De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.343 views

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-11 19:19

Matis

Rubber Rocket

Pff. Laatste update van WhatsApp op mijn Nexus 5 is speciaal voor slechtzienden.
Lettertype is pinned op 24 punten ofzo.

Wie verzint zoiets 8)7

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Dat lijkt mij het betere alternatief ;)

De extreme inflatie in Argentinië kan juist positief werken voor Bitcoin.
BikkelZ schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:00:
[...]

Had wel eens zin om naar het buitenland te gaan en mijn vrouw komt er vandaan. Vandaar. Heb er ook zeker geen spijt van maar ik was anders wellicht naar Nieuw Zeeland of de VS gegaan aangezien ik 0,0 Spaans sprak voorheen.

Ik zou wel liever in Dollars of Euro's betaald krijgen maar het duurt even voordat ik genoeg krediet opgebouwd heb bij klanten dat dat mogelijk is om te verdienen gedeeltelijk vanuit Argentinië. Ik wil wel weer wat meer met Nederland gaan doen wat betreft werk aangezien ik nu niet meer vast zit aan een vaste baan hier voor een verblijfsvergunning sinds ik getrouwd ben.

Het leven is soms wel goedkoper maar soms ook veel duurder. Alles wat geïmporteerd moet worden of gemaakt moet worden met geïmporteerde goederen is duur. Apple is daardoor onbetaalbaar geworden tenzij je in het buitenland koopt. Als je in buitenlandse valuta verdient is de wisselkoers wel heel interessant en je kunt je dollars gewoon in Uruguay gaan halen als je geld op buitenlandse rekeningen hebt.
Duidelijk verhaal :-)

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:36
Vriendin naast me met ook de Nexus 5 ziet er niets bijzonders aan zegt ze.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Mijn PC kast heeft een deurtje, ik controleer nu of de PC daadwerkelijk stiller is met het deurtje open dan dicht.

Theorie erachter:
- Deur dicht, fan geluid wordt gedempt, maar airflow verhinderd, waardoor de fan RPM toeneemt en dus luider wordt.
- Deur open, fan geluid wordt niet gedempt, maar de verbeterde airflow zorgt voor lagere RPM en dus minder geluid.

Wat zal het zijn... Ik doe altijd het deurtje open, maar nu meet ik het voor het eerst. Ik meet de RPM van de fans na 12 minuten stresstest. Geen perfecte test, maar het is iets.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nutteloze meting, wat je moet meten is het geluidsniveau ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Gamebuster schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:57:
Mijn PC kast heeft een deurtje, ik controleer nu of de PC daadwerkelijk stiller is met het deurtje open dan dicht.

Theorie erachter:
- Deur dicht, fan geluid wordt gedempt, maar airflow verhinderd, waardoor de fan RPM toeneemt en dus luider wordt.
- Deur open, fan geluid wordt niet gedempt, maar de verbeterde airflow zorgt voor lagere RPM en dus minder geluid.

Wat zal het zijn... Ik doe altijd het deurtje open, maar nu meet ik het voor het eerst. Ik meet de RPM van de fans na 12 minuten stresstest. Geen perfecte test, maar het is iets.
Fans zijn sowieso raar. Die van mij klinkt redelijk stil tot ongeveer 85% fan speed. Gaat hij naar de 90 -100% dan kan ik hier niet meer normaal praten. 8)7

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ger schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:56:
Vriendin naast me met ook de Nexus 5 ziet er niets bijzonders aan zegt ze.
Dat kan. Dan stond haar lettertypegrootte waarschijnlijk al op die stand. Of ze heeft de laatste versie boog niet.

• Gamebuster
.oisyn schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:23:
Nutteloze meting, wat je moet meten is het geluidsniveau ;)
Snap ik, maar ik heb geen meet-apparatuur. Bovendien, als de fans met deurtje gesloten 2000 RPM draaien en met deurtje open 600 RPM, heb je geen geluidsdrukmeter nodig om te bepalen dat er significant verschil zit in deurtje open of dicht.

Los daarvan, uiteindelijk verschilt temperatuur maar met 2 graden en verschilt fanspeed met maar 40RPM. Amper meetbaar verschil.

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 28-08-2014 22:54 ]

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
alienfruit schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 19:28:
Ghehe, 4% salarisverhoging. Iemand kwam er vast achter dat ik op zoek was naar een andere baan.
Bij mij hadden ze ook door dat als ze geen verhoging gaven ik ook op zoek zou gaan naar een andere baan :P ik heb rond de 15% verhoging gekregen.

Nothing to see here!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 21:23
Verdienen jullie dan zo weinig? Als ik het niet naar m'n zin heb vertrek ik toch wel, of ze nou meer salaris geven of niet. Als ik het wel naar m'n zin heb dan vertrek ik niet, tenzij ik flink te weinig verdien, maar dan zou ik er in eerste instantie al niet werken.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik ben 4% achteruitgegaan ;( (al krijg ik volgende maand wel weer +2% inflatiecorrectie, maar die had ik anders ook gehad)

Goed, ik heb nu wel 37 vakantiedagen :Y)

[ Voor 41% gewijzigd door .oisyn op 28-08-2014 23:26 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Douweegbertje

Douweegbertje

15% is meer dat je van je 'start salaris' naar een fatsoenlijk salaris gaat. (gok dan dat je salaris 2100-2300 was). 4% is redelijk afhankelijk hoeveel je verdient. Ik vind percentages sowieso ruk, het zegt namelijk niets. Als je al 4k verdient en 4% erbij krijgt dan is het leuk. Verdien je 2k dan is 4% "gewoontjes".

