"Today is the worst day since yesterday"

Soundtrack: YouTube: Funker Vogt - Vorwarts!
edit//
Ik ga overigens weer eens beginnen met streamen, settings lijken nu in orde te zijn en ik heb nu een channel gekregen op de S3AL TS waar ik een wachtwoord op kan gooien zodat mensen niet ongewenst binnenkomen
Als het goed is kan ik woensdagavond streamen, morgen heb ik weer een overnachting voor mijn werk dus met een beetje geluk ben ik woensdag weer thuis.
www.twitch.tv/coldzero043
[ Voor 61% gewijzigd door wsLy op 08-09-2014 22:18 ]
lolwsLy schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:06:
Op Reddit vraagt iemand hoe hij de E 100 moet spelen, aangezien hij moeite heeft om anderen te damagen, de reactie die erop volgde is gewoon onbetaalbaar
[afbeelding]
Soundtrack: YouTube: Funker Vogt - Vorwarts!

Lekker smerige soundtrack, zou mij niet echt helpen maar goed
Als het goed is worden die medailles in 9.3 aan meerdere spelers uitgedeeld.User schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:07:
Nee, degene met de meeste kills krijgt altijd Top Gun.
Top Gun niet, voor zover ik weet. Alleen die nieuwe medailles kunnen aan meerdere spelers worden uitgereikt.ThomasG schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:19:
[...]
Als het goed is worden die medailles in 9.3 aan meerdere spelers uitgedeeld.
http://wotreplays.com/site/1151674#swamp-oreh75-t-34-85
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
Er zitten nog een hoop bugs in het nieuwe systeem. Als je iemand rammed, of schiet met HE, en daardoor zelf ook dood gaat. Dan krijg je alsnog een waarschuwing voor suicide..Frentik schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:16:
Dat anit-fair-play systeem kan niet snel genoeg komen zeg..11 kills als platoon en dan de laatste enemy arty die zich verzuipt...
http://wotreplays.com/site/1151674#swamp-oreh75-t-34-85
Die laatste vind ik logisch (wordt vaak gebruikt voor suicide nl. zeker door arty). De eerste is dan weer niet zo logisch.ThomasG schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:27:
[...]
Er zitten nog een hoop bugs in het nieuwe systeem. Als je iemand rammed, of schiet met HE, en daardoor zelf ook dood gaat. Dan krijg je alsnog een waarschuwing voor suicide..
[removed]
Tegen een rots ja. Wat ik bedoel, je schiet als arty een scout dood, en gaat daardoor zelf ook dood: telt als suicide. Je schiet als bijv. een KV-2 met een HE shell, en gaat zelf ook dood: telt als suicide. Dat slaat dus nergens op.redwing schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:30:
[...]
Die laatste vind ik logisch (wordt vaak gebruikt voor suicide nl. zeker door arty). De eerste is dan weer niet zo logisch.
Ook tegen tanks heb ik het al een paar keer gezien. Hierbij reed arty tegen de tank aan en schoot dan van point blank. Ik kan me echter voorstellen dat het vaker per ongeluk dan echt als suicide gebeurt.ThomasG schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:32:
[...]
Tegen een rots ja. Wat ik bedoel, je schiet als arty een scout dood, en gaat daardoor zelf ook dood: telt als suicide. Je schiet als bijv. een KV-2 met een HE shell, en gaat zelf ook dood: telt als suicide. Dat slaat dus nergens op.
Ik ben anders vrij zeker dat ik laatst op de testserver samen met een andere speler een topgun had. Ik ga er dan ook van uit dat ze dit voor de andere medailles ook wel zullen hebben aangepast. Ik moet zeggen dat ik het ook altijd een raar systeem vond dat je dit soort medailles niet haalde omdat iemand anders hem ook al haalde.User schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:20:
[...]
Top Gun niet, voor zover ik weet. Alleen die nieuwe medailles kunnen aan meerdere spelers worden uitgereikt.
[removed]

Zelfs met de Cromwell wilde het niet, vaak in tier 8 potjes maar dan is carrien niet altijd te doen helaas!
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Trouwens, heeft iemand de naam van de mod die je XVM stats en alles toont voor elke battle die je hebt gedaan?
Daar zijn verschillende voor, YasenKrasen Coloured Messages and Session Statistics is een populaire.SerpentNL schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:10:
Trouwens, heeft iemand de naam van de mod die je XVM stats en alles toont voor elke battle die je hebt gedaan?
ik gebruik daar mooi wot statistics voor, werkt zeer mooi. Is wel een stand alone programma though...ThomasG schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:13:
[...]
Daar zijn verschillende voor, YasenKrasen Coloured Messages and Session Statistics is een populaire.
Thanks!Frozen schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:13:
@fordox Gefeliciteerd met je verjaardag nog!
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Verwijderd

Edit: de rest van de games waren ook <50%, en de zaken dat je je teammates dan ziet doen.

