The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Nothing to see here!
Hier ook een error inderdaad.Rutix schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:18:
Doet bij jullie https://www.nuget.org/packages het? Ik krijg een " Sorry, an error occurred while processing your request." melding. En nu net dat ik package restore nodig heb >.<
Nothing to see here!

Ik vraag me af hoeveel klanten nu Wachtwoord1 gebruiken als wachtwoord
Daarom doe ik altijd, geheel tegen alle adviezen op het internet in, gewoon mijn packages in een eigen repoRutix schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:28:
>.< Dat is dus een super nadeel van nuget want nu kan ik dat project niet builden
Lekker op de bank
Slecht voorbeeld is slecht voorbeeld.Merethil schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:33:
Wauw.... MijnPlusPanel heeft wat leuks:
[afbeelding]
Ik vraag me af hoeveel klanten nu Wachtwoord1 gebruiken als wachtwoord
De echte wtf is overigens uiteraard de max length van 12.
{signature}
Nuget cached de pakketten toch ook offline op de dev machine? Kan je niet van daaruit deployen?ZaZ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:33:
[...]
Daarom doe ik altijd, geheel tegen alle adviezen op het internet in, gewoon mijn packages in een eigen repo
Ja klopt, maar ik heb al eens meegemaakt dat ik zelf een package heb geupdatet en dat de build server op het moment van builden geen nuget kon ophalen.Caelorum schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:42:
[...]
Nuget cached de pakketten toch ook offline op de dev machine? Kan je niet van daaruit deployen?
Plus het versiebeheer van je packages heb ik op die manier ook afgevangen. Ik heb namelijk ook al eens meegemaakt dat ik een bepaalde versie niet meer kon ophalen.
Lekker op de bank
Nu lekker bezig en waarschijnlijk vanavond / morgen weer verder met mijn docker management tool die awesome gaat worden
1
2
3
4
5
| JSON.Join = function(jsons) { var retJson = {}; for (var j1 in jsons) { for (var j2 in jsons[j1]) { retJson[j2] = jsons[j1][j2]; } } return retJson; }; |
Verwijderd
Ik ben onlangs nog een website tegengekomen waar het maar 8 karakters mocht zijnVoutloos schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:39:
[...]
Slecht voorbeeld is slecht voorbeeld.
De echte wtf is overigens uiteraard de max length van 12.
Overigens stuurt Coyote je wachtwoord gewoon in plain text terug
Nu blijkt dat de wijzigingen in de bestaande checkboxes ook niet worden bewaard, bug zit er al in van 2007.
Dat is met Composer & NPM ook. Voor Composer zijn er ook tools waarmee je zelf mirrors kan opzetten waardoor je dat probleem niet hebt tenzij zowel Packagist als je eigen mirror eruit ligt natuurlijk.Gleighton schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:30:
Zijn er geen mirrors van nuget dan? Dat is wel net zo knullig als wat er eerst met npm was (is?), dat als de site down was dat je dan je applicaties niet eens kon deployen...
Dan doe je het toch alleen als backup?ZaZ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:47:
[...]
Ja klopt, maar ik heb al eens meegemaakt dat ik zelf een package heb geupdatet en dat de build server op het moment van builden geen nuget kon ophalen.
Plus het versiebeheer van je packages heb ik op die manier ook afgevangen. Ik heb namelijk ook al eens meegemaakt dat ik een bepaalde versie niet meer kon ophalen.
http://www.hanselman.com/blog/HowToAccessNuGetWhenNuGetorgIsDownOrYoureOnAPlane.aspx
[ Voor 7% gewijzigd door BtM909 op 25-09-2014 12:22 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Maar de build server heeft het niet per definitie in de cache staan.BtM909 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:22:
[...]
Dan doe je het toch alleen als backup?
http://www.hanselman.com/blog/HowToAccessNuGetWhenNuGetorgIsDownOrYoureOnAPlane.aspx
Maar goed, het trucje zoals Scott daar toepast doe ik ook alleen dan naar de binary repo.
