Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.372 views

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37

orf

Hi Caelorum,Gamebuster, Creepy, Cartman! en Douweegbertje,

Zit je nog een beetje op je plek bij je huidige werkgever? Ik heb een interessante functie voor je in Leiden (zie signature). Als je geen interesse hebt, kun je de vacature dan doorsturen naar minstens 10 collega's of vrienden?

Even linken?

[ Voor 3% gewijzigd door orf op 29-09-2014 21:10 ]

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

En als je nog iemand anders weet, heb ik hier nog een Mac Coupon en 50 euro als hij een baan via mij krijgt!11on1!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
@orf Sorry voor de directe benadering maar nee.

@Douweegbertje zelf koken, luie donder. Serieus... ga koken :) Pak anders een zondagmiddag als t doordeweeks niet lukt, kook n paar gerechten en vries t in. Zelf koken gaat je ook veel geld besparen, afhalen is zo bizar duur.

[ Voor 43% gewijzigd door Cartman! op 29-09-2014 21:17 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:04
Douweegbertje schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:09:
[...] Ter info, via thuisbezorgd kan ik in mijn regio bij 46 toko's bestellen, en geen één kan iets gezonds leveren!![...]
Kan hier zeker wel wat gezonds bestellen. De meeste toko's hebben wel iets gezonds er in zitten, maar we hebben ook een Japans restaurant zitten hier die bezorgt. Daar zit zeker veel gezonds tussen :) (en soms ook goed pittig ook overigens :X)
orf schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:09:
Hi Caelorum,Gamebuster, Creepy, Cartman! en Douweegbertje, [...]
Even linken?
^^ 3 jaar ervaring met PHP.. nee, dank je :D Ik kom gelukkig tot een half jaar...

• orf

orf

Inderdaad zelf koken. Je kunt ook www.thuisafgehaald.nl proberen. Best veel aanbod in jouw regio. Zelf nooit geprobeerd. Ik probeer 5x per week te koken. 1x uit eten, 1x iets bestellen.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Het probleem met gezond eten bestellen is dat het te duur is en gewoon niet goed blijft onderweg. En dan bestelt niemand het.

Kijk vet eten kan best even een kwartiertje onderweg zijn maar doe dat maar eens met normaal eten.

iOS developer

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:33
Als "weinig moeite" en "gezond" de criteria zijn (en "lekker" niet) dan: Soylent.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Doe die invite eens accepteren dan!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Creepy

Creepy

Duurt lang!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• orf

orf

:D
geaccepteerd

[ Voor 86% gewijzigd door orf op 29-09-2014 21:43 ]

• Creepy

Creepy

Zo, he he :P

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-11 21:57

Firesphere

Yoshis before Hoshis

LinkedIn... wat is dat :?

Regelmatig mailtjes op m'n github-account met "Je profiel viel op"

Ehhhh, welk profiel precies? Ik heb geen LinkedIn :D

[ Voor 71% gewijzigd door Firesphere op 29-09-2014 21:47 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hier in Delft ook zat verscheidene opties voor bezorgen.
Maar na mijn vakantie in Turkije mis ik toch wel de McFlurry's bezorgd krijgen. McDonalds bezorg service <3

• Douweegbertje

Douweegbertje

BikkelZ schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:26:
Het probleem met gezond eten bestellen is dat het te duur is en gewoon niet goed blijft onderweg. En dan bestelt niemand het.

Kijk vet eten kan best even een kwartiertje onderweg zijn maar doe dat maar eens met normaal eten.
Ben ik het niet helemaal mee eens.. Er zijn zat gerechten die te bereiden zijn en daarna verstuurd kunnen worden a ~20 - 30 minuten 'reistijd'. Even simpel gezegd, in restaurants heb je ook van die lampen waar je eten onder word gezet om het warm te houden totdat de rest van het eten klaar is.

Het hoeft ook niet allemaal geweldig te zijn, maar ik wil iets anders dan 300 gram vlees met een hoopje sla. Een simpele spaghetti met een goede portie groente en niet zo'n enorm vet makende saus zou al fijn zijn.

@Cartman! Ja ik ben lui, maar ik kook wel en soms kook ik eens een wok vol nasi / rijst met allerlei meuk wat ik vervolgens opsla in de vriezer. Ik wil alleen niet 7 dagen in de week koken, en ipv weer vette meuk te bestellen of van die vage magnetronmaaltijden wil ik iets normaal, vers, gezonds geleverd krijgen :)

Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben hierin.. vooral niet als je ziet wat voor zooi je allemaal wel niet kan bestellen :+
orf schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:15:
Inderdaad zelf koken. Je kunt ook www.thuisafgehaald.nl proberen. Best veel aanbod in jouw regio. Zelf nooit geprobeerd. Ik probeer 5x per week te koken. 1x uit eten, 1x iets bestellen.
Nice :D
Mijn wijk zit vol 'koks' lol. Misschien eens proberen!

[ Voor 12% gewijzigd door Douweegbertje op 29-09-2014 22:18 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
orf schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:09:
Hi Caelorum,Gamebuster, Creepy, Cartman! en Douweegbertje,

Zit je nog een beetje op je plek bij je huidige werkgever? Ik heb een interessante functie voor je in Leiden (zie signature). Als je geen interesse hebt, kun je de vacature dan doorsturen naar minstens 10 collega's of vrienden?

Even linken?
Gadverdamme PHP :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Soultaker schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:26:
Als "weinig moeite" en "gezond" de criteria zijn (en "lekker" niet) dan: Soylent.
Heb je het weleens geprobeerd? Zo ja hoe smaakt het?

Nothing to see here!

• orf

orf

Stuur je de vacature dan wel door?

Uiteindelijk weer bij PHP sucks. Wat is het volgende onderwerp als we de juiste volgorde aanhouden? recruiters -> PHP sucks -> ...?

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:25
orf schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:29:
[...]

Stuur je de vacature dan wel door?