Edit2: kom je eindelijk nog eens in een ietwat degelijk team (50% win chance), gaat het vijandelijke platoon bestaande uit 2x HEAT-54 en 1 WZ-120 100% HEAT op U vuren....

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2014 17:37 ]
Van de week in m'n E50 had ik overigens een keertje noobprotection eens aan m'n zijde, dan mist/crit een e100 me ineens drie keer.
http://wotreplays.com/site/1147469#himmelsdorf-riegah-e-50
(inclusief behoorlijke miss-play dat ik door tunnelvisie niet zie dat ik kan meehelpen decappen. Misschien helpt dat punten verzamelen voor noobprotection?)
Verwijderd

Een batchat 25t op +-50m 1 keer gemist, en 2x critical hit, dus dat werkt ook niet

[removed]
De Indien is de enige medium tank die ik opgegeven heb (totdat er geen andere medium tanks meer zijn om te grinden). Succes dusEdmin schreef op woensdag 10 september 2014 @ 08:37:
Eindelijk de VK3002.D grind afgerond. Daar heb ik een behoorlijke haat/liefde verhouding mee gehad. No nog 1,4M credits tot ik de Indien kan kopen
Zelf lekker met de Object 430 II bezig en deze tank bevalt me erg goed. De combinatie van een lage tank met een sterke turret is erg funny en je kunt er lekker mee brawlen. Vooral duitse heavies en de e50's zijn kansloos als ze je te dichtbij laten komen.
Shuttle st20g5
Ik wil... nee, MOET naar de Leopard. Verdere grind ik nu nog wel even verder op de T-44 en de M3 Lee
Persoonlijk vond ik de VK3002.D de leukste duitse medium die ik tot nu toe heb gespeeld (ben bij de Panther2 en indien) ... misschien komt dit omdat ik de laatste twee nog niet full ops heb.Edmin schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:53:
Haha, bedankt voor de opsteker
Ik wil... nee, MOET naar de Leopard. Verdere grind ik nu nog wel even verder op de T-44 en de M3 Lee
Dit keer ga ik er niet meer op een paar punten na buiten vallen!
Maaru wat zitten veel hier te praten over hun persoonlijke scores en of ze nou een tomaat zijn de ja of de nee.
Daar zit buiten je eigendunk toch niets aan vast ? In de zin van: cadeautjes van WG ?
Buiten dat ik zelf niet goed ben ( echt niet goed ), laat ik veel mijn dochter van 7 rondscheuren in tankjes.
Scheelt mij weer wat exp wat ik niet hoef te verzamelen. Ik ben dus niet goed in de stats, en vind dat eigenlijk wel prettig. Het komt nog wel eens voor dat ik wat beter uit de hoek kan komen dan mijn stats laten zien
.
Buiten dat heb ik ook de XVM niet aanstaan, mij interesseerd het geen bal wie er paars is of zwart. Ik probeer iedereen kapot te krijgen
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Begin van de avond 10 potjes met 70% WR en een coole +3k WN8 en dat alles door lekker rustig te spelen en tussen de 2 CW battles die ik deed wat te platoonen... Feeling like a "BOSS" op dit moment!
Dan kom je in teams met een 60% Winchance... Tijd om wat nubs the pwnen!!!!!!! Recht vooruiiiiitt!!
Loss 0 damage, Loss 200 damage, Loss arty one shot, Loss als toptier en door 2tiers lager weggeschoten, ...
Ondertussen solo verder en volledig tilt gaan dan en ondertussen toch maar blijven doorspelen om je stats nog te redden, RAGEE!!!! Dan blijf ik meestal in de potjes wat vanachter hangen om zolang mogelijk in leven te blijven en zo zoveel mogelijk damage te doen, maar dit is NIET mijn speelstijl.. duuuus meer RAGE !!!!
Gelukkig de avond afgesloten met twee +8k WN8 potjes in de ELC en de Stuart M5...
Resultaat 56% WR & 2482 WN8, eind goed al goed maar zonder constant te spelen en dankzij wat geluk in glass canon scouts...
Het is echt lastig om dit patroon te doorbreken en als ik ooit blauw wil worden (+2k WN8 bij mij) moet ik veel constanter spelen. Iemand (bruikbare) tips uit eigen ervaring?
Wat ik wel al doe is enkel tanks spelen die ik leuk vind.
Een wereld van verschil!
Go go Conqueror !!!
Zulke potjes kan je jezelf alleen maar verwijten, bekijk je replay eens kritisch en zie waar je wel damage had kunnen doen. Zoals je het neertypt heb je deze potjes té snel, té agressief gespeeld op basis van een winchance (misschien die maar uitzetten?). Moet goed onthouden dat tomaten best weakspots kunnen schieten, maar met name de situational awareness is waar ze vaak tekort komen. Tunnelvisie enzo, als jij als eerst gespot wordt, ga jij hun aandacht krijgen en dat wil je niet (of je wil per se veel steel walls ofzo).Inrage schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:32:Dan kom je in teams met een 60% Winchance... Tijd om wat nubs the pwnen!!!!!!! Recht vooruiiiiitt!!
Loss 0 damage, Loss 200 damage, Loss arty one shot, Loss als toptier en door 2tiers lager weggeschoten, ...