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:36

alienfruit

the alien you never expected

Ja, ik zit nu ook 14%. Nu verdien ik eigenlijk wel schofterig veel.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ruilen? Of hebben ze daar nog plek in London (daar werk je toch? ) :+

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

;w

Veranderende ID's voor elementen wanneer de data verandert, waardoor dus nooit te achterhalen wat wat is en was....

code:
1
2
3
4
1 someData1
2 someData2
3 someData3
4 someData4

Nu halen we element 1 weg, en veranderen we element 3 (de oude!).
code:
1
2
3
1 someData2
2 newData3
3 someData4

[ Voor 73% gewijzigd door F.West98 op 28-08-2014 23:59 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Rutix
Avalaxy schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 23:10:
Verdienen jullie dan zo weinig? Als ik het niet naar m'n zin heb vertrek ik toch wel, of ze nou meer salaris geven of niet. Als ik het wel naar m'n zin heb dan vertrek ik niet, tenzij ik flink te weinig verdien, maar dan zou ik er in eerste instantie al niet werken.
Nee hoor. Ik ben gewoon iemand die altijd rond blijft kijken of ik niet iets beter zie of vind :). En ik had een opmerking laten vallen dat de biedingen wel een stukje hoger liggen dan wat ik nu verdien. (Wat niet meteen inhoud dat ik weg wil!) Blijkbaar is dat opgepakt want ik kreeg een bonus een aantal maanden geleden en nu een salarisverhoging.

Nothing to see here!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Ik heb op LinkedIn een InMail gehad van een recruiter. Nou gebeurt dat wel vaker, maar deze is een ongelooflijk aantrekkelijke vrouw, en ze is ook nog eens terug te vinden op Facebook. Daar wil ik wel even mee 'linken'... :P

We are shaping the future

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Avalaxy schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 23:10:
En als je het wel naar je zin hebt maar de verdiensten blijven achter? Kijk in Nederland kun je vijf jaar ergens zonder opslag werken zonder dat het echt heel erg pijn gaat doen maar 25% tot 40% inflatie betekent dat de liefde niet alleen platonisch kan blijven.
Alex) schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:00:
Ik heb op LinkedIn een InMail gehad van een recruiter. Nou gebeurt dat wel vaker, maar deze is een ongelooflijk aantrekkelijke vrouw, en ze is ook nog eens terug te vinden op Facebook. Daar wil ik wel even mee 'linken'... :P
En als je er meer gelinkt hebt? Wat dan?

[ Voor 22% gewijzigd door BikkelZ op 29-08-2014 04:19 ]

iOS developer

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb het goed getroffen met een leuk salaris en nu een maandsalaris bonus voor het laatste kwartaal, terwijl ik maar 30 billable uren heb gedraaid :P

Verwijderd

F.West98 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 23:55:
;w

Veranderende ID's voor elementen wanneer de data verandert, waardoor dus nooit te achterhalen wat wat is en was....

code:
1
2
3
4
1 someData1
2 someData2
3 someData3
4 someData4

Nu halen we element 1 weg, en veranderen we element 3 (de oude!).
code:
1
2
3
1 someData2
2 newData3
3 someData4
Het verbaast mij toch elke keer weer met wat voor issues jij hier langskomt. Moet jij niet applicatietester worden ofzo? :P

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

BikkelZ schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:00:
[...] Ik zou wel liever in Dollars of Euro's betaald krijgen [...] Als je in buitenlandse valuta verdient is de wisselkoers wel heel interessant [...]
Het is inderdaad een vrij groot verschil tussen geld pinnen of je Dollars/Euros wisselen. :o Toen ik daar op vakantie was kregen we ongeveer 50% meer met shady wissel deals ($ of € naar Peso) op straat dan via de ATM.

Het dagelijks leven vond ik goed betaalbaar, de luxe producten waren bizar duur ja.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:29

BM

Moderator Spielerij
BikkelZ schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 04:17:
[...]

Dan betaal je 18 jaar alimentatie.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Rutix
[...]

En als je het wel naar je zin hebt maar de verdiensten blijven achter? Kijk in Nederland kun je vijf jaar ergens zonder opslag werken zonder dat het echt heel erg pijn gaat doen maar 25% tot 40% inflatie betekent dat de liefde niet alleen platonisch kan blijven.

[...]

Precies. Je werk is als het goed is een professionele zakelijk relatie en niet even een vrienden dienst. Loyaliteit is goed maar op een andere plek kun je het ook gewoon naar je zin krijgen. Het is nou niet zo dat de plek waar je nu zit echt de enige plek is waar leuke collega's zitten.

Nothing to see here!

• Alex)
[...]

Dan wil ik nog wel wat vaker met haar linken hoor, wink wink nudge nudge.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Matis schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:52:
[...]

Dat kan. Dan stond haar lettertypegrootte waarschijnlijk al op die stand. Of ze heeft de laatste versie boog niet.
Ik zie ook geen verschil op mijn Nexus. Ik heb overigens wel lettertype in Android kleiner gezet na aanschaf want die vond ik belachelijk groot voor zo'n resolutie..

Misschien tijd voor een bril? B)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

EddoH schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:34:
[...]

Ik zie ook geen verschil op mijn Nexus. Ik heb overigens wel lettertype in Android kleiner gezet na aanschaf want die vond ik belachelijk groot voor zo'n resolutie..

