Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.372 views

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Zag er inderdaad gruwelijk uit dat ongeluk. De truck remde ook niet af of versnelde zelfs een beetje dus er moet echt iets technisch fout gegaan zijn. Daar zit je dan in je cabine omringd door een menigte mensen waarvan je er zojuist een paar als mieren geplet hebt. Zou niet in zijn schoenen willen staan.

iOS developer

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat laatste argument kan ik onmogelijk verkopen, want als er iemand is in de familie die zoiets moet snappen, dan ben ik dat wel ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

En toen kwam je op deze pagina aan (met mijn settings) en sloeg de post van .oisyn helemaal nergens op :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:04
Mja... gewoon doen alsof ^^

On a sidenote.. mijn productiviteit gaat enorm omlaag nu. Zojuist kwam de R toets van mijn logitech k800 omhoog zetten. Is dus een stukje plastic afgebroken.. Dus meteen maar een mailtje naar logitech gestuurd. Nu moet ik dus de hele tijd op die rubberen zooi drukken :/
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/230931/Fotos/KapotteRToetsLogitechK800.jpg
Ik weet het.. plastic meuk, maar het tobo typt zo onwijs lekker ^^

Zal er ook wel weer op neer komen dat ik het hele tobo moet opsturen, omdat ze niet gewoon alleen de R toets met bijbehorende hinges willen opsturen :X

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 29-09-2014 00:07 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

F.West98 schreef op maandag 29 september 2014 @ 00:03:
En toen kwam je op deze pagina aan (met mijn settings) en sloeg de post van .oisyn helemaal nergens op :+
:Y)

Wat betreft je probleem, je kan de hinges natuurlijk ook gewoon even omruilen met die van een toets die je nooit gebruikt. Scroll lock ofzo.

Ook kun je gewoon een goedkoop scissor switch toetsenbordje kopen, volgens mij zijn al die dingen wel hetzelfde. Heb je meteen 104 vervangende hinges :P

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 29-09-2014 00:27 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-11 21:57

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:55:
Dat laatste argument kan ik onmogelijk verkopen, want als er iemand is in de familie die zoiets moet snappen, dan ben ik dat wel ;)
Buiten facebook zelf alle FB-cookies blokkeren (Ghostery), tenzij nodig om in te loggen.

Als je moet inloggen, gebruik een tweede account.

Originele account zo af en toe checken of iemand iets tegen je wil zeggen. Verder heel FB lekker negeren. Dat werkt voor mij in ieder geval prima.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Caelorum
.oisyn schreef op maandag 29 september 2014 @ 00:24:
[...]
Wat betreft je probleem, je kan de hinges natuurlijk ook gewoon even omruilen met die van een toets die je nooit gebruikt. Scroll lock ofzo.

Ook kun je gewoon een goedkoop scissor switch toetsenbordje kopen, volgens mij zijn al die dingen wel hetzelfde. Heb je meteen 104 vervangende hinges :P
Deze scissorswitches zijn niet helemaal vergelijkbaar met die van andere tobo's en de R toets zelf was ook iets kapot, maar dat maakt niet uit. Ik was vergeten dat ik aan het begin van dit jaar een K800 heb vernield door er koffie overheen te gooien. Die lag dus gewoon nog in de kast (was op zoek naar het bonnetje) dat zij dus ook 104 vervangende onderdelen :D Heb gewoon de R daar vanaf gesloopt ^^ Wel handig eigenlijk, want alles aan dat tobo is eigenlijk gewoon ok, behalve de printplaat. Dus kan ook de nabijheidssensor en zo daar af halen als die ooit kapot gaat.

Ben toch wel blij dat ik niet alle elektronica meteen weggooi als het kapot is. Heb ook nog steeds mij 19" scherm staan waarvan de condensatoren zijn geploft (moet nog steeds nieuwe kopen om erop te solderen ^^)

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 29-09-2014 00:34 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ach, de R toets is sowieso ovewwated :+

• Caelorum
Suwe :D (nu moet ik em natuurlijk wel een beetje ontzien, want ik kan niet nog een keer vervangen de toest zelf vervangen, alleen de scissors)

En heeft er iemand al een userscript gemaakt om edits in reacties ook mee te nemen in die mooie groene balk voor nieuwe berichten?

[ Voor 122% gewijzigd door Caelorum op 29-09-2014 00:38 ]

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:15
Nope :p

Ik ben was aan het draaien :p

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

En dat is nuttig.... want??