Je hoeft je stats per dag niet te redden, bekijk het per week. Ik kan best een kutdag hebben met 2500 wn8, dan kan de volgende zo een 3.5k+ dag zijn. Stats proberen te redden is feitelijk onzin, je algemene stats zijn één grote hoop aan battles, dan maakt een slechte dag niet zoveel uit als je maar een goede dag hebt om dat te compenseren. Bedenk dat hoe meer potjes je speelt op zo'n slechte dag, hoe meer effect het heeft op je algemene stats. En bovenal, door door te blijven spelen zoek je juist die frustratie op waar je het over hebt in je post en dat heeft altijd een negatieve uitkomst.Ondertussen solo verder en volledig tilt gaan dan en ondertussen toch maar blijven doorspelen om je stats nog te redden, RAGEE!!!! Dan blijf ik meestal in de potjes wat vanachter hangen om zolang mogelijk in leven te blijven en zo zoveel mogelijk damage te doen, maar dit is NIET mijn speelstijl.. duuuus meer RAGE !!!!
Het is een online shooter, daar heb je altijd mensen tussen zitten die hun epeen groter moeten maken dan die van een ander.CORVETTE schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:18:
Zo netjes zeg !
Maaru wat zitten veel hier te praten over hun persoonlijke scores en of ze nou een tomaat zijn de ja of de nee.
Daar zit buiten je eigendunk toch niets aan vast ? In de zin van: cadeautjes van WG ?
Buiten dat ik zelf niet goed ben ( echt niet goed ), laat ik veel mijn dochter van 7 rondscheuren in tankjes.
Scheelt mij weer wat exp wat ik niet hoef te verzamelen. Ik ben dus niet goed in de stats, en vind dat eigenlijk wel prettig. Het komt nog wel eens voor dat ik wat beter uit de hoek kan komen dan mijn stats laten zien
.
Buiten dat heb ik ook de XVM niet aanstaan, mij interesseerd het geen bal wie er paars is of zwart. Ik probeer iedereen kapot te krijgen
Ik kijk zelf ook naar mijn stats, echter niet zo heftig als sommige anderen. Ben zelf groen en vind dat best. Ik gebruik de stats meer om te volgen of ik zelf verbeterd ben of niet. Of ik de beste ben of ooit word kan me niet zoveel schelen (en ik word toch de beste niet)
XVM heb ik ook aanstaan, het helpt soms om prioriteiten te stellen wie er als eerste aanmoet (he user?
Verder zou ik niet veel op het tomaat dit en tomaat dat gedoe te letten. Gewoon spelen in tanks die je leuk vind en fuck the rest
Ben met me IS de heuvel op gereden bij Cliff en dan niet een beetje maar gelijk HELEMAAL naar boven naar de toren. Uiteindelijk 3,8k damage gedaan en 5 kills. Misschien een idee om dit vaker te doen met een heavy als er zoveel heavies in beide teams zitten.
http://wotreplays.eu/site/1153623
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Welke tank is de meest verstandige keuze? (KV1S, KV2, T150)
KV1S is erg makkelijk. IS-3 lijn is boon-friendly.tobitronics schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:34:
Op dit moment heb ik een KV1 met 122mm (mijn beste tank in mn garage samen met maxed out churchill 1) waar ik veel plezier aan beleef, echter het XP potje tikt nu de 23000 aan en het wordt tijd om na te gaan denken over mijn keuze na de KV1, zeker in het licht van de aankomende patch.
Welke tank is de meest verstandige keuze? (KV1S, KV2, T150)
[ Voor 68% gewijzigd door Edmin op 10-09-2014 18:54 ]
Is de KV1S nog steeds een goede keuze, zelfs als ie binnenkort generfed wordt?Edmin schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:49:
Ik was zo gewend geraakt aan potjes zonder arty, dat ik mezelf net liet oneshotten door een GW Tiger in mijn Tiger2
[...]
KV1S is erg makkelijk. IS-3 lijn is boon-friendly.
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
[ Voor 15% gewijzigd door Kepro op 10-09-2014 20:34 ]
Welkom bij World of Tanks.Kepro schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:33:
Hey bah, word soms echt moe van mensen die niet willen luisteren in de chat. Of die niet mee willen flanken met hun medium tank.
Ik vind de Indien dan weer een tank waar ik geen slechte pot in kan hebben. De laatste gun is accuraat, alleen heeft niet een heel hoge alfa. Ik gebruik het apparaat ook nog als passieve scout, dat levert me ook nog de nodige punten op. En ik bounce best veel met de Indien.Knowuse schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:40:
[...]
De Indien is de enige medium tank die ik opgegeven heb (totdat er geen andere medium tanks meer zijn om te grinden). Succes dus
Het zal wel een tank zijn die een bepaalde speel stijl vereist.
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Zijn er echt speciale trucjes of is het gewoon het spel spelen zoals ik gewend ben?
Ga me daardoor o.a. van het weekend maar inschrijven vaan GoT2