Zo ben je niet afhankelijk of een computer het al eens heeft opgehaald.
Zal vast iets op tegen zijn, maar werkt hier al tijden prima.
Lekker op de bank
Deze kerel is echt geweldig, lach me altijd helemaal suf om hem
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Verwijderd
Ik vind er maar niets aanGamebuster schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:55:
Terra Dragon Stop: Ik ben er helemaal klaar mee
Deze kerel is echt geweldig, lach me altijd helemaal suf om hem
Edit: userbashing, excuses
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2014 13:21 ]
De posts over zijn huis waren wel aardig, en informatiefVerwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:21:
[...]
Ik vind er maar niets aan.
Edit: userbashing
Ik heb dr een paar over zn scheren gelezen, en nu scheer ik ook met mesjes van 10 cent.kryptonite88 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:24:
[...]
De posts over zijn huis waren wel aardig, en informatief
Een flinke besparing.
Ik scheer met "normale" mesjes en doe een half jaar met een pakje van 6 mesjes. Verder besparen is niet heel rendabel.wouterwouter2 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:00:
[...]
Ik heb dr een paar over zn scheren gelezen, en nu scheer ik ook met mesjes van 10 cent.![]()
Een flinke besparing.
[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 25-09-2014 14:14 ]
Ik doe ongeveer een half jaar per mesje met 2 keer per week scherenGamebuster schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:14:
[...]
Ik scheer met "normale" mesjes en doe een half jaar met een pakje van 6 mesjes. Verder besparen is niet heel rendabel.
Hier ook zoiets, kwestie van een beetje zorg voor je materiaal te hebben.Cartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:30:
[...]
Ik doe ongeveer een half jaar per mesje met 2 keer per week scheren
RTFM!
Cartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:30:
[...]
Howly... Ik gebruik elke week een nieuw mesje. Zodra ik de helft van de week voorbij ben, merk ik toch echt wel dat het mesje minder wordt. Beetje zorg of niet, veel meer dan afspoelen kan je niet doen._Moe_ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:31:
[...]
Hier ook zoiets, kwestie van een beetje zorg voor je materiaal te hebben.
Kan je dat niet langer met een mesje? Vast wel, maar dan wordt het meer epileren dan scheren.
Read the code, write the code, be the code!
Ja ik scheer ook zoiets. Ik weet niet eens hoe lang ik ermee doe. Een "half jaar" leek me wel aardige verwoording. In realiteit kan ik me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst m'n mesje heb vervangen, laat staan wanneer ik een pakje heb gekocht.Cartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:30:
[...]
git commit - u -m "MSG"
Dat is makkelijk te googlen natuurlijkObiTewodros schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:58:
waar staat de -u voor in de onderstaande git command?
git commit - u -m "MSG"
https://www.kernel.org/pu.../git/docs/git-commit.html
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Mja echte mannen moeten elke dag scheren.Gamebuster schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:53:
[...]
Ja ik scheer ook zoiets. Ik weet niet eens hoe lang ik ermee doe. Een "half jaar" leek me wel aardige verwoording. In realiteit kan ik me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst m'n mesje heb vervangen, laat staan wanneer ik een pakje heb gekocht.
Echte mannen hebben een baardDouweegbertje schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:17:
[...]
Mja echte mannen moeten elke dag scheren.
Verwijderd
Dit.Cartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:18:
Elke dag scheren ben ik echt te lui voor, meestal is t: scheren en 1 dag glad, dan een paar dagen laten gaan totdat t teveel gaat jeuken en dan begint t van voren
Klopt, ik ben geen echte man. Komop... ik drink niet eens koffie.Douweegbertje schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:17:
[...]
Mja echte mannen moeten elke dag scheren.
