Goed punt, ik heb niets gezegd.oisyn schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 22:39:
[...]
Je bent in de war met brackets. Het zijn curly brackets of braces. Er is maar 1 paar symbolen die braces heten: { }
Ik heb R# geïnstalleerd. Jezus wat is VS direct een stuk trager enzo...
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
*ucheucheuche* sig *ucheuche*
Hij gebruikt wel meteen 2x zoveel RAM hoor. En opstarten duurt langer (want ja, 2x zoveel ram kost 2x zoveel tijd
)
Kan ook liggen aan het feit dat hij nu alle licenses eerst moest checken.
Hij gebruikt wel meteen 2x zoveel RAM hoor. En opstarten duurt langer (want ja, 2x zoveel ram kost 2x zoveel tijd
Kan ook liggen aan het feit dat hij nu alle licenses eerst moest checken.
Juist daarom. Dat is traag spul hoorF.West98 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 23:56:
*ucheucheuche* sig *ucheuche*
Ja. Het is dat ik geen geld heb, anders zou ik binnenkort een i7 4770k gaan halen. Die 25% snelheidswinst is echt een wereld van verschil namelijk 
edit:
Waauuw. Er zitten wel een boel nice features in R# hoor
edit:
Waauuw. Er zitten wel een boel nice features in R# hoor
[ Voor 18% gewijzigd door F.West98 op 27-09-2014 00:20 ]
Ik moet zeggen dat vanilla VS tegenwoordig niet tegen valt.
Maar R# gaat altijd eerst een tijdje indexeren en daarna gaat het weer wat sneller.
Maar R# gaat altijd eerst een tijdje indexeren en daarna gaat het weer wat sneller.
iOS developer
Of het nou 6 of 8 seconden duurt om VS te starten.. En ram, tsja als het niet gebruikt wordt zit het er voor niks in toch? Het is mij het in ieder geval meer dan waard, zou niet meer zonder R# kunnen.
Wat ik nu al wel heel handig vind is die balk naast de scrollback die ze ook in IntelliJ hebben.
Wel heb ik de R#-IntelliSense dingen uitgezet. Die waren wel erg lelijk en hadden afaik geen voordeel ofzo.
Het valt me nog niet tegen iig
Wel heb ik de R#-IntelliSense dingen uitgezet. Die waren wel erg lelijk en hadden afaik geen voordeel ofzo.
Wacht, het enige waar R# eigenlijk écht nuttig is (solution wide inspection) heb je uitgezet?F.West98 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 00:31:
Wat ik nu al wel heel handig vind is die balk naast de scrollback die ze ook in IntelliJ hebben.
Dat is voor mij juist de handigheid, direct van error naar error springen zonder elke keer te hoeven compilen.
Nee. Ik heb de IntelliSense (auto-aanvullen) uitgezet. Ik vind de MS-versie iets mooier en zag geen functioneel verschil.
Aan de gang geweest met Live Rendering in Xcode 6.0.1. Werkt erg goed nu, geen rare hacks meer met frameworks. Je kunt links je storyboard zetten en rechts de code behind en alles wat je toevoegt qua parameters zit binnen een paar seconden ook in je storyboard en aanpassingen binnen drawRect gaan nog sneller. Debugging, the whole shebam.
iOS developer
Heb me er nog niet helemaal in verdiept, maar werkt dit ook als je bijv. een view hierarchy bouwt in code (buiten drawRect: om, dus in bijv. viewDidLoad)?BikkelZ schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 04:32:
Aan de gang geweest met Live Rendering in Xcode 6.0.1. Werkt erg goed nu, geen rare hacks meer met frameworks. Je kunt links je storyboard zetten en rechts de code behind en alles wat je toevoegt qua parameters zit binnen een paar seconden ook in je storyboard en aanpassingen binnen drawRect gaan nog sneller. Debugging, the whole shebam.
Volgens mij wel. Nieuwe systeem voor storyboards is ook wel nice.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Wat is het hier stil.... * Ealanrian slingert koffie, bier en whisky de zaal in
Verwijderd
Merryb vangt alles, want gratis drank is de beste drank!Ealanrian schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 15:26:
Wat is het hier stil.... * Ealanrian slingert koffie, bier en whisky de zaal in
Jij bent de jarige, ga eens heel rap uitdelenVerwijderd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 15:43:
[...]
Merryb vangt alles, want gratis drank is de beste drank!
Gefeliciteerd!
Volgens mij niet, maar ik doe dat eigenlijk ook bijna nooit meer. Wat me wel opviel was dat UIViews die ik toevoeg tijdens drawRect ook gewoon zichtbaar waren. Het doel van Live Rendering is primair er voor zorgen dat je herbruikbare controls kunt bouwen waarbij het deel van de UI die je opbouwt of aanpast in code ook gewoon zichtbaar is. Dus je maakt een implementatie van UIView waarbij je strepen tekent op de achtergrond en vervolgens zijn die strepen ook zichtbaar in Interface Builder.Scott schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 05:39:
[...]
Heb me er nog niet helemaal in verdiept, maar werkt dit ook als je bijv. een view hierarchy bouwt in code (buiten drawRect: om, dus in bijv. viewDidLoad)?
