De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.343 views

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Nee, niet concreet. Weet het ook niet perfect te verwoorden, het is al even geleden.

Wat ik me kan herinneren, ik vond de native "arrays" niet heel fijn. Go heeft niet een "alles ie een object" structuur, en array's (of hoe ze ook heten in Go) manipuleer je dus met function calls met de array als 1e argument.

Verder, de soort-van afgedwongen mappen en bestandsstructuur spreekt me niet aan. Ik wil gewoon met <binary> <filename> een bestand kunnen uitvoeren, niet kutten met home directories of wat dan ook.

Het gebrek aan een REPL vind ik ook enigszins teleurstellend, al is het geen deal-breaker. Ik weet dat het een gecompileerde taal is (toch?), maar voor een "moderne" taal vind ik een REPL toch wel een fijne feature.

Ik heb er niet heel lang naar gekeken, maar die dingen waren voor mij als 1e indruk niet heel positief. Misschien dat ik er later nog eens naar kijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 26-08-2014 14:39 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

incaz schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:54:
Awesome: http://bost.ocks.org/mike/algorithms/
Note: het trekt op je foon wel de batterij leeg :)
Bedankt, daar gaat m'n productiviteit ;w

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-10 20:42
Hoera, op vakantie is m'n iPhone 4 stuk gegaan ;w . Van het een op het andere moment begon het scherm als een gek te ghosten en flikkeren, en na een minuut was ie uit.

Resetten geeft nog even een apple logo met hetzelfde effect

Nu kan ik niet meer via iTunes bij het ding, want blijkbaar had ik hem nog niet "vertrouwd". Geen display, geen PC toegang, halve vakantie wat kiekjes gemaakt met het ding maar die zijn nu weg.

Verder wel erg lekker weer gehad dus dat zat weer mee ;)

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Gamebuster schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:26:
Go... het idee is leuk, maar er zijn diverse dingen die mij niet volledig aanspreken. Ben nu Dart aan't proberen.
Ik gebruik nu ongeveer een half jaar Dart voor mijn eigen projecten.
Het is vooral goed voor Java developers die geen JS willen leren O-)

• Gamebuster
Jegorex schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:00:
[...]

Ik gebruik nu ongeveer een half jaar Dart voor mijn eigen projecten.
Het is vooral goed voor Java developers die geen JS willen leren O-)
Ook serverside? Wat voor database gebruik je? Heb je nog do's en donts?

edit; Voor mensen die het programmeren zat zijn: *snip*

[ Voor 23% gewijzigd door Creepy op 26-08-2014 21:13 . Reden: Kwam wat spammy over ]

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Gamebuster schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:26:
[...]

Ook serverside? Wat voor database gebruik je? Heb je nog do's en donts?
Serverside gebruik ik Java.
Ik heb wel eens gespeeld met een Dart chatserver, maar daarbij had ik geen database.

• Gamebuster
Jegorex schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:33:
[...]

Serverside gebruik ik Java.
Ik heb wel eens gespeeld met een Dart chatserver, maar daarbij had ik geen database.
Ow :( Jammer. Ik doel voornamelijk op serverside omgevingen.

Ik zie echt bar weinig mensen die Dart gebruiken, ik hoor zelfs meer over Go. Ik vraag me af waarom.

[ Voor 16% gewijzigd door Gamebuster op 26-08-2014 15:41 ]

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-11 16:25

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:05

StM

I know, maar die is nog veel te beperkt :)

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik gebruik die Go plugin voor IDEA ook, echter viel mij op dat die niet goed werkt met de laatste versie van de IDEA Community Edition en is hij voor de rest nog vrij buggy. (Documentatie werkt de helft van de tijd niet bijvoorbeeld en na een IDE restart wel weer).

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Gebruik WebStorm en PhpStorm regelmatig, maar die IDEA plugin vind ik ook niets. Ik gebruik zelf Atom met de Go-plus plugin, werkt redelijk moet ik zeggen.

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Martijn19 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:43:
Gebruik WebStorm en PhpStorm regelmatig, maar die IDEA plugin vind ik ook niets. Ik gebruik zelf Atom met de Go-plus plugin, werkt redelijk moet ik zeggen.
Ja, ik probeer de laatste tijd ook Atom uit voor Go. Werkt inderdaad vrij redelijk, maar Atom is zelf nog volop in ontwikkeling en daardoor nog niet helemaal volwassen, vind ik. Maar omdat ik Go nu nog vooral aan het uit proberen ben en nog niet voor een 'echt' project heb gebruikt is dat niet heel erg.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Martijn19 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:43:
Waarom zou je Webstorm én PhpStorm gebruiken? PhpStorm is toch eigenlijk een uitgebreidere versie van Webstorm?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-11 20:42

Firesphere

Yoshis before Hoshis

EddoH schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:34:
[...]