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Caelorum schreef op maandag 29 september 2014 @ 00:34:

En heeft er iemand al een userscript gemaakt om edits in reacties ook mee te nemen in die mooie groene balk voor nieuwe berichten?
Lijkt me niet, want daarvoor moet je weten welke posts zijn bewerkt en dat is niet iets waar Tweakers op dit moment een API o.i.d. voor heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 29-09-2014 01:21 ]

We are shaping the future

• azerty
Mijn was moet ook af en toe gedaan worden? :p

En de wasmachines waren de hele dag bezet -_-

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alex) schreef op maandag 29 september 2014 @ 01:18:
[...]

Lijkt me niet, want daarvoor moet je weten welke posts zijn bewerkt en dat is niet iets waar Tweakers op dit moment een API o.i.d. voor heeft.
Dat is niet helemaal waar. Waar het om gaat is dat hij periodiek opvraagt welke posts er geplaatst zijn - als er dan al posts geplaatst dan zijn dan returnt ie die meteen en dan vraagt hij de volgende keer de posts op na de laatste post die gereturned is. Alle data wordt dus eenmalig binnengehaald, en als je op de gele balk klikt dan wordt die data gebruikt om de posts in de topic te zetten (er vindt dan niet nog eens een request plaats).

Het grappige is dat edits wel gewoon meekomen - alleen moet zo'n edit hebben plaatsgevonden voordat er een request wordt gedaan. Je kunt dus feitelijk gewoon na het klikken nog eens alle posts daadwerkelijk ophalen, zodat je altijd de meest recente versie van iedere post hebt. Uiteraard krijg je edits in al toegevoegde posts op dat moment niet mee.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

iOS developer

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11 09:04

Scott

Ik ben, dus ik tweak

F.West98 schreef op zondag 28 september 2014 @ 21:08:
Kom op zeg. Als ik op het plusje druk in Xcode (zodat het programma tenminste fatsoenlijk zichtbaar is) moet toch niet de hele Mac laten crashen?!
Maar dat doet het wel. }:|
Welkom bij Xcode, waar "Xcode quit unexpectedly" een grote leugen is, sms'en een vorm van frustratie-verwerking is (@textfromxcode), en de eerste shortcut die je leert "clean build" is :P

Maar als het werkt, vind ik het wel fantastisch :)

Het zijn vooral de betas die ongelooflijk veel problemen hebben, de final releases zijn vaak wel goed. Je loopt af en toe eens tegen issues aan zoals die van jou, maar 't werkt meestal wel naar behoren.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Heel fantastisch ja. Je kan niet ctrl-drag doen via VNC, dus ik kan m'n storyboards niet goed maken en zit dus steeds te switchen tussen AppCode en XCode (AppCode storyboards zijn niet erg geweldig). Via VNC kan je niet eens je views verslepen dus krijg je de gekste indelingen.

En 3x crashen op één (en de eerste) avond is nou niet echt stabiel....

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ja die had ik al gezien :+ volgens mij was hij in devschuur ook al een keer langs gekomen of ik heb hem van een collega gehad :p.

Nothing to see here!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Maar goed, koffie!

* F.West98 deelt uit

• dev10
  • Laatst online: 08-11 21:42
F.West98 schreef op maandag 29 september 2014 @ 08:38:
Heel fantastisch ja. Je kan niet ctrl-drag doen via VNC, dus ik kan m'n storyboards niet goed maken en zit dus steeds te switchen tussen AppCode en XCode (AppCode storyboards zijn niet erg geweldig). Via VNC kan je niet eens je views verslepen dus krijg je de gekste indelingen.
Ligt het dan aan Xcode of aan VNC? Hint: het is niet Xcode.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Waarom kan ik in AppCode dan wel koppelingen maken?
En die crashes liggen dan weer wel aan XCode.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

.oisyn schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:35:
Facebook :N

Ik heb een account.....
*zoekt .oisyn op* Add me, add me, add me! :+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Creepy schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:28:
[...]

*zoekt .oisyn op* Add me, add me, add me! :+
QFT :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sourcetree is er nu ook in het Nederlands _O-
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HBQGw1sKMBQ6lcH0Pd3ypQSi/thumb.png

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

LOL, “trek” en “duw”. :D

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:45

TheNephilim

Wtfuzzle

Wtf! :p

Overigens de reden dat ik ook (bijv.) Steam op Engels laat staan. Dat werkt gewoon niet in het nederlands :+

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:25
LOL ook Samanvoegen :D

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Stashes heten "Stapels" :D

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-10 22:50

xehbit

LOL; Pak, Trek, Duw, Tak oOo

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:33
Goedemorgen.

