De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.343 views

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Ik moest wel eens o.b.v. data uit een soap koppeling een PDF inlezen, bewerken en genereren met een PHP 4 script. Hierbij moest data gelogd worden in XML strings als JSON files, gescheiden met \r newlines (geen \n!).

Nee dat moest ik niet, maar wat een helse klus zou dat zijn, niet? Of kunnen jullie wat ergers bedenken?

edit: http://www.cgsociety.org/...ial/building_3d_with_ikea
^ awesome

[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 27-08-2014 19:40 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

incaz schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:05:
[...]

Die conclusie kun je zo absoluut niet trekken. Of het doel nou wiskundig is of niet.
Het is niet wiskundig, omdat het voor een ander doel is gemaakt. Met mijn simpele kennis ging ik er vanuit dat als een random functie niet random is, dat je geen willekeurige data krijgt.. Overigens probeer ik niets te beweren (los van mijn eerste reactie toen), maar ik zit nog steeds te wachten op iemand die eens wat meer info geeft :) Blijkbaar kun je stellig zeggen dat het niet zo is, maar ik ben dus meer benieuwd 'waarom', en hoe het dan eventueel wel werkt.
Gamebuster schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:35:
Ik moest wel eens o.b.v. data uit een soap koppeling een PDF inlezen, bewerken en genereren met een PHP 4 script. Hierbij moest data gelogd worden in XML strings als JSON files, gescheiden met \r newlines (geen \n!).

Nee dat moest ik niet, maar wat een helse klus zou dat zijn, niet? Of kunnen jullie wat ergers bedenken?

edit: http://www.cgsociety.org/...ial/building_3d_with_ikea
^ awesome
Ik ben deze week bezig geweest met iets waarbij ik in feite een sessie hijack om zo een 'logged in' sessie van een user te krijgen om vervolgens zo iframes te laden van die applicatie met bepaalde dingen.
cba om uit te leggen hoe/wat/waarom, maar dat is ongeveer mijn meest vieze werk ever gemaakt.
Los van het feit dat een applicatie nog middels frames werkt, en waarbij we nog steeds geen fiat hebben gekregen om dat eens eruit te slopen.

Iemand medelijden met mij? :+

[ Voor 44% gewijzigd door Douweegbertje op 27-08-2014 19:50 ]

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik zou juist (overigens zonder enige wiskundige onderbouwing) zeggen dat als je maar genoeg random getallen neemt, zowel zwart als wit gelijk zouden moeten zijn. Immers zouden de gegenereerde getallen uniform over een bepaalde range verspreid moeten zijn.

...maar dat zal wiskundig wel weer helemaal niet zo werken :P

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:41

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:44:
Met mijn simpele kennis ging ik er vanuit dat als een random functie niet random is, dat je geen willekeurige data krijgt
Het probleem is dat je alle informatie weggooit door alleen naar het aantal pixels te kijken, niet door te kijken hoe ze verdeeld zijn. Nogmaals, als je random functie zo was geweest dat hij alle zwarte lijntjes links en alle witte lijntjes rechts had geplaatst, dan was het aantal zwarte en witte pixels ook gelijk geweest, maar zuigt je random functie wel aars. Je hebt een histogram nodig om uniformiteit na te gaan, een histogram kun je niet weergeven met 1 scalar.

Dit nog even los van het feit dat het tekenen van lijntjes wellicht sowieso geen geschikte methode is om te achterhalen of de statistieken kloppen. Zo kun je bijvoorbeeld indenken dat het lijntje dat je als eerste hebt getekend niet meer zichtbaar is en dus niet meer meetelt, terwijl het lijntje dat je het laatste hebt getekend altijd volledig zichtbaar is en dus meer gewicht inbrengt.
Blijkbaar kun je stellig zeggen dat het niet zo is
Even voor de goede orde, we zeggen dat je niet zomaar zo'n conclusie kan trekken, niet dat de conclusie eventueel onjuist is.

Ik neem pas aan dat het een goede test is als je aannemelijk kunt maken dat het klopt. Dat heb je nog niet echt kunnen doen, het is gewoon puur een gut feeling. Misschien niet fout, maar hou er rekening mee dat je wellicht de verkeerde conclusie trekt.

Een analogie
Ik zeg: x+y=10
Jij zegt: dus x=4 en y=6
Ik: dat kun je niet zo zeggen (want er zijn ook andere mogelijkheden, zoals x=5 en y=5)

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 27-08-2014 20:00 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hm ja, m'n reactie is misschien beetje pittig, maar ik ben gewoon erg benieuwd naar 'het antwoord' :)

Stel ik doe een rand van 1 t/m 5, dan wil je uiteindelijk dat alles 'even veel' voor komt, of beter gezegd; ze moeten even veel kans hebben om voor te komen. Draai ik deze rand functie heel vaak, en daarna nog één keer met evenveel iteraties dan zou je verwachten dat beide op ongeveer de zelfde som moeten uitkomen(?).
Even dom gezegd, ik doe het 10x, en de één geeft 45 terug, en de ander 15.. dan is het niet echt random omdat je er dan vanuit kan gaan dat bepaalde nummers helemaal niet aan bod waren gekomen.

Juist omdat ik geen reet van snap, wilde ik het visualiseren. In elk geval ga ik er wel vanuit dat willekeurigheid visueel uit te drukken is.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:40
Het is wel te visualiseren, maar de methode die je hebt gekozen kan bij bepaalde vormen van niet-random zeggen dat het wel-random is. Dat is wat .oisyn o.a. zegt.

