is Magento echt het enige pakket dat ik ken, dat ook echt goed werkt.
Het is alleen tyfus zwaar. Je hebt er bijna een complete VPS voor nodig om het draaiende te houden.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

TC werkt ook goed alleen zou het in het Nederlands willen :p
Tja den 2 is nog altijd alpha 4 volgens hun eigen website zodus echt uit is het nog niet. Laatste stable is 1.1.8.6

Ja nee Magento word het ook niet, heb er al een paar geprobeerd en telkens loop ik wel tegen iets dom aan:
* opencart, weet het niet meer maar was het niet.
* prestashop: installatie was tergend traag en dan niets anders dan error 500 ws iets met mod_rewrite
* magento nog niet geprobeerd maar moet licht draaien, geen hele cloud nodig om het gewoon draaiende te houden
* sumostore: nog aan het testen

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Damic schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:11:
TC werkt ook goed alleen zou het in het Nederlands willen :p
Tja den 2 is nog altijd alpha 4 volgens hun eigen website zodus echt uit is het nog niet. Laatste stable is 1.1.8.6

Ja nee Magento word het ook niet, heb er al een paar geprobeerd en telkens loop ik wel tegen iets dom aan:
* opencart, weet het niet meer maar was het niet.
* prestashop: installatie was tergend traag en dan niets anders dan error 500 ws iets met mod_rewrite
* magento nog niet geprobeerd maar moet licht draaien, geen hele cloud nodig om het gewoon draaiende te houden
* sumostore: nog aan het testen
Wat is het maandbudget qua hosting? (Dus zonder domeinnaam!)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Jaar budget met domein er bij is 17€ (webreus.nl) ;) startende zaak. Ja je krijgt niet veel maar is wel goede hosting, niet zoals one.com.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Als het een simpele shop is kom je met WooCommerce ook een heel eind.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Heb je wel eens zo'n dag dat je de hele dag gewerkt hebt maar toch eigenlijk ook niets gedaan hebt?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Douweegbertje

Douweegbertje

TC is gebaseerd op osCommerce en is geen steek beter. Prima als je één van de vele webshops pakt, maar een slap aftreksel op een bestaand iets is iets wat ik persoonlijk nooit zou doen... Verder is support, community en plugins uiteindelijk ook zeer belangrijk. Iets waar je een zwaar minpunt mee hebt als je TC gebruikt.

Een startende zaak of niet, als je geen ~ 15 a 20 euro p/m kunt missen voor de hosting van je core business aka je webshop.. hm denk dan nog even na of je wel verder wilt ;)

Als je het als proef wilt doen en niet te veel moeite erin wilt steken, dan voldoen ontzettend veel webshop pakketjes. Pak er dan alleen waar je nog een beetje mee kunt groeien..
Gamebuster schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:20:
Heb je wel eens zo'n dag dat je de hele dag gewerkt hebt maar toch eigenlijk ook niets gedaan hebt?
Story of my life de afgelopen ~3-4 weken :+ Althans het -gevoel- dat ik niets heb gedaan..

[ Voor 18% gewijzigd door Douweegbertje op 21-09-2014 21:29 ]

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Core business is metalen profielen enzo ;) webshop is maar een hulp middel om aan de man te brengen.

Haja juist dat had ik ook al getest en slecht bevonden, oscommerce (meer outdated maarja). Mmmh sumo is ook al voor de brandstapel vrees ik: admin beheer niet beschikbaar als je in een andere map dan root zit 8)7 |:(

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Damic schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:33:
Core business is metalen profielen enzo ;) webshop is maar een hulp middel om aan de man te brengen.

Haja juist dat had ik ook al getest en slecht bevonden, oscommerce (meer outdated maarja). Mmmh sumo is ook al voor de brandstapel vrees ik: admin beheer niet beschikbaar als je in een andere map dan root zit 8)7 |:(
Nouja wel een belangrijk hulpmiddel denk ik zo. Nog steeds is €17 echt niks :|

Nothing to see here!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik host voor mijn klanten Magento shops (op een geoptimaliseerde VPS) tegen een tarief van €17,50 per maand en die zijn allemaal super tevreden over de snelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Rikkiz0r op 21-09-2014 22:15 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

OSCommerce heb ik jaren geleden gezien en vond het toen een ramp. Maar die site werd ook gebouwd die pas om hulp vroeg toen echt niet verder kon prutsen. Switch/case statement van 10.000 regels.

iOS developer

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
€ 17 per jaar over hebben voor zakelijke hosting? Dan komt je site samen met 199 anderen terecht op een doos waarvan de hardware al in 2009 als verouderd gold. :P

We are shaping the future

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:57:
Ik ben van de US naar huis gekeerd met een bus deo van 150 ml in mijn handbagage. Normaal gezien mag je maximaal 100ml bij je hebben maar ik vermoed dat ze er gewoon niet naar gekeken hebben.

In totaal heb ik 3 vluchten (DTW -> AMS -> BRU) en 2 keer security gedaan terwijl dat ding in mijn handbagage zat.