Uiteindelijk weer bij PHP sucks. Wat is het volgende onderwerp als we de juiste volgorde aanhouden? recruiters -> PHP sucks -> ...?
F.West encoding?
orf schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:32:
Als ik m�g kiezen, dan t©lÃch liever versiebeheer.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Ryur op 29-09-2014 22:33 ]

• orf

orf

• Douweegbertje

Douweegbertje

Kunnen we niet eens IIS, Windows Server en de stabiliteit van MSSQL bashen? Echt.. in één maand tijd, IIS 3x een herstart moeten geven, SQL 1x, de server waar MSSQL op stond en één webserver vanwege een lsass.exe die hyper werd..

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

orf schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:32:
CVS!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Douweegbertje schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:33:
Kunnen we niet eens IIS, Windows Server en de stabiliteit van MSSQL bashen? Echt.. in één maand tijd, IIS 3x een herstart moeten geven, SQL 1x, de server waar MSSQL op stond en één webserver vanwege een lsass.exe die hyper werd..
Zulke problemen heb ik nooit, bij mij draaien IIS, MSSQL en Windows allemaal hartstikke stabiel.

We are shaping the future

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:21
Douweegbertje schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:14:
[...]

Nice :D
Mijn wijk zit vol 'koks' lol. Misschien eens proberen!
Hier ook. Voornamelijk cupcakes alleen...

Maar goed wat rijst met kip en dergelijke is zo in elkaar geklapt gelukkig

[ Voor 16% gewijzigd door sig69 op 29-09-2014 22:47 ]

Roomba E5 te koop

• Caelorum

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Alex) schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:39:
[...]
Zulke problemen heb ik nooit, bij mij draaien IIS, MSSQL en Windows allemaal hartstikke stabiel.
QFT

Hmm.. Bans resetten je geboortedatum hier kennelijk :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Soultaker
Rutix schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:26:
Heb je het weleens geprobeerd? Zo ja hoe smaakt het?
Ik heb een variant ervan geproefd (van iemand die z'n eigen recept gemaakt had, op basis van Soylent en wat eigen onderzoek).

Het smaakt niet vies. Weinig textuur, wel vrij zoet. Dat komt omdat de hoofdbestanddelen van een gebalanceerd dieet feitelijk suiker, vet en proteïne zijn. Er zitten nog meer dingen als vitaminen en mineralen in, maar verhoudingsgewijs is dat zo weinig dat je er weinig van proeft. Je kunt het verdunnen met water en tot een lage temperatuur koelen; dan proef je het zoete minder.

Al met al is het niet echt lekker, maar ook niet echt vies. Je eet het omdat je geen zin hebt om veel tijd of moeite te steken in boodschappen doen, koken en afwassen, maar wel voedsel nodig hebt om een actief leven te leiden.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Alex) schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:39:
[...]
En.. hoe intensief word het gebruikt? MSSQL draait hier standaard op zo'n 50-75%cpu op een quad xeon ~2.4+ oid.

• Alex)
Douweegbertje schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:13:
[...]

En.. hoe intensief word het gebruikt? MSSQL draait hier standaard op zo'n 50-75%cpu op een quad xeon ~2.4+ oid.
Een stuk minder intensief dan dat, maar ik weet genoeg omgevingen waar MSSQL zwaar wordt gebruikt en dat geen enkel probleem vormt. :)

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Douweegbertje schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:14:
[...]
Het hoeft ook niet allemaal geweldig te zijn, maar ik wil iets anders dan 300 gram vlees met een hoopje sla. Een simpele spaghetti met een goede portie groente en niet zo'n enorm vet makende saus zou al fijn zijn.

@Cartman! Ja ik ben lui, maar ik kook wel en soms kook ik eens een wok vol nasi / rijst met allerlei meuk wat ik vervolgens opsla in de vriezer. Ik wil alleen niet 7 dagen in de week koken, en ipv weer vette meuk te bestellen of van die vage magnetronmaaltijden wil ik iets normaal, vers, gezonds geleverd krijgen :)
Een simpele doch heerlijke spaghettimaaltijd is in nog geen 15 minuutjes zelf te bereiden. Dat is sneller dan dan dat er bezorgd kan worden. Daarnaast heeft de Appie prima verse en gezonde magnetronmaaltijden. Van boerenkool tot pasta's en wereldgerechten.

En eet eens vegetarisch (zonder vleesvervangers zoals soja of tofu). Niet dat je direct vegetarier hoeft te worden, maar het geeft wel een andere kijk op hoe je een voedzame maaltijd samenstelt.
Douweegbertje schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:33:
Linux FTW :+

• Douweegbertje

Douweegbertje

Alex) schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:15:
[...]

Een stuk minder intensief dan dat, maar ik weet genoeg omgevingen waar MSSQL zwaar wordt gebruikt en dat geen enkel probleem vormt. :)
Misschien omdat ze structureel MSSQL een herstart geven... :+

• Alex)
Douweegbertje schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:29:
[...]

Hahahaha. Nee.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:04
[...]

Vier machines die constant op 50% draaien, 's nachts tegen de 90% aan hikken voor 6 tot 7 uur lang vanwege allerlei jobs die flinke hoeveelheden data verstuwen.
Nooit problemen, behalve als Hibernate (Java) weer eens wat probeert te mishandelen in onze database. Hibernate 3, echt een misbaksel in sommige opzichten :P Ook dan hoeven we trouwens nooit de MSSQL server te herstarten, alleen de applicatieserver (Glassfish).

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Avalaxy schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:57:
Fucking trieste wachtwoordeisen van de KVK :')
[afbeelding]
Die klote hoeren ING zorgt er ook steeds voor, dat ik daar mijn wachtwoord maar niet kan onthouden.
OK, dan wordt het maar weer de zoveelste Welkom2014, dat mag tenminste wel.... 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rDOMOOG.png

500 "The server made a boo boo"

• Douweegbertje

Douweegbertje

Merethil schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:40:
[...]