Ook je nieuwe idee waarbij twee runs dezelfde som moeten hebben geeft alleen maar aan dat hij consistent is. Maar als hij iedere keer 4 teruggeeft, klopt er nog niks van.

Een correcte visualisatie is een bijvoorbeeld histogram waarbij je telt hoe vaak een getal voorkomt. En dan zou daar voor ieder getal practisch dezelfde waarde uit moeten komen (bij genoeg samples)

[ Voor 28% gewijzigd door OnTracK op 27-08-2014 20:14 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verbeter me maar, maar bij genoeg iteraties, zou het aantal pixels van zowel zwart als wit gelijk moeten zijn dan? Imo het zelfde principe. Als je alle waardes zou optellen van je histogram, komt dat overeen. Ik tel het constant dmv het aantal pixels van een kleur.

Je hebt dus alleen een probleem als het in beide gevallen totaal niet random is, en dus als voorbeeld elke keer 4 returned.. Maar.. dat is ook uit te lezen op het moment dat je waardes -nooit- van elkaar fluctueren.

[ Voor 29% gewijzigd door Douweegbertje op 27-08-2014 20:16 ]

• OnTracK
  • Laatst online: 09:40
Nee, omdat het aantal pixels niet zoveel zegt of de posities random zijn.

Daanaast heb je een probleem dat de laatste lijn de tekening overschrijft met een bepaalde kleur, dus je algoritme heeft in die zin een beetje bias. Maar dat leidt af van wat we proberen te zeggen.

Verder zijn biassen in random-algoritmes meestal niet zo onsubtiel dat ze altijd hetzelfde getal teruggeven. Maar een kleine bias naar een bepaalde richting kan voor grote problemen zorgen.

[ Voor 79% gewijzigd door OnTracK op 27-08-2014 20:18 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of volgens jouw voorbeeld: Na 10x rand(1,5) is de som met de grootste waarschijnlijkheid 30 heeft van alle individuele uitkomsten 30 de grootste kans.
edit:
Edit: eerste verwoording klinkt alsof er >50% kans op uitkomst 30 zou zijn. Zo zie je maar dat je met statistiek op je woorden moet passen. :P

Maar een uitkomst van 30 bij een paar runs bewijst op zich weinig. Misschien staat er toch per ongeluk een `return 3;` bovenin je functie. ;) Of geeft rand precies de helft vd keren de min of de max terug. Sterker nog, als het elke run 30 is, weet je na een groter aantal runs dat het wel heeeeuul sterk zou zijn als er ook maar iets van je functie klopt.

[ Voor 19% gewijzigd door Voutloos op 27-08-2014 21:13 ]

{signature}

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:58

RayNbow

Kirika <3

Je kunt ook nog naar de spreiding kijken? :)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens mij heb ik al een aantal voorbeelden gegeven.

Nog een voorbeeld: een RNG waarbij de kans van 1 specifiek lijntje 1000x zo groot is als alle andere zul je door jouw methode niet vinden, simpelweg omdat je steeds dat ene lijntje overtekent. Of je dat nou 1, 1000 of 1e300 keer doet, het resultaat blijft hetzelfde. Gaat ook niet visueel opvallen.
Als je alle waardes zou optellen van je histogram, komt dat overeen. Ik tel het constant dmv het aantal pixels van een kleur.
Klopt, maar het histogram kan je ook vertellen dat elke plek evenveel is aangedaan, die informatie verlies je als je simpelweg alle waarden uit het histogram optelt en alleen daarnaar kijkt.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 28-08-2014 01:38 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11 19:00

Dido

heforshe

(jarig!)
Douweegbertje schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:14:
Verbeter me maar, maar bij genoeg iteraties, zou het aantal pixels van zowel zwart als wit gelijk moeten zijn dan? Imo het zelfde principe. Als je alle waardes zou optellen van je histogram, komt dat overeen. Ik tel het constant dmv het aantal pixels van een kleur.

Je hebt dus alleen een probleem als het in beide gevallen totaal niet random is, en dus als voorbeeld elke keer 4 returned.. Maar.. dat is ook uit te lezen op het moment dat je waardes -nooit- van elkaar fluctueren.
Door die waardes op te gaan tellen gooi je enorme hoeveelheden informatie weg. Als ik random getallen uit de reeks (1, 2, 3) genereer, 1000 keer, en ik krijg daar als tien keer ongeveer 2000 uit, dan zou jij concluderen dat het random is.

Maar nu zijn mijn resultaten:

A) 1, 2, 3, 1, 2, 3, 1, 2, 3, ...
B )1, 1, 1, 2, 2, 2, 3, 3, 3, ...
C) 2, 2, 2, 2, 2, 2 ,2, 2, 2, 2, ...
D) 1, 3, 1, 3, 1, 3, 1, 3, 1, 3, ...
E) 1, 2, 2, 2, 3, 1, 2, 2, 2, 3, ...

Lekker random dan. Sterker nog, al _lijkt jouw serie random, als ie de volgende keer dezelfde serie oplevert weet je nog niets.

Om te bepalen of het echt random is zul je meerdere zaken moeten meten.

Bijvoorbeeld hoe vaak iedere waarde voorkomt. Dat doe jij met je pixels, maar door overlappende lijnen is je methode slecht.
A) 1: 334, 2: 333, 3:333 -> prima
B) 1: 334, 2: 333, 3:333 -> prima
C) 1: 0, 2:1000, 2:0 -> fout!
D) 1:500, 2:0, 3:500 -> fout!
E) 1:200, 2:600, 3:200 -> fout!