Ik hoop dat ik binnenkort van die typische "lege schermen" af ben in Interface Builder. Het is makkelijker te onderhouden voor mensen die na je komen en je hoeft niet iedere keer de hele boel compleet te builden en te runnen voordat je kunt zien of iets werkt of niet. Je moet weliswaar wat extra code toevoegen maar de meeste extra code heb je sneller getypt en gecheckt dan dat ik de simulator kon opstarten. Ook zit de code van prepareForInterfaceBuilder de stabiliteit je applicatie tijdens runtime totaal niet in de weg.
iOS developer
Ik de laatste tijd echt dat ik allemaal plannen heb voor in het weekend maar of er geen zin in heb of iets anders doe >.> procrastinate mode i guess
Nothing to see here!
Zoals je zinnen volledig uittypen?Rutix schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:11:
Ik de laatste tijd echt dat ik allemaal plannen heb voor in het weekend maar of er geen zin in heb of iets anders doe >.> procrastinate mode i guess
Wauw >.>
Let me try this again:
Ik heb de laatste tijd echt last van dat ik allemaal plannen heb voor in het weekend maar als het dan weekend is heb ik er of geen zin in heb of aan het einde van de dag heb ik totaal iets anders gedaan. Ik zit denk ik in procrastinate mode I guess.
Nothing to see here!
Dat heb ik al 33 jaar
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nothing to see here!
Ben weer eens na een lange tijd de stad in geweest voor wat spullen. Vrijwel alles, los van kleding haal ik gewoon online, maar ik dacht; lekker weertje laat ik eens door de stad lopen voor wat dingen. Big mistake.
Het was weer eens enorm druk, iedereen die door elkaar loopt en niet oplet. Echt wat heb ik daar een hekel aan. Ik zal wel veel te gestrest zijn om rustig door de stad te kunnen slenteren
Het was weer eens enorm druk, iedereen die door elkaar loopt en niet oplet. Echt wat heb ik daar een hekel aan. Ik zal wel veel te gestrest zijn om rustig door de stad te kunnen slenteren
Gewoon lekker op dinsdag gaan. Op wat verdwaalde huisvrouwen na de hele stad voor jezelf.Douweegbertje schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:58:
Ben weer eens na een lange tijd de stad in geweest voor wat spullen. Vrijwel alles, los van kleding haal ik gewoon online, maar ik dacht; lekker weertje laat ik eens door de stad lopen voor wat dingen. Big mistake.
iOS developer
Ehem, op de dinsdagochtend moet je hier niet zijn. Dan is het markt en is het ook behoorlijk druk
Jammer dat er niet iets is dat je je Objective-C/Swift code op Windows kan schrijven en dat 'ie dan op je Mac compilet. Xamarin heeft zoiets, maar dan zit je direct aan hun hele platform vast.
En aangezien de VNC server in OSX niet geweldig is (Wifi verbreekt als ik wil verbinden) zit ik nu maar in Teamviewer te werken.
Heerlijk, op 1440x900 developen
En aangezien de VNC server in OSX niet geweldig is (Wifi verbreekt als ik wil verbinden) zit ik nu maar in Teamviewer te werken.
Heerlijk, op 1440x900 developen
* Vaan Banaan heeft zojuist een rondedansje gedaan.Sending 'POST' request to URL: http://webtv-lic.ziggo.nl/CAB/certificate
Response Code: 200
* Vaan Banaan kruipt weer terug onder zijn steen, om uit te vinden hoe je dingen in Java kan doen.
zonder van tig sites code te copy/pasten wat allemaal deprecated blijkt te zijn.
@F.West98: Ik zou niet eens weten hoe dat er op hogere resoluties uitziet
* Vaan Banaan kruipt weer terug onder zijn steen, om uit te vinden hoe je dingen in Java kan doen.
zonder van tig sites code te copy/pasten wat allemaal deprecated blijkt te zijn.
500 "The server made a boo boo"
Je weet dat als je onder je steen vandaan komt de staan steen ophoudt te bestaan?Vaan Banaan schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:30:
* Vaan Banaan heeft zojuist een rondedansje gedaan.Sending 'POST' request to URL: http://webtv-lic.ziggo.nl/CAB/certificate
steen* ophoudt* 
En tja. Het is best kut. Ook omdat ik de fontrendering op Windows mooier vind...
En tja. Het is best kut. Ook omdat ik de fontrendering op Windows mooier vind...
Wat is er mis met ophoudt?
[ Voor 12% gewijzigd door Ealanrian op 27-09-2014 18:36 ]
Ehm: steen vandaan, staan bestaanEalanrian schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:32:
[...]
Je weet dat als je onder je steen vandaan komt de staan ophoudt te bestaan?
Edit: OK, dan ga ik eerst maar eens een andere steen zoeken.
[ Voor 10% gewijzigd door Vaan Banaan op 27-09-2014 18:40 ]
Hey die bug is al gefixed. En zie daar de reden dat je niet meer terug kan kruipenVaan Banaan schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:39:
[...]
Ehm: steen vandaan, staan bestaan.. prrrttoetoet, error in mijn hoofd..