Zo'n verhalen doen je dan toch twijfelen of die security echt grondig is ...
Dat ik een tijdje geleden met mijn ouders van Amsterdam naar Parijs vloog, had ik meerdere flesjes in mijn handbagage zitten. Via de rontgenscan zien ze alleen de verhouding van het fles t.o.v. je bagage. Ik denk dat ze zich daar hebben vergisd.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

}:|

Uuuren gewerkt aan alle 25 icons benodigd om een schortcut naar een website er goed uit te laten zien, gaat het op een groot deel van de apparaten fout omdat de margins te klein zijn....

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik verwacht niet dat ik veel klanten in het begin gaan hebben zodus als de server de verschillende sites trekt waarom dan veel te veel betalen.

Trouwens die WooComerce is ook pokke traag, maar ktijg wel mooie errors:
[Sun Sep 21 20:51:20.330779 2014] [core:error] [pid 2432:tid 812] [client ip:55966] AH00124: Request exceeded the limit of 10 internal redirects due to probable configuration error. Use 'LimitInternalRecursion' to increase the limit if necessary. Use 'LogLevel debug' to get a backtrace., referer: http://ip/weme.be/admin/
en
[Sun Sep 21 21:49:37.576122 2014] [access_compat:error] [pid 740:tid 816] [client ip:56855] AH01797: client denied by server configuration: E:/server/sites/weme.be/wp-admin/admin-ajax.php, referer: http://ip/weme.be/wp-admin/admin.php?page=wc-status
Eens zien waar het fout gaat :O

• Rutix
Damic schreef op maandag 22 september 2014 @ 07:02:
Ik verwacht niet dat ik veel klanten in het begin gaan hebben zodus als de server de verschillende sites trekt waarom dan veel te veel betalen.

[Sun Sep 21 20:51:20.330779 2014] [core:error] [pid 2432:tid 812] [client ip:55966] AH00124: Request exceeded the limit of 10 internal redirects due to probable configuration error. Use 'LimitInternalRecursion' to increase the limit if necessary. Use 'LogLevel debug' to get a backtrace., referer: http://ip/weme.be/admin/
en
[Sun Sep 21 21:49:37.576122 2014] [access_compat:error] [pid 740:tid 816] [client ip:56855] AH01797: client denied by server configuration: E:/server/sites/weme.be/wp-admin/admin-ajax.php, referer: http://ip/weme.be/wp-admin/admin.php?page=wc-status
Omdat je nu dus niet 1 van de betere pakketten kunt gebruiken omdat je budget zo belachelijk laag is. Magento is echt de enige betere die ik ken en die ook een beetje toekomst vast is.

Nothing to see here!

• Martijn19
Met fatsoenlijke hosting en een goede caching plugin valt WooCommerce reuze mee is mijn ervaring. Al helemaal voor een WordPress site.
Probeer anders DigitalOcean ofzo.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Damic schreef op maandag 22 september 2014 @ 07:02:

en
Omdat je nu een keuze maakt tussen 20 euro p/j of ~ 150-200 euro p/j :)
Godganse tijd dat jij nu aan het zoeken bent met de webshop heeft het uurloon al gekost dat je een simpele keuze had kunnen maken voor een stabiele hosting met een bewezen pakket.
Als het allemaal cheapo had moeten zijn, had je al een webshop draaien op een simpele webshop wat er bestaat.

• Martijn19
Douweegbertje schreef op maandag 22 september 2014 @ 07:58:
[...]

Omdat je nu een keuze maakt tussen 20 euro p/j of ~ 150-200 euro p/j :)
Godganse tijd dat jij nu aan het zoeken bent met de webshop heeft het uurloon al gekost dat je een simpele keuze had kunnen maken voor een stabiele hosting met een bewezen pakket.
Als het allemaal cheapo had moeten zijn, had je al een webshop draaien op een simpele webshop wat er bestaat.
Plus dat de hosting zich zelf terug verdiend. Als mensen steeds meerdere seconden op een pagina moeten wachten dan haken heel wat klanten al af.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kreeg vorige week via LinkedIn bericht van iemand die ik via m'n oude studentenvereniging ken. Hij had een fantastisch idee met een complete custom webshop (want bepaald idee) en herinnerde zich dat ik wel websites kon maken "vroeger" (dat ik dit nu doe en dit ook op LinkedIn te zien is zag ie over t hoofd denk ik). Ik heb uitgelegd dat ik de paar freelance uurtjes die ik beschikbaar heb 80 euro per uur reken en dat ik met zijn wensen al gauw een aantal weken full-time bezig kan zijn. Heb hem geadviseerd een klein full-service bureau op te zoeken omdat ik niet verwacht dat z'n budget heel groot is. In een 2e bericht kwam de aap uit de mouw: er was geen budget en of ik het "even" kon maken in ruil voor een deel van de winst. Het was lang geleden dat ik die had gehoord :)

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:58
En je hebt hem dat geweigerd? Hoe durf je een oude "vriend" te weigeren? :o

:+

Verwijderd

wsitedesign schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:24:
En je hebt hem dat geweigerd? Hoe durf je een oude "vriend" te weigeren? :o

Gewoon zeggen dat je daar geen tijd voor hebt. Vele mensen onderschatten het werk dat bij het maken van een website komt. Sorry, als je wil dat ik weken lang full time aan het werk ben om iets voor jou op te leveren, zal je toch in je buidel moeten tasten. Ik wil gerust een aangepast tarief doorrekenen maar ga het heus niet gratis doen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Ben daar ook gewoon in zn geheel mee gestopt. Het is gewoon standaard "nee dat doe ik niet meer". Voorkomt ook hoop discussie.