Om A en B eruit te gooien kan ik gaan kijken hoe vaak bepaalde series voorkomen, hoe vaak een cijfer op een bepaalde positie in een serie staat, etcetera. Dan zie ik dat bij A de serie 123 meer dan 300 eer voorkomt, dus valt ie af, en bij B dat 111, 222 en 333 te vaak voorkomen.

Jij kijkt alleen maar naar het feit dat alle opties ongeveer 2000 als som hebben. Daarmee weet je precies niets, A, B, C, D en E zijn allemaal valide "random" series volgens dat criterium.

Wat betekent mijn avatar?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-11 12:30

TheNephilim

Wtfuzzle

Over random gesproken; ik gebruik voor wachtwoorden meestal https://www.random.org/passwords/. Die zouden willekeurigheid overlaten aan radiosignalen uit de ruimte, volgens mij! :o

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Douweegbertje schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:14:
Verbeter me maar, maar bij genoeg iteraties, zou het aantal pixels van zowel zwart als wit gelijk moeten zijn dan?
Niet helemaal zoals OnTracK al aangeeft, maar belangrijker, je mag de omgekeerde conclusie zeker niet trekken, dat een unbiased verdeling aangeeft dat het wel random is. Simpel tegenvoorbeeld: een functie die gewoon itereert (1, 2, 3, 4, 5) waarvan je over jouw domein de modulo neemt. Perfecte verdeling van oneven en even, perfecte verdeling over grotere domeinen... en in de verste verte niet random.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Gamebuster
http://www.bbc.com/news/blogs-china-blog-28599392

De tijd is hier: Door de komst van computers, beginnen mensen te vergeten hoe te schrijven.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Van alle talen is Chinees natuurlijk wel een v.d. eerste die zou gaan. Geen alfabet maar een karakter (of samenstelling ervan) voor elk woord waarvan er meer dan 7000 in dagelijks gebruik om gaan, tja :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
De reden dat ze die chinese tekens niet meer zo goed kennen is omdat ze juist meer onze characterset gebruiken en de woorden "fonetisch" schrijven.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat zag ik inderdaad ook maar dat is en blijft een nadeel van een taal die geschreven wordt met karakters voor elk woord. Om die met een computer in te voeren is op zijn zachtst gezegd, onhandig. Dus moet er een 'taal' tussen.

Er zijn ook Aziatische talen die dat nadeel niet hebben, zoals bijvoorbeeld één van de Koreaanse schrijfwijzen Hangul dat wel samengesteld wordt uit een alfabet. Ik denk ook dat alfabet talen minder snel last zullen krijgen van 'niet meer kunnen schrijven vanwege computers', simpelweg omdat de invoer op computers veel dichter bij het fysieke schrijven ligt :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
TheNephilim schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:06:
Over random gesproken; ik gebruik voor wachtwoorden meestal https://www.random.org/passwords/. Die zouden willekeurigheid overlaten aan radiosignalen uit de ruimte, volgens mij! :o
Of je gebruikt een fatsoenlijke password manager. :z

{signature}

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Gamebuster schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:47:

De tijd is hier: Door de komst van computers, beginnen mensen te vergeten hoe te schrijven.
De oplossing: computers met een pen. ;)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Voutloos schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:12:
[...]
Nou, het gaat dan voornamelijk om wachtwoorden voor klanten. Die krijgen van ons gewoon standaard een 16 tekens lang random wachtwoord.

• ValHallen
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Gamebuster schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:47:

Ik ben de laatste tijd juist bezig om mijn handschrift te verbeteren. Het is wel handig om je eigen notities terug te kunnen lezen :+ . Het switchen van aan elkaar schijven naar blokletters was al een hele verademing.

Behalve het gemis dat CTRL+F niet werkt op een notitieblok, gaat mijn voorkeur nog altijd uit naar handmatige notities. (Zo vindt ik een echt boek ook fijner lezen dan een e-reader, maar dat is een ander verhaal.)

Hoe doen jullie het met notities?

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-10 20:42
Niet. Meestal in een overleg krabbel ik wat neer, en als het echt vastgelegd moet worden ga ik zsm daarna een draft maken in Google Drive, eventueel met plaatjes. Die kan ik weer mailen als PDF naar de betreffende personen :)

• ZaZ
  • Laatst online: 03-11 00:19

ZaZ

Tweakers abonnee

TheNephilim schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:30:
[...]

Nou, het gaat dan voornamelijk om wachtwoorden voor klanten. Die krijgen van ons gewoon standaard een 16 tekens lang random wachtwoord.
Waarom niet gewoon Welkom1 met het verzoek dat ze het zelf veranderen, is toch veel makkelijker? :+

Lekker op de bank

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

ZaZ schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:51:
[...]

Waarom niet gewoon Welkom1 met het verzoek dat ze het zelf veranderen, is toch veel makkelijker? :+
Ja precies, en dan 2 weken later de schuld krijgen van een gecrackte website :+ Nee danku! :/

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
Omdat je klanten moet zien als kleine kinderen, je kan het wel zeggen maar luisteren doen ze maar sporadisch :+

En hoe vaak Welkom1 of tafarelen gebruikt worden, je zou haast alleen daarop een dictionary attack doen :P

Verwijderd

GeertJam schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:56:
Ik HAAT PDF bestanden genereren. IK HAAT HET MET EEN PASSIE %@##@^@#$

Order systeem gemaakt voor een klant, overal doet de PDF het goed. Behalve bij 1 klant van hun die voor veel klanten de betaling afhandelt. Gevolg: PDF 2 x zo groot, door het moeten embedden van fonts. En mails die nu niet meer binnenkomen bij andere klanten omdat de bijlage te groot is...
mPDF. Gewoon HTML pagina's maken, door mPDF raggen, klaar. Echt _nooit_ problemen mee gehad tot dusver.

