Proper, ik zit hier met 4GB en 512GB HDDPrisonerOfPain schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:46:
Systeem upgrade @ work!64GB ram + 1TB SSD
Awesome!PrisonerOfPain schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:46:
Systeem upgrade @ work!64GB ram + 1TB SSD
Primair voor builden, 64GB is vooral voor de file cacheTheNephilim schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:52:
[...]
Awesome!Ook voor builden, of gebeurt dat al 'distributed'?
Een 8-bit BOOL? RLY? https://github.com/NYTimes/objective-c-style-guide
Gelukkig behoor ik niet tot het slag mensen dat == true doet (tenzij JavaScript met ===)
http://www.bignerdranch.com/blog/bools-sharp-corners/Never compare something directly to YES, because YES is defined to 1 and a BOOL can be up to 8 bits.
Gelukkig behoor ik niet tot het slag mensen dat == true doet (tenzij JavaScript met ===)
[ Voor 28% gewijzigd door BikkelZ op 23-09-2014 16:05 ]
iOS developer
Los daarvan, ik snap niet wat de reden is dat je niet mag vergelijken met YES. Voor mij is de reden vergelijkbaar met 'Doe niet X, want de lucht is blauwviolet en water is vloeibaar.'BikkelZ schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:02:
Een 8-bit BOOL? RLY? https://github.com/NYTimes/objective-c-style-guide
[...]
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Zoals in de meeste talen? C#, C, C++ hebben allemaal een 8-bit bool.
Firesphere schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:31:
[...]
Als het m'n collega was, had ik'm wel een klap voor z'n harses gegeven in plaats van hier te schelden
Het punt is wel dat die booleans wel echte booleans zijn, en niet een suffe typedef van een int met wat constanten. Zonder vage constructies met pointers of unions of whatever zal het knap lastig zijn om een andere waarde dan 0 of 1 in het geheugenadres van die bool te krijgen. Het is dan ook volledig veilig om te comparen met ==true (al zullen de meeste compilers waarschijnlijk wel uit veiligheid dat omschrijven naar !=false)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ben benieuwd waarom dat veiliger is dan == true vanuit een compiler perspectief?.oisyn schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:19:
(al zullen de meeste compilers waarschijnlijk wel uit veiligheid dat omschrijven naar !=false)
Omdat 0 altijd false is
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Daarom rant ik nooit achter iemand zijn rug om. Ik zeg het gewoon recht in zijn face. Natuurlijk niet in de woorden die net werden gebruikt maar ik maak wel duidelijk dat het ruk ofzo isLaurens-R schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:24:
Zeg niet dat het niet mag, maar het lijkt me zo ongemakkelijk als de collega in kwestie er achter komt.
in principe niets op tegen (doe het zelf ook vaak genoeg) ... maarre hoe zou jij reageren als je een collega op tweakers ziet schrijven dat jij moet sterven omdat je vroeg om een documentatie aanvulling
Waarbij je dus weet wie het was...
Nothing to see here!
Laurens-R schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:23:
[...]
Ben benieuwd waarom dat veiliger is dan == true vanuit een compiler perspectief?
dus:
0 == true -> false
1 == true -> true
2 == true -> false
0 != false -> false
1 != false -> true
2 != false -> true
[ Voor 18% gewijzigd door HMS op 23-09-2014 16:28 . Reden: quote ]
@HMS: volgens mij heeft het vooral met de interne implementatie van wat een true zou zijn te maken. 0 is altijd false, terwijl een evaluatie van een getal van 1 of hoger true als resultaat kan hebben.
maw... false is altijd 0, maar true is niet altijd gegarandeerd 1.
in C++ zal het volgende evalueren naar true
code:
1
2
3
4
5
6
| int i = 1234;
if(i)
{
//komt hier aan want i is niet 0...