Ik vond het echt één van de meest fijne tier 8 mediums die ik heb gespeeld! Aim time is lang maar dat is nog enigszins te controleren met GLD en Vstab, voor de rest natuurlijk RammerDerby schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:58:
[...]
Ik vind de Indien dan weer een tank waar ik geen slechte pot in kan hebben. De laatste gun is accuraat, alleen heeft niet een heel hoge alfa. Ik gebruik het apparaat ook nog als passieve scout, dat levert me ook nog de nodige punten op. En ik bounce best veel met de Indien.
Het zal wel een tank zijn die een bepaalde speel stijl vereist.
Lol, bij mij soort van precies het zelfde.Edmin schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:49:
Ik was zo gewend geraakt aan potjes zonder arty, dat ik mezelf net liet oneshotten door een GW Tiger in mijn Tiger2
Na 3 maanden niet gespeeld te hebben dacht ik dat ik wel effe ergens kon gaan staan. Terwijl dat midden in het open was met 3 arty in het rooie team...
Eerste schot was 1400 HP weg tweede schot de rest van de 1800 HP
Eerst volgend potje was ik zo gefocust op het arty safe gaan staan dat ik geen eens zag dat er geen enkele arty in het potje zat

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Het snelst gaat het met een premium tank, die krijgen per game meer credits dan gewone tanks. Verder gewoon het zo goed mogelijk doen elke pot, dan maak je, zeker op lagere tiers eigenlijk altijd wel winst. En dan ga ik er van uit dat je een premium account heb. Zo niet, dan wordt het wat lastiger, maar zeker niet onmogelijk. Blijf zo lang mogelijk leven en doe zoveel mogelijk damage, dan stromen de credits vanzelf binnen.tobitronics schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:40:
Iemand nog tips om snel zilveren coins te verdienen? Zit nu op 450000 van de 900000 voor mn KV1S en ik wil m![]()
Zijn er echt speciale trucjes of is het gewoon het spel spelen zoals ik gewend ben?
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Maar dat kan natuurlijk niet ongestraft gaan. In de pot die erop volgt word. ikt kort na spawn twee maal achterelkaar frontaal gepend door een Aufklarungspanther. Na de eerste hit ligt mijn track eraf, is mijn engine damaged en is mijn bestuurder dood. Na de tweede hit ook weer mijn driver en is mijn gun damaged.
Echt... soms!!!
Heb je nog een reserve ammorack liggen voor mij?Edmin schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:54:
Speel net twee heeeeerlijke potten in de Tiger. Allebei ruim boven de 3K damage. Ace badge erbij... jammie!
Maar dat kan natuurlijk niet ongestraft gaan. In de pot die erop volgt word. ikt kort na spawn twee maal achterelkaar frontaal gepend door een Aufklarungspanther. Na de eerste hit ligt mijn track eraf, is mijn engine damaged en is mijn bestuurder dood. Na de tweede hit ook weer mijn driver en is mijn gun damaged.
Echt... soms!!!
En als hij dan ook nog een reserve toren heeft liggen...wsLy schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:33:
[...]
Heb je nog een reserve ammorack liggen voor mij?
Laatste tijd wordt om de haverklap de toren van mijn Type 59 aan puin geschoten. Echt bizar wat voor schoten soms de toren aan puin helpen. Spamshot van 100 HP van een tier 6? Toren kapot.
- the punishment system for suiciders will be disabled for now. Wargaming did not manage to make it working correctly in cases such as this:
http://ic.pics.livejourna...65836/27161/27161_600.gif
Blijft toch lastig voor die russen om het in 1 keer goed af te leveren? Ik snap wel dat er aan alles gedacht moet worden, maar dan had je geen programmeur moeten worden toch?