Toevoegen, verwijderen... allemaal prima, maar wijzigen
Je secretaresse ook?ObiTewodros schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:21:
Ik vind persoonlijk een beetje stoppels veel mooier uitzien, maar moet voor werk altijd glad scheren
90% van de cases kan je aanmaken en bewerken door hetzelfde process laten gaan, evt. met kleine wijzigingen.TheNephilim schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:21:
Blegh, dingen aanpasbaar maken... daar heb ik altijd een enorme hekel aan.
Toevoegen, verwijderen... allemaal prima, maar wijzigen
Kleding/uiterlijkvoorschriften voor developers?ObiTewodros schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:21:
Ik vind persoonlijk een beetje stoppels veel mooier uitzien, maar moet voor werk altijd glad scheren
Nou hier niet!Gamebuster schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:22:
[...]
90% van de cases kan je aanmaken en bewerken door hetzelfde process laten gaan, evt. met kleine wijzigingen.
Toevoegen gaat via een formulier, waarna er een extra rij in een tabel aangemaakt wordt. De gegevens in die rij moeten dus weer aanpasbaar zijn. Ik overweeg weergave in een input element
Je moet toch iets doen om te voorkomen dat je personeel er zo uit gaat zien:Cartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:24:
[...]
Kleding/uiterlijkvoorschriften voor developers?
Om nog ff terug te komen op de NGI meuk van gisteren (toen was ik niet meer wakker) ja ik ken ze vanwege een paar lezingen in Groningen. Ik was ongeveer 30 jaar jonger als de volgende jongste aanwezige en dat was vaak wel te merken helaas
Waarom? Als ze daardoor t best presteren?Robbiedobbie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:26:
[...]
Je moet toch iets doen om te voorkomen dat je personeel er zo uit gaat zien: [afbeelding]
Aangezien ook de meeste ICT bedrijven klanten hebben die wel eens over de vloer komen, en omdat je die niet wil afschrikken?Cartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:27:
[...]
Waarom? Als ze daardoor t best presteren?
Zelf heb ik overigens helemaal geen problemen met mensen die er zo uitzien
Ik kan me echter ook wel voorstellen dat je dit wil voorkomen. Zelf krijg ik ook steeds meer het idee dat je beter allemaal netjes en strak in pak op kantoor kan zitten. (Echter ben ik daar zelf te lui voor, waardoor ik me toch weer altijd erg casual kleed en veel te weinig scheer
Robbiedobbie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:26:
[...]
Je moet toch iets doen om te voorkomen dat je personeel er zo uit gaat zien: [afbeelding]
- rookverbod
- lenzen (of moderne bril)
- centrale printer
- laptop
- groter bureau
Ik was afgelopen maandag op gesprek. Niet in pak, enkel pantalon en overhemd. Ben het helaas niet wordenObiTewodros schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:30:
Ik ben trouwens ook altijd gladgeschoren op sollicitatiegesprekken. Dit omdat ik bang ben dat ze mij daardoor niet aannemen. Ik twijfel sterk aan om dit vanaf nu achterwege te laten. Wat denken jullie?
Wel netjes geschoren (op een sikje na)
Maar een beetje verzorgt om gesprek komen zou je wel moeten doen.
In mijn eerste sollicitatiedagen kreeg ik zelfs een opmerking dat ik sportschoenen onder mijn pak droeg! (Door automatisme toen vergeten mijn nette schoenen aan te doen)
Dus beter té net, dan niet. Onverzorgd op gesprek komen zorgt vaak voor een minpuntje.
[ Voor 46% gewijzigd door SPee op 25-09-2014 16:37 ]
let the past be the past.
Vind ik complete onzin, er komen hier genoeg klanten over de vloer en iedereen vindt t juist geweldig dat we als bedrijf een eigen identiteit hebben. En ja, we zijn groot en internationaalRobbiedobbie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:30:
[...]