Voor een site heb ik een jsfiddle document ingevoegd via iframe wapper.
Nu zie ik sinds kort een resultbalk bovenin op de site en rechts zie je Edit in jsfiddle staan. Die wordt getoond door Jsfiddle. Ben aan het kijken hoe die weg kan. Iemand enig idee?

http://jsfiddle.net/robdegekste/P9Kgs/37/embedded/result/

In het verleden zag je de balk bovenin niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Wackmack op 29-09-2014 10:14 ]

• Bosmonster
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Volgens mij is dat gedaan zodat mensen het niet als gratis hosting gaan gebruiken. Die kun je volgens mij niet weghalen.

• Wackmack
Aha, oke dan houdt het helaas op. Het is wel een jaar zonder die extra balk gegaan, erg jammer nu.
In het begin al gekeken (ook op tweakers) om deze interactieve kaart op Joomla te draaien maar dat lukte destijds niet. Dit was/is een ideale oplossing echter zo'n balk is niet echt mooi.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Voor een paar euro heb je hosting... Voor niets gaat de zon op.

En joomla... -O-

• Wackmack
Tja Joomla, daar heb ik geen invloed op en de site wordt gewoon netjes gehost alleen deze pagina staat extern. De nadelen komen nu helaas naar voren. Heb het nog even opgezocht, de dealerpagina heeft een jaar zonder balk gedraaid. Zal is kijken of er een betaaloptie is om de balk uit te schakelen.

[ Voor 33% gewijzigd door Wackmack op 29-09-2014 10:36 ]

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Misschien moet je het gewoon niet via JSFiddle gaan 'hosten'?

• Wackmack
Nee dat blijkt. Weet jij een alternatief? Via Joomla is deze oplossing helaas niet mogelijk. Dat was natuurlijk het makkelijkste geweest. Hier is al met meerdere mensen naar gekeken.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
OkkE schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:48:
[...]

LOL, “trek” en “duw”. :D
LOL, euh, ik moet even mn code gaan... . trek-ken ? euhm.. jah... backing away now....
Ik zie dit al heel snel verzanden in discussies die in het sex-blunders topic thuishoren :P

• Rikkiz0r
  • Niet online
Versteegrob schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:41:
Nee dat blijkt. Weet jij een alternatief? Via Joomla is deze oplossing helaas niet mogelijk. Dat was natuurlijk het makkelijkste geweest. Hier is al met meerdere mensen naar gekeken.
Zet alles wat in de JSFiddle staat gewoon even in een HTML/CSS/Javascript bestandje en zet die op goedkope webhosting of bij je bestaande webhosting, en embed die in een iframe, 5 minuten werk.

Edit: Of zoals Douweegbertje zegt, gewoon direct in je site natuurlijk :p

[ Voor 7% gewijzigd door Rikkiz0r op 29-09-2014 10:45 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Versteegrob schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:41:
Je hebt een website, en dan wil je 'iets' ergens anders gaan hosten om dat met een iframe te gaan inladen? Wtf. zet het gewoon direct in die website...
Ik snap sowieso niet wat je wilt doen maar ik zie alleen maar halfbakken oplossingen.

Verder; als je iets wilt hosten, met iets betrouwbaars.. dan neem je een hostingpakket.

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Anders kun je altijd nog op Dropbox hosten >:)

• Wackmack
Rikkiz0r schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:44:
[...]

Zet alles wat in de JSFiddle staat gewoon even in een HTML/CSS/Javascript bestandje en zet die op goedkope webhosting of bij je bestaande webhosting, en embed die in een iframe, 5 minuten werk.

Edit: Of zoals Douweegbertje zegt, gewoon direct in je site natuurlijk :p
Top, ga het zo doen. Wilde het eerst samenvoegen in Joomla, HTML en de CSS werken netjes van de pagina echter de Javascript wordt niet goed geladen. Bedankt voor de hulp.
Douweegbertje schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:44:
[...]

Je hebt een website, en dan wil je 'iets' ergens anders gaan hosten om dat met een iframe te gaan inladen? Wtf. zet het gewoon direct in die website...
Ik snap sowieso niet wat je wilt doen maar ik zie alleen maar halfbakken oplossingen.

