Geven.. geven...Caelorum schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:51:
Domme mensen heb je nu ook wel, maar de banken zullen toch wel langskomen voor dat geld dat 'gratis' wordt weggegeven, als je leningen uit hebt staan die je niet meer kan betalen. Daarnaast komt nog bij dat je 'domme' mensen altijd zult hebben. Je hebt altijd en overal mensen die niet om kunnen gaan met geld. Of ze dat geld nu gratis krijgen of dat er allemaal verplichtingen aan vast hangen maakt niet uit. En als puntje bij paaltje komt hebben we er toch last van. Nu kunnen ze hun leningen en andere schulden uiteindelijk niet meer betalen en komen ze in de schuldsanering en gaat er allerlei geld naar ze toe. Dan kan je dat net zo goed gewoon geven.
Overigens vraag ik me af of een bank nog wel geld hoeft te verstrekken/wil verstrekken/mag verstrekken aan de 'gewone' mens. Ze hebben immers allemaal al geld. Waarom zou de bank nog moeten bijdragen? Ja, voor grote uitgaves, zoals een huis kopen, een fabriek bouwen. Daarvoor zullen banken nog wel geld nodig hebben, maar die paar Nikes of die verbouwing aan je badkamer kan je zelf wel voor sparen. Daar hoeft de bank dan niet meer voor te zijn.
Sowieso is het allemaal vrij lastig, hoe geld werkt, en mensen.. Maar de vraag is; Waar besteden we allemaal geld aan? Pak gewoon andere dingen aan. Waarom zou iemand met een abonnement in de sanering na 6 maanden (van zn abbo) niet zijn telefoon kunnen inleveren en het abbo stoppen? Zoiets vind ik veel socialer. A: het bedrijf word in zekere zin niet genaaid deze speelt gelijk al dan niet met wat winst, en B: persoon is van zn abbo af.
Een bedrijf kiest dan ook zwaar voor het geld, of het nu 4 jaar duurt of niet.. hij zal zijn geld krijgen. Ondertussen betalen we er allemaal aan, maar zo'n telefoonmaatschappij maakt miljoenen winst.
Ik ben voorstander van geven, ik geef vaak genoeg maar dan moet het wel 'goed' zijn en misschien lullig, maar de persoon zelf moet ook goed zijn.