Misschien tijd voor een bril? B)
Vanochtend kreeg ik weer een nieuwe update van WhatsApp. Nu is het wel weer instelbaar. Kennelijk heeft er iemand lopen snurken.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:34
Matis schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:39:
[...]

Vanochtend kreeg ik weer een nieuwe update van WhatsApp. Nu is het wel weer instelbaar. Kennelijk heeft er iemand lopen snurken.
Waarom is er maar voor pakweg 5% van de updates een bugfix? Lekker helder, weet je nog niet of een versie breaking is of niet.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:00
Matis schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:38:
Pff. Laatste update van WhatsApp op mijn Nexus 5 is speciaal voor slechtzienden.
Lettertype is pinned op 24 punten ofzo.

Wie verzint zoiets 8)7
Toevallig ben ik slechtziend en was bij mij het lettertype gerest naar ultra-klein :+. Ook een lekkere combo, want ik heb gister maar weer even Telegram 'gebruikt'.

• Gamebuster
Zojuist mail gekregen van UPC dat abonnementsprijs verhoogt zal worden.

Fuck yeah, mooi moment om UPC de deur uit te kunnen flikkeren binnen het jaar contract. Tijd voor wat beters. Kijken of glasvezel betaalbaar is

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-11 12:30

TheNephilim

Wtfuzzle

Vrijdag! :o Nog maar een bakje koffie dan xd

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:52

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Gamebuster schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:21:
Zojuist mail gekregen van UPC dat abonnementsprijs verhoogt zal worden.

Fuck yeah, mooi moment om UPC de deur uit te kunnen flikkeren binnen het jaar contract. Tijd voor wat beters. Kijken of glasvezel betaalbaar is
Ha, precies mijn gedachte! Wilde het 2 weken terug al opzeggen maar zag dat ik nog vast zat. Thanks UPC.

• Gamebuster
Geen glasvezel op mijn adres... Boeoeoeoe :(

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:31:
Geen glasvezel op mijn adres... Boeoeoeoe :(
Ze zijn hier in het dorp druk met aanleggen zag ik vorige week. Hopelijk beginnen ze ook snel op het industrieterrein! :o

• Alex)
Sinds enige tijd is er een nieuwe hype aan het rondgaan over het internet, de 'ALS Ice Bucket Challenge'. Iemand giet een emmer met ijskoud water over z'n hoofd leeg en daagt 3 anderen uit om hetzelfde te doen, om zo meer awareness te creëren voor spierziekte ALS.

Bill Gates is uitgedaag door Mark Zuckerberg, en geeft op een typische Gates-manier invulling aan de uitdaging:

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Je vertelt het alsof de rest van de devschuurders alleen maar onder stenen leven :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:12

Dido

heforshe

(jarig!)
Alex) schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:47:
Sinds enige tijd is er een nieuwe hype aan het rondgaan over het internet, de 'ALS Ice Bucket Challenge'. Iemand giet een emmer met ijskoud water over z'n hoofd leeg en daagt 3 anderen uit om hetzelfde te doen, om zo meer awareness te creëren voor spierziekte ALS.
Ik heb echt tig keer gecontroleerd of ik niet op een hele oude pagina van dit topic terecht was gekomen... maar welkom in de wereld!

Wat betekent mijn avatar?

• Alex)
BtM909 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:56:
Je vertelt het alsof de rest van de devschuurders alleen maar onder stenen leven :+
Is dat niet zo dan?
Dido schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:58:
[...]

Ik heb echt tig keer gecontroleerd of ik niet op een hele oude pagina van dit topic terecht was gekomen... maar welkom in de wereld!
:P

[ Voor 37% gewijzigd door Alex) op 29-08-2014 11:00 ]

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10 15:06

DeluxZ

Livin' the good life

Woei, laatste dag werken en dan vakantie!! Curacao here I come! :D

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Gamebuster
Alex) schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:47:

Bill Gates is uitgedaag door Mark Zuckerberg, en geeft op een typische Gates-manier invulling aan de uitdaging:

[video]
Mogelijke reacties:
- Wat een pussy, niet eens ijsklontjes gezien
- Bill Gates is zo eenzaam dat-ie een machine moet maken om een emmer water over hem heen te gooien; niemand die het wil doen

[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 29-08-2014 11:13 ]

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-10 20:42
Lekker! Mooi buiten het hoogseizoen, of niet? :). Geniet ervan in ieder geval!

Ik ben net weer aan het opstarten. Heb nog een hoop te doen met onze python software voordat het half september gedeployed wordt op Raspberry Pi's. Upstart daemon, fatsoenlijke logging, paar regressietests, kijken of ik geen verborgen buffer overflows krijg na verloop van tijd met netwerk sockets, etc etc :P.

Gelukkig ben ik niet in m'n eentje, en zijn er meer mensen die dingen kunnen oppakken

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Struikrover schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:14:
Ik ben net weer aan het opstarten. Heb nog een hoop te doen met onze python software voordat het half september gedeployed wordt op Raspberry Pi's. Upstart daemon, fatsoenlijke logging, paar regressietests, kijken of ik geen verborgen buffer overflows krijg na verloop van tijd met netwerk sockets, etc etc :P.

Gelukkig ben ik niet in m'n eentje, en zijn er meer mensen die dingen kunnen oppakken
Oh grappig! Een oplossing voor iets binnendeurs of een systeem dat je verkoopt? Vind het altijd interessant om te zien wat voor oplossingen er gemaakt worden met kleine systeempjes als de Raspberry Pi.