• EtHeO18
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 09:48
Wij gebruiken WKHTMLTOPDF als pakket. Heeft zijn eigenaardigheden, maar laat ons wel zeer mooie PDFs genereren.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Voutloos schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:12:
[...]
Je hebt geen drol aan een password manager als zijn bron van entropie waardeloos is :z
ValHallen schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:40:
Behalve het gemis dat CTRL+F niet werkt op een notitieblok, gaat mijn voorkeur nog altijd uit naar handmatige notities.
Handmatige notities onthoud je beter :)

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 28-08-2014 12:28 ]

• Soultaker
  • Laatst online: 08:37
Ik zou me eerder zorgen maken over de betrouwbaarheid van een externe site dan de kwaliteit van mijn random number generator. Maar als je die ook niet vertrouwd, is er nog altijd Diceware.

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-11 13:26
van xkcd:
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/random_number.png

• Soultaker
  • Laatst online: 08:37
Da's wel een random waarde. Het probleem is alleen dat 'ie 0 bits entropie heeft.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

[...]

Dat gaat toch ook prima met een password manager?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-11 22:23
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:54:
[...]

mPDF. Gewoon HTML pagina's maken, door mPDF raggen, klaar. Echt _nooit_ problemen mee gehad tot dusver.
Alhoewel die er overigens ook nog vrij goed uitziet, zo ver ik kan zien, kende ik die nog niet. Echter ondersteund mPDF zo te zien geen echte Javascript of <canvas, wat ik dan ook weer nodig had om fancy tabellen te genereren.

Overigens een linkje naar mijn scriptie/onderzoek in PDF formaat (natuurlijk), welke door wkhtmltopdf wordt gemaakt vanuit MediaWiki met een custom stylesheet en daarna gemerged wordt met een apart titelblad. Er zit verder ook geen caching op, aangezien het alleen voor eigen gebruik is. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de PHP :+ broncode: Github Gist

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

dcm360 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:57:
[...]

Dat gaat toch ook prima met een password manager?
Oh vast en zeker, maar ik hoef het wachtwoord niet op te slaan, dus waarom zou ik dan een password manager gebruiken?

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

ValHallen schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:40:
Behalve het gemis dat CTRL+F niet werkt op een notitieblok, gaat mijn voorkeur nog altijd uit naar handmatige notities. (Zo vindt ik een echt boek ook fijner lezen dan een e-reader, maar dat is een ander verhaal.)

Hoe doen jullie het met notities?
OneNote? :)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Voor snelle tijdelijke notities:

code:
1
data:text/html, <html contenteditable>

in m'n browser. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Kleine notities maak ik meestal in Kate, en kopieer ik vervolgens naar OwnCloud. Vroeger ook wel veel OneNote gebruikt (en dan ook echt schrijven), maar dat werkt niet zo geweldig in Linux.

• Gamebuster
Na lange onderhandelingen zijn we er eindelijk uit. Op 2 euro per uur na mijn "doel" behaald.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
En nou maar hopen dat je klant niet hier meelas :D

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Gamebuster
BtM909 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:30:
En nou maar hopen dat je klant niet hier meelas :D
Ik plaats mijn berichten hier ervan uitgaande dat al mijn klanten en mijn hele familie mee zouden kunnen lezen

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:14
[...]

En hoe ontvangen klanten dat wachtwoord dan van jullie? Gewoon plain tekst, met de gebruikersnaam in een mailtje? :+

No offence, maar ben wel benieuwd, ik zie vaak genoeg aan de ene kant allerlei zaken uitgehaald worden ivm beveiliging, om dat vervolgens met de "eind-actie" in 1 keer teniet te doen.

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

jbdeiman schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:47:
[...]

En hoe ontvangen klanten dat wachtwoord dan van jullie? Gewoon plain tekst, met de gebruikersnaam in een mailtje? :+

No offence, maar ben wel benieuwd, ik zie vaak genoeg aan de ene kant allerlei zaken uitgehaald worden ivm beveiliging, om dat vervolgens met de "eind-actie" in 1 keer teniet te doen.
Als je wachtwoorden van random.org haalt gaat het naar mijn idee daar al mis. Vandaar dat ik de eerdere opmerking over een password manager maakte, aangezien die meestal ook wachtwoorden kunnen genereren zonder dat die noodzakelijkerwijs ook opgeslagen worden.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

jbdeiman schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:47:
[...]

Jazeker! :)

Als ik de ondernemer hier om de hoek uit moet gaan leggen dat hij z'n wachtwoord maar op moet komen halen, of aan de slag moet met PGP keys, dan ik er iemand voor aannemen. Misschien zie ik geweldig eenvoudige oplossingen over het hoofd, maar dan hoor ik dat vanzelf :+.
dcm360 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:53:
[...]

Als je wachtwoorden van random.org haalt gaat het naar mijn idee daar al mis. Vandaar dat ik de eerdere opmerking over een password manager maakte, aangezien die meestal ook wachtwoorden kunnen genereren zonder dat die noodzakelijkerwijs ook opgeslagen worden.
Want? Zelf rampestampen op het toetsenbord kan natuurlijk ook, maar gezien de positie van mijn handen is dat ook niet random. Random.org zou ze in theorie op kunnen slaan, dat snap ik. Dus met een password manager de wachtwoorden genereren is veiliger.