Enige uitzondering is m'n vriendin :P

• Martijn19
Cartman! schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:02:
Kreeg vorige week via LinkedIn bericht van iemand die ik via m'n oude studentenvereniging ken. Hij had een fantastisch idee met een complete custom webshop (want bepaald idee) en herinnerde zich dat ik wel websites kon maken "vroeger" (dat ik dit nu doe en dit ook op LinkedIn te zien is zag ie over t hoofd denk ik). Ik heb uitgelegd dat ik de paar freelance uurtjes die ik beschikbaar heb 80 euro per uur reken en dat ik met zijn wensen al gauw een aantal weken full-time bezig kan zijn. Heb hem geadviseerd een klein full-service bureau op te zoeken omdat ik niet verwacht dat z'n budget heel groot is. In een 2e bericht kwam de aap uit de mouw: er was geen budget en of ik het "even" kon maken in ruil voor een deel van de winst. Het was lang geleden dat ik die had gehoord :)
Oh god, volgens mij kunnen de mensen in dit topic wel meerdere pagina's volzetten met soortgelijke verhalen.

edit: Daarom ben ik er ook altijd van overtuigd dat ideeën op zichzelf niets waard zijn, voer het eerst maar eens uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn19 op 22-09-2014 09:52 ]

Verwijderd

Cartman! schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:02:
[...]

Heb hem geadviseerd een klein full-service bureau op te zoeken omdat ik niet verwacht dat z'n budget heel groot is. In een 2e bericht kwam de aap uit de mouw: er was geen budget en of ik het "even" kon maken in ruil voor een deel van de winst. Het was lang geleden dat ik die had gehoord :)
Haha op zo'n plek werk ik dus. Bijna dagelijks belt er wel zo'n grappenmaker die "even" een gratis website/webshop wilt die "sowieso succesvol wordt" in ruil voor een deel van de winst.

Nooope, gewoon betalen. Ik hoef uw deel van de winst niet. :w

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:25

TheNephilim

Wtfuzzle

Bosmonster schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:48:
Ben daar ook gewoon in zn geheel mee gestopt. Het is gewoon standaard "nee dat doe ik niet meer". Voorkomt ook hoop discussie.

Enige uitzondering is m'n vriendin :P
Ja inderdaad, zelfs al zou je het bij 'close' vrienden en/of familie houden, dan ben je nog steeds erg druk :+

Verwijderd

Verplichte Oatmeal comic (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/theoatmeal-img/comics/computers/header.png

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:10
TheNephilim schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:02:
[...]

Ja inderdaad, zelfs al zou je het bij 'close' vrienden en/of familie houden, dan ben je nog steeds erg druk :+
Dat is hier precies hetzelfde. Heel de familie heeft zoiets van: Jij doet toch iets met computers? :'(

/edit: Dat hierboven dus :>

[ Voor 4% gewijzigd door McPoowl op 22-09-2014 10:07 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:06
McPoowl schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:06:
[...]
Dat is hier precies hetzelfde. Heel de familie heeft zoiets van: Jij doet toch iets met computers? :'(
Nouja, ik heb geluk.
Mijn Pa weet heel veel van computers (relatief gezien natuurlijk), hij doet meestal de rotklusjes.
En als het nodig is, vraagt hij om advies aan mij; maar meestal doet hij alles!

Hierdoor wordt ik niet gevraagd om te helpen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:48
.oisyn schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:15:
Zijn hier nog computer graphics programmers geïnteresseerd in een baan in de gamesindustrie? O-)
http://www.nixxes.com/nixxes/jobs/171
Even een late reactie, maar ik haakte af bij "* You have a solid mathematical background." Verder komt alles wel goed, maar dat heb ik dus zeker niet ^^
Hoop wel dat jullie over een jaartje ofzo nog een vacature hebben, dan kan ik het eens proberen, nadat ik mijn master heb afgerond :)

En jezus, wat is er een hoop crap gepost hier in de afgelopen week man. Na 15 pagina's te hebben gelezen heb ik het maar opgegeven...

En een goede morgen allemaal! :D

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

McPoowl schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:06:
[...]

/edit: Dat hierboven dus :>
Haha, ja inderdaad :p Al heb ik het nog vrij rustig, alleen m'n schoonouders hebben me nog wel eens nodig.

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:15

ErikKo

Rippie

Ja! Zo herkenbaar! Kreeg van mijn vader het verzoek om een auto (old-timer) een andere kleur te geven met photoshop. Achteraf maar gevraagd waarom het nou eigenlijk nodig was. Een vriend van hem wil zijn auto laten overspuiten maar weet niet welke kleur. Blijkt zijn dochter al een half jaar een photoshop cursus te doen. En waarom moest ik dit ook alweer doen? [/rant]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 11:20
Caelorum schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:15:
En jezus, wat is er een hoop crap gepost hier in de afgelopen week man. Na 15 pagina's te hebben gelezen heb ik het maar opgegeven...
Het is ook niet de bedoeling dat je het topic léést — het is meer een soort append-only file waar iedereen z'n rants over PHP/recruiterspam/familieleden kwijtkan.