Verder; als je iets wilt hosten, met iets betrouwbaars.. dan neem je een hostingpakket.
Snap je WTF echter jou idee heb ik natuurlijk direct geprobeerd. Echter werkte dit niet in Joomla. Heb zelfs nog met de bouwer van de site gesproken. Vandaar deze "tijdelijke" externe oplossing.

[ Voor 36% gewijzigd door Wackmack op 29-09-2014 10:55 ]

• Rikkiz0r
  • Niet online
Waarom wordt de Javascript niet goed geladen?

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Rikkiz0r schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:58:
Waarom wordt de Javascript niet goed geladen?
Zou je dat echt willen weten? Je hebt het tegen iemand die zijn site op JSFiddle host hè :P

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 29-09-2014 10:59 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Rikkiz0r
  • Niet online
Ik vermoed dat het gewoon direct in de pagina kan, maar dat hij iets verkeerd doet :P
(<script> tags vergeten oid zeg maar ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door Rikkiz0r op 29-09-2014 11:01 ]

• Wackmack
Ga er weer even induiken Rikkiz0r, kom bij je terug. Javascript stond niet direct op de pagina.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bosmonster schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:19:
Volgens mij is dat gedaan zodat mensen het niet als gratis hosting gaan gebruiken. Die kun je volgens mij niet weghalen.
http://fiddle.jshell.net/robdegekste/P9Kgs/37/show/ ;)
...en dat werkt dan weer net zo lang tot ze de url weer 'verbouwen' omdat iedereen z'n site op jsfiddle loopt te 'hosten'.

Maar verder eens met de rest; ga niet lopen klootviolen met jsfiddle voor die paar kwartjes per jaar. Da's niet tof voor jsfiddle en daarbij heb je, as said, voor een habbekrats hosting om zo'n paar bestandjes onder te brengen.

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 29-09-2014 11:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Wackmack
Wow! Super bedankt. Maar het probleem ligt ook niet in de hosting. De site wordt netjes ergens gehost echter krijg ik deze pagina niet werkend onder Joomla. Daar ben ik nu wel mee bezig om het op de eigen hosting te krijgen om van JSFiddle af te zijn. Zie mijn reactie, Versteegrob in "Imagemap verhuizen Wordpress naar Joomla"

• Bosmonster
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Jegorex schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:51:
Anders kun je altijd nog op Dropbox hosten >:)
Geloof het of niet, dat werkt verdomd goed :+

M'n vriendin heeft een lekker lopend blog met heel veel afbeeldingen en die staan nu op dropbox. Makkelijk te beheren vanaf je lokale sync en het scheelt tientallen GB's aan dataverkeer iedere maand :P

• Gamebuster
http://pastebin.com/raw.php?i=dYN9yaw0

Sla dit bestand op als <naam>.html en upload deze naar je de root van je public-files op server. Je kan de pagina dan bezoeken op <domeinnaam>/<naam>.html

• Rutix
Gamebuster schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:46:
http://pastebin.com/raw.php?i=dYN9yaw0

Sla dit bestand op als <naam>.html en upload deze naar je de root van je public-files op server. Je kan de pagina dan bezoeken op <domeinnaam>/<naam>.html
Your request has been blocked by McAfee Web Gateway because you have not been authorized and authorization is required.
:(

Nothing to see here!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Oeps.

Je moet mij ook geen rechten op een Live webserver geven. Foutje met chown zorgde even voor wat paniek. :o O-)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Gamebuster
You sure? Bij mij werkt-ie in iedere browser

• Rutix
Gamebuster schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:49:
[...]

You sure? Bij mij werkt-ie in iedere browser
Het is een McAfee melding dus zal wel de proxy of firewall van UWV hier zijn :+

Nothing to see here!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
.oisyn schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:35:
Facebook :N

Ik heb een account puur en alleen voor logins op 3rd party sites. Verder 0 vrienden (zelfs niet geconnect met mijn vrouw) en alles dichtgegooid wat informatiesharing betreft.