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
Zo, mijn propedeuse is ook binnen. Kan ik met een wat rustigere gedachte mijn tweede studiejaar ingaan. :)

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Martindo schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:01:
Zo, mijn propedeuse is ook binnen. Kan ik met een wat rustigere gedachte mijn tweede studiejaar ingaan. :)
Dat is zeker mooi :). Ik haalde 'm pas aan het eind van m'n tweede jaar met een herkansing, waarvan ik dacht dat ik 'm niet gehaald had... En met een BSA is dat niet erg prettig (kwam ook door ziekte waardoor ik dat ene vak niet gehaald had dus bij een onvoldoende was het nog niet per se afgelopen, maar ik moest dan wel naar de examencommissie en die zullen maar net hun dag niet hebben...) :P.

• Martindo
Bij ons is er vanwege een nieuw curriculum geen simpele mogelijkheid om het vak opnieuw te volgen aangezien het voor mijn opleiding (technische informatica) eruit is gehaald. Daarom heeft de opleidingscommissie het besluit genomen dat er een herkansingsmoment (en een opfrisles) ingepland werd zodat er BSA's mogelijk ingetrokken konden worden en er een mogelijkheid ontstond om je propedeuse toch in 1 jaar te halen. :)

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

hmm... sign in / sign on / log in / (log on?). Waarom is daar geen uniformiteit in?

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-10 15:46
Chris7 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:06:
[...]

Dat is zeker mooi :). Ik haalde 'm pas aan het eind van m'n tweede jaar met een herkansing, waarvan ik dacht dat ik 'm niet gehaald had... En met een BSA is dat niet erg prettig (kwam ook door ziekte waardoor ik dat ene vak niet gehaald had dus bij een onvoldoende was het nog niet per se afgelopen, maar ik moest dan wel naar de examencommissie en die zullen maar net hun dag niet hebben...) :P.
Ik heb ook een BSA gehad, gister op gesprek geweest bij de directeur (operatie en nasleep gehad), bleek dus dat ik geen BSA had mogen krijgen. Was er een fout gemaakt waardoor iedereen binnen (en buiten) school op de hoogte was van mijn situatie, behalve mijn decaan. Laat die nou net adviseren bij het geven van een BSA.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• Firesphere
  • Laatst online: 06-11 20:42

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Is er een DigitalOcean ervaringen topic? Search laat het afweten :(

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:20:
Niet dat ik weet, maar ik ben er wel erg tevreden over, tot zover! 8)

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Google zegt ook nee. Er zijn wel verschillende topics waarin ze worden aangeraden. Misschien tijd om er 1 op te zetten?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

OkkE schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:33:
[...]

Voor snelle tijdelijke notities:

code:
1
data:text/html, <html contenteditable>

in m'n browser. :)
Hopeloos.
Win+R -> notepad (staat er meestal al) -> enter. Veel betere editing dan je browser en je kunt gewoon saven
ik heb een full replacement voor notepad, dus bovenstaande start bij mij niet de oude Windows notepad ;)

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Kobus Post schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:15:
[...]

Ik heb ook een BSA gehad, gister op gesprek geweest bij de directeur (operatie en nasleep gehad), bleek dus dat ik geen BSA had mogen krijgen. Was er een fout gemaakt waardoor iedereen binnen (en buiten) school op de hoogte was van mijn situatie, behalve mijn decaan. Laat die nou net adviseren bij het geven van een BSA.
Waar staat BSA ookal voor :P? Is een poos geleden dat ik school zat :+

Nothing to see here!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Is er hier eigenlijk iemand die ooit gebruik heeft gemaakt van de help-functie van Visual Studio? :')

We are shaping the future

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

All the time? De online MSDN is ruk.

[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 28-08-2014 15:29 ]

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
.oisyn schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:26:
[...]
ik heb een full replacement voor notepad, dus bovenstaande start bij mij niet de oude Windows notepad ;)
Welke editor?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gropah schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:25:
[...]

Google zegt ook nee. Er zijn wel verschillende topics waarin ze worden aangeraden. Misschien tijd om er 1 op te zetten?
Volgens mij krijg je bij het gebruik van eenrefferal linkje zelfs $ 10,- tegoed als nieuw lid bij DigitalOcean.
Spread the love and earn rewards! Send $10 to your friends in account credits and receive $25 for each referral that totals $25 in billings. There is no limit to how many people you can refer.

[ Voor 4% gewijzigd door BtM909 op 28-08-2014 16:48 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Oeh, even kijken of dat wat is. Ik gebruik de WINDOWS toets -> notepad ook regelmatig.

• Rutix
Notepad2 is wel nice inderdaad. Ik gebruik dat ook meestal als ik snel even wat moet onthouden. Ik gebruik sublime text verder als mijn editor though.

Nothing to see here!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind Notepad++ en Sublime net weer iets te bloated voor een replacement van notepad. Notepad2 voldoet er gewoon precies aan, fatsoenlijke editing features en basic syntax highlighting voor allerlei talen, maar enorm light-weight en single document interface. Gewoon notepad zoals notepad had moeten zijn :). Niet echt bruikbaar als "IDE" zoals Sublime en Notepad++ dat wel zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 28-08-2014 15:35 ]

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Ik ben er ook tevreden mee. Goede prijs kwaliteit verhouding.

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:34:
Ik vind Notepad++ en Sublime net weer iets te bloated voor een replacement van notepad. Notepad2 voldoet er gewoon precies aan, fatsoenlijke editing features en basic syntax highlighting voor allerlei talen, maar enorm light-weight en single document interface. Gewoon notepad zoals notepad had moeten zijn :). Niet echt bruikbaar als "IDE" zoals Sublime en Notepad++ dat wel zijn.
Precies waar ik naar op zoek was - ik gebruik sublime & notepad ook voor verschillende redenen maar the ctrl-z van notepad is gewoon te kut vandaar dat ik iets anders zocht :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gropah schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:25:
[...]