Aangezien ook de meeste ICT bedrijven klanten hebben die wel eens over de vloer komen, en omdat je die niet wil afschrikken?
De dag dat ik hier in pak moet komen is de dag dat ik vertrek.Zelf heb ik overigens helemaal geen problemen met mensen die er zo uitzien(Ik val er zelf ook wel een beetje onder).
Ik kan me echter ook wel voorstellen dat je dit wil voorkomen. Zelf krijg ik ook steeds meer het idee dat je beter allemaal netjes en strak in pak op kantoor kan zitten.
Iemand die hier als developer in pak komt aanzetten heeft z'n voorwerk niet goed gedaan en zal er denk ik niet bij komen.
Nou nou. Er mist vast wat nuance, maar als men bij wijze van uitzondering vraagt je een keer in pak te komen vanwege [uitzonderlijke reden X], dien jij dan meteen je ontslag in?Cartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:32:
De dag dat ik hier in pak moet komen is de dag dat ik vertrek.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat ook ja.Cartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:32:
Iemand die hier als developer in pak komt aanzetten heeft z'n voorwerk niet goed gedaan en zal er denk ik niet bij komen.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Echte developers hebben een baard
Verwijderd
Zwijg me er over! Hier is de dresscode van klant tot klant verschillend.Cartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:24:
[...]
Kleding/uiterlijkvoorschriften voor developers?
Bij mijn vorige klant was het gemakkelijk, business casual was goed genoeg: hemdje, mooie broek en nette schoenen.
Op mijn nieuw project is het andere koek: Kostuum + das zijn verplicht. Niet te vergeten: het project is in Marseille dus ook bij 30 graden mag ik daar zo gaan rondwandelen.
Ik bedoel voor permanent inderdaad maar ook voor uitzonderlijke reden zullen ze t niet snel vragen. M'n baas in pak is heel schaars, pas toen we 10 jaar bestonden heeft ie voor t eerst n pak laten aanmeten maar of ie t daarna ooit nog heeft aangehad...?.oisyn schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:34:
[...]
Nou nou. Er mist vast wat nuance, maar als men bij wijze van uitzondering vraagt je een keer in pak te komen vanwege [uitzonderlijke reden X], dien jij dan meteen je ontslag in?
Idem xDCartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:18:
Elke dag scheren ben ik echt te lui voor, meestal is t: scheren en 1 dag glad, dan een paar dagen laten gaan totdat t teveel gaat jeuken en dan begint t van voren
Meestal is dat na 1 week. Gelukkig ben ik nog student en maakt het dus niet zoveel uit
Ik laat meestal mijn haar staan totdat of mijn vriendin gaat zeuren of ik last krijg van dat haar, doordat het gaat prikken in mijn eigen huid (bij de aansluiting van de onderkant van je hoofd op de nek bijv.). Meestal dus een dag of 3-4 ^^
De dag dat hij met pak moet komen, daarmee insinueert de eerste dag van vele waarin dat verplicht is..oisyn schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:34:
[...]
Nou nou. Er mist vast wat nuance, maar als men bij wijze van uitzondering vraagt je een keer in pak te komen vanwege [uitzonderlijke reden X], dien jij dan meteen je ontslag in?
Tbh boeit mij de dresscode niet echt. Echter als ik in pak moet komen wil ik daar wel een vergoeding voor hebben of mijn salaris moet al in een bepaalde schaal zitten dat het erbij hoort
Caelorum schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:52:
Leuk die "ik kan X dagen met mijn meisje doen" berichten, maar dat is uiteraard voor iedereen anders, doordat ieders haar net iets anders is (dikte, stugheid, dichtheid, etc.). Ik kan bijv. ongeveer 1 week met een cartridge meisje doen. Met een DE blade kan ik ook ~1 week met een meisje doen. Komt nog bij dat ik met een DE meisje minder last heb van mijn huid (niet dat ik met een cartridge zoveel problemen heb, scheer daar gewoon droog mee) en dat een DE meisje goedkoper is dan een cartridge meisje. Nadeel is wel dat je met een DE meisje wat meer je aandacht er bij moet houden en je er net iets langer over doet.