Vier machines die constant op 50% draaien, 's nachts tegen de 90% aan hikken voor 6 tot 7 uur lang vanwege allerlei jobs die flinke hoeveelheden data verstuwen.
Nooit problemen, behalve als Hibernate (Java) weer eens wat probeert te mishandelen in onze database. Hibernate 3, echt een misbaksel in sommige opzichten :P Ook dan hoeven we trouwens nooit de MSSQL server te herstarten, alleen de applicatieserver (Glassfish).
Mja ik snap het ook eigenlijk niet, want ansich draait het allemaal prima. Het is gewoon dat we om de haverklap problemen krijgen van hickups indien dat ding langer dan ~1-2 weken draait. Elke nacht wordt er sowieso nog eens via SP zo'n ~65gig aan data erin geschreven en dan daarna worden er ontzettend veel requests op uitgevoerd :/
Op een gegeven moment komen er vertragingen en moet je query soms ~1-2 sec in de 'wacht' staan omdat andere nog bezig zijn.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Douweegbertje schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:13:
[...]

Hier zit 'ie op 50% op een vrij trage VPS (2Ghz dualcore beschikbaar), geen problemen (behalve restart vanwege RAM gebruik nadat ik wat databases opnieuw had aangemaakt)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Merethil
Douweegbertje schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:48:
[...]

Mja ik snap het ook eigenlijk niet, want ansich draait het allemaal prima. Het is gewoon dat we om de haverklap problemen krijgen van hickups indien dat ding langer dan ~1-2 weken draait. Elke nacht wordt er sowieso nog eens via SP zo'n ~65gig aan data erin geschreven en dan daarna worden er ontzettend veel requests op uitgevoerd :/
Op een gegeven moment komen er vertragingen en moet je query soms ~1-2 sec in de 'wacht' staan omdat andere nog bezig zijn.
Toch eens kijken wat er op dat moment dan allemaal draait, want locking hebben we ook wel eens last van gehad. SQL Server heeft een profiler waar je dat vrij makkelijk mee kan spotten op het moment zelf.

• Styxxy
  • Laatst online: 16:19
[...]
Uptime 32 dagen op onze acceptatie omgeving op dit moment :). Met MSSQL hebben we geen echte problemen... (Productie was dit weekend herstart, doen we altijd na een release).

• Douweegbertje

Douweegbertje

Merethil schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:49:
[...]

Toch eens kijken wat er op dat moment dan allemaal draait, want locking hebben we ook wel eens last van gehad. SQL Server heeft een profiler waar je dat vrij makkelijk mee kan spotten op het moment zelf.
Ik heb al uren besteed aan profiling.. alleen dan staat er een query in (of ervoor etc.) die heel normaal zijn en bij opnieuw uitvoeren 'super snel' klaar zijn :/

• Caelorum
Intel: "This installation may take several minutes, depending on your system and the options you selected."
Half uur later is die iets van halverwege... juist... Zeg dan gewoon dat het pokkelang kan duren zodat ik weet dat ik eerst moet slapen voordat ik het ga installeren en niet andersom zoals waar ik nu spijt van heb ^^

• Gamebuster
Wacht ongeduldig op binnenkomende betalingen van klanten. Als iedereen nou ff betaalt, ben ik weer klaar voor de rekeningen voor de komende maand :P

(net paar facturen eruit gegooid, het zijn geen wanbetalers)

[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 30-09-2014 00:37 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik vraag me echt af wat sommige mensen drijft om ellenlange rants onder ieder Apple-gerelateerd bericht te plempen terwijl ze het meestal niet eens gebruiken. Vroeger ging het altijd op de zelfde manier over M$ maar dat werd dan ook meestal ook nog wel gebruikt door de klagers.

iOS developer

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Om dezelfde reden dat mensen elkaar de hersenen inslaan om een voetbalclub, XboxOne vs PS4, NVidia vs. AMD, en honderd andere dingen.. Totaal gebrek aan hersencapaciteit.. Dit geldt overigens altijd voor beide kampen.

Vroeger had je de enorme Apple fanboys toen Apple nog klein was. Nu worden zo overschreeuwd door de haters.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Rutix
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 06:58:
Om dezelfde reden dat mensen elkaar de hersenen inslaan om een voetbalclub, XboxOne vs PS4, NVidia vs. AMD, en honderd andere dingen.. Totaal gebrek aan hersencapaciteit.. Dit geldt overigens altijd voor beide kampen.

Vroeger had je de enorme Apple fanboys toen Apple nog klein was. Nu worden zo overschreeuwd door de haters.
En terecht!
Douweegbertje schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 00:04:
[...]

Ik heb al uren besteed aan profiling.. alleen dan staat er een query in (of ervoor etc.) die heel normaal zijn en bij opnieuw uitvoeren 'super snel' klaar zijn :/
Welke MSSQL versie draait er? Wij hebben ook nog nooit last gehad. Nouja we hebben 1 incident gehad waar er op een 120GB database een SP werd uitgevoerd die complex en niet erg efficient geschreven was. Daarnaast zat er ergens een BEGIN TRANSACTION waardoor de memory het zwaar had :+

Nothing to see here!

• Cartman!
  • Niet online
BikkelZ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 01:59:
Ik vraag me echt af wat sommige mensen drijft om ellenlange rants onder ieder Apple-gerelateerd bericht te plempen terwijl ze het meestal niet eens gebruiken.
Als gebruiker van meerdere iPads in huis mag ik best ranten op iOS hoor ;) Serieus: ik vind het vooral irritant hoe iedere feature die Apple presenteert wordt onthaald door "oeh en aah" terwijl het geript is en daarvoor een "overbodig" iets was in andere OS-en. Ik vind het altijd wel geinig de discussie aan te gaan ieder geval, zeker omdat ik zowel iOS als Android gebruik.

• Bosmonster
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Vaan Banaan schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:44:
[...]

Die klote hoeren ING zorgt er ook steeds voor, dat ik daar mijn wachtwoord maar niet kan onthouden.
OK, dan wordt het maar weer de zoveelste Welkom2014, dat mag tenminste wel.... 8)7

[afbeelding]
Owjee, een bank die (niet eens overdreven) eisen stelt aan een wachtwoord. Het moet niet gekker worden.

