Nothing to see here!
Zelfs als het aan je eigen systeem ligt kan je (vaak) nog wel het een en ander rechtbreien. Zo heb ik ooit een paper op de uni te laat ingeleverd vanwege een internetstoring in mijn wijk. Kon netjes aantonen aan de hand van een statuspagina dat internet doen was en de timestamp van mijn word document welke op tijd af was. Was toen uiteindelijk okRutix schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 07:58:
[...]
Ik weet niet wat er plat ligt maar als dat het systeem was voor inleveren dan lijkt het mij overmacht en niet jou aan te rekenen.
Een klant moet en zal aankomende maandag live gaan. Vervelende is dat, dat dus bijna 2 maanden voor de geplande datum is. Kan ik waarschijnlijk het hele weekend op kantoor zitten. Extra vervelend dat mijn contract geen overuren kent maar "vertrouwde uren" en ik dus zolang ik m'n werk maar afmaak ik flexibele tijden heb. Overuren is normaal voor mij niet zo'n probleem want die pak ik later wel terug maar het weekend is toch iets anders vind ik zelf. Hoe denken jullie hierover of hoe gaan jullie hier mee om?
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Ongeveer alle systemen van de school: email, online leerplatform, kalender, ...Rutix schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 07:58:
[...]
Ik weet niet wat er plat ligt maar als dat het systeem was voor inleveren dan lijkt het mij overmacht en niet jou aan te rekenen.
Ah well, zodadelijk les van dezelfde, eens kijken of ie er iets vn zegt
[ Voor 10% gewijzigd door azerty op 23-09-2014 08:17 ]
Welk platform gebruiken jullie daarvoor dan?wsitedesign schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:17:
[...]
Ongeveer alle systemen van de school: email, online leerplatform, kalender, ...
Ah well, zodadelijk les van dezelfde, eens kijken of ie er iets vn zegt
NOT DONE!Brakkie41 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:14:
[...]Een klant moet en zal aankomende maandag live gaan. Vervelende is dat, dat dus bijna 2 maanden voor de geplande datum is. Kan ik waarschijnlijk het hele weekend op kantoor zitten. Extra vervelend dat mijn contract geen overuren kent maar "vertrouwde uren" en ik dus zolang ik m'n werk maar afmaak ik flexibele tijden heb. Overuren is normaal voor mij niet zo'n probleem want die pak ik later wel terug maar het weekend is toch iets anders vind ik zelf. Hoe denken jullie hierover of hoe gaan jullie hier mee om?
RTFM!
Specifieke afspraken maken. Leuk dat je contract geen melding maakt van overuren, maar het lijkt me dat in dit geval sprake is van een uitzondering. Geef de werkgever aan dat je best het weekend door wil werken maar in ruil daarvoor 100%+ aan vrije uren wil ontvangen.Brakkie41 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:14:
[...]
Hoe denken jullie hierover of hoe gaan jullie hier mee om?
Voor wat hoort wat.
Ok, moest dit mogelijk zijn, zou het bij mij ook op deze manier gebeuren.SoaDmaggot schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:34:
[...]
Specifieke afspraken maken. Leuk dat je contract geen melding maakt van overuren, maar het lijkt me dat in dit geval sprake is van een uitzondering. Geef de werkgever aan dat je best het weekend door wil werken maar in ruil daarvoor 100%+ aan vrije uren wil ontvangen.
Voor wat hoort wat.
RTFM!
http://fhcomplete.technikum-wien.at/Ryur schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:27:
[...]
Welk platform gebruiken jullie daarvoor dan?
en dan nog iets genaamd "eCampus", maar daar kan ik de bron niet zo 1-2-3 van vinden (wss zelfgeschreven dan)
[ Voor 21% gewijzigd door azerty op 23-09-2014 08:54 ]
SVN werkt prima, maar het is inderdaad een andere model als GIT.Xesxen schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:06:
[...]
Inderdaad... Ik wordt geacht dat te gebruiken de komende tijd, en het komt nu al mijn nek uit
Je kan GIT echter wel als SVN client gebruiken. Wordt je al wat blijer?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
2 maanden eerder. Heb je nog maar een paar uurtjes werk dan? Want als daar nog 1 maand werk in zit, dan ga je dat natuurlijk nooit redden. Als de klant 'out of the blue' ineens maandag live wil, dan heeft hij gewoon pech. Is alles al volledig getest en OK bevonden door de klant dan? Zo niet en er zijn nog fouten, dan staan die dus in de live site. Daar wordt jij op aangekeken, want waarom staat dat live? Gaat de klant dit in het weekend dan ook nog even testen/doorlopen of alles wel naar wens is? Vast niet, want het is natuurlijk weekend.Brakkie41 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:14:
[...]
