Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.372 views

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Caelorum schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:51:
Domme mensen heb je nu ook wel, maar de banken zullen toch wel langskomen voor dat geld dat 'gratis' wordt weggegeven, als je leningen uit hebt staan die je niet meer kan betalen. Daarnaast komt nog bij dat je 'domme' mensen altijd zult hebben. Je hebt altijd en overal mensen die niet om kunnen gaan met geld. Of ze dat geld nu gratis krijgen of dat er allemaal verplichtingen aan vast hangen maakt niet uit. En als puntje bij paaltje komt hebben we er toch last van. Nu kunnen ze hun leningen en andere schulden uiteindelijk niet meer betalen en komen ze in de schuldsanering en gaat er allerlei geld naar ze toe. Dan kan je dat net zo goed gewoon geven.

Overigens vraag ik me af of een bank nog wel geld hoeft te verstrekken/wil verstrekken/mag verstrekken aan de 'gewone' mens. Ze hebben immers allemaal al geld. Waarom zou de bank nog moeten bijdragen? Ja, voor grote uitgaves, zoals een huis kopen, een fabriek bouwen. Daarvoor zullen banken nog wel geld nodig hebben, maar die paar Nikes of die verbouwing aan je badkamer kan je zelf wel voor sparen. Daar hoeft de bank dan niet meer voor te zijn.
Geven.. geven...
Sowieso is het allemaal vrij lastig, hoe geld werkt, en mensen.. Maar de vraag is; Waar besteden we allemaal geld aan? Pak gewoon andere dingen aan. Waarom zou iemand met een abonnement in de sanering na 6 maanden (van zn abbo) niet zijn telefoon kunnen inleveren en het abbo stoppen? Zoiets vind ik veel socialer. A: het bedrijf word in zekere zin niet genaaid deze speelt gelijk al dan niet met wat winst, en B: persoon is van zn abbo af.
Een bedrijf kiest dan ook zwaar voor het geld, of het nu 4 jaar duurt of niet.. hij zal zijn geld krijgen. Ondertussen betalen we er allemaal aan, maar zo'n telefoonmaatschappij maakt miljoenen winst.

Ik ben voorstander van geven, ik geef vaak genoeg maar dan moet het wel 'goed' zijn en misschien lullig, maar de persoon zelf moet ook goed zijn.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:04
De vraag is alleen hoeveel van die mensen 'slecht' zijn. En of de extra mankracht (en dus kosten) in het uitzoeken wie 'goed' is en wie 'slecht' is wel opweegt tegen de besparing die je maakt door die controle uit te voeren. Wellicht is het gewoon goedkoper om gewoon iedereen geld te geven?

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
HuHu schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:22:
[...]
Kost de HRA de staat 11 miljard euro. Maar de opbrengsten uit koophuizen (overdrachtsbelasting, eigen woning forfait, btw op nieuwbouw, onroerend zaak belasting, waterschapsbelasting, btw op onderhoud) levert de staat zo'n 11 miljard euro op. Netto kost het dus niets.
Huh, netto kost niks iets. Economie is een balans. Het gaat om de interne verdeling. Alleen is die interne verdeling van nu dus zo dat we een deel van ons zogenaamd progressieve systeem via de HRA stoppen in het uit het lood brengen van de woningmarkt, en verder bovenproportioneel uikeren aan mensen met een hoog inkomen. Om vervolgens te zeggen dat er geen geld is voor zorg en onderwijs, of behoorlijke woningen voor huurders, of..

(Oh, en het heeft natuurlijk ook een boel geld / schuld naar de banken getrokken. En daarmee ons economische systeem een flink deel instabieler gemaakt.)

Lees wat dat betreft ook zeker meer van Rutger Bregman en Jesse Frederik, ook over het BNP bv.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Caelorum
Om nog niet te hebben over dat leger aan ambtenaren dat ook wel iets anders had kunnen doen dan werken voor de overheid om dit alles in 'goede' banen te leiden (ja, dat zit in die kosten waarschijnlijk meegenomen, maar is wel verloren potentieel voor de economie).

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 25-09-2014 22:05 ]

• MotleyCrue
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-05 14:15
Hallo allemaal,

Ik volg nu een opleiding ICT, waar ook het vak software engineering bij zit.
Nu heb ik een oefentoets voor C# gekregen zonder antwoordenmodel.

