Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.372 views

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Desalniettemin kan het wel zo zijn dat je met 1 euro extra inkomen een grotere belasting/premiedruk krijgt en er dus netto wel op achteruit gaat. Dat zit vaak niet in de belastingschaal, maar wel in subsidies/toeslagen/premies die veranderen.

Vroegah, toen we nog een ziekenfondswet hadden gold dat bijvoorbeeld voor mensen die over de magische ziekenfondsgrens gingen, die moesten dan particulier verzekeren waardoor ze er op achteruit gingen.

Nu nog steeds zie je dat soort dingen ontstaan bij sommige toeslagen (huur/zorg) of bijvoorbeeld door de recente vermindering van je arbeidskorting. Ook geldt dit soms andersom, als je partner niet genoeg verdient heb je als "thuiszitter" geen recht op de zgn aanrechtsubsidie. Dat gaat dus echt om die ene cent verschil...

Neemt niet weg dat er inderdaad redelijk veel mensen zijn die het progressieve belastingsysteem niet helemaal vatten, die denken vaak ten onrechte: "oei een Euro meer = direct meer belasting over heel mijn salaris". Hoewel er in de politiek volgens mij wel partijen zijn die dat soort stelsels zullen toejuichen :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Doet bij jullie https://www.nuget.org/packages het? Ik krijg een " Sorry, an error occurred while processing your request." melding. En nu net dat ik package restore nodig heb >.<

Nothing to see here!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Rutix schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:18:
Doet bij jullie https://www.nuget.org/packages het? Ik krijg een " Sorry, an error occurred while processing your request." melding. En nu net dat ik package restore nodig heb >.<
Hier ook een error inderdaad.

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
>.< Dat is dus een super nadeel van nuget want nu kan ik dat project niet builden :(

Nothing to see here!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zijn er geen mirrors van nuget dan? Dat is wel net zo knullig als wat er eerst met npm was (is?), dat als de site down was dat je dan je applicaties niet eens kon deployen...

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Wauw.... MijnPlusPanel heeft wat leuks:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uDXDmev.png

Ik vraag me af hoeveel klanten nu Wachtwoord1 gebruiken als wachtwoord :P

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 11:39

ZaZ

Tweakers abonnee

Rutix schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:28:
>.< Dat is dus een super nadeel van nuget want nu kan ik dat project niet builden :(
Daarom doe ik altijd, geheel tegen alle adviezen op het internet in, gewoon mijn packages in een eigen repo

Lekker op de bank

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Merethil schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:33:
Wauw.... MijnPlusPanel heeft wat leuks:

[afbeelding]

Ik vraag me af hoeveel klanten nu Wachtwoord1 gebruiken als wachtwoord :P
Slecht voorbeeld is slecht voorbeeld.

De echte wtf is overigens uiteraard de max length van 12.

{signature}

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:04
ZaZ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:33:
[...]
Daarom doe ik altijd, geheel tegen alle adviezen op het internet in, gewoon mijn packages in een eigen repo
Nuget cached de pakketten toch ook offline op de dev machine? Kan je niet van daaruit deployen?

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Caelorum schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:42:
[...]

Nuget cached de pakketten toch ook offline op de dev machine? Kan je niet van daaruit deployen?
Ja klopt, maar ik heb al eens meegemaakt dat ik zelf een package heb geupdatet en dat de build server op het moment van builden geen nuget kon ophalen.
Plus het versiebeheer van je packages heb ik op die manier ook afgevangen. Ik heb namelijk ook al eens meegemaakt dat ik een bepaalde versie niet meer kon ophalen.

Lekker op de bank

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:05
Jeej :). Eindelijk loopt het allemaal lekker op het project. Van de week nog gezever, maar gister kwam ik erachter dat Maven leuk meerdere versies van hetzelfde pakket in één war (distributie) gooit... Daardoor krijg je allemaal vage errors met missende aanpassingen en dergelijke.

Nu lekker bezig en waarschijnlijk vanavond / morgen weer verder met mijn docker management tool die awesome gaat worden :D. In de tussentijd nog een JSON merger voor Javascript:

JavaScript:
1
2
3
4
5
JSON.Join = function(jsons) {
    var retJson = {};
    for (var j1 in jsons) { for (var j2 in jsons[j1]) { retJson[j2] = jsons[j1][j2]; } }
    return retJson;
};

Verwijderd

Voutloos schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:39:
[...]
Slecht voorbeeld is slecht voorbeeld.