Je moet toch echt eens naar de RemObjects producten kijken:F.West98 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:17:
Jammer dat er niet iets is dat je je Objective-C/Swift code op Windows kan schrijven en dat 'ie dan op je Mac compilet. Xamarin heeft zoiets, maar dan zit je direct aan hun hele platform vast.
http://www.remobjects.com/elements/silver/
Ik heb VNC werkend gekregen
Zat ik nog met 1440x900.
Maar als ik op de Mac zelf naar een ander account ga, kan ik via VNC een andere resolutie selecteren!
Maar....
Toen bleef het beeld zwart
Fontrendering is een probleem voor jou? En kan je die mac niet gewoon aansluiten op 1 van die dell's?F.West98 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:35:
steen* ophoudt*
Ealanrian schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:46:
[...]
Fontrendering is een probleem voor jou? En kan je die mac niet gewoon aansluiten op 1 van die dell's?
En nee, geen kabeltje, en ja, besteld. En dan nog, zit je met een touchpad en een crappy tobo vergeleken met waarmee ik normaal werk.
Dat is alsnog kabeltje prik werk. Ik zie rants om het ranten niet rants om een probleem. Ik heb hier gewoon een FWP: een te hoge resolutie om 's avonds of vermoeid de laptop goed te kunnen gebruiken zonder alles in te zoomenF.West98 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:50:
[...]
En nee, geen kabeltje, en ja, besteld. En dan nog, zit je met een touchpad en een crappy tobo vergeleken met waarmee ik normaal werk.
Het is heel vervelend om continu muis EN toetsenbord EN scherm om te prikken omdat je wat moet doen aan, say, een API. Ook heb ik op die laptop niet al mijn bookmarks enzo..
Voor je toetsenbord en muis kan je synergy gebruiken. Moet je alleen nog kabeltje fixen zodat je 1 van je schermen kan aansluiten op de mac en dan via de input selector kan je wisselen.F.West98 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 19:10:
Het is heel vervelend om continu muis EN toetsenbord EN scherm om te prikken omdat je wat moet doen aan, say, een API. Ook heb ik op die laptop niet al mijn bookmarks enzo..
Waarom installeer je OS X dan niet gewoon in een virtuele machine? Daar kun je prima in programmeren en een stukje code compileren. Zonder dat je last heb van al die "problemen" die jij aankaart..
Dat mag niet van Apple.ThomasG schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 19:30:
Waarom installeer je OS X dan niet gewoon in een virtuele machine?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dat mag wel van Apple, alleen moet OS X dan officieel ook gebruikt worden als host. Als je gewoon een Mac hebt en dus een OS X licentie hebt is er vrij weinig aan de hand. Als je het "illigaal" loopt te downloaden is het een ander verhaal.
Conclusie is gewoon dat het enorm ruk is, legaal of illegaal.. om os x op een 'normale' windows pc te zetten. Dan kun je wel 10000 argumenten naar voren brengen, maar ik kan het nu niet simpel installeren noch ergens even een licentie kopen of wat dan ook
Ealanrian, meet F.West.Ealanrian schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:51:
[...]
Dat is alsnog kabeltje prik werk. Ik zie rants om het ranten niet rants om een probleem.
Haveeee you met Ted?
Oja ik had beter moeten weten. Mijn hoofd wil niet meer na een dagje calculus
Ik moet echt leren om bij mijn keuzes te blijven, en dan gewoon een half jaar lang niet meer op het internet rond te neuzen ofzo. Ben ik net mongodb serieus aan het integreren, kom ik Biggy tegen. En door Biggy, herinner ik mij RaptorDB ook weer. Spelen met nieuwe dingen blijft gaaf, maar levert zo verdomd veel vertraging op...
Doet de MS-versie ook aan suggesties op basis van capitals in typenames, bijvoorbeeld 'throw new nse' waarvoor vervolgens een NotSupportedException wordt voorgesteld?F.West98 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 00:57:
Nee. Ik heb de IntelliSense (auto-aanvullen) uitgezet. Ik vind de MS-versie iets mooier en zag geen functioneel verschil.
Dat vind ik namelijk echt een superhandige feature
We are shaping the future
Een van de features die mijn "verloren" researchtijd weer een beetje compenseert. Vooral dat je ook de methodname er gewoon direct achteraan kan typen. MBCANI -> MyBeautifulController.AddNewItem(...)Alex) schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 20:35:
[...]
Doet de MS-versie ook aan suggesties op basis van capitals in typenames, bijvoorbeeld 'throw new nse' waarvoor vervolgens een NotSupportedException wordt voorgesteld?
Dat vind ik namelijk echt een superhandige feature
Wat bedoel je precies met FWP?Ealanrian schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:51:
[...]
Dat is alsnog kabeltje prik werk. Ik zie rants om het ranten niet rants om een probleem. Ik heb hier gewoon een FWP: een te hoge resolutie om 's avonds of vermoeid de laptop goed te kunnen gebruiken zonder alles in te zoomen
- First World Problem
- F.West98's Probleem
offtopic:
nvdr: simpele binnenkopper, niks mee bedoeld
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Ach. Problem solved.
VNC werkt
enne... even over dat R#: dat is best handig, maar kan dat niet met de native UI?
