Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.373 views

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

_Moe_ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:06:
[...]

Vraag diezelfde gebruikers maar eens hoe ze een programma afsluiten. De gemiddelde apple gebruiker heeft hier echt geen benul van en heeft er geen idee van dat al hun gebruikte programma's nog open staan.
Dat heb ik met Windows tegenwoordig juist andersom. Klik ik het kruisje is ineens m'n hele applicatie afgesloten...

Net als met alles, puur een kwestie van gewenning. Bij OS X zijn de applicatie en applicatie-vensters los beheerbaar. Bij Windows is dat één geheel.

Als ik dat zo vergelijk vind ik het in Windows eigenlijk raar dat je hele applicatie aan je weergave-venster is gehangen.

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 30-09-2014 12:55 ]

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Zijn we nu echt in een OSX vs. Windows discussie beland?
Zullen we een islam vs. christendom discussie starten? :+
Of een pietendiscussie! Nog leuker, want dan komt de ware racistische aard van sommige mensen naar boven :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:34
Bosmonster schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:52:
[...]
Als ik dat zo vergelijk vind ik het in Windows eigenlijk raar dat je hele applicatie aan je weergave-venster is gehangen.
Maar dat is niet zo. Alleen als je het niet als service met losse GUI implementeert. Daarnaast kan je ook best een applicatie hebben die alleen in de tray leeft.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
[...]
Is het niet. Applicatievenster is buitenste, maar in veel gevallen wel ook je weergavevenster. Maar als je aparte vensters hebt (browservensters bv) dan sluit het kruisje alleen dat venster af, niet de andere. Als je een buitenste venster en daarbinnen tabs hebt, hebben de tabs een eigen kruisje en sluit de buitenste het venster en dus de tabs af.

Voor mij in elk geval een logische gang van zaken, nog nooit iets gehad waarvan ik niet verwachtte dat het af ging sluiten. Maar goed, ik ben gewoon goed aangesloten op windows en match niet met macs. (Net als mijn oplaadkabeltjes.)
Maar ik geef toe: als je het niet verwacht en je sluit eerst je laatste wordvenster af en dus de applicatie, en je wilt dan een nieuwe openen, moet de applicatie ook opnieuw initialiseren en als je anders gewend bent kan dat onlogisch zijn. Die afweging blijft bestaan - er is volgens mij geen 100%-methode om het altijd goed te doen. De keuze van Apple valt daarin ook te volgen (al spreekt het mij dus niet aan.)

Edit: en wat bosmonster zegt - die applicaties kunnen ook in stand gehouden worden, bv als service en via de tray.

[ Voor 4% gewijzigd door incaz op 30-09-2014 13:08 ]

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Het is allemaal natuurlijk maar net wat je gewend bent. Mijn ervaring is dat de mensen in mijn omgeving OS X het fijnst vinden (het minste problemen oplevert).
.
_Moe_ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:06:
[...]

Vraag diezelfde gebruikers maar eens hoe ze een programma afsluiten. De gemiddelde apple gebruiker heeft hier echt geen benul van en heeft er geen idee van dat al hun gebruikte programma's nog open staan.
Aangezien die gebruikers over het algemeen niet veel meer doen dan wat e-mailen, surfen en video's kijken, lijkt me dat niet zo'n groot issue. Overigens vind ik het ook helemaal niet zulk vreemd gedrag; vooral wanneer de resources het toelaten (wat op de meeste MacBooks zo is).
.
Chris7 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:07:
[...]

Dat is ook maar net wat je gewend bent. Als ik mijn opa een Mac zou geven zou hij niet weten hoe hij een mailtje moet sturen, bijvoorbeeld. Knopjes zitten aan de andere kant, dock werkt anders, menu zit helemaal bovenaan enz.
Mijn ouders hebben tot nu toe gewerkt met Windows, Ubuntu en OS X en zijn veel positiever over OS X dan de overige twee. Terwijl ze daar nog de minste ervaring mee hebben. Maar uiteraard is het een kwestie van gewenning (en open staan voor verandering -- welke overstap je ook maakt).

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Geldt niet voor Modern Apps. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Goed, ResultSet.getInt() in Java begint dus te tellen vanaf 1. Ik krijg er een beetje een Option Base 1-gevoel van. En of je nu met VB geassocieerd wilt worden ...

Als variant op de PHP/OSX/Windows-sucks-verhalen :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

RayNbow schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:27:
[...]

Geldt niet voor Modern Apps. :+
Laten we maar niet beginnen over Windows 8(.1), want daar snap ik zelfs de ballen van (terwijl ik al sinds 3.11 Windows gebruik :P)

Een aantal jaren geleden moest ik noodzakelijkerwijs voor werk over op een MacBook. En in het begin natuurlijk stug Windows met Bootcamp erop geinstalleerd :+ Maar toen ik besloot me er toch maar eens in te gaan verdiepen ging er een wereld voor me open.

Ik gebruik nog steeds Windows en OS X naast elkaar, zowel professioneel als prive, maar die laatste heeft wel mijn voorkeur gekregen inmiddels. Op gamen na dan :P

[ Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 30-09-2014 13:36 ]

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10 15:06

DeluxZ

Livin' the good life

Gebruik OS X en Windows ook naast elkaar maar prive heeft OS X mijn voorkeur :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Probeer eens terug te gaan naar Windows na een jaar alleen Mac gebruikt te hebben. Een soort oerwoud aan icoontjes, snelkoppelingen, startknop die niks start, gepinde applicaties, systray, desktop, metro. Die instellingen staat weer alleen in de metro settings een andere weer alleen in het oude configuratieschem een derde moet je uit de systray vissen die standaard weer alles verstopt want ja er staan bij een standaard laptop die je uit de winkel trekt al weer tien icoontjes op en dat is lelijk dus verbergen we ze maar weer automatisch.