} |
[ Voor 60% gewijzigd door Laurens-R op 23-09-2014 16:41 ]
Als je alleen met managed- en high level talen bezig bent, is het wellicht niet vreemd dat het kwartje niet gelijk valt.Laurens-R schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:30:
[...]
... ga me even in een hoekje schamen; want... duh
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Dat wordt daar toch precies uitgelegd? YES is gegarandeerd, en alleen, 1. BOOL kan ook 37 zijn.Korben schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:07:
[...]
Los daarvan, ik snap niet wat de reden is dat je niet mag vergelijken met YES. Voor mij is de reden vergelijkbaar met 'Doe niet X, want de lucht is blauwviolet en water is vloeibaar.'
edit: of bedoel je dat de implementatie van BOOl zo 'onlogisch' is?
[ Voor 7% gewijzigd door EddoH op 23-09-2014 16:39 ]
Ik durf het haast niet te zeggen, maar php's truthy comparisons lijken niet eens meer zo onzinnig
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Ik ben niet bekend met Objective-C; for all I know is BOOL een basistype van Objective-C.EddoH schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:38:
[...]
Dat wordt daar toch precies uitgelegd? YES is gegarandeerd, en alleen, 1. BOOL kan ook 37 zijn.
Klopt inderdaad. Maar in C is een bool ook gewoon typedef van een int volgens mij.Laurens-R schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:30:
[...]
... ga me even in een hoekje schamen; want... duh
@HMS: volgens mij heeft het vooral met de interne implementatie van wat een true zou zijn te maken. 0 is altijd false, terwijl true geimplementeerd zou kunnen zijn als een waarde van 1 of hoger (bij wijze van)
maw... false is altijd 0, maar true is niet altijd gegarandeerd 1.
in C++ zal het volgende evalueren naar true
code:
1 2 3 4 5 6int i = 1234; if(i) { //komt hier aan want i is niet 0... }
Ik ben ook niet bekend met Objective-C...maar je snapt de uitleg toch wel? BOOl kan toch nog steeds een primitive type zijn?Korben schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:40:
[...]
Ik ben niet bekend met Objective-C; for all I know is BOOL een basistype van Objective-C.
C90 had geen boolean type, C99 heeft bool in <stdbool.h> wat een typedef is voor het built-in type _Bool, en is daarmee gewoon "veilig".HMS schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:41:
[...]
Klopt inderdaad. Maar in C is een bool ook gewoon typedef van een int volgens mij.
Maar anyway, met VC++11:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| bool b = false; __declspec(noinline) void foo() { (char&)b = 2; } int main() { foo(); if (b == true) std::cout << "Yay!" << std::endl; else std::cout << "Boo!" << std::endl; if (b) std::cout << "Yay!" << std::endl; else std::cout << "Boo!" << std::endl; } |
Output "Boo! Yay!".
[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 23-09-2014 17:02 ]
Even zeiken hoor, maar C en C++ hebben helemaal geen 8-bit bool. Ze hebben een boolean type waarvan de grootte implementation-defined is. Op x86 zal 8 bits idd typisch (en het minimum) zijn, maar zelfs dat is geen wetPrisonerOfPain schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:07:
[...]
Correctdeadinspace schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:02:
[...]
Even zeiken hoor, maar C en C++ hebben helemaal geen 8-bit bool. Ze hebben een boolean type waarvan de grootte implementation-defined is. Op x86 zal 8 bits idd typisch (en het minimum) zijn, maar zelfs dat is geen wet
Awesome: https://icomoon.io/app/#/select
Waarom die noinline?.oisyn schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:58:
[...]
C90 had geen boolean type, C99 heeft bool in <stdbool.h> wat een typedef is voor het built-in type _Bool, en is daarmee gewoon "veilig".
Maar anyway, met VC++11:
C++:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 bool b = false; __declspec(noinline) void foo() { (char&)b = 2; } int main() { foo(); if (b == true) std::cout << "Yay!" << std::endl; else std::cout << "Boo!" << std::endl; if (b) std::cout << "Yay!" << std::endl; else std::cout << "Boo!" << std::endl; }
Output "Boo! Yay!".