• Struikrover
We ontwikkelen het in-house, maar wel voor de verkoop. Er is een B.V. omheen opgericht. We combineren mobile computing met centrale opslag, dus de Pi's zijn via WiFi ge-tethered aan een centrale PC die uitgerekende data opslaat.

De markt voor mobile computing zit in zo'n vlucht, dat het op dit moment nog zwaar is voor een Pi om alle algoritmes uit te voeren, maar pakweg over een half jaar kunnen we denk ik upgraden naar octa-core boards die wel alles parallel kunnen doen, bijvoorbeeld met een Allwinner a80 (link).

Ik vind het ook heel vet, de ontwikkeling van kleine systeempjes die bijna alle functies kunnen aanspreken met Debian, die je op een normaal systeem ook hebt. Numpy, SciPy, C++ modules die vrij geavanceerde A.I. algoritmes draaien. Het moet allemaal nog een beetje onder de pet blijven, maar over een paar maanden kan ik vast meer vertellen :)

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Struikrover schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:31:
We ontwikkelen het in-house, maar wel voor de verkoop. Er is een B.V. omheen opgericht. We combineren mobile computing met centrale opslag, dus de Pi's zijn via WiFi ge-tethered aan een centrale PC die uitgerekende data opslaat.

De markt voor mobile computing zit in zo'n vlucht, dat het op dit moment nog zwaar is voor een Pi om alle algoritmes uit te voeren, maar pakweg over een half jaar kunnen we denk ik upgraden naar octa-core boards die wel alles parallel kunnen doen, bijvoorbeeld met een Allwinner a80 (link).

Ik vind het ook heel vet, de ontwikkeling van kleine systeempjes die bijna alle functies kunnen aanspreken met Debian, die je op een normaal systeem ook hebt. Numpy, SciPy, C++ modules die vrij geavanceerde A.I. algoritmes draaien. Het moet allemaal nog een beetje onder de pet blijven, maar over een paar maanden kan ik vast meer vertellen :)
De Pi is dan puur voor proof-of-concept neem ik aan? Een Pi als commercieel bord gebruiken is wel heel riskant.. (inkoop/reperatie/continuiteit/garantie/specs/patenten etc)

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:58
* WernerL is vandaag bezig met een slecht gedocumenteerde Rest API. Zo fijn dat je shit voor elkaar moet krijgen door middel van trial & error. :(

Gelukkig is het over 5 en een half uur weekend. :+

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Struikrover
EddoH schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:34:
[...]

De Pi is dan puur voor proof-of-concept neem ik aan? Een Pi als commercieel bord gebruiken is wel heel riskant.. (inkoop/reperatie/continuiteit/garantie/specs/patenten etc)
Ik denk dat dit geldt voor ieder mobiel device dat op dit moment op de markt is.
Ja, het is een proof of concept, maar als je ziet hoe vaak Pi's opduiken op dit moment in allerlei commerciele toepassingen denk ik niet dat je het heel riskant kunt noemen.

Het platform zelf is stabiel genoeg bevonden. Er ligt geen backorder die ons dwingt om na te denken over continuiteit. Het project zal een aantal maanden lopen, dus de kans dat de Pi in de tussentijd niet meer verkrijgbaar is als er een of twee stuk gaan is nihil. Zo ja, dan zijn er genoeg alternatieven om op over te stappen, zoals de Beaglebone, die ook Debian draaien. We gebruiken geen exotische componenten, slechts een USB apparaat.

Reparatie is niet van toepassing, als er een Pi stuk gaat vervang je hem door een nieuwe voor 30 euro. Specs zijn afdoende, anders had ik geen werkend proof of concept gehad op dit moment ;).

Met patenten snap ik niet zo goed wat je bedoelt. De raspberry foundation zegt zelf dit over commercieel gebruik:
If you’re making a product which requires a Raspberry Pi to run, we don’t ask you to buy special permission or licences from us to use it. All we ask is that you include the words “Powered by Raspberry Pi” somewhere on your packaging. If your business is successful, we’d be very grateful if you could consider donating a small portion of your profits to the Raspberry Pi Foundation – but that’s all, and if you choose not to do that, that’s fine too.

• Gamebuster
Je zou denken als je een vacature online zet met "thuiswerk mogelijkheden", "freelance en loondienst mogelijkheid" en "flexibele werktijden en locatie" dat de developers in de rij staan... Althans, dat je op zn minst een reactie krijgt na 2 weken :P

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 29-08-2014 11:41 ]

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Ha! ... al die andere ALS icebucket mensen zijn watjes! Superman laat zich tenminste meerdere emmers over zich heen knetteren:

http://time.com/3183118/s...ill-ice-bucket-challenge/

(Zoals het een goede superman betaamt)

ps; je ziet ook in het filmpje hoe de 'mustle highlights' op z'n outfit getekend zijn. (hoewel die gast volgens mij sowieso redelijk buff is).

[ Voor 52% gewijzigd door Laurens-R op 29-08-2014 11:51 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Struikrover schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:40:
[...]

Ik denk dat dit geldt voor ieder mobiel device dat op dit moment op de markt is.
Ja, het is een proof of concept, maar als je ziet hoe vaak Pi's opduiken op dit moment in allerlei commerciele toepassingen denk ik niet dat je het heel riskant kunt noemen.