Ik laat meestal mijn haar staan totdat of mijn vriendin gaat zeuren of ik last krijg van dat haar, doordat het gaat prikken in mijn eigen huid (bij de aansluiting van de onderkant van je hoofd op de nek bijv.). Meestal dus een dag of 3-4 ^^
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hoe krijg je dat voor elkaar, dat is wel heel ernstig pavlov-achtige leeswijze
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Wat verdiende je ook al weer?Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:36:
[...]
Op mijn nieuw project is het andere koek: Kostuum + das zijn verplicht. Niet te vergeten: het project is in Marseille dus ook bij 30 graden mag ik daar zo gaan rondwandelen.
iOS developer
Verwijderd
Net genoeg om een heel maandloon uit te geven aan een nieuw kostuum, wat hemden, enkele dassen, een paar schoenen en 2 broeksriemen.
I am not kidding.
Of je verdient niet veel... of je bent bij een te dure winkel uitgekomen. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je wilt.... aan pakken kan je duizenden euro's uitgeven. Maar voor een enkele honderden euros heb je een pak wat acceptabel is voor vrijwel alle klant/werkgever scenario's.Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:37:
[...]
Net genoeg om een heel maandloon uit te geven aan een nieuw kostuum, wat hemden, enkele dassen, een paar schoenen en 2 broeksriemen.
I am not kidding.
Je kan voor 100% kwaliteit gaan met overhemden, etc, maar je moet je ook beseffen dat je elke dag in overhemd naar kantoor gaat... maw: die dingen slijten dan behoorlijk vlot... de vraag is dan of je wel elke keer minimaal 80-100 euro voor een overhemd wil neerleggen.
Vergeet overigens ook de stomerij kosten niet
[ Voor 17% gewijzigd door Laurens-R op 25-09-2014 17:51 ]
Dan ben je of student of je werkt deeltijdObiTewodros schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:46:
Ik verdien 450 euro per maand.
StageEalanrian schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:47:
[...]
Dan ben je of student of je werkt deeltijd
Ik zat er op te wachten...Douweegbertje schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:48:
Ik verdien meer als een ton per jaar, maar ik krijg het niet
http://www.spitsnieuws.nl...vangt-2000-euro-per-maand
€ 2.000 netto per maand. Schandalig.
Voor een stage is 450 prima, tis niet eens verplicht om geld te geven.
WTF! Er zijn heel wat mensen die zich te barsten werken voor een vergelijkbaar salaris ... en we betalen dan met z'n allen nota-bene ook nog mee aan het inkomen van deze bijstandsmoeders! Ze hoeven wat mij betreft niet op een houtje te bijten, maar dit stimuleert toch ook niet om een baan te zoeken oid?alienfruit schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:53:
Kan je beter bijstandsmoeder worden:
Waarom werk ik ook alweer???
Ik heb nu enkele dure overhemden, maar die kwaliteit tov de C&A merk is echt stukken beter.Laurens-R schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:46:
[...]
Je kan voor 100% kwaliteit gaan met overhemden, etc, maar je moet je ook beseffen dat je elke dag in overhemd naar kantoor gaat... maw: die dingen slijten dan behoorlijk vlot... de vraag is dan of je wel elke keer minimaal 80-100 euro voor een overhemd wil neerleggen.
Het voelt veel beter, waardoor ik ze liever aanheb dan die goedkope. Dus daar geef ik nu graag wat meer aan uit.
En het slijten valt ook wel mee. En ze kunnen gewoon in de was, dus nix stomerij.
let the past be the past.
iOS developer
Er is ook nog een niveau tussen 100 euro overhemden en C&A niveauSPee schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:05:
[...]
