Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.372 views

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op woensdag 24 september 2014 @ 07:09:
[...]

Het hangt af van hoe je de context interpreteert of Haskell echte booleans heeft.
Het punt is meer dat PrisonerOfPain zei: "in talen als C, C++ en C#...", en ik zei "maar in die talen...". Dan moet je niet met Haskell aan komen zetten ;)

Maar als je mij vraagt om een stricte definitie van een boolean, dan zou ik zeggen: een binair datatype met louter de waarden true en false, en bijbehorende booleaanse algebra regels.
Als de definitie is dat een echte boolean louter en alleen de waarden true en false mag aannemen, dan heeft Haskell strict genomen geen echte booleans.
Kennelijk, ik ken Haskell niet zo goed. Ben ik wel enigszins verbaasd over overigens, datatypes zijn toch redelijk strict in Haskell? Is het dat hij niet gedefinieerd is als dat hij alleen true of false kan zijn, of is het dat je iets aan die definitie toe kunt voegen?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Heh, ik kwam dit net tegen. Neelie over programmeren:

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

whaha :D

"Je kunt er dingen mee doen, die er voor anderen als tovenarij uitzien"

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Je kan erom lachen maar ik vind het wel een aardige video.

En ja, hij is grappig. Maar het is ook wel een goede video.

[ Voor 35% gewijzigd door Gamebuster op 24-09-2014 13:16 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is idd een goede video, je moet de doelgroep ook een beetje in ogenschouw nemen. Maar dat maakt het niet minder grappig :P

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:34

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:29:
[...]

Kennelijk, ik ken Haskell niet zo goed. Ben ik wel enigszins verbaasd over overigens, datatypes zijn toch redelijk strict in Haskell? Is het dat hij niet gedefinieerd is als dat hij alleen true of false kan zijn, of is het dat je iets aan die definitie toe kunt voegen?
Het is een randgeval die voor het gemak vaak buiten beschouwing wordt gelaten. Het probleem van Haskell is dat elk type een extra waarde bevat, namelijk bottom:

Haskell:
1
2
3
4
5
6
7
import Control.Monad (when)

main :: IO ()
main = when (b || not b) (putStrLn "Always printed?")

b :: Bool
b = True && b

Hier heeft de variabele b het type Bool, maar het bevat noch True noch False. Deze b heeft dus inderdaad geen gedefinieerde waarde.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

RayNbow schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:46:
[...]
Het probleem van Haskell is dat elk type een extra waarde bevat, namelijk bottom:

• Soultaker
  • Laatst online: 17:21
[...]

Het is een randgeval die voor het gemak vaak buiten beschouwing wordt gelaten. Het probleem van Haskell is dat elk type een extra waarde bevat, namelijk bottom:

Haskell:
1
2
3
4
5
6
7
import Control.Monad (when)

main :: IO ()
main = when (b || not b) (putStrLn "Always printed?")

b :: Bool
b = True && b

Hier heeft de variabele b het type Bool, maar het bevat noch True noch False. Deze b heeft dus inderdaad geen gedefinieerde waarde.
Dat probleem heb je in C++ net zo goed:
C++:
1
2
3
bool f() {
    for(;;){}  // of exit() of zo
}

... al wordt dat detail genegeerd in de praktijk.

V.z.i.w. hebben alleen total programming languages dit probleem niet, maar die zijn weer niet Turing-complete.

[ Voor 47% gewijzigd door Soultaker op 24-09-2014 13:52 ]

• Gamebuster
Afgelopen dagen met C++ gespeeld.

Leuke taal, maar wat een kut standaard libraries. Wil je een listening socket maken? Hier zijn 3000 libraries die het kunnen doen. Of je neemt een "standaard" low-level library. Dan mag je 200 function calls doen voordat je iets werkend hebt.

String inlezen als een hashmap met string keys of values? Hier zijn 200 manieren om dit te bereiken en nog eens 200 manieren om dit op te slaan. Owja, er is geen conventionele manier om dit te doen, dus kies zelf maar wat je leuk lijkt.

Uiteindelijk wel een enorme E-penis als je code compile't zonder warnings en draait.

[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 24-09-2014 14:18 ]

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Gamebuster schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:16:
Afgelopen dagen met C++ gespeeld.

Leuke taal, maar wat een kut standaard libraries. Wil je een listening socket maken? Hier zijn 3000 libraries die het kunnen doen. Of je neemt een "standaard" low-level library. Dan mag je 200 function calls doen voordat je iets werkend hebt.

String inlezen als een hashmap met string keys of values? Hier zijn 200 manieren om dit te bereiken en nog eens 200 manieren om dit op te slaan. Owja, er is geen conventionele manier om dit te doen, dus kies zelf maar wat je leuk lijkt.

Uiteindelijk wel een enorme E-penis als je code compile't zonder warnings en draait.
http://qt.digia.com/

Overigens komt het vooral omdat implementaties van bijvoorbeeld een socket nogal platform afhankelijk is. Die zijn er dus niet 'standaard'.

overigens snap ik je verhaal over een string inlezen als hashmap niet helemaal... Waarom zou ziets een standaard functionaliteit moeten zijn? De kracht van C++ zit hem juist in de low-level natuur. Een hashmap is een implementatie van een datastructuur, die overigens wel in STL te vinden is.

[ Voor 13% gewijzigd door EddoH op 24-09-2014 14:34 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:00
Boost zou ook nog wel eens kunnen helpen in plaats van Qt, maar uiteraard weet iedereen al van die twee projecten af zodra die ook maar iets met c++ gaat doen (want je wordt er dood mee gegooid)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Standaard C++ heeft inderdaad geen networking.
String inlezen als een hashmap met string keys of values?
Ik snap niet eens wat je daarmee bedoelt. Wat is in hemelsnaam een "string inlezen als een hashmap"? Of bedoel je dat je een hashmap wilt serializen?