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Omdat de compiler anders gaat optimizen. Nu ziet ie het als een black box.
LANSA heeft een 5 byte BOOL. Ja, echt. Alpha-5 veld. Dan past er "TRUE" in, maar gelukkig ook "FALSE". en "MAYBE".PrisonerOfPain schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:07:
Maar dat past ook in een 2-bit bool?
[ Voor 11% gewijzigd door PrisonerOfPain op 23-09-2014 17:34 ]
Maar wat ga je dan met die 4e mogelijkheid doen?
Uch bytes ook heDido schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:26:
[...]
LANSA heeft een 5 byte BOOL. Ja, echt. Alpha-5 veld. Dan past er "TRUE" in, maar gelukkig ook "FALSE". en "MAYBE".
[ Voor 38% gewijzigd door Caelorum op 23-09-2014 17:53 ]
FILENOTFOUND, duh.Caelorum schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:53:
[...]
Maar wat ga je dan met die 4e mogelijkheid doen?
Interessant voor alle studenten hier!
Alle Jetbrains producten volledig GRATIS voor ons!
Nu dus ipv korting GRATIS!
https://twitter.com/jetbrains/status/514441000530767873
Wow dat is wel een hele mooie stap. ff kijken of mijn Utwente pas al zo'n Isic kaart is of dat ik er 1 kan krijgenRyur schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:59:
Binnen een paar weken gaan ze de 'normale' studentenkaarten ook accepteren.Ealanrian schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:05:
[...]
Wow dat is wel een hele mooie stap. ff kijken of mijn Utwente pas al zo'n Isic kaart is of dat ik er 1 kan krijgen
Ik kon altijd wel de korting aanvragen met mijn Saxion-kaart. Mijn licenties lopen nog even, dus ik wacht nog even.
Wat zou er gebeuren als-ie het optimaliseert dan?.oisyn schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:25:
Omdat de compiler anders gaat optimizen. Nu ziet ie het als een black box.
Wat is de definitie van een echte boolean?.oisyn schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:19:
Het punt is wel dat die booleans wel echte booleans zijn
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Hmm zo'n kaart of een .edu email adres. Dat is wel weer jammer.Ealanrian schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:05:
[...]
Wow dat is wel een hele mooie stap. ff kijken of mijn Utwente pas al zo'n Isic kaart is of dat ik er 1 kan krijgen
Voor twee jaar gratis Github kon ik gewoon mijn @student.stenden.com email adres gebruiken.
Ik ben m'n oude CJP-pas (destijds nog ISIC) kwijt.
En nieuwe zijn niet meer ISIC...
[ Voor 38% gewijzigd door F.West98 op 23-09-2014 18:20 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik ben geen studentRyur schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:59:
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Voor studentenF.West98 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:20:
Voor €15 kan je eentje kopen
http://www.isicnederland....-isic-kaart/winkelmandje/
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
"Initially, these are the only ways to validate your eligibility, however we’ll be adding more in the coming weeks. Stay tuned for further updates."F.West98 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:18:
Ik ben m'n oude CJP-pas (destijds nog ISIC) kwijt.
En nieuwe zijn niet meer ISIC...
En daarnaast, denk niet dat het voor jou gaat gelden; omdat jij nog geen student bent
[ Voor 11% gewijzigd door Ryur op 23-09-2014 18:21 ]
iPhone, hippe sjaal, hoedje op, ribbeltjesbroek.RayNbow schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:11:
[...]
Wat is de definitie van een echte boolean?