Door peer pressure ben ik maar met mijn moeder geconnect, gezien het feit dat ze soms iets met mij wil delen. "Je hoeft niet mee te doen, maar dan kun je in ieder geval meekijken zo af en toe" was haar argument. Goed, daar stond ik verder niet onwelwilend tegenover. Vanmorgen haar friendrequest geaccepteert, heb ik nu ineens de halve familie in de queue zitten 8)7. Maar eens kijken hoe ik dit nou tactisch op ga lossen zonder op tere zieltjes te trappen... Vast staat dat ik sowieso niet met meer mensen ga connecten.
Fake account aanmaken en verder zeggen dat je geen FB hebt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Caelorum
Oh, god... Ik ben weer eens vacatures aan het kijken. Die dingen slaan meestal echt nergens op he.. Sowieso al irritant dat ze allemaal het liefst 5+ jaar werkervaring willen hebben. En dan is het allemaal ook C# of php. Denk dat het maar weer eens tijd voor mij is om Essential C# door te lezen ^^

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Zijn er hier mensen nog geïnteresseerd in een nieuwe Bitcoin-miningpool?

Ik zoek nog vrijwilligers / miners en de beloning is reuze!

http://www.righto.com/201...ith-pencil-and-paper.html

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• azerty
BtM909 schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:32:

.oisyn is vast wel geïnteresseerd :+

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-11 18:18
BtM909 schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:32:

Past perfect in het "What-If?"-boek :)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Caelorum schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:32:
Oh, god... Ik ben weer eens vacatures aan het kijken. Die dingen slaan meestal echt nergens op he.. Sowieso al irritant dat ze allemaal het liefst 5+ jaar werkervaring willen hebben. En dan is het allemaal ook C# of php. Denk dat het maar weer eens tijd voor mij is om Essential C# door te lezen ^^
Ik snap die jaren ook niet helemaal. Ik heb liever iemand die twee jaar lang zijn eigen product gebouwd heeft van ontwerp tot release en onderhoud dan iemand die in een team vijf jaar lang een beetje heeft lopen Ravensburgeren.

Afbeeldingslocatie: http://www.portecenter.nl/files/imagecache/product_full/ravensburger28192.jpg

iOS developer

• Caelorum
^^ En dan ga je zo rondkijken op die vacaturebanken en dan moet je een keuze maken tussen tijdelijk of vast. Boeit mij het nou... Iets tijdelijks kan toch ook vast worden? En anders ben ik wel weer een jaar ofzo verder. Daarnaast is het sowieso niet super handig om jaren bij hetzelfde bedrijf te hangen in de IT, toch?

• Rutix
Caelorum schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:10:
^^ En dan ga je zo rondkijken op die vacaturebanken en dan moet je een keuze maken tussen tijdelijk of vast. Boeit mij het nou... Iets tijdelijks kan toch ook vast worden? En anders ben ik wel weer een jaar ofzo verder. Daarnaast is het sowieso niet super handig om jaren bij hetzelfde bedrijf te hangen in de IT, toch?
Te kort bij een bedrijf is ook niet goed though. Dan kom je namelijk over als job hopper en dat vind niet iedereen tof ;).

Nothing to see here!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Caelorum schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:32:
Och, ik krijg ook CV's met meer jaren werkervaring in C# dan dat het hele framework bestaat :X Of ik krijg CV's van jongens die een paar jaar werken en meteen als senior worden omschreven en capabel om een heel project in hun uppie te trekken...

Tuurlijk, er zullen jongens zijn die dat echt kunnen, maar de grote hoeveelheid CV's die dat beweren is wel erg opvallend. Daarnaast lijkt het mij dat als je echt zo goed bent, je via andere kanalen binnenkomt dan die mij proberen lastig te vallen...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• azerty
Ik heb al 14 jaar c# ervaring :+

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Pff, ik zie al 30 jaar scherp! :+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Caelorum
Nouja, dat kan toch nog wel? Het framework is uit 2000 :P (en wie kijkt er nou op die paar maanden verschil?)

• azerty
Caelorum schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:46:
Nouja, dat kan toch nog wel? Het framework is uit 2000 :P (en wie kijkt er nou op die paar maanden verschil?)
Inderdaad, ik volg het al sinds ik 10 was :*) :+

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Toen ik 10 was was ik blij met mijn in GWBasic geprogrammeerde password protection welke je met ctrl+c gewoon kon bypassen. Of door alleen maar op de 'r' te rammen want alleen de laatste character werd goed gevalideerd. :+

Storyteller @ soundcloud

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Caelorum schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:46:
2002
De specs zijn wat ouder, maar de daadwerkelijke "release" was pas in 2002. En ik verwacht heus niet dat iedereen meteen aan de slag ging met het nieuwe spul. En dan zeker niet op een niveau die "ervaring" genoemd mag worden... Desalniettemin krijg ik geregeld profielen met zelfs 15 jaar .net ervaring... :/

Zelf ben ik overigens in september 2002 ingestapt in het .NET framework (tijdens mijn eerste stage) :) Mocht meteen even een integratie met Sharepoint knutsellen (dat was destijds redelijk brak gedocumenteerd)...