Waarom zou je Webstorm én PhpStorm gebruiken? PhpStorm is toch eigenlijk een uitgebreidere versie van Webstorm?
Jup

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
[...]

Omdat ik met Node.js en PHP werk in totaal verschillende projecten.

edit: Misschien dat PhpStorm dezelfde features ook wel heeft, geen idee. Als ik in mijn Javascript projecten zit dan open ik WebStorm en als ik met een Laravel project verder ga dan open ik PhpStorm. Vind het wel prima zo.

[ Voor 27% gewijzigd door Martijn19 op 26-08-2014 18:01 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-11 20:14
[...]

Eigenlijk zijn bijna alle producten van Jetbrains uitgekleden versies van IntelliJ (behalve AppCoda, dat is echt een los product).

Om een of andere reden vind ik het toch fijner om de losse IDE's te gebruiken dan alles in de IntelliJ IDE te proppen. Heb daarom ook bijna alle producten van Jetbrains (alleen PHPStorm & de PythonIDE niet, want met die 2 talen doe ik niks).

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:23
Gamebuster schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:43:
[...]

Heb ook bijkomende voordelen als geen BTW op vrijwel alles met een stekker of draadje en voordelen die je krijgt als startend ondernemer.
BTW tegen elkaar weg mogen strepen betekent niet "geen BTW". Als je meer uitgeeft dan er in komt betaal je alsnog BTW.

• Gamebuster
Avalaxy schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:22:
[...]

BTW tegen elkaar weg mogen strepen betekent niet "geen BTW". Als je meer uitgeeft dan er in komt betaal je alsnog BTW.
Sure, maar zo hard kan ik het geld nou ook weer niet uitgeven

• Avalaxy
Ligt eraan of je alleen Nederlandse klanten hebt of veel buitenlandse klanten :)

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

BTW aangifte kan best negatief zijn?

• Avalaxy
Dat jij BTW uitbetaald krijgt van de belastingdienst? Dat kan in normale situaties niet.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

incaz schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:54:
Awesome: http://bost.ocks.org/mike/algorithms/
Note: het trekt op je foon wel de batterij leeg :)
nice :D

Ik heb een gevalletje 'close enough'.
Witte en zwarte lijnen tekenen (10ms elke 'iteratie), middels wat random 'algoritms' , waarbij er dan gekeken wordt wat de verhouding tussen witte en zwarte pixels is. Vrij ideaal om te zien of iets wel echt random is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3mIq4dM.png

• Gamebuster
Echt, discussies over verdiensten als ZZPer blijft lastig he... Waarom niet een "succes met de onderhandelingen!" of en "Hoe is het afgelopen, lieve Gamebuster?"?

Nee, men moet discussiëren over de cijfers, sure.

:P

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:10
Compileren met -Ofast.

More like -Osnap.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Gamebuster schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:45:
Echt, discussies over verdiensten als ZZPer blijft lastig he... Waarom niet een "succes met de onderhandelingen!" of en "Hoe is het afgelopen, lieve Gamebuster?"?

Nee, men moet discussiëren over de cijfers, sure.

:P
We zijn en blijven nerds en nerds werken met getallen?

Maar hoe is het afgelopen? Tevreden?

[ Voor 0% gewijzigd door Gropah op 26-08-2014 20:02 . Reden: Typen op mobiel? Not even twice ]

• Gamebuster
Heb nog niets gehoord :P #anticlimax

Bod en tegenbod blijft heen en weer gaan, ik ben nog niet ergens mee akkoord gegaan. Ze hebben 1x zelfs een lager tegenbod gedaan dan hun 1e tegenbod, maar dan in een mooie roze strik verpakt. Creatief met cijfers, dat zijn ze wel.

[ Voor 84% gewijzigd door Gamebuster op 26-08-2014 20:12 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Avalaxy schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:30:
Dat jij BTW uitbetaald krijgt van de belastingdienst? Dat kan in normale situaties niet.
Via die aangifte wel, meer geld uitgegeven aan BTW op goederen die je gebruikt bij de productie dan dat er aan je betaald is.

iOS developer

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Generic compiler error. Error code: 0
Ja, very fucking useful!
(Android App, Java dus)

[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 26-08-2014 21:46 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:10

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://img-9gag-lol.9cache.com/photo/aOybDOR_460s_v1.jpg

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-11 00:19

ZaZ

Tweakers abonnee

BTW is ruk.
Ik heb vandaag een BTW-boete gehad omdat ik kennelijk ben vergeten te betalen.
Naja, eigen schuld

Lekker op de bank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://www.nu.nl/wetensch...van-slaapdronkenheid.html

Wauw, en ik dacht dat dat normaal was en iedereen dat had :X

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je bent niet de enige in ieder geval.