Het platform zelf is stabiel genoeg bevonden. Er ligt geen backorder die ons dwingt om na te denken over continuiteit. Het project zal een aantal maanden lopen, dus de kans dat de Pi in de tussentijd niet meer verkrijgbaar is als er een of twee stuk gaan is nihil. Zo ja, dan zijn er genoeg alternatieven om op over te stappen, zoals de Beaglebone, die ook Debian draaien. We gebruiken geen exotische componenten, slechts een USB apparaat.

Reparatie is niet van toepassing, als er een Pi stuk gaat vervang je hem door een nieuwe voor 30 euro. Specs zijn afdoende, anders had ik geen werkend proof of concept gehad op dit moment ;).

Met patenten snap ik niet zo goed wat je bedoelt. De raspberry foundation zegt zelf dit over commercieel gebruik:

[...]
Ik bedoelde meer op hoe lang de Pi's leverbaar zijn en in welke aantallen :) Bij bijna alle (losse) electronica componenten weet je dat het onderdeel nog gegarandeerd 5 jaar verkrijgbaar is bijvoorbeeld. Als je software compleet platform onafhankelijk is heb je dat probleem natuurlijk al minder.
Met specs bedoelde ik dingen als bedrijfstemperatuur, stralingsemissie en dergelijke, CE keuren en wat niet, al denk ik dat dat bij de Pi wel goed geregeld zal zijn.

Komt erop neer dat je heel erg afhankelijk bent van de producent van de Pi, maar als die ondersteuning bied voor grotere commerciële projecten hoeft dit geen probleem te zijn.

• Struikrover
Ah op die manier. Ja, de Pi heeft de vereiste keurmerken qua straling, EM resitance etc om gebruikt te mogen worden. Hij is als veilig bestempeld iig :). http://www.raspberrypi.org/testings-done/

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:51
EddoH schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:56:
[...]
Komt erop neer dat je heel erg afhankelijk bent van de producent van de Pi, maar als die ondersteuning bied voor grotere commerciële projecten hoeft dit geen probleem te zijn.
Eigenlijk niet, tenzij je de specifieke RPi hardware gebruikt. Linux zorgt ervoor dat de software indien noodzakelijk relatief makkelijk op een ander bord gedraaid kan worden. En vergelijkbare bordjes zijn er in overvloed.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Het ligt compleet aan de applicatie:) Als je weinig tot geen specifieke peripherals gebruikt dan zal je makkelijker een vervanging kunnen gebruiken (mits het in de buizing past:P). Neemt niet weg dat voor elke platformwisseling je logistiek en qua test weer een hoop werk kwijt bent.

• Rutix
YouTube: Samsung Galaxy S5 ALS Ice Bucket Challenge :+ nice Samsung :D vooral omdat iPhone niet waterdicht is :P

Nothing to see here!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Schaamteloos om een (sowieso al achterlijke) actie van een ziekte te gebruiken om je product aan te prijzen....

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• OkkE

OkkE

Mwah, dat vind ik wel mee vallen; het kan geen kwaad dat er iets meer aandacht voor de ziekte komt. Dat de actie nu compleet is doorgeslagen en veel mensen het doen “om er bij te horen” (en verder ook niet eens doneren) is inderdaad wel jammer.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:11

• Rutix
OkkE schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:27:
[...]

Mwah, dat vind ik wel mee vallen; het kan geen kwaad dat er iets meer aandacht voor de ziekte komt. Dat de actie nu compleet is doorgeslagen en veel mensen het doen “om er bij te horen” (en verder ook niet eens doneren) is inderdaad wel jammer.
Prima maar ik vind water verspilling echt een major slap in the face voor mensen die heel weinig schoon water hebben of uberhaupt weinig water hebben. Ik vind het idee erachter heel erg goed en dat ALS nu van $2.7 mil naar $90 mil is gegaan vind ik helemaal toppie maar de challenge zelf vind ik slecht. Het slaat ook helemaal door, mensen weten nieteens dat het voor ALS was want ik zie gewoon om mij heen dat het ALS gedeelte is verwijderd en met een eigen goal is vervangen zoals "als je het niet doet dan moet je mijn lunch betalen" .

Nothing to see here!

• Soultaker
  • Laatst online: 08:37
Rutix schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:32:
Prima maar ik vind water verspilling echt een major slap in the face voor mensen die heel weinig schoon water hebben of uberhaupt weinig water hebben.
Dat is echt een onzin-argument. Water is geen zeldzame grondstof; sterker nog, het is één van de weinige grondstoffen die zichzelf recyclet en waar we in Nederland nooit een tekort aan zullen hebben (Californië is een ander verhaal). Door hier water te besparen of te verspillen krijgt niemand elders meer of minder schoon drinkwater. Dat zijn compleet ongerelateerde ketens.

Een kuub water kost minder dan een euro. Die prijs reflecteert wat het kost om water te winnen, te zuiveren en te transporteren. Je kunt dat geld/die energie natuurlijk ook anders besteden, maar dat geldt voor alle producten die enige economische waarde hebben. De servers van Tweakers gebruiken ook energie. Is dat dan geen klap in het gezicht van mensen die niet over electriciteit beschikken?

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Soultaker schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:53:
[...]
Een kuub water kost minder dan een euro. Die prijs reflecteert wat het kost om water te winnen, te zuiveren en te transporteren. Je kunt dat geld/die energie natuurlijk ook anders besteden, maar dat geldt voor alle producten die enige economische waarde hebben. De servers van Tweakers gebruiken ook energie. Is dat dan geen klap in het gezicht van mensen die niet over electriciteit beschikken?
Nog sterker; het lezen van jouw bericht kost energie, dus iedere keer dat iemand jouw bericht leest (en mijn antwoord en alle voorgaande berichten), is dat een klap in het gezicht van iemand die geen elektriciteit heeft. :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Gamebuster
Check de tijd in de rechterbovenhoek vs de tijd in de home widget. Fail.