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 24-09-2014 15:06 ]

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-10 22:50

xehbit

In Linux is het niet zo lastig toch om met sockets te werken ?
Ik kan me nog een beetje herinneren toen ik het eea met C++ deed dat je in - 10 regeltjes een connectie kon maken.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

In Windows kun je exact dezelfde code gebruiken, beiden gebruiken de Berkeley stack.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Dragon707 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:06:
In Linux is het niet zo lastig toch om met sockets te werken ?
Ik kan me nog een beetje herinneren toen ik het eea met C++ deed dat je in - 10 regeltjes een connectie kon maken.
Nu ja goed, er zijn natuurlijk talen waarin je in een regel of 10 een webserver hebt draaien. :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zoals in C++ met de win32 API? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 24-09-2014 15:22 ]

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
PrisonerOfPain schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:10:
[...]

Nu ja goed, er zijn natuurlijk talen waarin je in een regel of 10 een webserver hebt draaien. :)
Go :9~

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@bosmonster: Rams Bottom. Hilarious :p

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Not really. Het is vooral veel regels omdat alles zo verbose is opgeschreven. Met 4 calls luister je naar een request op een URL.

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 24-09-2014 15:30 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-11 21:11
Bijna 200 dan :P

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#include <sys/socket.h>
#include <netinet/in.h>
int main( int argc, char* argv[] )
{
    int l = socket( AF_INET, SOCK_DGRAM, 0 );

sockaddr_in addr = {};
    addr.sin_addr.s_addr = INADDR_ANY;
    addr.sin_family = AF_INET;
    addr.sin_port = htons( 2048 );

bind( l, (sockaddr*)&addr, sizeof addr );
    listen( l, 10 );
}

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Gamebuster
farlane schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:48:
[...]

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#include <sys/socket.h>
#include <netinet/in.h>
{

sockaddr_in addr = {};

listen( l, 10 );
}
Ik moet vaker een rant plaatsen; deze is wel nice! Dat is een aanzienlijk korter stuk van wat ik had.

Maar serieuze vraag dan: Ik wil (voor de lolz) eigen HTTP server schrijven in C++, gewoon from scratch, zonder 3rd party libraries. Is er ergens goede documentatie (of boeken) daarvoor? Vast wel. Wie kan mij paar mooie linkjes (boeken of documentatie) geven?

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 24-09-2014 15:57 ]

• Gamebuster
.oisyn schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:04:
Ik snap niet eens wat je daarmee bedoelt. Wat is in hemelsnaam een "string inlezen als een hashmap"? Of bedoel je dat je een hashmap wilt serializen?
Sorry, niet helemaal duidelijk.

Ik wilde HTTP headers, opgeslagen in een char *, "parsen" en opslaan op een manier zodat ik ze makkelijk weer kan opvragen met bijv. een function call. Iets als:

request->headers["Content-Type"]

Maar wist geen "korte" manier om een string in te lezen zo een map<string, string> te vullen.

[ Voor 15% gewijzigd door Gamebuster op 24-09-2014 16:01 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar je bent toch niet zo compleet incompetent dat je overal een voorgekauwde functie voor nodig hebt :?

Gewoon in een loopje zoeken op "\r\n", en binnen een iteratie zoeken op "=". Waarschijnlijk wil je trouwens een std::multimap<std::string, std::string> of een std::map<std::string, std::vector<std::string>>. En waarschijnlijk wil je ook een std::unordered_map ipv een std::map (je had het immers over een hashmap, std::map is een red-black tree: ordered en O(log n) lookup)

Het kan overigens denk ik wel in 1 regel met std::regex.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 24-09-2014 16:08 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:07:
Maar je bent toch niet zo compleet incompetent dat je overal een voorgekauwde functie voor nodig hebt :?
PHP FTW _o_

* BtM909 runs

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-11 21:11
Gamebuster schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:56:
Ik moet vaker een rant plaatsen; deze is wel nice! Dat is een aanzienlijk korter stuk van wat ik had.
Ik heb om mijn punt te maken alle error handling weggelaten, dat had je al gezien he? :P
Maar serieuze vraag dan: Ik wil (voor de lolz) eigen HTTP server schrijven in C++, gewoon from scratch, zonder 3rd party libraries. Is er ergens goede documentatie (of boeken) daarvoor? Vast wel. Wie kan mij paar mooie linkjes (boeken of documentatie) geven?
Network programming : http://beej.us/guide/bgnet/
C++ programming : http://www.stroustrup.com/4th.html & http://www.parashift.com/c++-faq
HTTP : Erm ... HTTP is bagger

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vergeet http://cppreference.com niet. Handig voor docs over de standard library.

• Caelorum

Gewoon in een loopje zoeken op <====================>
Kan je er nog meer classes bij halen? ^^

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, maar geen relevante :P

Het punt met headers is dat ze niet uniek hoeven zijn. Bijvoorbeeld een Set-Cookie header kan meerdere keren in een response voorkomen. Die wil je dus ook meerdere keren storen in een map. Dat kan op twee manieren: door gebruik te maken van een map-structuur die duplicate entries toestaat, of door in plaats van een string een container als value van de map te gebruiken.

Daarnaast heb je nog het verschil tussen map en unordered_map. De laatste is efficienter, maar gaat ten koste van het feit dat elementen er niet gesorteerd in staan. Maar dat lijkt voor zijn doel niet een heel belangrijke eis.