• Cartman!
  • Niet online
Een bank die een maximum aantal karakters opgeeft voor een wachtwoord en je beperkt in welke tekens je ma gebruiken... :|

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:51

Sebazzz

3dp

Je snapt toch dat ze een pipe (|) als seperator in de CSV export van de database gebruiken. Die mag je dus niet in je wachtwoord gebruiken...

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op zich is 20 karakters en geen speciale karakters helemaal niet zo gek hoor :) Daar kun je een prima sterk wachtwoord mee maken. Maar dan moet je wel die lengte gebruiken en niet bij het minimum van 8 ophouden. Dán loop je wel tegen het gebrek van speciale karakters aan ja.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Douweegbertje schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:09:
Ik vraag me eigenlijk af, kunnen jullie eten bestellen wat nog enigszins gezond is in jullie regio? Af en toe redelijk vaak ben ik enorm lui, en heb ik absoluut geen zin in koken. Echter heb ik ook niet altijd zin in een vette bak patat met vlees er over, wat knoflooksaus en sla. Daarnaast ook eigenlijk niet in een pizza, of een paar stukken vlees met slappe patat.

Los van wat matige pasta's bij een pizza tent of een maaltijd salade die maar meh-meh is kan ik eigenlijk niets bestellen.. -O-

Ter info, via thuisbezorgd kan ik in mijn regio bij 46 toko's bestellen, en geen één kan iets gezonds leveren!!

Nu we toch allemaal aan het recruiten zijn. Ik ben op zoek naar een goede kok, en een paar gasten die op een brommer willen rijden :+
Goede vraag, ik zat met exact hetzelfde probleem tijdens mijn vorig project. Ik had vaak niet echt veel zin om te koken wanneer ik een dag lang gewerkt had en gewoonlijk haalde ik dan snel even wat af. Keuze is steeds beperkt: friet (patat), pizza, kebab, McDo, ... De frituur waar ik ging verkocht ook slaatjes maar die waren gewoon echt niet goed. Dan zit je daar een week lang rommel te vreten. Af en toe maakte ik wel eens wat klaar maar het weegt echt niet op tegen de aantal keer dat ik fastfood heb gegeten.

Nu zit ik voor het werk op hotel wat er in de praktijk op neer komt om elke dag met mijn collega's op restaurant te gaan. Ik heb zo de indruk dat het ook geen gemakkelijke opdracht gaat worden om gezond en evenwichtig te kunnen eten. Tips?

• Cartman!
  • Niet online
Je kunt het er wel mee maken maar als iemand een sterk wachtwoord maakt met 30 tekens van chinese karakters, waarom blokkeren? Ik krijg altijd de kriebels van zulke eisen, in de meeste gevallen zal het op een domme manier opgeslagen worden.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 11:39

ZaZ

Tweakers abonnee

Het gaat er niet zozeer om dat je een sterk wachtwoord kan maken zonder speciale karakters, maar meer waarom je ze niet zou mogen gebruiken. Dat is verontrustend.

edit:
Cartman was eerder :P

[ Voor 10% gewijzigd door ZaZ op 30-09-2014 09:25 ]

Lekker op de bank

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Cloud schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:21:
Op zich is 20 karakters en geen speciale karakters helemaal niet zo gek hoor :) Daar kun je een prima sterk wachtwoord mee maken. Maar dan moet je wel die lengte gebruiken en niet bij het minimum van 8 ophouden. Dán loop je wel tegen het gebrek van speciale karakters aan ja.
Plus een password manager gebruiken zodat het een goede, lange random string wordt. En dan hoef je 'm ook niet meer te onthouden ;).

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ah zo, het niet kúnnen gebruiken van speciale karakters is inderdaad wel erg matig ja. Waarschijnlijk gedaan zodat sql injection onmogelijk gemaakt wordt. Dat schijnt eng te zijn.
Chris7 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:26:
[...]

Plus een password manager gebruiken zodat het een goede, lange random string wordt. En dan hoef je 'm ook niet meer te onthouden ;).
Yes. Dan kun je gewoon altijd de maximale lengte pakken per website.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Skyaero
  • Niet online
Cloud schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:28:
Ah zo, het niet kúnnen gebruiken van speciale karakters is inderdaad wel erg matig ja. Waarschijnlijk gedaan zodat sql injection onmogelijk gemaakt wordt. Dat schijnt eng te zijn.
Want ze slaan het wachtwoord natuurlijk in plain tekst op :+

• Cartman!
  • Niet online
Cloud schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:28:
Ik mag toch hopen dat ze bij ING weten wat prepared statements zijn, hoewel...was ING ook niet de bank die UTF-8 versleuteling gebruikte? :+

• Hoppie
  • Niet online
Chris7 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:26:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/password_strength.png
Geen spaties mogen gebruiken is dan wel een probleem natuurlijk... 8)7

• Chris7
  • Niet online
Cartman! schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:05:
[...]

Als gebruiker van meerdere iPads in huis mag ik best ranten op iOS hoor ;) Serieus: ik vind het vooral irritant hoe iedere feature die Apple presenteert wordt onthaald door "oeh en aah" terwijl het geript is en daarvoor een "overbodig" iets was in andere OS-en. Ik vind het altijd wel geinig de discussie aan te gaan ieder geval, zeker omdat ik zowel iOS als Android gebruik.
Klopt, zo gauw het iets van Apple is, is het opeens een werelduitvinding. Op zich mag er best wat aandacht voor Apple zijn, want het is één van de grotere fabrikanten van mobiele apparaten, maar het wordt vaak wat overdreven, vind ik. Zo stonden er in de krant een aantal grote artikelen over de nieuwe iPhone en de Watch en hoe geweldig dat Apple Pay wel niet is... Terwijl smartwatches (in allerlei vormen, ook met ronde schermen), grote telefoons en NFC betalen allang bestaan met Android. Maar dat is dan weer niet zo hip want dat is van Samsung (of zoiets).
Op zich snap ik wel dat mensen er een beetje moe van worden en dan gaan haten op Apple in de reacties. Maar inhoudelijk reageren op hoe het werkt lijkt me inderdaad lastig als je er zelf geen hebt. Overigens werken apparaten van Apple best goed, alleen vind ik dat het allemaal zo opgeblazen wordt als het van Apple is.