Eigenlijk kan dit topic ook best geïmplementeerd worden met een ringbuffer á la 4Chan. Scheelt een hoop ruimte in de database!

• Ryur
Soultaker schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:21:
[...]

Eigenlijk kan dit topic ook best geïmplementeerd worden met een ringbuffer á la 4Chan. Scheelt een hoop ruimte in de database!
Wat is dat dan? Hoe werkt 4Chan? :P

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Creepy schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:34:
Prolog.. 1 keertje voor een keuze module..... Daarna nooit meer..
Haha :D klinkt erg bekend. Heb het ook 1 keer gedaan als keuze module tijdens mijn studie. Heb de code nog liggen, maar ik denk niet dat ik er nu nog kaas van zou kunnen maken. :+

Verwijderd

[...]

Het is ook niet de bedoeling dat je het topic léést — het is meer een soort append-only file waar iedereen z'n rants over PHP/recruiterspam/familieleden kwijtkan.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Wanneer ik 2 weken op vakantie ga, lees ik het topic nadien niet meer opnieuw maar wanneer ik een dag of 2 mis, probeer ik wel gauw te zien wat ik gemist heb.

Daarnaast herinner ik vaak bepaalde linkjes die hier voorbij zijn gekomen en die ik later nog eens wil zien. Wanneer je content om de X tijd gaat verwijderen, ontneem je mensen de kans om deze bron van informatie optimaal te gebruiken.

Er is volgens mij nog een groot verschil tussen 4chan (/b) en Tweakers: op 4chan wordt voornamelijk random crap geserveerd terwijl we het hier toch over interessante topics hebben.

• Soultaker
Ryur schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:22:
Wat is dat dan? Hoe werkt 4Chan? :P
Elk subforum heeft een vast aantal topics. Als je een nieuw topic aanmaakt wordt de oudste automatisch verwijderd. Hoe sneller mensen nieuwe meuk posten, des te sneller wordt oude meuk verwijderd.

Al werkt dat op 4Chan op de topic-list en niet op de posts in een topic, dus om dat ook op de posts binnen dit topic toe te passen zou wel de innovatie van het jaar zijn.
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:26:
[...]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Wanneer ik 2 weken op vakantie ga, lees ik het topic nadien niet meer opnieuw maar wanneer ik een dag of 2 mis, probeer ik wel gauw te zien wat ik gemist heb.
Ik maak hier alleen uit op dat je ongeveer een halve week aan bufferruimte nodig hebt.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-10 16:10
Ik zag 'm voorbij komen @ #tweakers.net, ik denk dat hij hier minstens zo interessant is: http://httpshaming.tumblr.com/

Daar zitten toch wel een aantal vrij grote namen tussen die toch niet helemaal weten hoe het hoort... :X

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Soultaker schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:29:
[...]

Elk subforum heeft een vast aantal topics. Als je een nieuw topic aanmaakt wordt de oudste automatisch verwijderd. Hoe sneller mensen nieuwe meuk posten, des te sneller wordt oude meuk verwijderd.

Al werkt dat op 4Chan op de topic-list en niet op de posts in een topic, dus om dat ook op de posts binnen dit topic toe te passen zou wel de innovatie van het jaar zijn.
Oh grappig! Ik wist niet dat het zo werkte, wel een erg slim idee om het opgeruimd en relevant te houden. Niet handig als je wat terug wil zoeken natuurlijk xd

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:48
[...] Het is ook niet de bedoeling dat je het topic léést —[...]
Daar ben ik nu ook wel achter gekomen.

• PeterSelie
TheNephilim schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:32:
[...]

Oh grappig! Ik wist niet dat het zo werkte, wel een erg slim idee om het opgeruimd en relevant te houden. Niet handig als je wat terug wil zoeken natuurlijk xd
Dan moet terugzoeken wél echt toegevoegde waarde hebben, iets dat op een imageboard als 4chan niet echt van toepassing is.. :p
[...]

Het is ook niet de bedoeling dat je het topic léést —
inb4 Devschuur Coffee Corder posts > /dev/null

[ Voor 22% gewijzigd door PeterSelie op 22-09-2014 10:35 ]

• azerty
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:29:
[...]

Gewoon zeggen dat je daar geen tijd voor hebt. Vele mensen onderschatten het werk dat bij het maken van een website komt. Sorry, als je wil dat ik weken lang full time aan het werk ben om iets voor jou op te leveren, zal je toch in je buidel moeten tasten. Ik wil gerust een aangepast tarief doorrekenen maar ga het heus niet gratis doen.
mijn :+ niet gezien? :p

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

SoaDmaggot schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:34:
[...]

Dan moet terugzoeken wél echt toegevoegde waarde hebben, iets dat op een imageboard als 4chan niet echt van toepassing is.. :p
Daar heb je een punt :+

• Soultaker
SoaDmaggot schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:34:
inb4 Devschuur Coffee Corder posts > /dev/null
Je kunt ook beter naar /dev/random redirecten, dan voed je er de system entropy pool tenminste nog mee.