Bottom line: ken je datastructuren.

• Soultaker
  • Laatst online: 17:21
farlane schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:48:

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#include <sys/socket.h>
#include <netinet/in.h>
{

sockaddr_in addr = {};

listen( l, 10 );
}
Da's niet IPv6 compliant :(

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:41

TheNephilim

Wtfuzzle

Poeh, das tegenvallen... als je weer eens wat bij moet werken aan een project waar geen gebruik gemaakt word van LESS :o

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

wsitedesign schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:06:
[...]

Moet ik een nieuw twitter account voor aanmaken, heb ik juist vorige week verwijderd :+
Nog heel even over die Jetbrains actie, op hun blog post kan je ook gewoon een domain aandragen voor de whitelist: http://blog.jetbrains.com...oducts-free-for-students/

Op dit moment al zo'n 400 comments, dus je moet beetje je best doen om nog origineel te zijn :+

edit: ok, 338 , en er zijn echt duizenden universities dus je hebt nog wel een kans. Utwente en UU zag ik al voorbijkomen, net als fontys, saxion, hsleiden, hr.nl , tudelft, tu/e, han, windesheim, leiden uni,

[ Voor 16% gewijzigd door afraca op 24-09-2014 17:11 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:34

RayNbow

Kirika <3

Gamebuster schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:56:
Hier is een cheat sheet.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Caelorum
.oisyn schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:53:
Ja, maar geen relevante :P

<<<<niet relevant verhaal>>>>

Bottom line: ken je datastructuren.
^^
Het enige wat er bij mij nog niet altijd even goed in zit zijn de groeifuncties van de diverse containers, maar vaak boeit het ook niet zo heel veel. Die paar keer dat het wel uitmaakt zoek ik het wel weer op :) (en grofweg weet ik het natuurlijk wel, maar soms zit ik er een orde naast ^^)

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 24-09-2014 18:35 ]

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
F.West98 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:25:
Nope, alle PC's in alle lokalen e.d. zijn bedraad aangesloten. Er zijn een paar wifinetwerken, voor de leerlingen, maar die zijn allemaal met een Apple Airport en die zijn vaker down dan in de lucht omdat ze overbelast raken.

De twee gebuwen zijn wél verbonden, computers in beide gebouwen maken iig gebruik van dezelfde AD server.

En mijn idee was dus ook dat een YT stream moest kunnen, maar mensen bij de ICT zeiden van niet. Ook over het interne netwerk kan blijkbaar niet.

De facepalm was over die uitspraken. Dat het interne netwerk gelijk was aan een gemiddeld thuisnetwerk...
Misschien krijg je ook wel zulke reacties omdat je toch elke keer loopt te 'zeuren' bij hun. Je hebt nooit een goed woord over ze te zeggen :P . Als ik van jou mailtjes elke keer zou krijgen en elke keer denk je het beter te weten of het niet goed genoeg te vinden zou ik ook als beheerder niet meer echt serieus op je mailtjes gaan reageren. Just saying. Je bent nog jong dus die ervaring heb je nog niet maar als je een bepaalde toon elke keer hebt tegenover bepaalde mensen dan zijn die op ten duur niet meer bereid om je te helpen ;).

Nothing to see here!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
afraca schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:08:
[...]

Nog heel even over die Jetbrains actie, op hun blog post kan je ook gewoon een domain aandragen voor de whitelist: http://blog.jetbrains.com...oducts-free-for-students/

Op dit moment al zo'n 400 comments, dus je moet beetje je best doen om nog origineel te zijn :+

edit: ok, 338 , en er zijn echt duizenden universities dus je hebt nog wel een kans. Utwente en UU zag ik al voorbijkomen, net als fontys, saxion, hsleiden, hr.nl , tudelft, tu/e, han, windesheim, leiden uni,
Je hebt gelijk! Mijn @student.stenden.com email adres word ineens geaccepteerd. Awesome.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Hehe. Zou ik nog een Fontys account hebben wegens alumni? >:)

iOS developer

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-11 20:06
Martijn19 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:16:
[...]

Je hebt gelijk! Mijn @student.stenden.com email adres word ineens geaccepteerd. Awesome.
Helaas mijn @student.saxion.nl nog niet :(
Ik wil zo graag de Obj-C (AppCode) IDE!

• azerty
  • Laatst online: 17:15
Yay, mijn emailadres van de hogeschool hier ter plaatse werkt ook :D

Free products, here I come!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Hee, inderdaad, had vanmiddag Leiden e-mailadressen aangedragen en die werken nu :). Heel mooie actie, was net van plan een licentie aan te schaffen :P.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

*O* *O*
RuG werkt ook. Lang leve mijn ouders :D

@ICT school:
Eerdere uitlatingen waren over, maar niet RICHTING de ICT. Dit keer was het niet mijn idee, maar het idee van de jaarcoördinator in samenspraak met de rest van de sintcommissie. Ik ben IRL naar die mensen toegegaan om even te informeren naar de mogelijkheden. Ik had eerder al met FS gesproken hierover (de mogelijkheden e.d.), en hij zei dat hij verwachtte dat het niet via het interne netwerk kon gaan omdat dat per sé online moest blijven en er allemaal infrastructuur voor lag waardoor dat moeilijk zou zijn.

Het kan zijn dat ik het hier iets anders breng dan het is, maar zo bedoel ik het iig niet :)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• azerty
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bMcvn/41b98cf1d9.png

*O*

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

F.West98 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:37:
*O* *O*
RuG werkt ook. Lang leve mijn ouders :D
Lang leve ik die het heeft aangevraagd? O-) Ben in ieder geval zeer benieuwd

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
:Y

En aangezien ik de komende jaren nog wel studeer zit het voorlopig wel goed :*).

