[Ervaringen] DigitalOcean Cloud hosting & VPS

Pagina: 1
Acties:

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-06 10:32

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter

DigitalOcean hosting

DigitalOcean is een "rising star" in de cloud-hosting bedrijven. Velen hebben er ervaringen mee, maar wat is het nu echt? Goed of valt het tegen?
Specs
DigitalOcean biedt verschillende hostingpakketten, elk voor een eigen prijs:
512MB / 1 CPU 20GB SSD Disk 1TB Transfer
Monthly $5.00 Hourly $0.007

1GB / 1 CPU 30GB SSD Disk 2TB Transfer
Monthly $10.00 Hourly $0.015

2GB / 2 CPUs 40GB SSD Disk 3TB Transfer
Monthly $20.00 Hourly $0.030

4GB / 2 CPUs 60GB SSD Disk 4TB Transfer
Monthly $40.00 Hourly $0.060

8GB / 4 CPUs 80GB SSD Disk 5TB Transfer
Monthly $80.00 Hourly $0.119

16GB / 8 CPUs 160GB SSD Disk 6TB Transfer
Monthly $160.00 Hourly $0.238

32GB / 12 CPUs 320GB SSD Disk 7TB Transfer
Monthly $320.00 Hourly $0.476

48GB / 16 CPUs 480GB SSD Disk 8TB Transfer
Monthly $480.00 Hourly $0.714

64GB / 20 CPUs 640GB SSD Disk 9TB Transfer
Monthly $640.00 Hourly $0.952
Locaties
New York
Amsterdam
San Francisco
Singapore
London
Snapshots/Droplets/Images
DigitalOcean biedt een varieteit aan snapshots en images, van Ubuntu met LAMP/LEMP stack, tot Ruby-hosting en pre-installed zaken als Redmine, Docker, Gitlab, en nog veel meer.
Distro's
Standaard biedt DigitalOcean de volgende distro's aan:
Ubuntu
Fedora
Debian
CentOS
Ervaringen
Wat is beter? Cleane distro? Of pre-fixed image? En wat zijn de limitaties? Deel je ervaringen, vermeld hierbij ook even hoeveel je per maand betaald als dat van belang zou kunnen zijn!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-06 19:49

TheNephilim

Wtfuzzle

Voor mij is een groot voordeel dat je per uur betaald. Daarmee kun je gemakkelijk even een droplet aanmaken en wat aanklooien, om die vervolgens weer te verwijderen.

Verder is de interface super clean en daardoor gemakkelijk in gebruik. In tegenstelling tot bijv. VPS.net die een enorm rommelige interface hebben.

De servers zijn snel, in mijn gebruiksgeschiedenis heb ik slechts eenmaal een slechte latency gezien. Normaliter is de ping altijd 9~11 ms, heel netjes dus.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 18:07
Wij hebben ze recentelijk gebruikt voor de livestream van Anime 2014, met grofweg 800~900 gelijktijdige kijkers en 2 servers draaide alles heerlijk door. Al met al waren we hiervoor slechts een paar cent kwijt. Voor dat geld is het natuurlijk helemáál mooi :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Als ik een droplet start van type 2 (1GB, 1CPU, etc.), maar daar slechts 1G aan data van gebruik, en slechts 10G aan bandwidth, dan betaal ik dus niet de volle 10 US$/maand, maar slechts de gebruikte fractie?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:24:
Als ik een droplet start van type 2 (1GB, 1CPU, etc.), maar daar slechts 1G aan data van gebruik, en slechts 10G aan bandwidth, dan betaal ik dus niet de volle 10 US$/maand, maar slechts de gebruikte fractie?
Zie onderstaande screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bbqpX/388e550934.png

Ik heb één droplet voor $ 5,- per maand. Twee weken (ofzo) lang heb ik een 2e droplet van $ 5,- gehad en dus moest ik in augustus wat meer betalen.

Voor zover bekend, bij mij, betaal je gewoon per uur dat je droplet 'bestaat'.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
TheNephilim schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:44:
[...]

Zie onderstaande screenshot:

[afbeelding]

Ik heb één droplet voor $ 5,- per maand. Twee weken (ofzo) lang heb ik een 2e droplet van $ 5,- gehad en dus moest ik in augustus wat meer betalen.

Voor zover bekend, bij mij, betaal je gewoon per uur dat je droplet 'bestaat'.
Ok, dus je betaald sowieso de ondergrens, maar dit wordt berekend per uur. Het is niet zo dat minder dataverbruik gelijk staat aan lagere prijzen.