Hoewel het de vraag is of je er veel aan hebt, aangezien sommige discussies hier behoorlijk voorspelbaar zijn. :+

• azerty
RFC 1149.5 specifies 4 as the standard IEEE-vetted random number.

• PeterSelie
Soultaker schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:39:
[...]

Je kunt ook beter naar /dev/random redirecten, dan voed je er de system entropy pool tenminste nog mee.

Hoewel het de vraag is of je er veel aan hebt, aangezien sommige discussies hier behoorlijk voorspelbaar zijn. :+
Och, als die discussies zo voorspelbaar zijn dan zou je het eerste standpunt net zo goed automatisch kunnen aanvullen met post van user x met als antwoord tegenpost van user y. Volgens mij werkt dit topic wdb recursief, elke discussie is al eens gevoerd en elk standpunt is al eens aangedragen :P
En elke afbeelding is al eens aangedragen. Maargoed; daargaatie :+

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/2848/dilberttourofaccounting.png

[ Voor 21% gewijzigd door PeterSelie op 22-09-2014 10:45 ]

• P-Storm
  • Laatst online: 10-11 15:18
We hebben perl nog niet gehad toch O-) .

Een collega van mij is thuis van de perl scripts en is sinds een paar weken bezig met .net. Elke dag minimaal 10 rants over .net doet dit anders en waarom kan dat niet en ugh. Dat belooft wat :X

• Soultaker
edit:
Ik had hetzelfde idee als SoaDmaggot hierboven.

[ Voor 83% gewijzigd door Soultaker op 22-09-2014 10:48 ]

Verwijderd

Soultaker schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:29:
[...]

[...]

Ik maak hier alleen uit op dat je ongeveer een halve week aan bufferruimte nodig hebt.
In het 2e deel van mijn tekst staat dat ik deze aanpak niet meteen handig zou vinden aangezien je een hele boel interessante informatie verliest die je dus later niet meer terug gaat kunnen vinden.

• azerty
Soultaker schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:48:
edit:
Die hoort er inderdaad ook bij :p

• PeterSelie
Soultaker schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:48:
edit:
My point exactly @ voorspelbaarheid :P

[ Voor 3% gewijzigd door PeterSelie op 22-09-2014 10:50 ]

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 15:44
Ghehe, net eens voor de grap een programma in java in elkaar zitten te draaien om een paar vrienden te challengen. Programma vraagt om een wachtwoord en checkt dit. Doel naar vrienden toe: Geef mij het wachtwoord :p

Het leuke is, is dat er een aantal vieze truukjes inzitten die hun flink zal vertragen. Zo zit de string gewijzigd en als chinese tekens in het programma. Ook "werkt" het programma niet meer zodra er een debugger omheen draait :P

Natuurlijk is het absoluut kraakbaar, zoals alles wat clientside draait en checked :P

• P-Storm
  • Laatst online: 10-11 15:18
Op zich wel leuk als challenge, kan je een linkje hier droppen? :)

• Robbiedobbie
P-Storm schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:59:
Op zich wel leuk als challenge, kan je een linkje hier droppen? :)
Hij is nog niet helemaal af, maar zodra hij dat wel is zal ik dat zeker droppen hier :P

Verwijderd

Robbiedobbie schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:00:
[...]

Hij is nog niet helemaal af, maar zodra hij dat wel is zal ik dat zeker droppen hier :P
Drop hem dan ineens ook in [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV

• Soultaker
Hebben we (nog) geen crackme topic ergens? (Misschien op B&V?)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

SoaDmaggot schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:31:
Ik zag 'm voorbij komen @ #tweakers.net, ik denk dat hij hier minstens zo interessant is: http://httpshaming.tumblr.com/

Daar zitten toch wel een aantal vrij grote namen tussen die toch niet helemaal weten hoe het hoort... :X
Hoewel die site wel een beetje op alle slaken zout legt hoor.

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-10 22:50

xehbit

Soultaker schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:07:
Hebben we (nog) geen crackme topic ergens? (Misschien op B&V?)
Doet me denken aan een project wat ik ooit wou starten met dat soort challennges, Try to Hack, maar door weinig tijd nooit echt aan toegekomen.

http://trytohack.com/
http://trytohack.net/
en
http://trytohack.nl/

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Firesphere schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:12:
[...]

“The log-in page for Steam Community uses HTTPS, but once you go to the chat page it’s all plain-text traffic from there on out.”"

Lijkt mij gewoon een prima methode. :?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Weeknummers, verschrikkelijke dingen. Zodra iemand het een keer verkeerd heeft geimplementeerd kom je er nooit meer vanaf. Verkeerde berekeningen (iso8601, kan je dat eten?), inconsequente berekeningen (voor deze klasse was het handig om er altijd vanuit te gaan dat 1 januari in week 1 valt) en het allerergste: die weeknummers ook opslaan in de database :X

Elke keer als de datum nodig is (en dat is hij heel vaak) wordt er teruggerekend vanaf (weeknummer, jaartal). Dat week 1 zowel begin januari als eind december kan zijn had nog niemand bedacht (ook al gebeurt het vrijwel elk jaar). Waarom zou je ook de datum zelf opslaan?

Na jaren geprobeerd de boel te retrofitten kom ik nog steeds elke paar maanden weer in de problemen ermee.

Legacy. Zucht.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

GateKeaper schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:17:
[...]