Iedere manier van werken vanaf Windows 95 zit er nog steeds in, als een soort archeoloog ga je door de lagen heen bij dagelijks gebruik. Ik hoorde laatst iemand ranten over het verdelen van applicaties over folders in de startbalk a la Windows 98 en dat dat de beste en enige manier was voor hem om te werken. Ik wist niet eens dat het nog steeds kon!

Ik kan prima met Windows overweg, zeker als het een craploze kale versie is zoals je bij Bootcamp of een Surface krijgt maar wat je uit de winkel trekt van toch gerenommeerde merken.....en dan wat sommige eindgebruikers er mee doen :'(

Ik zou echt willen dat Microsoft eens gewoon wat dingen de nek gaat omdraaien en beter in beheer gaat nemen. Ik hoop dat Windows 9 wat dingen overboord gaat zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door BikkelZ op 30-09-2014 13:43 ]

iOS developer

Verwijderd

_Moe_ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:46:
[...]

Precies, als ik zo in mijn omgeving kijk. Lopen er veel te pronken met hun apple en als je ze dan vraagt wat ze er zoal mee doen komen ze niet verder als mails lezen, surfen en filmpjes kijken.
Af en toe krijg je ook wel eens de opmerking dat ze het wel fijn vinden dat de batterij zo lang mee gaat, en daar kan ik ze dan wel in volgen.

Versta me niet verkeerd, ik ben absoluut geen apple hater, maar ben wel van mening dat mensen veel te veel geld uitgeven aan multimedia. De gemiddelde student, huismoeder, huisvader komen gemakkelijk toe met een laptop die nog geen €700 heeft gekost.
Ik vrees dat ik mij daar zelf ook wel schuldig aan maak. Jaren geleden ben ik met een Mac Mini begonnen om gewoon eens te kijken hoe dat OSX nu precies werkt. Ik was (buiten het window management) aardig verrast en ben toen gewoon Macs blijven gebruiken.
Vroeger gebruikte ik hem nog redelijk nuttig: development, VM's zitten draaien en dan was een 1500 euro kostende laptop dus wel te verantwoorden.
Tegenwoordig heb ik een laptop van het werk en kom ik thuis niet al te veel meer toe aan programmeren (jammer!). Ik gebruik mijn Macbook tegenwoordig dus ook enkel maar om wat te surfen, films te kijken en hier en daar een potje CS te spelen. Zou ik opnieuw een Macbook kopen als deze nu kapot gaat? Waarschijnlijk wel. Ik ben OSX ondertussen gewoon en hou wel van een aantal zaken die ik niet meteen in Windows terugvind. Er zullen uiteraard wel tools zijn om het voor elkaar te krijgen...

Voor het werk zweer ik overigens wel bij Windows. MS Office werkt volgens mij toch een pak minder lekker op OSX en zolang Windows de standaard is binnen het bedrijfsleven gaan dit soort zaken volgens mij niet meteen veranderen.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Om maar even mee te praten wbt OSX/Windows :

Ik gebruik al jaren Linux als desktop (helaas op het werk niet :P) en ben daar meer dan tevreden mee. Kan me ook niet indenken om thuis nog iets anders te hebben draaien. Ik heb nog wel een laptop met Windows 8, maar die staat eigenlijk nooit (meer) aan. En als de laptop aan staat, dan wordt er geboot in Crunchbang en niet Windows. 8)

Overigens speel ik geen games (meer) op de PC en MS Office heb ik sinds 2008 al niet meer (privé) aangeraakt, Libreoffice all the way.

Ik gebruik alleen nog maar Windows producten op mijn werk, en dat voldoet ;)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Verwijderd

sky- schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:01:
Om maar even mee te praten wbt OSX/Windows :

Ik gebruik al jaren Linux als desktop (helaas op het werk niet :P) en ben daar meer dan tevreden mee. Kan me ook niet indenken om thuis nog iets anders te hebben draaien. Ik heb nog wel een laptop met Windows 8, maar die staat eigenlijk nooit (meer) aan. En als de laptop aan staat, dan wordt er geboot in Crunchbang en niet Windows. 8)

Overigens speel ik geen games (meer) op de PC en MS Office heb ik sinds 2008 al niet meer (privé) aangeraakt, Libreoffice all the way.

Ik gebruik alleen nog maar Windows producten op mijn werk, en dat voldoet ;)
Mijn vader is ook een Linux fan en probeert mij tevergeefs aan LibreOffice te krijgen. Ik werk al jaar en dag met MS Office en gebruik het dagelijks op het werk. Ik ben eens even op LibreOffice overgeschakeld maar vond het echt maar niets.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Ik gebruik OSX fulltime voor werk en Windows fulltime voor prive (Windows 7 ftw); qua UX heb ik geen last van Windows, dat is vaak toch beperkt tot het opstarten van m'n chatprogrammas, browser, en Steam / spel X.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Wauw die gast is aan het zweten in die video damn :+

Nothing to see here!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Bosmonster schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:31:
[...]

Laten we maar niet beginnen over Windows 8(.1), want daar snap ik zelfs de ballen van (terwijl ik al sinds 3.11 Windows gebruik :P)
Ik gebruik Windows ook sinds 3.1/3.11, maar heb daarentegen geen enkel probleem met Win 8(.1). :p

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:50
RayNbow schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:34:
[...]

Ik gebruik Windows ook sinds 3.1/3.11, maar heb daarentegen geen enkel probleem met Win 8(.1). :p
Ik gebruik Windows al sinds het moment dat het nog MS DOS werd genoemd (8>

:+

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Gamebuster schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:57:
Nou ga ik de echte vragen stellen, want niemand wilt Windows als alternatief voor OS X met zijn macbook*:

Hoe doen Linux OSen het met stroomverbruik op laptops? Is een linux OS goed gebruikbaar op een laptop?