Even iets anders, m'n platoonmaat heeft die Aslains modpack geïnstalleerd en claimt dat door de xvm-optie ''Display 6th sense icon for 9secs" aan te vinken hij 6th sense functionaliteit kreeg, zonder de perk te hebben op zijn commander.
Vraag ik mij twee dingen af; werkt dit inderdaad zo en is dit 'legaal'? Het klinkt namelijk erg overpowered/cheaterig voor een mod.
corner cases zijn lastig om rekening mee te houden en kom je vaak neit achter voor een grote test. Maar daar zijn deze test rondes voor. Ben blij dat ze geen half systeem implementeren. Heb liever dat ze het in 1x goed doen.Bigsexy3 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:12:
FTR:
- the punishment system for suiciders will be disabled for now. Wargaming did not manage to make it working correctly in cases such as this:
Blijft toch lastig voor die russen om het in 1 keer goed af te leveren? Ik snap wel dat er aan alles gedacht moet worden, maar dan had je geen programmeur moeten worden toch?
Daar heb jij weer gelijk in, maar sommige dingen mogen ze wel wat beter doen voordat ze het in de public test gooien vind je niet?dynosu schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:17:
[...]
corner cases zijn lastig om rekening mee te houden en kom je vaak neit achter voor een grote test. Maar daar zijn deze test rondes voor. Ben blij dat ze geen half systeem implementeren. Heb liever dat ze het in 1x goed doen.
Wat zie ik eigenlijk?Bigsexy3 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:12:
FTR:
Duh, nee dus.Gaius schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:13:
Vraag ik mij twee dingen af; werkt dit inderdaad zo en is dit 'legaal'? Het klinkt namelijk erg overpowered/cheaterig voor een mod.
Wat je ziet is een fout in het nieuwe punishment systeem van wargaming die ze van plan waren in te voeren tegen mensen die eerder de battle verlaten of met opzet zelfmoord plegen. Dat plaatje laat zien dat die gene die sprong met zijn tank, dat niet deed om zelfmoord te plegen en dat werd er door het nieuwe systeem wel voor aangezien.
Mede hierdoor wordt dat systeem tijdelijk geschrapt
De public test is juist voor dit soort gevallen om te bepalen of het klaar is. Dit is geen release platform. Het is een TESTBigsexy3 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:18:
[...]
Daar heb jij weer gelijk in, maar sommige dingen mogen ze wel wat beter doen voordat ze het in de public test gooien vind je niet?
Zoals ik het zie iemand die zijn aandacht bij zijn tegenstander heeft, deze tijdens het rijden afschiet maar daar niet in de gaten heeft dat hij zijn low health tank net iets te hard van bergje/bultje rijdt waardoor hij net genoeg damage pakt om dood te gaan.
Als dit aangemerkt wordt als suicide zou dat inderdaad erg lullig zijn want denk dat iedereen wel eens onbedoeld te hard van iets af gereden is en daarmee zijn tank gemold heeft.

Een suicide is alleen als je bijvoorbeeld jezelf laat verzuipen als je last man standing bent oid? Dit om te voorkomen dat anderen meer XP binnen harken?
Ik bedoel... Ik ram regelmatig weleens een tank omdat ik zelf dan bijna dood ben, en de andere tank lastig kan pennen. Dan denk ik soms: "The hell with it, let's ram that bastard!"
Gaat dit ook bestraft worden? Lijkt mij niet...
Immers... hij krijgt de laatste dmg nog omdat ik mijzelf tegen hem dood rijd. En ik krijg nog wat dmg dat ik bij hem heb gedaan. Of zie ik dat verkeerd?