In IntelliJ gebruik ik het niet, dus ik zal het daar eerst gaan gebruiken en kijken of ik het mis.
VNC werkt
enne... even over dat R#: dat is best handig, maar kan dat niet met de native UI?
In IntelliJ gebruik ik het niet, dus ik zal het daar eerst gaan gebruiken en kijken of ik het mis.
[ Voor 72% gewijzigd door F.West98 op 27-09-2014 21:04 ]
Sinds VS2010 ondersteund MS CamelCase autocomplete. Het voorbeeld van GateKeaper nog nooit geprobeerd, maar vermoed dat die dan weer niet werkt.Alex) schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 20:35:
[...] Doet de MS-versie ook aan suggesties op basis van capitals in typenames, bijvoorbeeld 'throw new nse' waarvoor vervolgens een NotSupportedException wordt voorgesteld?[...]
Name and shame, welk site?Avalaxy schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:57:
Fucking trieste wachtwoordeisen van de KVK
[afbeelding]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ah okay, dat wist ik niet.Caelorum schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:53:
[...]
Sinds VS2010 ondersteund MS CamelCase autocomplete. Het voorbeeld van GateKeaper nog nooit geprobeerd, maar vermoed dat die dan weer niet werkt.
Ik heb al sinds R# 4.0 een licentie en ik gebruik VS vrijwel nooit zonder die plug-in. De keren dat ik wel een kale VS-installatie gebruik voelt het meteen aan alsof ik zonder broek naar buiten ben gelopen: vreemd.
Avalaxy schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:57:
Fucking trieste wachtwoordeisen van de KVK
...
Dat schrijft hij al: kvk.nl
Heb jij trouwens het kvk-nummer van Gertjan uit je sig? Ik kan hem daar niet vinden.
http://www.kvk.nl/zoeken/#!zoeken&q=alcoholist
[ Voor 10% gewijzigd door Vaan Banaan op 27-09-2014 23:15 ]
Huh? Uit KVK????Vaan Banaan schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 23:13:
[...]
[...]
Heb jij trouwens het kvk-nummer van Gertjan uit je sig? Ik kan hem daar niet vinden.
Learn to google
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Morgen mijn magische lasagna maken.
Voor 12 man
Voor 12 man
Gelukkig een First world problem. Last hebben van F.West98's problemen lijkt me niet watroeleboel schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 20:41:
[...]
Wat bedoel je precies met FWP?
- First World Problem
- F.West98's Probleem
offtopic:
Welke problemen?
Dat kleine beetje lag kan ik wel mee leven hoor
Dat kleine beetje lag kan ik wel mee leven hoor
Na je opmerking maar even een kleine app gemaakt in Swift voor Android. Behoorlijk wennen.
Ik wil het in mijn team ook gaan doen. Heb een hekel aan honderden regels view controller code alleen maar om een view te bouwen en the positioneren. Dan kun je zeggen "je moet aparte views maken" en dan geef ik je helemaal gelijk. Alleen in de praktijk werkt dat toch niet, je gaat namelijk geen UILabel subclass maken alleen omdat je de text rechts uitgelijnd wil hebben met een bepaalde tekstkleur en onderstreept. Als je zo een element of 10 hebt per UI tikt het wel aan, en dan heb je nog niet eens conditionele layout (als deze knop beschikbaar is, moet deze label er niet staan, tenzij situatie X).BikkelZ schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 15:45:
[...]
Volgens mij niet, maar ik doe dat eigenlijk ook bijna nooit meer. Wat me wel opviel was dat UIViews die ik toevoeg tijdens drawRect ook gewoon zichtbaar waren. Het doel van Live Rendering is primair er voor zorgen dat je herbruikbare controls kunt bouwen waarbij het deel van de UI die je opbouwt of aanpast in code ook gewoon zichtbaar is. Dus je maakt een implementatie van UIView waarbij je strepen tekent op de achtergrond en vervolgens zijn die strepen ook zichtbaar in Interface Builder.
Ik hoop dat ik binnenkort van die typische "lege schermen" af ben in Interface Builder. Het is makkelijker te onderhouden voor mensen die na je komen en je hoeft niet iedere keer de hele boel compleet te builden en te runnen voordat je kunt zien of iets werkt of niet. Je moet weliswaar wat extra code toevoegen maar de meeste extra code heb je sneller getypt en gecheckt dan dat ik de simulator kon opstarten. Ook zit de code van prepareForInterfaceBuilder de stabiliteit je applicatie tijdens runtime totaal niet in de weg.
IB Preview en autolayout-verbeteringen moeten het gewoon mogelijk maken een UI te maken in IB, met redelijk complexe UI conditionals. Te moeilijke dingen kunnen dan in code, en dat is niet zo erg, als die basis maar in IB gelegd kan worden. Maar als dat niet werkt als je gewoon een view hierarchy bouwt in plaats van drawRect: gebruikt, houdt het op...
Best jammer dat Apple Swift enorm zit te pushen, maar geen "Start Developing iOS Apps with Swift"-tutorial heeft. Dus ik moet nu met twee tutorials tegelijk gaan zitten werken...