Een klant moet en zal aankomende maandag live gaan. Vervelende is dat, dat dus bijna 2 maanden voor de geplande datum is. Kan ik waarschijnlijk het hele weekend op kantoor zitten. Extra vervelend dat mijn contract geen overuren kent maar "vertrouwde uren" en ik dus zolang ik m'n werk maar afmaak ik flexibele tijden heb. Overuren is normaal voor mij niet zo'n probleem want die pak ik later wel terug maar het weekend is toch iets anders vind ik zelf. Hoe denken jullie hierover of hoe gaan jullie hier mee om?
Sommige klanten denken dat ze je enige klant zijn en dat alles maar moet wijken voor hun wensen.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Niet echt. Ze gebruiken svn als een maffe dropbox variant (geen trunk/tags/branches), dus Git wordt niet heel erg blij van de SVN repro...Sebazzz schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:57:
[...]
Je kan GIT echter wel als SVN client gebruiken. Wordt je al wat blijer?
Achja, zo kan ik wel door gaan ranten over school...
Rare vogel in spe
SVN als Dropbox-achtige constructie?Xesxen schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:36:
[...]
Niet echt. Ze gebruiken svn als een maffe dropbox variant (geen trunk/tags/branches), dus Git wordt niet heel erg blij van de SVN repro...
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Als je baas daar mee akkoord gaat, is je baas ook pr*tser. De grap is namelijk: 2 maanden eerder live = 2 maanden minder inkomsten. Ik neem aan dat je bedrijf een overeenkomst voor een X bedrag of bepaalde doorlooptijd heeft afgesproken? Ik neem aan dat er tenminste een overeengekomen project plan is met de afgesproken milestones en deadlines?Brakkie41 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:14:
[...]
Ik zou het niet eens overwegen om het maandag live te brengen. In het uiterste geval zou ik het vrijdag einde dag as-is live brengen zonder enkele additionele effort, want contractbreuk.
Geen gedegen contract en/of projectplan met de klant? Ga op zoek naar een andere werkgever, want dan weet je baas niet waar mee hij bezig is.
[ Voor 5% gewijzigd door Laurens-R op 23-09-2014 09:44 ]
Verwijderd
2 maanden eerder live hoeft niet meteen 2 maanden minder inkomsten te betekenen. Misschien is het maximum budget al bereikt? 2 maanden extra werk betekent dus niet meer inkomsten maar wel meer uitgaven: de developers moeten uiteraard nog steeds betaald worden door je werkgever. Als dit het geval is, is je projectmanager de pr*tser.Laurens-R schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:41:
[...]
Als je baas daar mee akkoord gaat, is je baas ook pr*tser. De grap is namelijk: 2 maanden eerder live = 2 maanden minder inkomsten. Ik neem aan dat je bedrijf een overeenkomst voor een X bedrag of bepaalde doorlooptijd heeft afgesproken? Ik neem aan dat er tenminste een overeengekomen project plan is met de afgesproken milestones en deadlines?
Ik zou het niet eens overwegen om het maandag live te brengen. In het uiterste geval zou ik het vrijdag einde dag as-is live brengen zonder enkele additionele effort, want contractbreuk.
Geen gedegen contract en/of projectplan met de klant? Ga op zoek naar een andere werkgever, want dan weet je baas niet waar mee hij bezig is.
Nu, hoe je het ook draait of keert: 2 maanden vroeger live kan echt niet goed zijn. Als je klant echt nu live wil, zou ik hem hoe dan ook laten weten dat er nog bugs zitten inzitten en je de kwaliteit dus niet kan garanderen.
Edit: Hoe zou ik er mee om gaan? Je vraagt je baas of volgende week (of een andere keer) gewoon 3 dagen (1 dag compensatie omdat je tijdens het weekend nog steeds aan standaardtarief zit te werken) thuis mag blijven. Geen idee hoe je die andere uren extra gaat kunnen uitbetaald krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 10:01 ]
Hoe lang van te voren heb je het gehoord?Brakkie41 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:14:
[...]