Uit de FAQ had ik namelijk begrepen, dat de billing werd gebaseerd op de usage, niet op de uptime.

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb sinds mei 2013 een droplet van het goedkoopste type draaien, en er nog geen problemen mee gehad. Je betaalt in dollars, dus omgerekend naar euro's kost het geen drol. Die goedkoopste is prima voor mysql+nginx om een paar simpele sites te hosten. Plus lekker met linux te experimenteren ;)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:53:
[...]

Ok, dus je betaald sowieso de ondergrens, maar dit wordt berekend per uur. Het is niet zo dat minder dataverbruik gelijk staat aan lagere prijzen.

Uit de FAQ had ik namelijk begrepen, dat de billing werd gebaseerd op de usage, niet op de uptime.
Ja op die fiets, nee dan zou system resources, data etc. een apart tarief hebben. Zou het omslachtig maken. Volgens mij betaal je dus gewoon voor de resources tot je beschikking, per uur.

Anoniem: 505033

Dit topic gaat over DigitalOcean ervaringen, niet om anderen aan te raden!

[ Voor 80% gewijzigd door DJSmiley op 28-08-2014 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:41
Wij draaien ook bij Digital Ocean en zijn er een stuk minder tevreden mee dan de meesten.

We draaien 30+ servers variërend van de 5 tot 160 dollar instances en vooral de grotere instances zijn bij lange na niet stabiel.

We zitten in AMS1, AMS2 en NYC1. AMS1 is eigenlijk gewoon een bagger datacenter. Ze zitten al een jaar lang aan het limiet van het datacenter en kunnen geen capaciteit uitbreiden. Dit heeft als gevolg dat je geen nieuwe droplets kan aanmaken en oude droplets constant ge-recycled worden, waardoor je telkens weer die ene brakke droplet krijgt ipv een nieuwe zonder problemen.

Ook hebben ze vrij veel netwerk issues (AMS1 én AMS2), die je met een gewone site niet merkt, maar met onze real-time processing komt iedere hickup naar voren, en dat zijn er redelijk wat.

We zijn bezig om onze droplets te verhuizen van AMS1 naar AMS2 zodat we iig weer droplets kunnen cyclen als we weer een brakke hebben, maar we denken er zeer sterk aan om DO te verlaten voor een stabielere host.

Ook is DO lekker goedkoop voor de kleinere nodes, maar na de "160" node wordt het al snel veel te duur (relatief gezien voor wat je krijgt en je bij andere hosters kan krijgen).

[edit]

We hebben overigens 0 problemen met de kleinere droplets, sommige draaien al weer een jaar zonder issues. Boven de 8gig droplets lijkt het fout te gaan. De support is verder ook prima, ze reageren snel en hebben kennis van zaken.

[ Voor 9% gewijzigd door messi op 30-08-2014 14:21 ]

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 12:04
Maak al geruime tijd gebruik van Digital Ocean in combinatie met Serverpilot. (http://serverpilot.io). Heb momenteel 5 verschillende websites en 1 Laravel applicatie daar draaien. Maar denk dat ik binnenkort een aantal sites die momenteel nog op shared hosting draaien ga verhuizen naar DO.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Dat ServerPilot klinkt wel interessant. Hoe heb je dat opgezet?

• martijn007
Firesphere schreef op donderdag 04 september 2014 @ 20:38:
Dat ServerPilot klinkt wel interessant. Hoe heb je dat opgezet?
- Nieuwe droplet gemaakt met 64bit Ubuntu
- Ingelogd via ssh
- Stukje code van ServerPilot uitgevoerd (je server wordt ingericht met PHP, Apache, nginx, MySQL etc.)
- Daarna kun je via ServerPilot nieuwe apps aanmaken, databases opzetten, van PHP versie wisselen, domeinen koppelen aan je apps.

Interview met de oprichter: YouTube: ServerPilot: Modern Control Panel for PHP Websites

[ Voor 14% gewijzigd door martijn007 op 05-09-2014 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-05 08:12
Laat je niet foppen door de term "cloud". Verwacht niet een of andere super schaalbare high availability redundant enterprise cloud systeem voor die prijs. Als je snel een klein testbakje aan wilt kunnen maken om iets te doen om deze vervolgens weer te verwijderen, en dan niet voor een hele maand wilt betalen, dan is DigitalOcean leuk. Voor grotere testbakjes zijn er betere providers en voor servers die voor een langere tijd draaien zijn heel veel goede andere providers.