*omdat ik het niet wil, wil iedereen het niet. Zo werkt mijn wereld. Deal with it.
Ik draai momenteel Linux op mijn laptop omdat de accu 2 keer zo lang mee gaat vergeleken met Windows. Nu moet ik zeggen dat van mijn generatie laptop het gebruik van switchable graphics best brak is ongeacht Windows of Linux, maar dat ik het met Linux beter voor elkaar krijg om het stroomverbruik van de ongebruikte videokaart terug te dringen.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-11 12:38
Voor de linux gebruikers onder ons, welke distro gebruiken jullie op welke laptop.

Ik draai momenteel Ubuntu 14.04 op mijn Lenovo Y500. Naar mijn gevoel draait dit niet echt soepel, dus overweeg eens een andere distro te testen. bv. Archlinux

RTFM!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Debian (Wheezy) op mijn desktop en Crunchbang (wat ook debian based is, wel met sid repos) op de laptop. Daarnaast nog 7 VM's (op een debian host), waarvan er 6 debian zijn en 1 ubuntu. Alleen zonder GUI.

Energieverbruik is meer dan prima, gelijk aan Windows. Enige waar ik op mijn laptop wat moeite mee heb gehad is het configureren van een nVidia kaart ism HD3000 (al werkt dat op Windows ook niet goed), maar dat is gelukt. Laptop is een BTO, type weet ik zo niet. Iig een i7 (2e generatie denk ik). Desktop is een i5 haswell.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik gebruik Xubuntu 14.04 op mijn Y510p, draait als een trein :)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:02:
Zijn we nu echt in een OSX vs. Windows discussie beland?
Zullen we een islam vs. christendom discussie starten? :+
Of een pietendiscussie! Nog leuker, want dan komt de ware racistische aard van sommige mensen naar boven :)
Als je t hier niet gezellig vindt dan ga je maar naar je eigen topic! B)

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-10 22:50

xehbit

_Moe_ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:46:
Voor de linux gebruikers onder ons, welke distro gebruiken jullie op welke laptop.

Ik draai momenteel Ubuntu 14.04 op mijn Lenovo Y500. Naar mijn gevoel draait dit niet echt soepel, dus overweeg eens een andere distro te testen. bv. Archlinux
*O* ArchLinux *O*

Oh, en wat dotfiles: https://github.com/kevinvdburgt/dotfiles

[ Voor 7% gewijzigd door xehbit op 30-09-2014 15:13 ]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:33
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:13:
Mijn vader is ook een Linux fan en probeert mij tevergeefs aan LibreOffice te krijgen. Ik werk al jaar en dag met MS Office en gebruik het dagelijks op het werk. Ik ben eens even op LibreOffice overgeschakeld maar vond het echt maar niets.
Modern alternatief voor beide: Google Docs. ;)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-11 21:57

Firesphere

Yoshis before Hoshis

_Moe_ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:46:

Arch of Gentoo gebruik ik meestal op desktop-omgevingen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik draai sinds kort ook Windows & OSX :+
Alleen bevalt die laatste me niet, as you know :P Random crashes e.d., en het systeem is nogal gesloten. Zelfs development is gesloten (Storyboard e.d., je kan niet zelf gewoon in XML prutsen ofzo).
Windows bevalt me prima :)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik vind ArchLinux echt een prettige distro *O*

Nothing to see here!

Verwijderd

Soultaker schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:16:
[...]

Modern alternatief voor beide: Google Docs. ;)
Ik gebruik Google Docs wel af en toe voor hele simpele zaken maar als het wat complexer moet, val ik toch steeds terug op MS Office. Ik werk overdag al de hele dag met MS Office (Google Docs is niet toegestaan want dan zou onze data op servers van Google staan) en daar heb ik helemaal geen problemen mee.

Voor thuisgebruik heb ik niet echt een MS Office licentie nodig aangezien ik er toch veel te weinig gebruik van zou maken. Google Docs is op dat gebied inderdaad een goed alternatief (maar ik gebruikte het dus al).

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-11 18:18
Ik gebruik tegenwoordig ook sneller en liever Google Docs dan Word (of welke tegenhanger dan ook). Vooral het gemak om bestanden te delen is subliem.

OS-discussie: ik gebruik thuis zowel Windows (vooral gaming) als een Linuxbak (Linux Mint, geen idee welk nummertje). Op het werk is het ook Windows (.NET-development). Verder thuis nog enkele rPI's (eentje met XBMC en de andere lege, voor experimentjes.
Een echte voorkeur kan ik niet geven, zowel Windows als Linux hebben zo hun voordelen. Ik kies dan ook geen kant, net zo min voor OSX/Applestuff.

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Archlinux *O*

Ik ga dat ook weer eens installeren aankomend weekend denk ik.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Verwijderd

Mercatres schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:22:
Ik gebruik tegenwoordig ook sneller en liever Google Docs dan Word (of welke tegenhanger dan ook). Vooral het gemak om bestanden te delen is subliem.

OS-discussie: ik gebruik thuis zowel Windows (vooral gaming) als een Linuxbak (Linux Mint, geen idee welk nummertje). Op het werk is het ook Windows (.NET-development). Verder thuis nog enkele rPI's (eentje met XBMC en de andere lege, voor experimentjes.
Een echte voorkeur kan ik niet geven, zowel Windows als Linux hebben zo hun voordelen. Ik kies dan ook geen kant, net zo min voor OSX/Applestuff.
Over de rPi gesproken: ben net een leuk projectje tegengekomen. Misschien dat ik dit wel eens ga implementeren op mijn rPi: Google Calendar Door Sign.