Ik heb nu enkele dure overhemden, maar die kwaliteit tov de C&A merk is echt stukken beter.
Het voelt veel beter, waardoor ik ze liever aanheb dan die goedkope. Dus daar geef ik nu graag wat meer aan uit.
En het slijten valt ook wel mee. En ze kunnen gewoon in de was, dus nix stomerij.
Ik koop ook nog wel dure overhemden, maar als ik een dag zonder meetings heb is een iets goedkoper overhemd ook OK. Plus ik leun nog wel eens op m'n ellebogen; krijg je bij gekleurde overhemden van die mooie witte slijtplekken van. Dat vind ik bij een 40-60 euro overhemd iets minder erg, dan bij een 100 euro overhemd
En als je (zoals ik) dagelijks in volledig pak naar je werk gaat, moeten je colbert en pantalon echt wel regelmatig naar de stomerij hoor ...
[ Voor 14% gewijzigd door Laurens-R op 25-09-2014 18:15 ]
Hij heeft deze middag iets te lang rondgehangen in Het 'lekkere meiden'-topic - Deel 23Firesphere schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:04:
[...]
Hoe krijg je dat voor elkaar, dat is wel heel ernstig pavlov-achtige leeswijze
Ik heb niet eens een CD speler. Ik heb alleen een externe DVD brander (zo'n usb ding) en m'n autoradio.
Dat klopt dus voor geen meter. Ardana heeft daar uitgebreid over gepost in de HK (WTF topic). Komt neer dat kindertoeslag en kindgebonden budget hetzelfde zijn (één vd twee is er niet meer) en dat het eerder rond €1600- is.alienfruit schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:53:
Kan je beter bijstandsmoeder worden:
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
Al die toeslagen. Al die regelingen. Al die inkomensafhankelijke bullshit. Al die legers ambtenaren (en nog meer ambtenaren om reeds uitbetaald geld weer terug te halen, die uiteraard samen een veelvoud van het terug te halen bedrag kosten) om dit bureaucratische monster in beweging te houden. Hét resultaat van decennialang polderen, waar onder de streep niemand geen ene moer mee is opgeschoten.F.West98 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:37:
[...]
Dat klopt dus voor geen meter. Ardana heeft daar uitgebreid over gepost in de HK (WTF topic). Komt neer dat kindertoeslag en kindgebonden budget hetzelfde zijn (één vd twee is er niet meer) en dat het eerder rond €1600- is.
Mijn voorstel: iedereen betaalt 25% inkomstenbelasting. Geen HRA, toeslagen die gejat kunnen worden door oostlokkers, inkomensafhankelijke regelingen of andere onzin. That's it. Kunnen we van de miljarden die we besparen aan ambtenaren en bureaucratie mooi de staatsschuld enigszins aflossen. En als je dan écht, écht, écht niet kunt rondkomen, krijg je een tijdelijke uitkering ter waarde van 80% van minimumloon met sollicitatieplicht.
Maarja. Nederland he. Kansloos dus.
Doe eens linken dan.F.West98 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:37:
Ardana heeft daar uitgebreid over gepost in de HK (WTF topic).
iOS developer
Iemand die een stukje minder verdiend als mij, kan iets veel goedkoper huren en daar nog leuke huurtoeslag voor krijgen wat hem dus effectief gezien 'rijker' maakt dan mij.
Lees ook dit: https://decorrespondent.n...ten-geven/384450-0b1c02bd
En soortgelijke artikelen...
edit:
dan ik*, dan ik*Douweegbertje schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:06:
Ik zit net in een schaal dat ik niet zomaar kan huren, dus dan moet ik iets huren wat mij minimaal 650 excl allerlei kosten gaat kosten. Dat is weer net te veel, dan kom ik misschien uit op 800p/m.. Dat is pas achterlijk![]()
Iemand die een stukje minder verdiend als mij, kan iets veel goedkoper huren en daar nog leuke huurtoeslag voor krijgen wat hem dus effectief gezien 'rijker' maakt dan mij.