Iemand die wil helpen?

*snip*

[ Voor 27% gewijzigd door Creepy op 26-09-2014 09:11 . Reden: Dit is niet de bedoeling hier...; ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:44

Onbekend

...

Dit is redelijk basic. Ik neem aan dat dit al op school is behandeld.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• incaz
Idd Caelorum, en anders wel potentieel voor het welzijn van de mensen. Zelfs volstrekt niet-economische activiteiten als een kopje koffie drinken met de oudere buurvrouw hebben of je kind wat aandacht geven maken de wereld dan al wat mooier dan zinloos formuliertjes heen en weer schuiven.

MotleyCrue: eerst proberen te beantwoorden en dan gewoon compiler erbij en uitvoeren?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47
Ik vraag me trouwens wel af welke regel bij vraag 5 een crash zou moeten opleveren. Ik ken geen C# maar het lijkt me dat de conversie van double naar int ofwel gewoon uitgevoerd kan worden (zoals in C/C++) of, als daar een expliciete cast voor nodig is, het een compiler error oplevert...

• Caelorum
Die vragen ook... zit in 5 überhaupt wel een fout waarop het crasht? En 6 is ook wel grappig als je naar de antwoorden kijkt ^^ Wel idiote vragen overigens. En die zou je makkelijk zelf moeten kunnen oplossen.\
Soultaker schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:17:
Ik vraag me trouwens wel af welke regel bij vraag 5 een crash zou moeten opleveren. Ik ken geen C# maar het lijkt me dat de conversie van double naar int ofwel gewoon uitgevoerd kan worden (zoals in C/C++) of, als daar een expliciete cast voor nodig is, het een compiler error oplevert...
Laatste keer dat ik keek kreeg je er hooguit een warning in de editor voor, maar dat is alweer bijna een jaar geleden dus... Wie weet :)

@Utopie-verhaal: het is dat ik de politiek niet in mag van mijn vriendin. Die ziet me al aankomen. Ik houd nu soms al niet op over bepaalde dingen ^^ Dat en een filosofiestudie zou ik nog wel willen doen, maar ik denk niet dat ik voor een van die dingen nog de tijd en/of het geld ga krijgen in dit leven :)
Mooi is ook dat dit boek over multiagent systems er mooi op inhaakt. Lees nu net een stuk over "maximizing social welfare" ^^ Was het in het echt maar zo makkelijk terug te brengen tot cijfertjes en formules, maar de laatste die dat heeft geprobeerd heeft voor de sovjet unie gezorgd...

[ Voor 84% gewijzigd door Caelorum op 25-09-2014 22:28 ]

• Soultaker
Voor een absolute beginner zijn de vragen niet zo gek. Maar je moet hier toch zelf wel uit kunnen komen. Desnoods stap-voor-stap in de debugger zodat je kunt zien wat er gebeurt. (Als C# een voordeel heeft is het wel dat er een fatsoenlijke debugger in Visual Studio ingebouwd zit.)

• MotleyCrue
Ik heb nu nog niet heel veel meer gehad dan een simpele browser en een simpele rekenmachine (euro-dollar converter) maken. Dus dit is nog niet volledig vatbaar voor mij, want ja ik ben een volledige beginner.

• Onbekend

Onbekend

...

Ik heb zelf eventjes vraag 5 uitgetest in C# en het programma compileert niet eens.
De foutmelding "Cannot implicitly convert type 'double' to 'int'. An explicit conversion exists (are you missing a cast?)" is dan te zien.

Hij crasht dus niet :)

• Caelorum
Is het een error of een warning?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MotleyCrue schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:26:
Ik heb nu nog niet heel veel meer gehad dan een simpele browser en een simpele rekenmachine (euro-dollar converter) maken. Dus dit is nog niet volledig vatbaar voor mij, want ja ik ben een volledige beginner.
Als je een rekenmachine kan maken dan kun je deze vragen oplossen (met uitzondering van vraag 5 misschien). Wij gaan het in elk geval niet voor je doen, daar leer je niks van. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 25-09-2014 22:32 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Onbekend

Onbekend

...

Het is een error.