Hier werken we ook met "vertrouwde uren" en als je je werk doet is het goed. Zo moest ik van 8 sept - 20 sept continue werken, maar ik wist dat ruim van te voren en dat is dan ook geen probleem. Daar vielen dus ook twee weekenden in, maar dat vind ik geen probleem. Ik neem 'n andere keer wel weer een dagje doordeweeks vrij.
Maargoed... iedereen heeft daar natuurlijk z'n eigen mening over.
Ligt er een beetje aan. De keren dat ik in het weekend moest werken (installatie ofzo) dan was het de ene keer 200% compensatie uren voor het ene project, het andere project had weer geregeld dat ik betaald kreeg voor een bepaald tarief. (Dat was meestal support draaien met een planning die ruim van te voren bekend was.) 2 maanden eerder roept wel veel vragen op waar dit fout is gegaan. Wij hebben hier best goede project managers en in dit soort situatie laat ik het hun lekker uitvechten (ik maak wel eerst goed mijn grenzen bekend ofc).Brakkie41 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:14:
[...]
Nothing to see here!
Dat ligt helemaal aan de aard van de werkzaamheden en hoe ver van te voren je het weet. Bij mij ging het om een werkbezoek in het buitenland, dat ver van te voren bekend was. Als ik dan daar ben, dan ga ik niet ma-vr van 9-17 werken. De tijd daar moet maximaal benut worden, dus ook de weekenden. Slapen doe ik wel in het vliegtuig en thuis.Cartman! schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:23:
Ik ben er wel harder in geworden, bij ons staat er dat "incidenteel overwerk" erbij horen. Een paar uurtjes langer doorgaan om je deadline te halen is helemaal prima maar een weekend doorwerken vind ik geen "incidenteel" overwerk, dan was er structureel iets mis met je project als dat nodig is. Voor weekendwerk of extreem avond/nachtwerk kunnen hier gewoon uren voor gedeclareerd worden of je kan inderdaad n dag vrij nemen wanneer het rustig is.
Tjah, het is allemaal afhankelijk van hoe het gebracht wordt en wanneer. Ik heb ook wel eens een nacht doorgewerkt i.v.m. serververhuizing van DC A naar DC B. Mijn werkgever geeft vanzelf al aan dat ik de dag erna maar uit moet slapen tot whatever suits me en als ik zin heb naar kantoor te komen.HuHu schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:40:
[...]
Dat ligt helemaal aan de aard van de werkzaamheden en hoe ver van te voren je het weet. Bij mij ging het om een werkbezoek in het buitenland, dat ver van te voren bekend was. Als ik dan daar ben, dan ga ik niet ma-vr van 9-17 werken. De tijd daar moet maximaal benut worden, dus ook de weekenden. Slapen doe ik wel in het vliegtuig en thuis.
It's all in the details in dit geval.
Buitenland en ver van te voren bekend is opzich prima maar verandert er weinig aan dat ik in principe betaald wordt voor 40u/week. Als ik daardoor ineens de helft meer uren draai dan zou ik dat zeker gecompenseerd willen hebben. Daarnaast kan je die tijd sowieso niet bij je gezin zijn, dat telt zwaar mee bij mij.HuHu schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:40:
[...]
Dat ligt helemaal aan de aard van de werkzaamheden en hoe ver van te voren je het weet. Bij mij ging het om een werkbezoek in het buitenland, dat ver van te voren bekend was. Als ik dan daar ben, dan ga ik niet ma-vr van 9-17 werken. De tijd daar moet maximaal benut worden, dus ook de weekenden. Slapen doe ik wel in het vliegtuig en thuis.
Verwijderd
Dit.HuHu schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:40:
[...]
Tijdens go-live periodes is het sowieso al drukker. Bij mijn vorige klant werden bepaalde teams gewoon samengezet in een bepaalde regio. Daar ga je dan inderdaad niet gewoon van 9-17 werken: je bent toch weg van je gezin en vrienden en dus kan je er best het maximale uithalen zodat je eventueel nog wat vroeger naar huis mag en daar wat mag gaan rusten.