[ Voor 52% gewijzigd door F.West98 op 25-09-2014 19:07 ]
Verwijderd
Echt zo _fucking_ debiel. Hoe zoiets simpels als betaalbare woningen toch de nek is omgedraaid.. On-ge-looflijk.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Verwijderd
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Ik vind die site best goed. Een van de eerste dingen die ik ga doen als ik afgestudeerd ben (na een baan te hebben gevonden) is een abbo daar op nemen. Momenteel is de jaarlijkse contributie nog een te grote aanslag op mijn budget, jammer genoeg.F.West98 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:07:
[...] Lees ook dit: https://decorrespondent.n...ten-geven/384450-0b1c02bd
En soortgelijke artikelen...[...]
*edit* en jeeeh, nog maar 100 pagina's lezen en dan kan ik met gerust hart mijn tentamen morgen maken ^^
[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 25-09-2014 20:42 ]
Stuur vooral een melding dat er een bericht is geplaatst op een pagina door de paginabeheerder als ik zelf die paginabeheerder ben.
Ik kan met gemak met een paar euro p/week rond komen, ik heb ook geen dikke auto, dik huis of wat dan ook. Ja sure, ik zou in een Mercedes kunnen rijden, gewoon zo'n bak van 60k. Dat doe ik niet, want financieel gezien is dat niet verstandig.
Er zijn zat mensen die eerlijk gezegd best even zo'n 300 euro p/m erbij kunnen hebben omdat ze echte problemen hebben. En nee, dat zijn dan niet die 'moeders' die hun kind kleden met Nikes van 135 euro.
Overigens vraag ik me af of een bank nog wel geld hoeft te verstrekken/wil verstrekken/mag verstrekken aan de 'gewone' mens. Ze hebben immers allemaal al geld. Waarom zou de bank nog moeten bijdragen? Ja, voor grote uitgaves, zoals een huis kopen, een fabriek bouwen. Daarvoor zullen banken nog wel geld nodig hebben, maar die paar Nikes of die verbouwing aan je badkamer kan je zelf wel voor sparen. Daar hoeft de bank dan niet meer voor te zijn.
*edit*
Ik wil er nog wel aan toevoegen dat het aanwezig zijn van nieuwe problemen bij een bepaalde oplossing voor een probleem niet een reden moet zijn om die oplossing niet door te voeren, zolang de nieuwe problemen van kleinere aard zijn dan het probleem dat opgelost wordt. Je ziet wel eens mensen dingen aanhalen bij een 'nieuw/ander' idee, dat het zo slecht zou zijn voor iets enz., en zo een goed initiatief onderuit halen, terwijl het gewoon duidelijk een beter situatie zou opleveren. Zo jammer...
[ Voor 123% gewijzigd door Caelorum op 25-09-2014 21:15 ]
Volgens dit artikel: http://financieel.infonu....eperkter-dan-u-denkt.htmlBikkelZ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:01:
HRA moet er gewoon uit, geef iedereen gewoon lastenverlichtingen in plaats van het geld alleen naar selectieve groepen te schuiven. Als je geen huis kunt kopen maar wel "te veel" verdient woon je in een slechter huis voor meer geld van mensen die geen reet doen, puur omdat je tussen twee subsidies in valt. Leg mij maar eens uit waarom die mensen én voor rijkere én voor armere mensen moeten betalen.
Kost de HRA de staat 11 miljard euro. Maar de opbrengsten uit koophuizen (overdrachtsbelasting, eigen woning forfait, btw op nieuwbouw, onroerend zaak belasting, waterschapsbelasting, btw op onderhoud) levert de staat zo'n 11 miljard euro op. Netto kost het dus niets.
Schaf de HRA af. Schaf de belasting op eigenwoningbezit af. En je staat weer op nul.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.