Edit:
Ik heb het nu ook in C++ getest, en die geeft alleen een warning op de betreffende regel. Het programma crasht ook niet.

[ Voor 79% gewijzigd door Onbekend op 25-09-2014 22:43 ]

• MotleyCrue
Ik kwam uit op
1 resultaat is 13
2 appelcsharp
3 81
4 totaalwaarde = kosten1+kosten2+kosten3
5 regel 5
6 regel 5

Ik hoef geen antwoorden. Maar een beetje hulp of dit goed is zou fijn zijn.

• Caelorum
3 is fout in je lijstje :) en bij 4 ben je een ; vergeten :P
Onbekend schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:32:
[...] Ik heb het nu ook in C++ getest, en die geeft alleen een warning op de betreffende regel. Het programma crasht ook niet.
Dus daar kwam dat idee van alleen een warning vandaan ^^ Duidelijk dat ik al teveel C++ heb gedaan en te lang geen C# :+

[ Voor 98% gewijzigd door Caelorum op 25-09-2014 22:48 ]

• MotleyCrue
Sorry, 3 is een typefout ja. Bedoelde 18.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-11 21:57

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Omdat FTPloy de laatste tijd m'n bestanden leeg maakte en niet uploadde, is m'n dev en master verre meer gelijk aan de eigenlijk ontwikkel en live omgeving :(

Handmatig uploaden for the loss.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Poor you.

Lang leve VS Publish-functie :D

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
http://ideone.com/qfeRSv <--- zelfs op mono is het gewoon een compile error.
Casten naar int werkt natuurlijk wel maar ook dan crasht het programma niet :P.

Nothing to see here!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 23:10:
Poor you.

Lang leve VS Publish-functie :D
Ben alles aan't overzetten naar IntelliJ, alleen zijn dependencies enzo geupdated, die niet meekomen naar live :(

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Oh dat is best crap ja.
Dependencies zijn altijd best wel kut :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 00:05:
Oh dat is best crap ja.
Dependencies zijn altijd best wel kut :P
Als ik op de live server een build kon draaien was't opgelost, maar nee, dat kan natuurlijk niet :/

En ik kan de zooi ook niet verhuizen naar een VPS momenteel :(

Verwijderd

Laurens-R schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:46:
[...]

Of je verdient niet veel... of je bent bij een te dure winkel uitgekomen. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je wilt.... aan pakken kan je duizenden euro's uitgeven. Maar voor een enkele honderden euros heb je een pak wat acceptabel is voor vrijwel alle klant/werkgever scenario's.

Je kan voor 100% kwaliteit gaan met overhemden, etc, maar je moet je ook beseffen dat je elke dag in overhemd naar kantoor gaat... maw: die dingen slijten dan behoorlijk vlot... de vraag is dan of je wel elke keer minimaal 80-100 euro voor een overhemd wil neerleggen.

Vergeet overigens ook de stomerij kosten niet ;)
Het zal een combinatie van de 2 zijn, laten we het daarop houden ;).
Kostuum zelf kostte niet super veel geld maar alles wat er bij komt, tikt aardig aan.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 11:39

ZaZ

Tweakers abonnee

Beetje grieperig en was eigenlijk van plan om een beetje vroeg naar bed te gaan, maar er staan nog 8 tickets open die ik wil oplossen. Maar een groot glas whisky inschenken en kijken hoever ik kom.

Lekker op de bank

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 00:46:
[...]

Het zal een combinatie van de 2 zijn, laten we het daarop houden ;).
Kostuum zelf kostte niet super veel geld maar alles wat er bij komt, tikt aardig aan.
Altijd zo :+ Oh ja, nog zwart riempje, dan dit, dan dat..