FTFY:
[Ervaringen] DigitalOcean Cloud hosting & VPS

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Rutix
.oisyn schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:34:
Helemaal mee eens :). Notepad2 is een goede vervanging voor notepad ^__^

Nothing to see here!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

.oisyn schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:26:
[...]

Hopeloos.
Win+R -> notepad (staat er meestal al) -> enter. Veel betere editing dan je browser en je kunt gewoon saven
Win+R werkt niet op mijn iMac. :+

Om even tijdelijk iets te noteren vind ik het in de browser prima werken, ik heb m'n browser toch altijd open en opmaak heb ik niet nodig. Uiteraard is het niet geschikt voor langere teksten of dingen die bewaard moeten blijven. :)

Voor het schrijven van langere teksten en/of dingen die ik wil bewaren gebruik ik vaak “iA Writer” (met een document in de Cloud) of Basecamp als het over een project gaat. Wanneer ik ook een reminder moet instellen is het eigenlijk altijd de standaard (crap) Reminder App van Apple.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Kobus Post
Rutix schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:27:
[...]

Waar staat BSA ookal voor :P? Is een poos geleden dat ik school zat :+
Bindend Studie Advies.
Als je te weinig punten haalt, dan kunnen ze je daarmee van de opleiding trappen.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• PrisonerOfPain
OkkE schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:51:
[...]
Om even tijdelijk iets te noteren vind ik het in de browser prima werken, ik heb m'n browser toch altijd open en opmaak heb ik niet nodig. Uiteraard is het niet geschikt voor langere teksten of dingen die bewaard moeten blijven. :)
Voor echt korte dingen wil ik m'n adresbalk nog wel eens gebruiken, Ctrl+L, Ctrl+V of als rekenmachine :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

GateKeaper schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:12:
hmm... sign in / sign on / log in / (log on?). Waarom is daar geen uniformiteit in?
Ow, zijn we in die iteratie? :+

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

TheNephilim schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:00:
[...]

Want? Zelf rampestampen op het toetsenbord kan natuurlijk ook, maar gezien de positie van mijn handen is dat ook niet random. Random.org zou ze in theorie op kunnen slaan, dat snap ik. Dus met een password manager de wachtwoorden genereren is veiliger.
Mijn punt was meer dat als het begin van een keten niet heel erg veilig is (ik mikte meer op plain http dan dat het op de server opgeslagen zou worden, maar dat kan ook inderdaad), dat dan de toegevoegde waarde van de rest van de keten veiliger maken afneemt.

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Kobus Post schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:15:
[...]

Ai, daar kun je dan net weer pech mee hebben. Ik had vanaf 't begin school op de hoogte gehouden dus er werd me al verteld dat er grote kans was dat ik toch door mocht, maar het is toch beter om het gewoon te halen dan afhankelijk te zijn van het oordeel van anderen.

Overigens krijg je (in ieder geval bij ons) altijd een BSA, alleen verschilt het of deze positief of negatief is.

• Ryur
  • Laatst online: 06-11 20:14
Chris7 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:09:
[...]
Overigens krijg je (in ieder geval bij ons) altijd een BSA, alleen verschilt het of deze positief of negatief is.
Officieel is dat overal zo ;).
Maar de meeste noemen de "BSA" als negatief.

Bij ons kan je een positief BSA, een twijfel BSA (dat je wel door mag, maar ze het niet aanraden), en een negatief BSA.

• Kobus Post
Chris7 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:09:
[...]

Ai, daar kun je dan net weer pech mee hebben. Ik had vanaf 't begin school op de hoogte gehouden dus er werd me al verteld dat er grote kans was dat ik toch door mocht, maar het is toch beter om het gewoon te halen dan afhankelijk te zijn van het oordeel van anderen.

Ik had ook meteen mijn SLC coach gemaild met de mededeling dat ik in het ziekenhuis lag en gevraagd of ze dat ook aan de relevante instanties door wou geven. Dat is dus niet gebeurt. Is nu alsnog netjes opgelost, directeur was wel geschrokken van onze opleiding. :P

Wij krijgen idd ook altijd een BSA en dat kan dan positief of negatief zijn.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

dcm360 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:03:
[...]

Mijn punt was meer dat als het begin van een keten niet heel erg veilig is (ik mikte meer op plain http dan dat het op de server opgeslagen zou worden, maar dat kan ook inderdaad), dat dan de toegevoegde waarde van de rest van de keten veiliger maken afneemt.
Bij het genereren van de wachtwoorden kom je netjes op een met SSL versleutelde https pagina terecht. Dus geen plain http.

Maar ik snap je punt, de zwakste schakel etc...

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:59
Ryur schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:12:
[...]

Bij ons kan je een positief BSA, een twijfel BSA (dat je wel door mag, maar ze het niet aanraden), en een negatief BSA.
Je krijgt alleen een BSA als je wegmoet, ze kunnen je immers niet dwingen om door te gaan :P

Het is hooguit een SA als je doorgaat.

• Alex)
Ik heb ooit een accountje aangemaakt op de website van een vrij grote vendor van hosted app-oplossingen. Tijdens registratie heb ik als e-mailadres "[bedrijfsnaam vendor]@alex[achternaam].nl" gebruikt. Zojuist ontving ik op precies dat adres spam waarin een of andere zogenaamde Russische chick zegt een partner te zoeken...