De echte wtf is overigens uiteraard de max length van 12.
Ik ben onlangs nog een website tegengekomen waar het maar 8 karakters mocht zijn :')
Overigens stuurt Coyote je wachtwoord gewoon in plain text terug :(

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:07
Leuk, ik moet een aanpassing doen in een scherm waar een lijst is van records met checkboxes in meerdere kolommen. Ik moet daar 1 kolom met checkbox toevoegen, maar de vinkjes worden blijkbaar niet bewaard, nochtans werkt mijn nieuwe kolom volledig gelijk aan de bestaande kolommen.
Nu blijkt dat de wijzigingen in de bestaande checkboxes ook niet worden bewaard, bug zit er al in van 2007. 8)7 Natuurlijk twijfelde ik eerst aan mijn eigen aanpassingen, dus alles nalopen en controleren en dan pas de bestaande code beginnen verdenken.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gleighton schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:30:
Zijn er geen mirrors van nuget dan? Dat is wel net zo knullig als wat er eerst met npm was (is?), dat als de site down was dat je dan je applicaties niet eens kon deployen...
Dat is met Composer & NPM ook. Voor Composer zijn er ook tools waarmee je zelf mirrors kan opzetten waardoor je dat probleem niet hebt tenzij zowel Packagist als je eigen mirror eruit ligt natuurlijk.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
ZaZ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:47:
[...]

Ja klopt, maar ik heb al eens meegemaakt dat ik zelf een package heb geupdatet en dat de build server op het moment van builden geen nuget kon ophalen.
Plus het versiebeheer van je packages heb ik op die manier ook afgevangen. Ik heb namelijk ook al eens meegemaakt dat ik een bepaalde versie niet meer kon ophalen.
Dan doe je het toch alleen als backup?

http://www.hanselman.com/blog/HowToAccessNuGetWhenNuGetorgIsDownOrYoureOnAPlane.aspx

[ Voor 7% gewijzigd door BtM909 op 25-09-2014 12:22 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Maar de build server heeft het niet per definitie in de cache staan.
Maar goed, het trucje zoals Scott daar toepast doe ik ook alleen dan naar de binary repo.
Zo ben je niet afhankelijk of een computer het al eens heeft opgehaald.
Zal vast iets op tegen zijn, maar werkt hier al tijden prima.

Lekker op de bank

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Ik blijf me verbazen hier. Er staat een afscheidsfeestje gepland voor vandaag. Eerste bier al direct na lunch op tafel.

Storyteller @ soundcloud

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Terra Dragon Stop: Ik ben er helemaal klaar mee
Deze kerel is echt geweldig, lach me altijd helemaal suf om hem

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Verwijderd

Ik vind er maar niets aan -O-.
Edit: userbashing, excuses

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2014 13:21 ]

• kryptonite88
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2021
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:21:
[...]

Ik vind er maar niets aan -O-.
Edit: userbashing
De posts over zijn huis waren wel aardig, en informatief :)

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
kryptonite88 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:24:
[...]

De posts over zijn huis waren wel aardig, en informatief :)
Ik heb dr een paar over zn scheren gelezen, en nu scheer ik ook met mesjes van 10 cent. :Y)
Een flinke besparing.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:01

alienfruit

the alien you never expected

Flaptop doet gek :( :( :( Lijkt mij wel op de grafische kaart ziek is. En natuurlijk een paar dagen voor een deadline... Zucht.

• Gamebuster
wouterwouter2 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:00:
[...]

Ik heb dr een paar over zn scheren gelezen, en nu scheer ik ook met mesjes van 10 cent. :Y)
Een flinke besparing.
Ik scheer met "normale" mesjes en doe een half jaar met een pakje van 6 mesjes. Verder besparen is niet heel rendabel.

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 25-09-2014 14:14 ]

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik heb ooit zo'n 24*6pack gekocht voor 20 euro. Werkt nog prima.

• Cartman!
  • Niet online
Gamebuster schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:14:
[...]

Ik scheer met "normale" mesjes en doe een half jaar met een pakje van 6 mesjes. Verder besparen is niet heel rendabel.
Ik doe ongeveer een half jaar per mesje met 2 keer per week scheren B)

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-11 12:38
Cartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:30:
[...]

Hier ook zoiets, kwestie van een beetje zorg voor je materiaal te hebben.

RTFM!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

[...]

_Moe_ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:31:
[...]

Hier ook zoiets, kwestie van een beetje zorg voor je materiaal te hebben.
Howly... Ik gebruik elke week een nieuw mesje. Zodra ik de helft van de week voorbij ben, merk ik toch echt wel dat het mesje minder wordt. Beetje zorg of niet, veel meer dan afspoelen kan je niet doen.

Kan je dat niet langer met een mesje? Vast wel, maar dan wordt het meer epileren dan scheren.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:26
Je merkt het snel genoeg als je mesje bot wordt; wondjes bij het scheren. Ik doe ong 2 tot 3 weken met een mesje.