• dev10
  • Laatst online: 08-11 21:42
F.West98 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:18:
Alleen bevalt die laatste me niet, as you know :P Random crashes e.d., en het systeem is nogal gesloten.
Mac OS is net zo gesloten als Windows, dus in dat opzicht verschilt er niet zo veel.
Zelfs development is gesloten (Storyboard e.d., je kan niet zelf gewoon in XML prutsen ofzo).
Niets, maar dan ook helemaal niets weerhoudt je er van om lekker met de hand je UI in elkaar te kloppen. Verder kun je StoryBoard bestanden ook gewoon bewerken als XML. In Xcode: Open as > Source Code.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik heb nu OpenOffice of LibreOffice, maar dat is vooral omdat ik 3 briefjes per jaar moet typen en ik daar niet bepaald geld voor over heb. Maar zou ik op regelmatige basis documenten moeten maken, dan zou ik zeker MS Office aanschaffen. Betaald zelfs.. MS en ik liggen elkaar (behalve op IE-gebied)

Google docs vind ik lang zo fijn niet werken, ronduit lelijk, en, nou ja, Google... Brrrr. No way dat ik daar mijn privezaken in ga zetten. Ik vertik het. Ik weet dat MS ook een oligopolist is, maar toch verzet ik me tegen de allesoverheersing van Goolge. Oh zo!

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• kryptonite88
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2021
Thuis: OSX.
Werk: OSX met Win7 in parallels(want c#).

Ben dit jaar thuis overgegaan op een OSX en een iPad. Daarna op het werk gelijk een Mac gevraagd :) . Nu nog een iPhone en dan ben ik helemaal “that guy”.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

F.West98 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:18:
Alleen bevalt die laatste me niet, as you know :P Random crashes e.d., en het systeem is nogal gesloten. Zelfs development is gesloten (Storyboard e.d., je kan niet zelf gewoon in XML prutsen ofzo).
Windows bevalt me prima :)
Jij bent wel echt een beetje een masochistisch aangelegd mannetje of niet? _O-

Rechts klikken op storyboard file links => View as source => Veel plezier er mee :w
Precies het zelfde als alle andere IDE's. Doe het regelmatig als ik dingen uit Storyboards wil mergen maar geen zin heb om op Git te gokken. Je moet alleen wel weten waar je mee bezig bent, Xcode heeft geen zin in om Storyboards met fouten te renderen. Trouwens je mag ook code-only views doen, xibs gebruiken of de hele rimram met vim programmeren en dan gewoon zelf compileren. Mag allemaal gewoon als je dat lekkerder vindt werken :Y

Maar jij bent zelf misschien een beetje een gesloten systeem, een die maar moeilijk met verandering overweg kan. Misschien dat je beter iets kunt gaan studeren zoals accountancy? Als programmeur ben je de rest van je leven bezig met het leren van nieuwe dingen en je kunt maar beter zorgen dat je een beetje plezier haalt uit je leerproces.

Ben zelf met Android bezig en behalve Unit Testing valt het niet tegen. Ben denk ik wel erg blij dat ik in het Android Studio tijdperk ben ingestapt.

iOS developer

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:25:
[...]

Over de rPi gesproken: ben net een leuk projectje tegengekomen. Misschien dat ik dit wel eens ga implementeren op mijn rPi: Google Calendar Door Sign.
Da's wel een cool idee ja :D

Alleen nog even m'n agenda ook echt bijhouden....

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Mercatres
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:25:
[...]

Zodra de hackerspace eindelijk klaar is, ga ik me hier eens mee bezighouden: http://www.pimusicbox.com/
rPi's zijn leuk, gisteren nog deze gebacked: https://www.kickstarter.c...-lcd-add-on-for-raspberry

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

:'( FACEBOOK! Why you so complex? :'(

Verzoekje gekregen om naast een tekst ook een plaatje te kunnen posten. Maar damn, wat is dat deel verrot gedocumenteerd. Men roept: "lever het aan als een form-data object en het werkt". Ehm, niet dus.... Daarnaast kun je op tig manieren data in de post verwerken, maar lijkt facebook verdomd picky te zijn in wat hij toestaat...

Leuk dat ik nu dus op request niveau moet gaan friemelen om dat weer werkend te krijgen... :-( Waarom is het nou nooit eens makkelijk... :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:30:
:'( FACEBOOK! Why you so complex? :'(

Verzoekje gekregen om naast een tekst ook een plaatje te kunnen posten. Maar damn, wat is dat deel verrot gedocumenteerd. Men roept: "lever het aan als een form-data object en het werkt". Ehm, niet dus.... Daarnaast kun je op tig manieren data in de post verwerken, maar lijkt facebook verdomd picky te zijn in wat hij toestaat...

Leuk dat ik nu dus op request niveau moet gaan friemelen om dat weer werkend te krijgen... :-( Waarom is het nou nooit eens makkelijk... :/
opengraph

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ben er trouwens gisteren tijdens het werk achter gekomen dat Live Views er voor zorgen dat continu in de achtergrond alle 15 Storyboards gerenderd worden in het project op mijn werk en niet alleen die ene waar ik net naar aan het kijken ben. Mijn queue boven in het balkje loopt aardig vol met taken op die manier en dat is op een i7 blah core.

iOS developer

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Heuj! Een mailtje van een recruiter!
Beste Frank,
Ehhhhh........

• Styxxy
  • Laatst online: 14-11 16:19
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:20:
[...]
Voor thuisgebruik heb ik niet echt een MS Office licentie nodig aangezien ik er toch veel te weinig gebruik van zou maken. Google Docs is op dat gebied inderdaad een goed alternatief (maar ik gebruikte het dus al).
15 euro via mijn werkgever, voor de professional edition :Y) (enkel privégebruik).

[ Voor 3% gewijzigd door Styxxy op 30-09-2014 15:44 ]

• Damic
  • Laatst online: 07:33

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@firesphere: op terug antwoorden met Beste Frank; :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Styxxy schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:44:
[...]