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
F.West98 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:37:
@ICT school:
Eerdere uitlatingen waren over, maar niet RICHTING de ICT. Dit keer was het niet mijn idee, maar het idee van de jaarcoördinator in samenspraak met de rest van de sintcommissie. Ik ben IRL naar die mensen toegegaan om even te informeren naar de mogelijkheden. Ik had eerder al met FS gesproken hierover (de mogelijkheden e.d.), en hij zei dat hij verwachtte dat het niet via het interne netwerk kon gaan omdat dat per sé online moest blijven en er allemaal infrastructuur voor lag waardoor dat moeilijk zou zijn.

Het kan zijn dat ik het hier iets anders breng dan het is, maar zo bedoel ik het iig niet :)
Dat is dus precies wat ik bedoel je toon en de manier hoe je het opschreef gaf een hele andere indruk dan wat je nu zegt. Hij geeft toch hele valide argumenten nu? Wat is er nou zo facepalm aan omdat hij het een hoog risico vind?

Nothing to see here!

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 10:01
Martijn19 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:16:
[...]

Mooi om te horen, had @student.stenden.com namelijk onder de blog gemeld als een mail van een hogeschool, ga morgen zelf maar phpstorm uitproberen .

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:51

StM

UvA accounts werken ook al :)

*O* *O*

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Rutix schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:44:
[...]

Dat is dus precies wat ik bedoel je toon en de manier hoe je het opschreef gaf een hele andere indruk dan wat je nu zegt. Hij geeft toch hele valide argumenten nu? Wat is er nou zo facepalm aan omdat hij het een hoog risico vind?
Die argumenten gaf Firesphere, niet ICT ;)
De facepalm is dat de mensen van ICT (zo lieten ze het merken) geen vertrouwen hebben in eigen systeem. Ze brachten het niet als "nee dat kan helaas niet, te veel risico", maar als "nee natuurlijk kan ons netwerk dat niet aan, wat dacht je dan". Desbetreffende persoon heeft zich eerder negatief uitgelaten over eigen systemen.

En 3x hoera voor Gropah *O*

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Mijn tip; Leer nadenken over wat iemand zegt. Zo werkt dat overal, ongeacht waar je zit. Dat iemand X zegt, betekend meestal heel iets anders. Reageer en vooral beredeneer niet op iemand zijn woorden, maar denk na wat die woorden juist in de context betekenen.

- 'junior die naar een 'senior' gaat voor een innovatief iets = nee, dat zal hij nooit doen. Dat doet pijn aan zijn ego en meer.
- ICT systemen zijn meestal crap. Echt, ik zou niet eens snippets van onze code ergens online willen zetten als referentie materiaal.. Feit is, in je eigen optiek is het meeste niet voldoende. Iemand poste ooit hier een plaatje over wat je mening was van eigen code vs 3e partij code. Dat was een goed voorbeeld :)
- politiek etc. Dat word steeds erger hoe 'hoger' je zit

Jij denkt dat hij geen vertrouwen in het systeem heeft, maar grote kans dat het iets is in de trend van:
- Hij mag je al niet, en heeft helemaal geen zin in een projectje
- Hij ergert zich al aan 'de leiding' en uberhaubt zijn baan, en dan komt dat 'kind' ook nog met project X aangezet
- etc.

Leer het spelletje spelen, en stop geen moeite in te veel dingen.
Ik kan niets precies zeggen wat je zou kunnen doen, maar het belangrijkste is om dingen ook af en toe op zwart-wit te hebben. Soms moet je even een andere richting op, denk aan een coordinator of desnoods de directeur om buitenom de IT afdeling iets voor elkaar te krijgen.
Alleen af en toe opletten, en goed nadenken of iets wel nut heeft.

Bijvoorbeeld ik persoonlijk heb dingen laten varen op mijn werk, terwijl ik op andere punten buiten mijn 'hoofd' om spul heb geregeld via de directie. Wel op zo'n manier dat het geen 'backfire' gaf in de zin dat ik een 'nsber' was of iemand anders in een rotte positie zet.

• Caelorum
Wel jammer dat ik die studentlicenties niet ook aan mijn eigen account kon koppelen, omdat de e-mailadressen niet hetzelfde zijn :/ Dus dan maar een tweede account aangemaakt ^^

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

iOS developer

• azerty
Alles volle versies gok ik, heb nog niks geïnstalleerd (had al phpstorm) op dit moment.

Ga de professional eens downloaden en kijken of ik hem kan activeren :)

[ Voor 30% gewijzigd door azerty op 24-09-2014 20:24 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Dan moet ik echt even aan de gang. Doe maar sporadisch iets in Python maar ik wil wel die kekke integratie met een Vagrant box hebben die alleen in de betaalde versie zit.

iOS developer

• azerty
Jup, is mogelijk. Pro geactiveerd tot volgend jaar :)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-11 21:57

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Van wie kan ik een studenten-e-mailadres lenen? O-)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Firesphere schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:39:
[...]

Ik denk dat je daar uiteindelijk niet mee opschiet... je kan dan even goed de software uit illegale bron downloaden.

Als je een invalide licentie gebruikt, ben je even zeer in de fout als iemand die een invalide licentie gebruikt na een torrent te downloaden.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Heb net de Ultimate edition IntelliJ succesvol geïnstalleerd en geactiveerd met mijn Students account. Moest toevallig nog met een Java eindopdracht bezig voor school :-)

• Rikkiz0r
  • Niet online
Saxion accounts werken nog niet, ondanks mijn verzoek :(

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:40:
[...]