Ik krijg het gevoel dat dit onderzoek meer als resultaat heeft "90% van de mensen die veel met computers te maken heeft, heeft slaapproblemen"

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik praat altijd wartaal als ik wakker word.

Lekker op de bank

• Ryur
ZaZ schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:06:
Ik praat altijd wartaal als ik wakker word.
Volgens mij niet alleen als je wakker wordt? ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

*badum tsss*

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

• Douweegbertje

Douweegbertje

Heel goed :)
Ga ik morgen ook maar eens zo inregelen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

WTF 8)7

We zijn verhuisd, verhuizing keurig netjes aangegeven bij onze energieleverancier, Electrabel. Krijg ik onlangs een bericht van Stedin, de netwerkleverancier, dat er bij hen geen aansluiting bekend is en dat als ik geen contract afsluit bij een energieleverancier ze de stroom afsluiten. Dus ik inloggen bij Mijn Electrabel, zie ik dat ze de electriciteit op een compleet ander adres (in Wierden) hebben gezet terwijl het gas verder wel klopt. Hoe de hel hebben ze die fuckup voor elkaar gekregen 8)7 |:(. Postcode en huisnummer is echt compleet anders.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 26-08-2014 23:51 ]

• Ryur
Waar woon je dan? ;) Is Wierden dan zelfs uit de richting?

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-10 20:42
Lekker artikel ook. Gelijk wordt het gepresenteerd als een of andere ziekte. Man, je schiet 's nachts eens uit je bed en je bent gedesorienteerd. Dikke boeiend, ga weer slapen nadat je bij zinnen bent en klaar :P.

Overigens is het soms wel naar, dan schiet ik echt uit bed zonder nog te weten waar ik ben en hoe de wereld in elkaar zit. Je hoofd gaat totaal met je op de loop dan. "loading...." :P

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mobile Shell
Remote terminal application that allows roaming, supports intermittent connectivity, and provides intelligent local echo and line editing of user keystrokes.

Mosh is a replacement for SSH. It's more robust and responsive, especially over Wi-Fi, cellular, and long-distance links.

Mosh is free software, available for GNU/Linux, FreeBSD, Solaris, Mac OS X, and Android.

• Caelorum
  • Laatst online: 00:55
Struikrover schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:50:
[...]
Lekker artikel ook. Gelijk wordt het gepresenteerd als een of andere ziekte. Man, je schiet 's nachts eens uit je bed en je bent gedesorienteerd. Dikke boeiend, ga weer slapen nadat je bij zinnen bent en klaar :P. [...]
Mja, kan niet goed zijn voor je nachtrust als je telkens midden in de nacht wakker schiet. Ben overigens blij dat ik het niet heb. Heb zelf dan wel weer een ander iets, mijn lichaam wordt best koud (iig de buitenste laag :D), ik beweeg praktisch niet in mijn slaap en mijn hartritme verlaagt zodanig dat mijn vriendin af en toe maar controleert of ik niet het loodje heb gelegd ^^
.oisyn schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:46:
[...] Hoe de hel hebben ze die fuckup voor elkaar gekregen 8)7 |:(. Postcode en huisnummer is echt compleet anders.
Vraag het ze ^^

• syl765
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-10 21:45
Wij hadden bij de laatste verhuizing ook zoiets.
Echter hadden ze bij de Nuon en Eneco de begin en eindstand door elkaar gehaald.

Dus de begin stand van de nieuwe woning als eindstand gebruikt van de oude woning, en daar zat een verschil in van bijna 7000 Euro.
Dus wat doe je dan als Nuon, je stuurt gewoon een afrekening naar het oude adres. Echter woonde ik daar niet meer (dat is vaker het geval bij een verhuizing!!!) en de nieuwe bewoner vond het ook niet nodig oude post te bewaren. :'(
Na een 6 tot 8 maanden ligt er ineens een brief van de deurwaarder op de mat op het nieuwe adres. De deurwaarder weet blijkbaar wel dat je verhuist bent.

Het duurt dan nog ongeveer een jaar met vele telfoontjes en brieven endergelijke voordat ze het snappen.

Bij de Nuon gaat er ook geen lampje branden dat als er 7 jaar bijna hetzelfde aan energie word verstookt, dat het dan wel eens vreemd kan zijn dat er ineens 7000 euro bij betaald moet worden.!!!! Nee gewoon facturen sturen en als er dan niet gereageerd word direct de deurwaarder inschakelen..

Wat een ellende was dat. Gelukkig had de deurwaarder begrip en gaf ons de tijd.