Ook het hele SSD verhaal is discutabel als je de benchmarks ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn007
De "Cloud" is gewoon een marketingterm, dus daar moet je nooit conclusies uittrekken. Maar ik geef je gelijk als je een "redundant enterprise cloud systeem" zoekt dan moet je ergens anders zijn. Digital Ocean heeft wat mij betreft een erg goede prijskwaliteitverhouding voor een (simple) VPS.

Ik heb er zelf nog geen erg zware applicaties op gedraaid dus daar kan ik geen uitspraken op doen. Maar voor kleinere website (<100 bezoekers per dag) was het voor mij een grote vooruitgang ten opzichte van Shared Hosting (qua snelheid en uptime).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Complete Digital Ocean node in Amsterdam ging dit weekend onderuit, alle sites onbereikbaar. Maar enige schade o.i.d. vergoeden? Het lijkt er niet op.

Zelf weinig last van gehad, maar een maat van me had er een aantal bedrijfskritieke sites op draaien. Wel backup gelukkig. Maar serieus, een complete node laten crashen en je klanten niet informeren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:23

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Amsterdam 1, 2 of 3? Heb zelf namelijk ook een droplet gehad in Amsterdam 2 die opeens down was.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
_David_ schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 00:00:
Amsterdam 1, 2 of 3? Heb zelf namelijk ook een droplet gehad in Amsterdam 2 die opeens down was.
Geen idee, moet ik ff navragen.

*edit*
AMS2 dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 08-10-2014 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
Voor alle studenten/scholieren die DigitalOcean willen proberen (of al gebruiken), vraag het GitHub Student Developer Pack aan. In dat pakket zitten allemaal interessante dingen voor IT-ers in de dop inclusief $100 DigitalOcean tegoed. https://education.github.com/pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:38

iChaos

It's Lupus.

Wat gebeurt er eigenlijk wanneer je funds op zijn? Ik ben een project aan het opzetten waarbij de beschikbaarheid van een VPS voor de server (Node-based) in plaats van een Raspberry Pi een grote vooruitgang is, maar ik ben altijd wel wat huiverig met factureringszaken e.d.

Stel dat ik 50$ via PayPal op DO zet, en die server 30 maanden heeft gedraaid en de funds dus op zijn. Stopt de server dan gewoon met draaien en hoef ik me er geen zorgen over te maken, of kan je dan 'rood staan'? Ik had een tijdje geleden een verhaal gelezen op Reddit van iemand die bij (ik geloof) Amazon een machine aan had laten staan, waarna hij een dikke factuur kreeg achteraf. In dat soort gedoe heb ik uiteraard geen zin, dus kan je gewoon alles ieder moment stopzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Je krijgt voor zover mij bekend, een factuur achteraf. Maar niet na X maanden, maar binnen een paar weken heb je de eerste waarschuwing in je mail.

Als je zelf op tijd de droplet vernietigd, is er niets aan de hand.

[ Voor 19% gewijzigd door Firesphere op 03-01-2015 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
Als je krediet op 0 staat wordt je server niet direct offline gegooid, je krijgt eerst wel een/meerdere herinneringen als je een negatieve balans hebt. Ze zullen de server ongetwijfeld een keer offline halen, maar ik weet niet wanneer. Misschien is dat een leuke vraag voor hun helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:17
;

[ Voor 100% gewijzigd door MR.Harok op 23-09-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageMaker
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03-02 18:37
Dit is een heel oud topic; en daar gaan we het niet meer over hebben.

Wel is m'n vraag wat de ervaringen nu in 2024 zijn.

In GO heb ik een applicatie gebasteld die ik wil hosten, net zoals bijvoorbeeld een PHP-applicatie. Maar er is geen hosting bedrijf dat dit doet - althans niet bij mijn weten.

Het idee is om een VPS te huren, daar Ubuntu op te zetten samen met een Caddy server en Postgresql als database. M'n hik zit erin dat ik dan niet meer met m'n applicatie bezig ben maar met systeembeheer; en eigenlijk voel ik daar niets voor.
Maar ja, een managed server voor 50-60 euries per maand zie ik ook niet zitten.

Graag wat reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PageMaker schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 13:18:
M'n hik zit erin dat ik dan niet meer met m'n applicatie bezig ben maar met systeembeheer; en eigenlijk voel ik daar niets voor.
En een container dan? Dan heb je niet het hele OS te beheren maar enkel je container up-to-date te houden.
Volgens mij kun je daar DigitalOcean's App Platform voor gebruiken. Zelf geen ervaring mee. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 06-04-2024 13:29 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1