Ik denk dat je daar uiteindelijk niet mee opschiet... je kan dan even goed de software uit illegale bron downloaden.

Als je een invalide licentie gebruikt, ben je even zeer in de fout als iemand die een invalide licentie gebruikt na een torrent te downloaden.
Klopt, maar het is een stuk veiliger en eenvoudiger.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• azerty
Firesphere schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:39:
[...]

Lenen niet, huren wel :+

• Ryur
  • Laatst online: 13-11 20:06
Rikkiz0r schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:43:
Saxion accounts werken nog niet, ondanks mijn verzoek :(
Ik zag het :(
Hopelijk gebeurd het zo snel mogelijk.

:w Hoeveelste jaars ben jij op Informatica @ Saxion?

• Rikkiz0r
  • Niet online
2e jaars ;)

Jij zit al hoger gok ik?

[ Voor 56% gewijzigd door Rikkiz0r op 24-09-2014 21:05 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Clean code. Heel fijn.

Er stonden meerdere query's achter elkaar, zonder duidelijke notaties. Iets van:

PHP:
1
2
3
4
5
6
    $this->db->select('*');
    $this->db->from('foo');
    $this->db->get();
    $this->db->where('foo.bar', = '1' );
    $this->db->update('foo',$data);
    //weer een select

Nou, er moest één query eruit, en laat ik er nou vanuit gaan dat de update functie iets doet met de $data, o.a. de where clause oid.

Blijkt nou dat de bovenstaande where clause betrekking heeft tot de update functie. Super gaaf dat nu al mijn records zijn geupdate :+

Codeigniter mag ook echt afgeschoten worden van mij

Verwijderd

Douweegbertje schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:16:
Clean code. Heel fijn.

Er stonden meerdere query's achter elkaar, zonder duidelijke notaties. Iets van:

PHP:
1
2
3
4
5
6
    $this->db->select('*');
    $this->db->from('foo');
    $this->db->get();
    $this->db->where('foo.bar', = '1' );
    $this->db->update('foo',$data);
    //weer een select

Nou, er moest één query eruit, en laat ik er nou vanuit gaan dat de update functie iets doet met de $data, o.a. de where clause oid.

Blijkt nou dat de bovenstaande where clause betrekking heeft tot de update functie. Super gaaf dat nu al mijn records zijn geupdate :+

Codeigniter mag ook echt afgeschoten worden van mij
Wordt CodeIgniter nog verder ontwikkeld?

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:30
Ach, ik werk best prettig met codeigniter. Niet teveel met active record, vaak is zelf de query bakken net zo snel maar wel overzichtelijker vind ik.

@Rubinski: nauwelijks. Ze zijn op zoek naar iemand die het overneemt. Maar voor bestaande projecten vind ik het niet direct de moeite waard om alles over te bouwen naar een ander framework.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Douweegbertje schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:09:
Mijn tip; Leer nadenken over wat iemand zegt. Zo werkt dat overal, ongeacht waar je zit. Dat iemand X zegt, betekend meestal heel iets anders. Reageer en vooral beredeneer niet op iemand zijn woorden, maar denk na wat die woorden juist in de context betekenen.

- 'junior die naar een 'senior' gaat voor een innovatief iets = nee, dat zal hij nooit doen. Dat doet pijn aan zijn ego en meer.
- ICT systemen zijn meestal crap. Echt, ik zou niet eens snippets van onze code ergens online willen zetten als referentie materiaal.. Feit is, in je eigen optiek is het meeste niet voldoende. Iemand poste ooit hier een plaatje over wat je mening was van eigen code vs 3e partij code. Dat was een goed voorbeeld :)
- politiek etc. Dat word steeds erger hoe 'hoger' je zit

Jij denkt dat hij geen vertrouwen in het systeem heeft, maar grote kans dat het iets is in de trend van:
- Hij mag je al niet, en heeft helemaal geen zin in een projectje
- Hij ergert zich al aan 'de leiding' en uberhaubt zijn baan, en dan komt dat 'kind' ook nog met project X aangezet
- etc.
Vooral punt twee. Hij mag mij volgens mij verder wel.
Leer het spelletje spelen, en stop geen moeite in te veel dingen.
Ik kan niets precies zeggen wat je zou kunnen doen, maar het belangrijkste is om dingen ook af en toe op zwart-wit te hebben. Soms moet je even een andere richting op, denk aan een coordinator of desnoods de directeur om buitenom de IT afdeling iets voor elkaar te krijgen.
Alleen af en toe opletten, en goed nadenken of iets wel nut heeft.

Bijvoorbeeld ik persoonlijk heb dingen laten varen op mijn werk, terwijl ik op andere punten buiten mijn 'hoofd' om spul heb geregeld via de directie. Wel op zo'n manier dat het geen 'backfire' gaf in de zin dat ik een 'nsber' was of iemand anders in een rotte positie zet.
De grap is dat ik al naar de rector was geweest met die vraag (uit ervaring is dat de enige manier om dingen goed te regelen), samen met iemand anders uit de commissie (meest 'politieke' persoon van de jaarlaag :P ). Hij kent hem wel (zit in de leerlingenraad e.d.), en ik ken hem wel (ik heb immers die app O-) ), en hij zei dat we maar naar de ICT moesten gaan. :+

Ik ben nu van plan eens te kijken of er kleine bedrijfjes in de regio zijn die zouden kunnen helpen. Die persoon hierboven kende al wel mensen die camera's incl. mengpaneel konden regelen, dus misschien kennen zij dan weer een bedrijfje dat met netwerk kan helpen ofzo. De insteek blijft wel 'leuk voor erbij'.