Ow... En nog iets... Ik lees het wel vaker. Ook op andere plekken op t forum. Maar wat is alpha, of alpha-factor van een tank?
[ Voor 10% gewijzigd door Kliko op 11-09-2014 10:02 ]
maakt niet uit of je de laatste bent, je hebt ook arties die verzuipen zich al als er iemand in de buurt komt, dan word je ook gestraftmkliko schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:01:
Maar om even duidelijkheid hierover te hebben (voor mijzelf):
Een suicide is alleen als je bijvoorbeeld jezelf laat verzuipen als je last man standing bent oid? Dit om te voorkomen dat anderen meer XP binnen harken?
Ik bedoel... Ik ram regelmatig weleens een tank omdat ik zelf dan bijna dood ben, en de andere tank lastig kan pennen. Dan denk ik soms: "The hell with it, let's ram that bastard!"![]()
![]()
Gaat dit ook bestraft worden? Lijkt mij niet...
Immers... hij krijgt de laatste dmg nog omdat ik mijzelf tegen hem dood rijd. En ik krijg nog wat dmg dat ik bij hem heb gedaan. Of zie ik dat verkeerd?
Ow... En nog iets... Ik lees het wel vaker. Ook op andere plekken op t forum. Maar wat is alpha, of alpha-factor van een tank?![]()
echter voor rammen zou je niet gestraft moeten worden.
alpha damage is de hoeveelheid damage die een tank per schot doet
Turret van de type 59 lijkt de laatste tijd wel van papier...User schreef op donderdag 11 september 2014 @ 08:56:
[...]
En als hij dan ook nog een reserve toren heeft liggen...
Laatste tijd wordt om de haverklap de toren van mijn Type 59 aan puin geschoten. Echt bizar wat voor schoten soms de toren aan puin helpen. Spamshot van 100 HP van een tier 6? Toren kapot.
das alleen jouw type59, het is een complot van WGwsLy schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:22:
[...]
Turret van de type 59 lijkt de laatste tijd wel van papier...
Merci.dynosu schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:07:
[...]
maakt niet uit of je de laatste bent, je hebt ook arties die verzuipen zich al als er iemand in de buurt komt, dan word je ook gestraft
echter voor rammen zou je niet gestraft moeten worden.
alpha damage is de hoeveelheid damage die een tank per schot doet
Ik zeg toch alleen dat het wat beter kan voordat ze het in de TEST gooien. Lees je me tekst wel?dynosu schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:27:
[...]
De public test is juist voor dit soort gevallen om te bepalen of het klaar is. Dit is geen release platform. Het is een TEST

Omdat er juist ook heel vaak gekeken wordt naar DPM (damage per minuut) en dat vanwege reload time nog al wat kan wisselen met sommige tanks. Maar alpha damage wel heel handig is als jij met je eerste schot iemand meteen (of in 2 schoten) van de kaart kan vegen.
Edit:
http://forum.worldoftanks...002-what-is-alpha-damage/
[ Voor 11% gewijzigd door cannibal op 11-09-2014 11:02 ]
Het hoeft niet persee het eerste schot te zijn, het is gewoon de damage die je per schot kan doen. DPM is dan ook (alpha damage * schoten per minuut)cannibal schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:58:
Alpha damage is toch de damage die een tank bij het "eerste" schot (first strike) van een encounter met een andere tank doet?
Omdat er juist ook heel vaak gekeken wordt naar DPM (damage per minuut) en dat vanwege reload time nog al wat kan wisselen met sommige tanks. Maar alpha damage wel heel handig is als jij met je eerste schot iemand meteen (of in 2 schoten) van de kaart kan vegen.
Ik speel de laatste tijd ook maar met een Large Med Kit, bemanningsleden gingen massaal boerderijen kopen.wsLy schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:22:
[...]
Turret van de type 59 lijkt de laatste tijd wel van papier...
Bigsexy3 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:49:
[...]
Ik zeg toch alleen dat het wat beter kan voordat ze het in de TEST gooien. Lees je me tekst wel?Ik weet ook wel dat het nog steeds een TEST betreft. Maar lijkt mij dat je niet iets laat testen wat maar voor een klein gedeelte werkt.....
test (de; m; meervoud: tests, testen)
1. toetsing van de kennis, het karakter enz. van personen
2. toetsing van de kwaliteit van zaken
ik lees je text prima, echter de interne test van wargaming kan maar zoveel aangeven en niet alle scenarios zijn volledig getest. Daar is een test zoals deze voor, om de corner cases af te vangen om te zorgen dat in het eindspel geen foute systemen zitten.Bigsexy3 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:49:
[...]
Ik zeg toch alleen dat het wat beter kan voordat ze het in de TEST gooien. Lees je me tekst wel?Ik weet ook wel dat het nog steeds een TEST betreft. Maar lijkt mij dat je niet iets laat testen wat maar voor een klein gedeelte werkt.....
Het is voor een programmeur zeer lastig om alle gevallen af te vangen zonder het te testen op grote schaal en dat is precies wat ze nu doen. Je hebt duidelijk weinig idee wat een test server is en waar deze voor dient.
En ik vind het alleen maar goed dat ze het tegenhouden zolang het niet volledig werkt.
Misschien verwar ik het inderdaad ook enigzins met waar het verschil in de praktijk van belang is.Blade_Reaver schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:17:
[...]
Het hoeft niet persee het eerste schot te zijn, het is gewoon de damage die je per schot kan doen. DPM is dan ook (alpha damage * schoten per minuut)
Dat bij een encounter die 20 seconde duurt, een hoge alpha meestal meer oplevert dan een hoge DPM.
Gelukkig weet ik zelf heel goed waar een test server voor dient. Het wordt zegt het al, om te testen... Alleen ben ik van mening dat ze het beter hadden kunnen/moeten doen voordat ze het implanteerde in de server. Storngholds werden toch ook getest door diverse clan voordat het op de test server belande?dynosu schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:22:
[...]
ik lees je text prima, echter de interne test van wargaming kan maar zoveel aangeven en niet alle scenarios zijn volledig getest. Daar is een test zoals deze voor, om de corner cases af te vangen om te zorgen dat in het eindspel geen foute systemen zitten.
Het is voor een programmeur zeer lastig om alle gevallen af te vangen zonder het te testen op grote schaal en dat is precies wat ze nu doen. Je hebt duidelijk weinig idee wat een test server is en waar deze voor dient.
En ik vind het alleen maar goed dat ze het tegenhouden zolang het niet volledig werkt.
Er bestaan ook nog supertesters zoals je vast en zeker ook wel weet. Die heren/dames kunnen ook gewoon een lijst afwerken met bepaalde situaties om vast te kunnen stellen wat er beter kan of anders moet.
En user, bedankt voor het uitleggen wat een test betekend.