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:09
.Gertjan. schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:54:
[...]

2002
De specs zijn wat ouder, maar de daadwerkelijke "release" was pas in 2002. En ik verwacht heus niet dat iedereen meteen aan de slag ging met het nieuwe spul. En dan zeker niet op een niveau die "ervaring" genoemd mag worden... Desalniettemin krijg ik geregeld profielen met zelfs 15 jaar .net ervaring... :/

Zelf ben ik overigens in september 2002 ingestapt in het .NET framework (tijdens mijn eerste stage) :) Mocht meteen even een integratie met Sharepoint knutsellen (dat was destijds redelijk brak gedocumenteerd)...
Weet je zeker dat er in die gevallen niet 1,5 stond? :D Of zijn het van die recruiters die CV's door spelen en zeggen: "nouja, 15 jaar komt een stuk beter over dan 11, en het verschil zal hij niet merken...."

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:51
[...]

2002

.NET 1.0 en SharePoint (pre 2007)!
Had jij even geluk met je stage opdracht... :+

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Erwin537 schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:57:
[...]

Weet je zeker dat er in die gevallen niet 1,5 stond? :D Of zijn het van die recruiters die CV's door spelen en zeggen: "nouja, 15 jaar komt een stuk beter over dan 11, en het verschil zal hij niet merken...."
Nope, echt 15 jaar. Waren dan ook wel seniors (ook in de leeftijd waar ik u tegen zou moeten zeggen), maar die 15 jaar trok meteen mijn aandacht. Zelfs de keren dat ik 14 zag bleek dat dus overdreven te zijn...

De keuze van de betreffende recruiters zijn overigens sowieso vreemd. Zulke profielen sluiten totaal niet aan op wat we zoeken en al helemaal niet op mijn bedrijfsvisie/structuur...

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 11:39

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik weet dat ik in 2001 al met .NET aan het spelen was.
Ben het pas in 2005 echt gaan gebruiken.

Lekker op de bank

• Caelorum
[...]2002
De specs zijn wat ouder, maar de daadwerkelijke "release" was pas in 2002. [...]
Ah, dat wist ik niet. De geschiedenis van het framework boeit me ook niet zo super veel eerlijk gezegd. In 2002 deed ik mijn eerste pogingen met java om vervolgens maar met AS3/flex bezig te gaan. Pas in 2005 ben ik in C# gerold. Wat dat betreft heb ik 9 jaar (hobby)ervaring (je moet een beetje creatief zijn toch? :+)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Jan_V schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:58:
[...]

.NET 1.0 en SharePoint (pre 2007)!
Had jij even geluk met je stage opdracht... :+
Jep... Toch voelde het een stuk beter dan dat brakke Java (1.3?) waar we destijds op de opleiding mee moesten werken. Visual studio was destijds al een redelijk fijn programma.

Ik moest de taal in mijn uppie eigen maken, ik was de enige programmeur in het Microsoft hoekje en de eis was dat het met SP moest werken. SP was destijds zeer slecht gedocumenteerd, dus dat was een redelijk pijnlijk verhaal.

Desalniettemin erg veel geleerd en sindsdien .NET altijd redelijk trouw gebleven :P
Een paar jaar geleden een korte uitstap naar Java voor een support project, maar Was blij toen het naar .NET werd omgeschreven.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Tweakers berichtje van de beta:
nieuws: Beta 1 van Visual Studio.NET op komst
Leuk om die comments weer eens te lezen :)

Lekker op de bank

• Caelorum
HAHA
[...]Je wordt nu gedwongen om de ranzige programmeerwijze van alle code achter de eventhandlers los te laten en heel algemeen te programmeren. Je maakt dus zeg maar 1 app en daarbij maak je 1 interface. Die interface wordt een webapp in je browser en een gewoon schermpje op je desktop pc. [...]
Die is nu echt niet meer zo blij hoor als die dat probeert ^^ (persoon die dat schreef lurkt hier nog wel mee denk ik)

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 29-09-2014 14:07 ]

• Sebazzz
  • Laatst online: 19:51

Sebazzz

3dp

Waarom moet M$ nu altijd hun eigen standaard maken? Waarom houden ze het niet gewoon bij de echte Sun java?
:D
Mooi ook dat ongefundeerd blaten over iets waar je geen verstand van hebt van alle tijden is :P
Mja, ik heb laatst een C# review van een prof van MIT gelezen, en het is een soort java, alleen hebben ze een aantal dingen die juist zo mooi zijn bij java weggelaten. Je moet opeens weer zelf je geheugenmanagement doen, en de hele platform onafhankelijkheid is er uit. ;(

Een soort windows-only java met pointer dus. :'(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

"een prof van MIT" _o-
Zou dit programma gratis worden?
->
Wat denk je, tis geen Linux hoor!