Die zijn denk ik een databaseje kwijtgeraakt. :{

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:58
* PdeBie komt er net achter dat je met NLog ook naar je console van een console application kan loggen

Voor niks diverse Console.Writelines toegevoegd :F

@Alex): toevallig hebben wij hier vandaag op de zaak ook menig aanbod van Russische dames gehad.
Ah ja, spamfiltertje heeft dat na vandaag wel door en dan zijn we er weer even vanaf.

[ Voor 36% gewijzigd door PdeBie op 28-08-2014 16:55 ]

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

pdebie schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:53:
* PdeBie komt er net achter dat je met NLog ook naar je console van een console application kan loggen

Voor niks diverse Console.Writelines toegevoegd :F
Het hele punt van NLog is dat je overal heen kunt loggen. Targets - NLog wiki, en als het daar niet bij staat kun je het vrij makkelijk zelf schrijven. Zie ook ColoredConsole voor extra fanciness.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Martindo
Ryur schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:12:
[...]

Ik had dat nagevraagd aan het begin van het jaar. Iedereen is verplicht een waarschuwing te krijgen voordat ze een negatief bindend studie advies mogen krijgen.

• Ryur
  • Laatst online: 06-11 20:14
Martindo schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:56:
[...]
Ik had dat nagevraagd aan het begin van het jaar. Iedereen is verplicht een waarschuwing te krijgen voordat ze een negatief bindend studie advies mogen krijgen.
Ja klopt.
En bij ons is het zo: 2 gesprekken met de SLB'er in het jaar. Als deze gesprekken NIET zijn geweest, en je zou een BSA krijgen; dan is de BSA ongeldig (en ja dat komt nog soms voor)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:59:
[...]

Ja klopt.
En bij ons is het zo: 2 gesprekken met de SLB'er in het jaar. Als deze gesprekken NIET zijn geweest, en je zou een BSA krijgen; dan is de BSA ongeldig (en ja dat komt nog soms voor)
Ik kreeg geen waarschuwing en wel een BSA, terwijl ik 3 Propedeuses en 1 BSc diploma kon overleggen.

Bullshit systeem en het werkt niet imo.

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Bij ons op de opleiding (TI, Hogeschool van Amsterdam) hadden ze dat ook mooi opgelost. Iedereen kreeg een BSA in februari en die werd pas definitief aan het einde van het jaar, of werd ingetrokken.

• Alex)
pdebie schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:53:

@Alex): toevallig hebben wij hier vandaag op de zaak ook menig aanbod van Russische dames gehad.
Ah ja, spamfiltertje heeft dat na vandaag wel door en dan zijn we er weer even vanaf.
Toevallig ook van een bekende vendor van zulke oplossingen?

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:58
Ik weet niet op welke vendor je duidt, maar volgens mij hebben wij gewoon last van een spambotje die het domein van ons bedrijf ontdekt heeft.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Alex) schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:28:
Ik heb ooit een accountje aangemaakt op de website van een vrij grote vendor van hosted app-oplossingen. Tijdens registratie heb ik als e-mailadres "[bedrijfsnaam vendor]@alex[achternaam].nl" gebruikt. Zojuist ontving ik op precies dat adres spam waarin een of andere zogenaamde Russische chick zegt een partner te zoeken...

Heh ik krijg ook steeds meer van die shit. "Officiele" Wall Street Journal, New York Times en CNN mailtjes komen nu ook steeds vaker toch binnen in Gmail.

iOS developer

• Alex)
pdebie schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:16:
Ik weet niet op welke vendor je duidt
Ik had het over Citrix. :)

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Achja, begin deze week kwam er ook weer een ladinkje spam in mijn postvak in terecht, even markeren en zo te zien gaan vergelijkbare berichten nu weer netjes het spamvak in. Wat wel opvalt is dat ik op 1 adres SEO-zooi en bankenspam krijg, en op een ander adres pilletjes en dating (dat adres ooit gebruikt voor msn overigens). En ook echt geen overlap.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alex) schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:28:

Hou er wel rekening mee dat spammers ook gewoon zelf maar wat proberen. Gewoon bekende namen en woorden voor de @ van domeinen. Ik krijg heel veel spam op m'n catch-all @oisyn.nl op namen die ik echt *nooit* gebruikt heb.

• Alex)
.oisyn schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:34:
[...]

Hou er wel rekening mee dat spammers ook gewoon zelf maar wat proberen. Gewoon bekende namen en woorden voor de @ van domeinen.
Dat had ik ook al wel verwacht, zo zou ik het tenslotte ook doen. Steekwoorden die het goed doen zijn bijvoorbeeld webmaster@, support@, info@, sales@ en help@. Dat het specifiek naar citrix@alex[achternaam].nl gaat had vind ik wel opvallend, zo'n veelvoorkomend woord lijkt Citrix me nou niet echt.
Ik krijg heel veel spam op m'n catch-all @oisyn.nl op namen die ik echt *nooit* gebruikt heb.
Ik heb dat ook een tijd gehad, maar de laatste tijd is het vooral gericht aan adressen die ik wel ergens heb gebruikt. De periode van random-generated adressen lijkt weer voorbij te zijn.

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ook wel interessant vind ik de spam met de volgende disclaimer onderaan:
Deze e-mail is verzonden naar info@example.com, met inachtneming van de wettelijke rechten voor e-mailmarketing metbetrekking tot de bescherming van gegevens en de huidige Europese wetgeving met betrekking tot marketing. Als u niet de geadresseerde bent, laat het ons a.u.b. weten. Als u zich wilt afmelden voor deze e-mail, klik dan hier.
Nou, daar klopt geen hout van dus, want het komt aan op een adres dat letterlijk nergens vermeld wordt en uitkomt in een privé-postvak (alsin: niet zakelijk). Meerdere malen ook al gemeld bij het spammeldpunt overigens.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Tales schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:01:
Bij ons op de opleiding (TI, Hogeschool van Amsterdam) hadden ze dat ook mooi opgelost. Iedereen kreeg een BSA in februari en die werd pas definitief aan het einde van het jaar, of werd ingetrokken.
Echt he, daar zouden ze zo met de zweep overheen moeten gaan! Dat is zieken om het zieken.