Read the code, write the code, be the code!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb een hele gevoelige huis maar met goed schuim (ik zweer bij Rituals) en een warm mesje gaat ie echt zonder moeite een half jaar mee. Als ik zuinig aan wil doen gaat ie vast veel langer mee ;)

• Gamebuster
[...]

Ja ik scheer ook zoiets. Ik weet niet eens hoe lang ik ermee doe. Een "half jaar" leek me wel aardige verwoording. In realiteit kan ik me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst m'n mesje heb vervangen, laat staan wanneer ik een pakje heb gekocht.

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
waar staat de -u voor in de onderstaande git command?

git commit - u -m "MSG"

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ObiTewodros schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:58:
waar staat de -u voor in de onderstaande git command?

git commit - u -m "MSG"
Dat is makkelijk te googlen natuurlijk

https://www.kernel.org/pu.../git/docs/git-commit.html

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Douweegbertje

Douweegbertje

Gamebuster schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:53:
[...]

Ja ik scheer ook zoiets. Ik weet niet eens hoe lang ik ermee doe. Een "half jaar" leek me wel aardige verwoording. In realiteit kan ik me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst m'n mesje heb vervangen, laat staan wanneer ik een pakje heb gekocht.
Mja echte mannen moeten elke dag scheren. (8>

• Ealanrian
  • Laatst online: 20:49
Douweegbertje schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:17:
[...]

Echte mannen hebben een baard

• Cartman!
  • Niet online
Elke dag scheren ben ik echt te lui voor, meestal is t: scheren en 1 dag glad, dan een paar dagen laten gaan totdat t teveel gaat jeuken en dan begint t van voren :)

Verwijderd

Cartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:18:
Elke dag scheren ben ik echt te lui voor, meestal is t: scheren en 1 dag glad, dan een paar dagen laten gaan totdat t teveel gaat jeuken en dan begint t van voren :)
Dit.

• Gamebuster
Douweegbertje schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:17:
[...]
Klopt, ik ben geen echte man. Komop... ik drink niet eens koffie.

• ObiTewodros
Ik vind persoonlijk een beetje stoppels veel mooier uitzien, maar moet voor werk altijd glad scheren :(

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:45

TheNephilim

Wtfuzzle

Blegh, dingen aanpasbaar maken... daar heb ik altijd een enorme hekel aan :X.

Toevoegen, verwijderen... allemaal prima, maar wijzigen :o

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
ObiTewodros schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:21:
Ik vind persoonlijk een beetje stoppels veel mooier uitzien, maar moet voor werk altijd glad scheren :(
Je secretaresse ook? O-)

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Ik scheer me een keer per week... wat met die 3 messen mesjes eigenlijk te weinig is, ik ben meer tijd kwijt met overtollig haar uit m'n scheermes pulken dan het scheren zelf >:(. Faal. Moet eens wat anders zoeken... of vaker scheren.

• Gamebuster
TheNephilim schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:21:
Blegh, dingen aanpasbaar maken... daar heb ik altijd een enorme hekel aan :X.

Toevoegen, verwijderen... allemaal prima, maar wijzigen :o
90% van de cases kan je aanmaken en bewerken door hetzelfde process laten gaan, evt. met kleine wijzigingen.

• Cartman!
  • Niet online
ObiTewodros schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:21:
Kleding/uiterlijkvoorschriften voor developers? 8)7

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:22:
[...]

90% van de cases kan je aanmaken en bewerken door hetzelfde process laten gaan, evt. met kleine wijzigingen.
Nou hier niet! :+

Toevoegen gaat via een formulier, waarna er een extra rij in een tabel aangemaakt wordt. De gegevens in die rij moeten dus weer aanpasbaar zijn. Ik overweeg weergave in een input element :p

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 11:13
Cartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:24:
[...]

Je moet toch iets doen om te voorkomen dat je personeel er zo uit gaat zien: Afbeeldingslocatie: http://images.paraorkut.com/img/pics/images/c/computer_nerd-13821.jpg

• Ealanrian
Ik zit er zwaar over te denken om een volle baard te laten staan i.p.v. alleen een sik. scheelt een hoop scheer werk.

Om nog ff terug te komen op de NGI meuk van gisteren (toen was ik niet meer wakker) ja ik ken ze vanwege een paar lezingen in Groningen. Ik was ongeveer 30 jaar jonger als de volgende jongste aanwezige en dat was vaak wel te merken helaas

• Cartman!
  • Niet online
Robbiedobbie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:26:
[...]

Je moet toch iets doen om te voorkomen dat je personeel er zo uit gaat zien: [afbeelding]
Waarom? Als ze daardoor t best presteren?

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 11:13
Cartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:27:
[...]

Waarom? Als ze daardoor t best presteren?
Aangezien ook de meeste ICT bedrijven klanten hebben die wel eens over de vloer komen, en omdat je die niet wil afschrikken?