Ik amuseer me altijd rot tijdens dit soort periodes: het is veel werken maar er was ook altijd wat tijd voor ontspanning: van maandag tot en met zaterdag werkten we redelijk wat uren maar op zaterdagavond gingen we dan met het team uit tot de vroege uurtjes en op zondag konden we al eens een stad bezoeken. In mei zat ik in Strasbourg voor 2 weken en zo heb ik toch de kans gekregen de hele stad te leren kennen. In Augustus zat ik in de US maar was de workload nog vele malen lager: dat was echt fijn aangezien ik zo elke avond en in de weekends ontzettend veel tijd had om leuke dingen te doen. Onze team lead vond het dan ook helemaal niet erg wanneer we om 11 uur binnenkwamen en rond 4 uur al terug weggingen.
Het moet dus van 2 kanten komen: Ja, ik wil overwerken maar mijn baas moet het mij ook wel gunnen als ik op minder drukke periode's wat minder werk of wat later op kantoor toe kom.
Tja dat ligt dan niet echt meer aan SVNXesxen schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:36:
[...]
Niet echt. Ze gebruiken svn als een maffe dropbox variant (geen trunk/tags/branches), dus Git wordt niet heel erg blij van de SVN repro...
Ik ken ook zo'n club waar ik mee moet werken. Die hebben een development-svn opgezet voor me nadat ik daarom vroeg.
Wat blijkt? Het is gewoon een beperkte kopie van hun omgeving zonder branches of trunk. Als ze wat live willen zetten vragen ze continu om de "commitnummers", zodat ze die op kunnen zoeken en de wijzigingen handmatig kunnen kopieren van deze repo naar hun (gok ik) andere repo. Ik hoef vast niet te vertellen wat er mis gaat als je aan meerdere releases tegelijk werkt.
En dit is geen kleine club, maar o.a. maker van een hele bekende en populaire serie met draken
Wat moeten ze bij Game of Thrones nou met Git/SVN?Bosmonster schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:57:
[...]
En dit is geen kleine club, maar o.a. maker van een hele bekende en populaire serie met draken
Normaal gezien krijg ik tijd-voor-tijd. Elk overuur, kan ik op een ander tijdstip terugpakken. Heb nu voorgesteld om op zaterdag 150% te krijgen, dus 1 uur werk = 1,5 uur vrij op een ander tijdstip. Indien zondag ook gewerkt dient te worden, 200% dus 1 uur werk = 2 uur vrij op een ander tijdstip. M'n manager leek hiervoor in te staan en zal het bespreken met haar meerdere en hierop terugkomen.SoaDmaggot schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:34:
[...]
Specifieke afspraken maken. Leuk dat je contract geen melding maakt van overuren, maar het lijkt me dat in dit geval sprake is van een uitzondering. Geef de werkgever aan dat je best het weekend door wil werken maar in ruil daarvoor 100%+ aan vrije uren wil ontvangen.
Voor wat hoort wat.
Werkgever is één van de partijen welke hier goedkeuring voor heeft gegeven dus helaas.orf schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:47:
Neemt je werkgever je niet in bescherming tegenover de klant?
Het systeem aan sich staat al en is getest. We missen alleen enkele zaken kwa support welke in de komende 2 maanden geregeld zouden worden. Deze week zal ik dus enkel hoeven te focussen om enkele shortcuts in te bouwen zodat het één en ander automatisch afgehandeld wordt zonder dat alle support handmatig moet verlopen. Aangezien ik ontwikkel voor de support-afdeling ga ik niet over het systeem als geheel, een andere afdeling is daarvoor verantwoordelijk dus dat scheelt. Ik hoef enkel de interne afhandeling van support-cases af te handelen. Mocht het vertraging oplopen, betekent dit een bak handmatig werk wat op zich nog te overzien is maar wel aardig in de kosten zal lopen.Acid_Burn schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:13:
[...]
2 maanden eerder. Heb je nog maar een paar uurtjes werk dan? Want als daar nog 1 maand werk in zit, dan ga je dat natuurlijk nooit redden. Als de klant 'out of the blue' ineens maandag live wil, dan heeft hij gewoon pech. Is alles al volledig getest en OK bevonden door de klant dan? Zo niet en er zijn nog fouten, dan staan die dus in de live site. Daar wordt jij op aangekeken, want waarom staat dat live? Gaat de klant dit in het weekend dan ook nog even testen/doorlopen of alles wel naar wens is? Vast niet, want het is natuurlijk weekend.
[...]
Baas gaat akkoord aangezien deze klant een enorme bak inkomsten zal genereren. Dus baas heeft er zelf baat bij om zo snel mogelijk live te zijn met deze klant. Ben trouwens wel op zoek naar een nieuwe werkgever maar dat heeft met andere zaken te maken.Laurens-R schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:41:
[...]