[ Voor 66% gewijzigd door kenneth op 29-09-2014 14:12 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Caelorum schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:06:
HAHA

[...]

Die is nu echt niet meer zo blij hoor als die dat probeert ^^ (persoon die dat schreef lurkt hier nog wel mee denk ik)
Die is wel redelijk met de tijd meegegaan hoor. :)
Dat is de maker va LLBLGen en is sindsdien actief gebleven op Tweakers

Lekker op de bank

• Caelorum
Sebazzz schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:10:
[...]
Mooi ook dat ongefundeerd blaten over iets waar je geen verstand van hebt van alle tijden is :P
[...]
Die heeft gehoord dat unsafe er in zit en dat je met pointers kan werken en ging er dus meteen vanuit dat je met pointers moet werken ^^ Zo mooi hoe mensen hun eigen verhaaltjes gaan verzinnen bij bepaalde gegevens :D
ZaZ schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:15:
[...]
Die is wel redelijk met de tijd meegegaan hoor. :)
Dat is de maker va LLBLGen en is sindsdien actief gebleven op Tweakers
Kan zijn, maar zoals hij het daar beschreef (dat het makkelijk gaat worden) is het nog steeds niet echt. Gelukkig overigens dat de meeste mensen wel met de tijd meegaan in de IT. Ken wel wat exemplaren die dat dus niet doen (ik kijk naar jullie @ universiteit ^^)

[ Voor 36% gewijzigd door Caelorum op 29-09-2014 14:21 . Reden: super makkelijk -> makkelijk ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb ook 15 jaar .NET ervaring!

Grmpf. Mijn komma-toets werkt niet goed meer.

[ Voor 3% gewijzigd door F.West98 op 29-09-2014 15:18 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Buiten dat is C# / .Net ook zo groot. Ik ontdek zo vaak in C# en het .Net framework dingen waar ik nog nooit van gehoord had. En dan heb je nog de verschillende frameworks die er weer bij horen waar ook weer dingen tussen zitten waarvan ik van het bestaan niet eens afwist tot ik er mee moest werken (Windows Workflow Foundation bijvoorbeeld).
Rutix schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:13:
[...]

Te kort bij een bedrijf is ook niet goed though. Dan kom je namelijk over als job hopper en dat vind niet iedereen tof ;).
Tijdelijke projecten zijn tijdelijke projecten.

[ Voor 30% gewijzigd door BikkelZ op 29-09-2014 15:31 ]

iOS developer

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BikkelZ schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:25:
Tijdelijke projecten zijn tijdelijke projecten.
Dan neig je meer richting zzp/zelfstandige, op zich ook geen probleem hoor. Als werknemer kom je meestal niet in aanraking met tijdelijke projecten, veel werkgevers zullen niet iemand aannemen voor een tijdelijk project (gezien de wet en regelgeving op arbeid) en zullen dan sneller externe consultants/detachering kiezen.

Mijn CV is overigens ook een redelijk "drukke". Heb in de afgelopen jaren ook best wat werkgevers gezien, maar tot nu toe is daar nooit echt een vraagteken bij gezet. Het waren over het algemeen ook erg verschillende banen en ben daar meestal uitgegroeid of tot de conclusie gekomen dat het niet aansloot bij mijn wensen (qua organisatie/werk).

Aan de andere kant moet ik zeggen, dat ik als werkgever, wel zou twijfelen over de loyaliteit van de betreffende werknemer. Zeker als klein bedrijf wat veel investeert in zijn mensen zou ik het niet leuk vinden als iemand snel hopt. Blijft wat dat betreft een gevoelskwestie waarbij voor ieder voordeel, er tevens een nadeel lijkt te zijn :)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik vind het ook wel leuk om te wisselen om heel eerlijk te zijn, jammere was dat ik echt een leuke baan had toen ik vertrok uit Nederland en het was echt vervelend om daar weg te gaan. Zit nu twee jaar bij mijn huidige werkgever en ik ben weer rustig om me heen aan het kijken nu. Project bevalt me prima maar ik word lokaal betaald en dat verdient relatief goed maar het valt tegen vergeleken met Nederlandse tarieven.