Zelf heb ik overigens helemaal geen problemen met mensen die er zo uitzien :P (Ik val er zelf ook wel een beetje onder).
Ik kan me echter ook wel voorstellen dat je dit wil voorkomen. Zelf krijg ik ook steeds meer het idee dat je beter allemaal netjes en strak in pak op kantoor kan zitten. (Echter ben ik daar zelf te lui voor, waardoor ik me toch weer altijd erg casual kleed en veel te weinig scheer :9)

• ObiTewodros
Ik ben trouwens ook altijd gladgeschoren op sollicitatiegesprekken. Dit omdat ik bang ben dat ze mij daardoor niet aannemen. Ik twijfel sterk aan om dit vanaf nu achterwege te laten. Wat denken jullie?

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:25
Robbiedobbie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:26:
[...]

Je moet toch iets doen om te voorkomen dat je personeel er zo uit gaat zien: [afbeelding]
  • rookverbod
  • lenzen (of moderne bril)
  • centrale printer
  • laptop
  • groter bureau
Dan ziet het er een heel stuk anders uit ;)
ObiTewodros schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:30:
Ik ben trouwens ook altijd gladgeschoren op sollicitatiegesprekken. Dit omdat ik bang ben dat ze mij daardoor niet aannemen. Ik twijfel sterk aan om dit vanaf nu achterwege te laten. Wat denken jullie?
Ik was afgelopen maandag op gesprek. Niet in pak, enkel pantalon en overhemd. Ben het helaas niet worden ;)
Wel netjes geschoren (op een sikje na) ;)
Maar een beetje verzorgt om gesprek komen zou je wel moeten doen.
In mijn eerste sollicitatiedagen kreeg ik zelfs een opmerking dat ik sportschoenen onder mijn pak droeg! (Door automatisme toen vergeten mijn nette schoenen aan te doen)
Dus beter té net, dan niet. Onverzorgd op gesprek komen zorgt vaak voor een minpuntje.

[ Voor 46% gewijzigd door SPee op 25-09-2014 16:37 ]

let the past be the past.

• Cartman!
  • Niet online
Robbiedobbie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:30:
[...]

Aangezien ook de meeste ICT bedrijven klanten hebben die wel eens over de vloer komen, en omdat je die niet wil afschrikken?
Vind ik complete onzin, er komen hier genoeg klanten over de vloer en iedereen vindt t juist geweldig dat we als bedrijf een eigen identiteit hebben. En ja, we zijn groot en internationaal ;)
Zelf heb ik overigens helemaal geen problemen met mensen die er zo uitzien :P (Ik val er zelf ook wel een beetje onder).
Ik kan me echter ook wel voorstellen dat je dit wil voorkomen. Zelf krijg ik ook steeds meer het idee dat je beter allemaal netjes en strak in pak op kantoor kan zitten.
De dag dat ik hier in pak moet komen is de dag dat ik vertrek.

Iemand die hier als developer in pak komt aanzetten heeft z'n voorwerk niet goed gedaan en zal er denk ik niet bij komen.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:32:
De dag dat ik hier in pak moet komen is de dag dat ik vertrek.
Nou nou. Er mist vast wat nuance, maar als men bij wijze van uitzondering vraagt je een keer in pak te komen vanwege [uitzonderlijke reden X], dien jij dan meteen je ontslag in?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-11 21:57

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Cartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:32:
Iemand die hier als developer in pak komt aanzetten heeft z'n voorwerk niet goed gedaan en zal er denk ik niet bij komen.
Dat ook ja.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Looks vind ik niet zo belangrijk, verzorgt wel!

• Otherside1982
  • Laatst online: 15:07
Ik heb al jaren een volle baard. Heerlijk om slechts 1 keer in de maand te moeten trimmen. Ondertussen bij mijn derde werkgever en 5 succesvolle sollicitaties achter de rug. Die baard is nooit een probleem geweest.
Echte developers hebben een baard >:)

Verwijderd

Cartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:24:
[...]

Zwijg me er over! Hier is de dresscode van klant tot klant verschillend.
Bij mijn vorige klant was het gemakkelijk, business casual was goed genoeg: hemdje, mooie broek en nette schoenen.
Op mijn nieuw project is het andere koek: Kostuum + das zijn verplicht. Niet te vergeten: het project is in Marseille dus ook bij 30 graden mag ik daar zo gaan rondwandelen.

• Cartman!
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:34:
[...]
Nou nou. Er mist vast wat nuance, maar als men bij wijze van uitzondering vraagt je een keer in pak te komen vanwege [uitzonderlijke reden X], dien jij dan meteen je ontslag in?
Ik bedoel voor permanent inderdaad maar ook voor uitzonderlijke reden zullen ze t niet snel vragen. M'n baas in pak is heel schaars, pas toen we 10 jaar bestonden heeft ie voor t eerst n pak laten aanmeten maar of ie t daarna ooit nog heeft aangehad...?