Maar genoeg gezeik over het woord test en de betekenis ervan. Laten we hopen dat de update zonder enige problemen draait deze keer

Ja, dat weten wij. Ik ben zelf supertester geweest. En nee, zo werkt de supertest niet.Bigsexy3 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:31:
Er bestaan ook nog supertesters zoals je vast en zeker ook wel weet. Die heren/dames kunnen ook gewoon een lijst afwerken met bepaalde situaties om vast te kunnen stellen wat er beter kan of anders moet.
Geen dank. En nee, "supertest" staat niet in de Van Dale gezien het een samengesteld woord is.En user, bedankt voor het uitleggen wat een test betekend.. Staat er in je dikke van dale ook een uitleg over het woord supertest? Misschien dat je dat dan ook even kan uitleggen
Nogmaals bedankt voor de verhelderde uitleg.User schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:35:
[...]
Ja, dat weten wij. Ik ben zelf supertester geweest. En nee, zo werkt de supertest niet.
[...]
Geen dank. En nee, "supertest" staat niet in de Van Dale gezien het een samengesteld woord is.
Mag ik vragen hoe een supertest dan wel werkt? Fill me in pls...
Nee, NDA.Bigsexy3 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:38:
[...]
Nogmaals bedankt voor de verhelderde uitleg.![]()
Mag ik vragen hoe een supertest dan wel werkt? Fill me in pls...
Jammer...

en replays van verschillende spelers bekijken is altijd een goed plan
rianata maakt goede, kyozu ook een aantal goede van gezien, size maakt ook filmpjes op youtube met commentaar erbij dat zeer behulpzaam is
Lolz!Rianata schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:15:
Naar aanleiding van een klein eventje van GOT, georganiseerd door ETitus, heb ik een filmpje gemaakt. Veel kijkplezier!
[video]
Zal ze op me to-watch-list zetten. Bedankt voor de tip. Volgende keer zal ik de edit gebruiken als jullie dat op prijs stellen.dynosu schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:59:
leer de edit knop te gebruiken ipv 2 posts achter elkaar
rianata maakt goede, kyozu ook een aantal goede van gezien, size maakt ook filmpjes op youtube met commentaar erbij dat zeer behulpzaam is
In mijn sig zie je een linkje naar mijn YT kanaal, ik heb inmiddels al aardig wat filmpjes er op staan. Ik upload gemiddeld 2 a 3 filmpjes per week, dus het gaat aardig hard. Ik probeer van zoveel mogelijk verschillende tanks een filmpje te hebben om zoveel mogelijk speelstijlen te laten zien.
Ik had al een post van je opgezocht en op je linkje gekliktMr_Size schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:24:
Dat stellen wij niet alleen op prijs, dat is algemeen tweakers forum beleid
In mijn sig zie je een linkje naar mijn YT kanaal, ik heb inmiddels al aardig wat filmpjes er op staan. Ik upload gemiddeld 2 a 3 filmpjes per week, dus het gaat aardig hard. Ik probeer van zoveel mogelijk verschillende tanks een filmpje te hebben om zoveel mogelijk speelstijlen te laten zien.
Whut?! Niet eens allemaal? Shame on youdynosu schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:59:
leer de edit knop te gebruiken ipv 2 posts achter elkaar