Ik snap niet dat je als totale beginner niet gewoon lekker in Objective-C gaat werken. De SDK is moeilijker dan de programmeertaal en als je vast zit en op Stack Overflow uit komt dan moet je al die Objective-C oplossingen gaan vertalen naar Swift dus je moet er alsnog mee om leren gaan.
Swift is leuk hoor maar volgens mij heb je het over een half jaar ook alsnog binnen een week onder de knie.
Swift is leuk hoor maar volgens mij heb je het over een half jaar ook alsnog binnen een week onder de knie.
iOS developer
Dat is waar, maar als ik zo kijk naar het demoproject in Objective-C vs. Swift is die laatste een stuk duidelijker. De eerste heeft zulke enorm lange regels, (in mijn opzicht) gekke dingen met namespaces voor de classes, en een stuk minder gangbare syntax.
Het liefste zou ik natuurlijk gewoon lekker met Xamarin werken, maar daar is helaas op school geen budget voor.
edit:
Swift is inderdaad geen goed idee nu ik me de slechte support in AppCode realiseer.
Maar wat is Objective-C vreemd qua syntax en werkwijze... (ik vergelijk dit met Java en C#, geen ervaring met C(++)) Vooral method calls zijn wat vreemd, en interface/class declerations zijn ook wat raar... Gelukkig geven ze het zelf toe:
"Objective-C methods are conceptually similar to standard functions in C and other programming languages, though the syntax is quite different"
"If you need to declare a method to take one or more parameters, the syntax is very different to a typical C function."
"If you need to supply multiple parameters, the syntax is again quite different from C"
Het liefste zou ik natuurlijk gewoon lekker met Xamarin werken, maar daar is helaas op school geen budget voor.
edit:
Swift is inderdaad geen goed idee nu ik me de slechte support in AppCode realiseer.
Maar wat is Objective-C vreemd qua syntax en werkwijze... (ik vergelijk dit met Java en C#, geen ervaring met C(++)) Vooral method calls zijn wat vreemd, en interface/class declerations zijn ook wat raar... Gelukkig geven ze het zelf toe:
"Objective-C methods are conceptually similar to standard functions in C and other programming languages, though the syntax is quite different"
"If you need to declare a method to take one or more parameters, the syntax is very different to a typical C function."
"If you need to supply multiple parameters, the syntax is again quite different from C"
[ Voor 54% gewijzigd door F.West98 op 28-09-2014 02:14 ]
1 woord: SynergyF.West98 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 19:10:
Nothing to see here!
Mwah, ik vind/vond Obj-C een hele mooie taal. Laatste tijd weinig meer mee gewerkt, en ook nauwelijks met Swift.F.West98 schreef op zondag 28 september 2014 @ 01:12:
Dat is waar, maar als ik zo kijk naar het demoproject in Objective-C vs. Swift is die laatste een stuk duidelijker. De eerste heeft zulke enorm lange regels, (in mijn opzicht) gekke dingen met namespaces voor de classes, en een stuk minder gangbare syntax.
Wat ik merk aan mijn collega's, dat er nog best veel bugs in Swift zitten (kan zo geen voorbeelden noemen). Kan zijn dat dat alleen bij de beta's was, maar toch.
De huidige AppCode support voor Swift is irritant, maar ik snap het wel. Voor hun kwam het als een totale verrassing, en ik vind de huidige support in zo'n korte tijd wel goed!
Lol.... Zat me enkele minuten af te vragen wat je met mijn kvk nummer moet....Vaan Banaan schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 23:13:
[...]
[...]
Maar toen viel het kwartje
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ken ik ja, helaas slechte ervaringen mee. Mouse without Borders van MS zelf vind ik stukken fijner werken (en volledig gratis
Maar de huidige oplossing is ideaal: ik heb nog steeds twee schermen voor mijn eigen PC (dus geen schuivende indelingen e.d.), maar ook een volledige resolutie van de mac (2560x1440).
Ik heb dus ook Swift laten vallen. Maar Obj-C is best wel wennen, voornamelijk qua syntax. Ik denk dat interface/implementation scheiding ook in C/C++ zit? Zoiets kan ik me wel herinneren van de blauwe maandag Arduino programmeren.Ryur schreef op zondag 28 september 2014 @ 09:52:
[...]
Mwah, ik vind/vond Obj-C een hele mooie taal. Laatste tijd weinig meer mee gewerkt, en ook nauwelijks met Swift.
Wat ik merk aan mijn collega's, dat er nog best veel bugs in Swift zitten (kan zo geen voorbeelden noemen). Kan zijn dat dat alleen bij de beta's was, maar toch.
De huidige AppCode support voor Swift is irritant, maar ik snap het wel. Voor hun kwam het als een totale verrassing, en ik vind de huidige support in zo'n korte tijd wel goed!
Jep, dat komt uit C/C++ (of het ook in C zit weet ik niet zeker, nooit met native C gewerkt, alleen C++).F.West98 schreef op zondag 28 september 2014 @ 13:33:
Ik heb dus ook Swift laten vallen. Maar Obj-C is best wel wennen, voornamelijk qua syntax. Ik denk dat interface/implementation scheiding ook in C/C++ zit? Zoiets kan ik me wel herinneren van de blauwe maandag Arduino programmeren.