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:15
Cartman! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:18:
Idem xD

Meestal is dat na 1 week. Gelukkig ben ik nog student en maakt het dus niet zoveel uit :+

• Caelorum
Leuk die "ik kan X dagen met mijn mesje doen" berichten, maar dat is uiteraard voor iedereen anders, doordat ieders haar net iets anders is (dikte, stugheid, dichtheid, etc.). Ik kan bijv. ongeveer 1 week met een cartridge mesje doen. Met een DE blade kan ik ook ~1 week met een mesje doen. Komt nog bij dat ik met een DE mesje minder last heb van mijn huid (niet dat ik met een cartridge zoveel problemen heb, scheer daar gewoon droog mee) en dat een DE mesje goedkoper is dan een cartridge mesje. Nadeel is wel dat je met een DE mesje wat meer je aandacht er bij moet houden en je er net iets langer over doet.

Ik laat meestal mijn haar staan totdat of mijn vriendin gaat zeuren of ik last krijg van dat haar, doordat het gaat prikken in mijn eigen huid (bij de aansluiting van de onderkant van je hoofd op de nek bijv.). Meestal dus een dag of 3-4 ^^

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:34:
[...]

De dag dat hij met pak moet komen, daarmee insinueert de eerste dag van vele waarin dat verplicht is.

Tbh boeit mij de dresscode niet echt. Echter als ik in pak moet komen wil ik daar wel een vergoeding voor hebben of mijn salaris moet al in een bepaalde schaal zitten dat het erbij hoort :+

• .oisyn
  • Laatst online: 15:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit is hoe ik je post las 8)7
Caelorum schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:52:
Leuk die "ik kan X dagen met mijn meisje doen" berichten, maar dat is uiteraard voor iedereen anders, doordat ieders haar net iets anders is (dikte, stugheid, dichtheid, etc.). Ik kan bijv. ongeveer 1 week met een cartridge meisje doen. Met een DE blade kan ik ook ~1 week met een meisje doen. Komt nog bij dat ik met een DE meisje minder last heb van mijn huid (niet dat ik met een cartridge zoveel problemen heb, scheer daar gewoon droog mee) en dat een DE meisje goedkoper is dan een cartridge meisje. Nadeel is wel dat je met een DE meisje wat meer je aandacht er bij moet houden en je er net iets langer over doet.

Ik laat meestal mijn haar staan totdat of mijn vriendin gaat zeuren of ik last krijg van dat haar, doordat het gaat prikken in mijn eigen huid (bij de aansluiting van de onderkant van je hoofd op de nek bijv.). Meestal dus een dag of 3-4 ^^

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-11 21:57

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hoe krijg je dat voor elkaar, dat is wel heel ernstig pavlov-achtige leeswijze :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Caelorum
Tijd voor een verlate 4 uur cup-a-soup of een driedubbele espresso?

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Tijd om naar huis te gaan. :+

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Afbeeldingslocatie: http://family-medicine.info/wp-content/uploads/2014/07/drugs-are-bad-mkay-gif.jpg

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:36:
[...]

Op mijn nieuw project is het andere koek: Kostuum + das zijn verplicht. Niet te vergeten: het project is in Marseille dus ook bij 30 graden mag ik daar zo gaan rondwandelen.
Wat verdiende je ook al weer? ;)

iOS developer

Verwijderd

BikkelZ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:25:
[...]

Wat verdiende je ook al weer? ;)
Net genoeg om een heel maandloon uit te geven aan een nieuw kostuum, wat hemden, enkele dassen, een paar schoenen en 2 broeksriemen.

I am not kidding.

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:37:
[...]

Net genoeg om een heel maandloon uit te geven aan een nieuw kostuum, wat hemden, enkele dassen, een paar schoenen en 2 broeksriemen.

I am not kidding.
Of je verdient niet veel... of je bent bij een te dure winkel uitgekomen. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je wilt.... aan pakken kan je duizenden euro's uitgeven. Maar voor een enkele honderden euros heb je een pak wat acceptabel is voor vrijwel alle klant/werkgever scenario's.

Je kan voor 100% kwaliteit gaan met overhemden, etc, maar je moet je ook beseffen dat je elke dag in overhemd naar kantoor gaat... maw: die dingen slijten dan behoorlijk vlot... de vraag is dan of je wel elke keer minimaal 80-100 euro voor een overhemd wil neerleggen.

Vergeet overigens ook de stomerij kosten niet ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Laurens-R op 25-09-2014 17:51 ]

• ObiTewodros
Ik verdien 450 euro per maand.