Met de minder goede zal hij natuurlijk de replay van mij bedoelenpsychoclown schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:41:
[...]
Whut?! Niet eens allemaal? Shame on you
elk filmpje met coldzero is automatisch slecht
maar nee hoor kyozu, je filmpjes zijn prima
Onder in de comments hebben ze het over de MOE waardes, en dat deze met 7% verlaagd gaan worden voor alle 3 nivo's
Dat zou in houden, dat ik dan de 3 sterren binnen heb op mijn KV1
Hopelijk gaat bovenstaand door!
dynosu schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:18:
ahuh idd,
elk filmpje met coldzero is automatisch slecht
maar nee hoor kyozu, je filmpjes zijn prima(behalve die met coldzero)
HehewsLy schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:49:
[...]
Met de minder goede zal hij natuurlijk de replay van mij bedoelengewoon omdat ik het ben haha.
Ja dat van die 7% stond al eerder een keer op FTR maar zit volgens mij nog niet in de eerste testversie. Was er erg benieuwd naar omdat ik de benodigdheden voor 3sterren absurd en niet realistisch vindt. Ze hebben wel een en ander aangepast (lees, verduidelijkt) in de pop-up, alleen de percentages dus niet:BTU_Natas schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:51:
Van FTR.: http://ftr.wot-news.com/2...-2-patchnotes/#more-16972
Onder in de comments hebben ze het over de MOE waardes, en dat deze met 7% verlaagd gaan worden voor alle 3 nivo's
Dat zou in houden, dat ik dan de 3 sterren binnen heb op mijn KV1![]()
Hopelijk gaat bovenstaand door!

Met m'n E50 versprong ik na één battle van 85ish naar 94,5%, maar ik zag hetzelfde niet bij m'n ELC gebeuren op de testserver. Ik gok dat er een ander gewogen ratio geldt op de testserver die verantwoordelijk was voor de stijging op de E50.
In andere woorden, volgens mij is die verandering nog niet doorgevoerd, maar cmiiw.
Voor zover ik weet kregen er clans prioritering bij inloggen toen Stronkhold al op de testserver draaide, maar WG, dus wij konden tijdens die testronde niet inloggenBigsexy3 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:31:
Storngholds werden toch ook getest door diverse clan voordat het op de test server belande?
[ Voor 16% gewijzigd door Riegah op 11-09-2014 17:07 ]
Jagdpanther2 naar Jagdtiger is 175.000 en ferdinand naar jagdtiger is 150.300 xp. Scheelt toch weer een of twee potjes :-)
En een vraag over de update. Als ik van de KV-1S naar de KV-85 ga krijg ik alleen de KV-85. De KV-1S moet ik terugkopen als ik hem wil hebben. Maar waar blijven de modues zoals gun rammer en ventilator. Komen die in je depot? en krijg je goud terug van de camo op de tank?
Die komen allemaal op de KV-85, dus ook je crew, cammo, etc.oftewel de hele ratteplan.Fiesta1958 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:38:
En een vraag over de update. Als ik van de KV-1S naar de KV-85 ga krijg ik alleen de KV-85. De KV-1S moet ik terugkopen als ik hem wil hebben. Maar waar blijven de modues zoals gun rammer en ventilator. Komen die in je depot? en krijg je goud terug van de camo op de tank?
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
- Double Crew Experience
- 50% gold and credits discount on crew training and retraining
- 50% gold and credits discount on skill reset
Mission 1: Long Hours
Reward: 5 x Large Repair Kits
Requirements: Random battles, Tier IV and above, Must be in platoon, Once per day
Conditions: Win 5 games, Be in the top 5 players on your team by base XP
Mission 2: Off the Clock
Reward: 5 x Large First Aid Kits
Requirements: Random battles, 7 vs 7, Tier IV and above, Once per day
Conditions: Play 15 games, Be in the top 10 players on your team by base XP
Mission 3: Home Time
Reward: 1 day of Premium Account
Requirements: Once per account
Conditions: Complete Missions Long Hours and Off the Clock at least once
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Ik heb zelfs m'n gemiddelde over Tier 4 wat kunnen opkrikken, terwijl die zwaar vernaggeld is door de Pz.Kpfw. 38 (t) n.A. met z'n scout MM destijds (WN8 over 65 battles is gewoon een streepje
Dus. Nu de KV-1 gekocht. Had net niet genoeg free xp om de top gun + tracks + turret te doen, dus we gaan beginnen met de 57mm gun. Zin an.
Chillll, crew skill reset en retraining 50% off, daar zat ik op te wachtenp0st schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 08:41:
Special: Mid-Term Madness
- Double Crew Experience
- 50% gold and credits discount on crew training and retraining
- 50% gold and credits discount on skill reset
Mission 1: Long Hours
Reward: 5 x Large Repair Kits
Requirements: Random battles, Tier IV and above, Must be in platoon, Once per day
Conditions: Win 5 games, Be in the top 5 players on your team by base XP
Mission 2: Off the Clock
Reward: 5 x Large First Aid Kits
Requirements: Random battles, 7 vs 7, Tier IV and above, Once per day
Conditions: Play 15 games, Be in the top 10 players on your team by base XP
Mission 3: Home Time
Reward: 1 day of Premium Account
Requirements: Once per account
Conditions: Complete Missions Long Hours and Off the Clock at least once
Dit topic is gesloten.