Ik heb ook nog de pech dat ik een hoge wreef heb, en dus niet zomaar in al die Italiaanse schoentjes pas. Uiteindelijk ook pas schoenen gevonden in het wat duurdere segment van 'alles leer'.. Past helemaal toppie maar is weer zo dom duur :(
En dan die zolen.. zo glad :D Ik heb met schuurpapier een profiel erin geschuurd. _/-\o_

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Firesphere schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:58:
Omdat FTPloy de laatste tijd m'n bestanden leeg maakte en niet uploadde, is m'n dev en master verre meer gelijk aan de eigenlijk ontwikkel en live omgeving :(

Handmatig uploaden for the loss.
Ik heb het idee dat FTPloy nooit uploadt als ik eerst merge in de branch om te kijken of de merge wel lekker gaat en pas daarna naar master merge. Dan gebeurt er helemaal geen reet.

iOS developer

Verwijderd

En we hebben een Heisenbug te pakken. App crasht met segfault totdat ik valgrind gebruik dan is er niets aan het handje 8)7

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:57
MotleyCrue schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:36:
Ik kwam uit op
1 resultaat is 13
2 appelcsharp
3 18
5 regel 5
6 regel 5

Als ik het zo vluchtig door scan lijkt dit wel goed te zijn.
Zoals al eerder gezegd zou je dit goed kunnen oplossen door Visual Studio Express te downloaden en installeren. Daarna een Console Application project maken en daar de code in plakken.
Door een breakpoint (F9) in het begin te zetten kun je goed alle stappen door (F10 / F11) om te kijken wat de verschillende variabelen doen (Watch window).

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Of iets zoals linqpad te gebruiken. Maar als je C# aan het leren bent dan ga je straks waarschijnlijk sowieso Visual Studio nodig hebben :p

Nothing to see here!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

MotleyCrue schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:36:
Ik kwam uit op
1 resultaat is 13
2 appelcsharp
3 81
5 regel 5
6 regel 5

Echte rocket science is het niet :) Na een korte uitleg over het verschil tussen een string en een numerieke waarde (en wat concatenation doet op een tekstwaarde), kon zelfs mijn vriendin de vragen beantwoorden :)

Stoorde mij wel direct aan de vraag op welke regel het programma crasht met de floatingpoint naar non-floatingpoint assignment. Sorry hoor, maar een opleiding hoort dat soort dingen niet door elkaar te halen. Het hele zwikje compiled niet eens, dus spreek dan alstublieft over een compiler fout... 8)7

Waar en wat studeer je?
Rutix schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 08:03:
Of iets zoals linqpad te gebruiken. Maar als je C# aan het leren bent dan ga je straks waarschijnlijk sowieso Visual Studio nodig hebben :p
Meh, er zijn genoeg alternatieven hoor :) Je kunt diverse online compilers/runners vinden, daarnaast sturen echte bazen gewoon de compiler aan vanuit de command prompt, je weetz toch :+

Maar VS Express is een mooi startpunt, je kijrgt zo een goed beeld van het de hele development stack van Windows en de kracht van de IDE. Maar naast VS zijn er nog tal van andere suites (KDevelop, MonoDevelop, etc). :)

Overigens is het niet verkeerd om zonder een compiler/debugger ook in staat te zijn om de code op theoretisch niveau te verklaren. Helaas is dat een kunst die op opleidingen helaas niet goed aangeleerd wordt, ik zie te vaak mensen puur met een compiler aan de slag om gedrag van code te bekijken/bewijzen. Ik ben wat dat betreft nog van de oude stempel :P

Over oude stempel gesproken, ik besef mijzelf nu hoe handig het is dat je de hele groei/ontwikkeling van een taal bewust hebt meegemaakt. Van veel dingen in .NET weet ik waarom ze zo zijn ontstaan en hoe het vroeger zat. Mijn collega heeft dat dus niet en mist gewoon bepaalde zaken, zoals waarom er in webservices soms een extra veld wordt opgenomen met [Property]Specified. "Dat mijn jongen, is omdat we vroeger geen nullables hadden voor bepaalde types" (8>

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

NMe schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:32:
[...]

Als je een rekenmachine kan maken dan kun je deze vragen oplossen (met uitzondering van vraag 5 misschien). Wij gaan het in elk geval niet voor je doen, daar leer je niks van. ;)
Ondanks bovenstaande komen er toch nog wat antwoorden e.d. binnen hier in dit topic. Allemaal heel erg aardig maar niet de bedoeling hier. Ik heb de originele vragen dan ook weggehaald.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Creepy schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:12:
[...]