Het valt de laatste tijd op dat er blijkbaar niets meer vanzelf gaat. Overal moet je aanmelden en formulieren invullen en het blijkt toch echt heel vaak dat de site hangt of de gegevens niet goed meegenomen worden.
Verleden week nog een prijs nodig voor kozijn hout. Ja eerst aanmelden op de site en dan kun je de prijzen zien. zucht!! toch maar gedaan en als laatste melding U krijgt een e-mail met daarin de login gegevens. Maar geen mail... Twee dagen later in de brievenbus een pasje zodat ik direct de winkel in kan ????

Waardoor het komt weet ik niet maar ik begin toch langzaam een beetje IT moe te worden en gaan mijn haren in de nek rechtop staan als je voor de meest simpele zaken weer een formulier voor je snuffert krijgt.
Het zal de leeftijd wel zijn! :)

• Korben

Korben

() => {};

Oh lord, Chrome heeft DirectWrite uitgerold naar stable. Cue de bezoekers die klagen dat tekst onleesbaar is geworden. ;(

doe maar niet

[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 27-08-2014 10:38 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-11 12:30

TheNephilim

Wtfuzzle

Korben schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:48:
Oh lord, Chrome heeft DirectWrite uitgerold naar stable. Cue de bezoekers die klagen dat tekst onleesbaar is geworden. ;(

doe maar niet
Hmmm, ja het is wel even wennen denk ik. Maar nu heb ik als developer als het goed is wel minder gezeur over; "op mijn Mac zit het lettertype er veel mooier uit." :+

[ Voor 7% gewijzigd door BtM909 op 27-08-2014 11:02 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:23
Gisteravond overigens toch maar eens Go uitgeprobeert. Niet echt wat spannends gedaan, maar een simpele file reader/writer gemaakt aan de hand van dit voorbeeld (bron). Erg leuk, vooral met die multiple return values en ontzettend veel standaard code!

Wat is die DirectWrite in Chrome een verademing *O* ! Alles is scherp!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

alex3305 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:22:
Ja, vooral in de Google webfonts en de Font Awesome icoontjes zie ik een enorme verbetering! :o

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[b]syl765 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:45:

Waardoor het komt weet ik niet maar ik begin toch langzaam een beetje IT moe te worden en gaan mijn haren in de nek rechtop staan als je voor de meest simpele zaken weer een formulier voor je snuffert krijgt.
Hear, hear! Ik begin echt schijtziek te worden van websites die het weigeren normaal te doen op een tablet, websites die het nodig vinden elk onderdeel van de site apart via Ajax in te laden (gevolg: een layout die constant verspringt, neem als voorbeeld de nieuwe ABN Amro internetbankieren site), formulieren die niet valideren ondanks dat je alles correct hebt ingesteld, vage nietszeggende foutmeldingen, aanmeldprocedures van 3 pagina's lang met verplicht telefoonnummer veld etc etc.

Nu weet ik er zelf bij de meeste foutmeldingen/vage formulieren wel uit te komen, maar hoe vaak ik niet kennissen of m'n vriendin moet helpen met de zoveelste error opf website die niet goed met touch events omgaat...

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Handig die “Network Link Conditioner” in OSX om te testen met een langzame internet verbinding. Je moet 'm alleen niet vergeten uit te zetten als je klaar bent met testen. 8)7 Ik zat me al 10 minuten af te vragen waarom alles opeens zo traag ging! :X

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

alex3305 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:22:

Dat, maar ligt het aan mij of is het renderen ook echt een stuk sneller geworden? :? Rondklikken op Tweakers gaat echt een stuk vlotter voor mijn gevoel.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
DirectWrite is sneller dan het oude GDI+.

We are shaping the future

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-11 09:28

Bosmonster

*zucht*

TheNephilim schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:01:
[...]

Hmmm, ja het is wel even wennen denk ik. Maar nu heb ik als developer als het goed is wel minder gezeur over; "op mijn Mac zit het lettertype er veel mooier uit." :+
Het is verbeterd, maar ClearType blijft crap natuurlijk in verhouding.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Alex) schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:54:
DirectWrite is sneller dan het oude GDI+.
Dat wist ik wel, ik had echter niet verwacht dat het ook zo merkbaar zou zijn bij zoiets als internetgebruik :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
EddoH: helemaal mee eens. En het is wonderbaarlijk op hoeveel manieren websites het voor elkaar krijgen om de passwordfunctie kapot te maken zodat het niet samenwerkt met mijn lastpass-plugin. Ik bedoel - dan ben je actief dingen ingewikkeld aan het maken. Als je niets doet werkt het prima.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Blubber
  • Niet online
incaz schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:56:
EddoH: helemaal mee eens. En het is wonderbaarlijk op hoeveel manieren websites het voor elkaar krijgen om de passwordfunctie kapot te maken zodat het niet samenwerkt met mijn lastpass-plugin. Ik bedoel - dan ben je actief dingen ingewikkeld aan het maken. Als je niets doet werkt het prima.
Bij paypal kun je niet rechtsklikken op het password vakje, hierdoor kon ik geen random gegenereerd wachtwoord invullen met 1Password. Copy-pasten werkte ook niet, uiteindelijk in een ander vakje een random wachtwoord gegenereerd en dat met de inspector in het password vakje gezet, daarna direct maar even een boos mailtje naar die idioten gestuurd, verder nooit iets van gehoord :).