“The log-in page for Steam Community uses HTTPS, but once you go to the chat page it’s all plain-text traffic from there on out.”"

Lijkt mij gewoon een prima methode. :?
Chatten in plain text lijkt je een prima oplossing? :z

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Robbiedobbie
Bij nader inzien ga ik er misschien een reeks aan challenges van maken waar ik ook over ga bloggen. Hierbij begin ik de reeks makkelijk, en ga ik er steeds moeilijkere challenges van maken. Een aantal dagen later post ik hoe je aan de oplossing had kunnen komen, en een volgende challenge.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, de PhpStorm 8.0 -> 8.0.1 update heeft moeite met opruimen zo te zien. Hij is al 10 minuten bezig met 'cleaning up'... :/

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Korben schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:21:
[...]

Chatten in plain text lijkt je een prima oplossing? :z
In een multi-user chat met mensen die je niet kent, op een gameplatform. Ja. Voor mijn privé gesprekken met vrienden, of zakelijke gesprekken zou ik het niet willen nee.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

GateKeaper schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:35:
[...]

In een multi-user chat met mensen die je niet kent, op een gameplatform. Ja. Voor mijn privé gesprekken met vrienden, of zakelijke gesprekken zou ik het niet willen nee.
Jij en ik weten dat; Steam waarschuwt niet 'Let op: deze chat is niet secure; bespreek geen persoonlijke of gevoelige details'. Als ze dat zouden doen, zou het iets minder erg zijn. Gebruik gewoon SSL, dan is er geen reden tot discussie.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
kenneth schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:20:
Weeknummers, verschrikkelijke dingen.
Helemaal leuk dat ze in US niet de week op maandag laten beginnen maar op zondag ook terwijl dat eigenlijk geen standaard is.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Cartman! schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:51:
[...]

Helemaal leuk dat ze in US niet de week op maandag laten beginnen maar op zondag ook terwijl dat eigenlijk geen standaard is.
Onze code heeft in het verleden ook al bugs vertoond op computers met een afwijkende locale. Je verwacht het niet :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Martijn19
Hehe, doet me denken aan de eerste zin in een willekeurige Coolblue vacature.

What you tell your friends you do
"I build web shops. And no - I will not fix your computer."

• PeterSelie
Firesphere schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:12:
[...]

Bwa, er zitten toch echt wel een grote hoeveelheid WTF's tussen hoor, IMO.
GateKeaper schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:35:
[...]

Denk bijvoorbeeld ook aan het doorsturen van serial numbers van gifted games oid. Het kan geen kwaad zoiets gewoon via SSL te laten verlopen.

Verwijderd

Martijn19 schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:58:
[...]

Hehe, doet me denken aan de eerste zin in een willekeurige Coolblue vacature.

What you tell your friends you do
"I build web shops. And no - I will not fix your computer."
Coolblue is volgens mij wel echt een cool bedrijf om bij te werken. Aan de vacature alleen kan je al afleiden dat het niet een doodserieuze boel is.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

SoaDmaggot schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:02:
[...]

Bwa, er zitten toch echt wel een grote hoeveelheid WTF's tussen hoor, IMO.

[...]

Denk bijvoorbeeld ook aan het doorsturen van serial numbers van gifted games oid. Het kan geen kwaad zoiets gewoon via SSL te laten verlopen.
Ik zeg ook niet dat ze allemaal vergezocht zijn, maar dat die van Navicat bijvoorbeeld, vind ik nogal overdreven.

• PeterSelie
Firesphere schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:11:
[...]

Ik zeg ook niet dat ze allemaal vergezocht zijn, maar dat die van Navicat bijvoorbeeld, vind ik nogal overdreven.
Hmmm, waar men daar volgens mij vooral op doelt is de onveilige download. Zodra ik met databases aan de slag ga zou ik wel graag zeker weten dat de tool waarmee ik aan de slag ga veilig is. Downloads over HTTP maken afaik een MITMA mogelijk, waardoor dus eventueel malware (in de vorm van doorprikken van database gebruikersgegevens) mee te geven is.

• Martijn19
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:09:
[...]

Coolblue is volgens mij wel echt een cool bedrijf om bij te werken. Aan de vacature alleen kan je al afleiden dat het niet een doodserieuze boel is.
Ben ik ook van mening. Kan dat soort vacatures altijd een stuk beter waarderen als een lange opsomming van wat de kandidaat allemaal wel niet moet doen/kunnen/gedaan hebben.

Concept7 is ook zo'n bedrijf opgericht door mijn oude buurjongen waar ze ook zo'n vrije sfeer hebben. Helaas hebben ze programmeerwerk een aantal jaar geleden laten vallen.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:39

orf

Martijn19 schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:16:
[...]
Concept7 is ook zo'n bedrijf opgericht door mijn oude buurjongen waar ze ook zo'n vrije sfeer hebben. Helaas hebben ze programmeerwerk een aantal jaar geleden laten vallen.
Ik vind Concept7 cool. Ze zijn echt goed bezig qua UX en tekst. :)

• PeterSelie
Martijn19 schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:16:
[...]

orf is je oude buurjongen? :+

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26

Dido

heforshe

kenneth schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:20:
Weeknummers, verschrikkelijke dingen. Zodra iemand het een keer verkeerd heeft geimplementeerd kom je er nooit meer vanaf. Verkeerde berekeningen (iso8601, kan je dat eten?), inconsequente berekeningen (voor deze klasse was het handig om er altijd vanuit te gaan dat 1 januari in week 1 valt) en het allerergste: die weeknummers ook opslaan in de database :X
[...]
Legacy. Zucht.
Leuk he?