Als je baas daar mee akkoord gaat, is je baas ook pr*tser. De grap is namelijk: 2 maanden eerder live = 2 maanden minder inkomsten. Ik neem aan dat je bedrijf een overeenkomst voor een X bedrag of bepaalde doorlooptijd heeft afgesproken? Ik neem aan dat er tenminste een overeengekomen project plan is met de afgesproken milestones en deadlines?
Afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ik waarschijnlijk deze week 7 dagen achter elkaar mag gaan werken. Uiteraard had ik "Kan niet, niet mogelijk" kunnen verkopen en hadden ze me niks kunnen maken maar ik heb dit weekend toch geen plannen behalve één afspraak op zaterdag voor een paar uur wat geen probleem is. Zoals Cartman! aangeeft, incidenteel overwerk is voor mij geen probleem, maar in dit scenario wil ik toch wat extra's terugkrijgen gezien de short-notice en de werkdruk die deze week op mij zal komen te liggen. Ik heb gelukkig nog geen kinderen en m'n vriendin heeft veel begrip voor mijn situatie en begrijpt dat ik hard werk aan mijn carrière de afgelopen 2 jaar. Ik ben nog jong en weinig verplichtingen dus heb nu de mogelijkheid om hard te werken aan m'n carrière maar daar mag alsnog wel wat tegenover staan.
Anyway, thanks voor de response! Ik laat het weten zodra m´n manager bij mij terugkomt.
Als er niks tegenover staat werk je ook niet aan je carrier, maar laat je je gebruiken.Brakkie41 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:00:
[...]
Ik ben nog jong en weinig verplichtingen dus heb nu de mogelijkheid om hard te werken aan m'n carrière maar daar mag alsnog wel wat tegenover staan.
Valt mee dat Rubinski nog niet gesproken heeft. Hij is toch wel zo'n beetje de expert in dit segment.
never mind. * GateKeaper needs coffee
[ Voor 6% gewijzigd door GateKeaper op 23-09-2014 11:20 ]
Jij let niet opGateKeaper schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:19:
[...]
Als er niks tegenover staat werk je ook niet aan je carrier, maar laat je je gebruiken.![]()
Valt mee dat Rubinski nog niet gesproken heeft. Hij is toch wel zo'n beetje de expert in dit segment.
Even voor de duidelijkheid, ik krijg aan aardig salaris heb er in 6 maanden tijd ruim 20% bovenop gekregen zonder van baan te switchen dus er staat zeker wel wat tegenoverGateKeaper schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:19:
[...]
Als er niks tegenover staat werk je ook niet aan je carrier, maar laat je je gebruiken.![]()
Verwijderd
Hehe, ik was aan het wachten op deze reactieGateKeaper schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:19:
[...]
[ Voor 78% gewijzigd door Gamebuster op 23-09-2014 11:29 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Waarom zou je een tweedehands willen? Het is niet alsof die dingen nieuw zo duur zijn, en tweedehands zoveel goedkoper.Gamebuster schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:28:
2e hands rPI's zijn lastig te vinden blijkbaar, koop ze wel nieuw
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik dacht, men heeft vast nog wel 1tje liggen die ze weg doen voor een schijntje, maar blijkbaar nietFiresphere schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:30:
[...]
Waarom zou je een tweedehands willen? Het is niet alsof die dingen nieuw zo duur zijn, en tweedehands zoveel goedkoper.
Moeite niet waard voor het bedrag
Echt spectaculair duur zijn ze ook niet natuurlijk. En waarom zou je een RPi weg doen? The possibilities are endless!Gamebuster schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:31:
[...]
Ik dacht, men heeft vast nog wel 1tje liggen die ze weg doen voor een schijntje, maar blijkbaar niet![]()
Moeite niet waard voor het bedrag
Verwijderd
Ik heb er hier al meer dan een jaar eentje liggen maar heb er nog niet meteen de tijd voor gevonden om er iets nuttigs mee te doen.Gamebuster schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:28:
2e hands rPI's zijn lastig te vinden blijkbaar, koop ze wel nieuw
Ik zou ook gewoon een nieuwe kopen, die dingen kosten uiteindelijk niet zo gek veel.
Check. Hier liggen er twee, waarvan er eentje als media center gebruikt word (XBMC), de andere ben ik van plan om een streaming audio box van te maken. Ooit.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:33:
[...]