• Cartman!
  • Niet online
Chris7 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:32:
Klopt, zo gauw het iets van Apple is, is het opeens een werelduitvinding. Op zich mag er best wat aandacht voor Apple zijn, want het is één van de grotere fabrikanten van mobiele apparaten, maar het wordt vaak wat overdreven, vind ik. Zo stonden er in de krant een aantal grote artikelen over de nieuwe iPhone en de Watch en hoe geweldig dat Apple Pay wel niet is... Terwijl smartwatches (in allerlei vormen, ook met ronde schermen), grote telefoons en NFC betalen allang bestaan met Android. Maar dat is dan weer niet zo hip want dat is van Samsung (of zoiets).
Daar sluit ik me bij aan. Ik weet nog hoe ik jaren geleden een keer liet zien hoe de quick toggles werken in Android door de notification bar naar beneden te trekken om snel dingen aan/uit te zetten. Dat was toen onhandig, lelijk en onnodig totdat Apple er in iOS7 mee kwam, toen was het ineens briljant. Dan denk ik alleen maar: :')
Op zich snap ik wel dat mensen er een beetje moe van worden en dan gaan haten op Apple in de reacties. Maar inhoudelijk reageren op hoe het werkt lijkt me inderdaad lastig als je er zelf geen hebt. Overigens werken apparaten van Apple best goed, alleen vind ik dat het allemaal zo opgeblazen wordt als het van Apple is.
Het is absoluut mooi spul en met iOS8 gaat het eindelijk waarschijnlijk grotendeels kunnen wat ik miste. Een aantal pijnpunten zal blijven bestaan. Android is echter ook niet perfect natuurlijk.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Skyaero schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:29:
[...]

Want ze slaan het wachtwoord natuurlijk in plain tekst op :+
Stel je voor dat je het wachtwoord als sysadmin niet meer zo eenvoudig kunt lezen omdat er allemaal van die rare tekens in staan :)
Cartman! schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:30:
[...]

Ik mag toch hopen dat ze bij ING weten wat prepared statements zijn, hoewel...was ING ook niet de bank die UTF-8 versleuteling gebruikte? :+
:D

Nee maar serieus; niet accepteren van speciale tekens voor een wachtwoord klinkt als een manier waarop iemand met een hoog klok/klepel gehalte, zijn invoer zou beschermen tegen vormen van injection.

Chris7 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:32:
[...]

Ik heb niets tegen Apple maar dat is het enige ding waar ik inderdaad ook een beetje droevig van wordt. De tijd dat Apple daadwerkelijk de eerste was met vernieuwingen ligt wat dat betreft redelijk achter ons. Toch wordt alles nog altijd gepresenteerd alsof Apple het bedacht heeft en de eerste is die het toepast. Leuke marketing maar het begint wel wat te vervelen :) Wat wel opvallend is, is dat meer en meer Apple fans dit ook beginnen te erkennen (gezien de reacties op de reviews van de nieuwe iPhones).

• Chris7
  • Niet online
Hoppie schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:30:
[...]

[afbeelding]
Geen spaties mogen gebruiken is dan wel een probleem natuurlijk... 8)7
Hoezo? Dan laat je die toch gewoon weg?

• Hoppie
  • Niet online
Chris7 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:39:
[...]

Hoezo? Dan laat je die toch gewoon weg?
Is het dan nog wel een passphrase? :?

• Caelorum
Tuurlijk, zolang er maar 1 woord in zit ^^ (dat wil zeggen, zolang je niet een al te wetenschappelijke kijk er op gaat hebben)

[ Voor 50% gewijzigd door Caelorum op 30-09-2014 09:44 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25
[...]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rDOMOOG.png
Herkenbaar! Ik vergeet ook altijd mijn wachtwoord bij de ING. Van het weekend nog maar weer eens gewijzigd. Gelukkig kan dat wel redelijk snel via sms en niet via een brief die je op een kantoor moet afhalen, zoals bij het wijzigen van je gebruikersnaam.

• Caelorum
Waarom ze niet gewoon je rekeningnummer, pincode en pas gebruiken zoals de rabobank is mij dan wel weer een raadsel. Als je pincode bekend is bij iemand en die je pas heeft heb je toch al grote problemen. Nu maak je het alleen maar kwetsbaarder.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ow, is't weer tijd voor Entropy over Random?

• P-Storm
  • Laatst online: 10-11 15:18
Roep me wanneer de discussie over PHP is afgelopen :9

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:45

TheNephilim

Wtfuzzle

Ooooh moet ik nog steeds doen, een password manager gaan gebruiken :F

Verwijderd

Cartman! schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:05:
[...]

Ook ik sluit me hier bij aan.
Hetzelfde fenomeen zie je wat bij de Macbooks van Apple. Vaak zie ik op Facebook de vraag voorbijkomen "welke nieuwe laptop moet ik kopen" waarin natuunlijk enkele fanboys doodleuk "koop de 15" Retina Macbook Pro" zitten roepen. Ja sorry maar voor wat schoolwerk heb je volgens mij echt geen laptop van 2300 euro nodig.

Het zijn prima devices en zelf heb ik ook wel een Macbook (13") maar ik doe daar nog wel wat andere nuttige dingen mee en ik vind het het geld ook gewoon meer dan waard. Ik stoor me echter aan de mensen die Windows machines afschrijven als pure rommel en alles van Apple de hemel in prijzen. Een laptopje uit de Aldi van 500 euro is natuurlijk niet te vergelijken met een vlaggenschip zoals die Macbook die ik eerder aanhaalde.

• Caelorum
Dat doet Apple zelf wel, zowel in hun speeches als op de daadwerkelijke prijskaartjes die bij de producten staan ^^

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:02:
[...]