• Caelorum
syl765 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:45:
[...] Het duurt dan nog ongeveer een jaar met vele telfoontjes en brieven endergelijke voordat ze het snappen.[...]
In dit soort gevallen is volgens mij de enige manier om het snel te regelen het inschakelen van een advocaat en de kosten daarvan bij het bedrijf te leggen. Uiteraard ook de rekening weigeren te betalen totdat zij het allemaal fatsoenlijk hebben geregeld. Maar dit soort grote bedrijven blijven leuk in de omgang ^^
Korben schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:48:
Oh lord, Chrome heeft DirectWrite uitgerold naar stable. Cue de [mbr]bezoekers[/] die klagen dat tekst onleesbaar is geworden. ;(

[mbr]doe maar niet[/]
BtM909 is er ook niet helemaal bij vandaag ^^ Kostte hem toch een goede 11 minuten om de quote ook aan te pakken :D

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Wieso?

edit:

Nee die quote stond al aangepast, maar had ik nog niet gesubmit (vanwege een telefoontje tussendoor :P)

[ Voor 90% gewijzigd door BtM909 op 27-08-2014 11:04 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• alex3305
BtM909 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:04:
Wieso?

edit:

Nee die quote stond al aangepast, maar had ik nog niet gesubmit (vanwege een telefoontje tussendoor :P)
Telefoontje :Y

• Korben

Korben

() => {};

Bosmonster schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:55:
[...]

Het is verbeterd, maar ClearType blijft crap natuurlijk in verhouding.
Dat is jouw mening. Ik vind die zware anti-aliasing die op drukwerk lijkt niet om aan te zien. Leuk als je drukwerk aan het ontwerpen bent, maar voor alle andere taken dan dat (en dat zijn er nogal wat), vind ik de rendering van Windows beter omdat het doel daarvan is dat de leesbaarheid op een scherm hoog is.

offtopic:
Sorry, BtM909 O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Korben op 27-08-2014 11:18 ]

• Gamebuster
En de onderhandelingen gaan door... Lijkt erop dat dit positief gaat zijn voor mij

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-11 09:28

Bosmonster

*zucht*

Korben schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:15:
[...]

Dat is jouw mening. Ik vind die zware anti-aliasing die op drukwerk lijkt niet om aan te zien. Leuk als je drukwerk aan het ontwerpen bent, maar voor alle andere taken dan dat (en dat zijn er nogal wat), vind ik de rendering van Windows beter omdat het doel daarvan is dat de leesbaarheid op een scherm hoog is.

offtopic:
Sorry, BtM909 O-)
Tuurlijk is dat een mening. Het is een afweging tussen het respecteren van het design van de typeface of leesbaarheid op oudere LCD-schermen met lage resolutie.

Persoonlijk vind ik overigens de rendering op Mac niet alleen mooier, maar op hogere resolutie, zeker op hi-dpi zoals Retina, ook leesbaarder.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 27-08-2014 11:36 ]

• Gamebuster
LOL die beautyface functie van Android. Geniaal.

Haalt mn luiheidsbaard volledig weg

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Gamebuster schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:24:
En de onderhandelingen gaan door... Lijkt erop dat dit positief gaat zijn voor mij
Verkapte kijk-mij-eens-big-money verdienen post? ;) Post dan ook wat je uurtarief gaat worden :+

• Gamebuster
EddoH schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:49:
[...]

Verkapte kijk-mij-eens-big-money verdienen post? ;) Post dan ook wat je uurtarief gaat worden :+
50

Voor mij is het veel, gezien mijn huidige tarief 25~35 is.

[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 27-08-2014 11:53 ]

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:08
Ik HAAT PDF bestanden genereren. IK HAAT HET MET EEN PASSIE %@##@^@#$

Order systeem gemaakt voor een klant, overal doet de PDF het goed. Behalve bij 1 klant van hun die voor veel klanten de betaling afhandelt. Gevolg: PDF 2 x zo groot, door het moeten embedden van fonts. En mails die nu niet meer binnenkomen bij andere klanten omdat de bijlage te groot is...