• Rutix
Gamebuster schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:02:
[...]

Check de tijd in de rechterbovenhoek vs de tijd in de home widget. Fail.
Yea hij is slecht geedit. Commercials worden altijd meerdere keren opgenomen natuurlijk maar de edit is slechft :+

Nothing to see here!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Rutix schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:32:
[...]

Prima maar ik vind water verspilling echt een major slap in the face voor mensen die heel weinig schoon water hebben of uberhaupt weinig water hebben. Ik vind het idee erachter heel erg goed en dat ALS nu van $2.7 mil naar $90 mil is gegaan vind ik helemaal toppie maar de challenge zelf vind ik slecht. Het slaat ook helemaal door, mensen weten nieteens dat het voor ALS was want ik zie gewoon om mij heen dat het ALS gedeelte is verwijderd en met een eigen goal is vervangen zoals "als je het niet doet dan moet je mijn lunch betalen" .
Schijt jij ook in een pot vers water of doe je dat nog buiten in het bos? Ik denk niet dat je hier moet praten over verspilling van een emmertje water als je vervolgens je wasmachine, douche en w/e aanzet. Sowieso word ik gewoon moe van het feit dat iedereen weer een mening heeft.. Eerst de discussie dat mensen niet doneren, dan weer dat iemand een aandachts**** is en dan weer dat het waterverspilling is.

Doe gewoon leuk mee, of niet. Pas het aan voor je eigen vriendengroep of weet ik veel wat. Prima als je ervan maakt dat je iemand z'n eten moet betalen als hij het niet doet oid. Stelletje hypocrieten, want eerst kreeg ALS al amper geld, en nu ben je opeens evil als je niet doneert? :')

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• WernerL
Eindelijk wordt dit wel geaccepteerd door PHP:
PHP:
1
echo (new C)->f()."\n";

Ooit eens geprobeerd, mocht niet van PHP. :'(

Niet dat je zo'n constructie vaak nodig hebt maar toch.

[ Voor 18% gewijzigd door WernerL op 29-08-2014 14:55 ]

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Gelukkig, een manier om een regel code te besparen.

Verwijderd

Hoera, PHP 5.6....

Helaas gebruiken we hier nog 5.2 en ik zie dit niet snel veranderen :X

• WernerL
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:56:
Het is meer dat je op deze manier geen naam hoeft te bedenken voor een variabel. :P

• Douweegbertje

Douweegbertje

WernerL schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:59:
[...]

Het is meer dat je op deze manier geen naam hoeft te bedenken voor een variabel. :P
Wat dus resulteert in nog smerige code.

Verwijderd

Jeuj, PHP 5.6 is uit.

Nog maar een jaar of 4-5 voordat we het kunnen gebruiken. :D

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-10 12:28
Misschien nog wel langer:
Bash:
1
2
katrien:~ # php -v
PHP 4.3.10 (cli) (built: Mar 21 2005 15:18:13)
haha oude mailserver ;-)

Bash:
1
2
tom@dagobert:~$ php -v
PHP 5.5.9-1ubuntu4.3 (cli) (built: Jul  7 2014 16:36:58)

• WernerL
Bash:
1
2
sh-4.2$ php -v
PHP 5.3.10-1ubuntu3.13 with Suhosin-Patch (cli) (built: Jul  7 2014 18:54:55) 

Volgens mij draaien er al enkele servers op 5.4. Maargoed, dat gaat hier ook nog wel even duren.

[ Voor 3% gewijzigd door WernerL op 29-08-2014 15:19 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:56:
Het gaat natuurlijk niet om die regel, maar om het feit dat PHP geen fatsoenlijke expression parser had. $a[2](23) mocht ook niet, als $a gewoon een array van functies was.
Douweegbertje schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:03:
Wat dus resulteert in nog smerige code.
Wat is er smerig aan?

Ik heb nu ook de nieuwe Chome update, maar of ik er nou blij van wordt... Tijdens het tikken van deze reactie lijkt de delay tussen toetsindruk en symbool op het scherm langer dan voorheen

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 29-08-2014 15:23 ]

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
WernerL schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:55:
Eindelijk wordt dit wel geaccepteerd door PHP:
PHP:
1
echo (new C)->f()."\n";

Ooit eens geprobeerd, mocht niet van PHP. :'(
He, ik ben blij dat php eindelijk dat soort gedrochten gaat accepteren.