15 euro via mijn werkgever, voor de professional edition :Y) (enkel privégebruik).
Enkele jaren geleden hebben we die kans ook gekregen via de werkgever van mijn moeder. Toen was het wel 23 euro (als ik het me nog goed herinner, kan ook 15 geweest zijn) maar dat is nog steeds echt geen geld voor een licentie!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Damic schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:49:
@firesphere: op terug antwoorden met Beste Frank; :D
Ik heb dit terug gestuurd.

Note, originele afzender was Michael, met een CC naar z'n collega "Ernst":
Beste Pieter,

Aangezien je niet eens weet wat mijn echte naam is, en overduidelijk een spam mail verstuurt naar elk e-mailadres dat je hebt kunnen vinden, zul je hopelijk begrijpen dat ik weinig behoefte heb aan een carrierestap via jou.

Ik hoop dat jij en Bobbie bij een ander potentieel slachtoffer meer succes hebben.

Vriendelijke groet,
De rest.

• Damic
  • Laatst online: 07:33

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

whahahaha :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik geloof dat ik net 46% opslag heb gehad bij mijn halfjaarlijkse opslagronde oOo

iOS developer

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:16

StM

En hoeveel was de inflatie afgelopen 6 maanden? ;)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

BikkelZ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:52:
Ik geloof dat ik net 46% opslag heb gehad bij mijn halfjaarlijkse opslagronde oOo
46% meer nootjes!

Verwijderd

BikkelZ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:52:
46%? 8)7
Proficiat in ieder geval!

Ik zal als alles goed is in de loop van de week weten of ik al dan niet promotie maak in December.
Ik ben benieuwd!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

StM schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:53:
En hoeveel was de inflatie afgelopen 6 maanden? ;)
17%. Maar het hangt er vanaf welke metriek je gebruikt:

http://dolarblue.net/historico/

De illegale dollar is met 43% redelijk door het dak aan het gaan. De legale wisselkoers steeg maar 6%. De waarheid ligt er meestal een beetje tussen in, prijzen zijn wel duidelijk aan het stijgen maar het hangt er ook van af wat je koopt. Vlees is in de afgelopen twee jaar maar 30% duurder geworden bijvoorbeeld. Overigens zit er midden februari een scherpe knik in de officiële koers en dan komt het op 31% uit, maar daar zit al een salarisverhoging tussen.

iOS developer

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

BikkelZ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:29:
[...]

Jij bent wel echt een beetje een masochistisch aangelegd mannetje of niet? _O-

Rechts klikken op storyboard file links => View as source => Veel plezier er mee :w
Precies het zelfde als alle andere IDE's. Doe het regelmatig als ik dingen uit Storyboards wil mergen maar geen zin heb om op Git te gokken. Je moet alleen wel weten waar je mee bezig bent, Xcode heeft geen zin in om Storyboards met fouten te renderen. Trouwens je mag ook code-only views doen, xibs gebruiken of de hele rimram met vim programmeren en dan gewoon zelf compileren. Mag allemaal gewoon als je dat lekkerder vindt werken :Y
Het is meer dat Android in de allereerste tutorial direct met XML views bezig gaat, terwijl iOS nauwelijks documentatie (afaik) heeft over de XML achter de storyboards. En ook is het altijd dat WYSIWYG-achtige-dingen slecht zijn (mee eens) en nu wordt het ineens geforceerd.
Maar jij bent zelf misschien een beetje een gesloten systeem, een die maar moeilijk met verandering overweg kan. Misschien dat je beter iets kunt gaan studeren zoals accountancy? Als programmeur ben je de rest van je leven bezig met het leren van nieuwe dingen en je kunt maar beter zorgen dat je een beetje plezier haalt uit je leerproces.

Ben zelf met Android bezig en behalve Unit Testing valt het niet tegen. Ben denk ik wel erg blij dat ik in het Android Studio tijdperk ben ingestapt.
Ik zeg eerlijk dat op het moment dat Android nu alles zou omgooien o.i.d. dat ik wel even de pest in zou hebben. Als ik nu random in een andere klas word geplaatst al helemaal. Maar zeggen dat ik maar accountancy moet gaan studeren slaat nergens op. Ik vind het leuk om nieuwe dingen te leren, maar als alles me tegenwerkt (ergo, zie de laatste posts hier) niet meer nee.

• xehbit

xehbit

wut: "Sites die alleen cookies plaatsen die "geen of geringe gevolgen" voor de privacy mogen niet langer om toestemming vragen, stelt het CDA voor."

http://webwereld.nl/bevei...-privacygevoelige-cookies

[ Voor 42% gewijzigd door xehbit op 30-09-2014 16:10 ]

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 08:53

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dragon707 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:08:
wut: "Sites die alleen cookies plaatsen die "geen of geringe gevolgen" voor de privacy mogen niet langer om toestemming vragen, stelt het CDA voor."

:F

[ Voor 7% gewijzigd door _David_ op 30-09-2014 16:18 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Verwijderd

:')

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Gaat het CDA straks ook nog voorschrijven dat een website een gecentreerde kolom van maximaal 960 pixels breed mag hebben?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Om het lekker simpel te houden :F

• xehbit

xehbit

Skyaero schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:25:
[...]

Gaat het CDA straks ook nog voorschrijven dat een website een gecentreerde kolom van maximaal 960 pixels breed mag hebben?
Of de melding: letop een site welke breeder is dan 960px kan dodelijk zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.zorgvisie.nl/Resizes/mainarticleimage/PageFiles/78/32/73278/001_RBIAdam-image-ZVS14582I01.jpg

• _Moe_

Gemakkelijker zou zijn dat ze even verspreiden dat mensen voorzichtiger moeten zijn met hun persoonlijke gegevens op het internet.

RTFM!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ow, wow, dus, die Michael recruiter heeft een beetje heel erg iets verkeerd gedaan.