Ik heb er hier al meer dan een jaar eentje liggen maar heb er nog niet meteen de tijd voor gevonden om er iets nuttigs mee te doen.
Verwijderd
Heb je al eens een Stella Artois gehad? Die bestaan al sinds 1366alienfruit schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:34:
Wow Nintendo is gewoon 125 jaar oud! Ik heb nog nooit een Nintendo apparaat gehad.
/me is fier op zijn Belgisch bier
In de zin van; 's ochtends voorbereiden en 's avonds koken en eten?Gamebuster schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:41:
Ik zit er wel eens aan te denken om voortaan avondeten in de ochtend te maken. Meestal voel ik me pas energiek na het avond eten.
Verwijderd
Gamebuster schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:41:
Ik zit er wel eens aan te denken om voortaan avondeten in de ochtend te maken. Meestal voel ik me pas energiek na het avond eten.

Thank me later.
Niks mis mee!Gamebuster schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:48:
Dan word ik straks ook zo'n koffie addict
[ Voor 29% gewijzigd door alienfruit op 23-09-2014 11:51 ]
Verder gewoon een beetje actief leven en stevig ontbijten, beter dan cafeïnejunk zijn.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Nothing to see here!
Ik eet pas vanaf 12 uur 's middags een broodje ofzo.
Lekker op de bank
Meh, Brand is ouder dan dat.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:39:
[...]
Heb je al eens een Stella Artois gehad? Die bestaan al sinds 1366
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Dat is bij me de laatsje jaren ook meer en meer die richting opgegaan. Vroeger at ik elke ochtend wel wat boterhammen maar tegenwoordig krijg ik 's ochtends niet echt iets binnen. Gewoonlijk eet ik dan pas 's middags. Is toch weer een kwartiertje dat ik langer in bed kan blijven liggen 's ochtendsZaZ schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:47:
Bij mij gaat er echt geen brood in als ontbijt. Een gewone maaltijd zou wel lukken, maar dat doe ik dan weer niet.
Ik eet pas vanaf 12 uur 's middags een broodje ofzo.
Ik vind koffie heerlijk, maar niet sochtends
Tot de lunch drink ik alleen water.
Dat kwartiertje langer heb ik een andere oplossing voor. Brood en koffie, gaan gewoon mee de auto in.
iOS developer
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Krijg 's morgens geen brood naar binnen met een bak muesli/cruesli met melk/yoghurt gaat prima. Misschien doen jullie 's ochtends minder dan ik, maar als ik voor het werk niet eet haal ik 11:00 uur nietGateKeaper schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:58:
's ochtends niet eten is echt ongezond. Ik heb het ook een tijdje gehad, maar ben mezelf gewoon gaan aanwennen om wel te eten 's ochtends. En moet zeggen, als ik nu niet voor 11 uur gegeten heb, word ik gewoon misselijk van.
Dat kwartiertje langer heb ik een andere oplossing voor. Brood en koffie, gaan gewoon mee de auto in.
Read the code, write the code, be the code!
Lekker op de bank
Hopelijk kom ik jou dan nooit tegen in het verkeer..GateKeaper schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:58:
's ochtends niet eten is echt ongezond. Ik heb het ook een tijdje gehad, maar ben mezelf gewoon gaan aanwennen om wel te eten 's ochtends. En moet zeggen, als ik nu niet voor 11 uur gegeten heb, word ik gewoon misselijk van.
Want? Een boterham onderweg lijkt me toch prima te doen, net als koffie in een lekvrije reisbeker?Hipska schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:34:
[...]
Hopelijk kom ik jou dan nooit tegen in het verkeer..
Je verwart Stella met Heineken denk ik...BikkelZ schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:11:
Stella Artois wordt geëxporteerd omdat geen Belg met smaakpapillen het zelf wil drinken.
Dat ligt er helemaal aan wat er in je contract en/of CAO staat. Er zijn genoeg banen waarbij de mededeling dat je moet komen werken 24 of 48 uur van te voren rechtsgeldig is (gelimiteerd tot x keer per jaar). Zeggen "kan niet, niet mogelijk" is dan werkweigering. Eventuele kosten die je reeds hebt gemaakt voor privéactiviteiten worden dan vergoed. Sla de ziekenhuis-cao er bijvoorbeeld maar eens op na.Brakkie41 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:00:
[...]
Afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ik waarschijnlijk deze week 7 dagen achter elkaar mag gaan werken. Uiteraard had ik "Kan niet, niet mogelijk" kunnen verkopen en hadden ze me niks kunnen maken maar ik heb dit weekend toch geen plannen behalve één afspraak op zaterdag voor een paar uur wat geen probleem is. Zoals Cartman! aangeeft, incidenteel overwerk is voor mij geen probleem, maar in dit scenario wil ik toch wat extra's terugkrijgen gezien de short-notice en de werkdruk die deze week op mij zal komen te liggen. Ik heb gelukkig nog geen kinderen en m'n vriendin heeft veel begrip voor mijn situatie en begrijpt dat ik hard werk aan mijn carrière de afgelopen 2 jaar. Ik ben nog jong en weinig verplichtingen dus heb nu de mogelijkheid om hard te werken aan m'n carrière maar daar mag alsnog wel wat tegenover staan.![]()
Anyway, thanks voor de response! Ik laat het weten zodra m´n manager bij mij terugkomt.
Bij mij werd het vóórdat je überhaupt aangenomen werd al duidelijk gemaakt dat overwerken, buitenlandse reizen, etc... er allemaal bij horen en dat zoiets gewoon binnen je contract valt. Dat is iets waar ik zelf dan ook voor gekozen heb.
Ik mag ook tegen m'n baas zeggen dat ik het niet doe. Maar dan neemt 'ie gewoon iemand anders aan, want er zijn genoeg mensen bereidwillig om dit te doen. Ik moet mezelf bewijzen om aan het werk te blijven en dan neem ik dat soort dingen voor lief.
Stella vond ik nog wateriger dan HeinekenVerwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:39:
[...]
Heb je al eens een Stella Artois gehad? Die bestaan al sinds 1366
RTFM!
Ik behoor net als 99% van de weggebruikers, tot de beste chauffeurs in het land.Hipska schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:34:
[...]
Hopelijk kom ik jou dan nooit tegen in het verkeer..
Kan nou niet zeggen dat een boterham eten mij echt afleid. Ik ben wel eens iemand voorbij gereden die zo'n grote mona beker zat leeg te lepelen. Ze hield de beker in haar linker hand, waarbij de pols tegen het stuur drukte. Vervolgens zat ze redelijk voorover gebogen, en lepelde met haar rechterhand (voorzien van lepel) de beker leeg.
Dat gaat me nu wel te ver.
Goh, zo goed is Stella nu ook weer niet. Jupiler / Cristal \o/
Meanwhile: licensing in C#, yay
De airbag heeft zo ook nog wel veel nut. Ik mag hopen dat dat ding verboden is.
"Hoi, dit en dit staat niet in de documentatie, maar moet wel gebeuren hoor"
Geniet maar van de luxe dat er nog documentatie aanwezig is..Firesphere schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:16:
Wel alle....
![]()
![]()
STERF!
[ Voor 3% gewijzigd door PeterSelie op 23-09-2014 14:16 ]
Ja. Niet expliciet in C#, maar voornamelijk licensing.alienfruit schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:19:
Licensing in C#?
Net ook anderhalve week gedaan om een ticket te laten behandelen bij een externe partij. Hun API reageerde niet zoals gedocumenteerd en toen moest eerst uitleggen waarom ik die method gebruikte want ze wisten niet waarom ik hem nodig hadFiresphere schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:16:
Wel alle....
![]()
![]()
STERF!
Ik heb volgens mij al alle logische zoektermen in zowel google als deze serie topics gebruikt maar kan m niet meer vinden.
Iemand een idee?
Ik kwam gisteren met deze link: http://httpshaming.tumblr.com/, maar dat is volgens mij niet hetgeen je bedoelde, toch?Martijndoes schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:31:
Er heeft hier ooit een link gestaan naar een site die het registratie proces van een aantal grotere websites compleet onder de loep nam. Goede en slechte punten van het registratieformulier tot de eerste keer inloggen.
Ik heb volgens mij al alle logische zoektermen in zowel google als deze serie topics gebruikt maar kan m niet meer vinden.
Iemand een idee?
De documentatie en informatie van bijna 3 maanden geleden ja, ondertussen totaal waardeloos geworden en worden er features en zaken gevraagd die totaal niet bekend waren tot vandaag.SoaDmaggot schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:16:
[...]
Geniet maar van de luxe dat er nog documentatie aanwezig is..