• Ealanrian
Dan ben je of student of je werkt deeltijd

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik verdien meer als een ton per jaar, maar ik krijg het niet :(

• ObiTewodros
Ealanrian schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:47:
[...]

Dan ben je of student of je werkt deeltijd
Stage

• Ealanrian
Douweegbertje schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:48:
Ik verdien meer als een ton per jaar, maar ik krijg het niet :(
Ik zat er op te wachten...

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:01

alienfruit

the alien you never expected

Kan je beter bijstandsmoeder worden:
http://www.spitsnieuws.nl...vangt-2000-euro-per-maand

€ 2.000 netto per maand. Schandalig.

• Douweegbertje

Douweegbertje

lol, mooie flame :+
Voor een stage is 450 prima, tis niet eens verplicht om geld te geven.

• Laurens-R
alienfruit schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:53:

WTF! Er zijn heel wat mensen die zich te barsten werken voor een vergelijkbaar salaris ... en we betalen dan met z'n allen nota-bene ook nog mee aan het inkomen van deze bijstandsmoeders! Ze hoeven wat mij betreft niet op een houtje te bijten, maar dit stimuleert toch ook niet om een baan te zoeken oid?

Waarom werk ik ook alweer??? 8)7

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:25
Laurens-R schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:46:
[...]
Je kan voor 100% kwaliteit gaan met overhemden, etc, maar je moet je ook beseffen dat je elke dag in overhemd naar kantoor gaat... maw: die dingen slijten dan behoorlijk vlot... de vraag is dan of je wel elke keer minimaal 80-100 euro voor een overhemd wil neerleggen.
Ik heb nu enkele dure overhemden, maar die kwaliteit tov de C&A merk is echt stukken beter.
Het voelt veel beter, waardoor ik ze liever aanheb dan die goedkope. Dus daar geef ik nu graag wat meer aan uit.
En het slijten valt ook wel mee. En ze kunnen gewoon in de was, dus nix stomerij. :P

let the past be the past.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik trek alleen een pak aan op sollicitatiegesprek. Draag ze ook niet vaker dan vijf keer. Komt neer op makkelijk 100 euro per keer dus, maar meestal verdien je het wel terug...

iOS developer

• Laurens-R
SPee schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:05:
[...]

Ik heb nu enkele dure overhemden, maar die kwaliteit tov de C&A merk is echt stukken beter.
Het voelt veel beter, waardoor ik ze liever aanheb dan die goedkope. Dus daar geef ik nu graag wat meer aan uit.
En het slijten valt ook wel mee. En ze kunnen gewoon in de was, dus nix stomerij. :P
Er is ook nog een niveau tussen 100 euro overhemden en C&A niveau :P

Ik koop ook nog wel dure overhemden, maar als ik een dag zonder meetings heb is een iets goedkoper overhemd ook OK. Plus ik leun nog wel eens op m'n ellebogen; krijg je bij gekleurde overhemden van die mooie witte slijtplekken van. Dat vind ik bij een 40-60 euro overhemd iets minder erg, dan bij een 100 euro overhemd ;)

En als je (zoals ik) dagelijks in volledig pak naar je werk gaat, moeten je colbert en pantalon echt wel regelmatig naar de stomerij hoor ...

[ Voor 14% gewijzigd door Laurens-R op 25-09-2014 18:15 ]

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:15
Firesphere schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:04:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar, dat is wel heel ernstig pavlov-achtige leeswijze :P
Hij heeft deze middag iets te lang rondgehangen in Het 'lekkere meiden'-topic - Deel 23 :p

• Gamebuster
Per ongeluk (seriously) een CD besteld via bandcamp van een onafhankelijke artiest (dacht dat het digitale download was, bleek digitaal + CD te zijn) en nu krijg ik een CD thuisgestuurd.

Ik heb niet eens een CD speler. Ik heb alleen een externe DVD brander (zo'n usb ding) en m'n autoradio.

• Soultaker
  • Laatst online: 17:21
Geef 'm cadeau?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

alienfruit schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:53:

Dat klopt dus voor geen meter. Ardana heeft daar uitgebreid over gepost in de HK (WTF topic). Komt neer dat kindertoeslag en kindgebonden budget hetzelfde zijn (één vd twee is er niet meer) en dat het eerder rond €1600- is.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Cartman!
  • Niet online
Mijn vrouw werkt 2 dagen per week als gastouder en verdient daar maar 4 euro per uur bruto (!) mee. We kunnen beter scheiden 8)7

Verwijderd

F.West98 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:37:
[...]