Dat doet Apple zelf wel, zowel in hun speeches als op de daadwerkelijke prijskaartjes die bij de producten staan ^^
Tja, dat is gewoon marketing en dat doen ze erg goed :)

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:58:
[...]

Ook ik sluit me hier bij aan.
Hetzelfde fenomeen zie je wat bij de Macbooks van Apple. Vaak zie ik op Facebook de vraag voorbijkomen "welke nieuwe laptop moet ik kopen" waarin natuunlijk enkele fanboys doodleuk "koop de 15" Retina Macbook Pro" zitten roepen. Ja sorry maar voor wat schoolwerk heb je volgens mij echt geen laptop van 2300 euro nodig.
Och, als je foto's ziet van de gemiddelde collegezaal, zie je allemaal lichtgevende appeltjes... Maar goed, ik ben nog uit de tijd dat zelfs op een ICT opleiding een laptop zeldzaam was (2001).
Het zijn prima devices en zelf heb ik ook wel een Macbook (13") maar ik doe daar nog wel wat andere nuttige dingen mee en ik vind het het geld ook gewoon meer dan waard. Ik stoor me echter aan de mensen die Windows machines afschrijven als pure rommel en alles van Apple de hemel in prijzen. Een laptopje uit de Aldi van 500 euro is natuurlijk niet te vergelijken met een vlaggenschip zoals die Macbook die ik eerder aanhaalde.
Mensen roepen toch ook maar wat en volgen als een mak schaap de publieke opinie. Zolang we nog media coverage hebben van een release van een nieuwe iPhone zullen mensen dat soort dingen als hemels beschouwen.

Mensen die op Facebook vragen welke laptop ze moeten kopen hebben het vaak al niet helemaal begrepen. Daarnaast zijn de mensen die dan reageren van het zelfde soort ;)

Tevens speelt het overdadige consumeren van mensen ook een grote rol. Het is veel stoerder om met een laptop van 2500 euro aan te komen dan met een Aldi laptop. Boeit niet of je je lening ervoor hebt moeten verhogen, maar het is status en daar doen we graag aan mee.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Soultaker
Dit is ook een van de grootste ergernissen in mijn leven.

Feitelijk heb ik dan ook best een prettig leven.

Increpare had er ook zo'n spelletje/puzzeltje over gemaakt, maar die kan ik natuurlijk nooit terugvinden op die chaotische site van 'm.

Verwijderd

Ik heb nu mijn wachtwoord op een memo staan in mijn mobiel

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:17:
Gefeliciteerd :)

Lekker op de bank

• Skyaero
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:17:
Jij gebruikt overal hetzelfde wachtwoord? :?

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-11 12:38
.Gertjan. schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:05:
Och, als je foto's ziet van de gemiddelde collegezaal, zie je allemaal lichtgevende appeltjes... Maar goed, ik ben nog uit de tijd dat zelfs op een ICT opleiding een laptop zeldzaam was (2001).
En vaak draaien deze appeltjes dan nog windows ook, dat vind ik helemaal schrijnend. Waarom zo veel geld uitgeven om toch maar het "goedkoper" alternatief te gebruiken.

RTFM!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:51
_Moe_ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:27:
[...]

En vaak draaien deze appeltjes dan nog windows ook, dat vind ik helemaal schrijnend. Waarom zo veel geld uitgeven om toch maar het "goedkoper" alternatief te gebruiken.
Omdat status.

Moet trouwens toegeven dat ik ook liever met een Mac Pro rondloop dan menig laptop die je voor minder dan 1000 euro kunt krijgen.
Boven de 1000 euro kun je wel vergelijkbare (mooie) apparaten kopen, maar moet je meer zoeken. Een Mac Pro is een easy-pick.

[ Voor 29% gewijzigd door Jan_V op 30-09-2014 10:47 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Merethil
Goh, denk je dat de SQL server in productie een paar weken online is, is de uptime 552 dagen. Daarnaast kom je erachter dat de laatste updates in maart 2013 zijn gedaan... Oeps :P

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Als je die reactie morgen terug leest, kom je best wel bot over. :+

• Rutix
_Moe_ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:27:
[...]

Nouja ik ben totaal geen Apple fan en ik vind iOS echt super kut (heb een iPhone van werk) maar de laptops van Apple zijn wel heel erg sexy. Die laptops worden volgens mij als 1 stuk uit een blok aluminum gehaald en dat kun je echt wel zien. Ook vind ik de accu van macbook meestal beter dan die in andere laptops zitten. De macbooks vind ik zelf niet overpriced hoor, een goede ultrabook kost ook wat ;)

Nothing to see here!

• _Moe_
Rutix schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:20:
[...]

Nouja ik ben totaal geen Apple fan en ik vind iOS echt super kut (heb een iPhone van werk) maar de laptops van Apple zijn wel heel erg sexy. Die laptops worden volgens mij als 1 stuk uit een blok aluminum gehaald en dat kun je echt wel zien. Ook vind ik de accu van macbook meestal beter dan die in andere laptops zitten. De macbooks vind ik zelf niet overpriced hoor, een goede ultrabook kost ook wat ;)
Ik kan je hier wel in volgen, maar buiten het sexy aspect kan je voor € 600 minder echt wel hetzelfde krijgen.

RTFM!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

GateKeaper schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:02:
[...]

Als je die reactie morgen terug leest, kom je best wel bot over. :+
Een soort 'delayed sarcasm' :P

Lekker op de bank

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:16

StM

_Moe_ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:25:
[...]

Ik kan je hier wel in volgen, maar buiten het sexy aspect kan je voor € 600 minder echt wel hetzelfde krijgen.
Dat valt nog best tegen. Dit is wat er beschikbaar is met ongeveer dezelfde specs als mijn MBP of beter: http://tweakers.net/categ...p1xtPsUjJdLxCI3kWXfoJTyBw

En het meeste daarvan was er nog niet toen ik de mijne een maandje of 10 geleden kocht...