Ik bedoel een built-in type in plaats van een typedef of enum
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 23-09-2014 18:22 ]
Men ISIC kaart is juist deze maand verlopen, en heb hier in Oostenrijk geen aangevraagd (hier combineert men je bankkaart met ISIC kaart, en had geen zin in bankkaart met pasfoto op)Ryur schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:59:
Iets anders:
Ben nu voor de eerste keer GitFlow in de praktijk aan het brengen. Ben benieuwd!
Qua theoretische kennis vind ik het super!
Ben nu voor de eerste keer GitFlow in de praktijk aan het brengen. Ben benieuwd!
Qua theoretische kennis vind ik het super!
Je kunt ze ook even vragen of ze het emaildomain aan hun whitelist er voor toevoegen zo te zien.wsitedesign schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:24:
[...]
Men ISIC kaart is juist deze maand verlopen, en heb hier in Oostenrijk geen aangevraagd (hier combineert men je bankkaart met ISIC kaart, en had geen zin in bankkaart met pasfoto op)
Dus Haskell heeft geen echte booleans? Is namelijk niet built-in maar simpelweg een algebraic data type..oisyn schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:22:
[...]
iPhone, hippe sjaal, hoedje op, ribbeltjesbroek.
Ik bedoel een built-in type in plaats van een typedef of enum
0.7463021999999999
0.7463853500000001
Floats.
0.7463853500000001 - 0.7463853500000002
> -1.1102230246251565e-16
Floats.
0.7463853500000001
Floats.
0.7463853500000001 - 0.7463853500000002
> -1.1102230246251565e-16
Floats.
[ Voor 47% gewijzigd door Gamebuster op 23-09-2014 19:04 ]
Moet ik een nieuw twitter account voor aanmaken, heb ik juist vorige week verwijderdGleighton schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:42:
[...]
Je kunt ze ook even vragen of ze het emaildomain aan hun whitelist er voor toevoegen zo te zien.
Besides: ik heb een licentie op phpstorm, en voorlopig ontwikkel ik toch niet veel anders
[ Voor 16% gewijzigd door azerty op 23-09-2014 19:07 ]
Ik had 2^9'999'999 uitgerekend met IRB. Het antwoord had-ie in een minuut. Het resultaat kan ik niet posten op pastebin, want:
You have exceeded the maximum file size of 500 kilobytes per paste. PRO users don't have this limit!
You have exceeded the maximum file size of 500 kilobytes per paste. PRO users don't have this limit!
.edit: Eigenlijk zegt deze smiley wel alles wat ik wil zeggen:RayNbow schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:50:
[...]
Dus Haskell heeft geen echte booleans? Is namelijk niet built-in maar simpelweg een algebraic data type.
Voortaan even de context checken voor je reageert.
[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 23-09-2014 19:56 ]
Na mijn avontuur van trage webshop "software" op mijn test server, eindelijk gevonden wat er zo traag ging. Als je nu eens InnoDB initialiseert in my.ini/my.cn dan loopt alles wat soepeler 
Nu nog weten wat ik als admin paswoord heb ingesteld in Magento
Nu nog weten wat ik als admin paswoord heb ingesteld in Magento
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Wachtwoord kon je zo aanpassen als ik me niet vergis. er vanuitgaande dat je toegang tot de server hebt.Damic schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:10:
Na mijn avontuur van trage webshop "software" op mijn test server, eindelijk gevonden wat er zo traag ging. Als je nu eens InnoDB initialiseert in my.ini/my.cn dan loopt alles wat soepeler
Nu nog weten wat ik als admin paswoord heb ingesteld in Magento![]()
![]()
code:
1
| UPDATE admin_user SET password=CONCAT(MD5('qXpassword'), ':qX') WHERE username='admin'; |
http://www.magentocommerc.../resetting-admin-password
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Bezig met het updaten van GitLab (7.2 naar 7.3), na update error 500 .. dacht doe ik wel even dit update
eh jawel, tis maar net wat je hebt.. en je lacht nu je eigen implementatie uit.