Wat mij betreft zijn mensen die héél lang bij de zelfde werkgever blijven in de zelfde rol en mensen die overal precies één jaar werken net zo verdacht als mensen die een paar keer snel weg gaan en dan weer een tijdje langer ergens blijven. Bij sommige banen heb ik eerlijk gezegd achteraf het gevoel dat ik te lang gebleven ben terwijl ik binnen twee maanden wist dat het op niks ging uitdraaien.

[ Voor 32% gewijzigd door BikkelZ op 29-09-2014 16:53 ]

iOS developer

Verwijderd

Dat jobhoppen vind ik het leuke aan consultancy. Om de zoveel maand / jaar heb je een nieuw project waar je weer wat totaal nieuws mag doen.

Vandaag mijn eerste dag op mijn nieuwe project in Marseille achter de rug. Dit project zou voor mij normaal gezien ongeveer 2,5 jaar duren wat ontzettend lang is in vergelijking met andere projecten (gewoonlijk max 1 jaar). Tot nogtoe ziet het er allemaal best interessant uit dus klaag ik niet :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Voor de mensen die een wat stabielere werkomgeving behoeven, zie sig O-)

1 pil teveel maakt geen crimineel.

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 29-09-2014 18:48 ]

Verwijderd

.oisyn schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:40:

Ik denk niet dat ik daar met mijn skillset binnen geraak. Overigens denk ik gewoon dat gamedevelopment niet meteen iets voor mij is. Geef mij in de plaats maar lekker droge business logica!

• Gamebuster
.oisyn schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:40:

Als jullie me opleiden is het bespreekbaar. C++, Direct3D en OpenGL liggen allemaal op mijn lijstje wat ik zou willen leren.

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 29-09-2014 19:22 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Werving, alweer? Kom op zeg, .oisyn :+

[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 29-09-2014 19:48 ]

• Caelorum
Ik stoor me er niet zo aan hoor ^^

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37

orf

Je moet alleen een beetje uitkijken dat niet iedereen ineens gaat werven. ;)
Straks krijgen we recruiters in de Coffee Corner.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Oh ik acht bepaalde mensen meer dan geschikt om die er vervolgens zo snel mogelijk weer uit te werken!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gleighton schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:23:
Oh ik acht bepaalde mensen meer dan geschikt om die er vervolgens zo snel mogelijk weer uit te werken!
Volgens mij zijn we daar allemaal wel vrij goed in :Y

• Creepy
  • Laatst online: 01:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Een recruiter die hier ligt komt binnen no-time huilend in een hoekje, en dan hebben we als mods nog niet eens in hoeven grijpen :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Precies :Y

We are shaping the future

• Caelorum
Kunnen we dat niet eens een keer testen?

• Gamebuster
Wie nodigt een recruiter uit?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Recruiter:
Heb jij mijn eerdere bericht in goede orde ontvangen?
Ik:
Als ik interesse had dan zou ik wel gereageerd hebben ;-)
Recruiter:
Duidelijk dat dit je interesse niet wekt.. Wat zou wel interessant voor je kunnen zijn?
Ik:
Afbeeldingslocatie: http://assets.diylol.com/hfs/8dc/ddd/f2c/resized/futurama-fry-meme-generator-not-sure-if-serious-or-joking-93dd48.jpg

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik vraag me eigenlijk af, kunnen jullie eten bestellen wat nog enigszins gezond is in jullie regio? Af en toe redelijk vaak ben ik enorm lui, en heb ik absoluut geen zin in koken. Echter heb ik ook niet altijd zin in een vette bak patat met vlees er over, wat knoflooksaus en sla. Daarnaast ook eigenlijk niet in een pizza, of een paar stukken vlees met slappe patat.

Los van wat matige pasta's bij een pizza tent of een maaltijd salade die maar meh-meh is kan ik eigenlijk niets bestellen.. -O-

Ter info, via thuisbezorgd kan ik in mijn regio bij 46 toko's bestellen, en geen één kan iets gezonds leveren!!

Nu we toch allemaal aan het recruiten zijn. Ik ben op zoek naar een goede kok, en een paar gasten die op een brommer willen rijden :+
Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.