Ik krijg een mailtje van die Ernst, die in de CC stond:
Mijn welgemeende excuses namens mijzelf en Michael voor het gebruik van de verkeerde aanhef. Ik heb Michael zojuist per direct uit zijn functie ontheven. Dit is overigens geen spam mail geweest, maar is hij met twee kandidaten voor verschillende functies bezig geweest vandaag (op hetzelfde moment) en vandaar de ontstane verwarring in de mailcommunicatie, voor mij onacceptabel.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-10 16:10
Firesphere schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:33:
Ow, wow, dus, die Michael recruiter heeft een beetje heel erg iets verkeerd gedaan.

[...]
Thanks, weer een recruitmentmailtje richting de rest minder >:)

Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als je over een maand met een ander mailadres naar het mailadres van 'Michael' mailt dat je interesse hebt in de door hun aangeboden diensten, wedden dat Michael je nog gewoon terug mailt?

[ Voor 26% gewijzigd door PeterSelie op 30-09-2014 16:35 ]

• _Moe_

[...]
Je hebt hem zijn job afgenomen ;w

RTFM!

• Caelorum
_Moe_ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:36:
[...]
Je hebt hem zijn job afgenomen ;w
Ga je schamen Firesphere! ^^

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:25
BikkelZ schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:29:
Hier hetzelfde! Vind Android best lekker werken.

Nu alleen ff geld zien te vinden voor een extra Android-telefoon erbij (main is iOS).

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

incaz schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:28:
Ik heb nu OpenOffice of LibreOffice, maar dat is vooral omdat ik 3 briefjes per jaar moet typen en ik daar niet bepaald geld voor over heb. Maar zou ik op regelmatige basis documenten moeten maken, dan zou ik zeker MS Office aanschaffen. Betaald zelfs.. MS en ik liggen elkaar (behalve op IE-gebied)

Google docs vind ik lang zo fijn niet werken, ronduit lelijk, en, nou ja, Google... Brrrr. No way dat ik daar mijn privezaken in ga zetten. Ik vertik het. Ik weet dat MS ook een oligopolist is, maar toch verzet ik me tegen de allesoverheersing van Goolge. Oh zo!
Amen! En: OneDrive in combinatie met Word/Excel Online (en op Windows Phone) is natuurlijk veel toffer dan Google Docs :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021

[...]
Nu maar hopen dat ze niet zo doortrapt zijn dat het ontslag gewoon nep is om de rest van de fuckup te verhullen. :*)

Storyteller @ soundcloud

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

mbarie schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:40:
[...]

Nu maar hopen dat ze niet zo doortrapt zijn dat het ontslag gewoon nep is om de rest van de fuckup te verhullen. :*)
Ik gok dat'ie niet ontslagen is, maar in ieder geval van de betreffende klant zijn case gehaald.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:25
F.West98 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:08:
[...]

Het is meer dat Android in de allereerste tutorial direct met XML views bezig gaat, terwijl iOS nauwelijks documentatie (afaik) heeft over de XML achter de storyboards. En ook is het altijd dat WYSIWYG-achtige-dingen slecht zijn (mee eens) en nu wordt het ineens geforceerd.
Omdat eigenlijk niet veel iOS development wordt gedaan met XML.
Waarom zou je, de Storyboards (of in mijn geval dat XIB's) werken PERFECT!

WYSIWYG is niet slecht! WYSIWYG is meestal slecht geimplementeerd!

Verwijderd

Even spuit elf over OS: ik gebruik thuis op mijn desktop windows7 maar ik gebruik de desktop bijna alleen maar voor tv/series en een enkele game (CS:GO is my vice).

Laptop voor werk draait Ubuntu 14.04 en gaat als een tierelier. Ik moet elke dag zoveel met raw text files werken dat ik niet meer zonder bash en simpele gnu tools kan. Snap niet hoe anderen dat doen in windows.

• Caelorum
Damn wat is die gast defensief tijdens de vragen. Op een punt dacht ik zelfs dat die dat flesje water van zijn desk zou pakken en de zaal in zou gooien ^^ (want offence is the best defence, ofzo)

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 30-09-2014 16:57 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

[...]

Volgens mij ligt het ook best wel aan het ontbreken van een fatsoenlijke editor dat ze direct met XML aan de gang gaan. Het is geen nadeel aan Xcode dat NextStep al sinds 1988 een fatsoenlijk werkende WYSIWYG omgeving heeft om programma's te maken. Je wordt niét geforceerd zo te werken maar je kunt je afvragen waarom helemaal niemand geïnteresseerd is hoe een storyboard gestructureerd is qua markup. Vragen worden gesteld en beantwoord op Stack Overflow doorgaans maar ik kan niet eens een vraag vinden. Je mág gewoon alles in code doen en er zijn hordes mensen die dat ook gewoon doen.
[...]

Ik zeg eerlijk dat op het moment dat Android nu alles zou omgooien o.i.d. dat ik wel even de pest in zou hebben. Als ik nu random in een andere klas word geplaatst al helemaal. Maar zeggen dat ik maar accountancy moet gaan studeren slaat nergens op. Ik vind het leuk om nieuwe dingen te leren, maar als alles me tegenwerkt (ergo, zie de laatste posts hier) niet meer nee.
Apple gebruikt al 25 jaar het zelfde systeem alleen de Storyboards zijn nieuw (maar als je al met .xibs kon werken....oude wijn nieuwe zakken). Je mag nog steeds al je views in .xib formaat opbouwen of alles code only doen. Er wordt dus helemaal niks omgegooid, jij bent iets aan het leren wat ouder is dan je zelf bent.

[...]
Om iemand er uit te flikkeren en dat naar een prospect te sturen dat vind ik helemaal bizar. Ik zou dit mailtje naar zijn baas sturen dat je het buitengewoon onprofessioneel vindt dat hij zomaar dit soort persoonlijke en bedrijfsgevoelige informatie naar willekeurige mensen op internet lekt >:)

iOS developer

• Mercatres
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:54:
Laptop voor werk draait Ubuntu 14.04 en gaat als een tierelier. Ik moet elke dag zoveel met raw text files werken dat ik niet meer zonder bash en simpele gnu tools kan. Snap niet hoe anderen dat doen in windows.
Sublime Text 2 en shortcuts :)

• Caelorum
[...]
Powershell?