In elk geval kun je het vrij simpel zien, zie je in de db iets van asdfasfdasfddaf : blaaaaatadfasdfasfas dan is het eerste deel je hashed pass, en het tweede (na de : dus) je salt.
md5 (salt.pass) zonder de punt natuurlijk, en voila.
Je zou ook gewoon heel het md5 gebeuren kunnen uitlachen naast geen hash gebruik maar ok
[ Voor 28% gewijzigd door Douweegbertje op 23-09-2014 20:30 ]
Daarom werkt in Objective-C bijvoorbeeld
De pointer is > 0 wanneer hij geen nil is. Ook accepteert een method met een int-achtig datatype ook gewoon een object reference.
C99 bool zit er ook in maar je kunt daar wel gewoon de BOOL YES of NO aan toewijzen.
Objective-C:
1
2
3
4
5
| MyObject *object= [[MyObject alloc] init]; // stuff happens if (object) { // fancy schmancy schtuff here } |
De pointer is > 0 wanneer hij geen nil is. Ook accepteert een method met een int-achtig datatype ook gewoon een object reference.
C99 bool zit er ook in maar je kunt daar wel gewoon de BOOL YES of NO aan toewijzen.
In C# is het niet zo dat je die 8-bit ook kunt gebruiken, de C-familie kan dat wel.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:07:
[...]
[ Voor 41% gewijzigd door BikkelZ op 23-09-2014 20:40 ]
iOS developer
Daarom altijd testen voordat je updateDragon707 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:28:
Bezig met het updaten van GitLab (7.2 naar 7.3), na update error 500 .. dacht doe ik wel even dit update
Nothing to see here!
Vaak moet ik de installatie even met rust laten en de cache laten verversen.Dragon707 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:28:
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Grappige thread: http://stackoverflow.com/...g-a-memory-leak-with-java
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Als er nog een thread was hoe je IIS met PHP kan laten crashen hoor ik het graag
Mucho ervaring daarmee.
Nee, dat kan niet. En dat maakt de BOOL van Objective-C dan ook vervelend. Als je in Objective-C een 2 assigned aan een BOOL dan is dat gewoon 2, want BOOL is niets meer dan een typedef naar signed char. In C-achtige talen waarbij bool een first-class citizen is heb je een conversion naar bool die hetzelfde gedrag heeft als de waarde die je convert testen in een if. Oftewel, ongelijk aan 0 geeft true, anders false. In C kan een bool ook echt alleen maar true of false zijn, tenzij je met geheugen loopt te fucken.BikkelZ schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:34:
In C# is het niet zo dat je die 8-bit ook kunt gebruiken, de C-familie kan dat wel.
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 23-09-2014 23:59 ]
BOOL bestond eerder dan de bool / _Bool in C. Je kunt er veilig van uit gaan (Apple gebruikt het her en der ook in frameworks) dat bool altijd aanwezig is onder Objective-C. Mijn eigen code gebruikt altijd bool. Maar ook met BOOL onder Objective-C werken impliciete boolean vergelijkingen ook altijd. Alleen de mensen die echt keihard met true of met YES gaan vergelijken kunnen er mee de mist in gaan. Maar ik gebruik dat soort waardes alleen maar voor assignments.
iOS developer
Het hangt af van hoe je de context interpreteert of Haskell echte booleans heeft. Als de definitie is dat een echte boolean louter en alleen de waarden true en false mag aannemen, dan heeft Haskell strict genomen geen echte booleans..oisyn schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:53:
[...]
.edit: Eigenlijk zegt deze smiley wel alles wat ik wil zeggen:
Voortaan even de context checken voor je reageert.
Als student zeg ik: fuck drinken in het weekend, in het weekend rust je uitEddoH schreef op woensdag 24 september 2014 @ 06:36:
Fuck drinken doordeweeks.