Ondanks bovenstaande komen er toch nog wat antwoorden e.d. binnen hier in dit topic. Allemaal heel erg aardig maar niet de bedoeling hier. Ik heb de originele vragen dan ook weggehaald.
Wat zijn wij toch ook aardige lui hier :) Geheel tegen de policy helpen we mensen... Het zou verboden moeten worden ;)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Creepy

Creepy

Waar is de tijd gebleven dat iedereen hier gewoon een botte lul was? :(

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Creepy schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:17:
*Pepperidge Farm Remembers*

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

OkkE schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:19:
[...]

Wat een flauwe kut grap... ;)
Zo beter Creepy? :+

• Creepy

Creepy

Nee.... veel te veel smilies
[/ik heb nog te weinig koffie op, probeer het nog eens om een uurtje of 11 ofzo]

:+

Afbeeldingslocatie: http://cdn.meme.am/instances/500x/54739033.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Creepy op 26-09-2014 09:27 ]

Verwijderd

Creepy schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:17:
Jij doet anders aardig je best :+

Zo'n inkopper kan ik uiteraard niet laten

• P-Storm
  • Laatst online: 10-11 15:18
Koffie!?, adrenaline shots is volgens mij de enigste wat momenteel gaat helpen. Het is zeker weer vrijdag... :>

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

P-Storm schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:26:
Koffie!?, adrenaline shots is volgens mij de enigste wat momenteel gaat helpen. Het is zeker weer vrijdag... :>
Waarom adrenaline? Just curious

Momenteel sta ik al strak van de stress, als ik ook nog strak sta van de adrenaline scheur ik uit mijn vel.... :/
Ja, ondanks de stress heb ik toch weer tijd gevonden om hier te spammen >:)

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
.Gertjan. schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:28:
[...]

Heb je niet juist dáárdoor stress? De hele week hier posten terwijl het werk zich maar opstapelt :P.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Chris7 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:30:
[...]

Heb je niet juist dáárdoor stress? De hele week hier posten terwijl het werk zich maar opstapelt :P.
Ik ben de afgelopen periode redelijk afwezig geweest hoor ;) GoT (en de coffee corner in het bijzonder), zijn goede momenten om even de gedachten te verzetten.

Als ik de hele dag door 100% met mijn concepten bezig zou zijn popt mijn brein uit mijn schedel... :/

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

*O* *O* Laatste dag bij mijn huidige werkgever *O* *O*

• P-Storm
  • Laatst online: 10-11 15:18
.Gertjan. schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:28:
[...]

Waarom adrenaline? Just curious

Momenteel sta ik al strak van de stress, als ik ook nog strak sta van de adrenaline scheur ik uit mijn vel.... :/
Omdat en koffie, en energie drank momenteel helemaal niks lijken uit te halen :+

Ik heb telkens van het bedrijf dat ik de meest rare bugs mag oplossen. We kunnen voor een third party een classlib maken, die we da naan kunnen roepen in dat programma.

PC1 compiled dll: programma laad de dll, maar kan hem niet aanroepen.
PC2 compiled dll: programma laad de dll, maar kan hem wel aanroepen.

Zelfde type pc's, zelfde VS2010, zelfde erlangs geïnstalleerd VS2013, zelfde code. |:(

Daarna mag ik verder met de bug dat de Round functie die ze hebben verschild tussen 2 minor versies van zogenoemde applicatie. Ook heb ik documentatie, in gebrekkig Duits met fouten in de voorbeelden :/

En dat is nog een issue op mijn lijst van vandaag...

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:26
Good Fella schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:32:
Wil je zo graag weg?

Read the code, write the code, be the code!

Verwijderd

Wel ja, kan je niet echt een dag noemen, toch? Bij ons ziet zo'n "dag" er als volgt uit:
  • Afscheidsmail sturen
  • Op gesprek bij HR om aan te geven waarom je het bedrijf verlaat
  • Laptop, gsm en accessoires afgeven
  • Persoonlijk afscheid nemen bij dichtste collega's
  • Naar huis
Ben je op een paar uur dus wel klaar mee :)

Wat ga je daarna doen?

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Nogal ja, heb het hier redelijk naar mijn zin gehad qua opdrachten en collega's, alleen het mijn manager is nogal eigenwijs. En met nogal bedoel ik dat hij gewoon zijn eigen mening doordrukt ookal kom je met een verslag van 25 kantjes over waarom we het anders moeten doen. Een andere manager was binnen een bedrijf van 20 man ook niet echt te realiseren. Daarnaast zit ik hier redelijk tegen mijn plafond aan. Bij mijn volgende werkgever hoef ik mij daar niet zo'n zorgen over te maken.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:48:
[...]