Edit:

http://tweakers.net/categ...4iz9EesK_sCSZHVGC2Qah9_wI

Deze is beter en beide XPS'en moeten er ook nog af. Die en de rest hebben een kleine SSD en de rest HDD.

[ Voor 22% gewijzigd door StM op 30-09-2014 11:38 ]

• Rutix
StM schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:35:
[...]

Dat valt nog best tegen. Dit is wat er beschikbaar is met ongeveer dezelfde specs als mijn MBP of beter: http://tweakers.net/categ...p1xtPsUjJdLxCI3kWXfoJTyBw

En het meeste daarvan was er nog niet toen ik de mijne een maandje of 10 geleden kocht...
Precies. De ultrabooks van andere merken liggen echt dicht bij dezelfde prijs. Wat ik wel denk is dat veel mensen die een MBP kopen nog nieteens 10-15% van de specs gebruiken en dus het ook zouden kunnen doen met een laptop die minder krachtig is.

Nothing to see here!

• _Moe_
Rutix schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:39:
[...]

Precies. De ultrabooks van andere merken liggen echt dicht bij dezelfde prijs. Wat ik wel denk is dat veel mensen die een MBP kopen nog nieteens 10-15% van de specs gebruiken en dus het ook zouden kunnen doen met een laptop die minder krachtig is.
Precies, als ik zo in mijn omgeving kijk. Lopen er veel te pronken met hun apple en als je ze dan vraagt wat ze er zoal mee doen komen ze niet verder als mails lezen, surfen en filmpjes kijken.
Af en toe krijg je ook wel eens de opmerking dat ze het wel fijn vinden dat de batterij zo lang mee gaat, en daar kan ik ze dan wel in volgen.

Versta me niet verkeerd, ik ben absoluut geen apple hater, maar ben wel van mening dat mensen veel te veel geld uitgeven aan multimedia. De gemiddelde student, huismoeder, huisvader komen gemakkelijk toe met een laptop die nog geen €700 heeft gekost.

RTFM!

• Gamebuster
Laatst had ik iemand die zelf een PC in elkaar wilde zetten. Hij had dit in de 2005 tijd voor het laatst gedaan. Hij wilde het alleen gebruiken voor internetten en iets bovengemiddeld casual gebruik. Geld uitgeven vond-ie geen probleem en hij wilde wel wat snellers voor een langere tijd.

Ik adviseerde hem een snellere i3 of een goedkope i5, een simpel mATX moederbord, 4 of 8GB RAM, 400~450 Watt voeding met gold label, een 512GB SSD en de cooler master silencio 452 (klein mATX kastje)

Hij vroeg mij wat de snelste CPU serie was; ik antwoorde i7, maar dat dit zware overkill zou zijn.

Zijn uiteindelijke setup was 16GB RAM, 1 van de zwaarste i7's, een high-end moederbord, een goedkope 650 watt voeding en een serie klassieke 1TB HDD's voor "raid 0, want dat is zo snel". (en geen SSD)

Vraag het dan niet ofzo :/

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 30-09-2014 11:53 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:20:
[...]

Nouja ik ben totaal geen Apple fan en ik vind iOS echt super kut (heb een iPhone van werk) maar de laptops van Apple zijn wel heel erg sexy.
Meh, een beetje alu-body laptop van een ander merk kan ook best sexy zijn. Heb de Asus (dacht NJ500) serie en die ziet er ook strak uit. Ding is alleen een tikkeltje te zwaar :+

Een Macbook Pro is beter geschikt voor ons werk, maar die zijn helemaal duur en zijn ook niet de lichtste laptops...
Ook vind ik de accu van macbook meestal beter dan die in andere laptops zitten.
Qua vermogen/inhoud is die volgens mij gelijk aan andere laptops, alleen door het selectieve hardwarebeleid van Apple persen ze meer tijd uit die accu. Als je Windows draait op je Macbook gaat de duur van je accu ook hard achteruit.
Zeker als je Hyper-V gebruikt, dan gaat namelijk je processor throttling uit en staat hij altijd op 100%

Op codinghorror stond ooit een stukje hierover: http://blog.codinghorror....ve-terrible-battery-life/

Zelf zit ik soms wel te twijfelen om een Macbook te nemen, maar dat is omdat ik voor iOS ontwikkeling een OSX install moet hebben, zelfs met Xamarin. Daarnaast zijn ze lekker licht. Ik zeul nu 3 kilo ofzo mee, wel lekker krachtig, maar als ik moet reizen niet echt praktisch.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:45

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:51:
Laatst had ik iemand die zelf een PC in elkaar wilde zetten. Hij had dit in de 2005 tijd voor het laatst gedaan. Hij wilde het alleen gebruiken voor internetten en iets bovengemiddeld casual gebruik. Geld uitgeven vond-ie geen probleem en hij wilde wel wat snellers voor een langere tijd.

Ik adviseerde hem een snellere i3 of een goedkope i5, een simpel mATX moederbord, 4 of 8GB RAM, 400~450 Watt voeding met gold label, een 512GB SSD en de cooler master silencio 452 (klein mATX kastje)

Hij vroeg mij wat de snelste CPU serie was; ik antwoorde i7, maar dat dit zware overkill zou zijn.

Zijn uiteindelijke setup was 16GB RAM, 1 van de zwaarste i7's, een high-end moederbord, een goedkope 650 watt voeding en een serie klassieke 1TB HDD's voor "raid 0, want dat is zo snel". (en geen SSD)

Vraag het dan niet ofzo :/
Lol, dat is wel een behoorlijke faal inderdaad :p

• Gamebuster
Nou ga ik de echte vragen stellen, want niemand wilt Windows als alternatief voor OS X met zijn macbook*:

Hoe doen Linux OSen het met stroomverbruik op laptops? Is een linux OS goed gebruikbaar op een laptop?