De syntax van Obj-C vind ik veel weghebben van Smalltalk, mooie taal!
Hmm.. beetje jammer dat je dus wel met die pointers zit en dus onbedoeld objecten kan veranderen. Dat is in Java/C# toch een stuk makkelijker (luier!) 
Ik bedoel dus dit:
[code=objective-c]
NSMutableString *text = [NSMutableString stringWithString:@"Text"];
someObject.text = text;
[text appendString:@"ing"];
[/code]
Dan is someObject.text "Texting" geworden.... Het is wel handig in sommige gevallen, dat wel.
Laat maar. Ik gebruik dit dus zo weinig dat ik nog nooit heb gemerkt dat dat in Java/C# ook zo is
Ik bedoel dus dit:
[code=objective-c]
someObject.text = text;
[/code]
Dan is someObject.text "Texting" geworden.... Het is wel handig in sommige gevallen, dat wel.
Laat maar. Ik gebruik dit dus zo weinig dat ik nog nooit heb gemerkt dat dat in Java/C# ook zo is
[ Voor 11% gewijzigd door F.West98 op 28-09-2014 14:48 ]
Euhm, je gebruikt daar een mutable string, dat gedrag lijkt me normaal in zo'n geval. Neem aan dat object c ook gewoon immutable strings heeft....
...
Lijkt mij sterk dat dit in C# ook zo werkt, Voor zover ik weet zijn strings in C# altijd immutable. Elke aanpassing van de string (of door gebruik van de string methods, of concats met "een" + "twee" etc) maakt een nieuwe string aan en returned die. Voor zover ik weet is dat in alle andere (high level) talen ook het geval.F.West98 schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:28:
Hmm.. beetje jammer dat je dus wel met die pointers zit en dus onbedoeld objecten kan veranderen. Dat is in Java/C# toch een stuk makkelijker (luier!)
Ik bedoel dus dit:
[code=objective-c]
someObject.text = text;
[/code]
Ik doelde op "objecten" en niet op "strings" 
En ja, het is best logisch dat dat ook zo is in C# en Java, alleen was ik er nog nooit tegenaan gelopen.
En ja, het is best logisch dat dat ook zo is in C# en Java, alleen was ik er nog nooit tegenaan gelopen.
[ Voor 53% gewijzigd door F.West98 op 28-09-2014 15:00 ]
Ik gebruik geen prefixes in Objective-C tenzij ik library code schrijf. Je kunt er redelijk van uit gaan dat een app nooit een framework zal consumeren dat ook geen namespaces gebruikt.F.West98 schreef op zondag 28 september 2014 @ 01:12:
NSMutableString gebruik je waar je een StringBuilder zou gebruiken in C#RobertMe schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:54:
[...]
Lijkt mij sterk dat dit in C# ook zo werkt, Voor zover ik weet zijn strings in C# altijd immutable. Elke aanpassing van de string (of door gebruik van de string methods, of concats met "een" + "twee" etc) maakt een nieuwe string aan en returned die. Voor zover ik weet is dat in alle andere (high level) talen ook het geval.
iOS developer
Ik begin laatste paar dagen soms een kopje koffie te drinken. Gevolg: Urine ruikt naar koffie. Wtf
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Dan wil ik niet weten wat jij gedaan hebt om daar achter te komenGamebuster schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:56:
Ik begin laatste paar dagen soms een kopje koffie te drinken. Gevolg: Urine ruikt naar koffie. Wtf
Verwijderd
Uhm das heel normaal? Er zit een hoop spul in koffie waar je lichaam weinig mee kan, dat komt er vrijwel direct weer uit via urine. Dit ruik je vervolgens bij het plassen.Gamebuster schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:56:
Het maakt niet uit hoeveel of hoe weinig koffie je per week drinkt, binnen enkele uren na een bakje koffie ruik je het. Dit gaat niet minder worden als je meer of minder koffie drinkt, enkel sterker naarmate je de uren daarvoor meer koffie gedronken hebt.
Heel normaal, zelfde bij bijvoorbeeld asperges.
Ik heb geplast in een bekertje en hier heb ik uitgebreid mijn neus boven gehangenThomasG schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:57:
[...]
Dan wil ik niet weten wat jij gedaan hebt om daar achter te komen
Elke gek z'n gebrek zullen we maar zeggen.
Alvorens een Bear Grylls te doen?Gamebuster schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:25:
[...]
Ik heb geplast in een bekertje en hier heb ik uitgebreid mijn neus boven gehangen
woei, mijn eerste pull request is geaccepteerd in een open source project
Niet meer dan een simpele find/replace, maar toch koel dat ik bij kan dragen aan iets dat ik veel gebruik
Een find/replace die nu stelt dat jij de software geschreven hebt?kaesve schreef op zondag 28 september 2014 @ 20:07:
woei, mijn eerste pull request is geaccepteerd in een open source projectNiet meer dan een simpele find/replace, maar toch koel dat ik bij kan dragen aan iets dat ik veel gebruik
Kom op zeg. Als ik op het plusje druk in Xcode (zodat het programma tenminste fatsoenlijk zichtbaar is) moet toch niet de hele Mac laten crashen?!