Maar ik merk dat het steeds meer politiek wordt, maar ik ben nog jong en ik moet het ook nog leren. ;)

• RobertMe
  • Laatst online: 17:50
CodeIgniter is overgenomen, zeggen ze. Alleen is er verder nog niks bekend, in de vorm van door wie en wat de toekomstplannen zijn. Een tijdje terug melde mijn 'baas' ook trots dat CI3 bijna uit komt, want er is een pull request m.b.t. het een of ander en daarin staat "na dit kan CI3 worden uitgebracht", alleen stond die PR er op dat moment ook al een aantal maanden, en stond deze ook nog steeds open toen ik de laatste keer keek paar weken terug.

Wat dat betreft misschien ook raar dat ze er niet officieel een einde aan breien. Gewoon zeggen van "we stoppen ermee, voor nieuwe projecten gebruik een ander framework". Want nu blijft er zo'n valse hoop hangen dat er nog iets komt.

En active record (LOL @naam) moet je idd ver uit de buurt blijven. Omdat het dus niet is wat de naam zegt. Bij active record verwacht ik entity classes die met een "save" methode werken bv. Terwijl queries in CI altijd een (array van) stdClass(es) of associative array(s) terug geeft. Wat zij active record noemen is een query builder, en in CI3 gaat het ook zo heten (wat natuurlijk puur een naamswijziging is, verder geen aanpassingen in de werking ervan).

• Douweegbertje

Douweegbertje

CI is atm gewoon 'fckd' vanwege allerlei redenen, o.a. php versie :+ Heb zelf in mn core nog een bug gefixed omtrent mailen maar goed. CI is/was een perfect platform voor beginners, nu ongeacht je niveau moet je eruit blijven. De learncurve van CI is imo vrij laag, toen ooit daarvoor dus voor gekozen. Nu jaren later loop je wel tegen problemen aan. Overigens is het wel aardig te pruimen met wat HMVC etc.

CI moet eigenlijk helemaal herschreven worden wil het nog een beetje fatsoenlijk worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Douweegbertje op 24-09-2014 22:41 ]

Verwijderd

Aarrgh, nu al twee uur bezig met mijn Rest API die de POST van een curl request voor leeg aanziet. Hekelijk aan problemen waarvan je geen idee hebt waar het probleem zou kunnen liggen en je dus ook niet weet waar je moet beginnen met debuggen

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:58:
Aarrgh, nu al twee uur bezig met mijn Rest API die de POST van een curl request voor leeg aanziet. Hekelijk aan problemen waarvan je geen idee hebt waar het probleem zou kunnen liggen en je dus ook niet weet waar je moet beginnen met debuggen
Documentatie?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Het is mijn eigen Rest API, maar de POST komt altijd leeg aan op de server. GET werkt wel 8)7

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:01:
[...]

Het is mijn eigen Rest API, maar de POST komt altijd leeg aan op de server. GET werkt wel 8)7
Eh, dan doe je je post dus fout. Anders kwam er wel *iets* binnen.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Even serious tho, zonder te googlen of wat dan ook:

Poll: Ken jij het Ngi-NGN?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=392253&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• Caelorum
Heh die mogen wel wat aan marketing doen denk ik ^^

• Douweegbertje

Douweegbertje

spoiler:
Nja ik rant hem eigenlijk een beetje vanwege het zogenaamde "nieuwsbericht" op tweakers. nieuws: Beroepsvereniging: tekort ict'ers komt mede door wildgroei functieprofielen
Zoveel onzin erin, en tbh.. hoewel vacatures enorm ruk zijn is dat zeker niet DE rede door een tekort aan IT'ers.

Nu is het een beetje laat om mijn persoonlijke mening erop te geven,misschien morgen weer maar in elk geval is het een vrij kortzinig artikel, zonder bronnen via een één of andere partij die beweert 200.000 iters te vertegenwoordigen! .. omg sorry hoor, maar dat je dat durft neer te zetten op een website als Tweakers doet me haast zeer.

• Gamebuster
Zojuist een webserver geinstalleerd op een rPI. Het gaat lastig zijn om met NodeJS een fatsoenlijke response-tijd neer te zetten, gezien ik een gemiddelde response-tijd van 12ms heb voor een net iets complexere Hello World en meteen het dubbele zodra er enkele bytes uit een file gelezen moet worden.

De web-app:
https://github.com/tobyhinloopen/node_test

Te starten met node main.js
Haha lekker subtiel ben jij altijd :P
Maar toch bedankt voor je hulp. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Gamebuster op 25-09-2014 00:52 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat, het was een compliment :P

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
Douweegbertje schreef op donderdag 25 september 2014 @ 00:40:
spoiler:
Nja ik rant hem eigenlijk een beetje vanwege het zogenaamde "nieuwsbericht" op tweakers. nieuws: Beroepsvereniging: tekort ict'ers komt mede door wildgroei functieprofielen
Zoveel onzin erin, en tbh.. hoewel vacatures enorm ruk zijn is dat zeker niet DE rede door een tekort aan IT'ers.

Nu is het een beetje laat om mijn persoonlijke mening erop te geven,misschien morgen weer maar in elk geval is het een vrij kortzinig artikel, zonder bronnen via een één of andere partij die beweert 200.000 iters te vertegenwoordigen! .. omg sorry hoor, maar dat je dat durft neer te zetten op een website als Tweakers doet me haast zeer.
Waarom zet je dat in spoiler tags? Ben het namelijk volledig met je eens, en dit is wel een prima topic om het te plaatsen denk ik.
Zal wel weer en commissie of "onderzoeksteam" achter zitten die er leuk aan verdiend heeft

[ Voor 8% gewijzigd door sig69 op 25-09-2014 00:57 ]

Roomba E5 te koop

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Van jou wel. Als ik't had geschreven daarentegen :P

• Gamebuster
5 minuten performance tuning; Response-tijd van m'n demo app meteen aanzienlijk verbeterd.
Leuk om je web app te optimaliseren voor de rPI; kleine verschillen erg snel zichtbaar.