Wel ja, kan je niet echt een dag noemen, toch? Bij ons ziet zo'n "dag" er als volgt uit:
  • Afscheidsmail sturen
  • Op gesprek bij HR om aan te geven waarom je het bedrijf verlaat
  • Laptop, gsm en accessoires afgeven
  • Persoonlijk afscheid nemen bij dichtste collega's
  • Naar huis
Ben je op een paar uur dus wel klaar mee :)

Wat ga je daarna doen?
Dan ken je mijn werkgever niet :( De dag vandaag bestaat uit:

• Project 1 afronden
• Voor project 2 nog een uurtje wat doen
• Project 1 nog maar een keer testen
• Project 2 dan ook maar testen
• Werkoverdracht formulier maken zonder voorbeeld of instructies (want mijn opzet was al afgekeurd)
• Niet praten met HR, want dat hebben we niet :+
• Afscheids borrel in de stad

Dus niet all bad :)

• Douweegbertje

Douweegbertje

OkkE schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:19:
[...]

_/-\o_

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:51

StM

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:57
Gisteren bij m'n hoster van pakket gewijzigd, volledig pakket naar alleen domein pakket.
Hebben ze bedacht om niet alleen de website en mail te wissen, maar ook de gehele DNS leeg te gooien.

Vond het al zo rustig op de mail.

En bedankt... :/

[edit]
Bijkomstig nadeel is dat ik niet al m'n domeinen meer kan zien op https://domains.live.com.
Nu dus de DNS restoren van gegevens die nog in CloudFlare stonden uit de tijd dat ik hun product een keer had geprobeerd.

[ Voor 31% gewijzigd door Jan_V op 26-09-2014 10:37 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:25
*O* Laatste dag bij mijn huidige opdrachtgever *O*
*O* Nieuwe klus laat nog een klein weekje op zich wachten *O*

let the past be the past.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:45

TheNephilim

Wtfuzzle

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

SPee schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:41:
[...]

*O* Laatste dag bij mijn huidige opdrachtgever *O*
*O* Nieuwe klus laat nog een klein weekje op zich wachten *O*
Weekje administratie? :p

• Caelorum
Creepy schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:12:
[...]
Ehh in eerste instantie vroeg hij om antwoorden, maar toen hij ze niet kreeg heeft hij zijn eigen antwoorden gepost en gevraagd of wij konden bekijken of die correct waren. Dat waren ze. Is toch niets mis mee om dat te melden?
Ik snap ook niet waarom mensen er uren later weer over beginnen en precies hetzelfde komen vertellen ^^

• Hipska
  • Laatst online: 10-11 14:09
Caelorum schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:47:
Ik snap ook niet waarom mensen er uren later weer over beginnen en precies hetzelfde komen vertellen ^^
Soms werkt die gele balk niet ...

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Iemand een goede tip voor een hosted CI service met Phing ondersteuning om PHP projecten te testen en te deployen? Ik moet een beetje in de richting van een Hudson/Jenkins achtige oplossing. CodeShip.io hebben we voorheen gebruikt, alleen we gaan nu aan de gang met Phing en daar biedt Codeship.io geen ondersteuning voor. Ook is PHPCI (https://www.phptesting.org) net niet wat wij zoeken. Het mist de mogelijkheid om te deployen, hoewel er wel Phing ondersteuning is. (volgens de documentatie) Daarnaast moet je eerste een abonnement nemen, er is geen trail versie.

[ Voor 67% gewijzigd door Ultimation op 26-09-2014 10:55 ]

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Ultimation schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:51:
Iemand een goede tip voor een hosted CI service met Phing ondersteuning om PHP projecten te testen en te deployen?
We zijn hier toch @#$%^ geen helpdesk! :(

:9

• Ultimation

Ultimation

Grapjas. :)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Afbeeldingslocatie: http://switchbacks.net/images3/trail_013.jpg

Versie

en

Afbeeldingslocatie: http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20120216200752/uncyclopedia/images/b/bd/Duel-prarrie-dog.jpg

core

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik snap 'm niet...