Niet direct, maar wel via een BitVector oid. Het is niet heel lastig het zelf na te bouwen met wat bitshiftingBikkelZ schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:34:
In C# is het niet zo dat je die 8-bit ook kunt gebruiken, de C-familie kan dat wel.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Goedemorgen allemaal 
We hebben die discussie over de bools nog niet eerder gehad of wel? Kan die ook op het denkbeeldige lijstje
We hebben die discussie over de bools nog niet eerder gehad of wel? Kan die ook op het denkbeeldige lijstje
Maar in het weekend moet ik nog een keerStruikrover schreef op woensdag 24 september 2014 @ 07:17:
[...]
Als student zeg ik: fuck drinken in het weekend, in het weekend rust je uit
Vroegah was er maar 1 plek om uit te rusten: achter in de collegezaal
[ Voor 12% gewijzigd door Laurens-R op 24-09-2014 08:40 ]
Collegezalen... Wie gaat daar tegenwoordig nog naartoe xD Gewoon lekker slapen in bed!
In C# is een bool ook echt alleen een bool, maar de CIL die wordt gegenereerd is minder zwart-wit; brtrue.s gedraagt zich meer als de if uit C..oisyn schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:58:
[...]
Nee, dat kan niet. En dat maakt de BOOL van Objective-C dan ook vervelend. Als je in Objective-C een 2 assigned aan een BOOL dan is dat gewoon 2, want BOOL is niets meer dan een typedef naar signed char. In C-achtige talen waarbij bool een first-class citizen is heb je een conversion naar bool die hetzelfde gedrag heeft als de waarde die je convert testen in een if. Oftewel, ongelijk aan 0 geeft true, anders false. In C kan een bool ook echt alleen maar true of false zijn, tenzij je met geheugen loopt te fucken.
En dan de hele dag met trillende handen zitten zekerEddoH schreef op woensdag 24 september 2014 @ 06:36:
Fuck drinken doordeweeks.
Lekker op de bank
Gigantische facepalm naar de ICT hier op school 
Ik vroeg of het mogelijk was een videostream o.i.d. te maken van gebouw A naar B. Of iets van streamen naar YT en dan kijken in andere gebouw.
Ik vroeg of het mogelijk was een videostream o.i.d. te maken van gebouw A naar B. Of iets van streamen naar YT en dan kijken in andere gebouw.
De situatie hier is gelijk aan die in een gemiddeld thuisnetwerk, dus dat ik niet echt goed mogelijk.
Je kan nog het beste iets met FaceTime of Skype doen
Dat belooft West
uitbuiten die handel
Met een gemiddeld thuisnetwerk kun je toch prima video steamen? Komt niet echt op het netwerk aan dacht ik (afhankelijk van het aantal subscribers natuurlijk).F.West98 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:50:
[...]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Natuurlijk is dat een gigantische facepalm! Ze hadden onmiddellijk moeten beseffen dat hun netwerk onwaardig is voor jouw briljante ambities en gelijk moeten beginnen alles om te zetten naar 10GbE zodat je zonder problemen 4k over het netwerk kunt streamen. Of wil meneer liever 5k?F.West98 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:50:
[...]