Het was ook zeker niet een site die alleen maar dingen afkraakte. Er werd ook goed ingegaan op de positieve punten van het proces
Het bestond al zeker. Of het was gewoon geen goed idee.TheNephilim schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:50:
Damn, ik krijg net ineens een goed ideeMeteen zoeken of er al zoiets bestaat natuurlijk
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Je begint natuurlijk wel met een achterstand, maar dat is niet altijd een probleem. Zo kan ik leren van de fouten die ik concurrenten zie maken.
[ Voor 23% gewijzigd door mbarie op 23-09-2014 14:43 ]
Heb nog niks kunnen vinden, wat ook er maar enigszins op lijkt. Misschien zoek ik verkeerd, dat zou goed kunnenZpAz schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:35:
[...]
Het bestond al zeker. Of het was gewoon geen goed idee.
Aan de andere kant zijn er vast genoeg zaken die ik over het hoofd zie
Heerlijk in je sociale isolement blijven zittenGamebuster schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:47:
Ik werk thuis, ik hoef lekker 's ochtends de auto niet in om naar m'n werk te gaan. Wat een luxe.
Bij die omschrijving kan ik zowaar mijn hand opstekenRayNbow schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:06:
Ben benieuwd, hoeveel mensen hier hebben eig. ooit Prolog aangeraakt?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
5 dan?.oisyn schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:59:
[...]
Bij die omschrijving kan ik zowaar mijn hand opsteken
Alles heeft z'n voor- en nadelenEddoH schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:57:
[...]
Heerlijk in je sociale isolement blijven zitten
Nee hoor. Heineken is slechts een van de vele waterige slappe brouwsels die in Nederland gemaakt worden, Stella Artois is de uitzondering in België.
iOS developer
Sharp
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Bij dit soort posts hoop ik toch altijd dat je collega in kwestie ook niet op GoT zit... of dat hij in ieder geval niet weet wie je echt bentFiresphere schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:16:
Wel alle....
![]()
![]()
STERF!
Ps. Is dat iemand ooit eens overkomen... lijkt me zwaar
[ Voor 7% gewijzigd door Laurens-R op 23-09-2014 15:22 ]
Ach, hoezo? Het is toch vrij logisch om daar even op af te reageren?Laurens-R schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:19:
[...]
Bij dit soort posts hoop ik toch altijd dat je collega in kwestie ook niet op GoT zit... of dat hij in ieder geval niet weet wie je echt bent
Hoevaak hebben anderen hier niet even hun frustratie geuit vanwege slechte documentatie o.i.d.?
[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 23-09-2014 15:23 ]
in principe niets op tegen (doe het zelf ook vaak genoeg) ... maarre hoe zou jij reageren als je een collega op tweakers ziet schrijven dat jij moet sterven omdat je vroeg om een documentatie aanvulling
Waarbij je dus weet wie het was...
[ Voor 32% gewijzigd door Laurens-R op 23-09-2014 15:26 ]
ach sterf....Laurens-R schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:24:
Zeg niet dat het niet mag, maar het lijkt me zo ongemakkelijk als de collega in kwestie er achter komt.
in principe niets op tegen (doe het zelf ook vaak genoeg) ... maarre hoe zou jij reageren als je een collega op tweakers ziet schrijven dat jij moet sterven omdat je vroeg om een documentatie aanvulling
oh, nou zei ik het ook... denk niet dat FS het zo letterlijk bedoelde hoor
Als het m'n collega was, had ik'm wel een klap voor z'n harses gegeven in plaats van hier te scheldenLaurens-R schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:24:
Zeg niet dat het niet mag, maar het lijkt me zo ongemakkelijk als de collega in kwestie er achter komt.
Prolog.. 1 keertje voor een keuze module..... Daarna nooit meer...oisyn schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:10:
[...]
Sharp. Ik bedoel dat ik het ooit weleens heb aangeraakt. Maar niet veel meer dan dat
Op zich was dat nog wel een leuk vak (@VU), en werd ook door meer dan 5 per jaar gedaan.
[ Voor 14% gewijzigd door Voutloos op 23-09-2014 15:39 ]
{signature}
http://www.useronboard.com/ ?Martijndoes schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:31:
Er heeft hier ooit een link gestaan naar een site die het registratie proces van een aantal grotere websites compleet onder de loep nam. Goede en slechte punten van het registratieformulier tot de eerste keer inloggen.
Iemand een idee?
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.