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:25
trail version ipv trial version denk ik en iets met duel core ofzo maar die kan ik niet vinden

• Douweegbertje

Douweegbertje

In ongeveer elk topic waar systemen worden samengesteld :+

Scherp van je overigens :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door Douweegbertje op 26-09-2014 12:31 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik snap de link tussen versie en core niet? Wat?

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ealanrian schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:28:
trail version ipv trial version denk ik en iets met duel core ofzo maar die kan ik niet vinden
Zal inderdaad gaan om een duel core: Wikipedia: Duel

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

F.West98 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:31:
Ik snap de link tussen versie en core niet? Wat?
Er is geen link. Douweegbertje is rebus puzzels aan het maken.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

}:|

• Sebazzz
  • Laatst online: 19:51

Sebazzz

3dp

Iemand heeft een applicatie van ons geprobeerd te hacken met sqlmap. Is niet gelukt. 8)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Sebazzz schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:59:
Iemand heeft een applicatie van ons geprobeerd te hacken met sqlmap. Is niet gelukt. 8)
Handig tooltje, maar de echte skiddies gebruiken natuurlijk Havij :-)
Al zie ik nu dat die sinds 2012 niet meer ge-update is.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ultimation schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:51:
Iemand een goede tip voor een hosted CI service met Phing ondersteuning om PHP projecten te testen en te deployen? Ik moet een beetje in de richting van een Hudson/Jenkins achtige oplossing
Waarom moet CI en deployen per se 1 pakket zijn? Jenkins FTW! Klein tweakje aan je deploy tool* zodat je makkelijk alles @ Jenkins hebt en hatsikidee.

*: Heb geen tip voor keuze deploy tool, want die hebben we zelf gemaakt. :+

{signature}

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat komt vanzelf wel als je ouder wordt >:)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Opmerkelijk hoeveel problemen opgelost kunnen worden door gewoon de foutmelding te lezen. En dan kijk ik ook naar mezelf :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kenneth schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 16:36:
Opmerkelijk hoeveel problemen opgelost kunnen worden door gewoon de foutmelding te lezen. En dan kijk ik ook naar mezelf :)
Ok, vertel mij wat hier mis is:
General Error: Rollback has been performed. [Details: NAAM1 is obligatorily!]

Note:
Er is geen veld "NAAM1" bekend.

• incaz
kenneth schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 16:36:
Heel herkenbaar! Maar het is ook wel erg wennen om foutmeldingen met daadwerkelijke info te ontvangen, ipv iets als 'you have an error near [volledige query]'

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-11 18:18
Firesphere schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 16:41:
[...]

Note:
Ergens een hidden resource?

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Firesphere schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 16:41:
[...]

Note:
Iemand heeft hem NAME1 genoemd :Y

iOS developer

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BikkelZ schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:25:
[...]

Iemand heeft hem NAME1 genoemd :Y
Aan de andere kant waarschijnlijk ja, maar ik heb geen mapping tussen hun benaming en de benamingen in de API :/

• Douweegbertje

Douweegbertje

Sebazzz schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:59:
Nou, wees maar trots dat je basis sql 101 hebt :+
Verkapt grapje, aangezien er heel veel websites zijn die zelfs gepakt worden door een automated tooltje.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Zojuist in een privé repo waarvan de code sowieso door niemand anders gelezen wordt al mijn next line curly brace openings met eind ; vervangen door same line curly brace openings omdat ik besloten heb dat dat meer standaard is.

JA IK BEN EEN NEUROOT

Dat moest er even uit... :z

iOS developer

• Struikrover
  • Laatst online: 20:07
Niks mis met je best practices voor code consistenter te maken of te updaten toch? Zelfs al leest niemand het, misschien verandert dat in de toekomst ;). Slordigheidjes kosten altijd op het verkeerde moment teveel tijd

• Ultimation

Ultimation

BikkelZ schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:41:
Zojuist in een privé repo waarvan de code sowieso door niemand anders gelezen wordt al mijn next line curly brace openings met eind ; vervangen door same line curly brace openings omdat ik besloten heb dat dat meer standaard is.