Bij een vorige klus was er server-side programma dat weeknummers moest berekenen, en dat ongeveer 1 keer per jaar werd aangepast (lees: uitgebreid) omdat het in december/januari weer niet bleek te werken. Dat ding had een special case voro zo ongeveer elk jaar sinds het ontstaan was, en was dusdanig groot geworden (2000 regels code!!!!) dat niemand het aandurfde om het een keer goed te doen.

Toen heb ik inderdaad ISO 8601 erbij gepakt, een voorbeeldimplementatie omgeschreven naar de gewenste taal (er is niet veel bruikbare LANSA-code te vinden op het net), letterlijk getest met alle data van 1/1/1980 tot 31/12/2100 (en de uitkomsten naast d eresultaten van twee online implemenaties gelegd, en een stuk commentaar in de code gezet dat groter was dan de code (code was 20 regels).

Het commentaar was was ruwweg het volgende:
Als je deze code niet begrijpt: maakt niet uit. Het werkt.
Als je het nodig denkt te vinden deze code aan te passen: sterf een lanzame en pijnlijke dood.

Wat betekent mijn avatar?

• Ryur
Dido schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:17:
[...]
Als je deze code niet begrijpt: maakt niet uit. Het werkt.
Als je het nodig denkt te vinden deze code aan te passen: sterf een lanzame en pijnlijke dood.
[...]
Het zou zo door Firesphere geschreven kunnen worden ;)

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik zou er echt niet vrolijk van worden als een collega van mij zulke taal (ookal is het in een comment) in zijn code gebruikt..

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Verwijderd

Tanuki schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:28:
Ik zou er echt niet vrolijk van worden als een collega van mij zulke taal (ookal is het in een comment) in zijn code gebruikt..
Eensch: zou er tenminste een smiley bij zetten om aan te geven dat je het toch niet serieus moet nemen.
Edit: Ben best benieuwd wat je team lead of project manager daarvan denkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2014 13:31 ]

• Laurens-R
  • Laatst online: 29-12-2024
ik lees dat als ware betekenis achter politiek correct commentaar.

Als er in comments staat:

code:
1
//Implemented according to ISOXXXXXX and formal method Y

lees ik:

code:
1
//Touch it; you die bitch!

• Rutix
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:30:
[...]

Eensch: zou er tenminste een smiley bij zetten om aan te geven dat je het toch niet serieus moet nemen.
Zelfs dan vind ik het not done om dat in een comment te zetten. Ik zie dan liever iets als "If you need to change this code, u are probably doing it wrong. Please check again" dat is beter dan die comment over dood.

Nothing to see here!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

[...]
:D

Niet heel netjes maar de geest van de boodschap kan ik goed begrijpen. Pak de specs, houd je aan de specs or go home. Die ene keer afwijken uit gemak, onwetendheid of onbegrip leidt altijd tot jaren ellende. Altijd.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

[...]
... en een stuk commentaar in de code gezet dat groter was dan de code (code was 20 regels).

[...]
Oké, dus 20 regels code voorzien van 20+ regels commentaar, maar dat commentaar was samen te vatten tot twee regels waarin je alles omschrijft wat gezegd moet worden. Hou 't dan ook bij die twee regels!

Vermelden dat het een datum parser is met als doel bepalen van bijhorend weeknummer, dit geheel conform ISO 8601 (met linkje), lijkt me toch voldoende te moeten zijn.

code:
1
2
// see: http://xkcd.com/1179/
MyBetterWeekNumberExtractor() {};

[ Voor 5% gewijzigd door GateKeaper op 22-09-2014 13:37 ]

• Robbiedobbie
Hmmz, wat denken jullie over anonimiteit en bloggen? Ik zit sterk te overwegen om voor mijn blog een andere nick te gaan gebruiken, aangezien mijn momentele nick erg open naar de wereld toe is. Echter heb ik het idee dat op een blog die misschien uiteindelijk wel gaat groeien, het misschien handiger is om niet met volle naam en een hele geschiedenis op internet bekend te staan.