• xehbit

xehbit

Mercatres schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:59:
[...]

VIM >:)

edit: yaay, page 200 oOo

[ Voor 7% gewijzigd door xehbit op 30-09-2014 17:01 ]

Verwijderd

Mercatres schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:59:
[...]

You are preaching to the choir sister ;)
Gebruik zelf ook sublime, maar heb het meer over het parsen/bewerken met sed, awk, grep etc.
van log files met verschrikkelijke formatting die uitgespuugd worden door scientific software.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:16

StM

Dan installeer je ze toch onder Windows? Werkt prima :) Ik snap niet hoe mensen onder Ubuntu kunnen werken, althans niet zonder het compleet te verbouwen. Ik moet er momenteel dagelijks mee werken, maar het begint me meer en meer tegen te staan. Geef mij maar OSX...

Ik kan / mag dus de boel niet dusdanig verbouwen.

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-11 10:26

HMS

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:02:
[...]

You are preaching to the choir sister ;)
Gebruik zelf ook sublime, maar heb het meer over het parsen/bewerken met sed, awk, grep etc.
van log files met verschrikkelijke formatting die uitgespuugd worden door scientific software.
Gewoon deze toolkit even in je path knallen :P
https://github.com/bmatzelle/gow

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

200 :?

* Firesphere zit op pagina 151 en roept de "ppp" discussie op.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
iig een goede video :) een beetje provoceren om te provoceren maar over het algmeen prima punten als je naar performance kijkt.

Verwijderd

Ziet er goed uit, maar dat voelt nog steeds als een hoop gedoe om iets na te bootsen wat gewoon native lekker draait op linux.

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Ik moet elke dag zoveel met raw text files werken dat ik niet meer zonder bash en simpele gnu tools kan. Snap niet hoe anderen dat doen in windows.
De kracht van Windows en PowerShell is dat je niet met text files hoeft te werken, maar dat je juist met objecten kunt werken? :)

Als je bijv. alle processen wilt hebben die slechts 1 thread gebruiken, dan kun je het volgende in PowerShell tikken:
PS C:\> ps | where {$_.Threads.Count -eq 1}

Handles  NPM(K)    PM(K)      WS(K) VM(M)   CPU(s)     Id ProcessName
-------  ------    -----      ----- -----   ------     -- -----------
     41       6     2768       5396    54     0,02    924 ADvdDiscHlp64
     45       7     1108       4060    60     0,02   4652 brs
     33       5     1452       3704    46     0,02    864 conhost
     91       9     8760      11440    86     0,05   4080 LightScribeControlPanel
     47       6     1160       1016    62     0,00   4716 ONENOTEM

Ik wil niet weten wat je allemaal moet doen om hetzelfde te bereiken met text-based Unix tools.

• Ealanrian
  • Laatst online: 07:57
Firesphere schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:16:
[...]

200 :?

* Firesphere zit op pagina 151 en roept de "ppp" discussie op.
Ik zit nog net op pagina 50...

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 14:02
100 hier, oftewel boeit niet :P

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• Caelorum
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:18:
[...]
iig een goede video :) een beetje provoceren om te provoceren maar over het algmeen prima punten als je naar performance kijkt.
Joah, was zeker wel een mooie video. Niets dat ik niet al een keer ergens anders heb gelezen of gehoord, maar wel mooi :) Toch blijf ik het lastig vinden om in die mindset te blijven. Dat OO gedoe is er echt hard ingestampt bij mij (en vele anderen) en om dat af te leren gaat nog wel wat jaartjes kosten denk ik. Ben zelf ook het doel een beetje uit het oog verloren en inderdaad meer gaan focussen op 'mooie' code in plaats van het oplossen van de problemen (en niet meer). Dan krijg je van die code waar een java programmeur trots op is. Wat dat betreft ben ik blij dat je de video even hier neer hebt gegooid. Af en toe een reminder is wel handig ^^

Ik heb hoger met 250 ^^ Geen idee waarom die zo weinig posts per pagina doet, maar meh :)

RayNbow schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:21:
[...] De kracht van Windows en PowerShell is dat je niet met text files hoeft te werken, maar dat je juist met objecten kunt werken? :)[...]
De kracht zit het in het gigantische framework dat je kan gebruiken in Powershell, maar alles dat je met powershell kan doen kan je ook wel in bash doen lijkt me en andersom. Soms is het sneller in PS soms sneller in bash.

[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 30-09-2014 17:29 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

mbarie schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:40:
[...]
Recruiters zijn over het algemeen 110% nep, dus waarschijnlijk proberen ze grappig te doen... :+

Maar goed, een verkeerde naam is mij ook al overkomen. Nu lijkt men er sowieso al een volkssport van te maken om mijn naam te vekloten, maar zelfs als je ondertekent met je goede naam presteren ze het nog om een creatieve verbastering er van te trekken
-O-

Oh, heb ik al gezegd dat handmatig HTTP-posts maken een k*t werk is?

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Bezig met een zorg vergelijker.

Onze data provider geeft voor zorg pakketten diverse premies, waaronder ook de "kale" premies en enkele kortingen. Echter, niet alle kortingen zijn altijd opgegeven, waardoor kale premies + kortingen niet gelijk zijn aan de uiteindelijke prijs. Hiervoor heb ik maar zelf een compensatie bijgehouden onder de noemer "overige korting".

Gevolg: Negatieve kortingen.

Of ik haal de data verkeerd op (not unlikely), of ergens gaat iets fout.