Het gaat hier om de Sintshow, die altijd in de kantine van gebouw A is. Daar past niet iedereen in en we vonden het een goed plan het ook in gebouw B te doen. We dachten aan een YT stream o.i.d., dus ik vroeg naar de mogelijkheden. Ik verwachtte al niet veel, het netwerk gaat al bijna plat als een hele klas inlogt in een computerlokaal, maar ik had persoonlijk toch iets meer verwacht dan een "thuisnetwerk". Gemiddeld thuisnetwerk kan btw prima streamen naar YT, en ik denk hier ook wel (120/20 verbinding via wifi)
Gaat bij jullie alles draadloos? Dan zit de bottleneck waarschijnlijk daarin. Hoewel het antwoord een beetje vaag is weet ik niet wat je precies verwachte en waar de facepalm over is. Daarnaast weten wij ook niet wat jou vraag was en hoe deze geformuleerd was. Lijkt mij dat je gewoon een call via wat voor dienst dan ook tussen de gebouwen kan doen en op een groot scherm weergeven in de andere aula. Het beste is natuurlijk wel om de dienst over het netwerk te laten lopen, maar dan is de vraag of de twee gebouwen op dezelfde verbinding zitten.F.West98 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:00:
Het gaat hier om de Sintshow, die altijd in de kantine van gebouw A is. Daar past niet iedereen in en we vonden het een goed plan het ook in gebouw B te doen. We dachten aan een YT stream o.i.d., dus ik vroeg naar de mogelijkheden. Ik verwachtte al niet veel, het netwerk gaat al bijna plat als een hele klas inlogt in een computerlokaal, maar ik had persoonlijk toch iets meer verwacht dan een "thuisnetwerk". Gemiddeld thuisnetwerk kan btw prima streamen naar YT, en ik denk hier ook wel (120/20 verbinding via wifi)
ps. valt het iemand op dat het eindelijk een beetje proper herfstweer is? Al die zon was niet goed voor m'n bleke huid
Is het eindelijk weer een beetje uit te houden op m'n werkkamer.
Weet je wel dat die herfst, zo'n 3 á 4 weken te vroeg begint dit jaar? Althans, de symptomen zoals het vallen van de bladeren.Laurens-R schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:15:
ps. valt het iemand op dat het eindelijk een beetje proper herfstweer is? Al die zon was niet goed voor m'n bleke huidIs het eindelijk weer een beetje uit te houden op m'n werkkamer.
Geef mij maar zon i.p.v. dit gure weer..
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Ik kan niet wachten tot er sneeuw is en ik weer kan gaan snowboarden! Hoewel ik een beetje op kijk tegen sneeuw op de weg; sinds ik jou een collega kan noemen zit ik best veel in de auto.Laurens-R schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:15:
ps. valt het iemand op dat het eindelijk een beetje proper herfstweer is? Al die zon was niet goed voor m'n bleke huidIs het eindelijk weer een beetje uit te houden op m'n werkkamer.
Geef mij maar liever sneeuw
(Zolang ik niet buiten het huis hoef te komen en/of de trein moet pakken)
Nope, alle PC's in alle lokalen e.d. zijn bedraad aangesloten. Er zijn een paar wifinetwerken, voor de leerlingen, maar die zijn allemaal met een Apple Airport en die zijn vaker down dan in de lucht omdat ze overbelast raken.
De twee gebuwen zijn wél verbonden, computers in beide gebouwen maken iig gebruik van dezelfde AD server.
En mijn idee was dus ook dat een YT stream moest kunnen, maar mensen bij de ICT zeiden van niet. Ook over het interne netwerk kan blijkbaar niet.
De facepalm was over die uitspraken. Dat het interne netwerk gelijk was aan een gemiddeld thuisnetwerk...
De twee gebuwen zijn wél verbonden, computers in beide gebouwen maken iig gebruik van dezelfde AD server.
En mijn idee was dus ook dat een YT stream moest kunnen, maar mensen bij de ICT zeiden van niet. Ook over het interne netwerk kan blijkbaar niet.
De facepalm was over die uitspraken. Dat het interne netwerk gelijk was aan een gemiddeld thuisnetwerk...
Wat maakt 't uit wat voor weer het is, wanneer je toch het huis niet uit komt?Robbiedobbie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:23:
Geef mij maar liever sneeuw(Zolang ik niet buiten het huis hoef te komen en/of de trein moet pakken)
Meestal doen ze (klant/onze baas) daar niet zo moeilijk over hoor... veiligheid boven allesErwin537 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:23:
[...]
Ik kan niet wachten tot er sneeuw is en ik weer kan gaan snowboarden! Hoewel ik een beetje op kijk tegen sneeuw op de weg; sinds ik jou een collega kan noemen zit ik best veel in de auto.