Eury#2434

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-11 14:22
GeertJam schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:56:

Order systeem gemaakt voor een klant, overal doet de PDF het goed. Behalve bij 1 klant van hun die voor veel klanten de betaling afhandelt. Gevolg: PDF 2 x zo groot, door het moeten embedden van fonts. En mails die nu niet meer binnenkomen bij andere klanten omdat de bijlage te groot is...
Is het dan niet logischer om het email systeem te haten? :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11 09:13

vpm

Think, tinker, tank

Daar kan ik over meepraten...
Bij dezen:
"Ik HAAT PDF bestanden genereren. IK HAAT HET MET EEN PASSIE %@##@^@#$"

FPDF is de ulitieme troll van php libs.

[ Voor 3% gewijzigd door vpm op 27-08-2014 12:06 ]

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
farlane schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:04:
[...]

Is het dan niet logischer om het email systeem te haten? :P
Nee
vpm schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:05:
[...]

Daar kan ik over meepraten...
Bij dezen:
"Ik HAAT PDF bestanden genereren. IK HAAT HET MET EEN PASSIE %@##@^@#$"

FPDF is de ulitieme troll van php libs.
Het liefst gaf ik FPDF een nekschot..

[ Voor 46% gewijzigd door Geerrrt op 27-08-2014 12:08 ]

Eury#2434

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
PDFs *zucht*
Nu bezig met een iOS App waarin PDFs gegenereerd moeten worden en dat moet aardig dynamisch worden, liggend aan de data vanaf back-end, klant, organisatie, ingevulde waarden etc etc.
Deels heb je wel out-of-the box PDF support, maar zaken als Header/Footer ontbreken natuurlijk al. :(

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Een class "BolOrderLine", ik heb nu al 20x extra moeten kijken of het ding niet "Borderline" heet :F

En PDF is kut.

[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 27-08-2014 12:12 ]

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Gamebuster schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:45:
LOL die beautyface functie van Android. Geniaal.

Haalt mn luiheidsbaard volledig weg
Beautyface? Waar vind ik die functie :P?
Cloud schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:56:
[...]

Dat wist ik wel, ik had echter niet verwacht dat het ook zo merkbaar zou zijn bij zoiets als internetgebruik :)
Ja inderdaad! Ik heb even vergeleken met Firefox maar die is echt merkbaar langzamer :|. Ik heb in firefox wel veel meer tabs over staan though.

Nothing to see here!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik ben met notificaties bezig, gelezen of niet gelezen en wel of niet mailtje verstuurd. Alles nu voor elkaar, behalve het wanneer markeren als 'gelezen'. Zoals Facebook dat doet krijg je 'is_seen' en 'is_read' denk ik...

• azerty
  • Laatst online: 08:31
Voor diegene die af en toe eens willen modereren en geen zin hebben om elke keer te moeten kijken of de post nog niet >48u oud is:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
.scoreButton.modDisabled:not(.score1):not(.score2):not(.score3):not(.score-1):not(.score0) {
  background: black;
}

Maakt de ongemodereerde te oude posts zwart ipv grijs :)

• alex3305
Rutix schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:14:
[...]

Beautyface? Waar vind ik die functie :P?
Samsung rommel geloof ik :9.

PDF's genereren met wkhtmltopdf en snappy ging voor mij anders redelijk goed, zelfs met fonts embedden en dergelijke. Daarnaast heb ik dat ding gekoppeld met een pdf-merger zodat ik zelfs nog documenten kon samenvoegen of dingen zoals een voorblad in kon voegen.

Uiteindelijk was het ding wel handig. De input kwam uit een Mediawiki met een speciale CSS, waar ik mijn bewerkingen op deed voor mijn afstudeerverslag. De hele zut ging dan door die parser heen en kreeg ik het document terug welke ik als afstudeerverslag / scriptie in heb geleverd :D.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Een voorblad invoegen kan wkhtmltopdf zelf ook wel :) Net als het maken van een inhoudsopgave aan de hand van <h_>-elementen. Zo heb ik ook af en toe wel eens wat verslagen in elkaar gezet, en ik gebruik het ook met sPDF in een Play project: ik heb een view voor een factuur die ik door Play laat opbouwen, en als String sPDF ingaat.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-11 08:46

Acid_Burn

uhuh

Blubber schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:58:
[...]

Bij paypal kun je niet rechtsklikken op het password vakje, hierdoor kon ik geen random gegenereerd wachtwoord invullen met 1Password. Copy-pasten werkte ook niet, uiteindelijk in een ander vakje een random wachtwoord gegenereerd en dat met de inspector in het password vakje gezet, daarna direct maar even een boos mailtje naar die idioten gestuurd, verder nooit iets van gehoord :).
In FF werkt rechtermuistoets en pasten wel gewoon.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:19
Gamebuster schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:52:
[...]