Dat klopt dus voor geen meter. Ardana heeft daar uitgebreid over gepost in de HK (WTF topic). Komt neer dat kindertoeslag en kindgebonden budget hetzelfde zijn (één vd twee is er niet meer) en dat het eerder rond €1600- is.
Al die toeslagen. Al die regelingen. Al die inkomensafhankelijke bullshit. Al die legers ambtenaren (en nog meer ambtenaren om reeds uitbetaald geld weer terug te halen, die uiteraard samen een veelvoud van het terug te halen bedrag kosten) om dit bureaucratische monster in beweging te houden. Hét resultaat van decennialang polderen, waar onder de streep niemand geen ene moer mee is opgeschoten.

Mijn voorstel: iedereen betaalt 25% inkomstenbelasting. Geen HRA, toeslagen die gejat kunnen worden door oostlokkers, inkomensafhankelijke regelingen of andere onzin. That's it. Kunnen we van de miljarden die we besparen aan ambtenaren en bureaucratie mooi de staatsschuld enigszins aflossen. En als je dan écht, écht, écht niet kunt rondkomen, krijg je een tijdelijke uitkering ter waarde van 80% van minimumloon met sollicitatieplicht.

Maarja. Nederland he. Kansloos dus. :)

• Soultaker
  • Laatst online: 17:21
F.West98 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:37:
Ardana heeft daar uitgebreid over gepost in de HK (WTF topic).
Doe eens linken dan. }:|

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

HRA moet er gewoon uit, geef iedereen gewoon lastenverlichtingen in plaats van het geld alleen naar selectieve groepen te schuiven. Als je geen huis kunt kopen maar wel "te veel" verdient woon je in een slechter huis voor meer geld van mensen die geen reet doen, puur omdat je tussen twee subsidies in valt. Leg mij maar eens uit waarom die mensen én voor rijkere én voor armere mensen moeten betalen.

iOS developer

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik zit net in een schaal dat ik niet zomaar kan huren, dus dan moet ik iets huren wat mij minimaal 650 excl allerlei kosten gaat kosten. Dat is weer net te veel, dan kom ik misschien uit op 800p/m.. Dat is pas achterlijk :+
Iemand die een stukje minder verdiend als mij, kan iets veel goedkoper huren en daar nog leuke huurtoeslag voor krijgen wat hem dus effectief gezien 'rijker' maakt dan mij.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hier en verder: Notna in "WTF (!?) - Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 7"

Lees ook dit: https://decorrespondent.n...ten-geven/384450-0b1c02bd
En soortgelijke artikelen...

edit:
Douweegbertje schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:06:
Ik zit net in een schaal dat ik niet zomaar kan huren, dus dan moet ik iets huren wat mij minimaal 650 excl allerlei kosten gaat kosten. Dat is weer net te veel, dan kom ik misschien uit op 800p/m.. Dat is pas achterlijk :+
Iemand die een stukje minder verdiend als mij, kan iets veel goedkoper huren en daar nog leuke huurtoeslag voor krijgen wat hem dus effectief gezien 'rijker' maakt dan mij.
dan ik*, dan ik* :>

[ Voor 52% gewijzigd door F.West98 op 25-09-2014 19:07 ]

Verwijderd

Een van de voornaamste redenen dat zaken als huurtoeslag gewoon niet makkelijk terug te draaien zijn, is omdat de sociale huurmarkt heel geraffineerd en vakkundig de nek is omgedraaid door inkomensafhankelijke huurverhogingen. Die niet worden teruggedraaid wanneer je het huis verlaat (=gedachte achter de inkomensafhankelijke huurverhoging, namelijk ruimte maken voor mensen met minder geld). Met als gevolg dat de huren nu zo hoog zijn, dat zelfs ook de gezinnen met al die toeslagen, kwijtscheldingen en regelingen gewoon niet meer kunnen rondkomen.

Echt zo _fucking_ debiel. Hoe zoiets simpels als betaalbare woningen toch de nek is omgedraaid.. On-ge-looflijk. :X

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Het woningbeleid is inderdaad een grote WTF. Maar vergeet ook de HRA niet - dat heeft de markt ook flink grondig verstoord. Maar animo om dat te veranderen is er dan weer een stuk minder.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Verwijderd

Ja, vind je het gek. Waar de huurtoeslag bij een paar honderd euro op houdt, gaat de HRA onverminderd verder tot op het punt dat je tienduizenden euro's aan aftrek teruggestort krijgt op jaarbasis. Niet echt lullige bedragen :P

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Ach hier in Stockholm sta je gemakkelijk 8 jaar in de wachtrij voor een huurwoning. Iedereen huurt dus vrolijk onderhands met bijbehorende prijzen. Voordat ik deze woning kocht betaalde ik een goede 1000 euro huur voor 67m2. En dan had ik nog geluk aangezien ik de verhuurder kende. :P -O- Ik heb zat collega's die dik 1200 - 1400 euro huur betalen voor een klein appartement. _O-

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• Caelorum
Ik vind die site best goed. Een van de eerste dingen die ik ga doen als ik afgestudeerd ben (na een baan te hebben gevonden) is een abbo daar op nemen. Momenteel is de jaarlijkse contributie nog een te grote aanslag op mijn budget, jammer genoeg.