Tandzorg verzekeren is trouwens fucking duur, niet normaal. Ik kies trouwens ook lekker voortaan voor een hoger eigen risico. Dat ik daar nooit zelf bij heb nagedacht... Ik heb nooit ziektekosten en ben nog nooit ook maar in de buurt gekomen van de verplichte 360

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 30-09-2014 17:39 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Gamebuster
.Gertjan. schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:28:
[...]
Oh, heb ik al gezegd dat handmatig HTTP-posts maken een k*t werk is?
Kut?

code:
1
2
3
4
5
POST / HTTP/1.0
Content-Type: application/x-www-form-urlencoded
Content-Length: 16

foo=bar&baz=boem

Zo moeilijk is dat toch niet? Of wat mis ik?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Encoding O-)

• Sebazzz
  • Laatst online: 14-11 19:51

Sebazzz

3dp

Caelorum schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:26:
[...]

De kracht zit het in het gigantische framework dat je kan gebruiken in Powershell, maar alles dat je met powershell kan doen kan je ook wel in bash doen lijkt me en andersom. Soms is het sneller in PS soms sneller in bash.
Powershell is toch wel daadwerkelijk een ander beest dan bash :) Denk aan het hele model van cmdlets, virtual file systems en dat soort dingen.

Wat ik ook een voordeel vind is de integratie met het Windows ecosysteem. Je hebt voor IIS, SQL Server, Active Directory etc allemaal cmdlets. Backupscriptje maken voor SQL Server is een piece of cake.

Helaas is de documentatie, niet van de cmdlets zelf, maar van de scriptingtaal nogal beperkt. Op MSDN wordt je maar wat heen-en-weer gestuurd.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gamebuster schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:40:
[...]

Kut?

code:
1
2
3
4
5
POST / HTTP/1.0
Content-Type: application/x-www-form-urlencoded
Content-Length: 16

foo=bar&baz=boem

Zo moeilijk is dat toch niet? Of wat mis ik?
HTML:
1
multipart/form-data; boundary=XXX

HTML:
1
2
3
4
5
--XXX
Content-Disposition: form-data; name="fieldname"

DataContent
XXX--

Multipart, dan wordt het ineens een stuk vervelender :'(

edit:
Zeker ook omdat er in de voorbeelden niet goed wordt uitgelegd wat ze eigenlijk doen. Zo ontdekte in na veel klote pas dat bij de boundaries 2 streeptjes aan de voorkant moeten worden toegevoegd en bij de laatste 2 aan de achterkant...

-O- En als je het fout doet schiet de webserver je neer, want die negeert gewoon de hele call.

[ Voor 25% gewijzigd door .Gertjan. op 30-09-2014 17:59 ]

• Caelorum
Sebazzz schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:51:
[...] Powershell is toch wel daadwerkelijk een ander beest dan bash :) [...]
Dat zeker, maar wat je er uiteindelijk mee kan verschilt niet zoveel hoor. Nou heb ik niet zo veel ervaring met bash, maar ik blijf er telkens weer verbazen over hoeveel je er eigenlijk wel niet mee kan. Van PS weet ik dan wel weer wat het ongeveer kan ^^

On a sidenote: heeft het eigenlijk wel nut om te reageren op een vacature bij een "personeelsintermediair"? Is het niet aantrekkelijker voor een bedrijf om buitenom te worden gecontacteerd?

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 30-09-2014 17:58 ]

• Gamebuster
.Gertjan. schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:56:
[...]

HTML:
1
multipart/form-data; boundary=XXX

HTML:
1
2
3
4
5
--XXX
Content-Disposition: form-data; name="fieldname"

DataContent
XXX--

Multipart, dan wordt het ineens een stuk vervelender :'(
Aah :P Je klacht is dus richting multipart. Daar sluit ik me bij aan.

Je kan ook eigenwijs zijn en gewoon een octet stream sturen met als body raw binary. Serverside lees je dan gewoon de raw body uit. Dat is, tenminste, als je geen multipart nodig hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 30-09-2014 18:01 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gamebuster schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:59:
[...]

Aah :P

Je kan ook eigenwijs zijn en gewoon een octet stream sturen met als body raw binary. Serverside lees je dan gewoon de raw body uit. Dat is, tenminste, als je geen multipart nodig hebt.
Dat is dus helaas wel nodig.

Ik moet namelijk naast de file nog meer op de lijn gooien. Na een hoop gekloot met Facebook maar eens lokaal een post-catch dingetje opgezet en mee lopen spelen (de request was gewoon brak door een slecht voorbeeld). Nu zou je normaal op basis van standaarden en wat info op internet snel zoiets werkend moeten krijgen, maar aangezien je vooral troep tegenkomt van stackoverflow en veel voorbeelden werken, maar niet wordt uitgelegd waarom, kan dat helaas toch iets langer duren dan verwacht :'(

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmm..
Magister 6 is uit! Geen Silverlight-crap meer!

Maar wel:
• Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.
• Moet minimaal 8 karakters lang zijn.
• Mag niet langer dan 20 karakters zijn.
• Moet minimaal 1 numeriek karakter bevatten.
• Moet minimaal 1 hoofdletter bevatten.
• Mag niet één van de volgende waardes bevatten: test password
Mag niet deels overeenkomen met uw naam of login naam.
Mag geen algemeen woord of algemeen gebruikte karakter volgorde bevatten.
• Nieuwe wachtwoorden mogen niet eerder gebruikt zijn.

:')
Hoe wordt "overeenkomen" gedefinieerd?

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 17:15
deels overeenkomen... Is dat vanaf 2 letters? :p

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Iedereen die Windows 9 wil overslaan, dat kan... :+

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

wsitedesign schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:07:
deels overeenkomen... Is dat vanaf 2 letters? :p
Ik heb dus geen idee.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Windows 10, een dikke middelvinger voor de mensen die wel op Windows 9 bleven wachten.

iOS developer

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.