Ook leuk om bij iedere request die lampjes te zien knipperen.

[ Voor 15% gewijzigd door Gamebuster op 25-09-2014 01:10 ]

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 15:21

pieturp

gaffa!

Eh, like what kind of tuning exactly?

... en etcetera en zo

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

• Gamebuster
pieturp schreef op donderdag 25 september 2014 @ 01:20:
Eh, like what kind of tuning exactly?
Niet veel bijzonders, ik kijk gewoon het verschil tussen meerdere res.write calls, of gewoon 1 res.write met de hele response. De response moet samengesteld worden; Schrijf je al je string fragmenten weg in een grote string (foo += fragment) of toch in een array waarna je deze join't met empty string.

Tot nu toe lijkt de array-push-join methode het meest efficient:
code:
1
2
3
4
var strbuf = [];
strbuf.push(a, b, c);
strbuf.push(d, e, f);
res.end(strbuf.join(""));

Al is de performance niet heel anders dan dit:
code:
1
res.end(a + b + c + d + e + f);

Het is in ieder geval beiden aanzienlijk beter dan dit:
code:
1
2
3
4
res.write(a);
res.write(b+c);
res.write(d);
res.write(e+f);

- Ondanks dat bij het laatste geval het bufferen van de response door de onderliggende library geregeld mag worden i.p.v. met de "hand". Ik zoek nog een mooie hybrid van efficient en handig.

[ Voor 24% gewijzigd door Gamebuster op 25-09-2014 01:32 ]

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 15:21

pieturp

gaffa!

Ah op die manier. Thanks! Dacht dat je meer aan je environment sleutelde dan in je code ;)

... en etcetera en zo

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Brakkie41 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:00:
Anyway, thanks voor de response! Ik laat het weten zodra m'n manager bij mij terugkomt. d:)b
Om even terug te komen op mijn eerdere vraag omtrent overuren in het weekend. Mij werd aangeboden om of 1 uur = 1 uur op een ander tijdstip vrij + 50% uurloon of 1 uur = 1,5 uur op een ander tijdstip vrij.

Aangezien ik net op de grens van een belastingschaal zit loont het voor mij niet om voor extra salaris te gaan aangezien ik dan meer belasting betaal over mijn gehele salaris en ik er netto weinig aan overhoud dus heb voor 1,5 uur vrij gekozen. :)

Daarnaast, eten wordt vergoed en RedBull zal op bureau klaarstaan dus vind het wel prima zo. Als ik meer dan 12 uur moet werken op zaterdag of zondag krijg ik taxi naar huis vergoed :) Al met al prima zo :)

Thanks nogmaals voor alle reacties eerder deze week!

[ Voor 4% gewijzigd door Swedish Clown op 25-09-2014 08:52 . Reden: Fix quote ]

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Mja, moet men nog een beetje nuanceren: alleen True en False voor b zijn observeerbaar, dus voor het programa zelf zijn dat de enige twee mogelijkheden. Tijdens de executie kan het natuurlijk zijn dat b ongedefinieerd als waarde aanneemt.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:45

Pizzalucht

Snotneus.

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:01:
[...]

Verkeerde Content-Type?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Brakkie41 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:49:
[...]
Aangezien ik net op de grens van een belastingschaal zit loont het voor mij niet om voor extra salaris te gaan aangezien ik dan meer belasting betaal over mijn gehele salaris en ik er netto weinig aan overhoud dus heb voor 1,5 uur vrij gekozen. :)
Werk je niet in NL? Hier betaal je alleen de hogere belasting over het deel wat je meer verdient dan de schijf.

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Cartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:40:
[...]

Werk je niet in NL? Hier betaal je alleen de hogere belasting over het deel wat je meer verdient dan de schijf.
Nope, ik werk in Zweden dus val dan (voor zover ik heb begrepen) direct in een hogere salaris schaal. Ik hoef maar 1 SEK (+-€ 0,10) meer te verdienen of ik val in een hogere schaal. :P

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:29

Dido

heforshe

Brakkie41 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:49:
In welk land zit jij, dat je zo'n rare regel hebt? In Nederland werkt dat in ieder geval nooit zo, behalve in de verwrongen geest van een aantal extremistische antibelastingterroristen (terroristen omdat ze hun best doen mensen bang te maken voor belastingen, en daar helaas ook in slagen).

Ah, Zweden. Dan zijn die dus nog gekker dan ik al dacht. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Dido op 25-09-2014 09:52 ]

Wat betekent mijn avatar?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Brakkie41 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:47:
[...]

Nope, ik werk in Zweden dus val dan (voor zover ik heb begrepen) direct in een hogere salaris schaal. Ik hoef maar 1 SEK (+-€ 0,10) meer te verdienen of ik val in een hogere schaal. :P
Dat zegt nog niets over het feit of je dan vervolgens alleen over het bedrag waarmee je eroverheen gaat extra belasting betaalt of niet. Het zou natuurlijk nogal krom zijn dat je netto achteruit gaat als je bruto 1 cent meer verdient.

Stel de schalen zijn 25% onder de 30.000 en daarboven 50%. Als jij dan 29.000 verdient, dan betaal je 25% over die 29.000. Als je 31.000 verdient, dan betaal je 25% over 30.000 en 50% over 1.000

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Dido schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:51:
[...]