Want?F.West98 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:00:
Zakelijke lijn is erg duur, zakelijke hardware is extreem duur.
Het is een school, het werkt als iedereen normaal internet, en dus niet met ze alle op youtube of wat dan ook zit. Heel het netwerk kan een stream in zekere zin wel aan, afhankelijk van de upload natuurlijk, maar dan limiteer je heel het netwerk voor het geval er ook nog 50 man op de wifi zit (als voorbeeld).
Om enige vorm van stabiliteit te garanderen moet je dus dingen afvangen, en dus ook een stream.
Verder weet jij alles altijd vrij goed en geef je nu wel een facepalm, maar je weet af en toe zelf er ook weinig van. Als ik beheerder was liet ik jou ook niets doen namelijk, want dan moet ik 10 facepalms geven
Wij (IT afdeling programmeurs) hadden een standje gekregen toen we na een personeelsuitje met ze 4e in één auto zaten. Voor het geval dat we allemaal kapot gingen, is er niemand die weet wat er moet gebeurenLaurens-R schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:42:
[...]
Meestal doen ze (klant/onze baas) daar niet zo moeilijk over hoor... veiligheid boven allesBij mogelijk gevaar gewoon lekker thuis werken.
[ Voor 13% gewijzigd door Douweegbertje op 24-09-2014 10:44 ]
Daarbij heeft zeker een middelbare school simpelweg zeer beperkte budgetten om in te zetten voor de digitale infrastructuur.
nou idd, 1 stream naar 1 beamer in een zaal van gebouw B zou toch niet zoveel moeten voorstellen? Het lijkt me niet dat het naar 100+ devices gestuurd moet worden.
Nu weet ik niet hoe ver de gebouwen uit elkaar liggen, maar anders gewoon met kabels doen?
Nu weet ik niet hoe ver de gebouwen uit elkaar liggen, maar anders gewoon met kabels doen?
[ Voor 22% gewijzigd door Laurens-R op 24-09-2014 10:51 ]
nee, wel de enigeLEDfan schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:48:
Ben ik de enigste die direct aan VLC denkt hiervoor?
Verwijderd
AmenStruikrover schreef op woensdag 24 september 2014 @ 07:17:
[...]
Geo001 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:51:
[...]
nee, wel de enige(Is er nog geen grammer-nazi smilie?)
zoiets?
of:
[ Voor 16% gewijzigd door GateKeaper op 24-09-2014 11:03 ]
haha, ja die!GateKeaper schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:59:
[...]
[afbeelding]
zoiets?
of:
[afbeelding]
Edit: met die bedoel ik de eerste, de tweede was nog aan het laden.
[ Voor 9% gewijzigd door Geo001 op 24-09-2014 11:05 ]
Met een pilsje in je hand kan je ook prima uitrustenStruikrover schreef op woensdag 24 september 2014 @ 07:17:
[...]
Verwijderd
Tegenwoordig niet meer. Toen ik pas vast werk had, hielp ik in de weekends nog wel eens bij een vriend in zijn frituur (wat ik daarvoor . Na enkele maanden ben ik daar dan toch mee gestopt omdat ik echt helemaal geen vrije tijd meer had. Tegenwoordig zijn de weekends nog steeds veel te kort ...
De vorige klant waar ik zat deed daar wel moeilijk over. Zelfs toen er een weeralarm werd afgekondigd moesten mijn collega en ik zowat smeken om een dagje thuis te mogen werken.Laurens-R schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:42:
[...]
Meestal doen ze (klant/onze baas) daar niet zo moeilijk over hoor... veiligheid boven allesBij mogelijk gevaar gewoon lekker thuis werken.
Bij de klant waar ik nu zit is het gelukkig een heel stuk relaxter.
We are shaping the future
Vreemd dat de vhistory package binnen LaTeX niet over de hele breedte van de pagina werkt..
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.