(Echt, why? Ik ben geen voorstander van het limiteren van de taal in de hoop dat het betere en schonere code oplevert, want het is overduidelijk bewezen dat je in ELKE taal ranzige dingen kunt schrijven, maar waarom je moeite zou doen om deze 'feature' aan je taal toe te voegen ontgaat me echt volledig.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

PS C:\Users\Korben> php -v
php : The term 'php' is not recognized as the name of a cmdlet, function, script file, or operable program. Check the spelling of the name, or if a path was included, verify that the path is correct
and try again.
At line:1 char:1
+ php -v
+ ~~~
    + CategoryInfo          : ObjectNotFound: (php:String) [], CommandNotFoundException
    + FullyQualifiedErrorId : CommandNotFoundException

:?

.oisyn schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:22:
[...]
Ik heb nu ook de nieuwe Chome update, maar of ik er nou blij van wordt... Tijdens het tikken van deze reactie lijkt de delay tussen toetsindruk en symbool op het scherm langer dan voorheen
Het lijkt bij mij niet veel langer dan de delay die optreedt in bijvoorbeeld Notepad2. Is het in Firefox wel goed?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firefox heb ik hier niet geinstalleerd. En in Notepad2 heb ik er geen last van. Het is alsof ik in Remote Desktop zit te werken oid

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 29-08-2014 15:26 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik las ergens dat die ALS stichting (zoals helaas gebruikelijk) meer geld in directeurssalarissen en marketing pompte dan in daadwerkelijk onderzoek. Rendement is max 10% of zo per donatie.

iOS developer

• Rutix
Douweegbertje schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:52:
[...]

Schijt jij ook in een pot vers water of doe je dat nog buiten in het bos? Ik denk niet dat je hier moet praten over verspilling van een emmertje water als je vervolgens je wasmachine, douche en w/e aanzet. Sowieso word ik gewoon moe van het feit dat iedereen weer een mening heeft.. Eerst de discussie dat mensen niet doneren, dan weer dat iemand een aandachts**** is en dan weer dat het waterverspilling is.

Doe gewoon leuk mee, of niet. Pas het aan voor je eigen vriendengroep of weet ik veel wat. Prima als je ervan maakt dat je iemand z'n eten moet betalen als hij het niet doet oid. Stelletje hypocrieten, want eerst kreeg ALS al amper geld, en nu ben je opeens evil als je niet doneert? :')
*knip* ik neem het wel even naar DM.

[ Voor 22% gewijzigd door Rutix op 29-08-2014 15:35 ]

Nothing to see here!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik laat vanavond expres een bad vollopen en weer leeglopen omdat Rutix zo'n zeikert is :Y)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:32
MEh, stuur maar na mij op, dan bouw ik em hier wel even in en zal ik elke avond voor jou dat bad vol en leeg laten lopen ;)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Nah, ik word er gewoon moe van dat zo'n initiatief weer niet 'goed' is, of dat mensen het weer niet op de goede manier doen. Waar zie je overigens iets van agressie? Ik geef gewoon aan dat "major slap in the face" nogal raar is om te zeggen. Even dom gezegd doe je letterlijk stront in je water, en dan heb je moeite met water over je zelf gooien voor een goed doel.
Ik heb eigenlijk geen problemen met meningen, maar op dit moment wel over die ALS challenge. Opeens moet iedereen commentaar geven op iets 'goeds'.. en dan heb ik zoiets van man-man-man.

En prima als je water bespaart, maar dan nog verspil je en verbruik je enorm veel. Die liter die je bespaart om geen water over je heen te gooien, gaat iemand in Afrika niet merken hoor. Die loopt nu waarschijnlijk nog steeds naar een put. Vraag me alleen af, omdat je het zo'n major slap in de face vind, of je dan al gedoneerd hebt om waterputten te slaan? :+
laatste niet te serieus nemen ;)
Niet heel veel, maar het ging meer om 'dan hoef ik geen naam te verzinnen'. Ik ben voorstander van goede benamingen en 'organisatie' van je code. De rede van gebruik, zodat je dan niet "hoeft na te denken" levert imo smerige meuk op wat lastig(er) te lezen is.

[ Voor 17% gewijzigd door Douweegbertje op 29-08-2014 15:58 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Wie is er klaar voor de meter bier challenge?

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:36

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Douweegbertje

Douweegbertje

EddoH schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:01:
Wie is er klaar voor de meter bier challenge?
*O* oOo

• WernerL

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:21
Nee :'(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZCLr9OB.png

• WernerL
Jij gebruikt Opera? Bestaat die browser nog? :D

• Caelorum
Dat zie je toch?
Bestaat die browser nog? :D
Duidelijk :P

^^ Zelf ook nog lange tijd Opera Next gebruikt, maar zit nu onder linux maar gewoon chromium te gebruiken, want de nieuwe Opera is alleen nog maar als Opera Developer te downloaden voor linux. Zit nog niet in de testing branch, laat staan dat die al als stable wordt gezien...

[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 29-08-2014 16:34 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:48:
Nah, ik word er gewoon moe van dat zo'n initiatief weer niet 'goed' is, of dat mensen het weer niet op de goede manier doen. Waar zie je overigens iets van agressie? Ik geef gewoon aan dat "major slap in the face" nogal raar is om te zeggen. Even dom gezegd doe je letterlijk stront in je water, en dan heb je moeite met water over je zelf gooien voor een goed doel.
Ik kan 'm even zo snel niet terugvinden, maar iemand had berekend dat *in totaal* met de IBC (Ice Bucket Challenge) 1,5 miljoen * 15 liter water = 22,5 miljoen liter water was "verspild", maar dat de waterbehoefte van Engeland alleen al iets van 90.000 miljoen liter water per dag was. Oftewel, waar the fuck hebben we het over.