Maar dat doet het wel.
Maar dat doet het wel.
Zojuist overgestapt naar andere javascript compressor + zelf een script gemaakt die een "shortcut" maakt voor diverse global javascript functies.
Het script: (zelf genaamd "wrap_browser_globals")
In totaal, na 30 min spelen met compressie settings van de nieuwe JS compressor + bovenstaande script, de uiteindelijke javascript met bijna 5% verkleind.
Het bovenstaande script bespaart een whopping 0.4% voor de gzipped versie
Command om mijn javascript te "builden" en comprimeren is nu als volgt:
Hiervoor gebruikte ik de YUI compressor, wat voorheen de beste leek te zijn. De compressor die ik nu gebruik is niet beter op zichzelf, maar biedt meer uitgebreide settings. Ik heb de meeste "unsafe" opties ook kunnen inschakelen omdat ik over het algemeen geen gekke dingen doe in Javascript.
Het script: (zelf genaamd "wrap_browser_globals")
Ruby:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| #!/usr/bin/ruby js_code = File.read ARGV[0] fns = Hash[js_code.scan(/(?:document|Object)\.[a-zA-Z0-9]+(?=\()/).uniq.each_with_index.map{ |fn, i| alt_fn = fn.gsub ".", "_" target = fn.match(/[a-zA-Z0-9]+/).to_s js_code.gsub! fn, alt_fn [alt_fn, "#{fn}.bind(#{target})"] }] js_code.gsub! "document.body", "document_body" js_code = "var _document=document, _Object=Object;(function(#{fns.keys.join ","},document_body){#{js_code}})(#{fns.values.join ","},_document.body)" File.write ARGV[0], js_code |
In totaal, na 30 min spelen met compressie settings van de nieuwe JS compressor + bovenstaande script, de uiteindelijke javascript met bijna 5% verkleind.
Het bovenstaande script bespaart een whopping 0.4% voor de gzipped versie
Command om mijn javascript te "builden" en comprimeren is nu als volgt:
code:
1
2
3
| NODE_ENV=production ./node_modules/.bin/browserify -e config.js -t envify -t uglifyify -o public/betch.js bin/wrap_browser_globals public/betch.js ./node_modules/.bin/uglifyjs public/betch.js -o public/betch.js --screw-ie8 -m toplevel -c sequences,properties,dead_code,drop_debugger,unsafe,conditionals,comparisons,evaluate,booleans,loops,unused,hoist_funs,if_return,join_vars,cascade,negate_iife,pure_getters,drop_console |
Hiervoor gebruikte ik de YUI compressor, wat voorheen de beste leek te zijn. De compressor die ik nu gebruik is niet beter op zichzelf, maar biedt meer uitgebreide settings. Ik heb de meeste "unsafe" opties ook kunnen inschakelen omdat ik over het algemeen geen gekke dingen doe in Javascript.
[ Voor 26% gewijzigd door Gamebuster op 28-09-2014 21:57 . Reden: update van code 2 ]
Altijd nog beter dan het kruisje van Skype. Wat een kansloos programma is dat zegF.West98 schreef op zondag 28 september 2014 @ 21:08:
Kom op zeg. Als ik op het plusje druk in Xcode (zodat het programma tenminste fatsoenlijk zichtbaar is) moet toch niet de hele Mac laten crashen?!
Maar dat doet het wel.
Op welke OS? Ik heb de desktop versie op windows 8.1 en die doet niks raars eigenlijk.Douweegbertje schreef op zondag 28 september 2014 @ 21:37:
[...]
Altijd nog beter dan het kruisje van Skype. Wat een kansloos programma is dat zegJe moet wel 10x klikken om dat te kunnen afsluiten.
Nothing to see here!
Allemachtig zeg, hoe krijg jij het toch voor elkaar echt alles to slopen lijkt het wel. Ze zouden jou in dienst moeten nemen als tester. Van de 100 posts in dit topic lijkt 99 wel te zijn over programma's die zich misdragen of freak-gedrag vertonen.F.West98 schreef op zondag 28 september 2014 @ 21:08:
Maar dat doet het wel.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Veel van zijn bug items gaan dan terug met als message "Cannot reproduce"armageddon_2k1 schreef op zondag 28 september 2014 @ 21:49:
[...]
Allemachtig zeg, hoe krijg jij het toch voor elkaar echt alles to slopen lijkt het wel. Ze zouden jou in dienst moeten nemen als tester. Van de 100 posts in dit topic lijkt 99 wel te zijn over programma's die zich misdragen of freak-gedrag vertonen.
Nothing to see here!
Zelfs op linux doet die dat niet. Wel liep de op een na laatste versie soms vast zonder iets te laten merken daarvan. Process liep door maar de gui en de netwerk zooi deed het dan niet meer.Rutix schreef op zondag 28 september 2014 @ 21:48:
[...]
Op welke OS? Ik heb de desktop versie op windows 8.1 en die doet niks raars eigenlijk.