*omdat ik het niet wil, wil iedereen het niet. Zo werkt mijn wereld. Deal with it.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Wat betreft de password-discussie: mijn nieuwe held is Troy Hunt: http://www.troyhunt.com/2...ct-that-is-disabling.html

En de hoeveelheid wtf's in het handelen van wachtwoorden en wachtwoordvelden (voor elke matig incompetente verveelde puber te omzeilen, zodat het eigenlijk uitsluitend de goedbedoelenden belemmert, net als de antifraudecontrole van de belastingdienst ("Print een screenshot van je bank om te bewijzen dat het echt je rekening is." What The Fuck!!!)) is ongelofelijk.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

_Moe_ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:46:
[...]

Precies, als ik zo in mijn omgeving kijk. Lopen er veel te pronken met hun apple en als je ze dan vraagt wat ze er zoal mee doen komen ze niet verder als mails lezen, surfen en filmpjes kijken.
Ik hoor van (vooral wat oudere) gebruikers in mijn omgeving dan ook weer dat ze OS X fijner/gebruiksvriendelijker vinden dan Windows.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• _Moe_
OkkE schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:02:
[...]

Ik hoor van (vooral wat oudere) gebruikers in mijn omgeving dan ook weer dat ze OS X fijner/gebruiksvriendelijker vinden dan Windows.
Vraag diezelfde gebruikers maar eens hoe ze een programma afsluiten. De gemiddelde apple gebruiker heeft hier echt geen benul van en heeft er geen idee van dat al hun gebruikte programma's nog open staan.

RTFM!

• Chris7
  • Niet online
OkkE schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:02:
[...]

Dat is ook maar net wat je gewend bent. Als ik mijn opa een Mac zou geven zou hij niet weten hoe hij een mailtje moet sturen, bijvoorbeeld. Knopjes zitten aan de andere kant, dock werkt anders, menu zit helemaal bovenaan enz.

• Caelorum
Gamebuster schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:57:
[...] Hoe doen Linux OSen het met stroomverbruik op laptops? Is een linux OS goed gebruikbaar op een laptop?
*omdat ik het niet wil, wil iedereen het niet. Zo werkt mijn wereld. Deal with it.
Ronduit ruk. Je moet het nodige zelf nog lopen aanpassen voordat je ook maar richting de batterijduur van Windows kom. Mijn laptop doet 4 uur met Windows op powersave en met linux en de nodige aanpassingen (ben je ook al gauw een uurtje mee bezig) richting de 3 uur. Lang genoeg voor mij, maar voor de batterijduur moet je geen linux op je laptop zetten. Of dat nou ubuntu, linux mint, fedora of een ander distro is, maakt neit zo heel veel uit. (Dat is in ieder geval mijn ervaring met een HP Elitebook 8560w)

Dit is zeg maar het basic overzicht uit de power guide van Fedora 20: http://docs.fedoraproject...Guide/Example_Laptop.html

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 30-09-2014 12:11 ]

• Gamebuster
Dat is nou jammer :(

Maar werkt het verder wel? Geen gekkigheid na slaapstand (dichtklappen laptop) of wat dan ook? Bij lege accu gaat-ie netjes in sluimerstand, enz enz enz?

[ Voor 79% gewijzigd door Gamebuster op 30-09-2014 12:09 ]

• thomas479
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-11 15:40
Ik merk op mijn laptop weinig verschil. Met Windows houd ik het krap 4 uur vol, en met Ubuntu net zo. Wel is het zo dat ik Windows altijd op High Perfomance heb staan en in Ubuntu heb ik niks aangepast behalve de Optimus op de intel kaart staan. (Sony S15).

---

Slaapstand werkt standaard prima, alleen Hibernate moet handmatig aangezet worden.

[ Voor 15% gewijzigd door thomas479 op 30-09-2014 12:12 ]

• Caelorum
Gamebuster schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:08:
[...] Maar werkt het verder wel? Geen gekkigheid na slaapstand (dichtklappen laptop) of wat dan ook? Bij lege accu gaat-ie netjes in sluimerstand, enz enz enz?
Bij mij wel, maar dat verschilt ook van laptop tot laptop. Enige dat niet werkt bij mij is het knopje voor het aan en uitzetten van de ambient light sensor. Die staat standaard zelfs uit, dus nu heb ik maar een bash scriptje die het toggled..

High performance moet ik niet doen met mijn laptop en linux mint of fedora. Dan is die binnen een half uur leeg :X Ubuntu niet geprobeerd, maar daar zal wel hetzelfde aan de hand zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 30-09-2014 12:13 ]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:51
_Moe_ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:06:
[...]

Vraag diezelfde gebruikers maar eens hoe ze een programma afsluiten. De gemiddelde apple gebruiker heeft hier echt geen benul van en heeft er geen idee van dat al hun gebruikte programma's nog open staan.
Maakt het in principe uit of een applicatie is afgesloten of 'geminimaliseerd'?
Als je voldoende resources ter beschikking hebt is het op zich geen probleem lijkt mij.

Zelf heb ik ook even moeten zoeken hoe alles precies werkte toen ik nog een Mac Mini had. Uiteindelijk maar alle applicaties 'open' gelaten, aangezien dat ook niet echt voor problemen zorgde.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Caelorum
Op een macbook kan dat wel voor problemen zorgen, vooral met accuduur. En met het 2010 model van mijn vriendin is het helemaal dramatisch. Als ze daar drie programma's open heeft staan is het al super traag. Die sluit dus echt alles af tegenwoordig. Gelukkig is cmd+q nou niet zo super moeilijk om te onthouden (de combo voor screenshots daarentegen.... :X).

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Jan_V schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:17:
[...]

Maakt het in principe uit of een applicatie is afgesloten of 'geminimaliseerd'?
Als je voldoende resources ter beschikking hebt is het op zich geen probleem lijkt mij.
Ja, want sommige programma's veroorzaken popups/messages. Die wil je soms uit kunnen zetten (bijv. tijdens een presentatie). Daarnaast kunnen sommige programma's ineens een piek veroorzaken in CPU/netwerk. Dit kan problemen opleveren.

Daarnaast reserveren veel programma's resources, als je dan een ander programma start zal die mogelijk denken dat hij te weinig tot zijn beschikking heeft en vervolgens dus te weinig reserveren/beschikbaar hebben.

Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.