50

Voor mij is het veel, gezien mijn huidige tarief 25~35 is.
:o
Is dat freelance in Nederland, of freelance-als-bijbaantje?

Als het je primaire bron van inkomsten is, dan lijkt mij dat wel aan de lage kant.
(gebaseerd zonder dat ik weet wat je doet, wat je er verder nog bij krijgt, etc.)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Blubber
  • Niet online
Acid_Burn schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:15:
[...]

In FF werkt rechtermuistoets en pasten wel gewoon.
Als ik rechts klikte kreeg ik direct een rode error waarin stond vermeld dat copy paste niet mogelijk is. Misschien hebben ze dat gefixt. Was inmiddels een paar weken geleden.

• alex3305
dcm360 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:36:
Een voorblad invoegen kan wkhtmltopdf zelf ook wel :) Net als het maken van een inhoudsopgave aan de hand van <h_>-elementen. Zo heb ik ook af en toe wel eens wat verslagen in elkaar gezet, en ik gebruik het ook met sPDF in een Play project: ik heb een view voor een factuur die ik door Play laat opbouwen, en als String sPDF ingaat.
Voorblad invoegen via wkhtmltopdf gaat wel, maar niet met aangepaste margins op de voorpagina. Dat ding kent namelijk geen @page :first { ... } en past dat dan toe op alle pagina's, wat duidelijk niet de bedoeling is. Dit kun je zelf testen door een simpele html pagina (die twee a4's lang is) aan te maken met de volgende stijl en daarna te printen in Chrome (aangezien Chrome zelf ook wkhtmltopdf gebruikt wanneer deze gaat printen).

Cascading Stylesheet:
1
2
@page :first { margin: 0; }
@page { size: a4; margin: 1in; }

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Weinig zeg....

* BtM909 rent

[ Voor 15% gewijzigd door BtM909 op 27-08-2014 13:53 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
EddoH schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:26:
[...]

Nu weet ik er zelf bij de meeste foutmeldingen/vage formulieren wel uit te komen, maar hoe vaak ik niet kennissen of m'n vriendin moet helpen met de zoveelste error opf website die niet goed met touch events omgaat...
Zelfs jsfiddle doet het niet eens fatsoenlijk op een tablet. ;w

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

USER ERROR: No has_one found on class

Wel! Hij staat daar! :(

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

alex3305 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:40:
[...]

Voorblad invoegen via wkhtmltopdf gaat wel, maar niet met aangepaste margins op de voorpagina. Dat ding kent namelijk geen @page :first { ... } en past dat dan toe op alle pagina's, wat duidelijk niet de bedoeling is. Dit kun je zelf testen door een simpele html pagina (die twee a4's lang is) aan te maken met de volgende stijl en daarna te printen in Chrome (aangezien Chrome zelf ook wkhtmltopdf gebruikt wanneer deze gaat printen).

Cascading Stylesheet:
1
2
@page :first { margin: 0; }
@page { size: a4; margin: 1in; }
Op die manier heb ik dat eigenlijk nog niet gedaan. Tot nu toe heb ik voorpagina's eigen css gegeven die afweek van die van de rest van het document.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Uncaught Exception: No has_one found on class 'Movie', the has_many relation from 'Movie' to 'Movie' requires a has_one on 'Movie'
Volgens mij zijn mijn films een beetje narcistisch...

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:39

alienfruit

the alien you never expected

incaz schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:56:
Ja, of hoe de password opslaan functie van Lastpass/1Password of de browser je site verpesten door niet een change-event te dispatchen na het invullen. Zucht.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11 19:00

Dido

heforshe

(jarig!)
Firesphere schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:43:
Uncaught Exception: No has_one found on class 'Movie', the has_many relation from 'Movie' to 'Movie' requires a has_one on 'Movie'
Beide kanten niet-nullable is ook niet zo handig natuurlijk.

Een 1-N relatie naar dezelfde tabel is aardig, zodat ieder record een parent kan hebben. Maar om die parent verplicht te stellen... dan kan je dus geen top level records hebben (of je maakt de parent daar hetzelfde record. Mag je hopen dat dat werkt bij het toevoegen van je eerste record 8)7 )

Wat betekent mijn avatar?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:43:
Witte en zwarte lijnen tekenen (10ms elke 'iteratie), middels wat random 'algoritms' , waarbij er dan gekeken wordt wat de verhouding tussen witte en zwarte pixels is. Vrij ideaal om te zien of iets wel echt random is.
[afbeelding]
Kom eerst maar eens met een bewijs dat als je random daadwerkelijk echt uniform verdeeld en random is dat het aantal zwarte en witte pixels dan ongeveer gelijk moet zijn bij genoeg lijntjes :)
Ryur schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:09:
[...]