2 man dood, 6 zwaar gewond, door monstertruck
http://www.nu.nl/binnenla...luk-met-monstertruck.html
snip
snip
[ Voor 18% gewijzigd door BtM909 op 29-09-2014 12:19 ]
Ik snap het zelf ook niet. Op mijn eigen computer is het gelukkig niet, maar net voor de vijfde keer gehad dat bij een random knopje gewoon de hele VNC verbinding er mee kapte en als ik dan keek op de MBA was het alsof ie opnieuw was opgestart. Ik was uitgelogd en alles.armageddon_2k1 schreef op zondag 28 september 2014 @ 21:49:
[...]
Allemachtig zeg, hoe krijg jij het toch voor elkaar echt alles to slopen lijkt het wel. Ze zouden jou in dienst moeten nemen als tester. Van de 100 posts in dit topic lijkt 99 wel te zijn over programma's die zich misdragen of freak-gedrag vertonen.
Specifiek ook in XCode. Andere programma's werken prima.
edit:
*zucht*
Ik ga morgen wel wéér opnieuw beginnen en dan gewoon 1-op-1 de intro-tutorial doen. En niet proberen die kennis te gebruiken om m'n eigen app te maken (die qua werkwijze e.d. hetzelfde is)
[ Voor 12% gewijzigd door F.West98 op 28-09-2014 22:55 ]
Ja afschuwelijk! Zaten ook kinderen bijGamebuster schreef op zondag 28 september 2014 @ 22:44:
2 man dood, 6 zwaar gewond, door monstertruck
[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 29-09-2014 12:20 ]
Nothing to see here!
Nee, maar een betonnen afscheiding rijd dat ding ook wel overheen. Mensen daar zeiden dat ze een leiding hebben zien knappen en vloeistof eruit zien spuiten. Kan best de remleiding zijn geweest. Dan is zo'n ding bijna niet meer te stoppen. Je mag al blij zijn dat die tegen een dikke paal en een auto tot stilstand is gekomen... En verder verwijs ik je door naar Mutatie in "Monster truck rijdt publiek in Haaksbergen" voor bewijs dat een hekje niet heel ongewoon is (zelfs bij evenementen met veel zwaarder materieel).Rutix schreef op zondag 28 september 2014 @ 22:57:
[...]
Ja afschuwelijk! Zaten ook kinderen bij. Ik snap sowieso niet waarom ze met zulk weinig bescherming een monster truck stunt doen
denken ze nou echt dat hekken zo'n ding tegen houden!?
Dat je urine iets anders wordt van samenstelling is nog wel normaal, maar niet dat het naar koffie gaat ruiken. Of ik moet zo'n raar lichaam hebben, maar zelfs als ik 3 liter koffie drink ruikt mijn urine nog niet naar koffie...Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:54:
[...]
Uhm das heel normaal? Er zit een hoop spul in koffie waar je lichaam weinig mee kan, dat komt er vrijwel direct weer uit via urine. Dit ruik je vervolgens bij het plassen. [...]
[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 28-09-2014 23:35 ]
Facebook 
Ik heb een account puur en alleen voor logins op 3rd party sites. Verder 0 vrienden (zelfs niet geconnect met mijn vrouw) en alles dichtgegooid wat informatiesharing betreft.
Door peer pressure ben ik maar met mijn moeder geconnect, gezien het feit dat ze soms iets met mij wil delen. "Je hoeft niet mee te doen, maar dan kun je in ieder geval meekijken zo af en toe" was haar argument. Goed, daar stond ik verder niet onwelwilend tegenover. Vanmorgen haar friendrequest geaccepteert, heb ik nu ineens de halve familie in de queue zitten
. Maar eens kijken hoe ik dit nou tactisch op ga lossen zonder op tere zieltjes te trappen... Vast staat dat ik sowieso niet met meer mensen ga connecten.
Ik heb een account puur en alleen voor logins op 3rd party sites. Verder 0 vrienden (zelfs niet geconnect met mijn vrouw) en alles dichtgegooid wat informatiesharing betreft.
Door peer pressure ben ik maar met mijn moeder geconnect, gezien het feit dat ze soms iets met mij wil delen. "Je hoeft niet mee te doen, maar dan kun je in ieder geval meekijken zo af en toe" was haar argument. Goed, daar stond ik verder niet onwelwilend tegenover. Vanmorgen haar friendrequest geaccepteert, heb ik nu ineens de halve familie in de queue zitten
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Tere zieltjes.. Gewoon zeggen dat je geen facebook hebt genomen om op de hoogte te blijven van anderen en dat tenzij ze jouw biologische moeder zijn ook niet genoeg afpersmateriaal hebben om ervoor te zorgen dat je hun gaat accepteren.
De andere optie die je hebt is gewoon te zeggen dat facebook niet echt je ding is en je niets van die interface snapt en dat je daardoor dus ook niet kan accepteren. (dat is wat ik altijd doe ^^ Ik ben gewoon te dom voor Facebook, behalve voor het meelurken
)
De andere optie die je hebt is gewoon te zeggen dat facebook niet echt je ding is en je niets van die interface snapt en dat je daardoor dus ook niet kan accepteren. (dat is wat ik altijd doe ^^ Ik ben gewoon te dom voor Facebook, behalve voor het meelurken
[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 28-09-2014 23:38 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.