JA IK BEN EEN NEUROOT

Dat moest er even uit... :z
Dat heb ik ook! Ik heb in een aantal projecten alle dubbele quotes vervangen voor enkele quotes. _/-\o_

* schud BikkelZ de hand *

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:15
Ja, maar afhankelijk van de taal is dat niet goed!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003

RayNbow

Kirika <3

Is dit een pleonasme? :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

BikkelZ schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:41:
Hou op schei uit, laatst geconcludeerd dat dit soort zaken soms wel de helft van mijn dev tijd opslurpt, maar kan er niet mee stoppen. Ook een reden dat ik deze week heel erg terughoudend was om mijn code met collega te delen. Hij zou veel kunnen brengen qua inhoud en kennis maar ik heb zijn prive werk gezien en wat een bende was dat :F . Om kriebelig van te worden
Denk het niet want wij hebben de specifieke term 'accolade' daarvoor maar dat betekent heel wat anders in het engels. Brace daarentegen hoeft niet per se 'curly' te zijn
Ultimation schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:25:
[...]
Dat heb ik ook! Ik heb in een aantal projecten alle dubbele quotes vervangen voor enkele quotes
Ook in al je bash scripts? :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2014 20:42 ]

• Cartman!
  • Niet online
wsitedesign schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:28:
In PHP is het sneller met single quotes dan dubbele quotes dus kan ook wijs zijn wel te doen.

• azerty
Cartman! schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:40:
[...]

In PHP is het sneller met single quotes dan dubbele quotes dus kan ook wijs zijn wel te doen.
Dankjewel om mijn aanzet binnen te koppen!

Kom maar op met de php is kut discussie! :*)

• Cartman!
  • Niet online
wsitedesign schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:41:
[...]

Dankjewel om mijn aanzet binnen te koppen!

Kom maar op met de php is kut discussie! :*)
Ik zwengel graag terugkerende discussies aan, kon t niet laten >:) _O-

• azerty
Het schijnt dat er een moam gaande is...

PHP > java!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:51

StM

[...]

De eerste applicatie waarbij dit echt zo is moet waarschijnlijk nog geschreven worden: http://nikic.github.io/20...tes-Performance-Myth.html

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Die snelheidswinst van enkele quotes, WOW! Such speed! Much less typing!

/sarcasme

• azerty
Hey Simon,

hoe gaat het met je speech voor op de meetup?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:57:
Hey Simon,

hoe gaat het met je speech voor op de meetup?
Speech???

Ik noem het een workshop. En ehm.... ruk, tech vertalen naar newbie is kut.

• azerty
Waarom sta je dan niet op die schedule op de site? :'(

Das duidelijk gewijzigd tov een week geleden xD

Misschien kom ik langs enkel voor die workshop :p

[ Voor 53% gewijzigd door azerty op 26-09-2014 21:11 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:25
wsitedesign schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:28:
Zoals de taal waar ik de laatste tijd veel in werk.
Ik werk in Microsoft Dynamics NAV met de taal CA/L. Heel erg wennen dat je een "Text" object met single-quotes doet; ben zelf dubbelquotes gewend.

• Cartman!
  • Niet online
StM schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:54:
[...]

De eerste applicatie waarbij dit echt zo is moet waarschijnlijk nog geschreven worden: http://nikic.github.io/20...tes-Performance-Myth.html
Jij bent nieuw hier? :+

• azerty
Je ziet dat toch? Zo'n links posten alleen newbs.

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Firesphere schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:59:
[...]

Speech???

Ik noem het een workshop. En ehm.... ruk, tech vertalen naar newbie is kut.
Helaas is Oostenrijk niet echt naast de deur, want anders leek het me ook interessant. Komen de talks ook online op de site?

• azerty
Is maar uurtje en half vliegen hoor O-)

• .oisyn
  • Laatst online: 23:13

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:39:
Denk het niet want wij hebben de specifieke term 'accolade' daarvoor maar dat betekent heel wat anders in het engels. Brace daarentegen hoeft niet per se 'curly' te zijn
Je bent in de war met brackets. Het zijn curly brackets of braces. Er is maar 1 paar symbolen die braces heten: { }

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmm. Qua syntax heeft Swift toch wel wat weg van TypeScript... Functies en variabelen setten is zeer vergelijkbaar...

Pagina: 1 ... 46 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.