Waar woon je dan? ;) Is Wierden dan zelfs uit de richting?
Utrecht. Not even close :)
Yeah right, alsof de klantenservice je dat kan vertellen :)

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 27-08-2014 16:05 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dido schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:56:
[...]

Beide kanten niet-nullable is ook niet zo handig natuurlijk.

Een 1-N relatie naar dezelfde tabel is aardig, zodat ieder record een parent kan hebben. Maar om die parent verplicht te stellen... dan kan je dus geen top level records hebben (of je maakt de parent daar hetzelfde record. Mag je hopen dat dat werkt bij het toevoegen van je eerste record 8)7 )
Het record hoort niet naar z'n eigen model te verwijzen, maar ik had in een slaperig moment de relation verkeerd gedefinieerd.

Ik vond de foutmelding alleen wel grappig ;)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:39

alienfruit

the alien you never expected

"They are looking for a Junior-Mid level developer who can develop responsive sites using C#, HTML5, CSS3 and Angular.JS." Junior rol. Haha

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Gewoon geen zin om geld uit te geven dus. Het is nog net geen Junior-neurochirurg

Lekker op de bank

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

alienfruit schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:33:
"They are looking for a Junior-Mid level developer who can develop responsive sites using C#, HTML5, CSS3 and Angular.JS." Junior rol. Haha
Ze zijn opzoek naar een prutser eerste klas?

• incaz
Ik zie het probleem niet - je kopieert toch gewoon wat tutorials, pleurt bootstrap erbij (want responsive) en presto! Jeetje, dat kan ieders neefje nog!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:03:
[...]

Kom eerst maar eens met een bewijs dat als je random daadwerkelijk echt uniform verdeeld en random is dat het aantal zwarte en witte pixels dan ongeveer gelijk moet zijn bij genoeg lijntjes :)

[...]
Het was overigens meer een test om te tekenen op een canvas elke x ms en alle pixels te checken, dan dat ik daadwerkelijk een wiskundig 'wonder' wil neer zetten. Hoe dan ook; als het niet goed random was geweest, was het aantal zwarte&witte pixels ongeveer even groot.. Beide kleuren gebruiken de zelfde 'random functie', dus als beide de 'zelfde' results krijgen, zou je even aantallen hebben.

Maar goed, het is een simpele setup, en nogmaals ging het meer om de onderliggende code dan een wiskundig model. Overigens wel benieuwd naar jouw redenatie dat het aantal pixels ongeveer gelijk moet zijn.

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11 09:13

vpm

Think, tinker, tank

Firesphere schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:36:
[...]

Ze zijn opzoek naar een prutser eerste klas?
Iets met de beste stuurlui... en de klok horen luiden...

Zoals dwergbeertje (ja, dat lees ik dus elke dag opnieuw) hieronder zegt; Kun je uit dat ene zinnetje ook maar iets afleiden van de inhoud van de functie. Ik zou zeggen, stuur je neefje er maar op af dan...

man man man

[ Voor 42% gewijzigd door vpm op 27-08-2014 17:09 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Heeft iemand ooit wel eens een goede functie omschrijving gezien dan? :+

• Caelorum
.oisyn schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:03:
[...]
Yeah right, alsof de klantenservice je dat kan vertellen :)
Ze zouden het vast wel kunnen, maar ik vraag me af of ze de moeite nemen om de vraag door te spelen naar de personen die het ze kunnen vertellen wat er mis ging.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:03:
Overigens wel benieuwd naar jouw redenatie dat het aantal pixels ongeveer gelijk moet zijn.
Ik kwam helemaal niet met die redenatie, ik zei dat jij dat moest aantonen. Het zou zomaar waar kunnen zijn, maar je kunt er imho niet zomaar vanuit gaan :)

• incaz
Douweegbertje schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:03:
Hoe dan ook; als het niet goed random was geweest, was het aantal zwarte&witte pixels ongeveer even groot.. Beide kleuren gebruiken de zelfde 'random functie', dus als beide de 'zelfde' results krijgen, zou je even aantallen hebben.
Die conclusie kun je zo absoluut niet trekken. Of het doel nou wiskundig is of niet.

• Gamebuster
Firesphere schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:43:
Lekker aan het prutsen met Rails? :P

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009

Ik heb daar ook een zeer grote hekel aan; maar ik ben "expert" (in het bedrijf) van bestandsgeneratie en -transformatie (ook naar PostScript). Standaard gevallen gaan altijd goed, maar dan komen de speciale gevallen...

In verband met lettertypes, embed je enkel een subset? Dit kan vaak al helpen. En waarom moet dit geëmbedet worden? Zijn dit exotische lettertypes dan?
Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.