Ben er zelf ooit ook tegenaan gelopen. Ik kon de punten niet halen omdat ik als overstapper een aantal vrijstellingen had, en trouwens ook een paar maanden minder om de punten in te halen wegens later instromen. Maar dat was geen argument 8)7
Het was dus principieel onmogelijk om de punten te halen, en nee, dat zeiden ze er uiteraard niet bij toen ze me aan het overhalen waren om wel over te stappen en in te stromen.

Gelukkig was het toch een flutopleiding waar ik uberhaupt mee was gestopt. Maar wat mij betreft zouden dat soort goed aangepakt moeten kunnen worden en krijg je als student de mogelijkheid om dergelijke opleidingen ergens goed aan de schandpaal te nagelen. (MET flinke boetes, want alleen belachelijk maken helpt niet.)

En het kan ook anders - later heb ik een studie gevolgd waar men eh... gewoon meedacht. Geen BSA, wel betrokken docenten en studiebegeleider. En met de examencommissie was ook prima te praten. Dat werkt wel. Helaas moesten die daarna ook van hogerhand gedwongen aan het BSA, niet omdat er problemen waren, maar gewoon, omdat het moest :/

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• alienfruit
  • Laatst online: 06-11 21:39

alienfruit

the alien you never expected

Ghehe, 4% salarisverhoging. Iemand kwam er vast achter dat ik op zoek was naar een andere baan.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik ben benieuwd wat het gaat worden voor mij volgende maand. Ik ben mijn baas in ieder geval niet vergeten toe te voegen op LinkedIn, inflatie afgelopen half jaar is 20% minimaal geweest, doe tegenwoordig alle intake interviews voor iOS, de klant schift mijn naam in roze pen met hartjes er om heen dus als het minder dan 25% is dan ben ik wel een beetje op mijn pik getrapt.

iOS developer

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

BikkelZ schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 19:43:
inflatie afgelopen half jaar is 20% minimaal geweest
Wacht.. 20% ? In welk land werk jij?

Daarnaast op je pik getrapt voelen bij een verhoging van minder dan 25%. Ik wens je alvast sterkte. Je kan wel eens van een koude kermis thuis komen. (of je moet eigen baas zijn)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

GateKeaper schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:13:
[...]

Wacht.. 20% ? In welk land werk jij?

Daarnaast op je pik getrapt voelen bij een verhoging van minder dan 25%. Ik wens je alvast sterkte. Je kan wel eens van een koude kermis thuis komen. (of je moet eigen baas zijn)
Argentinië. En ik ben gewoon pleite als mijn loon effectief achteruit gaat. De officiële koers van de peso is 78% slechter geworden sinds ik begonnen ben, de zwarte markt is 120%. Ik ben van 10000 naar 14000 gegaan in de tussentijd en ik zou realistisch gezien nu gewoon op 18000-20000 uit moeten komen om überhaupt niet achteruit te gaan.

iOS developer

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
En wij Nederlanders zeuren al als de verhoging slechts gelijk staat aan de inflatie (soms wel terecht uiteraard).

Vanwaar de keuze om daar te gaan werken? 14K Argentijnse Peso's is 1250 euro? Is het leven daar ook stukken goedkoper?

• Gamebuster
Gebruiken ze bitcoin als munt ofzo?

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Martijn19 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:46:
En wij Nederlanders zeuren al als de verhoging slechts gelijk staat aan de inflatie (soms wel terecht uiteraard).

Vanwaar de keuze om daar te gaan werken? 14K Argentijnse Peso's is 1250 euro? Is het leven daar ook stukken goedkoper?
Had wel eens zin om naar het buitenland te gaan en mijn vrouw komt er vandaan. Vandaar. Heb er ook zeker geen spijt van maar ik was anders wellicht naar Nieuw Zeeland of de VS gegaan aangezien ik 0,0 Spaans sprak voorheen.

Ik zou wel liever in Dollars of Euro's betaald krijgen maar het duurt even voordat ik genoeg krediet opgebouwd heb bij klanten dat dat mogelijk is om te verdienen gedeeltelijk vanuit Argentinië. Ik wil wel weer wat meer met Nederland gaan doen wat betreft werk aangezien ik nu niet meer vast zit aan een vaste baan hier voor een verblijfsvergunning sinds ik getrouwd ben.

Het leven is soms wel goedkoper maar soms ook veel duurder. Alles wat geïmporteerd moet worden of gemaakt moet worden met geïmporteerde goederen is duur. Apple is daardoor onbetaalbaar geworden tenzij je in het buitenland koopt. Als je in buitenlandse valuta verdient is de wisselkoers wel heel interessant en je kunt je dollars gewoon in Uruguay gaan halen als je geld op buitenlandse rekeningen hebt.

iOS developer

• Alex)
De spammers waar ik het eerder vandaag over had hebben kennelijk door dat ik nog niet op hun mailtjes heb geklikt. Ik krijg nu weer precies dezelfde mails, maar i.p.v. een vrouwennaam staat er nu een mannennaam als afzender. Misschien denken ze dat ik homo ben ofzo? :+

Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.