Niet heel veel, maar het ging meer om 'dan hoef ik geen naam te verzinnen'. Ik ben voorstander van goede benamingen en 'organisatie' van je code. De rede van gebruik, zodat je dan niet "hoeft na te denken" levert imo smerige meuk op wat lastig(er) te lezen is.
Oh zo. Nee, geen naam hoeven te verzinnen is idd een hele slechte reden om je code anders op te schrijven. Maar ik ben er wel voorstander van om dit soort dingen te combineren, want je geeft er ook een duidelijk signaal mee af: je bent niet geïnteresseerd in dat object, maar puur en alleen in het uitvoeren van een method op dat object.

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 29-08-2014 16:40 ]

• WernerL
Caelorum schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:30:
[...]

Dat zie je toch?

[...]

Duidelijk :P

^^ Zelf ook nog lange tijd Opera Next gebruikt, maar zit nu onder linux maar gewoon chromium te gebruiken, want de nieuwe Opera is alleen nog maar als Opera Developer te downloaden voor linux. Zit nog niet in de testing branch, laat staan dat die al als stable wordt gezien...
Ik heb al zolang niets meer van die browser gehoord dat ik hem alweer helemaal vergeten was. Een keer eens kijken wat het is zodra er een stable release is voor Linux.

//edit
Er is een nieuw ticket in uw account geplaatst 'Aanmaning'. Volg de onderstaande link om het bericht te bekijken.
Ow fuck, ja die factuur moest ik nog betalen. :X

[ Voor 12% gewijzigd door WernerL op 29-08-2014 16:41 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:21
WernerL schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:28:
Jij gebruikt Opera? Bestaat die browser nog? :D
Ja en die werkt voor mij helemaal top :)
Volgens mij op basis van Webkit tegenwoordig.

Ontwikkelen doe ik overigens nog steeds op basis van IE en Chrome vooral.

Maar wat ik met name handig vind zijn de Snelkiezer en de Stash. Niet dat die uniek zijn t.o.v. andere browsers, maar op de een of andere manier vind ik ze in Opera fijner werken. En de 'Ontdekken' tab is erg fijn. Even snel door het belangrijkste nieuws scrollen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 29-08-2014 16:44 ]

• OkkE

OkkE

pdebie schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:43:
Volgens mij op basis van Webkit tegenwoordig.
Zowel Chrome als Opera gebruiken tegenwoordig de Blink render enige, Google's fork van WebKit.

• Rutix
Toch wel jammer dat dat refresh ding niet edits mee neemt ;)

Trouwens is dit best wel grappig:

YouTube: Augmented Thrill Ride Project - The very first Oculus Rift VR rides on real roller coasters :+ oculus rift in een echte rollercoaster :D

[ Voor 66% gewijzigd door Rutix op 29-08-2014 17:32 ]

Nothing to see here!

• Caelorum
Rutix schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:31:
Toch wel jammer dat dat refresh ding niet edits mee neemt ;) [...]
Daar erger ik me al een tijdje aan ja ^^

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Of ik even een nieuwe werknemer kan trainen in PHP de komende 2 weken zodat zij een nieuw platform uit de grond kan stampen welke over 3 weken live moet. Persoon heeft enkel ervaring met JavaScript en daarnaast zit ik de komende 4 weken aan een project vast. Dikke doei dus :w

Die manager die dat aanvraagt heb ik eerder al aardige mot mee gehad om soortgelijke geintjes. Maat is nu vol en ze zoekt het maar lekker uit. :w

Ben benieuwd of die manager gaat proberen dit alsnog op mijn bureau te dumpen. :+

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:22

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Brakkie41 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:13:
Of ik even een nieuwe werknemer kan trainen in PHP de komende 2 weken zodat zij een nieuw platform uit de grond kan stampen welke over 3 weken live moet. Persoon heeft enkel ervaring met JavaScript en daarnaast zit ik de komende 4 weken aan een project vast. Dikke doei dus :w

Die manager die dat aanvraagt heb ik eerder al aardige mot mee gehad om soortgelijke geintjes. Maat is nu vol en ze zoekt het maar lekker uit. :w

Ben benieuwd of die manager gaat proberen dit alsnog op mijn bureau te dumpen. :+
Klinkt als tijd om iets breder rond te kijken.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Firesphere schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:18:
[...]

Klinkt als tijd om iets breder rond te kijken.
Yes zeker! Mijn manager staat achter me maar de organisatie en verantwoordelijkheden zijn niet goed gedefinieerd. Zo zijn er 3 afdelingen die vergelijkbaar werk uitvoeren. :F

Als alles meezit, zit ik in Januari bij een nieuw bedrijf als jr. Developer met een verhoging van 25% en een opleidingsbudget van 1000 euro per kwartaal. :)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Collega schreef:
[...]

I will be out of the office one day next week, unsure which day but I will update with specifics as soon as I can. I have to go out of town on short notice.
Baas schreef:
Thanks xxxx
Good luck with the interview. ;)
_/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door BikkelZ op 29-08-2014 19:09 ]

iOS developer

• Rutix
:+ baze baas :D

Nothing to see here!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:27:
[...]

Het verbaast mij toch elke keer weer met wat voor issues jij hier langskomt. Moet jij niet applicatietester worden ofzo? :P
Dit probleem is geen issue die je normaal zou merken in het gebruik, dat is gewoon weergeven van de informatie.
Ik probeer echter intelligentie toe te voegen en wijzigingen te detecteren... Dat lukt dus gewoon niet :(

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Douweegbertje

Douweegbertje

Naar mijn mening doe je nooit echt voorwerk, omdat bepaalde dingen die je opnoemt vrij simpel af te vangen zijn op het moment dat je eens gaat inventariseren wat er 'aanwezig' is en wat je wilt.
Mja dat roep ik ook maar vanaf de zijlijn.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

F.West98 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:34:
Ik probeer echter intelligentie toe te voegen
Waar haal je die vandaan dan? :+

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.