In welk land zit jij, dat je zo'n rare regel hebt? In Nederland werkt dat in ieder geval nooit zo, behalve in de verwrongen geest van een aantal extremistische antibelastingterroristen (terroristen omdat ze hun best doen mensen bang te maken voor belastingen, en daar helaas ook in slagen).

Ah, Zweden. Dan zijn die dus nog gekker dan ik al dacht. 8)7
Zie hierboven, werk in Zweden. Belasting is misschien (enigzins) ruk geregeld, maar voor de rest zijn de sociale voorzieningen hier geweldig. Wordt je vader/moeder? Hoppa, een half jaar vrij voor 80% van je salaris, medische kosten opgelopen tot meer dan €100 in 1 jaar? Hoppa, een vrijkaart voor alle (bijna) alle volgende medische kosten. Ben net 25 jaar en kortgeleden een huis gekocht en kreeg de nogal opmerkelijke vraag, je wilt "maar" €200.000 lenen? 8)7 _O-

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sweden has a progressive income tax, the rates for 2014 are as follows:

0% from 0 kr to 18,800 kr (~0 - 2,690 USD)
Circa 31% (ca. 7% county and 24% municipality tax): From 18,800 kr to 433,900 kr (~2,690 - 62,140 USD)
31% + 20%: From 433,900 kr to 615,700 kr (~62,140 - 88,180 USD)
31% + 25%: Above 615,700 kr (88,180 USD and up) [4]
Most systems around the world contain progressive aspects. When taxable income falls within a particular tax bracket, the individual pays the listed percentage of tax on each dollar that falls within that monetary range. For example, a person in the U.S. who earned $10,000 US of taxable income (income after adjustments, deductions, and exemptions) would be liable for 10% of each dollar earned from the 1st dollar to the 7,550th dollar, and then for 15% of each dollar earned from the 7,551st dollar to the 10,000th dollar, for a total of $1,122.50.

[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 25-09-2014 09:57 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

sig69 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 00:54:
[...]

Waarom zet je dat in spoiler tags? Ben het namelijk volledig met je eens, en dit is wel een prima topic om het te plaatsen denk ik.
Zal wel weer en commissie of "onderzoeksteam" achter zitten die er leuk aan verdiend heeft
Om je vote niet te beïnvloeden :P Maar ik had al een topic hier aangemaakt gister: "Beroepsvereniging" Ngi-NGN

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Voor de duidelijkheid dan, als ik extra salaris ontvang, betaal ik ongeveer 200 SEK extra belasting. Ik houd er dus wel degelijk wat van over om extra salaris te ontvangen, maar vrije tijd is mij meer waard dan het extra geld wat ik zal ontvangen. (Zou het precies kunnen uitrekenen, maar voor mij was het een makkelijke keuze).

Over 2 weken, is m'n vriendin voor een lang weekend weg en pak ik zelf ook gewoon lekker een weekend van 5 dagen. Dat is mij een stuk meer waard dan het extra inkomen. :)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Brakkie41 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:01:
Over 2 weken, is m'n vriendin voor een lang weekend weg en pak ik zelf ook gewoon lekker een weekend van 5 dagen. Dat is mij een stuk meer waard dan het extra inkomen. :)
Een paar bonuspunten scoren is nooit verkeerd ;)

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Cartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:03:
[...]

Een paar bonuspunten scoren is nooit verkeerd ;)
Zij gaat naar de UK, ik zal gewoon lekker thuisblijven en aan het huis wat klussen :) Nieuwe vloer moet gelegd worden, badkamer moet het één en ander aan gebeuren en wil het één en ander reorganiseren in het huis dus mooi op m'n gemak aan de slag in het huis dat weekend. :)

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-10 16:10
Brakkie41 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:04:
[...]

Zij gaat naar de UK, ik zal gewoon lekker thuisblijven en aan het huis wat klussen :) Nieuwe vloer moet gelegd worden, badkamer moet het één en ander aan gebeuren en wil het één en ander reorganiseren in het huis dus mooi op m'n gemak aan de slag in het huis dat weekend. :)
Zeker dat het niet the other way around is? Ze vlucht gewoon voor je kluswerk onder het mom help: mijn man is klusser :D

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

SoaDmaggot schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:05:
[...]

Zeker dat het niet the other way around is? Ze vlucht gewoon voor je kluswerk onder het mom help: mijn man is klusser :D
_O- Zij gaat een vriendin opzoeken die naar de UK is verhuisd. Vriendin en ik reizen regelmatig apart aangezien zij Duitser is en dus regelmatig naar Duitsland gaat en ik regelmatig naar Nederland. Altijd met elkaar heen-en-weer reizen zit er gewoon niet in en vinden we beiden niet erg. Zo heb ik lekker de tijd om ouwerwets met m'n maten in Nederland te hangen. :)

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-10 16:10
Brakkie41 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:07:
[...]

_O- Zij gaat een vriendin opzoeken die naar de UK is verhuisd. Vriendin en ik reizen regelmatig apart aangezien zij Duitser is en dus regelmatig naar Duitsland gaat en ik regelmatig naar Nederland. Altijd met elkaar heen-en-weer reizen zit er gewoon niet in en vinden we beiden niet erg. Zo heb ik lekker de tijd om ouwerwets met m'n maten in Nederland te hangen. :)
Apart ondernemen is alleen maar gezond. Ik probeer elk jaar een ruime week met 'de maten' op wintersport te gaan. Afgezien van het feit dat mijn vriendin daar voor geen goud bij mee gaat ('t is een typische mannenweek) is het érg fijn om gewoon lekker je eigen ding te doen.
Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.