Verwijderd

Robbiedobbie schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:55:
Hmmz, wat denken jullie over anonimiteit en bloggen? Ik zit sterk te overwegen om voor mijn blog een andere nick te gaan gebruiken, aangezien mijn momentele nick erg open naar de wereld toe is. Echter heb ik het idee dat op een blog die misschien uiteindelijk wel gaat groeien, het misschien handiger is om niet met volle naam en een hele geschiedenis op internet bekend te staan.
Ik zou gewoon lekker in mijn eigen naam bloggen. Zelf wil ik al jaren een eigen blogje starten maar heb nooit de goesting om er mij eens achter te zetten. Uit gemakzucht heb ik hier dan gewoon op Tweakers een Tweakblog geopend en schrijf daar heel af en toe eens een blogje.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26

Dido

heforshe

GateKeaper schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:35:
Oké, dus 20 regels code voorzien van 20+ regels commentaar, maar dat commentaar was samen te vatten tot twee regels waarin je alles omschrijft wat gezegd moet worden. Hou 't dan ook bij die twee regels!
Nee lieverd :)

Ik had het hele verhaal erbij gezet dat het om ISO 6801 ging, de theoretische pseudo-code implementatie met bronvermelding (aangezien LANSA niet echt leesbaar is wat dat betreft) en inderdaad een waarschuwing dat aanpassen = breken.
Vermelden dat het een datum parser is met als doel bepalen van bijhorend weeknummer, dit geheel conform ISO 8601 (met linkje), lijkt me toch voldoende te moeten zijn.
Welcome in the real world. Ik moest rekening houden met programmeurd met 20+ jaar ervaring op groene schermen die ervan overtuigd waren dat zij het toch echt beter wisten dan de ISO of wie dan ook.
Laurens-R schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:34:
ik lees dat als ware betekenis achter politiek correct commentaar.
goed gelezen :)
Tanuki schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:28:
Gezien de niet werkende bagger die die collega's hadden geproduceerd voordat mijn versie er stond, kon het me niet echt veel schelen of ze er vrolijk van werden. Ik werd niet vrolijk van hun bagger :)
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:30:
Management was happy, want die code werkte en hoeft meteen de komende kleine 200 jaar niet meer aangepast te worden. Oplossen van een recurring "bug" levert blije mensen op.

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Dido schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:58:

[...]

Gezien de niet werkende bagger die die collega's hadden geproduceerd voordat mijn versie er stond, kon het me niet echt veel schelen of ze er vrolijk van werden. Ik werd niet vrolijk van hun bagger :)

[...]

Management was happy, want die code werkte en hoeft meteen de komende kleine 200 jaar niet meer aangepast te worden. Oplossen van een recurring "bug" levert blije mensen op.
Managament was volgens mij even happy als je de meuk gefixt had en er dan een normale comment bij schreef.

• PeterSelie
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:01:
[...]

Managament was volgens mij even happy als je de meuk gefixt had en er dan een normale comment bij schreef.
Management baggert vervolgens niet door die code en besluit niet even een aanpassing door te voeren :z

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:39

orf

Ik doe dat wel eens. :+

• Robbiedobbie
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:57:
[...]

Ik zou gewoon lekker in mijn eigen naam bloggen. Zelf wil ik al jaren een eigen blogje starten maar heb nooit de goesting om er mij eens achter te zetten. Uit gemakzucht heb ik hier dan gewoon op Tweakers een Tweakblog geopend en schrijf daar heel af en toe eens een blogje.
Eerst had ik ook de neiging om gewoon onder eigen naam te gaan schrijven, maar na een verhaal van een vriend van me ben ik nu toch terughoudend :/ Deze vriend heeft gewoon serieus doodsbedreigingen aan hem gericht gehad, omdat iemand zijn game het geld niet waard vond...

• Rutix
Robbiedobbie schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:04:
[...]

Eerst had ik ook de neiging om gewoon onder eigen naam te gaan schrijven, maar na een verhaal van een vriend van me ben ik nu toch terughoudend :/ Deze vriend heeft gewoon serieus doodsbedreigingen aan hem gericht gehad, omdat iemand zijn game het geld niet waard vond...
Maar dat krijg je sowieso, ze komen heus wel achter je informatie. (kijk maar naar die streamers die anoniemish zijn).

Nothing to see here!

• PeterSelie
Robbiedobbie schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:04:
[...]

En je vermoed niet dat zoiets een uitzondering is op velen?

"Ik wilde bij de Etos achter de kassa gaan werken maar heb dat maar niet gedaan, omdat ik heb gehoord van iemand die ooit een product terug kwam brengen en helemaal over de rooie ging".

"Ik wilde webdeveloper worden maar ben dat maar niet geworden, want blijkbaar heeft bij een maatje op kantoor een klant ooit gebeld en ze helemaal de huid volgescholden toen de site een dag down was"

Do I need to say more?.. :+

• Robbiedobbie
Klopt wel, maar een nickname gebruiken die (nog) niet bekend is, zorgt er wel voor dat dit allemaal een stuk minder snel kan gebeuren. Met mijn echte naam duurt het niet lang eer je mij gevonden hebt op internet. Zeker wanneer je ook weet waar ik studeer.

meh meh, twijfel twijfel :r

• PeterSelie
Robbiedobbie schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:11:
Klopt wel, maar een nickname gebruiken die (nog) niet bekend is, zorgt er wel voor dat dit allemaal een stuk minder snel kan gebeuren. Met mijn echte naam duurt het niet lang eer je mij gevonden hebt op internet. Zeker wanneer je ook weet waar ik studeer.

meh meh, twijfel twijfel :r
Tjah, het gaat natuurlijk allemaal om wat je met het blog wil bereiken.. Heeft het toegevoegde waarde als het blog aan je persoon gekoppeld kan worden doordat je bijvoorbeeld over interessante informatie vanuit je vakgebied blogt? Zo niet: dan zie ik het probleem niet echt in om naar een nieuwe nick te gaan voor je blog.
Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.