*edit* en jeeeh, nog maar 100 pagina's lezen en dan kan ik met gerust hart mijn tentamen morgen maken ^^

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 25-09-2014 20:42 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Goedzo Facebook.
Stuur vooral een melding dat er een bericht is geplaatst op een pagina door de paginabeheerder als ik zelf die paginabeheerder ben. :+

• Douweegbertje

Douweegbertje

Wel leuk artikel maar het gaat maar half op. Ernstige armoede kennen we hier bijna niet. Er zit een groot verschil tussen slecht en dus dom omgaan met je geld, en geen geld hebben. Mensen die leningen nemen, geld besteden wat ze niet hebben.. puur voor luxe.
Ik kan met gemak met een paar euro p/week rond komen, ik heb ook geen dikke auto, dik huis of wat dan ook. Ja sure, ik zou in een Mercedes kunnen rijden, gewoon zo'n bak van 60k. Dat doe ik niet, want financieel gezien is dat niet verstandig.

Er zijn zat mensen die eerlijk gezegd best even zo'n 300 euro p/m erbij kunnen hebben omdat ze echte problemen hebben. En nee, dat zijn dan niet die 'moeders' die hun kind kleden met Nikes van 135 euro.

• Caelorum
Domme mensen heb je nu ook wel, maar de banken zullen toch wel langskomen voor dat geld dat 'gratis' wordt weggegeven, als je leningen uit hebt staan die je niet meer kan betalen. Daarnaast komt nog bij dat je 'domme' mensen altijd zult hebben. Je hebt altijd en overal mensen die niet om kunnen gaan met geld. Of ze dat geld nu gratis krijgen of dat er allemaal verplichtingen aan vast hangen maakt niet uit. En als puntje bij paaltje komt hebben we er toch last van. Nu kunnen ze hun leningen en andere schulden uiteindelijk niet meer betalen en komen ze in de schuldsanering en gaat er allerlei geld naar ze toe. Dan kan je dat net zo goed gewoon geven.

Overigens vraag ik me af of een bank nog wel geld hoeft te verstrekken/wil verstrekken/mag verstrekken aan de 'gewone' mens. Ze hebben immers allemaal al geld. Waarom zou de bank nog moeten bijdragen? Ja, voor grote uitgaves, zoals een huis kopen, een fabriek bouwen. Daarvoor zullen banken nog wel geld nodig hebben, maar die paar Nikes of die verbouwing aan je badkamer kan je zelf wel voor sparen. Daar hoeft de bank dan niet meer voor te zijn.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Toch hadden ze in Zwitserland volgens mij een referendum of ze dat moesten invoeren...

• Caelorum
JA, dat staat ook in dat artikel :+ (incl. link naar http://www.reuters.com/ar...pay-idUSBRE9930O620131004)

*edit*
Ik wil er nog wel aan toevoegen dat het aanwezig zijn van nieuwe problemen bij een bepaalde oplossing voor een probleem niet een reden moet zijn om die oplossing niet door te voeren, zolang de nieuwe problemen van kleinere aard zijn dan het probleem dat opgelost wordt. Je ziet wel eens mensen dingen aanhalen bij een 'nieuw/ander' idee, dat het zo slecht zou zijn voor iets enz., en zo een goed initiatief onderuit halen, terwijl het gewoon duidelijk een beter situatie zou opleveren. Zo jammer...

[ Voor 123% gewijzigd door Caelorum op 25-09-2014 21:15 ]

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
BikkelZ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:01:
HRA moet er gewoon uit, geef iedereen gewoon lastenverlichtingen in plaats van het geld alleen naar selectieve groepen te schuiven. Als je geen huis kunt kopen maar wel "te veel" verdient woon je in een slechter huis voor meer geld van mensen die geen reet doen, puur omdat je tussen twee subsidies in valt. Leg mij maar eens uit waarom die mensen én voor rijkere én voor armere mensen moeten betalen.
Volgens dit artikel: http://financieel.infonu....eperkter-dan-u-denkt.html

Kost de HRA de staat 11 miljard euro. Maar de opbrengsten uit koophuizen (overdrachtsbelasting, eigen woning forfait, btw op nieuwbouw, onroerend zaak belasting, waterschapsbelasting, btw op onderhoud) levert de staat zo'n 11 miljard euro op. Netto kost het dus niets.

Schaf de HRA af. Schaf de belasting op eigenwoningbezit af. En je staat weer op nul.
Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.